Friss kommentek

  • alapjarat: Talán nem ártana egy kis szemléletváltás a közteresek, meg úgy a városvezetés körében. (2017.06.15. 14:46) Közteres büntetés
  • Xezs: @brill111: Van aki arra sem alkalmas, hogy utcára menjen gyalogosan. Igazad van, csak nagyjából esélytelen kiszűrni ezeket. (2017.05.30. 18:24) Állon rúgta a kiscsaj a kötekedő óriást
  • Kaschauer: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Sajnos az ember hajlamos minden szakemberben megbízni. Akár bádogos, akár nőgyógyász, akár autós... (2017.05.07. 08:09) Egyszerű kerékcsere lett volna
  • kincsőrző: @kincsőrző: Bocsánat, eltévedt a komment, más topikba való. (2017.05.02. 22:32) Statisztikailag pont jó
  • kincsőrző: Az Auchan parkolók viszik a prímet a nem megfelelően kialakított jelzésekkel: 1. kör alakú felfestések, amit azért illem a... (2017.05.02. 22:31) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • kincsőrző: Közúti veszélyeztetés alapos gyanúja játszhat. Igaz, ez már nem KRESZ, hanem Btk. Azért talán -- a kukás sofőrjének védelmé... (2017.05.02. 22:17) Az agresszív szemeteskocsi esete
  • titan: @omborz: külön nincs nevesítve a pisilés a KRESZ-ben, de szerepel ott feltételként, hogy "a jármű biztonságos vezetésére ké... (2017.04.26. 12:10) Mazsolarajzás

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) előzés (53) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (10) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egyszerű kerékcsere lett volna

2009.06.15. 11:40 :: SilentSound

De végül nem az lett belőle. Suzukis apuka igazán figyelmes volt, hogy cégnevet nem írt, így azt jótékony homály fedi, hogy hol is cseszték szét a fél autóját. Persze utalt rá, úgyhogy ahogy a kommentelőket ismerem, lesz valaki más is, aki rajtam kívül is merne tippelni.

Pár hetes történet, egy francia autószervíz és bolthálózat csömöri telepérõl. Elvittem a kocsimat (2000 évi 1.3 Swift, 5 ajtós), mert a téli gumikat szerettem volna a felniken nyárira cseréltetni. Más mûhely nem esik útba, ami még este 6-7 körül nyitva lenne, így ezt választottam. Soron kívül érkeztem, így kb. fél óra után nekiálltak.

Tudomásom volt róla, hogy a jobb hátsó keréknél az egyik csavar menete már kissé "nyálkás", azaz kezd elnyíródni, ezt jeleztem is. A szerelõ nekiállt, légkulccsal. Mivel 10 másodperc után nem jött le a csavar, tovább erõltette a kulcsot, immár pajszerral kombinálva. Eredmény: a beütõs tõcsavar körbe kezdett forogni, anya rajta. Már ez is megrémisztett, én nem így kezdtem volna el...

De a folytatás horrorba illett: jobb híján flex-el elvágták az anyát hosszába, és vágóval szétütötték amíg le nem esett. Utána lejött a kerék, de ugye a csavar immár teljesen kijõve a dobból ott fityegett. A természete meg olyan, hogy befelé akar esni a dobba, mert belülrõl lett beütve gyárilag. Nincs mese, le kell venni a dobot is.  Ez sikerült, a beütõs biztosítóval ellátott anya elsõre lejött (hiába, még én húztam meg pár éve...).

A szemöldököm akkor kezdett felszaladni, amikor közölték, hogy a dob nem jön le, csak úgy, ha a fékpofák is károsodnak. És láss csodát, igazuk lett, mert azt is tönkretették. Egyszerûen fogtak egy brutál lehúzót és letépték. Közben püfölték kalapáccsal a dobot néhol, de anno én másképp láttam/tanultam/csináltam... És bármilyen vállas, kopott is volt a dob, lejött, csak kis türelem kellett hozzá - meg némi hozzáértés, megkockáztatom...

Még a kézifék kötelet sem lazították meg. Végül lejött a dob, kiszedték a csavart, és adtak egy 55 ezer körüli árajánlatot fékpofára, fékdobra és csavarra, inclusive a munkadíj. Itt már csak pislogtam. Megnéztem szegény fékpofákat, amik ugyan a helyükön maradtak, de a munkahenger felõli lemez, ami a dugattyú vájatába fekszik bele, teljesen el volt görbülve.

Ez ugye egyrészt azért rossz, mert fékezéskor oldalt nyomja a pofát, másrész a dugattyú sem egyenletesen terhelõdik, és könnyen elengedheti magát, azaz ereszteni kezd - magyarán két lépés a fékre és szevasz, új munkahenger plusz fékpofa. Kérdeztem, ugyan nem egyengetnék-e ki a betétet, már így kisiparilag, csak ki kell akasztani és visszahajtani a végét egy fogóval és kész, legalább össze lehet rakni. Nem lehet, mondták a hozzáértõ szakik, betétet tilos hajtogatni. De ha itt hagyom a kocsit, kicserélik a munkahengert is.

Nem kértem belõle, már csak haza akartam jutni, és minél elõbb vagy megcsinálni, vagy egy tényleg profi autószerelõre bízni a masinát. Így végül eljöttem, görbe pofákkal, 3 csavarral rögzített felnivel (nyomatékkulcs viszont akadt, profin meghúzták a maradék csavarokat...), úgy, hogy az eredeti beütõs anyát tették vissza, már ami maradt belõle. És az orrom elé toltak egy papírt, hogy a fenti hibákat találták, és nem az õ hibájuk. Én már csak menni akartam, így aláírtam. Oda ugyanis akkor sem vinném vissza az autót, ha ingyen kicserélnék a felét.

Mellesleg az autót úgy kaptam vissza, hogy az ülésvédõ fóliacafatot benne hagyták, a leszerelt gumikat pedig az általam hozott, immár koszos és itt-ott szakadt, használt zacskókba tették vissza. No comment, az utóbbi pár évben nem találkoztam olyan mûhellyel, ahol a gumikat ne zsákolták volna be saját logós vagy bármilyen egyéb új zacsiba. 

Másnap egy tényleg hozzáértõ és korrekt autószerelõ ismerõsöm helyrehozta a károkat, igaz, gépmûhelybe kellett vinni a dobot, de egy füst alatt kicserélték a zajos kerékcsapágyakat és az általam még a gumicserénél felfedezett szétszakadt féltengely külsõ gumiharangot is -amikrõl a nagytapasztalatú és folyton továbbképzett szakemberek elfelejtettek említést tenni, végülis az nem volt feladat...

106 komment

Címkék: autó hülye béna szerviz lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.06.15. 12:30:45

"Másnap egy tényleg hozzáértõ és korrekt autószerelõ ismerõsöm"

miért nem ott kezdted?

Marcellusca 2009.06.15. 12:31:42

@kolbászoszsömle: Szerintem @SzZ: -nél a válasz.
Tudta, hogy sz@r a kerék-tőcsavar és ezért vitte műhelybe. Arra nem számított, hogy ennyire szar, ill. ennyire "szakemberek" az ottani szerelők.

Kardics 2009.06.15. 12:35:00

@kolbászoszsömle: "a téli gumikat szerettem volna a felniken nyárira cseréltetni"
ezek szerint nem sima kerékcsere, hanem gumicsere. Legalábbis szerintem.

Marcellusca 2009.06.15. 12:36:43

@SzZ:
"ha a kedves posztíró annyira ért hozzá, akkor miért nem saját maga csinálta?"

Talán azért, mint én sem magam szerelem a kocsimat (nem egy egyszerű kerékcseréről beszélek).
Hiába van autószerelő szakmám és gépész diplomám (gjmű. technikai), de sem helyem, sem szerszámom, sem műszerem nincs a szereléshez.
Plusz, amit írtál: tudta, hogy necces az egyik csavar. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.15. 12:37:55

@Marcellusca: Ok, de a flex...
Az akkor is durva.
Ha elég nagy a légkulcs, azzal le lehet szedni egy szabadonfutó tengelyről is a rárohadt anyát.
Vagy, ha meghúzni kezdi az ember akkor megszorul annyira a keréktőcsavar, hogy kis szerencsével azután fel lehessen lazítani.

Nah, mindegy, mindenki azt csinál amit akar, de a flex akkor is durva, ha nem az a cél, hogy mindegy mennyié, csak jó legyen...

Marcellusca 2009.06.15. 12:38:03

@Kardics: Mondjuk ebből semmi nem derül ki. :)
Ha akarom így, ha akarom úgy értem. :)))

Marcellusca 2009.06.15. 12:40:03

@kolbászoszsömle: Persze, sok megoldás lehetséges, nem voltunk ott, lehet, hogy addigra mindent (a melegítést is) kipróbáltak.
Csak erről megfeledkezett a posztoló. :)

gmower (törölt) 2009.06.15. 13:13:41

Hát most egy világ omlott össze bennem. Eddig mindenki azt állította, hogy a suzukiba csak tankolni kell és kimegy a világból, erre most kiderül, hogy a kereket is cserélni kell, arról meg már nem is beszélve, hogy alig 9 éves korában elnyíródik a kerékcsavar, zajos lesz a kerékcsapágy, szétszakad a féltengely külsõ gumiharangja... :D Baszki, ha még az az előnye sincs meg, hogy nem kell szervizelni, akkor minek veszik? :D:D:D

craft75 2009.06.15. 13:18:29


Ha szólt a szerelőknek hogy az egyik csavar szar és vigyázzanak vele, majd ennek ellenére szétbarmolják, sőt tovább is bontják a kocsit... amit Ő végig is néz (közben magában mondja hogy ez igy nem jó)....
Majd a tákolt autóval elmegy és másnapig (a szerelőig) közlekedik vele.
Szvsz elég butaság volt amit csinált.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.06.15. 13:22:13

@gmower: A "régi" Swiftek tipushibája, hogy a kerékanya gyurmából van, rárohad, lenyalja a menetet, stb. Gyakorlottabb gumisok erre figyelmeztetnek azonnal, ha evvel a tipussal érkezik a kuncsaft.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.15. 13:35:34

@craft75: az még hagyján, hogy végignézi, de hogy utána még azt is aláírja, hogy nem az ő hibájuk...

Nem semmi lelki alkat...

Zsola777 2009.06.15. 13:40:08

"Antal Józsi vagyok én Kiégett a halogén
Príma autószerelő Minden autót megszerelő
Kicserélem az egész lámpatestet
Felszámítok legalább kétszázezret
Bovden, bovden papapa Bovden, bovden papapapa Bovden, bovden, papapa Fékbovden, papapapa
Hova lett? Hova lett? Műhelykulcsom hova lett?
Rakd vissza, oda 'a Pofánbaszlak Józsika
Féltengelyes kettes Golf Hengerfejes egyes Golf
Féltengelyes kettes Golf Hengerfejes egyes Golf
Józsikám! Mit csinálsz? Nem érdekel, mit dumálsz.
Azt mondja ez az úr Fékezésnél felgyorsul
Lassításnál kopog hátul Parkolásnál brekeg alul
Lassításnál kopog hátul Fékezésnél felgyorsul
Franciakulccsal szerelek Fékdobot, kereket
Imbuszkulccsal szerelek Minden mercist leveszek
Szakzsargonnyal vakítok Minden balekot lehúzok
Hozd csak hozzám a piros Ladád Rámegy az alulfelnikre a gatyád" - részlet, Belga - Melós

libraSVK 2009.06.15. 13:45:02

Pont ezt akartam irni:
Ha figyelmeztetem oket erre, akkor elvarom, hogy a szerviz dont: csereljuk/nem csereljuk.
Ha cserelik, akkor kifizetem a cseret, es elvarom, hogy az autom olyan allapotban kapjam vissza, ahogy leadtam+plusz a kifizetett szolgaltatas.Es nem erdekel, nekik az mennyibe kerul, igenis, ha valamit elku...k, akkor alljak a csekket.
Ha nem vallaljak, akkor az korrekt, keresek valakit, aki vallalja.
De hogy elkurjanak valamit, es en csendben odebballjak (meg esetleg oruljek, hogy nem csinaltak nagyobb kart) - hat ennek mar par eve vege van (ezekrol az idokrol is csak elbeszeles alapjan tudok). Es ezzel, hogy alairtad, csendben elmentel,... lovat adtal alajuk, sot, meg talan ugy is gondoljak, hogy ez igy van rendben... De majd Dovan megmondja helyettem, hogy mi ennek a viselkedesnek a kovetkezmenye ;)

Matrix_ 2009.06.15. 13:55:34

500 Ft-nál értékesebb ingó vagyontárgyat ismeretlen szervízbe nem viszünk. Szerintem!

cso zsi 2009.06.15. 14:01:17

Nem kell ehhez szerviz, mint említették, elég, ha Suzuki.
Szoci autókon felnőve van egy-két emlék, valamint jópár szerszám...
De a WagonR jobb hátsó fékdobjában lötyögő csavar ellen nem sok.
Szintén gumicsere, és fékpofaellenőrzés volt a terv.
A kerekek visszarakásakor az egyik tőcsavar kilazult a dobból, mielőtt a rátekert anya elérte volna a felnit.
Azt hiszem, flexelés lett a vége egy szervizben.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.15. 14:12:39

@libraSVK: Én is úgy gondolom, hogy ha a szerelők elkúrnak valamit, az a minimum, hogy helyreállítják saját zsebből, és egy bocsánat kérés. Megint egy utólag panaszkodó, a helyszínen puhapöcsű egyén!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.15. 14:38:51

Pesze ott a mások oldal is. Amikor egy kerékcsere után kijelentik, hogy nem ég a lámpa, pedig előtte jó volt, csinálják meg!

indapass90210 2009.06.15. 14:48:54

@newtehen: Ez IT területen is tipikus történet. 1 bites júzer nem tudja maga megváltoztatni a hátteret, mert még jobb/balklikkelni sem képes. Segítesz neki, a hónapban 22X-re is, közben véletlenül beszarik a CD-romja, akkor felelősségre von, hogy amikor hátteret cseréltél neki, akkor elrontottad a gépét....

Marcellusca 2009.06.15. 14:55:18

@Dövan: Mééé? Nem így van? xD

nemnagyember 2009.06.15. 15:00:10

Pár éve a Cinquecentomra rakattam kf felnit, a nyári gumikat a lemezfelniről a kf-re, a lemezre meg a télit. Egyszerűen hangzik, de azért nem volt az, kezdve a pogácsáktól, amit esztergáltatnom kellett, a hosszú csavarokig, amit szintúgy csináltatni kellett. Amíg ezek elkészültek, a kedvenc gumisom szabira ment, bennem meg győzött a hülyegyerek, nem bírtam várni két napot, irány a konkurencia. Srác légkulccsal nekiesik, letöri a bal első csavarfejet, majd folytatja, a végén meg nyerítve közli, hogy vajból van a csavar, mindegyik elszakadt. Ekkor dobtam el a cigit, és vetődtem oda teljes 110 kilómmal, hogy szemügyre vegyem a dolgot: a srác kikapcsolt racsnival jobbra akarta leforgatni a csavarokat! Megkérdeztem tőle a legnagyobb tisztelettel: diszlexiás, vagy az elemi műszaki ismeretek teljes hiányával küzd-e? Aláírattam vele egy papírt, amiben elismerte a hibáját, és vállalta a rendbehozatal költségét. Mivel a megszakításkor az agy menetével együtt a furatot is elkúrta, esztergályos haver készített tőcsavarokat mindkét oldalra. Szerencsémre nem a drágább változatot választottam (agy-csere), mert amikor mentem hozzá, hogy rendezzük a számlát, persze előjött apuci, bátyó, haver, sok lúd disznót győz alapon zavartak el. Úgyhogy az aláírt papír semmit sem jelent. Persze a gumis jó hírét azóta is keltem, nekem okozott 2500 kemény magyar forint többletköltséget, de szerintem én azóta több kárt okoztam neki a hírében. Tanulság? Kerüld azokat a szervízeket, ahol azonnal sorra kerülsz bejelentkezés nélkül is!

indapass90210 2009.06.15. 15:16:09

@Marcellusca: dehogynem, azé' rontom el, hogy utána túlórában megcsinálhassam! :D

Marcellusca 2009.06.15. 15:20:50

@Dövan: Főleg így nyáron. :)
Kollegina, mini szoknyában, gép az asztal alatt, és, hát, lehet, hogy hardver probléma is van, amit meg kell nézni.
De, a szoftver problémát is úgy kell orvosolni, hogy a kartácsnő kezeli a gépet és Te fölötte őrködsz. És ilyen melegben igen nagyok a dekoltázsok is ...
xD

mr_x 2009.06.15. 15:50:49

@Dövan: Ismeros, volt fonokasszonyomnak szivessegbol beallitottam vmit a tizeneves gepen.
Masnap kozolte, hogy elrontottam az orat a gepen es uj gepet kell vennie aminek az arat levonja a fizetesembol.
Mondtam neki, hogy az alaplapon levo backup elem adta meg magat, ami csoda hogy eddig birta, es ha nagyon eroskodik vendegem egy uj elemre, de szoftverbol ezt a hibat nem tudtam okozni. Persze ez neki nem felelt meg, csakis uj gep a megoldas.
Azert azt nagy kegyesen megengedte, hogy reszletekben vonja le a fizetesembol, en meg amint megkaptam a kovetkezo havi fizetesemet ki is leptem.

indapass90210 2009.06.15. 16:04:00

@mr_x: pedig biztos tevótá, így áruld már el szépen, hogyan kell skypetelepítéssel kisütni a zelemet!

Integrált Szerverterror 2009.06.15. 16:04:11

@nemnagyember: az utolsó mondatodat bele kéne írni az Autósok Bibliájába annyira igaz.

Már ha lenne olyan:)

Integrált Szerverterror 2009.06.15. 16:12:07

Gumit meg gumisnál cseréltetek alapból nem általános szervizben(igaz nem kapok hozzá vadiúj csini zacsit a gumikra)

indapass90210 2009.06.15. 16:18:11

@Marcellusca: odahaza milyen fazon most a divat? ))))

CsodaCsokor · www.csodacsokor.hu 2009.06.15. 17:24:45

Na, most a helyzet az, hogyha az ember nem foglalkozik az autójával, akkor ilyenek fordulnak elő. Én nem büszkélkednék vele, hogy nem tudták leszedni a tőcsavart, amit korábban te tettél fel (gondolom akkor lett elnyírva a menet is). A forgó alkatrészeket minden összeszereléskor ZSÍROZNI KELL. ha nem kellene szerelni, akkor is szét kell szedni kb 2 évente zsírozni, mert különben így jár az ember. Én is találkoztam már ilyennel, és mikor nekem kellett szétflexelnem a tőcsavaromat, mert még tapasztalatlan voltam előtte, rájöttem, hogy mire találták ki a zsírt. Fékpofát valóban nem hajlítunk. Lúzer vagy.

libraSVK 2009.06.15. 17:59:58

@monk:

"Nincs mese, le kell venni a dobot is. Ez sikerült, a beütõs biztosítóval ellátott anya elsõre lejött (hiába, még én húztam meg pár éve...)."

Most akkor azt nem lehetett levenni, amit a posztolo tett fel, vagy valami mast?
Hm, hm... Kettonk kozul valaki nem tud szovget ertelmezni... Vagy a szoveg mas reszere gondoltal?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.15. 18:58:51

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

A posztoló lehet, hogy jobban járt volna, ha saját maga cseréli ki a kerekeket, úgy látom eléggé ért hozzá. Sajnos ez van, ha nem hozzáértőkre bízzuk a kocsit :(

.lll. 2009.06.15. 18:59:17

tám-tám dob vagy üstdob?

dagger 2009.06.15. 19:12:22

@libraSVK: A hidraulikus fék a betétek és a fékdob/tárcsa kopását követve mindig automatán kijjebb állnak pont annyit amennyit kell.
Ha a fékdob már vállas, és a paraszt nem nyomja valahogy vissza a váll mélységén túlra a kinyílt fékpofákat - pláne a kézifékkötelet feszesen hagyja - (vagyis a pofák a helyükön maradnak a vállon belül), hát akkor általában tényleg csak kalapáccsal jön le a cucc :D

JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.06.15. 19:18:34

Ez sajnos így szokott lenni. Este 6-7 órakor már necces olyan feladatot rábízni emberünkre, amiről eleve tudod, hogy problémás lesz. Ettől függetlenül, szinte Murphy törvénye, hogy elég egy szarvashibát elkövetni, utána bepánikol, utána megette a fene az egészet,hiba hibát követ...

johevi 2009.06.15. 21:24:54

Nekem ugyanezen cég dunakeszi részlegével semmi gondom nem volt eddig, sőt, le a kalappal. Odamehetsz, végignézheted. Márkaszervíz árának 60%-ért dolgoztak, ugy hogy az alkatrészt márkakereskedőktől hozták. Amit kivettek megmutatták, elmagyarázták. Szar szerelőbe mindenhol bele lehet futni

suzukisapuka 2009.06.15. 21:31:48

Kiegészítés a posthoz: természetesen a felniről kellett leszedni a télit és feltenni a nyárit. Mivel évente 2 új gumi befigyel, nem érte meg a szerelt kerék eddig. Magam nem szerelek gumit, mert pajszer ugyan akad, de centírozóm nincs.
A beütős biztosítóval ellátott kerékanya alatt a tengelycsonk anyáját értem ami a dobot tartja- nem tudok ilyen típusú kerékanyáról ami a felnit fogná.
A sztorihoz hozzátartozik, hogy nagyon siettem, ezért nem volt időm/kedvem balhézni. Eleve egy órával többet voltam ott, mint terveztem. Nem megyek oda többet és kész, pláne nem hagyom ott a kocsit hogy megcsinálják, ingyen sem. Ne nyúljanak hozzá és kész. A műveletet amúgy jórészt végignéztem, közben elmászkáltam (telefon, cigi, stb.) Közben néha megkérdeztem, mi a fenét művelnek, dehát ők a szakik, folyton továbbképzett profik, én meg nem vagyok autószerelő.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.15. 21:46:21

"@Süni25: A "régi" Swiftek tipushibája, hogy a kerékanya gyurmából van, rárohad, lenyalja a menetet, stb. Gyakorlottabb gumisok erre figyelmeztetnek azonnal, ha evvel a tipussal érkezik a kuncsaft."

Ez elég nagy butaság, már megbocsáss.

f3csk3 2009.06.15. 21:46:24

semmiben sem hibás a postíró. lehetne hosszan is, de röviden ennyi.

vwxyz (törölt) 2009.06.15. 22:12:03

Mi a javító neve?

A konkrétumok nélküli anyázás ősi román szokás, ha nem jelölöd meg a szervizt, akkor közvetve a többit is nyálazod. Ezzel az erővel lesüllyedhetünk a "minden szerelő kókler és hazudik" szintre is.

Secnir 2009.06.15. 22:16:55

úrjézus!

hát elolvastam. öregem (a posztoló) marha nagy birkatürelemmel rendelkezik!
én az első pajszeres megmozdulásnál elzavartam volna azonnal a picsába. nem hiszem el, hogy utána nem rúgta hátba a szerelőt! a flexet meg a torkához kellett volna tartani, nem a csavart elvágni!
papírt meg aláírta? vérlúzer.

ami pedig a csavarokat illeti - aki a WD40-el jön, az menjen is. kapható (ha még kaphat valahol, nekem még van egy fél dobozzal) grafitos spray. na az az, amit arra találtak ki, hogy szélsőséges körülmények között is oldaható legyen a kötés. 1200 fokig hőálló, víztaszító tulajdonságú, és remek kenőanyag.
én anno blokkba a kipufogó tőcsavarjait kentem be vele, 6 év elteltével mikor kihajtottuk, a szerelő csak nézett: nincs betekerve rendesen? kapupántot a telken, zárakat ezzel fújtam be - kb 20 éve. azóta nem kellett sem olajozni, sem cserélni. nem is tudom, miért nem lehet kapni.

j311 2009.06.15. 22:38:53

Valaki keveri a homárt az autózz bloggal...

Doubledeceker 2009.06.15. 22:42:16

@Secnir:

Lehet kapni ilyet, és tényleg nagyon jó, én is mindenött ilyet használok a kocsi alján, és nem is rohadnak az így lefújt csavarok.

A szerelők tudnak néha balfaszok lenni, és sokszor a naív ügyfélel nyeletik le a békát.

Nem nagyon van mit tenni, tényleg kocsit elhozni, és feléjük sem nézni többé, ennyi, ami megtehető.

beleszolok 2009.06.15. 23:18:21

@Secnir: Mert túl jó. Az ilyen cuccokat mindig gyorsan kivonják a gyártásból.

pudliho 2009.06.16. 00:48:19

@Secnir: fura egy szerelő az amelyik nem ismeri a grafit zsírt...

ave 2009.06.16. 02:10:07

nem igazan ertem, ha mondtak is elore, hogy a dob levetele azzal jar, hogy betet ugrik, miert nem mondta, hogy nem kerem a javitast, es huzott el haza, hogy megcsinalja maga, ha mar egyszer tudja hogy kell.

repecs 2009.06.16. 03:51:20

@monk: Miért kel az embernek mindenhez érteni? Ha éppen mütenek és az orvos elront valamit akkor te vagy a hibás mert nem szoltál neki hogy azt nem is ugy kell csinálni? Meg egyáltalán csak azért lettél beteg mert nem figyeltél az életmódodra.

russell 2009.06.16. 07:08:15

Májusban téli gumicsere!? Nagyszerű! Mondjuk én ezért is halálra büntetném az autóst ugyanúgy mint amikor a nagypofájúak télen (technikai tél) a nyári gumis embereket üldözik ki a világból az elvakult agymosott érvekkel miszerint a tél októberben kezdődik és májusig tart kicsiny hazánkban.

Legközelebb le se cseréld. Hagyd rajta egész évben. Cserélj kocsit felnistől, gumistól, de az újat is téli gumival vedd, mert az a tuti és ugye sosem lehet tudni, hogy április-május környékén hol számíthatsz méteres hófalakra!

russell 2009.06.16. 07:14:19

@nemnagyember: Látom Te is megtaláltad a számodra legalkalmasabb gépjárművet. 110 kg + Cinquecento. Grat. Nem baj a lényeg, hogy alufelni legyen rajta!

:-))

russell 2009.06.16. 07:20:15

Amúgy a cikk photoshop! Nem hiszem el, hogy ember ennyire hülye legyen, hogy végignézze, amint a szeme láttára barmolják szét a fél autóját, majd a végén "kosárban" adják neki vissza, hogy "Nesze rakd össze!".

Mindezt egy gumis műhelyben ahol még egy rendes villáskulcskészlet sincs.

ipari_fostalicska 2009.06.16. 07:23:42

@russell: amit leírtál, nos azon nincs mit szépíteni. Te szimplán egy nagyarcú barom vagy.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.16. 07:34:41

A világ az autószerelők és az informatikusok kezében van!

Kálmánbátyám 2009.06.16. 08:05:57

Hát nem is tudom...
Nekem úgy tűnik, azért a szerelő nem volt teljesen kókler.
Egy berohadt, pláne menethibás tőcsavart kiszedni egy öntvényből ( fékdob ) nem igen megy másként.
Azt bizony vágni, kifúrni kell.
Hogy aztán az autód kiváló állapotú fékrendszerére is fény derült, annak egy picit azért örüljél.
Mégiscsak jobb így , mintha a Hármashatár hegyről lefelé fogyna el a féked.
Zárójelben, a szerelő felelősséggel tartozik a végzett munkáért. Ha úgy enged utadra, hogy tudja, a féked szar ahogy van, őt is elővehetik, ha baleseted lenne. Mert tán épp te leszel az, aki ártatlan szemekkel mondja: épp most voltam szerelőnél.

russell 2009.06.16. 08:15:58

@ipari_fostalicska: A véleményem melyik részével szeretnél vitatkozni??

hottentotta 2009.06.16. 08:34:37

@nemnagyember: annyira szeretem, amikor valaki a kommentjében feltünteti a testsúlyát is :)

És hány cm vagy?
Vérnyomás? Vércukor? Koleszterin? Tényleg érdekel :) Bár gondolom, 208cm, régen úsztál, ifi bajnok voltál, most pedig kézizel :-))

Jánoska 2009.06.16. 08:38:44

Én csak annyit mondok: WD-40, és nincs több problémád... :)

Secnir 2009.06.16. 08:43:36

@Nandi29:
eee, izé. hol lehet kapni, címet tudsz mondani?

@russell:
basszál le mindenkit. nekem is téli van fent. és az is marad, amíg nem lesz pénzem egy nyári szettre. ami kb októbert jelent.

amúgy azt nem értem, hogy a dob levételével miért ugrik a betét is? én szedtem már szét nemegyszer első-hátsó kereket, de a kettő valahogy nem áll kapcsolatban egymással.
mondjuk én VW-ket szedtem szét apró darabokra, nem mijatónkat. abba, lehet, hogy egybe van öntve minden, mint az ósanós kínai ütvefúró.

libraSVK 2009.06.16. 08:44:00

@russell:

Mindket hozzaszolasert K+ :)

gmower (törölt) 2009.06.16. 08:45:14

Kálmánbátyám

Szerintem azon a papíron az is rajta volt, hogy a kedves ügyfelet tájékoztatták, hogy az autója nem alkalmas ebben az állapotában közúti közlekedésre, ezért nem vállalnak felelősséget semmiért. Ahova én járok ott komolyan veszik a dolgot, ilyen állapotban csak trélerrel vihetnéd ki a szervizből a verdát. Mondjuk ott eleve nem cseszik szét :D

Secnir 2009.06.16. 08:46:26

@Jánoska:
WD40-et felejtsd el, az műszerészolaj, nem autóhoz való. fentebb tárgyaltuk ki, grafitos spray. vagy zsír. ha még lehet kapni, kollégák fentebb állítják, hogy igen, mindjárt benyögik a címet, és megyekk vásárolni.

Jánoska 2009.06.16. 08:49:04

@Secnir: Természetesen összeszerelésnél az ember használja, de ha szárazon lett összerakva és már megjött a rozsda úr, akkor hiába fújkodod vele. Én akkor is eküszöm rá, mert mindent kiszedtem vele eddig. Amíg nem volt, törögettek nálam is a csavarok rendesen.

Secnir 2009.06.16. 08:53:03

de a WD40 nem tűzálló, csak fokozottan vízálló stb.
pont arra nem jó, amire igazából kéne. igen, könnyű vele betekerni a csavarokat, de valószínű, hogy pl. blokkban, vagy a kipufogó környékén az első tíz percben beleégne a menetbe.

kamijonyos 2009.06.16. 08:53:39

Az a helyzet kedves Suzukis, hogy évekig elhanyagolod az autód, aztán a szerelő a hülye...Én spec kb évente,vagy amikor amúgy is szerelőnél van a kocsi, megkérem hogy vegye le a dobot, pucolja ki a féket, kenje a csavarokat, meg úgy nézzen rá hogy még mennyit mehetek vele kb. Ezt hívták régen TMK-nak :-)
Tervszerű Megelőző Karbantartás. És soha nem kellett ütni, vágni....
De ebben az országban nehéz beismerni a saját hibát, inkább másra hárítod...jellemző

libraSVK 2009.06.16. 08:53:59

@Secnir:
Tehat oktoberben lesz zse nyari szetre, ezert egesz telet nyarin megysz majd, mert addigra lejarod a telit?
Miert nem fogjak fel eggyesek, hogy ha ket szettet koptatsz paralell (nyari es teli) akkor kb. ugyanaddig tart ki (sot, tovabb), mint ha lejarnal ket szettet egymas utan sorban?

Es majd az ilyenek "ugatnak", hogy eloirtak nekik a teli gumit, ami sokkal jobban kopik, mint a nyari, ... Perszehogy jobban kopik, bmeg, hisz nem +30- +50°C ra vannak tervezve.

Tenyleg olcsobb javittatni az autot egy baleset miatt, amit el lehetett volna kerulni, vagy legalabb mersekelni a kovetkezmenyeket az evszaknak megfelelo kerekeken?

Kálmánbátyám 2009.06.16. 08:55:32

@gmower: A szétcseszésben egyre kevésbé vagyok biztos.Bár ha a posztoló mondja, biztos úgy volt :-)
Mindenesetre kételyeim vannak: ha valaki képes egy szakadt menetű kerékcsavart visszabarmolni a helyére a helyett, hogy pár száz forintért vegyen egy újat, és aztán meglepődik, hogy a szervízben már csak lángvágóval tudják kiszedni a helyéről, az ne panaszkodjon.
Az meg hogy utána nagy dérrel-dúrral elhajt féloldalas fékkel, és három kerékcsavarral, már a hülyeség kategóriájába tartozik.

Jánoska 2009.06.16. 09:02:30

@Secnir: Értem én, hogy összeszereléshez ne ezt használja az ember komoly dolgoknál, de itt a kilazításról volt szó (arra kétségtelenül nagyon jó), valamint egy kerékcsavar egy 1.3-as Suzukiban nem nagyon van kitéve akkora hőhatásnak, mint egy hengerfej csavar, vagy egy leömlő csavar.
A másik amit próbáltam üzenni, hogy vannak különböző vegyi anyagok, amelyeknek használata után nem kell feszegetni, illetve beletörni dolgokat, még ha a rohadás el is kezdődött.

gmower (törölt) 2009.06.16. 09:10:38

@Kálmánbátyám: Tényleg, már el is felejtettem, hogy tudott a szar csavarról. Nekem elég drága az alufelnimhez a csavar, mert csak a márkaszerviztől tudok venni, mivel csak ehhez a gyári felnihez létezik ez a fajta, amit csak egy típusú autóra raktak (francia :D), na szóval az kerül egy ezresbe adóstól, mindenestül, ráadásul mindig rendelni kell, mert csak én veszem, de valahogy mégse jut eszembe egy szar csavart betekerni... Persze mások vagyunk, valakit nem zavar, hogy ismeri az autója szar műszaki állapotát, nyugodtan megy vele...

Azt írja:

"Mellesleg az autót úgy kaptam vissza, hogy az ülésvédõ fóliacafatot benne hagyták"

Ha valakit egy fóliacafat zavar az utastérben de az nem, hogy épp szar a fékje, és három csavarral van felrakva a kerék, na az nem normális.

Doubledeceker 2009.06.16. 09:11:25

@Secnir:

Sajnos nem tudom nekem faterom szokta "hozni" a munkahelyéről.

Én csak használom, de mióta rájöttem milyen jó, azóta szinte minden csavart átfújok vele, amit egyszer levettem.

Megkapja tőle a csavar a szürke bevonatot, és ha megnézem egy év múlva a kocsi alján még mindig rajta a bevonat.

Szóval nem tudom, hol lehet ilyet venni, de ha a cégnél van, ők is csak veszik valahol.

És már évek óta van nekik, bár igaz ez egy fém megmunkálással foglalkozó cég, és lehet nem Magyarországon veszik, mert még egyiken sem láttam egy fia Magyar feliratot sem.

Sorry, hogy nem tudtam segíteni, csak azt akartam megerősíteni, hoyg ezek tényleg jók, és elméletben valahol kapható.

yanchi345 2009.06.16. 09:14:34

Futóművet, kormányművet, féket szervizbe (márkaszervizbe pláne) soha többé. Még sosem csinálták meg rendesen, volt, hogy állítólagos próbaút után átvettem az autót úgy, hogy beesett a fékpedál. Céges autó volt, nem csinálhattam meg magam...

Secnir 2009.06.16. 09:19:05

@libraSVK:
értelemszerű, hogy télen nem nyárival járok, mert hülye azért nem vagyok.
de ha nincs pénz, akkor nincs gumi. pont.
amúgy ez a téli szett új, napi 30 km használat mellett talán kihúzza még a következő telet is.

gmower (törölt) 2009.06.16. 09:19:07

@Nandi29: Pedig olyan jó lenne, ha valaki tudná, én is akarok ilyet :D

Sákif za morro? 2009.06.16. 09:20:56

@nemnagyember: Engedd meg hogy személyeskedjek....

-Cinquecento vs. 110 kiló
-Cinquecento vs kf felni
-gyári futómű és távtartó pogácsa
-HÁZILAG barkácsolt kerék csavar!!!!!!!!!

Nooooormááális tetszik lenni? Ki az az idióta, aki házilag barkácsol kerékcsavarokat? Meg akarsz dögleni idióta????

Secnir 2009.06.16. 09:20:58

@Nandi29:
ha márkát tudsz mondani, már az is elég. akkor irány a gugli.

Kálmánbátyám 2009.06.16. 09:23:43

@gmower:
Most nézem, a nickje az IQ bajnoknak Suzukis apuka.
No comment....

DartagnanX 2009.06.16. 09:24:26

Ilyenkor miért nem lehet leírni, hogy pontosan melyik volt ez a telep?
Csömör, francia hálózat? Vagy ebből rá lehet jönni?

libraSVK 2009.06.16. 09:34:47

@Secnir:
Nem akarlak szomoritani, de talan ez a legrosszabb, amit tehetsz. A jo dezent (mintat ? - nem tudom, hogy hasznaljatok ;)) lejarod nyaron, amikor meg telen bele kellene kapaszkodni a friss hoba, nincs mivel :(

libraSVK 2009.06.16. 09:40:23

oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=515

www.bikers-world.cz/cz/produkt/sonax-grafitovy-spray-m2000-400-ml/

www.sonax.hu/index.php?module=termekek&tid=149

Gondolom az elsot is meg lehet talalni nallatok is, de bevallom, nem akarozik keresni. Tapasztalatom nincs eggyel sem, csak valaki kerdezte, hogy letezik-e ilyen...

Imbolygó Hollander 2009.06.16. 09:59:13

@Secnir: "a kedvencem a féktárcsa felszabályozása. elviszi az autószerelő "mester", és felszabályoztatja 7-8e HUF-ért.
én meg úgyanúgy feldobom az esztergára, és megvan ingyé' 3 perc alatt/tárcsa, amíg lehúzom a vállát. "

Oszt ezzel mi a baj? A péknek meg a kenyér nem kerül annyiba mint neked.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.16. 10:08:44

Életemben nem láttam még olyan szerelőt, amelyik megzsírozta volna a csavart, mielőtt betekerte volna.

Szerintem ezt nem tanítják az iskolában.
Nekem is egy hetvenéves szaki mondta... :(

Secnir 2009.06.16. 10:20:42

@kolbászoszsömle:
nekem egy fiatalabb, az 65 éves volt.
köszönöm a linkeket, megyek le a raktárosunkhoz rendelni, mint @Nandi29: fater.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.16. 10:44:51

@Gordini: Én nem látom be, hogy ez miért lenne így.

A kerékcsavar kónuszos, így nem kell neki csavarrögzítő.
De az, hogy nem szabad megkenni zsírral/olajjal/grafittal, annak nem látom okát, ahogy azt sm tudom, hogy miért jó az, ha rozsdásodik a csavar és a menet.

Hang Ember 2009.06.16. 10:45:51

@russell: Kedves kolléga! Arra nem gondoltál, hogy mondjuk nem mindenki tud évente új nyárigumi szettet venni a verdára? Mert nálam is a téli van még fent, ezzel is megy a kocsi, tapad is, sőt meg is áll. Nekem is csak a mostani fizetésemből lesz lecserélve, mert eddig nem jutott rá keret. Nem kell mindjárt ledorongolni a másikat ha nem ismered a körülményeket...

díszpinty 2009.06.16. 10:59:00

Hőálló szerelőpaszta a neve a Medikémia gyártja.
Vagy lehet a Bernernek a 014781 cikkszámú terméke
rezes csúszóspray néven fut. Piliscsabán van egy autósbolt ott van.

Secnir 2009.06.16. 10:59:24

@Hang Ember (főcsőcsapcsonk-kezelő/gázlángszervező):
ezt próbáltam meg neki megfogalmazni finoman.
hát az itt posztolók között vannak unatkozó milljomosok, meg olyanok, akik nem azok.

Gordini 2009.06.16. 10:59:48

@kolbászoszsömle:
Pontosan,ezért nem értem én sem. Hátha valaki tudja a tiltás okát.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.16. 11:02:33

@Gordini: Szerintem tévedett a gumidoki, és csavarrögzítőre gondolt.

Mindenesetre nekem még sosem esett ki a kerék a zsírozott csavar miatt. :D

Doubledeceker 2009.06.16. 11:17:30

@kolbászoszsömle:

Én egyszer voltam kuplung cserén egy ismerősnél, elhoztam a kocsit, megnéztem és láttam, hogy minden csavar be volt zsírozva, meg is kérdeztem, hogy ilyen jó fejek vagytok, azt mondták így kell.

Aztán egy darabig oda hordtam a kocsit, aztán egyszer mégiscsak csalódtam bennük.

Szóval nem lehet ezt tudni.

Ja jó dolog az esztergált csavar, ha megfelelő anyagból van, megfelelően edzve és így tovább.

Én láttam már ilyen útolagosan gányolt csavart eltörni, szóval nem mindegy miből van.

Ha nagyon kemány elpattan, ha lágy akkor meg az a baj.

Nekem egyszer cseréltek a kocsimon egy tőcsavart elől, mert el volt törve és csak két menet fogta az anyát.

Korrektek voltak a gumisnál, mert megkérdezték, hogy cseréljék vagy sem, de szerintük kéne.

Kicserélték 7.000 Ft volt, de azért ezzel sok munka van ám, szóval nem volt az sok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.16. 11:43:00

@Nandi29: Hánemtom.
A kerékcsavar pont nem az a tétel, amin érdemes spórolni.
Ritkán kell, szar, ha kipurcan, és annyira azért nem drága dolog, hogy az miatt tegye kockára bárki az életét, hogy a haver megesztergálja 500-é húszas gömbvasból, jó lesz az...

A tőcsavarcsere 7000-ért meg valahol korrekt, mert gondolom nem akarsz nekilátni otthon egy ilyen dolognak, miután másfél óra rohangálással beszerezted a csavart, és mivel se szerszámod, se tapasztalatod a dologban további három-négy órán keresztül vakargatod a koszos kezeddel a füledet, hogy ezt most hogy.
Vagy mi.

imittto 2009.06.16. 14:36:02

@Hang Ember (főcsőcsapcsonk-kezelő/gázlángszervező):

Vásárláskor gondoltad volna hogy nem csak benzin kell bele?

Egyébként ezért olyan állapotúak a magyar használtautók, amilyenek:

User megveszi az autót mert kiszámolja, hogy havi törlesztő+kötelező biztosítás+mondjuk havi 20k HUF benzin (kinek mennyi) Azt már nem számolja hogy kell még olaj-szűrő-gumi-fék-futómű cserénél is pénz. Nekiáll halogatni, apró bajból nagy lesz, anyázni kezd, szidja minden fórumon az adott típust. Ha nincs pénzem műszakilag olyan állapotban tartani hogy ne legyen közveszélyes akkor marad a bkv.

Secnir 2009.06.16. 15:10:03

@DrBadár:
még szerencse, hogy csak a BKV marad, mert az nem közveszélyes, hanem ön- is.

Jánoska 2009.06.16. 15:46:51

@Hang Ember (főcsőcsapcsonk-kezelő/gázlángszervező): Azért azt Te se hiszed el, hogy mindenki minden nyáron új gumit vesz a kocsijára (persze télen is). Egy 40.000 Ft-os (nem a legolcsóbb, nem is a legdrágább) gumiszett vígan elfut öt évet normális használatnál. Namost teljesen mindegy, hogy egy télivel futsz 2,5 évet, vagy téli-nyári kombóval 5-öt. Mellesleg még mindig jobb nyáron a téligumi, mint télen a nyári, mivel szinte a legszarabb téli is jobb, mint a legjobb nyári télen.
Teccikérteni ? :)

Az autó nem csak benzinnel megy, és sajnos az autó tulajdonlás Magyarországon luxuscikk. Ezért is van ennyi közlekedésre teljesen alkalmatlan roncs az utakon.

imittto 2009.06.16. 16:47:23

@Secnir: Mondjuk ez tény. Akkor bringa/gyalog. Ez van. És akkor itt a bkv-nak is sünt mert műszakilag kb 1 normális buszuk lehet típusonként ami a többi rendszámával mást se csinál csak vizsgázik. Nem hiszem el hogy pl. a 173E vonalon futó ikarusok akár 10%-a hivatalosan zöldkártyát kaphatna. Műszer se kell, szemmel látható.

JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.06.16. 18:44:07

@kolbászoszsömle: Támogatom! Tanuló koromban (merthogy én is szerelő volnék) a márkaszervizben is úgy tanították, hogy az új autókon nem kellett zsírozni, a javításra hozott használtakon viszont igen.

Én a nagyobb teljesítményű, alufelnis sportgépeknél teszek kivételt, ahol egyébként is gyakrabban kell levenni a kereket, mint egy évi 5000 km-t futó Ladánál.

dagger 2009.06.19. 00:22:13

@kolbászoszsömle: "Életemben nem láttam még olyan szerelőt, amelyik megzsírozta volna a csavart, mielőtt betekerte volna."

Az én szerelőm a kezdetektől fogva keni a csavarokat az autómon, mert tudj, hogy őnkei kell kivenni később. :D
egyébként ő réz tartalmú spray-t használ, ugyanúgy kijön egy év múlva is mintha betekerés után 5 perccel próbálnád. kipufogó, kerékcsavar, stb...

dagger 2009.06.19. 00:25:37

A Réz-spray egy kitűnő minőségű, termostabil, rendkívüli tapadóképességű és kicsapódásálló kenőanyag-kombináció, leválasztást elősegítő metálpigmentekkel, aerosolos kivitelben. Különösen alkalmas a hosszú üzemelési időt követő problémamentes szétszereléshez.

olajshop.hu/termekek/liqui_moly/szerviz/rez_spray/0_25l/details

-Gabi- 2011.01.28. 10:44:31

kibaszott nagy szakértő vagy,faszért nem csak centiroztatsz?jahhh.fasz voltál,mert jó pár éve te húztad(mikor volt utoljára kerék/gumi cserélve??) rá-erre még büszke is vagy??Majd más elviszi a balhét,mi ??f@sz vagy:)

Kaschauer 2017.05.07. 08:09:45

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Sajnos az ember hajlamos minden szakemberben megbízni. Akár bádogos, akár nőgyógyász, akár autószerelő az illető.

Mindig utólag derül ki, hogy hanyag, felületes és lelkiismeretlen pancser az illető.