Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megszívta a kukás a betonciciket

2008.11.18. 11:35 :: SilentSound

Aktuális posztunk főszereplője valószínűleg nem az a nagyon ügyes sofőr lehetett, akiről már egyszer ódákat zengedeztünk korábban. Mityu nemrégiben elkapott ugyanis egy pillanatot, amikor kukásautó vezetője rutinosan megpróbált visszafordulni a Demszky-bogyókkal szegélyezett villamossíneken. Csak épp történt valami nagyon váratlan dolog, amire ő sem számított. Az a sárga izé az ott a képeken, tény, hogy nehéz észrevenni, mert kicsi is, a színe is beleolvad a környezetébe. Reméljük, nem a BKV politikáját követik a főkefénél, mert akkor azóta a környéken halomban áll már a szemét. Lehet, hogy Nápolyban is valami hasonló volt a probléma? Vagy pont nálunk terjeszkedik az olasz szemétmaffia és a villamosvezető is a szervezet tagja?

Kezdeném egy visszaemlékezéssel. Emlékeztek erre a blogbejegyzésre?
 
Tegnap egyik kukásautónak sikerült megtapasztalni miért is van záróvonal és betoncici együtt a Bécsi út ezen szakaszán. A betonciciken még talán, de a sárga szöcskén keresztül már nem sikerült megfordulni...

94 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés bkv baleset hülye béna veszélyes kresz villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aqweren 2008.11.18. 11:45:27

Ehh, aki a villamossal ujjat húz az 4!

gmower (törölt) 2008.11.18. 11:55:45

Hát ez hülye :D Még az a szerencse, hogy egy villamos elé fordult, és nem egy szerencsétlen úrvezetőt tréfált meg, annak csúnyább vége lehetett volna...

lehetetlenember 2008.11.18. 11:58:13

Kukás sofőrt úgy 5 évre eltiltanám a vezetéstől, kárt megtéríttetném vele, és ha személyi sérülés is történt akkor úgy 6 hónap magányos gondolkodást rendelnék el orvosilag. Aztán ha szabadult, hadd kapaszkodjon fel a kukás kocsi hátuljára, mert élni azért neki is kell valamiből.

Matrix_ 2008.11.18. 11:58:18

masszív cucc ez a Ganz villamos :)
van benne anyag. Épp csak a festék jött le.
Najó egy kicsit az első ajtó is megreccsent. De a kukajancsi rosszabbul járt:)

Az biztos, hogy nehezen észrevehető jármű. :) Környezetébe olvadó, rejtőzködő élénksárga színével a táplálékául szolgáló Mercedes kukáskocsikra sikeresen le tud csapni. Lesből! Alattomos módon!

Aki villamos előtt forgolódik - ráadásul szabálytalanul - legalább figyelne oda rendesen...

Viszont a villamos vezetőnek szar mert a kormányt se tudja ide oda rángatni, ha egy ilyen befigyel elé. :)

teabore 2008.11.18. 11:58:24

Minden autónál van nagyobb - még a kukásautónál is :)

gmower (törölt) 2008.11.18. 11:58:38

Kérdés a posztírohoz: Mennyit kellett volna még mennie, hogy szabályosan meg tudjon fordulni? (nem ismerem a helyszínt)

Pistike911 2008.11.18. 12:03:46

Mivel még senki sem írta:
Egyértelműen a villamosvezető volt a hibás. A KRESZ vonatkozó paragrafusa szerint a villamos vezetőnek meg kellett volna kísérelni fékezéssel vagy sávváltással elkerülni az ütközést. Ide vonatkozó részt a jogtudorok majd becopyzzák. :)


Kíváncsi vagyok, hányan veszik komolyan??? :D

2008.11.18. 12:04:39

gmower, kb 2-300 metert, a Bokor u. - Szolo utca kornyeken lehet forgolodni, szabalyosan kozlekedni...

tehenke 2008.11.18. 12:05:28

gmower:

Hát ahogy pestet ismerem: 30 km-t

2008.11.18. 12:06:06

Amugy en egyszeruen epp esszel nem vagyok kepes ezt felfogni. Ha mar full szabalytalan dolgot keszul(ok) muvelni, akkor legalabb jol korulnez(ek), hogy nem bant(ok)-e vele senkit, illetve nem zuzom szarra a kocsi(ma)t... :)

tangara 2008.11.18. 12:07:25

Annyira okos!

A kukás is nagy, de azért egy villamos kissé fajsúlyosabb! Biztos nehéz használni az eszet, meg a visszapillantót. Mert ugye egy ilyen kicsi, sérga villamos, az úgy eltűnik a holttérben... Ráadásul még csöndes is a rohadék!

potha 2008.11.18. 12:16:40

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.11.18. 11:50:10
Mekkora barom! Lehet, hogy pisilnie kellett?

www.langlovagok.hu/html/galeria/1806.shtml


HAHAHAHA :D ez is komoly :D a leírása főleg :)

De hát amúgy kukásnak sem a diplomások mennek :)

gmower (törölt) 2008.11.18. 12:33:20

tehenke 2008.11.18. 12:05:28
"gmower:

Hát ahogy pestet ismerem: 30 km-t"

Igazából tökmindegy, végülis nincs is nagy jelentősége a záróvonalon keresztüli próbálkozásnak, mivel ha szabályos helyen próbálta volna, ott se veszi észre az ilyen barma :D Ebben is az a ciki, hogy kap nagyjából 50 000-es büntetést a záróvonalátlépésért (gondolom nem volt sérült), a többit a biztosítók rendezik, és kétszer ennyit fizet az, aki ugyan nem tör össze semmit, de kihalt úton átcsusszan egy narancssárgán...

Tóth Benedek 2008.11.18. 12:39:38

gmower: Itt lakok nem messze... kb. 50 méterrel később meg tudott volna fordulni a Nagyszombat-Bécsi sarkán. Általában áll egy kis sor a lámpánál, de egy max. két ciklus. Ha nagyon szabályos és rendes akar lenni, akkor meg odébbmegy még 100 métert és a Szőlő u. sarkán megfordul.

Ez a fordulása azért is fura, mert ha a villamos nem kapja el, akkor is egy nehezen belátható kanyar után fordul ki egy nagyobb útra, szóval egy kocsinál is jó esélyes indul.

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=1037+Budapest,+III.+ker%C3%BClet,+B%C3%A9csi+%C3%BAt+90,+Magyarorsz%C3%A1g&sll=47.533284,19.035895&sspn=0.006722,0.015342&g=1037+Budapest,+III.+ker%C3%BClet,+B%C3%A9csi+%C3%BAt+92,+Magyarorsz%C3%A1g&ie=UTF8&ll=47.532357,19.037263&spn=0.001681,0.003836&t=h&z=18&iwloc=addr

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.18. 12:57:14

Egyértelmű, a villamosnak jobbra kellett volna tartania, és akkor a megforduló kukásautó mögött épp elfért volna.

De hát ilyenek ezek a villamosvezetők, múltkor is megyek a gymbe a vadonásúj X9-emmel, oszt látom sok prolettár köcccccsög áll a sorba a körúton, há' szom se fog má beállni a csicskák közé, ott a nagy sáv középen oszt maj megyek ott.

Na.

Tolom is nekki ezerre, má a gym sincs messze, épp a kesztyűtartóba matatok érted, keresem a rokikártyát, nehogymá kitegyem a parkolófényt, tudom én aztat, hogy az bunkóság, hogy csak úgy villogjak a zebrán, míg bent gyúrok, meg fogyassza is kurvára a xenonizzót a zindexbe.

Na, szóval má majdnem ott vagyok, mikó elém áll egy ilyen nagy köcsög sárga izé, kúúúrvanagy gép, volt vagy 40 m hosszú, érted, oszt ott tököl előttem. Én nem értem, hogy engedhetik be az ilyet a városba, miket meg nem lehet csinálni hallod?! De most nem?!

Na, ott van előttem a csíra, én villogok rá, meg nyomom a dudát is ezerrel, hogy vegye má észre, hogy jövök, oszt húzzon a többi proletttár közé, de ez érted, nem, ez baszik lehúzódni! Mondok a Mucikának a jobb egybe, hogy Figyejjé anyukám, majd most megmuttatotom köcsögnek, hogy hogy vezet egy igazzy férfi (tényleg, lehet le kéne állni a koxról, már alig találom a pélót, meg a Muci is egyre többet vesződik vele, de tudom, hogy szeret, mer elég volt neki legutóbb is 300 köbcenti a mellébe, nem kért többet 15. szülinapjára...szerény kislány, szeretem az ilyent).

Na, kivágok érted elé, ez beijjed, félrekapja, oszt bele a kukásba, érted!

Szóval, így történt Tisztelt Bíróság...

lényin 2008.11.18. 13:01:21

el bírom képzelni, hogy ezek után a kukás kiszáll ordítva, és csúnya szavak kíséretében lekiabálja a villamosvezetőt, hogy miért nem kerülte ki, amikor látta, hogy ő ott meg akar fordulni... legalább más mercis ezt tenné... :)

alfredo 2008.11.18. 13:01:51

Gondolom, néhány nagyokos, aki tojik másokra, majd most is megmagyarázza, h a kukásautóék hiszen csak dolgoztak, joguk van hát áthágni a szabályokat, nincsen abból semmi baj...

Perillustris 2008.11.18. 13:06:33

Nem is tudtam, hogy SilentSound az FKF-nél dolgozik. Még jó, hogy nem a Suzuki-jával kanyarodott a villamos elé!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.11.18. 13:21:29

Pistike911: Ez egészen nyilvánvaló! Ezzel az oktató ábrával is remekül illusztrálta az ősz szerző:
napirajz.hu/search/nemhuzzabe

Shopping 2008.11.18. 13:29:48

Tangara

Nem eszet, észt.
Legalábbis magyarul...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.11.18. 13:30:31

nekem még úgy tanították, hogy a villamos=vasaló, esélytelen ellene bármilyen jármű...

váj mi 2008.11.18. 13:36:05

Nem értem, hogy lehet valaki ekkora állat, és hogyhogy kukásautót vezet ipari áram helyett?

ZsZ 2008.11.18. 13:37:39

Sztem az ugyanaz a kukás, aki a múltkor az Árpád fejedelem útján asszem a Szépvölgyi kereszteződésnél az egész sort előzve kb 80-90-nel a balra kanyarodóból ment egyenesen tovább. Persze, mikor már piros volt neki. Ráadásul nem is volt dugó.

ZsZ 2008.11.18. 13:41:15

Tilosba kanyarodós sztori:
Csóka Andrássyról balra záróvonalon egyirányúba be. Este/szürkület. Ott jött szembe a locsolókocsi. A tizensokmilkás járgányát leamortizálta rendesen, a locsolónak kicsit elgörbült a szórófeje. A csóka nem vette észre, ha az egész környék borostyánban villog...:)

lehetetlenember 2008.11.18. 13:44:03

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.11.18. 12:57:14

Megható védőbeszéd, és mivel fegyver nem került elő, ezért felmentő határozatot hozok.

A bíró

forrórágógumi 2008.11.18. 13:45:00

bennem az merült fel, hogy vajon hanyadszorra csinálja meg ezt a trükköt? Ugye minden héten ugyanarra jár a kukás...
Baromarcú

hokaukomuszika 2008.11.18. 13:57:04

forrórágógumi, tudod addig jár a kukás a sínen míg el nem törik.

lsutavagyok 2008.11.18. 13:57:41

megjártattok egy többhetes hírt? enyire kicsi a felhozatal?

Nyitott szem (törölt) 2008.11.18. 13:58:05

És a villamos miért nem tudta a kormányt egy kicsit balra elhúzni??? Ennyi udvariasság bele kellene férjen?!? Vagy átmegy a szembe levő sínekre?!? Az nem jutott eszébe?!? Nahh, ilyen a BKV...

Trobi 2008.11.18. 14:02:21

a sztori nem tegnap, hanem vagy két-három hete történt, magát megnevezni nem kívánó, de biztos forrásból tudom, hogy nem kanyarodni akart a szemétszállító-jármű, hanem tolatással beállni a szemétgyűjtő tartályokhoz, és a kísérők szabályosan a forgalmat leállítva segítették ebben, csak éppen a "nagysárgatestvér" úgy gondolta, hogy az ő kötött-pályás közlekedését nehogymá' akadályozzák és figyelmen kívül hagyta a jelzéseket. a sofőr nem sérült meg, szerencséjére át tudott ugrani a kísérők ülésére, és amúgy egy szelíd, jópofa srác. nem diplomás, de jó ember, ahogy a kísérői is. nem muszáj első blikkre ítélni...

forrórágógumi 2008.11.18. 14:08:58

Igy már más.... a kísérők a baromarcúak

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.18. 14:10:00

Gratulálok a kukásna, ha egy villamost se vesz észre akkor adja vissza a jogsit...

Én úgy tanultam hogy szinte mindig a villanyosnak van elsőbbsége. talán azért mert többen vannak rajta és nehezebben áll meg mint egy megforduló vagy tolatgató kukásautó.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.18. 14:14:24

Hm, Trobi, ez új megvilágításba helyezi a történteket.

Kresz (vagy akármi) szerint ki irányíthatja a forgalmat? Rendőr, ez evidens. Látjuk még az útkaparókat, kis tárcsával, vagy lámpával. Ők például miért irányíthatnak?

És mi van az ilyen termetes járművek manőverezését segítőkkel?

Van erre vizsga? Mindenki köteles a jelzéseiket betartani?

lustavagyok 2008.11.18. 14:15:14

kiszedtétek a linket sápadtarcúak? nektek ciki, nem nekem...
varos.blogter.hu/301379/Ez_a_megfordulas_nem_sikerult

BiG 2008.11.18. 14:19:26

Trobi 2008.11.18. 14:02:21

Jogosnak tűnik, mert nincs balra fordítva a kukás kereke, sőt, mintha kicsit jobbra alászedte volna.

Attól, hogy sárga szöcske, még lehet hunyó... :-))

Üdv!

BB 2008.11.18. 14:19:57

Nem kötekedni akarok, de a kísérőknek biztosan joguk van megállítani a forgalmat?? Mert C-kat. KRESZ szerint nem. Még a sárga villogó ellenére sem. Ha jól tudom. Az már más kérdés, hogy miért olyan helyre kell a szemétgyűjtőket tenni, ahová csak a forgalom (nem kis) akadályozásával tud odaférni az autó...

basszírozó 2008.11.18. 14:25:36

"...biztos forrásból tudom..."
:D

Zuzmo 2008.11.18. 14:26:16

Nem ártana Trobi kommentje alapján frissíteni a posztot.

ZsZ 2008.11.18. 14:27:13

ez a tolatós dolog is necces, ha jól láttam a képeken, akkor két sáv van, a kukás meg a belsőben a hátsótengellyel...

Zuzmo 2008.11.18. 14:32:02

BB: Szeirntem nem sok értelme van azon rágodni, hogy kinek van _joga_ irányítani a forgalmat. Nyilván _joga_ csak a rendőrnek lehet, de ha egy potenciális veszélyhelyzet van az úton (pl egy tolató kukásautó) akkor nyilván bárki kiállhat jelezni a többi közlekedőnek, hogy lassítsanak/álljanak meg. Nyilván erre nem kötelezhet senkit, csak utána nem kell csodálkozni az eredményen, ha valaki mégsem így tesz (lásd fent).

leaping cat 2008.11.18. 14:32:19

A képek alapján egy dolog biztos, a baleset nem ott történt, és nem tolatás közben. A sérülések alapján félfrontálisnak tűnik.

Mityu 2008.11.18. 14:32:47

Silentéket nem piszkálni. A fenti postban leírtak valóban nem tegnapi történések, viszont jelezték azonnal, hogy akkor a mailtenger miatt nem fog azonnal felkerülni a blogra.

Amúgy meg k..ra mindegy mikor történt nem?

Ha a segítő jelzésére ilyen helyzenben nem állsz meg amikor is egyértelműen világos miért kéne megállnod akkor csak arra tudok gondolni, hogy nem az eszedért szeretnek?!

Anno ElMűnél emeltünk fel skodát... légvezetékkel. Neki is derogált megállni?! :)

basszírozó 2008.11.18. 14:34:44

Trobi biztos forrásáról pedig csak annyit: valszeg, nem a villinger lépte át a záróvonalat és a betoncsöcsöket. A kukásautónak pedig ugye, tilos lenne ezt tenni. Hogy a francba csókolózhattak össze hát, ha
1. sem a villamos nem siklott ki és rohant bele a kukásokba
2. sem a kukás nem lépte át a záró- és betonemlővonalat?
Na, bármennyire is terelték Trobi biztos forrásos ismerősei a forgalmat, valakinek csak át kellett lépnie a záróvonalat, h anyagi kár keletkezzék!
;)

biztos forrás... hehe

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.18. 14:37:23

Trombi, Zuzmo: A levélbe nem szoktunk belepiszkálni, a tegnap az a levél írásához képesti tegnap.

lustavagyok: Nem szedtünk ki semmit, szerintem ott is ugyanabból a forrásból vannak a képek, csak korábban lett kirakva.

isti77 2008.11.18. 14:38:13

"Kukás sofőrt úgy 5 évre eltiltanám a vezetéstől, kárt megtéríttetném vele, és ha személyi sérülés is történt akkor úgy 6 hónap magányos gondolkodást rendelnék el orvosilag."

Sőt, én még a rakományt is megetetném vele.

Szerintem mire a rendőrség kiért, már kész volt a sztori:
"Én? Szabálytalanul megfordulni? Deehogy! Egyenesen mentem, amikor a külső sávból elém vágott egy autó, ezért el kellett kapnom a kormányt balra, és éppen jött a villamos..."

BB 2008.11.18. 14:42:26

Zuzmo: éppen ez az: a szabályokon nem rágódni kellene, hanem simán betartani azokat. Egyébként szerintem abszolút nem volt potenciális vészhelyzet, amíg a kukásautó el nem kezdett manőverezni. Én nagyjából úgy képzelném el szabályosan a történetet, hogy a kukásautó megáll a külső sávban, és amikor nem jönnek kocsik + villamos, akkor végrehajtja a manővert, a segítők közreműködésével. Basszírozónak teljesen igaza van: a záróvonalat még érinteni sem szabad - úgy kell kezelni, mintha fal lenne.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.18. 14:51:22

záróvonal, mint fal:

BB, én még a vizsgámon (B kat) is átmentem a záróvonalon, és nem basztak ki érte (nem, nem volt bekészített összeg)...

Halszálkásan parkoltak a külős sávban, köztük egy bazihosszú pickup, a plató bőven az én sávomban. Álltam volna meg, hogy megvárjam, míg előkerül a gazdája?

Kopi3.14 2008.11.18. 14:54:37

leaping cat 2008.11.18. 14:32:19
Kerem a szovodmenyek kideritese erdekeben keresse fel szemeszet, agysebeszet.


ZsZ · vwt3.hu/ 2008.11.18. 14:27:13
Ket sav allna rendelkezesre, ha a kulso nem parkolokent funkcionalna. Ott egy ezustszurke Focus a hatterben bujkal eppen. Lehet pont ele kellett volna beallnia a gepnek.

ColT 2008.11.18. 14:10:00
Azonban a villamosnak ha erzekelte a mar savjaban levo kukast fekeznie, esetleg megallnia kellett volna. Mar csak a balesetmentes jutalom miatt is megerte volna a sofornek. Es egy kukasauto nem egyik pillanatrol a masikra manifesztalodik oda, kulonosen nem forgolodas kozben.

BB 2008.11.18. 14:19:57
Emlekeim szerint- iden ovlastam a RKESZben- viszotn tolatzast, nagy jarmuveke manoverezeset segitok a forgalom idoleges megallitasaval is segithetik. Este elokeresem.

TH 2008.11.18. 14:55:39

isti77 2008.11.18. 14:38:13
Lehet, hogy ennél jobb sztorija volt.
Két ötletem van:
1) Mentem egyenesen, amikor egyszercsak belefutottunk egy térgörbületbe, és már cska azt láttuk, hogy a sávunk összefolyik a sínekkel...A villamos meg pont mellettünk volt, esélyünk sem volt elkerülni az ütközést.
2) Mentem egyenesen, amikor hirtelen a villamos index nélkül elém vágott. Pont telibe kapta a kocsi bal elejét...Esélyem se volt elkerülni az ütközést!

TH 2008.11.18. 14:59:03

Szerintem egyértelmű, hogy még ha a nagy járművek manőverezését elősegítendő a forgalmat időlegesen meg is lehet állítani, azért a kötött pályán közlekedő villamossal esetleg nem kéne kísérletezni. Szépen meg lehet várni, amíg elmegy, és utána az autókat leállítani. Szóval nem hiszem, hogy ebből kihozható vétkesnek a villamos vezetője, de a jó ég tudja...

Matrix_ 2008.11.18. 15:05:44

hacsak a villamos vezetőjét nem fűtötte valamilyen személyes bosszú, biztosra veszem, hogy megállt volna. (márcsak az utasok miatt is)
Van egy olyan érzésem, hogy bármi is történt a villamos vezetője nem számított a kukásjanira, amaz meg a társaival karöltve baszott odafigyelni arra amit csinál.

váj mi 2008.11.18. 15:07:50

Szerintem kár itt vitatkozni azon, hogy a kukásautót hogyan irányították a kollegák vagy hogyan nem.
Villamos kötöttpályás, kukásautó nem kötöttpályás jármű. Nem a KRESZre, a józan paraszti észre hivatkozva, mijabüdösfrancot keresett a villamossíneken a kukásautó? Olyan kicsi és jelentéktelen lenne az a sárga kelgyó? :P

BB 2008.11.18. 15:27:58

Kopi3. Most vizsgáztam C-s Kreszből, még friss, csak azért vagyok ilyen okos... :-) De kikerestem a teszt-CD-ről:
A hátramenetet irányító gépkocsikísérő jogosult-e megállítani a forgalomban részt vevőket a manőver végrahajtásának idejére? Nem.

Másik kicsit még vonatkozó kérdés:
Kényszerítheti-e megállásra vagy visszalépésre a gyalogosokat az ábrán látható tgk? (Ábra: tgk tolat kifelé egy kapuból). Nem.

Azt azért nem feltételezem a villamosvezetőről, hogy ha látta a síneken a kukást, meg sem próbált megállni. Meg aztán a villamos fékútja kicsit nagyobb, mint egy tgk-é. Szerintem a kukásautó vezetője nem vette figyelembe azt, hogy mennyire lóg be a fülke kanyarodáskor a másik sávba.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: egyedi példákat szerintem mindannyian mindennel kapcsolatban fel tudnánk hozni, a kérdés az volt, hogy szabályosan állítják-e meg a kísérők a forgalmat.

leaping cat 2008.11.18. 15:30:20

kopipi, nagyon kedves vagy, de most komolyan: áll egymással párhuzamosan, egymástól 1 méterre két jármű, mindkettőnek az eleje sérült. Szerintem logikus következtetés, hogy az ütközés után legalább a kukásautó odébbállt, tehát a baleset körülményeiről a képek semmit nem árulnak el.

Rocko- 2008.11.18. 15:44:22

oké, a kocsi szemetet szállított, de ne mcsak hátul. :)

Perillustris 2008.11.18. 15:54:39

"csak éppen a "nagysárgatestvér" úgy gondolta, hogy az ő kötött-pályás közlekedését nehogymá' akadályozzák és figyelmen kívül hagyta a jelzéseket"

Bizonyára az elvetemült villamosvezető még fel is gyorsított. Nagyon kemény tortúra elé néz az a BKV-sofőr, aki balesetet szenved, ha hibás, ha nem, úgyhogy ha azt el lehetett volna kerülni, akkor elkerüli.

biller 2008.11.18. 15:56:06

villamosvezető ismerősöm mesélte hogy egyszer egy autós belement az általa vezetett UV (pár éves már a sztori) 3. kocsijába oldalról(!). A sofőr azzal védekezett, hogy azt hitte(!), csak 2 kocsiból áll a villamos! :)
Egy másik esetben pedig ugyanígy eléfordult egy autó, amit sikeresen telibekapott. Az a sofőr pedig azzal indokolta, hogy miért nem nézett a tükörbe, mielőtt ráfordult a sínekre, hogy azt hitte, nem fog jönni villamos, mert úgyis olyan ritkán jár! (Egy statisztikus veszett el benne - jó mélyen.) :):)

Rapid136 2008.11.18. 16:01:55

Megjegyzem a jelzett helyen valóban van egy szűk zsákutca, ahova a két szélén parkoló autók miatt tényleg 3 sáv kell a betolatáshoz. Amúgy meg egy kukásautó nem rövid, és miután az első kerekek hátrébb vannak, mint a sofőrülés, szerintem ha a kereke hozzáért a félgömbökhöz, akkor az eleje lazán a villamossin felett volt.

már megyek is tovább... 2008.11.18. 16:22:51



tolatni vagy megfordulni akart?

tehenke 2008.11.18. 16:24:11

Ha Trobinak igaza is van:
Nehogymá, mert én kirakok két trógert, az majd szabályozza a forgalmat. Ha kiáll, akkor max gyalogosnak minősül. Én simán kikerülöm az ilyeneket. Én sem küldök ki két embert megállítani a fő utcát, mert beállok, kiállok valahonnan.

storyline :) 2008.11.18. 16:37:42

"tehenke 2008.11.18. 16:24:11

Én simán kikerülöm az ilyeneket."

Aztán beszaladsz a kukásautó alá! De nem baj, majd a blog saját halottjának fogunk tekinteni!

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.11.18. 16:39:00

"Mityu nemrégiben elkapott ugyanis egy pillanatot, amikor kukásautó vezetője rutinosan megpróbált visszafordulni a Demszky-bogyókkal szegélyezett villamossíneken."

Ezeket úgy hívják, hogy FEKVŐ RENDŐRNŐ. Tessék már megtanulni! :)

Káposztakukac 2008.11.18. 16:39:47

azt azért ugye tudjátok, hogy a sárga fényjelzés miatt a kukás autó igenis megfordulhat ott? konkrétan azért, mert az adott szakaszon egy olyan sikátorszerűségbe kellett bekanyarodnia(vagy ki), ami csak a síneken keresztül elérhető egy kukásautó számára. de szeretem ezt a sok balfaszt itt a blogon. semmit nem tudnak, de azért jó nagy pofájuk van. persze a balesetet el lehetett és kellett volna kerülni. d

storyline :) 2008.11.18. 16:44:56

"Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.11.18. 16:39:47
... de szeretem ezt a sok balfaszt itt a blogon. semmit nem tudnak, de azért jó nagy pofájuk van..."

Na most kihívtad magad ellen a sorsot, meg kivívtad a szájkaratéjosok haragját!

Rapid136 2008.11.18. 16:53:23

Ja, ha meg nem viszi el a szemetet, akkor is az ő anyjukat, ha meg a szabálytalanul parkolóktól nem tud közlekedni, akkor is, mert miért nem kisebbel jár.
Sehogy nem jó ez...
Mondjuk Baselban két munkás feldobálja egy teherautóra a szemeteszacskót, de csak ha be van kötve a szája. És beperel ha dróttal csinálod, mert megsértheti a kezét. Mondjuk ott kisebbek az utcák és a házak is. Szeretek reggel a kukaürítésre ébredni... De akkor is a munkájukat végzik, ha valakinek nem tetszik, csinálja, jó állás, fullextrás klimatizált vezetőfülke (haverom dumált sofőrrel).

Zotyabácsi 2008.11.18. 16:56:16

a 25. § (2) bekezdésében foglalt rendelkezést figyelmen kívül hagyhatja; (jobbratartási kötelezettség)

b) 22 és 6 óra között - a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. jelzőőr állítása) megtétele mellett és legfeljebb 10 km/óra sebességgel - egyirányú forgalmú úton és osztottpályás út bal oldali úttestjén a menetiránnyal szemben is közlekedhet;

c) legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is közlekedhet;

d) olyan helyen is megállhat, ahol az egyébként tilos;

e) behajthat olyan útra, ahová egyébként behajtania tilos.


záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad;

Tehát nem fordulhat meg a záróvonalon.

GRX 2008.11.18. 16:57:40

Azt azért vágjátok hogy az FKF milyen jó kis helyszínelő verdát kukázott össze magának? :) Ennyiből nem tudom megállapítani, hogy Mondeo, Passat, esetleg C5, de nagyon csilivili.

4Si · http://www.autoteszt.eu/ 2008.11.18. 17:05:01

Ezek a kukások kurva veszélyesek. Úgy közlekednek ezekkel a böhöm kukásautókkal, mintha bicikli lenne alattuk. Hasonló véleménnyel vagyok a BKV buszosairól is. Csak tudnám, hogy ezek hova sietnek, bazmeg...

Stanci 2008.11.18. 17:06:45

no a kukásért is kukás mehet

BB 2008.11.18. 17:17:25

Káposztakukac: a sárga fény semmi különösre nem jogosítja fel a kukásautót. "A figyelmeztető jelzést használó járművel kapcsolatos fokozott óvatosság követelménye még nem jelent elsőbbségadási kötelezettséget". Vagyis a kukásnak figyelnie kell arra, hogy jön-e kocsi, villamos, stb., és nincs elsőbbsége.
Szóval talán te is utánanézhetnél dolgoknak, mielőtt lebalfaszozol itt mindenkit.

Krisi 2008.11.18. 17:24:32

Kicsit OFF, de kb. méterre pont itt gázoltak halálra egy nőt múlt hét szerdán estefelé. Szóval vigyázzatok. Főleg gyalog...

Kopi3.14 2008.11.18. 17:27:27

leaping cat 2008.11.18. 15:30:20

Mondom, hogy irany a szemeszed.

A kukasautonak az oldala serult, ami az utkozesi iranyt mutatja. A futomu is, latszik hova akadt bele a villamos. Annak kovetkezmenye a frontalis iranyu serules.
Ha vizualisan nem megy, akkor fizikazd ki. lenduletek, erok alapjan, egy utkozesnel mi merre mozdul, deformalodik. Par rajz es megerted.

4Si · http://www.autoteszt.eu/ 2008.11.18. 17:50:17

Tudom, hogy nem a reklám helye, de ma történt egy elképesztő baleset a BAH csomópontnál. Egy kamion felemelt platóval közlekedett és telibe kapott egy táblát a platójával, majd az oldalára borulva a járdán kötött ki. Csináltam belőle egy postot, vannak képek is. Aki szeretne szörnyülködni az a nevem mellett látható linken megteheti.

TH 2008.11.18. 17:55:37

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.11.18. 16:39:47
Bár a belinkelt szabályok alapján sincs igazad, de azt én hozzátenném, hogy tőlem a kukásautó forduljon meg, ahol akar, használja a sárga lámpáját, DE figyeljen a forgalomra, és adja meg az elsőbbséget. Tök mindegy, hogy szabályos v. szabálytalan, ne okozzon balesetet! Szerintem. Én nem tartom tragédiának, ha átlépi a záróvonalat sárgán villogva (a muszáj nagy úr pl.), de vigyázzon. Hát ennyi.

ganyager 2008.11.18. 19:46:40

Gratula! :)

EBEUSS 2008.11.18. 20:03:05

Figyelni, figyelni, és figyelni!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.18. 20:30:46

és az milyen, tegnap Pesten, Múzeum körút, előttem fehér Transit furgon. Külső sávban haladunk, egyszer csak lazán megáll, mondom, oké, forgalmi ok. Aztán kibassza a vészvillogót és kiszáll egy ember jobbról és elkezdi a parkolóautomatát buzerálni. Előttük 15 méterrel két hely, de nem, a centrumos köcsögök a sávban parkolnak le. Hiába dudáltam, meg nem mozdult, csak föltette a sárga villogót a tetőre és ennyi. Eleve, milyen jogon jár ez nekik? Miért nem tudott a sofőr arrébbállni, amikor a kollégája buzerálja az automatát? Miért nem basszák meg az a jó kurva anyjukat?

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.11.18. 21:33:31

biztos van itt valami jogbubus, mert én annyira nem vagyok képben, de...
a sárga villogó tudtommal nem jogosítja fel semmire, max közmű hibaelhárítás, vagy egyéb nagy prezíciót igénylő tornagyakorlat elvégzésre, illetve ilyen jellegű csuklógyakorlat folyamatban létére, nem?

fzs.1933@gmail.com 2008.11.18. 21:36:00

Kukásautó témához pár megjegyzés.

Közfeladatot ellátó tevékenységről van szó, ergo közvetlenül(!) értünk van. (Nem a nagy pénzeket leszedő igazgatókról beszélek!)

Az, hogy egy ekkora autó elkezd forgolódni az úton, nem tíz, de még csak nem is száz méterről látszik. Nem tartom kizártnak, de nem gondolom, hogy minden odafigyelés nélkül kitekert volna balra, át a "ciciken", hogy be tudjon tolatni.

Egyébként ha azzal segítem a munkájukat, hogy ha jelzik, manőverkedni akarnak, akkor hagyom, hadd tegyék, mert akkor ők sem lesznek idegesek, én sem, és mindenki hamarébb szenvedhet tovább...

Ki jelezhet kinek? Nyilván a KRESZ azt írja elő, hogy kinek a jelzéseit vagy KÖTELES figyelembe venni. Persze, a házból kifaroló vezető valamely rokonyának jelzését nem kell, de attól te még LEHETSZ előzékeny!

Jó utat kíván
Fejes Zsolt

Tamara 2008.11.19. 10:07:43

Na azért a villamosvezetőket sem kell ám félteni, kicsit több türelem és tolerancia szorulhatna beléjük. Át lehet nézni a BKV blogba. Két hete pl olyat láttam, a Haller utcában a szívkórház magaságában, hogy most is felforr az agyvizem. Igaz, hogy az autós beállt a villamos elé, mert át akart kelni szerencsétlen a másik oldalra, elég lehetetlen forgalmi rend van ott. A villamos ráállt tőle féle méterre és 1 percen keresztül folyamatosan csörömpölt neki, az autó nem tudott továbbmenni, mert folyamatosan jöttek balról. A szerencsétlen végül bepánikolt és eléhajtott egy szabályosan közlekedő autónak, aki fékezés nélkül kb 60-al oldalról belément. Villamos meg tovább ment mintha mi sem történt volna....
OK, hogy az autós szabálytalanul állt 1 percig a villamos sínen, de lehetnénk kicsit türelmesebbek. Így összetört két autó és megsérült két ember. Sok értelme volt.

107! 2008.11.19. 18:26:20

Óriási a tévedés az esettel kapcsolatban!!!!!

Itt látszik, milyen féligazságokat szül a tájékozatlanság, a felületes utánajárás! Még el sem olvastam a reakciókat, de mivel ismerem az esetet (elég közelről), így tudom, hogy nem megfordulni szándékozott a rutinos sofőr. (Zárójelben jegyzem meg, ha bekötve ül a vezetőülésben, akkor most valószínűleg halott.)

A sztori a következő: Van egy kukás autó sofőrünk, aki végzi a munkáját, meg van ott a bécsi úton egy kis kereszt utca, ahol kukák kiürítése vált szükségessé. A teherautón utazik még két "fogdmeg" személyzet is, akik a későbbiekben fontos szerepet töltenek be a kialakult helyzet során. Jó szakember lévén Kukásautósofőr Úr tolatáshoz biztosítást kér a két segítő személytől. Azok közlekedési rendőrt meghazudtoló képességekkel megállítják a két forgalmi sávot, a villamost nem (még jó) Sofőr úr megkezdi a manővert (sima rutin vizsgán is alap feladatként szerepel sarok tolatás néven) Mesterünk megfeledkezik járműve azon tulajdonságáról, hogy tolatáskor "kaszál" az eleje, így egyszerűen betolja azt a szabályosan közlekedő bundáskenyér elé. Sajnos a Villamost vezető hölgynek nem volt annyi lélekjelenléte, hogy a kormány elrántásával elkerülje a balesetet.

Tehát a lényeg, hogy nem akart megfordulni a kukásautó!!!

Ez így elég vicces, de gondoljátok végig, hány poszt születhetett már úgy, hogy legalább ennyire messze volt a valóságtól, mint ez. (előfordulhat, hogy sok?)

Most pedig elolvasom a reakciókat is, hátha van min nevetni. :-)

(Ha kell van még egy pár közelim az utastérről. Elég jól lebontotta)

107! 2008.11.19. 18:39:24

Trobi 2008.11.18. 14:02:21

Ott a pont!

Ettől még ő volt a hunyó, de egész más a fekvése a gyereknek. Béna volt, nem pedig bűnöző.

A kísérőnek nincs joga megállítani senkit! A tolatás segítése annyit takar, hogy a segítő olyan helyeket is lát, amiket a vezető nem. (a gyakorlat persze teljesen más)

107! 2008.11.19. 19:01:15

Egyébként elég vicces helyzet alakult ki a helyszínen. Két olyan cégről van szó (BKV, FKF) akiknek van saját "helyszínelőjük" is. Elméletileg mi rendőrök, mentősök, BKV helyszínelők, FKF helyszínelők azért voltunk ott kint, hogy minden a lehető leggyorsabban visszaálljon az eredeti kerékvágásba, és hogy a későbbiekben okos íróasztalosok objektív képet lássanak a balesetet kiváltó okokról. Ehhez képest a két civil "helyszínelő" szinte egymásnak esett, védve mindenki a saját emberét, mit sem törődve az igazsággal. Különböző KRESZ §-okkal dobálózva. Nagyon vicces volt, és sajnos nagyon magyar!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.19. 19:17:41

Azokat a képeket, 107!, ha lennél szíves belinkelni. Érdekelne, hogy néz ki ez után a vezető(k) fülke(éjük). Köszi előre is!

Perillustris 2008.11.20. 17:18:16

"OK, hogy az autós szabálytalanul állt 1 percig a villamos sínen"

A villamoson pedig akár száz ember szívott.

Perillustris 2008.11.20. 17:19:35

"Ehhez képest a két civil "helyszínelő" szinte egymásnak esett, védve mindenki a saját emberét, mit sem törődve az igazsággal."

Engem az érdekelne, a BKV-s helyszínelő vajon mit róhatott fel a villamos vezetőjének.

TH 2008.11.20. 18:47:29

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.11.20. 17:19:35
Ismered azt a szót, hogy "védve"? :D
bocs, de a bkv-s helyszínelő semmit nem rótt fel a villamos vezetőjének, ez nyilvánvaló.

Perillustris 2008.11.20. 23:46:28

TH, de most komolyan, szerinted ez mit jelent: "Ehhez képest a két civil "helyszínelő" szinte egymásnak esett, védve mindenki a saját emberét, mit sem törődve az igazsággal."

TH 2008.11.21. 10:17:55

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.11.20. 23:46:28
Szerintem ez azt jelenti, hogy mindkét helyszínelő a saját emberét védve egymásnak esett. Tehát mindenki védte a saját emberét. Szerinted mit jelent?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása