Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Die Hard a Dózsa György úton

2009.01.23. 16:17 :: SilentSound

Lejárt az audis, bmw-s, suzukis köcsögök ideje, úgy tűnik, új kategória született, a Citroen C5-ös köcsögök. A minap volt egy sztori, amiben egy ilyen autó sofőrje renitenskedett, most megint. Szörnyű idők jönnek. Pál mentőautós története alant.

A mai nap történt meg velem a következő eset: Általában az Andrássy úton keresztül megyek dolgozni, ma sem volt ez másképp. Mindig látom a Dózsa György úti buszsávban közlekedőket, az Andrássyn a buszmegállóban parkolókat, de ma mégis más dolog történt meg velem.

Aki látta a Die hard 3-at, az a címből sejtheti mi történt: araszolunk a Kodály Körönd és Oktogon közti szakaszon, mikor meghallom és a visszapillantómban is észreveszem hogy egy mentő halad felénk, szirénázva. Mivel a belső sávban haladtam, jobbra indexxel lehúzódtam hogy a mentő kényelmesen elférjen, amely átvágott a szembe sávba és úgy haladt el mellettünk, biztos ami biztos alapon.

Ezután történt a megdöbbentő eset: belenézek a tükörbe, és azt látom hogy egy KZL-XXX rendszámú Citroen C5-ös rongyol a mentő árnyékában, amolyan Bruce Willis-esen, egészen az Oktogonig, ahol már leelőzve az egész sort visszasorol a belső sávba. Különösképpen nem szokott érdekelni, ha valakinek annyira sietős, hát előzzön, úgyis jobb esetben max. 2-3 percet nyer az egésszel, de ez azért felháborító.

Egy mentő árnyékában szabálytalanul haladni, tele vonalon előzni, plusz az 50-es szakaszon legalább 70-80-al hajtani, hát ez kapásból 3 szabálysértés. Nem tudom mi lehetett a sofőrnek ennyire sietős, de remélem hogy valós oka volt rá, mert ha nem akkor hogy Győrffy Pál Orzságos Mentőszolgálati szóvivő szavaival éljek, egy valós sztoriból: nem engedte el a sofőr a mentőt, amelyről kiderült hogy az anyukájához igyekezett.. remélem a C5-ös sofőr is megtapasztalja ezt az érzést.

49 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye veszélyes mentő gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matrix_ 2009.01.23. 16:21:55

Én még olyan mentőt nem láttam ami után ne száguldozott volna valaki BrúszVillisz... De C5-tel??? Gyász! :))

Rav Antal 2009.01.23. 16:44:01

A mentőben ült az éppen szülő nagymamája, aki a lábát törte. Mivel nem tudta az utat a kórházhoz, csak így juthatott oda.

dzsozy88 2009.01.23. 16:44:14

C5-tel én is sietnék. Ki tudja meddig bírja...:))

Nikorene 2009.01.23. 16:58:16

hmmm... mindenki a másik posztba kommentel...

Suppiluliumas 2009.01.23. 17:00:49

Igen, itt csend, nyugalom és béke...

Laca@blog 2009.01.23. 17:07:24

ugyancsak tegnap, Kosztolányin ugyanez. csak nem C5 hanem valami kisbusz, de asszem az is citroen volt...

porthosz 2009.01.23. 17:32:36

Érdekes eset.
Egyébként nekem mindig amikor dugóban állok eszembe jut bruce willis és a die hard 3 :)

Zsola777 2009.01.23. 17:38:05

Az ilyenek szarjanak farfekvéses sünt :)

Az esethez tartozik, hogy sokakat nekem kell ledudálnom-villognom, hogy adjanak ők is elsőbbséget a hátulról érkező mentőnek-rendőrnek-tűzoltónak, mert hát a visszapillantó tükörbe nézni luxus. Talán "minek törődjek a mögöttem lévőkkel, már lehagytam őket" mentalitás miatt.
Nekik csak annyit üzenek: JÓREGGELT!

yanchi345 2009.01.23. 17:40:18

Álmodom egy országról, amelyikben az ilyet fél percen belül lekapcsolja a rendőr, a helyszínen elveszi a jogosítványát, lefoglalja az elkövetéshez használt személyautót, amit egy hét múlva, kellő óvadék ellenében át lehet venni a bivalybörgözdi telepen. A jogosítványt pedig min. 90%-ra teljesített vizsga és PÁV eredmény bemutatása mellett kaphatja vissza az első alkalom után. A második után pedig SOHA.

szaGértő 2009.01.23. 17:56:15

Amikor nagyapámnak agyvérzése volt, és a nagyanyámat vittem az autómmal, én is három centire rá voltam tapadva a mentőre.

Szánom-bánom....

A mnetős a kórháznél meg is jegyezte, hogy nem gondolta volna, hogy nem szakadok le tőle. :)

Csúfy 2009.01.23. 17:57:11

a dugoban allva nekem is b.w. vagy a kedves, de osi foglalkozast uzo edesanyja jut az eszembe amennyiben o a lampaallito a kossuth lajos utcaban es a rakoczi uton, amikor 2-3 kikanyarodo kocsi miatt allok vagy a kerepesin vagy a hegyaljan. ne somolyogj demsazki nem tart ez orokke 150 ev alatt sem valtunk torokke. majd a tarlos elheto varost csinal budapestbol.

schnee 2009.01.23. 17:59:44

@yanchi345: Kemény vagy Yanchi :)

Amúft én ilyet csak mercivel és bmw.vel láttam. Ezek szerint c5-tel is lehet :(

csikósnindzsa 2009.01.23. 18:03:38

Ez régi urban legend.

Nyilván ezért nem írta le a rendszámot sem.

Rendszám nélkül nekem fotóbolt.

2009.01.23. 18:03:52

LEhet h tényleg hozzátartozó volt, akkor szemet lehet húnyni fölötte.
Ám, ha nem akkor meg legyen 4 végtagja és mind legyen láb.

Amúgy nem az a vicc az ilyenekkel, h megteszik ezt, hanem hogy nincs aki tökönlője miatta őket, ergó megtehetik.

Marcellusca 2009.01.23. 18:21:08

Akkor az nem az a C5 volt, amelyiket tegnap láttam.
Kb. 40-nel ment, de úgy nyikorgott a hátsó futóműve, hogy azt hittem a következő kátyúnál kiszakad.
A szomszéd Pali bácsi lovaskocsija nem nyikorgott úgy, mint ez a .... :D

ibn_battuta 2009.01.23. 18:40:07

Azért azt nem kívánom senkinek, hogy magánautóval szirénázó mentő mögött KELLJEN rohannia. Nem vicces.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.23. 18:41:09

Csak irígykedtek...


(flame on :D)

Devil 2009.01.23. 18:49:48

Olvassatek el, a mento utan azert ment hogy bealljon a sor ELEJERE nem hogy a korhazig kiserje!
Kamerat minden buszra, minden mentore, elore-hatulra. Es minden autoba.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.23. 18:51:37

Én még a farkamra is tennék kamerát, csak úgy kíváncsiságból :D

The King 2009.01.23. 19:03:16

Anno a Kerepesin befelé a Pillangó u. magasságában láttam hasonlót, szerencsére a sorban egy rendőrautó is várakozott, aki nem tétlenkedett :)

Nikorene 2009.01.23. 19:18:08

@szaGértő: valszeg Te egész a kórházig követted, nem pedig csak a dugó elejéig...

sfdrake 2009.01.23. 19:57:30

Valószinűleg nem ez volt de leirom, egyszer volt egy balesetem kis falunktól nem túl távol busz vs kamion. A fejem betört bár ezt akkor ne mtudtuk jött a körzeti doki rendelőbe bevittek, bekötözték a sebet mentőt hívtak és ahogy kiért mentem a mentőhöz, apukám ekkor kanyarodott ki egyik utcából és látta tesznek be engem a mentőbe, a rendelő előtt megállt beszélt a hugával aki az orvos aszisztense, majd elindult és követte a mentőt amennyire csak tudta mert a fia azaz én voltam benne és ment ő is végig ahol csak tudott 160-170 el a mentő mögött főuton meg városban is amennyire tudta követte. Szóval nem kell azonnal elitélni valakit mert a mentő után megy lehet hozzátartozója van benne. Persze tudom legtöbbszőr nem és apám is felelőtlen volt, de ilyen helyzetben nem azon gondolkozik az ember hoyg mi szabályos mi nem hanem hogy a családtagjával lehessen.

BZL 2009.01.23. 20:13:18

"Szóval nem kell azonnal elitélni valakit mert a mentő után megy lehet hozzátartozója van benne."

Ebbe gondoljatok már bele egy kicsit.
Miért lenne az mentség ha a hozzátartozója ? Mert őt több joga van kinyírni ha belerohan a mentőbe ?
Kis "szerencsével" remekül le lehet így nullázni a családot, plusz esetleg még valakit aki nem számít az önjelölt mentősre.

Idegből vezetni full gázzal amúgy sem jó ötlet.

Nem mondom, sportnak jó, meg emberileg is meg lehet érteni, de attól még marhaság.

szaGértő 2009.01.23. 20:16:52

@BZL:

Csak ilyenkor az ember nem annyira tud racionálisan gondolkodni...

Donor 2009.01.23. 20:17:39

@kranführer: Tiltakozom! Nem én voltam az :D

Donor 2009.01.23. 20:21:03

@BZL: Igaz hogy mennek a mentősök mint a meszes, de azért személyautóval nehogy már ne tudjak lazán követni egy kisbuszt.

Mondom ezt úgy hogy vezettem kisbuszt is.

mennyémá 2009.01.23. 21:10:33

Én tudok olyanról, mikor a pasast szakadt ladával leállította a rendőr, mert enyhén szólva furcsán vezetett, cikázott, mindenki ledudált stb. Utána meg felvezette szirénázva a Vas utcai kórházig. A pasas az apám volt az anyám meg a hátsó ülésen próbált engem visszatartani, hogy beérjünk a szülészetre. Szal nem feltétlen k5sög aki szirénázó autóra tapad, de az adott szituban ez úgy érzem nem állt fenn.

sfdrake 2009.01.23. 21:41:40

BZL

irtam hoyg tudom nem jo ez igy de képzeld e la gyerekedet beteszik a mentőbe te ott állsz kocsival, mit csinálsz ? én mennék utána ahoyg tudok. 94 ben történt 13 éves voltam nem volt mobil mindenkinél, anyém velem volt a buszon szal jött a mentőbe is de aput is érdekelte mi lesz velem, 4,5 órás mütéttel kikaptak egy darab 1,5*2 centis csontot a fejemből és ennyi, picit benoymta egy vasdarab az agyamba a csontomat

Marty Mcfly 2009.01.23. 22:11:55

Kedves posztíró!
Ha ennyire bosszantott az eset és még a rendszámot is megjegyezted, mi a faszért nem a zsaruknak szóltál? Még tanú is lett volna rá a leírtak alapján...
LOL

Ottopappa 2009.01.24. 00:09:14

Nekem is a minap egy Citroen (igaz, Szar a Pikasszó) dudálgatott, mert rohant... Úgy látszik, új kategória van születőben...

Csigabá 2009.01.24. 00:09:16

Szóval már megint kiderül, hogy a posztíró a hülye. :)))
Meg fotosopp, mert a buszvilliszről leoperálták az autót.

A C5-ös sofőrje meg valószínűleg azért közlekedett az első lámpáig így, mert a mentőben az anyukája készült (farfekvéses sünt) szülni. Ha mégsem, akkor kívánjuk neki szívből! :)

Krisi 2009.01.24. 01:00:55

Most úgy látszik csak én vagyok szívtelen és érzelmektől mentes, valamint csak én nem voltam még hasonló helyzetben, de szerintem sosem indokolt rátapadni egy szirénázó mentőre.
Ha ismerős/ rokon/ barát fekszik bent, akkor sem. Ott van mellette az orvos csoport, majd ők gondját viselik, elvégre ez a dolguk, sőt, el is mondják, hogy melyik kórházba mennek, majd ott lehet újra találkozni a szerencsétlenül járt egyénnel.
Az meg nem biztos, de sokszor a mentőbe is be lehet szállni, akkor pedig már tényleg nem indokolt a dolog.

(és akkor most várom a köpködést:)

Jelen esetben pedig egyértelműen a taplóság vezérelte a Citrom sofőrjét, őt ne kezdjük már el védeni, az az ügyvédek dolga...

Krisi 2009.01.24. 01:08:28

Plusz azt se feledjük, hogy valószínűleg a mentő vezetője nagyságrendekkel tapasztaltabb nálunk ilyen forgalmi szituációkban, mivel ő naponta rohan át a városon ember feletti tempóval, mi viszont nem.
(Tudom, itt mindenki átlagember feletti képességekkel rendelkezik, levezetett már hárommillió kilométert koccanás nélkül, persze persze persze...)

Aki szerint meg nem veszélyes egy mentő seggében menni az tényleg nem normális, nem szeretnék vele összefutni az utakon..

heliox 2009.01.24. 03:19:18

@sfdrake: ezek szerint nem múlt el nyomtalanul?

Ápuka 2009.01.24. 16:31:19

Pár hete történt....ülök a munkahelyemen értekezleten, feleségem hív, pár hetes fiam sérve kizáródott, siessek haza, de ne rohanjak, beszélt a kórházzal várnak, mentőt nem tud most küldeni, ő nem tudja elvinni, mert otthon van még két kicsi gyerkőc... na 35km-es utat 14 perc alatt, mondjuk végig autóút, meg pálya, otthon be az üvöltő gyereket a kocsiba, ülésbe, jól bekötve, kórház kb 15km, 160-nal a gyorsforgalmin, 120-szal az üllőin...este volt, nem volt forgalom, talán 8-9 perc volt az út...hozzáteszem 18 éve van jogsim, azóta minden nap vezetek, és egy elég erős, biztonságos autóm is van....persze agyam kattog,figyelek ezerrel, nehogy vkit megijesszek, refifel folyamatosan villogtam... nem vagyok rá büszke, hogy így, de aki volt már hasonló helyzetben, tudja, ismeri ..ja , három gyerek vár minden este otthon, szóval a józan ész megvan...gyerek jól van, megműtötték, másnap haza is engedték...

Matrix_ 2009.01.24. 16:59:45

@ápuká: Az a baj hogy kívülről egy kötsög audis/bmw-s/C5-ös voltál Te is! De én is így cselekedtem volna, és asszem minden szülő...
Max 120 helyett lehet csak 110-el mentem volna. Asszem.

Perillustris 2009.01.24. 18:47:00

@ápuká: "160-nal a gyorsforgalmin, 120-szal az üllőin"

Azon kívül, hogy életed végéig csöndben kell maradnod, ha hasonló sebességgel dönget el valaki melletted, remélem érzed, hogy ez csak béna magyarázkodás, önfelmentés. Tök jó, hogy erős, biztonságos autód van, hiszen baleset esetén legalább te életben maradsz, bár elképzelhető, hogy utána a gyereked gondoz téged.

Szerintem a feleséged átlátta a helyzetet, ezért is mondta, hogy nem kell ész nélkül rohanni. Talán egyben nagyobb hasznodat veszi ő is.

S még mielőtt valaki szívtelenséggel vádolna, gondoljon bele, vajon elfogadná-e magyarázatként a fentieket a családját halálra gázolótól.

Hozzáteszem, szabályosan, esetleg 10-15%-os sebességtúllépéssel 10-15 perccel később értél volna be, nagyságrendekkel kisebb kockázattal.

Ahhoz kell igazán felnőttnek lenni, hogy ilyen szituációkban helyesen döntsön az ember, különösen, ha három gyermek várja otthon.

bucsi64 2009.01.25. 20:02:33

Ő volt a fogadott nőgyogyász és a kis fizubol csak erre telik.Szegényt sajnálom.

sq 2009.01.26. 10:52:12

hát, én tavaly egyszer sárkeszi és nádasdladány között csaptam hátba a villogós konvojt, ami a közt.elnököt szállította. a rossz úton kb 80-85-ös tempót nyomtak, én kicsit többet (ellenkező esetben a fizika törvényei szerint nem értem volna utól őket ugyebár). gondolkoztam is, hogy mi legyen most... megelőzzem őket? és ha nem megy az egész sor, visszasoroljak közéjük? biztos vicces lett volna a nagy luxuskonvoj közepén egy öreg dízel kombi. de mivel úgy rémlik, megkülönböztető jelzéseit használó járművet megelőzni nem, hanem csak kikerülni lehet, ezért inkább letettem róla (a sebességkülönbség-szabály miatt amúgy sem tudtam volna szabályosan előzni).

forrórágógumi 2009.01.26. 10:57:36

@sfdrake: Hol megy egy mentő 170-el teeeeeeeee?
Azért ésszel mennek ha sietnek is, mert inkább odaérnek ők is mint hogy árokba boruljanak amikor szükség van rájuk vagy épp sérültet visznek.

forrórágógumi 2009.01.26. 11:10:31

@ápuká: Ülésbe jól bekötve.... háháháhááááá. Olvasd már el mégegyszer amit írtál. 160-nál szerinted mi a faszt ér a biztonságiöv?? Legfeljebb lassabban halsz meg, a gyerek meg 5 darabba szakadva kenődik fel előtted a szélvédőre és akkor a műtét is megvolt rögtön.

hatesz 2009.01.26. 12:17:37

" egészen az Oktogonig, ahol már leelőzve az egész sort visszasorol a belső sávba."
hagyjuk mär a hozzätartozo volt a kocsiban es azer követte a mentöt mesegyärtäst.
Emlekszem egy C5 sztorira (mäs is talän?), de ott a C5öt követtek, ugy latszik visszavägott. Akkor ez nem Die Hard, hanem Bosszuvägy 8

eszemmm 2009.01.26. 19:47:33

@Perillustris: Ott a pont! Megértem a szülői aggodalmat, meg h miért tett úgy apuka ahogy, de tényleg ÓÓÓRIÁSI butaságot csinált. Szerencsére senkinek nem lett baja.

Nehéz lehet ilyen helyzetben nyugodtnak maradni...

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.01.27. 00:05:43

@Perillustris: nem értek egyet teljesen. valószínű hajtottam volna én is, mint apuka. mégha a jogsimba is kerül.....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása