Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ajándék parkolójegy

2009.06.03. 17:41 :: SilentSound

Na nem osztogat a Centrum és barátai ilyeneket, Gábor volt csak olyan szerencsés, hogy az orra alá dugott egy kedves hölgy egy parkolójegyet. Így is lehet segíteni egymásnak és megspórolni a rablóbandáktól némi kis aprót. Az már más kérdés, ha egyszercsak kitalálja a parkoló cég, hogy a jegyét átadó nőnek küld egy "hátha kifizeti" büntetést. Nem ez lenne az első.

A sok negatívum között biztosan kilóg, a történetem, de ha így viselkedne minden autós, akkor lényegesen másabb lenne a közlekedési kultúránk.

Történt, hogy hétfőn délután, kb. fél hat magasságában dolgom volt az Oktogon-nál. Természetesen az Andrássy szervízúton egy db parkolóhely sincs, szóval kanyar a körútra, Nyugati felé, majd be az első utcán jobbra.

Itt megálltam a zebra után, mert látom, hogy egy hölgy épp köti be a kislányát, és indulni készül. Intett, hogy egy kis türelem, majd mielőtt beszállt odasétált hozzám, és átadta a parkolási jegyét, ami még másnap reggelig jó volt.

A jobb lába ráadásul térdgépben volt, szóval hirtelen annyira meglepődtem, hogy csak egy zavart köszönöm-öt tudtam kinyögni. Mennyire más lenne a közlekedési morálunk, ha az autósok egymást nem megölni, lenyomni akarnák, hanem segítenének, akár ilyen módon.

Ezúton is köszönöm neki, és kívánom, hogy minél hamarabb gyógyuljon meg :) 

81 komment

Címkék: autó büntetés parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. _mmm_ 2009.06.03. 17:53:06

én már adtam. Szép dolog. És nem is csalás. Nem rendszámra szól a jegy.

Marcellusca 2009.06.03. 17:56:26

Már én is adtam tovább jegyet.
Valami megmagyarázhatatlan csoda folytán percek alatt sikerült elintézni az ügyemet. A kocsiba beszállás előtt, éppen előttem akkor leparkoló autóstárs pont indult volna az automatához, de megállítottam és a markába nyomtam a majd' még egy órára érvényes parkjegyet.

Tudom, tudom, Dövan, ezért (is) tart itt ez az ország. xD

TH 2009.06.03. 18:08:53

Nem tudok szavazni, SilentSound, azokra nem gondoltál, akik még nem tettek ilyet, de azért nem tartják csalásnak?

TH 2009.06.03. 18:09:27

@..:: Gabesz ::..: egyetértek, szerintem sem igazán csalás.

Ro3 2009.06.03. 18:10:29

Adtam is, kaptam is. Valszeg a parkolócég nem örülne :D

TH 2009.06.03. 18:10:32

"fél hat magasságában" - erről itt még nem volt szó? Szóval "fél hat KÖRÜL" az sokkal szebben és igényesebben hangzik. Valami idióta kitalálta ezt a "magasságában"-t, aztán terjed, mint a sertésinfluenza. Persze nem baj, majd hozzászokunk, de engem most még idegesít.

Ro3 2009.06.03. 18:11:41

Na ja, olyan miért nincs, h kaptam már, de biztos, h én nem adok...vagy h kaptam, de eldobtam pfújj.

Bladika 2009.06.03. 18:12:14

Az a csalás, hogy előre kell fizetni, de ha előbb hagyod el akkor nem kapod vissza! EZ A CSALÁS!

Ro3 2009.06.03. 18:12:47

@TH: Biztos a Vissza a jövőbe c. filmből van, mikor a Doki lóg a toronyórán.
"Dok, hol vagy?"
"Fél hat magasságában" :D

Bladika 2009.06.03. 18:15:25

@TH: Ez egy elég régi szó használat! Arra utal, hogy amikor a nap fél hat magasságában jár!

Marcellusca 2009.06.03. 18:18:41

@TH:
@Ro3:
@Bladika:

Nekem a "fél hatról" más jut eszembe. xD

TH 2009.06.03. 18:22:05

@Bladika: ez most csak vicc, ugye? :)

addig is: www.bando.hu/public/nyelvi.htm
és bocs az off-ért.

@Marcellusca: én meg nem tudlak követni sajna, ilyen magasságokba, ezért nem értelek...:)

TH 2009.06.03. 18:23:31

@Bladika: "A 6 óra magasságában kifejezés használata helyes. Arra az időszakra nyúlik vissza, amikor vízórával mérték az időt, s az időt a vízoszlop magassága jelezte - tudtam meg egy anyanyelvőrtől nem oly rég.
Ezzel együtt hozzá tenném: helyes, de szerintem kerülendő. A mai magyar beszédben ugyanis nem a vízoszlop magasságára, hanem modorosságra gondolunk akkor, ha ezt a kifejezést halljuk."
Ez alapján a vízoszlop magasságát jelenti. :)

TH 2009.06.03. 18:24:30

@TH: a fenti idézettel viszont egyetértek, a "magasságában" egyszerűen a modoros blogra kívánkozó kifejezés az idő esetében...

Marcellusca 2009.06.03. 18:28:16

@TH: Férfiaknál fordulhat elő, amikor a "műszer" (nem a vízoszlopos) tettre kész állapot helyett "fél hatot" mutat. :)

Tudom, tudom, szexista, undorító férfi vagyok, mert egyből "azon" jár az eszem. xD

TH 2009.06.03. 18:41:26

@Marcellusca: nem, nem, csak fantáziád oly' élénk, amivel az enyém nem tudta felvenni a versenyt...meg hát nyilván mindenki a saját problémáiból indul ki, nekem ezért nem jutott eszembe...;)))
bocs, ezt nem tudtam kihagyni. ;)

Marcellusca 2009.06.03. 18:45:26

@TH: Ó, már megszoktam. xD
A kocsmában is újabban mindig leöregeznek. :)

/Pedig a reklám is megmondta: A lenyugvó napnak is van ereje. És én még nem is szorulok arra a pirulára sem. xD/

mr_x 2009.06.03. 18:50:17

En szoktam adni, kaptam is mar, es ha meg sokaig tart a jegy de nincs akornyeken senki akinek kene akkor ki szoktam ragasztani az automatara (ill. hasznaltam mar fel ilyen kiragasztott jegyet).
Nem tartom csalasnak, mert a helyert fizettem, de nem hasznaltam fel az egesz kifizetett idot, akkor had hasznalja fel mas amit en kifizettem.
Viszont itt angolhonban egyre tobb helyen latok olyan orat ahova be kell gepelni a rendszamot, es csak arra az autora ervenyes.
Na ez a csalas, hogy ugyanazt a helyet tobbszor fizettetik ki.

holex20 2009.06.03. 19:35:53

Olyan opció miért nincs, hogy nem adatm és nem is kaptam? Mert én így vagyok vele, de nem a csalás miatt, hanem még fel sem merült bennem az ilyesmi. Na majd ezután :)

Calogero 2009.06.03. 21:38:44

Én már rengetegszer adtam és kaptam is. Két lehetőség van, vagy a parkoló cégnek fizetek a semmiért, vagy szebbé teszem valaki napját. Én inkább az utóbbira szavazok

Don Blasius 2009.06.03. 21:38:58

Szerintem most még vérszomjasabban büntetnek a parkolóőrök mint korábban. Ahol dolgozom, ott 115-ről 220-ra emelkedett. A 3 órás jegy lejárta után már nem várnak 15 percet, tegnap 3 perccel utána már megjelent a droid és már fotózta volna. Nálam meg ott volt az újabb jegy, jól elküldtem. Az egyik kollégámat meg megbüntették 16:39-kor, meg 16:42-kor. 3 perc után még egyszer ugyanott. Ez normális? Szerintem nem.

Amúgy mi kollégák eleve egymás között adjuk a jegyeket, ha valaki túldobott, akkor mindenképpen. De már volt, hogy idegennel adtunk-kaptunk jegyet. Ilyenkor van azért mégiscsak valami összefogás a nagy gonosz parkolótársaság ellen. Jó lenne, ha ez még jobban működne és nemcsak itt, hanem más területen is.

Co2 2009.06.03. 21:44:44

Én meg úgy adtam át ill. tettem az ablaktörlő lapát alá a corvin áruház parkolójánál, hogy a mellettem lévő spori jegye pont akkor járt le, a szemfüles parkolóőr meg azonnal megbüntette, mivel volt még a jegyen vagy 1 óra az én befizetésemből így simán odatoltam a jegyet, ha akar a kolléga van mivel reklamálnia. Nem tudom milyen felbontással dolgozik a parkolóőr fényképezője, látszik-e rajta, hogy mikor járt le a jegy, de talán segített valamit.

Co2 2009.06.03. 21:46:46

@Co2: jut eszembe nálunk a deák térnél a paulay-n már 365 egy óra, 300 a passage garázs, őrzötten? szerintetek reklám nélkül de hova parkolok ettől a héttől?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.06.03. 21:54:49

Régebben én többször adtam oda a még érvényes jegyemet. Manapság már nem, aminek egyetlen oka van: annyira elaljasodtak a parkolótársaságok, hogy muszáj megőrizni a jegyet, sose lehet tudni, mikor kap az ember egy "láthatatlan" büntetést.

tulpen 2009.06.03. 21:56:20

Adni adtam már,kapni még nem.
Amit én sokszor csinálok,és szerintem ez sokkal nagyobb buli,hogy ha látom,hogy egy kocsin ott figyel a büntetés,akkor rárakom az én parkolójegyem,mielött elmegyek. Ha egyezik az idősáv akkor fel tudja használni az illető.
:)

Myacis 2009.06.03. 22:04:59

Pár hete Györben, az Arrabona áruház mögötti parkolóban oda akartam adni a jegyemet egy épp érkezö ifjú hölgynek, de megijedt tölem, hogy mit akarhatok, elfordult, így kidobtam. Pedig még egy órára jó volt... (kb 300 Ft..)

igazi hős 2009.06.03. 22:14:38

Jegyet nem adok, nem kapok,
mert én mobillal parkolok

... úgy kéthavonta egyszer, de mostantól még ritkábban mert triplájára emelték az árát. Éljen az övezetátsorolás.

azekezetnelkulitelseolvasom 2009.06.03. 22:23:06

Ha a közelben van az automata, én oda szoktam visszarakni, ahonnan egyébként is kijönne a jegy. Ha távolabb van az automata, de halszálkás a parkolás vagy baloldalra álltam, akkor az ajtó elé, a szegélyre szoktam kirakni, pofával felfelé. Így aki a helyemre áll, figyelmes, mielőtt kilép, megláthatja az odarakott jegyet...

Matrix_ 2009.06.03. 22:24:10

egyszer olyan 9:05 magasságában végeztem és 32-ig szólt a jegyem. A 23. sor 12-es székére. Aztán jött egy idős hölgy egy kispolszkival - ment a patikába - én meg aznapi jócselekedetemet letudva meghívtam egy ingyenparkolásra. Jólesett, hogy rohadjon meg az összes parkolóautómata. :)

has 2009.06.03. 22:32:40

Én már csináltam ilyet a parkolóőr orra előtt. Piszokul fújtatott a pasi. Egyébként miért lenne csalás? Majd ha másodperc alapú lesz az elszámolás. Ha befizetek egy órát és fél óra alatt végzek, akkor jogalap nélkül jut pénzhez.

Vasalt 2009.06.03. 22:33:32

Bemegyek a cukrászdába, veszek egy krémest. Megeszem a mázas tetejét, mert csak azt szeretem. A többit odaadom a haveromnak, vagy akárkinek, aki megeszi. Kifizettem, a krémes az enyém. Innentől kezdve nem gondolom csalásnak, ha a haverom eszi meg.
Kifizettem az egészet, nem csak a mázas tetejét.
Kifizettem a parkolóhelyet, annak adom oda a jegyet, akinek akarom.
Csalás?

mizie 2009.06.03. 22:49:56

Nekem a homáron is megjelent egy történetem amikor a PARKOLÓŐR adott jegyet. úgy hogy előtte ő rakta ki a büntit és nem fogadott el semmilyen "költségtérítést"

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.06.03. 22:54:53

Dettó csinálok ilyet, először Görögországban kaptunk a bérelt kocsira egy kb. egész napra még jó jegyet, egy legyintéssel, hogy ugyan már. Nekem tetszett, úgyhogy ha tehetem, próbálkozom erőltetett jófejkedő módon én is elsütni, hátha másnak is tetszik. Tök jó dolog ez.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.03. 22:58:18

Fogalmam sincs, ki a hülye, de azért megmondom.

A legjobb megoldás, ha a rendőrök módszerét alkalmazzuk, szóval ha jön a parkolóőr, azt mondjuk neki, hogy ez itt most nem autó, ezért nem kell neki parkolójegy.

Amúgy dicséretes, amit a hölgy csinált, kevesen csinálnák így.

Gera 2009.06.03. 22:58:27

Nyilván nem csalás és adnék én is szívesen, de mióta mindenféle vicces történetet lehet olvasni fiktív büntetésekről, azóta eszembe nem jutna odaadni másnak a parkolójegyem.

2009.06.03. 23:04:23

...ezt az idiótikus "magasságában"-t már a rendőrségi szakzsargon is a sajátjának tekinti...

amzso 2009.06.03. 23:12:16

ennek az lesz a vége, hogy hamarosan be kell pötyögnünk a rendszámot is az automatába... nade nem adok ötleteket nekik, még valaki felvenne 5 milliós prémiumot az ötletért, mi meg szívunk.

Matrix_ 2009.06.03. 23:32:11

@amzso: köszi. már dolgozunk rajta! ;)

Yeeger 2009.06.03. 23:32:43

Na szereztem rendes magaslatokat: :D

,,Fél négy magasságában'' (,,fél négykor'' helyett). A ,,magasságában'' a hajózás és hadászat nyelvéből származik, eredeti értelme ,,valami közelében, neki megfelelő pontosan egy vele párhuzamos egyenesen'': Lelle magasságában horgonyoztunk (kinn a nyílt vizen). Fehérvár magasságában robbant le a kocsi (az autópályán). Ezt viszik át az idő metaforikus egyenesére: úgy fél négy magasságában rád csörgök. Modorosság, mint a patacipő. Majd abbahagyják.
seas3.elte.hu/delg/publications/modern_talking/27.html

barosso 2009.06.03. 23:39:35

Ma egy nagyon kedves hölgy adta oda az övét miután kitolatott, félreállt, kiszállt a kocsiból visszasétált és odaadta a jegyét, kb még 20 percig érvényes volt. Nagyon rendes volt!

pakesz (törölt) 2009.06.03. 23:57:53

@Don Blasius:
"Amúgy mi kollégák eleve egymás között adjuk a jegyeket, ha valaki túldobott, akkor mindenképpen. De már volt, hogy idegennel adtunk-kaptunk jegyet. Ilyenkor van azért mégiscsak valami összefogás a nagy gonosz parkolótársaság ellen. Jó lenne, ha ez még jobban működne és nemcsak itt, hanem más területen is."
igen lehetne, pl. hogy nem kulon-kulon kocsival maszkaltok be(gorenykedtek be) a belvarosba hanem tobben egy autot hasznalva, akkor sokkal jobb lenne nektek is meg a varosban lakoknak is

Don Blasius 2009.06.04. 00:07:44

@pakesz:
Igen, lehetne, hogyha nem egy időben kellene nekünk a város eltérő pontjaira rendszeresen mászkálnunk. Egyébként van olyan kolléga így is, akit én nap mint nap hozok-viszek.

ave 2009.06.04. 00:34:10

Teljesen koser dolog. Vegulis egy adott helyre meg van veve a jegy, akkor minden rendben.

Kreten ez a rendszer, hogy elore fizessen az ember, fene tudja meddig akar/kell maradnia. Az SMS fizetes meg +75Ft, remek...

Kaptam mar en is jegyet, es adtam is masnak. Volt hogy a fele arat ideadta nekem, volt, hogy csak ugy.

SzZ 2009.06.04. 00:44:14

Kedden nekem is megdöbbentő élményben volt részem - találkoztam egy rendes parkolóőrrel. Éppen "adminisztrálta" a kocsit, amikor visszaértem, és való igaz, hogy lejárt a jegy 10 perccel. Kérdeztem, hogy ilyenkor ugyanannyi a fizetendő, mintha egyáltalán nincs jegy? Mondta, hogy igen. Aztán elgondolkodott, törölte a kütyüből a bejegyzést - mivel az áremelés előtti díjon még bőven belefértem volna.

andrisi 2009.06.04. 00:45:51

Londonban én telefonnal láttam ilyet. Ha maradt pénz a bedobós telefonban (fél font pl.) a tetejére rakták a telefont, hogy a következő ember folythassa. Persze ehhez az kell, hogy a telefon is támogassa az egy bedobásból többet telefonálást.

Szmisz_Ügynök 2009.06.04. 01:01:28

Drágáim!

Tőlünk nyugatabbra, már évek óta műxik ez a dolog.
olaszországi és osztrák utaim során teljesen bevett szokás volt átadni a jegyet, ha úgy alakult a dolog.
Amikor először kaptam egy ilyen parkolójegyet (volt vagy 5-6 éve Olaszo.-ban) azt hittem valami átb@szás, de amikor megnéztem a lejárati időt már vágtam mi a stájsz!

azóta én is egyre sűrűbben alkalmazom...érdekes látni az emberek arcán a megrökönyödést és azt a fajta arckifejezést ami (valószínűleg) az enyémen is volt az első alkalommal...

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.06.04. 01:08:56

ez normális dolog. én is mindig odaadom, ha épp látom,hogy valaki parkolni készül.

hufnagel@citromail.hu 2009.06.04. 05:58:05

Én nagyjából úgy 20 éve, de lehet hogy az van már talán 30 is - Romániában láttam több városban azt a "népszokást", hogy az autóbuszról leszálló utas az ajtóban átadta jegyét a buszra éppen felszálló másik, számára teljesen vadidegen utazniavágyónek.
Vagyis? Teljesen normális a dolog.
Nálunk is be lehetne vezetni mindezt parkolójeggyel és minden más közlekedési jeggyel - ha már annyira megdrágul minden, jól meg kell szívatni ezeket a haramia társaságokat. A jegyen nincs rendszám, utasnév, semmi. Csupán népi jóakarat és társadalmi együttérzés kérdése az ormányos kizsákmányolókkal szemben.

ján kádár 2009.06.04. 07:03:01

@Yeeger: Bocs a helyesbítésért.
Hogy még érthetőbbé tegyem,az óra számlapjára nézve a 12 óra a kiindulási pont. Attól eltérő szám felé határozhatunk meg velünk együtt azonos irányba közlekedő(k)nek támpontot.
Ekkor helyes "az x óra magasságában" szöveg.

belekotty 2009.06.04. 07:04:58

@TH: Á dr Gréccsi! Álnéven gyomlálgattyuk a magyar njelvet?

ján kádár 2009.06.04. 07:08:13

@ján kádár:
Természetesen ez csak akkor igaz, ha a tájékoztatott is tudja hogy a képzeletbeli mutatók tengelyétől irányítjuk.

belekotty 2009.06.04. 07:09:17

Ne rágcsájjátok már ezt a magasságában kifejezést!
TH itt okoskodik és közben senki sem tuggya honnan származik? Vazze, a nap állásából, napóra...

hulyemagyar 2009.06.04. 07:09:33

OFF
TH 2009.06.03. 18:10:32

Ezt nem most találták ki, a régi nyelvezetben ez már jelen volt. A nap aktuális állására vonatkozik a "magasságában" kifejezés.
Hát, ez a kifejezési mód csak annyira igénytelen, mint amennyire pl. a "fél hat körül" választékos és igényes. Mitől is?

Tron65 2009.06.04. 07:13:56

Gondolom rajta van a jegyen, hogy másra nem ruházható át. Ettől függetlenül valahol az uzsora környékén van az, hogy egy adott időszakra esetleg többször is váltanak az autósok jegyet (??? mirefel? nem is a parkolótársaságé a terület és semmit nem kapnak érte), mert az egyik elmegy, a másik jön helyette.
Egyszóval: a dolgot a jelenlegi helyzetben teljesen normálisnak tartom, kivéve azt, hogy térdgéppel vezet valaki autót. Ha jóltudom, ez viszont szabálytalan.

Zoli a séf 2009.06.04. 07:45:18

Nagyon jó ötlet, én is odaadnám a még használható jegyet, de nem szívesen teszem, és nem is szívesen fogadnám el. Mert mi van akkor, ha később nekem, vagy a másik autós társnak szüksége lesz még a jegyre.
Mert ugye volt már olyan a történelemben, hogy megvetted a jegyedet, és mégis kaptál valamilyen büntit, vagy ott sem voltál........
és hosszasan lehetne sorolni. Akkor mi van??
(Nótórius parkoló, és autópálya jegy gyüjtő vagyok).

belekotty 2009.06.04. 07:52:40

@hulyemagyar: Látom másba is szorult egy kis műveltcség a magyar nyelvből. :-))

aszfaltbetyar 2009.06.04. 08:09:18

@Don Blasius: ahol eddig laktam albérletben (Visegrádi utca) 115-ről ment fel 365-re

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.06.04. 08:15:46

en ha meg nem jart le a jegy, mikor parkolok, mindig visszaviszem a parkoloautomatahoz, es kilogva ott hagyom valami nyilasba dugva, szopjon le a centrum.

star77 2009.06.04. 08:24:00

centrum,apeh,bkv országunk gyöngyszemei...a sor még folytatható...

Mokele-Mbembe 2009.06.04. 08:34:58

Ha nincs túl messze az automata, simán visszateszem a kidobónyílásba, kicsit kilógva, hogy észrevegyék.

Tightend 2009.06.04. 08:37:50

Én adtam már az éppen megbüntetett csóka kezébe parkolójegyet. Először ő is csak pupillázott, majd nagy örömmel ment az ellenőrhöz mutogatni. Az már annyira nem volt elragadtatva a gyönyörtől, de az élet nem csak játék és mese.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.04. 09:09:51

@Tightend: Sokat azzal úgyse ér, ha már megbüntették, legalábbis macera töröltetni a büntetést, több kiesés van belőle, mint amennyi haszon. De elvi szinten szép dolog.

SimiTomi 2009.06.04. 09:09:59

Magam is tovább szoktam adni a jegyet, ha tudom - legalábbis eddig azt tettem. Viszont most megúntam az aprópénzezést, s mobillal parkolok. Gondolotam milyen jó lesz, meg "mobillal olcsóbban parkolhat".

Lehet, hogy olcsóbban parkolok, mert percre pontosan fizetem a parkolást, de hívásonként 20 forint plusz, havonta rendszámonként 200 forint plusz, ha küldenek számlaegyenleget akkor nem tudom hány forint plusz.

Hihetetlen egy ország vagyunk. Spórol rajtunk egy cég, de még azt is megfizetteti.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.04. 09:22:00

@little_red_devil_on_board: Ha nem hívogatsz, hanem sms-t küldesz, akkor meg nincs havi rendszámonkénti 200, viszont a tranzakciós díj 75 Ft. Amióta van, én is mobillal parkolok utóbbi módon, de szívtam már meg vele, hogy nem indult el és meg is büntettek. Egész véletlenül pont annak a csomagja van fent a képen. :)

dekás dezső 2009.06.04. 09:31:53

én mindig legalább 6 jegyet veszek, és szétosztom a rászorulóknak. van hogy még a sajátomat is odaadom, mert annyira jó fej akarok lenni, aztán engem büntetnek meg. de nem baj, mert segíteni másokon, adni, örömet szerezni mindennél jobb a világon.

viccet félretéve, ilyen helyzetekben picit azért felsejlik egy szebb jövő reménye, amit aztán egy 15 perces BP túra szét is rugdos kurva gyorsan.

SimiTomi 2009.06.04. 09:32:39

@SilentSound: Na, szép. Pedig gondoltam ez milyen jó lesz.

Kicsit a parkolással kapcsolatban még az is felhúzott, hogy ragasszak ki két csodaszép óriási sárga matricát a verdára (az első szélvédős még tűrhető is...). Nem szeretem teleragasztgatni az autót, na.

A másik, ami idegesít, az a kényelmi díj az autópálya-matrica online vásárlásakor... Mi van?

(Jah, és bocs a megúúúúúún-ért...)

blogsámán 2009.06.04. 09:36:13

Ha másra nem is, arra biztosan jó a tarifaemelés, hogy megérje inkább parkolóházban parkolni. Lehet, hogy végül tényleg eltűnnek a parkoló autók az utcákról?
Ha így lesz, akkor érdekes helyzet alakulhat ki: elvileg pont ilyen célzattal emelgetik a díjakat, a pártkasszák viszont kiürülnek, mert nem lesz elég bevételük az utcai automatákból. Akkor majd visszacsinálják, vagy mi?

Egyébként azt tudja valaki, hogy mikortól várható az új zónák (pl. Óbuda) tényleges fizetőssé tétele?

blogsámán 2009.06.04. 09:40:38

@little_red_devil_on_board:
A mobilfizetés technikai hátterét mindig egy erre specializált társaság végzi, akit ki kell fizetni. Ezért a kényelmi díj. Persze ezt benyelhetné a parkolási társaság és az autópálya üzemeltető is, de miért tenné? Az neki plusz költség és ráadásul teljesen feleslegessé válna az addig kiépített fizetési infrastruktúrája.

.lll. 2009.06.04. 09:50:13

szépen megemelték a díjakat a semmire!/sün+dinnye+kaktusz nekik/

nemuccaszoc 2009.06.04. 09:57:06

Kell a pozitív példa is. Jó volt ilyet olvasni.

aszfaltbetyar 2009.06.04. 10:15:18

@uccaszoc: visont érdemes elrakni, nekem összejött az 1,5 év alatt vagy fél kilónyi sosem tudni mikor küldenek ezek a barmok csekket kamubüntetésről, volt már hogy bepróbálkoztak

belekotty 2009.06.04. 10:43:30

@blogsámán: Egyenlőre nem lesz Óbudán fizetős, mert a polgármester keresztbe feküdt a tervnek. Igaza van! A Demszky és a KÓKAdt varjak csapata még gyorsan szeretne sok parkolási biznisz szerződést begyűjteni, mert most legalább 20 évre eltünnek, remélem örökre.
Óbudán nincsenek parkolási gondok, mi a fasznak fizetős parkolás oda? Hogy lehúzzák a kerületi lakosokat? qrva anyját a parkoló társaságoknak!
Az ilyen dolgok miatt lesz a ballib szavazóból - mint én - nem szavazó.

labi 2009.06.04. 10:45:20

parkolójegyeimet évekig őrizgetem, bár mi a francnak, hiszen olyan helyen is meg tudnak fiktívbüntetni, ahol életemben nem parkoltam...

kezq1988 2009.06.04. 10:52:45

aranyos volt a nő.
nekem idáig ez még nem jutott ezsembe.
de ha majd lesz rá alkalmam,biztos odaadom valakinek...
fél hatról mindig apa jut eszembe,sokat dolgoztunk együtt konyhán,ha túlmelegítettem valamit a microban,mindig azt modta:"a fa**ért kell felhúzni fél hatra" :)

hawkeye 2009.06.04. 13:52:07

Én is oda szoktam adni, ha fél óránál több marad...

Ezután meg pláne odaadom, mert a XIII. Tátra utcában 115 helyett 365 lett az 1 órai parkolás.

Nem ám 30, hanem több mint 300 százalék!

A 30 csak a PR, a reklám....

Gabesz81 2009.06.04. 15:19:50

az már csalás, de vonaljegyet is adtam már oda bkv-n, mikor leszálltam a járműről... hála az elavult módszernek, hogy nem időre (ezáltal személyre) szól, hanem járműre...
fck bkv

Don Blasius 2009.06.04. 22:18:19

@Gabesz81:
Én azt már többször láttam, hogy a lyukasztóban hagyták.:)

and/or 2009.06.05. 13:34:42

Errefelé (CH) a parkolóhely automatája általában nem ad jegyet. Be kell ütni a hely számát, ami a járda szélére van festve, és máris megtudhatod, hogy valaki hagyott-e kifizetett idöt.
- Ha igen, jó vagy arra az idöre, de adhatsz hozzá, ha úgy gondolod, hogy a dolgod tovább fog tartani.
- Ha nem, akkor befizetsz egy idöre, amit elégnek gondolsz. Ha távozásodkor még marad az órában, akkor az utánad jövönek adtál egy kis ajándékot.
- Olyat, hogy valakit feljelentettek volna még érvényes idön belül, itt még nem hallottam. Igaz, a parkoló-ellenörök a város (felesküdött) alkamazottjai. Mint a rendörök.

TH 2009.06.05. 18:33:44

@and/or: Errefelé (Prága) a fizető parkolást asszem ugyanazok nézik, akik a tilosban parkolást (városi rendőrség). De ez semmi, tegnap mesélte egy kollégám, hogy látta azt, amit már többször hallott korábban: rendőrautón kerékbilincs. A városi rendőrség ugyanis kerékbilincset rak a tilosban várakozó rendőrség autóira, míg a rendőrség ugyanígy jár el a tilosban parkoló városi rendőrséghez tartozó autókkal szemben.

Fishbed. 2009.06.05. 22:47:12

Üdv mindenkinek!

Évekkel ezelőtt történt, hogy visszaérve a kocsimhoz, mikuláscsomag várt az ablaktörlőm alatt. A Tarifa akkor 1500Ft volt.
Mellettem épp indult egy srác, gondoltam elkérem a parkolójegyét. Először nem értette, hogy miért kell nekem a használt parkolójegye, majd miután elmeséltem, hogy azzal: parkolótársaság ügyfélszolgálatra bemegy, felháborodik, reklamál, ügyintéző stornoz büntetést. A srác ekkor kapcsolt és 1000 ért akarta a jegyét eladni nekem. Természetesen nem kellett, inkább vártam a következő indulóra. (A büntetést sikerült megúsznom.)
A fenti eset óta viszont szokásommá vált, ha csomag van a közelemben álló autón, akkor mellétűzöm induláskor a parkolójegyemet.
Ha valakinek leesik, hogy miért van ott akkor próbálkozhat, hátha bejön neki is.

Marc0 2009.06.25. 17:44:46

@aszfaltbetyar: szintén 13.ker, 130ról 365-re nőtt a parkolási díj
(280%-os emelés!!)...csak azt nem vágom h hogy a f...omba jött ki nekik az átlag 30%-os emelés amit előadtak a TVben..
Ja és jó hír: júl.1-től újabb emelés, ugyanis az új szabályzatban a mindenkori BKV tarifákhoz mérik a parkolási díjakat.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása