Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért nem megyünk, ha lehet?

2009.01.29. 09:58 :: Kisikasa

Mai kreatív nevű emberkénk, Közlek Ede, azért írt nekünk, mert már nem bírja elviselni, hogy adott szakaszokon az emberek furcsa módon mintha fordítva, vagy legalábbis nem megfelelően értelmeznék a sebességre vonatkozó szabályokat. Hogy miért is alakult ez így? Jöhetnek az ötletek.

Néhány megfigyelésemet szeretném közzé tenni ami nem tudományos igényű, pusztán a saját empírikus megfigyeléseimen alapszik.

Munkám folytán elég sokat megjártam a Dunakanyar mindkét oldalát Budapesttől egészen Esztergom-Szob vonalig bezárólag. A Váci oldal 2-es főútja a legérdekesebb a 2/a-ról már olvastam is. Hétköznap forgalom mellett elég izgalmas kaland végig előzgetni a 70km/h-val haladó kamionokat úgy, hogy  nem lehet felmérni főleg este felé, hogy a szemből haladó betartja-e a 90-es táblát vagy pedig 130 fölött közeledik, ebből számos frontális ütközés történt az elmúlt pár évben.

Ezért át is térnék a jó öreg 2. számú főút vizsgálatára. A 2. úton az az az érdekes szokás vagyon, hogy lakott területen kívűl, ahol semmilyen más korlátozó tábla nincs, az emberek 60 km/h-val csorognak. Ezeknek az embereknek egy része mihelyst beér Vácra, Gödre, Dunakeszire, vagy Nagymarosra etc, felgyorsít 70-80 km/h-ra.

Azt megfigyeltem, hogy ezek egy része valamelyik városon belül le is fordul, úgyhogy gondolom főleg a helyi lakosok, ismervén a traffipaxok helyzetét bátorkodnak lakott területen belül 80km/h-val előzni. Azt is megértem, hogy hétköznap valóban nem érdemes a 60-nal haladó kocsisort lakott területen kívűl előzgetni mert beérve az első helység táblát el is akadunk, és a tükörbe felcsillan a két kilóméterrel arrébb megelőzött fél. Rájöttem arra is, hogy az autósok egy jelentős része nem ismeri a KRESZ szabályokat, ez érvényes a Vác előtti és Vác utáni, Sződliget, Sződliget utáni (Petróleumos Óceán kút) szakaszra. Itt mindkét irányban vannak 60-as korlátozó táblák.

Na most feloldó tábla nincs. Ez nekem nem probléma mert tudom, hogy egy ilyen korlátozó tábla ha nincs feloldó tábla a következő kereszteződésig érvényes. Ebből elég sok van ezeken a szakaszokon. Mégis, a megfigyeléseim szerint ezt erre felé nem tudják és biztos ami biztos alapon továbbra is 60-nal tötyörögnek a kies úton, holott a kereszteződést már rég elhagytuk.

Mivel éjszaka is járok ezen a vonalon lemértem, hogyha mindenki a megfelelő ritmusba járna, azaz lakott területen belül megengedett sebességel menne, és az összekötő lakott területen kívüli szakaszokon felgyorsítana a megengedett 90km/h-ra akkor sokkal gyorsabban lehetne haladni. Hozzá teszem, még éjszaka is valamilyen takarékossági megfontolásból, a tök üres lakott területen kívüli szakaszokon is 60-nal vagy 50-nel tötymörögnek.
További ritmusos autózást!

57 komment

Címkék: közlekedés autó baleset sztereotípia béna kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.29. 10:06:19

ez így van.

a városon belüli 70-es tábla után is 50-nel mennek, mert ha város akkor 50.

ezt betartják akkor is ha a házak az út mellett vannak, de településtábla nem volt. biztos ellopták, vagy elfújta a szél alapon.

a kedvencen a rossz időben (havas út, sötétben zuhogó eső) városon kívül 60-nal szüttyögő, majd településre beérve 30-cal menő. nem az zavar hogy kint 60-nal megy, mert én is szoktam ha az a biztonságos. de ha ott az biztonságos akkor a városban is az az 50. szóval a rossz időnél nem a megengedett legnagyobb -30 legyen a követendő.

RaveAcE 2009.01.29. 10:10:39

Ezen a szakaszom egymást érik a kereszteződések, zebrák, sebesség korlátozó táblák. Egyszerűen nem érdemes felgyorsítani.
Göd-Sződliget lakott területen kívüli szakasza (90) kb 1500 méter és egy szimpi 40-es tábla van a kútnál.
Sződliget-Vác szakaszon 100 méterenként van tábla és kereszteződés/zebra. Vannak, akik nem áldoznak rá 2x-annyi benzint, csakhogy gyorsabban kopjon a fék. Inkább beállnak egy fix sebességre, ami valahol lassú, van, ahol túl gyors (a táblához képest). Viszont így nem balesetveszélyes és spórolnak a benzinen meg a fékpofákon.

Remélem, segítettem.

monnyo 2009.01.29. 10:15:20

Napi szinten járok az emlitett szakaszon és az az igazság, h mivel sokszor esély sincs előzni őket igy azthiszem beálltam már én is a szüttyögők sorába... :(
Próbálnék én haladni... de lehetetlen... igy beletörődtem... ez van, elöbb kell indulni.

killermoney 2009.01.29. 10:17:04

Ismerem ezt a részt én is elég jól, és én is igazolni tudom ezt az állítást. Nem kevesen vannak ilyenek, és mondjuk Göd-Dunakeszi között még úgy ahogy tolerálni tudom mert ott nem számít sokat hogy 90 vagy 60 azon a kb 2 km-en, de Sződliget és Vác között meg utána, már idegesítő tud lenni.
Akit viszont nem tudok megérteni aki mindenhol 65-70-el megy mindegy hogy városon belül vagy kívül van, sztem az ilyen az aki 100-al megy pályán mert az már neki fénysebesség és nem tudja uralni a kocsit ami nem is baj addig amíg ezt a külső sávban műveli :D, de ez már más téma...

steve078 2009.01.29. 10:25:48

A másik tipikus:Este esőben lakotton kívül:60,kivilágított lakott területre érve:70-80,mert itt lát a vaksija.

tehenke 2009.01.29. 10:26:23

Éljenek a kalaposszuzukisok!

ChPh 2009.01.29. 10:32:04

Ezeknél az a rosszabb, mikor beállnak konstans 70-re.... megyek településen kívül 90-nel, megelőzöm, beérek településre, ott kb. a közepénél utolér, megvetően néz rám, mikor előz. Persze utána csere megint...

monnyo 2009.01.29. 10:36:01

@steve078: én erre azt mondtam tegnap, h "megfékezi az esőcseppeket" :)))
De tény, h nem látnak semmit sokan esőben sötétedés után! :(

Marcellusca 2009.01.29. 10:50:00

@ChPh: Pont ezt akartam írni.
A konstans 70-nel menők. Lakott területen kívül is és belül is. Nem egy felemelő érzés, mikor vissza kell előzni a forgalmas főúton.
És nem azért előzöm vissza, mert zavar, ha megy előttem valaki, hanem azért, mert ott is csak 70-nel megy.

Solutor13 2009.01.29. 10:54:20

@RaveAcE: szerintem sem lehet sok időt nyerni a Vác-Sződliget-Göd szakaszon a full gáz full fék módszerrel. Sőt, meglepően keveset. pl. 70-90 km/h átlagsebesség különbség 50km-en (Pest-Kismaros) 9,5 perc. Viszont ha a kettesen mész, akkor az út nagy rész belterület, min 60%. Akkor ez már csak 4 perc! Arról nem is beszélve, hogy valószínűtlen, hogy a 2/A-n 50km hosszban 70-el kelljen menned. Hétvégén szoktam arra járni, olyankor igen ritkán megyünk 90-95-nél lassabban.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.29. 11:10:55

Lehet, hogy azért van, mert navigációval közlekednek. Nekem is van igo-m, és általában a lakott terület tábla előtt 1-1,5 km-rel már 50-et jelez megengedett sebességnek, és szól, hogy túl gyorsan mész.
Az ilyen birka nem a táblát figyeli, hanem vakon megbízik a navijában, aztán befordul oda is, ahova nem kellene.

beste 2009.01.29. 11:24:22

Sokan nem fogják fel agyilag, hogy az egyenletes sebesség megválasztása NEM azt jelenti, hogy hetvennel lakott területen kívül és belül...
Az agyam durran el, amikor a hetvennel közlekedőt lakott területen kívül megelőzöm, majd amint beérünk a faluba (én lemegyek ötvenig) a másik boldogan visszaelőz. Ez is egyfajta népi játék, de lehet helyette olvasni, vagy moziba menni....

Csigabá 2009.01.29. 12:03:33

Ugyanezt én is tapasztaltam, de nem csak a Duna-kanyarra jellemző, hanem az egész Kárpát medencére. Attól még nem igazán foglalkoztat, esetleg elmmosolyodok amikor lakott településen minden rég elmaradt autó megelőz, miközben a sofőrje büszkén néz rám, hogy "na, ugye?". :) Részemről vezessen mindenki úgy, ahogy biztonságosnak érzi. Zőautójuk, ők vezetik, a ződóguk. Elég nekem az én autómon belüli mikrouniverzummal valamint annak az úton tartásával foglalkozni, nem érdekel az, hogy másnak mi van a fejében meg a lelkivilágában. A gyorshajtókat engedem, hadd menjenek (én is az vagyok néha, de nem frusztrál ha valaki néha még gyorsabb), majd leszedem őket az első szemtelenebb villanyoszlopról. Akik meg tötymörögnek, úgyis valahol hátul vannak, ott rengeteg hely van elférnek. Kedvenceim azok akik csakazértis visszaelőznek, hogy aztán állóra lassítva lekanyarodjanak jobbra, az első kisutcába.
Szóval van akinek FONTOS! és van akinek frusztráló az előzés, nekem egyik sem. A zene szól, az autó szalad, ennél többet az adott helyzetben nem akarok. :)

randomuser1 2009.01.29. 12:26:16

tul.képp az út 75%-a lakott területnek számít szal a maradék párszáz/ezer méteren lehetne 90-el is menni, csak a legtöbb autó mire felgyorsulna annyira, már lassíthat is le, mert beért a köv. faluba. egyébként meg a lámpa úgyis megfog dögnél vagy sződligeten, aztán meg van a nagy kanyar ami miatt nem lehet vác előtt 60 felett menni, szal senki nem is siet.visszafele meg keszi, a nyamvadt kis falu hatalmas piroslámparezervátummal...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.29. 12:32:28

@Hurrá Torpedó: Esetenként mondjuk városban is lehet indokolt a 30 ilyenkor a pl. sűrűbb keresztforgalom, gyalogosok, stb miatt, amik ugye az országúton nincsenek. Persze ez nyilván függ a konkrét helytől.

Egyébként egyetértek, a "jelenség" létezik.

Petrodon 2009.01.29. 13:11:57

Hát én ezt motorral szoktam megtapasztalni.
Lakott területen kívül bevallom őszintén hajlamos vagyok kicsit "elengedni" magam, lakott területen belül viszont szigorúan 50, hiszen sose tudom, hogy mi vagy ki ugrik ki elém. Na ilyenkor aztán úgy túrnak le az útról mint a huzat... :)
Viszont azért motorral legalább könyebb visszaelőzni a delikvenseket. :))

kranführer 2009.01.29. 13:21:07

Cyric!
Lassan itt lesz a jó kis motoros időnk, már alig várom.

georg 48 2009.01.29. 14:02:04

Volt már olyan is a régi 2-en, hogy baszom nagy BMV, kopaszkám mobiloz, autó 60-al, kocsisor az Izzó főkapujáig! Arra nem volt képes, hogy leálljon öt percre a padkára. Mit tudtál volna tenni? Ha rászólsz agyonlő.

Manyizga (törölt) 2009.01.29. 14:27:55

@Manodesign: neked késhet/siethet a GPS-ed a valósághoz képest. :))
Az általad leírt eset akkor fordul elő, ha a GPS-vevő vacak vagy a szoftver volt olcsóbb, mint kellene. :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.29. 14:38:37

érdekes hogy egy ilyen probléma senkit nem érdekel!!! persze a rokiparkolósba 200-an beírnak!!! meg a verekedősbe is!!!

basszus, pedig ez sokkal fontosabb!!!

EZ FONTOS!!!

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.29. 14:43:45

@Manyizga: A térképen jelölt pont kb ott szokott lenni ahol vagyok.
Szerintem a térképek alkotói "csinálják" kicsit nagyobbra a lakott területeket, nehogy perelni lehessen őket, ha gyorsabban mész mint a megengedett, és a gps szerint még nem gyorshajtasz.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.29. 14:46:12

Amúgy a mésik fajta "tötymörgő" aki egyenesen megy a megengedett másfél-kétszeresével, viszont, ha meglát egy icipicike ívet az útban, mindjárt csak a felével képes menni.

Marty Mcfly 2009.01.29. 14:58:10

@beste:
teljesen egyetértek!!!
Ez vmi új divat...

ihatethisindapassthingy 2009.01.29. 14:59:09

Hurrá Torpedó, mindenki bográtschozik Edénél.

Én rendszeresen a 70/70-esekkel találkozok. 70 városban, 70 városon kívül. A bal egyesben többnyire eltökélt arcú családanya, kétkezes kormányfogás, enyhén előredőlve. A fennmaradó esetekben sofőr elengedett kormánnyal gesztikulál hátrafelé az utasainak. A 70/70-es különlegesen átalakított verziója a maximum 120km/h-ra és csakis belső sávra hitelesített családanya a pályán. A 120/belsős verziónak problémája van a tükrökkel, így sohasem tudja meg, hogy egy batár nagy X5 megy mögötte fél méterre, felkapcsolt távolságival, balra indexelve. A 120/belsős pályára felhajtásnál - kímélendő a család új gépjárművét - legfeljebb 80km/h-ig hajlandó gyorsítani a kocsiját, majd sebészi pontossággal beszúrja a külső sávba, a sávban haladók és a mögötte felhajtással próbálkozók nagy örömére. Lehajtásnál már a lehajtó előtt 80km/ra lassítja a család új gépjárművét, de a tükrös averzió miatt is sem veszi észre a vészfékező kamionost a háta mögött.

Marty Mcfly 2009.01.29. 14:59:45

@Hurrá Torpedó:
azér kérlek, mer ott lehetett anyázni! :-)

Mr_Wolf 2009.01.29. 15:03:33

Lakott területen kívül nem kötelező 90-nel menni. Hetvenes táblánál is lehet ötvennel. A tábla a maximumot jelzi. Ne kapkodj, mert infarktust kapsz. Hallgasd a rádiót vagy fogdosd a csajod - segít elütni a szüttyögő időt.

úgyse 2009.01.29. 15:09:58

Nem ismerem a konkrét útszakaszt, de az általában indokolatlanul lassan haladókkal orvosi, vagy műszaki probléma van. Mindkettő életveszélyes. Nem kellene a rendőrségnek ezzel is foglalkozni?

Trancegod 2009.01.29. 15:12:36

@Manodesign:

Az a legszörnyűbb ebben, hogy használják a navigációt, még akár 10km-es útra is. Nem értem, ebben az országban el lehet tévedni? Vagy a térkép elavult dolog lett?

Más:

Ha Budapest Vác között közlekedik az ember, szerintem 2/a (vagyis új nevén M2-es - amiről nyithatnánk egy blogot is) lehet haladni, még hétfőn reggel is. Én 3éve járok hetente 4szer ezen az útvonalon, és csak akkor kellett 30percet áldozni az útra, amikor útburkolatfelújítást (nehéz szó) kapott.

DocBulywood 2009.01.29. 15:30:29

A navigációt nehogy elvegyétek a hülyéktől! Az életben nem találnának haza...!

ihatethisindapassthingy 2009.01.29. 15:33:44

Trancegod, én is a navigáció mellett teszem le a voksom, ha teljesen ismeretlen helyre megyek, főleg Budapesten belül. A térkép nem mondja meg, hol nem lehet balra kanyarodni-jobbra kanyarodni és 1-2 ilyen után úgy el lehet tévedni, hogy a kormányt is úgy keresem. Jól hangzik a balkanyar helyett a 3x jobbra, csak először át kell vergődni 3 sávon, ez egyirányú, ez össze-vissza kanyarog, ebben épp bankot rabolnak, itt nem vettem észre a fák mögött a táblát, hogy "erre megyen az út Budára" és már nagyban robogok a Ferihegyi gyorsforgalmin, ahol 10km múlva tudok leghamarabb megfordulni.

lukit 2009.01.29. 15:34:13

Mr_Wolf: nem kotelezo 90-el menni, csak nagy kocsogseg a masikat feltartani.

Trancegod: igen, a terkep elavult lett.

Matrix_ 2009.01.29. 15:36:23

@Hurrá Torpedó: mer a többség magára ismert :)

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.29. 15:44:28

@ihatethisindapassthingy: De vannak olyanok is, akik a mindennapi munkábajáráshoz (értsd: naponta végigmegy az úton többször is) használják a navit. Meg aztán hazafelé is. Ennyire jó hallani a hangját?
Mikor új volt, nekem is be volt kapcsolva. aztán leszoktam róla, mert felesleges.
Viszont ismeretlen helyre jó használni.

ihatethisindapassthingy 2009.01.29. 15:48:37

@Manodesign: Arra azért nem használom :) Térkép helyett viszont kiváló. Van abból is egy a kocsiban, de ez kényelmesebb és meg tud kímélni pár szívástól.

Mondjuk volt olyan, hogy átállítódott a táskámban (ne kérdezd) és a leggyorsabb út helyett a legrövidebben vitt. Olyan 5 számjegyű főutakra vitt, amiket még a rómaiak hagytak ránk :)

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.29. 15:56:53

A témához: Valamelyik nap egy busz ment előttem. Kettesben gurultam utána. Megelőzni persze csak 3 km múlva tudtam, mert kanyarog az út.
Az azért érdekelne, hogy ha nem tud menni 20nál többel, minek jön ki az utcára, vagy legalább azt a k.. vészvillogót tegye ki.

n_gyula 2009.01.29. 16:00:46

Göd - Sződliget között a benzinkútnál (oázis lakópark) kb. november óta lakott terület van. Az a kicsi, pici fekete házakat ábrázoló tábla, ami minden egyéb táblánál kisebb.
Vác előtti részen pedig jócskán kijjebb került a VÁC tábla, az Új körforgalom elé.
A maradék részen tényleg lehet menni, Sződliget és a régi Taurus közötti részen, csak a becsatlakozókra kell figyelni. Ott lett néhány új utca.

Kopi3.14 2009.01.29. 16:23:00

Valogassuk mar szet a dolgokat: mi a baj? Hogy nem megy kilencvennel ott, ahol annyi a megengedett maximalis sebesseg, vagy az, hogy varosban meg szaguldozik?

Mert a 90 nem kotelezo ertek, hanem felso korlat, igy ha valaki valamilyen okbol kifolyolag lasabban megy, azert felkoncolni nem lehet.

phaszfej 2009.01.29. 16:26:09

de hülye a jegyzet írója! mi a baja, ha nincs kötelező legkisebb sebesség tábla az említett szakaszon kitéve? mindenki annyivel megy, amennyivel akar. van, aki gyorsan szeret menni, valaki meg lassan. oszt ennyei.

benkoo 2009.01.29. 16:35:11

szerintme az alapvető probléma, hogy a magyarok nem tudnak dinamikusan vezetni. vagy nyomják mint az állat vagy töketlenkednek. Ezen kéne változtatni. Ilyen pl hogy zöldnél nálunk 5 autó megy át egy jelzésnél x idő alatt míg külföldön 10-17 is. azért ez nem mindegy.

Agyalap 2009.01.29. 17:19:27

Mindenki úgy menjen ahogy akar. Ha meg tudom előzni, megelőzöm - ha nem, nem.
Kalapossuzukisbácsi menjen a külső sávba, a porszívó szívja a port, a nap süssön.
Ti meg ne füstölögjetek.

Agyalap 2009.01.29. 17:21:30

@benkoo: Lehet, hogy már régen tanított az oktatóm, de akkor még az volt a módi, hogy ha az előttem KETTŐVEL lévő autó indul, akkor én is. Így azért nem szakad szét a sor annyira.
Vagy a vezetők lettek bénábbak, vagy az oktatók :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 17:31:54

az a baj hogy a sok félkegyelmű, aki képtelen felmérni egy másik jármű sebességét kint van az utakon és ossza az észt, miközben a saját lámaságával, nem csak önmagát, hanem másokat is veszélyeztet!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 17:37:26

Trancegod 2009.01.29. 15:12:36
Nem értem, ebben az országban el lehet tévedni? Vagy a térkép elavult dolog lett?"
jártál már királyerdőben? hozzál 3 legfrissebb térképet és legfrissebb IGOt, úgy beleviszlek, hogy 1 hétig nem találsz ki onnan ezekkel együtt! de mondjuk a budai vár, amiben van kb 15 utca, na ott is vannak ilyen helyek ám! aki nem ott lakó beduin, annak annyi :))

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.29. 17:48:21

@RosszQtya: Nem erdőről beszélgettünk :)
Arra van túristatérkép. GPS-re is.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.29. 18:18:36

OFF:
Ezt olvastátok:
index.hu/politika/belfold/budapest/smog6328/
Már megint minket cseszegetnek, ahelyett, hogy a békávé buszait selejteznék le egytől-egyig.
K@&#&@# a demszkinek meg a többinek...
ON

Trancegod 2009.01.29. 19:32:07

Térkép...

Igaz a Navigation rendszer egyszerűbb, viszont drágább:)
Nos nem vok túl idős, de én mégis maradok a térkép mellett. Ha netán eltévedek - ami persze megtörtént velem is - akkor kb. 10perc és visszataláltam az utamra.
Eddig csak rossz tapasztalatom volt a Navigációval, ráadásul nem vok műszaki analfabetikus. De ez az én véleményem. Tulajdonképpen az ami engem érdekel, hogy sokan csak divatból veszik meg a rendszert, de ez már az ő dolguk.

Más: BKV buszok...egy EURO2-es motor megközelítőleg 45-50 személyautó por mennyiségét - a károsanyag kibocsájtásról ne is beszéljünk - juttat a "friss" Bp-i levegőbe. Persze ez az állapot akkor áll fenn, ha a busz műszaki állapota kifogástalan. Nem is merek belegondolni, hogy milyen értékek jönnének ki egy esetleges mérés során, ha egy olyan busz kerülne terítékre, amelyik még több por szemcsét juttat nekünk...nem vok BKV ellenes sem, de ezen érdemes elgondolkozni (sajnos tenni nem tudunk ez ellen...kicsik vagyunk mi a változtatáshoz).

j311 2009.01.29. 20:20:22

Ma esett egy kis eső és az összes lúzer 50-nel haladt végig a Hungárián...
De miééééért???
Aránylag egyenes, végig lámpás kereszteződések, végig 70-es tábla... Akkor mégis miért nem megyünk???
Én sem vagyok egy önjelölt Schumacher, de épphogy nedves volt az aszfalt, meg előtte az M3-as beveztő szakaszán még képes volt gyorsan menni ugyanilyen útviszonyok mellett.

Circus 2009.01.29. 22:37:30

Szvsz itt megint előjöhet a feleslegesen kirakott, esetleg kinnfelejtett táblák kérdése, mert ismeretlen helyen én sem feltétlenül száguldozok a megengedett 90-nel, hátha előugrik egy váratlan 60-as, vagy ami rosszabb, a csősz fényképezőgéppel. Néhányszor mentem 2-esen, nem teljesen egyértelmű, hogy mikor, mennyivel mehetsz, illetve ha jól emlékszem Sződ (vagy Göd???) olyan hosszan nyúlik el az úton, hogy nem tudod, kinn vagy-e, vagy benn...

Konstans 70-es - eggyel rosszabb a külföldi kamionos, aki a tilalom előtt akar odaérni ahová, és tűzön-falun keresztül tol le 95-tel. Mögötted 40 tonna villogó tömeg... ez rosszabb mint a kopaszbéemvés, ki se kell szállnia, hogy odatosszon egyet.

fzs.1933 2009.01.29. 23:22:11

Az Egérút vége befelé is kellemes agyforraló egyeseknek. Legtöbben már az előző lámpánál behúzódnak a belsőbe, aztán látom rajtuk, hogy anyáznak, amikor a külsőben elmegyek addig, amíg véget nem ér.

Más:
teherautók: szerintetek tudják a vezetőik a sebességhatáraikat?
Autópálya: 80
Lakott területen kívüli egyéb út: 70
Őket senki nem méri?

Donor 2009.01.30. 00:10:38

@monnyo: Ez is csak gyakorlás kérdése lenne.
Feleségemnek sokáig nehezére esett látni sötétben, én mondtam mindig, hogy megint elhagytad a sávot :)
Tény hogy a nappali vezetéshez szokott szem nehezen alkalmazkodik a másfajta fényviszonyokhoz, mert más dolgokat kell nézni, de én rengeteget mentem sötétben, gyakorlatilag annyira hozzászoktam, hogy nem érzem hátrányosnak a sötétet...sőt...sötétben jobban tudok aludni, csak a sok szembejövő autó reflektorának villogása zavar meg néha :)))))
@Trancegod: Azért veszik meg sokan a GPS-t mert mostanában már megfizethető. Ugyan akkor roppant praktikus, mert ha az ember ésszel használja akkor teljesen ismeretlen helyen is rutinosan lehet haladni. Amíg nem volt GPS-em mindig dührohamot kaptam amikor a belvárosban le kellet térni a főutakról, mert a sok kicsi egyirányú utcákban jól eltudtam keveredni. Megállni térképet lapozgatni pedig macerás parkolóhely hiányában, ráadásul a helyzet meghatározása is problémás a hiányos utcatáblák miatt. GPS-el soha nem volt ilyen gondom, de ha el is tévesztek egy irányt azonnal újra tervezi az új, optimális irányra.

Ráadásul feleségemmel is sokkal jobb a kapcsolatom, amióta nem ő navigál :D

Donor 2009.01.30. 00:13:54

Ja és a POI adatbázis olyan extra funkció amit nem tud egy térkép helyettesíteni.
Benzinkút, ATM, étterem, bolt pillanatok alatt kidobja hol van a legközelebbi vagy olyan ami az útba esik.

Olaszoknál pl. városnézést a poi adatbázisban lévő nevezetességek alapján terveztem meg, és GPS-el sétáltam végig a középkori városka sikátorain és közben nem tévedtem el :)

Donor 2009.01.30. 00:15:26

@j311: Nekem mondod? Azt nem tudom hogy csinálják hogy mindig előttem váltson pirosra az ő vacakolásuk miatt?

BGyRacer 2009.01.30. 01:40:00

Na megvan!!! Veszek 1 Tigris tankot!!! A Tigris tankosok nem köcsögök (kivéve a nácikat) és fittyet sem kell, h. hányjak a 60-nal tötymörgőkre... "mi volt ez? Fekvőrendőr? Janem, 1 S-Max...":)

tehenke 2009.01.30. 11:06:44

@BGyRacer:
Kettőt vegyél, egy páros, és egy páratlan rendszámút... :)

BGyRacer 2009.01.30. 16:14:08

@tehenke: Ahhoz am. adnak rokkant kártyát? Jamind1, mert a kerékbilincs hatástalan, ha nincs kereke... Ráadásul a mikulás-csomagot sem tudják az ablaktörlőm alá tenni... Elszállítják?! Hahaha...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása