Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kötöttpályás autóvezetés oktatás

2007.09.30. 21:15 :: SilentSound

Alma Ata csípett el nekünk egy újfajta oktatási módszert, biztos valami haladó tanfolyam lehet, aminek a keretein belül megtanítják, hogy a péntek délutáni csúcsforgalomban hogyan lehet tartani a lépést a robogósokkal. Meg a villamosokkal...
Először is bocs a kép minősége miatt, de sajna csak a telóm volt kéznél....
Szóval, péntek du-n, Petőfi híd, Pestről Buda felé.





Tényleg ezt tanítják a mai mazsoláknak?????... Igazán érdekes látvány volt, amikor követték a villamost és minden megállónál szépen megvárták amíg le- és felszálltak az utasok. Extra gáz.

59 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes tömegközlekedés villamos mazsola tanuló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liberté_73 2007.09.30. 21:34:48

Sztem álcázott rendőrautó volt.

flash 2007.10.01. 02:03:47

Akkor nem csináltak volna feltünést..

mrzed001 2007.10.01. 07:47:39

Dettó ugyanezt látni nap mint nap a hungárián, pölö az M3 felüljáróját követően.
És mivel ott sokkal ritkább a villamosforgalom, így nyugodtan tudnak megállás nélkül előrepofátlankodni (rendőr meg ha van is, tesz rá)

Cattish 2007.10.01. 09:39:55

1: Lehet, hogy csak az oktató ült a kocsiban, azok pedig, mint tudjuk: "állatok" (a szó kedves értelmében). Az enyém pl. mikor kiszálltam mellőle sose ült át, az anyósülésről vezetett a következő uticélig.

2: Ha tanuló lennék Bp-en, biztos anyáznék, ha a 2000-2500 Ft-os óradíjért csak a dugóban araszolást tanulnám meg...

Rocko- 2007.10.01. 11:19:16

ha oktató lenne, akkor fent biztosl enen vmi cuki kis tábla.
kép alapján azt hittem, h vasárnap, amikor sikerült a budai oldalon megbénítani a forgalmat a Petőfi hídnál, köszönhetően a városi futóversenynek. Soroksári út dettó + rájátszott a HÉVpótlás.

JaneDoe 2007.10.01. 11:34:30

Pénteken nekem is szerencsém volt átaraszolni a Margit hídnak nevezett veszélyzónán... s volt szerencsém legalább 4 ilyen kötöttpályán haladó baromarcút regisztrálni...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.01. 11:34:38

A maratonban az a jó, hogy jó hosszan meg lehet bénítani vele a várost. Én a párommal pont tegnap reggel találtam ki, hogy nézzük meg az inka kiállítást, amit ugye a Szépművészetiben van. Az ex-Felvonulási téren ugye megállni nem lehetett mert a maradék parkoló megtelt, a többi részen meg rendezvény volt. Mentem egy kört, végül az Andrássyn sikerült helyet találnom, de legalább sétáltunk egy kicsit. Asszem most már nem akarok nagyon budapesti olimpiát se. :)))

fifuszfc · http://fifuszfc.blog.hu 2007.10.01. 13:24:46

Hát, ez a pofátlanság netovábbja...
Egyébként szerintem ez Budáról Pest felé menet van, vagy tévednék?

Cattish 2007.10.01. 13:24:54

Nem is az a baj, hogy néha-néha lezárják a várost hétvégére, hanem az, hogy mostmár mindig kitalálnak valamit. Air race, critical mass, maraton... te meg, kedves autós, fizess minden sz@rért... hócipőm tele.

Olimpia legyen. Azt kibírnám. :-)

Géza 2007.10.01. 18:27:46

Nem szoktam \"sínautózni\", de ha valaki siet, arra általában oks van, nem véletlen megy a sínen. Ha meg igen, akkor is számolnia kell a következményekkel. Azok pampognak az ilyesmin, akik nem merik megtenni, irigykednek azokra, akik kisebb, veszélytelen szabálysértés árán előrejutnak. A lelketek mélyén ti szeretnétek ott menni, csak nem mertek. Erről ennyit.

Willis 2007.10.01. 19:09:16

Géza: Csak nem te vagy freechild haverja? Ő is pontosan ilyen stílusban védte, hogy miért "nem nagy dolog" kielőzni a sort a kanyarodóban. Itt nem arról van szó, hogy van e vér a pucájában valakinek, nem is a szabálysértésről, hanem egyszerűen arról, hogy ez B-U-N-K-Ó-S-Á-G! Gyerekszoba tudod, sajnos sokaknak nem volt ilyenjük és ezt mutatják be az ilyen alkalmakkor, nem tanulták meg, hogy ilyesmit egyszerűen NEM ILLLIK csinálni, mert jólnevelt kultúrált ember nem előzi ki a sort, se a sínen, se a buszsávban, se a kanyarodóban. És nem csak azért nem, mert ez van a KRESZ-ben, hanem azért mert a többi sorban álló autós is siethet pont úgy mint az aki kielőzi a sort. Aki nem teszi ezt meg, az nem irigy, nem gyáva, hanem egyszerűen jólnevelt ember aki képes viselkedni. Aki meg megteszi az egy utolsó büdös bunkó, aki a civilizáció legalsó szintjén áll. Lehet őket mentegetni, hogy sietnek vagy klausztrofóbiásak lesz a dugóban vagy akármi, csak épp nem érdemes, az ilyen emberek simán tapló férgek. Erről ennyit.

(Megjegyzem, én szinte mindig sietek, folyton az utolsó pillanatban tudok csak elindulni mindenhova és mégis oda tudok érni időben, ilyen parasztságok nélkül is. Vajon, hogy lehet ez?)

jonnie 2007.10.01. 19:46:48

Én bevallom hogy szoktam sínautózni a hungárián!

Csak azzal a külömbséggel hogy senki elé nem pofátlankodok be csak a nagyritkán véletlenül tele van az a kanyarodósáv amelyiket kiszemeltem magamnak, és csak akkor megyek ki a sinekre mikor a köv. kanyarnál el akarok fordulni...

ez szerintem még belefér....

Géza 2007.10.01. 20:39:30

Kedves Willis!
Csak a barátaimnak vagyoki a barátja, ez nem ide tartozik.
Lényeg a lényeg, ez nem bunkóság, egyszerűen az emberek kreatívak, és élnek a lehetőségekkel. A többi pedig gyáva, és irigy, aztán pampog mert ő nem mer olyat.
Egyébként kinek árt azzal, hogy végigmegy a sínen? Fáj neked? Mert úgy érzem kisebbségi komplexusod van, és itt vezeted le. Mindenki el akar jutni a legegyszerűbben, leggyorsabban, legbiztonságosabban A-ból B-be, és ennek nem biztos hogy az a legjobb módja hogy beállna ka dugó végére, a buszsáv meg ott rontja üresen a nemzetgazdaságot...

Willis 2007.10.02. 00:33:26

Kedves Géza!
Hát nem csalódtam benned, amit itt prezentálsz az a tipikus szűklátókörű balkáni mentalitás. Kit érdekel a szabály, kit érdekel az illem, a "csak én vagyok a fontos, nekem mindent lehet" elv szánalmas kibontakozása. Ezért tart ott ez az egész ország ahol, a hozzád hasonlóan gondolkodók miatt, akik azt az elvet vallják, hogy minek becsületesnek lenni, ha csalni is lehet. Aztán persze sír a szájuk ha a kezükre csapnak, de ez már egy másik történet...
Az a stílus pedig kifejezetten szórakoztató, ahogy kifejted a neandervölgyi nézeteidet, maximálisan meggyőződve arról, hogy neked van igazad. Kár, hogy szinte szó szerint ugyanazt írtad le mint először, bár belátom, nehéz lehet észérvekkel alátámasztani a mondandódat, azért legalább megpróbálhattad volna. Szánalmas és vicces egyszerre az az izzadtságszagú próbálkozás, ahogy azt próbálod elmagyarázni, hogy tulajdonképpen az a hülye aki normálisan közlekedik. Bezzeg, ha mindenki a villamos sínen menne az milyen klafa lenne! Mekkora mázli, hogy az emberek többsége nem ekkora paraszt, mert akkor ugye dugó lenne síneken is és vége lenne a mókának. Na de ebbe ne is menjünk bele, magas ez neked...
Kisebbségi komplexus lenne a kultúráltság és a kultúrált viselkedés elvárása másokkal szemben?
Hát ha így gondolod akkor valószínűleg nem vagy tisztában a fogalommal, bár az írásodból tükröződő intelligenciád alapjan úgy sejtem, nem ez az egyetlen homály a számodra. Itt van pl a kreatívitás. Nos aki kreatív, az nem a buszsávon meg a síneken halad, hanem másik útvonalon. Meglepő mi? Pedig hidd el, van ilyen. Bizony, sajnos ezt nevezik kreatívitásnak, a buszsávon közlekedést pedig továbbra is csak bunkóságnak hívják, bármennyire is zavar ez téged, a tények makacs dolgok. Ha a te elveidet vennénk alapul, akkor egy autó ellopása is csak kreatívitás lenne, hiszen mennyivel egyszerűbben és gyorsabban lehet így autóhoz jutni mint az a sok hülye aki megdolgozik érte. Rengeteget járok a belvárosban és ahogy fent is írtam, én sem érek rá dugókban ácsorogni, mégis el tudok jutni á-ból b-be anélkül, hogy bunkó módon közlekedjek. Nem nagy dolog ám ez, igaz egy kicsit több ész kell hozzá mint beállni a buszsávba, dehát az élet már csak ilyen.

Mondok egy egyszerű példát azért hátha te is megérted, hogy hol a hiba a nagyszerű elméletedben:
A pénztárnál előremenni a sorban szerinted jár bármilyen balesetveszéllyel? Én azt hiszem nem, sőt még a rendőr sem büntethet meg érte, sima ügy. No és szerinted miért nem szokás mégis így cselekedni? Miért állnak be az emberek a sor végére, amikor "kreatívitásukat" használva simán kikerülhetnék a sok maflát és beálhatnának előre? Pont ugyanaz mintha a sínekről kielőződ a sort, majd elől bepofátlankodsz, csak itt nem véd meg az autód és jó eséllyel udvariasan (vagy kevésbé) megkérnek, hogy legyél szíves végigállni a sort, ahogy a nálad műveltebb emberek teszik. Persze gondolom te ezen is csak fennkölten röhögnél, elvégre előre menni egy sorban az kreatívitás, akinek meg ez nem tetszik az simán kisebbségi komplexusban szenved, a sorba beállók mind csak gyávák és irigyek.

Amúgy nemrég történt velem, hogy az M5-ön álltam egy baleset miatt. A sok "kreatív" ott is előkerült hamar, mentek is szépen sorban a leálló sávba amíg aztán ott is dugó lett. Aztán lett nagy meglepődés amikor előkreültek a tűzoltók meg a mentők, akik próbáltak volna eljutni a balesethez, de ez a sok "kreatív" (véletlenül se ostoba bunkó) miatt, - akik hozzád hasonlóan hülységnek tartották egy "sáv" kihasználatlanul hagyását - csak nagy vesződségek árán sikerült. A beszorult sérültek pedig minden bizonnyal csak kisebbségi komplexusaikkal küzdöttek közben.
Akárcsak az a párszáz utas akik a buszokon állva kéntyelenek végigállni nap mint nap, amíg a buszsávban feltorlódó kb 20-30 "kreatív" autóstól előrejuthatnak, vagy azok a mozgássérültek akik szenvedhetnek a tolószékükkel a parkoló végén, mert a sok "kreatív" már előre elfoglalja a nekik fenntartott helyet - csak, hogy ne álljanak üresen. De hát ezért szép a kreatívitás nemde?!

Szóval én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy az amit védeni próbálsz az a végtelenül ostoba és bunkó emberek viselkedéskultúrája, akiknek nem is a KRESZ szabályai jelentik a legnagyobb kihívást, hanem az alapvető civilizáltság. Felesleges több szót pazarolni erre, egyszerűen csak gondolj bele, hogy mi lenne ha MINDENKI úgy gondolkozna mint te. Elárulom: káosz.

Bogyo 2007.10.02. 08:28:33

Kedves Géza,
Pont az ilyenek miatt rombolták le majdnem az autóm elejét mert ugy gondolta xy kielőzi az álló sort, majd a lámpánál elém vág.Mond csak, te belenézel a baloldali tükörbe, amikor elindulsz egy lámpás kereszteződésben és egyenes haladsz továbbb? Szeretem az ilyen kreatív embereket, ket 40 tonnás kamion közé fúrja be magát ilyen okosan. A taplóság ősi paraszt szokás, nem azonosítható a bátorsággal.

Rocko- 2007.10.02. 11:39:42

Géza: én csak 6 járművet ismerek, amin ott mehet: villamos, HÉV, metró, valamint rendőr, mentő, tűzoltó. ezekenek van oka, a többinek nincs.
jonnie: remélem rajtad meg átrobog az egyes villamos. mert az meg szerinte fér bele.

Géza 2007.10.02. 15:31:30

Először is: nos, ha mindenki így gondolkozna, mint én, valóban nem lenne értelme a buszsáv használatának, mert az is bedugulna. Ebben egyetértünk.
Másodszor: Nem csak ti ismeritek a kerülőutakat, de vannak helyek, ahol bizony nincsenek kerülőutak, viszont vannak villamossínek, buszsávok.
Aki meg nem akarja, hogy letörjön a lökhárítója, az engedje be a másikat. Én is így csinálom, mindig beengedek mindenhonnan 1-et, mert ha mindig mindenki mindenhonnan beenged 1-et, dinamikusabb lesz a közlekedés.
Szerintem legjobb példa arra, hogy ki a szűklátókörű, a pesti alsó rakpart északi vége. Két sáv van, ami egyre szűkül össze. A hozzátok hasonlóan gondolkodók a belső sávban állnak sokszáz méter hosszan, a hozzám hasonlóan gondolkodók a külső sávban mennek, amíg a sáv elfogy, majd az elején bekéreckednek, és átlag minden harmadik (kultúrált) autós be is engedi őket, amit ideális esetben a vészvillogó megvillantsával meg is köszönnek (mert ekkora bunkók ők).
Nyugatabbbra ugyanez úgy működne, hogy egyforma sor állna mindkét sávban, és az elején mindenki beengedne mindenkit.
Itt viszont a belső sávban állók szerintem feszültek, és nem mernek kimenni a külsőbe, mert félnek, hogy nem tudnak majd a végén hogyan visszakéreckedni (itt még szabályos is!).
Nem kell pozitívan tekinteni a közlekedési szabálysértőkre, nem kell a szabálysértést pozitíve feltüntetni, de legalább a szabályosan közlekedők érték meg hogy mások mit miért tesznek, és ne kapjanak feleslegesen agyvérzést, illetve ha indokolt esetben tényleg szükségük van rá, éljenek a lehetőségeikkel.
Sor a postán: igazad van Willis, ott nem kerülöm meg a sort, ennek az az oka, hogy sokkal személyesebb kontaktusban vagy embertársaiddal

Géza 2007.10.02. 15:33:14

Amúgy az ország nem a hozzám hasonlóan gondolkodók miatt art ott, ahol tart, hanem a "csndes többség" alias birkák miatt, akik beállnak a sor végére. (bocs)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.02. 15:57:10

Géza, azért az elfogyó sávban végigközlekedés nem ekvivalens a zárt villamospályáról való bepofátlankodással, remélem, azért te is érzed a kettő közti különbséget. Az egyik szabályos, a másik meg nem.

Prosperus 2007.10.02. 16:02:08

Géza, te ritka nagy ökör vagy és még észre se veszed, hogy mennyire égeted magad. Azért köszönjük a kórképet, egy pszichológust azért én felkeresnék a helyedben.

Willis 2007.10.02. 16:29:38

Géza, össze-vissza beszélsz.
1. A buszsáv és a vilamossín nem kerülőút, hanem buszoknak és taxiknak ill. villamosoknak fenntartott terület. Akár a járda a gyalokosoknak.

2. Nem vagy tisztában a KRESZ-el. A leszűkűlő sávon végigmenni teljesen szabályos (én is ezt teszem), hiszen épp ezért van, nem viccből festették fel a csíkokat. Ellenben a buszsáv vagy a villamossín használata nem az, az továbbra is bunkóság. Ha nem érzed a kettő közti különbséget, akkor igen komoly gondok vannak veled. Az egy másik téma, hogy miért nem engedik be az embert, de ez nem csak a leszükűlő sávnál van így hanem bárhol, bunkók mindenhol vannak, ám nem értem, hogy ennek mi köze ahhoz, hogy valaki a villamossínen vagy a buszsávban közlekedik?

3. Ugyan már, miért kellene megérteni azokat akik bunkó módon szegik meg a szabályokat? Látszik, hogy továbbra sem érted, hol a hiba az elméletedben és mi a különbség a lehetőségek kihasználása és a bunkóság között. Segítek: a leszűkülő sáv egy lehetőség, a kerülőút is egy lehetőség, a buszsáv és a villamossín NEM LEHETŐSÉG, senkinek soha! A villamossínen te kielőződ a sort és beállsz az elejére így miattad azok szívnak akik kultúráltan végigállták és mivel sok ilyen paraszt van, ezért sokan szívnak, ez pedig bunkóság, nem kreatívitás.

4. Autóval is addig fogsz csak előre menni, amíg egyszer személyesebb kontaktusba nem kerülsz valamelyik emertársaddal, netán az autója lökhárítójával.

5. Te egy nagyon buta ember vagy :-) Az ország pont az ügyeskedők miatt van romokban, nem kell nagy ész, hogy erre rájöjjön az ember, elég csak szétnézni egy kicsit nyugaton és hamar rájösz, hogy mi vezet előre és mi hátra. A te szemléleted az a primitív ősember irányába vezet...

Stopler 2007.10.02. 17:27:33

Géza: Azzal, hogy a buszsávon mész nem csak a KRESZ szabályait, hanem a társadalom szabályait is megszeged, ezért haragszik rád a többi ember. A sorbanállás ugyanis nem birkaság, hanem a civilizáltság része, ahogy Willis is írja. Tudod ez is hozzátartozik ahhoz, hogy lemásztunk a fáról (már aki) és társadalmat hoztunk létre, ennek pedig vannak alapvető szabályai. Persze mindig akadnak olyan egyedek akiknek agykapacitása nem teszi lehetővé, hogy ezeket megértse, de a társadalom előbb-utóbb kiszelektálja őket a maga módján.

Géza 2007.10.02. 19:37:22

Kedves Prosperus, nem tudom ki az ökör, de lehet hogy mások "ökörnek" titulálása kimerít egy BTK tényállást. Hadd ne folytassam, szerintem érted te.

Bond. James Bond 2007.10.02. 19:41:08

Géza, igaza van a többieknek, te tényleg tökhülye vagy. Bárki elmondhatja a véleményét, az nem bűncselekmény, de még csak nem is szabálysértés. Ellentétben a zárt villamospályán és buszsávban való haladással. Te sügér. Csak hogy más állat is legyél.

Géza 2007.10.02. 19:48:16

Értem kedves Willis miről beszélsz, de használat tekintetében egyforma a kettő. Kimész, használatba veszel egy üres sávot, majd a végén visszakéreckedsz, ennyi.
Bond, Bond, iratkozz be jogi egyetemre,, komám :-) A véleményed addig vélemény, amíg azzal mások becsületét nem sérted (és ezzel segítettem is). Mert lehet valaki sügér, de attól még te nem nevezheted annak.

Géza 2007.10.02. 19:52:38

"a buszsáv és a villamossín NEM LEHETŐSÉG, senkinek soha!"
Az a sok autót mind ott kint a buszsávban gyártják

"Autóval is addig fogsz csak előre menni, amíg egyszer személyesebb kontaktusba nem kerülsz valamelyik emertársaddal, netán az autója lökhárítójával."
Volt már hasonlóra példa, bár azóta felhagyott a magánrendőrösdivel a srác.

hatos 2007.10.02. 20:51:55

Én villamossínre csak motorral megyek. Viszont a buszsáv használata nem okoz alvászavarokat autóval sem. Maximum ha rendőr vagy kamera van, akkor nem hajtok rá. Az a jó dolog, hogy egyre többb helyen van buszsáv, tehát egyre kevesebb helyen kell beállni a dugóba!:-D Mentség az, hogy futár vagyok???

Várom a szíves hozzászólásokat!

Whiskey's 2007.10.03. 00:35:46

El lehet dönteni, hogy kelet vagy nyugat, annak minden előnyével és hátrányával együtt...az is egyfajta élelmesség, hogy kirángatlak az autódból, vagy elveszem az öregasszonytól a táskáját. A boltban meg azért nem látni előrefurakodó embereket, mert ha nincs épp körülöttük a másfél tonna acél, akkor már kevésbé "élelmesek". Nagyon menő ez a "félre az utamból, itt jövök Én" duma, de ne felejtsük el, hogy mindig van egy erősebb kutya... :)

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2007.10.03. 09:22:12

Egyszer a Hungárián egy taxis repesztett a síneken (mi csak araszoltunk). Hálistennek jött egy rendőr és levillogta a picsába. Mikor odaértünk, ahol jobb oldalon büntették, minden ablak le, és háromra egy jó nagy kiröhögést csináltunk.
A rendőr elmosolyodott, a taxisnak meg szerintem még hatásosabb volt, mint a csekk. Kár, hogy a rendőr nemigen szokott ott lenni.

És Géza koronghülye tényleg.

Rocko- 2007.10.03. 10:05:54

Géza sztem tegyél feljelentést Prosperus ellen! ott fog várni a rendőr a villamossín mellett. ;)

Willis 2007.10.03. 11:23:39

Géza, Te egyszerűen hihetetlen vagy. Látom nem csak a KRESZ-t kened-vágod, de a BTK-t is. :-) Azért esetleg lapozd is fel mielőtt ilyen okosakat írsz...

Az amúgy igen vicces, hogy pont egy olyan ember hivatkozik a BTK-ra, aki amúgy bevallottan notórius szabálysértő (olvastam ám a másik post-ot is, ahol nagy büszkén bevallottad, hogy ittasan is vezettél már) mindemellett szívbaj nélkül állítja valakiről, hogy kisebbségi komplexusa van, a szabályokat betartókat gond nélkül nevezi gyáva birkáknak, de ha valaki rá mer mondani valami csúnyát, akkor egyből szaladna a rendőrbácsihoz, hogy "jajj megbántottak a csúnya internetezők". Tisztára mint az oviban :-) Ne haragudj, de ez már olyan szánalmas, hogy megfogalmazni se tudom mennyire.
Hogy van ez amúgy? Te nem tartod be a szabályokat, de másoktól elvárod? Mégis milyen erkölcsi alapod van erre szerinted? Az első hozzászólásoddal kapásból megsértettél mindenkit aki a szabályokat betartva közlekedik, szerintem az a meglepő, hogy csak ennyi szókimóndó véleményt kaptál ezek után. Elég érdekes álomvilágban élsz hallod-e, csak nehogy felébredj...

Érdekes amúgy, hogy milyen érzékeny lélek lakozik egy olyan emberben aki egyébként semmi kivetnivalót nem talál abban, hogy több tucat embert hozzon hátrányba és okozzon nekik bosszúságot azáltal, hogy ott közlekedik ahol nem lehetne és ki tudja hány ember életét kockáztatta amikor ki tudja hányszor ittasan ült a volán mögé.
Én eddig azért azt gondoltam, hogy az ilyen emberekben legalább annyi tartás van, hogy beismerjék a bunkóságukat és vállat vonva elviseljék az ezért kapott kritikát (aki kurvának áll ugye ne sírjon ha b....), de hogy valaki büszkén közzéteszi, hogy ő mennyire szarik másokra, majd felháborodik azon, hogy ezért valaki ökörnek nevezi, hát ez tényleg minden képzeletemet felülmúlja.

JaneDoe 2007.10.03. 11:34:41

Géza monnyon le!! Willis for President!!

xuul 2007.10.03. 11:39:13

gézának kár becsülettel jönnie. ez csak vélemény. amin oszozom én is.
hacsak nem vagy te is taxi2, aki szülészetre viszed az asszonyt, mert elfolyt a magzatvize, akkor neked a villamossín TABU. olyan 1szerű, mint az 1*1.
arra lennék kíváncsi, h ha nem engednének be, akkor mit szólnál? és még a villamost is feltartanád:D
nem jogi vitát akarok, de remélem az ilyenek egy meszesgödörben végzik. és akkor mi majd tudunk kultúráltan közlekedni.

xuul 2007.10.03. 11:45:03

kár minden vita.
a KRESZ azért van, h betartsuk. senkinek nem sikerül 100%osan (ha más nem a jobbra tarts), de törekedni kell rá.tudatosan keresztül menni záróvonalon??? ha már BTK, v mifene, akkor ez hétköznapi szabálysértés, ami, ha nem is meszesgödör, de remélem sok tízezer lesz. neked pláne!

Géza 2007.10.03. 14:52:57

Kedves Willis, szakmai ártalom, itt van az asztalomon a BTK, idézhetek belőle ha gondolod.
Szerintem részemről ennyi, új tény vagy körülmény nem merül fel amit fel tudok hozni, személyeskedés lenne ha folytatnám itt a kommentelést, az pedig méltatlan lenne hozzám.

Willis 2007.10.03. 17:12:30

Kedves Géza: Engedd meg, hogy: :-))))))))
Érdekes, hogy azt nem tartottad személyeskedésnek amikor kisebbségi komplexusosnak neveztél személyesen engem, holott én konkrétan egyetlen rossz szót sem szóltam rólad az első kommentemben, hiszen akkor még azt írtad, hogy te nem szoktál sinautózni, pusztán ezeket védted. Aztán ez valahogy zavaros módon megváltozott és hirtelen kifejezetten dicsőíteni kezdted azokat akik így közlekednek, utalásokat tettél rá, hogy te is így szoktál közlekedni s közben folyamatosan degradáló kijelentéseket tettél azokra, akik betartják a szabályokat ("birkák" pl, ha már az állatoknál tartunk). De szerinted ez nyilván ok, hiszen ahogy neked a buszsáv és villamossín használata is engedélyezett, úgy neked mások sértegetésére is jogod van, egyúttal szerinted másnak nincs joga a tiedhez hasonló stílusban reagálni.

Ki kell, hogy ábrándítsalak, bár az alábbiak a számodra is megnyugatóak lesznek (részben). Nos becsületsértést (mert feltételezem erre gondolsz) egy személy ellen lehet elkövetni, egy nicknév ellen azonban nem. Ha te IRL adataidat feltüntetve irkálsz ide és valaki úgy írja neked, hogy X Y ökör, akkor más a helyzet, de az, hogy valaki a "Géza" nevű nickre azt írja, hogy ökör az biza kevés ide, hiszen "Géza" mint olyan nem egy létező személy, senki nem tudja itt, hogy valójában ki vagy - mint ahogy másokról sem - így a becsületed se sérthető meg ily módon. Az sem elhanyagolható tény, ha az a "Géza" nevű nick mellesleg meglehetősen provokatív stílusban, sokakat sértő módon, kapásból degradáló kifejezéseket alkalmazva szólalt meg, a vicc kedvéért utóbbiakkal ráadásul pont azokat illette, akik a szabályok betartása mellett szólaltak fel a szabálytalankodókkal szemben. Ez különösen jól hangazna a bíróság előtt amúgy. "Tisztelt bíróság, én csak azt ecseteltem, hogy akik nem szegik meg a szabályokat azok birkák, erre az egyik hozzászóló ökörnek nevezett engem." :-))
Ez amúgy azért szerencséd neked is, mert különben te rágalmazást követtél volna el velem szemben, azáltal, hogy engem kissebségi komplexusosnak neveztél. Ez ugye nem csak egy "becsület csorbítására alkalmas kifejezés" hanem hamis tényállítás.
Ezen kívül érdekes elgondolkoznod azon is, hogy bizony szabálysértést követ el az is, aki mást szabálysértés elkövetésére szándékosan rábír (felbujt). Az 1999. évi LXIX. tv 31. § (1) bekezdésére tekintettel - a Btk.-val megegyező módon határozza meg ezeket a fogalmakat. "Felbujtó az, aki mást bűncselekmény elkövetésére szándékosan rábír", a szabálysértési eljárásban felbujtó tehát az, aki mást szabálysértés elkövetésére szándékosan rábír. Márpedig ha szigorúan nézzük a dolgokat, akkor ezt a tényállást te többszörösen kimerítetted, hiszen nem egyszer hangoztattad, hogy az általad leírt szabálysértések valójában "lehetőségek" és aki ezeket nem alkalmazza az gyáva, sőt kifejzetten bíztatást is írtál arra vonatkozólag, hogy mindenki bátran szegje meg a KRESZ-t, ha úgy érzi, hogy az indokolt. (hagy ne kelljen idézgetnem, olvasgasd csak újra magad) Az indokoltság pedig jelen esetben nyilván nem arra vonatkozott, hogy pl. balesetveszély elkerülése miatt indokolt, mert az olyan esetekben természetesen bármely szabályt meg lehet szegni (jogosan), ha az a baleset elkerülését elősegíti, itt azonban nyilván úgy értetted, hogy azért indokolt mert mondjuk siet valahova. A szabálysértések ilyen indoklását azonban nem ismeri a KRESZ. Tehát ha nekem holnap sínezni támad kedvem és rajtakap a rendőr, nyugodtan megemlíthetem, hogy erre te bírtál rá, itt az írásos bizonyíték feketén-fehéren. Ez persze nem lenne mentség számomra, de jó eséllyel te is részesülhetnél némi retorzióban.

Nos ha te valóban joggal foglalkozol akkor több mint elkeserítő a szabályokhoz és törvényekhez való hozzáállásod, amit voltál szíves nekünk itt prezentálni. Azt hiszem, elég egyértelműen látszik, hogy hányan értenek egyet veled és nézeteiddel, így én azért fontolóra vennem a helyedben, hogy elgondolkozzak azon, hátha nekünk van igazunk.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.03. 17:42:35

Willis, fogadd virtuális őszinte kézfogásomat. :)

Rocko- 2007.10.03. 17:49:11

jó hát géza csak olvasgatja a BTK-t, értelmezni(?), alkalmazni már nem tudja. amúgy Willisnél az öt piros pont. ;)

szekerkaa · http://libretto.freeblog.hu 2007.10.03. 20:58:16

WILLIS!

Wehehenyihihihamuhihahahahah!!!

Géza 2007.10.04. 00:53:40

utoljára:
Jó Willis, nem rossz :-) Gratulálok, pár apróbb észrevételt azonban közölnék:
1. egyrészt a kommenteléskor a következőképp fogalmaztam:
"Nem kell pozitívan tekinteni a közlekedési szabálysértőkre, nem kell a szabálysértést pozitíve feltüntetni, de legalább a szabályosan közlekedők érték meg hogy mások mit miért tesznek, és ne kapjanak feleslegesen agyvérzést, illetve ha indokolt esetben tényleg szükségük van rá, éljenek a lehetőségeikkel."
Namost itt te feltehetően tévesen értelmeznél egy mondatot, amikor szabálysértésre felbújtást fedeznél fel a mondatomban. A "lehetőségeikkel" nagyon sok mindent jelenthet ebben a mondatban, konkrét megfogalmazása nincs. Amennyiben mégis rosszhiszeműen szabélysértésre rábírást feltételezne valaki (amit kihangsúlyoznék, nem értek ez alatt), akkor is azt értem alatta, hogy csak abban az esetben szabad csak szabálysértést elkövetni, amikor azt a törvény lehetővé teszi, tehát indokolt (végszükség esetén tipikus például). Szabálysértés indoklása nem lehet a sietség önmagában.
2. 1978 IV. 179-180 § másvalaki-ként azonosítja a sértettet. Ez felvet jogértelmezési kérdést annak tárgáyban, hogy a becenévvel szemben alkalmazható-e.
Egyébként jó a jogi fejtegetés, elismerésem.

Géza 2007.10.04. 01:05:23

"Azt hiszem, elég egyértelműen látszik, hogy hányan értenek egyet veled és nézeteiddel, így én azért fontolóra vennem a helyedben, hogy elgondolkozzak azon, hátha nekünk van igazunk. "
Ezt pedig majd egyéni lelkiismereti kérdésnek fogom tekinteni, és magamban eldöntöm a választ

Géza 2007.10.04. 01:38:43

Átolvasva néhány állásfoglalást, valóban igazad van Willis a 2.) ponttal kapcsolatban, mivel a becenév itt nem köthető egyértelműen személyhez, a hivatkozott tényállások megvalósulása nem állapítható meg. Az ok nem az, hogy becenév ellen nem követhető el, hanem hogy a becenév nem köthető egyértelműen személyhez.

xuul 2007.10.04. 07:21:33

ha bunkó lennék, és lenne közöm a "gigászok csatájához", akkor azt mondanám, h így alázkodik meg a vesztes.
majdnem.
mivel nincs közöm, ezért a szorítón kívülről bekiabálnék csak, h a jogi zagyvalék felesleges. elég lett volna annyi, h bocs. de semmi esetre sem, hogy lelkiismeret. akinek van - és használja - az nem nagyon tesz ilyesmit. de azért örülök, h beismerte.
ha még meg is fogadná, hogy "soha többet ilyet nem, és mindíg fékezni kezdek sárgánál", az lenne ám a csoda

Zébé 2007.10.04. 10:04:07

Bírom, amikor jogászok odavannak a "tudományukkal". Nekem meg a KRESZ a "foglalkozási ártalom". És nem fogom megpróbálni megérteni a sok tülhőt (figyelsz, Géza, Rád is céloztam, elő a btk-val!), aki rendszeresen megelőzi a sort, olyan helyeken, ahol nem lenne szabad neki. Igenis, hátráltat, mert amikor bekéredzkedik a sor elején, akkor annyival lassabban haladhat előre, aki hátrébb van. És btk ide vagy oda, ezek az alakok önző, sutyerák szarháziak. Méghogy kreatív...

Srác 2007.10.04. 10:44:24

Szerintem nincs ezzel semmi gond. Villamosvezetőt oktattak, csak már a BKV-hoz is betette a lábát a MOL-os lobbi keze, mint a vasúthoz.

Nitro7 2007.10.04. 10:46:11

egyszer egy motorost lattam igy meghalni, amint ki akart jonni a villamos mogul a beton-zsomleken keresztul, szegeny...

nitrot

Rocko- 2007.10.04. 15:21:07

igen, Borároson haselt el egy ilyen. biztos megérte.

Alma Ata 2007.10.06. 12:39:37

Sziasztok,

pár hozzászólás:

1. Igen, bocs, Budáról Pestre volt :-)
2. Nem csak az oktató ült a kocsiban, a tanuló vezetett, aki egy hölgy volt (Nem volt feldobva, elég rendesen kapaszkodott a kormányba...)
3. Egyáltalán nem sikerült hamarabb átjutnia, a híd pesti oldalán mellettük mentem el, mivel a megállóban állt a villamos ők meg mögötte...Így volt alkalmam bekukkantani a kocsiba, következő látvány:
oktató kilógva a kocsiból mélán dohányzik, tanuló görcsösen szorítva a kormányt koncentrál az előtte álló villamosra. No comment

Mi ez ha nem életveszély?? Egy rutintalannal a síneken???

Egyáltalán nem vagyok irigy, néha én is bepofátlankodom egy-két helyen. Sokszor látok sínautókat és egy cseppet sem bosszantanak, őket büntetik meg és nem engem. DE: ez egy tanuló és nem egy rutinos vezető, éppen ezért bosszantott fel.

Üdv mindenkinek
A

WAIT 2007.10.06. 15:38:01

...asszem itt nincs mit magyarázni a látottakhoz: videa.hu/play.php?v=3cOIDPxUkOa90Vmv Íme4 Mintha a Magyar embert látnám közúton, mondjuk 1 kereszteződésben, miközben várja a szabad jelzést! :D

Katus 2007.10.08. 12:11:26

Úgy tűnik,hogy az oktatók mostanság már nem a szabályosság szószólói, pont ellenkezőleg.
A minap esett meg velem, hogy egy lámpás zebrán szerettem volna átmenni a X. ker.-i Kőér utcában. Nekem volt zöld, de a zebra közepén ott állt egy oktató kocsi, (hasonló szitu: ablak lehúzva, cigi, 18 éves lány mint tanítvány)kikerülhetetlenül. A következő párbeszéd:
Én: Uram, legyen szíves megmondani a tanítványának, hogy ne álljon a zebrára, mert a gyalogosok nem tudnak átmenni. (a lány bájosan integetett nekem)
Oktató: Mit pofázol bele, neked nincs is jogsid. (persze, mert gyalogosnak nem lehet jogsija.)Takarodj a k...a anyádba!
És elhajtott, míg én köpni-nyelni nem tudtam.
Kérdem én, ha az oktatók ezt a "padagógiát" képviselik, akkor hogy várjuk,hogy majd a következő generáció közlekedési morálja megváltozzon. Mert lehet, hogy az a lány ráment volna a zebrára, de akkor ott az oktató, aki rálép a fékre és azt mondja: most megállunk, mert én (a rutinosabb vezető) már látom, hogy nem fogunk beférni és a zebrán ragadunk, ami nem szabályos. A lány valószínűleg tanult volna az esetből és lehet, hogy "nagykorában" sem csinálna ilyet. De ezek után már biztos, hogy azt gondolja, ezt szabad csinálni, mert milyen vicces, amikor a gyalogosok megpróbálnak kikerülni. Ja, és még be is lehet szólni nekik, ha esetleg panaszkodnak.
Én naivan azt gondoltam, hogy az oktatóknak a szabályos közlekedést kell tanítaniuk (nekem 20 évvel ezelőtt még azt tanították), de nagyot tévedtem.

WAIT 2007.10.09. 07:28:15

Katus 2007.10.08. 12:11:26

Annyit fűznék hozzá kommentjéhez, hogy ha megjegyezte a frsz.-t, a gépjármű tipusát, és főleg az oktatóbárcán az adatokat, panasszal élhat az oktatót foglalkoztató autósiskolánál, annak vezetőségénél! Az oktató moderátlan viselkedése miatt! Álltalában, a munkáltatók, komolyan veszi az eféle panaszokat. Eredményessége várható, de nem biztos! Hozzáteszem, ha nem magánokoktató volt a sértő személy! :S

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.29. 11:44:27

Szeretem amikor Budán ráhajtok az Erzsébet hídra, az üres buszsávban ripsz-ropsz átérnék a hídon, és már le is kanyarodnék jobbra a végén, de nem teszem! (megj. csak a kamera miatt!) Inkább végig állom a dugót, ezzel is növelem ennek hosszát...
Máshol rendszeresen használom a busz sávot, ha ezzel nem tartok fel más járművet. Főleg jobbról előzésre, illetve lekanyarodásra használom, de nem csak a lekanyarodás előtt térek rá. Jöhetnek a fikázások! :) Mégegyszer hangsúlyoznám, hogy csak akkor megyek rajta, ha üres, és nem tartok fel benne senkit. Ha már ott is sor van, nem duzzasztom még én is.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.29. 12:06:46

Pont tegnap volt a buszsáv jogtalan használatáról egy riport a tv2-n a Naplóban. De ahogy nézem, Tomek pont ezt linkelte be.

TH 2007.10.30. 12:59:45

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 12:27:59
Ha csak fotó készül, azzal nem sokra mennek - ugye lehet, hogy éppen csak kikanyarodott az autó a buszsávba, vagy épp készül lekanyarodni róla. Ha videó készül, és látszik, hogy percekig a busz előtt megy, az viszont király, büntessék is csak az olyanokat, akik feltartják a tömegközlekedést!!!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 13:28:11

Akit a busz le tud filmezni az meg is érdemli a büntetést, mert ténylegesen akadályozza a tömegközlekedést nem csak a busz sávot használja.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 13:43:21

Úgy látom, nem csak engem érdekel a téma, mindenesetre friss poszt buszsáv témában itt:
autozz.blog.hu/2007/10/30/buszsavfigyelo_kamerak_a_buszokra












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása