Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem hagytam, hogy átverjenek az autókereskedők

2009.11.07. 12:23 :: SilentSound

Jó használt autót vásárolni nem könnyű, különösen nem kereskedésből, mert a nagy részük egyébként is minden eszközzel csak arra megy, hogy minél többet húzzon le a szerencsétlen leendő vevőről. A múltkori Lagunás posztunk is nagy port kavart fel, még a hirdető is megkeresett azzal, hogy őt is átvágta a kereskedő a kilométer óra visszatekerésével. Frigyes ennél sokkal óvatosabb volt, időt, pénzt és energiát nem kímélve kereste meg a megfelelő kocsit, de minden bizonnyal jobban járt azoknál, akik az első, szépen lemosott autót megveszik.

2009. januárjában a helyi önkormányzatnál leadtuk a mozgáskorlátozott utalvány iránti kérelmünket.Sajnos elég szomorú történet önmagában is, annak ismeretében, hogy a gyerekek után kellett kérnünk, pláne. Elbírálva június végére, július elejére lett, hurrá, nézhetjük az autókat, vehetünk egy nagyobbat, kevésbé használtat. Eddig egy "régi" Swiftet nyúztunk, akármennyire is a szívünkhöz nőtt, kezdtük kinőni, főleg a csomagtartót.

Gondoltuk, valami alsó középkategóriás kombit/egyterűt csak találunk elfogadható állapotban úgy 1,4-1,5 millió Ft áron. A feleségem nagyjából rám bízta a döntést, el is kezdtem bújni a használtautós oldalakat. Tudni kell, hogy az utalványt csak kereskedőnél lehet beváltani, így a nagy többségtől eltérően nálam a magánszemély által árultak nem jöhettek szóba. Természetesen meg lehet oldani "okosan" is magánszemélytől ha van kereskedő ismerős, de nem akartam vállalni az ezzel járó macerát.

Tehát gőzerővel bújtam a hirdetéseket. Dízel kilőve, automata váltó kilőve, francia/olasz autók kilőve, klíma kötelező. Nagyjából ezek voltak a kívánságok, na meg az elfogadható futásteljesítmény és férjen bele a fent már említett keretbe. Nem lett volna baj a 150 ezer km sem, de csak és kizárólag megfelelő és ellenőrizhető karbantartás mellett.

Kezdett szűkülni a lehetséges jelöltek köre: Ford Focus kombi, Opel Astra Classic II kombi, Opel Meriva, Ford C-Max, Toyota Corolla kombi (AE11 és AE12 is), Toyota Corolla Verso. Nagyjából ezek. Találtunk párat, leegyeztettem, hogy megyek megnézni élőben is. Innen jön a kevésbé vicces rész. (Illetve most már az, de akkor tudtam volna bemosni egyet-egyet a tisztelt uraknak.)

1. kereskedés, Jász-Nagykun-Szolnok megye:
Opel Meriva, 2003-as, bordó, full fapad klímával és központi zárral. Gyanús volt, hogy mi augusztusban néztük meg az autót, a hirdetésben a képek februáriak voltak. Szerelővel beszéltem, azt tanácsolta, felejtsem el a kereskedést és az autót is, csak gond lesz vele...

2. kereskedés, Jász-Nagykun-Szolnok megye:
Ide egy Renault Megane kombit mentünk megnézni. 80 ezer km-rel hirdették, a belseje alapján legalább 280 ezer volt benne, iszonyatosan leharcolt állapotban. Ugyanott a kereskedő nagyon ajánlgatott egy fehér Opel Astra Classic II kombit, hogy az a tuti, nézzem meg, tip-top, nekünk az kell. Nem kellett... Vajon miért ajánlgathatta annyira?

3. kereskedés, Fejér megye:
Renault Scenic, 2004-es, bordó. Az orrunk elől vitték el, de a kereskedő szimpi volt és segített a paramétereknek megfelelő autót keresni. Sajnos ő sem talált, ő a pozitív kivételek egyike. Tényleg. Azon kevesek egyike volt, aki nem átvágni akart.

4. kereskedés, Fejér megye:
Toyota Corolla kombi, 2002-es, világoskék. Itt kezdődött el az érdemi keresés, az előző három igazából annyira nem volt komoly. Tehát kocsiba be, elmentünk megnézni. A kereskedő tipikus faházas, murvás nepper.  Beülök, telefonon hívom egyik barátomat, aki ugyanezt a márkát árulja újonnan. Sorolja, hogy miket nézzek.

Bal oldalt a küszöb alatt fut egy műanyag díszléc. Az utolsó patent hiányzott. Gondoltam ez legyen a legnagyobb baja, pótolható. A gyári kerekek helyett valami gagyi alufelni. Állítólag az első tulaj, aki egyébként a nepper egyik barátja volt, lecserélte... Apropó tulaj, volt neki egy második is, hölgy, nemdohányzó természetesen, aki munkába járáshoz használta az autót. Kicsit gyanús volt a 97 ezer km. Szervizkönyv volt, igaz csak az első 3 év vezetve, nem a helyi, hanem egy kb. 50 km-rel odébb levő szervizben...

A srác kérdésemre azt válaszolta, hogy ők nem tekerik vissza az órát, mert minek, úgyis kiderül... (Ki is derült...) Annyit azért bevallott, hogy e két hátsó ív javítva volt. Elvittük szerelőhöz. Fékpadra fel, kezdik nagyon csóválni a fejüket. Emelőre fel, fejcsóválás erősödik. Kezdik mesélni. A két hátsó ív javítva volt, a két küszöb is, hogy meddig, nem tudják, mert nem látják, hogy hol van eldolgozva a festék.

Az első lökhárító előző életében piros volt. A bal első futómű kukára való. A motor orrán-száján dől az olaj. A nepper eljátszotta a nagyhalált. Mondom neki, ha 1,5 millióért nem is, 800 ezerért elhozom. Nem. Hát nem. Ugyanott volt egy Opel Astra Classic II sedan, km óra állása ugyanennyi, a szervizkönyvet majd behozza a tulaj, hát persze...

Visszatérve a Toyotára. A kereskedő váltig állította a két tulajdonost. Lekérdeztük okmányirodában - még az átvizsgálás előtt -, ott kiderült, négy az a tulajdonos, és ami a legfontosabb: banki hitel van még az autón, nincs levéve a bank opciója, tehát át sem tudnánk íratni a nevünkre... Forrtam a dühtől, teljesen potyára mentünk, üzemanyag, autópálya matrica, egy nap szabadság ugrott...

5. kereskedés, Fejér megye:
Ide csak azért mentünk be, hátha találunk valamit. Nem volt, helyette beszélgettünk egy kicsit a kereskedővel. Elmesélte, hogy a 4. számú kereskedés nagyban űzi a visszatekerős mókát. Sőt, csak visszatekert autóik vannak. Tőle nem veszi meg a vevő, mert 180 ezret futott, az meg már milyen sok, de ugyanazt az autót elviszi tőle a kedves nepper, visszapörgeti, ott meg 80 ezer km-rel megveszi ugyanaz az érdeklődő több százezerrel drágábban.

6. kereskedés, Pest megye:
Renault Scenic 1.6, 2003-as évjárat a futásra már nem emlékszem, akkor már nem sokat adtam rá, inkább az állapotot figyeltem. A tisztelt kereskedő még csak fel sem állt az asztaltól amikor betértünk hozzá érdeklődni. Be lehet ülni, elmehetünk egy körre, de mégis hogyan képzeljük, hogy alá akarunk nézni... Köszönjük, viszlát...

7. kereskedés, Pest megye:
Citroen Xsara Picasso, 2003-as, 91 ezer km-rel. Állítólag egy anyuka hordta vele iskolába a gyerekét, a belseje nagyon le volt pukkanva, a kárpit iszonyatosan bolyhos, a sebváltószoknya szanaszét szakadva. Egy laza 100e km-t simán letagadtak...

8. kereskedés, Pest megye:
Renault Scenic 1.6., 2003-as évjárat ez is, 85 ezer kilométerrel. Kereskedő kinyitja, üljünk be, ha akarjuk vihetjük a műhelybe alánézni, adnak rétegmérőt, jöhet a mi szerelőnk is. De pillanatnyilag nincs ideje, nézegessük csak az autót, ha kérdésünk van, keressük. Átnéztem az autót. Gyanúsan rendben volt.

Szerelőmet riasztottam, hogy jöjjön. Közben a feleségem megtalálta a szervizkönyvet, benne minden bepecsételve, igaz nem márkaszerviz által. Sebaj, mert mellette volt az előző tulaj telefonszáma. Közben leellenőriztük, tényleg ő volt az egyetlen korábbi tulajdonos. Felhívtam. elmondtam ki vagyok és mit akarok, jót beszélgettünk.

Elmondott mindent, őszintén, a korábbi kisebb javításokat is. Egy helyen javítva volt a fényezés és a szokásos gyújtótrafő csere már megvolt. Még meg is hívott magához az Assistance kártyát ideadni. Az autót közben megemeltük, átnéztük. Nem minden volt rajta tökéletes, kicsit rá kell költeni, de egyébként újszerű állapotban van. Elhoztuk. Az km óra állása garantált.  Az autóval semmi gond nem volt azóta sem.

Voltunk még sok helyen, de azok még ennyi említést sem érdemeltek. Látunk újjáépített másik Toyotát, autópályán élt Opel Astrát (a felverődő kavicsoktól lepattogzott a lökhárító és a motorháztető nagy részén a fényezés), Ford Focust, amely "garantáltan nem volt céges autó", harmadik Toyotát aminek "csak" a hátulja volt újááépítve, szóval sok mindent. Ráadásul ezek nagy részét már én szúrtam ki, szerelőig el sem jutottunk. Természetesen mindegyik 80-90 ezer kilométerrel...

Közben kaptuk az okos tanácsokat, úgy mint "Japán autót ne, csak németet!", ezt olyantól aki az életében nem ült még Opelen kívül más autóban. Olyat is, hogy "Isten őrizz, nehogy franciát!", szintén opelestől. Volt aki a Toyotára esküdött, a végén meg kiábrándultam mindenből és vettünk egy franciát...

Akit érdekel, megkereshet privátban és elárulom a kereskedések nevét, egyik-másikat ajánlatos messziről kerülni. Ha meg valaki ilyen Renault vásárlásán töri a fejét tudok adni pár tippet, hogy mit kell nézni laikusként, szerelővel történő átnézetés előtt.

190 komment

Címkék: autó sztereotípia lehúzás autókereskedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vittore 2009.11.07. 22:45:59

@cso zsi: Nyomorult!Mi az hogy biztos nem??? Ha egy fikarcnyit is értenél az autókhoz, nem itt koptatnád a billentyúdet.

Káposztakukac 2009.11.07. 22:57:58

@McK: ez talán rossz példa, mert az e39-es egy meglehetősen modern konstrukció. de gondolom ismered azt a híres modus vs. volvo 940-es videót...

vmaast 2009.11.07. 23:00:37

@s9e: Mert ott csak hegesztők meg fényezők dolgoznak ugye :)
Nos, ezen dolgozz még egy picit...

j311 2009.11.07. 23:05:46

@Mityu: Enyim Lada is 20 éves mégsem eszi a rozsda. Napi használatban van.
Igaz benne van havi 25k-ban a benzin, de nincs rá +40k HUF törlesztő. :DDD

Col.Maybourne 2009.11.07. 23:14:07

@potha: Tevedsz valoban, Golf Plus a jargany. A fogyasztasa azert 5.5, mert napi 180km autopalya 120km/oraval, a tobbi 20km orszagut. Varos nincs benne. Auto nem elado.
Egyebkent asszonykanak van egy 1 eves Fiesta 1.4TD-je (PSA), 4.1-gyel jar vele. Hja, belga gazolaj...

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2009.11.07. 23:14:58

@stikasz_1: Ha jól megnézed a Suzuki használt-árakat, akkor feltűnő, hogy elég drágák. Legalábbis a hivatalos kereskedésekben.

(6 éves 1.3 millió felett. Nem semmi)

McK (törölt) 2009.11.07. 23:25:37

@Káposztakukac: Nem hiszem,hogy rossz példa.
Módus 5 csillag,e39 4 csillag..
Tehát elvileg a Modus a biztonságosabb..

Biztos így is lenne ,mondjuk falnak ütköztetéses tesztben.
De ha egymásnak mennek..maradnék a BMW-ben,csillagoktól függetlenül.

s.o.v.i.e.t 2009.11.07. 23:29:18

@Kabeka: az M6-os BMW-ket, vagy inkább a Lexus LFA-t.

cso zsi 2009.11.07. 23:34:03

@vittore: Baj van? Lazíts.
Nem értek az autókhoz. Használom őket, és hibalistával adom át a szerelőnek.
Azokból a Fiat dízelekből mutatóba látni egyet-egyet, amik az első 4 évük alatt széthullottak.
Ami Citroen Jumperként él, az Ducatoként fémhulladék. Fiorino-t szintén nem látni. Bezzeg huszonéves 100-as szivar az még pöfékel, akár dízel,akár benzines. Ott a körítés hibásodik meg sűrűn.
Barkason a fékek beállíthatatlanok.
Opel Combo évjárattól, és motortól függetlenül szar.
Ford Escort-Mondeo dettó. Csak a szerelőknek jó munkalehetőség.
Nem hosszú távra tervezett autók.

dajan 2009.11.07. 23:34:57

Összetörték a vadiúj kocsimat. A bíztosító korrekt volt és rendesen fizetett. Bementem egy használt kereskedésbe egy szépen lemosott renault 19-et próbáltam ki l996-os . Annyira jó volt, hogy 199 ezer forintért megvettem. Műszakival, zöldkártyával és átírással együtt. Egy éve használom hibamentes, 40 ezeret
tettem bele. Amikor kihoztam akkor kb 100ezret ráköltöttem. Nem bántam meg, hogy nincs új kocsim, hiszen ez már többszörösen megkereste az árát.

McK (törölt) 2009.11.07. 23:42:24

@cso zsi: "Nem értek az autókhoz."

A leírtakból ez egyenesen következik.
Ezzel egyet tudunk érteni.
A Fiat JTD motorja a kategóriájának élvonalába tartozik..
Bocsánat.
A huszonéves Diesel szivar AUDI motorja világ életében egy klozet volt,szemben a 100/a6 5 HENGERES 2,5-ös TDI-jével,ami egy elnyűhetetlen igásló.

A világ legjobb Diesel motorja pedíg a VW konszern 1,9 SDI/TDI-je volt a 90 LE-s változatig.

s.o.v.i.e.t 2009.11.07. 23:43:32

@cso zsi:

te a kerékagyon tolod a cangát; nem? ;)
kocsikból sem kell általánosítani. minegyik lehúzásra tud jönni egy-egy ember,, aki cáfolja a saját tapasztalatai alapján..

kocka ladát mindenkinek egyenes váltóval koppány kipufogóval!!!!!!!!

thinker_ 2009.11.07. 23:45:42

@redriot77: én évi 35-40 ezret megyek, de sosem azért vettem dízelt mert jobban megéri, hanem azért mert más feeling. a benzinest nem szeretem.

cso zsi 2009.11.07. 23:48:12

@McK: Tán a Modussal, és egy Volvo (azt hiszem) 740-essel volt egy ütközéses törésteszt.
A Volvo korának legbiztonságosabb autója volt.
Félfrontális ütközésnél rosszul jött ki a buliból.
Amíg szivarral jártam, biztonságosnak éreztem a mérete, és a tömege miatt.
A mai autók elfogynak, a régiek görbülnek.
Abban a szivarban frontális esetén a motor hátramozdulása az utastér alá történt, és a kormányt berántotta a műszerfalba. Övfeszítés nem volt.
Azzal sosem volt eseményem, de láttam pár töröttet.
Nem állítom, hogy egy Thaliában hú de biztonságban érzem magam, de annak legalább van hátsó tűzfala, mint a szivarnak volt.
Sok más kocsinak meg nincs hátsó védelme.

cso zsi 2009.11.07. 23:51:12

@s.o.v.i.e.t: Sosem volt Koppányom.;)
Másfél millát meg kerékpáron nem tudom, mennyi idő alatt tekernék az órákba. Autóból is huszonvalahány kellett hozzá.

McK (törölt) 2009.11.07. 23:56:17

@s.o.v.i.e.t: Aki egy ladára koppányt rak,azt kilőném az űrbe ruha nélkül.
Igénytelen állat,aki ilyet tesz.

s.o.v.i.e.t 2009.11.08. 00:06:36

@McK:
már épp kérdezni akartam, hogy mi a véleményed azokról, akik koppányt raknak alá.

s.o.v.i.e.t 2009.11.08. 00:08:40

@cso zsi: csalva, mint az összes nepper..
amúgy miafax? piacozol? fuvarozol? lopni jársz? vagy mi a szitu? inszomniás vagy, hogy ennyit vezetsz?

cso zsi 2009.11.08. 00:30:16

@s.o.v.i.e.t: Alapvetően karbantartás volta feladatom az első 15 évben. Szükség esetén fuvaroztam is, volt hogy keresetkiegészítésként, és volt, hogy az aktuális sofőr nem ért rá, vagy nem tudta egyedül ellátni a feladatát.
A városi vezetésből kifolyólag akár taxizhatnék is, de sosem volt műfajom az emberek átvágása.
Inkább a megsegítésük, ha olyan gondjuk volt, amit meg tudtam oldani.

Col.Maybourne 2009.11.08. 00:32:31

@McK: Egyetertek: VW1.9TDI 90LE. Semmi baja, tizezrenkent bele egy liter olaj (szinte hajszal pontosan) es kesz. 15 ezrenkent meg szerviz. Mivel elertem a 200e-t csere, de a kovetkezoben is ugyanez a motor lesz.

s.o.v.i.e.t 2009.11.08. 00:33:21

@cso zsi:

huhh.. néhányaknak olyan gondjuk van itt a városi közlekedésben, amit a guillotin oldana meg leginkább...

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.08. 00:42:12

@cso zsi: Szerencsére tulajdonomban nem, csak birtokomban voltak.

Mözsán: Céges, újonnan (fullos), 2 év használat, ebben volt a gyújtótrafó és a generátor garanciában.

Clio: Céges futkosós, apró filléres hibák.

Thalia: Fater vette 1 éves korában (most 4 éves), ezt valószínűleg anyuka streetracer kisfia használta. Hátsó kerékcsapágyak valószínűleg a kézifék kanyarodás közbeni használatától, illetve a /35-/45 gumiktól mehettek tönkre idő előtt. (Lehet kapni csapágyat 6-8000/db áron, de azok golyóscsapágyak, nem sokat bírnak a magyar utakon, a (gyári) hengergörgős ára magasabb.)
Generátorcsere vásárlás utáni első héten, kereskedés fizette (diódasor hiba, 2 óra alatt 0-ra szívta az akksit).
Váltó: Nos, a 3-as fokozatot nehezen, recsegve veszi, 4-et néha kiszórja (lásd előélet). Jelenleg azon vagyunk, hogy egy minél kevesebbet futott totálkárosból szerezzünk egy jót (külföld).

Fordom volt és van(=napi használat, 4 éves, hibátlan, újonnan vettem, csak pályán használom, szerviz az előírtnál gyakrabban), Fiatom van(=youngtimer, imádom), Toyotája kedvesemnek van(=figyelek rá).

s.o.v.i.e.t 2009.11.08. 01:00:30

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

a lenti halmaz (ford,fiat, toyota), cso zsi által elmarasztalt példányai közül az egyik van nekem is. 25x.000 kilométerrel.. nyáron volt benne hátsó csapágy csere. párban cseréltem. 20.000 volt az ár. nem volt pofám annyit adni és adtam 25-öt.. hátsó híd ki, csapőgy csere, híd be- nem tudom, melyik kocsin mennyit bír a csapágy, de ha negyedmillió kilométerenként 25.000-be kerül, akkor ebből a kocsiból megyek nyugdíjba.

bazd meg 2009.11.08. 02:43:07

Abban a sokat utalt usaban pl, minden auto, ugymond forgalmiaban benne van az aktualis kilometer allas, tehat csalas kizarva, csak az okos magyaroknal van ez maskepp, na pAAAAA ;^)

?aztaaa? 2009.11.08. 04:23:40

volt egy VW boram, dizel. Volt benne 180e km. Nemetorszagban vettem. Amikor el akartam adni, 30 erdeklodobol 30 elszornyulkodott hogy mennyi km van benne. Meguntam a dolgot, 105e km-re ora visszaallitva, 3 heten bellul elvittek.
Ugyhogy sajnos az emberek 90%a tenyleg azt hiszi hogy bagoert agyonkimelt autot lehet venni.
Ostobak az emberek.

Azota fele arban vettem egy renault megant. Rosszabbra szamitottam. Gyujtotrafot csereltem, es azon kivul semmi. Csak a szokasos kotelezo. Lehet szidni a franciakat, de szerintem rosszabb a hire mint valojaban.
Es akkor adja hozza mindenki azt hogy mennyivel olcsobban veszi hasznaltan.

magyar-magyar szótár 2009.11.08. 05:07:42

@McK:
Első lépés: NE MENJÜNK BE olyan kereskedésbe, ahol ki van írva a "mozgáskorlátozotti utalványt beszámítunk" A példámban szereplő szolnoki , ott "Eri Car" néven ismert band a normális, mondjuk kötéseket figyelmbe véve.. normális piaci ár 20-30%-kal növelt értékén teszik ki eleve az ártáblákat. Beviszi a paraszt az autót, mondjuk 4 éve vett 600ért egy A Vectrát, és 520-at akar érte, akkor nem javasolja neki a 499ezret, tőle ott állhat a Vectra kilenc hónapot is, sőt!!! (= tárolási díj)

Másoknak, akik lebunkóztak tahóztak.
MINDEZEK amiket írtam, "nem én vagyok" a helyzet ilyen.
Automata váltós autóban az automata váltó kb 250-300ezer km-t bír. Mivel a magyar Meseországban is él, el AKARJA hinni, hogy az autómataváltósd autó, amit Izom Tibor feszt padlóra küldött gázpedállal hajt (kapar még 3-ikban is) nincs széjjelpörgetve. Namost van Szigetszentmiklóson egy jelentős magar művész, aki TUD IS automata váltót javítani, ami különben nem akkora ördöngősség, csak ugye pénzbe kerül, a művészetnek ÁRA van. Azonban Németországban, főleg Svájban, ahol minden autó jóformán amerikaikivitelű és automata, csak az austaschent ismerik nem szarioznak javítással. Namost egy hat éves, vállalkozó által használt automata autóban 360000 km van.. ehhez vegyük, hogy a szigetszentmiklósi művész kb 140000 -ért javítja meg (néha, ha szerencseéje van, 30000 tényleges BRUTTÓ REZSI költséggel megússza a mester, néha enm...) Ki az a magyar, aki 140000-et simán letesz egy automataváltó javításért.

Nevetségesnek tarom a hisztit a "karambolos autók körül" vegyünk példának gyöngéden, ám jelentős horpadásokkal koccant autót vagy amelyiknek "garantáltan női tulajdonosa" volt, azaz a négy sarka körbekoccantgava és olcsón javítva. Ezut látja a kedves segítő autószerelő karambolosnak, holott a karambolos autót igazából egy totálkáros hátuljú meg egy totálkáros elejűből mondjuk az A-oszlop és az egész tető mentén, de alul nmerőlegesen varrták össze.. ezezk az autók törnek ketté a következő balesetben, viszont a vastagságmérő semmit se mutat, nincs az így összevarrt autó gitt, minden vastagság gyári és a fényezés is eredeti, ámen!

magyar-magyar szótár 2009.11.08. 05:26:15

A francia-olasz és japán autókró.

Aki számára az autózás annyi, hogy A-ból B-be eljutni egy dögunalmas autóval (kivéve Honda, amihez viszontképzett szerelő Magyarországon NINCSEN! minimum érettségi, számítás és autoelektronikai ismeretek és folyamatos gyári eredetű továbbképzés, évente 2-3 3 napos bentlakásos a főtanműhelyben..) ami sokat fogyaszt, de neki a tankolás nem szám, Toyota Yaris pl 7 liter... a Prius, a vegyes elektro-benzines pl többet eszik, mint egy magyar gyártású V.A.G. 1,8 T vagy 2,0 TFSI
Az vegyen japánt, megy, ki a világból, az átlag magyar autós 10ezret hajt, az átlag magar üzleti használat pedig kb 60000 évente. Egy Toyota simán elmegy gond nélkül.. hagyjuk a Toyotát, egy esztergomi Suzukival az első 250000 km-en, ha mentek is vele, meghajtották, hogy ne kormolódjon be a motor, akkor 250000-et elmegy mondjuk 6-7 olajcsere meg vagy 5 légszűrőcsere kéne.. minimum..
Semmi sem az igazi már, mert magától szétesős autókat gyárt már mindenki, mert nem is kell senkinek egy 10 éves [ típus a szerkesztőségben :))) ] polgári autó, ami autópályán 140-nél 6,2-őt fogyaszt,m egyébként az éves nagyátlaga 6,8, a CO-ja 20 éves korában az értékhatár 20%-a... a katalizátora a második komplet kipufogórendszert éli túl, a porcelánja fehér... Kinek kell egy olyan autó, ami gond nélkül elmegy 750000-et?
Az a baj, hogy ideföl jóformán senkiben nincsen annyi realitásérzék, hogy fölmérje, ma már, aki 5 millióért vesz autót, dízelt, nem azért veszi, hogy évi 7500-10ezer km-t menjen vele!!! Németországban egy főnöki vezérhajó áévente 120000 km-t megy! Ez 3 év alatt 360000.. erre a km-futásra mondták minisztereink, meg ettte be az őrezred a jónépet "nullára futott leharcolt,. leáll menet közben" Egy fenét, behozza a nepper, visszacsévéli 30000-re és se az autószerelő, se a sok okostojás nem jön rá, pedig a gyári szervízkompjuter ki képes olvasni a valós futást: de senki nem akar azzal szembesülni. Tömegesen hoznak be taxikatNémetországból Ausztriából (fekete színű, dízel alapmotoros, de luuxus-alsókateg!!!) 750000 km van a 7-8 éves autókban , visszacsévélik 180000-ra és kész, már viszik is és ami lényeg GOND NÉLKÜL HASZNÁLJÁK-
Ámde ezek között egy se Citroen vagy Peugeot. Vagy Renault Laguna.
Ezek az autók művésziesen készülnek, franciás bohóságok az elektronikában, bár a haverom 15 éves fia a Peugeot 406-ost komplet átkábelezte és azóta jó. Mibe hal bele a francia autó?? Egyszerűen zárlatos lesz az összes kábele, és amikor ez a betegség eléri a gyújtást, beszarik a kompjuter. Eldobnak francia autókat, pedig egy jó elektromos MŰSZERÉSZ kb egy hetes munkával 100000 -ért feltámasztja.

Valamint: Aki évente 100000 km-t vezet, az nem szeretne pihe-puha selymes bársonyos ingó bingó Peugeot meg Citroen ülésben ülni, elhiszem, hogy városi úrvezetők azt a napi kétszer 800méter 3-4 km-t le képesek ülni a JUJDEKÉNYELMES ülésben.

Én ráhagyom, tőlem vegyen, aki akar 4-6 éves Peugeot vagy Citroen (a kettő ugyanaz a lényegi részeiben, csak a látványszint különbözik!!!) PSA gyártmány, ami csak a marketing-értékersítési vonalon különül el. Csak figyelmeztetetk mindenkit: Egy Peugeot vagy Citroen első kuplungcseréje 150000-nél, és ha gyáriszervzben csináltatja MÁR SOHA NEM ELSZ IGAZI!!! Az elektronmika beszarik, a fos ülések széjjelülődnek 300000 km után. Minden, ami műanyag szar és zörög és fos az egész. Ez nem elő, hanem útóítélet, sok-sok zokogó embert láttam már, aki tündéri szépségű kis franciáját a bontóba küldte, pedig nem kellet volna, csak itt is: külön szerszámok a szervizekben, különös képességek és nagy tapasztalat.
Surányi Endre bácsinak Citroenjei voltak, baj nélkül használta az öreg, emrt ÁPOLTA GONDOZTA és ismerte a csíziókat. Biztos van módszer, amivel óvni lehet az elektromos rendszert az elöregedéstől és van olyan sufbni mester, aki tud úgy kuplungot cserélni Peugeot-Citroenben, hogy ne kelljen 50000 után megint szerkezetet vagy kinyomócsapágyat cserélni.

magyar-magyar szótár 2009.11.08. 05:27:34

Elnézést a sok elütésért, de csuklóból az ablakba írtam és féltem, ha még sokáig pöntyögök,"elszáll" az egész, így nem javítotam...

magyar-magyar szótár 2009.11.08. 05:32:22

A szerelő jótanácsa: A legganyébb szerelőknek van a legjóságosabb nagybácsi/unokafivér képe. Nem egy nyugdíjasautó fog javasolni, amiben van 150000 km és majd csak 100000 km megtétele után kell (10 év múlbva...) foglalkozni vele, hanem olyat javasol, amit majd hord hozzá a paraszt (vált. "buzi") előre röhög a markába, mert egy Peugeot vagy Citroen termeli a pénzt neki majd... Ha ezere szakosodik, a konkurencia is kisebb, mert sok szerelőnél egyszerűen a a PSA gyártmány "KI A PORTÁRÓL!! NEM VÁLLALOM!!"
Egyszer szervizes kollégáim között szabályos parasztlázadás tört ki, amikor a főnök vállalni akarta unokanővére Picasso-ját. ..

Akinek száraz adatok kellenek: Tesséj végigbogarászni egy PSA autó normaóra-normaidő táblázatát, mindenre másfél-kétszer annyi idő van megadva, és akkor ezt tessék beszorozni mondjuk egy mezei 3200Ft/órás díjjal.. Ami egy náci autónál 0,4 óra, az egy PSA nál 1,6 ...

Fishbed. 2009.11.08. 07:14:46

@Káposztakukac: @McK:
Nem akarok okoskodni, de nézzetek utána, hogy mi alapján osztogatják a csillagokat és, mit érnek ezek az EURO NCAP teszteken. Hamar gyorsan a találtam 1-2 cikket ami ezzel foglalkozik.

totalcar.hu/magazin/velemeny/encap/
www.vezess.hu/hirek/euro_ncap_a_torestesztek/4038/

és egy kicsit hosszabb cikk:

hvg.hu/cegauto/20060228toresteszt.aspx

Pistie 2009.11.08. 07:23:24

Lehet már leírták páran, nincs időm visszaolvasni, de:

"Dízel kilőve, automata váltó kilőve, francia/olasz autók kilőve, klíma kötelező. "

"Renault Scenic 1.6., 2003-as évjárat ez is, 85 ezer kilométerrel. (...) Elhoztuk. "

Haljak meg de a Renault francia..

Jovanotti 2009.11.08. 08:57:34

Gratulálok!

Megtestesíted az igazi kretén autóvásárló fogalmát!
De miért is:
1.Szerelő???? Milyen szerelő? Hajszárító? Kávéfőző? Ennél már csak az jobb ha a szomszéd feleségének a barátnőjének a fia mondja, hogy ott szar autók vannak...
2. Visszatérő motívum: Renault, ugye az elején leszögezve olasz/francia NEM. Akkor mi a francnak nézted meg????? Mellesleg az eszedbe sem jutott, hogy esetleg a másik autó amit ajánl az esetleg valóban sokkal jobb?
3. Na, egy üdítő kivétel
4. Ha jól értem a kereskedő elmondta az auóról a tudnivalókat (többé-kevésbé). A tulajdonosok száma nem biztos, hogy mérvadó, mert a kereskedőt is bejegyzik tulajdonosnak, pedig ő csak árulja az autót.Ha egy első tulajos kocsi visszakerül a márkakereskedésbe, az új vevő már a harmadik tulaj lesz, pedig nem is...
A hitel addig nem jelent semmit, amíg a kereskedő be nem mutatja a bankos záradéktörlő levelet, ugyanis az autótulajdonosok 99%-a (nem elírás), ha meggkapja a banktól a törzskönyvet, úgy gondolja ezzel rendben is van a hitel törlése...pedig nem is.
5. Ez tényleg így van, esetleg ott kellett volna jobban körülnézni.
6. Tipikus pesti kereskedő...
7. Ez is...
8. Ismét Renault (csak emlékeztető: olasz/francia nem), ráadásul ezt meg is veszed.
Megtestesíted a tipikus magyar vásárló, az ötödik emeltről: jó adag üldözési mánia, "okos" tanácsadók, aztán megveszed azt amit nem akartál.
Folytatom: rá is fogsz jönni, hogy a Renault nem a te autód, de eladni majd csak három év múlva tudod (addig fogcsikorgatva utálod), amikor is a világ legjobb autójává válik arra a kis időre míg eladod...

hornyuszi 2009.11.08. 09:01:54

Sok hasonló cikket olvas az ember, de igazából mindig egy kérdés merül fel bennem: miért nem írja soha senki le azt, hogy pontosan melyik kereskedőnél volt? Ha más blogokban leírják, hogy ez vagy az a termék/szolgáltató fos, akkor miért nem lehet ugyanezt megtenni egy "kereskedővel"? Szerintem mindenki okulna belőle és felesleges köröket, kidobott százezreket, milliókat lehetene megspórolni a köznek. Tartozunk ennyivel egymásnak, és minimum ennyit megérdemel az a kereskedő/kereskedés amelyik lehúzott és hazudott, vagy éppen ellenkezőleg, teljsen korrekt volt.
Tudom, maradok örök idealista...

ariadne_9 (törölt) 2009.11.08. 09:16:12

@McK: Kinek képzeled magad, hogy ilyen stílusban irogatsz?
Te teljesen félreértetted amit írtam. Ilyen hülyét még az életben nem láttam blogokon, mint amilyen te vagy. Te is csak egy nagy szájú, szemét pasi vagy, aki lenézi a nőket, meg mindenkit.Persze fikázd csak nyugodtan a világot, hátha jobb lesz. Paraszt. Szarjál sünt.

Tibike15 2009.11.08. 09:36:54

Hasnált autóvásárlás mindig lutri és az is marad. Az a baj, hogy az emberek támasztanak irreális igényeket a használt kocsikkal szemben, mindenki hajtja mint állat a kocsit, de amikor használtat akar venni, akkor egy olyan autó kell neki, ami nagyon olcsó, nagyon tipp-topp, kevés kilóméter van benne, megkímélt, karcmentes meg tudom is én.

Igen, van ilyen autó én például 2000-ben láttam egy ilyent, de szegény tulaj akkor sem tudta érvényesíteni a felárat érte, mert nem hitték el neki, hogy csak egy karc van tolatás miatt, egyszerüen nem akartak neki többet adni érte, mint a hasonló, de leharcolt fiatokért.

órapörgetés is azért van, mert egyszeri hülye ember megveszi ugyanazt az autót, ha 80e van benne, de nem kell neki, ha 180 vagy 280, mert az sok, pedig ugyanaz az autó.

A 80e km futásról csak annyit, hogy nekem a második autómban, amit tényleg nagyon ritkán használunk, van most 65e km és 5 éves a kocsi.
Szóval így higgyük el a 80e km-t egy 10 éves autóban, ami ráadásul nem is második autó sok esetben.

Nyugodjunk bele, hogy mindig átbasznak minket, mert mi ezt igényeljük.

Volt egy ismerősöm, aki nagy arccal állította, hogy őt nem lehet átbaszni, mert annyira ért az autókhoz. A vége az lett, hogy vett egy nagyon jó állapotú seat-ot, amiről később kiderült, hogy taxi volt :)

Alf (törölt) 2009.11.08. 09:40:23

A franciák kilőve, úgyhogy megnéztük a következőket:

Renault Megane kombi
Renault Scenic, 2004
Renault Scenic 1.6, 2003
Citroen Xsara Picasso, 2003
Renault Scenic 1.6., 2003

Érti ezt valaki???

cso zsi 2009.11.08. 10:10:30

@magyar-magyar szótár: Rálátásom van pár autófényező műhelyre. (Szó szerint, mert három van egymás mellett, és az ablakomból odalátni)
Oda hordanak pár érdekességet, a fél autótól kezdve a már összehegesztettig, és bizony ott még látszik, hol került be a mellimplantátum a bögyös macába.
Suzuki Swifttől a Merciig bármi.
Idehozzák, valamit csiszolnak rajta, visszamegy a karosszériáshoz, majd visszakerül, és egy hét múlva egy "új" autó áll az udvaron.
Amikor az ötajtós Suziban az egyik oldalon látszik a merevítőidom a hátsó sárvédőnél, a másik oldalon meg csak a lemez van, az elgondolkodtató.
Vagy utólag kerül bele (festés után?), vagy "a kárpit ápol, és eltakar".

magyar-magyar szótár 2009.11.08. 10:15:49

@Tibike15: Én viszont magam melegítettem le a vállalkozási engedély száma matricáját egy Taxi Toledóról, kutya baja se volt, príma autó, akinek eladtam annak is megmondtam, hogy taxi volt, anyi bajjal, hogy a kínzója, az az állat, taxisnak látszó segg lezúzta a két köszöböt az Őrs vezér térnél fel-feluggrajtván a járdaszigetre.

Semivel sem rosszabb egy extaxi , mint egy olyan nyugdíjas bácsié volt Suzuki, amiben 100000 km-en át a szervízben csak x-elték az olajcseréket, de nem cserélték le. FIGYELEM! Tipikus Suzuki Service Trükk! Légszűrőcserét is csak ikszel. Miért? mert a suzukis kereskedések tudnak a legkevesebbet fizetni anak a pár baromnak, aki semmiért is dógozik nekik... Ott lopnak hát, ahol tudnak.
Miért? Mert a Suzuki értékesítésen van a legkiseb haszon és az összes akciót a kereskedők kontójára nyomatják.

Hajh, ezek a hiedelmek, ezek a hiedelmek!

magyar-magyar szótár 2009.11.08. 10:18:14

@cso zsi: A réggebbi Suzukik egyik előnye ez volt: Annyira gyönge a kaszni, hogy a kunai típusú autóötvös művészek sem képesek összevarrni csavarodik a kaszni már egy padkázástól is. Hiába vágja le az elöl káros nagyhátulját javítósnak, a konzervbádogban akkora csavar van, hogy 1000 km-en leeszi az egyikoldali hátsógumit...

2009.11.08. 11:28:02

@ariadne_9: "Te is csak egy nagy szájú, szemét pasi vagy, aki lenézi a nőket"

Szerintem a nőket senki nem nézi le, egészen addig a pontig, amig nőként viselkednek, és elfogadják azt a megváltoztathatatlan tényt
hogy nőnek születtek. De a 21. századi öntudatos emancipált nő, mindenben jobb akar lenni, mint a férfi. Ahhoz még harcolni kell sokat.

A topikhoz: Minden használtautós probléma egy tőről fakad. Magyarországon aki eladja a kocsiját, szinte biztos, hogy egy leharcolt, lepusztult, összevisszatört bontószökevényt dob piacra, amit alkalmilag eladható állapotúra glancoltak.

A vevő meg azt hiszi, hogy a használtpiaci ár felének a felére alkudott árából, vadiúj hibátlan autó tulajdonosává válik.

Ha betartana az ember néhány alapszabályt, sokkal elfogadhatóbb lenne a helyzet:

- Használtautó vásárlása esetén örökös társunkká szegődik a javítás.
- Ha becsülettel cseréljük az alkatrészeket, és kerüljük a tákolást, gányolást, félmegoldást, akkor bizonyos idő után elfogadható állapotú, megbízható használtautó tulajdonosai lehetünk
- Nem a kilóméterszámláló alapján döntünk. Állapotra koncentrálunk.
- Használtautóra nincs garancia. Nem kellene évekig pereskedni a leszakadt wunderbaum miatt is.
- Vétel előtt alapos átvizsgálás, egy ismerős, vagy független szakival. (nem wannabe szakival)

Nagyjából ennyi.

firg 2009.11.08. 11:37:40

"Láttunk autópályán élt opel astrát,ford focust ami garantáltan nem volt cégautó..."a cikkíró nincs tisztában vele,hogy a motor kopásáért leginkább a gyakori hidegindítás a
felelős,a futóművet leginkább a városi környezet amortizálja,ha nem így van javítsatok.Mi a baja az autópályás kocsikkal?Kőfelverődés ki nem szarja le.Korábban le kellett cserélnem az egy éves xsara picassómat 12 ezer km-rel,nem bírtam törleszteni a banknak.Hosszas keresés után egy 2002-es passat 1.8t-nél kötöttem ki.Kapaszkodjatok!!!! 200 ezer km volt benne és céges.De az összes szervízszámla megvolt szervizkönyvel,mivel gyógyszergyáré volt a kocsi nem sumákolták el a szervizeket.Tipikus autópályán élt kocsi,apró kőfelverődések stb.DE!!!nem észlelhető olajfogyasztás,a futómű hihetetlen jó (a Passat achiles sarka),pár ezer km-t beletettem de zéró hiba.Miért írtam le?Magyarországon sztereotípia,hogy sokat futott céges kocsit nem szabad venni,én nem így döntöttem és ma sem bántam meg.

sebesensuhanonyilvesszo 2009.11.08. 11:39:26

Szia!

Mivel privát elérés nincs feltüntetve, így nekem is szükségem lenne a név nélkül említett kereskedésekre. Főleg, hogy hasonlóan kocsikeresésben vagyok.
E-mail: klotildelmentvadaszni kukac citromail pont hu

Előre is köszönöm.

2009.11.08. 11:47:02

@firg: "hogy a motor kopásáért leginkább a gyakori hidegindítás a felelős"

Inkább úgy helyesbíteném, hogy a hidegindítás utáni azonnali igénybevétel (és túráztatás) a felelős. Az olaj az indítást követő 1-2 mp belül megérkezik az összes kritikus helyre, de kenés nem optimális, amig el nem éri az üzemi hőfokot.

Én télen minima 10 perc alapjáraton ketyegés után, finoman közlekedve járatom üzemi hőfokra. Közben meg kapom a kurvaanyázásokat, hogy mé nem megyek. Rendszerint azoktól, akik a kátyún, fekvőrendőrön százzal átrepülnek, azt ha gallyramegy valami, rögtön perelik az előző tulajt / szídják a márkát.

P.Z. 2009.11.08. 11:50:48

Én csak azt nem értem, hogy hogy lehet minden egyes használtautó törött, szarráhajtott fos? És azt sem értem, hogy miért árulnak minden használtautót kamu szöveggel?

Amikor eladtam a 7 éves, gázos skoda feliciámat 485.000 km-el, minden hibát és rossz tulajdonságot beírtam a hirdetésbe. Másnap elvitték alku és kérdések nélkül. Aláírattam a vevővel egy papírt, hogy azonnal fékbetéteket cseréltet és elviszi a kocsit szelepállításra. Ennyi. Lelkiismeretem tiszta, mindenki jól járt.

P.Z. 2009.11.08. 12:09:13

Ja, most is tervezem, hogy eladom a jelenlegi autómat. Megyek be a kereskedőhöz, mondom neki, itt ez a kocsi, eladnám. Kérdezi, mennyi van benne? Mondom, olyan 400 körül lehet, de 170 et mutat az óra - ugyanis használtan vettem 70 ezerrel 3 éve. Néz rám nagy szemekkel, csodálkozva, elakadt lélegzet... hát, aszongya, ő 10 éve van a bizniszben, de ilyet még nem hallott. Hát mondom magamba, még a hölgy tulajdonosok is kamuznak??? Neki meg mondom, nézze uram, ez egy 9 éves autó, elhinné bárki is, hogy 170 van benne? Aszongya, simán...

kispista2 2009.11.08. 12:33:29

@P.Z.: És két nap múlva már az autókereskedőnél lehetett 95 km-rel.

2009.11.08. 13:02:26

@P.Z.: "hogy lehet minden egyes használtautó törött, szarráhajtott fos? És azt sem értem, hogy miért árulnak minden használtautót kamu szöveggel?"

Úgy, hogy ez Magyarország. Itt semmi sem működik normálisan, miért lenne az autó a kivétel? Sofőrök alkalmatlanok, a szerelők gánymesterek, az utak szarok, pénz nincs semmire, az autók szakszervízt max. garanciaidő alatt látnak, aztán javítások valójában haveri-ismerősi tákolás gányolás formájában kimerülnek. Jönnek az ideiglenes megoldások, amik aztán "jó ez így" alapon véglegesek maradtak. A tulajdonosok többsége minimum költségek mellett maximumot akarják kihozni a gépből, mert úgyis el lesz adva, szopjon vele a következő tulaj. Aztán mikor a kereskedésbe kerül, már egy nagy szar az egész, a kereskedők csak az utolsó bőrt húzzák le az egészről, kiglancolják, megfelezik a futásteljesítményt, azt mehet a piacra.

Kro 2009.11.08. 13:38:51

A sztereotípiákról csak annyit, hogy mióta az eszemet tudom, volt egy Fiat Tiponk 1990-2002-ig, össz-vissz annyi baja volt, hogy 2001-ben tönkrement a vízpumpája, egyébként több 100.000 km-t futott nálunk (de ugyebár az olasz autók a köztudatban szarként vannak nyilvántartva), majd mikor eladtuk, rá pár évre a Pólus center parkolójában láttuk viszont gyönyörű állapotban, benne gyerekülés, stb..ja és az évjárata 1988-as volt..magyarán 21 éves most, és van rá fogadásom, hogy még mindíg az utakat rója. Aztán 2002-től volt egy Opel Astra G 1.4 90LE-s kocsink, amely 2003-ban 62.000 km-nél lett hengerfejes, majd rá pár hónapra elszállt a hátsó fék, aztán a víz forrt érthetetlen okokból, utána az olaj tűnt el heti rendszerességgel, néha kihagyott a szervóhatás..egyszóval 2004-ben elegünk lett, és eladtuk.(a köztudatban az Opel, sosem kop el) Azóta (2004) teljesít nálunk egy Toyota Corolla sedan (1.6 SOL), és egy Toyota Hilux 2.5 turbódízel, mindkettőnek tökéletes fogyasztása, és teljesítménye van. Soha nem volt semmi baj velük, a Corollának a legnagyobb hibája az volt, hogy kiégett a fényszóró izzója:)..a Hiluxnak pedig az akksija merült le. A Hilux nem státusz: tényleg kemény terepen van használva, de akadály nélkül bírkózik meg vele (mindezt 160.000körüli futással teszi). A Corolla pedig most tart kb. 100.000 km-nél, s eszünkben sincs eladni. Egyiket sem. Volt még néhány autó a családomban, de a ladaskodatrabant-féléket kihagynám a '80-as évekből. Nomármost. A Fiat állítólag szar, nekünk mégis egyik legkedvesebb autónk volt. Az Opel állítólag nagyon ott van, nekünk az volt a legrosszabb. A Toyota mindent kibír, nálunk ez be is vált. Mi mégsem köpködünk se az olasz, se a német, se a japán, se a francia, de még a koreai autókra sem. A rokonság körében van elégedett Skoda Octavia, Skoda Fabia, Mazda 323, Renault Clio, Volkswagen Golf, Ford S-max tulajdonos, s maradtunk mi mint Toyotások. K*vára nem számít, h milyen nemzet gyártja az autót..mindenben van szerencsétlen, és szerencsés kocsi egyaránt. Bocs a regényért.

Kicsi79 2009.11.08. 14:48:29

@ariadne_9: Kormányoszlop csere??? WTF??? Téged csúnyán átkúrtak, mint szart a palánkon. Látszik, tényleg nem értesz hozzá...

Kicsi79 2009.11.08. 15:20:22

@Col.Maybourne: Ne haragudj, ezt nem nagyon értem. Tízezrenként bele 1 liter olaj? Szerintem inkább tízezrenként olajcsere (maximum, de inkább 8ezer). Úgy még 500ezerig is motor a motor

efhábé 2009.11.08. 16:04:28

De mit várunk a kereskedőktől, amikor az átlag vásárló úgy megy oda hozzájuk, hogy még a motorteret sem nézi meg?

Amikor én körbejártam az autót, végignéztem az üvegeken az évszámot és kinyitva a motorháztetőt meghallgattam a motort, a nepper megkérdezte, kolléga vagyok-e, mert látszik, értek hozzá, pedig nem.

beste 2009.11.08. 16:26:12

@Kro: A céges verdákon kívül csak alfáim voltak. Én tudom, mit jelent a sztereotípia... az összes kollegám mindenféle nyűggel hordta a szervízekbe a különféle autókat, míg én csak a kötelező olaj-, fékbetét, kvázi kopóalkatrész-cserékre. Úgyhogy teszek az "olasz autót soha" című kijelentésekre, majd nagy gázzal otthagyom őket...

Riska 2009.11.08. 18:30:51

@McK:
Egyrészt nem fogjuk eladni, ha anyám a közeljövőben frissít valamit akkor a yaris családban marad.

Másrészt indokolatlan javítgatásokat nem értem miért kellene finanszírozni. Ha valami elromlik, azt megjavítanánk, de ne mondd nekem, hogy te 5 évente motorblokkot cserélsz, biztos ami biztos :) Mert ha igen akkor szólj ha eladnád a kocsid :D

McK (törölt) 2009.11.08. 19:17:33

@ariadne_9: Annak képzelem magam,akinek csak akarom..:D
Hogy nő vagy-e,vagy férfi,sehol sem játszik.
Az,hogy hozzá nem értő vagy,nem vélemény,hanem tény.
Ha zavar,hogy ez kiderül az írásodból,olyanhoz szólj hozzá,amihez értesz,rúdtánc,kötés-horgolás,mosogatás.

Ha mégsem ezt teszed,fogadd el,hogy lesznek akik kiszúrják,hogy a fék kopása nem az autó hibája.

McK (törölt) 2009.11.08. 19:31:06

@Riska: Motorblokkot nem cserélek.
De kuplungot igen,ha csúszik,szilentet,gömbfejet is,ha zörög,lóg,szíjakat,gyertyákat olajat is.
Pedíg nem romlanak el..
A ti autótok pedíg egy csoda a 10 éves akksijával,féltengely gumiharangjával,vagy kipuffogódobjával..Andersen..

McK (törölt) 2009.11.08. 19:44:40

" Lekérdeztük okmányirodában - még az átvizsgálás előtt -, ott kiderült, négy az a tulajdonos, és ami a legfontosabb: banki hitel van még az autón, nincs levéve a bank opciója, tehát át sem tudnánk íratni a nevünkre... "

Csak egy,a vödörnyi tévesen levont következtetésből:
Ha az autó legelső tulajdonosa lízing cég volt,majd a második tulaj is lizingelte,a forgalmiban 4 tulaj van,de a valóságban csak kettő.
Ha valaki egyszer megmondja nekem,hogy milyen jelentősége van a tulajok számának,majd megvilágosodom.
Én ugyanis mindíg azt hittem,hogy autót szoktam venni,nem a forgalmiját..

A Corollára visszatérve.
99,9%-ra mondom,hogy az autó teljesen tiszta volt.
Át tudtad volna iratni,hisz bevett gyakorlat,hogy az előző tulajnak fogalma nincs róla,mire jó az a papír,amit a banktól kap,de ha tudja sem szokás törölni a záradékot.
Ugyanis ez a tulajdonosnak pénzébe,és idejébe kerül,tulajdonosváltáskor viszont az új tulaj a záradéktörlési kérelemmel ezt ingyenesen megteheti.

Tehát felesleges. Esetleges üzletkötéskor az adásvételit mellé megkaptad volna ezt a papírt is,amivel költség nélkül törölték volna a banki bejegyzést.

Ennyi valóságtartalma lehet az írásod többi részének is.

Ajánlom figyelmedbe Jovanotti 8h54-s hozzászólását.
Fején találta a szöget.

Az autóhoz cseppet sem értő -minden kereskedő egy ganyé mondatra hörgő-laikusoknak egy remek lehetőséget nyújtottál,de mivel szerzeményedet egyikünk sem látta,még az is lehet,hogy az összes közül a legnagyobb klozetet vetted meg.
Sem az "apró" hibákat nem írtad be,sem az árat,amiből leszűrhetnénk,mit is vettél..

McK (törölt) 2009.11.08. 19:59:56

@McK: izé..szóval a forgalmiben mindíg csak egy tulaj van. Legyen okmányirodai rendszerben..

P.Z. 2009.11.08. 20:34:28

@Jankove: De akkor is marad a kérdés. Ha minden autó szarrátörött, széthajtott fos, akkor ezt miért nem lehet bevallani? Miért minden autó hölgytulajdonosos, törésmentes, 10 évesen 150.000 km-es? És ezek miatt eladhatatlan, mert hiteltelen. Viszont én mindent korrektül leírva, az előbb említett 485.000-es skodámnál még a töréseket is megmutatva, egy nap alatt eladtam a kocsit. Ja, jut eszembe, a skoda előtti igazán ramaty állapotú kockaladámat 30 perc alatt adtam el "nem árulok zsákbamacskát" felirattal 300.000 Ft-ért, alku nélkül úgy, hogy akkoriban a hasonló kockaladák 250.000 körül mentek el.

Szerintem mind a kereskedő, mind a vevő jobban járna, ha mindent tudna a kocsiról, nem lenne semmi kozmetikázva.. Szerintem a piac is felélénkülne, mert az emberek mernének autót venni.

Kicsi79 2009.11.08. 20:51:04

@Riska: Azért azt ne felejtsük el, hogy a motorban (pl. olaj max. 10ezrenként vagy évente, vezérműszíj, generátorszíj, feszítő- és vezetőgörgők) és a futóműben (pl. szilentek, gömbfejek, lengéscsillapítók, fékbetétek stb.) vannak úgynevezett "kopó alkatrészek", valamint a kuplung is az. Ráadásul ha csúszik is, akkor erősen csereérett. Viszont ha ezeket sosem cseréltétek, akkor vagy levelező tagozaton vizsgázik az autó, vagy az egész amit leírtál simán az esti mese kategóriába tartozik.

Kicsi79 2009.11.08. 20:52:43

@McK: Na most nézem, te is ezeket írtad nagyjából... Bocs, hogy ismételtelek.

2009.11.08. 21:10:33

@P.Z.: Miért írják minden termékre hogy akció, leárazás? Miért írják minden üzlet kapujára, hogy kiárusítás, árleszállítás, raktársöprés, bomba árak, akció… Mindez az év 365 napján? Miért hallod a reklámokban a sok ostoba szöveget, a rengeteg haszontalan cuccról, meg a sok faszságról, aminek ha tizede igaz, akkor már optimistán becsültem.
Azért mert magyarországon hiszékenység, és árérzékenység van. Ha az emberek meghallják, hogy ócsón jót, akkor az „jó vétel” és máris gondolkodás nélkül kinyílik a pénztárca. Sajnos mi mindig bepalizható nemzet voltunk, és leszünk is, egy alapvetően hazugságokra épülő világban. Az a helyzet, hogy az illúzió a lényeg, nem a valóság… ha bemegy az ember az autókereskedésbe, akkor azt fogja megvenni amiről többet hazudnak. Egyébként lassan felnyílik az ember csipája, az emberek többsége szivesebben vásárol magánszemélytől.

McK (törölt) 2009.11.08. 21:52:39

@P.Z.: milyen skodád is volt 485 ezerrel?

Tán nem is mutatja az óra..vagy az ember azt hitte,48500km.

Amit mondassz,elég meseszerű..
Tapasztalataim szerint ez nem épp a gyors autóeladás receptje..bár minden Ár kérdése.

Mondok két példát.
Ismerősöm mondta,hogy szeretné eladni a TDS omegáját.Egyben volt a kocsi,egy hónapos 17-es kerekekkel,új gumikkal,250-ért vette rá.
Nem ma volt.
1 milla körül mentek,de már akkor sem tépték le a kilincset az Omegákról szervízigényességük,drága típushibáik miatt.
Megbeszéltük,hogy takarítsa ki,lefényképezzük,és megpróbáljuk,de nem lesz egyszerű,mondtam.
Másnap reggel nagy büszkén hívott!

Képzeld este feltettem a képeket,és reggel 8-kor itt álltak a ház előtt.
Két perc alatt elvitték.
Hitetlenkedve mondtam,hogy bazeeeg,szerencséd volt.
Mennyiért?

650-ért...
Itt egy perc csend következett.
Mennyiért?
650-ért...

Viszonylag hosszan káromkodtam,majd megkérdeztem,hogy szerinte a felnit külön ki fogja kifizetni?

Milyen felnit? Érdekes,a vevő is azt kérdezte,rajta marad-e,és fizetett is...

Rajtahagyta..

Drága ökör barátom odaadta 650000-ért két garnitúra kerékkel..:D
És büszke volt,hogy eladta..mindaddíg,míg meg nem mondtam neki,hogy 800-ért kifizettem volna bármikor..
Így nem művészet eladni.

Vagy a másik,az ellenpélda.(erre tippelek a skodánál)
Passat TDI 1998-as évjárat,2007-ben.
221 ezer km,szervízkönyv,német autó,sérülésmentes,makulátlan állapotú.
Ember bejött, megnézte a kocsit,próbakör.
Nagyon tetszik,sokat megnézett már,őt nem fogják átbaszni,ez végre tényleg szép.
Ezt ő megveszi,de VW szervízben szeretné állapotfelméretni.
Hajrá,menjünk,az autó hibátlan,nem lehet gond.

Átvittük,átvizsgálták,nincs hiba,egy kipuffogódob tartó gumibak volt szakadt,ott helyben kicseréltettük.

Fékmérés,lengéscsillapító mérés,hibaolvasót rátetette,turbónyomást megmérték,hiba nem volt,futőműviszgálatot kért,festégvastagságot mértek.Átvizsgáló ember dícséri,új gátlók,új fékek!
Szerelő mondja,ha mégse menne el,szóljak.

Ember mondja,ok,a kocsi jó,írjuk meg a papírokat.
Megírtam,szerződésbe bele az óraállást.
Átolvassa,aszongya' bocs,de az óraállást elírtam.
Nézem,nem.
Mit,uram?
Aszongya' itt egyel több szám van,ez 200 ezer km,az autóban meg 20 van.
??????
Nem uram,az autóban 221 ezer van!

Micsoda?!?!?!
Rá akarok sózni egy bontóba való lomot?!

Csak ültem,és néztem sűrün a hátam mögé,mikor ugrik ki Jáksó Laci egy pezsgővel..
Hát nem ugrott,ember ,még két percig üvöltött vörösödő fejjel,mire meg tudtam kérdezni,mi a baja.
Ő nézte át az autót,és mondta,hogy végre egy jó autó a sok szakadék közt. Vezette,ott az óra előtte,az árlistán is rajta van az óraállás.
Szervízben átnézette,kocsin hiba nincs.
Mi a baja?

Neki ilyen szar nem kell,ő azt gondolta,a 9 éves Diesel Passat kombiban húsz(!)ezer km van..ennek az autónak már vége,a skodája is csak 100 ezret bírt..

Mivel a felháborodott ordítozást nem volt hajlandó abbahagyni,kénytelen voltam elzavarni a francba.

Így lett az autó a VW szervizben átvizsgáló szerelőé,akinek az autó ma is megvan..:D

Neki elég jó volt az,ami a szagértő -engem ugyan nem basznak át - vásárlónknak nem.

A szép a sztoriban,hogy 2 hónap múlva vett Pesten egyet 86 ezer km-rel,amit összetört,és a VW szervízbe vitt javítani.

Kiderült,hogy a sérülésmentes autóján 1 éve 250 ezer km-nél volt egy egymilliós Casco kár kifizetve az Allianznál,vadkár miatt..:D

Magyarán szólva végül minden idióta elnyeri méltó bűntetését..:D

P.Z. 2009.11.08. 22:27:04

@McK: A 485.000 km-t én tettem bele a skodába. Felicia volt, gázosra átalakítva, benzinnel alig ment max 50.000-et az elején. max 15 ezrenként olajcsere Mobil 1 olajjal. A gáz miatt gyakorlatilag aranysárga olaj folyt le a cserékkor. Olajfogyasztás 4-5 dl /10.000 km.
Aktuális piaci árnál ezt is magasabb áron adtam el, akárcsak a már említett kockaladát.

Nézd, én használtam az autót, minden hibáját és előnyét ismertem, és ezeket a vevőnek mind elmondtam. Ezért volt könnyű eladni.

A skodát eladás előtt felpolíroztattam, mert a hátsó ajtó kezdett átrozsdásodni. De a polír előtt lefotóztam a rozsdás ajtót, majd ezt a képet is feltettem a hirdetésbe és leírtam, hogy ez a rozsda nem látszik a polír miatt, de 3-4 hónap múlva elő fog jönni.

McK (törölt) 2009.11.08. 22:59:06

@P.Z.: "Nézd, én használtam az autót, minden hibáját és előnyét ismertem, és ezeket a vevőnek mind elmondtam. Ezért volt könnyű eladni"

Sztem én adtam el több autót,de maradjunk annyiban,hogy egy autót nem azért egyszerű eladni,mert elmondod,hogy rossz.

156-os Alfát árultam első gazdától végig vezetette szervízkönyvel 300 ezer km-rel 400 EZERREL OLCSÓBBAN,mint az átlag.2002-es évjáratú,végül 1150-ért ment el.

Senkinek sem kellett,amikor az óraállást meghallotta.
Megvette egy fehérvári nepper,1900 ért adta el,semmi mást nem csinált,csak visszarakta az órát 110-re.

Ennyit a nagy őszinteségi rohamok előnyéről..

igazi hős 2009.11.09. 01:03:12

@Jankove: Nem tudom mid van, de 10 perc melegítés teljesen értelmetlen. Ha 5 mp után elindulsz és finoman mész, negyede idő alatt bemelegszik. Ha már a pénzed és az időd mindegy legalább a környezetet óvhatnád. Okos ember nem a saját háza előtt pöfög feleslegesen. (Ha 10+ %-os emelkedővel indul az utad, akkor nem szóltam.)

imittto 2009.11.09. 05:10:08

@efhábé:
"Amikor én körbejártam az autót, végignéztem az üvegeken az évszámot és kinyitva a motorháztetőt meghallgattam a motort, a nepper megkérdezte, kolléga vagyok-e, mert látszik, értek hozzá, pedig nem." - Ezzel aztán el is altatta a gyanakvásodat, mákod van ha hirtelen jött önbizalmaddal nem vettél egy romot nála.

@Jankove: Azt hiszem valami Tesco-s arc mondta: "Mindent el lehet nekik adni amire semmi szükségük, csak akciósan kell kínálni."

esef 2009.11.09. 12:01:05

@Holdkóros Tónyó:
Én írtam a posztot. Sokat filóztam, hogy írjam-e ki a kereskedések nevét vagy ne. Inkább nem írtam (nem akarok galibát a blognak miatta, én leszarom, hogy mit gondol rólam a kereskedő), de ha valakit érdekel, akkor privátban megírom.

@danesszka:
Olyan mondta, hogy ne vegyünk japánt, aki fapad Opel Astra Classic I-et nyúz... :)

@porthosz:
A végén már ezért néztem az állapotot és nem a márkát/típust.

@RosszQtya:
Évi 15-20.000 km-re minek vegyek dízelt? Pláne ismeretlen előéletűt? Automatával ugyanez volt a helyzet.

@tempx:
Hamarosan küldöm a neveket.

esef 2009.11.09. 12:01:57

@McK:
4 gyújtótrafó csere, fékbetét és féktárcsa csere, illetve még a 8 éves gyári gumi volt rajta. Ez úgy 150.000 Ft-ot jelent pluszban a vételáron felül. Gyújtótrafóból még a gyári Sagem volt benne (2002. évi 260valahányadik napi gyártású, azok meg híresek arról, hogy nem mennek el sokszázezer km-t. Biztos ami biztos alapon kicseréltem a trafókat.)

@sebesensuhanonyilvesszo:
Oda is megy hamarosan az e-mail.

@McK:
Nem baj, ha nem minősítelek?

@Jovanotti:
Mert veled soha nem fordult még elő olyan, hogy megváltozott menet közben a véleményed valamiről?

esef 2009.11.09. 12:04:05

Kiegészíteném még a posztot. Ismerek olyat, aki úgy vett használt autót, hogy beleültek, körbejárták és elhozták. Inge-gatyája ráment mire összerakták rendesen. NÉMET autót, természetesen...

esef 2009.11.09. 12:09:25

@firg:
Nem tudom, hogy egy 1.4-es Astra mennyire tolerálja a 90%-ban nagy sebességű autópályás használatot... Nem beszélve arról, hogy az A oszloptól előre gusztustalanul nézett ki, annyira le volt verve róla a fényezés.

imittto 2009.11.09. 12:15:45

@esef: "Ismerek olyat, aki úgy vett használt autót, hogy beleültek, körbejárták és elhozták. Inge-gatyája ráment mire összerakták rendesen. NÉMET autót, természetesen..."

- Honnan ismersz? :D (mondjuk még "csak" a vételárat költöttem el újra fél év alatt, de vigyorogva teszem mert a szerelem ugye...)

esef 2009.11.09. 12:27:43

@DrBadár:
Sajnos nem is csak egyet ismerek...

forrórágógumi 2009.11.09. 15:12:11

@Jankove: hát megsúgom barátom hogy télen ezzel teszed a legrosszabbat a kocsidnak. Minél kevesebb időt tölt el a motor hideg állapotban annál jobb neki. Ergo indítás után finoman már uzsgyi aztán pikk pakk bemelegszik. 10 perc járatás után is kb fele annyi hőfoknál jár mint 2 perc autózás után.
A másik meg az hogy elpöfögöd a drága benzined, de hát végülis a te dolgod.

efhábé 2009.11.09. 17:35:05

@DrBadár: Az én gyanakvásom elaltatásához ez egy kicsit kevés :)
A kocsit úgy vettem, hogy kimentem az autópiacra azzal, hogy onnan kocsit nem, de tapasztalatgyűjtésre kiváló a hely.
Aztán megláttam ezt a kocsit és addig zagyváltam a kereskedő agyát, amíg tételesen fel nem sorolta a kocsin a sérüléseket, amik alapján nekem beugrott, hogy előtte pár nappal láttam én ezt a kocsit a neten magánszemélytől és amikor hívtam, mondta, hogy már eladta.
Hirdetés megint kikeres, tulaj felhív, ez és ez a kocsi, ennyit és ennyit ment, itt és itt volt törve ennyire meg ennyire, úgyhogy megvettem. A km-óra nem volt visszatekerve, úgy tűnik, még nem jutott odáig a nepper :)

efhábé 2009.11.09. 17:45:11

@efhábé: Ja, és amikor használt kocsit veszek, egy bizonyos tipust akarok venni és abból keresem a legjobb állapotút, amit meg szabad venni. Adott márkáról azért tényleg meglehetősen sokat tudok, tudom, mit és hol kell nézni.
Adott tipusnak vásárlás előtt utánanézek alaposan, szóval más márkával simán át tudnak verni, de a sajátommal nem jellemző. Kinézem a tipust és utána addig keresek, amíg megtalálom a számomra megfelelő vételt, ha beletelik néhány hónapba, hát istenem, így jártam :)

Riska 2009.11.09. 18:59:35

@Kicsi79: Igaz, olajcsere, akksicserre, gumicsere, stb., akkor úgy mondom, hogy semmi olyan nem volt, ami meghibásodott volna, ergo a hétköznapi karbantartáson kívül -amit egyértelműnek gondoltam- semmire nem kellett költeni, nem robbant le, stb.

Arra ment ki a mondanivalóm, hogy megannyi nem régi francia & olasz autót láttam már út szélén lerobbanva állni, japán autót szinte soha.

@McK: Ok..

efhábé 2009.11.09. 20:40:56

@Riska: A japánok fokozatosan szorulnak egyre hátrébb az ADAC listáján. Már rég nem igazak az ostoba magyar autós sztereotípiák.

Riska 2009.11.09. 21:29:45

@efhábé: Akkor mondj nekem ár-érték arányban jobbat ha ennyire .... ;)

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.10. 09:42:39

Ha elégedett vagy, akkor nincs semmi gond. Mielőtt használt autót veszel tényleg muszáj több kereskedést végig nézni. Ezért jobb mondjuk a magánszemélytől való vásárlás.

esef 2009.11.10. 11:19:25

@Riska:
Pl. egy jobbfajta Ferrari, Maserati vagy Lamborghini. Megvenni, félretenni úgy 20-30 évig. Akkor elég nagy értéke lesz. A mostaninak úgy többszöröse... Méghogy az olasz autók nem tartják az értéküket...

efhábé 2009.11.10. 12:56:30

@Riska: Az ár/érték arány meglehetősen szubjektív, hiszen mindenkinek más az érték.
Legyen alacsony a fenntartási költség? Akkor dízel. Legyen alacsony az esetleges javítási költség? Akkor japán kilőve. Legyen sportos? Akkor pl. honda vagy alfa. Legyen kényelmes? Akkor francia. Legyen presztizse? Akkor német prémiummárka. Hány különféle szempontot soroljak még fel?
Neked kell eldöntened, hogy mi a fontos az autózás kismillió szempontja közül és ahhoz kell megtalálnod a megfelelő márkát és tipust.

Riska 2009.11.10. 15:21:31

@efhábé: Akkor úgy mondom, hogy alacsony ár, alacsony üzembentartási és javítási költség mellett megbízhatóság, stb.
Vagy másik változat, vegyél 2,5 millióból egy autót. Te mit vennél és miért?

footmaniac 2009.11.10. 18:01:48

Hát komolyan mondom nem értem, nem igaz, hogy nem lehet megfelelő használtautót venni. Mindig bújom a hasznaltauto.hu-t és mindig találok nem is egy autót, amit érdemes lenne megvenni.
Ha az ember használtautót akar venni, arra panaszkodik, hogy nem lehet megfelelőt, ha meg eladni akar, akkor arról, hogy akármilyen jó is, nem bírja eladni, meg túlkínálat van a piacon.
Túl van lihegve szerintem ez a dolog erőteljesen, pesszimista a magyar, minden téren.
Múltkor bementem kíváncsiságból két használtautó kereskedésbe, igaz, hogy van rengeteg ipari hulladék, de jó autót is lehet találni. Először kiszúrtam egy Mercedes E250 kombit, mai napig hirdetik a használtautón, 420 ezer km van benne, megkérdeztem, hogy ellehetne-e vinni átnézetni, azt mondták persze, nyugodtan, bárhová, ahová csak akarom.
Utána egy másik kereskedésbe megnéztem egy Nissan Primerat, ugyanezt a választ kaptam.
Lehet, hogy pár száz ezer forinttal drágábbak a jó állapotú autók, de szerintem megéri rászánni azt az összeget..

Fernando Torrent 2009.11.10. 19:19:31

@kettesgolf: a posztod végén azért félig ott van a megoldás :) tudniillik az átlag olcsón akar jó autót venni (nem fog menni) vagy drágán akarja eladni az annyit mégsem érő állapotú autóját (szintén nem fog menni), ha ránézel @McK: sztorijára, azért láthatod, hogy nem mindenki küszködik ilyesmi problémával, de az sem biztosan jó megoldás...

efhábé 2009.11.10. 19:43:04

@Riska: Ha ezeket a szempontokat kell figyelembe venni, a japán már ki is esett, az alacsony javítási költség nem igaz rájuk. Fapados skoda, talán.
Ha az a kérdés, hogy személy szerint én mit vennék 2,5 millából, akkor sajna nem kell sokat gondolkodnom, ugyanis nálam csak hidropneumatikus futóművű autó jöhet szóba (esetleg még légrugós), abból meg ebben az árkategóriában csak C5 van. De ez az én saját agylövésem.
Megjegyzem, az eddigi citroenjeim megfeleltek a feltételeidnek, alacsony vételár, alacsony üzembentartási és javítási költség, megbízhatóság. De eszembe nem jutna egy márkát nem ismerő embernek ezt javasolni, mert rengeteg a ladán, golfon szocializálódott szerelő, aki csak gányol, de fogalma sincs pl. a hidraulikáról, úgyhogy ha az ember nem ért hozzá, csúnyán bele lehet nyúlni kehes darabokba, amikben pl. nem cseréltek soha hidraulikaolajat, nem pucoltak szűrőt, gányolták a csöveket stb.

Riska 2009.11.10. 23:00:01

@efhábé: A hidropneumatikus (ma is tanultam egy új fogalmat) futóművű citroen javítási költsége alacsony? :P
8 millából mit vennél? :)

efhábé 2009.11.11. 10:01:27

@Riska: Alacsony bizony. Nagyon jó minőségű utángyártott alkatrészek vannak (meg persze pocsékok is, tudni kell, melyiket érdemes megvenni).
A hidropneumatikus rendszer karbantartási és javítási költsége sem magasabb a hagyományos futóművel rendelkező autókénál.
Egy új gömb 10-15 ezer forint, ennyiből normális gátlót pl. nem nagyon lehet venni (és ha az ember rendszeresen ellenőrizteti, nagyon sokáig nem kell gömböt sem cserélni. Az a titka, hogy nem szabad a nyomást bizonyos érték alá hagyni csökkenni. Ha van benne elég nyomás, utántölthető és akár évtizedekig bírja a gömb, nem is csoda, egyszerű, mint a faék, vasgömb, benne egy gumimembránnal).
A nem hozzáértő karbantartás miatt tud nagyon drága lenni a rendszer, ezért kell érteni hozzá, ha az ember használtat akar venni.

efhábé 2009.11.11. 10:08:10

Ja, ha lenne 8 millám egy autóra, akkor ilyesmiket vennék meg:

www.hasznaltauto.hu/auto/lexus/rx/lexus_rx_400h_mark_levinson_pack_cvt-3357275

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/e_220/mercedes-benz_e_220_cdi_avantgarde_aut._command_na-3398657

www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/c5/citroen_c5_kombi_2.0_hdi_prestige_plus_automata-3311566

A két első persze nem hidrós, viszont a nagy tengelytáv és a kényelemre hangolt futómű hozza majdnem azt a kényelmet, amit a hidrósok, úgyhogy számomra elfogadható kompromisszum lenne mindkettő :)

a nevem nick 2009.11.11. 16:31:03

2006-ban vettem egy polo 9N-et 45 E km-rel. Nem volt törve full fapad, 1.2-es moci. Úgy gondoltam hogy pár évig kitart.

Fél év múlva édesapám infarktust kapott, és gyakran kellett a budapest-szeged távot megtennem. Az autóba egy év alatt 50E km-t hajtottam. Közben cseréltem olajat szűrőket 60ezernél komplett első féket stb...

Elérte a 100.000.-et nem is voltam megelégedve a menetteljesítményével így eladtam.

Szervízkönyv nélkül vettem, és úgy is adtam el. A szűrőket olajokat én cseréltem meg szerelő barátom. Mindenből mindig a legjobb minőséget kapta. Mivel nem a szervíz díjat megspóroltam simán meg tudtam venni a legjobbat mindenből.

Akkor aki utánam megvette, az rosszul járt vele?

footmaniac 2009.11.11. 18:18:30

@Fernando Torrent:

Mondjuk én autókat is úgy nézek, hogy beütek egy adott típust, legyen pl. BMW 528 97-98-ig és a hátuljáról indulok a nézegetéssel és 100%-ig állítom, hogy lehet megfelelőt találni.

Meg nem kell szívbajosnak lenni, ma is bementem szétnézni egy kereskedésbe és megkérdeztem, hogy át lehetne-e szerelővel, vagy szakszervízben nézetni az autót, megint azt a választ kaptam, hogy természetesen:-)

imittto 2009.11.11. 23:58:23

@kettesgolf: Ugyanez. Bár mikor 4x4 volt a fejlövésem akkor volt ilyen "terepjáró - forint tól-ig - magyar forgalmi - kézi váltó" beállítás is, de hamar elmúlt. Konkrét típus, motor, felszereltség, a vásárlásra szánt pénz 2/3-áért (komplikáltabb batárnál akár feléért), így a vásárlás után szükségszerűen bejelentkező sorozatos hibák orvoslására marad keret. A Bajorra 6 hónap alatt ráment az majdnem a vételára újra, de szerkezetileg már szinte teljesen fel van újítva. (mondjuk remélem most befejezte egy időre, asszonypajtinál most kezd rezegni a léc...)

Riska 2009.11.12. 20:54:00

@efhábé: Toyotát nem, Lexust igen? :P Az emblémán kívül nincs különbség :)

hatesz 2009.11.13. 16:17:05

"... francia/olasz autók kilőve..."

"Közben kaptuk az okos tanácsokat ... "Isten őrizz, nehogy franciát!", szintén opelestől. Volt aki a Toyotára esküdött, a végén meg kiábrándultam mindenből és vettünk egy franciát..."

HÁHÁHÁ Te is ugyanilyen "okos" voltál az elején...

efhábé 2009.11.15. 17:20:29

@Riska: Az emblémán kívül nincs különbség, írod. Pedig dehogynem, a méret.
Az egy dolog, hogy én használtban (ahol azért az átlag nem a 8 milla vételár) nem javallanám a japánt, de ki vagyok én, ugyebár :)
A kérdés az volt, hogy én mit vennék 8 milláért. Erre mutattam egy RX400h-t, amit jól ismerek (mármint nem a mutatott példányt, másikat), sokat vezetek. Egy bizonyos tengelytáv és súly felett már mindegy, nem lehet nagyon kényelmetlen autót gyártani. A kényelmes rugózásnak ugyanis ez a titka, messze legyen egymástól a két tengely és nagy súly rugózzon (avagy alternatív megoldás, kisebb súly és tengelytáv esetén az acélrugó elhagyása).

zoldx 2010.03.02. 13:28:31

Miért nem lehet(lehet,de nem akarnak!)végre változtatni a mai használt autópiaci közállapotokon ?Tisztelet a kevés kivételnek,de elfog a hányinger,ha bemegyek egy ilyen kereskedésbe!Nem vagyok semmilyen faj,etnikum gyűlölő,de kinyílik a bicska az ember zsebében,ahogy a pöffeszkedő fuxos Gazsi,hosszú várakoztatás után, "leereszkedőleg" hajlandó
"szóbaállni velem!Ha pedig "vásárlónak" néz,a telep egyetlen,használható kocsijáról érdeklődve,közli: már el van adva !(akkor miért nincs ráírva ?) Egyébiránt, lelkesen próbál rámsózni természetesen "sérülés és karcmentes"(egyébként két roncsból összerakott)" garantáltan kevés futásteljesítményű kocsit(mindössze 2x tette meg a Föld.Hold távolságot !)Természetes,hogy az eladott kocsin szerzett több-százezer Ft ,esetleg Millió haszon fejében(+ BANKI JUTALÉK !) semmilyen felelőséget,garanciát nem vállal!
Ez a helyzet tökéletesen analóg az ország társadalmi,gazdasági politikai helyzetével!Ez az ország a csalók ,"ügyeskedők" országa,"fentről" lefelé haladva, egész az "aljáig" !
Ha itt(is) rend lenne,az autókereskedők nem tudnák olyan drágán adni az új autókat!Ha a másodlagos piac korrekt lenne - lehetne ott(is) vásárolni!Így választhatsz: csillagászati áron veszel új,garanciális autót,vagy "vakon" egy roncsot !
KELLEMES AUTÓVÁSÁRLÁST !!!

KolompárRómeó 2011.01.24. 17:29:19

Íme egy megoldás! Hátha sokan használnák és segíteni tudnánk egymásnak!

www.mennyivoltbenne.info

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.24. 17:36:51

@KolompárRómeó: Hát, ha sokan használnák és többféle adatra lehetne szűrni, még hasznos is lehetne.

KolompárRómeó 2011.01.24. 17:39:12

@SilentSound: Lehetne sok mindent csinálni rajta (alvázszám, stb.). Energia kérdése és az, hogy van-e rá igény :)

scavengario 2016.12.02. 10:24:55

@j311: 2001-es BMW E46-om van 170 pacival és bár típushiba a rozsdásodás, az enyémet mégis elkerülte még. És nincs rajta hitel se és a benzin se kerül 25K/hó-ba.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása