Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha zöld a lámpa, mennek, mint a birkák

2009.10.16. 08:20 :: SilentSound

Vannak sokan, akik a KRESZ eleje táján lévő szabályokat sem olvasták el, pedig a 9.§-ban van egy bekezdés, méghozzá a hetedik, ami kimondja, hogy "Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni". Dániel erre szeretné levelével felhívni a figyelmet, mert ennek a be nem tartása közvetlen életveszélyt ugyan nem okoz, dugót és sok bosszúságot pedig igen.

Tegnap reggel én is hallgattam egy kis ideges dudálást egymás után kétszer is. Az első egy "ménemmészmáhülyekötsög?!" üzenet volt nekem, mert volt pofám nem elindulni a zöldön, amikor az előttem lévő még belógott a kereszteződésbe. Aztán mikor lett mögötte egy autónyi hely, akkor előregurultam, persze mögöttem meg jöttek az okosok szépen libasorban, gyönyörűen elállva az egészet. Ezután nem sokkal hallgattam a következő kürtölést, az már nem nekem szólt.

Szerencsére nem autózok sokat a városban, igyekszem a biciklit vagy a tömegközlekedést a lehető legjobban kihasználni, így megkímélve magamat a dugóktól vagy parkolási őrülettől. Ha mégis autóba kell, hogy üljek, mindig rádöbbenek, hogy milyen elszomorító a fővárosi autós társadalom közlekedési morálja, az ugyanis nincs túl sok.

Ilyenkor mindig azt mondom, igaz az a mondás, hogy egy nép kultúráját a közlekedéséről és nyilvános WC-iről lehet a legjobban felmérni. Na de, a visszatérve a közlekedési morálra, tudnám sorolni az ehhez kapcsolódó témákat, de én most egyet szeretnék kiemelni, ami egyszerűen érthetetlen és nagyon dühítő számomra.

Adott egy kereszteződés, ahol az egyik irányba be van dugulva az út. Amikor a lámpa zöldre vált - annak ellenére, hogy látja az autós, hogy a kereszteződés után közvetlenül még állnak az autók, és ő max. csak a túlsó zebráig, vagy a kereszteződés közepéig jut el – elindul és pár méter után megáll.

Miután a lámpa vált, a kereszt irányból meginduló forgalom egyszerűen nem tud a beragadt autó, vagy autóktól tovább haladni. Természetesen ilyenkor jön a dudálás meg az anyázás, de hát az autókat nem repülésre tervezték, szóval, amíg a sor nem mozdul a beragadt autók előtt, addig senki sehová nem jut el, arról nem is beszélve, hogy a gyalogosok is szenvednek a zebrán álló kocsiktól.

Aztán a jelző lámpa visszavált és kezdődik minden előröl. Így sikerült elérni, hogy a még haladni képes forgalom egy-két - elnézést a kifejezésért - „faszkalap” miatt se jusson sehová, tovább rontva a város közlekedését. Az ilyen autósoknak a gondolkodását egyszerűen nem értem meg.

Talán rövid látok, és nem látják, hogy előttük áll a sor, vagy azt gondolják, hogy ők a kiválasztottak és mindenki más oldja meg a kikerülését , ahogy tudja, esetleg így hívja fel magára a figyelmet, vagy egyszerűen csak annyira sötét, hogy nem fogja fel mi lesz, ha a sor mégsem indul el, és ő bennragad a kereszteződésben?

Kíváncsi lennék, ha van ilyen a blogolók közül, azok írják meg mi jár ilyenkor a fejükben. Egyébként még annyit tennék hozzá, hogy a rendőrség is lehetne az ilyen esetekben aktívabb, és a város vezetése is festhetne több sárga csíkokat a kereszteződésekbe. De legfőképpen próbáljunk figyelni egymásra, és ha éppen egy kereszteződésbe akarunk beállni, gondoljunk arra, hogy talán a mi sávunk is azért állt be, mert elől valaki ugyanezt tette.

 

162 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 10:50:06

@liksoft:

A Nyugati téren én speciel nem egyszer láttam ott hadonászó (forgalomirányító) rendőrt amíg a Bajcsy-ról balra a Szent Istvánra lehetett kanyarodni.

Amúgy akiket az aluljáróban látsz téblábolni nem közlekedési rendőrök, hanem közrendesek, vagy készenlétisek.

Skj Joe 2009.10.16. 10:53:04

@subtotal:
Olyan magaslatokat célzol meg az utolsó mondatoddal, mely az embereknek a világról alkotott képét alapvetően porig rombolja. :)

Győ 2009.10.16. 10:54:04

Mindig a szituáció dönti el, hogy bele kell-e menni a kereszteződésbe,vagy nem. Az esetek 99%-ában bele kell menni. Csak a kereszt ill. kanyarodó forgalmat tudod akadályozni esetleg, de ilyenkor van elzárt terület, stb. ahová húzodva engedni tudod a másikat. A gyalogos sem fog jobban elfáradni, ha esetleg két méterrel többet kell mennie, hogy kikerüljön. A morál az, hogy a másikat engedem menni, ezért a közlekedési morál ellen vét az akinek annyira nincs érzéke az ilyen helyzetekhez, hogy a zöld lámpánál állva marad.

Lipi1945 2009.10.16. 10:57:40

@Sokkoló Joe: Ezt a vidót vagy dok filmet, hol lehet megnézni, vagy honnan tudnám letölteni? Ha valaki tudna adni egy linket, vagy esetleg a pontos címét meg tudná mondani azt megköszönném.

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.10.16. 10:57:59

Nem hogy közlekedés morál, de sem türelem, sem tolerancia nincs az autóvezetőkbe, a minap történt, Váci út Fiastyúk utca kereszteződésében, nem működtek a lámpák! A Fiastyúk utcából szerette volna a Váci útra kikanyarodni a város irányába. A Váci út itt három sávos mindkét oldalon. Az oké, hogy nekem kell elsőbbséget adni, de valahogy haladni kell, mert ha nem bátor az ember, akkor soha nem engedik ki! Megáll egy sáv, de a másik kettő persze nem, és ugyan ez a másik oldalon is. A forgalom teljes feltartásával kb. 5-8 percembe telt kifordulni, míg ha elengedik azt a pár autót két perc alatt megoldható lett volna a probléma...ennyit a vezetési morálról!

ladislaus 2009.10.16. 10:58:08

@subtotal: na ezt szepen megfogalmaztad, most dekodold a sok droid reszere kerlek :)

tompus 2009.10.16. 11:06:50

A rendőrök miért nincsenek kint az utcán?

2009.10.16. 11:08:34

engem az sokkol mindig, ha nem hajtok be a kereszteződésbe, mert nem tudom eldönteni, hogy be fogok e ragadni, erre a mellettem lévő sávből bejönnek elém...
Aztán persze 10 ből 8 szor bennragadnak a keresztforgalom előtt... hogy rohadna meg az összes.

cso zsi 2009.10.16. 11:10:06

A minap jártam így a Könyves - Üllői sarkon.
Három lámpaváltás után jutottam át.
Mindegyiknél elállta az Üllői liget felől érkező forgalma az utat, és minden esetben egy Volánbusz állt be a mi oldalunkról kihajtani szándékozók elé.
Mire elment, a követező lámpaváltás már küldte a következő buszt. A negyedik, és az ötödik busz az bement az M5-re hordó sávokba (ahová igyekezett volna a mi irányunk), és onnan indexeltek kifelé, hogy ők mégis inkább egyenesen haladnának.

(Ettől függetlenül, aznap reggel 20 percet rávertem a tömegközlekedésre. )

papugaja 2009.10.16. 11:16:47

A zsarukat berendelném trafizásról, és addig nem is foglalkozhatnának mással, amíg az ilyen birkaságról, meg sötétsárgán átszáguldásról, a parkolási szabályok rugalmas alkalmazásáról, a szemetelésről le nem szoktatják a városi birkanyájat.

papugaja 2009.10.16. 11:19:02

@Győ:
De azért az sem frankó, hogy zöld alatt beáll a zebrára, aztán ha indul végre a sor, akár a szabad jelzés mellett őt kerülgető gyalogosokon át is megindul a barma.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 11:19:27

@Győ: Na neked sem szabadna, hogy legyen jogsid, egyszerűen túl hülye vagy hozzá!

@papugaja: A zsarukkal az a probléma, hogy még ha kinn is vannak ilyenkor szépen elfordulnak, és még véletlenül sem intézkednek! A Budagyöngye után, ahogy balra kell fordulni a Budakeszi útra, ott rendszeresen az egyenesen haladók beragadnak, és nem lehet balra fordulni. Majd egy idő után nap mint nap volt ott rendőr, de egyszer sem szólt semmit a gyökereknek, nem is változott semmi.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2009.10.16. 11:22:02

Nem a kereszteződésbe szabálytalanul beragadókat akarom védeni, de...
De úgy érzem, hogy azért a közlekedés mérnököknek is lenne mit tenniük, a folyamatos, normális tempójú haladás érdekében (értsd: lámpák összehangolása, lakott területen beüli sebességhatárhoz igazított zöldhullám, gyalogos-egyenes-szembe kanyarodó hármas kiiktatása, stb.). Én egy kisebb városban lakok, de ezek még ott sem megoldottak!

avus · http://avus.blog.hu 2009.10.16. 11:24:10

@Rav Antal: Én még drukkolok is, hogy ragadjanak be, mert akkor tiszta, forgalmatlan úton tekerhetek a kereszteződés után jódarabig :).

randomuser1 2009.10.16. 11:31:38

én azért állok be akereszteződésbe mert különben várhatnék akármennyi lámpaváltást, ha a kereszteződés utáni részen dugó van a keresztforgalomból jobrakanyarodók simán feltöltik azt akevés helyet ami felszabadul közben. alternatív megoldásként hagyok 2.1 méter köv távot az elöttem dekkoló elött így már keszetbe átférnek a kevésbé jóképességűek is, a jobbra kisívben elémállók meg nem. majd akkor leszek kreszbuzi ha az infrastruktúra megengedi vagy a karhatalom kiköveteli, de ettől még nem érzem magam rosszabbnak mint más, csak átlagnak, aki szeretne haladni a lehetőségekhez képest, a sok álszent kerékpáros/bénaautósnak meg a megoldás 3 betűs: BKV

avus · http://avus.blog.hu 2009.10.16. 11:34:15

@XXXXXXX: És a BKV elfér a te 2.1 méteres helyeden? :) A kerékpárt minek hoztad fel, láttál már kerékpárost beduguló kereszteződés miatt panaszkodni?

Skj Joe 2009.10.16. 11:36:40

@Lipi1945:
Ez a legfrissebb, és inkább a nagy sebességre vonatkozik, viszont az alapja a városi dugóknak is hasonló, ott is létezik az erősödő lökéshullám, mint reakció, mivel egy dugó miatt a bekötőutakon is lassul a forgalom, ami újabb agresszivitás esetén újabb dugót alakít ki, mindaddig, míg a közlekedő autók száma el nem kezd csökkenni.

www.origo.hu/tudomany/20091008-fantomdugok-kozlekedes-autopalya-fekezeshullam.html

kultura.elteonline.hu/online-rendezvenyek/931/mit_hozott_a_bme-seknek_a_mikulas?__

ezen a linken rendesen le kell görgetni pár mondatért

SickBoy 2009.10.16. 11:39:13

Kőbánya tér, reggel. Autósok be a kereszteződésbe innen, onnan, plusz busz, villamos, végül egy IFA zárja a hátratolatás lehetőségét, avagy a menekülési utat az egész csiki-csukivá alakult helyzetből. Leírhatatlan. Én meg könnyesre röhögöm magam a kormányra borulva, hogy igen, ezt így kell, ördöglakatot szebbet se... :o))))

Néhány emberből hiányzik a legalapvetőbb logikai és/vagy helyzetfelismerő képesség. Nekik hiába mondja bárki, hogy ne menj bele a zöldbe, ha valószínűleg nem tudod elhagyni a kereszteződést, mert - szerintem - egyszerűen nem ismeri fel, hogy ez lesz.
De hibáztatni őket? Ugyanmár, az autistától sem lehet elvárni, hogy sajtófőnök legyen :o)

Skj Joe 2009.10.16. 11:39:56

@XXXXXXX:

Vegyél lovat és költözz a pusztára!

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 11:40:27

@XXXXXXX: Szintén hülye!
@avus: Hagyd nem érti meg, ahhoz túl egyszerű chip van az agyában!

liksoft 2009.10.16. 11:42:02

@Mityu: És? Ha gond van én nem azt várom rendünk őreitől, hogy "nem az én feladatom", hanem, hogy oldja meg a gondot. Ha ehhez a forgalom irányítását is meg kell tanulniuk, akkor hajrá, itt az új feladat. Minden változik, gyorsul életünkben. Kénytelenek vagyunk alkalmazkodni hozzá. Ők is megtehetik. De ez csak egy ötlet volt, és ha visszaolvasol, a legelső hozzászólásomban is utaltam már rá. Részemről lezártam, mert a három órát (ahogy írtam) senki sem fogja tudni megmagyarázni nekem. Sorry, keményfejű vagyok.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 11:42:35

@SickBoy: Nem hibáztatni kell őket, csak elvenni tőlük a jogsit.

randomuser1 2009.10.16. 11:42:42

@avus: hát, példának itt van rögtön a posztoló, nekemm nincs külön bajom a bringásokkal, a hülyékkel van, de abból autós több van...

Artie 2009.10.16. 11:44:32

Engem egyszer azért dudáltak meg anyáztak nemes, koszos fővárosunkban, mert én barom nem voltam hajlandó zöldnél úgy jobbra kanyarodni (a Művészetek Palotája felé), hogy a villamossíneken álljak.

Bravó, kedves fővárosi idióták. Na ezért (is) elviselhetetlen a ti városotok.

fmtrans 2009.10.16. 11:47:30

Velem olyan szokott előfordulni, hogy megállok a kereszteződés előtt amíg a kereszeződés után lesz helyem, ez idő alatt a mellettem lévő (busz)sávból beállnak az én sávomba a kerszteződésbe az előttem lévő után. Na ekkor borul el az agyam. És bizony el kell találni a határt, amikor még ugyan bemegyek a kerszteződésbe de nem akadályozom nagyon a keresztirányú forgalmat. Különben a sok idióta miatt semmit nem haladnék.

SickBoy 2009.10.16. 11:49:01

@Tehetetlen Dodó: a magyar meg tarka-barka fajta marha :o)

Ismerős visz, szép nagy zótója, telefonál közben. Utálom, de ő vezet én utas vagyok... Pannónia utca végén yard igazoltat. Nem minket, de a letekert ablakon keresztül először int, hogy ne telefonálgasson, aztán szól... harmadjára - mivel lámpánál állunk - odajön, igazoltat, büntet.
Ismerős fizet, majd berzenkedik - hogy hülyerendőr -, a sarkon túl pedig visszahívja az asszonyt. Mi sosem tanulunk @-/

Dr.Bio74 2009.10.16. 11:56:09

Ha te nem állsz be a sor végére, akkor beáll keresztező utcából bekanyarodó majd eléd, és akkor meg megint hiába kapsz zöldet, maradsz a seggeden. Speciel amikor a hátad mögötti fekete terepjáró, vagy teherautó gyakorlatilag betol a kereszteződésbe, akkor sem érvényesül a a jogszabályi háttér, de még az etika sem igazán. Ennek ellenére, még mindig jobb egy nagyvárosban vezetni. Itt kis tlepülésemen (60 e ember) néha kis forgalomban is igen érdekes dolgokat lehet tapasztalni a lámpáknál, hogy mást ne említsek: az elindulás.
"Há né má sárga. Te mé sárga az ott é, a piros mellett no? Nem is sárga! Ződ! Mi is van ilyenkor? Jah sebesség, oszt gyerünk, hol az egyes? hol a kuplung? hol a gáz? ah, ki húzta be a kéziféket? Most meg mán megint sárga, na mindegy menjünk."

fmtrans 2009.10.16. 11:56:32

És persze volt már olyan is, hogy még látszólag át tudtam volna menni a kereszteződésen mert haladt a sor, de egy idióta az előttem lévő autó elé bevágott majd kicsit feltartotta az egész sor, mire a keresztirányú forgalom megindult. Keresztirányból meg ahelyett, hogy szép lassan indult volna a kedves autós, jött mint állat és vadul villogtatott. Mivel nem erre számítottam és gyorsan történt nem pont a legjobban reagáltam én sem az esetre.
Utólag persze rájöttem milyen egyszerű is lett volna eggyel beljebb sávba átmenni amikor már látom a bevágó idiótát és a lassuló sor. Általában erre figyelek is, de akkor valamiért nem jutott eszembe. Sok mindentől lehet. Talán a fárasztó napon gondolkodtam még, vagy hogy mekkora dugó van már megint. Persze ilyenkor mindig végiggondolom a hibám (vagy nem hibám, de nem elég jól kezelt helyzetet) és legközelebb már jobban csinálom. Mert én ilyen vagyok.

SickBoy 2009.10.16. 11:56:42

@metal: jogsit elvenni erős egy kicsit, mert előfordulhat, hogy beragad az ember, akárhogy figyel.
Pölö egy autónyi hely van a kereszteződés után, átcsorognál, de épp a kereszteződés közepén vagy, amikor a boyracer a másik sávból sivító gumikkal sávot vált és elfoglalja azt... megesett velem.
Erre mit lehet lépni? Azon túl, hogy nem teszek úgy, mintha a keresztforgalom nem lenne és nem nézek mereven előre... odafordulok, és ahogy nagyapámtól láttam, felemelem a kezem, hogy sorry.
A direkt behajtok, mert ha mások, akkor én is mentalitás persze büntetős kéne, hogy legyen. Az is, csak kevés a zsaru és azok is ritkán ott vannak, ahol kéne :o)

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 11:59:27

@SickBoy: Bocs, félreérthető voltam, azt aki beragad, azt simán figyelmeztetni kell, esetleg a rendőr belátása szerint büntetni. Attól kell elvenni a jogsiját, aki az értelmét sem látja, hogy miért nem szabad behajtani az elágba, ha nem tudsz kimenni. Itt is van már pár idióta, akik még bizonygatják is, hogy nekik van igazuk, mert ők a faszagyerekek. Pedig nem azok, csak nulla IQ-val rendelkező hülyék, akik a közlekedést nem képesek rendszerként látni.

SickBoy 2009.10.16. 12:00:41

@metal: szerintem egy véleményen vagyunk... kevéstől eltekintve itt mind :o)

liksoft 2009.10.16. 12:00:46

@fmtrans: A kereszteződés kijáratánál lehetne rendszámra szóló csekket (helyszínen csak a rendszámot kéne ráírni a csekkre, előre lehetne nyomtatni minden egyebet rá) osztogatnia rendünk őreinek az ilyen buszsávos autósnak. Menne a bünti is gyorsan, meg a tanulás is (hogy nem megyünk buszsávban). Csak alkalmazni kéne.

NGA 2009.10.16. 12:05:24

Nem tudom ezt ismeri-e valaki?

9. § (7) Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkeresztezõdésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt elõreláthatólag nem lehet elhagyni.

sreetfighter 2009.10.16. 12:05:31

Maximálisan egyet értek azzal, hogy nem szabad a kereszteződésbe bemenni, ha nem tudsz átjutni.DE!! És itt van de!
Ha a többi közlekedő szarik a fejedre, akkor ott szívsz, és meg sem mozdulhatsz, ha a saját elveidhez tartod magad, mert a kereszt irányból jövőket kurvára nem érdekli, hogy bennt ragad. Még az is megtörtént, hogy álltam, mert nem jutottam volna át a kereszteződésen és az elkanyarodó sávból be ment elém a bunkó és bennt ragadt.
Tehát ha haladni akarsz, akkor neha túl kell lépni az elveiden, és ugyan olyan parasztnak kell lenned, sajnos!
Egy fecske nem csinál nyarat!

Lipi1945 2009.10.16. 12:06:29

@liksoft: Így van, két rendőr kiáll, egyik fényképez másik meg hajigálja be az ablakokon a csekket, egy szórólap kíséretében amire rá van írva, hogy mit miért, hogy tudja is a paraszt miért kapta, a dugóban lessz ideje olvasgatni és elgondolkodni rajta.

NGA 2009.10.16. 12:09:03

@Lipi1945:
"Maximálisan egyet értek azzal, hogy nem szabad a kereszteződésbe bemenni, ha nem tudsz átjutni.DE!! És itt van de! "

Te valamit összetévesztesz. Nem az van, hogy nem szabad, hanem a kresz tiltja. És nincs DE!

fmtrans 2009.10.16. 12:10:15

@sreetfighter: Egyetértek, persze egy bizonyos mértékig. Azért 100%-ig nem lehetsz olyan szabálytalan és bunkó mint mások, mert akkor aztán nagy káosz lenne. Ráadásul mások is látnák ezt, meg mindenki így gondolná, majd mindenki így is csinálná.

Vagy lehetne úgy, mint az USAban. Egy unsafe lanechange-ért is bünti van, ha épp ott a rendőr, és persze kiszed a sorból.

Lipi1945 2009.10.16. 12:10:24

@NGA: Cimbi! Te tévesztesz össze valamit! Konkrétan engem és @sreetfighter kollégát! :D

NGA 2009.10.16. 12:11:26

@Lipi1945: Nyert. Félrekattintottam. Nem neked szólt! :-)

Dr.Bio74 2009.10.16. 12:12:12

@NGA:

A kreszben nincs de, az élet meg tele van vele. Van "kis" de, meg "nagy" de, meg van "but", számomra most "no" és stb.

sreetfighter 2009.10.16. 12:14:20

@NGA:
Vedd le a szemellenződet és kelj fel az álomból!

NGA 2009.10.16. 12:15:25

@Bio74: A rendőrnek hiába mondod, hogy DE a másik is gyorsan ment, DE ő is beszorult. A kórházban is hiába mondod lebénulva, fél lábbal, halott utassal, hogy DE nekem volt elsőbbségem.

Ennyit a DE-ről.

Ahamm 2009.10.16. 12:16:46

Tegnap este meg hogy jártam, megálltam a kereszteződés elött, nem mentem be, mert nem fértem volna be, erre mit tett a mögöttem levő észkombájn?
Jobbról a buszsávban megelőzött és elállta a kereszteződést, ahol remélem rájött, a keresztbe jövő autók dudája miatt, miért is nem mentem be a kereszteződésbe!
vagy lehet hogy naív vagyok? És ezek soha nem jönnek rá?

NGA 2009.10.16. 12:16:52

@sreetfighter: Nincs napellenzőm. És nem alszom. De betartom a kresz szabályokat. Javaslom nekedis.

randomuser1 2009.10.16. 12:18:03

egyébként én még a boldog kilencvenes évek végén a vezetésoktató kocsijában kezdtem, mikor már félórája lejárt az időnk és a hungárián nem tudtunk átkecmeregni a telephelyre, na akkor tanultam meg h szép dolog a kresz, de csak vizsgára kell, amúgy nem életszerű. aki korábban, vagy falun csinálta a jogsiját attól elnézést kérek előre is ha valamikor is keresztben megállok elötte, nem tehetek róla, engem már így tanítottak, aki meg ezek után is a kresszel jön, hétvégére ránduljon már le mondjuk kolozsvárra és ha nem törte gtk-ra a kocsiját, utána papoljon...

sreetfighter 2009.10.16. 12:18:48

@fmtrans:
Amire céloztam az szrencsére nagyon ritka, de sajnos előfordul.

liksoft 2009.10.16. 12:20:20

@Lipi1945: Rájöttem miért nem csinálják. Nem kapni akkora kapacitású SD kártyát, és akkut, hogy legalább egy óráig bírják a strapát......

fmtrans 2009.10.16. 12:21:57

Egyébként azt is megfigyeltem, hogy vannak akik szándékosan várják és úgy alakítják a helyzetet és már előre várják, hogy dudálhassanak rád és anyázhassanak.
Mert az nekik jó, ha másokat basztatnak, és mások - szerintük - hülyébbek még náluk is.

Vagyis nem az van - mint általában más dolgokban is - hogy jobb vagyok, mint mások, hanem más szarabb, mint én. És persze hogy ezt tudtára is kell adni a másiknak.

sreetfighter 2009.10.16. 12:22:37

@NGA:
A körülményekhez alkalmazkodni kell!
A kresszel sokszor kitörölheted!

NGA 2009.10.16. 12:23:14

Hála istennek nem kell a nagy büdös koszfészekben élnem, igy nyugodtan be tudom tartani a kreszt. Nem kell sokat vezetnem, naponta megyek 100 km-t mindössze, ezen a rövid távon meg kibirom, hogy nem előzök záróvonalon, nem megyek be a kereszteződésbe, ha nem tudom elhagyni, egyszóval betartom a kreszt. Igyekszem úgy vezetni, hogy figyelem az idiótákat, és felkészülök arra, hogy elmebeteg módjára előz, sávot vált, stb. Engem vár a kisfiam otthon, és az ér oda a legkésöbb a céljához, aki soha nem ér oda. Na ennyit a kreszről.

Dr.Bio74 2009.10.16. 12:23:36

@NGA:

Ejnye no, ezért mondtam:
-van a "kis" de, rendőr nélkül, halott utas nélkül,és szopással egy kereszteződésben ahol te vagy az egyetlen aki hiszi, hogy egyszer szabályosan is át fog érni, vagy hogy előbb utóbb elfogynak a többiek. Ez sem szép, és semmi szükség nem lenne rá, ha az életünket nem alapoznánk egoista "de" kezdetű mondatokra.
-és van a "nagy" de, amikor a halott utas is überelhető kis országunkban pénzzel, hatalommal, egy a lényeg neked ne legyen bajod!

Isten hozott nálunk kedves kuzin!

tlantos 2009.10.16. 12:25:05

@Ronee: Ritkan jarok arra. Az elmult 2-3 honapban viszont mentem arra parszor. Egyszer sem volt mar rendor. De ott az is segitene, ha az alagutig tilos lenne a parkolas.
Amugy az igazi parej ilyenkork ikeruli azt, aki nem akar beragani, es beragad helyette o.

NGA 2009.10.16. 12:31:02

Még annyi talán, hogy abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy tudom merre szokott dugó lenni, és ilyenkor inkább megyek 5 km-el többet, de kikerülöm. Sokszor elöbb odaérek igy. És nem idegesitem fel magam mások hülyeségén.

fmtrans 2009.10.16. 12:37:42

Egy kicsit más téma, de kicsit hasonló feltartás.
Volt olyan hogy ráfordultam többsávos útra majd a külső sávból, ahová fordultam nem volt elég időm átkeveredni a belső balra kanyarodóba, ahol a piros miatt állt a sor. Egyből oda nem nem tudtam fordulni a forgalom miatt. Persze a mellete lévő egyenesen menő sávban zöldet kaptunk, de én balra akartam menni. De nem tehettem az egészről, és indexeltem, hogy át akarok majd menni a balra kanyarodóba.

Mögöttem lévő furgonos, mint egy idegbeteg dudált és anyázott, pedig még előrébb is mentem kicsit, hogy könnyebben tudjon sávot váltani. De nem. Ha annyira sietett, akkor látja az indexemet és sávot vált. Szerintem neki jól esett dudálgatni.

A tanulság annyi volt, hogy ha úgy látom akkor a mellettem lévő álló balra kanyarodó sáv elejére beállhattam volna. Hogy mennyire szabályos, nem tudom. Elfértem volna-e. Nem tudom. Ismeretlen környék volt, és nem akartam akármannyit menni, hogy visszaforduljak az biztos.

SickBoy 2009.10.16. 12:42:39

@fmtrans: Közlekedni - a legnagyobb jóindulat mellett is - néha szop@s. Sokan vagyunk és mindenki menni akar, de ez már közlekedésmérnöki probléma. Vajon mennyit csuklik a főpolgármester mamája? :o)

Lángharcos 2009.10.16. 12:44:35

Hasonló: helyszín a Margit híd környéke. Teljesen átalakították ott a közlekedést, tiszta gáz, átláthatatlan. Na de a faszok autóval mégis mindig ráállnak a zebrára. Néha olyan sűrűn, hogy csodálkozom, a bicajosok hogy férnek el. A zebra mellett lett kialakítva egy egysávos útkereszteződés, na arra mindig ráállnak, így aki az alsó rakpartról kanyarodik és menne, az megáll, átférni nem fér.

Nem értem, mi a fenének adnak jogsit ennyi degeneráltnak? Azért vannak a jelek, hogy kövessék, zebrára nem állunk, útba nem állunk. Annyi bírságot össze lehetne szedni, hogy ihaj, nem értem, miért nem tesznek a hasonlóan gány csomópontokba egy rendőrt.

Dr.Bio74 2009.10.16. 12:50:59

@Lángharcos:
Máshová sincs elég rendőr.

Rocky 2009.10.16. 12:55:42

Jó ez a téma!

Szerintem alapvetően az alábbi okok miatt hajtanak be a kereszteződésbe, nem hagynak helyet az álló sorban a szemből jövő balra kanyarodónak:

-egyszerűen nincs agya... nem gondolja végig, két mobiltelefon között+a gyerek a hátsóülésen magyaráz, nincs hozzá agykapacitása

-nagyon siet, mert ő fontos ember, fontosabb mint más, nehogy valaki a buszsávból pl. elévágjon az "üres" helyre a kereszteződésben

-és még van egy, aki számára nincs külvilág csak ő van és az autó, a kettő közti kontaktust a minél szorosabban fogott kormányt görcsösen markoló keze testesíti meg! nem érti... mi van? nem már ez sem érti, mert nem rá dudálnak, sőt a dudát sem hallja meg

drazsé 2009.10.16. 13:00:03

@lilácska:

nem tudom, melyik búza téri buszkiállásra gondosz:

haa délire, az szimplán el van baszarintva, a második lámpa a zsolcai kapu felől érkezőkenk felesleges, sőt, amiatt ragad be néha a busz (oda egy egyszerű elsőbbségadás kötelező tábla elég lenne, lévén az előtte lévő lámpa megfogja a sort, jobbra meg nem kanyarodhatnak a buszok)

ha az északira gondolsz, akkor az egy igazi, szemét módon elbaszott kereszteződés, egy rohadt nagy térbe belemegy 5 irányból a forgalom, plusz belelóg a taxisdroszt, belelóg maga a buszpályaudvar, és akkor nem is beszéltem az úttesten foylamatos tömegben minden - de minden irányban, úton hosszában is! - áramló gyalogosokról

mondjuk, ott nincs is lámpa, pedig oda lenne érteleme..

Labasmaz 2009.10.16. 13:08:16

Es az milyen, amikor a lampatol elindul a balra kanyarodo sor, egy savbol kanyarodnank haromba. A lenduletes indulas utan a sorelso megall, mert a legbelso savban akarja folytatni, ami maga is kanyarodo sav lesz 200 m-rel lejjebb, csak visszatorlodott a sor egy keresztezodessel lejjebb. Megall felig befordulva a savban ugy, hogy mogotte nem lehet elmenni, holott ket ures savba tudnank menni, ha hagyna, es var nyugodtan, mi meg allunk keresztben, harom sav forgalmat tartva fel...

Akkor most ki is volt a hulye, csokolom?

beszélő 2009.10.16. 13:13:21

A kreszt sokan nem ismerik, vagy csak egyszerűen okosabbnak akarnak lenni.Valószínűleg a folyamatos utóképzés hiányzik.
Nem tudják sokan az irányjelzőt használni: azt kellő időben az irányváltoztatás előtt (sávváltás előtt) kell használni.Tehát a közlekedő partnerokat időben tájékoztatni kell, hátha azok segítenek szándékunk megvalósításában is.
A sáv-megszünésnél a zippzár elvet nem szabályozza a kresz, de a gyakorlat szerint egy-egy gépkocsit (nem kettőt) szokás beengedni elénk.
Sokan nem tudják, hogy a mellékutcából történő felhajtáskor szabad zavarni az ott közlekedőket, esetenként a gyenge sebesség csökkentést elvárva.
A kereszteződésbe csak úgy lehet behajtani ha azt a zöld jelzés alatt el is tudjuk hagyni.
Lehetne még idézni a szituációkat, de az időszakos tanfolyam és vizsga indokolt.
Tudomásom szerint ilyen utoljára a 70-es években volt.
Ezt visszahozni indokolt, kár hogy nincs ma ezen a területen olyan szakember aki már a kodifikáció során ennek hangot adna.

flea 2009.10.16. 13:15:01

Amit senki nem mondott még (ha jól látom), pedig az egész történet lényege lenne:

Ha senki sehol nem állna be a kereszteződésbe, akkor sokkal kisebb lenne mindenhol a dugó. Mihelyt azonban egy helyen elkezdik, az ott keresztező úton a feltorlódó forgalom a szomszédos kereszteződésben is megteremti ennek lehetőségét, és a jelenség futótűzként terjed végig a városon, minden egyes út átbocsátó képességét leosztva (lámpaütem hosszától függően) egy 5-10 közötti értékkel.

Ezért aztán aki rendszeresen beáll, azt *****a meg egy talicska aprómajom, mérlegelés nélkül. (Elismerem, velem is előfordult figyelmetlenségből, de csak elvétve.)

Aki meg azzal jön, hogy "a másik is beáll", meg "a kanyarodók elveszik a helyet", az kapjon még egy menetet a majmoktól. ;) Ugyanis ez ócska önmentegetés. Egész Budapesten ha egy vagy két olyan kereszteződés van, ahol a különböző irányból érkezők zöld jelzése úgy van hangolva, hogy valamelyik irány zöldje alatt az a sor, ahová be akar sorolni, nem mozdul. Márpedig ahol mozdul (vagyis gyakorlatilag mindenhol), ott ha lassan is, lehet haladni; a kereszteződésbe beállás ugyanaz a primitív "én beállhatok, én fontos vagyok, mások várhatnak" hozzáállás - súlyosbítva azzal, hogy még ideológiát is gyárt hozzá a barma.

(A fentiek alól kivétel, ha már az összes kereszteződésbe beleálltak az egész városban, és semmi sehol nem halad szó szerint egy centit sem. Ilyenkor viszont nyilván mindenki cseszheti, és a szabályok, sőt maga a járművel közlekedés mint olyan is nagyjából értelmét veszti. Azonban ez rendszeresen nem fordul elő; az "itt-ott be van állva a barmoktól" eset nagyságrendekkel gyakoribb.)

AvgDvl 2009.10.16. 13:23:19

Régi tervem, hogy az összes nagyobb kereszteződésbe, ahol be szoktak ragadni ezek a faszparasztok - nagyjából a csíkos felfestés alá - erős röntgenlámpákat kéne szerelni, és ahogy pirosra vált a lámpa, indulna a halálos dózis.
Vagy megtanulnák betartani a kreszt, vagy megdöglenének 2 napon belül.

cso zsi 2009.10.16. 13:24:46

@NGA: Van, aki nem bejáró, hanem itt él.
Egyesek nem mennek, csak napi 15 km-t, mégis beragadnak, mások ennek tízszeresét is megteszik ugyanebben a városban, és próbálnak közlekedni a sok birkától.

cso zsi 2009.10.16. 13:26:50

@AvgDvl: 8 éves már elmúltál, azt látni. Mégis, melyik lámpaváltáskor kapcsolnád ki a gépedet?

Bokorványi Bábolna 2009.10.16. 13:30:48

Valaki mondta már, de csak egyszer úgyhogy hadd erősítsek rá én mint gyalogos.
Jön - beáll. Én megkapom a zöldet, mennék, nem tudok. Kerülgetem, megyek előtte, mögötte, közöttük. Közben nekem már piros, mert nem kapunk mi sem elég időt ehhez a játékhoz. Neki zöld. El is indul - én meg ugorhatok félre.
Néha azt kell hinnem, ezek számára a gyalogemberek simán láthatatlanok.

cso zsi 2009.10.16. 13:31:58

@beszélő: Bizonyos munkahelyeken negyedéves vizsgák vannak (ill. voltak, amíg bejáratos voltam), és ennek ellenére olyanok ülnek a kormánykeréknél, akiket a napi penzum robottá tesz, és lesz*rja a szabályokat.

bounty123 2009.10.16. 13:45:34

"Az ilyen autósoknak a gondolkodását egyszerűen nem értem meg."

Nem létező dolgon nincs mit megérteni.

Győ 2009.10.16. 13:53:44

@metal: Ezt már sok olyan mondta nekem aki egy-két balesetben benne volt. Én 1977 óta vezetek és még nem voltam balesetben résztvevő. Mondhatod, hogy szerencsém volt, igaz lehet, de hogy mást lehetőség szerint nem tartok fel az is biztos.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 13:59:21

@Győ: Én még csak 6 éve vezetek, ez idő alatt kb. 100e km-t. De még balesetem sosem volt. Cinkes helyzetem viszont sok, és ezekben 2-t kivéve abszolút vétlen voltam.
A városban kb. 10 olyan kereszteződés van, ahol felmerülhet az, hogy be kell menni, mert különben nem tudsz az életben átjutni, és több ezer olyan, ahol simán át lehetne menni ésszel is. És ha ezekben az elágazásokban a sokat emlegetett barmok nem akadályoznák a többi autóst, akkor a dugók kb. 4-ed akkorák lennének, és mindenki hamarabb a céljába érne.

somur 2009.10.16. 14:14:40

@Labasmaz: Rossz hírem van: Te vagy a hülye.
Talán egy kicsit az elsőnek induló is, de ezt nem taglalom, mert ha az eddigiekből ez nem jött le, akkor felelsleges.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.16. 14:45:18

Ha a kereszteződésbe beragadt autó mellé keresztirányból odamegy a másik autó, és nyomja a dudát, akkor ő ugyanúgy megszegi ugyanazt a szabályt. :-)

Csorike 2009.10.16. 15:01:47

Már láttam "próbaüzemben" felfestve pár forgalmas kreszteződésben (pl Váci / Árpád-híd) azt a területet amire nem lenne szabad ráhajtani ha a láthatóan nem tudsz rajta áthaladni. Persze mindenki letojja, mert úgyis jön Bunkókám keresztbe aki majd elállja a következő lámpaváltásnál... Lassan az a normális ha a pirosban mész át, mert a zöld az a beszorult keresztforgalomra megy el. Emlékeztek a régi poénra? Taxis minden piroson ezerrel átrongyol, utas reszket a félelemtől a jobb 1en. Végre egy zöld, erre satufék. Kérdi az utas hogy ha végre zöld, miért fékez? Hát mert mindjárt jön keresztbe a kolléga :) Amúgy szvsz a leszólt és idióta amerikai közlekedésből ezt a "do not block the box" szabályt (meg még párat, pl all-way stop) simán átvehetnénk és derék rendőreinkkel beleverethetnénk a közlekedők fejébe... Ha nem megy akkor kamerákat a lámpák mellé, aki saját hibájából beszorul annak dádá.

randomuser1 2009.10.16. 15:14:34

én monnyuk azt a dugót is szeretem ami azért alakul ki mert a népek fosnak bemenni egy kereszteződésbe rettegve a bennragadástól, satufékeznek a töküres körforgalom elött, nem találják a fokozatokat a zöldlámpánál és ha rájukdudálnak, rögtön elkezdik mantrázni a kreszt h ígymegúgy, városban tilos, ők nem hibásak abban h nem tanultak meg négyszázmillió balesetmentes kilométer alatt autót vezetni, ők csak közlekednek, ahogy a nagykönyvben meg van írva...

Marcellusca 2009.10.16. 15:28:49

Asszem Baranyában sem lehet nagy élvezet vezetni.

index.hu/bulvar/2009/10/16/hatvan_gyanusitott_az_autosiskolas_csalassorozatban/

És még csodálkozunk, hogy milyen autósok járják az utakat, és milyen a közlekedési morál!
Gondolom ők "csak" azok, akik lebuktak. Mennyi lehet még?!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.16. 15:46:42

Nem akarok senkit védeni, aki bentragad a kereszteződésben, de a szabály tartalmazza az "előreláthatólag" szót. Azaz azért az néha előfordulhat, hogy halad a sor és te joggal feltételezed, hogy el fogod tudni hagyni a kereszteződést, majd a sor hirtelen megáll. Velem már fordult elő ilyen és persze nagyon kínosan éreztem magam.

Azóta sokkal konzervatívabban megyek bele a kereszteződésekbe, és azt is tudom, hogy tulajdonképp úgy is lehetne, hogy mindig a soron következő megvárja, míg az előtte levő teljesen átér, ekkor aztán garantált lenne, hogy ő is átfér.

Viszont szerintem ez utóbbi jelentősen lassítaná a forgalmat és szerintem nem is nem előírás, pont ezért van bent a szabélyban az "előreláthatólag" szó. Amibe belefér, hogy valaki néha téved.

Azzal persze maximálisan egyetértek, hogy ezzel rengetegen visszaélnek: még akkor is "úgy látják előre", hogy ők majd el fogják tudni hagyni a kereszteződést (aztán "meglepődnek", hogy nem sikerül), amikor már teljesen egyértelmű, hogy ők már nem fognak átférni.

SickBoy 2009.10.16. 17:29:11

@cso zsi: hehe, ott a pont :o)
Soha. Folyamatos sugárzást minden kereszteződésbe, a nagyobb terekre taktikai atomcsapást, mindjárt lenne hely közlekedni :o)))))))

daniferi 2009.10.16. 17:43:54

Kérnék tőletek egy kis segítséget. Novemberben megyek a fővárosba, 8. kerület, Bródy Sándor utca környékére. Hétvégén este mennék, reggel jönnék. Parkolót mennyire van esélyem találni? Esetleg van a környéken parkolóház? Ha jól tudom, este 8 után már nem fizetős az utcán állni, csak kérdés, találok-e helyet :) Szóval mire számítsak?

kispista2 2009.10.16. 18:43:50

@daniferi: Hétvégén ingyé' van, parkolóhely kevés, parkolóház drága

kispista2 2009.10.16. 18:45:29

@promontor: kb 90%-bal előre látható, hogy be fog ragadni az autós, mégis behajt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.16. 19:23:42

@kispista2: Igen, nagyjából ez az arány, sőt talán még magasabb is, a poszt teljesen jogos.

somur 2009.10.16. 20:01:01

@Marcellusca: Hehe. Múlt héten pont az a kép alakult ki bennem, hogy a Pestieken kívül a Pécsiek még azok, akik tök marhán vezetnek.
Pl. szinte mindenki csak a belső sávban érzi jól magát, holott azt nem indokolja semmi. Vagy pl. ha le akartam parkolni, a mögöttem jövő okostóni azonnal dudált, hogy minek lassítok - nem egyedi esetekről beszélek.
Győrben, Sopronban, Szombathelyen, Veszprémben, Egerben, Miskolcon, Szegeden soha nem volt semmi gondom. (Debrecenben még nem voltam sokat.)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 22:55:29

@newtehen:

A beosztás, a napi parancs és a szakterület együttese. Közrendest ha látnál néha forgalmat irányítani lehet sírva fakadnál....:)

Devil 2009.10.16. 23:51:06

Na szoval ez a szabaly igy elmeletben tenyleg szep es jo, csak epp dugoban nem lehet betartani. Se objektive se szubjektive.
Objektive nagyon sok esetben nem tudod megitelni hogy beragadsz-e. A keresztezodes kiterjedeset sem mindig egyszeru megbecsulni (van ami 50-60 meter hosszu, na ennek eppen hol a "vége", befersz-e meg oda) es ha a forgalom lassan bar de halad, akkor nem tudod felmerni hogy a lampavaltasig ki fogsz-e jutni; se a lampavaltasig nem tudod mennyi ido van vissza, se azt nem tudod hogy nem fog-e hirtelen megtorpanni a kifele meno forgalom - amitol te ugye beragadsz.
Szubjektive pedig sazert nem mukodik ez a szabaly, mert ha keresztben mar allnak az autok, es ezert 1 teljes zoldig nem hajtasz be a keresztezodesbe, es a kovetkezo zoldnel ugyanugy beallnak keresztbe masok, akkor vagy ott alsz az idok vegeig, vagy megiscsak becsorogsz es megvarod mig amugy pesties cipzarral beengednek. Amit altalaban meg is tesznek. A fo hogy ha behajtasz, legyen eselyed veges idon belul kihajtani, es ne alld el valakiknek teljesen az utjat.
Ameddig a behajtok nem nagyon pofatlanok, addig ez egy mukodo rendszer - dugoban szinte csak ez mukodik - vagy az ha rendor iranyit.
Ha valaki komolyan venne ezt a KRESZ szabalyt az olyan lampakat epitene amik akkor valtanak zoldre ha van hely a keresztezodesben.
A postiro es elvbaratai bizony nem sok gyakorlati tapasztalattal rendelkeznek, se pedig empatiaval, viszont nagyon szeretnek masokat felelossegre vonni olyan dolgok miatt amikrol nem azok tehetnek. Ameddig a fovaros nem tud epkezlab kozlekedesi koncepciot csinalni, es vegre is hajtani, addig a felelost nem egymas kozott kell keresnunk. Ugyanis jelenleg meg a legalapvetobb napi operativ feladatokkal is csak nagy nehezsegek aran tudnak ura lenni - mar ha egyaltalan sikerul pld jol kitablazni egy terelest...

kispista2 2009.10.17. 00:38:17

@Devil: Mindig meg lehet magyarázni, miért más a hibás, és nem az, aki szarik a kreszre. 90%-ban értelmetlenül hajtanak be a kereszteződésbe, és másoknak sokkal több hátrányt okoznak mint maguknak előnyt.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.17. 00:50:16

@Devil:

Érdekes szemlélet. Nem kevés gyakorlattal rendelkezem, és legtöbbször sikerül felismerni, hogy mikor nem kell beálljak a sor végére baromnak. Tudod az a titka, hogy nem a motorháztetőt bámulom, hanem egy pöppet messzebbre is ellátok. lehet rossz korban nevelkedtem... :)

M. Péter 2009.10.17. 21:42:24

Egy oraja lattam egy balesetet. Van egy T alaku keresztezodes, a szarabol csak balra lehet kanyarodni. A T felso reszen allt a forgalom, az utolso kocsi hatulja mar belogott a keresztezodesbe, a T szarabol megis bekanyarodott egy auto, es persze megallt az keresztezodesben. Mar neki se lett volna szabad kanyarodnia a zold lampa ellenere, de az utana jovo meg okosabb volt, es belement a hatuljaba.

Ki kene valamit talalni, hogy csak olyan vezethessen autot, aki tudja a KRESZ-t.

cso zsi 2009.10.17. 21:56:25

@M. Péter: Nagy dilemma ez.
A tankönyvírók, és az oktatók is mást tudnak ugyanarról a dologról, amit az oktató anno egyébként úgy tanult, ahogy a könyvben írva vagyon.
Most megfogtak 60 embert, köztük analfabétákat is (úgy néz ki, tényleg az), ez elenyésző ahhoz a mennyiséghez, akik az utakon cirkálnak, és közük nincs az ablaküvegen túli világhoz.

Devil 2009.10.18. 01:31:51

Persze lehet itt lekezeloen irogatni es magas lorol kiokatni (mindenkit) hogy ha mindenki betartja a szabalyokat akkor hude jo lesz minden, csak a gyakorlatban ezek a dolgok nem mukodnek. Mert hat mukodnek? Nem.
Es ha valami nem mukodik, akkor azon valtoztatni kell. Es azon kell valtoztatni, amin ralisan lehet, nem pedig azon amin nem lehet ralisan. Eddig OK? Realitaserzek betoltve? Megvan meg egyaltalan?
Pelda: a vilag boldogabbik felen a zebrak jo resze egyben fekvorendor is. Mukodik? Hat persze. Nalunk meg? Semmi. Es mukodik? Alig-alig.
Vilag bolfogabbik felen minden bokorban kamera van, mernek sebesseget, atlagsebesseget, mindent amit lehet. Mukodik? Hat persze. Nalunk? Mutatoban van egypar. OTT mukodik is, de mashol? Alig-alig. A baleseti statisztika sokat javult, de meg mindig sokszorosa a "Nyugati"nak.
A sajat magunk vallonveregetese hogy a sok autos a hulye aki beall a keresztezodesbe az megoldas? Javit valamin? Mukodik? Nem. Mukodo megoldas lenne pld. ha a zold ilyen eseteknel egyszeruen rovidebb lenne. Ha egy utszakasz beallt,minek oda olyan sok autot beengedni? A dugo nem lenne kisebb tole, viszont joval ritkabban ragadnanak be. Na de ehhez tovabb kene latni a motorhaztetonel meg az iroasztalnal.
Mukodo megoldas lenne ha jobb lenne a tomegkozlekedes es tobben hasznalnak. Persze ez jelenleg annyira realis mint hogy az osszes autos olyan okos es muvelt legyen mint az itt forumozok.
Es meg biztos lenne sok mukodo megoldas, de ez ugysem erdekel senkit - legalabbi senkit aki tenni is tudna valamit, nem csak a szajat jartatja.

flea 2009.10.18. 01:57:50

@Devil: egyrészt igazad van, hogy az ideális az lenne, ha fel sem merülne a kérdés, mert meg lenne oldva, hogy ne kelljen felmerülnie. És abban is igazad van, hogy meg lehetne és meg kellene oldani.

Viszont azt gondolom, hogy a mai Magyarországon erre várni nagyobb naivitás, mint azt feltételezni, hogy a kereszteződésbe jobb esetben bambán, rosszabb (és gyakoribb) esetben bunkón beállók - vagy legalább egy részük - nevelhető...

McKelek 2009.10.18. 20:16:34

Általában nem megyek be a keresztezödésekbe ha nem biztos, hogy átérek. Viszont erre elindulnak a gyalogosok keresztben zebrán pirosnál, mert azt hiszik, én már pirosat kaptam. Ha a túloldalon megindul a forgalom, akkor elindulok, ügyesen dudálok rájuk, ök meg néznek bután...

záporjózsi 2009.10.19. 19:01:25

@Mityu: Én éltem ott olyat, hogy lámpa és rendőr nélkül is működött. -> Rong: Elvileg az is, aki a Hungáriáról a Kerepesire, a városközpont felé, jobbra kíván kanyarodni a metró - villamos gyalogos átkelőn át. Sajnos ilyenkor nem lehet a KRESZ szerint a zebrán megadni az összes gyalogosnak az elsőbbséget.

@Rong: Igen, jó módszer. Sajnos kis hazánkban van olyan veszélye, hogy a kanyarodó után jövő csak a zöldet látja, majd meglepődik az álló járművön és a kormányán...

@RadyR: Ilyenkor elgondolkozom, hogy kiszúrtam-e a mögöttem állókkal...

@Nikorene: Ilyen helyzetek Budapesten a jelenlegi úthálózattal mindig is lesznek. Az Orczy útról az Üllői útra lámpánként 4-10 autóval több kanyarodik a lehetségesnél. Sok kanyarodónál ez a gond. Rájuk nem tervezhetsz, mert akkor soha senki nem jutna át. Mellesleg a Te pirosod és a kanyarodó zöldje után szokott lenni annyi tartalék, hogy néhány autó átjusson. Ehhez viszont annak kellene társulnia, hogy a lámpa színén és az előtte haladó seggén kívül mást is nézzen a T. autóstárs...

@Sokkoló Joe: Próbáltam nemrég elengedni egy jóembert, mert nem fértem volna el mellette. (Én jöttem jobbról, kanyarodtam.) Villogok. Integetek. Na az anyázásra legalább elkotródott...

Spikk 2009.10.23. 00:46:40

@M. Péter: Még ha nem is tudná, de látna is, nem csak nézne, illetve mérlegelne és gondolkodna mindenki, sokkal jobb lenne a helyzet. Vannak állítólag országok, ahol mindenki csak megy, amerre lát, mégsem egy nagy baleset az egész, mert figyelnek egymásra. Nálunk meg inkább hallgatja a rádiót és fogalma sincs, hogy mi történik körülötte, mert nem is igazán kíváncsi rá. Elég esélytelen, hogy itt bárki gyors és hathatós eredményt érjen el a népnevelés terén. És akkor még csak a közlekedésről beszélgettünk...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása