Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ők törték fel az autómat!

2009.07.15. 14:39 :: SilentSound

Levélírónk azt kérte, hogy a nevét ne írjuk itt le, gondolom tart tőle, hogy az általa küldött képek és videó miatt valakinek ellenérzései támadnak és ebből neki problémája lehet. Az autóját ugyanis feltörték, ám a két bűnözőt rögzítették a szomszéd épület biztonsági kamerái, ezeknek a felvételeit láthatjátok alább. Kérjük, hogy aki felismeri a gépkocsifeltörőket, az jelezze vagy a rendőrség lent megadott elérhetőségein, vagy email formájában nekünk!

Pórul jártam, feltörték az autóm. Kicsit magam is hibás vagyok, a nyári kánikula egy lazább szabású nadrágot vetetett fel velem, abban mentem dolgozni. A jobb zsebemben lapult a bukszám, és nem vettem észre, hogy kicsúszott, és vélhetőleg a kézifék - jobb első ülés találkozásán landolt, valahol a konzolon.

Munkahelyem a XI. kerület Gellérthegy egy csendes mellékutcában van. Az autót fél 10 körül raktam le, pont az iroda előtt a kapuban. Hamarosan jött egy kollega, hogy be van verve az ablak. Először még bizonygattam, nem is volt benne semmi, biztosan csak a kesztyűtartót ellenőrizték. Aztán lassan leesett a tantusz, hiányzott a pénztárca…

Pénz benne alig, de Személyi, Jogsi, Lakcím, TAJ, családi fotó, pár számla…

Első reakció: rendőrségre nem megyünk, időveszteség, úgysem lesz meg…
Ablak (jobb első)  még aznap délután pótolva. Ha reklám helye megengedi, Polar mobil (Saab) másfél órán belül cserélte.

Másnap reggel döntő fordulat. Jószándékú szomszéd érkezik kezében Pen-Drive-al . Bizony az ő háza kamerája mindent rögzített két állásból is. Két hátizsákos suhanc… a többi látszik jól.

Így már talán van értelme rendőrségre menni, meg is tettük a feljelentést. Kiderült aznap még kettő, másnap további kettő autófeltörés volt a környéken.

Ha valakinek látta vagy esetleg felismeri őket:
XI. Kerületi Rendőrkapitányság
1113 Budapest, XI. kerület, Bocskai út 90.
Telefon: (1) 381-4300

Természetesen aki nem szeretne rendőrségre telefonálgatni, de használható információval rendelkezik, az írhat nekünk is az autozz@autozz.eu címre és továbbítjuk a szerencsétlenül járt levélírónk felé.

214 komment

Címkék: budapest video biztonság autó parkolás feltörés lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.07.15. 22:02:09

@Lesből Támadó Szárítókötél: "Az ingetlanod előtti közterülethez kamerázás szempontjából semmi közöd,"

Közöm van hozzá, mert ott áll az autóm.
Közöm van hozzá, mert az ingatlanom külső felületében károkozót (kerítés, kapu, lámpatestek, postaláda, stb) csak így rögzíthetem.
És akinek a háza (üzlethelysége, stb) közvetlenül az utcánál kezdődik, az mondjon le a védekezés ezen módjáról?

Amely törvény nem engedi a jogos önvédelmet (igen, ez is önvédelem), az a törvény rossz.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.07.15. 22:04:13

Kihez forduljak, ha én vagyok a felvételen? Lehet, hogy emlékezetkiesésem volt!

asdf 2009.07.15. 22:06:00

@keptelenseg: nem, felvenni sem lehet ily modon, ugyanis a melyen tisztelt autofeltoro uraknak -es termeszetesen mindenki mas, az utcan epp arra koricalo ebmernek- alkotmanyos joguk van a szemelyes adataik (jelen esetben arcmasuk) vedelmere, az o engedelyuk nelkul ezt tarolni egyszeru halandonak nem lehet.

(hogy az en szememben ennek a ket jomadarnak mire lenne joga, az persze egy egeszen mas tortenet...)

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.07.15. 22:09:50

@kolbászoszsömle: "Mit véd egy kamera?
Megvédi az értéket?"

Rögzíti a károkozót. Akit a kép nyomán meg lehet büntetni.
Vagy elkötöztetni a környékről: egy ismerősöm állítólag a betörőjéről készített fotót sokszorosítva (kamu telefonszámmal) kirakta a környék kocsmáiba, hogy ha valaki tudja hogy a képen látható személy hol lakik, az kap száz ezer ft-ot az információért. Az illető ezután valószínűleg nemigen mer a környéken mozogni ;)

abandi 2009.07.15. 22:13:21

@kolbászoszsömle:
Na pontosan ezért kanászodtak el a többségi cigánybűnözők!
Mert a többségi zsidó jogászok addig basztatják a paragrafusokat, amíg felmentenek egy kunost, princzet és az aljabanda is kihasználja!
Bár itt most a képek egy lófejű vékony hátizsákos sémita típusú és egy europid fajtát mutatnak...

Shopping 2009.07.15. 22:19:59

Ez a cigánybűnözés.
Egy cigány (+ a haverja) és lop.

Miről beszélünk.

RTL klub, kékfény, stb.

Valaki csak felismeri őket!!

moncayo 2009.07.15. 22:27:02

A lopásra Szaud Arábiában van egy jó törvény. A user 1 keze (hogy több ne lopjon) és 1 lába (hogy ne tudjon elszaladni) bánja. No, ezt az 1 törvényt átvehetnénk. Szerintem a 10. nyissz után drasztikusan vissza esne az ilyesmi. Ha meg nem, a húst bedarálni és mehet a kutyatápba.

abandi 2009.07.15. 22:29:23

És még valami:
Én a '80-as évek végéig voltam egyemista...
Éjszaka éltünk, nappal aludtunk. Csak kiflit és kakaót/tejet lopzunk és azt is mértékkel.
Soha nem késeltek/vertek meg senkit akkoriban, pedig kalandoztunk eleget...
És mivel néköm '84 óta van jogsim -(A,B,C PÁVII.) és komolyabb bazmegba eddig még nem keveredtem, pedig megyek ahogy bírok) - be kell vallanom:
Megbüntettek már földön, vízen, levegőben, de a Skoda 1000 MB-m büdösgecitolvaj kurvaanyját még soha nem kapták el...

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.07.15. 22:29:43

@bunkó:

Az autódhoz van közöd, a közterület bekamerázásához nem; ezt egyébként jelenleg két szerv csinálhatja meg: a rendőrség és a közterület-felügyelet.
A probléma ott van, hogy az a kamera nem oldja meg a problémádat: aki az utcán van, az még nem betörő, márpedig az utcára irányított kamerád gyakorlatilag csak ártalmatlan járókelőket fog felvenni. Arról nem is beszélve, hogy senki sem tudja, mire használod fel és meddig őrzöd meg.
(Bár mondjuk azt el tudom képzelni mint kevésbé rossz megoldást, ha az a kamera a járdával párhuzamosítva van felszerelve és egy adott parkolóhelyre irányul, azaz célzottan figyel meg egy területet. De hogy olyan látószöggel és olyan módon irányozva szerelj fel egy kamerát, ahogy a videón is látható, az nagyon nem oké. Ebben nincs semmi önvédelem, pont a fentiekben írtak miatt, vagyis azért, mert aránytalanul sok olyan felvétel keletkezik emberekről, amelyeket nincs jogod kezelni.

Az üzlethelyiség kapcsán pedig magát a helyiséget tessék bekamerázni, abszolúte nincs szükség az előtte levő közterület megfigyelésére.

Már csak az hiányzik, hogy az állam után a kedves állampolgárok is szétkamerázzanak mindent...

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.07.15. 22:33:15

@moncayo:

Azt kellene megérteni, hogy semmi szükség a bűncselekmények szigorítására, a jelenlegi szint is bőven elég. Amin javítani kellene, az a bűnfelderítés eredményessége és az ítélkezés. Cseszheted a te innen-onnan szedett szaúd-arábiai jogalkalmazásod, ha a rendőrség nem tudja kinyomozni a tettest.
Ha a kedves bűnelkövetőket nagy valószínűséggel elkapnák, és megkapnák a maguk büntetését, akkor kétszer is meggondolnák, hogy érdemes-e. Manapság a bűnüldözés már az elkapás fázisában megbicsaklik.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.07.15. 22:33:23

@Shopping : Magyarországon csak ősmagyarok lophatnak egyébként?

Horst 2009.07.15. 22:34:49

@Subba Sógor: csak az irodában meg ne tudják ...

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2009.07.15. 22:36:27

nem olvastam a kommenteket, lehet h már valaki írta, de ezek hót amatőrök, akció végén futni? nevetséges

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.07.15. 22:38:31

@fghjk: Szerintem is tök amatőrök: a profik eleve kocsival jöttek volna, és feltűnés nékül távoznak. Azonkívül túl sokat gondolkoztak, hogy megtegyék-e.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.07.15. 22:40:51

Plus: nem lehet túl ügyes, akinek ennyi ideig kint van a videója az Index címlapon. Szóval kisstílűek voltak, ráadásul bénák is.

innye 2009.07.15. 22:56:09

a pumapólós nicolas cage!

Ecsedy Áron 2009.07.15. 22:56:46

Én a fotókkal felkeresném a rendőröket. Nem feltétlenül annyira olyanok mint aminek gondolod őket. Nekünk pár tolvaj, ügyféltől lopott táskát és a kamera felvételeket elvitték, jegyzőkönyvet vettek fel és az eljáró rendőr - bár elég kevéssé volt diszkrét, ami egy kissé kínos volt az ügyfelek előtt - eléggé belevetette magát a dologba és bár mondta, hogy a visszaszerzés esélytelen, az elkövetők elcsípése meg értelmetlen alig kapnának valamit, de viszont nem fogják őket békén hagyni és tuttira benne vannak nagyobb dologban, amiért elteszik őket hidegre jó időre.

Blogger Géza 2009.07.15. 23:11:44

@Lesből Támadó Szárítókötél: És akkor mi lenne, itt a világvége? Amúgy nem értem, számtalan turista fotózik, kamerázik közterületen, akkor azok is mind bűnelkövetők? Ez nevetséges, ha ezt mondja a jog. Akkor meg kell változtatni. Nem a társadalomnak kell szolgálni a jogot, hanem a jognak a társadalmat. A kóros liberalizmus oda vezetett hogy mindenkinek van joga, csak az ártatlan, vagyonát védeni kívánó embernek nincs, neki ahhoz van, hogy kézhezvegye az eredménytelen nyomozásról szóló határozatot.

Nagyon sokszor látszik benzinkutak, üzletek felvétele a tévében, amikor a kamera kilát az utcára is, és rögzíti, mi történik ott. Plusz az autópályákon is van kamerázás forgalomirányítási szempontból. Igazából nem értem, miért zavar annyira bárkit, ha felveszi valaki, hogy az utcán sétál, ha nem követ el semmit. Ha meg elkövet, akkor csak hadd zavarja.

Amúgy felvételből mindenféle magyarázat nélkül is süt, mi történik, körbenéznek, akcióznak, majd sietve elrohannak, ezt nehéz mással magyarázni józan ésszel. Szerintem senki nem hiszi, hogy itt valami alaptalan lejáratásról lenne szó.

A józan eszét meg szerintem mindenkinek kutya kötelessége használni, akkor is, ha jogász az illető. :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.07.15. 23:19:34

@Blogger Géza: Annyi paragrafus bemagolása után szerinted még marad? :)

mr_x 2009.07.15. 23:22:15

@Lesből Támadó Szárítókötél: "Az ingetlanod előtti közterülethez kamerázás szempontjából semmi közöd, mivel annak semmi haszna sincs: gyakorlatilag csak a járókelőket veszed fel, ennek viszont semmi köze a vagyonvédelemhez."
Egy par pelda ami az elozo hazunk kornyeken esett meg:
- suhancok az utcasarkon gyulekeztek, unalmukban a tujaimat egettek ongyujtoval (ami azt jelenti, hogy amelyik tujanak a tetejet megegettek az nem nott tovabb felfele), es a drotkeritest bontottak.
- keritest telegrafitiztak.
- elokertbol az ejszakai vilagitast kiloptak a reszeg fiatalok egyik ejjel.
- a haz melle szemetet raknak le (tv, autoalkatreszek, fel rendszamtabla, veres kes, had ne soroljam tovabb)
- a szomszed levelnyilasan beontottek egy uveg fantat.
- par hazzal arrebb a haz elott allo autot vittek el.

Mivel nem volt timestamp a felvetelen, hogy beazonositsam kb az idot, atmentem a szemkozti szomszedhoz megkerdezni hogy hany ora korul oltottak le a villanyt. O orommel vette tudomasul hogy az o haza is latszik a kamera kepen, ha valami van atjohet megnezni a felvetelt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.15. 23:37:12

@Blogger Géza: Szerintem az is kóros liberalizmus, hogy névtelenül lehet kommentelni, kritizálni a rendszert, az alkotmányt, szidni a rendőrséget és a kormányt.

@mr_x: Ha viszont azt veszed fel, hogy mikor viszi a macáját haza a szomszédod, lehet, hogy kevésbé megértő...

avirex801 2009.07.15. 23:51:32

LEHET VAGY NEM LEHET... bazz,akkor zárják nbe a jutubot,indavideot,stb.. okostojások.. mert ott is van pár video,amit az utcan vettek fel.. meg kell keresni mindenkit,aki feltöltött oda és meg kell büntetni szépen,igaz? mert jogsértő magatartás ...
ÚRISTEEEEN ENNYI BIRKÁT o_O

kafferbivalybalamber 2009.07.16. 00:26:50

Megjegyeztem a pofázmányát a két tetűnek. Egyedül nem fogom tudni megállítani őket, de követni igen.
Ha meg többen vagyunk... Bármikor megbotolhatnak, és legurulhatnak a lépcsőn. Aztán még ötször.

Margit bácsi 2009.07.16. 00:49:37

hasonló eset után, rég elfelejtve, hogy megtörtént már, nyomozó felhív:

nyomozó: - megvan a tettes.
én: - milyen tettes? ja, az. no, köszönöm, ez jó hír.
nyomozó: - KINEK jó hír ez?
én: - HOGYHOGY kinek jó hír ez?
nyomozó: - gondolja, hogy NEKI jó ez?
én magamban: - bazmeg miért hívtál akkor fel? miért dolgozol ott? ki a tökömnek legyen ez rossz hír, ha nem a kis görénynek?

magyar rendőrség, magyar jog.

1. nem kapják el őket, mert nem is keresik, nem számít.

2. ha mégis, mert "erről beszélnek", akkor a világon semmi nem történik, TEHÁT ilyet szabad csinálni.

3. kabátlopásos-ügy-effektus: a végén a te nevedhez fog kötődni a sztori. a rendőrök szemében nem a végén, hanem az elejétől kezdve. te vagy az, aki őket basztatja, ezt éreztetik is.

4. a történetben csak a két kis takonynak vannak jogai, senki másnak.

hatja 2009.07.16. 02:00:42

@kolbászoszsömle: Ha viszont azt veszed fel, hogy mikor viszi a macáját haza a szomszédod, lehet, hogy kevésbé megértő...

mert egyébként a szomszédot meg a macáját egy különleges pajzs veszi körül, amin csak a kamerák látnak át. az ablakban cigiző vagy kutyát sétáltató szomszéd nem, így kamera nélkül sosem derül ki, hogy félrekúr.

amúgy igazatok van, magánember közterületen ne rögzítsen. egy felhatalmazott szervezet viszont igen, inkább vegyenek fel egy kurvával ha cserébe azt is felveszik ha megkéselnek a telefonomért, vagy feltörik a kocsimat. a bkv-ra ez fokozottan áll! akinek nem tetszik az meg gyalogoljon vagy hívjon taxit.

pink75 2009.07.16. 03:34:42

szerintem ezek még itt-ott beütöttek pár másik üveget, majd mentek a keletibe, indult a vonat

FeroxX 2009.07.16. 05:23:50

bazz én vagyok az egyik :D

attila88787 2009.07.16. 05:41:36

jól tették, hogy feltörték, legalább máskor nem fogod otthagyni a neszeszered! drágám, meg kell tanulnunk megvédeni magunkat, nem szabad a tolvaj komcsik áldozatául esnünk!

összetartás! :)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.07.16. 06:52:26

@fingerbangs: Tudom, nem leszek népszerű, de ebben azért nincs igazad. Sok baj van a rendőrséggel, de azért ők még dolgoznak. Inkább abban a hiba, ami utána történik: ügyészség, bíróság (no az egy vicc!)
Nekem még tavaly nyáron emelték ki a kocsim könyöktámaszából a navi-mat. A kocsiról a zsaruk DNS mintát is vettek - akkor jót röhögtem rajtuk, gondoltam itt is úgy számolnak el, mint a kórházak az OEP-pel: +1 minta, +x eFt. Erre rá két hónappal jön egy levél, hogy vannak gyanusítottak, ezért meghosszabbítják a nyomozást. Újabb két hónap múlva újabb levél, hogy a nyomozást lezárták, a feltételezett elkövetők megvannak, az ügy az ügyészségre került. Majd' egy év telt el. Tegnap jött a levél az ügyészségről, hogy bírói szakba lép az ügy - tehát DOLGOZNAK, és el is kapják, akit lehet.
Az viszont már igaz, hogy a bíróságról már kigyalogolnak se perc alatt. :-(

antitaxis 2009.07.16. 07:32:25

A rendőrség nem dolgozik. Régebben még alibiztek, mára már azt sem teszik.
A jogvédő agyondiplomzott ügyvéd és egyéb görényeknek pedig: Az a jogvédelem, amely nem az áldozatot védi, az egy nagy rakás szarkupac. Ameddig ezt az evidenciát (ti. áldozatvédelem) nem sikerül a napi gyakorlatba átültetni a Magyar Horda féle alakzatoknak komoly piacuk lesz. És akkor jő a középkor.

Egu 2009.07.16. 07:37:38

Szerintem a posztoló derítse ki nyugodtan a személyazonosságukat a rendőrség segítségével, aztán menjen el hozzájuk és verje meg őket.

Aztán ha a képen látható Opel Corsa tulajdonosa - aki mondjuk a szomszéd házban tolta a haverja nőjét - esetleg felháborodik, mert 'mi lesz, ha a Pisti megtudja,bazz az kinyír engem' kideríti a posztoló címét, meglátogatja és pépesre veri, akkor majd ne csodálkozzon. Végülis a saját videója alapján történt az eset.

A történet kitalált, de a lényeg: ha nyomozóhatóságot játszol, akkor MINDEN eszközüket használd, ne csak a neked tetszőt (pl. a lényegtelen részleteket takard ki, tedd felismerhetetlenné). Még így is megütheted miatta a bokád, de legalább átélheted, hogy milyen nehéz a mai jog és egyéb viszonyok között jól csinálni a felderítést. (Szar a jogrendszer, de ez van. Ilyen alapon a tolvaj is mondhatná, hogy szar a jogrend, szerinte a lopást nem is kellene büntetni. Ez a szabály, ennek kell megfelelni.)

Én személy szerint nagyon utálom a kamerákat, mivel már nem tudhatom, hogy melyik magán és melyik köztéri.

Lopás ellen meg jó taktika, ha nem hagyod a pénztárcád/GPS-t (tartót sem!!!) az autóban. De ezt asszem sokan mondták már.

tocibacsi 2009.07.16. 08:00:35

@Lesből Támadó Szárítókötél: Én nem akarlak letetvesügyvédezni, de az azért elég szomorú, hogy ebben a (bocs, szélsőjobbosok, csak idézek :D ) szóval ebben a KURVA ORSZÁGBAN a jog kizárólag a tisztességes emberek seggbekúrására van kitalálva. És nem elég, hogy a kormány lop, csal és hazudik, nem elég, hogy a közhivatalok egyetlen célja az ügyintézés ellehetelnítése, ráadásként még itt van valóban az az apparátus, ami mindezt még meg is védi.

A postod tök korrekt és helyes lenne, ha a jogi háttér ismertetése csak arra szolgálna, hogy felhívjad a figyelmet. Ellenben vagy a többiek heves reakciója a jogos, vagy nagyon rosszul tálaltad a gondolataidat... így valóban olyan érzést kelt az egész, hogy te leszel az első, aki rohan a tolvajokat védeni...

Acmee 2009.07.16. 08:04:06

Srácok!!

Nem tudom, h ki hallott eddig róla, de módosították a tulajdon védelméről szóló tv.-t!!!!

Pontos szöveget nem tudok idézni, de a lényeg, h megölni nem ér a tetten ért rablósat, de jó alaposan agyba-főbe verni igen. Ja, és megfelelő kitáblázás mellett ÉR áramot vezetni a kerítésbe!!!!!

Így már nem SÜNT a lopósoknak, hanem 140.000Voltot!!!

tocibacsi 2009.07.16. 08:11:46

egyébként kiváló megoldás lenne valóban, ha nem felejtenénk ott a tárcánkat, ebben sokaknak igaza van.

De talán még kiválóbb lenne, ha minden autóban látványosan ott lenne hagyva valami. Tárca, navi, telefon, stb. Épp csak mindegyikben jeladó / robbanószer / anthrax ... de tényleg mindegyikben. Ettől kezdve durva lutri lenne a tolvajnak elemelni bármit... :D amolyan oroszrulett.

tocibacsi 2009.07.16. 08:20:41

Nekem amúgy vagy 5 éve törték fel az autómat, elvitték a rádiót. Igen, én voltam a fasz, a sukorói evezőspályán pecáztam, már remegett a kezem egy kis kapásért és elfelejtettem leszedni az előlapot (ha leszedtem volna, nem a kocsiban hagyom). A parkoló túl messze van a stégektől, nem is hallottam a riasztót sem az éjjel. Másnap reggel észlelés, telefon, zsaruk ki. DNS mintát nem vettek, ellenben olyat mondtak, amitől ledöbbentem:
1) az elkövetők tizenéves suhancok biciklivel, itt és a környéken csomó autót feltörtek, pont itt az evezős pálya tipikus példa
2) alig várják, hogy valaki péppéverje a kis faszokat és úgy hívja ki őket...

Ezek után számomra az is eléggé érthetetlen, hogy a rendő őrei miért nem tudnak beáldozni egy oldalablakot valami civil autón, miért nem hagynak ott pár csalit és miért nem kapcsolják le az elkövetőket?! Vagy talán nekünk kéne?

Aztán vettem egy kutyát, tartósan fut 35-el és nem véti el az ugrást sem. Igaz, azóta nem is voltam ott horgászni.

Ferocious 2009.07.16. 08:34:45

@SilentSound: Sajnos ez igaz, nekem egy 6. kerületi étteremben lopták el a pénztárcámat (kivették a kabátzsebből). Minden iratom benne volt plusz 6000 forint. Első dolgom nekem is az volt, hogy a környék összes kukáját kiborogattam, de sajnos nem lett meg... :(

Az iratok pótlásával meg a pénzzel együtt vagy 21000 forint volt a károm, mindezt azért, hogy egy rohadék kis sunyi szarláda 6000 forintal gazdagabb legyen...

A kurva anyját az összes ingyenélő parazita tetűnek!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.16. 08:44:32

@kolbászoszsömle:
"Ha már itt tartunk, ilyen erővel születéskor venni kellene mindenkitől ujjlenyomatot, oszt, ha bűn van, meg nyom, nem kell keresni a tettest."

Csak tudnám miért fáj annyira egyeseknek, hogy vállalni kell a tetteikért a következményeket...

indapass90210 2009.07.16. 08:47:16

Nekem utoljára szilveszter éjjel nyomták fel a kocsimat, és elvitték az ikeás narancssárga esernyőmet meg egy marék aprópénzt!! Minden narancssárga esernyős és aprópénztulajdonos potenciális autófeltörő vagy orgazda!!!!

Előtte tavaly nyáron csak beverték az ablakot, sima rongálás. Aztán az ősszel ellopták a kerék közepéről azt a sapkaszerű lófaszt, ami takarja a tengelyt (a gumis aszonta', lopjak egy másikról, mert ezek így mennek körbe, magától ugyanis nem esik le, de nem vagyok lopós, így megszívtam), most utoljára szombat éjjel az ablaktörlőt.

A dolgok megkoronázása, hogy februárban az egyik kocsimnak kompletten volt до свидания!

De ha egyszer megfogok valakit, annak kiveszem a szemét, mint az umathurman a killbillben!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.16. 08:52:41

@newtehen: Mi a garancia arra, hogy csak a bűnözők lesznek elkapva, és nem arra használják az adatokat, hogy megfigyeljenek, kontrolláljanak, megfélemlítsenek?

És mindemellett viszonylag olcsón lehet gumikesztyűt kapni a boltban.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.16. 08:57:49

@kolbászoszsömle: Egy ilyen biztonsági kamerával, ami fix helyen van, utcára néz, nincs hálózatba kötve, szerinted mit lehet megfigyelni azon kívül amire való? Hogy a Józsi túrja az orrát, mert nincs senki az utcán és azt hiszi, hogy úgysem látják?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.16. 09:04:26

@SilentSound: figyelni szabad.
Az olyan, mintha kinn állnál az ablakban.
Automatikusan képet rögzíteni nem szabad.
Nyilvánosságra hozni egy ilyen felvételt meg pláne nem szabad.

Amúgy mire való egy ilyen közterületet figyelő magán kamera?
Arra, hogy lessed a szomszédot, hogy mikor van otthon, hogy tudd, mikor kell betörni hozzá, vagy arra való, hogy lessed, hogy ki és mikor megy ide-oda-amoda?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.16. 09:08:00

@SilentSound: megette blogmotor a kommentet...
monnyon le.

Pl erre igen.
Hogy Józsi túrja azorrát, aztán utána fennlegyen a jutyubon.
Vagy arra, hogy azt lesd, hogy ki mikor megy a szomszédhoz, meg, hogy mikor van otthon a szomszéd, milyen szokásai vannak,és mikor kell hozzá betörni.

A közterületet szabad figyelni kamerával, ám nem szabad rögzíteni a felvételt.
Tényleg nem.

Aardvark · http://fulszoveg.blog.hu 2009.07.16. 09:08:47

Ha kiderül, hogy kik a tettesek, hiba lenne feljelenteni őket, inkább a következő forgatókönyvet javaslom:
Elkapni, megkötözni, zsákban kivinni egy tanyára. Összegyűlni 8-10 ember fehér csukjában, videóra rögzíteni a kínhalálukat, és feltenni az összes videómegosztó portálra, hogy így jár mind.
Na, annak, lenne egy kis elrettentő ereje, ami a törvényeknek és a rendőröknek nincs.

PitBuli 2009.07.16. 09:14:03

Ebben a kamerázásban csak az a szar, hogy most jól megfigyeled őket, és? Ettől még ők úgyis tovább lopnak, te meg rendelkezel egy jó szar felvétellel arról, hogy mekkora barom voltál és hogyan csináltak címeres ökröt belőled. Ez a "jaj lekameráznak, most mi lesz az emberiségi jogaimmal" csak titeket érdekel, mindenki más meg szarik rá, és online kibeleznek bárkit 100 forintért, majd a kamerába vigyorognak, csak azért, hogy te félj.

lehetetlenember 2009.07.16. 09:18:36

Néhány éve a CORA parkolóban valami boldogtalan szarjancsi végigkarcolta az amúgy 3 hónapos kocsimat. Mind a négy elemet. Megyek a biztonsági szolgálathoz hogy meg kéne nézni a kamera felvételeket. Ember mondja, hogy csak a rend tántoríthatatlan szilaj őreinek mutathatják meg, ez valami szabályzat bár én potosan Ő sem érti mi célt szolgál. Jó, rendőrség, feljelentés, hivatkozás kamerára amivel kvázi szemközt parkoltam úgy 15 méterre.
30 nap után sietve jött az értesítés: tettes ismeretlen. Már csak felhívom a szilaj és tántoríthatatlant, kérdem mi van a kamerával.
Erre visszakérdez: miért volt kamera? És ez így kerek.

Borenbukk 2009.07.16. 09:26:20

@newtehen: Rohamosan fejlodnek az arcfelismero algoritmusok. Par even belul a kamerak nem csak latni fognak teged, de meg is ismernek. Remek lehetoseg a bunozok kezre keritesere, es ha mukodik, akkor csabito a lehetoseg, hogy meg tobb megfigyelesi moddal meg hatekonyabban fogjuk el a bunozoket. Onnan pedig: A pokolba vezeto ut is joszandekkal van kikovezve.

Nyomek 2009.07.16. 09:27:54

Remélem, a kamerás köcsögöt jól megbasszák. Mit képzel magáról? A két szerencsétlen hátizsákos fiatalember jogait leszarja, mi? Ma egy tornapapucs, holnap A VILÁG????

Ehun az okosság:
www.fn.hu/hetilap/20090706/szabad_belatassal/

"Mikor jogszerű a kamerahasználat?

•Közterületen ma csak a rendőrség helyezhet el kamerát, szigorúan bűnmegelőzési, bűnüldözési céllal, az önkormányzat jóváhagyásával
•A kamerázásra, mindenki által észlelhető helyen, jól látható táblával kell felhívni a figyelmet
•Magánterületen, mint amilyen a saját lakás, garázs, társasház, kert, szintén csak az adatvédelmi törvény betartásával, figyelmeztető tábla kihelyezésével lehet kamerázni
•A saját tulajdonú ingatlan védelme érdekében úgy lehet bekamerázni például egy lakást, hogy annak felvevője kizárólag a saját ingatlant vehesse, közös használatú tereket nem figyelhet
•Nyilvános magánterületnél (bank, bevásárlóközpont, üzlet, benzinkút, közlekedési eszköz) az üzemeltetőnek szintén be kell tartania az adatvédelmi törvényt, jól látható helyre ki kell tennie a „Kamerával megfigyelt terület” táblát
•A készülő felvételeket ésszerű határidőn, 24–72 órán belül meg kell semmisíteni, kivéve, ha azok bűncselekményt rögzítenek
•Irodát bekamerázni tilos, kivétel, ha a dolgozók életének, testi épségének védelme indokolja a megfigyelést
•Értékesebb raktárkészlet, nyersanyag, pénz, vagy más értéktárgy ilyen technikával is védelmezhető"

Ugye, az irónia értve van?

light 2009.07.16. 09:30:04

Én felismertem az egyiket. Az a Kozmixból a Hozsó :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.16. 09:31:04

@Borenbukk: Nagyon jó. újra előkerül a símaszk, bohócálarc, álbajusz, paróka.
A legdrágább eszköz sem fog érni semmit, amíg a bűnöző joga előrébb való lesz az elkövetőénél.
Majd ha az azonosított, elkapott vagy tettenért bűnözők valóban olyan büntit kapnak, hogy megbánják tettüket, akkor lesz érdemes arról beszélni, hogy kapjuk el őket. Addig minek?

indapass90210 2009.07.16. 09:34:03

@lehetetlenember: Ott ronthattad el, hogy nem voltál azon információ birtokában, amely szerint Széchenyi István vagy esetleg Szent István képmását látva feltehetőleg a legtöbb ork segítőkész lesz!

Borenbukk 2009.07.16. 09:39:04

@newtehen: A multkor lattam valahol egy rendszert: az albajusz, szakall, paroka mar most se er semmit ellene. Ez a megbanja tettet meg marhasag. Ha az elkovetett bunert valoszinuleg elkapnak, akkor a buntetes merteke mar kevesbe erdekes. Senki sem fog lopni, hogy aztan automatikusan bevonuljon egy honapra a huvosre(hacsak nem direkt ezert csinalja). De mint mondtam az a kockazat, hogyha az allam tul sokat tud az allampolgarairol, az az allampolgarnak nem feltetlenul jo.(Lasd meg: Kina manapsag, vagy akar az FBI Hoover idejen.)

Aardvark · http://fulszoveg.blog.hu 2009.07.16. 09:45:44

@newtehen: Te magadtól vagy ilyen sültparaszt, vagy érdekeltséged van az autólopós bizniszben, hogy ismeretlenül is lebunkózol másokat?
Amíg fel nem törik az autód, vagy be nem törnek hozzád, úgysem vagy képes átérezni azt, amikor egy gennyláda beletapos az életedbe, belenyúl az intim szférádba, elveszi, megrongálja azt, amiért te dolgoztál, amiért küzdöttél. Ha majd egyszer feltörik a kocsidat, és megérzed azt a tehetetlen dühöt, a kiszolgáltatottságot, és a végén a reménytelenséget, akkor, és csakis akkor fogod te is majd azt érezni, hogy a törvények csak rád vonatkoznak, téged sújtanak. és fogvatartanak, de nem védenek. Akkor te is bosszúért kiáltasz majd, vért akarsz, és olyat érzel, amit addig sosem.
Addig viszont ne ítélj, mert nincs tapasztalatod, csak az van a fejedben, amit a média és a környezeted belepumpált, bár a hozzászólásod alapján, annak is nagy része kipotyogott.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.07.16. 10:00:15

@Lesből Támadó Szárítókötél: "Az autódhoz van közöd, a közterület bekamerázásához nem; ezt egyébként jelenleg két szerv csinálhatja meg: a rendőrség és a közterület-felügyelet."

A fenti két cég kamerái a 2006 októberi oszlatásokról több ezer órányi videót rögzítettek. Ezen felvételek 99,9 százaléka másnapra "véletlenül" letörlődött. Őrájuk gondolsz? Bennük kell megbízni?

"aki az utcán van, az még nem betörő, márpedig az utcára irányított kamerád gyakorlatilag csak ártalmatlan járókelőket fog felvenni."

Úgy van. És akkor mi van? Aki közterületen tartózkodik, az legyen tudtában ennek, vagy hordjon álszakállt.
Az automatikus felvételen meg öt évig nem lesz semmi érdekes, utána meg esetleg egy gyilkosság. Tudom, nem a felderítés a cél, hanem a jó statisztika.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.07.16. 10:07:20

Igen, olvastam én is egy ilyen felmérést: kiderült, hogy a szinte biztos lebukás esélye ezerszer nagyobb visszatartó erő, mint egy akármekkora büntetés mértéke.
Tehát egy bűncselekmény elkövetőjét sokkal jobban visszarettent egy biztos lebukás + egy hónap elzárás, mint az, hogy húsz év börtön vár rá, de valószínűleg soha nem kapják el.

Alex3000 2009.07.16. 10:08:15

Az ilyeneket jól megveretné, szarok az emberi jogokra!

Dr. Béla 2009.07.16. 10:09:14

Üdv!

Nem olvastam el az összes hozzászólást, úgyhog lehet, hogy vali már említette, hogy ez a sztori nagyon fotósop gyanús.
Ugyanis levélíró ezt írja:
"Munkahelyem a XI. kerület Gellérthegy egy csendes mellékutcában van. Az autót fél 10 körül raktam le, pont az iroda előtt a kapuban."

"Pénz benne alig, de Személyi, Jogsi, Lakcím, TAJ, családi fotó, pár számla…"

Tehát vagy a levélíró volt olyan hülye, hogy szépen nyilvánosságra hozza mindezt. Amit ha az elkövetők is olvasnak esetleg, vagy valamelyik hasonszőrű barátjuk meglátja itt, akkor nagy esély van rá, hogy a lakcímkártya alapján felkeresik az eltulajdonított tárcában szereplő képen levő kis családot...

Vagy az egész kamu. Én ennek látom nagyobb esélyét. Nem hiszem, hogy van olyan idióta aki így kockáztatná a családja biztonságát.

Fehérszakál 2009.07.16. 10:09:14

@bunkó: Meg az a cél, hogy szárítókötél meg tudja védeni a bűnöző haverjait a tárgyaláson!

Az ügyvédek ugyanolyan bűnözők mint akiket védenek, a törvényhozásba is szerepet játszanak, olyan jogszabály szövegeket fogalmaznak meg amit hétköznapi ember soha a büdös életben nem ért meg vagy lát át, továbbá olyan jogszabályokat agyalnak ki ami miatt nem büntethetőek a politikusok és az ügyvédek, mintha ők egy magasabb kaszt lennének.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.07.16. 10:20:43

@Lesből Támadó Szárítókötél: Na akkor:
1. Nem tudom neked törték-e fel/lopták-e el autódat, de gondolom ez bosszantó dolog, nem volna baj (társadalmi szempontból sem), ha elkapnák a tettest.
2. A rendőrség 10-15 éve nem képes a legegyszerűbb bűncselekményt sem felderíteni. (személyes példa: kertünkből elloptak 2 doboz alu alkatrészt délben, estére kijött a rendőr, amikor látta, hogy kertből loptak (nem a házból), közölte, hogy "az másik osztály" sarkon fordult és elment. Elmentében megkértem, legalább azt mondja el, hol van színesfém kereskedés a környéken. Mondott 3 telepet. Másnap reggel 7kor meglátogattam a legközelebbit: ott volt a cucc, visszavásároltam a kerekedőtől.)
3. A rendőrség képtelenségének egyenes következménye pl. a gárda, a polgárőrök rendőrként viselkedése, cigánygyűlölet + egy csomó a média számára láthatatlan jelenség.
Ha az állam képtelen rendet tartani, majd teszik a polgárok. Ez így nem jó, de ma Mo-n nincs más megoldás: az erősebb az nyer, vagy akik összefognak.
4. Lesbőltámadó: te kivel vagy? Amit leírsz elméletileg, vagy jogtudományi szempontból lehet, hogy megáll, de a való életben célravezetőbbnek tűnik amit a sértett csinál. Mellesleg a sértett nem tudja publikálni a cikket az indexen, max egy zéró látogatottságú saját blogban. Én örülök, hogy vki segít a sértettnek, ha már a rendőrség (feltehetőleg) nem teszi.
5. Legfőképp: ne írd le, vagy töröltesd a gondolataid nagy részét ide, mert, ha a tettes idetalál, ötletet meríthet belőle, így őket segíted. Azt nem feltételezem rólad, hogy "velük" vagy. Értem a haragos szomszéd változatot is, de ennek azért elég kicsi a valószínűsége nem? Te pl. mikor jártál körbe sétálás közben 3x egy átlagautót, közben a környéket figyelve, utána gyorsan, de nem feltünően futva távozva? (normál autó, értsd: nem Maserati, nem Aston Martin és nem is veterán)
Nekem ennyi véleményem gyűlt össze a hozzászólásodról.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.07.16. 10:27:08

@Nyomek: Az iróniát frankón nem lehet érteni ebbűl. Az segít, hogy odaírtad.
Az idézett rendelet?/törvény? meg igazából egy vicc. Értem, hogy fontos az adatvédelem, azt is belátom, milyen veszélyes ilyen technikát utcára engedni, de először az alapokat kell(ene) ehhez felépíteni. Kamerázni tilos, lopni meg szabad? Hogy van ez?

Ukulele · http://azisbaj.blog.hu/ 2009.07.16. 10:31:56

A felvétel alapján megállapítható, hogy a kamera az alábbi eseményeket rögzítette:

- Te, Józsi álljunk meg hugyáni!
- Baszki, Béci, ne itt hugyájjá, nem látod, hogy pont egy feltört autó mellé állsz?
- Ja, télleg. Húzzunk innen a picsába, még asziszik, hogy mi vótunk!

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.07.16. 10:33:37

@Dr. Béla és több hasonló hozzászóló, Subbával együtt:
Nem tudjuk, hogy mikor történt az eset, nyilván 1-2 napja. A kedves elkövető fiatalemberek általában az első nyugodt, nem belátható helyen (pl. Gellért hegy akármelyik bokrosa) megnézik a szajrét, pénzt megtartják, maradékot eldobják, mert az bizonyíték. Kicsit több kockázat, ha bankkártyát/hitelkártyát azonnal (később letiltják, max. az első 12-24 óra ér vmit) eladják "szakértőknek", akik szintén azonnal valahogy feltörik azt és levásárolják/felveszik a pénzt. Második lépés bonyolultabb, nem hoszem, hogy minden egyszerű tolvaj vállalja az extra kockázatot a pár eFt-ért, amit egy ismeretlen fedezetű kártyáért kaphat.
Konklúzió: a tolvajok bármely fenti kimenetel esetében qrva gyorsan megválnak a személyes cucctól, leginkább el sem olvassák az adatokat, így csekély a sértett megtalálásának esélye.

Boromir_ 2009.07.16. 10:47:53

Sziasztok nekem IS a haz elot tortek fel a verdat. Ha nem tudtam volna azota megoldani hogy a kapun belul parkoljak akkor en is feltettem volna a kamerat. A sok jogvedonek meg azt kivanom keljenek arra hogy az egesz autojuk tele uvegcsereppel esik bele az eso mert egy taho egy parezer forintos vacak ert betori az ablakot.
Akinek nem tiszteli amagan tulajdont az szamomra lemondott a jogairol ennyi. Amugy belehet azt a kamerat ugy alitani hoogy az autot figyelje. Remelem elkapjak oket.
Azota mar tudom hogy ilyen esetben semmihez nem hozzanyulni azonnal kihivni a rendoroket.

Dr. Béla 2009.07.16. 10:48:08

@Popeye76:

Mindez feltételezés, ahogy az is amit én írtam.

De mindkettőre megvan az esély. S szerintem, elég baj már az is ha esélyt ad arra, hogy a családja veszélybe kerüljön. Felelőtlenség!

prettyinpink 2009.07.16. 10:55:37

@Lesből Támadó Szárítókötél:
ha a tettesek jelentkeznek, h "ja mi törtük fel a csórikám autóját, de feljelentjük cserébe SilentSound-ot" az jó lenne.
1. meglenne a két tettes.
2. SilentSound lekapná gyorsan a képeket a netről. és a rendőrség kuncsoroghatna a T-hóm nál h adja meg az XY IP című ügyfelének adatait. és ha meg is kapja SilentSound majd aszongya, bocs valaki feltörte a gépem...vagy mittom.
azt teszel fel az internetre amit akarsz. ha netán jogsértő, mint jelen esetben is vélhető annak, akkor is kilehet belőle jól jönni.
persze nem lenne szükség ezekre a dolgokra, kamerázgatásra, netre rakásra, ha a rendőrség jól működne és nem "tűnne" el a valóság, nem egymás kezét mosná a sok vezető pozícióban lévő sündör. de a rendszer NEM működik. lehet amíg nem érzed, hogy a svédek, vagy nem svédek (pl. autófeltörései) hatással vannak az életedre, addig nem érdekel és igenis tartsunk be minden törvényt, mert az a szép és jó dolog. persze h az, de ha ők ketten nem tartották be azt a törvényt, h k***ra ne nyúljanak a kocsimhoz mert én azért DOLGOZTAM, h legyen, akkor igenis vállalják a következményeket! ne keresd SilentSound szemében a szálkát, ha nem látod a két megélhetési bűnöző szemében a gerendát...

newdawn 2009.07.16. 10:55:58

A felvétellel az a gond, hogy a lopás ténye valóban nem látszik. Csak somfordál két fazon a kocsi körül...
Többen mondták itt hogy "hát józan ész.." meg tudom is én...emberek, ebben az országban akkor sem ítélnek el valakit, ha egyértelmű bizonyíték van a tettére, akkor szerintetek "józanész" alapon majd el fogják? "Há tuti, hogy feltörték, há ott mászkálnak körülötte"...aha...
Én is úgy gondolom, hogy ők a lehetséges elkövetők - bár valóban a futás előtt semmi behajolás nem látható, ami vagy azért lehet, mert a gyorsítás miatt azok a képkockák vesztek el, vagy a posztoló rosszul emlékszik és csak az ülésen maradt az érték, nem kellett annyira behajolni.
Minden esetre, egy rendes tárgyaláson ez a felvétel pont semmit nem ér, csak annyit bizonyít, hogy ők ketten VALAMIKOR - mert hogy időbélyeg sincs a felvételen - ott voltak.
Mindezek fényében a büdös k.anyját mind a kettőnek (amennyiben valóban ők voltak!) :)

Margit bácsi 2009.07.16. 11:19:38

valszeg én is kitenném a képüket, de nem azért, hogy azzal a bíróságon (MUHHAHHA!) bizonyítsak bármi olyat, ami egyébként nem is büntetendő (lopás). lopni szabad, mivel nem büntetik.

hanem azért tenném ki, hogy megtaláljam őket. számomra attól a pillanattól nincsenek jogaik, hogy belenyúltak a kocsimba.

ahogy az ún. "adórendszer" az egyedüli útként a kisebb-nagyobb adócsalást jelöli ki a pógár számára (a másik út az ellehetetlenülés, így viszont bármikor bárki elővehető, mert mindenki "bűnöző"), úgy a magyar jog tökéletesen az önbíráskodás felé motivál.
ilyen esetben az egyedüli megoldás az önbíráskodás, pont, így lett megszerkesztve a jog.

úgy látom, sok jogász jár ide, nem lennék olyan nagy mellénnyel a helyükben a sok beidézett, csak elméletben létező szabályokkal. olyan mosolyogtató, amikor lopáson kapott tolvaj személyiségi jogait védik, vagy amikor a gyökér jogász képes beírni, hogy pont az a kép nincs meg, amikor kiemeli a tárcát szegény tolvaj. édes istenem, vegyétek már ki a seggetekből a fejeteket, jogászok. rég nem erről van szó. rég nem remél itt senki semmilyen életszerű ítéletet semmilyen közröhej/arcpirító/vérlázító bíróságtól.
ugyan már. itt tartotok?

ertzuiop 2009.07.16. 11:34:01

Lófaszt sem érsz, ha megvan a tolvaj.
Nekem a rendőrök kapták el, a térfigyelő alatt törte fel a kocsimat, csinált 0,5 milliós kárt.
Se vagyona, se jövedelme, nem tudok rajta behajtani semmit.
A jogrendszerünknek az az elsődleges, hogy büntessen (felfüggesztett akármivel), a kár megtérítése már nem számít. Kalap szar

Lenny 2009.07.16. 11:46:44

@newdawn:
"Minden esetre, egy rendes tárgyaláson ez a felvétel pont semmit nem ér, csak annyit bizonyít, hogy ők ketten VALAMIKOR - mert hogy időbélyeg sincs a felvételen - ott voltak.
Mindezek fényében a büdös k.anyját mind a kettőnek (amennyiben valóban ők voltak!) :) "

Merthogy egyrészt látszik, hogy ők voltak, nehezen magyarázzák ki magukat, másrészt aki a felvételt adta, tanúsíthatja az időpontot. Így az időkód tökmindegy.

Harmadrészt pedig jó lenne, ha megszűnnének a lopott szxrt áruló használtmobilosok és akik ezektől felvásárolják a cuccokat.
Negyedrészt: iszlám szokás
Ne vedd el a másét.

Talán ezzekkel az esetekkel kezdhetné a rendőrség a respekt helyreállítását és nem felesleges marketinggel és txrpák szóvívőcicákkal.

Lenny 2009.07.16. 11:56:19

"Levélírónk azt kérte, hogy a nevét ne írjuk itt le, gondolom tart tőle, hogy az általa küldött képek és videó miatt valakinek ellenérzései támadnak és ebből neki problémája lehet."

Maximum valami ombudsmantól lehetnek problémái.
Az elkövetők a fentiek alapján már rég tudják, hogy ki, hol lakik,stb.

Tolostolos 2009.07.16. 12:02:00

1. A képekről látni, hogy ezek nem kisebbségiek!
2. Én azt tenném, ha már a környéken több ilyen eset történt, hogy körbejárkálnék egy kicsit. Egy napom rá menne de felismerném őket főleg ha nyomtatnék képet róluk és kérdezgetnék járőkelőket. A rendőrségtől pedig megkérdezném, hogy melyik utcákban történtek incidensek, mert oda már kicsi a valószínűsége, hogy visszamennének.
3. Ha látnám őket akkor hívnám a rendőrséget és közben követném őket, ne hogy meglógjanak. De biztos ami biztos vmi fizikai eszközt azért vinnék magammal.
Többet sztem nem igazán lehet tenni. :(

robinzone 2009.07.16. 12:15:34

Szerintem is az a normális jogi gondolkodás, hogy aki tudatosan(!) törvényt hág, lemond személyiségi jogairól. Ezt szem előtt tartva kell ujraírni számos jogszabályt, ami - lássuk be - politikai akarat kérdése csupán.
A rendőrség pedig egy végtelenül frusztrált, legjobb embereit rég elvesztett, sokszor korrupt közeg, akik, mivel már számtalanszor látták a keserves munkával elkapott gazembereket mosolyogva kisétálni "szárítókötéllel" a kezükben, bűnüldözés helyett "cinizálnak". Respekt a kivételeknek!

robinzone 2009.07.16. 12:18:57

a 22. mp-nél pedig látszik a lopás ténye :) Csak kár, hogy épp "gyors"-ban van a videó.

Lenny 2009.07.16. 12:19:49

Respekt!
xxx
csak sajnos a bevett 'jogi gondolkodás' csak a törvényszövegeket értelmezi. Ami oda jutott, hogy a sértetteknek kell sokszor bizonyítani,félni,inkább semmit se tenni.
/és ezen páran nagyokat szakítanak is, sőt, erre készülnek az iskolapadban - RESPEKT a kivételnek/.

tocibacsi 2009.07.16. 13:16:02

@depechemode: amióta a cikk fenn van itt a blogon, sztem a környékre se mennek... de fel lehet tenni iwiw-re is, valaki csak megismeri őket...

Tolostolos 2009.07.16. 14:01:01

@tocibacsi: Hát igen.. ha csak a pénzüket nem internetre költik! :) De egyéb megoldást nem igazán tudnék elképzelni mert a hatóságok se tudnak többet tenni. Ha van időd akkor én azért megpróbálnám. Talán nem látogatják ezt a blogot. Iwiwet is érdemes lenne meglesni, hátha! ;)

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.07.16. 14:21:36

@newdawn: "A felvétellel az a gond, hogy a lopás ténye valóban nem látszik. Csak somfordál két fazon a kocsi körül..."

Ez sajnos igaz, ez a felvétel így, önmagában semmilyen bűncselekményre nem bizonyíték.
Ez tipikus esete az amatőr (pénztakarékos) kamera elhelyezésnek: a két, egy helyre felszerelt kis látószögű kamera a középső sávból semmit nem lát. Falra két kamerát egy helyre legalább 90 fokos látószöggel lenne szabad választani (ahol a két kamera látóterének széle összeér), vagy pl ugyanilyen két kamerát, de egymástól legalább 4-5 méterre, egymással szemben. Egyéb esetekben holttér lesz, amint a fenti felvételeken látható.

Borenbukk 2009.07.16. 14:28:22

@robinzone: Ez szornyu kockazatos ostobasag. Holnaputan barmelyik kisebb-nagyob hatalommal rendelkezo potentat orokre elsullyeszthet teged egy bortonben valami mondvacsinalt buncselekmenyert. Hogy te nem kovettel el semmit!? Ja kerem, azt mindneki mondhatja.

lovacska30 2009.07.16. 14:48:54

+1 szavazat a kezlevagasra es a kenyszermunkara-persze kezlevagas utan.. (nehogy ma rokkantnyugdijbol meg mi tartsuk el..)
ja kedves jogaszok- nem lehetne vmit fabrikalni a törvenyen, h a bünözöknek automatikusan levesszenek a szemelyisegi jogaik?
a kamarezashoz meg annyit h engem nem zavar ha kameraznak- semmi olyat nem csinalok amit kesöbb ne vallalnek fel-gondolom ez csak azoknak faj akik olyan dolgokat tesznek amit nemvallanak fel...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.17. 14:39:04

Én amondó vagyok, hogy részemről lemondott mindenféle személyiségi és egyéb jogairól az, aki bűnözni kezdett.

Ha a Sündőrség úgysem segít... Lásd még: Ebeuss esete a tetten ért autótolvajokkal szemben.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.07.17. 15:10:19

@moncayo: Amikor én ilyenekről írok, azt vágják a fejemhez, hogy túlságosan véreskezű vagyok:

agymosott.blog.hu/2009/07/11/kiralyi_torvenyek_kiralyoknak

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.07.17. 15:11:07

@lovacska30: Látom, azért vannak értelmesen gondolkodók is itt! Köszönöm. (A csonkolásra értettem.)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.07.17. 20:43:25

@Acmee: Lófaszt!
Pár hónapja egy hiperpigmentált átmásztt a kerítésemen (amin 5 méterenként van kint a kutya felzabál vazze!!! tábla) és nekiált a kertben verdát törni. A blöki addig nem szólt, amig a tag elindult kifelé.
Most meg én vagyok meghurcolva, mert a mocsoknak nyomorékra lett harapva a keze (meg az arccsontja is eltört, de nem tudom mitől). Én vagyok súlyos testi sértéssel és önbíráskodással meggyanúsítva és ügyvéd legyen a talpán, aki kimos belőle.
Az autó nem látható az utcáról, sőt semmi nem látható az utcáról, tehát a mocsokja nem pohár vizet jött kunyerálni. A kapu meg zárva volt.

Leckét megtanultam. Legközelebb elföldelem a közeli kőbányában.

Amíg a tulajdonomat és engemet nem véd a jog, akkor igenis minden eszközzel meg fogom védeni magamat!!!

jónévez 2009.07.17. 22:46:42

@Tanácstalan: Ne légy megijedve. Ha való amit itt írtál, akkor semmi bántódásod nem lesz. Az eljárást viszont meg kellett indítani, mert valakinek maradandó sérülése lett, de ez nem azt jelenti egyből, hogy te járhatsz rosszul.
Persze, te meghurcolásként éled meg, de nem téged akarhatnak bántani, csak kötelességük végigjárni a törvényes utat.
Ha a kerítéseden nem volt olyan hiba, hogy véletlenül is be lehet tévedni, és a kapu is zárva volt, te vagy a nyerő helyen.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.07.19. 07:37:45

@jónévez: Megijedve nem vagyok (dühös annál inkább), csak eszméletlen, hogy mi időm (és ezzel együtt pénzem) megy rá az eljárásra. Viszont a testvírek azóta nem jönnek be az utcába "bodzázni".
Másfelől az is igaz, hogy az autóval nem nagyon merek megállni a közértnél, mert ez egy kisváros és bár már meg sem hallom, hogy a családtagok mikkel fenyegetnek, azért nem szeretnék egy féltéglát az ülésen találni egyszer.
Egyébként egy előttem szólóhoz csatlakozva, aki tudatosan bűncselekmény elkövetésére adja a fejét, az igenis önként lemondott egy csomó jogáról, bár nem mindről.
Ártatlanság vélelme? Ugyan. Akkor egyformán kellene mérni. De hol ártatlan az, akit a kertemben találok? Vagy aki egy felvételen rajta van és éppen akkor és ott feltörték az autómat?

jónévez 2009.07.19. 19:23:39

@Tanácstalan: Ez tényleg igaz, rengeteg időd rá fog menni.
De ha azóta nem járnak az utcátokba bodzaszedők, akkor ezúton is üzenném a szomszédaidnak: A KUTYUSNAK SOK-SOK FINOMSÁGOT VINNI!!!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.07.21. 18:05:14

@jónévez: A kutyus csak tőlem és a nejemtől fogad el kaját, így van tréningelve.
Viszont már most igényeltek a kölykökből. :-)
Tegnap sétálni voltam vele (megmutattuk magunkat a "városban"), a kocsma előtt a Bodagyüjtők Egyesülete tartott ülést, kezitcsókolomot köszöntek.
Gondolom a kutyának szólt.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.01.21. 16:20:05

@SilentSound: Akkor ezt rosszul tudod, mert szerintem több mint egy éve láttam ezt a vidót, és ugyan ez volt a szöveg. azt hiszem az aufogilia-n volt annak idején, de nem biztos. Szóval megint elcsodálkoztam, hogy postolhatsz lerágott csontot :)

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.01.21. 16:57:55

igen, sünt a seggembe, látom, hogy 2009 szeptember :DDDDDDDD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása