Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Közlekedési kórkép

2008.04.09. 08:38 :: Kisikasa

Daily Shark készített egy kis összeállítást nekünk azokról a bosszantó problémákról, amelyek megkeserítik a szabályosan közlekedni akarók mindennapjait. Érdekes, hogy van akiből a szabálykövető vezetési stílus hozza ki az állatot. Ha tudunk válaszolni a kérdésekre és megfejtjük a negatív folyamatok okát, akkor talán elindulhatunk egyszer végre egy jobb irányba. Közösen.
24 éve autózom, 17 éves koromtól kezdve, többszázezer km van a hátam mögött. Azt veszem észre, évről évre romlik a közlekedési morál.



Én már csak azért is megpróbálok minél szabályosabban közlekedni, és minél inkább szabályos vagyok, annál feltűnőbb, mennyire semmibe veszik mások, sőt, egyenesen feldühíti őket. Ha egy lakott területnek nem minősített, de házakkal, boltokkal, gyalogátkelővel, buszmegállóval tarkított, ezért 60-as táblával védett szakaszon megyek 60-65 közt, látom a tükörben, ahogy dühösen átkoznak, majd az első helyen, ahol fizikaialg megtehetik, kiugranak és elhúznak, nem érdekli őket sem a záróvonal, sem az előzni tilos.

Ma reggel két esetben kb. 90-nel, több kocsit előzve tették ezt. Adyligetnél 40-es tábla van (szintén keresztutcák, buszmegálló, gyalogátkelőhely, sziget az út közepén), van egy sebességjelző radar is, nem ritkán mér másoknál 70 fölötti tempót, azt már gondolom mondanom se kell, hogy mivel én betartom a 40-et, milyen reakciókat vált ez ki a mögöttem jövőkből.

Múltkor a busz épp előttem állt meg a megállóban, buszöböl nincs, ellenben van gyalogossziget, előzni tilos, záróvonal, így várakoztam a busz mögött. Egyszer csak elhúzott úgy 60-70-nel a gyalogossziget túloldalán egy böszme fekete Merci, kis pikantériája a dolognak, hogy a hátulján két darab tenyérnyi "Jobbik" feliratú matrica és egy Nagy Magyarország térkép volt. Így képzelik a Jobbikban a közlekedést? Csupán 4 szabályt szegett meg (Előzőtt gyalogátkelőn, sziget túloldalán, előzni tilosban, záróvonalat átlépve, a megengedett sebesség majdnem duplájával). Ja, és utána egy percen belül beértem a forgalmi viszonyok miatt. Érdemes volt?

Húsvét hétfőn Dombóvárról tartottam Nagykovácsiba, Siófokig normál országúton, onnan az M7-esen, természetesen végig betartottam a sebességhatárokat. Siófokig MINDEN mögöttem jövő autó megelőzött, egy se akadt, aki tartotta volna a sebességet. Az M7-en kb. a fele lassabban ment 130-nál (gondolom, inkább takarékossági megfontolásból), a másik fele meg gyorsabban.

A másik, amivel nap mint nap találkozom: ha egy belterületi utcán megyek, ahol az út szélén mindkét oldalon elszórva parkolnak autók, melyeket kerülgetni kell. Úgy vettem észre, mostanában az is divat, hogy látják, hogy jövök szembe, de azért csak belekezdenek a kikerülésbe, gyakran ilyenkor állóra kell fékeznem az autót, hogy ne ütközzünk frontálisan (pedig ott is csak a megengedett sebességgel megyek). Rendben van, hogy az ember udvariasságból az elsőbbségéről néha, ha ez segíti a másikat, de hogy ilyen módon kikényszerítsék, az elég zavaró, és úgy tűnik, nagy önbizalommal teszik, hiszen senki se hülye hagyni összetörni az autóját, csak azért, mert elsőbbsége lenne...

Próbálom kitalálni, az emberek miért ennyire szabálytalanok és felelőtlenek?

Nekem is volt időszakom, mikor hajlamosabb voltam nagyobb kockázatvállalásra, de még akkor is jóval kevesebbet vétettem, mint az átlag, ahogy elnézem. És amióta bekövetkezett egy baleset, amiben az én figyelmetlenségem is közrejátszott, és megsérült a másik résztvevő (szerencsére nem súlyosan), az még inkább megmutatta, mennyit számít a szabályok betartása (én nem vettem észre őt időben, mikor álló helyzetből be akartam kanyarodni, ő viszont gyorshajtott). Nem kívánom senkinek se, hogy átéljen ilyet, de lehet, hogy csak a saját kárukból tanulnak?

Persze, sokáig el lehet száguldozni, ha szerencséje van az embernek. De mi van, ha egyszer nem, ha egyszer szemből is olyan valaki jön, aki ugyanilyen magabiztossággal hiszi magáról, hogy rá nem vonatkoznak a szabályok? Vagy egyszerűen csak egy kicsit elszámítja magát...

Nem tudom, most van-e a jogosítvány megszerzésének pszichológiai feltétele, de az biztos, hogy kéne. Az olyan vezetőket, akik nem képesek a felelős gondolkodásra és a szabályokat várhatólag semmibe veszik, nem kéne volánhoz engedni. Persze a jelenlegi állapotokon ez nem segít, az egyetlen módszer a rendszeres és kérlelhetetlen, de szakszerű rendőri ellenőrzés lenne, nem ötletszerű vagy kampányjellegű elszórt ellenőrzésekkel, miközben az emberek nap mint nap látják a kirívó szabálytalanságokat, amelyek időnként rendőr jelenlétében történnek.

u.i. És még annyit, nem azért nem megyek gyorsabban, mert nem tehetném. 280 LE/410 Nm-es turbós autóm van, valahol 6s körül van 100-on, de a rugalmassága nagyobb sebességnél még látványosabb. A magyar autópark 95%-a valószínűleg nem lenne ellenfél. De önmagában a sebesség nem sokat jelent nekem, az ülésbe szorító brutális gyorsítás sokkal élvezetesebb, de ezt se piroslámpás dedós vetélkedésben vagy országúti "ki a gyorsabb" felelőtlen versenyzésben nem élem ki.

Nem vagyok szent, volt már, hogy lakott területen kívül kipróbáltam rövid időre, belátható, ismert útszakaszon, ha nem volt forgalom, mit tud a gép, ilyenkor persze én is túlléptem a sebességhatárt. De tényleg csak ilyen aránylag nagy biztonságot nyújtó körülmények közt, és csak rövid időre (kevesebb, mint egy perc). Lakott területen belül pedig soha.
Még autópályán se néztem meg a végsebességet, valahol 250 körül kell lennie, de sose próbáltam...

271 komment

Címkék: közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

107! 2008.04.09. 15:27:47

Mentős barátaim az éjszakai motorosra és az utolsó BKV-ra (garázsmenet) esküdöznek. Ettől a kettőtől veszélyesebb nincs. Elmondásuk szerint. Van is benne valami!

ng 2008.04.09. 15:28:01

KuKori 2008.04.09. 13:58:25

Úgy látszik, a sárfogóguminak elfelejtettek szólni, hogy neki porlasztania kellene -- illetve hogy azt olyan mértékben és magasságban kellene tennie, hogy az a másfél méter magasra felcsapott osszefüggő sáros vízfüggönynél rosszabb helyzetet idézzen elő. Kívánok eléd sárfogó nélküli, elém sárfogós autókat.

cso zsi 2008.04.09. 15:30:04

" Pal85 2008.04.09. 13:33:16"
Már más is említett mentőst.
Neki PÁV I.-et kell teljesíteni elsődlegesen.
Neked az érettségi/diploma mellett mit kellett nyújtanod, hogy volán mögé ülhess?

(Volt már olyan okostojás is, aki a népszavazásokkor akarta tanulmányi/jövedelmi szinthez a szavazati jogot.)

A 130-nál magasabb sebesség is lerágott csont.
Olyan országban, ahol jóminőségű háromsávos pálya van, ott sem mindenhol mehetsz korlátozás nélkül.
Nagyon sok helyen (Európán kívül) 110 körül van a max. sebességhatár. Pedig az autókban nagyrészt 200 fölött végződik a sebességmérő.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 15:30:41

Bla!

Hány ilyen van, de hány ilyen... :) :)

cso zsi 2008.04.09. 15:32:34

" LLeo 2008.04.09. 15:15:00
Kérem a tisztelt sofőr kartársakat, hogy ha viszont biztosítják az elsőbbséget (köszönöm! köszönöm!), használják a fénykürtöt!"
" BLA 2008.04.09. 15:24:55
sokan még fénykürtöt se értik.."

Autózzatok egy kicsit nyugatabbra, és hajtsatok bátran a fénykürtösök elé....

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 15:33:41

NG!

5 lityós ablakmosófolyadék-tartály van a verdába. Két esős nap, ha autózni kell, ki szokott fogyni.... Szeretem én is a sárfogó szélvédőmet :))

KopaszMercis 2008.04.09. 15:34:08

anelkul h politizalnank, kedvenc sztori - ugyan arrol a kornyekrol:
stop shop - nagy magyarorszag (arpassavos!) matrica - audi A8 - nemet rendszam (hova adozzon a turbomagyar, ha nem a nemeteknek?) - a velem egykora szuletesu 2X nyikhaj a randa diszkos kurvajaval (termeszetesen magyarul beszelve) kiszall a rokkant helyen torteno leparkolas utan...

halmozottan hatranyos helyzetu

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 15:34:51

Cso Zsi!

Nyugatabbra a fénykürt felvillantása úgy tudom aztat jelenti, hogy VIGYÁZZ! JÖVÖK! :)

alfa@beta.hu 2008.04.09. 15:40:25

Csak a tények kedvéért:

web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument

"
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."

Vagyis betolhatom a kocsi orrát a lassan csordogáló sorba ha az ott haladóknak emiatt nem kell blokkolva fékezniük.

Rocko- 2008.04.09. 15:40:48

csikicsoki 2008.04.09. 13:56:57
nem is anynira brutál az autó. és ha sok lóerô van benne, az nem azt jelenti, h ki is kell használni. a rendôrök se lövöldöznek az utcán vaktában, csak azért, mert van fegyverük.

KopaszMercis 2008.04.09. 15:44:43

alfakukacbetaponthu:
igen betolhatod a kocsi orrat... es anyad halalos agyan a feje melle szarhatsz a parnara...
attol hogy vmit csinalhatsz, meg nem feltetlenul jo/szep/helyes/kulturalt h megteszed, es lehet h ugy lenne a jobb mindenkinek ha nem tenned..

szoktak mondani, hogy urnak szuletni kell... lehet hogy ez igaz.

LLeo 2008.04.09. 15:46:26

Cso Zsi!
Azér' észreveszem, ha valaki lassít, ne aggy' isten megáll, aztán fénykürtöl - és ha valaki konstans 160-nál teszi ugyanezt.
Itt turbómagyarhonban mindenestre a fénykürt (+lassítás) valami olyat jelent, hogy "menj má', b..szd szájba a k...va anyád!!!" :))

BLA 2008.04.09. 15:49:16

tesco,auchan bárhol áll "rokkant verda"
árpádsávos zászló lassan már nagyik bevásárlókocsiján is lesz...
a diszkos csaj elszivta ez erőt és nem tudott lábra állni a soför...vérkeringési problémák..agybol leáramlott a vér...

már volt ez is itt mint feldobott téma...

foto rola rendszámmal és feltölteni egy weboldalra amit rendörség is elfogad...
v.
kiir a rendörség egy pályázatot,hogy minden lekapott szabálytalánság után a kirott birság után a fotos megkapja a büntetés x százalékát...

fényképezőgép vagy egy mobil azt kész...elöbb utobb kevesebb lenne szabálytalankodás...

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 15:49:25

KopaszMercis! :)

Egy olyan elé kell betolnia az verda orrát aki éppen ilyen madárra vadászik biztosítót lehúzni. Ki lennék váncsi hogy jön ki belőle. :)

Elmondom lassabban: akkor tolhatod be, ha az elsőbbséggel rendelkező e g y é r t el m ű e n utalt arra, hogy beenged. Nem egészen világos? :)) Az, hogy x y beerőszakolja magát, attól még nem lesz se jó se szép. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.04.09. 15:49:37

Mindenütt legalább 2-3 jelentése van.
Az "eszedbe se jusson elém kijönni"-töl a "tessék kifáradni"-ig bármi lehet.
Ezért hordoz magában némi rizikót. A baleseti jegyzökönyvekben ez utána úgy szerepel, hogy "azt hittem, hogy...".

alfa@beta.hu 2008.04.09. 15:51:08

KopaszMercis


Bocs, hogy idemásoltam azt ami a kresz-ben van.

KopaszMercis 2008.04.09. 15:52:20

BLA le is fotoztam de szar a 8800 fenykepezoje
amugy ezt (talan ki is lehetne keresni) en leirtam os regen.. a besugok orszaga vagyunk, ezt kene kihasznalni, egy kettore rend lenne itt!

Mityu:
akkor is ha a kresz nem tiltja neki (igazabol nem erdekel) betolni az orrodat ugy hogy nincsen elsobbseged tuskosag... tok mindegy, hogy szabad-e vagy sem. Es szar hozzaallas.

KopaszMercis 2008.04.09. 15:54:00

alfa@beta.hu

bocs, hogy ramutattam, hogy attol fuggetlenul h olyat csinalsz, amit amugy nem tilt sem torveny sem szabaly, meg lehetsz egy utolso suttyo pondro - nem torvenyszeru h attol az vagy, de az, hogy "nekem jogom van hozza" nem erv egy vitaban, hanem vedekezes a birosagon.

sokaknak ez nem fer a fejukbe.

alfa@beta.hu 2008.04.09. 15:59:58

Mityu · 2008.04.09. 15:49:25

[i]Elmondom lassabban: akkor tolhatod be, ha az elsőbbséggel rendelkező e g y é r t el m ű e n utalt arra, hogy beenged. Nem egészen világos? :))[/i]

Ez a te véleményed, a KRESZ szerint meg akkor tolhatja be pl egy kopasz a mercije orrát eléd, ha emiatt nem kényszerit téged a haladási irányod vagy sebességed HIRTELEN megváltoztatására. Érzed a különbséget? Emellett persze le is mondhatsz az elsöbbségedröl az általad irt modon, de a kettö két külön kérdés.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:01:22

Tegnap délután a Bécsi úton balra kívántam kanyarodni. Ehhez a külső sávból a belsőbe kell ugyebár sorolni. Lámpa pirosra váltott. Első autó mely beengedhetett volna lassan gurulósra véve a figurát elgurult alig 10-15-el mellettem. A második is. A harmadik katonás rendben beállt mellém. Na hova kellett volna dugnom az autó orrát?
Ki lett volna a baromarc, ha berakom a fenti "jogom van logikát" követve az autó orrát mondjuk a második verda elé? Baszki én. Miért? Mert NEM KAPTAM EGYÉRTELMŰEN meg azt az előnyt amit ilyenkor át LEHET adni!

A hülyék a másikoldalon laknak csókolom! :))

Rocko- 2008.04.09. 16:01:42

BLA 2008.04.09. 14:52:49
anyám 50+ éves, van vagy 10-15 éves a jogsija, ami nem a fiókban hevert az egész idô alatt. nem mondom, h kötelezô, de semmképpen nem adnék a kezébe egy 200 lóerôs autót.

KopaszMercis 2008.04.09. 16:03:36

alfa:
es mi van akkor ha a kresz nem tiltja?
mert a jelentosegere meg nem hivtad fel a figyelmunket

Rocko- 2008.04.09. 16:03:47

Roa 2008.04.09. 14:59:45
mert suzukid, kisautód van. ha 210-zel mennél, az se lenne elég.
index: mert félnek, h leesik. v csak vészvillogó van gyárilag a kocsiban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 16:04:58

BLA

Előre a spicliség frontján...

Aztakurva, micsoda komcsináci módszereket akrsz bevezetni.
Nagytesó, EZ az ötlet baromi rossz!

pammy 2008.04.09. 16:07:11

Mityu: ragozhatjuk még egy darabig, de a kreszben ez van... meg az is hogy a gyalogosokat át kell engedni a zebrán, meg az hogy nem lépheted túl a sebességhatárt, meg hogy az elsőbbséget meg kell adnod az azzal rendelkezőnek. Az hogy aztán a bíróságon kit hoznak ki vétkesnek amikor 30km/h-val elgázolsz valakit a zebrán aki háttal lépett le az útra mert telefonált, és akit kikerülni se tudtál egy szabálytalanul a zebrán előző szemből érkező kocsi miatt, az kiderül 5-10 év pereskedés után .P (és igen, azt akinek rosszabb ügyvédje volt)
A kresz iránymutatás, ezenkívül úgyis kénytelen vagy körültekintően eljárni. És mint iránymutatás, arra is gondol, hogy bizonyos esetekben lehetetlen/ésszerűtlen mereven ragaszkodni az elsőbbségi szabályokhoz, pl ha a mentőautót akarod elengedni, vagy amikor teljesen beállt a forgalom és senki semerre, ilyenkor a biztonság megtartása mellett, lehet alkalmazkodni a helyzethez. Ez olyan gumiszabály, mint a zebra megközelítése most, 50km/h szabályos ameddig nem ütsz el senkit, ha elütöd, akkor gyorshajtás volt, mert ezekszerint nem tudtál időben megállni. Itt is, akadályozhatsz, de ha neked mennek akkor nem akadályozás volt, hanem veszélyeztetés

KopaszMercis 2008.04.09. 16:08:41

kolbaszoszsomle:

mi lenne ha holnaptol mindenki normalisan vezetne?
akarna barki szerinted, hogy egymast lehessen feljelentgetni...?
egy kevesbbe rosszat elviselni egy sokkal roszabb megszuntetese erdekeben.

hol ezzel a baj?

alfa@beta.hu 2008.04.09. 16:10:38

KopaszMercis 2008.04.09. 15:54:00

Látom szeretsz személyeskedni, egészségedre. Ettöl a tények és szabályok nem változnak. Fentebb többen irták az igazuk biztos tudatában, hogy a kresz szerint az elsöbbség mindent visz. Ehhez szoltam hozzá, hogy a kresz szerint hogy is van ez. Konkrétan, jogszabályilag. Igazából én is meg voltam gyözödve, hogy aki bepofátlankodik elém azt fel kéne a közeli rendörnek négyelnie és minimum évekre elvennie a jogsiját. Ehhez képest meg is lepődtem, hogy a kresz szerint ezt megtehetik. Ezután is pofátlannak fogom öket tartani, de mostmár azzal a tudattal, hogy pofátlanok, de joguk van hozzá.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:10:58

Pammy!

Zebrán gyalogost kikerülni? :)))) Ha elázolok valakit a zebrán nem egyértelmű? :)))))) Jujj bazzeg :)))

KopaszMercis 2008.04.09. 16:11:25

pammy: ez mind vilagos, de ez kit erdekel?
ez a blog nem arrol szol, hogy a kresz-t ertelmezzuk minden szogbol, hanem h a paraszt autosokrol tarsalogjunk. Aki betolja az orrat az egy budos paraszt.
Erre nem magyarazat - erv a kresz.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:12:22

Jah. A KRESZ, mint olyan csak egy ajánlás. Semmi több. Ajjé... mi jön még? :)))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 16:12:53

KopaszMercis

A baj ott van, ha pénzt kap azért a spicli, ha befúj, amikor megállok a házam előtt, a saját kapubejáróm előtt.

Mellesleg utálom a spicliket.

Hát még azokat, akik aktivistáskodásból, meggyőződésből spicliskednek.

KopaszMercis 2008.04.09. 16:13:16

alfa:
ok igy vilagos.
azt hittem azzal magyarazod a bizonyitvanyt, hogy "de nekem jogom van hozza"

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.09. 16:14:23

Lolab,
Felőlem gondolj, amit akarsz.
Nem WRX Imprezával járok, és a kocsiról 100 emberből 10 se mondja meg ránézésre, hogy milyen erős, és nem is akarom, hogy lássák. Ezek után miért is lenne kivagyiság?
Én meg mondhatnám rólad, hogy egy előítéletes kis pöcs vagy, de nem mondom, bár az előítéletes biztosan igaz lenne... :)
Amúgy meg egy szóval se mondtam, hogy nincs kihasználva, csak nem azzal, hogy gyorshajtok rendszeresen, hanem azzal, hogy 3 másodperc vele egy előzés.
Egyébként országúti fogyasztás 7.5 liter (autópálya nélkül), autópályán 9 liter körül, városban 12,5, vegyesben 10-10,5. Tehát nem fogyaszt annyival többet, mint amennyivel erősebb egy átlag autónál.
Ráadásul Budapesten belül alig használom, inkább tömegközlekedek, viszont vidékre sokat járok.

BLA 2008.04.09. 16:14:35

kolbászoszsömle

kevés a zsaru,aki kint van az nem ezzel foglakozik...nincs elrettentés...
szted mitöl változna a helyzet?
attol,hogy megemelik dijtételt?ugyan.. még szabálysértés ténye sincs meg...ami meg nincs meg hogy büntetsz azért?
vagy szerinted szabálytalankodás visszaszoritása ,hogy hadjuk mint valami pakisztááni faluban lennénk?

aki szabálytalankodik viselje a következményét...
a szabálytalankodás tudatos cselekedet...ha fejekben nem lehet rendet tenni...

pammy 2008.04.09. 16:15:33

Kopasz mercis: nézőpont kérdése, van aki szerint a 5-tel guruló folyamatos sorba nem beengedni az alárendelt útról érkezőt a taplóság. Sávváltás dettó, ha !_HA_! kresz szerint közlekednénk a sávváltás senkinek nem lehetne probléma.
Másik véglet, aki elfelejti az egész lényegét, és a normál tempóban közelítő autó elé tolja be nagyhírtelen az orrát. Ilyen szempontból édes mindegy hogy a motorháztetejével vagy a hátul ülő rokonsággal próbálja fékezni az ütközést... ez mindenképp ostoba, szabálytalan és veszélyes húzás

Jumbo G 2008.04.09. 16:17:39

(Elore elnezest az ekezethianyert.)
Azt hiszem Svedorszagban (vagy talan Finn?) a kozlekedesi kohagasokra eleg talalo buntetesi format vezettek be. A fizetes bizonyos szazalekat kell, h mindenki kifizesse. Igy aranyaiban mindenki ugyanakkorat sziv. Igy esett meg, h a legnagyobb kifizetett "gyorshajtas-cetli" millios nagysagrendu volt. Ezt persze ertheto okok miatt (minimalberen bejelentes stb.) nem lehet bevezetni Mo-n.

Londonban egyebkent tenyleg jol megoldottak a kerdest. Sebessegmero kamera, korforgalom es felfestesek mindenhol. Minden helyzetben egyertelmuen jelezve van, h mi a teendo...Es tenyleg nincsenek lakott teruleten gyorshajtok. Sot, inkabb ugyelnek, hogy 40-el menjenek, ugyanis a gyorshajtas itt nem olcso. A tilosban parkolasrol nem is beszelve. Es itt nincs kec-mec. Ha gyorshajtasz, tilosban parkolsz vagy egyeb uton szabalytalankodsz nincs apellata.
Itt mukodik. Mo-n miert nem???

KopaszMercis 2008.04.09. 16:17:46

kolbaszoszsomle:
nagyon helyes, hogy penzt kap erte, hiszen igy motivalt abban h feljelentsen.

en meg azokat utalom, akik tisztaban vannak a szabalyokkal, de valahogy a 8 altalanossal (4 elso 4 masodik) ugy ertekelik, hogy ok felettuk alnak, es sajat kresz vonatkozik rajuk.

nyilvan ha azt hiszed, hogy barki azt akarja, hogy teged azert jelentsenek fel mert a sajat kapubejarod elott megallsz, akkor hulye vagy.

szemben ezzel - azokban a civilazlt tarsadalmakban, akiknek az eletszinvonalat irigyeljuk - ha valakinek valasztania kell akozott, hogy szabalytalanul be all a sajat kapubejarojaba, vagy szabalyosan beall, annak nem nehez a dontes.
Persze ott olyan koncepciok sem rendszer idegenek, hogy "ha fontos elindulok idoben - ha meg nem akkor nem tolakodok mindenhol ahol csak tudok".

Tehat ez igy kerek.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 16:19:51

BLA

Volt néhány olyan rendszer Magyarországon, amikor az állampolgári aktivisták segítették a regnáló halmat abban, hogy betartsák a REND-et.

Se a monarchiába, se a dicsőséges 133 napba, se a Horthy rendszerbe, se rákosi alá, se Kádár alá nem akarok visszakerülni.

Ha nincs elég rendőr, vegyenek fel többet, és fizessék őket a büntetésből, de ne faszfejlámák fényképezőgépein múljon az, hogy mi van a hol.

Annyira ez nem nehéz dolog.

Vannak állami monopóliumok, ilyen az adószedés, az erőszak, meg a hírszerzés, ezeket nem szabad kiadni a kézből.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:21:05

KopaszMercis!

Siófoki közlekedési rendőr is mesélte, hogy sokat ne csodálkozzunk. Amikor megvan az esemény, a helyszínelés, a balesetet okozó megdumálja a közlekedési rendőrt, hogy nem ő a vétkes. :))

KopaszMercis 2008.04.09. 16:22:22

Pammy:
"Kopasz mercis: nézőpont kérdése, van aki szerint a 5-tel guruló folyamatos sorba nem beengedni az alárendelt útról érkezőt a taplóság."

Ket gondolat:

1) harom hete az orszag fele elhitte, hogy a legnagyobb problemank a vizitdij - attol mert van h valaki ugy gondolja, meg nem lesz ugy.

2) Kurva egyszeru huvelykujj szabalyom van: ha valaki azert akar begurulni a sorba mert onnan jon, akkor beengedem. Ha viszont azert, mert kikerulgeti a sort es tolakszik, akkor ha kell lezuzom az elejet es hivjunk rendort.

pammy 2008.04.09. 16:23:05

Mityu: konkrét esetek :) autóst ezért a két dologért mentettek fel gyalogos gázolásnál, háttal lelépő gyalogos, illetve 30km/h ...
nem véletlen írtam... nincs olyan hogy egyértelmű eset, a kresz ehhez éppen eléggé kétértelmű

BLA 2008.04.09. 16:24:44

"fizessék őket a büntetésből"

büntetni meg csak ugy lehet ,ha bizonyithatoan szabálytalankodik...(lásd fénykép,stb )

szted az apeh v. a nemzeti nyomozoiroda zárovonalat átlépökre vadászna...ugyanmár...

elöbb utobb az emberekben kialakulna az tudat,hogy nem szabálytalankodok,ha meg igen fizetek...

attol mert demokrácia szerűség van az nem azt jelenti,hogy törvények felett állo és megtehetek bmit..

én meg most politikát nem kevernék bele mivel ez egy autos forum

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:25:40

Jaja nincs hát. Tulajdonképpen akkor meg is lehet szüntetni a Közlekedési részleget a zsaruknál. Ha nincs egyértelmű eset, akkor mindenki fizeti a saját szennyesének mosatását. :))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 16:26:03

KopaszMercis

Ha én arra rendelkeznék be, hogy márpedig megélek abból, hogy feljelentgetek, akkor _bárkit_ fel tudnék jelenteni, aki részt vesz a közlekedésben.

Az itteni legszabályosabb gyalogjárót is.

Aztán lehet eldönteni, hogy nekem jattolsz, vagy megy a feljelentés...

KopaszMercis 2008.04.09. 16:27:09

Jumbo G 2008.04.09. 16:17:39

"Itt mukodik. Mo-n miert nem???"

egy nagyon egyszeru cimboram fogalmazta meg erre a legjobban a valaszt (bar mas kapcsan - veteran autok de pont anglia)

"mert ott urak elnek, nem patkanyok, mint itt"

kolbaszoszsomle:
ez olcso megoldas, csak bevetelt eredmenyez, es
HA SENKI NEM SZABALYTALANKODIK SENKIT NEM ERINT.
Kurva egyszeru a tortenet. Kozlekedj szabalyosan es onnantol kezdve az egeszhez semmi kozod. Butasag lenne ide keverni a "right to privacy" fele okorseget.

Mityu: akkor kergesse a mav-ot a penzeert. En meg igy is ugy is olcson meguszom. 2 ev mulva veteranna nyilvanittatom az autot, akkor ugy is viszem teljes karosszeriara.. nekem ingyen volt :P
udv zsidofokra a rendor haverodnak =)

hat ezert.

Secnir 2008.04.09. 16:27:47

"BLA 2008.04.09. 14:52:49
[...] Irtam ,hogy [...] ez lenne a megoldás...mint a motoroknál.

17-19 életkorig (max 100 lóerő) B1 kategoria
vizsga
20-25 életkorig (max 100-200 lóerő)B2 kategoria
vizsga
26 < (200 lóerő< ) B3 kategoria
ha 18 évesen teszi le a jogsit akkor 8 éve vezet ehez ha mondjuk min 50.000 igazolt levezetett kilométer tartozik,akkor van "némi" tapasztalat + min 2. gyakorlati vizsga"

majdnem jó.
A: kismotor
B1: csak nyáron vezethet száraz időben
B2: csak nyáron, de esőben is
B3: télen is nyáron is vezethet
C: ...stb.
.
ha valaki B3-ban van és balesetet okoz, visszakerül a B2-be két évre. ha B1-ben balesetet okoz, A-s jogsi 1 évre. és ez kiegészítve a mai pontrendszerrel; nem jogsielvétel, hanem szintcsúszás.

KopaszMercis 2008.04.09. 16:29:16

kolbaszoszsomle:
engem nem igen tudnal feljelenteni.
Otthon a haz elott parkolok melo helyen melygarazsba, es szabalyosan jovok megyek.
Amen =)

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:30:04

Zsömle! :)

Aztán, ha olyan próbálkozik be aki utána betol egy feljelentést, akkor meg szippantasz, mint a torkosborzos. Volt már rá eset.

Okosba akarták elintézni delikvenssel, megegyeztek. Utána bement és tett egy feljelentést az egyik fél.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 16:32:07

KopaszMercis

Mindenki szabálytalankodik.
Rakhatok ki táblát az útra.
Jpgom van hozzá.
Megállni tilost, sebességkorlátozást, kötelező haladási irányt, meg eláslak, ha nem vigyázolt.

Aztán tartsd be a 20-30-as táblámat, amit nem oldok fel.
Miközben jattolok az önkormányzatnak, hogy hadd nyírjam a füvet, hogy legyen óvoda, meg befejezhesse a polgimester a negyedik szintet a házán.

A spiclivilág nagyon vonzó tud lenni azoknak, akik nem voltak zaklatva általa.
Én kaptam belőle az iskolában, a családom meg úgy általában.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:33:21

Mercis!

Mikori verda? Legkorábbi amibe meresztettem a fokhagymáim egy 86-os volt. Már abba is szerkesztettek programozható elektromos ülésállítást.
A legújabb pedig egy C-class... Vájá, juteszembe Greshám előtt egy terepjáró mercibe is csücsültem két hete.

KopaszMercis 2008.04.09. 16:34:17

kolbaszoszsomle:
annak aki kapott belole ezekszerint jo oka van arra, hogy szabalyosan kozlekedjen.

ezexerint jo kevesen kaptak belole..

KopaszMercis 2008.04.09. 16:37:28

Mityu nem merci, vw es 81-es nagyfater volt az elso tulaj. 180e km van benne diesel.
nagyon popec kis verda.. es kozlekedni is hagyjak benne az embert. Regen amikor ujabb hondakkal meg ilyenekkel jaram minden fasz rogton versengeni akart. Nem tudtam kozlekedni. Ezzel meg a ferrarit is leelozhetem a koruton, nem indul be rogton a penisz irigyseg :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 16:40:37

Mercis

A szabadság nem az a dolog, amit od szabad dobni az államnak.
Nagyon szépen hangzik az, hogy nem szabálytalankodik majd senki, és akkor nem érinti, meg efféle, de a magyar az egy aljas, megbízhatatlan, és rosszindulatú fajtája a kétlábú majmomnak.
Esze semmi, csak felsőbbrendűségi komplexusa.
Túl jól működik spicliként (a legtöbb zsidót feljelentő cím büszke tulajdonosa, a rendőrség zöldszáma -a feljelentős- gyakorlatilag hívhatatlan, annyira terhelt, stb)
Itt olvastam véleményeket arról, hogy azért nem szabad egy sörrel vezetni, mert a magyar nem elég érett rá, hogy megértse, hogy mi a határ.

Nah, ez a mentalitás az, ami miatt a fenti véleményem fenntartom.

Mellesleg _nekem_ kurvamindegy, ha elintézitek a spicliséget, megveszem a fél várost a legálisan befolyó büntikből.

KopaszMercis 2008.04.09. 16:45:31

kolbaszoszsomle:
"A szabadság nem az a dolog, amit od szabad dobni az államnak."

ezzel melysegesen egyetertek..

ezexerint koztunk annyi a kulonbseg, hogy en menthetetlenul szarnak tartom a mostani allapotokat, te meg nem.

en sem orulok annak, hogy ezt az egy kiutat latom, de ha megprobalok realista lenni erre a kovetkeztetesre jutok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 16:55:39

Mercis

Szerintem az csak szépséghiba, ami az utakon folyik.
Lehet rinyálni, hogy szar a helyzet, meg a közlekedési morál a pöcegödör alján, vannak, akiket irritál, ha valaki 2 tonnás autóban a digitklímáját nyomogatja, miközben ő maga a azon küzd, hogy a pillanatragasztóval összetákolt ablaktekerőjét működtesse anélkül, hogy a kezében maradna a kallantyú.
Ez elhiszem, hogy frusztráló tud lenni, de a fő probléma szerintem nem a morállal van, hanm az utak állapotával, a közlekedés szervezetlenségével, a felesleges táblákkal, agyatlan szabályokkal.
Ha egy kanyar előtt 40-es tábla van, amit röhögve be tudok venni 120-szal, ha a három sávos út (felfelé kettő, lefelé egy) páratlan sávjában nem szabad előzni, pedig 3 kilométer egyenes, belátható útszakasz van előttem, és még sorolhatnám az anomáliákat, megszűnnének, a közlekedési morál is jelentősen javulna.

A jelenlegi szabályok, tiltások nem értem vannak, hanem ellenem.
Örökség egy olyan rendszerből, amit régen magunk mögött kellett volna hagyni.
Mi pedig jó Kelet-európai módon fokozni akarjuk őket.
Ez nagyon bosszantó.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:56:10

Mercis!

Szerintem a VW sem egy rossz szerkezet. Állítólag 81-től 90 ig még autókat gyártottak.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.09. 16:59:06

Tény1: a szabályokat tragikusan gyakran nem tartják be.
Tény2: a rendőrség képtelen rá, hogy betartassa
Tény3: ebben belátható időn belül nem is nagyon várható változás, egyszerűen se a rendszer, se a finanszírozási lehetőségei nem engedik.
Kérdés: ezek szerint mindenki üljön tételenül és várja, hogy majd az állam elintézi - valamikor?

Ez ugyanaz a szituáció, mint a lakásbetörésekkel. A rendőrség tehetetlen, ezért felénk polgárőrség alakult (a tagjai jórészt jó körülmények között élő, diplomás emberek, akiknek elege lett a kiszolgáltatottásgból), egy helyi biztonsági cég felajánlásából megfigyelőkamera került a falu két végére. Azóta láthatóan csökkent a betörések száma.
Ez van. Ha az állam nem tud lépni, akkor muszáj a magánembereknek megszervezni a dolgot.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.09. 17:01:10

kolbászoszsömle,
Kizárt, hogy a szabályok enyhítése a közlekedési morál javulását hozná...

KopaszMercis 2008.04.09. 17:04:30

kolbaszoszsomle:
tevedsz nem a kresszel van a baj...
azzal, hogy a magyar nem tudja mi a demokracia es a jogallam.

az atkosban nem volt ilyen problema mert fosott hogy ha feltuno elviszik. ma mar nem fosik, ezert mindent megengedhet maganak. Kovetkezmenye ugy sincsen.
ez a baj.

Az engem irritalo dolgokat veszem eszre csak.. ezek kozul egyik sem a kinn felejtett tablak stb kategoria. Sor elejere tolakodas, parkolas stb...
szerintem a mai kozlekedesi kihagasok alig szazalekos nagysagrende tudhato be a "szar szervezesnek" es min 90%-a tahosagnak.

Jumbo G 2008.04.09. 17:05:34

Kopaszmercis

"egy nagyon egyszeru cimboram fogalmazta meg erre a legjobban a valaszt (bar mas kapcsan - veteran autok de pont anglia)

"mert ott urak elnek, nem patkanyok, mint itt"

Az az erdekes, h itt (marmint Londonban) nemi, faji es egyeb kulonbsegektol fuggetlenul mindenki betartja a szabalyt. Akar valoban angol "urrol", akar minimalberbol elo bevandorlorol van szo. Itt valahogy a kozlekedo tarsadalom azonnal atformalja a volan mogott ulok tudatat.
Egyszeruen itt nem onzo modon vezetnek. Ennyi. Itt elfogadjak a szabalyokat. Budapesten a baj ott kezdodik ha egy szabalyt megprobalnak beveetni. Mar akkor mindenkinek megfordul a fejeben, h: Na nehogyma leszabalyozzanak, **zze. Azt hiszem jo nehany magyar autosnak jo iskola lenne eltolteni 1 evet az angliai utakon...tutira visszavennenek az agressziobol, az onzesbol es a nagykepusegbol.

Pal85 2008.04.09. 17:10:01

Kolbászoszsömle: meg ne magyarázd már, hogy nem függ össze! A értelmi képesség a figyelemből, emlékezetből, verbális és performációs részképességekből tevődik össze.
A figyelem igen is összefügg az értelmi képességgel.

Azt írtam hogy aki normál(kiemelve: NORMÁL, az átlag) értéket ér el az még nem biztos hogy jó söfőr lesz.
Normál érték elvileg 100, de ma pl. a viszonylag régi de elterjedt MAWI(egy IQ teszt) -nak már nem a 100 az átlaga. 30 éve volt standardizálva tehát csalhat mégpedig felfelé. Nem tudom, hogy pl. mennyi IQ-értéket kellen megadni, nem is döthetné el senki egyedül.
Amúgy ezt komolyan úgy lehetne csinálni mint egy munkakör elemzést, megvizsgálnák a "sofőrséget" és rendelnének ehhez a tevékenységhez egy tesztcsomagot és értékeket ami felett megfelel, alatta nem.

Elnézést, kicsit elkanyarodtam a témától.
Üdv.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 17:20:14

Daily Shark

Szerintem de.
Én pl nem előznék ott a tilosban többet, ha meg lenne szaggatva a záróvonal.
Ez egy nagy lépés lenne a szabályos közlekedés felé.
Sőt, ha leszednék a 40-es táblát a kanyarból, akkor ott sem szabálytalankodnék.
És ezzel sok-sok közlekedésben társ így lenne.
Ha látnám, hogy nem kinnfelejtett táblák tömkelegével kell megküzdenem, hanem okos és átgondolt koncepció van a szabályozás mögött, akkor működne a dolog.

Mercis

Az, hogy mi folyik Bp-en, az a Pestiek baja.
A ti szerencsétlenkedéseteket pedig országos szabályokkal akarják megreformálni.
Ez viszont az én bajom is.
Érdekes módon Budapestet leszámítva az ország egyetlen városában sem okoz komoly fennakadást a bunkóság.
Tudom, hogy oda fújja össze a szemetet a szél, meg hogy furcsa hatást gyakorol a pszichére a fővárosiság, de itt lenn, délen nyugi van.
Kecskeméten is nyugi van, Szegeden is nyugi van, meg Debrecenben is nyugi van.
Tavaly Békéscsabán is nyugi volt, Győrben is nyugi volt.

Pesten meg bunkók laknak, akik selypítve beszélik a magyart. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.09. 17:40:26

Pal85

A heringek baromi jól tudnak közlekedni.
Nem karamboloznak, nem csinálnak dugót, és ragyogóan követik a rajt.
Az értelmi képességeik pedig olyanok, amilyenek, és annyi ideig tudnak figyelni, koncentrálni, ameddig.

Impulzivitáskontroll kell(het) a vezetéshez, de még az sem biztos.

Komplex értelmi képességek alapján pedig nem igazán szűrhető egy részképesség hiánya/megléte.

A MAVVI kicsit fölémér, bár nem annyira, mint a MAVGYI (ez a gyerekváltozata ugyanannak a tesztnek).

A legfőbb gondom nekem egy ilyen cuccal az, hogy túl könnyen átverhető.
Egy vizsgálat nem tarthat napokig, pár percre pedig mindenki tudja magát moderálni.
Konkrét IQ pontszámhoz rendelni a jogosítványt pedig nonszensz, mert az pl. kérdés, hogy ki írta a Csongor és Tündét, de ennek az információnak birtoklása irreleváns a vezetési képességekkel.

TGV 2008.04.09. 17:59:44

az alapveto kulonbseg, ha valakit 30-cal gazolnak el, akkor meguszhatja kisebb-nagyobb serulesekkel. Ha 60-nal, akkor meg valoszinuleg ottmarad az aszfalton. Tobb eselyt a gyalogosoknak!

Szabályos 2008.04.09. 18:01:30

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.04.09. 11:34:48
Abszurd, ami itthon folyik: minap is 30 percen keresztül jött utánam egy köcsög BMW-s 210-zel az autópályán! "

IKSZDÉ
IKSZDÉ
IKSZDÉ
IKSZDÉ
IKSZDÉ
IKSZDÉ

X 2008.04.09. 18:12:09

Magánvélemény: Én azért nem fogok 30-al menni, mert sok köcsög nem áll meg a zebránál, bármennyivel is menjen. Megyek, amennyivel lehet úgy, hogy elsőbbséget tudjak adni nekik. Ennyi. A sok faszt kell kiszűrni, nem pedig kollektíven mindenkit korlátozni. (merhogy azt tervezik, 2009-től minden nem lámpás zebra előtt, max 30-al szabad majd menni, mint a vasúti átjáróknál...)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.09. 18:20:53

Lolab,
Csak még eszembe jutott valami:
Elég bizarr logikád van. Az, ha valaki szabályosan megy egy erős autóval, felháborít, és felhánytorgatod, hogy ez az erős autó micsoda szükségtelen környezetszennyezés (amiben egyébként van igazságod, nyilván többet fogyaszt és több károsanyagot bocsát ki, de messze nem annyival, mint amennyivel erősebb.)
Ugyanakkor azt mondod, az elfogadható számodra, ha valaki azért használ erős kocsit, mert száguldozik vele (magyarul rendszeresen megszegei a sebességkorlátozásokat).
Hogy is van ez? Az normális, aki gyorshajtó erős kocsival, és az a hülye, aki szabályosan próbál közlekedni, de erős az autója?
Mellesleg ha már környezetvédelem, szerinted ki szennyez jobban: aki szabályosan (ergó kis gázzal, kevés erőteljes gyorsítással-fékezéssel) vezet, vagy aki dönget vele, mint a meszes, kihasználva az utolsó lóerőket is?
Csak segítségképpen: ez utóbbi kb. másfélszer annyit fogyaszthat, mint én.
És erre írod te, aki annyira aggódik a környezetért: "De ha valaki kihasználja a 280 lóerőt, ám legyen, vegye csak meg."
Komolytalan vagy.

V8 2008.04.09. 19:33:02

Nemrég értem haza, és direkt figyeltem a zebrákat. Ahol állt valaki, átengedtem. És az adott útvonalon zebra miatt sose kellett 30-cal mennem, és nagy fékezés nélkül (az ülésre rakott táskám nem esett le) mindenhol meg tudtam állni. Forgalomtól, útviszonytól függően 50-60.

Én amúgy régi német nagyautóval járok, ugyanúgy 280LE és 400Nm (csak szívóban), mégsem rodeózom az utakon, az emberek meglepetésére a jobbkezet is mindig megadom (biciklisnek is!).

Továbbra is az kéne, hogy van egy ajánlott sebesség különböző helyzetekre (mondjuk zebra 30), de értelmes kereteken belül megítélheted, az adott szituációban mi biztonságos. Ha rosszul ítéled meg (akár csak nem engeded át a gyalogot), akkor te vagy a hibás.

cso zsi 2008.04.09. 20:15:03

" Mityu · indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 15:34:51
Cso Zsi!

Nyugatabbra a fénykürt felvillantása úgy tudom aztat jelenti, hogy VIGYÁZZ! JÖVÖK! :) "

Hát épp ezért írtam azt, amit. Hajtson bátran a villogó elé.
Ha valaki mögöttem villog azt jelenti: "kotródj az utamból".
Ha velem szembe, jobbról-balról, akkor meg "menj"?
Maaaargiiit!!! Nóóórmáááliis?

Ha valaki nem veszi észre, hogy az elsőbbségről lemondó már szinte áll, akkor a saját kocsijáról vakarja le a fóliát.

Krisi 2008.04.09. 20:21:59

Ez a jogsi kategóriázás teccik, mindenki okosabb mindenkinél.

Ha mindenkinek kötelező lenne fél évet lenyomni biciklin városi forgalomban, akkor senkinek sem kellene elmagyarázni, hogy mit jelent a defenzív vezetés.

Lóerőt életkorhoz kötni meg szintén értelmetlen, ha már mindenképp, akkor úgy kéne mint motornál, hogy súly/lóerő arányra adják. Levezetett kilóméter meg hülyeség, senki sem tudja ellenőrizni.
Ráadásul valaki két év alatt megtanul annyira vezetni, hogy uraljon 2-300 lóerőt, más meg 7éves jogsival is síkbéna. Szóval embertől függ.
Szóval 100 lóerővel is lehet esztelenül száguldozni, ráadásul 15-20 éve az összes "Hot Hatch" alig volt 100 lóerő, szóval értelmetlen. Nem hiszem hogy sok baleset megelőzhető lenne evvel.
Vagy ha már mindenképp kell valami, akkor 300 lóerő felett kell egy speciális vizsga, de az sem feltétlen.

És már írták előttem, hogy a kreszt nem szigorítani hanem ésszerűsíteni kell.

Szendwich 2008.04.09. 20:42:18

"A másik a körforgalom használata: miért olyan kurva nehéz indexelni, ha valaki kikanyarodik belőle? Szinte mindenki elmulasztja, pedig folyamatosabban tudna a forgalom haladni."

En attol kapok agyfaszt amikor megall valaki es indexel befele menet... Mit hisz, hogy lehet forgalommal szenben is haladni benne, vagy mi???
A masik idegesito dolog, amikor a korforgalomban mar benne vagyok es porgok benne. Jon az okoska befele, es en tapossak a fekbe, mert O leszarja az elsobbseget...

Szendwich 2008.04.09. 20:46:19

"És már írták előttem, hogy a kreszt nem szigorítani hanem ésszerűsíteni kell."
-->
"Változik a KRESZ - csökken a sebességhatár
Budapest - Elkészült az új KRESZ tervezete. E szerint a jövőben csökken az autósok mérlegelési lehetősége a sebesség megválasztásakor bizonyos helyzetekben.
A jelenleg érvényben lévő Kresz-szabályt még 1975-ben vezették be, és már legalább hússzor módosították.
A megnövekedett forgalom, az új járművek - például a quad - megjelenése, valamint a közlekedés biztonságosabbá tételének igénye indokolja az új szabályrendszer bevezetését - írja a Népszabadság.
A jövőben csökken az autósok mérlegelési lehetősége a sebesség megválasztásakor: a sebességhatárok nem változnak ugyan, de a keskeny utakon - ahol nincs két külön sáv felfestve - például 90 helyett csak 70 kilométer/óra sebességgel lehet majd hajtani.
Ha vizes az autópálya, akkor a mostani 130 helyett csak 110-et engedélyeznek majd, autóutakon viszont csak 90-et. Újdonság az is, hogy a tervek szerint a jövőben lassítaniuk kell az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett zebrák előtt 20 méterrel 30-ra - adta hírül a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke. Horváth Zsolt Csaba hozzátette, hogy az új szabályozást 2009 első felében vezetnék be, a szükséges szakmai-társadalmi vita után"

Forras: nol.hu/cikk/487863/

Rocko- 2008.04.09. 20:48:23

kolbászoszsömle 2008.04.09. 16:04:58
csak az vagdalkozik spicliséggel, akinek van félnivalója.

kolbászoszsömle 2008.04.09. 17:20:14
"Az, hogy mi folyik Bp-en, az a Pestiek baja."
csak nehogy feltold a segegd a nagyfaluba. sőt, tiltsd ki tőletek az összes pestit. nagyeszű.
"Érdekes módon Budapestet leszámítva az ország egyetlen városában sem okoz komoly fennakadást a bunkóság."
akkor lemegyeünk páran, aztán körbeparkolgatjuk a kocsidat. csak nehogy zavarjon!

TGV 2008.04.09. 17:59:44
már miért KELL elgázolni a gyalogost?

cso zsi 2008.04.09. 20:52:52

" Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.04.09. 18:20:53 "
Hi-hi-hi. 40 évesen megéred, hogy tatterként kezel az ifjúság, csak azért, mert te már kinőttél abból a mentalitásból, ahol ők tartanak.
Alattam is volt már pár vas, de a szoci reláción szereztem képességet.
(régi műhelyfőnököm mondogatta, aki rossz szerszámmal megtanul dolgozni, az a jóval tudni fog.)
Aki postás-barkason megtanult vezetni, az már sejtett valamit a gépjárművek viselkedéséről.
Netán diagonál gumival (hahó, tudja itt mindenki, hogy mi az?) akaratodon kívül driftelni, majd a Felvonulási téren a jeges havon megtanulni egy életre, hogy védekezz ha baj van?

Krisi 2008.04.09. 21:00:58

Tényleg, Daily Shark: lelőhetnéd a poént, és leírhatnád, hogy konkrétan milyen kocsid van!

cso zsi 2008.04.09. 21:09:28

" Szendwich 2008.04.09. 20:46:19
...
Ha vizes az autópálya, akkor a mostani 130 helyett csak 110-et engedélyeznek majd, autóutakon viszont csak 90-et. "
Ami a nyugaton autózóknak nem furcsa egyáltalán.
A vicc, hogy ez nálunk is létezik, csak nincs a Kreszben így meghatározva, és a Kresz-táblák ezért rossz sorrendben vannak felrakva a póznára. Az M3-on pár helyen látni "csúszós úttest" alatta kiegészítő "eső" alatta "100".
Ez ugye annyit jelent, hogy csúszik, ha esik, de télen-nyáron, ragyogó napsütésben is csak 100 km/h.
Magyarázat nincs rá, mert az egyik helyen "S"-kanyar van, ahol ködös szokott lenni bizonyos időjárási körülmények között, a másik egy párszáz méter hosszú egyenes szakasz.
Az "S"-kanyar ködmentes időben (mivel lejtő is van előtte), szinte bárki számára bevehető 130-cal, de a "jobbak" 160-170 körül is tudják ezt.
Ködben érdekes módon már hamarabb lassulnak, mint ahogy a tábla ki van helyezve.

Krisi 2008.04.09. 21:27:22

Nem kell ahoz messzire kimozdulni, hogy érdekes táblákat találjunk:
Pl. ki tartja be a Margit közepén a 30-as táblát?

X 2008.04.09. 22:38:34

De az is jó, ha Budán az Erzsébet hídra vezető úton nem a hídra megyünk, hanem a Gellért tér fele, akkor a híd után rögtön 30-as tábla van. Hát 50-60-al megy a sor, mindenki. Ez is százezer ft lesz - vagy tötymörgés :S

Komolyan néhány táblát ha be kell tartani majd, én sakkozni fogok a PDA-n vagy nem tudom... :S (ironikusan, nem komolyan értem...)

Rocko- 2008.04.09. 22:45:14

Szendwich 2008.04.09. 20:42:18
"En attol kapok agyfaszt amikor megall valaki es indexel befele menet... Mit hisz, hogy lehet forgalommal szenben is haladni benne, vagy mi???"
nem szívesen mondom, de az alanti az max úgy sikerülhetett, h balról kapta el: www.langlovagok.hu/html/galeria/1549.shtml

Krisi 2008.04.09. 21:00:58
tippelnék: ilyen autó nincs is. :P

minic13 2008.04.09. 23:24:08

hát eléggé érdekes dolgokat fejtegetnek itt néhányan... én pl 19 éves vagyok és lány (halmozottan hátrányos helyzetű egyesek szemében...) októbertől van jogsim, januártól vezettem, esőben, fagyban, hóban, szikrázó napsütésben. októbertől kezdve apával az anyósülésen, téli gumival. ez több szempontból is jó. egyrészt, mivel kisebb autón tanultam vezetn, ezért nem éreztem a szélességét a kocsinak, meg is húztam kétszer parkolás közben, plusz sokszor belehajtottam a gödrökbe. téligumi acélfelnin, az meg nem annyira kényes. másrészről, ami engem kurvára tudott idegesíteni, h mindig "belepofáztak" a vezetésembe. ma már azt mondom, h abból a 30 évnyi rutinból, ami apa háta mögött van, csak profitáltam. sőt abból a 4 bukott forgalmi vizsgából is, amit elkövettem. tudom ezek után nem az jön le, hogy jól vezetek, de sokak szerint nincsenek ezzel problémák. elsősorban a gond a koncentrációval volt, ami a rutinszerzéssel csak javul. régen soxor éreztem, h 2 óra vezetés után nem volt agyam semmire. ma már sokkal többet bírok. tapasztalat kell, megfelelő önbizalom, de nem túlzott (tehát nem kell 30al menni a külsőben pl, de nem is kell városban 70el menni)
innentől kezdve me bízni a jó szerencsében.
üdv és jóéjt

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.09. 23:50:51

ng 2008.04.09. 15:28:01

Csak neked nem tűnt fel, hogy 2001 óta nincs sárfogó "gyárilag"? Mindig van egy ilyen főkötekedő, de tudod mit? Amit kívántál, úgy is legyen! Elém a sárfogó nélküli, eléd a sárfogós, hajrá! Nem irigyellek, tényleg legyen is így!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.10. 00:12:20

Tudjátok mi a baj a magyarokkal? Ugyanaz, mint a cigányokkal. Mindegyik kurvára ismeri a JOGAIT, de egyik sem ismeri a KÖTELESSÉGEIT.

Na, jó napot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.10. 00:14:22

Rocko-: Saab turbo, de feljebb írta már. Az egészen pontos típust nem kaptuk meg :)

Mercis: akkor hogy van ez a Volkswagen? Meg a Merci? ÉN már vállaltam magam rendszámostól (ha emlékszel) gépestől, vallj színt TE is!

Rocko- 2008.04.10. 07:45:22

Saabból sincs ilyen modell. :P

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.10. 07:46:08

Saab 9-3 Viggen az autó, Nordic upgraddel a motorvezérlő szoftverben. Egyébként más motorikus módosítás nincs benne.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.10. 07:47:08

Rocko, valóban, a gyári szoftverrel ez 230 LE/350 Nm volt.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.10. 08:43:37

Rocko:
Még valami: jelenleg is van ilyen modellje a Saabnak, az új 9-3 Turbo-X, illetve majd ha piacra kerül a 9-3 Aero XWD, mindkettő 280 lovas V6 turbóval, Haldexes négykerékhajtással, elektronikus hátsó részlegesen önzáró diffivel (az Aeroban csak opció).

Rocko- 2008.04.10. 09:07:19

Viggen, hmm. szép autó. mondjuk sejtettem, h trükközés lesz, a 280 pacihoz a (pontosan) 410 Nm gyanus volt. :)
elsôre amúgy egy RS2-re tippeltem. de az évjárat az gondolom 90-es évek, nem?

Szendwich 2008.04.10. 09:26:02

Rocko- 2008.04.09. 22:45:14
No comment.

Amugy manapsag figyeltem fel egy taho szokasra parkolasnal (Miskolcon). Reggel 6-ra jarok egy helyre ..., kb. 3 perc setara rakom le az autot a helytol. Egy olyan zsakutcaban aminek mind a ketszelen kenyelmes nagy parkolo helyek vannak felfestve. A legutolso helyre szoktam leparkolni a szekeret. Mikor erkezem akkor meg szinte az egesz parkolo ures. Eszrevettem, hogy ha a kocsivegenel levo padkahoz kozel allok meg - ergo az orranal sok helyet hagyok - akkor tavozaskos megszivom. Legutobb ugy ram allt elolrol egy hulye, hogy felment bennem a pumpa. Ott gondolkoztam, hogy most meghuzzam es lelepek a francba, vagy percekig manoverezzek. Utobbi mellett dontottem...
Ma eleg helyet hagytam magam mogott, gondolva legutobbi szivasra. Mikor 8 fele visszasetaltam a kocsihoz, akkor lattam, hogy megint az a hulye all elottem, es megint kb. 15 centit hagyott a lokharitoink kozott. Csak ma volt jo 1 lepes mogottem ;)
Legkozelebb hagyok cetlit az ablakan valami kellemes uzenettel...

lóláb 2008.04.10. 09:40:34

Félreértesz. Én nem mondtam, hogy hajts gyorsan. Felőlem, persze Te is, mint mindenki más, hajthat gyorsan, egészen addig amíg engem, vagy az ismerőseimet nem veszélyezteted, leszarom amit csinálsz. Nem vagyok zöld se, ha valaki szennyezi a környezetet, mert 200-satufék-200 tempóban közlekedik, felőlem azt is csinálhatja. De teljesen feleslegesen fenntartani, használni egy olyan autót, amit nem használsz ki, az baromság. És ne mond, hogy az előzések miatt kell, mert ahogy leírtad Te nemigen előzgetsz veszélyesen, inkább Téged szoktak megelőzni a renitens alakok. Az Mg vontatót suzukival is meg lehet előzni 2 másodperc alatt, ott, ahol tényleg számít a nyomatékrugalmasság, a 90-nel haladó megelőzésénél Te nemigen jársz, hisz betartod a sebességhatárokat. Vagy annyira mégsem?

Bobby Baccala 2008.04.10. 12:20:02


Rocko-

az RS2 úgy tudom 313 LE alapból

végül is mindegy..ha viggen hát viggen :)

Rocko- 2008.04.10. 13:31:45

igen, annak a környéke. de tippre közel áll ahhoz. :)
abból indultam ki, h a gép nem látszik egy lóerôgyárnak, és ezért tolják le. aztán meg utána persze... :)

Bobby Baccala 2008.04.10. 14:27:26


van egy cimborám.. golf2 1.9 TDI, 200 LE, 900kg! :)))
semmi extra kívülről.

mindenkit csúnyán begyaláz..már ha provokálják (főleg az olyat szereti ha a delikvens mellett a turbócicája is ott ül) :DDD

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.10. 14:34:07

Rocko,
1999-es gyártmány.

Lolab,
Azért előzni én is szoktam, és olyankor hasznos, ha ez nagyon gyorsan lezajlik.
EZ az autó egyébként nálam hobbi is, nem csak közlekedési eszköz.

Johnny336 2008.04.10. 14:50:43

Sokan azt hiszik, hogy az erős autónak az a lényege, hogy mindenhol 200-al haladjál, és villogd le a népet. Illetve, hogy állva hagyd a Suzukis zsiványt a szomszéd sávban...
Az a lényege, hogyha kell, akkor megy. Pl. besorolásnál, lakotton kívűl előzésnél, autópályára felhajtásnál...

az van 2008.04.10. 15:07:32

Én elhatároztam, hogy akár mennyire is jönnek a seggembe, városba 50-nel fogok menni. Pedig sajnos gyakran jönnek.
Aztán egyszer a nagykörúton 2 csajszi kiszaladt a zebránál, a pirosnál várakozó tömegből, észrevették hogy mit csináltak de akkor én már jöttem. 50-nel. És megáltam előttük pár centivel. Ha 60-nal mentem volna, szétloccsant volna az a csöpp kis agyuk a motorháztetőn. Szerintem már megérte a fogadalmam.

az van 2008.04.10. 15:10:33

Kíváncsi vagyok milyen lesz, ha elfogadják az új KRESZ módosításokat: Jelzőlámpa nélküli zebra előtt le kell lassítani 30-ra.
Én le fogok.

fonak 2008.04.10. 15:30:47

Írta valaki hogy IQ teszthez kötné a jogsit, ez is iszonyat baromság. A vezetés nem egy fejlett intelligenciát, elvont gondolkodási képességet, formállogikát megkövetelő dolog, 80-as IQ-val is lehet valaki kiváló sofőr, akkor is, ha nem tudna megoldani egy másodfokú egyenletet sem. Aki le tudja tenni a KRESZ vizsgát, az feltehetően tud olvasni, meg nem teljesen hülye, szóval nem ezen múlik. Az sem, hogy idegbetegek és pszichopaták is szaladgálnak gépjárművel az utakon...

Rocko- 2008.04.11. 21:28:33

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.04.10. 14:34:07
helyes! :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása