Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Öt perc alatt tízszer majdnem meghaltam

2008.12.12. 08:14 :: Kisikasa

Laci alábbi indexeléssel kapcsolatos elmélkedésében kifejti, hogy milyen veszélyei vannak, ha valaki nincs tisztában vele, hogy mi van akkor, ha kanyarodó főútvonalról egyenesen haladva letér.

Sokat autózom én is, de most mégis gyalogos szemmel tapasztaltam, hogy rengeteg autós mennyire nem ismeri a KRESZT. Nevezetesen azt, hogyha főútvonalról letérsz, akkor INDEXELNI KELL.

 

Szerintem nagyon sok budapesti ismeri a helyet, Margit-körútról a Bem József utca után éles balkanyarral a Tölgyfa utcán keresztül lehet felhajtani a Margit-hidra. A főútvonal egy bazi nagy táblával jelölve van a Margit körút – Bem József utca sarkon, vagyis a hídra vezető út, az éles balkanyar a főút, ez így van ott mióta világ a világ. Ez egy kétsávos útszakasz, a körút a Tölgyfa es a Bem József is két sávban folytatódik. A lényeg, hogy értelemszerűen ha valaki a kanyarral a híd felé akar továbbhajtani, akkor nem kell indexelnie, hiszen a főúton halad. Azonban ha egyenesen akar továbbhajtani a Bem József utcán a Duna-part felé, akkor kötelező jobbra indexelnie!

Sajnos gyalogosan sokszor vezet erre az utam, a benzinkút sarkán állva nézem, hogy a lezúduló autók közül mikor haladhatnék át a Bem József utcán. Erre ugye csak akkor lenne lehetőségem, ha mindenki a Tölgyfa utca felé, a hídra fel tartana. Tehát tulajdonképpen átgyalogolhatnék itt akkor, ha nincs jobbra indexelő autó, hiszen akkor mindenki a Tölgyfa felé megy. Na ha ezt nézném, akkor 5 percen belül 10x meghaltam volna.

Egyszerűen 10 egyenesen a Duna-partra menő autó közül 7-8 nem indexel, teljesen szabálytalan!! Akkor döntöttem el, hogy ezt megírom nektek, mikor tegnap este ugyanitt ácsorogva és várva arra, hogy eltűnjenek az autók és átgyalogoljak, egy Focussal egy negyvenes jólszituált rövid hajú nő utassal, a bal oldali sávból, index nélkül egyenesen keresztbe hajtva a jobb oldali sávban is Tölgyfára kanyarodó autó előtt vígan áthajtott a Duna felé. Egészen elképesztő, hogy ilyenek hogy kapnak jogosítványt! Néztem a nő arcát, halvány lila fogalma se volt róla, hogy rettenetesen durván szabálytalan volt, most komolyan, simán lehet, hogy havonta többször is ugyanezt eljátsza utassal, gyerekkel, bármi; súlyosan veszélyeztetve önmagát, családjat és a másik autós épségét. Itt legalább 60-70-el veszik be a kanyart az autók, ha egy egyenesen belülről továbbhajtó hülye telibekap egy szabályosan balra tartót, az igen csúnya csatt.

Na szóval kb. ennyi  a történet, tényleg megdöbbentő volt számolni, hogy mennyi autós nem indexel itt jobbra letérve a főútról, az meg hagyján, hogy a jobb oldali sávból nem, pedig az is szabálytalan, de mikor valaki a belső sávból egyenesen továbbhajt index nélkül, az már egészen beteges. Ja és sluszpoén: egy dolog, hogy 10-ből 7-8 autó nem indexel ha letér a főútról, de hogy 10-ből 3 autós meg indexel balra ha továbbmegy a Tölgyfa utcán, az már egészen komikus.

Ha egy rejtett kamerát szerelnének a benzinkút sarkára ahonnan tökéletesen látható az egész, akkor napjában nem tucatnyi, de többszáz, akár ezer autóst is meg lehetne büntetni!

Lehet egyébként, hogy ez csak nekem ilyen evidens aki a környéken nőtt fel és ismeri a szabályokat erre, de akkor is durva, hogy ennyien nem figyelnek oda!

 

186 komment

Címkék: budapest index biztonság közlekedés autó béna veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parapali 2008.12.12. 08:16:29

kettő valami csipkebokor vessző??:-)

parapali 2008.12.12. 08:18:58

Na hogy hozzászoljak!az egy életveszély ahogy ott (is) mennek az autók!
1 hónapja ez fokozva volt ott mert valamit javítottak és a két sáv helyett volt egy és azt is jó magyar szokás szerint nem igazán jelezték! tehát ment a ki mit tud rendesen:-) van ott kamera a benzínkúton és szerintem a kutasok ha nincs tankolás a tévé helyett azt nézik:-):-)

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.12. 08:19:38

nem igazán értem a postíró problémáját, ez egy tipikus dolog.
no helyismeret, indexet nem használ. nabumm...

ui: mielőtt azt gondolná valaki, hogy jajde szabályos vagyok: én sem szoktam mindig indexelni.

Tehenke 2008.12.12. 08:34:20

Tényleg nem indexelnek butapesten az autók? Nebazz...

MosoMasa 2008.12.12. 08:42:19

A kresztankönyv ír az ilyen esetekről, és az oktató is külön kiemelte, hogy igenis kell balra indexelni, ámde közvetlenül a kanyarodás előtt, és nem előre, épp azért hogy a gyengébbeknek egyértelműsítse a helyzetet, mert ez a különleges esetek közé sorolandó főleg ilyen forgalmas helyen.

Secnir 2008.12.12. 08:42:31

" Na ha ezt nézném, akkor 5 percen belül 10x meghaltam volna."
"10 egyenesen a Duna-partra menő autó közül 7-8 nem indexel,"

percenként 10 autós, akkor az 5 perc alatt 35-40. tehát ennyiszer halhattál volna meg, kis hallhatatlanom.
haviszont
5 percen belül 10 nem indexel, akkor az azt jelenti, hogy 30mp-enként megy el egy autó arra. ha annyi idő em elég étmenni a zebrán, úgy olajozd meg a mankóidat.

Tehenke 2008.12.12. 08:44:31

Jaj.. Majdnem elfelejtettem:

Szerintem photoshopp.
Búcsúszex volt?

Tehenke 2008.12.12. 08:45:43

Ja, és a kép is kamu...

fzs.1933 2008.12.12. 09:01:30

"29. § (2)
Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."

Egyébként érdekes, mert nem túl rég volt szerencsém egy tesztet elvégezni (IQ teszt volt, szerencsére negatív lett...). Abban volt egy olyan kérdés, hogy a kanyarodó főútvonalról egyenesen továbbhaladónak kell-e jeleznie? És ha jól emlékszem, akkor a válasz az volt hogy nem! De majd minnyá megnézem!

Balesetmentes közlekedést!

Fejes Zsolt

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.12. 09:10:30

kedves Fejes Zsolt

köszönjük a paragrafust, de ezzel még vajmi kevés esélyed van Mózesként szétválasztani az autókat, egyúttal indexelésre késztetve őket ;)

MosoMasa 2008.12.12. 09:15:15

Az lenne az érdekes helyzet, ha egyik irányba sem kellene indexelni! :D

A káosz azért van, mert bár a főút "egyenesen" v. "folytatólagosan" halad ugyen, azonban technikailag kanyarnak számít.

Starfux 2008.12.12. 09:16:24

Én csak gyalogosként, a zebrán figyelem a kereszteződésnél kanyarodó autósokat: elenyésző töredékük indexel!!!

balazst 2008.12.12. 09:19:46

Régen jártam arra, de úgy rémlik, hogy a felfestés elég kopott volt, ha azt felújítanák sokat segítene. Sőt a baloldali sávnál simán lehetne záróvonalat festeni (ha nincs jelenleg is így), hogy aki abban megy, csak balra kanyarodhasson.

index 2008.12.12. 09:21:20

szerintem be kellene tiltani a zindexet. úgyis csak összezavar

BB922 2008.12.12. 09:23:00

nemúgyvan hogy ha irányváltás van, akkor függetlenül attól hogy merre halad a főút, nem tiltja hogy indexelj, azaz jelezheted balra indexeléssel hogy te a főúton tovább, balra akarsz haladni? Nem kötelező, de nem baj ha?
De ha letérsz jobbra (vagyis egyenesen mész) akkor kötelező, nekem így rémlik. Viszont:
10-ből 7 autó helyszíntől függetlenül nem indexel.

Naív posztírónak még egy pofon: nincs Mikulás se képzeld! :-)

nagyzee 2008.12.12. 09:25:36

A post címe nagyon jó "Öt perc alatt tízszer majdnem meghaltam" Ehhez kapcsolódóan hadd gratuláljak külön azoknak, akik pont ma ünneplik születésnapjukat. Mondjuk a 26-odikat.

lajcsi42 2008.12.12. 09:25:40

Nem is tudom, ez a szabály nekem sohasem volt egyértelmű a KRESZ-ben.
Pl. ha a főút balra kanyarodik, és egyenesen akarsz menni, akkor jobbra index? És mit csinálsz, ha ugyanitt jobbra is lehet fordulni? 1 villantás egyenes, hosszú index jobbra, vagy index + ablaktörlőt is bekapcsolod?

Kis ember 2008.12.12. 09:26:37

Nem mondod! Nem indexelnek??? Képzeld, még akkor sem állnak meg a zebránál, ha már leléptem és eljutottam az úttest feléig. És ráadásul még látszik rajtuk, hogy eszük ágában sincs megállni, sőt fel vannak háborodva. Csak nem bunkó-e az emberek nagy része? De!

theabore 2008.12.12. 09:26:51

Nekem azzal van problémám, hogyha nekem kell kikanyarodnom balra a főútra, tőlem balról jönnek, jobbról nem, ÉS nem indexelnek - na, ekkor szoktam anyázni, mert akkor már hatszor ki tudtam volna menni....

Dr.prof habil Ferenczhalmi Ferdinánd 2008.12.12. 09:27:01

Manapság index??? Mi az???? Különben Sára egy szopógép!

Jómunkásember 2008.12.12. 09:33:52

Az az igazság, hogy ha a közforgalmat rendesen felügyelnék, és szórni (és behajtani) kezdenék a büntetéseket a KRESZ-t megszegők közt, Magyarországot nem érintené a világgazdasági válság, sőt, az államadósság is jelentősen csökkenni kezdene.

Walaki 2008.12.12. 09:35:26

A nemindexelés ősi román szokás!

guderian 2008.12.12. 09:40:37

Engem idegesítő taplóságok:
- kanyarodáskor fékez, majdnem megáll és akkor vagy indexel vagy nem.Akkor már minek is?
-2 sávos úton 70-90-es tábla 50-el belső sávban. Szabátalanul előzöm jobb sávban.
- Úgy füstölő autó, hogy nem látom a rendszámát.
-Rendszeresen megadott balkéz szabály. Hetente törném össze magam különben.

Aqweren 2008.12.12. 09:41:34

Az is jópofa amikor az ellenkező irányba indexel mint amerre kanyarodik...

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.12.12. 09:42:46

öt perc alatt megbuktatott a vizsgabiztos forgalomból!!!!!

theabore 2008.12.12. 09:44:07

"Rendszeresen megadott balkéz szabály. Hetente törném össze magam különben."
Tesco parkoló RULZ!

theabore 2008.12.12. 09:45:41

töröttszárnyú angyal 2008.12.12. 09:42:46
"öt perc alatt megbuktatott a vizsgabiztos forgalomból!!!!!"

Túl sokat olvasod a blogot! :D
Mi történt?

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.12.12. 09:48:02

Kispest, Ady rákanyarodás, elsőbbségadás kötelező...
balról, kanyarodik be az autó oda, ahonnan én ki, vele egyidőben(!) elkezdek kikanyarodni,
rögtön félre is állított, hogy nem adtam meg az elsőbbséget a kanyarodó után jövőnek...

(5 perccel azután, hogy kijöttünk a telepről)

na_most_akkor 2008.12.12. 09:48:24

Namostakkor mongyátokmeg nekem, miaza zindex meg az a gyalogátkelőhej vagy mi.
Az én tizenötmillás verdámba eggyikse nincs és a zügyvéd aki megvette nekem a kocsit asztmongya a szerződésbe se nincs.
Úgyhogy én mindakettőt leszarom úgy mint eddig.
Meg a gyerek is aki a verdát vezeti meg az asszony is néha amikor az övé törött minden héten.

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 09:48:32

Tessek a masik MOZGASAT figyelni..az a biztos!

Az index max tajekozatat ..aztan vagy arra vagy nem...a vegen.

Szoval aki tenyleg tud vezetni az tudja azt is a forgalmi helyzet alapjan ki merre fog menni, mit fog csinalni a kovetkezo masodpercekben...

A jardan sem kell index megse mennek folyton egymasnak a nepek :-) csak tudnak gyalogolni...

Igyhat tessek vezetes kozben is FIGYLENI s forgalmat vazze! es nem bambulni, massal szarakodni figyeles heylett...

EzVan 2008.12.12. 09:49:32

Szerintem meg tévedésben van a posztíró.
Ugyanis azon a helyen, ha gyalogos vagyok, a zebra felől sehonnan sem látszik, hogy melyik a főút. Ami teljesen logikus.

Ne várja el senki, hogy a gyalogos olyan megközelítésben közlekedjen, mint egy autós. Neki a piros lámpánál tilos átmenni, zöld lámpánál átmehet, ha meg jelzés nélküli átkelő van, akkor ha lelép, a szgk köteles megállni. Kb ennyi egy gyalogos története. Többek között ezért nem kell jogosítvány a gyalogos közlekedéshez. Tessék a kreszt jobban tanulmányozni.

Secnir 2008.12.12. 09:50:41

"index 2008.12.12. 09:21:20
szerintem be kellene tiltani a zindexet. "
nemááá
akkor mit olvasok minden reggel? az origot?

isti77 2008.12.12. 09:50:49

"Ha egy rejtett kamerát szerelnének a benzinkút sarkára ahonnan tökéletesen látható az egész, akkor napjában nem tucatnyi, de többszáz, akár ezer autóst is meg lehetne büntetni!"

Lehet, hogy rosszul gondolom, de a kamerákat nem rejtett, hanem nagyon is jól látható helyre kellene tenni, mert SZERINTEM nem az a cél (legalábbis nem annak kellene lennie), hogy minél több autóst megbüntessenek, mivel ettől a bevétel bár nagyobb lesz, de a szabálytalanság nem lesz kevesebb, hanem hogy tudjanak róla, és már eleve úgy közlekedjenek, hogy betartják a szabályokat. Ha máshol nem is, legalább ott, ahol tudnak róla, hogy kamera van. Pl. M1-M7 Budaörsnél. Ott működni látszik.
+ egyszer: SZERINTEM.

Lunitari 2008.12.12. 09:50:56

Hát nem ez a legnagyobb problémánk, bár igaza van a posztírónak. Viszont amikor minden héten több halálos gázolás történik zebrákon, akkor nem ezzel kéne foglalkozni....

Winston Smith 2008.12.12. 09:51:47

Úgy látom nem mindenki vette a lényeget. Nem elsősorban a nemindexelés a baj.

Hanem hoogy a főút két sávban kanyarodik balra, és sokan a belső sávból mennek egyenesen, index, körülnézés nélkül! Ezáltal keresztezve a külső sávban szabályosan, a főút vonalát követve "kanyarodók" útvonalát, amiből könnyen egy komoly balesethez vezethet.

George Jung 2008.12.12. 09:52:02

Szevasz lajcsi42! Remélem, van jogsid! Rólad szól a poszt!

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.12.12. 09:52:35

apropó index.
adatbáziskezelés óra, tanár felteszi költői kérdést...
"mire jó az index!?" (IT-sok előnyben)
néma kuss, az egyik hülye megszólal elöl:
"irányváltoztatási szándék jelzésére"
Tanár vörös fejjel idegesen, üvölti
"GYERE IDE!"
srác nem mozdul
még kétszer elüvölti magát a tan.
srác feltápászkodik, odamegy hozzá...

"látod édes fiam, legalább 3szor vááltoztattál irányt, míg ideértél, és egyszer sem jelezted a szándékodat."
:D:D:D:D

x 2008.12.12. 09:55:57

1. Ott azert nem mennek 60..70-nel, inkabb 40.
2. A nok nem tudnak vezetni. Vagy ha igen, akkor kozlekedni nem tudnak. Ha azt is, akkor rondak :)
3. Az index es fout viszonya sokak szamara nem ertheto.

Lajcsi42: ez nekem minden napos problemam. A Verhalom utca es Szemlohegy utca keresztezodesenel a fout kanyarodik, en mennek egyenesen, indexelek. Ha eppen jon szembe a busz, soxor elenged, hogy konnyebben kanyarodjon. De kozben csorog felfele, mert azt hiszi hogy balra kanyarodok, felek hogy egyszer oldalba kap. Hogyan tudnam jelezni, hogy bar balra indexelek, mert leterek a foutrol, egyenesen mennek tovabb?

MosoMasa 2008.12.12. 09:56:28

www.hasznaltauto.hu/2544343_honda_civic_1995

Leírás: ...A belseje jó állapotú, csak a tető sérült! ....

Én nem látok valamit jól?

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 09:58:10

"ha meg jelzés nélküli átkelő van, akkor ha lelép, a szgk köteles megállni."

MAJDNEM jo ...

akkor ha FÉKTÁVOLSÁGON KÍVÜL LELÉP

IGY helyes a KRESZ szerint.

A a gyalog ugynis KÖTELES meggyőzödni a lelépés elott annak veszelytelensegerol.

Az autos meg a zebra lattan....

Köteles arra felkeszülni, hogy
HA VAN a zebrÁN (azaz már rajta) gyalog akkor
AKÁR MEGÁLÁSSAL is (tehat NINCS KÖTELZŐ megallás !!!! eloirva) a gyalogot engedje atkelni...

Az autos felkeszules pedig abbol all, hogy
mérsékli a megközelítésí sebességét
Elvárás az, hogy 35 km/h fölött ne legyen...

Arra viszont nem kell szamitania, hogy
(a balfasz TV kampany ellnere sem)
az onygilkos gyalog fektavon belul fog ele lepni a jardarol...

Ez ugyanis TILOS a gyalognak!!!

okoskérdésokosválasz 2008.12.12. 09:59:26

Mondjuk van olyan ország, ahol a köztéri kamerák beválltak, csak szánni kell rá pénzt.
London, UK.

Zsnemeth 2008.12.12. 10:00:26

Én sem értem mi ez a meglepődés.
Én tavasztól őszig szoktam bicajjal közlekedni minden nap munkába,napi 18 kilométert megtéve, és azt tapasztalom hogy hiába mindig a bicigli úton és a járdán közlekedek, néhol az autósok betudnak hajta 1-1 utcába ami keresztezi a bicigliutat és a járdát.Ami a gond hogy többször tapasztaltam már hogy mielőtt egyenesen haladnék tovább jobb ha hátrafordulok nem-e akar 1 autós befordulni elém és nagyon sokszor volt már hogy de jól tettem mert többször simán elém hajtottak és még csak rám se nézet hogy bocs vagy kösz csak azt hitte én csak gurulgatok.
De mesélhetnék járdán parkoló autókról ami mellett halad a bicigli út és én kora reggel nyugodtan haladva a sok parkoló autó között 1 autós úgy döntött ö szivesebben parkolna keresztbe a bicigli úton épp csak azt nem látta hogy én meg épp jövök és énse láttam meg számítottam arra hogy a sok parkoló autó közül a végénél 1 épp kihajt elém és én nagyon véletlenül és valami csoda folytán épp hogy eltudtam rántani a kormányt még mielőtt a motorháztetőn csúsztam volna végig.
Vannak rendes és figyelmes vezetők is nagyon sok,de sajnos vannak olyanok is akik figyelmetlenek én pedig biciglivel sebezhetőbb vagyok mint az az autós.

theabore 2008.12.12. 10:00:41

magampista 2008.12.12. 09:56:28
www.hasznaltauto.hu/2544343_honda_civic_1995

De legalább "Nem dohányzó" :D Bár az nincs ott, hogy hölgytulajtól :D:D:D:D

Tehenke 2008.12.12. 10:00:46

Reggel bekapcsoltam én is az indexem, és néztem: Most jó, most nem jó, most jó, most nem jó...

MosoMasa 2008.12.12. 10:03:06

tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 09:58:10

ez a zebrás dolog mintha nem így lenne....újabban.

1.4IE 2008.12.12. 10:03:40

Tudom hogy nem a témához tartozik, de Fejes Zsolt-tól kérdezem hogy tulajdonosa-e egy cápa BMW-nek?

Winston Smith 2008.12.12. 10:04:57

"Bár az nincs ott, hogy hölgytulajtól :D:D:D:D"

Persze hogy nem hölgytulajtól van. Hanem egy nyugdíjas vidéki orvos használta, aki a széltől is óvta, fűtött garázsban tartotta, és csak a boltba meg a templomba járt vele.

Most van rajta egy-két karcolás, de amúgy ellől eltekintve tőkéletes állapotban van.

Egyenlítő 2008.12.12. 10:06:49

Kéne már valamit kezdeni ezzel a sofőrbűnözéssel. Hol van ilyenkor a Magyar Gárda?

Aqweren 2008.12.12. 10:08:26

tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 09:48:32

Nahátazért nem mindig megy a mozgását figyelem című népi játék...igazad van, sokszor bejön, de amikor elkezd bizonytalanul fékezgetni előtted a pógártárs, akkor max. annyit sejthetsz hogy akar valamit, de hogy mit, azt élő ember meg nem fejti....;)

Juteszembe, a napokban rengeteg ótót láttam jobbra indexelni, majd hirtelen balra és úgy kanyarodni balra. Ez valami új divat, vagy van újabb KRESZ módosítás? :D

salvatore 2008.12.12. 10:10:47

Zsnemeth: elém ajtót nyitott egy igen kedves hölgy (picsa), nagy esés lett a vége, plusz még ő volt megsértve, hogy megkérdeztem mi a qrva annyáért nem néz bele a tükörbe nyitás előtt. Legközelebb egy kamion, vagy busz nem fog fennakadni rajta, hanem simán leviszi, a fél lábával együtt a szép bokaláncát is...

Egyébként meg sok a barom biciklis is.
Tunnék mesélni....:-D

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 10:11:59

"ez a zebrás dolog mintha nem így lenne....újabban. "

IGY VAN AZ !!!

A KRESZ NEM valtozott..egylore...tervek vannak.

Agyement kampanyok is vannak, hogy
a szandek is elsobbseg, meg hasonlo baromsagok

De a KRESZ egyelőre még változatlan...

salvatore 2008.12.12. 10:12:12

Az a baj a női vezetőkkel, hogy nem biztos, hogy jobbra kanyarodik, ha balra indexel:-D

MosoMasa 2008.12.12. 10:13:48

"Agyement kampanyok is vannak, hogy
a szandek is elsobbseg, meg hasonlo baromsagok"

Akkor mi a bélért cicognak, hogy bbüntetik már!?

nanemá 2008.12.12. 10:15:42

lajcsi42 2008.12.12. 09:25:40
"Nem is tudom, ez a szabály nekem sohasem volt egyértelmű a KRESZ-ben.
Pl. ha a főút balra kanyarodik, és egyenesen akarsz menni, akkor jobbra index?"
Ez komoly? Józan paraszti ésszel is egyértelmű, hogy kanyarodó főút esetén, ha egyenesen tovább akarsz menni, akkor indexelni kell.
"És mit csinálsz, ha ugyanitt jobbra is lehet fordulni? 1 villantás egyenes, hosszú index jobbra, vagy index + ablaktörlőt is bekapcsolod?"
Nem találkoztál pl. olyan kereszteződéssel, ahol jobbra kétfelé is lehet menni? Vagy ilyen alapon azt is lehet mondani, hogy nem egyértelmű, hogy mit akar a jármű, ha jobbra indexel, mert lehet, hogy csak le akar húzódni az út szélére, nem kanyarodni akar.

Labasmaz 2008.12.12. 10:16:01

"- Mi a baj a szoke noi vezetokkel?
- ???
- Az, hogy ha balra indexelnek, nem biztos, hogy jobbra fognak kanyarodni."

salvatore 2008.12.12. 10:16:13

Ti csak álljatok meg azt rugdaljátok át a zebra mellett állókat, ha át akar menni, ha nem.
Egyébként neg szándékot honnan lehet látni egyértelműen??

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.12. 10:21:40

magampista

a civic-kel semmi gond nincs, és igaz a szöveg is. a teteje sérült. igaz, azt már nem írta oda, hogy az elejétől a hátuljáig :D

Tehenke 2008.12.12. 10:23:17

nanemá
Ez most komoly? Ahoyg mondani szoktam: jogsi megfog, kettétép.
Tipikus szóró kérdés szokott lenni vizsgákon...
Már aki úgy szerzett jogsit ugye.... :)

Ismertem egy csajt, az olyan "mellbedobással" szerzett jogsit, hogy öröm volt nézni. Máig is vezet, és fingja sincs az egészről, minden helyzetet igyekszik szintén "Mellbedobással" rendezni... Csak ahogy múlnak az évek, ez a skill kopik... :)

EÖ (törölt) 2008.12.12. 10:23:28

nekem van egy fideszes munkatársam, aki csak jobbra indexel, balra nem hajlandó

egyébként meg térfigyelő installáció és utána pedig csekkgyártó automata üzembehelyezése az egyedüli pedagógia jellegű megoldás az ostoba vezetők ellen

vonal 2008.12.12. 10:25:43

tantinéni: ez igazán okos meglátás, kivéve, hogy attól még, hogy tilos lelépnek a gyalogosok a zebrára és az autós KÖTELES MEGÁLLNI, mivel ő az erősebb, tehát nem ütheti el JOGOSAN az óvatlan gyalogost. (tudod az is benne van a KRESZ-ben, hogy ott is lassítani kell és fékezni, ha nincs is zebra, de leléphetnek - pl. villamosmegálló)

örülök, hogy pont egy női vezető lett a posztban kiemelve, miután a cikk további részében arról van szó, hogy 10-ből 8-an nem indexelnek, megint le lehet vonni az általánosító női vezetőket lehúzó következtetéseket.

Akkor talán nézzük meg a statisztikákat, hogy a férfiak vagy a nők okozzák-e a több balesetet.

végül, de nem utolsósorban:
a világon mindenhol így van, hogy rengetegen nem indexelnek ott, ahol kell, van olyan európai ország, ahol konkrétan átmennek a zebrán az autósok akkor is ha zöld van és nem érdekli őket a gyalogos, szóval hagyjuk már ezt abba, hogy "jó magyar szokás szerint", meg "budapesten nem indexelnek" ezt miért kell ÁLLANDÓAN?? Ez nem magyar szokás, hanem általános "autós" szokás (jó kivéve egy-két tényleg kultúrált helyet, ahol már az állatok jogainak szabályozásánál tartanak annyira rendben van minden).

és miért van, hogy az autós mindig magát nagyon okosnak és szabályosnak tartja egy négy keréken járó ellenőrző és fegyelmező hivatal, akinek azonnal dudálnia kell, ha bármi szabálytalanságba ütközik.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szerintem, ha visszavenne mindenki a krva nagy önbizalmából, és a fejlett igazságérzetét a saját vezetési stílusának jobbítására fordítaná már megfeleződne a balesetek száma.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gera 2008.12.12. 10:26:14

Szerintem ott nincs zebra, pont a permanens életveszély miatt, úgyhogy a zebránál elsőbbségadás most nem igazán téma. A posztoló csak simán át akart kelni az úton.

Egyébként én ott ennél sokkal durvábbat láttam. Az említett elágazástól vagy 100 méterre a Bem József utcába jobbról betorkollik egy kis utca, a Kandó Kálmán utca. Egyszer onnan jöttem kifelé, előttem egy Passat szétnézett, majd lazán kikanyarodott balra (szembe a forgalommal) és padlógázzal elment a kereszteződésig, ahol jobbra kanyarodott a Tölgyfa utcába. Látszott rajta, hogy tudja, hogy tilosban jár. Nem tudom, mi történt volna, ha jön a szokásos autóözön a körútról kb 70nel.

Gera 2008.12.12. 10:27:27

vonal - Megtett kmre számolva a nők ha jól emléxem olyan 30-50%kal több balesetet okoznak.

Lunitari 2008.12.12. 10:28:00

Egyéves Önkéntes 2008.12.12. 10:23:28

Ha a főúton marad, nem is kell balra indexelnie ;)))

theabore 2008.12.12. 10:28:10

"Ti csak álljatok meg azt rugdaljátok át a zebra mellett állókat, ha át akar menni, ha nem.
Egyébként neg szándékot honnan lehet látni egyértelműen??"

Indexet a gyalogosokra is!

EÖ (törölt) 2008.12.12. 10:28:48

tehenke

azt a férfit se nagyon értem meg, aki két csöcs (o)(o) láttán hanyattesik és:
-nem büntet,
- vizsgán átenged,
- ingyen hitelt ad,
- autót kereskedésben ingyen odad
- házat vesz a hölgynek
- stb...

Mert megdugni gondolom nem hagyja magát, ha elfelejt indexelni.

Lunitari 2008.12.12. 10:30:04

A nők számszeint több balesetett okoznak, de kisebb súlyúakat mint a férfiak.

x 2008.12.12. 10:30:14

Nanema:
Feljebb irtam egy helyzetet, amikor problema, hogy nem tudom jelezni, hogy pontosan merre szeretnek menni. Jon szembe a busz, latja hogy indexelek, balra leternek a foutrol. El akar engedni, villog, integet, de nem all meg teljesen, csak lassit, es szepen becsorog az egyenesen meno ut ele.
Ok, altalaban nem gond, mert nekem meg kene varnom, hogy elmenjen, de ha el akar engedni, akkor ciki...
Minden nap megyek arra. Baj meg sohasem volt belole, de idegesit, hogy soxor nem ertjuk egymast, es nem tudom jelezni neki, hogy egyenesen mennek.

salvatore 2008.12.12. 10:31:01

A parkolásról ne is beszéljünk...:-DDD

salvatore 2008.12.12. 10:34:57

theabore: igen ez egy jó 5let:-D

Tényleg, én, ha gyalogosan közlekedem- ritka- fel szoktam rakni a kezem, az biztos. Egyébként meg a felemelt kéz időnként csodákra képes: bocs.., ugyanmá engeggyé be...

Lunitari 2008.12.12. 10:35:51

A nők számszerint több balesetet okoznak, de kisebb súlyúakat, mint a férfiak.

Javított kiadás :D

grigorij (törölt) 2008.12.12. 10:39:04

Az viszont senkinek semtűnik fel, hogy a delikvens a ZEBRÁNÁL várakozott!?
És ezek szerint egyetlen autós sem LASSÍTOTT, vagy állt meg!?

Egyébként ugyanez van Angyalföldön, a Béke térnél. Béke út, Újpest felől, két sáv egyenesen a Béke tér felé, a jobb szélsőből enyhe kanyarral a Szegedi út felé is el lehet ágazni. Gyalogosok állnak a sarkon, nézik az általában 70-80 km/h-val érkező autósokat, látják, hogy az érkezők egyenesen mennek-e, vagy indexelnek, hogy lekanyarodnak?
Természetesen 10-ből 7 nem indexel, csak full gázzal jobbra, be a gyalogosok közé! És a legtöbb közben telefonál...

salvatore 2008.12.12. 10:39:36

Lunitari: viszonylag kevés kamionsöfőr van köztük.
A nők, meg soxor balfaszkodnak, és ha az ember néz rájuk, hogy ez meg mi volt, teljesen természetesnek veszik, hogy Ők ezt megteheteik, az elsőbbség garantált, stb. Fel kéne már nőni, meg tényleg meg kéne emelni a kacsót arra a bizonyos bocs, elqrtam-ra. Hidd el elnézőbb az ember ha látja.

Tamaravera 2008.12.12. 10:42:48

Na, engem pont ezért rúgtak ki a forgalmi vizsgáról. Már láttam a célt, amikor index nélkül letértem egyenesen, a kanyarodó főútvonalról. Egy életre megtanultam a szabályt.

Nem kéne ebből férfi-nő kérdést csinálni. A lényeg az, hogy a jogosítvánnyal rendelkezők 80%-a megbukna kreszből, és még az általuk ismert szabályokat sem tartják be.

Tehenke 2008.12.12. 10:43:33

"egyébként meg térfigyelő installáció és utána pedig csekkgyártó automata üzembehelyezése az egyedüli pedagógia jellegű megoldás az ostoba vezetők ellen"

Szerintem meg pont ez a baj. A hatóság egyszerűen magukra hagyta az embereket, és ezzel az objektív felelősséggel egy arctala hivatal mögé vonult, akit az érdekel, hogy a lóvét beszedje, de valójában ki volt a bűnös, az nem.
Amíg ez így megy, addig lehet számítani a közlekedési (és egyéb más!) szabályok fokozott figyelmen kívül hagyásával.
Amíg a hatóságna ka pénzbeszedés előbbre való a bűnmegelőzésnél, vagy akár a bűncselekmények, szabálysértések felderítésénél, addig nem lesz javulás. Valószínű egyszerűbb névtelenül kiküldeni egy büntit pár hónap múlva, amikor az ember nem is emlékszik, hogy járt-e arra, mint megállítani, és személyes konfliktusba kerülni a szabálysértővel. De amíg a rendőrségünk ilyen gyáva és gerinctelen, addig ne várjunk javulást.
Igenis álljon oda egy rendőrt, aki ott, azonnal! Vonja ki a forgalomból a vétkest, ezzel példát mutatva a többi autósnak is.
Ja, hogy megfenyegetik a rendőr családját, feleségét akkor? Ez esetben a tisztelt fakabát RT-nek elgondolkozni, hogy érdemes-e egy olyan testületért kockáztatni a testi épségét, ahonnan a minimális háttértámogatást/védelmet sem kapja meg.
Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.

Lunitari 2008.12.12. 10:44:15

salvatore 2008.12.12. 10:39:36

LOL, tudod mennyi köcsög csávó is így vezet..sőt még neki áll feljebb....Na ezeket a Dunába lőném tárgyalás nélkül....

nagyzee 2008.12.12. 10:45:35

Igen, tantinéni többnyire egyoldalúan értelmezi a KRESZ-t...

Kedves tantinéni, emlékszel? Ezt írtad nekem:
"Tartsd be a rád vonatkozo reszt!
A masikkal meg ne torodj, az nem dolgod.
Arra ott vannak a rend derek őrei..."

nos ebben az esetben és is ezt javaslom neked, ne a gyalogosok kötelezettségével foglalkozz autósként:

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni.
....

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni...


Ebben szó nincs féktávolságról, egyébről, 35km/h-ról. Ennyi a lényeg: "elsőbbséget kell adni" Bírósági állásfoglalásom nekem is van, sz@rt sem ér. A lényeg a fokozott óvatosság, ha észleled, hogy zebra van, már messziről figyeld, van-e ott gyalogos a környéken és figyeld a szándékait,és szükséges mértékre lassíts.

"A masikkal meg ne torodj, az nem dolgod.
Arra ott vannak a rend derek őrei..."

Lunitari 2008.12.12. 10:47:12

nagyzee 2008.12.12. 10:45:35

Nálad a pont ;)

Gera 2008.12.12. 10:49:31

grigorij - Nem merném 100%ra állítani, de ott szerintem nincs zebra. Erősítsen, vagy cáfoljon meg valaki.

tehénke - Az objektív felelősséggel semmi gond, a bűnöst büntetik meg, ugyanis otthon szépen lejátssza mindenki a meccset a fiával / lányával / feleségével / sógorával / haverjával, aki valójában vezette az autót.

koanla 2008.12.12. 10:51:43

isti77 2008.12.12. 09:50:49

"Lehet, hogy rosszul gondolom, de a kamerákat nem rejtett, hanem nagyon is jól látható helyre kellene tenni, mert SZERINTEM nem az a cél (legalábbis nem annak kellene lennie), hogy minél több autóst megbüntessenek, mivel ettől a bevétel bár nagyobb lesz, de a szabálytalanság nem lesz kevesebb, hanem hogy tudjanak róla, és már eleve úgy közlekedjenek, hogy betartják a szabályokat. Ha máshol nem is, legalább ott, ahol tudnak róla, hogy kamera van. Pl. M1-M7 Budaörsnél. Ott működni látszik.
+ egyszer: SZERINTEM."

Igen, bizonyára. És így mindenhová tenni kéne kamerát, rendőrt, ahol "elvárjuk", hogy szabályosan közlekedjen a tisztelt autós söpredék. Öööö, hol is várjuk ezt el? Ja, mindenhol, ahol csak közlekedik a sok nyomorult? Hmm...
Szóval addig, amíg nincs minden sarkon rendőr, kamera, addig csak kvázi szúrópróba-szerűen lehet(ne) hatékonyan rendet tartani, ha már az isten barmai nem ébrednek rá, hogy ez nekik hosszú távon jó. Ti. ott is be kéne tartani a szabályokat, ahol nem érnek tetten. Persze tudom: besúgó, feljelentő, bokorból kiugró rendőr, rendőrállam, stb...

Tehenke 2008.12.12. 10:53:05

Gera

Szerintem meg pont nem. A Gondolj a sok cégautóval száguldozókra. A nagykutyák helyett most már legálisan lenyeli a büntit a cég.
Amúgy nem láttam még olyan apát, aki jogszerűen bevonhatta volna a lánya kocsiját.
Már ha egyáltalán megemlítik az ilyesmit újgazdagéknál.
(kösd be az öved, mert megb@sz a rendőr, mondta Zsanett)

fater 2008.12.12. 10:54:47

Bátor ember aki az autósok indexelése/nem indexelése alapján le mer lépni az úttestre.

salvatore 2008.12.12. 10:55:38

Luni: rájuk is agyanaz vonatkozik, de hidd el húsz éves vezetés után meg tudom mondani 100 m-ről ki vezet. Ritkán tévedek:-D.

Tehenke 2008.12.12. 10:56:26

koanla: Anyád az autós söpredék. Egy autós blogon vagy, köcsög.
Amúgy, hogy írásodra reagáljak: nem az a baj, hoyg nincs minden sarkon rendőr, hane maz, hogy sehol sincs. Vágod a különbséget, nem? Ha egy melegfelvonuláson vagy tüntetésen el tudják árasztani a várost, akkor elvárható lenne a mindennapi jelenlét is. Más országokban ez megoldható. Csak ki kéne szálniuk a kocsiból.

gfuller 2008.12.12. 11:02:04

" salvatore 2008.12.12. 10:16:13
Ti csak álljatok meg azt rugdaljátok át a zebra mellett állókat, ha át akar menni, ha nem.
Egyébként neg szándékot honnan lehet látni egyértelműen?? "

Onnan, hogy néz jobbra, néz balra és próbálja kikalkulálni mikor kell elindulnia, hogy élve jusson át. Ha nem 60+-szal rongyolnál a zebra felé, még egyértelműbb lenne a helyzet.

Az egy dolog hogy az oktatók is úgy tanítják, hogy ne csalogasd a gyalogost, ettől függetlenül aki ilyen kérdez az nagy valószínűséggel mindig ragaszkodik a tanultakhoz...

Nem vagyok fideszes 2008.12.12. 11:04:37

A postírónak tökéletesen igaza vagyon. Én is itt lakom a környéken, naponta megyek arra és valóban botrányos, mennyire nem ismerik az emberek a KRESZ-t, vagy csak nagy ívben szarnak rá, hogy mikor kell és mikor nem kell (sőt, nem szabad)indexelni. Hozzáteszem: itt van a külügyminisztérium (kb. 5-10 méterre a kritikus kanyartól), ott rendszeresen ácsorognak zsaruk szép számban (lövésem nincs, miért). Szerintetek érdekli őket az orruk előtt tobzódó káosz? Szarnak ők beléje nagy ívben. Egyszerre játszák el a három majmot: nem látnak, nem hallanak, nem beszélnek. Még valamit hozzá kell fűznöm: it is, meg általában is az indexet használni nem tudó vezetők kb. 70-80%-a nő.

Gera 2008.12.12. 11:10:01

Lófasz hadnagy - Te amúgy tisztában vagy egy méter hosszával? Csak mert a KM kb 200 méterre van az elágazástól.

koanla 2008.12.12. 11:11:10

"Tehenke 2008.12.12. 10:56:26"

Ad1: én is autós vagyok, csak már rohadtul elegem van abból a mérhetetlen bénázásból, szarháziskodásból, amit az autósok nyomnak egymásnak és a többi közlekedőnek. A gyalog meg még rosszabb helyzetben van, mert hát valljuk meg, védtelenebb.
Ad2: Édesanyádat nem szidtam, le nem köcsögöztelek. Másét sem. Ugyanezt elvárom mástól, Tőled is. A személyeskedést kéretik mellőzni.
Érdemi reakció:
"lehet(ne) hatékonyan rendet tartani"
Ezzel pont azt írtam, amit Te is tulajdonképpen. Mármint igen, lehetNE, de sajnos a rend derék őrei nem végzik azt a munkát, amiért a fizetésüket felveszik. Mivel a legtöbb ember nem jut el odáig, hogy saját megfontolásból szabályos legyen - és ez tudomásom szerint nem csak magyar sajátosság - , a Rendőrségnek kell tennie valamit. Amíg ezt nem teszi, addig baszhatjuk.

salvatore 2008.12.12. 11:11:12

gfuller: tudod amíg nem volt gyerekem én is agresszívebben közlekedtem, azóta a fene tudja, kissé jobban figyelek. Megoldás: love, not közlekedj:-DD

Egyébként meg kis falumban a kutasok azon röhögtek, hogy ha tankolás után elindulok, akkor is indexelek. Ennek valahogy automatikusnak, megszokottnak, nem tudatosan végrehajtottnak, hanem rögzített dolognak kellene lennie. Ahogy sok másnak is...

Gera 2008.12.12. 11:12:10

Tehénke - Szerintem meg pont igen. Kibúvók mindig lesznek, de az objektív felelősség lényege pont az, hogy csökkenti ezeket a lehetőségeket, nevezetesen a nálunk már nemzeti sporttá lett "családtagom vezetett, de ellene nem vagyok köteles tanúskodni" című aljasság alkalmazását szünteti meg.

gfuller 2008.12.12. 11:12:53

Csak hogy a nőket is megvédjem, a nem indexelők jelentős része: -telefonál, -eszik, -iszik, stb, egy másik része meg nemtörődömségből, megszokásból, figyelmetlenségből nem indexel.
Ez nem nemfüggő.
Persze van akinek csak túl sok mindenre kell figyelnie és az index lemarad. Na, azoknak a túlnyomó része nő!

guderian 2008.12.12. 11:13:59

Mi ez a baromság, hogy figyeljük a forgalmat és nem kell index tancsinéni? Mit tanítasz? főzni? Nem tudom ki hallotta a Talmácsi interviewot, hogy mi idegesíti a forgalomban. Első helyen volt az index hiánya.
Megy a fazon 100-al, szembe senki nem jön az országúton, fékez fékez, lemegyünk 30-ra majd jobbra bekanyarodik index nélkül, én meg legszívesebben pofán vágnám az emelővel. Lassítás nélkül kikerülhettem volna...

Nem vagyok fideszes 2008.12.12. 11:14:53

Hupsz, akkor elb*sztam, én a Bambi presszó előtti kanyarra gondoltam. Újraolvasva már evidens.

Mindegy, akkor értsétek úgy, hogy ott IS kritikus a helyzet.

Tehenke 2008.12.12. 11:15:46

"Ad2: Édesanyádat nem szidtam, le nem köcsögöztelek. Másét sem. Ugyanezt elvárom mástól, Tőled is. A személyeskedést kéretik mellőzni."

Csak söpredéknek tituláltál a többi autóssal együtt. Elég nehezen viselem, ha ebéd előtt lesöpredékeznek, tudod?

salvatore 2008.12.12. 11:18:42

Gera: személyeskedés, szemétkedés nélkül: ez az objektív felelőssé egy nagy baromság. Igenis állítsa meg a rendőr a szabálytalankodót, rúgja seggbe ha az szükséges, (igen az óddist, a mercist is- de ahhoz gyávák- hogy miért, hagyjuk..) de ez így tényleg nem más, mint a költségvetés kipótlása.
Ja az ártatlanság vélelme nem alkotmányos jog??
Egyébként meg Ausztriában, Görögországban, egyéb más helyeken _nem basztat_ a rendőr, hacsak nem csináltál vmi KIRÍVÓ szabálytalanságot. Akkor viszont odabasz, de keményen- nem két hónap- fél év múlva. Ott és akkor. Nem így kéne???

Lunitari 2008.12.12. 11:18:55

Tehenke 2008.12.12. 11:15:46

Ebéd után jobb lenne? :D

fzs.1933 2008.12.12. 11:20:26

Kedves Tipo!

Nem, nincs sem "cápás" sem "cápátlan" BMW-m.

Kedves Taz!

Azért idézgetek a szabályokból, mert azt látom, hogy a kommentelők is különbözően értelmezik a szabályokat. Ezt elkerülendő idézem, hogy adott esetben valami egyetértésre juthassunk!

Üdv
Fejes Zsolt

Tehenke 2008.12.12. 11:20:49

Gera
Szerintem meg ezt az szünteti meg, hogy:

Uram, azért állítottam meg, mert gyorsan hajtott/átment a piroson. És akkor nincs vita, ki vezetett. vagy tévednék?

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 11:21:27

"Megy a fazon 100-al, szembe senki nem jön az országúton, fékez fékez, lemegyünk 30-ra "

Aki ez ilyet nem elozi meg... az miert vezet ?!

Lazan vissza 3.-ba gaz ...es mire barmit csinaln mar mogottem van...ennyi...

Nem is ertem ez miert gond?!

Lunitari 2008.12.12. 11:21:47

Hát én elsőkörben már annak is örülnék, ha kamerák lennének és postáznák a büntiket kifelé. A rendőri jelenlét persze jobb lenne, de szerintem arra kevesebb az esély...Azért sok szabálytalankodonál visszatartó erő lenne, ha mindennap megkapná az 50.000 Huf-os csekket...

Nyomek 2008.12.12. 11:25:12

lajcsi42 2008.12.12. 09:25:40
"Nem is tudom, ez a szabály nekem sohasem volt egyértelmű a KRESZ-ben.
Pl. ha a főút balra kanyarodik, és egyenesen akarsz menni, akkor jobbra index? És mit csinálsz, ha ugyanitt jobbra is lehet fordulni?"

Izé...szóval valahol igazad van...de itt nem.:-)

Egyébként ez a szabály pont annyira hülye, mint a többi a KRESZ-ben, nevezetesen az értelmezését igazából a bíróságon kapod majd meg egy kérdéses esetben.

Pölö: Táblás T kereszteződést kapsz, balra akarsz fordulni. Jön a másik balról, aki indexel jobbra (lassít, lehúzódik stb). Te persze kifordulsz balra nagyívben, meg persze belédmegy a balról érkező, mert baszik lefordulni. Te leszel a hibás.

Mert meg kell győződni az index miértjéről, ugyanis a kereszteződés után akart megállni a faszi - ezért indexelt. De még azt is letagadhatja, hogy egyáltalán indexelt. Hogyan bizonyítod? Ilyenkor a több tanú dönt.

Szépek a szabályok, de ha "helyzet" van, akkor jössz rá, hogy nem is biztos, hogy Te tartod be őket. Majd a bíró (meg a szakértője) elmagyarázza.

Tehenke 2008.12.12. 11:26:08

Lunitari:

Attól függ, mennyit iszok ebédhez. :-)

smatte 2008.12.12. 11:26:14

A Bem utcában csak a térnél van gyalogátkelő, legalábbis régebben így volt. Gondolom a poszt írója nem szabálytalanság elökövetése közben hívja fel a figyelmet a szabálytalanságra!:)

Gera 2008.12.12. 11:26:38

salvatore - Mitől baromság az, ha megbüntetik a szabálytalankodókat? Nem értem, csak akkor szabálytalanság, ha utána megállít a rendőr?Persze az objektív felelősség csak az első lépés, elég tökösnek kéne lenni ahhoz, hogy ezután vagy 10ezer automata traffipaxot szétszórjanak az országban, meg egy csomó civil rendőrautót kamerákkal, aztán kb egy év alatt a felére csökkenne a balesetek száma.

Ezt az ártatlanságot hagyjuk már. Mindenki tudja, ki vezette az autóját, beszélje meg azzal a dolgot. Ha meg nem tudja, mert az illető egy köcsög, akkor legalább az megmarad tanulságnak, hogy faszparasztoknak nem adjuk köcsön az autót. Ezzel is biztonságosabb lesz a közlekedés.

Gera 2008.12.12. 11:28:40

Tehénke - Neked milyen gyakran vezeti olyan ember az autódat, akire egy biciklit sem bíznál rá?

theabore 2008.12.12. 11:28:43

"Megy a fazon 100-al, szembe senki nem jön az országúton, fékez fékez, lemegyünk 30-ra

Aki ez ilyet nem elozi meg... az miert vezet ?!"

Mert lehet, hogy előtte egy kutya vagy őz akar átmenni és megadja neki az elsőbbséget....

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 11:28:59

Az autosnak NEM KELL a JARDAT nezegtni!
(ilyen szabaly ugyanis nincs...igaz ?)

Mivel a vilagon semmi koze nincs a jardahoz...
....ezert a jardan allok szandekahoz sincs semmi, de tenyleg semmi koze.

Az autosnak a zebrat kell neznie!

- ha MÁR van rajta ember elsobbseget ad
- ha MÉG nincs rajta megy tovabb es kesz

Az ember meg a RÁ vonatkozo szabaly szerint ugye CSAK akkor lephet a zebrara, ha
ezzel nem okoz veszelyt....

HA az utos veszfekezni kenyszerul miatta
na... az veszely okozas!!!
ergo a gyalog

...FÉKTÁVON BELUL NEM LÉPHET LE!

A zebrara sem... ilyen ecceru.

salvatore 2008.12.12. 11:30:44

Lunitari: itt csak egy a baj. Nem tudom te mennyit közlekedsz, milyen cégnél dolgozol, de sok ember rá van kényszerítve, hogy hajtson, mint az állat, mert különben nem ér oda, nem végzi el a munkáját- kirúgják. (Én ezt pl. úgy oldom meg, hogy lakott területen belül jó fiú vagyok, kint meg a szabvány 120- 140. Szerintem még ez a legjobb megoldás.)
Szerinted az 50 rugót hogy fogja kifizetni? Eladja a házát? Feleségét kiküldi a kocsisorra? Eladja a gyerekei szerveit??
Nem ezekre a fizetésekre lettek szabva ezek a büntetések. Sima statisztikára. Mennyi szokott lenni a szabálysértés? X darab. Mennyi pénz kell ebből? Y Ft. Mennyinek kell lenni akkor a büntinek? Az emberek biztonságának ehhez semmi köze, hiába plakátolják ki.

skizofren 2008.12.12. 11:31:18

Azt nem értem, miért nem szabnak ki olyan bírságokat, hogy a delikvens eladja az autóját, hogy egyáltalán ki tudja fizetni a bírságot.
Kevesebb őrült lenne az utakon, bevétel, paraszt nem ül többet autóba... ennyi.
Autózni nem kötelező!

Lunitari 2008.12.12. 11:34:08

salvatore 2008.12.12. 11:30:44

Ezt most komolyan gondolod? Napi szinten közlekedek és nekem is be kel érnem időre. Belekalkulálom, hogy pl. a sort szabályosan végigállva mikor kell elindulnom. Ezek nem kifogások a szabályszegésre.....Indulj előbb...ennyi

Lunitari 2008.12.12. 11:35:07

tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 11:21:27

Talán ha balra kanyarodik majd megérted mi is a gond......

Tehenke 2008.12.12. 11:35:09

Gera:

Szerencsére amióta elváltam, azóta egyszer sem. De addig sokszor.. :-P
De az objektív felelősség pont ezért kétséges. A kocsi a magatehetetlen, mozgássérült nagypapa nevén van, akinek nincs is jogsija. Befizetik a nevére jött büntit, és minden megy tovább.
És senkit sem érdekel, hogy ki volt igazából az a közveszélyes alak, aki a szabálysértést csinálta.

Gera 2008.12.12. 11:35:59

""Megy a fazon 100-al, szembe senki nem jön az országúton, fékez fékez, lemegyünk 30-ra "

Aki ez ilyet nem elozi meg... az miert vezet ?!

Lazan vissza 3.-ba gaz ...es mire barmit csinaln mar mogottem van...ennyi..."

Gond akkor van, ha hirtelen nem mögötted, hanem előtted lesz, mert index nélkül balra kanyarodni / megfordulni támadt kedve. Ezért nem előzünk meg ész nélkül olyat, akiről éppen fingunk nincs, mit akar.

Nem vagyok fideszes 2008.12.12. 11:36:10

"sok ember rá van kényszerítve, hogy hajtson, mint az állat, mert különben nem ér oda, nem végzi el a munkáját- kirúgják."

Menten telesírok 16 kispárnát! Tojok én rá, kit honnan rúgnak ki, de se engem, se mást ne veszélyeztessen senki! Nehogy már bármi is felmentsen a KRESZ betartása alól!

"Szerinted az 50 rugót hogy fogja kifizetni? Eladja a házát? Feleségét kiküldi a kocsisorra? Eladja a gyerekei szerveit??"

Dettó szarok rá. Vagy eladhatja a kocsiját is példának okáért és akkor egy hülyével kevesebb ül kocsiba.

koanla 2008.12.12. 11:36:11

"skizofren 2008.12.12. 11:31:18"

Lehet, hogy a célt úgy is el lehetne érni, hogy a T. Rendőrség dolgozzon rendesen. Állítólag annak nagyobb visszatartó ereje van, ha a bünti kicsi, viszont a lebukás esélye nagy. Most pont az ellenkezőjét látjuk: nagy bünti, de hiába, mert nem dolgoznak. Ezáltal a "kedves"(söpredék, ugye :-) ) autósok azt csinálnak, amit akarnak. Nincs külső kontroll, az önkontroll meg nem működik. Hát ezen utóbbin kéne javítani. Bármelyiken.

salvatore 2008.12.12. 11:37:57

Gera: azért szép gyermekem, mert ha fél év múlva kapja a büntetést, semmit nem tanul belőle. Ha ott a helyszínen bírságolják meg, hozzájön a szégyen is, ami nem megvetendő dolog.
Az ártatlanság vélelme ALKOTMÁNYOS jog. Akkor holnaptól felfüggeszthetik az élethez való jogot is, aztán jönnek majd a jóakarók vasvillával, és meg sem védheted magad...
Ha meg mindenhol kamera lesz akkor közlekedni sem lehet majd. (ld. autósok, akik, ha meglátnak egy rendőrautót, nem a szabályos sebességgel mennek, hanem a felével, biztos ami biztos alapon.)

Lunitari 2008.12.12. 11:39:19

salvatore 2008.12.12. 11:37:57

Manapság 1-2hét alatt kint van a csekked ;)

Gera 2008.12.12. 11:39:30

"És senkit sem érdekel, hogy ki volt igazából az a közveszélyes alak, aki a szabálysértést csinálta."

Így van, engem pl tényleg nem érdekel, ugyanis itthon egy elenyésző kisebbség kivételével a legtöbb embernek eléggé problémás lenne kifizetni mondjuk napi 3 db 100ezres büntetést, ami a nagypapa nevére jött, úgyhogy elég gyorsan változtatnának a közlekedési szokásaikon. Persze nyilvánvaló, hogy a dolog működésének feltétele a nagyarányú ellenőrzés.

Azt meg továbbra sem értem, hogy miért zavar az, hogy aki eddig semmilyen büntetést nem fizetett, az most fizet.

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.12. 11:39:43

Fejes Zsolt
értettem mondandód lényegét, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy jelen társadalmunkban eléggé Don Quijote esete a szélmalommal. sajnos.

skizofren
ez kicsit olyan dögöljön meg a másik tehene hozzáállás... legyenek magasabbak a bírásgok? ne haragudj, de ez badarság...

Nem vagyok fideszes 2008.12.12. 11:43:38

Azért mennyire fáintos, hogy ebben az országban mindenki keni-vágja a jogait, de a kötelességeire tojik nagy ívben...

koanla 2008.12.12. 11:43:54

"salvatore 2008.12.12. 11:37:57"

"...ha fél év múlva kapja a büntetést, semmit nem tanul belőle."
Az nem úgy van, hogy érezvén ennek a veszélyét megváltoztatták 30 napra a határidőt? Vagyis ha addig nem kerül a buli postára, akkor fújhatják?
"...Ha meglátnak egy rendőrautót, nem a szabályos sebességgel mennek, hanem a felével..."
Ja, ez tényleg vicces. Viszont ha a megszokás - a mai vad állapotok helyett - épp a szabályok betartását hozná, akkor lehet, hogy nem lenne akkora stressz senkinek, ha meglát egy rendőrt. Egyébként a közlekedés nem cél, hanem eszköz. NEM CSAK az autósoknak, hanem mindenkinek. Tehát ne az legyen a cél, hogy közlekedünk, hanem hogy eljutunk valahová. Azt meg azért meredek állítani, hogy ha jó lenne a kontroll, akkor aztán megbénulna minden. Máshol ezt meg lehet oldani.

Gera 2008.12.12. 11:44:10

Jóvan, elegem van. Senkit ne büntessünk, a probléma majd megoldódik magától.

Lunitari 2008.12.12. 11:44:21

Azért megnézném azokat a családokat, akik napi szinten befizetnek 50.000-es büntiket és megy minden a maga útján és még csak nem is tanulnak belőle....na neeeeee

Lunitari 2008.12.12. 11:45:24

Gera,

Ne hagyd magad, nekünk van igazunk! ;)

Nem vagyok fideszes 2008.12.12. 11:46:30

Egyébként felhívnám minden kedves hozzászóló figyelmét egy remek módszerre, aminek alkalmazásával elkerülhetők a bírságok: lehet betartani is a KRESZ-t. Nem ríni kell, hogy magas a bírság, bakker, hanem szabályosan közlekedni!

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 11:48:11

"Megy a fazon 100-al, szembe senki nem jön az országúton, fékez fékez, lemegyünk 30-ra "


Aki ez ilyet nem elozi meg... az miert vezet ?!

Lazan vissza 3.-ba gaz ...es mire barmit csinalna mar mogottem van...ennyi..."

Gond akkor van, ha hirtelen nem mögötted, hanem előtted lesz, mert index nélkül balra kanyarodni / megfordulni támadt kedve. Ezért nem előzünk meg ész nélkül olyat, akiről éppen fingunk nincs, mit akar. "


Latom.... NEM TUDSZ VEZETNI!!!

Megy szazzal...
Lassul....szemben ures az ut
Már 75-80-nal vissza 3 es megelozom

Szerinted VAN ESELYE, hogy
70-80-al hirtelen balra fog kanyrodni
vagy plane megfordulni...?!!!

Szoval mi a lofaszert kellene mogotte szarakodni amig tenyleg 30-ra lassul...
...amikor persze mar akar balra is.

Ezert mondtam, hogy mire barmit csinalna
MÁR MÖGOTTEM van...a kinos helyzet letre sem johet....


Helyzet felismeres, gyors reakcio
Ez is resze a vezetni tudasnak...

salvatore 2008.12.12. 11:48:38

Lófasz Hadnagy: látszik, hogy mennyire benne vagy a nagybetűs életben...
(olvasd el mit írtam: lakott területen nem hajtok, de kint igen- miért?? mert jóval kisebb a veszély..)
Ha nincs zsebkendőd, majd küldök:-DD
Lunitari : olyan helyen dolgozom, ahol _nem én döntöm el mikor indulok. Innentől kezdve bukik az "indulj el időben" nevű baromság.

Nem vagyok fideszes 2008.12.12. 11:51:36

"Lófasz Hadnagy: látszik, hogy mennyire benne vagy a nagybetűs életben..."

11 éve vezetek, számolgass kicsit.

És továbbra sem érdekel semmi kifogás. Más életének/testi épségének veszélyeztetésére NINCS INDOK.

Tehenke 2008.12.12. 11:52:18

Gera

Engem pld érdekel, hogy azt az embert büntessék meg, aki bűnözik. Ez a jogbiztonság és demokrácia egyik alapja.
Amúgy itt nem a pénzbüntetésről van szó, hanem mondjuk a vezetői engedély bevonásáról.
Bár simán elképzelem, hogy a kocsi egy hajléktalan nevén van, vagy vagyontalan emberén, bárkién, akin nem lehet behajtani. És amikor elég bünti összegyűlt, akkor gyorsan átíratjuk másik hajléktalan nevére. Mindenképpen gáz utólag kapkodni, nem adod be nekem, hogy ez így jó. Ráadásul mekkora fasza dolog az, hogy ellopják a kocsid, és utána kapsz egy csekket a parkolótársaságtól, az autópályacégtől, meg egyet a rendőrségtől, nem??? Pedig ha megállítanák....

rexter 2008.12.12. 11:53:01

smatte: en irtam a posztot, a valaszom: de :D u.i.-ba a levelbe beleirtam, de az lemaradt :) sajnos arra vezet az utam sokszor esoben hoban szelben napsutesben az ember szereti a legrovidebb utat valasztani :) egyebkent meg at lehet ott kellni biztonsagosan mivel csak egy iranybol johetnek a kocsik, es ha a koruton pirosuk lesz akkor nem jon senki fel percig. csak ki kell varni azt a 3 percet amig elzudulnak:)

salvatore 2008.12.12. 11:53:09

All: a szándék jó lenne, ha az lenne a szándék. De nem az.
Legyen kevesebb a baleset? Igen, ki ne szeretné, max. egy pszichopata barom, (vagy szervkereskedő)
A hozzáállás, és a módszer a rossz!!!

Lunitari 2008.12.12. 11:54:01

tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 11:48:11

Neked sűrgősen vissza kéne adnod a jogsidat, azt tuti ;)

"Megy szazzal...
Lassul....szemben ures az ut
Már 75-80-nal vissza 3 es megelozom
"

Mikor egy szarvas(kutya,stb) ugrik eléd, ami miatt fékezett....egyébkénr balra berántani a kormányt sokkal gyorsabban lehet, mint megelőzni valakit....

Tehenke 2008.12.12. 11:55:40

Lunitari, szerintem vannak ilyen családok. :-(
Nagy a8-al és terepjárókkal járnak, reggelente a 2. kerületből. Szarnak minden szabályra (nem csak a kresz)
Ma reggel a váci út - mittomén milyen út kereszteződésében megállt egy baromi nagy audi. A kereszteződésben! Sofőr kiszáll, nyitja a hátsó ajtót. Nem vártam meg ki száll ki belőle, szabálytalanul kikerültem.
Szerinted őt érdekli milyen csekket kap?

Aqweren 2008.12.12. 11:55:51

tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 11:48:11

Gond csak akkor van ha hirtelen kerülni szeretne valami akadályt amit te nem láthatsz :S
Nem feltétlen nem tud vezetni az aki ésszel vezet...a gázt nyomni egy majom is tudná, egy egy órás idomítás után...;)

salvatore 2008.12.12. 11:56:21

Lófasz Hadnagy: azzal, hogy valaki relatíven gyorsan hajt (értsd a nullánál többel), már veszélyeztet, ugyanis az ember nem 100 km-es sebességre van predesztinálva. Akkor viszont vissza a lovaskocsikhoz (bár balesetek akkor is voltak), úgy a levegő is tisztább lesz.

Lunitari 2008.12.12. 11:56:27

salvatore 2008.12.12. 11:48:38

Ha olyan helyen dolgozol, ahol nem te döntöd el mikor indulsz, de az érkezésedet sem, akkor feljelentés a cég ellen. Ezzel azt állítod, hogy téged a céged kényszerít gyorshajtásra.....

Lunitari 2008.12.12. 11:57:32

Tehenke 2008.12.12. 11:55:40

Igen. A gazdagok az igazi szarrágok. Érdekelné, de mivel nem kap csekket.....

Roberto1 2008.12.12. 11:58:19

Laci: örülnék, ha nem olyan helyen rohangálnál át az úttesten, ahol nincs zebra! És nem véletlenül nincs! Az út szélén parkoló autók közül kilépő gyalogost 50km/h-val, jobbra indexelve, szabályosan is nagyon egyszerű kilapítani. Aztán majd okoskodhatsz az intenzíven!
Autóstársaimat meg megkérném, indexeljenek, mert az mindenkinek érdeke! :-)

Nem vagyok fideszes 2008.12.12. 11:59:29

Salvatore: kiforgathatod a szavaimat, meg sarkíthatsz, akkor sem lesz igazad.

TH 2008.12.12. 12:03:46

tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 11:48:11
Erre már muszáj írni...
szóval űr isten...ha nem tudod, hogy a másik MIÉRT fékez, ha a másik HIRTELEN fékez, akkor a biztonságos megoldás nem az, hogy megelőzöd, hanem ha lassítasz. HA indexel jobbra, és úgy kezd fékezni, megelőzheted, hiszen nyilván megálláshoz vagy jobbra kanyarodáshoz készülődik. Szóval amit javasolsz, az sok esetben balesetveszélyes.

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 12:05:02

"Gond csak akkor van ha hirtelen kerülni szeretne valami akadályt amit te nem láthatsz :S"

Ha hirtelen kerulni szeretne ...
Akkor NEM fog elotte lassitani !!!

HA meg lassittot akkor azt már én is látom
szinte biztosan....

Olyan beugro ozike ami idot hagy
a lassitasra amugy nem letezik :-)

Szoval 99,99% , hogy egy
elotetm 100-rol lathato ok nelkul lassito
autot ...a legjobb mielobb megelozni, ha
mod van ra amig meg viszonylag gyorsan megy.

Lehet persze a maradek 0,01%-r a kitalalni okot...de
az vagy eletszerutlen,
vagy kivedhetetlen...

rendezvényszervező · http://rendezvenyszervezo.blog.hu/ 2008.12.12. 12:05:56

Ezen nem kell meglepődni! Nem csak itt, de máshol sem indexelnek a kocsik!!! Ha rendőr lennék, csak erre szállnék rá! Már milliárdos többletbevétele lenne az államnak! És az emberek nem is veszik már észre, ez természetes sok parasztnak!

salvatore 2008.12.12. 12:06:04

tantinéni: történet: megyek Pápa környékén, asszonykámmal, előttem piros- utánfutós dzsiguli lassul. Index jobbra ki, jobbra húzódik...
Én index balra ki, előzés megkezd..
Dzsiguli balra ki elém.
Nagy fék, mutogatás mindkét részről: hülye vagy bazd meg??
Akkor nézem, hogy míg a kocsinak balra, az utánfutónak jobbra villog az indexe.
(ezek a dugaljak olyanok, hogyha erős vagy akkor fordítva is fel lehet dogni- 180 fokkal- és akkor fordítva is villog.
Kiszállás, és az elején nagy hangú felelősségre vonási kísérlet után sűrű bocsánatkérés, (nem a részemről..) probléma orvoslása után mindenki tovább a dolgára.

Tanulság: Ne higyj a látszatnak (én azóta mindíg néze a gépes kocsi indexét is)
- Nem mindíg az a hülye aki annak látszik.
- És nem is hülyeség az a bizonyos indulás előtti ellenőrzés.
Hadnagy úr: te minden indulás előtt megcsinálod? Mert ha nem, akkor kikérem magamnak, hogy veszélyeztetsz..

Lunitari 2008.12.12. 12:07:00

tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 12:05:02


Klinikai eset vagy...és ilyenek vannak az utakon........

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 12:08:02

TH

...hol olvastal hirtelen fekezest ?!

lassultunk 100-rol 30-ra a
szembol ures uton...

Ennyi volt a felvetes, nem tobb!

Gera 2008.12.12. 12:09:16

tantinéni - De jó, hogy ilyen kibaszott okos emberek vannak itt. 100-ról 30ra lefékezni pár másodperc, legyen mondjuk 4 (a vészfékezéshez képest fele lassulással ennyi), ha nem 2 méterre megyek a seggében, hanem mondjuk 50re mögötte, akkor ennyi idő alatt utol se érném 100zal. A megfelelő eljárás az lenne, hogy ha felvillan az előttem haladó féklámpája, akkor beleállok a gázba? :)

Lunitari 2008.12.12. 12:09:56

Aha és ha éppen útfelbontás miatti szintkülönbség van, amit te mögötte nagyon nem fogsz látni ;) Gratula. Aki a 6-oson közlekedet a felújítása alatt tudja miről beszélek.....

salvatore 2008.12.12. 12:10:44

Lófasz Hadnagy: helytelen hozzáállás, de ahhoz, hogy ezt belásd gondolkodni is kellene

Lunitari : igen erről van szó. Aztán szerinted mennyi esélyem lenne? (hógolyónak az Etnában.. ) És akkor miből tartom el a családot.

Így viszont vigyázok, amennyire csak tudok, miattam baleset még nem történt (20 év és majd egy millió km után), és remélem miattam nem is fog. FIGYELEK, VIGYÁZOK a vasárnapi, és az úrvezetők helyett is...

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 12:12:00

salvatore

Az emlitett 0,01% ami kivedhetetlen...
...mert bar az altaald ismert infok
alapjan JÓL dontottel, megis gond lett...

Lunitari 2008.12.12. 12:12:08

salvatore 2008.12.12. 12:10:44

Gondolom akkor az esetleges büntiket is a cég fizetné, nem? Céges autó?

smatte 2008.12.12. 12:12:16

rexter Ugye-ugye! Éreztem én, hogy kilóg a lóláb!:) Egyébként hosszú évekig én is úgy közlekedtem, amíg oda jártam iskolába.

salvatore 2008.12.12. 12:16:06

Lunitari : igen, céges, és nem, nem fizetné. (akkor azzal be is ismerné, hogy belehajszolt...)
Azt is úgy kell kihajtani pl. ha a PM-hez kellett bemennem (KELLETT..), és oda ugye tilos, hogy azt kifizessék. Nem volt egyszerű. (Szerencsére azért a rendőrök nagy része elnéző ilyen esetben.)

tulip 2008.12.12. 12:16:21

Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.

(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.12. 12:18:17

basszus nem megbüntetni kell az ilyen faszokat, mert nem lesz fingja miért büntették meg, és legközelebb úgyanúgy meg fogja csinálni.

beléjük kell verni rendesen azt a kibaszott kresszt. elvenni a jogsit, és addig járatni tanfolyamra amíg nem sikerülne neki. nem csak egy vizsga, hanem újrajáratni tanfolyamra lehetőleg olyanra ami csak heti 1×1 órát van. aztán addig BKV-zzon. ha nem sikerül a vizsga utána akkor lehet előről kezdeni. aztán majd megtanulja egyszer ha viszont akarja látni a jogsiját.

Gera 2008.12.12. 12:18:20

Tehénke - "Bár simán elképzelem, hogy a kocsi egy hajléktalan nevén van, vagy vagyontalan emberén, bárkién, akin nem lehet behajtani."

Na jó, ekkora ostobaságra muszáj reagálni. Akinek a nevén van egy autó, az nem igazán vagyontalan...

Lunitari 2008.12.12. 12:18:29

salvatore 2008.12.12. 12:16:06

Ok, ha neked ez megéri. Én a helyedben azért igencsak nézegetnék az állásajánlatok között...sofőrt szinte mindig keresnek és nem hiszem, hogy minden cég 140-es átéagtempót várna el a dolgozóitól.... Azért vedd bele, hogy megbüntetnek. Akkor majd talán nem éri meg ott dolgozni....

Lunitari 2008.12.12. 12:21:40

Akkor most várjam meg még mindenki megelőz egy balra lekanyarodásnál, mert velem egy irányba haladnak...:DDD

salvatore 2008.12.12. 12:24:45

Lunitari: nem, nem söfőr vagyok, csak szervesen hozzátartozik a munkámhoz.
Nem, nem éri meg illetve nem érné meg, ha ilyen kiba.....tt büntetéseket kellene fizetnem.
A 140-es átlag kissé sok:-D, mint írtam volt lakott területen jó csávó, kívül nem- na így jön össze az átlag ami messze nem 140.

Egyébként meg a balesetek ellen legegyszerűbb lenne JÓ utakkal védekezni. Csak az ugye nem olyan látványos. (ld 81-es, de mondhatnék ezer másikat is, 5(6) éve újították fel, és Mezőörs után pl. már kint vannak a 40-es táblák) Értsd: Mezőörsön 50-el mehetsz, azon kívül 40-el. (Nóóóórmális?????)

pucros 2008.12.12. 13:00:09

Szerintem a legtöbbször nem baj, ha a nő arca kicsit szabálytalan, sőt, általában ad neki egy kis plusz szexepilt. Ha durván szabálytalan, az már nagyon elmehet a csúnya felé, de van egy köztes fokozat, ami inkább megosztja a "közönséget"; van, akinek nagyon bejön, más szerint igen ronda. Tudom, hogy vannak, akiknek csak a szabályos szépség tetszik, de pl. nekem az inkább unalmas.

Egyenlítő 2008.12.12. 13:04:10

Nekem is van szép példám. Felfestés nélküli úton szépen lelassít, behúzódik középre, mintha a balra levő utcába kanyarodna. Én szépen továbbmennék közte és a járda között, de (továbbra is indexelés nélkül) befordul a jobbra levő parkolóba. Még éppen 2 centivel előtte tudtam megállni.

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 13:28:03

A zebra kerdeshez...kozepes (4m/s2)fekezessel

Ime a tavolsagok amig egy gyalog
jogszeruen lep a zebrara az autos ele...

5 km/h >> 2 meter
10 km/h >> 4 meter
15 km/h >> 6 meter
20 km/h >> 9 meter (2 autonyi)
25 km/h >> 13 meter
30 km/h >> 17 meter (3 uatonyi)

35 km/h >> 22 meter (elvaras az autostol)

40 km/h >> 27 meter

50 km/h >> 38 meter
55 km/h >> 44 meter
60 km/h >> 51 meter

Hat ehhez kene igazodni a gyalogosoknak...
...ha szabalyosan ohajtanak a zebrara lepni.

60 folott hivatalbol nincs zebra, mert orszaguton is ki kell tenni a zebra
elott a 60-as sebkorlat tablat...

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 13:33:02

35 km/h >> 22 meter (elvaras az autostol)

Ez egyebkent azert PONT ennyi a biroi gyakorlatban, mert a szabyalos 50-rol VESZFEKZVE is kb ennyi ut kell a megallashoz.

Azaz ha a gyalog 20-25 meter tavrol lep be
az elbambulo/kocsog ezert nem lassulo auto ele ...akkor MÉG ÉPPEN van eselye, hoyg ne m utik el....

A szabalyosan mérsekelt sebesseggel erkezo autos pedig ennyirol még BIZTONSAGBAN es NYUGIBAN meg tud neki allni... elsobbseget adni.

Egyenlítő 2008.12.12. 13:42:55

Egyébként Ausztriában tízszer annyi trafipax van, mint Magyarországon (kétszer annyi autóra).

Egy pucér rendőr kb. hatmillióba kerül évenként. Budapesten 400 közlekedési van, a lehetőségeket figyelembevéve ebből átlagosan 20 járőr jön ki egyidőben. A kiképzésük jónéhány évbe telik. Ezek után elő sem kerül a téma a Parlamentben.

koanla 2008.12.12. 13:59:42

"tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.12. 13:28:03"

"...jogszeruen lep a zebrara az autos ele..."
Az a baj ezzel a számolgatással, hogy a kiindulás hibás. Ugyanis a gyalognak a zebrán elsőbbsége van. Nem ekkor meg akkor, hanem mindig. Fordítsuk meg a példát: Autóval közelítesz egy kereszteződés felé a védett úton. Meggondolod, hogy behajts/áthajts? Meg is állsz előtte, míg az elsőbbségadásra kötelezettek el méltóztatnak haladni és akkor mégy tovább, amikor már senki sem jön? Vagy pedig az elsőbbséged tudatában elvárod, hogy a kötelezett megálljon és megadja az elsőbbséget? Nyilván figyelsz és jó esetben készülsz arra, hogy nem adja meg. De alapvetően elvárod.
És ez az, amit a gyalog nem kap meg. És ezért kell a zebrát úgy megközelíteni, hogy ha a zebra előtt áll már a gyalog, akkor megállj. Ennyit kéne, nem többet. Viszont ezt a sok okos értelmezgetés kvázi gumiparagrafussá tette: azaz majd akkor kell elsőbbséget adnom, ha már lelépett. igen ám, de ha van esze, nem lép eléd. Ne is beszéljünk az űbertuskóról, aki visszadudálja, vagy csak szimplán még gyorsít is, nehogy lelépjenek elé. (Hogy aztán az ötven méterrel később következő lámpánál, macisajtnál, akárhol megálljon)
Ja, és persze ezért van, hogy "A szándéknak is elsőbbsége van". Nem féktávolságon belül. De erről az autósnak is illene gondoskodnia, mint ahogy mondjuk másik autóssal szemben általában gondoskodik is. Érdekes. Olyankor sikerül.

ccorsa (törölt) 2008.12.12. 14:04:08

Lejebb 200 métere és feljebb 50 méterre van a lámpás zebra! Buta gyalogos!

guderian 2008.12.12. 14:07:07

"""""""""
"Megy a fazon 100-al, szembe senki nem jön az országúton, fékez fékez, lemegyünk 30-ra "
tancsineni:
Aki ez ilyet nem elozi meg... az miert vezet ?!

Lazan vissza 3.-ba gaz ...es mire barmit csinaln mar mogottem van...ennyi...
""""
Atya isten Veled nagyon nagy probléma van!!! Egyszer 15 éve próbáltam egy ilyet, kiderült azért lassít mert előtte egy motoros balra indexel,amit kompletten nem láttam, még idejében észrevettem, lefékeztem és nem mentem át rajta.
Tőled most rögtön el kellene venni a jogsit!
UI: egy 150 lovas dieselt nem kell sehova kapcsolgatni mindegy neki, hogy 3-as vagy 4 -es

salvatore 2008.12.12. 14:21:11

koanla: igen, illik lassítani a zebra előtt. Sőt átengedni is.
De! Nem illik körültekintés nélkül lelépni- saját jól felfogott érdekében, mert a qtyát nem érdekli a temetőben, hogy azért igaza volt. (Jobb esetben 800kg vs. 70 kg. rosszabb esetben ugye tonnákról beszélünk..)
De! Nem illik vészfékezésre kényszeríten az autóst- nem ragozom miért. (rakomány épsége, mögötte jövő álmos kamionos, mondjuk ez úgyis rátolja a kis Daewoo-t az igazában biztosnak hívő gyalogosra, stb.)
De! Nem illik havas, csúszós úton kilépni az autó elé, mert esetleg- még ha nagyon lassan megy is- nem fog tudni megállni. (tudod: tömeg, lendület, stb. )

Figyelni kell oszt annyi, de _mindkét_ részről, tudomásul kell venni, hogy tonnákat megállítani nehezebb mint kilókat akkor is ha a tonnás lassan megy.

salvatore 2008.12.12. 14:30:22

Egyenlítő: nem tom hogy számoltad össze, qrvára nincs annyi, csak a frekventált helyeket jobban védik. Ha a főútvonalon mész 90 helyett 130-al, senki nem baszat hacsak nincs valami balhé. Ha viszont egy 70-es táblánál 80-al mész, irgalmatlanul tökön rúgnak.
Ugyanis CSAK olyan helyre teszik ki a korlátozó táblát, ahol szükséges.

koanla 2008.12.12. 14:41:19

salvatore 2008.12.12. 14:21:11

Hmm, látom, pont nem az jött le, amit szerettem volna. Szóval épp erről van szó. Ha csúszik, ha fagy, ha az ég a földdel összeér, autóval akkor is (általában) meg szoktuk adni az elsőbbséget - a másik autósnak. Míg ugyanez a gyalognak nem jár. Egy jégen kereszteződésbe is be lehet csusszanni, de mégsem ez a jellemző. Hanem hogy ha macisajtom van és közeleg a kereszteződés, akkor - az útviszonyok figyelembevétele mellett - idejében elkezdek lassítani, mert elsőbbségadásra vagyok kötelezve.
A tonnákról: tehát egy kamionnak elnézem, ha kihajt elém macisajt alól, mert ugye tonnákkal mégis nehéz megállni. Persze ha mégis élek a jogommal és meghalok, akkor nekem volt igazam. Hát persze, hogy ezért nem lép le a galog sem. Viszont épp ezért kéne az zebrának ugyanúgy megadnom a tiszteletet, mint a kamionosnak/buszosnak a macisajtnál a kispolszkinak. Mert egyszerűen nem a megengedett legnagyobb össztömeg alapján osztják az elsőbbséget a KRESZ-ben.
Szerintem meg egy kényelmes, meleg, fedett :-) autóban könnyebb megállni két másodpercre, mitn a gyalognak várni két percet a szélben, fagyban, esőben vagy éppen hőségben. És általában azért városi körülmények között sok más forgalmi indokból is meg kell állni; lehet, hogy már épp a következő kereszteződésben ott állok majd hatodik autóként. Vagyis a gyalog átengedésével semmit nem veszítek, csak nyerek.

salvatore 2008.12.12. 14:45:06

koanla : nem vitatom, hogy meg kell, de te se vitasd, hogy a zebra nem azt jelenti, hogy csak úgy át az úton birka módon..

salvatore 2008.12.12. 14:49:51

Ja,igen lehet, hogy a kreszben nincs benne a nagyobbnak járó "köteles tisztelet", de a túlélési szakkönyvek első oldalás mindíg szerepel- nagybetűvel, vastagon!!!:-DDD
(Én tudod hányszor mondtam le az elsőbbségemről, aztán itt vagyok még mindíg..:-DDD)

koanla 2008.12.12. 15:05:49

"salvatore 2008.12.12. 14:45:06"

A közlekedési szempontok alapján várhatóan hosszú életű gyalog a következő módon viselkedik gaylogátkelőhelyen: Szétnéz és amikor nem jön autó azon idő alatt amíg átér(!), akkor elindul. Egyébként kussol az út mellett. Max akkor megy át, amikor valami jótét lélek átengedi. Ezen a gyalog hogyan tud változtatni? Sehogy. Vagyis az autósoknak kell annyira belátóaknak lenniük, hogy megállnak, ha szándékot látnak és meg tudnak még állni. Ez a "meg tudnak még állni" egyébként az egésznek a méregfoga. Ha nem akarok, akkor már nem tudok megállni. Csak akkor muszáj kvázi, amikor a gyalog még bőven előttem lelépett, de már nem ért át anélkül, hogy megállnék vagy lassítanék. Ez természetesen csak féktávon belül igaz. Igazából azt az esetet lehet itt valóságosnak elfogadni, amikor a gyalog az úttesttel párhuzamosan a járdán haladt a zebráig és amint odaért, szeretné átkelni is. Ilyenkor - bizonyos távolságok együttállása mellett - bizony a gyalognak meg kell várnia, míg Te elhaladsz, mert már nem tudnál megállni. Honnan tudhatnád, hogy a zebra felé sétáló átmegy-e vagy nem. Nem észlelheted időben a szándékát. Ez az a ritka eset, amikor NEM adsz elsőbbséget, mert TÉNYLEG nem tudnál.
Viszont érzésem szerint az autós törtetők nem csak ilyenkor nem adják meg a jogos elsőbbséget, hanem inkább ilyenkor SEM. Míg - még egyszer - ugyanez a szitu fordítva fel sem kelti bennük az elsőbbség meg nem adásának vágyát egy másik autóssal szemben egy kereszteződésben.

salvatore 2008.12.12. 15:22:21

Igen, sajnos ez így működik.
De!
Történet: Bp-en voltam szervizelni (Naggyon rühellem pestet:-(( , és valamelyik kis utcából kanyarodtam vna balra az Üllőire. Előttem egy kisteher nem tudott jobbra kikanyarodni, mert vitéz kukásaink beálltak a kereszteződésbe. (Ezért mondjuk legalábbis nyaktiló járna sztem..) Kukás el (második lámpaváltásra), szerencsétlen kisteher beragadva, nem jutott ki (a forgalmat keresztben nem tartotta fel). Lámpa zöld kicsit előre gurulok, kis tülkölés: mehetsz..., elindul, keresztben meg vagy tíz gyalogos, merthogy lámpát nem nézik, én meg nem indultam ezerrel. Kis tülkölésből nagy duda :-D, elindultam. Na a lincselés majdnem megkezdődött: zebra te állat, nem látod?
Bátor emberként kiszálltam, lámpára rámutat: piros te barom, nem látod?
Szóval: amint mondottam volt már egy párszor: figyelni kéne mindenkinek!
Nem lehetne ezt másképpen?

bakkostóni 2008.12.12. 15:27:10

Fasz kivan, kíváncsi vagyok az ilyen tapló gyaloggyilok barmok mit csinálnak, mikor nincs bádogkasztni körülöttük, és át kell menni a zebrán. Állítom ők a legnagyobb bunkerek, akik simán lelépnek nagy elánnal, épp hogy féktávon kívül.
"Há' meg tud állni! Van rajt fék, nem? Csak a gázt ismered, kisgyerek?"
ha ő vezet:
"Maradsz! Te is, mi a kurva anyádér' jössz pont most erre? Mennyé má, mennyé má, (nyádba). Esküszöm legközelebb nem állok meg, kivasalom az összes puhatestű köcsögöt."

Egyenlítő 2008.12.12. 15:39:02

salvatore: Nemrég olvastam a trafipaxok arányáról, most meg utánagugliztam.

MosoMasa 2008.12.12. 16:05:24

salvatore 2008.12.12. 15:22:21

járjál sűrűbben pestre, megszokod és megtanulod. nincs ebben semmi különös, nem kell tutyimutyizni.

Ghunner 2008.12.12. 18:30:06

Pest egy külön állatfaj, szerintem külön Kreszt kellene kitalálni ide. Valami iszonyú brutálisat. És teletömni a várost rendőrökkel, kamerákkal. Majd amikor a figyelmetlen úrvezetők, a koordinációra képtelen pancser szőke nők, az agresszív terepjárósok és a paraszt mindenholvészvillogóvalmegálló kisteheresek a gatyájukat kifizetik büntetésre, ne adj isten ezrével vonják be és vonják vissza a jogosítványokat, akkor javulna a helyzet.
Magamat se vonom ki a fentiek alól, sokszor én se szoktam indexelni, minek, a többiek is elvétve teszik. Anno az oktatóm is mondta, hogy az autók mozgását figyeljem ne az indexet, azt teljesen esetlegesen teszik ki. Ha meg nem teszi ki, úgysem tudom bizonyítani hogy ő indexelt...

Hellisfitar 2008.12.12. 19:18:25

A posztban leírt nemtörődömséget és szabályszegést szoktam én is lesni a kispesti Vak Bottyán utca - Lehel utca kereszteződésénél, ahol a Vak Bottyán utca egyenesen folytatódik, viszont a főútvonal egy 90 fokos kanyarral "áttér" a Lehel utcára. 80%-ban egyenesen haladnak tovább az autók a Vak Bottyán utcába (a gyofi felüljáró felé), azonban csupán töredékük indexel jobbra. Komolyan mondom, hogy szinte arányaiban több a főútvonalon tovább haladó, de ennek ellenére udvariasan és korrekt módon balra indexelő autós, pedig nekik a KRESZ szerint nem is kellene jelezniük.
Viszont kicsit kavarós is a kereszteződés, mert jobbról - a Lehel utcával szemben - torkollik be egy afféle szervizút, amelyre a gyorsforgalmiról lehet lehajtani. Itt nem egyszer és nem kétszer láttam megzavarodott autósokat, akik a valami furcsa oknál fogva szabályosan jobbra indexelő, a főútvonalról letérő, azaz egyenesen haladó, a szakaszt ismerve elenyésző számú autós elé hajtott ki, hiszen úgy gondolta, hogy ha már az előző nyolc autós nem indexelt, akkor az az egy-kettő biztos lekanyarodik a szervizútra.
Ugyanitt tapasztaltam meg az egyik posztban már leírt esetet, mikor az elsőbbségadás táblánál álló (Lehel utca) balra akart rákanyarodni a Vak Bottyánra, miközben szemből, a szervizútról, a STOP táblától egyenesen elindult a másik autós. Csattanás nem volt, sűrű anyázás annál inkább, és persze, hogy a kanyarodó mackósajtosnak állt feljebb.

randobrobag 2008.12.12. 23:16:22

Én is mindennap arra járok haza kocsival, de mivel tudom,hogy főút jobbra indexelek és igen a belsőböl rendszeresen "keresztbe" mennek!l
Leginkább azok lepődnek meg akik mennének a híd felé aztán fék,anyázás stb.Leginkább a 2 sávos körforgalomhoz tudnám hasonlítani na azt se tudják használni.Mondjuk elég felelőtlenség átsétálni azon a részen ahol nincs zebra viszont 150 méteren belül kettő is van!!!!

BGyRacer 2008.12.13. 18:06:01

Teljesen 1etértek a posztolóval! Még annyit kiegészítenék, h. ez autósként is rengeteg bosszúságot okoz, amikor a körforgalomból lehajtó autósok semmibe veszik, h. én épp be szeretnék jutni, és azt az ici-pici kart a kormány bal oldalánál nem képesek 1 cm-re eltolni jobbra... Talán az indexelésre is kellene v.mi kampány, mint a biztonsági övre... Szerencsére az újabb generáció már nem tartja cikinek és zömével (80-90%-ban) használják is azt.

Circus 2008.12.13. 18:08:05

Hellisfitar 2008.12.12. 19:18:25
Vicces az a hely... nemcsak amit írtál.
Ott speciel én NEM szoktam irányjelezni a Köki felől ha egyenesen megyek tovább, főleg, ha szemből is, és a szervízútról is jönnek. Ti. többször volt már, h irányjelző jobbra, erre szemből is indul, stoptábláról is indul, csatt... mertugye egymást meg nem nézik a jóemberek...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.14. 14:21:45

Circus, Hellisfitar: Nah, a Lehel utca - Vak Bottyán utca sarok az nekem is az egyik kedvencem. Nem csak hogy nem indexel a többség, tegnapelőtt a köki felől jövő baromállat a tábla szerint csak jobbról kerülhető járdaszigetet balról levágta és majdnem nekem is jött. Kölcsönösen le is dudáltuk egymást. :)

Gea 2008.12.17. 12:50:16

A XIX. kerben van hasonló, de ott nincs zebra. Megy az ominózus kanyarodó főút balra, köt be szemből és jobbról egy egy mellékút. Ha én a főúton megyek és az egyenesen bekötő mellékútra tartok, akkor index jobbra. Igen ám, de jön a jobbról bekötőről egy autós, stop tábla, megáll, látja, hogy jobbra indexelek, és kezd kijönni elém... Na itt mondtam, hogy ez így egy kiscsit veszélyes, viszont másképp a kresz szerint nem megoldható. És nem is tenném... Csak azt a jobbról jövőt félig-meddig jogosan megzavar(hat)ja ez... Szerintetek?

titan 2008.12.17. 12:59:34

Gea (az igazi) 2008.12.17. 12:50:16

Tippelhetek? Mivel főútvonalról térsz le, neked van elsőbbséged, és mivel tudhatja (ki van táblázva elméletileg az ilyen), hogy a főútvonal balra kanyarodik, és köteles vagy jobbra indexelni akkor is, ha egyenes mész, számítania kell arra, hogy egyenesen fogsz továbbhaladni. Nem kéne kitolnia az orrát, mert nem bizonyosodhatott meg róla, hogy nem keresztezitek egymás útját.

festektusszentoehapcibenoe 2017.09.01. 20:15:53

Nem találtam jobb topikot.
Titeket még nem ért el a szembe telezöldes kanyarodó főútvonalas feladvány?
Origo-n indult amennyire követem, volt már téma a totalcaron is kommentálási lehetőség nélkül... Miközben szerintem a feladvány teljességét nem fejtette ki a KRESZprofesszor sem...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása