Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Életveszélyes gyermekülések

2009.02.17. 07:33 :: Kisikasa

Gyuri egy nemrégiben megjelent cikk kapcsán gondolta úgy, hogy ideje megosztania a gondolatait az esettel kapcsolatban. Ti mit gondoltok, hibáztatható-e a baleset miatt az anya, aki csak gyermeke biztonásgára próbált ügyelni? Hasonló helyzetben felelősségre vonható-e a gyártó?

Megláttam ezt a cikket, és azt gondoltam: Na, a hülyéje! Aztán elolvastam. Én igazán nem tudom hibáztatni az anyát, mert az anyák olyanok, hogy ha veszélyben érzik a porontyukat, bármire képesek. Bármilyen hülyeségre is, például, hogy menet közben próbálják bekapcsolni a csatot.

Érdemes lenne foglakozni ezzel egy kicsit. Suhanjunk el afölött, hogy mi sem gyerekülésben nőttünk fel, hogy mennyire idióta állat az, aki az első ülésen állva engedi utazni féltett (?) kincsét, hogy gyilkos dolog-e légzsák, vagy csak mi vagyunk hülyék hozzá.

Másfél éves a kislányunk. Amióta nem hordozóban, hanem gyerekülésben utaztatjuk, mi is megtanultuk: ülés és ülés között hatalmas különbség lehet. Az első ülést, amit rokontól örököltünk meg, azért nem szerettük használni,
mert kicsit macerás rögzíteni, és az ülőlap ferdesége miatt menetiránynak háttal állítva nem igazán lehetett hátra dönteni. Kerestünk hát másikat. Sógorom hozta, szintén használt, de Németországból. TÜV matrica van rajt, frankón dönthető, gyorsan ki-be tehető, jól lehet állítani az övét.

Kb. két hétig használtuk. Akkor a kis drágaság rájött, hogy az öv csatját ki tudja kapcsolni. Amikor feleségem ezt először látta, ő is hirtelen azt hitte, hogy menet közben pikk-pakk visszacsatolja. Nem sikerült, inkább megállt. De amíg a leállósávban ezt elintézte, végig szinte rettegett, hogy nehogy pont most történjen valami, amikor a gyerek teljesen védtelen. Váltottunk vissza a másik ülésre.

Eredetileg úgy gondoltuk, hogy újonnan veszünk gyerekülést. Teszteket olvasgattunk, fórumokon kutakodtunk, boltosokat, rokonokat kérdezgettünk.
Ebből a következő fontos dolgok derültek ki:
- ami mindenre jó, az igazából semmire sem jó (sokfunkciós ülések)
- a biztonságiöves rögzítés nem kevésbé biztonságos, mint az ISOFIXes, csak
több vele a macera.
- nem gáz, ha használt, csak legyen ép az öve, a csatja, ne legyen törött,
és legyen rajta TÜV matrica, mert az jelent is valamit.

Egy dolgot nem említett senki: hogy a gyerek ne tudja kikapcsolni. Hogyan kaphat forgalmazási engedélyt az ilyen termék? Miért nem tesztelték erre a derék németek sem? Basszus, ha én gyártó lennék, és kiderülne, hogy a gyerkőcök egyre-másra kikattintják a csatot, én biza visszahívnám a termékemet, és tennék rá olyat, amit nem tud kinyitni. Nem értem.

107 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2009.02.17. 08:50:13

@kolbászoszsömle:
Butaságot csinált, de nem volt szándékos.

ha defektet kapsz, te is szándékosan veszélyezteted a többieket?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 09:00:02

@RaveAcE: A lófaszt nem voltszándékos a veszélyeztetés és semmi köze ahhoz, hogy defekt.

Véletlen nem lehet menetközben nem előre nézve mással -gyerekülés kapcsolgatásával- foglalkozni.
Nekem nem szabad telefonálni, mert "elvonja a figyelmem".

Az a nő nagyon súlyosan és szándékosan megsértette a KRESZT és a közlekedésbiztonsági minimumot sem tartotta be: ARRA NÉZÜNK, AMERRE MEGYÜNK.

Lehet sajnálni, hogy ő csak jót akart, meg a gyereke volt veszélyben, de meglehetősen agyatlan dolog egy passzív biztonsági rendszer helyreállítása érdekében aktívan veszélyeztetni másokat.
Az ilyenek sminkelnek, bagóznak, mosnak fogat, olvasnak horoszkópot vezetés közben.

@newtehen:

Nem tudom, és nem értem az ilyet.
Vannak indulataim, de szintes soha nem cselekszem indulatból.
Ahol nem kell azonnal cselekedni, mindig van idő gondolkozni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.17. 09:20:09

szerintem egyszerű! le kell vágni a gyerek kezét.

csak hogy a posztoló is hülye legyen hogy erre még nem jött rá...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.17. 09:24:13

@RaveAcE: ha defektet kapok nem próbálom meg menetközben kicserélni :)

(bár erre is láttam már példát ruszkik kétkerékre állították a ladát, úgy köröztek egy stadionban, közben az anyósülésről az utas kimászott, és kicserélte közben, majd végzett visszamászott, és visszaálltak négykerékre)

Carnivora (törölt) 2009.02.17. 09:29:57

Az anyukának mondjuk nem Schumachert kellett volna játszania, hanem vészvillogó szépen leállni az út mellett, és bekapcsolni az övet ... nem a csúszós utón produkciózni. -

Carnivora (törölt) 2009.02.17. 09:32:03

@Hurrá Torpedó:

A kedves mama, akkor csak a magyar közúthálózaton gyakorolt? :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.17. 09:32:04

@Hurrá Torpedó:
Nem kell levágni. Csak meg kell értetni a gyerekkel, hogy ez nem mókás. Egy másfél- kétévessel már simán meg lehet.

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.02.17. 09:36:31

Egyszer megálltam a körúton vészvillogóval, mert a gyerek kikötötte magát és álló helyzetben akartam _rögtön_ visszakötni.

Jutalmul egy gyökér ráhúzta a retkes kocsiját az enyémre, letörte a tükröt majd továbbállt. Pedig nem gyrost akartam venni és a legfrisebb DVD-t akartam kikölcsönözni.

Feljelentés, megvágták sok pénzre és kiküldték nekem is a jogerőre emelkedett határozatukat amin a címe rajta volt......

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.17. 09:40:35

@kiscsikó: És, küldtél a címére szerelmes leveleket, vagy miért említetted meg? :P

reader613 2009.02.17. 09:41:29

kolbász te most miről beszélsz? erről a postról, vagy az eredeti cikkről?

T7 2009.02.17. 09:41:35

Mint a mellékelt cikk is mutatja, elég nagy hülyeséget csinált a kedves anyuka. Ha lett volna egy csöppnyi esze, akkor megáll és beköti úgy.
Nekem nem is menne menet közben a bekapcsolás (pláne, hogy hátul van az ülés, ahogy kell). Két szabad kéz nélkül nem tudom bekapcsolni.

Nem értek egyet a cikkíróval. Használt ülést max. csak megbízhatóan ismert előélettel pl. családtagtól vagy nagyon jó ismerőstől.
Nem kell minden hajszálrepedésnek és anyagfáradásnak látszani. Majd ha ütközésnél az erők hatására törik a szék ahelyett, hogy megfogná a gyereket, lehet megbánni.

Mi isofixes ülést vettünk a gyereknek. 70e volt, de inkább húzok kettőt a nadrágszíjjon, mint a gyerekemet lássam megsérülve, csak mert nem tettem meg mindent érte.

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.17. 09:44:51

@Carnivora: ugyanezt akartam mondani. menet közben, hogy lehet olyan hülye, hogy nekiáll matatni

raycoon 2009.02.17. 09:45:55

Egy valamiről még nem esett szó.

Egyszer volt a láynom az első ülésen. SOHA többet!

Már az is veszélyes, hogy ott van és nem köti ki magát. Az ember önkéntelenül is jobban oda figyel rá, mintha hátul ülne (legalábbis szemmel). Ha valami baj van hátul (mondjuk kiköti magát) azt is szinte azonnal tudom, így semmivel sem rosszabb.
Akármi is történik meg lehet állni viszonylag rövid időn belül..

Üvege$ 2009.02.17. 09:47:45

Valószínűleg akkor a te címed is rajta volt az ő végzésén.

acel 2009.02.17. 09:48:37

Rohadt nehéz az gyerekülés csattokat összetenni, egyszeűen nem menetközbeni mutatvány. Ahol lehet félre kell állni. Menetközben nem "illik" szemet festeni. mobilozni stb. A kedves anyuka valószínű kétségbeesett, hogy a gyerek menet közben nincs becsatolva, és nem mérte fel hogy amit csinál az veszélyesebb mint amit el akar kerülni.
Sajnálatos eset.
ÉS egy megjegyzés a posztírónak az isofixes ülés mindig is biztonságosabb volt mint az övvel bekötött, pont azért talalták ki.

A matrica a gyerekülésen jelöli azt hogy az gyerekülés. Amin nincs matrica az bármi lehet. Akárki mondhatná ewgy párnára is hogy gyerekülés annélkül.

Pearly 2009.02.17. 09:53:37

Amióta van(nak) gyerekeim, meggyőződésem, hogy tartani kellene (akár kötelezően) "kisgyerekes vezetés" kurzusokat. Nincs ugyanis olyan telefonbeszélgetés, ami csak ezredannyira elvonná az ember figyelmét a vezetésről, mint egy(két-három) apró gyerek, akinek szinte állandóan van valami baja. "Vedd fel, add ide, nézz ide, meséld el, énekelj, mi az ott, miért nem nézel oda stb. Ja, és: "kibújtam az övből, baj?" Nagyságrendekkel nehezebb gyerekkel vezetni, mint nélküle, és az ember bizony hoz rossz döntéseket, amiknek időnként borzasztó következményei vannak. Az anyuka a cikkben rosszul döntött, ez egyértelmű. De azt hiszem, erre ő is rájött, amikor a gyerekét újra kellett éleszteni. Szerintem nincs szüksége rá, hogy legyilkosozzák, meg lehülyézzék. A magam részéről drukkolok, hogy a csöppség felépüljön.

Luckye 2009.02.17. 09:57:05

Kedves mindenki, kedves kommentelők!
1. Mindenkivel egyetértek, aki zt mondja, az anya igen súlyosn megsértve a KRESZ-t, aktívan veszélyeztette a közlekedés biztonságát. Egy ilyen esetben egy megoldás fogadható csak el: index, leállás és álló helyzetben visszakötjük a gyereket.
2. Azt senki sem említette meg, pedig nyilvánvaló: egy 3 éves gyerek NEM ÜLHET a vezető mellett! Az anyósülésen ugyanis kizárólag menetiránnyal háttal ültethető be gyerekülés, ez a mai konstrukciók esetében azt jelenti, hogy csak a hordozók alkalmasak erre, amit a gyerek legkésőbb 1 éves kora körül kinő. (Ha nem kikapcsolható légzsák van, még ő sem ülhet ott). Ebben a balesetben nem ilyen ülés volt ott (hiradó képein egyértelműen látszódott is).

Laciii 2009.02.17. 09:59:23

"Sajnos az anyákba ez kódolva van. Beáll az agyban a "jajagyerek", és az sem számít, ha körülötte mindenki más megdöglik. Akár szó szerint. Elemi ösztön."
Ez nem ösztön volt hanem ostobaság, mint a végeredmény is mutatja, ha ügyelt volna a gyermeke biztonságára akkor nem hagyja, hogy a gyereke egy irányítás nélküli száguldó autóban legyen.

T7 2009.02.17. 10:02:51

Tavaly történt egy eset, mikor egy 11 hónapos gyerek esett ki az M7-esre, mert az anyuka azt gondolta, hogy ölben-kézben meg tud tartani egy gyereket. Rosszul gondolta.
Itt a cikk:
w3.sonline.hu/somogy/kozelet/karambol-lezartak-az-m7-est-kiesett-a-kisbaba-a-gepkocsibol-170253

Utánna többször rákerestem a neten, hogy mi lett végül a gyerekkel, de nem írtak róla semmi. Esetleg valaki tudja?
Nagyon megdöbbentő az emberi hülyeség néhanapján.

Ariadne12 2009.02.17. 10:05:25

Luckye, igazad van! Nekem is ez volt elsőre a legmegdöbbentőbb, hogy mit keresett egy 3 éves gyerek az anyósülésen?! Igenis felelőtlen volt az anyuka, és még jóval azelőtt, hogy a gyerek az övet kikapcsolta. Nagyon fel tudok dühödni az ilyen szülőkön, ehhez hasonlóan még azokon, akik hagyják a gyereket a kocsiban hátul mászkálni és az első ülések között előrekandikálni. Na nálam már ez is kimerítené a kiskorú veszélyeztetését, a szóban forgó anyuka pedig ehhez képest konkrétan esélyes, hogy emiatt kapjon valamit még extrában a közlekedési bűncselemény mellé. Szerencsétlen gyerek, istenem...

Ejoy 2009.02.17. 10:07:06

Azt hiszem egyértelmű, hogy ha egyszerűen nem volt bekapcsolva az ülés, akkor az anya hibája, hogy azt menetközben akarta megoldani, és nem állt félre, ha az ülés "zárja" menetközben "kikapcsolódott" akkor erre csak azt tudom mondni, hogy : No comment...

Magyarországon a gyermekülés használatának egyszerűen nincs kultúrája! Több milliós autókat látni szar kínai "gyermekülésekkel". Telik ódira, meg telik 40-60eFt-tos törlesztőrészletes középkategóriás autóra, de gyermekülésre már nem. Ez nem anyagi kérdés, hanem emberi kérdés. A GYERMEKÜNKRŐL van szó!!!
Feleségemnek egy kis olcsóbb autója van, nekem egy középkategóriás 9 éves autóm, tehát nem tartunk fullos gépparkot, mégis költöttünk a gyermekülésre, mert a gyermekünkről van szó!
Németországból rendeltem két ülést, szállítással együtt 15-15ezerrel olcsóbban mintha itthon vettem volna. Nem vagyok műszaki zseni, de megnéztem az ADAC teszteket és ez alapján vélasztottam ki a legjobb ár érték arányos (számomra is megfizethető) üléseket. így beszereztünk egy Kiddy Life Plus (ADAC az egyik legjobb ülés a piacon!) és egy Storchenmühle ülést (ez gyártja a Recaro bébi üléseket is, ADAC ajánlott ülés!) drabja volt vagy 25-30ezer forint ha jól emlékszek. Ez pénz??? Megvettem a legjobb üléseket amiket a piacon lehet kapni, ja úgy, hogy ezek I-II-III kategóriában vizsgáztak jól , azaz 9hónapos kortól, 12 éves korig alkalmas a gyermek utaztatására, nem kell több ülést vásárolni!
Mi akkor a kérdés??? Arról most nem is beszélek, hogy sokan be sem kötik a gyereket, illetve nem is használnak. A TÜV matrica semmit nem jelent, a TÜV nem vizsgál biztonságot, csupán szabvány megfelelést, ez nem ugyanaz. Vannak olyan itthon a legjobbként hirdetett ülések, melyek az ADAC teszten nem ajánlott vagy erőssen nem ajánlott minősítést kaptak!
Valaki sajnál a gyerekére 30eFt-tot??? Erre mit lehet mondani???

vhm 2009.02.17. 10:11:01

@kiscsikó: És honnan a f*szból tudod bizonyítani, hogy direkt csinálta???

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.17. 10:11:25

nyáron a keresztlányom megkérdezte hogy ha csak ide megyünk a strandra akkor nem kell bekapcsolni ugye? mondom de bekell. azt mondja hogy de olyan meleg van meg minden és hogy zavarja.

jamondom olyat is lehet hogy leállítom a motort, kikapcsolom a légkondit, és üldögélünk még egy kicsit a dögmeleg kocsiba, mert addig el nem indulunk a balcsihoz amíg be nincs kötve mindenkinél az öv. asszem 3 másodperc múlva már indulhattunk is. :D

mzs 2009.02.17. 10:13:36

Itt még sosem kommenteltem, de megteszem.
Azzal értek egyet, aki azt mondta, hogy az anyuka kétségbe esett. Igen, ha beleképzelitek magatokat a helyébe, rögtön tudjátok, mit érzett, mikor meglátta, hogy a gyerek kicsatolta magát. Igaz, hogy FÉLRE KELLETT VOLNA ÁLLNIA, és úgy igazgatni, a gyereknek meg jól rávágni a kezére egyet, mert fél perc múlva ugyanúgy kicsatolta volna magát. Csak sajnos idáig már nem jutottak el. :(

Mindannyian hibázunk. Egy anyuka meg főleg, hiszen fél szemét mindig a gyereken tartja, ha nagyon hangos a gyerek, azért, ha túl csöndben van, akkor azért (gyerekesek tudják, miről beszélek...).
Nekem van egy 7 éves hugom. Volt, hogy én is majdnem balesetet okoztam, mert 2-3 éves volt, hátul volt gyerekülésben, én vezettem, vittük csavarogni valahova, és annyira imádtam minden mozdulatát, pillantását, gügyögését, hogy folyton őt bámultam a visszapillantóban (azóta is életem értelme -de ez más téma). Hát, nem egyszer mentem át a felezővonalon! Akkor tanultam meg, hogy vezetés közben csak arra nézünk, amerre megyünk (+ a tükrök), mert pillanatok alatt nagy gáz lehet belőle..
És igen, szarok a biztonsági gyerekülések, mert egy 6-7 éves gyerek már simán kicsatolja. Az én hugom is már jó egy éve rájött, hogy kell. De ő tudja, hogy csak akkor, ha megálltunk. Sőt, beszálláskor, ha őt tesszük be először, de még esetleg pakolászunk a csomagtartóba, kiabál, hogy kössük be. :)

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.02.17. 10:13:46

@valami hidralika mittudomén: először ki akartam szállni, ebből a célból pedig néztem a visszapillantóba, hogy mikor tudom megtenni. Csak annyit láttam, hogy rámhúzza a kormányt majd megy tovább fék nélkül. Ha véletlen és van arca hozzá, akkor megáll és papírozunk.

Másfelől: álltam, kárt okozott a körúti kamerák pedig végig látták (sőt hazáig).

Carnivora (törölt) 2009.02.17. 10:13:58

@kiscsikó:

Még mindig jobb verzió, mint frontálisan belerongyolni v.kibe ...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.02.17. 10:14:44

Hát mi nem szarakodtunk használt ülésekkel, mindig vettünk az élekor szerinti újat, max. annyi engedményt tettünk, hogy a kisebbik gyerkőc megörökölte a nagyobbtól azt, amit már jól ismertünk, és tudtuk, hogy semmi baja.

A gyerekeim épségén nem fogok spórolni...

Ami pedig a kikapcsolást illeti: A nagyobbik ki tudja kapcsolni, de eszébe se jut, csak kiszálláskor. El lett nekik magyarázva, hogy miért szükséges (persze az ő szintjükön), azóta még ők szólnak ránk, ha véletlenül elfelejtjük magunkat bekapcsolni (nem jellemző amúgy, mert fontosnak tartjuk ezt mindketten a párommal).

vhm 2009.02.17. 10:16:27

@kiscsikó: így már érthetőbb... akkor visszaszívtam :)

fedorka 2009.02.17. 10:16:28

Az én gyerekeim is simán kikapcsolják a biztonsági gyermekülés csatjait, városban már nem is kötjük be Őket, csak max. rájuk adjuk a "kantárt". Városon kívül gázos a dolog, mert 30-40 km-enként bizony meg kell állnunk bekötni a kölköket, ha olyan nagyon ragaszkodunk hozzá. Az egyik a múltkor egy nagyobb fékezésnél majdnem előreesett. Ráadásul, ha téli cuccban vannak, nem is éri be őket a biztonsági övük. Darabját újonnan 26.000,- forintért vettük.
Na ezt jól megaszontam...

Sokoray Atala 2009.02.17. 10:17:07

Hagyján, hogy kikapcsolják, de ki is tudnak bújni belőle... Nálunk volt jó sok veszekedés egyessel és kettessel, már várom hármaska mit fog kitalálni.
Használt ülést nem veszünk csak ha pontosan ismerjük a múltját, mert olyan mint a bukósisak - minden ütéstől sérülhet, még ha nem is látszik.
Aki pedig vezetés közben próbálja bekötni a gyerekét, annak elment a józan esze, már ha volt neki egyáltalán.

Ejoy
Melyik ülések nem ajánlottak az ADAC által, és itthon futtatják őket? Meg tudnád írni - utánanézni most baromira nincs időm, de nagyon kíváncsi lettem!

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.02.17. 10:23:31

@Lacaca: bazzeee :)))

"Komfort: praktikus MP3 zseb az ülés oldalán"

Én nem veszem észre, hogy hány éves korú, méretű gyereknek való?

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 10:28:41

"T7 2009.02.17. 09:41:35

Használt ülést max. csak megbízhatóan ismert előélettel pl. családtagtól vagy nagyon jó ismerőstől.
Nem kell minden hajszálrepedésnek és anyagfáradásnak látszani. Majd ha ütközésnél az erők hatására törik a szék ahelyett, hogy megfogná a gyereket, lehet megbánni."

Csak ismételni tudnám ezt a kommentet. Használt ülést sose vegyél csak olyan ismerőstől aki tuti sosem karambolozott/ütközött az autójával - mikor benne volt az ülés.

Mi újat vettünk, a két gyereknek összesen több mint százezer forint kiadás volt, de a legjobbat akartuk aminek nem tudjék kikötni a biztonsági övét, nem tudnak kibújni belőle menet közben. Römer King lett a kiválasztott.

papugaja 2009.02.17. 10:29:06

@acel:
A KOSÁR magazinban volt egy ADAC teszt (nem kevés vizsgált üléssel), ami pont azt igazolta, hogy sem az ár, sem a rögzítési mód nem garancia a biztonsági szintre. Az olcsó, és az öves rögzítésű ülések között is voltak igen jó összeredményt elérő modellek.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.02.17. 10:31:01

Több szó esik a mamáról, mint az ülésről. Az amit ki tud kapcsolni a gyerek, az nem gyerekülés és kész. Amerikában ezzel milliós kártérítési pert lehet nyerni.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 10:31:11

Lacaca 2009.02.17. 10:17:23
A Recaro csak megfeleltet kapott az ADAC teszten. :)
Inkább nézzetek Römert.

papugaja 2009.02.17. 10:38:17

@Biscione:
Egy a gond:
Hogyan bizonyítod baj esetén, hogy a gyerek kapcsolta ki, és nem te felejtetted el bekötni?

kilfenora 2009.02.17. 10:42:07

www.delmagyar.hu/_kepgaleria.php?gid=2007149&kid=2206782

Itt az utolsó képen úgy látszik, hogy előre néző, nagyobb gyerekhez való gyerekülés volt az anyósülésen. Oda nem csak hátrafelé nézőt lehet tenni??

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.17. 10:43:53

A nagyobbik srác már akkora, hogy támlás gyerekülésbe már a kocsi automata övével kell bekötni. Egyszer kihúzta, és kibújt belőle, csak a derekán maradt meg az öv, meg a háta mögött ment el.

Mondom neki: Azonnal bújj vissza!
Erre ő: Nem!
Erre én: majdnem-SATU

(vizes, nyálkás volt az út, tehát nem volt max a lassulás, de az ABS csak úgy kattogott).

A gyerek visszalökte magát az ülés támlájáról, én kiszállatam, bekötöttem megint, és azóta fel sem merül, hogy kibújik belőle. :)

Persze száraz úton én sem játszottam volna el.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 10:44:24

Kilfenora ez olyannak látszik amit az autó biztonsági övével kell rögzíteni.

raycoon 2009.02.17. 10:45:42

@Biscione:
Nem csak az a gond, hogy hogyan bizonyítunk..
Az is probléma szerintem, hogy nagyon sok szülő azt gondolja, hogy neki semmiben sincs felelőssége. Mindent "oldjon" meg más.

A szülő felelőssége, hogy megértesse a gyerekkel, hogy nem szabad valamit csinálni. Sokaknak sikerül is ezt megtenni..

NEM lehet tökéletesen gyerek biztos gyerekülést gyártani és nem is szabad. Többek között azért nem, mert pánik esetén sokszor a szülő sem több, mint egy "gyerek" és nem fogja tudni kibontani.

szajberpiraty 2009.02.17. 10:47:26

Annyi történt, hogy az anyuka rossz döntést hozott. A kapkodásból mindig baj van.

hidegger 2009.02.17. 10:49:16

a gyerekülések jó része nem saját csattal működik, hanem a rendes biztonsági övvel. Azt meg ki tudják kapcsolna a kisdedek, ha akarják. Erről jelenlegi gyermekünket aki érintett, sikerrel lebeszéltük, de nem tudom mi lesz a másikkal, az nem ilyen tejbetök.

Mindenesetre előre kell nézni, tökmindegy mi van.

papugaja 2009.02.17. 10:51:54

@kilfenora:
www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2206788.jpg
Én nem tudok olyan szabályról, hogy csak fordítva lehetne első ülésre gyerekülést tenni. Viszont:
- Tilos első ülésre akkor, ha ott nem kikapcsolható a légzsák, főleg háttal. Ha bizonytalan vagy, hogy esetleg elfelejted kikapcsolni a légzsákot, inkább csak hátra tedd.
- 8-9 kg alatti gyereket (kb. 1 éves kor alatt) csak menetiránynak háttal fordított ülésbe szabad ültetni, mert gyenge a nyaka.

Ha valaki tud, cáfoljon meg.

Riki_ 2009.02.17. 10:53:27

kilfenora: Mo.-n nem engedik a törvények, hogy ilyet menetirány szerint az első ülésre tegyél, pedig sok más országban szabad, ha a légzsák kikapcsolható (vagy eleve nincs is).

Erről szólt a totalcaron is egy cikk.

Más:
Az isofix pedig nem garancia arra, hogy jobb lesz a gyerekülés, sok ajánlott nem isofixes, én is olyat vettem, az akkori tesztgyőztest, 60e körül volt. Aki nem látott még jó öves rendszert, valszeg nem tudja elképzelni, hogy ezt is lehet atomstabilan rögzíteni.

papugaja 2009.02.17. 10:54:48

@anyamadár:
Egy Escortban sztem nincs isofix pont az anyósülésen, de lehet hogy máshol sem. Van olyan autó egyáltalán?

Ariadne12 2009.02.17. 10:57:47

Azt azért szögezzük le, hogy a hatályos KRESZ szerint:

48. § (7) A gépkocsi első üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be - a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban - ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták.

Vagyis ez a megoldás így, ahogy a képeken látszik, nem volt szabályos... Függetlenül attól, hogy más országokban mi a szabály, itt és most ez a megoldás nem felel meg a KRESZnek.

papugaja 2009.02.17. 10:57:50

@anyamadár:
Ja, vagy úgy érted, hogy a biztöv egyben a gyerek öve is. Igaz lehet, ahhoz nem kell két kéz.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 11:00:09

@papugaja: igen arra gondoltam, hogy ezt könnyebben ki tudja kapcsolni a gyerek - ha régebbi típusú az autó akkor pláne -, mint a saját öveset (ötpontos) kisebbeknek való székben.

papugaja 2009.02.17. 11:01:54

@crazymokus:
Aha. Köszi.
Ennek viszont az lehet az értelme, hogy ha az ülés véletlenül mégis elszabadul gyerekestül, valamennyire mégis védi, ha a szélvédő és a gyerek között van.
Ez sajnos erősíti a veszélyeztetés tényállásának fennforgását...

SzZ 2009.02.17. 11:03:57

A gyerek utánzással is tanul. Sok mindent kifigyel és azt utánozza - ez egy fázis a fejlődésében. Ez alól persze nem kivétel az övcsat sem - miért is lenne az.

A szülő felelősségén van itt is a hangsúly. Kapcsolja/kapcsoltassa be, és tiltsa meg a kikapcsolást. Éppúgy, mint ahogy a gáztűzhely piszkálását is tiltja. A gyerek meg fogja érteni, csak el kell magyarázni. (Ja, hogy ez macerás? Egyszer. Egyébként meg lehet ijedezni - sokszor)

Én Concorde üléseket használok. Bízom a márkában, totálkár során is bevált. A 6 éves lányom ki tudja ugyan nyitni, de csak erőlködve - nem is játszik vele út közben.

becher 2009.02.17. 11:04:18

Többen írták, hogy az anyukának több sütni valója is lehetett volna. Ezzel abszolút egyet értek, mert nincs olyan helyzet, hogy az ember ne tudna egy pillanatra félre állni és rendezni a helyzetet. Ráadásul most lehet a gyereke örökre sérült lesz. Persze nincs gyerekem könnyen beszélek, de azt hiszem annyi eszem van, hogy menet közben valszeg két kézzel ne matassak vhol máshol. Más szempontból valóban kellene egy olyan megoldás az ülésen, hogy ne lehessen csak úgy simán kicsatolni. Unokahugomnak nem tudom milyen volt, de több csatt is tartotta, így ha eggyel elbánt még volt más alternatíva, amíg ugye az ember félreáll és becsatolja a főcsatot.

kilfenora 2009.02.17. 11:09:24

Köszönöm mindenkinek - azt hiszem a tanulság az, hogy hátra kell ültetni a gyermeket!

Ariadne12 2009.02.17. 11:11:02

@papugaja:
De legalább a légzsák ki volt kapcsolva (vagy nem is volt?).
Olvastam olyat, hogy jobb minél tovább háttal ültetni a gyereket, mert a gyengébb nyakuk miatt a felnőttekhez képest jobban sérülhetnek, ha normál irányban ülnek. Ez azért nekem elég ésszerűnek tűnik. Meg eleve úgy tudom, hogy az anyósülés a legveszélyesebb hely az autóban, hiába lehet, sosem tenném oda a gyerekemet...

papugaja 2009.02.17. 11:11:25

@anyamadár:
A kiskölöknek nagyon kéznél van az ötpontos játékszer a hasán. A miénk is így fedezte fel. Pár napig próbáltuk leszoktatni, aztán nem küzdöttünk vele tovább.
Bennünk is felmerült, hogy lekötjük kendővel, vagy ragszalaggal, de mi van, ha hirtelen ki kell szedni? A csatnak gyorsan (de nem feltétlenül könnyen) oldhatónak kell lennie.

Még egy apróság, amit ritkán emlegetünk:

Tárgyak az utastérben.
Ütközés, borulás esetén az utastérben lévő tárgyak elszabadulhatnak, és csúnya pusztítást tudnak végezni. Egy felnőtt tarkóját aránylag jól védi a fejtámla a kombi csomagteréből, vagy a kalaptartóról előre szálló tárgyaktól, de egy hátsó ülésen, menetiránynak háttal ülő gyereknek pont az arcába esik a bólogató kutya.
A babahordozót is csak úgy szabad autóba tenni, hogy a füle fel van hajtva: bukókeretként működik, és a röpködő dolgoktól is nyújt némi védelmet.

Nyomek 2009.02.17. 11:12:30

@anyamadár:
"Mi újat vettünk, a két gyereknek összesen több mint százezer forint kiadás volt, de a legjobbat akartuk aminek nem tudjék kikötni a biztonsági övét, nem tudnak kibújni belőle menet közben. Römer King lett a kiválasztott."

A legjobbat vagy a legdrágábbat akartad, vagy egyszerűen csak tudatos konzumidióta-e vagy?
Gondolom a gyereknek gyerekásványvizet veszel, mert "az a legjobb"? Muhahaha. Ja, és légyszi, nevezd meg a termékek neveit is. Tudod... a LEGJOBBAKAT! Amire fussa is nektek, merazfontos.

papugaja 2009.02.17. 11:14:57

@Nyomek:
Ezt lehetett volna kulturáltan is.

ex-dr. vuk 2009.02.17. 11:19:14

Na de miert nem lehetett megallni, es ugy visszakapcsolni azt az ovet?...

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 11:23:20

@Nyomek: köszönöm a kulturált reakciódat.

Első autónk volt amibe vettük a gyereküléseket és nem értünk hozzá, ezért tanácsot kértünk, teszteket böngésztünk.
Mivel a fenti hozzászóló azt írta Recaronál alább nem adja erre reagáltam a hozzászólásommal.

Igen konzumidióta vagyok ha ez azt jelenti, hogy érdekelnek a gyerekülés tesztek és az is, hogy mi illik bele az autónkba.

Valaki írta fentebb a hetvenezres ülésüket - neki nem akarsz beszólni?

Egyébként meg azt gondolom egyszerűbb ülés is jó, a lényeg, hogy legyen ülés, legyen megfelelően rögzítve és bekapcsolva bele a gyerek.

Gyerekásványvizet nem veszek köszönöm, csapvizet fogyasztunk...

bonobonohu · http://bono.hu 2009.02.17. 11:30:39

@Taurusz: ezt nem a Harcosok Klubjából idézted? :-P :-D

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 11:31:57

Nyomek jajj most látom, más is írt márkanevet, kigyűjtsem neked őket, hogy beszólhass nekik is???

citrix 2009.02.17. 11:33:39

Az emberiség a sok technikai szuperbiztonsággal (biztonsági gyerekülés isofix rögzítéssel,légzsákok tömkelege,ABS,ASR,SRS,TSC,... teljesen elhülyül,azt hiszi ezek mindent megoldanak.Egy fenét,csak újabb hibázási pontokat generálnak.Ma iminden szuperintelligens,tartósított,steril,vakcina a vakcinára,nem csoda ha a fehérember egy degenerált elhízott tunya lárva lesz.És ha kikapcsolta magát a gyerek,akkor mi van?Kezdjük macerálni a csatot menet közben?Ennyi esze van?Majd megáll valahol és bekapcsolja.Vagy már az őskortól isofixes gyerekülésben egyenesedett fel a homopitecus?Barmok,a business barommá degradálja a civilizált embert.És még el is hiteti vele,hogy ez az ő érdekében van és ez neki így lesz jó.Ja,hogy ez zsíros üzlet,ugyan már,a biztonság nem lehet pénz kérdése.Akkor miért is van rá áfa kivetve?

raycoon 2009.02.17. 11:38:52

@papugaja: "A babahordozót is csak úgy szabad autóba tenni, hogy a füle fel van hajtva: bukókeretként működik, és a röpködő dolgoktól is nyújt némi védelmet."

Lehet, hogy félreértem, de a fülét le kell hajtani fél döntött állapotba, hogy a normál ülés háttámlájához feszüljön, mivel visszafele semmi sem védi a gyerekhordót.

Cake- · http://cakeminusz.blog.hu 2009.02.17. 11:39:23

@Luckye:
Egy 10 kilós 15 hónapos gyereknek még simán jó a 0+-os, azaz a 0-13 kg-os hordozó, tehát egy kisebb termetű gyerek akár másfél éves koráig is ülhet a hátmenetes hordozóban elől,természetesen kikapcsolt légzsákkal, hogy ne fulladjon meg egy kinyílt légzsák miatt. Abban viszont igazad van, hogy 3 évesen már hátul a helye az I. típusú hordozóban.

Anyuka nagy butaságot csinált, azonnal meg kellett volna állni elakadásjelzővel, ahelyett, hogy bűvészmutatványokba kezd vezetés közben.

bosszantó 2009.02.17. 11:46:30

@citrix: téged tényleg barommá tett a civilizáció. bizonyára a hompitecus már felegyensedés előtt is valamilyen gépjárműben közlekedett 50km/h vagy nagyobb sebességgel csak őt az aurája biztosan megvédte ütközésekkor...

Leon 2009.02.17. 11:55:57

@Nyomek:

Baszod,látszik neked nincs gyereked, de agyad se...

Te nem adnád a lehető legjobbat a lehetőségeid szerint a gyerekednek?

fasz...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 12:01:26

Az a legbiztonságosabb, ha nem karambolozik az ember.

Ennek elsődleges feltétele az, hogy arra néz, amerre megy.

Lehet itt papolni a biztonságos gyerekülésekről, meg arról, hogy mi a helyes, kell-e egyáltalán, nem biztonságos a biztonsági ülés, de tök felesleges.

Az ember, ha beül az autóba, akkor kösse be magát.
Érdekes módon azok az ismerőseim, akik bekötik magukat, azoknak a gyereke is hagyja bekötni magát, akik pedig nem, azoknak a gyerekeikkel is harcolni kell.

Én túléltem a gyermekkorom, Trabantban.
Senki nem fog belehalni abba, ha nincs bekötve.

Abba hal bele az ember, ha ütközik, ha nem arra figyel egy veszélyes üzemben, ami a dolga.

Nem szabad túlparázni a dolgokat.
A túlparáztatásban nagy szerepe van az itt is megtalálható károgóknak, akik azt mondják, hogy így veszélyes, úgy nem biztonságos.
Ha nincs gyerekülés, az a baleset nem történik meg.
Ha keményebb a gombja a gyerekülés kapcsolójának, a gyerek nem tudja kikapcsolni stb.

Bűnbakok mindig vannak, valami, amire rá lehet mutatni, hogy az okozta, meg okoskodni, hogy ki hogy kerülné el, hogy milyen fasza biztonságos gyerekülést is vesz, meg ilyesmi.
Pedig nem ez a lényeg.

Intelligens ember így nem szenved balesetet.
Buta, felelőtlen emberek ülnek nap-mint-nap a volán mögé, akik a butaságukat és felelőtlenségüket kütyükkel akarják palástolni.

Ebből a történetből ennyi a lényeg.
Szerintem.

acel 2009.02.17. 12:03:03

Az ADAC évről évre teszteli a gyereküléséket, sz eredmények elérhetőek nem adac tagoknak is.
Bármilyen gyerekülés megléte nagymértékben növeli a gyerek esélyeit baleset esetén. A kérdés az hogy neked mégér-e kismértékű védelem emelkédés 50 ezer forintot. A különbség mintha légysák mellé rendelsz-e függönylégzsájat vagy nem...

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 12:04:27

@acel: Acel már fentebb belinkeltem a 2007-es és 2008-as ADAC teszteket.

Leon 2009.02.17. 12:07:18

@acel:
Nem értelek, egyik mondatban kismérték a másikban nagymérték.. nekem megér 50e-ret a nagymérték személy szerint, de még a kismérték is, mert én szeretem a gyerekem biztonságban tudni. Azért, mertsajnos nem minden baleset rajtam múlik, mint ahogy a terepjárós sem készülhetett fel erre.

citrix 2009.02.17. 12:15:09

@bosszantó: Igazad van:a gyerek csak gyerek ásványvizet igyon,a csapvíz halálos bűn.A gyerek utazása CSAK életkorának megfelelő,TÜV matricás gyerekülésben biztonságos,anélkül halálos veszedelem.És hatóságilag szabályozott.Nos,akkor mi van az autóbuszokkal?Ott már ugye abszolut nem veszélyes,nem kell gyerekülés isofix rögzítéssel,nem kell biztonsági öv,sőt állva-kapaszkodva is jó.Így utazik az emberek,gyerekek döntő többsége,lásd városi buszok.Na most akkor hogy is van ez,kedves hatóság?Az egyiken százezres büntetés fenyeget,a másik nem számít mert az állami és az úgy jó ahogy van?

Nyomek 2009.02.17. 12:15:32

@Leon:
Szerintem te vagy fasz. Bocs.

@anyamadár:
Az, hogy konzumidióta vagy, nem fáj. Mer ki nem az?
Csak arról ne feledkezz meg, hogy a gyerekülésed, ha már kinövi a gyerek, használtcikkeshez kerül (gondolom, vagy kidobod?). Akkor már nem lesz biztonságos?
És, ha a gyerekeimnek a legjobbat akarom, akkor sem rohanok az ötcsillagos töréstesztű saabokhoz, merminek?
Azt ajánlom inkább (mindenkinek), hogy nézzen körül a használtcikkeseknél is és észre fogja venni azt, amit én is: egyrészt még ők is pofátlanul drágák, de még így is fél/egyharmad áron nyomják ugyanazokat a cuccokat, amiket Mo-on nem túl versenyképes árakon kapsz meg.
Attól, hogy egy gyerekülés használt, nem azt jelenti, hogy lejárt a biztonságossága! Emberek! Nem az öv nyúlik ki, hanem leeszi (lefossa/hányja) a gyerek, vagy kicsit megtámadja a kárpitot.

Egyébként beszólok (ahogy ti is). Ez egy ilyen blog. Csak magát senki nem veszi észre.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 12:18:18

@kolbászoszsömle:
Ami lemaradt:
kütyükkel, és kényszeres szabálykövetéssel.

Mert feljebb olvastam, hogy ha kiköti magát a gyerek, leáll a leálósávban, és ott köti be vissza, vagy kiteszi a vészvillogót, és úgy köti be.
Ezek mind nagyon veszélyes dolgok.
Sokkal kockázatosabb 3 percet állni a leállósávban pl, mint elautózni 10 percig kikötött gyereküléssel a következő pihenőig, lehajtóig.
Sokkal kockázatosabb megállni egy főút szélén vészvillogózva, mint egy földút bekötőjén villogó nélkül.

Egyszerűen vannak prioritások, és ezek között az, hogy MINIMALIZÁLJAM A VESZÉLYHELYZETET magasabb, mint az, hogy egy bekövetkezett baleset esetén alacsonyabb legyen a sérülés kockázata.

Szóval valamiféle oktatás elkelne.
Mert a vezetés nem az, hogy gáz-kuplung-fék-kormány, hanem az, hogy tudja a sofőr, hogy mit csinál.
És ez a legritkább, legalábbis ezt a blogot olvasva.
Persze az egy jó dolog, hogy amíg itt oszták az észt, addig sem vezetnek.
Hacsak nem okostelefonnal. :s
Azt is kinézem...

Lacaca 2009.02.17. 12:51:14

@kiscsikó: ötletszerűen ráklikkeltem egyre. Majd akkor válogatok, ha korban oda érünk. Csak az irányra utaltam

Tudom, hogy az ADAC teszten volt ami jobb eredményt kapott, de önmagában az kevés. Van olyan autó, ami azért kapott kevesebb pontot, mert kicsi a gyalogosvédelme. Hát nem éppen az a legfontosabb szempont, bármennyire is fáj a gyalogosnak.

raycoon 2009.02.17. 12:54:22

@kolbászoszsömle:
Igazad van abban, hogy vannak prioritások és a vezetés, mint veszélyes üzem néha megköveteli, hogy rugalmasan kezeljünk dolgokat.

De szerintem ne keverjük ebbe bele, hogy veszélyes szabály követőnek lenni. Ha mindenki betartanáná az írott és iratlan szabályokat, akkor nem lenne gond a a szabálykövetéssel. Azért kell sok esetben "rugalmasan" értelmezni a szabályokat, mert mások semmilyen szinten, vagy csak módjával tartják be. Ilyen az ember, nem lehet rajta változtatni....

Theofilos Todoros 2009.02.17. 13:00:04

Nálunk fel se merül, hogy kikötné magát. Tudomásul veszi, hogy kocsiban csak bekötve lehet ülni, sőt, úgy hozzászokott, hogy ha elindul a kocsi, elkezd sipákolni, ha nincs bekötve.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 13:07:57

@raycoon:
Szabálykövetőnek lenni nem veszélyes.
Az a veszélyes, ha azt sulykolják az emberekbe, hogy veszélyes/nem szabad kikötött gyereküléssel autózni, és nem pedig azt, hogy BÁRMI van, az utolsó dolog az, hogy levezed a szemed az útól.
Meg az, hogy megállni az úton forgalomtechnikai okokból szabad.

Szóval a vonaton sem húzod meg a vészféket, mert leszakadt az ülés.

Alapvető problémák vannak.
Ez mentalitásbeli gond is.
Azokban a cikkekben, amelyikekben nem volt bekötve a sérült, külön elmesélik, hogymilyen felelőtlen dolog is volt ez.
Azokban a cikkekben, ahol gyorshajtott valaki, ezt el nemmulasztanák megemlíteni.

Itt viszont valami kegyeleti okból, meg, hogy ne bántsuk már szegényt, aki csak jót akart okból kifolyólag NINCS megemlítve az, hogy itt gondatlan veszélyeztetés a minimum.

Nem mondja el senki, hogy az ANYA EGY HÜLYE PICSA, aki egy gyereknek majdnem a halálát okozta, egy másik embert meg súlyos sérülésekkel kórházba juttatott.

Senkinek nem habzik itt a szája, hogy szedjék ki a forgalomból azokat, akik ilyen, vagy még ennél is cifrább dolgokat követnek el vezetés közben.

Nincs itt egyetlen "neazénbiztonságomatveszélyeztesseakiskurva" hozzászóló sem, nincs itt az, aki ilyenkorra már a halál redves faszára küldi azt, aki bevallja, hogy ő biza 110-el szokott menni kilencven helyett.

Ez a probléma.
A bűnbakkeresés.
És az nem jó bűnbaknak, hogy BUTA a sofőr.

Leon 2009.02.17. 13:26:12

@Nyomek:

Én legalább érveltem....

raycoon 2009.02.17. 13:43:43

@kolbászoszsömle:
Ebben többé-kevésbé igazat is adok.

Volt már ilyen gyereküléses topik, ahol pont azt írtam, hogy leszarom mi lesz a gyerekével, de ha egy ilyen "hiba" miatt belehajt a buszmegállóba és pont az én gyerekemet gázolja halálra, akkor valószínűleg kevés fog visszatartani, hogy ki ne belezzem..

Ezt az aspektust általában végig sem gondolják a "szabálytalankodók" és itt általánosságban gondolok erre, nem a gyerekülés szempontjából..

Leon 2009.02.17. 13:49:59

Ésnyomek, attól,hogy nem használtülést veszek, nem vagyok konzumidióta. Az nem lehet, hogy azért nem veszek használtat olcsón, mert nembízom meg a kereskedőben?Hogy miért? Mert nem ad garanciát. Miért? Mert ő sem tudja, hogy az ülés sérült-e vagy sem. Sztem az a konzumidióta aki ezeknek nem néz utána.
várom az ÉRVeidet

Leon 2009.02.17. 13:52:44

ja és olcsó nem= jó. És a drága sem=jó. De pl én megnéztem milyet veszek és nem volt olcsó, de tuti,hogy jó.

acel 2009.02.17. 14:51:55

@newtehen:
Az isofix egy stabil-fix rögzítési mód, amíg az övvel bekötött ülés enged valamit ütközés közben, megengedi hogy elcsvarodjon az ülés stb.
Az isofix sokkal biztonságosabb.

acel 2009.02.17. 14:58:15

@Leon:
Nem voltam éerthető.
A semmi és az olcsó ülés használata között óriási az eltérés védelemben. A gyerekülés nem használata tényleg veszélyeztetés.
Egy olcsó és egy szuper biztonságosnak itélt ülés között már sokkal kevesebb a különbség de ha valaki megengedheti akkor jobb a drágább, de már bármilyen ülés megléte esetén gondoskodó szülőről van sző.

Az adac "nem megfelelt" pedig kerülendő, autősülésből , gumiból stb...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.17. 15:04:23

@acel: a biztonsági öv lényege, hogy nyúljon. Ha nem nyúlna, akkor még rosszabb lenne, mint a fal, mert a falra teljes testtel felkenődsz, míg az öv csak néhány négyzetcentiméter - ergo szinte kettévágna.

Persze a csavarodás már gáz.

Kata78 2009.02.17. 15:15:21

Acel,

Csak kerdes, sajna nekem ez vesszoparipam, bar sehol nem talalok ra magyarazatot... tehat. A nagyobbaknak valo gyerekules sulyhatara 36 kg. Az en fiam utoljara kb 9 eves koraban, 130 centisen volt 36 kg. Mivel veszelyeztetem jobban? Ha belerakom egy fizikailag nem megfelelo alkalmatossagba, vagy ha nem? Masszoval, ha mar ilyen nagyon fontos a biztonsagi ules, nem kellene olyat gyarta(ta)ni, ami tenyleg meg is felel az elvarasoknak???

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 15:28:20

@Nyomek:
Ahogy Leon írja, én is azért nem veszek használt ülést mert nem ismerem az előéletét.

Az első ülésünket - egy bébikagylót - ismerőstől vettük és ingyen adtam tovább barátoknak.
Ha a mostanit meghirdetem bárki idejöhet szétszedni, megnézni alaposan. Én tudom, hogy nem ütköztünk, hogy egy karcolás sincs rajta. De a kereskedőben nem bízom meg...
Ha meg senki nem akarja megvenni majd tőlem akkor így jártam, én megértem ha valaki nem bízik használt gyerekülésben és inkább olcsót vesz de újat.

acel 2009.02.17. 16:15:58

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
A gyerekülésnél azz gyerek ülés övének kell nyúlnia. Ha a feszítő öv laza, akkor sokkat később lesz hatásos az gyerekülés védelme, mert az ülés előre repűl a gyerekkel együtt, és addig sem lassul. A rendes övnek minnél feszesebbnek kell lennie hogy meggátolja az ülés előrelendűlését. A biztonsági öves bekötésnek vagy így egy késleltetése amig isofixnél egyből a gyerek ove működik.
Az isofixnél nincs feszesebb bekötés.

acel 2009.02.17. 16:22:03

@Kata78:
Keresgélj egy ülést amibe még belefér, 130 cmnél már az autó ove védi a gyereket csak arra kell űgyelni hogy ne a nyakát vágja el az öv. ezért kell ülésmagasítő.
Takán ez segít:
www.britaxusa.com/products/default.aspx

Kata78 2009.02.17. 16:31:19

wow!!! ez az elso, ami elvileg 45 kiloig birja.. :) de mar ez is kicsi... :D

de ettol, sajna meg all a teoria szvsz..

beste 2009.02.17. 18:57:01

Kisbeste nem csatolja ki magát, pedig tuti tudja, hogy hogyan kell. Így lett nevelve, el lett magyarázva, hogy miért, felfogta. Soha nem volt ez vitaalap. Sőt... a garázsból a kerten keresztül állok ki a kapun, és még ilyenkor is rámszól, hogy én miért nem csatolom be magam (arra a 15 méterre, kapun belül). Persze, kapucsukás után már én is bekapcsolom magam, de komoly könyörgésembe került, hogy legalább az udvarunkon ne kelljen...

T7 2009.02.17. 21:41:58

@Nyomek: Feltételezem, hogy nem vagy valójában annyira korlátolt, mint mutatod magad, csak polgárpukkasztásból vizelsz széllel szemben.

Viszont, ha egy kicsit számolgatuk, nagyvonalúan persze.Ha én veszek egy új ülést, használom 3 évig majd eladom féláron, amit te megveszel, majd 3 év múlva gyakorlatilag nem fogsz kapni érte semmit. Akkor ki mennyit költött rá végeredményben? Csak annyi a különbség, hogy én veszek egy garanciális, biztosan balesetmentes ülést, te pedig lutrizol. Vagy kapsz egy tényleg jót, megúszhatod olcsón a gyerekülést vagy esetleg veszel egy már balesetest és talán nem nálad fog -ugyancsak balesetben- eltörni.
Én nem fogom pár tízezer forintért azt megélni, hogy a gyerek átrepül a két első ülés között.

szajberpiraty 2009.02.17. 22:23:43

Papugaja:

18 hónapos kortól lehet gyereket menetiránynak szembe ültetni.

A gyártók viszont 3 éves korig inkább a menetiránynak háttal utaztatást javasolják, mégpedig azért mert ez alatt a kor alatt a gyerek feje a testéhez képest nagy, a nyaka pedig nem elég erős, hogy kibírjon egy ütközéssel járó terhelést sérülés nélkül.

Egyébként erről mi a vélemény:

Félidős terhes nő, ölében a nagyobbik gyerek, biztonsági öv nuku, gyerek arca 3cm-re az Airbag felirattól? Mert hogy a gyerek "imád kocsikázni"....

T7 2009.02.17. 22:46:02

A fekete zsákot bekészítette már a csomagtartóba?

beste 2009.02.18. 08:34:42

@szajberpiraty:
Egyszer egy piros lámpánál ácsorogva láttam ilyet. Megérdeklődtem anyukától, hogy ugyan, vajon mivel tudja megideologizálni ezt az orbitális baromságot? Nem kaptam választ...

szajberpiraty 2009.02.18. 12:07:22

@T7: Családon belüli a dolog sajnos... Érdeklődésemre a következő
"nyomós" érvek születtek:

-Mi baj lehet itt falun belül?
-A gyerek élvezi.
-Nem megyünk gyorsan..
-Nem kell így túlaggódni a dolgot (na, ez leverte a biztit)

Én mindig aggódom(tekintettel a mai közlekedési morálra), mindig bekötöm magam, a gyerek is mindig gyerekülésben ül.

A poszt viszont jó arra, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy fokozottan figyeljünk a gyerekre az autóban.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása