Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gyalogosan gyomorgörccsel

2008.02.19. 08:21 :: Kisikasa

Azt hiszem, mindannyian rengeteg személyes tapasztalattal rendelkezünk. A legjobb az, amikor a vétkes felháborodva kurvaanyázik habzó szájjal. Hát az valami "gyönyörű". Több figyelem! Kevesebb tahóság! De, ahogy Perillustris is írja az alábbiakban: "Akinek nem inge..."
Többek szerint a "zebra-helyzet" Budapesten nem is olyan vészes, aki akar, át tud menni. Előbb vagy utóbb valóban. Az viszont tény, hogy ma a gyalogos nem élhet felelősen jogával*, s egy karon ülő gyermekével sétáló anyától vagy egy idős embertől nem is várhatjuk el, hogy mintegy "beijesztve" próbáljon átkelni. Természetesen a gyalogosok között is akad hülye, aki a zebra előtt beszélget, de az általános mégsem ez. Aki mást mond, nem ebben a városban él.
 


Az alábbi jogszabály egyébként elég egyértelműen fogalmaz, mégis szinte minden alkalommal elhúz mellettem legalább egy autó ha elfér, mialatt én már megálltam a zebra előtt, hogy átengedjem a gyalogost. Egyébként érdemes figyelni a gyalogosok arcát, amikor int vagy villant nekik az ember, hogy menjenek bátran: nem is értik mi történik velük...
 
Természetesen a mindennapi, életszerű helyzetekről beszélünk, s nem arról, hogy mi van akkor, ha egy kapualjból kirohan valaki, egyenesen át a zebrán. Sajnos ilyen extrém helyzetekre nem lehet felkészülni. Ám amikor a gyalogos már messziről észrevehetően áll a zebránál, s nem áll meg senki, azt nem lehet ráfogni semmire, csak a taplóságra.
 
S hogy mit gondol erről a hatóság? Ezt jól szemlélteti a közelmúltban indított kampányuk, aminek üzenete az, hogy "Mit ér az elsőbbség, ha nem adják meg?"


 
Ismét külföldre kell menni a jó példáért: pl. Angliában nagyon sok helyen ki van emelve a zebra szintben is, amolyan fekvőrendőrként, ami a járműveket mindenképpen lassításra kényszeríti, s ráadásként a mozgássérülteknek is könnyebbé teszi az átkelést.
 
Tisztáznám: Akinek nem inge, ne vegye magára!
 
*Magatartás a gyalogosokkal szemben

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.
(4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten
a) villamos megállóhelynél levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, továbbá
b) egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, illetőleg koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek
biztonságának a megóvására.

 
Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.
És egy kis linkgyűjtemény a végére:

http://index.hu/politika/bulvar/0202kslny/

http://www.hirszerzo.hu/cikk.zebran_utottek_el_egy_13_eves_lanyt.53806.html

http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/337483/


http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/337387/

http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/335021/

174 komment

Címkék: video közlekedés autó kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xjr400 · http://xjr400.blog.hu/ 2008.02.19. 13:30:20

@ Johnny336 2008.02.19. 13:19:46

Már miért ne lehetne összehasonlítani?A jó példát nem lehet felhozni?
Az mondjuk tényleg jobb lenne,ha a legtöbb autós eltöltene pár napot egy kultúráltabb országban,és talán tudatosulna benne,hogy milyen a normális(abb) közlekedés.

sikitomi 2008.02.19. 13:32:16

Ilyenkor kell HD kamerával felvenni az ilyen videót és szépen a felvételt elküldeni a brfk-nak hogy lehet szépen büntetni. szerintem.

dapol 2008.02.19. 13:38:33

A budapesti közlekedési helyzet sztem még egész jó néhány vidéki kisvároshoz képest. Én Pápán járok gyakran, és ott nagyobb forgalom esetén csak úgy lehet átmenni a zebrán (2x1 sáv), ha lelépek és fékezésre kényszerítem az autóst. A főutcán gyakran dugó alakul ki, mert a balra bekanyarodni szándékozó autókat egyszerűen senki nem engedi el. Ezt egyszerűen annak tudom be, hogy nem szoktak hozzá a nagy forgalomhoz.
Budapesten valóban nehéz átjutni a 2x2 sávos utakon, a videó tökéletesen mutatja a helyzetet.

Navarone 2008.02.19. 13:38:49

Egyébként egész jó ötletnek tartom a civil traffipaxolást! Jól meg kell büntetni a szabálytalankodókat!

Radical Massza 2008.02.19. 13:39:46

Hogy ne csak Nyugattal jöjjünk az agyhalottaknak: mostanában már hígul a morál a demokráciával, de Romániában ugyanez a helyzet, ha megáll a gyalogos a zebránál, autósor megáll. Magyarország egy sötét luk Európa közepén.

Kisember 2008.02.19. 14:45:54

Na, akkor...
Szóval én voltam a másik gyalogos, aki átkelt a zebrán. Magwas volt a bátrabb.
Hogy ne tűnjön provokációnak, egyszer sem léptünk le váratlanul az autósok elé. Az egyik oldalon kb 10-15 m-re volt egy fa, azt megkerültük és úgy tértünk vissza a zebrára, jól látható szándékkal. A másik oldal pedig egy útkereszteződés volt, ott én mindig betoltam a bicót egy kicsit az utcába, majd onnan fordultam vissza.
Több mint 15 éve van jogosítványom, ebből ötöt sofőrként töltöttem el a Belvárosban (egy nyomdának voltam a sofőrje), tehát igyekeztem autós szemmel is nézni a zebrát, mikor leléptem.
Nem csináltam semmi váratlan dolgot, egyszerűen éltem az elsőbbségemmel, mint ahogy eg ZIL vagy egy MAN is élni fog, akkor is, ha csak egyedül megy a főútvonalon, és a mellékutcából sokan várnak. Nem fog ő sem megállni. Nekem sem kell. Régóta csinálom ezt, hogy lelépek a járdáról és igen, még mindig élek. Bár nem egy autónak horpadt már be az oldala, mert csak úgy tudtam hirtelen megállni, mikor elsuhant előttem, hogy "nekitámasztottam" a lábam a hátsó ajtajának.

Kisember 2008.02.19. 14:47:11

Az EBEUSS, kisgenya, meg a többi tahónak meg azt üzenem, hogy ne itt edukáljon a kitalált ostobaságaival. A világ civilizáltabb felén már megoldották ezt a problémát, az emberek megelégedésére. Nem lámpa kell, meg várni a gyalogosnak, meg ilyenek. Be kell tartani a közlekedési szabályokat. De hát akinek kicsi a farka, az az úton jasszkarizik, mert az ágyban nem tud...

flamer 2008.02.19. 15:06:03

Griffi:

lofaszt intelligensebbek a nyugatiak, csak ott a rendorseg vette a faradtsagot, hogy par dolog miatt halalra szopassa az autosokat (ilyen pl. a zebra tisztelete), igy aztan sikerult beleverni a kemeny fejukbe, hogy meg kell allni. Ennyi. Nem intelligencia, csak idomitas kerdese.

Johnny336 2008.02.19. 15:41:37

flamer 2008.02.19. 15:06:03

Ott a pont!

StopSzmog 2008.02.19. 15:47:47

(úgy tudtam a Bécsi egyezmény (a gyengébb védelme a közlekedésben) nálunk is érvényes. vagy csak papíron?)

friss hír, hogy "Gyalogost gázoltak villamossínen" inforadio.hu/hir/belfold/budapest/hir-181768
de nekem a képek alapján úgy tűnik, hogy ZEBRÁN gázolták el

Balu0819 2008.02.19. 16:05:42

Ma reggeki eset!
A naplóban is szerepelt Attila úti gyalogosátkelőhelyet vagyok kénytelen használni.
A riport óta picit átépítették, és középen csináltak egy kis szigetecskét, így már elegendő 10 perc, hogy egy autós vegye a fáradtságot és megálljon.

De ami ma reggel történt, az mindennek a teteje volt.

A busz megállója a zebra elött van a MOszkva tér felé, de mivel az ügyes parkolni nem tudók a buszmegállót rendeszeresen parkolónak nézik (a közteresek és a rendőrök is lesz@rják ezeket, és csak olyanokat büntetnek, akik senkit sem zavarnak.), szóval busz beáll a megállóba, én jövök a Déli felől, és az alagút irányába vezető sávon átjutok, közben egy Lexus a buszt a záróvonalat átlépve megelőzi, majd satuzva megáll a zebra elött 1 mikromilliméterrel, és mutogat az egyik kezével, hogy mit akarok én a zebrán (másik kezében mobiltelefon volt)!
Az a gond, hogy ezek vannak többen, ha pedig rendőr ott lett volna, elintéződött volna annyival, hogy ő itt meg ott üzletember, vagy ismer valami vezető beosztású megvesztegethető rendőrt, aki elintézi neki.

Ez a magyar valóság. :(

bungyika 2008.02.19. 16:58:35

Igen, igaz! De mi van akkor, ha a kőrúton haladok, párhuzamosan egy rendőrautóval. "zöld hullám", de vigyázok, nehogy gyorsabb legyek nála. Ő a belső sávban én a külsőben. Mint írtam nekem zöld. De nocsak, vagy 3 ember nekilódul a zebrán. Satufék, a kerék még csak nem is csikorog. A rendőrautóé igen. Megállunk, baleset nincs. Kérdően nézek a rendőrökre, Ők visssza. Felhúzzák a vállukat és lassan haladunk tovább. Ha én ezt tettem volna, néhány ezressel kevesebb, néhány ponttal több lettem volna. És ez nem egyszer fordul elő. Hány, de hány olyan személyi sérüléssel, halállal végződő baleset volt már, ahol a gyalogos felelőtlensége miatt történt meg a baj. Persze a gyalogos eliszkol...

Kisember 2008.02.19. 17:54:33

bungyika
Jaja. A videón is látszik, milyen felelőtlenek ezek a gyalogosok! Megpróbáltak csak úgy átmenni a zebrán.
Ha egy gyalogos átmegy a piroson, az életével játszik. Ez igaz. De az autós, ha nem áll meg a zebránál, a GYALOGOS ÉLETÉVEL JÁTSZIK!

Kisember 2008.02.19. 17:56:54

Mindenki játsszon csak a magáéval! :)))

impetus 2008.02.19. 18:19:52

Ha látom, hogy ott állnak a zebránál, mindig megállok, és átengedem a gyalogot. Volt, hogy kis híján belém is álltak emiatt.
De azt pl. nem hiszem el, hogy Békásmegyeren, ahol van aluljáró is, folyamatosan úgy mennek át az úttesten, hogy rám néz, látja, hogy jövök, majd lelép, amikor már elég közel vagyok. Ez különösen izgalmas busz mögül, jéggel.

klotild 2008.02.19. 18:43:04

Johnny336: mint odabiggyesztve volt altalam, attol, hogy Angliaval jovok, otthon nem fog valtozni semmi. de most mellesleg elgondolkodtam, hogy vajon mi az oka annak, hogy nem valtozik ez? mert teszemazt ott a kapitany (keruleti, akarmilyen) esakkor nem jut eszebe kikuldeni par autot ezekhez a zebrakhoz? vagy nincs penze ilyesmire a rendorsegnek? dehat csak van neki, mert masra elkolti (a kapitany uj laptopjara). vagy akkor az a baja a kapitanynak mint nekem? mert pl velem elofordul neha, hogy ulok a szamitogep elott es eszembejut hogy be kene rakni egy mosast. kicsit melazok a gondolaton, aztan ugy dontok hogy aaa az egy csomo melo. es hagyom. igen, en lusta vagyok. de o a kapitany.
szoval hogy van ez? nem ertek hozza, buta vagyok, es akkor is az lennek, ha otthon elnek.

pot22 2008.02.19. 18:56:07

Grat a gyalogosbringasoknak, nekem elöbb kellett volna elbujni egy bokor möge alsogatyat cserelni, minthogy masodszor is nekivagjak az atkelesnek :-)

en kezdek arra gyanakodni, hogy valami csunya betegseg szedi itthon az aldozatait, ami csökkenti az iq-t, az empatiat, es mindenfele olyan erzest, ami miatt civilizalt az ember, es növeli az agressziot, es elöhozza az allatias ösztönöket. Valaki megtalalhatna a gyogymodot nagyongyorsan.

StopSzmog 2008.02.19. 18:57:12

Retexis 2008.02.19. 16:07:37
upsz. kösz, nem tudtam

Perillustris 2008.02.19. 18:58:06

"friss hír, hogy "Gyalogost gázoltak villamossínen" inforadio.hu/hir/belfold/budapest/hir-181768
de nekem a képek alapján úgy tűnik, hogy ZEBRÁN gázolták el"

Nem kétséges, hogy itt is a zebrán gázolták el a gyalogost, aki több hibát is vétett:
- a legelemibb, hogy át kívánt menni a zebrán,
- de mindezt tetézte idős korával, lassabb mozgásával,
- sőt, ehhez botot is használt

Nem ért át.

magwas · http://rabic.kicks-ass.org/ 2008.02.19. 20:38:21

Igen, a gyengébb védelmének kötelességét nem sikerült átvenni a Bécsi Egyezményből. Pedig kötelességünk lett volna, hiszen aláírtuk azt.
Részletek: rabic.kicks-ass.org/15B_c3_a9csiEgyezm_c3_a9nyVsKRESZ

NR 2008.02.19. 22:08:45

Nem csak külföldön tudnak kutúrált(abb)an közlekedni. Sopronban voltunk haverokkal, autóval mentünk, de a városba gyalogosan közlekedtünk.

Mindig megálltak az autók, ha csak a járda szélére értünk. Zebra nélkül is.

Ez akkora hatással volt a srácra aki vezetett, hogy mikor visszaértünk budapestre ő is átengedett minden! átkelésre várakozó gyalogost a zebráknál.

A gyalogosok nem akarták elhinni, hogy azért álltunk meg, hogy megadjuk az elsöbbséget. Volt aki olyan hálás tekintettel, párás szemekkel nézett, hogy azt hittem mindjárt elsírja magát meghatodottságában. Pedig csak azt kapta meg ami jár neki. Az elsőbbséget a zebránál.

Tehát a tanulságok: nem kell az országot elhagyni ha valaki olyan várost akar látni, ahol emberszámba veszik a gyalogost.

Továbbá a jó példa ragadós. Az autós, ha látja, hogy mások hogyan viszonyulnak a gyalogosokhoz, illetve gyalogosként megtapasztalja azt, hogy mit jelent az elsöbbség megkapása, akkor az ő közlekedési morálja is gyökeresen megváltozhat. Akár, mint esetünkben két nap alatt is.

Persze tartós hatás csak akkor lenne, ha a többség normálisan közlekedne Budapesten is. Ugyanis, ahogy a helyes közlekedési morálra, úgy sajnos a rosszra is hamar át lehet állni.

Vladimir Harkonnen 2008.02.19. 22:10:06

pot22 2008.02.19. 18:56:07

"...en kezdek arra gyanakodni, hogy valami csunya betegseg szedi itthon az aldozatait, ami csökkenti az iq-t, az empatiat, es mindenfele olyan erzest, ami miatt civilizalt az ember, es növeli az agressziot, es elöhozza az allatias ösztönöket. Valaki megtalalhatna a gyogymodot nagyongyorsan.

Esetleg a média? Élen a kereskedelmi műsorokkal? (Talán már nincs is más) Ahol a műveletlen tuskók a "sztárok", és este-reggel phalloszművésznők mondják meg a "tutit".
A mai kölykök nagy hányada nem tudást akar, hanem nagy melleket, és vastag fuxokat.
Ez a minta: a fényesautós húszmilláért megvette az előjogot arra, hogy mindenkit leszarjon! Az egyszerű autós megveti a lúzer gyalogost, BKV-st, bringást!
Kasztrendszer van tessék észre venni!
Rinyálással, büntetéssel ebben a társadalomban még nem lehet sokmindent elérni! Kinőni lehet, esetleg.
A hirtelen nyakunkba szakadt nagy "demokráciával", lehetőségekkel nem tudunk mit kezdeni (tisztelet a kivételnek).
Régebben is csak a kiváltságosok engedhették meg maguknak az autózás luxusát, de az akkori 5-6 autó tipussal nem volt érdemes villogni! A fakabátok is keménebbek voltak, mint manapság! Akkor nem hangozhatott el, hogy "megveszlek kilóra!"
Mára lenne lehetőség pl. utazni, és tapasztalni, hogyan megy ez nyugatabbra, de az átlag ember még a Balaton partig se jut el, nemhogy Angliába! Megint csak marad az amit itthon lát.
A kölykökkel kellene kezdeni valamit, de az iskolákban a KRESZ oktatás is csak egy álom manapság: nem fér bele a tanrendbe! Maradnak a szülők, már ha belátják: mutassanak jó példát a gyerekeknek, és szerencsés esetben az rögzül. Így alig 20 év alatt felnőhet egy toleránsabb társadalom.

Vladimir Harkonnen 2008.02.19. 22:14:23

NR 2008.02.19. 22:08:45

Sopronból és más határmenti városokból már a hetvenes években is rendszeresen átjártak a "sógorokhoz". Gondolom onnan hozták a jó példát úgy, hogy bennük is rözült, mint a haverodban. Aztán egy idő után már fel se tűnik!

cso zsi 2008.02.19. 22:48:24

A vasfüggönyön túl, és a világ túlfelén a gyalogátkelőhelyet úgy közelítik meg az autósok, hogy amikor a gyalogos épp elbúcsúzott az ismerősétől, és a zebra felé teszi a lábát, megállnak.
Mert nagy általánosságban úgy közelítik meg ezeket a helyeket. Brisbane-ben, és Sydneyben kétszer is öngyilkos lehettem volna, ha magyar sofőrök jöttek volna arra.
Mert a pesti turista kihagyta, hogy jobbra nézzen először (baloldali közlekedés van).
Enyhe féknyikkanás, dudálás, és anyázás nélkül.
Persze amíg Európában egy tájékoztató táblára hasonlít a gyalogátkelőhely jelzés, addig odaát (a kevés tábla egyike) ez látható (vigyázz, nagy kép!) www.denison.edu/academics/offcampus/andylaw1.jpg
Némelyik úgy kivilágítva, hogy nem lehet nem észrevenni.
Itthon, és tőlünk keletebbre aki gyalogol, az életveszélyben van. Pedig lehet, hogy szintén egy autós, aki át akar menni a túloldalra.

minic13 2008.02.19. 23:18:54

friss jogsival mondhatom, hogy oktatás alatt igen nagy hangsulyt helyeznek az ilyen dolgokra, sztem túlontúl is sokat. ha a gyalogos kinyilvánítja a szándékát, hogy szeretne átkelni, akkor át kell engedni... csakhogy néhány vizsgabiztos mindent annak vesz, így mindig meg kellett állni, ha gyaogos állt a zebránál, szinte akkoris, ha csak az eget bámulta. egyszer volt olya, h 2x2 sávos úton megálltam, mellettem lévő sávban a 10. autó állt meg. máskor oktatóm kocsiját megnyomták hátulról, mert "nem számított rá" a másik autós, hogy meg fognak állni a zebra előtt... mégis a legnagyobb tanulságot az az eset hozta számomra, amikor zebrát közelítettem meg kicsivel több, mint 40-el nénike meg kilépett a 7es busz mögül takarásból. ott én már maximum csak imádkozhattam, de szerencsére még időben észrevett és kb tőlem 30 centire megállt a néni. onnantól kezdve ha zebrára figyelmeztető tábla kinnt, akkor már előre lesek messzire, ha meg nem belátható a zebra környékéna a járda, akkor rohadt lassan megyek.

Nagykócsag 2008.02.19. 23:47:19

klotild 2008.02.19. 11:30:39

Klotild!

Én is éltem Angliában. Hidd el, vissza lehet szokni Mo-ra. A koszt is meg lehet szokni. :(

De azt már SOHA nem lehet elfelejteni, hogy van olyan része a világnak ahol normálisan közlekednek az emberek...

TGV 2008.02.19. 23:52:56

francia kresz-tesztben talaltam egy olyan kepet, amin egy tok egyenes uton semmi zebra, allt ket gyalogos az ut szelen, tehat a helyzet egyertelmunek latszik.
Vizsgakerdes: szamitani kell-e arra, hogy a gyalogos lelep a jardarol.

igenigen, a helyes valasz: IGEN

nyaron mentem egy magyar lannyal NY Europaba, 5x gazolt majdnem, csupa tok egyertelmu helyzetben, amikor meg kellett volna adnia az elsobbsege. Ebbol egy egyenes uon 70-nel, mer arra szamitott, hogy a gyalogos majd elugrik (!!!)

Sandokan66 2008.02.20. 08:44:55

Hali! Meg egy pelda, bar szinte mindenki tudna egy-egy ilyet sajnos. Pestszentlorinci zebra, ha a szituaciot nem a sajat szememmel latom nem hiszem el. A bacsika bottal (!) lelep az uttestre, masik kezet felemelve jelzi, hogy atkelne. A mozgasan is latszik, hogy nemcsak idos, de valoszinuleg beteg, rokkant emberrol van szo. Mi a masik savban kozlekedve lassitunk, megallunk! Es most jon a szepseg! A szembol erkezo ... huuu hogyan fogalmazzam meg kulturaltan..., legyen mondjuk siman AUTOS EMBERTARSUNK nem hogy nem all meg a bacsinak, hanem RADUDAL vazze!!! Szegeny tata akkor mar haladt vagy 50 centit a zebran, igy a barom VW-s az orra elott tepett el dudalva vagy 70-el... Hat hogy az ilyennek a szemet kitolnam egy IFA-val az biztos...

Prof 2008.02.20. 09:41:11

A gyalogátkelőhely gyakorlatilag pont olyan, mint a jobbkezes utca, ugyanúgy is kell megközelíteni. A jobbkezes kereszteződéseken valahogy mégsem száguldanak át 70-nel az emberek rendszeresen.

Triznyai Döme 2008.02.20. 11:47:33

Érdekes, tegnap vettem egy 3*9 fokos tolólétrát. A bolt előtt nem volt parkoló, szemben álltam meg pár méterrel arrébb. Meglepő volt az autósok türelmes előzékenysége, mindkét irányból satufék amikor betoltam a létra elejét az útra. Ha jól láttam a szélvédőn keresztül, még kedves, udvarias, biztató szavakat is mormoltak.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 12:33:33

Prof 2008.02.20. 09:41:11
"A gyalogátkelőhely gyakorlatilag pont olyan, mint a jobbkezes utca, ugyanúgy is kell megközelíteni. A jobbkezes kereszteződéseken valahogy mégsem száguldanak át 70-nel az emberek rendszeresen."


A jobbkezes utca egymás után, sorozatban fordul elő, könnyű felkészülni rá! Nem szoktak egy gyorsforgalmú többsávos útba jobbkezes utcákat vezeteni alkalomszerűen!!!

A gyalogosátkelő elkopott zebrája messziről nem látszik! Az a szaros gyalogosátkelő tábla pedig elveszik a sok fa, meg a többi 5 méterenként kirakott egyéb tábla között!
Tele van az út széle különféle felesleges, de méretre egyforma táblával, aki ezeket figyeli folyamatosan, az hamarabb nekimegy bárminek, mint gondolná!

A piros lámpát azért látják, és tartják be az emberek, mert nem 5 méterenként van, és van hitele! Általában nem egyedül ácsorog, hanem sok esetben 3 -at is kitesznek egy több sávos Gyömrői féle útra! Balra, középre, jobrra, stb. És világít is!

A gyalogost szintén nem könnyű észre venni, mert az ember az útra koncentrál, nem a járdára, meg a parkokra, ahonnan esetleg elindul a puhatestű. Sötétben még f*szább a helyzet! A teharautókról meg már nem is beszélnék, amik úgy kitakarják egy ilyen többsávos úton, mind a táblákat, mind a gyalogosokat, hogy csak na...

Az fentebb leírt problémákat persze ki lehet küszöbölni radikális sebesség csökkentéssel, és annak betartatásával, mint ahogy azt a sokak által áhított nyugaton teszik!

Én csak azt nem értem, hogy miért a gyalogosokhoz kell igazítani a közlekedés többi szereplőjének a sebbességét, meg az egész közlekedését? A jó Isten úgy teremtette meg az embert, hogy annak gyalogos sebességéhez bőven megfelelő reflexekkel látta el, könnyedén körül tud nézni, amihez csak a fejét kell kicsit oldalra fordítania.

Az autókat, motorokat is emberek vezetik, de az itteni sebességnél már nem elég az ősi reflex, meg a kilátás is sokkal korlátozottabb.

Persze ha GYALOGOS SEBESSÉGGEL KÖZLEKEDÜNK A JÁRMŰVEKKEL akkor minden oké! :DDD

Szóval én kurvára nem tudom elfogadni azt az állapotot ami nyugaton van, hogy minden jármű vezetője rettegésben, és csigatempóban közlekedik, hogy egy gyalogos bármikor átmehessen fejfordítás nélkül egy zebrán, de néhány hozzászólás szerint már szinte bárhol, mert az autósnak kötelező erre számítani nem csak a zebránál...

Ha kevesebb gyalogos gázolást akartok, akkor ésszerűbb forgalomszervezést ajánlok, több lámpát a táblák helyett, és a gyalogosok felvilágosítását, hogy csak akkor ér valamit az elsőbségével, ha épen át is ér a zebrán, úgyhogy nézzen körbe!

Persze tudom, hogy előbb-utóbb itt is a nyugati agyrém közlekedési kultúra fog elterjedni, mert most éppen mindenki azt akarja másolni! Régen a ruszki modell volt, most meg a nyugati! Tragédia ez a másolási vágy a fejekben...

OFF
Néha azért itt vagyok Kisikasa! ;)

Rav Antal 2008.02.20. 12:47:18

EBEUSS:

"Én csak azt nem értem, hogy miért a gyalogosokhoz kell igazítani a közlekedés többi szereplőjének a sebbességét, meg az egész közlekedését?"

Mert mindenki gyalogos. Ők a többség. És a demokráciában nem az erőssebb kutya baszik elv van. Ezért terjed ez nálunk is.

Rav Antal 2008.02.20. 12:48:36

Erősebb természetesen egy "s".

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 12:56:27

Rav Antal:

Én is gyalogos vagyok, és mégsem tartom helyénvalónak a dolgot.

Idióta egy tsd az, ahol a leggyengébbhez igazítják a dolgokat! Lassan majd az jön, hogy a tolószékes is biztonságban át tudjon jutni a Váci úton kereszteb, ha véletlenül elszabadul a kerekesszéke...

Rav Antal 2008.02.20. 13:09:03

EBEUSS:

Ennek most is így kéne lenni. Egy város nem az autósokért van, hanem az emberekért. Ember pedig több van, mint gyalogos.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:15:30

Rav Antal 2008.02.20. 13:09:03

Tegyünk már különbséget a Gyömrői út és a Váci UTCA között!

Nyilván a Váci, sétáló utcába be sem hajtok, a mellette levő szűk Aranykéz utcában pedig folyamatosan számítok gyalogosokra, sőt, az sem zavar ha előttem sétál a német túrista az út közepén!
De egy forgalmas, többsávos bekötő útra, ahol naponta teherautók ezrei hozzák a kaját a városi népnek, meg kismillió autó jön tömött sorokban befelé a városba, oda ne tegyenek már egy lámpa nélküli kopottas zebrát, mert naponta meg fog halni rajta valaki!

Laciii 2008.02.20. 13:16:11

"A jobbkezes utca egymás után, sorozatban fordul elő, könnyű felkészülni rá!"
Városban meg gyalogosok vannak akik szeretnének átmenni a zebrán, miért nem könnyű felkészülni rá?

"A jó Isten úgy teremtette meg az embert, hogy annak gyalogos sebességéhez bőven megfelelő reflexekkel látta el"
Tehát ez a BIZTONSÁGOS, ha mindenki képes lenne F1-es szintre akkor lehetne tépni, de sajnos nem.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:25:32

Laciii 2008.02.20. 13:16:11

Akkor szerinted a 30 km/h sebeség is már tépésnek számít!
Szerintem meg a gyalogosnak nem kellene figyelmetlenül a zebrára lépni, hiába van elsőbbsége!

Nincs itt akkora probléma!
Az autópályán nincs zebra! Szeerencsére! :)
A kis utcákban ritkán csapnak el valakit, mert az autósok is lassabban mennek, meg a gyalogosnak sem kell 4 sávot átrohanni.

A bemutatott videón szereplő utakkal van a probléma!
Ezen kellene változtatni, méghozzá kevesebb zebrával, és több intelligens lámpával!

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:29:12

Rav Antal 2008.02.20. 13:09:03

Közben leesett! ;)

Perillustris 2008.02.20. 13:33:06

"De egy forgalmas, többsávos bekötő útra, ahol naponta teherautók ezrei hozzák a kaját a városi népnek, meg kismillió autó jön tömött sorokban befelé a városba, oda ne tegyenek már egy lámpa nélküli kopottas zebrát, mert naponta meg fog halni rajta valaki!"

Magwas mar irta: a lampa elbutitja, elkenyelmesiti a vezetot.

A zebrak ujrafestese valoban nem (sem) az erossege a varosnak (orszagnak?).

Az adott helyre szintben kiemelt atkelohely kell(ene).

"ahol naponta teherautók ezrei hozzák a kaját a városi népnek"

Ha elcsapjak a gyalogost, egyre kevesebb kaja kell. Ez nem kifizetodo.

Laciii 2008.02.20. 13:38:22

"Akkor szerinted a 30 km/h sebeség is már tépésnek számít!"
Bocs, de nekem most nincs kedvem dedózni.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:39:43

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.02.20. 13:33:06

Úgyis az elbutítás van műsoron a fejlett országokban, és ha már ehhez tendálunk, akkor azt vigyük is végig! Ha piros, az TILOS! Ezt mindenki jól megtanulta, úgyhogy alkalmazzuk sűrűbben olyan helyen, ahol sok gyalogos életet menthet meg!

Egyébként meg nem értek vele egyet! Nem azért hajtanak, mert elment az agyuk, hanem azért mert az út alkalmas rá!
Furcsa hogy nem a belvárosi kisutcákban gázolják halálra az embert, hanem a sugárúton, mi?

Laciii 2008.02.20. 13:42:54

A zebrák miatt nem alkalmas rá.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:43:19

Lacii!
"Városban meg gyalogosok vannak akik szeretnének átmenni a zebrán, miért nem könnyű felkészülni rá?"

Leírtam, olvass vissza!

"Bocs, de nekem most nincs kedvem dedózni."

Te kezdted a dedót! Te mondtad, hogy az a biztonságos sebesség amihez az ember reflexei ki vannak találva, vagyis a gyalogos tempóhoz.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:44:34

Laciii 2008.02.20. 13:42:54
"A zebrák miatt nem alkalmas rá."

Mi van???

Perillustris 2008.02.20. 13:45:54

"Szerintem meg a gyalogosnak nem kellene figyelmetlenül a zebrára lépni, hiába van elsőbbsége!"

Van egy teljesen egyertelmu szabaly. Ebbe kar tobbet belebeszelni, mint amit jelent.

A gyalogosok tobbsege korultekintoen lep a zebrara, onzo modon - a sajat erdekeben.

Ellenben sok autos a hatarozottsagot hianyolja, amikor pedig el a jogaval a gyalogos, akkor teljesen ki vannak akadva.

Pedig nem bonyolult. Gyalogos a zebra elott>>>fek>gyalogos atmegy>>>gazadas.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:51:14

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.02.20. 13:45:54

Tényleg jó elgondolás elméletben! Ha mégsem állt meg a kocsi a Gyömrőin, mert nem vette észre az ottani szokásos sebesség mellett a gyalogot, akkor meg jön a sírás-rívás, és felkerül az oldalra egy újabb post...

Laciii 2008.02.20. 13:53:51

Döntsd el, hogy bőven elegendők a reflexek, vagy csak simán elegendők.

Ha annyi tábla van, hogy 70-el nem vagy képes felismerni a zebrásat akkor lassits 50-re, ha ez is sok akkor 30. Vezetni nem nehéz, közlekedéshez viszont az is hozzá tartozik, hogy figyeled a környezeted (nem csak az utat), meglátod ÉS MEGÉRTED a jelzéseket és tudsz rájuk reagálni.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:59:11

Az a baj, hogy nagyon egysíkúan tudtok vitatkozni!
Persze vannak szabályok a KRESZ-ben, és ha ezt mindenki maradéktalanul betartja akkor baromi kevesen halnának meg az utakon.

De nem csak azt kell harsogni, hogy a szabályokat be kell tartani, mert ha a gyakorlatban ezt mégsem teszik meg a járművezetők, akkor valamit változattani kell!

1.) Halálra büntetni mindenkit, mint nyugaton.

2.) Ésszel átgondolni, hogy miért is nem tartják be a szabályokat, és ezen forgalomszervezéssel, vagy jogszabályváltozattással, vagy mindkettővel változtatni!

Laciii 2008.02.20. 14:36:19

magwas már belinkelte mit kellene változtatni, addig meg igenis büntessenek szénné minden tahót.

Laciii 2008.02.20. 15:19:59

Arra.

Fegyverre igen komoly előirások vannak, egy kocsi is ugyanolyan veszélyes, meg kellene tanulni felelősséggel használni.

ptomontor 2008.02.20. 15:41:43

Ez a video tenyleg durva, nekem is remeg a gyomrom tőle, pedig én itt élek, nem Angliában.

Egy kérdés: egyes buszsávokhoz ma már kamerát szerelnek, aztán megy a büntetés (meg büntetőpont) a tulajnak. Miért nem lehet az ilyen átkelőket is felszerelni kamerával? És nem csak a yardnak, hanem mondjuk az önkormányzatoknak is, akik pontosan tudják, hol kéne ilyen. A költség félév alatt bejönne a büntetésekből, utána meg talán rájönnének a kedves autósok, hogy kicsit drága dolog gyalogos ijesztgetni.

PS: Anyukám (70+ éves) az előző lakásából azért költözött el, mert az összes bolt egy hasonló zebra túloldalán volt.

PS2: Egyébként a fenti viselkedés büntetésének szerintem jó lenne alkalmazni a bírság mellé a zebrán való átkelést is: 50ezer forint plusz mondjuk 100 átkelés a videón mutatott zebrán...

Kata 2008.02.20. 16:21:41

Jaja, az egész társadalomból hiányzik a "gyengébbek" védelme. Altruista viselkedésforma? Ugyan már. Örüljünk, ha nem basz szájba egy bikásabb autóval rendelkező bikanyakú egyed, ha véletlenül nem kotródunk el elég gyorsan az útjából.

Kisember 2008.02.20. 16:29:00

EBEUSS:
Add vissza a jogosítványodat (ha van). Nem észrevenni egy egyértelmű tájékoztató táblát...
Érdekes, nekem ez még nem okozott gondot.
Ja, hogy SZABÁLYOSAN hajtok a városban veled ellentétben (ld többi poszt)?
Hát inkább vegyél faroknövelő pirulát. Azzal menőnek érezheted magad.

izé 2008.02.20. 16:50:25

Szabályok, lámpák?
Bicajjal a Stadionoknál egy jobbra kanyarodó autó majd' elcsapott aztán még rám is dudált, mikor közöltem vele, hogy elsőbbségem van, akkor Ő: -Piros a lámpa! Elmagyaráztam neki, hogy az a soksávos résznek szól. Csak egyetlen szót szólt "Ja!" s elporzott.
Nem mindig vagyunk szabályosak, mikor annak gondoljuk magunkat.

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 17:09:48

Kisember 2008.02.20. 16:29:00
EBEUSS:
"Add vissza a jogosítványodat (ha van)."

Már régen elvették amikor tajtrészegen elütöttem egy kisembert a zebrán! :D

Johnny336 2008.02.20. 17:23:51

Gyalogost gazolni egyebkent Mercivel a legjobb, tokeletesen be tudod celozni... :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 17:32:06

Mindig ezt gyakorlom Johnny!
Perfekt vagyok célkereszt nélkül is! :D

De lehet, hogy lecserélem a suzukit mercire, hátha összemegy tőle egy kicsit farkam! :)

Radical Massza 2008.02.20. 20:03:38

A féktávolsághoz: ma eszembe jutott, ezért fékeztem egyet tesztből.
50 km/h-ról a másfél tonna autó+kb. 400 kiló súly úgy 12 méteren állt meg, blokkfék és anélkül, hogy az abs nyikkant volna egyet vagy lekoccoltam volna a kormányt, nyugodt, tempós fékezéssel (4 tárcsafék)
Senkinek nem lehet mentsége, hogy miért is nem adja meg nyílt egyenes úton zebránál az elsőbbséget.

BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2008.02.20. 20:53:42

Amikor kiszálltok a kocsiból ti is csak gyalogkakukkok vagytok...

amondó (törölt) 2008.02.21. 08:38:45

Én, ha bringával megállok egy gyalogosnak (nem satufék, hanem szépen lassítva), akkor két dolog történhet:

1) rámdudál a mögöttemjövő, vagy majdnem elüt

2) gázba tapos, kielőz, és a gyalogost akarja elütni

kérdem én, egy biciklista (?motoros) olyan takarást jelent, amitől már nem látszik az előtte lévő gyalogos? vagy ha valaki bringást lát, egyből előzésbe kezd, meg se nézi, hogy miért lassít a szerencsétlen?

Ilyen helyzetben egy konszolidált nő magából kikelve magyarázta nekem, hogy barátnője is így ütött el egy biciklist, és hogy miért lassítok le. Egyszerűen nem értem.

Radical Massza 2008.02.21. 14:09:02

És még egyet.
Van ahol tökös a városvezetés és be fogják vezetni a 32 km/órás sebességkorlátozást a város egész területére a gyalogosok és kerékpárosok védelmére. A város mérete pedig nem kicsi, lévén Londonról van szó.
www.edzesonline.hu/index.php?page_id=2&article_id=742

EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 14:31:35

Radical Massza 2008.02.21. 14:09:02

Szép jövő! :(
Mondom én, hogy előbb-utóbb gyalogos sebességre is leviszik, elvégre az a tuti biztonság! ;)

pammy 2008.02.21. 15:01:17

Minden ellenségemnek kivánok egy olyan világvárost ahol 30 a megengedett tempó....ez nem tökösség ez hülyeség kérdése
70%kal nagyobb dugó, újabb 30%nyi kiszorítandó jármű, indokolatlan környezetszennyezés, gyorshajtási bírság azoknak akik túl gyorsan futnak... végülis menjen minden autó akkora sebességgel, hogy a járókeretes néni is elszaladhasson előle, racionális.. nem kéne legyőzendő ellenségnek tekinteni az autókat, nekem semmi bajom velük gyalogosként se. Nem hiszem, hogy a meglévő anomáliákat újabb korlátozások megoldanák, hogy nagyobb biztonságba lennék ha az audis nem 70km/h-val lépné át a sebességhatárt hanem 90-nel illetve ha János bácsi 30km/h-val nem tudná ez eddig 37 helyett, hogy a kanyarodó autóval szemben a gyalogosnak elsőbbsége van. 10 év múlva majd azon küzdünk, hogy a most hozott átgondolatlan intézkedések hosszútávú káros hatásait hogyan oldjuk meg. Az egész arról szól, hogy az unió kitalált egy tarthatatlan tervet pár év alatt felére csökkenteni a halálos áldozatok számát. Miután ez racionálisan nem kivitelezhető, most mindegyik szerencsétlen ország azzal kisérletezik, hogy hogyan szűntethetné meg a közlekedést úgy, hogy valahogy mégis eljussanak az emberek A-ból B-be. Szerintem még a dodgemeket is bevetik majd...

Radical Massza 2008.02.21. 15:12:53

pammy, én a legnagyobb ellenségeimnek csak annyit kívánhatok, hogy költözzenek Pestre és éljenek is ott...egy szeméttelep a város, aggresszív elmebetegekkel zsúfolva, ahogy a videón is látni.
Londonban jól lehet haladni tömegközlekedéssel és bárhova el lehet jutni bringával is, nincs szükség vasszekérrel dugózásra a közembernek, s ezt a hozzáállást következetesen fejlesztik is. És ez így is van jól, az ő útjuk a jövő útja.
Az ilyen városok a tapasztalatok alapján közösségi élettérré változnak, benépesítik az emberek az utcákat, ellentében a pesti szmogban zajló roncsderbivel, ahol mindenki menekül az utcákon háborúzó autófolyam elől.

EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 15:13:14

Arról nem is beszélve, hogy a donorra várók jelentős százaléka hal meg a szervhiány következtében! Ezt meg nyugodtan hozzáadhatja az EU közlekedési statisztikájához! ;)

Nem jó ez a világ, mi? Valaki mindig rábaszik! ;)

EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 15:20:16

Nekem úgyis jó, ha kitíltják az autókat a fővárosból, és befüvesítik a sugárutakat is. Tiltsuk ki az autókat, írjuk ki hogy új, modern falu született Bp-ből, aztán közlekedjünk metróval, meg bringával!

De ha valahol gépkocsiforgalom van, ott mehessenek már az autók normális tempóban!

cso zsi 2008.02.21. 15:42:37

EBEUSS 2008.02.21. 15:20:16

Elég lenne az összes irodát, és (főleg) kormányzati intézményt kirakni a Belvárosból
Mondjuk a Hungária-körgyűrűn kívülre, ahol tömegközlekedés még, M0-ás már van elérhető távolságban.
A többiek, és akiknek meg valóban ott van dolguk, könnyebben élnének.

cso zsi 2008.02.21. 15:59:23

" Radical Massza 2008.02.21. 15:12:53
pammy, én a legnagyobb ellenségeimnek csak annyit kívánhatok, hogy költözzenek Pestre és éljenek is ott...egy szeméttelep a város, aggresszív elmebetegekkel zsúfolva, ahogy a videón is látni."
Akkor te most hol is élsz?
Mutassak neked koszos városról képeket? Nemrég csináltam ott párat.
Magas közlekedési kultúrájú, sok villamossal, sok biciklironccsal, szilveszteri buli után két hétig konfetti, egy hétig az út szélén fekvő kidobott fenyőfák, a seprősautó félúton otthagyott, összsöpört kupaca az út közepén..... Amszterdam.
Londonnal meg lehet példálózni, de vannak ellenzői is.
pl. azok, akik látják, hogyha az üzleti életet kikergetik a Sohóból, akkor nem sokan fogják fizetni a behajtási díjat sem.

Laciii 2008.02.21. 16:14:10

Csak megjegyezném, hogy az átlagsebbeség messze 30 alatt van.

pammy 2008.02.21. 16:44:54

Radical: London se, Budapest se 350 méter
én régebben napi 60km-t közlekedtem városon belül, most csak 38-at, süssék meg a biciklit ilyen távokra. És persze vannak hegyek, meg minden.
tömegközlekedéssel meg dugó nélkül kétszer annyi az út, mint autóval ha dugó van. Ilyen távokra az életbe nem fognak metrót építeni, a fél óránként járó busz az egysávos forgalmas főútvonalon pedig viccnek is gyenge, nem hogy alternatívának, pláne, hogy M0 hijján a kimenő forgalommal is osztozik. Tudom, tudom, persze, hatalmas p+r parkolók meg boldog emberek a metrón és a sétálóutcákban. De az igazság az, hogy rég eladták a sok ezres parkolók helyét plázának, a forgalom pedig a külvárosban is bőven elég sűrű, és gyalogos is van arrafele is...Valódi megoldás nincs, mert járatsűrítés nincs, buszsáv nem épül, parkoló nem épül, csak Lösungolás zöld sugárutakról meg boldog emberekről, meg a bűntudatkeltés másokban, ez sokkal olcsóbb, mint tenni valamit. Hosszútávú megoldást igenis az jelent ha felismerjük, hogy az élhető város része a használható közlekedés, és a környezet védelmét is jobban szolgálná a környezetbarátabb technológiák támogatása a betarthatatlan akciótervek helyett.
Mellesleg ahány ember annyi féle véleménnyel jön haza Londonbon, jó pár embert hallottam arról panaszkodni, hogy túristaként klassz hely, de becsavarodna ha abba forgalomban kéne nap mint nap átvágnia a városon munkába menet. Nem tudom mit értessz azalatt, hogy a közösségi életteret betöltik az emberek, de elképzelhető, hogy ezt nem mindenki ugyanígy értékeli.

Laciii 2008.02.21. 17:30:35

Top Gear versenyen a tömegközlekedés is nyert a kocsi ellen, persze ott jobb a helyzet.

Kötöttpálya + bringa időben verhetetlen (villamosra összehajtogatható bicajjal fel lehet szállni) nálunk is.

107! 2008.02.21. 18:37:06

Sajnos későn kapcsolódtam bele ebbe a blogba, és nincs türelmem mind a 150 hozzászólást elolvasni, ezért csak az alap gondolathoz tennék hozz (előre is elnézést kérek, ha olyat írok, amit már más is)

Egyértelmű, hogy az autósok egyátalán nem figyelnek oda a gyalogosokra. Sem lakó-pihenő övezetben, sem kis utcában, sem nagyobb utakon. Ez tényleg taplóság. Az azért nem igaz, hogy rossz lenne a hatóság hozzáállása. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az egyik leg több pontal járó szabs. jan 1-óta a gyalogátkelőhelyhez fűződik.
Viszont az éremnek van egy másik oldala is. Mégpedig a gyalogosok felelőtlensége. Ki ne látott volna már mondjuk a Blahán az úttesten átsétálgató gyalogosokat? Néha a kedves anyuka rángatja át porontyát az úton... Vagy ott van például a Keletinél a nemrégóta felfestett zebra. Kérdezem én, mi szükség volt rá. Ameddig nem volt is sokan átrohangáltak felül, hát még azóta. Rendszeres, hogy úgy kell ledudálni a gyalogosokat, pedig kajak zöldre érkezik az ember.

Placcenflaccer 2008.02.22. 01:25:03

Ezt úgy szeretem, amikor biciklisek oktatgatják a hülye autósokat a kresz betartására. Minden héten látok gyalogos-kerékpáros összecsapást valamely zebrán, amikor a pirosnál álló autók mellett elhúzó bicajos elsodorja az átkelő gyalogost. Vagy éppen még soha nem láttam például zebrán kerékpárt toló embert, odaragad a seggük az üléshez. Ilyen esetben is gyakran van minimum anyázás, a zebrán keringő bringások miatt. Söprögessen mindenki a maga háza táján. Én személy szerint minden esetben megállok ha a gyalogos átkelési szándékáról megbizonyosodtam, viszont azzal is egyetértek, hogy sokkal egyértelműbbé kell tenni az átkelőket, igenis rendkívül fontos az útburkolati jelek láthatósága, és a jól látható tábla, nem érv, hogy nincs pénz stb.

merlin69 2008.02.22. 05:55:36

Nos, részemről nem sokat szoktam p*csölni, a zebrán elsőbbségem van, megyek. Lendületből, egyenesen előre. Mivel hányok a BKV-tól és a belvárosban lakom, gyalog odaérek a legtöbb helyre. A Liszt F. tér - Árpád, vagy Szabadság híd távolság nem nagy ügy, valahogy hátul elslattyogok, soxor 5letszerűen megyek, vannak ismerős épületek, egészen hangulatos útvonalak, leszámítva persze a koszt, a lepukkantságot, a kutya- és emberszart, szagot, meg a szarembereket, de az ilyesmit ösztönből átlépi a pesti ember, mert ez mindig is ott van mindenhol. Ha autó kerül valahogy mégis az utamba a járdán, a zebrán, vagy ahol nem kéne, belerúgok. Ennyi. Tükör is reccsent már, mert majd én nyalom le a vakolatot, mert úgy kellett neki megállnia a koszos roncsával, mi? Persze, biztosan...
Összességében igyexem organikusan közlekedni: én ne akadályozzak senkit, de engem se akadályozzon senki. Nem fogok lelépni egy lendülettel érkező kocsi elé, de fél centivel mögötte már lent van a lábam az úton és haladok. Ha el akarok jutni A pontból B-be, nem érdekem, hogy közben agyhalottakkal való csevegésre fecséreljem az időm, hiszen gyalog vagyok, úgyis lassabban történik minden, de általában ilyenkor készülök fel az előttem álló beszélgetésre, meg a többi. Na ezt kocsiban, vagy BKV-n nem lehet, túl sok mindenre kell figyelni.

Biciklis a zebrán: hát ott télleg semmi helyük, tökéletesen egyetértünk abban, hogy mindenhol külön bicikliutakat kell kiépíteni, saját lámpákkal, és valahogy jól elkülöníthetően mind az autóktól, mind a gyalogosoktól (autóktól padkával, gyalogostól korláttal mondjuk). A körút mindkét oldalán pl. faszán meg lehetne tiltani a parkolást (a parkoló autók menjenek a föld alá), és szépen lerakni piros díszkővel az egészet, hogy ki is nézzen valahogy. A hétköznapokon a városba való behajtásért fizetendő összegekből ezt meg is lehetne csinálni, és talán még a BKV deficitjére is jutna belőle, ha valaki odafigyelne, h ne lopják szét az egészet a politikusok. De ilyen valakit mi nem ismertünk se Mátyás után, se előtte, soha.

cso zsi 2008.02.22. 09:03:09

Jól látható tábla?
Kb másfél-két éve megjelentek a kicsinyített (költségtakarékos?) kresz-táblák,
Ami eddig kb 60x60-as volt, az most jó, ha a fele.
Beleolvad a környezetbe.

EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 09:29:43

A hypermarketek reklámtáblái bezzeg nagyobbak, és 10 -et is kiteszenek egymás után az út menti oszlopokra, mert valahogy ők is ráéreztek, hogy egy tábla már nem tábla ebben az ingergazdag budapesti forgalomban!

Akik azt állítják, hogy mindig az összes zebrajelző táblát idejében észreveszik, azoknak gratulálok! Szívesen csinálnék tesztet egy ilyennel!

Arra azért kiváncsi lennék, hogy látnak át akár egy kisteherautón, aztán jön a meglepetés, amikor az öntudatos gyalogos lelép a teherautó után a zebrára, a következő, "jószemű" sofőr meg csak csodálkozik, hogy akkor most mi is van? Hol is a fék?

Nagyobb feltűnést kérünk a ZEBRÁKnak, és kevesebb "merlin69" -hez hasonló gyalogost: "a zebrán elsőbbségem van, megyek. Lendületből, egyenesen előre."

EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 09:35:13

cso zsi 2008.02.22. 09:03:09

Látnád Svájcban milyen törpe táblák vannak!
Mondjuk a közlekedők sebessége is pici!

Nálunk is elég lenne a mostani táblák méreténeke a fele, egy csomó nyersanyagot spórolhatnánk vele, amiből ki leheten tenni még több traktorral behajtani tilos táblát Bp-re! Arra bezzeg volt pénz, mi?

A sebességet meg hozzá kell igazítani a mini táblákhoz, tehát felére csökkenteni! Az ebből adódó dugók hosszát pedig dugódíjjal megrövidíteni... :)))

Triznyai Döme 2008.02.22. 09:59:34

EBEUSS 2008.02.22. 09:35:13

Hogy úgy van!

EBEUSS, te gyanús vagy nekem! EBEUSS, te most lebuktál! EBEUSS, szerintem te vagy a városházi kreatív csoport fő-fő-fő éceszgébere!

Laciii 2008.02.22. 10:06:35

Attól nem lesz dugó, hogy a sebességet csökkentik, a kereszteződések áteresztő képessége 30-nál jobb.

EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 10:18:13

Jaja, lebuktunk! :)

Tudunk azért ésszerűen is változtatni!

Miután a belvárosi Türr István utcában, a megállni tilos tábla ellenére, folyamatosan 20 autó parkolt az út szélén, néhány évig büntették őket, aztán belátták, hogy senkit nem zavarnak, és előrébb rakták a megállni tilos táblát 50 méterrel. Azóta béke van! Legalábbis azon a szakaszon. :)

Szóval néha a szabályokat alakítják a kialakult helyzethez. Örülnék, ha ez többször előfordulna, és alulról építkeznénk, nem pedig felsőbb (EU) utasításra!

A parkban is oda kell tenni a járdát, ahol a fű ösvényszerűen le van taposva, és nem azon bosszankodni, hogy mindig lerövidítik az utat a gyalogosok, és kitapossák a füvet...

EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 10:24:03

Laciii 2008.02.22. 10:06:35

Ezt tudom, csak azt nem értem, hogy miért lesz abból oltári dugó, ha az autópályán valaki lelassít kereken egy percre 30 Km/h sebességre?

Laciii 2008.02.22. 10:32:05

Ezen nem lepődök meg.

Triznyai Döme 2008.02.22. 10:46:36

EBEUSS 2008.02.22. 10:24:03

Ezt éppen mostanában modellezték magyar matematikusok. Elég ha egy nem is túl nagyot fékez EGYETLEN kocsi, máris kész mögötte 100 méterrel a dugó.

EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 10:51:36

Laci olvass bele ebbe a cikkbe, hátha tudnak még neked is újat mondani:
index.hu/tudomany/dugo080117/

Szerinted ha a Gyömrői úton a város felé tartó autók eddigi 80 -as sebességét akár egy traffival megfogják valahol 30 -ra, akkor ez dugó szempontjából még jót is tesz?
Ha befelé igazad is van, akkor kifelé már biztos nem igaz! Szerintem.

EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 10:55:21

Döme bá, az autópályás részt persze én is értem, csak teszem a hülyét.
Arra lettem volna kíváncsi, hogy melyik modellt nézzük egy városba érkező sugárút esetében! Az autópályás példát, vagy hogy egy lámpánál tényleg a 30 Km/h körüli sebesség a legideálisabb az átersztőképesség szempontjából.

Triznyai Döme 2008.02.22. 11:02:25

Bármilyen modellt is nézzük, bizonyos járműsűrűség felett (szerintem kb. 35-40 méteres követési távolság alatt) már a káosz kategória. Akár be, akár ki.
Egyszóval: Térdre, imához!

Laciii 2008.02.22. 11:07:20

Nem tudtak újat mondani, az elv ugyanaz, nagyobb sebességnél nagyobb követési távolságot szoktak felvenni, vagyis ugyanannyi autónak több hely kell, ha a forgalmat valahol megfogod (szinte mindegy hogy lámpa, vagy erős fékezés) a nagyobb helyre újra kiterjedni nehezebben megy.

cso zsi 2008.02.22. 11:10:36

Jó példa erre a körúton a kiszélesített villamosmegállók melletti keskenyített (nem szabványméretű sávnál a 30-as tábla.
Nem az a baj, hogy széles a megálló, hanem az, hogy rosszul van megoldva a szegélykiképzés az elején, és a végén (gumigyilkos).
Amikor csak személyautó méretű járművek haladnak itt, senki nem lassít, mert feltartja a forglmat. Megy mindenki tempósan, az Oktogontól a Petőfi hídig max. két pirossal. Egy teherautó az minden tekintetben gátló tényező itt, olyankor elkerülhetetlen a lassítás. de a hatása megvan. Rögtön négy pirosat kapsz az elméleti zöldhullámban.

Laciii 2008.02.22. 11:18:37

Kifele attól függ, hogy egyensen megy-e tovább egy másik városba, ahol szintén megfognák és a köztes távolság mekkora, arra is vannak elvi képletek, hogy kb. milyen távolság meg forgalom mellett mennyi az ideális sebesség.

Laciii 2008.02.22. 11:20:27

Mondjuk a zöldhullámot nem ártana a sebességhatárhoz igazitani, sajnos ezzel is vannak problémák.

107! 2008.02.22. 19:40:36

Ez a jól láthatóság tényleg nagyon fontos!
Ott van például a Fiumei úton a Salgótarjáni kereszteződésnél a jelzőlámpa kilenc hónapon keresztül takarva van mind a két jelzőlámpa (Keleti felől az Orci tér felé)A felsőt a lombkorona takarj, az oldaldsót meg a fatörzs és a villanyoszlop.
Amit még utálok, az a fekvő"kolega" (olyan titkosügynök módszerrel lefektetve)! Egyszer egy betöréshez küldtek (akkor még csak két éve voltam pesten)mentem is kéklámpa szirénával ezerrel, még nem ismertem a vekerle lakótelepen azokat a helyes kis díszkőből kirakott fekvőrendőrökert. Se macskaszem, se tábla, rá is szaladtam. Szerencsére kibírta a kocsi, és időben is érkeztünk. Azért jó lett volna ha láthatóbb lett volna az a bucka!

sonor 2008.03.17. 20:13:19

Ezzel a témával is az a baj hogy minden oldalon vannak igazságok, és emiatt túlontúl összetett a dolog ahhoz hogy egy mindenki számára jó megoldás szülessen. Nem tudom hányan ismeritek azt a szabályt hogy "a szabálytalanul közlekedő gyalogost nem lehet szabályosan elütni"
hiába nem a zebrán megy át, legfeljebb annyit tehetsz mint autós, hogy "oktatólag" ráijesztesz valahogy. Mondjuk csikorogva állsz meg hogy felhívd magadra a figyelmet. Székesfehérváron évekig volt probléma hogy a 2*4 sávos úton, a 2 zebra közötti 50mes részen "rohangáltak" át az emberek. Ez addig nem is volt nagy baj amíg botos és járókeretes (ez sajnos nem vicc) papik és mamik nem kezdtek átcammogni. Tegye fel a kezét aki ezt és az ehhez hasonló viselkedést autósként tolerálná. Felhúzza magát az ember és megy a netre anyázni.

viszont nincs olyan ember aki mindig autóval közlekedik, néha kénytelenek vagyunk a lábunkat használni. És ha ellenünk (mégha nem is vagyunk oly bizonytalanok és tétovák mint egyes gyalogostársaink) követik el azokat szabálysértéseket amiket autósként mi is megengedünk magunknak, felháborodva írunk egy másik fórumra/blogra/stb...

Az esetet ÉN úgy összegezném, hogy nem ártana némi tolerancia mindkét részről a másik fél irányába. Mert ha a közlekedés résztvevői nem akarják segíteni egymást, azzal tönkreteszik a forgalom folytonosságát, ami peddig (bár nem feltétlenül büntetendő) sok balesetet okozhat közvetve és közvetlenül, de mindenképpen tetemes embernek okoz túlzott stresszt.

Gergő

Majjom 2008.05.27. 10:49:35

Igen, van!
Miért kell az autók között kisgyerekkel szambázni, és hol vannak a gyalogosok biztonságát védő korlátok, alul, és felüljárók?
Úgy látom a hatóságnak csak addig fontos a gyalogos érdeke, amíg az autóstól pénzt lehet beszedni. Amikor tényleg tenni is kellene valamit, akkor megáll a menet.
Gyalogosok, vegyétek észre, feláldozható eszközök vagytok egyesek meggazdagodásában, és nem az autósok a fő ellenségeitek!

Perillustris 2008.05.27. 13:43:43

Már úgy érted, hogy miért megy át a nagymama az unokájával az út túloldalára épült játszótérre? Úgy gondolod, ahogy a csiga a viccben, miszerint "oda születni kell"? S a korlátot hogy képzelted? Az úton keresztbe? Vagy legyen sorompó? Szerinted a gyalogosnak kellene lemennie az aluljáróba, vagy fel a felüljárón? Fáradtan, fájós lábbal, esetleg csak megöregedve, a húgyos és közbiztonsági szempontból sem ideális aluljáróba? Vagy szatyrokkal fel a lépcsőkön?

Soha senki nem mondta, hogy az autósok ellenségek. Azok az autósok, s persze a többi járműfajta vezetői az "ellenségek", akik az egyértelműen megfogalmazott szabályokra szarva szándékosan veszélyeztetik az emberi életet. Nap mint nap. A tiédet, az enyémet, a gyermekedét, a rokonaidét, az ismerőseidét...

Mert lehet(ne) máshogy is: kerekparosklub.hu/hogyan-kell-megkozeliteni-a-zebrat-autoval-video

Perillustris 2008.05.27. 20:07:42

index.hu/politika/bulvar/tehergazolas/

Ezek a szambázó gyalogosok! Miért nem maradnak inkább otthon?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása