Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rommá törtem az autómat

2009.04.02. 10:17 :: SilentSound

Nem tudom, nevezhető-e Kalti szerencsésnek, mert jól elkapott egy vastag fát szemből, amikor próbált nem megölni egy elé ugró állatot. Az mindenesetre biztos, hogy ha nem nyíltak volna ki a légzsákok és nem kötötték volna be az utasával együtt a biztonsági övüket, sokkal csúnyábban is végződhetett volna a történet.

Ebben a történetben nincs másik hülye, akinek anyázni lehet, legfeljebb én, de én hivatkoz(hat)ok a tapasztalatlanságomra.

Ráckeresztúr és Martonvásár között haladtam - az útról tudni kell, hogy balra tőle 5 méterre erdő van mezőgazdasági kerítéssel, jobbra szántóföld, annak 3 km-rel távolabbi végében erdő. Jött már be elém kutya, fácán, de azokat láttam jó előre, hogy az út felé tartanak, így tudtam lassítani.

Most nem láttam a rókát/kutyát, nem tudtam rá készülni, egyszer csak elém ugrott. Túl közel az autóhoz, megijedtem és balra elrántottam a kormányt. Igen, tudom, el kellett volna baszni, akár fékezés nélkül. Itt jön képbe a "tapasztalatlanságom", 7 hónap és 10 ezer km vezetés áll még csak mögöttem. (ezért még fogok kapni a kommentekben :D)

Az autó elkezdett szitálni, letért balra az útról, telibe vágott egy durván 60 centi átmérőjű fát. Légzsák nyílt, övfeszítő csattant, én pedig élek öcsémmel együtt. Megúsztuk boka- és mellkaszúzódással, valamint egy enyhe szegycsont töréssel. Inkább ez, minthogy kifejelje az ember a szélvédőt és 30 métert repüljön.

Hogy mi a tanulság? A következő kutyát gondolkozás nélkül ütöm el, és továbbra is minden egyes elindulásnál bekötöm magamat. Szüleimnek hála ez reflex akkor is, ha csak 300 métert megyek az autóval.

A Casco meg reméljük fizet majd rendesen, de ez csak akkor derül ki ha vége vana rendőrségi eljárásnak, mivel öcsémnek eltört(em) a szegycsontját, így én leszek a hibás... Szegény rókát csak nem állíthatják bíróság elé :)

Már beszéltem erről a rendőrrel, azt mondta, hogy valószínűleg relatív gyorshajtás vádját kapom, mivel számítanom kellett volna vadakra az erdő közelsége miatt. (egyébként vadveszély tábla nincs kint, amióta megcsinálták a vadkerítést.)

Meg amúgy is, 15 éve lakok itt, 7-8 hónapja vezetek itt mindennap, gödörről gödörre ismerem... Szóval érdekes dolog ez a magyar büntetésrendszer.... Szóval mostantól az autópályán is 50-nel, mert mi van ha becsapódik elém egy űrsikló :)

Ui.: Ha ezek után valaki be mer szólni a Swiftre, gondolkozás nélkül gyújtom rá a 7 millás Passatot :)

353 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes gyorshajtás biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:31:57

@SilentSound: nem az én autómra gondoltam :)

indapass90210 2009.04.02. 13:32:33

@aszfaltbetyar: Azt még a nitrót be se nyomtad, mi???

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:32:46

@aszfaltbetyar: _ECOTEC_

Ne mondd, hogy nem hallottál még erről a jelenségről, mert akkor csak letagadod.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:34:21

@KuKori: muahaha sport suzuki... az autó nem azért sport mert nagy rajta a felni :)(sporfutőmű, sportvezérműtengely, esteleg turbó, áramvonalasság) nem egy szériakocsira ráírni hogy sport :D:D:DD: ne vicceljünk már....nézd meg az opelnél az OPC szériát igaz nagyon húzós az ár

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:35:23

@aszfaltbetyar: Akkor jó, márt kezdtem furán nézni. :)))
De hidd el KuKorinak amit mond, ő pártatlan mert nem suzukis, de igaza van. Egyébként a listaárak semmit sem jelentenek sehol, azért vannak, hogy lehessen ahhoz képest nagyokat akciózni. Meg most amúgy is ül a piac, év eleje óta a Suzuki kereskedések harmada bezárt. Ez köszönhető a válságnak meg a hitelfelvétel szigorításának. Utóbbit viszont szerintem már sokkal hamarabb meg kellett volna tenni, akkor most nem lenne ennyi probléma. De ebbe inkább nem megyek bele, mert így is nagyon elkanyarodtam az eredeti témától. :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:35:42

@KuKori: de mégegyszer mondom 3,4 ért veszek inkább egy 1,8 turbó audi a4-et ami nagy, szép biztonságos... mennyit ér a suzu ha egyszer beleülsz? - fél milla...

indapass90210 2009.04.02. 13:36:24

@aszfaltbetyar: Nemtom ki hogy van vele, de szerintem az ablaktörlő lapátokat évente kétszer kellene cserélni....

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:36:51

@KuKori: 2 havernak van ecoteces opelja semmi panasz.. ne higyj a suzukis haveroknak :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:37:33

@aszfaltbetyar: A mínusz fél milla (drágább autónál több) nem a típusra jellemző jelenség, hanem minden új autóra. Azzal fizetted ki a szüzességét. :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:37:41

@Dövan: bocs az ablaktörlő karra gondoltam.. nem magára a gumira :)

phaidros 2009.04.02. 13:37:59

@kovka: SÜN bizony! :D (khmmm, én óra szerint 270-nél (260 utáni 270-nek megfelelő állás a műszerfalon, itt akadt meg, GPS szerint az 245, fordszámmérő még kúszott) villogtam le egy S mercit, de ez motorral volt. Fiatal voltam és bohó, és épp egy párperccel azelőtti nőügy miatt "menekültem". Ezúton is elnézést kérek mindekitől, és jöhetnek a sünök, szeretem őket :) (viszont az a süvöltés az máig megborzongat ha eszembe jut, és az, hogy utána gázhúzásra simán gyorsult tovább a motor - hülye voltam, na)

Matrix_ 2009.04.02. 13:38:19

@TH: és mekkora vagy? ;)
nem azon van a hangsúly, hogy nincs más! Hanem ha megtehetem akkor választok. Ha céges autónak fiestát/suzukit/yarist/coopert tesznek alám és nincs más, akkor ez van. de a familiát akkor is egy nagyobb döggel szeretném szállítani, több okból.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:38:25

@aszfaltbetyar: Hát nem mindegy, hogy 6 millió, vagy 3.7 :) Sport futómű van alatta, ezt állíthatom. Ott dolgoztam még akkor és az első példányokat mi is teszteltük, van kép róla telefonnal az aknából, alulról.

PL.: img3.imagebanana.com/img/uiw07fjb/picture048.jpg

Marty Mcfly 2009.04.02. 13:38:35

@Dövan:
azt cserélik a tolvajok...

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:39:21

@SilentSound: inkább ülök akkor egy "szétba*ott" audiba mint egy "szűz" szuzukiba... de mondom!!! ha meglesz az első 25 éves suzuki amiben van 4-500.000 km és még simán működik mindenkitől személyesen kérek bocsánatot

TH 2009.04.02. 13:40:15

@Matrix_: Magasságom nagyjából egyezik SilentSoundéval. :)

phaidros 2009.04.02. 13:40:49

@aszfaltbetyar: nem sok köze van a Suzuki Sportnak az OPC-hez az tény, de nem is állítja senki. Csak annyi, hogy egy 1.6-os 125 LE-s motor van egy 1000 kg alatti kocsiban, plusz a körítés. 3.4-ért nem rossz az, ökörködős kocsi, bár felvágni rá elég ciki. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:41:13

@aszfaltbetyar: Nekünk is van a családban és a finom egyhatos 1000 km-en 5 decit nyel be. Az Opel szerint ez "normális" és nem tudnak vele mit kezdeni. Azt mondták, hogy "ilyen az ecotec konstrukció". Hát ja, végülis a folyamatos olajcsere megvan :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:41:36

@phaidros: én is feldugok magamnak egy sünt de hát ritkán adatik meg hogy lemegy előled egy ferrari :) azt viszont látni kellett volna hogy húztak le az előtte lévő audik, bmwk (úristen miaz ami elől lement a ferrari) :D:D:D
csak egy lassan 20 éves opel amire azt hiszik hogy új autó :)

phaidros 2009.04.02. 13:42:18

@aszfaltbetyar: szerintem a 400.000 km-t futott VW Polo-val lenne reális az összehasonlításod, de mindegy. :)

kovka 2009.04.02. 13:42:46

@phaidros: Na elnézzük neked és msot megúszod 2 sünnel :D
de csak azér tmert nőügy volt! : ) Az üvegtigrisben is megmondta Bajusz h "Ha nő miatt...az más" :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:42:51

@KuKori: persze eladtuk, csak megszokásból írtam hogy "van" amikor pedig csak "volt" :)

PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:43:03

bátyámnak is volt régi swiftje. egy motoros (vmi cagiva elefánt vagy más olasz bullshit) oldalba kapta 90-nel, be is ült a motor a hátsó ülés helyére. alváz, miegyéb elmászott. nem volt kevés gyógyítani a verdát, hiába volt huzatópad, sztem simán 5 nyomba ment a kocsi.
de a mostani az olyan, mint egy kis széf. (nem, nem a buzukinál dolgozom, de marketinges vagyok :D)
tényleg olyan, mint egy bunker. lőrésszerű ablakokkal :D:D:D

phaidros 2009.04.02. 13:43:09

@aszfaltbetyar: szerintem a 400.000 km-t futott VW Polo-val lenne reális az összehasonlításod, de mindegy. :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:43:28

@phaidros: én ha autót veszek a mai világban nem azért veszek hoyg ükörködjek vele (felvágni egy suzukival? pff ) az autó legyen nagy, kényelmes én ha levezetek 250 km-t úgy szállok ki az autóbol mintha csak a sarki közértbe mentem volna..nálam ez számít

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:43:39

@phaidros: én ha autót veszek a mai világban nem azért veszek hoyg ükörködjek vele (felvágni egy suzukival? pff ) az autó legyen nagy, kényelmes én ha levezetek 250 km-t úgy szállok ki az autóbol mintha csak a sarki közértbe mentem volna..nálam ez számít

PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:44:59

ez a dög lenyelte a kommentemet. ottrohaggyámeg, nem írom be mégegyszer!

lényege: régi buzuki: inkább motoron halok meg. új buzuki: bunker, ablakok nélkül.

phaidros 2009.04.02. 13:45:53

@aszfaltbetyar: a Calibra elég időtálló formával rendelkezik, az kétségtelen, még ma is nagyon tetszik. Nem volt egyébként sok gondod vele? Én csak elég hibás példányokkal találkoztam, pl. a lámparögzítés az összesnél elfáradt.

@kovka: köszönöm. :) Lehetne abból a szőrtelen/tüskétlen vagy puha tüskéjű fajtából? :D

PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:47:22

Juhúú! nem ette meg a blogmotor a kommentem!
(csajok, én az ilyen kis dolgoknak is tudok örülni. ha ti is hozzám hasonlóak vagytok, név és cím a szerkesztőségben :D)

kovka 2009.04.02. 13:47:34

@Matrix_: 184...kb én is annyi lehet..vagy 180..Te 210? :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:47:38

@phaidros: én ha autót veszek a mai világban nem azért veszek hoyg ükörködjek vele (felvágni egy suzukival? pff ) az autó legyen nagy, kényelmes én ha levezetek 250 km-t úgy szállok ki az autóbol mintha csak a sarki közértbe mentem volna..nálam ez számít

phaidros 2009.04.02. 13:48:17

@aszfaltbetyar: a Calibra elég időtálló formával rendelkezik, az kétségtelen, még ma is nagyon tetszik. Nem volt egyébként sok gondod vele? Én csak elég hibás példányokkal találkoztam, pl. a lámparögzítés az összesnél elfáradt.

@kovka: köszönöm. :) Lehetne abból a szőrtelen/tüskétlen vagy puha tüskéjű fajtából? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:50:20

@phaidros: De belülről büntet a Calibra. A formáktól és az anyagoktól jóérzésű embert a hányinger kerülget, bár külsőleg tényleg szép és az alaktényezője is kiváló!

kovka 2009.04.02. 13:50:50

úgy látom aszfaltbetyár kommentje is megtetszett a blogmotornak :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:51:07

@phaidros: már többet költöttem rá mint amennyiért vettem dehát ez más kategória itt őrületről van szó :)ez a benzint is zabálja kivéve az autópályát :)

Matrix_ 2009.04.02. 13:52:16

@kovka: nem kényelmes az a kategória és ez a lényeg. Mert hát hamár ülök benne 1-2-4-8 órát akkor ne görcsöljek már be fél óránként! nem? De! 12! :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:53:35

@KuKori: te egy 20 éves autórol beszélsz barátom nem egy ötévesről, ráadásul sport túraautórol nem egy luxus merciről

PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:53:50

Juhúú! nem ette meg a blogmotor a kommentem!
(csajok, én az ilyen kis dolgoknak is tudok örülni. ha ti is hozzám hasonlóak vagytok, név és cím a szerkesztőségben :D)

theutat villám 2009.04.02. 13:54:22

@aszfaltbetyar:
Azért azzal legyél tisztában, hogy ez pusztán annak a kérdése volt, hogy a ferrarisnak volt-e kedve pöccinteni a gázon, vagy inkább azt gondolta, menjen a calibrás paraszt, ha akar.

Én országúton már előztem ferrarit (430), mert 80-nal ment! Oklevél hol vehető át érte?

kovka 2009.04.02. 13:55:48

@Matrix_: Hát ez egyértelmű...Gondolom munka eszközöd az autó ha 8 órát is ülsz benne..akkor meg fontos eléggé a kényelem

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:56:30

@theutat villám: ezért kérdeztem a végén hogy valójában melyik is a gyorsabb? nem értetted a lényegét

indapass90210 2009.04.02. 13:59:03

@PR32: Elnök úr, az elnöki kommenteket nem eszi meg a gép. Te elég, ha annyit mondasz: múkoggy!

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:01:04

kinek a pap kinek a papné én biztos nem vennék suzukit 3 milláért, de új autót sem hacsak nem lenne ötösöm a szombaton

PR32 (törölt) 2009.04.02. 14:03:36

Dövan: még mindig enyimé :)

Matrix_ 2009.04.02. 14:04:21

@kovka: nem munkaeszközöm, de 1 órát sem szeretek kényelmetlenül csinálni bármit is. Ha megtehetem. És mér ne tehetném meg? :)
(most főleg saját használatról beszélek, mert a céges autó az más kategória!)

Amúgy most egy Astrám van és abban én kényelmesen elférek. De mögöttem már senki :)

TH 2009.04.02. 14:11:33

@aszfaltbetyar: opel mániád van? :)
Van az opelnél unalmasabb márka a földön? Jó, a Mantát, a Calibrát és az Insigniát leszámítva...
csak hogy belepofázzak az értelmetlen márkavitákba.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:13:13

@TH: van... a suzuki akinek csak alsókategóriás autói vannak.. következő autó audi lesz mert azért maradunk a németeknél

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:16:22

@aszfaltbetyar: de ugyanez a fiat is (namostkitbántokmeg?) :D

TH 2009.04.02. 14:18:16

@aszfaltbetyar: hát opel után az a logikus lépés. Nem azért mondom, de ha már német, akkor miért nem BMW vagy Merci? Miért a gagyi VW csoport? Jó autókat gyártanak ők is, persze, de azért nem egy prémiumkategória, bárhogy akarják is szegény audit benyomni oda. :)

És az új Swift sokkal kevésbé unalmas, mint az opelek 90%-a. :)

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 14:18:32

- nézd meg ezt a linket és örülj, hogy bevoltál kötve...ez az auto is cirka 50-el fogott fát, de nem volt bekötve a sofőr.

Érdemes tanulmányozni a kormány kereket, hogy mit is tett vele az előrecsúszó test !

Szóval övet mindig bekötni, amikor mozog az autó!!!!


- Készülj a jövőre!
Gyakorolj valami nagy üres placcon 1-2 órat.
Vészfekézest, vészkikerülést, durva kormányzást, hogy ne a pánik vezéreljen legközelebb, hanem a berögzült, mozdulatok
ösztönösen hajtódjnak majd végre....!

Sokat segít az agyadnak vészhelyzetben, HA MÁR VANNAK kész cselekvési mintái!!!!, hamár ismerős neki a helyzet...

Nem kell félni... az autóban nem tudsz kárt tenni, egy ilyen gyakorlással, ha a terület egyebként sík, azaz nincsnek padkák-gördök.

Elinte 25-30-ról índítsd a manővereke.
Aztán ha már 60 környékéről is JÓL megy akkor ..kész is vagy.

Évente 2x érdemes újra edzeni/vadulni.
Tavasszal és tél elején az első zúzmarás/fagyos időben...

Az ilyen elrántás miatti beriszálásnál pl.
fontos begyakorolni tudatosan, hogy
ne rántsd túl kormányt a vissza korrekciónál
és, hogy ne fékezz amikor épp erősen alá van szedve a kormány...

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:22:14

@TH: vw ami jól néz ki az nekem drága :) bmw hááát dilemma de inkább audi, arra van szerelőm, neki is az van azt mondja "igénytelen" van belőle 1000, olcsóbb az alkatrész de nincs vele baj

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:23:15

@TH: hja.. nem unalmas amior 500 méteren a swiftel 3szor szembejössz magaddal?

TH 2009.04.02. 14:23:41

@nopasaran: hű, de kemény...ment ez talán gyorsabban is azért, nem?

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 14:26:32

Nem...48-52 km/h a hivatalos jegyzőkönyv szerint. (rokonság)

na__most__akkor 2009.04.02. 14:28:59

Az előző 300 kommentben
tulajdonképpen mindent elmondtak.
Majdnem mindent.

Volt egy esetem, szarvas (lehet hogy őz, sötét volt, késő éjszaka, egy óra vagy hasonló).
Tatabánya közelében, régi egyes út. Nagy fékezés, a végén nagy dübbenés, a jószág repült egy nagyot, aztán ELSZALADT.
Telefon: rendőrség
- nem foglalkozunk vele, kérem keressék a vadásztársaságot
- hol?
- hát ott a környéken !!
Nagy nehezen rávettem őket, hogy keressék meg nekem legalább a környékbeli illetékes vadászokat. Azok persze nem vették fel, stb.
Amíg a feleségem telefonügyeletet tartott a kocsinál, elkezdtem keresni a vadat a bozótban (legalább megesszük ...)
Vad sehol. Amikor a telefon kezdett kimerülni, otthagytuk az egészet.
Kárösszeg 150ezer, casco 10%.

Ez az egész VAD dolog úgy nem működik, ahogy van. Mióta vadveszély táblát láttam AUTÓPÁLYÁN, azt hiszem nincs értelme az egésszel foglalkozni. Szerintem az alkotmánybíróság sem tudná megmondani, mikor, kinek, mi a felelőssége.

És ne bántsátok a suzukit, ha szabad kérnem.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:32:20

dehogy bántjuk... hungarikum :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.02. 14:46:10

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:35:42
1,8 turbó audi a4-et ami nagy,"
mitől nagy egy A4es? o.O
kisebb mint egy oktávia, kb. mint egy astra, viszont többszörösébe kerül :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:50:17

@RosszQtya: nagyobb mint a suzu :) de bocs előtte a6 ot írtam mert a dilemma a4 1,8 vagy a6 csak abban túl nagy a motor

Matrix_ 2009.04.02. 15:47:06

Azé nem gondoltam volna, hogy egy ilyen lájtos posztból ennyi komment lesz. Bár sztem sokat köszönhetünk a Suzukinak is :)

hatesz 2009.04.02. 15:55:44

Na en is egy nyuszit nyomtam el, nem rängattam semmit semerre, csak beleälltam a fekbe. Lefejelte a ködlämpät, ahogy a visszapillantoba neztem, szegenyke meg a lendülettöl pörgött az ut közepen... Finom volt.
Amugy ha vadat ütsz el, ki kell fizetned az okozott kärt (ertsd az ällat ärät) a helyi vadgazdasägnak/vadäsztärsasägnak asszem.
Egyszer meguszta nyuszi-pajtäs, idöben eszrevettem, meg is alltam elötte. Az meg ramnezett, es elkezdett futni a felezövonalon velem megegyezö iränyba. Hiäba dudältam meg villogtam (este volt), räm se bagozott, na akkor mondom, ha verseny hät verseny... vagy 200meterig a nyomäban voltam, szerintem a hätso läbai mär neha elertek a lökhäritomat, de a hülye ällat csak nem ment le az utrol. Artän meggondolta magät (vagy lätta hoyg nem nyerhet) es balra el...
Amugy valakinek vanank tapasztalatai ezekröl a kocsira szerelhetö "vadsipokrol"? Ez lehet egy megoldäs...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.02. 16:00:30

Én egyszer láttam gy vaddisznót. Békésen állt az út szélén. Nem bánom, hogy nem jött ki elém, mert motorral voltam...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 16:13:31

@hatesz: Nekem volt olyan, mikor egy nagyjából 10 km-es szakaszon ugyanezt 3 nyuszi egymás után játszotta el velem. Elindultam, ő is. Elfáradt, megáltam. Picit elindultam, megint ő is. Aztán rájöttem, hogy úgy lehet lerázni, hogy bevilágítok az útszéli árokba / susnyásba és úgy indulok el kicsit, némi fárasztás után nem ugrál vissza eléd mikor ezután lámpa le helyzetjelzőre, és kikerülőmanőver. :) Csak mondjuk többször egymás után ez is fárasztó és idegölő. :)

hatesz 2009.04.02. 16:22:23

@SilentSound: hülye ällatok ezek mind:))

zazooo 2009.04.02. 16:27:14

@SilentSound: najó, hát szegény annyit tud, hogy ha valami mozog, akkor attól egyenesen elfele kell menni :D

ganyager 2009.04.02. 16:55:02

Opel vagy Suzuki? - Természetes, hogy OPEL! (természetesen Astrám van) :)

ganyager 2009.04.02. 16:56:57

- Sajnálom, a történet írót! - De "örülök" hogy ennyivel meguszta!

"örülök" = Jó indulatból Írtam így.

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:03:05

@SilentSound:

A fénykévéből NEM TUD KILÉPNI a vad.

Kapcsold LE a fényt és azonnal elmegy oldalra...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 17:05:01

@nopasaran: Próbáltam azt is, lekapcsoltam és ült tovább előttem. Muszáj volt kicselezni. :)

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:25:33

@fagot:

Igen, a vadban okozott kárért a jármű vezetője a felelős, mert ő a "Veszélyes üzem" neki kell a KRESZ szerint képesnek lenni minden VÁRHATÓ akadály előtti megállásra....az előtt is ami oldalról várható.

Be nem látható útmente esetén pl. neki kell felkészülni az onnan esetleg érkező vadra is.


Az autósnak a kárát csak akkor téríti a vadászati jog tulajdonosa (vagy biztosítója), ha olyan szakaszon történik az elűtés, aminél kinnt van a Vadveszély tábla is...ÉS!!! az ütközés kellően KIS sebességgel (azaz óvatos vezetéssel) történt.

Az ítélkezési gyakorlat tipikusan az, hogy mindkét fél viseli maga kárát, vagyis

- a vadászok nem kerik a vad utáni kártéritést.
Ami egy trófeás őznél akár több millió!!! is lehet (ill. elvitele estén ennyi lesz a lopáskár is)

- az autós maga javítja az autóját

Jo tudni, hogy, ha elviszi valaki az elütött vadat az lopásnak minősül!!! ...és könnyen beleesik a 20000 Ft-fölötti, azaz a BŰNTETT kategóráiba...szóval priusz.

A fentebb említet őz esetén, pedig
akár letöltendő is lehet belőle....

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:26:59

@SilentSound:

Mert már fáradt és stresszes volt... :-)))
De kis idő múlva egyszercsak mint a villám...

TH 2009.04.02. 17:39:05

@RosszQtya: Mitől kisebb, mint egy Octavia? Az A3 az Octáviához hasonlóan Golf, az A4 pedig már Passat...

Pix 2009.04.02. 18:11:10

Azért néha lehet, hogy nem árt elrántani azt a kormányt.

www.freewebs.com/horseawareness/car%20horse.jpg

Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.04.02. 20:43:42

@Matrix_:

Te voltál az első, aki kérdezte, de a többieknek is mondom: szabályosan, 90-nel mentem, nem rohantam sehova. Az útburkolat minősége nem indokolna kisebb sebességet, pár éve aszfaltozták újra, a "gödörről-gödörre" kifejezés inkább csak átvitt értelemben értendő.

Az autó valóban úgy tört, ahogy kellett neki, az utascella egyben maradt, egy kézzel tudtam a baleset után ajtót nyitni, mindkét oldalon.

A vezetéstechnikai tréningre mindig is el akartam menni, ezek után biztosan el is fogok. Így talán a jövőben megkímélem magamat az ilyen esetektől.

Igen, az ESP valószínűleg segített volna, bár a fene tudja így utólag.

Következő rókát/kutyát/egyébtípusúállatot elütöm, lesz vacsora, barátnőmnek bunda, a farkából meg kulcstartó.

Meglepett, hogy keresni kellett valami okot, amiért viselhetem a hülyeposztíró címet, kellemesen csalódtam bennetek:)

Kicsi79 2009.04.02. 20:51:12

Hali Mindenki! Most értem haza, nem volt időm elolvasni a kommenteket, úgyhogy bocs ha ismétlek valakit.
Kalti! Együttérzek veled! Nekem kicsit több szerencsém volt. (Én mondjuk nem rángattam a kormányt, hanem sajnos elcsaptam az őzet a 6-oson Pécs és Paks között. De még nem is fékeztem, időm se lett volna, mert az árokból ugrott elém. Azért hozzáteszem, akkor 14 éves Astrával, és mindezekután hazajöttem vele Budapestre, sőt, még 5 hónapig jártam is az autóval, úgy, hogy nem kellett hozzányúlni, csak kicsit gázul nézett ki. Utána megcsináltattam, de nem ez a lényeg.)

A lényeg (a helyszínelő mondta): Ha nincs Vadveszély tábla, akkor a területileg illetékes vadásztársaság fizeti a kárt. Ha viszont van tábla, a helyszínelők kihívása előtt el kell sétálni a tábláig, és KIDÖNTENI! (Ha ezt már más is leírta, bocs.) Nekem sajnos volt tábla, és ezt a trükköt sem ismertem.

Kicsi79 2009.04.02. 20:55:54

@aszfaltbetyar: Csak hogy örülhess: én is opelmániás vagyok!

Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.04.02. 21:06:18

Kár, hogy egész nap nem volt időm leülni ide, most kell végigrágnom az összes kommentet... Úgy 200-nál abbahagytam:)

Bocs, hogy csalódást kellett okozni, de hím vagyok. Viszont hosszú a hajam:) Más kérdés a kecskeszakáll...

Nídforszpídeztem elég sokat, de ott van olyan lehetőség, hogy "restart race"... Azért ott jóval kisebb a rizikó, bátrabb ott az ember, és szerintem lehetetlen átültetni a valóságba. Vagy ha lehet is, nagyon keveset.

Ennek a swiftnek köze nincs a régihez, már csak a nevük közös. Minőséginek nem mondanám, de egyben van, jól néz ki, van benne hely és megvéd. Ennek egyenes következménye, hogy az ár-érték aránya romlott az elődhöz képest, több anyagot nem lehet ugyanannyiért adni. Az összetört példány 2.87 milla volt listaárok, klímával, cédével, metál fénnyel. Szerintem nem drága, kategóriatársakhoz képest pláne.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.02. 21:51:23

Nekem az oktatóm is azt tanította, hogy macskát, rókát, kicsi kutyát elütni, a szarvas és vaddisznó helyett meg jobb az árok.

Az őzről, nagy kutyáról nem adott instrukciót.

B.GY. 2009.04.03. 00:03:28

Miért nem vesztek vadriasztót?A tecsóban és egyéb ilyen helyeken lehet kapni 500 Ft-ért.Bár lehet nem ér semmit,de legalább van:)Én elég sokat jártam erdő melletti utakon,de nem láttam egy vadat sem.Lehet semmi köze a vadriasztóhoz,csak szerencsém volt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.03. 01:12:49

@hatesz: nem tudom, nekem a kocsira szerelhető ezekről van inkább tapasztalatom:

www.tuffbullbars.com/100_0612.JPG

Ez legalább hatásosnak mondható :DDD

beste 2009.04.03. 06:34:42

Örülök, hogy megvagytok, túléltétek. Én a 146-os alfámmal egy rókát haraptam keresztbe, karoszéria nem sérült, de vízhűtő, klímahűtő ugrott. Viszont 15 évvel ezelőtt a hitves egy dupla kanyarban a 75-ös alfáját törte össze, pörögtek, borultak, segítők "hány halott van?" kérdéssel közelítettek a kocsi felé. Hitves is, barátja is két kék folttal és az ablak helyén való kimászáskor szerzett karcolásokkal úszták meg, pedig még egy villanyoszlopot is megtaláltak. Autó kuka.
Szóval biztos jó kocsi az a swift, de hidd el, hogy a nagyobb autók többet védenek...

TH 2009.04.03. 10:25:12

@fagot: Vannak esetek, amikor a vadászati társaság fizeti az autóban okozott kárt. Én hál'istennek nem tudom pontosan, de úgy tudom, hogy ha nincs figyelmeztető tábla, és az autós nem ment gyorsan, akkor általában megtérítik az ő kárát. De persze lehet, hogy rosszak az információim, de eddig mindenki ezt mondta nekem.

hatesz 2009.04.03. 11:50:14

@KuKori: ott a pont:)))
De amugy en a nyuszis eset utän (nem Playboycsajos incidens) felszereltem egy ilyen vadsipot, de a kocsival utana nem nagyon hagytam el BPet, mondjuk ott is sok az eledugro allat....

hatesz 2009.04.03. 11:53:46

@nopasaran: "a vadászok nem kerik a vad utáni kártéritést.
Ami egy trófeás őznél akár több millió!!! is lehet (ill. elvitele estén ennyi lesz a lopáskár is)"
azert erre ne vegyel merget. Max polgari peres eljäräs kereten belül, de igenis kerhetik. Ha elütsz egy tehenet, a gazdälkodo sem kerheti a tehene ärät (räadäsul ha meg figyelmeztetö täbla is volt, hogy figyu, tehenek az uton) ???

Marty Mcfly 2009.04.03. 14:56:47

@hatesz: @TH:
ha nincs kint tábla és elütöd a vadat, csak akkor téríti meg az 'erdészet' a károdat, ha ott valamilyen vad tenyésztése folyik és el van kerítve! (pl. vadásztársaság vaddisznóskertje), egyébként a senki földje!

TH 2009.04.03. 14:57:40

@Marty Mcfly: Na, akkor ez a konkrét eset, amikor fizetnek. :)
Kösz a pontosítást.

Sutty ! 2009.04.04. 01:53:33

Ebből az a tanulság, hogy gond nélkül el kell ütni az ilyen nagyságú állatot.

Csak annak erejéig kell különleges hirtelen fékezést végrehajtani, ami arányban áll a végkimenetel súlyosabb lehetőségével.

Nyilván szarvas bikát nem szabad elütni, mert akkor mi húzzuk a rövidebbet.

De a félreértések elkerülése végett szándékosan soha.

De a mérlegelés a mi kezünkben van.

alte trottel 2009.04.04. 15:06:34

@KuKori: Hatásos, de:
1. Érdekesen mutatna egy Matizon
2. Tilos.

Amúgy évek óta van a járműveimen vadriasztó síp és határozottan jó. Igaz, 2, de inkább három db. kféle van egyszerre a lökhárítón.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.05. 12:00:59

@alte trottel: Ezen az oldalon van személykocsira applikálható is :) Kicsit furcsán néz ki, de hát akkor akár Matizra is :D

alte trottel 2009.04.05. 15:47:44

@KuKori:
Régóta dédelgetett ötletem, hogy hungarocellből csinálok egy komolyabb T-gerenda utánzatot jó acélszürke festékkel lekenve és ráteszem a nejem kocsijára, elől-hátul.
Elrettentésnek szerintem beválna. Állatot (négylábúra gondolok) meg úgyse üt el.

Zaqwe 2009.04.06. 09:12:26

Vadkárnál sajnos a vadveszély tábla a vadásztársaság felelőssége szempontjából semmit sem jelent. Csak akkor felelnek, ha a vadkár az ő nem megfelelő magatartásuk miatt jött létre (felróhatóság) és ezt te bizonyítani is tudod. Tavaly a 8-as úton Székesfehérvár után közvetlenül (Veszprém felé) egy őz szaladt a kocsi bal oldalának a a szembesáv felöli oldalról. Lassan mentem de csinált vagy 50000es kárt. A rendőrök ilyenkor kiröhögik az embert, a vadásztársaság meg úgy áll a dologhoz, hogy pereld be. Ja és tábla nem volt...

lwcolors 2009.04.06. 11:27:16

Túl sok a komment, nem akartam mindet elolvasni:
Az a lényeg, hogy a posztíró szerencsésen megúszta. Nehéz dolog nem elrántani a kormányt. Ismerősöm nem rántotta el a kormányt, viszont az őz az ütközés után a kocsi elé esett, ráhajtott és úgy vágódott be az árokba.
Én is falun élek, vadveszély tábla nincs, az utak szélét viszont nem kaszálják nyáron, méteres gaz van végig, így szerencse kérdése a vadelültés. Én is ütöttem már el őzet, jó pörkölt (csak kicsit drága: 150 volt a javítás) lett belőle. Most védekezem: terepjáróm van, gallytörővel. Nyúl, macska, róka, kiskutya nem ellenfél, a többi meg fennakad a gallytörőn. Ezzel is ütöttem már el őzet, a kocsinak semmi baja, tehát ez az őzpörkölt nem került semmibe.

lwcolors 2009.04.06. 11:47:49

Még annyit, hogy a vadásztársaságoktól senki nem lát pénzt. Felmondták ugyanis a biztosításukat, amiből a károsultak kapták korábban a pénzt a kocsik javítására, mert túl drága lett volna.
Egy ismerősöm 2005-ben ütött el egy szarvast. Új kocsi TK. Mint később kiderült, bérvadászat volt (hajtókkal) az út melletti erdőben, tehát a vadászok riasztották fel az őzet. Egyértelmű a vadásztársaság felelőssége, a bíróság meg is ítélte, mégsem fizetnek. Most újra perli őket.

lwcolors 2009.04.06. 11:53:07

Már írni sem tudok: az előző hozzászólásomban szarvasról van szó, amit elütött. Egy egész csapat állat futott át előtte az úton, végülis a legnagyobbat sikerült elütnie.

Locksmith 2011.02.18. 22:05:35

Nem szidjuk mi a swiftet, jó kis kocsi az.
Jól is megy és jól is törik (ezen a töréstesztet értem).
Mázlitok volt, a fával












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása