Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Életveszélyesen rendes kamionos

2008.07.21. 06:22 :: SilentSound

Északi pályaudvart és családját egy különlegesen kedves fuvaros mellé sodorta a sors nemrégiben, aki igen egyedi és izgalmas módon jelezte neki és másoknak, hogy rövidesen le lesz zárva az egyik sáv és át kellene sorolni.

Úgy érzem rám jár a rúd, de nem emlékszem, hogy kivívtam volna akármivel is. Kis családommal az M0-on mentünk hazafelé, mert sikeres nem lehetek, amikor is lelassult valamiért a forgalom közvetlen az M5 előtt. Araszoltunk.

Előttem egy török vendégmunkásokat szállító bmw haladt, és amikor az előttem a külső sávban menő kamion mellett akart elmenni a kamionos mintha ráhúzta volna a kormányt. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, biztos nem figyelt. Mivel rá akartam fordulni az M5-re Budapest felé, én is a belsőben mentem, és amikor elmentem a kamion mellett ránk is ránkrántotta a kormányt, ballról a kamion, jobbról a betonelemek, mi a gyerekkel a kocsiban.

Normális az ilyen? Ideges remegés után sikerült leelőznöm, és láttam, hogy a nullás budapestre vezető sávja le van zárva útfestés miatt. Rájöttem a kamionos titkára: Grál lovagnak képzelve magát megpróbált megakadályozni minden egyébként szabályosan haladó autóst a belső sávban haladásban, mert ő már tudta, hogy az le van zárva, és gondolom személyes sértésnek vette, hogy valaki elment mellette.

Vajon tettét mivel lehet minősíteni, ha jogi lépéseket tesz az ember, mert nem sok ismerősömnek kívánom az élményt, amikor jobbról egy nyerges vontató szorít a baloldalon lévő betonfalnak. Minden adat a rendelkezésemre áll. Az út üzemeltetője is elmehet a sunyiba, mert a terelés kitáblázása körülbelül olyan hatékony volt, mintha a wembley-ben az angol válogatott gólöröm ünneplése közben a 6. szektorból próbáltam volna kiabálva csendre inteni a nagyérdeműt.

107 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes teherautó útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lautnermark 2008.07.21. 08:52:05

Kedves postíró Légyszíves nyisd ki szép nagyra a csipás szemeidet!,ugyanis ilyenkor hétvégén,amikor javítják a nullás végét akkor az 50-s uti lejárotól végig ELŐZNI TILOS van!!!Szabályosan ki van táblázva!!!

ChPh 2008.07.21. 09:37:30

Hm, fura, pénteken mentem arra (07.18), akkor még nem volt lezárva semmi sem...

Orizatriznyák 2008.07.21. 09:40:31

Nem értem. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton is előzésnek hívják, ha a külső sávból bemész a belsőbe, hogy gyorsabban tudj haladni? Ha előzés, akkor sem értem, mi a fenéért ne lehetne bemenni a belső sávba több kilométeren keresztül csak azért, mert a belsőből majd egyszercsak nem lehet továbbmenni egyenesen, hanem ki kell sorolni a külsőbe?? Tényleg több km-en keresztül mndenkinek a külsőben kellene haladni?
Orizatriznyák szerint ez f.szság. És különben is.

malac 2008.07.21. 09:42:04

én is félek ha kamiont előzök mert nagy és belevizionálok minden szart...

Orizatriznyák 2008.07.21. 09:44:06

Mert csak hétvégére zárják le a Bp.-re vezető felüljárót. Elég sokszor hallani a közlekedési hírekben.
A 0-ás környékén lakom, úgyhogy minden nap hallgatom a közl.-i híreket, ha nem szeretnék kellemetlen meglelpetéseket. Bár így is van részem bennük. Aki ismeri a 0-ást, az tudja.

Perverzsrac 2008.07.21. 09:45:53

Barátom, maga Balfasz! :)

Így röviden és tömören. Ki van rakva a soroksári lehajtó előtt szép nagy tábla, hogy hértvégén le volt zárva. Kamionos barátunkat meg megértem...volt hogy busz beállt a sávközépre. Elég sokan ugyanis figyelnek, nem úgy mint az olyan balf@szok, mint Ön és kimennek a külső sávba. Ott araszolva meg elég unalmas, ha a belsőben előznek egyesek, pedig tudvalevő hogy megszűnik a sáv... Kb olyan ez mint dugó vagy baleset esetén a leállósűvon előző parasztok. Vállalja a következményeit ha ön bunkó... és ne sírjon a szája.

porthosz 2008.07.21. 09:48:00

Amúg meg ez nem tábla kérdése hanem illemtudás inkább.
Ugyanis a 4-es főuton gyömrő felé ki van táblázva, hogy a belső sáv balra megy, a külső megy egyenesen tovább, többször is kilométerrel korábban.

Ehhez képest minden pénteken látom hogy rengetegen mennek a belsőben majd szinte közvetlenül a lámpa előtt probálnak meg kisorolni a külsőbe... Pedig már 500 méterrel korábban is látszott a lámpa is hogy mi a helyzet a táblákról nem is beszélve...

De ugyanez most pénteken dettó a lágymányosi hid szerémi út felöli felhajtóján. A hid előtt ugyanis véget ér a külső sáv. Én meg nem értettem hogy mi a pöcsért halad a belső olyan kurva lassan, mig oda nem értem és rá nem jöttem hogy minden pöcs gyakorlatilag az utolsó 5 méteren probált besorolni. Nem ám előtte amikor észreveszi hogy mi a helyzet (bár gyanitom a többség tudja is előre mert nem először jár arra), hanem ő végig megy, mert akkor sporol 50 métert és akkor már ő a jani hogy elmondhatja hogy az utolsó méteren sorolt ki...

Szóval ilyen a magyar közlekedési kúltura. Vszinü a kamionos is ezt unta meg, egyébként hiába jelented fel, mit mondasz?

KaPé 2008.07.21. 09:50:07

"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

Elhamarkodottan itt élek 2008.07.21. 09:50:29

És ha tilos előzni és le van zárva a sáv, akkor mi van? Úgy értem, csúnya dolog és ejnye-bejnye, de a kamionos akkor se játssza már nekem az országúti igazságosztót!

ViktorBP 2008.07.21. 09:52:37

Nekem még sose sikerült úgy ráhajtani a nullásra, hogy jobbról legyenek a betonelemek, de biztos én csinálok valamit rosszul....

malac 2008.07.21. 09:54:31

ViktorBP 2008.07.21. 09:52:37: próbáld meg forgalommal szemben...

KaPé 2008.07.21. 09:56:50

Perverzsrac

Azért van 2 sáv, hogy használják. Fel kell tölteni mind a kettőt és a végén zippzárazni. Így senki nem tud tolakodni és senki nem idegeskedik, a forgalom is gyorsabban halad.

Persze nem véletlen, hogy nálunk ez sem működik.

A leállósávban tolakodókat ne keverjük ide, az szabálytalan, ez meg nem. Én is elmegyek a sáv végéig és ott sorolok be, nem 2 km-rel korábban.

KaPé 2008.07.21. 09:58:45

porthosz, én örülök, ha sokan így gondolkodnak, mint te, hiszen mindig lesz egy üres sávom :-))

exseven 2008.07.21. 10:00:43

Ha kimész bringázni a városba vagy valamelyik forgalmasabb útra, tízpercenként lesz egy hasonló élményed autóstársainknak köszönhetően.

Perillustris 2008.07.21. 10:01:25

A ránkrántotta hány tojásból készül?

malac 2008.07.21. 10:02:55

ezzel az elfogyó sáv szindrómával tul.képp a sok birka magának generálja a kudarcélményt pusztán mert képtelen felfogni h a közlekedés többrésztvevős sport.

TM 2008.07.21. 10:05:37

Orizatriznyák 2008.07.21. 09:40:31
KaPé 2008.07.21. 09:50:07

Párhuzamos közl.
--------------------------

Jobbra tartás mindig és mindenhol.

Ebből következően elméletileg párhuzamos közlekedésre alkalmas úton is kötelező lenne a külső sávban haladni, illetve oda visszasorolni egy-egy előzés után.

A gyakorlat persze felülírja ezt, mert a dugók miatt összefüggő kocsisorok alakulnak ki mindkét sávban. Na, ekkor nem minősül előzésnek a dolog, és ebben az esetben lehet folyamatosan haladni egymás mellett (= illetve a belső sávban).

mxtrn 2008.07.21. 10:07:33

Nem tudom,hogy az M0-on mi a ferde f..-ért nem tudnak különbséget tenni a gépjárművek megengedett sebessége közt?Ez kizárná a kamionok előzését.Én személy szerint inkább a sebességkorlátozást minimálisan előzöm a kamionokat,mert ha betartom a 80-at akkor a kamionok előznek engem.Na melyik a jobb??

Perillustris 2008.07.21. 10:07:49

S egy filmajánló: Steven Spielberg, PÁRBAJ (1971)

George Jung 2008.07.21. 10:10:12

Hello

Hetente többször vagyok az M0-on. Szerintem már rendesen ki van táblázva, hogy az M0-M5 csomópont le van zárva, bár tény, hogy egy ideig ez csak az utolsó pillanatban derült ki.

De (és most lehet, hogy szégyellni fogom magam), azt én sem tudom/tudtam, hogy ott tilos előzni. Ez komoly, "lautnermark"? Ez komolyan érdekel!

Szendwich 2008.07.21. 10:10:47

Perillustris · 2008.07.21. 10:02:25
Az általad linkelt oldalon található táblázat rámutat az áldatlan állapotokra. Viszont nem ártott volna egy oszlop is, hogy lakosság száma / egységjármű per nap.

ChPh 2008.07.21. 10:14:31

TM 2008.07.21. 10:05:37

jajj ezt nem kellett volna írnod, én írtam valami hasonlót itt: autozz.blog.hu/2008/07/18/nem_jo_gyalogosnak_lenni

azt jólmegkaptam (jó tudom a 0-ás nem a belváros)

tandrás 2008.07.21. 10:17:39

Ha a belső sáv nincs lezárva, akkor lehet rajta haladni. Ha pedig lehet, akkor nem pofátlanság. Ha egy két sávos útról balra nagy ívben akarok lekanyarodni, nem vagyok köteles km-ekkel előre behúzódni. A közlekedési kultúra pedig inkább az lenne, ha két összefüggő sor a sáv lezárásnál fogaskerék elven összesorolna.
Ennél sokkal durvábbat tett velem egy cseh turista busz a 63-ason: eleve hajlamos volt fél kerékkel a szebejövő oldalon haladni, de azért előzéskor mégiscsak illik "elengedni". Úgy tűnt, megteszi, majd amikor mellé értem, kis híján lelökött az útról. Nem lendületből kezdtem, már egy ideje mutattam magam, indexeltem, kizárt dolog, h ne vett volna észre.

TM 2008.07.21. 10:21:36

ChPh · chph.blog.hu 2008.07.21. 10:14:31

Meglátjuk mit hoz a mai nap :)
Egyébként amit írtam, az minden útra érvényes.

ChPh 2008.07.21. 10:25:22

TM 2008.07.21. 10:21:36

tökéletesen egyetértek.

robszi 2008.07.21. 10:38:33

sokaknak elege van a kamionokból...de ha ők nem mennének akkor nem jutna táp az orcátokba és rongy a valagatokra.

Lacaca 2008.07.21. 10:40:42

Nagyon szép példa a pesti alsó rakpart északi vége. A sok birka áll a belső sávban, a külső meg üres. Ha valaki elhalad a sor mellett, akkor mindent megtesz, hogy akadályozza a besorolást, holott aki jobbról elhalad, az betartja a jobbra tartási kötelezettségét és mielőtt megszűnik a jobb oldali sáv, igyekszik besorolni a belsőbe. Ezen a birkák felháborodnak. No comment

Lacaca 2008.07.21. 10:42:18

robszi 2008.07.21. 10:38:33
sokaknak elege van a kamionokból...de ha ők nem mennének akkor nem jutna táp az orcátokba és rongy a valagatokra.

Mennyi tápot kapok egy román/ukrán/török/akármilyen kamionról, meg persze ruhát is, ami keresztülmegy az országon. Mennyivel lenne kevesebb kamion, ha csak ezek ro-lával mennének?

auslander 2008.07.21. 10:46:04

Hát én ahol dolgozom másik országban, ott a kamion+teherauto csakis a legkulso sáv/ok/ban haladhat. Nincs előzgetés 81-el! Mégis megérkezik a rongy a valagunkra.

Jah, és csúcsidőben nincsen am kamion az úton, mert akkor tilos.

KaPé 2008.07.21. 10:48:47

TM, csak kis kiegészítés, lakott területen belül nincs kötelező jobbra tartás, csak ha gyorsabb jármű jön mögötted, azt el kell engedned.

TM 2008.07.21. 10:49:42

robszi 2008.07.21. 10:38:33

Mi nagyon örülünk, hogy "tápot szállítasz az orcánkba", de azt szeretnénk mi magunk megrágni, majd lenyelni, és nem egy turmixgép segítségével pépesre zúzva az intenzíven szívószállal felszívni.

Tehát. Kamionosként, vagy kamionos rokonaként érintett és egyben sértett vagy. Rendben. Mi nem azt mondjuk, hogy minden kamionos fasz és közveszélyes, potenciális gyilkos. De mint látod, vannak ilyenek, nem kevesen. És mivel százszor akkora gépekkel mentek, mint a nezei autós, sokkal jobban kell(ene) figyelnetek.

Mellesleg mi a helyzet a programozókkal, akik megteremtik e lehetőségét, hogy most ide irogass, meg a bányászokkal, akik a szenet adják az erőműnek, amiből energiát nyersz/kapsz, vagy a gazdával, aki a szállítandó árut állítja elő, hogy neked legyen munkád?

Ne csak egy irányból nézd... jó, hogy van mit ennünk, de emiatt nem vagyunk hálásabbak neked, aki ideszállítod, mint annak, aki megtermeli, előállítja..

jankó 2008.07.21. 10:51:06

A kamion rendszáma megvan? Ha nincs, máskor legyen!

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.07.21. 10:57:31

A kamionoknak az előzést majd akkor tiltsák be, amikor a rendőrök lezavarják a 80-90-el közlekedő autósokat az autópályáról. Aki személyautóval felmegy a pályára az meg tartsa nekem minimum a 110-et, akkor lehetne haladni. Az M0-án meg nem értem azt a sok korlátozó táblát. Miért van kinn a 80-as egy pályán, miért nem lehet lexarni a zöldeket, meg az akadékoskodó földtulajdonosokat és megépíteni a körgyűrűt, kicsit szélesíteni az M0-át, megy befejezni a többi autópályát. Lehet példának venni a Horvátokat. Megépítették az autópályát, majd utána foglalkoztak azokkal akiknek a földjén mennt keresztül. Nem a levegőbe beszélek, nekem is van telkem az épülő M6 nyomvonalán. Kijött a papír, aláírtam azt jónapot.

A kamionosokat meg nem értem miért szidja mindenki, nélkülük nem tudom mit tömnétek az arcotokba. Persze köztük is van bunkó. És akkor mi van, van bunkó autós, motoros, gyalogos, biciklis. Ez amolyan magyar mentalitás. Egyszerüen nem tud a magyar közlekedők zöme közlekedni.

Még 1 gondolat.
Arról miért nem ír senki amikor pozitív dolog történik? Nekem volt már egypárszor, hogy a kamionos segített, hogy meg tudjam előzni, ugyanis én még nem láttam be az utat, ő viszont rendesen és jelzett, hogy mehetek.

Köszönöm!

jankó 2008.07.21. 11:01:50

robszi

Meg fejfa a sírunkra.

Lacaca 2008.07.21. 11:03:30

KaPé 2008.07.21. 10:48:47
TM, csak kis kiegészítés, lakott területen belül nincs kötelező jobbra tartás, csak ha gyorsabb jármű jön mögötted, azt el kell engedned.

Akkor csodálkozz!

Párhuzamos közlekedés

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
(9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.
(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

TM 2008.07.21. 11:09:11

KaPé 2008.07.21. 10:48:47
Valóban!


Gergow · zlgergow.extra.hu 2008.07.21. 10:57:31

Szerintem sose bízz másban, csak magadban.
Te ismered a saját és az autód képességeit, te tudod, hogy neked mekkora szakasz kell, hogy biztonságosan előzhess.
És mi van akkor, ha véletlen tenyerelt rá az indexre?

Én ezt a felelőtlen kategóriába sorolnám a magam részéről, még akkor is, ha most kedvezett a szerencse, és a kamionos is rendes volt.

Dekatlon 2008.07.21. 11:09:18

Gergow:
Tényleg nem a kaminost kellene szidni, hanem azt a dilettáns balfaszt, aki a vasúti áruszállítást annyira elbaszta (bár szerintem többen voltak), hogy mindent közúton éri meg szállítani.
Ha lenne vonzó feltételekkel vasúti áruszállítás, kamiont sose látnál, csak kistehetautót az állomástól az boltig, és mégis tudnánk mit tömni az arcunkba.

Lacaca 2008.07.21. 11:09:23

Úgy értem TM csodálkozzon

TM 2008.07.21. 11:10:48

Lacaca 2008.07.21. 11:03:30

Kit és mit cáfolsz/erősítesz? :)

A többi világos :)

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 11:11:12

KaPé 2008.07.21. 10:48:47
"TM, csak kis kiegészítés, lakott területen belül nincs kötelező jobbra tartás, csak ha gyorsabb jármű jön mögötted, azt el kell engedned."

Kár az erőfeszítésért, ezt a kolléga direkt nem akarja megérteni.

tandrás 2008.07.21. 11:13:44

Gergow, a kamionosokat azért szidják, mert sokkal nagyobbak, gyakran fáradtak és sokan visszaélnek az erőfölényükkel, ami adott esetben nem egy elcsattanó pofon, hanem az életünk kockázatát jelentheti.
Az M0-ás megépülésének pedig nem gonosz lakók és zöldek az akadályai.

TM 2008.07.21. 11:15:08

Lacaca 2008.07.21. 11:09:23

Na, a címzett kipipálva.
És mit javítasz?
A lakott területest?
Arra írtam KáPénak, hogy igaza van.

バスティー [bɑstiː] 2008.07.21. 11:11:12
Hallgatlak, mi nyomja a szíved?

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 11:15:31

"belsőben mentem ... ballról a kamion, jobbról a betonelemek,"

"jobbról egy nyerges vontató szorít a baloldalon lévő betonfalnak."

És akkor ezt most hogy?

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 11:16:57

TM 2008.07.21. 11:15:08

S lám.

Gratulálok, arra számítottam, hogy futunk ,ég egy kört. Respect.

dw1 · http://bpcity.hu 2008.07.21. 11:22:05

minden kocsiba kéne egy eTanu kamerástul, otthonról elküldenéd a rendőrségnek a felvételt.

ChPh 2008.07.21. 11:23:02

TM: megjöttek:)
De énn még mindig tartom, hogy illik kimenni a külsőbe, ha az tök üres, lakott területen belül is. amúgy ott tényleg nem klasszikus jobbra tartás van :)

TM 2008.07.21. 11:24:28

Azon nem érdemes vitatkozni, hogy mit mond a kresz a jobbra tartásról városban, bár nem azt mondja, hogy nincs, hanem azt mondja, hogy folyamatosan is lehet haladni mindkét sávban.

Azt is mondja, hogy a gyorsabb járművet el kell engedni.
Tehát kvázi mégis csak ilyesmiről van szó.

dinoszaurusz 2008.07.21. 11:25:44

atomot a kamionosok seggébe

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 11:31:28

ChPh 2008.07.21. 11:23:02
"megjöttek:)"

Reszkess.

ChPh 2008.07.21. 11:33:13

バスティー [bɑstiː] 2008.07.21. 11:31:28
Én?
Csak figyelek :)

Pécsről és egyéb megközelitetlen helyekről jövet kiafaszom nézi a táblákat, nyomod megszokásból... 2008.07.21. 11:39:48

.....hullafáradtan

ehhez képest, biztos kivanjóltáblázva, azér volt tegnap este folyamatos a gyáli fölüljárón a visszaforduló forgalom, mer mindenki hülye

aki nemtuggya, hol van a lekközelebbi kijárat, jó szar érzés lehet elindulni Szegedre, mer tábla utánase, hogy: Ön elkúrta nem kicsit, de 5km után vissza tud fordulni

GarbooKing 2008.07.21. 11:47:34

A sávmegszűnés egy külön téma...

Épp tegnap jöttem arra.
Már csak méterek vannak vissza az elfogyásig, de a sok marha még furakodik balról, h majd jól elém fér...

Nagyon bosszantó, h azért az 1-2 kocsi előrejutásért képesek kockáztatni mások testi épségét, mert lendületből teszi be a kocsi elejét...
Én vadászok az ilyen f@szokra, mert nekem 70 ezres a kocsim és az Ő 12 millásában igen jó kárt tud tenni a vas és a felelősség kérdése is könnyen tisztázható...

A pesti rakparton (újpesti kijárónál) láttam 1x egy Passátost, aki szépen kiállt a fogyósávba és együtt haladt a belső, maradó sorral, így felsorakoztatva egy kisvárosnyi kocsit maga mögött...
Elégedetten csettintettem a tükörbe nézve :)

saq 2008.07.21. 11:54:04

nincs már wembley

nagyK 2008.07.21. 11:55:18

Gregow! Nekem is vannak jó tapasztalataim a kamionosokkal, de nem idehaza... Tatabánya és Tata közötti több km-es szakaszon pedig kamionos kamiont előzget, nem egyszer egyszerre többet is...pedig tiltó tábla van! A rendőrök csesznek rá, szóval magamnak kell észhez térítenem a faszfejt, egy kis manőverezéssel.. csak, hogy egy ideig eszébe jusson, hogy hol a helye...

nagyK 2008.07.21. 11:57:53

Bocs, elírtam, helyesen: Gergow

George Jung 2008.07.21. 11:58:40

Még egyszer megkérdezem, mert senki rám se szart: tudom, hogy ahol kezdődik az építkezés, van egy "Előzni tilos" tábla. Azt nem oldja fel a következő betorkolló út? Ez a tilalom meddig érvényes ott?

leaping cat 2008.07.21. 12:06:50

Hogy-hogy nincs már Wembley? Már miért ne lenne?

KaPé 2008.07.21. 12:08:42

Garbooking, nyugodtan összetéphetnéd a jogsidat, mert vezetésre alkalmatlan vagy.

GarbooKing 2008.07.21. 12:18:07

KaPé

Miért is?

Miért kellene tolerálnom mások idejét az enyémmel szemben?

Ugyan már... szánalmas

KaPé 2008.07.21. 12:26:11

Garbooking, szánalmas, hogy nem látod be, miért jó feltölteni mindkét sávot. Pl te sem idegeskednél, mert a tolakodásra még lehetőség se lenne.
Ehelyett álltok kilométeres sorban az egyikben és átkozzátok azt, aki szabályosan közlekedik a másikban.

Aszi 2008.07.21. 12:26:52

Orizatriznyák: az "előzni tilos" tábla nem azt jelenti, hogy tilos a belső sávban haladni. Azt jelenti, hogy ha a külsőben vagy, akkor maradj is ott.

GarbooKing 2008.07.21. 12:31:44

Tudod KaPé az a szánalmas, h azért áll a külső sáv, mert a sok "szemfüles, jóravaló, szabályos" ember tölti fel előttem a sort...
És tudod annál jobban nem gyűlölök semmit, mint ha más gazdálkodik az Én időmmel.

Krtek 2008.07.21. 12:37:57

GarbooKing: miért nem használod Te is ki a szabad sávot? Teljesen szabályosan megteheted, hogy kisorolsz, és ezzel időt is nyersz. Meg csökkented magad mögött a feltorlódott kocsisor hosszát 1-el.

tandrás 2008.07.21. 12:39:03

GarbooKing
A fogaskerék elv egy-az-egyhez összesorolást jelent, vagyis ha mindenki az épp rövidebb sorba áll, nem is lehet szemfüleskedni. Ennél egyszerűbb megoldása nincs az idegeskedésednek.

Bambano 2008.07.21. 12:41:31

A kamionoknak nem az előzést kellene betiltani, hanem a lábon gurulást. Régen esedékes, hogy az országhatároknál felrakják őket vonatra, a másiknál le.

GarbooKing 2008.07.21. 12:42:49

Használni szoktam...
de itt már csak méterekről van szó...
És tolják befelé a kocsi orrát, majd szitkozódnak, ha valaki nem úgy engedi be Őket, ahogy szeretnének.

Jankaou 2008.07.21. 12:48:28

Nem kamionosokat védendő, de az egész M0 úgy ahogy van egy elcseszett konstruckós hiba, keskenyek a sávok, ráadásul az útfelület is rég gallyra ment már a teherforgalomtól. Nem véletlenül hallani minden áldott nap balesetekről, felborult kamionokról, napi három kamionbaleset minimum van.

A kamionos szvsz nem ráhúzta a kormányt, hanem a nyomvájú dobta meg. Aki vezetett már ilyen nagy szekereket az előtt tiszta, hogy a nagyobb járművek sokkal érzékenyebben reagálnak a nyomvájúra. Abból pedig van bőven az M.nullán

prünytyőke 2008.07.21. 12:50:20

Kedves "empatikus" Szabi! Nem kívánom neked azt az érzést, amikor a mögötted ülő gyereked mellett egy kamion éppen rád húz, és a másik oldalon ott vár a betonkorlát!! Neked ez lehet, hogy semmi, de aki már átélt ilyet, az tudja mit jelent!!!

szivacs 2008.07.21. 12:56:57

hát én amikor arra jártam már kilometerekkel a csomopont elött hirdette nagy betükkel az lcd (lehet nemaz, nemtudom pontosan) kijelzö hogy m5-m0 csomopont lezárva! aztán még egy nagy fehér táblával is találkoztam, ami szepen mutatta, hogy aki bp-re megy az hogyan juthat le az m5-röl és fordulhat vissza. aztán még később ott voltak azok a fránya nagy sárga táblák hogy huzzál ki a külsöbe mert baj lesz. ennyi mindent nem észrevenni sztem tudás. én szombathelyröl mentem szegedre és csak 5 orát aludtam, mégis sikerült mindet látni és értelmezni.
szerintem éppenhogy szegedröl érkezve nincs rendesen táblázva. a nagy zöld táblán szikszalaggal leixezték az m0-t azt szevasz. csak azért nem izgultam mert elötte megneztem az autopalya.hu-t, aztan guglimapsbe megnézés hogyan jutok vissza.
nem kéne rutinbol vezetni...

Perillustris 2008.07.21. 13:05:50

"sokaknak elege van a kamionokból...de ha ők nem mennének akkor nem jutna táp az orcátokba és rongy a valagatokra"

Nem is értem, hogy volt képes túlélni az emberiség a kamionok nélküli pár (tíz)ezer évet.

Muhahahaha.

GRX 2008.07.21. 13:34:32

Na az ilyen GarbooKing formátumú idióták miatt nem lehet közlekedni. Az a sáv az övé, megvette a súlyadóval együtt. Öt kilométerrel hátrébb meg anyáznak a sorban.

Manyizga (törölt) 2008.07.21. 13:47:02

Ahogy a gyalogos átkelőhelyek megközelítését is szigorítani akarják, a sok barom gyalogosgázoló miatt, úgy fogják a sok barom kamionos miatt megtiltani nekik az előzést, egy az egyben. Így jártak/jártunk.

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.07.21. 14:01:02

Dekatlon 2008.07.21. 11:09:18
Gergow:
Tényleg nem a kaminost kellene szidni, hanem azt a dilettáns balfaszt, aki a vasúti áruszállítást annyira elbaszta (bár szerintem többen voltak), hogy mindent közúton éri meg szállítani.
Ha lenne vonzó feltételekkel vasúti áruszállítás, kamiont sose látnál, csak kistehetautót az állomástól az boltig, és mégis tudnánk mit tömni az arcunkba.


Figyelem itt az igazi megoldás!!!

GarbooKing 2008.07.21. 14:13:50

GRX!
Biztosan azok miatt nem lehet, akik már szépen besoroltak, h eljussanak a céljukhoz.
Sokkal hatékonyabb, ha ott villogok a bal sávban és várom, h egy lúzer beengedjen.

Épp az ilyen fajták miatt van dolga elég a forgalmat zabolázó motoros rendőreinknek :)
Én örülök, h sok hozzád hasonlót fogunk :)

A hősök terénél szoktam jókat derülni, mikor egy újabb körre küldi el a közeg a Dózsáig érő sort kerülő, majd záróvonalnál bepofátlankodni kívánó okostojásokat :)

mm 2008.07.21. 14:32:51

eléállni,kiszállni,fejbelőni a mocskos kamionost.

KaPé 2008.07.21. 14:34:03

Garboo, megint keversz. A záróvonal átlépése szabálytalan. A megszűnő sávból besorolni nem az.

béluska 2008.07.21. 14:35:15

Engem az igazság mindig jobban érdekelt, mint a tények. Ha engem egy kamion megpróbál leszorítani (1.6-os 10 éves kocsim van) ráhúzom a kormányt és felszorítom a betonfalra. Ha meghalok, engem dicsérnek a posztokban, a kamionos meg börtönbe kerül. Szájkaratéval jó néhány kamionost lenyomtam már, de a kedvencem, amikor leszorítom őket az útról, és látom a halálos rettegést a szemükben. Gyakran bocsánatot kérnek tőlem, ha benzinkútnál találkozunk, és néhánynak a nadrágja igencsak össze volt vizelve a félelemtől. Így hát kollégák, csak bátran, a mai kamionokban már nincs annyi anyag, mint a régiekben, gyűrődnek, mint a papír! Csak olyan kamion nem szorítok le soha az útról, amelyik élőállatot szállít, mert azok a platón nem tehetnek semmiről.

GarbooKing 2008.07.21. 14:35:42

Akkor finomítok...
a nem záróvonalnál bemenni kívánókat, de a körbemenőket feltartó népséget is tovább hajtotta... mindenki legnagyobb elégedettségére :)

béluska 2008.07.21. 14:37:51

Úgyhogy amikor velem elkezd kekeckedni egy kamionos, nagyon hamar fölrakom neki a pontra az "i"-t, és visszatolom a palaczkot a szellembe.

robszi 2008.07.21. 14:40:10

csak egy kérdés....összességében ki okoz több balesetet, a kamionosok vagy az autósok? én nem azt mondom, hogy a kamionosok szentek, vannak köztük állatok is! de nem kéne általánosítani.

robszi 2008.07.21. 14:51:43

TM!

bármily hihetetlennek tűnik, nem vagyok érintett. csak azoknak a szerencsétleneknek is kell közlekedni valahol. szerintem ők is szívesebben autókáznának egy olyan helyen, ahol nem kell a balfék autós után több kilómétert autózni, mert az agyoniskolázott cammog 60 és 70 között, mert épp telefonál, vagy nem találja a gázpedált

Walaki 2008.07.21. 14:58:53

Az ilyen rárántás egyre gyakoribb.
Szombaton este Mohács és Pécs közt kormoltunk a család szakadt szolgájával, kb. 90-100-zal, aamikor egy ponyvás Ducatonak tűnő tárgy elkezdett előzni, majd amikor a sofőrajtó magasságába ért a segge, egyszerűen ránkrántotta. Szerencsénkre nem a bamba fajta pilóta vagyok, így satufék padkára le... mázli, hogy elég széles volt a padka, így kb 10 cm-rel, de elkerültem a csattanást...
A család kis ijedtséggel, de épp bőrrel megúszta.
Utózenge: Az egészben az volt a legfaszább, hogy amikor kb 1 km múlva utolértem, nyomott egy satuféket és balra nagyívben lekanyarodott az autópálya építési útjára... dudálhattam neki mint a barom, rám se nézett...
Kár, hogy a rendszámát nem tudtam felírni...

GRX 2008.07.21. 15:04:12

Megszűnő sáv, cippzárelv, én erről beszélek Te nagyonokos. Neked nyilván a farmerodon is gombok vannak cippzár helyett, mert nem ismered a használatát.
Miattam aztán örülhetsz, egyszer nem kellett még motoros rendőrnek megállítania, mert nem szoktam záróvonalon meg kanyarodósávból szabálytalankodni:-)
Cserébe kapotam már sok-sok felemelt kezet meg vészvillogót az elfogyó sávból beengedettektől. Volt a totalcaron korábban egy zseniális cikk, hogy mennyivel jobb a társadalomnak, ha kicsit kooperatívabbak egymással a közlekedés résztvevői. Kár hogy Te ezt nem olvastad.

pakesz 2008.07.21. 15:10:05

ja igen undorito az a dolog, amikor bepofatlankodnak a megszuno savbol, es nem a zipzar elv alapjan, kulonosen azert bosszanto, mert a zipzar elv alapjan lehetne folyamatos a haladas, igy meg sajnos allandoan satufekre kotelezik a tobbieket...
szoval osszessegeben rosszabb... sokkalta rosszabb!!!
en is fegyelmezni szoktam, csak regi ocska autoval teszem ezt, a kamion az hatasosabb, hat mit tegyen, ha ez adatott meg neki, most akkor ne hasznalja ki ezt az aldast :))

talan az kene ilyen helyekre, hogy a zsaru buntethessen, azaz felveszi videora, hogy ki az aki megszegi azt a szabalyt es buntet... akkor nem kell hogy maganyos onjelolt igazsagosztok jarjak az utakat(es pampogjanak ellenuk)

pakesz 2008.07.21. 15:18:58

GRX!
szerintem te felreerted GarbooKing -et, en nem olvastam tole olyat hogy szopatja azokat akik zipzar elven jonnek... O csak nem engedi a pofatlanokat.

O is egy onjelolt igazsagoszto :)

Egyebkent azokkal van gond, akik miatt a halado savban levonek meg kell allnia, lassitania, az az igazi balesetveszely... Illetve amikor felgyorsitanak a megszuno savban es huzzak ra...

Tehat zipzar elv vs. nekem surgosebb a kerdes, es mindenkeppen a zipzar elv az ami mindenki szamara hasznos...

béluska 2008.07.21. 15:19:50

Én egyszer a két fiammal utaztam a szénásszekéren az autóúton. Elég gyorsan haladtam a lovaskocsival, többször meg is előztem autósokat. Azok rendesek voltak, kanyarban jobbra indexeltek, hogy mehetek. Egy nagy gondom volt: a szekéren nincs vészvillogó, integetni meg nem lehet mert megvadul a ló. Azt találtam ki, hogy a szekér hátuljáról lógó két viharlámpához fektettem a két fiamat, és amikor befejeztem az előzést, ők meggyújtották-elfújták-meggyújtották-elfújták a viharlámpát, persze egyszerre és qrva gyorsan. Így olyan volt mintha a szekér vészvillogózott volna. Brutálisan jó vagyok a közlekedésben, de mint látszik, a szívem és az eszem is a helyén van.

GRX 2008.07.21. 15:27:33

pakesz, idéznék:

"GarbooKing 2008.07.21. 11:47:34
A sávmegszűnés egy külön téma...

Épp tegnap jöttem arra.
Már csak méterek vannak vissza az elfogyásig, de a sok marha még furakodik balról, h majd jól elém fér...
(...)
Én vadászok az ilyen f@szokra, mert nekem 70 ezres a kocsim és az Ő 12 millásában igen jó kárt tud tenni a vas és a felelősség kérdése is könnyen tisztázható...

A pesti rakparton (újpesti kijárónál) láttam 1x egy Passátost, aki szépen kiállt a fogyósávba és együtt haladt a belső, maradó sorral, így felsorakoztatva egy kisvárosnyi kocsit maga mögött...
Elégedetten csettintettem a tükörbe nézve :)"

Miről beszélünk?

tandrás 2008.07.21. 15:30:12

béluska :)))

pakesz - Garboo e helyett azt mondta, h nagyon örült, amikor egy Passat szívatott. De nem is az a kérdés, h jogos-e a szabálytalanul pofátlanokat kicsit szívatni, hanem h Garboo nem tesz különbséget az elfogyó meg a másfelé kanyarodó sávok között. Még szerencse, h a rendőrök tudnak, így még soha nem próbálkoztak azzal, h Graboo ajánlása szerint odaálljanak büntetni, meg visszafordítani pl. a pesti rakpart é-i végén, v az Árpád híd budai felhajtóján a külső sávra.

pakesz 2008.07.21. 15:48:11

hat ez: "de a sok marha még furakodik balról, h majd jól elém fér..."

szoval ez egyertelmu hogy a zipzar elv megsertese, igaz egy kicsit lehetett volna korultekintobb a fogalmazassal es kihangsulyozhatta volna, hogy a zipzar elv mar regen meg lett szegve...

potha 2008.07.21. 17:11:13

ezen a részén még nem jártam az autópáylának ahol jobbról és balról is betonelemek vannak :)
De amúgy valóban sajátos módja az önkifejezésnek amit a kamionos használt

Perillustris 2008.07.21. 22:19:38

"összességében ki okoz több balesetet, a kamionosok vagy az autósok"

Erről az a megállapítás ugrik be, amit a Magyar Narancs Szüret rovatában olvastam pár éve: "az ejtőernyős balesetek többsége földet éréskor következik be".

Inkább az a megállapítás érdekes, miszerint a kamionos baleseteknél 80%-ban a kamion vezetője a hibás.

Egyébként meg: totalcar.hu/magazin/kozelet/kamionstop/

B.GY. 2008.07.21. 22:27:26

Béluska.Ezt hogy csinálod,hogy leszoritod a kamiont?És le is szorul?30 tonnás az 1.6-os kocsid?Leszorulás közben gyorsan megállapitod,hogy régi-e vagy új?Szerintem az új kamiont sem 0.8 as lemezből csinálják.Meg hát azt el sem éred a kocsiddal:)Én még nem láttam kamionost beszarni,mikor közel ment hozzá valaki.Sőt,mikor szembe mennek vele(előzés közben)szépen látványosan felrakja a lábát a müszerfalra.Aztán lesz ami lesz.

GRX 2008.07.21. 23:21:39

béluska a hsz előtt megnyomta az "irony on" gombot, B.GY., úgy tessék aztat olvasni :-)

azbesztmeg 2008.07.22. 09:23:43

Nekem egy ismerősömet féknyom nélkül szorította rá a beton szegélyre egy román kamionos .
Ami a szomorú, hogy a kamionos továbbment mondván nem hallotta, nem látta, távolabb fogták meg az eset szemtanúi.

Ennyi.

Cadena 2008.07.22. 10:09:12

Én ilyet csak kamion-kamion kombóban láttam. Még így is elég félelmetes volt.

groover 2008.07.22. 15:52:38

milyen cipzár elv megsértéséről beszéltek?
van két sáv, az egyik elfogy. mi az értelme van több száz méterrel előbb besorolni a nem elfogyó sávba, ha folyamatos a kocsisor? miért tervezték meg úgy? teljesen elfogadott, hogy cipzáraznak az autósok a szűkületnél. idális esetben csorog mindkét sor.
vegyünk egy egy konkrét esetet, pl a már említett árpád híd budai hídfőre kanyorodó dupla sávot, ami a hidra kanyarodva kb 100m után elfogy. ha mindenki rögtön sorolna, akkor fele akkora lenne a lámpa áteresztő kapacitása.
szóval drága önrendőrök bele kéne egy kicsit gondolni, hogy nem lesz jobb a helyzet, ha megmutatod milyen fasza gyerek vagy!
a furakodás egy más fogalom...

aqweren 2008.07.22. 16:00:40

Engem a furakodás sem nagyon hat meg, felőlem menjen ha akar....ha nagy a dugó, akkor így is mindegy meg úgy is mindegy...És nem mellesleg ha az oltott állatja a kanyarodósávból akar elémfurakodni, ha őt nem engedem be, nem vele baszok ki mert neki mindegy, hanem azzal aki mogotte tényleg kanyarodni szeretne.
Fel is szokott mellettem forrni mindenkinek az agyvize, akivel utazni szoktam :D

dwdHU 2008.07.22. 20:59:53

en meg szartam az elobb. ennyire izgi a sztori.

dwdHU 2008.07.22. 21:00:53

es a bal meg a jobb partya is szaros lett :s












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása