Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha zavar a fény, vezess csukott szemmel!

2008.10.19. 10:19 :: SilentSound

Kicsit sem tipikus helyzetbe futott bele Bekov, amikor a tarfejű, szőke plázacica barátnővel bíró mercissel támadt némi nézeteltérése, amibe aztán bekapcsolódott a hidrogén-peroxid által kiszívott agyú kedves hölgy is és megmondta a frankót.

Pár hónapja történt az eset mikor még finom meleg szellő fújdogált este 9 körül, hogy még lehúzott ablakkal lehessen poroszkálni. Egy pajtásommal tartottunk hazafelé a nagykörúton, én vezettem. Baktatunk a külső sávban, nem sietve, mikor jön egy Mercedes tipusú gépjármű fullosan kivilágitva (értsd ködlámpa elöl-hátul), de azért mégiscsak reflektor nélkül. Ez még annyira nem zavart, mert a sötétitett hátsó ablakon nem szűrődött be annyira, hogy bosszantó legyen, bár az oldalsó tükrökben még igy is vakitó volt. Szóval jön mögöttünk, majd túl lassan mentem neki és kielőzött, persze index nélkül (ez is perverz dolog de már kezdek hozzászokni, hogy kóválygunk az úton mint az a bizonyos a gatyában).

Besorol elém, igy a hátsó ködlámpa roppant zavaró lett hirtelen. Mondom szarni rá, úgyis lekanyarodok a Nyugatinál 150 m múlva. Na ja, csak a majom is arra ment, ráadásul máris nem volt sietős a dolga, igy kábé 10 m-rel ment előttem ugyanolyan tempóban, mint én. Na jó, akkor én is felnyomtam a ködlámpákat meg a reflektort is hadd szokja (persze xenon, mert úgy a finom). Emberünk egy satufékkel nyilvánitotta ki nem tetszését, majd a közeli pirosnál átrántotta a mercit a szomszéd sávba, jelezve ezzel is, hogy álljak mellé.

Melléálltam, magyarázom neki, hogy zavar a ködlámpa, esetleg kikapcsolhatná. Csórikám csak néz rám dülledt szemekkel, majd rájön miért nem hallja amit mondok és lehúzta az ablakot. Fejlődőképes. Kopasz buksijával kémlelt felém ezúttal, én pedig újra nekiálltam sérelmemet ecsetelni. Fel voltam készülve mindenféle fenyegetésre, hogy elküldenek a mamámba, de amit az arcomba kaptam az letaglózott. Szó szerint, haverral köpni-nyelni nem tudtunk.

Történt ugyanis, hogy a sofőr ember egy szót se szólt, hanem az anyós ülésen megbúvó cirka 160 centis plázacica valami iszonyatos nyávogó hangon beleszólt az egyoldalú csevelybe és azt mondta: "Akkor csukd be a szemed!" Haverral egymásra nézünk, nem tudjuk mire vélni a dolgot, egyszerűen nem hittük el, amit hallottunk. Nem tudtunk mondani semmi frappánsat. Pár mp múlva zöldre váltott a lámpa, elindultunk. Merci beállt mögém, reflektort felnyomta és jött mögöttem, én meg csak azértis 40el mentem a Váci úton. Abszolút nem volt zavaró az extra világitása most, hogy megint mögöttem grasszál, ugyeugye, jó az a sötétitett hátsó ablak. Aztán lekanyarodtam a hidnál, őkelméék meg mentek tovább a dolgukra.

Persze utólag számtalan válaszlehetőség jutott eszünkbe, de akkor már késő volt. Viszont beleképzeltem magam a szituációba, hogy egy Krazban ülök, vakit a paraszt lámpája és én csak becsukom a szemem. És csak egy kis zötykölődést érzek, majd elcsukló hörgést hallok a kilapitott merciből. Visszanézek és látom, hogy az autóroncsból kigurul egy szempillaspirál és egy körömlakk, a vezetőoldalon pedig a kopasz gyerek kilós fuksza kandikál ki. Majd jönnek a rendőrök szirénázva és ugyanannyi évet kapok két ilyen idióta miatt, mint egy normális emberért. Úgyhogy továbbra is kénytelen vagyok nyitott szemmel közlekedni :(

132 komment

Címkék: közlekedés autó hülye ködlámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyzee 2008.10.19. 15:39:45

insert_click:
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: lfw-547
Gyártmány: PEUGEOT
Típus: 2
Szín: KÉK
A jármű körözés alatt áll?: NEM

Azaz, elképzelhető, hogy ez volt, jól láthattad a rendszámot.

nagyzee 2008.10.19. 15:44:49

bekov:
A gyári cucc az gyári cucc. Nincs mit tenni, így nem tudok belekötni.

A_szallito 2008.10.19. 16:06:04

Az elso kodlampak hasznalatat en meg tudom erteni, nagyon jol bevilagitja az auto elotti kozvetlen nehany metert, amit a tompitot nem. Rossz minosegu katyus utakon ez jol jon. Az elso kodlampak engem sem szoktak zavarni, de masokat valamiert igen, ezert csak tokures utakon tudom hasznalni. A hatso kodlampa viszont tenyleg csak masok zavarasara jo (kod nelkul), es arra hogy a hatul halado kesobb eszlelje a fekezest.

Az hogy valaki "kinnfelejtette" a h.kodlampat az sztem csak kifogas. Azontul, hogy minden autoban van visszajelzo lampaja, az en kocsimnal meg tiszta idoben is lehet latni a visszapillantobol a kodzaro feny szorodasat.

Perillustris 2008.10.19. 18:58:46

"Egy pajtásommal tartottunk hazafelé a nagykörúton, én vezettem. Baktatunk a külső sávban, nem sietve"

Tehát a Nagykörút külső sávjában baktatva versenyeztetek. Ez olyasmi, mint a távgyaloglás? Hol szoktatok edzeni, mindig közúton vagy járdán is?

Persze annak örülök, hogy te vagy a jobb.

bekov 2008.10.19. 19:14:16

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.10.19. 18:58:46

mi bajod van? ezt most abszolút nem értem... ki beszélt itt versenyről meg miegyébről? beszívtál-e?

B.GY. 2008.10.19. 19:19:52

Elmeroggyant haverom egyszer kikapcsolta valaki ködlámpáját.Kiszállt egy baseball ütővel,és kiverte az összes lámpáját az embernek.Persze némi szópárbaj után.Vettem egy fényre sötétedő hegesztőpajzsot.Abban fogok vezetni:)

Mertcsak 2008.10.19. 20:06:48

mxplanet 2008.10.19. 14:03:17

mx,mond miért,ó miért tetted ezt velem?!:)
Majdnem visszajött a vacsi!:))

Jacques Foche 2008.10.19. 20:35:38

Tudományosan bizonyított tény, hogy az autón alkalmazott pluszfények növelik az IQ-t, a péniszméretet, és a társadalmi megbecsültséget. A Merdzsós fiatalember csak ezt kívánta kihasználni, nézzük el neki.

Mertcsak 2008.10.19. 20:39:56

A péniszméret növelési vágy ok. De hogy ezek az emberek nagyobb IQ-ra és megbecsülésre vágynának......áááá,ki van csukva!

richelieu 2008.10.19. 21:10:26

hello!

Na beletapintottatok kedvencembe, a ködlámpába.
Pomiról a város felé utóbbi két hétben reggel mindig van pici köd. De nem igényel semmilyen extra fényt. Ennek ellenére emberek 70%-a bekapcsolja, majd áll a szentendrein előttem a dugóban hátsó ködlámpával (zárófény asszem).
Villantok egy pici rövidet. Nem értik. Kettő pici rövid, néznek tükörbe, én meg mutatom, hogy lámpa....néznek, semmi nem történik. És a dugóban még eléjük sem tudok állni, és felkapcsolni, hogy értsék....

Cudar egy világ ez, na.

Pistike911 2008.10.19. 22:20:04

Ha valaki sötétben használt már ködlámpát és ki is próbálta a kikapcsolt és bekapcsolt állapota közötti differenciát, akkor tudja, hogy a ködlámpa többletfényt elsősorban a sáv két oldalára juttat (nem csak oda világít, de ott a legszignifikánsabb a differencia), azaz hogy se a szembesávba, se az árokba ne hajts!

A normálisan működő tompított is megvilágítja az autó előtti területet, persze csak ha nem az Orion csillagképre van állítva.

AZAZ! Ha nincs köd, a ködlámpa használata nemcsak hogy indokolatlan, hanem zavaró is. Zavaróbb, mint a pirosnál a féken állók.

A másik ami bosszantó és így a télvíz közeledtével gyakoribb is a korai sötétedés miatt, az a rosszul beállított lámpák. Tíz autósból kb. háromnak ha jól van beállítva. Próbálod eldönteni, hogy refivel jön, vagy csak rosszul beállított lámpákkal, majd mikor már elvakít rávillantasz, ő meg visszavillant.

Remek játék. :(

Matrix_ 2008.10.19. 23:09:24

richelieu 2008.10.19. 21:10:26

a pici köd az enyhe túlzás. kiqrt nagy köd szok lenni. biztos későn indulsz :)) de csak a vizek mellett. aki dugóban nem lát a ködtől az belső tisztítást kérjen!

a dugóban ki kő szállni bekopogni (ha kehet DESERT Eagle .50 típussal, biztos ami zicher) oszt tájékoztatni, hogy kisgomb benyom, vagy elteker, vagy ami kell, és menjen mindenki békésen az útjára.

nemdugóban, pedig minél előbb minél távolabb kerülni az ilyen barmoktól.

Annak aki pedig azért használja éccak, mert jobban látja az előtte lévő 1-5 métert attól leckéket szeretnék venni reflextanból!! ami 1-5 méterre van a kocsitól annak már úgyis mindegy. a többit meg látni tompítottnál is. Legalábbis én látni szokom.

Jacques Foche 2008.10.19. 23:33:22

Korábban gondolkoztam rajta, hogy veszek két irdatlan méretű szúrófényt a kocsira, aztán jön szembe valami ködlámpás köcsög, akkor szétsütöm a retináját a faszba. De aztán rájöttem, hogy a "Fight fire with fire" az egy Metallica-számnak jó, módszernek már kevésbé. Az előző kocsimnak volt ködlámpája, aztán azzal is hiába villogtattam a kreténeknek, nem igazán vágták, hogy miről van szó...

Gontar 2008.10.20. 07:45:54

mxplanet 2008.10.19. 11:17:38

Pedig bűntetik. :-) Legalábbis engem már bűntettek ez miatt... Nem ellenkezek - ott, akkor éppen jogos volt a dolog. Hajnalban vittem haza kollégámat céges buliról, éshát baszott köd volt. Lakott területen kívül kapcsoltam fel, csak aztán amikor beértünk ismét lakott területre (köd továbbra is volt) nem kapcsoltam ki... Az út mellett dekkoló, igazoltató rendőrök (abban az időpontban ott a forgalom kb. óránként 1-2 járgány) meg természetesen megállítottak, és meg is büntettek. :-D

Pistike911 2008.10.19. 22:20:04

Ezért szoktam le a villantgatásról... :-D

Jacques Foche 2008.10.19. 23:33:22

Én stroboszkópon gondolkodok egy jó ideje... :-PPP

TooKooL 2008.10.20. 07:46:42

Engem is húztak már le a rendőrök 3.000 Ft.-ra, mert településen belül használtam a ködlámpámat, és az állítólag oltárimódon vakít. Mondjuk pont nem szemmagasságban van, és az utat világítja, nem a szembejövő fejét, de mind1. Ja és elég szép köd volt, aztán amikor kérdeztem h inkább csapjak el pár embert mert nem látom őket, azt mondta a fakabát, hogy ez nem jogosít fel arra h településen belül én ködlámpát használjak... Elröhögtem magam...

Manyizga (törölt) 2008.10.20. 08:14:39

Azok akik ködben használják a ködlámpát, SE tudják, hogy mire való, mikor van értelme használni. Az első ködlámpát pl. akkor, ha olyan sűrű a köd, hogy csak a talaj közelében hígul fel kicsit, és az alul elhelyezett ködlámpa bevilágítja az autó melletti/előtti teret. Így van esélyed látni a felező/záróvonalat/út szélét. Amikor már a tompítottal jobban látsz ködben, akkor felesleges a ködlámpa használata. Persze mindezek sötét, ködös helyzetre vonatkoznak. Nappal nagy ködben, a hátsó ködzárófénynek van értelme csak. Az elsővel se téged nem látnak jobban, se te nem látsz jobban. (HA jól van beállítva, és közelre az útra világít.)

Majjom 2008.10.20. 08:40:06

A ködlámpáról szerintem: Sajnos a mostani útviszonyok mellett indokolt az első ködlámpa használata, mert jobban megvilágítja a kátyúkat.
A jól beállított első ködlámpa nem is vakítja a szembejövőt, mert elég lent világít, kb 20 méterre. (tompított 40) A hátsó ködlámpa más, azt nem említem. Mondjuk KB annyira vakító, mint a féklámpa (25w-25w), szóval nem kell kiverni a hisztit.
A másik: Én biztos nem megyek bele konfliktus helyzetbe ilyen alakokkal. Úgy sem lehet igazad, nem értik meg, hogy mit magyarázol Nekik, nem fogják fel, és nem is ismerik el.

labi 2008.10.20. 09:18:09

A ködlámpát nem bűntetik, hanem oktatják.

Megtekinthettem a LOPAKODO autósiskola előadásában, az Erzsébet királyné útján, ahol a mazsola mellett az oktatóval helyzetjelző + ködlámpa kombóval ment valamelyik reggel.
(kis fekete toyota)

apa 2008.10.20. 10:03:50

Nemazért, de talán húsz éve voltam utoljára akkora ködben, hogy muszáj volt használni az első ködlámpákat - Mátrában, akkora ködben, hogy nem lehetett látni az út szélét sem.

Amúgy rendszeresen használom, ha kell reflektorral együtt, mikor forgalmas főúton megyek, lakott területen kívül. Így próbálom visszatartani a szembejövő előzgető kamikázékat. Nagy autó, nagy fény, elriasztja őket, vagy csak segít nekik felmérni, hogy már nem férnének el. Eddig bevált.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.10.20. 10:05:27

nagyzee: köszi, szerintem akkor biztosan jól láttam, csak felment bennem a pumpa és mellettem az asszony meg kicsit még hergelt is ;) No mindegy, haladok tovább a megfelelő úton :)

Aqweren 2008.10.20. 10:18:13

Egyetlenegyszer sikerült az alábit megcsinálni:
Én vezettem, édesapám az anyósülésen. Mögém került a rosszul beállított fényszórós vakítós követési távolságot nem tartó embör. Káromkodtam egy sort, meg szidtam csendesen a felmenőit, mire apukám "Mindjárt megoldjuk" felkiáltással elkezdte állítgatni a belső tükröt...sikerült valahogy eltalálnia a megfelelő szöget, mert lemaradt az illető - és alighanem elgondolkodott azon hogy a lámpájával lehet hogy nem stimmel valami ha visszavakít egy belső visszapillantó tükörből.
Aztán lehet csak CD-t cserélt és azért maradt le, bár szerintem elméletileg ez megoldható. Kéne hátra valami eszköz ami visszaveri a rosszul beállított lámpa fényét :DDD

Sugi77 2008.10.20. 10:50:42

aqweren
akkor van baj, ha a mögötted lévő autóban egy nő ül, mert általában ami visszaveri a fényt, abban láthatja is magát :D

Aqweren 2008.10.20. 10:52:20

gondolod elkezd vadul sminkelni? :DDD

Sugi77 2008.10.20. 10:57:46

el tudom képzelni :)
ezért nagyon jó, a sötétedős visszapillantó (fogalmam sincs mi a szakneve)

Sok autónak automata beállítású a fényszórója, de lehet néha nem ártana átnézetni, vajon jól van-e beállítva...

Jacques Foche 2008.10.20. 12:00:54

Manyizga · binary.blog.hu/ 2008.10.20. 08:14:39
"Az elsővel se téged nem látnak jobban, se te nem látsz jobban. (HA jól van beállítva, és közelre az útra világít.)"

Nagyon nagy ködben az első is javít valamit az észlelhetőségen, mert erősebb, mint a tompított, de lejjebb van mint a refi, ezért még éppen nem vakít. Látni igazából olyan sokkal jobban nem lehet vele, nem oszt nem szoroz. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom, de majd' 10 éve vezetek, ezalatt összesen egyszer volt akkora köd, hogy ködlámpát kellett használnom. ;)

Sugi77 2008.10.20. 12:37:33

apa 2008.10.20. 10:03:50
"Amúgy rendszeresen használom, ha kell reflektorral együtt, mikor forgalmas főúton megyek, lakott területen kívül. Így próbálom visszatartani a szembejövő előzgető kamikázékat"

Ugye csak viccelsz!!!!
Szerintem te a fejedben lévő ködöt akarod a lámpáiddal elhessegetni.....
Na jó kérdezek inkább mielőtt levonnám a következtetést: Szóval ha jól értem, te felnyomod a refit a ködlámpát és minden világító eszközt az autódon, talán még a kis karácsonfát is kirakod a szélvédődre, csak hogy a veled szembejövőket elvakítsd, és még véletlenül se jusson eszébe előzni! Jól értelmeztem a helyzetet????

Majjom 2008.10.20. 12:40:46

Basszus van Nektek kocsitok? Van rajta lámpa? Mert szerintem még csak nem is láttatok olyat.
Tompított: 40 m-ig világít, de kb 20 m-től, 20 és 40 m között igazán jó a fénye. 55W-os izzó van benne.
Ködlámpa: 20 m-ig világít, pont bevilágítja a tompított által sötétebben hagyott részt. 35W-os izzó van benne. (GYENGÉBB, MINT A TOMPÍTOTT!)

Majd egyszer nézzétek meg.
Nem kérek a több 10 éve vezetek dumákból, mert csak elég szégyen, hogy annyi idő alatt nem tűnt fel.

Ami nem így világít, az nem ködlámpa, hanem kiegészítő távolsági fényszóró, ami a távfényszóróval együtt működtetendő elvileg. Ha ködlámpának van bekötve az szabálytalan, de attól még az az, ami. Kisesebb piacokon, nagyobb szupermarketekben lehet ilyet kapni.

Jacques Foche 2008.10.20. 13:02:35

Majjom 2008.10.20. 12:40:46
"Basszus van Nektek kocsitok? Van rajta lámpa?"

Nem, bazmeg, lovaskocsim van, teljesen kivilágítatlan. A deluxe verzión volt egy petróleumlámpa, de aztat most a nyári konyhában hasznájjuk.

"Mert szerintem még csak nem is láttatok olyat.
Tompított: 40 m-ig világít, de kb 20 m-től, 20 és 40 m között igazán jó a fénye. 55W-os izzó van benne.
Ködlámpa: 20 m-ig világít, pont bevilágítja a tompított által sötétebben hagyott részt. 35W-os izzó van benne. (GYENGÉBB, MINT A TOMPÍTOTT!)"

Ha már ennyire okos vagy, akkor esetleg belevehetnéd azt is a számításba, hogy a tompítottat nem véletlenül hívják tompítottnak: mert más az izzó szerkezete, az alja le van árnyékolva, hogy a foncsor alsó részét ne világítsa be, mert az onnan visszaverődő fény ugye egyenesen a szemből jövők pofáját süti szét. A ködlámpába való H3-as izzó viszont - hiába kisebb teljesítményű - teljesen árnyékolatlan. A kiegészítő távfény és a ködlámpa között meg annyi a különbség, hogy más a bura kialakítása. A távfényé (szúrófényé) sima, a ködösé meg szórja a fényt. Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna...

Agresszív állat 2008.10.20. 13:12:08

Te nem vagy normális!
Ha velem ezt megcsinálod, én satufék után kiszállok, letépem a fejed és belehányok a tüdődbe!

Majjom 2008.10.20. 13:26:31

Jacques Foche

"Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna..."
Szerintem inkább neked nem kellett volna megszólalnod.
Lehet, hogy a lovaskocsid petróleum lámpáin az aljuk van árnyékolva, a H4-izzónak azonban a teteje. Ez okozza az éles kontrasztot, és a 14 fokos letörést. De a H7-es rendszerű tompítotton ilyen már nincs... Na, erre köss csomót, vaze.
Maradj inkább a lovaskocsinál, haver.
A ködlámpánál ugyanolyan éles kontúr kell hogy látszódjon a fényszóró képen, mint a tompítottnál, csak lejjebb, meredekebb szögben lefelé világítva, és 15 fokos letörés lélkül.
A különvség a szúrófény (nem, ez nem a kiegészítő távfény, szúrófényt a kressz szerint nem használhatsz!) között, az, hogy más a foncsor, a lámpabúra üvegének kialakítása, a többi ugyanolyan, csak még másmilyen égő kell bele..

Sugi77 2008.10.20. 13:42:29

Majjom
Jacques Foche
Ezt nektek a műszakin tanították? :)))

Majjom 2008.10.20. 13:44:55

Igen. :-) A fényszóró beálítás is egy tétel volt, amiből kérdezhettek.

Nell 2008.10.20. 13:51:35

Talán friss a vizsga,azért tudod ennyire?????:)

Majjom 2008.10.20. 13:57:11

Nem, lámpab...zi vagyok. :-)

Matrix_ 2008.10.20. 14:04:05

Annak üzenem akinek fontos, hogy mi van 5-10 méterre a kocsi előtt: Ha mész 50-90-nel, nem mindegy? Ami előtted van 10 m-re az volt 20 m-re is és akkor azt meg megvilágította a tompított. ha meg nem látod mi van 20m-re előtted, csak ha már 5-10m-re van akkor ...szhatod.
nekem sose volt ködfényszóróm és mégis tudok közlekedni nélküle.

apa 2008.10.20. 14:16:05

sugi77
Miután 10 km-en belül már harmadszor kell lemenned a padkára a szemből szabálytalanul előzők miatt, Te is elgondolkodsz azon, hogyan lehetne ezt megelőzni.
Ha látom hogy 100 méterre tőlem kidugja az orrát előzéshez valamelyik donorjelölt, már nyomom is a refit, hogy ébresztő, jövök. Még ha szabálytalan is.

Sugi77 2008.10.20. 14:31:16

apa 2008.10.20. 14:16:05
de akkor nem folyamatosan mész kivilágítva, hanem, amikor látod, hogy vészes a helyzet rávillogsz....igaz? Akkor ez a fenti kommentedben félreérthető volt totál...

Sugi77 2008.10.20. 14:32:31

MatrixHasYou 2008.10.20. 14:04:05
legközelebbi lehetőségnél forduljon jobbra a szemklinikára :)

Matrix_ 2008.10.20. 14:46:42

sugi77 2008.10.20. 14:32:31
nekem nem kell. már van szemüvegem :)

Sugi77 2008.10.20. 14:49:34

MatrixHasYou 2008.10.20. 14:46:42
nekem meg kontaktlencsém :)

Matrix_ 2008.10.20. 14:52:09

Akkor most ki menjen a szemklinikára? :)

Sugi77 2008.10.20. 15:00:09

MatrixHasYou 2008.10.20. 14:52:09
idézem: "Ami előtted van 10 m-re az volt 20 m-re is és akkor azt meg megvilágította a tompított. ha meg nem látod mi van 20m-re előtted, csak ha már 5-10m-re van akkor ...szhatod."

Azok a személyek, akik szhatják :)

Matrix_ 2008.10.20. 15:03:22

sugi77 2008.10.20. 15:00:09

jah!

ezekszerint érthető volt amit írtam:) aszittem csak én értem :)

peter 2008.10.20. 15:34:14

Hogy melyik izzónál hogy van megoldva részletkérdés, a tompított az út jobb oldala felé messzebbre bal oldalon közelebbre világít. Egyik típusnál az izzóban van az árnyékolás, másiknál a búrában. Lehet alul is, ha a búra kiképzése miatt fordított képet vetít.

A ködlámpára pedig szerintem nincs is szabály, hogy hova kell világítania. Korábbi kocsimban Citroen xantiában országúton gyakran hasznos volt, mert az út oldalát megvilágította, jobb érzés volt ködlámpával vezetni különösen hegyi szerpentinen, ahol az éles kanyarok miatt a tompított nem világította be a kanyart. Manapság erre a Mercik direkt fölkapcsolják adott irányban a ködlámpát. A ködlámpa nincs is olyan fixen rögzítve, mint a tompított, ezért nem is lehet úgy beállítani. Próbáld meg megnyomkodni, mozog.

Ha valakire rávillogsz, az jelentheti azt is, hogy gyere én elengedlek. Úgyhogy én ezt nem csinálnám. Ilyenkor inkább fékezek. Aki villog, meg dudál, arra azt szoktam mondani: ha dudálni van ideje, akkor fékezni is :) Persze ez csak vicc, de tény sokszor használjuk a dudát olyankor is, amikor nem kéne.

Pistike911 2008.10.20. 15:37:00

Majjom 2008.10.20. 13:26:31

Ad 1.: A H3-as, 12 V-os izzók teljesítménye 35-100W-ig terjed.

Ad 2.: A H4-es és a H7-es izzók nem ködlámpába valók. A ködlámpákban H3-as izzókat használnak, ezek izzószála árnyalás (takarás) nélküli.

Ad 3.: Még a helyesen beállított ködlámpa többletfénye is zavaró, kiváltképp, hogy a sugárzott mennyiség a lámpa kialakítása miatt egy keskenyebb sávban tör előre. Plusz nehezítés ködlámpát használó autó előtt közlekedve, hogy a mögöttünk haladó ködlámpája nem csak ő előtte/mellette, de mi mellettünk is megvilágítja az úttestet, így a periférikus látószögből érkező plusz információ nagyobb terhelést jelent az agynak, így az gyorsabban fárad.

Na erre köss csomót.

Majjom 2008.10.20. 16:35:47

Pistike 911:
1. Ja. De a gyáriban 35 w van. Sőt, lehet kapni piros, kék színűt, de az attól nem szabályos.
2. Igen, ezt nem is vitattam. Csak említettem, hogy van ahol a tompított H7-es, szintén nincs takarás benne.
3.a. A rosszul beállított, esetleg gagyi utángyártottaké lehet. A normális, gyárié nem. NAGYON SZIGORÚ szabályok írják elő, hová szabad, és hová nem világítania, akárcsak a tompított esetén. Az, hogy lesz. ezeket a szabályokat (akárcsak a tompított esetén) egy dolog, attól a szabály megvan. És pont nem keskenyebb, hanem szélesebb a sáv, jobbra-balra jobban kivilágít.
3.b. "a periférikus látószögből érkező plusz információ nagyobb terhelést jelent az agynak, így az gyorsabban fárad."

Majjom 2008.10.20. 16:36:59

Lemaradt a vége:

Szóval:
3.b. "a periférikus látószögből érkező plusz információ nagyobb terhelést jelent az agynak, így az gyorsabban fárad." Max a tied, én akár teljesen világosban is tudok vezetni.

Itt a csomó, bogozd ki.

Shinobi 2008.10.20. 17:56:01

Engem még soha nem zavart senkinek az első ködlámpája, pedig nem traktorban ülök. A hátsók néha zavarnak tiszta időben, de nem idegesítem magam ilyenekkel.

Amúgy az én autóm is sokkal jobban néz ki felkapcsolt első ködlámpával :D

Jacques Foche 2008.10.20. 18:28:56

Majjom 2008.10.20. 13:26:31

"Szerintem inkább neked nem kellett volna megszólalnod.
Lehet, hogy a lovaskocsid petróleum lámpáin az aljuk van árnyékolva, a H4-izzónak azonban a teteje. Ez okozza az éles kontrasztot, és a 14 fokos letörést. De a H7-es rendszerű tompítotton ilyen már nincs... Na, erre köss csomót, vaze.
Maradj inkább a lovaskocsinál, haver. "

Akkor gondold át még egyszer. Képzelj magad elé egy fényszóró-foncsort. Ami fény a felső traktusról verődik vissza, az vajon hova világít? Az útra, vagy legalábbis lefelé. Amelyik sugárnyaláb a foncsor aljáról verődik vissza, az meg világítja a holdat, meg a szembejövő arcát. Szóval ha az izzó tetét árnyékolod, akkor ugyanúgy vakít, mint a rohadás, maximum az utat kevésbé világítja. Szerencse, hogy nem vagy autókonstruktőr... "Na erre köss csomót, vaze." :)

Jacques Foche 2008.10.20. 19:18:59

Mindjárt jön a "Jatélleg..." kezdetű mondóka. :)

a kertész tömlővel 2008.10.20. 19:21:49

mi számít ködlámpának?
a tompított lámpa alatt elhelyezkedő akármilyen lámpa?
vagy izzó v vetített fény alakja alapján besorolható?
nekem a kiegészítő lámpák(kb 13-15cm átmérő kör alak) inkább plusz refik,de nem erősebbek a tompitott-nál lényegében ,,ugyanis nem lefelé és nem az út széle felé világítanak hanem csak úgy előre plusz szórt fényt adva az útnak kicsit durván.
ködbe nem jók ,,
ezekért szólhat a rendőr ha esetleg városba tompított helyett használom?
ha megtalálom a fotót a fényükről belinkelem.
egyszer már villogtak szemből a kék fehérek,,de más nem történt.

Jacques Foche 2008.10.20. 20:01:51

A vetített fény alapján lehet besorolni. A legtöbb kiegészítő reflektorba/kodlámpába ugyanolyan H3-as izzó való. Ha tompított helyett használod bármelyiket, azért megb...hat a rendőr, mert nem szabályos a bekötés. A ködlámpa csak a tompítottal együtt világíthat, a kiegészítő reflektor meg csak a refivel. Ha nem így van bekötve, akkor azért még műszakin is bukhat a kocsi.

Matrix_ 2008.10.20. 20:05:15

éééééééééés mint a neve (Ködlámpa/ködfényszóró) is mutatja csak és kizárólag ködben LEHET használni. (belső köd nem számít!!!)

libra 2008.10.20. 22:00:32

Jacques Foche 2008.10.20. 20:01:51
"A vetített fény alapján lehet besorolni. A legtöbb kiegészítő reflektorba/kodlámpába ugyanolyan H3-as izzó való. Ha tompított helyett használod bármelyiket, azért megb...hat a rendőr, mert nem szabályos a bekötés. A ködlámpa csak a tompítottal együtt világíthat, a kiegészítő reflektor meg csak a refivel. Ha nem így van bekötve, akkor azért még műszakin is bukhat a kocsi."

Sebaj, tevedni emberi dolog. Vagy esetleg azt akarod nekem mondani, hogy az egy eves Ceed-em muszakilag nem felel meg kozlekedesre? Ugyanis abban be lehet kapcsolni a kodlampat a tompitott nelkul is (csak parkolo lampa + kodlampa). Es volt mar olyan szitu, hogy csak ugy tudtam kozlekedni, ugyanis jobban lattam csak a kodlampanal, mint a tompitottal megvilagitott kodon keresztul... Kozlekedesi sebesseg 5 - 10 km/h...

Ami pedig a tobbit illeti, a jelenlegi soforok 90% nak el vennem a jogsijat. Ha en meg tudom csinalni, hogy kodben felkapcsolom a hatso kodlampat, es mihelyst utoler valaki (azaz tudom biztosra, hogy mar tud rolam) akkor lekapcsolom, akkor mas miert nem ??!! Miert kell a radiot babralni ? Miert kell telefonalni ? Miert kell beszelgetni, ha az agyuk a vezetesre sem felel meg ?

B.GY. 2008.10.20. 23:14:44

Például a Hella FF50 és a 75 ben H7-es izzó van.Mindkettő van köd és távfényszóróban is.Az üvege mindkettőnek teljesen sima.Sőt a Luminator pencilbeamnak is sima az üvege.Az nem is használható közúti forgalomban,mégis megveszik.H1 H3 H7 H11 is lehet a ködlámpákban.Melyikbe milyet tesznek.Teljesen mindegy.Általában 55W-os mindegyik.A nagyobb szétégeti a foncsort+ a kapcsolót,ha nincsen relézve.

Jacques Foche 2008.10.21. 00:08:37

libra 2008.10.20. 22:00:32

Nem tudom, hogy a KIA generálimportőre hogy csinálta anno, amikor a típusengedélyt csinálták a Ceed-hez, de ha elviszed a kocsidat műszakira az NKH-hoz egy aftermarket ködlámpával, és az nem a tompítottal együtt tud csak világítani, akkor elkaszálnak. Lehet, hogy ha gyárilag olyan, hogy külön is használható, akkor engedélyezik. Nem tudom, nem voltam még autógyár. ;)

Majjom 2008.10.21. 08:59:03

Jacques Foche

Jó, hagyjuk. Neked fogalmad sincs róla, hogy néz ki egy ködlámpa. Mondom ködlámpa, nem valami utángyártott fisfos. (igen, a hella is utángyártott, bár nem fisfos).
Nem parabola alakú a tükör benne, azt is megsúgom. A többinek nézz magad utána, nem vagy Te a hülye fiam, hogy tanítsalak. Csomót meg kössön a hóhér a nyakadra. :)) Gyere inkább igyunk meg egy sört vita helyett.

Sugi77 2008.10.21. 09:28:07

Majjom
Jacque
Eddig azt hittem, tudom mi hova való, de most már totál összezavartatok! Még jó, hogy eredetileg van benne valamilyen izzó, így akkor ugyanolyanra kicserélem :)

Majjom 2008.10.21. 09:43:52

Sugi, csak, hogy összezavarjalak: Van olyan, amiben izzó sincs, csak ledek. :P
Gyere inkább Te is sörözni.

Sugi77 2008.10.21. 09:48:09

Majjom 2008.10.21. 09:43:52
Azért ez tiszta... :)

Az off-poston már szervezik :) láttam

Jacques Foche 2008.10.21. 12:29:14

Majjom 2008.10.21. 08:59:03
"Jacques Foche

Jó, hagyjuk. Neked fogalmad sincs róla, hogy néz ki egy ködlámpa. Mondom ködlámpa, nem valami utángyártott fisfos. (igen, a hella is utángyártott, bár nem fisfos).
Nem parabola alakú a tükör benne, azt is megsúgom. A többinek nézz magad utána, nem vagy Te a hülye fiam, hogy tanítsalak. Csomót meg kössön a hóhér a nyakadra. :)) Gyere inkább igyunk meg egy sört vita helyett. "

Eredendően a tompított fényszóróról volt szó a fejtegetéseinkben. Úgy néz ki, anno nem csak a fizikaóráról lógtál amikor optikáról volt szó, hanem magyarról is, mert a szövegértéssel is akadnak problémák. Gyári, projektoros ködlámpát amúgy még valóban nem szedtem szét, ez való igaz, de gépészmérnöki szakon, autógépész szakirányon azért tanítottak egyet s mást a járművek szerkezeteiről. Mindegy, tényleg inkább sörözzünk, az legalább meglátszik. :)

Perillustris 2008.10.21. 21:56:45

"mi bajod van? ezt most abszolút nem értem... ki beszélt itt versenyről meg miegyébről? beszívtál-e?"

A cinizmus megvan?

B.GY. 2008.10.21. 22:20:43

Majjom.A Hella az mióta utángyártott?Sok autóban az a gyári ködlámpa.(Golf,Passat,Audi 80,100 stb.)Persze van belőle olyan is ami nem tipus azonos.Bármire felszerelhető.(FF,Comet,Rally)Utángyártott az ami nem eredeti gyári.Ezek a tajvani termékek általában.Amik arra sem jók,hogy beszereld,már ha betudod:)Amúgy láttam már gyári ködlámpát ami szart sem ér.Dísznek rakhatták fel csak.

Pistike911 2008.10.21. 23:24:44

Majjom 2008.10.20. 16:35:47

1.Ezek szerint minden egyes személygépjárműre igaz ez és ebben te maradéktalanul biztos vagy. Én speciel nem (nagyjából a t.k.met sem érdekelte eleddig), ezért utánanézek.

2.Csipkebokor vessző!

3a.Marhára nem tud érdekelni, hogy gyári, utángyártott, utángyártott gagyi, jól beállított, rosszul beállított, vagy ezek bármilyen permutációja, a lényeg, hogy ha több lámpa világít, az erősebb fényt generál és én rohadtul utálok úgy vezetni, hogy a Guadalupei Szűzanya virrasztó körmenete jön a seggemben. A ködlámpát csak ködben lehet használni. Ennyi.

Aki azért használja, hogy az autó előtti kátyúkat lássa, az feküdjön a motorháztetőre és kormányozzon a lábujjaival. Aki pedig azért, mert úgy jobban néz ki a kocsija (bár ebből ő lóf.szt nem lát) az álljon be a bolt kirakata elé ész ott codájjja a djágaszágát!

Mindkét esetben igaz, hogy szarjon farfekvéses, bélgázoktól felpuffadt, vacogó fogú, a veséjébe görcsösen kapaszkodó, alpinista bakancsban terpeszállásos, tripperes, esernyőt kinyitó, négy-csillagos-vállapos-altábornagy sünt! Egyszusszra!

Remélem osztod a véleményem.

Matrix_ 2008.10.21. 23:36:09

Pistike911 2008.10.21. 23:24:44

ezt a nem világítja meg az utat a kocsi előtt dolgot többszörösen nem értem. Nekem a szakadt (na jó nem is) 13 éves astrám ragyogóan megvilágítja az utat közvetlen a kocsi orra előtt is. Najó, lehet egy vonuló verőköltő bodobács családon átmennék, de azok éjszaka döglenek valami hasadékban.

Plusz, mint már kifejtettem, ami 5 méterre van és nem jól láccik, tehát kell neki plusz 3500W Philips stadion reflektor, az volt valamikor 20 méterre is amikor jól bevilágította az a pár watt is. ergó: miafasznak a ködlámpa?

Jacques Foche 2008.10.21. 23:39:55

B.GY. 2008.10.21. 22:20:43
"Majjom.A Hella az mióta utángyártott?Sok autóban az a gyári ködlámpa.(Golf,Passat,Audi 80,100 stb.)Persze van belőle olyan is ami nem tipus azonos.Bármire felszerelhető.(FF,Comet,Rally)Utángyártott az ami nem eredeti gyári.Ezek a tajvani termékek általában.Amik arra sem jók,hogy beszereld,már ha betudod:)Amúgy láttam már gyári ködlámpát ami szart sem ér.Dísznek rakhatták fel csak."

Szerintem az aftermarket lámpákra értette, hogy utángyártott. Mer' mondjuk a Comet, vagy a Luminator az gyárilag egyik típuson sincs. Nézegettem, hogy egy Rallye 1000, vagy egy Rallye 500 szúrófény egész jól állna a kocsimnak.

Pistike911 2008.10.21. 23:24:44
"rohadtul utálok úgy vezetni, hogy a Guadalupei Szűzanya virrasztó körmenete jön a seggemben. A ködlámpát csak ködben lehet használni. Ennyi."

Száz szónak is egy a vége. Igazad van: Vakít és kész.

Pistike911 2008.10.21. 23:44:28

Majjom 2008.10.20. 16:36:59

"3.b. "a periférikus látószögből érkező plusz információ nagyobb terhelést jelent az agynak, így az gyorsabban fárad." Max a tied, én akár teljesen világosban is tudok vezetni."

Bár mondhatnám, hogy milyen vicces csávó vagy, de most ez nem jött át. Igaz, ami igaz, én követtem el a hibát, amikor elfelejtettem megemlíteni, hogy az alapszituáció, miszerint indokolatlanul használt ködlámpa fénye zavaró, az éjszakai közlekedésre vonatkozik. Meglepő lehet, de én is tudok teljesen világosban vezetni, nem éget a szentelt víz és a fokhagymát is egész jól bírom. Ami a lényeg, hogy nappal nem (!!!) zavar a ködlámpa.

Ami a periférikus látószögből érkező plusz információt illeti, ezalatt arra a jelenségre gondoltam, amikor a mögötted túl közel haladó jármű ködlámpájá bevilágít az autód mellett olyan területeket is, amit a te járműved nem. Ennek az lesz az eredménye, hogy az addig sötétben álló területek fényt kapnak és mivel a jármű - értelemszerűen - halad, a padka és környezete pedig folyamatosan változik (azaz nincs síkba polírozva) ezért a szem az egészet egy finom, ám hosszabb távon roppant zavaró vibrálásként fogja, és bár ezesetben nem vonaglok habzó szájjal a kardánalagúton, azért még zavar.

Ugyanakkor fenntartom magamnak a jogot annak megállípítására, hogy kicsiny kis szervezetemben mi kelt negatív hullámokat.

Ami a jól beállított, gyári ködlámpák piedesztálra való emelését illeti, az okfejtésedbe jóllehet, nem tudok és nem is akarok belekötni, ám mindennemű jólámpa-jó helyre világít párhuzam csak a sóstó medrében igaz. Kicsiny országunk közel sem sík domborzatán létrehozott, jóminőségűnek még maró gúnyból sem nevezhető utainkon borul az elmélet. Sokszor még a tompított is el-elvakítja az embert.

Remélem, hogy sikerült pótolnom a korábbi kommentem hiányosságait. :)

Pistike911 2008.10.21. 23:51:50

MatrixHasYou 2008.10.21. 23:36:09

"ezt a nem világítja meg az utat a kocsi előtt dolgot többszörösen nem értem."

Ezt hol írtam?

Ami a második bekezdést illeti, már a korábbi kommented után is írni akartam, hogy 'Ámen, Atyám!', csak kiment a fejemből. Pláne, hogy ki a franc bámul közvetlenül a kocsi elé? Ha kellő távolságba nézel, vagy nem nagyon látod, hogy mi van közvetlenül az autó előtt, vagy mivel a perifériából érkezik a jel, későn reagálsz. Tudomásom szerint az emberi szem élesen csak egy nagyon kis területet lát. Nyújtsd ki a karod úgy, hogy az ujjaidba egy 20 Ft-os érmét fogsz. Kb. ekkora területet lát élesen a szem, pontosabban erre tud az aggyal karöltve koncentrálni.

Pistike911 2008.10.21. 23:53:07

Jacques Foche 2008.10.21. 23:39:55

Vakít, nem vakít! Mindenképp baromira zavaró. Ebben egyetértünk. :)

Matrix_ 2008.10.21. 23:53:50

Pistike911 2008.10.21. 23:51:50

sehol nem írtad, de úgy érzetem ezen okfejtése egyes egyéneknek neked sem veleges (világos). gondoltam ketten hátha kitaláljuk :))

Pistike911 2008.10.21. 23:58:00

MatrixHasYou 2008.10.21. 23:53:50

Drága vérem! Keresd már meg, hogy ki írt ilyet, mert én nem emlékszem, meg lusta is vagyok, meg fáradt, meg.... :)

Azt írták többen - köztük én is -, hogy a ködlámpa elsődleges érdeme, hogy szélesebb sávot világít be, ezáltal effektíve a felezővonalat és az árokpartot is jobban láthatóvá teszi. Ettől persze világít az előre is.

Matrix_ 2008.10.22. 00:17:35

Pistike911 2008.10.21. 23:58:00
"Keresd már meg, hogy ki írt ilyet, mert én nem emlékszem, meg lusta is vagyok, meg fáradt, meg.... :)"

mennyapicsába :))

" A_szallito 2008.10.19. 16:06:04
Az elso kodlampak hasznalatat en meg tudom erteni, nagyon jol bevilagitja az auto elotti kozvetlen nehany metert, amit a tompitot nem. Rossz minosegu katyus utakon ez jol jon. Az elso kodlampak engem sem szoktak zavarni, de masokat valamiert igen, ezert csak tokures utakon tudom hasznalni. [...]"
lehet volt más is de most nekem sincs kedvem...

Pistike911 2008.10.22. 00:21:08

MatrixHasYou 2008.10.22. 00:17:35

:D

JAAA, hogy a tompított nem világítja meg!!! Na speciel ezt én sem értem. Mondjuk, ha úgy van beállítva, hogy visszavilágítson a Jupiterre, akkor az autó elé már valóban nem jut fény.

Egyébként meg ALUGGYÁMÁ! :D

Matrix_ 2008.10.22. 00:22:53

Pistike911 2008.10.22. 00:21:08

igen apa
jóéjt apa

...
...
apa kocsit hajt!! :D

Pistike911 2008.10.22. 00:26:48

MatrixHasYou 2008.10.22. 00:22:53

Érdekelne hány éves a fiam, hogy így leapázott. Lehet, ha meghallom, akkor leköjkezek! :D

Jóccakát gyerekek búcsúzik a füles mára! :)

Majjom 2008.10.22. 09:52:30

Én már régóta sörözök inkább.

Sugi77 2008.10.22. 10:13:12

MatrixHasYou 2008.10.22. 00:22:53

Ezt az Apás dolgot Pistike felé a múltkor én is eljátsztam :) de akkor megkaptam a magamét :D

Matrix_ 2008.10.22. 10:25:29

sugi77 2008.10.22. 10:13:12

lehet meglepődne mindenki ha kiderülne mennyi is az annyi :D

Sugi77 2008.10.22. 10:46:44

MatrixHasYou 2008.10.22. 10:25:29
...annyira öreg vagy??? :D
Egyébként nálunk (barátikörömben) ez az Apázás, csak szimbólikus nem kell öregebbnek lenni hozzá, sőt még hímneműnek sem :D :)))
De asszem ez megint off-topic :)

Pistike911 2008.10.22. 11:58:57

sugi77 2008.10.22. 10:13:12

Jajj ne mondd már tündérvirágszál! Tényleg annyira ledorgáltalak??? Sajnálom, de tényleg. Remélem nincs öri hari! :D

Puszikállak utólag is! :)

Sugi77 2008.10.22. 12:24:53

Pistike911 2008.10.22. 11:58:57
:))) nem azt mondtam, hogy ledorgáltál :) ...de nincs hari, megbocsizom neked! :)))

A tündérvirágszál megszólítással már el is tüntek belőlem a tüskék! XD

Pistike911 2008.10.22. 12:55:06

sugi77 2008.10.22. 12:24:53

Oh, hála az égnek! Itt a nagy depiben majdnem öngyi lettem! :D

Jacques Foche 2008.10.22. 13:11:36

Pistike911 2008.10.22. 12:55:06
"Oh, hála az égnek! Itt a nagy depiben majdnem öngyi lettem! :D "

Azért érdemes ám vigyázni, hogy mielőtt öngyi leszel, a végrendcsybe bele kel írni, hogy hamvis, vagy kopcsis legyen a temcsyd.

Pistike911 2008.10.22. 13:14:25

Jacques Foche 2008.10.22. 13:11:36

Olyan vagy! Komolyan mondom! Ahhh! Grrrrr! :D

Sugi77 2008.10.22. 13:28:08

Jacques Foche 2008.10.22. 13:11:36
Ohhh Zsákcsi, hát nem cuki?
Ez olyan szupcsííí! :D

Ismeritek tutira azt a számot, hogy: Cuki vagyok!

Pistike911 2008.10.22. 14:24:06

sugi77 2008.10.22. 13:28:08

Cuki vagyok,
Fülem ragyog,
Szemem göndör
fürtje lobog.

Erre gondoltál? :D

Sugi77 2008.10.22. 14:41:02

Pistike911 2008.10.22. 14:24:06
Nem, de jó próbálkozás volt :)))

www.youtube.com/watch?v=eFxoVJL5gxE

Előre is én kérek elnézést!!! XD

Pistike911 2008.10.22. 17:52:36

sugi77 2008.10.22. 14:41:02

OHH MY GOD!!!! 8o

Sugi77 2008.10.23. 21:09:18

Pistike911 2008.10.22. 17:52:36

Mondtam, hogy előre is elnézést :)))))

A Hugommal ha nem bírtunk lerázni valakit a diszkóba ilyen stílust vettünk fel!!! Bejött :)))) Mindenki ki volt akadva :P

Pistike911 2008.10.24. 00:41:26

sugi77 2008.10.23. 21:09:18

Én meg most akartalak randira hívni, de így felejtős a dolog. :D

Aqweren 2008.10.24. 12:28:04

sugi77: Ez fáájt! :) De majd kipróbálom én is ha nem tudok lerázni valakit :D

Sugi77 2008.10.25. 11:50:24

Pistike911 2008.10.24. 00:41:26
Akkor ezt buktam! :( ;D

aqweren 2008.10.24. 12:28:04
:))))) Csak arra figyelj, nehogy megszokd és úgy maradj XD Az nem lenne jó!

Aqweren 2008.10.26. 00:10:36

Megpróbálok nem úgy maradni, báááár néha úgy látom, hogy vannak már arra utaló jelek hogy kezdek átalakulni :D

Sugi77 2008.10.26. 12:07:09

aqweren 2008.10.26. 00:10:36
Nálam is így kezdődött :D

Aqweren 2008.10.26. 21:53:31

Akkor lett gyanús a dolog amikor hirtelen ellenállhatatlan vágyat kezdtem érezni arra, hogy vegyek egy bólogatós cuki kiskutyát a kocsiba :S

Sugi77 2008.10.27. 09:15:55

Nekem akkor, amikor beültem egy BMW anyós ülésére rózsaszín felsőben :S

nighthawk001 2011.01.07. 20:07:53

Városban tényleg felesleges és zavaró a ködlámpák és a hátsó ködzár használata, annak ellenére, hogy a jól beállíott ködlámpa nem vakít viszont országúton,városon kívűl éjszaka is szoktam használni mert jobban megvilágítja az út széleit mint a tompított és a kátyúkat is könnyen ki lehet kerülni 10 autósból kb. 2 szokott rámvillantani de valószínűleg ők is csak azért mert nekik nincs vagy csak simán nem tetszik nekik de hát ugye ők meg bekaphatják:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása