Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha volt már baleseted, gyorshajthatsz

2008.07.16. 06:15 :: SilentSound

Mikor elolvastam GiXXXer levelét, nem az volt az első benyomásom, hogy ő ebben a történetben ártatlan angyal, annak ellenére, hogy nem csak ő volt a hibás a lent vázolt szituációban. Mindenesetre bátor dolog ilyet leírni és elküldeni nekünk. Egy erőteljes dorgálás neki is kijár, tegyétek meg helyettem is!

Sokat olvasom a blogot, de hasonlót még nem olvastam. A hétvégén történt velem az alábbi eset.

Egy harmadrangú úton vezettem kisvárosból falura, és kicsit késésben voltam. Nótórius gyorshajtó vagyok, ami annyit tesz, hogy 110-120 az utazóm. Most siettem.

Ment előttem egy fehér WagyonőR, azelőtt pedig egy mégkisebb Citrom AX. Persze ők nem siettek, és ez kb. (50)-60-70-es tempót jelentett. Persze sehol nem jött senki, én már jó messze a hátuk mögött kitettem az indexet, és húzódtam át a szembe sávba, gyorsítanom nem kellett, elég volt az a 140... :) Mikor már szinte melléjük érek a Citroenes a kormányzó ujjával kiteszi az indexet, és húzódik elém! Kanyarodott le! :O Satu!!! Esélyem nem volt megállni, láttam, hogy oldalranéz, erre ő is beleáll a fékbe!!!

Előttem áll az úton egy autó, mellettem egy autó, köztük kb. 2 méter hely, az út mindkét szélén mély árok. Teletalpas satufékkel és hiperprecíz kormánymozdulattal a másodperc törtrésze alatt benavigáltam a kocsit közéjük, és rögtön kaptam is vissza egyenesbe, hogy az árok széléig már ne jussak el. Végül megálltam, egy picit a homokos árokpartra csúszva, de egyenezben, egy karcolás nélkül. Mondhatni heppiend! A Citroenes jó 40-es (erdész?) csóka odajött megnézte, van e valami gáz (nem volt). A Suzukis papóka meg mamóka persze premierplánból látták az egészet, a mamóka meg elkezdett osztani, hogy óvatosabban kellene vezetni, persze sokkal nyomatékosabban (őrült, bolond).

A történetnek eddig se füle se farka, de néhány konzekvenciát levonhatunk belőlea 3 autó szemszögéből! És ezeket a magunk érdekében be is tarthatjuk.

Én:
1. Csak akkor hajts gyorsan, ha tökéletesen ismered az autót, és volt már pár necces helyzeted, netán baleseted. Nekem volt már párszor, hogy elsokalltam ezt-azt, és az első egy-két alkalommal még pánikoltam, mostmár TUDOM mit csinálok. Soha NE pánikolj! Soha, 30nál se! Ha baj van, hagyd, hogy a véredbe áramló adrenalin SEGÍTSEN! Eddig 4 balesetem volt: egy árokbacsúszás :) (gyors voltam), egy kamionba belecsúsztam (követési távolság, gumik, fékek),  egy elémhuppanó őzike életét megmentettem, és egy elémhppanó részeg jómunkásember kocsijának oldalát bontottam le. Soha, senki sem sérült, egy picit se.

2. Csak annyira hajts gyorsan, amennyit az autó biztonságosan tud! ABS(+EBD) nélkül SEMMIKÉPP NE! Én ezek nélkül biztos kb. 100-al oldalbakapom a Citroent, se én és valsz se ő nem éli túl! Felelőtlen vagyok? Talán, de nem egészen, mert senkin egy karcolás nem esett, tehát még épp határon voltam.(és biztos mindenki tanult belőle) ABS-el irányítható marad az autó, és talán egy kicsivel lerövidül a fékút. KELL! Anélkül nem tudod kikerülni a véletlen elédkerülő akadályt! (így borítottam árokba egy ABS-mentes autót, pedig nem száguldoztam)
De igaz, hasonló helyzetben egy 60 vs. 95 km/h-s különbséget egy 155-ös négyévszakos többéves ukrán gumikon futó Zsigulival is necces lett volna kivédeni.

Suzukis:
Ha tötymörögsz, és látod, hogy mögötted jön egy őrült, bő kétszerannyival, előtted pedig valaki lassít, leglább villantsd meg a féklámpát, és húzódj kicsit jobbra, akkor lassítani fog az őrült, mert látja, hogy valami készűlődik ott! Bár a Suzukis lehet, hogy elbambult, mert marha közel volt az előtte haladóhoz, amikor odaértem, lehet a Citroenes azért kanyarodott olyan hirtelen, mert látta, hogy papóka a kocsi elejénél nem lát tovább? Ki tudja!

Citroenes:
1. TÜKÖR!!! Nem viccből van az ott! Ha nem nézel tükörbe, és jön egy őrült TE IS MEGHALHATSZ!
2. Ha már be(ki)fordulsz valaki elé, legalább a gázt nyomd, ne a féket, úgy talán elfér. Azzal nem oldasz meg semmit, ha álló helyben várod a halált! Pánikolni itt is tilos! Ha nyomtál volna egy kövéret még csak meg sem ijedtél volna.

Persze a legfőbb tanúlság, hogy ne hajts gyorsan! :) De leginkább FIGYELJ, mert vannak, akik gyorshajtanak, és ha nem figyelsz, lehetsz vétlen SÚLYOS SÉRÜLT! (vagy hulla)

Előre is köszönöm az anyázást, sértegetést! Én gyorshajtó vagyok, és szarok a közigazgatási bírságra, mert a rengeteg sebességtúllépős hajtásommal megkeresem a rávalót bőven. Még mindig inkább egy beszámítható gyorshajtó legyek, mint kocsmából hazavezető részeg jómunkásember.

460 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2008.07.16. 15:41:49

"a kocsim 100-ról 34m alatt áll meg"

Ez autókhoz mérve tűnhet kevésnek - vonathoz, hajóhoz képest végképp jó -, de mire eljut az agyadig, hogy vészhelyzet van, na már akkor késő.

Nagyobb gebasz esetén meg feldughatod a seggedbe a 34 méteres féktávodat, az ABS-edet, de még a szuper vezetési tudásodat is a hajadra kenheted, mert a fizika törvényei rád is vonatkoznak.

Nem szeretem a "mi történik, ha" kezdetű érveléseket, de egy 3-adrangú csepp szar úton tényleg akármi lehet, őzikétől fogva a kivilágítatlan részeg gyalogostól a leesett faágig akármi, na ekkor remélem nem leszek a közeledben. De más se.

És ha tényleg azon múlik életed javulása, hogy 90-100 helyett 140-150-nel mész, akkor tényleg szánlak, teljes szívből.
Sikeres ember nem lehetsz, de ez más téma.

MadBob 2008.07.16. 15:46:15

dr. genya:

Legalább négyes! Ugyanis azt írja hogy már átment a szembejövő sávba (megkezdte az előzést) amikor a Citrom indexelt. Abban igazad van hogy a Citromot csak a Suzi után előzhette volna meg.

Egyébként a ma megjelent Motorrevüben egy hasonló esetet boncolgat a jogász. Ott tényleg hivatkoznak arra hogy kanyarodás és előzés megkezdésekor te tényleg nem vagy köteles számolni azzal hogy hátha valaki 140-el jön 90 helyett. Viszont azt is írják hogy kétszeres meggyőződés kell a jogelmélet szerint. Egyszer a szándék jelzésekor, másodszor a kanyarodás/előzés megkezdésekor.

Azaz igazam volt meg nem is,
és igazad volt meg nem is.

tutti 2008.07.16. 15:46:22

miért nem lehet 2 autót egyszerre előzni? úgy sem tartanak olyan követési távolságot, hogy közéjük be lehessen sorolni, és értelme sincsen, sőt még veszélyes is, minden lukba visszasorolni, és fékezni. ez baromság, most nem tudom, hogy van-e ilyen a kreszben, de amikor beletehették, még nem ismerték a kocsisor és nem tudták volna elképzelni, hogy 2-nél több autó találkozik az úton...
a gyorshajtás szerintem alapvetően nem baj. csak nem kéne a többi szabályt figyelmen kívül hagyni. pl. ha előznek, befordulok, vagy bevágok a gyorsabban haladó elé a belső sávba, stb... a gyorshajtás akkor baj, ha a többi szabályos forgalmi helyzetet nem tudja már az illető kezelni, pl. lesodródik az útról, forgalmi okokból lassító vagy álló autókba ütközik..

dr. genya 2008.07.16. 16:00:04

MadBob 2008.07.16. 15:46:15
"azt írja hogy már átment a szembejövő sávba (megkezdte az előzést) amikor a Citrom indexelt"

Ez mennyire életszerű szerinted? Azért kezdett előzésbe már messziről (pontosabban, "csorgott" át 140-nél a szemközti sávba), mert annyit látott, hogy előtte lassan (bár szerintem inkább lassítva, készülve a kanyarodáshoz) haladtak. Higgyük el neki, hogy az indexet csak akkor tette ki a citrom, amikor melléjük ért? Én nem hiszem. Szerintem inkább csak akkor vette észre. Takarásból nem sok látszik. Ha 140-nel tép valaki, és meg van győződve arról, hogy az előtte haladók mellett lendületből elhalad (merthogy fogalma sincs arról, miért lassítanak), inkább az úthibákra és a szemközti sávra figyel, mint arra, hogy vajon az első nem kanyarodni készül-e. Mert akkor bele sem kezdett volna az előzésbe.

dr. genya 2008.07.16. 16:08:15

tutti 2008.07.16. 15:46:22

Két járművet nem tudsz egyszerre megelőzni, a fogalom ugyanis egy jármű, az előtted haladó megelőzésére vonatkozik. Ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül vissza kell sorolnod két előzés között. Ha az első előzése után, visszasorolás nélkül meg tudod előzni a következőt úgy, hogy az előzés feltételei ismét adottak, akkor azt is megelőzheted. De ez nem egy, hanem két előzés, külön-külön feltételekkel.

Ami pedig a hozzászólásod többi részét illeti: ha nem tudsz az előzött jármű elé visszasorolni, akkor meg sem kezdheted az előzést. Ez nem azért van, mert "akkoriban", a KRESZ megalkotásakor még nem hallottak a kocsisorról, hanem éppen a jelen posztbeli helyzetek kivédésére szolgál, amikor az előtted haladó járműtől nem látod, hogy az előtte lévő mire készül...

George Jung 2008.07.16. 16:31:48

Záporjóska & GiXXXer:

Való igaz, 350 kommentnél olvastam a posztot, nem olvastam végig.
Hogy erős volt a kommentem? Elismerem. Elnézést azonban nem fogok kérni. Ha az apja 1M km-t vezetett le balesetmentesen, akkor pláne fasz, hogy így vezet.
És megjegyezném, hogy az első hozzászólása az volt, hogy Ő ezt a sok szitkot nem hallgatja végig? Neeem? Azóta is reagálgat.
És mit várt? Hogy elismerjük, milyen ügyes gyerek? Hát nem, mert egy felelőtlen majom, aki még öntudatos is. Egy ilyen poszt után ez a MINIMUM, amit érdemel.

De még egyszer felteszem a költői (?) kérdést: hogy lehet egy ilyen posztot megjelentetni? Csak a viszályt szítja. GiXXXer meg úgysem fog tanulni belőle, mert egy öntudatos tirpák.

(Legközelebb holnap tudok válaszolni. Jó utat mindenkinek addig is!)

randomuser1 2008.07.16. 16:41:01

monnyuk azé ekkora sebességről lelassítva két kocsi közé passzentosan betenni az autót szerintem eléggé szép teljesítmény, tom,a bolondokra Isten külön vigyáz, de azért mégis...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.16. 16:45:19

"De Silentsound-hoz is szólnék, akit egyébként bírok: hogy lehet egy ilyen post-ot megjelentetni???"
George Jung:
Szerintem pont ide való, ha másnak nem, rossz példának tökéletesen alkalmas. A levélíró küldött nekünk egy történetet, amiben kifejtette, hogy mit ne csináljon, aki normálisan akar közlekedni. A szemszög persze sajátos volt, a bevezetőben még én is odaírtam, hogy nem értek vele egyet, pedig a véleménynyilvánítást inkább a kommentelőkre szoktam hagyni. Volt azért itt már jópár sokkal neccesebb poszt is, nem akarok példákat felhozni. ;)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.16. 17:17:17

ugyanez a post a másik szemszögből

"éppen a tanyára tartottam a kis Citroenemmel és egy harmadrangú úton. 60-70 körül haladtam, mögöttem egy Suzuki vagon. miközben készültem balra nagyívben lekanyarodni a földútra hirtelen a Suzuki mögül kivágódott egy Micsubicsu Kolt valami őrült sebességgel. én meg már keresztben voltam a szembejövő sávban, és rémületemben nyomtam egy telitalpas féket. szerencsére a koltos nagy fékezéssel és hiperprecíz mozdulattal vissza tudott térni a Suzuki elé, bár majdnem árkot fogott. tudom, béna voltam, miért nem néztem alaposabban a tükörbe a kanyarodás előtt, meg nem kellett volna megálnom az út közepén, akkor elslisszanok előtte, de a fene egye meg, ő meg mit száguldozik?!?!"

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 17:26:41

Akkor berakom mégegyszer a kérdésemet délelőttről, mert úgy látom valamiért mindenki átugrotta :-)

"rediot:

egyébként nagyon kíváncsi lennék, hogy az itt anyázók többsége minden szabályt betart-e. Vigyázz, mit írsz, mert hazudni fogsz, ha azt mondod, hogy igen.

Ha viszont a válasz nem, akkor arra lennék kíváncsi, hogy akkor is anyáznál-e, ha történetesen te ütnél el valakit, akkor, mikor szabálytalankodsz. És a többi anyázó véleményére is kíváncsi lennék ez esetben.... "

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.16. 17:41:34

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 17:26:41
"Akkor berakom mégegyszer a kérdésemet délelőttről, mert úgy látom valamiért mindenki átugrotta :-)"

Vakegér.

redriot77 2008.07.16. 13:51:27

Krtek 2008.07.16. 17:52:41

Tessék!
Én betartok minden szabályt, amit ismerek, és amit nem nézek el. Ez azt jelenti, szándékosan sohasem szegem meg a KRESZ-t.

MadBob 2008.07.16. 17:56:58

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 17:26:41
Nem tartja be senki sem. De van különbség a szabályok enyhe átlépése és a közlekedés és mások veszélyeztetése között.

Azért ajánlják a tapasztaltabbak hogy ne előzzünk nagy sebességkülönbséggel mert ilyenkor fordul elő a következő eset. Nagy sebességkülönbséggel közelítesz meg több autót, mikor még a sávodban vagy valahol előrébb egy autós balra készül kanyarodni, indexel és tükörbe néz. Ő még nem látja hogy előzöl mert te még a mögötte lévő autó(k) takarásában vagy, te ugyanezért nem látod az ő indexét. Megkezdi a kanyarodást, te meg az előzést. Mivel nagy sebességkülönbséggel érkezel, már nincs időd megállni. És kész a csatt.

dr. genya: lehet hogy úgy történt ahogy mondod, de aki olyan hülye hogy leír egy ilyen esetet mert azt hiszi hogy nem fogják lehülyézni, az hülye ahhoz is megszépítse a történteket.

Mityu 2008.07.16. 18:17:19

"Csak annyira hajts gyorsan, amennyit az autó biztonságosan tud! ABS(+EBD) nélkül SEMMIKÉPP NE!"

Az autóm kellemes 170-es utazósebességet tudja. Mehetek ennyivel?

RedRiot 2008.07.16. 18:18:19

Még egy előnye a mérsékeltebb tempónak: ha 130-140-el mégy, akkor a forgalom 95 százalékát utoléred, és meg kell előznöd. Gyakorlatilag szinte végig azt kell nézned, hogy mikor van lehetőség előzni, aztán padlógáz, előzés -> és szinte végig az egész úton, nincs 10 perc, amikor a tempódat tudod autózni, folyamatosan manőverben kell lenned.

Ha 100-al mennél, nagyságrendekkel kevesebb járművet érnél útol. Kevesebb előzés, kevesebb veszélyes szituáció, kevesebb stressz, sőt, kevesebb benzined fogy. Ráadásul azzal, hogy ahol tudsz felgyorsítasz 130-ra, az átlagsebességed nem lesz 30km/h-val nagyobb -> gyakrabban le kell lassítanod lassabb tempóra. Érdemes lenne egyszer kipróbálnod, hogy mondjuk 110-től nem mégy gyorsabban, és megnézni mennyivel csökken így az átlagsebességed, és utána eldönteni, hogy ez megéri-e az extra rizikót...

nyergibergi 2008.07.16. 18:19:02

Tökéletesen, mondhatni szó szerint egyetétek Veled kedves SilentSound és ezt teljesen őszintén mondom! Nekem közel 30 éves a jogsim és jó néhány 100ezer km. lenyomtam "úrvezetőként", és egyetlen balesetem volt ez idő alatt, de a logikai felépítés tökéletes és vitathatatlan! Szerintem.

nyergibergi 2008.07.16. 18:21:26

Bocsi! A cikk írójának szánta az előzőt!

Mityu 2008.07.16. 18:24:38

Amúgy a szabályok kisebb fokú sértésével egy apró gond van. A delikvens aki így gondolja, hogy szelektíven szegi meg a szabályokat ezt szokja meg. Majd rendszeressé válik. Majd később észre sem veszi egyre meredekebb dologba is belemegy.

ma két buzukis nőt láttam akik ilyen módon közlekedtek.

Kanyarodó sávból előzés-egyenesen tovahaladás, irányjelző használatának mellőzése, záróvonal, kötelező haladási irány figyelmen kívül hagyása....

Butters 2008.07.16. 18:27:40

ezt a sok frusztrált marhát mint ti.sokat baszogat a főnök benneteket? elfogy a kosztpénz hónap végére? bepállik a valagatok az irodában?

én is tempósan szoktam hajtani, és NEM azért mert sietek hanem mert szeretem. szerencsére eljutottam oda hogy, ne kelljen rohannom sehova. na további jó gályázást nektek. muhaha.

ja tudom, szarjak sünt, stb...stb..stb...

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 18:50:23

"Nekem úgy tanították, hogy előzéskor sem léphetem túl a megengedett sebességet, ugyanakkor legalább 15-20%-os sebességkülönbség szükséges a manőver gyors és biztonságos végrehajtásához. "

Ezek alapján mehetsz 80-nal mindenhol a kamionok után...

Kivéve persze autópálya, amiből azért még van hiány.

MadBob 2008.07.16. 18:51:21

Butters: sokan hajtanak tempósan, de legalább ésszel.

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 18:52:57

Madbob:

"Nem tartja be senki sem. De van különbség a szabályok enyhe átlépése és a közlekedés és mások veszélyeztetése között."

És ki határozza meg azt, hogy mi az enyhe?

Mert ha le merem írni, hogy 110-zel megyek főúton, akkor az itt blogolók 60%-a legszívesebben kinyírna a fenti írások alapján.

(teszem hozzá a 110 valójában csak száz, ahogy a posztoló is 140 helyett valójában kb. 125-tel ment, mivel gondolom az óráról nézte a sebességértéket)

MillerCycleX9 2008.07.16. 19:14:53

Na, pont ezért szoktam feldobni a refit IS előzéskor. Meg az index alap, naná. Persze a 2.3i hangja is észlelhető, de jobb a tuttire menni. Jah, nem béemvés vagyok, nyugalom. Nagy rizskályha 2.3 kompresszoros motorral, látható méretű. Általában főúton 110-nél nem haladok többel.

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 19:17:58

"Általában főúton 110-nél nem haladok többel. "

Akkor te száguldozó vagy, szarjál sünt! :-)))

Powe Ranger 2008.07.16. 19:35:22

közlekedési bűnöző
"teszem hozzá a 110 valójában csak száz"

Én verdámban viszinylag pontosan mér az óra.
Vannak ezek az út széli sebességmérők, amik megmutatják hogy mennyivel mész, és villognak ha túl gyors vagy.
Na azzal le lehet tesztelni.
Én multkor a 100-as tánlánál óra szerint belőttem 100-ra és az útszéli mérő 98-at mutatott.
Szal arra ne építsen senki, hogy áááá, úgysem megyek olyan gyorsan.

GiXXXer 2008.07.16. 19:50:23

George Jung

Az, hogy most nem olvasom végig, az nem azt jelenti, hogy leszarom... :P

Powe Ranger

Nekem GPS-em van, és nagyon keveset csal az órám. 100-nál 98 GPS szerint, tehát a 140 kb 137,2 lehet... :P Töknyóc!

Na, megyek, mert lassan végeznek a dolgozóim. Meg ma még alig gyorshajtottam! Rögtön a 30-as főutcán nyomok neki egy 70-et, haddszójjon!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.07.16. 20:11:51

Közlekedési bűnöző! Te tényéleg azt hiszed, hogy ha valaki mondjuk az egyirányú közepéről kanyarodik balra (és ezzel szabályt szeg, mert nem húzódott az úttest bal oldalára), az feljogosít téged mondjuk látványos és jelentős sebességtúllépésre (gondolom ez azért meg szokott lenni), ne adj Isten a piros lámpák jelzéseinek szelektív fogyelembevételére, vagy egyéb durva szabálytalanságokra?

Elmész te oda, ahol Gixxxer jön szembe egy beláthatatlan kanyarban, kétségbeesetten korrigálva az újabb kicsúszását...

"Tisztelt Bírónő! Az általam vétkesen okozott, három halálos áldozatot követelő baleset előtt láttam szembe egy Suzukit, amelyiknek ki volt égve az egyik lámpája, tehát szabályt szegett, és úgy gondoltam, a 70-es tábla az előzni tilossal és a dupla záróvonallal akkor rám sem vonatkozik."

Barom...

Kötél - neked is

ehh 2008.07.16. 20:36:57

egy ilyen csávónak előbb meg kell ölnie valakit, hogy leálljon, az a baj

tappancs 2008.07.16. 20:38:16

szeretném, ha egyszer szembetalálkoznál az úton önmagaddal.
végignézném....

Poligám 2008.07.16. 20:41:29

Barátaim! Ezt a dolgot nem oldjuk meg. Az igazság az, hogy a sokat vezetők egy idő után észre sem veszik, ha gyorsabban mennek, mint 90. Ma már egy 1.6 os Opel Astra is csúcs a tíz évvel ezelőttihez képest. Mész, azt egyszer csak 120. Aztán este is van, kevesen is vannak aztán csak mész.

Mivel Gixxer is olvassa amit írunk, azt kérném fontolja meg a tanácsokat, amiket valaha én is kaptam és már beírtam ide. Nagy betűkkel írom, hogy biztosan olvassa. Elnézést.

1. 140-EL NEM MEGYÜNK BELE ELŐZÉSBE, FEL KELL ELŐTTE VENNI A RITMUSUK. GYORSULNI IS JOBB ÉRZÉS, HA MÁR AZ ADRENALIN IS LÉNYEGES.

2. HA ENNYIVEL MÉSZ, VIGYÁZNOD KELL A TÖBBIEKRE!!!!!! VILLANTÁS VAGY AMIT AKARSZ.

BOCS A CAPITAL LETTERért. ld fent.

Egy mercistől tanultam egyik éjszakai utamon. Be villantani a kereszteződésbe ha nincs ott semmi, hátha közelít.

Egyébként egy defenzív, mazsola vagyok az úton. Nem sokat vezetek, de azt hétköznap. Rutinosabbak is a közlekedők. Hétvége - sajnálom - de ezerszer durvább. Több a halálos balesetek is talán... nem tudom.

Veindinger et. 2008.07.16. 21:02:49

Én csak azt szeretném megkérdezni, a gikszertől, hogy akkor most négy darab jól menő vállalkozása van, vagy egész nap száguldoznia kell, hogy megkeressen egy cseh takarítónő fizetésének megfelelő összeget...

Vagy kamuzzon valami teljesen új dolgot...

Orizatriznyák 2008.07.16. 21:09:14

Wazz', ezt beszoptuk, asszem! :))) Ennyire nem lehet valaki egyszerű! De komolyan! :DD Ha ez a post igaz, és a többi hozzászólását is komolyan gondolja az alkotója, akkor tuti, hogy uncsizik egy kulcsos panelproli-hülyegyerek. :D Szóval pacsi kisfiú, ott a pont, most már mehetsz aludni. :)

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.16. 21:10:50

közlekedési bűnöző,

értem, hogy mire akarsz kilyukadni, és részben igazad is van.

Egy hasonlat:

A pofon is és a késelés is testi sértés, mégsem veszik egy kalap alá. A törvényhozók is megpróbálnak szedett-vedett kategóriákat létrehozni, mint pl. könnyű vagy súlyos, x napon belül/túl gyógyuló, maradandó sérülést okozó, stb.

A gyorshajtással ugyanez a helyzet. Pénzben sem ugyanakkora a büntetés, ahnem fokozatosan nő attól függően, hogy milyen mértékű a kihágás.

Tehát aki 90 helyett 110-zel megy, szarjon kis sünt, aki 140-nel, az nagy sünt, aki 200-zal az pedig bazinagy dinósünt.

Orizatriznyák 2008.07.16. 21:18:42

ehh 2008.07.16. 20:36:57
miért? lehet, hogy mázlink lesz, és egyedül csavarodik fel egy szabálytalanul kanyarodó betonoszlopra.

Aszi 2008.07.16. 21:26:55

Gixxxer,

gyakorlatilag majdnem mindegy, hogy az eddigi 4 balesetedben te voltál-e a hibás vagy a másik fél (mellesleg szerintem egyáltalán nem lehetsz büszke arra, hogy az eseteknek csak a felében voltál te a hibás). A jó vezető az, aki előre megérzi, melyek azok a szituációk, amelyekből baleset lehet, és eleve bele sem megy ilyen szituációkba. Ismerek olyan embert, akinek jóformán kéthavonta van egy balesete, de jogilag sosem ő a hibás, csak egyszerűen nem alakult ki az a közlekedési érzéke, amellyel el tudja kerülni a mások által okozott balesetet. Az ilyen ember, hiába nem ő okozza a baleseteket, mégis szinte vonzza azokat. Amikor ott állsz egy összetört autóval, rossz esetben sérülten vagy holtan fekszel, akkor sovány vigasz, hogy nem te voltál a hibás.

Abban igazad van, hogy a balesetekből sokat lehet tanulni. De ez elérhető ELKERÜLT balesetekkel is. Nem kell ahhoz a balesetnek megtörténnie, hogy az ember egy-egy necces, balesetveszélyes szituáció után elgondolkodjon, miért is volt ez és hogyan lehet elkerülni, úgy vezetni, hogy legközelebb ilyen ne történhessen meg. Az, hogy neked már négy esetben nem sikerült elkerülnöd, hogy tényleg bekövetkezzen a baleset, azt jelzi, hogy nem működik jól nálad ez a dolog. Túl nagy kockázatokat vállalsz be, nem érzed, hol a határ. Ez kiválóan látszik abból, hogy direkt keresni akarod a veszélyt, fokozott adrenalinszinttel akarsz vezetni, mert szerinted attól vezetsz jobban. Hatalmas tévedésben vagy! Nem az a jó vezető, aki kiválóan és precíz kormánymozdulatokkal kivágja magát a veszélyhelyzetekből, hanem az, aki ELŐRE LÁTJA azokat, és BELE SEM MEGY az ilyen helyzetekbe, hanem tudatosan megelőzi, hogy egyáltalán kialakuljanak! Ehhez pedig nem adrenalinszint kell, hanem higgadtság, megfontoltság és bölcsesség! A közúti közlekedés nem autós ügyességi verseny és nem túlélőharc, hanem olyan közösségi tevékenység, amelynek az a célja, hogy MINDENKI épségben és biztonságban eljusson a céljához.

A leírt esetből és az eddigi baleseteidből tanulnod kéne! Még időben szólok: FOGD VISSZA MAGAD, lehetőleg még most, mert bár ezt az esetet most megúsztad, de a következő ilyet már nem fogod tudni megírni a blogba!

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.16. 21:56:55

Aszi, tökéletesen egyetértek, de az utolsó bekezdés szerintem sajnos falra hányt borsó.

kkritt 2008.07.16. 22:05:30

Golyót a posztíró fejébe!!! Pont! Mindenki csak profitálna belőle.

A Sün 2008.07.16. 22:08:01

Na most már nagyon elegem van ám!

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 22:12:59

Powe Ranger:

"Én verdámban viszinylag pontosan mér az óra.
Vannak ezek az út széli sebességmérők, amik megmutatják hogy mennyivel mész, és villognak ha túl gyors vagy.
Na azzal le lehet tesztelni.
Én multkor a 100-as tánlánál óra szerint belőttem 100-ra és az útszéli mérő 98-at mutatott.
Szal arra ne építsen senki, hogy áááá, úgysem megyek olyan gyorsan. "

mivel szerteszét járom az országot, ezért tudom, hogy az ilyen telepített mérők ugynaannál az óraállásnál (mondjuk 70 kmh) akár +/- 20%-ot is csalnak.... Szóval erre ne vegyél mérget...

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 22:15:37

バスティー [bɑstiː]

Örülök, hogy a "szarjál sünt" szinten túljutottunk.

Én azt fájlalom, hogy az új törvények értelmében az is - a magyar átlagfizetéshez képest - kurva nagy sünt kényszerül szarni, aki 30 helyett 46-tal ment.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 22:16:16

Akkor most kis sünt kell fosnom? ÁÁÁóóóóóóó :D

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 22:29:33

"Közlekedési bűnöző! Te tényéleg azt hiszed, hogy ha valaki mondjuk az egyirányú közepéről kanyarodik balra (és ezzel szabályt szeg, mert nem húzódott az úttest bal oldalára), az feljogosít téged mondjuk látványos és jelentős sebességtúllépésre (gondolom ez azért meg szokott lenni), ne adj Isten a piros lámpák jelzéseinek szelektív fogyelembevételére, vagy egyéb durva szabálytalanságokra?"

Engem ez nem jogosít fel semmire.
Nem is írtam ilyent, ha jól emlékszem.
A piros lámpákat meg figyelembe veszem, nem tudom, hol írtam olyant, hogy nem.

A jelentős sebességtúllépést kérlek definiáld, mert nem tudom, hogy ezen a blogon mennyiért akarnak fejbelőni....

B.GY. 2008.07.16. 22:29:38

Gixer!1.3-as Colt 205 ös gumival:)Csoda hogy elindul.Varrógépmotoros kocsival nem száguldozunk.Ott halsz meg benne,ha elütsz egy fácánt.Nem tudom mitől megy az a cég ilyen jól,ha egész nap itt csetelsz:)Talán a minimálbéren bejelentett emberek keresik neked a pénzt?Remélem van gyereked.aki megörökli tőled hamarosan."Hiába vagy gazdag,ha az égiek leszavaznak"Azért mert hibapont nélkül átmentél a vizsgákon,attól még nem lettél halhatatlan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.16. 22:47:34

@GiXXXer : Na figyu, én sem apuci pénzéből (mert hogy nincs, mármint nem pénz) élek. Én is dolgozok, 12 óra / 4 műszakban (informatikus) és érdekes módon nekem elég az amit keresek. Lehet hogy 16 éves az autóm, de az enyém, és lehet hogy 50 évesen lesz az enyém a lakásom, de elmondhatom hogy nem veszélyeztettem senki életét, nem okoztam baleseteket csak mert éppen sietek és nyomom mint a hülye.

Mondanék még mást is csak már elég álmos vagyok megfogalmazni, meg úgysem értenéd.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.16. 22:48:08

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 22:15:37
"Örülök, hogy a "szarjál sünt" szinten túljutottunk."

Ki mondta, hogy felveheted a rózsaszín szemüveget? Azonnal letenni.

közlekedési bűnöző 2008.07.16. 22:50:46

バスティー [bɑstiː] 2008.07.16. 22:48:08
Nincs rajtam semmilyen szemüveg...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.16. 22:55:59

Értsd szmájlival, ha nem tűnt volna ki.

GiXXXer 2008.07.16. 23:01:57

B.GY.:Tudod, nem Wartburg-motoros. 11 alatt van százon, de lenne jobb is, ha nem 90-nél kellene elváltani a másodikat. Tehát nem varrógépmotor. Új Colt, nem 20 éves. És nem is olcsó. Nem dévúmatyiz. Sajnos nem CZT, de 95 LE/970kg.
És egész nap csetelek. Valóban. 13:30-14:00-ig, majd 8 körül pár percig, meg most, 11kor.
Nem vagyok halhatatlan, és mint mondtam, nem szabálytalankodom igazán a gyorshajtáson kívül. Záróvonalra nem megyek, előzni tilos alatt nem előzök, beláthatatlan kanyarban nem előzök, kereszteződéseknél különösen figyelek, ha nem sietek (és ilyen is van, az 110/50) még a zebrán is átengedem a gyalogosokat, bicikliseket nagy ívben kerülöm...stb...stb...csak átlag 20%-kal gyorsabban a megengedettnél.

És nem minimálbéren vannak bejelentve az embereim. Jól keresnek, mert ügyesek.

Aszi: egyetértek veled, maximálisan igazad van. De próbálj beülni valami új autóba, bármily furcsa, például az enyémbe. Bazinagy műszerfal, vaskos A-oszlop, magasan ülsz, a 90 olyan, mint egy Fiat Unoban az 50. Vagy mint egy Waresz állva. Komolyan, 120-130 olyan lassúnak tűnik, tötymörgésnek. A barátnőm nem sokat vezet, meg félős is, mégis 105-nél szóltam rá, hogy nem volna hülyeség kicsit visszábbvenni a gázból, nem gyorsítani annyira.
Sajnos vannak ezek az új autók, amikben nem tűnik fel a sebesség. Jó a hangszigetelése, jól össze van rakva, csendes a futóműve, jól csillapítja az útegyenetlenségeket, nem ordít, mint egy Trabant, ami ugyancsak mehet 90-nel, ha bír.

aqweren 2008.07.16. 23:42:02

De az akkor tök veszélyes, attól hogy nem érzékeled hogy mennyi az annyi, attól még lehet sok...

B.GY. 2008.07.16. 23:54:38

Gixer!12:45 től 14:03 ig cseteltél.Nincsen nálad felvétel? De csak ha bejelentesz.1.3 as motor a motoromban van,abba jó.Ha 90 nél váltod a hármat,nem lesz hosszúéletű a motor,de hát mondjuk te megteheted,hogy veszel újat,ami ugye nem olcsó.Ja és aludjál,mert holnap álmos leszel,aztán még kitaposod a varrógép motorját.Ja,és nézd meg a lol4.ru.-t.Jó száguldozást.Remélem arra nem vágtázol amerre én járok.Nehogy eléd kanyarodjak a teherkocsival,aztán a vaskos A oszopodat a seggedbő szedik ki.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.16. 23:59:20

GiXXXer 2008.07.16. 23:01:57
"...ha nem sietek ... még a zebrán is átengedem a gyalogosokat..."

Agyam eldobom! Neked egy mutáns gigasün kell.

Perillustris 2008.07.17. 00:06:08

"De próbálj beülni valami új autóba, bármily furcsa, például az enyémbe. Bazinagy műszerfal, vaskos A-oszlop, magasan ülsz, a 90 olyan, mint egy Fiat Unoban az 50. Vagy mint egy Waresz állva. Komolyan, 120-130 olyan lassúnak tűnik, tötymörgésnek. A barátnőm nem sokat vezet, meg félős is, mégis 105-nél szóltam rá, hogy nem volna hülyeség kicsit visszábbvenni a gázból, nem gyorsítani annyira.
Sajnos vannak ezek az új autók, amikben nem tűnik fel a sebesség. Jó a hangszigetelése, jól össze van rakva, csendes a futóműve, jól csillapítja az útegyenetlenségeket, nem ordít, mint egy Trabant, ami ugyancsak mehet 90-nel, ha bír."


Karácsonyra kaptam egy trombitát. Sajnos olyan fajta, amivel nem lehet halkan gyakorolni. Higyjétek el, nagyon durva helyzet ez! Ráadásul én éjjeli bagoly vagyok, miután elküldöm e hozzászólást, neki is kezdek. Drága szomszédaim, ugye értitek? Ugye megértitek? Ááá, úgysem... Ezt fújhatom!

B.GY. 2008.07.17. 00:10:03

Vagyis a 4lol.ru.t.te agyhalott.Ott aztán vannak vaskos A oszlopok a csomagtartóban.A nővérem most vett egy Lexus gs 450 h.t az meg olyan 160 nál,mint a Colt 90 nél.Sőt a F16-ba meg olyan az 1500,hogy észre sem veszed.A fizikát azt viszont észrevehetnéd.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.17. 00:21:47

"Tisztelt bíróság, az balesetben meghalt 3 ember, de ez nem az én felelősségem, mert ezek a japánok túlságosan hangszigetelték az autómat. Kérem bűnrészességük megállapítását.

Továbbá, meglátásom szerint, szintén bűnrészesek a hangszigetelő anyag kifejlesztői, és az indokolatlanul csendes futómű tervezői.

Közvetett bűnrészesség megállapítását kérem az autó alkatrészgyártói vonatkozásában.

Szintén vétkesnek érzem cégem megrendelőit, mert az tőlük származó bevétel nyújtott lehetőséget számomra a tragédiát okozó gépkocsi megvételére."

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 00:47:41

B.GY. , mi ez a 4 lol akármi? Frankón nem vágom.

Butters 2008.07.17. 01:27:45

vazzeg én az autópályán 270-el is szoktam menni. kb. mekkora sünt kellene szarnom???

Orizatriznyák 2008.07.17. 06:11:22

csak akkorát, hogy a börtönben már ne legyen gond a szexszel

közlekedési bűnöző 2008.07.17. 06:48:53

バスティー [bɑstiː]

"Értsd szmájlival, ha nem tűnt volna ki. "

Te is. :-)

neo84 2008.07.17. 08:54:09

KuKori. Sztem B.GY. egy ruszki honlapra gondolt, aminek ez a címe: 4lol.ru, csak nehezen tudja kifejezni. :)

Noon 2008.07.17. 09:15:28

www.4lol.ru
Ez az.Csak valahogy meg kéne találni rajta az A oszlopos történeteket.

Én vagyok 2008.07.17. 12:27:00

A cikk írója egy gátlástalan faszkalap. Felelősségérzete nagyjából egyenlő egy 4 éves gyerekével.

B.GY. 2008.07.17. 18:16:36

Na csak megy ez nektek amit akarok.4lol.ru.t nézzétek meg,mit nem lehet ezen érteni?Amit Noon hivatkozásba rakott,azt nem értem én sem.Ha nen tudtok oroszul ugy nehezebb.Ha beirjátok a googléba,hogy 4lol,akkor az elsőre kell kattintani.Máris megvannak a csodás képek,ahol látni fogjuk Gixer kollegát is hamarosan,ahogy a rizstalicskát operálják ki belőle.

Noon 2008.07.17. 18:25:24

B.GY. Köszi szépen,így már nekem is sikerült.
Pontosan ez a link: www.4lol.ru/cars/
De emberek ! Ne nézzétek meg,borzasztó :(
Habár - ki tudja.Lehet,hogy tanulnak belőle az agyatlanok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 18:41:34

Oké, megvan, köszi. Hát elég kemény... Főleg amikor csak a bőre maradt a felsőtestből, mintha lenyúzták volna. Brrr...

TH 2008.07.17. 18:52:11

Noon 2008.07.17. 18:25:24
Ezeknek a sokkoló képeknek sztem semmi értelme azon kívül, hogy rosszul lesz tőle az ember. Bár lehet, hogy vannak olyanok, akik enélkül nem tudnák elképzelni, hogy egy baleset milyen következményekkel járhat, de azért elég öncélú ez a fotósorozat sztem...

Ursula 2008.07.17. 19:13:57

Szerintem tanulságos.

Noon 2008.07.17. 20:15:19

TH
Igazad van,sokkoló.Az öncélúsággal kicsit vitatkoznék - pont az általad említettek miatt,vagyis,hogy a felelőtlen,potenciális száguldó bombák az ilyen fotókat látva talán magukba szállnak (és nem másokba,sic).
Valószínűnek tartom,hogy ez lehet a képek üzenete,nem ?
Még mindig forog a gyomrom,megyek is elájulni :)

GiXXXer 2008.07.17. 23:27:22

Gratulálok hozzá. Én kikerültem... :)

MillerCycleX9 2008.07.17. 23:29:07

Egy ideig biztosan. Csak ne igyál előre a medve bőrére, vonzod a sorsodat. Ez volt a figyelmeztetés, így kéne felfogni. De ahogy érzed...

Lilla 2008.07.18. 11:56:35

Gixxer te b..meg, maximum állsz egy ilyen baleset felett, és azt mondod, hogy nem is értem, pedig milyen hiperprecíz kormánymozdulataim voltam. És lehet, hogy pont egy olyan normális embert érint, mint az apád volt. Nem hiszem el, hogy a csökött agyaddal még minidg nem fogod fel, te barom!

mazsolák!! 2008.07.18. 14:53:41

Nem hiszem el! Én se tartom be az összes sebességkorlátot, de ez egy őrült, és gizdázik az 1.3-as Coltjára. Muhaha. Nekem volt 2.5 Galantom, nem hiszem, hogy pariban gyorsulsz vele. Most új RS Octaviam van, 245/40 R18 felnikkel (hogy én is dobálózzak), de nem csinálok olyan állatságokat, mint te azzal a kis szarral. Vagy ha már EVO-m lenne, akkor tehetném? Idióta barom! Általában szidom a tötyörészőket, de ez már nem normális. Ez a hozzáállás (én aztán tudok vezetni!), ez a stílus - le kéne tiltani az utakról. Annyit ígérhetek csak, ha vmelyik. ismerősöm kerül ilyen helyzetbe miattad a kezed le lesz törve, legalább pár hónapig nem vezethetsz...
Nem hiszem el!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.18. 18:16:46

Húha, most nézem, 1.3-as Kolt a csúcsragadozó? Wáó. 11 s gyorsulás? Mifelénk azt lassulásnak nevezik, ami két számjegy feletti értéket produkál. A 2 liter alatti kamratérfogatot meg bevásárlószatyornak :D

Hát, széles utat, gumifákkal! :D

Sergei 2008.07.18. 19:28:05

Minden elismerésem a post irójé! Ő legalább bevállalja hogy szabályt szeg, nem pedig anyázik itt a kommentek között hogy ő mennyire szabályos.
Gyerekek, az vesse rá az első követ aki sose csinált hasonlót. Én mindig bevállalom itt is hogy szabályt szegek nap mint nap. Gyorsan hajtok igen és?
Rinyáltok itt állandóan. Sok ilyen postot még és halál a nyugdijas suzukis szenvedőkre :)))))

B.GY. 2008.07.18. 21:42:14

Akkor én rávetem a követ.Nem megyek 140 el,csak az autópályán,ha előzök.Ráadásul nem 1.3-as varrógéppel.És nem fényezem magam,hogy kurvára tudok vezetni,mikor szerencsém van.Ha gyorshajtásnak minősül,hogy mondjuk 50 helyett,60-70 el megyek ahol a többi közlekedő is,akkor szabálytalankodom.Egye-fene.(Szerintem Gixer olyan 20-30 között van,később kinövi.)De állat nem vagyok az úton.Az autó fegyver!

B.GY. 2008.07.18. 22:03:23

Ja és Suzuki az a Kolt:)

BTO11 2008.07.19. 18:52:00

GIXXer nagy malacod is volt azé a csomitartóban.

én 1 részeg bicajost ütöttem majd el anno még az 1.2-s D kadettommal ugy 110 ről satu majd fékről le és kikerülő manőver ami félig a füves árokparton és félig az aszfalton történt,majd odamentem hogy lecsapom a paasztot oszt lám hogy tök részeg.
a bicikli pedál nyoma azért ott maradr a bal ajtomon.

közlekedési bűnöző 2008.07.19. 20:54:13

mazsolák!!:

"Most új RS Octaviam van, 245/40 R18 felnikkel (hogy én is dobálózzak), de nem csinálok olyan állatságokat, mint te azzal a kis szarral. "

Ezek szerint még nem mentél 140-nel az RS Octaviaval. Áruld el nekem ,minek vettél ilyen autót? Autópályán 150-ezni? Na ne szivass....

B.GY. 2008.07.19. 23:29:36

Szerintem nem mindenki jár 200 al akinek megy annyit a kocsija.Lehet azért vett RS Octáviát,mert megteheti.Ja meg nem megy 5 percet a csuklósbusz mellett,mire megelőzi.Ilyen hülyeségeket a Suzukisok irnak csak,hogy minek ilyen,meg olyan kocsi.Nővéremé 345 lóerős,és nem megy ezerrel sehol.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.20. 00:44:39

Ha németekhez járnék és megtehetném, én is simán letenném a voksot egy RS mellett. Ott ki lehet használni az adottságait, de itthon is egy jó kis szerpentinen 70-el is átélhető az adrenalin tódulás okozta érzés.

közlekedési bűnöző 2008.07.20. 06:14:10

"Szerintem nem mindenki jár 200 al akinek megy annyit a kocsija.Lehet azért vett RS Octáviát,mert megteheti.Ja meg nem megy 5 percet a csuklósbusz mellett,mire megelőzi.Ilyen hülyeségeket a Suzukisok irnak csak,hogy minek ilyen,meg olyan kocsi.Nővéremé 345 lóerős,és nem megy ezerrel sehol. "

Vannak elszórva ilyen példák is, de nekem az a tapasztalatom, hogy akinek megy a kocsija, az ki is használja. Nap, mint nap ezt látom. Különben nem dobott volna ki az ablakon 8 millát csak azért, hogy a szomszéd lássa, hogy mekkora gizda...

cso zsi 2008.07.20. 12:10:39

" B.GY. 2008.07.19. 23:29:36"
Ehhez képest szakadt Swiftekben látni gizda gyerekeket, akik meg vannak győződve autójuk hiperbiztonságosságáról.
A kályhacső kipuff, és a sötét fólia az sebességnövelő tényező, ezért nem kell övet bekapcsolni, irányjelezni, amire rá sem ér, mert a kisívű jobbost 70-nel veszi kétkeréken.
Félkézzel, mert közben a rádió körül matat.

közlekedési bűnöző 2008.07.20. 12:38:54

Nos pont egy RS Octavia előzött meg a múltkor hazafelé Pestről úgy, hogy majdnem kiszálltam megnézni, hogy nem állt-e le a kocsim. Pedig én sem 90-nel mentem. Swifttől még nem láttam ilyent, lett légyen bármilyen gizda a sofőr. És azt nekem senki nem magyarázza meg, hogy egy RS Octavia 200-nál (lealább ennyivel ment) biztonságosabb, mint egy akármilyen átlagos autó 120-nál.

Uff.

ejszarny · http://www.zoldi.ejszarny.hu 2008.07.20. 16:51:33

alljunk mar meg egy kicsit, posztironak abban igaza van h kéne nézni a tükröt.
plusz meg tudom erteni h idegesiti a 60as szüttyogés, énis falnak tudok menni az idegtol, amikor 40 percet szuttyogok foutvonalon 50-60al ballagok mogott, ha nem lehet elozni a suru szembeforgalomtol.
sztem a 60al szuttyogo veszelyesebb mint a 90 helyett 120al halado, mert a 60al szuttyogo mogott altalaban felgyulik egy 20as kocsioszlop ami negyedoran belul sikideg lesz, es ott is elozni akar mar ahol nem lehet...

ejszarny · http://www.zoldi.ejszarny.hu 2008.07.20. 16:58:57

nem kell ahhoz 8 milla... :)
a 110 ezres bx tzd turbom 180at megy.
és élvezem, feltéve ha üres az út.
(persze csak nemetorszagban :))

B.GY. 2008.07.20. 22:43:19

Itt mindenki Németországba jár száguldozni?Hiszi a piszi:)

Lilla 2008.07.21. 12:43:53

Sergei, te is egy ritka nagy barom vagy. Széles, szigorú villanyoszlopokat kívánok.

Szalon · http://Szalon 2008.08.18. 03:37:36

Ez a szituáció velem is megeset, nyílegyenes főútvonal, több kilométerre belátható. Nap mint nap járok ezen az útszakaszon, jól ismerem. Legelöl szuzukis 50-60 -as átlaggal, mögötte 12-15 autó. Szépen haladnak vonatozva, senki nem előz már kilométerk óta... Utólérem a csapatot, index ki és előzök 120-130-ra felgyorsítva látom h a sor eleje elkezd fékezni, én is elveszem a lábam a gázról, de még előzök tovább. Tudtam, h 100-men belül lesz egy földút, ahová valamelyik biztos le akar maj d fordulni, ezért én is fékeztem, de visszasorolni nem tudtam mivel követésit persze nem tartott senki... de indexelni se indexelt senki(még 3 autó volt elöttem) erre az elöl lévő szuzukis, bekanyarodik jobbra a földútra se tükör se index!!!!! Állóra kellet fékezni a kocsim, h ne menjek bele, erre a szuzukis is észrevett és megállt a főút, kellős közepén, (én a szembejövő sávban álltam) letekeri az ablakot és elkezd kiabálni, h "tanulj meg vezetni kis fa..kalap!!! SZemből pedig már jött a kamion...
Az ilyennek kéne inkább elvenni a jogsát, de legalább beiratni egy szigorított kresszvizsgára!
Lehet engem is anyázni, hogy 130-al előztem, igen annyival! De azzal nem veszélyeztettem mások testi épségét, se most, se máskor! Érdekes módon 20 évnyi vezetés után (átlag kb éves 100.000 km), még nekem soha nem volt bajom a gyorshajtókkal! Ha valaki siet vagy gyorsabban megy nálam, mindig segítem és nem irígykedek! Azért vett biztos olyan autót! Viszont nem egyszer kellet 60-al menő álmokfutó miatt vészfékezni, szembejövő sávba átmenni...stb!!!!

Olvasgatva kicsit a kommenteket, szembetűnő azon emerek aránya, akik törvénytisztelő autósok és állítólag szabályosan közlekednek, "felakasztanák, kezét-lábát eltörnék...stb" a szabálytalankodóknak!!!!!!!!! Ha valaki gyorsan hajt és nem okoz balesetet, addig csak pénzbírságot kell fizetni, ha elkapják!!! Ezt a törvényt is tiszteltéljék azok az emberek akik ilyen szépeket kívánnak!!!

Pistike911 2008.08.19. 00:28:14

Jótanácsok lassúéknak, avagy hogyan készüljünk fel a barmokra!

Basszus! Én is szoktam ilyen stílusban vezetni, ergo igen, én is barom vagyok, de bassza meg, legalább nem írom le (most már mindegy), pláne nem adok tanácsot ahhoz, hogy mi a teendő, ha Pistike megjelenik a színen.

Mindamellett a posztoló kiegészítéseivel egyet kell, hogy értsek, azonban nem árt figyelembe venni a tényt, hogy egyesek (mentalitásuk, koruk, frisseségük, stb.) miatt nem tudják lereagálni egy 140-nel érkező és előzésbe kezdő jármű által kiváltott szituációt. Ráadásul, mivel valószínűleg ők közlekednek szabályosan, nem nekik kell alkalmazkodni.

Ha paprikás lisztbe forgatnak és olajban kisütnek is leírom, hogy igen, lehet gyorsan menni, DE ÉSSZEL! Roppant körültekintően, felkészülve a fentebb említett reakciókra.

Ha pedig ne adj Isten elcsesszük a dolgot, akkor legalább ne osszuk itt (és máshol)az észt! Ez már csak a bizonyítvány magyarázása.

Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

Pistike911 2008.08.19. 01:16:22

_-_- 2008.07.16. 10:32:25
Csúszási súrlódási együttható vs. gördülési súrlódási együttható. Tapadási súrlódási együtthatóval csak nyugvó testnél számolunk. Ha fizikázunk, akkor csak helyesen. Bocsi! :)

Tudom, az én anyám picsája, meg kapjam be, de ez érzékeny pont a számomra. :)

Marci 2008.08.27. 11:06:11

hát én a post írójának küldenék egy nagy faszt a seggébe! azonnal elvenni a jogsiját és a lábára lánccal egy 20 kg-os fémgömböt köttetnék hogy azzal járjon a távolságibusszal! most ezt keménykedésnek szánta a postíró vagy okoskodásnak?
a te száguldozásod miatt fog nem egy ember meghalni, mert eddig senkin nem esett egy karc sem, és ha ezután fog? baszod hogy a gecibe fogod visszacsinálni?
a másik, képzeld lófasz se történik, ha lelassítasz 60-70-re akkor le tudod reagálni, hogy lassít az előtted menő valamiért, aztán ha van rá alkalom lemaradsz egy kicsit aztán rálépsz a gázra és 80-90-el elmész mellettük!
irdatlan nagy veszteség lett volna számodra az a 15 másodperc amit azzal elbasztál hogy megálltál és pofáztál szegény ártatlanokkal!
hülye
persze nem kapok választ de hátha!

B o r a t 2008.08.27. 19:29:07

GiXXXer te egy POTENCIÁLIS GYILKOS vagy! Remélem minél előbb felcsavarodsz egy fára 140-nel úgy, hogy egy másik GiXXXer miatt kelljen félrerántanod a kormányt. Vissza a halálbüntetést!!!!

bobeszedulacika 2008.08.28. 08:20:36

egyetértek azokkal ,akik néhanapján tullőnek a célon és ne agyisten gyorsabban mennek az uton a megengedetnél.de magabiztosan ,előrelátóan, teszik ezt akik ismerik az autójuk minden porcikáját és őnmagukat.ne kelljen már nekik vészfékezni mert egy idióta nem néz a tukőrbe vagy ha belenéz akkor nincs tisztában a szabályokkal nevezetesen :ha előznek már akkor én nem előzhetek,ha sávot váltok (inkább mondjuk azt irányt váltok és akkor spóroltam a betukkel)akkor azt már az irányjelző használatával és nem ugy ,hogy előbb féklámpa aztán index ,minek akkor már( bassza meg mind aki igy csinálja)mert felmegy az agyvizem ilyenkor ,szóval lehet gyorsan és ugyanakkor biztonságosan haladni egyutt .(szerintem).

bobeszedulacika 2008.08.28. 08:22:35

ja igen 60év ameddig valaki vezethessen,aztán járjon busszal.

Alf (törölt) 2008.11.04. 19:06:55

gixxxer, én nem kívánom a halálodat.

de akurvaanyád

Alf (törölt) 2008.11.04. 19:08:10

egy ilyen arc miatt szenvedett agykárosodást az egyik legjobb barátom.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása