Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Százötvennel tépte le a tükröt, de meg sem állt

2009.11.18. 19:25 :: SilentSound

Raves kollégája könnyen az árokparton végezhette volna cafatokra szakadva, ha nem tudja úgy elrántani a kormányt a szembe jövő Audi elől, hogy csak a visszapillantóját viszi le. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen is feltűnt a száguldozónak is, de persze esze ágában nem volt megnézni, nem sérült-e meg valaki a másik autóban.

Rövid lesz a sztori, nem velem történt, kolléga mesélte ma reggel, amint beértünk a munkahelyre, hogy majdnem meghalt az úton, de csak a baloldali tükrét vitték el.

Mindennap ugyanazon az útvonalon jár melóba, ismeri a fákat-bokrokat. Van egy emelkedő szakasz Dégnél, ahol találkozott már őzzel is nemegyszer, éppen ezért nem a sáv jobb szélén autózott, hanem inkább a felezőhöz közelebb (de nem lógott át!). Semmi gyorshajtás, sőt, az emelkedő miatt inkább kicsivel a megengedett sebesség alatt.

És akkor felbukkant egy kék Audi, kolléga szerint vagy 150-nel jött. Még ha túlzott is, és csak százzal jött, akkor sem kellett volna a felezőn átlógnia. Mert átlógott. Kollégám jobbra húzta a kormányt, így csak a tükrét tépte le az Audis.

Kolléga a dombtetőn megállt, visszafordult, hátha a másik is hasonlóképpen cselekszik, ám a szabálytalanul közlekedő továbbrobogott lassítás nélkül. Sajnos olyan gyorsan lezajlott az eset, hogy rendszámtáblát nem tudta leolvasni.

Remélem, hogy ilyennek szorulása lesz egész héten egy vemhes süntől!

139 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes tükör

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.18. 23:56:40

"90 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 44.9 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 12.5, a fékút 32.4 méter."

Need For Speed? Vagy Suzuki? :D

indapass90210 2009.11.19. 00:21:41

Hüje a kolléga! Majd legközelebb ZIL-t vesz, és akkor nem jár így!

Fricibá' 2009.11.19. 00:54:46

Ausztráliában két kenguru ugrált ki elém, mikor kilencvennel mentem. Satufék, ABS, az egyik épp átért előttem, a másik az oldalajtón koppant seggen csúszva. Az utasom szájából kiesett a cukorka. Az volt a szerencsém, hogy jobbról jöttek az erdőből (baloldali, skizofrén közlekedés!) és hamarabb megláttam őket. Utána már csak hatvannal mentünk...

Csúfy 2009.11.19. 01:08:03

hol a faszomban vannak ilyenkor, amikor a prolik haláltáncukat járják azok a geci rendőrök

igazi hős 2009.11.19. 01:40:35

@Pista bá: Akkor számold át az eredeti állításodat 1 mp (emberi+technikai) reakcióidővel: 90-ről 1g-vel lassulva 50m után még több mint 40km/h-val mész. 50 m ködös időben vagy sötétben elég nagy táv, tompított fénnyel még nem tuti hogy meglátnál egy őzet.

BKV reszelő 2009.11.19. 02:13:04

@Pista bá: A nyolcadik kerületben nem is, ahol te laksz, de ahol tényleg van őz, ott 90-nél, de még 50-nél is elcsapod. Ezek a fránya őzek ritkán lépnek ki eléd direkt 100 méterrel, hogy fékezz, nem szólnak, nem jeleznek. Akár oldalról is neked zúznak, ahogy a bozótból kiugranak. Ilyen az őz, a bozót, az autóút és az autó története. Ne is okoskodj.

Reggie 2009.11.19. 02:59:54

@Pista bá:
"A fékerő felépülése amúgy az egyik kedvencem. Eddig 2x nyomtam meg autót, mind2x körúton dugóban, kesztyűtartóban turkálva, amikor figyelmetlenségből felocsúdva bármely zsigát lesatuztam volna, de a csodás első-második generációs ABS-es kocsim pont utolérte az előttem megállót, mire az elektronika kiszámolta volna, hogy ilyenkor mekkorát is kell fékeznie."

Ezen oriasit rohogtem:) Azt azert nem artana figyelembe venni, hogy az elektronika nem olyan lassan szamol mint te:)

nyuszomuszo 2009.11.19. 03:48:25

balaga76nak
A mi tukrunket az egyenes uton (lakott teruleten,50km-es sebessegnel)vitte le egy szembejovo vartburgos,miutan a "soforom" felre rantotta a kormanyt.Allitolag keson vette eszre az elotte jobbra bekanyarodot es ki akarta kerulni.De volt benne betyarbecsulet es megallt.Ott a helyszinen elismerte,hogy o hibazott,de kesobb a biztositonal visszavonta a szavat.3 honapig huzodott az egesz ugy,mire lerendezte a biztosito a kart.

kotati 2009.11.19. 05:40:43

Én még nem hallottam olyan emberről, aki maga okozott balesetet , visszapillantó tükör letörést stb. Az viszont igazi csoda, ha valaki fel tudja mérni a szemben jövő jármű sebességét. De, ha már ilyen ügyes, hogy-hogy nem tdta elkerülni a tükör katasztrófáját? Ebben a sztoriban valami sántít.

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.11.19. 05:56:11

Pista bá:

"A fékerő felépülése amúgy az egyik kedvencem. Eddig 2x nyomtam meg autót, mind2x körúton dugóban, kesztyűtartóban turkálva, amikor figyelmetlenségből felocsúdva bármely zsigát lesatuztam volna, de a csodás első-második generációs ABS-es kocsim pont utolérte az előttem megállót, mire az elektronika kiszámolta volna, hogy ilyenkor mekkorát is kell fékeznie."

Ajánlom legközelebb vészfékezésnél a kézifék használatát. Az én autómat már párszor megmentette az összetöréstől, hogy pár centivel v. fél méterrel előbb állt meg, mert behúztam.
Ha valóban 750.000 km-t vezettél már rájöhettél volna.
(én még csak 500.000-nél tartok, ezek szerint gyorsabban tanulok :-)

Manyizga (törölt) 2009.11.19. 07:16:35

A magányos őzeket ki lehet védeni lassú, óvatos vezetéssel. Az úton átfutó őzcsapatot azonban nem.
Az őzek ilyenkor csak az előttük futó őz tükrét (fehér foltot a fenekén) nézik és mennek utána. Az elől futó kinézett egy helyet, hogy ott átkelnek, a többi meg kötelékben követi. Az, hogy közben változnak a feltételek, mert autó jön jobbról-balról nem zavarja őket, ők csak mennek, lesz ami lesz.

Eredmény: az őzcsapat között már ÁLLÓ autóba oldalról képesek belefutni és meglepődni, hogy mi van??

Butusok na... :)

gpetersz 2009.11.19. 07:16:40

Audi, BMW, VW Golf, spécizett Seat, Suzuki.

Faszaparaszt mind, úgy ahogy vannak. Ezeket a márkákat csak ilyeneknek adják. Mercedest meg cigánynak, vagy örménynek.

gorillka 2009.11.19. 07:47:43

@Balage76: nekem egy ladás törte le anno a tükrömet. A kocsinak más baja nem lett. Ladás fiúk meg sem álltak. Ja, és nem én lógtam át.

WildBear 2009.11.19. 07:49:23

@közlekedési bűnöző:
a kézifék sokkal gyengébben fékez, mint a besatuzott lábfék; te nem tudod olyan erővel húzni, ahogy a hidraulika nyomja.

gorillka 2009.11.19. 07:49:47

@rez: körforgalom előtt rendszeresen látok olyat, hogy balra átmegy a záróvonalon, úgy kanyarodik be a körforgalomba. Miért?

gorillka 2009.11.19. 07:52:04

@kotati: Biztos olyan mint én. Jön szembe az illető és nem hiszem el, hogy nem megy vissza a sávjába.

Egu 2009.11.19. 08:02:42

Mennyi fizikus gyűlt ma itt össze! :)))))
Persze az összes elméletetetek megfelelő egy faőz esetére. Az ugyanis nem mozog, nem féktávon ugrik ki, nem ijed meg, stb...Ha őzet látsz az út környékén és nem kapod el, akkor örülj neki, mert megúsztad.

Amúgy meg a haver véletlenül nem a kapufélfán törte le a tükrét bénázás közben? Az ilyen mesélte valaki sztorik mindig nagyon épületesek szoktak lenni. Egyébként meg ha látja, hogy jönnek szembe, akkor miért nem húzódik arra a 100m-re egy kicsit jobbra? Pláne, ha látja, hogy a másik átlóg? Talán csak nem azért, mert minden nap arra közlekedik, és ő mindig így szokta csinálni?

Lipi1945 2009.11.19. 08:18:53

@Egu:

Emelkedőn ment a sztori szerint! Nem ismerem az említett helyet, de meredekebb emelkedőknél, főleg a tetejefele, főleg ha az emelkedő után nemsokkal lejtő jön, elég hirtelen tudnak feltűnni a szembejövők.

bjimmy 2009.11.19. 08:27:11

Letörték a tükrötöket? Nézzétek ezt, hogy csinálják a székelyföldön :
www.youtube.com/watch?v=FJwvt6-0OJo

Ha valakinek nem esett le: ez egy humorista csapat :)

Egu 2009.11.19. 08:28:16

@Lipi1945: ott viszont önvédelemből nem megyek a felezőhöz húzódva...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.11.19. 08:38:44

@Pista bá: Na, bocsi csak már ez az egész "számolgatás" nekem nagyon fájt, úgyhogy muszájkénytelen vagyok beleszólni.
A fékezés nem egyenletes lassulás, a közelében sincs annak. Ha, a mozgást leíró függvények közül, csak a jármű alapellenállását(sebességfüggő), fékerejét (sebesség, nyomás függő, de vegyük a nyomást állandónak) vesszük v0=25-ről, kurva élet, hogy egyenesre még csak nem is emlékeztető dolgot fogsz kapni...Szóval ezt nyugodtan el lehet felejteni. És akkor még amúgy nem vettük bele azt, hogy mekkora szlip van a kerekeken és emiatt az erőkapcsolati tényező éppen adott sebesség mellett mennyi, mondjuk ez elég sokáig is tartana.
Szóval, azok a számítások, amik az interneten vannak fékúthossz számolásra helyesek. Nyilván nem 100% pontosak, mivel nem tudni az autó tömegét, forgótömegét, alapellenállását, stb., de vannak olyan pontosak, mint amivel a rendőrség számol.
Egy egyenesvonalú egyenletes lassulás....na annak köze nincs egy fékezéshez. Üdv

Sobrijóska 2009.11.19. 08:40:39

Az tényleg tipikus, hogy a jól gyorsuló ódisok és bömmeresek simán bevállalják az előzést beláthatatlan emelkedőn vagy kanyarban. És emiatt kell is készülni erre, nem szabad a sáv belső részén autókázni, ha van hely, érdemes jobbra húzódni.
A túlélés a lényeg.

Silverf@x 2009.11.19. 08:55:59

Csak a tükör? A fenébe... semmi vér.

Lipi1945 2009.11.19. 08:57:01

@Egu: Lényegében az ember eldöntheti mitől fél jobban. A szembejövőktől vagy az őzektől. :)

harrold (törölt) 2009.11.19. 09:01:17

olyan a vezetési "kultúránk" is, mint amilyenek a közállapotok, az utak "minősége" és a lakosság lelki-mentális állapota ebben a nyomorult, (széjj)elbaszott országban...

Pista bá 2009.11.19. 09:03:53

Na rendkívül okosak lettünk lassulástudományból.

Ami nem változik: kolléga valszeg nem 90-nel ment és jól behúzta a kocsit az út közepe felé és így tett a szembejövő is.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:15:11

Na kérem..
A béemvémerciaudi fröccsöntőknek.
Azért, mert neketek nem telik ilyen márkára, még nem mindegyik tulaj faparaszt.
Nekem pl BMW-m van,többek közöttt azért mert szeretnék élve maradni amikor esetleg egy önjelöt ókusfarkas antennás suzukibarichello vagy toyotahamilton eltalál.
DE: átengedem a gyalogost, a városban 50-60-anal megyek(ami azért nehéz, mert a gázpedál kicsit pöccintése 10km-es ugrás az órán.)és elengedem a trabantost a kerszteződésben.
tehát semmivel nem vagyok nagyobb paraszt,- sok bmwmerciaudi társammal együtt-, mint a pezsótoyotasuzukifiat köcösg, aki az indexet dísznek tekinti csak azért mert feltett egy kályhacsövet a 60 lóerős szarjára és lesötétítette az üveget.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:20:14

@Sobrijóska:
Én is simán bevállalom az előzést olyan helyen. ahol mondjuk a kisebb autók nem,de nem beláthatalan helyen.Mert udom hogy az én autóm lóereje és nyomatéka lehetővé teszi a pár másodperces felgyorsulást.De szembe nem jutna a másik családi -1400as- autóval forma egyet játszani.

Lipi1945 2009.11.19. 09:20:24

@gonosztojás:

Ha általánosítással, előítélettel és fikázással reagálsz az általánosításra, előítáletre és fikázásra, azzal csak azt éred el, hogy mégnagyobb mocskolódás lessz. Az áláspontok nemhogy közeledni hanem távolodni fognak és az előítéletek és általánosítások a felekben mégjobban megszilárdulnak.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:22:52

@Lipi1945:
Francot. Ugyanazt ítam mint a többiek, kiváncsian várom a reagálást a nyilvánvalóan ugyanolyan marhaságra..:)))
Lipi= Lipsiátor?

sreetfighter 2009.11.19. 09:25:10

@gonosztojás:
Neked nem azért van BMW-d mert életben akarsz maradni, hanem, hogy villogjál a kocsiddal. Már aki elött lehet.
Amit a BMW tud azt már a legtöbb autó is tudja, sőt még jobb is!

Lipi1945 2009.11.19. 09:27:33

@gonosztojás:

"Francot. Ugyanazt ítam mint a többiek," Erről beszélek!

Na vajon mi lessz az általános reakció? :) De ne legyen igazam.

"Lipi= Lipsiátor?" ?!?!?

X60 2009.11.19. 09:30:34

A auto.indavideo.hu/video/Szemben_a_forgalommal videón egy hasonló barom látható.
És hogy bizonyítsd az igazad, használhatsz olyan ketyerét, mint a videó feltöltője.

robinzone 2009.11.19. 09:32:12

Nem konkrétan erre az esetre reagálok - mint itt még sokan, ahogy látom, - de a téma hasonló: taplóság az utakon.
Szóval innen szeretnék egy hét Tökölt kívánni annak a degenerált ifjú, felnyírt hajú, de gizda segédnégernek, aki tegnapelőtt este 9 óra tájban a Dob utcából full piroson áthajtva (ahol már vagy fél perce álltam) kikanyarodott - a körút zebrájára (tehát nem belógva, hanem konkrétan rá) és ott leparkolt. Majd a spanját bennhagyva kipattant öreg, fekete Omega szedánjából, és még utána ugatott annak a szerencsétlen diákLÁNYnak, aki képes volt meglepetést, majd némi rosszallást mutatni arcán a Dob utcai zebra közepén a mutatvány alatt.
Én meg csak ott üldögéltem gyáván...
És azon gondolkodtam, mekkora hibát követett el ennek az előembernek az anyja, meg az apja...
Amennyire otthonosn mozgott ott, biztos felbukkan még arra. Vigyázzunk!

vivax 2009.11.19. 09:32:35

Walter Röhrl vót az 20 évvel ezelőtt.
ja, és nyilván csakis egy Bmw-ben maradhat élve az ember baleset esetén. hát itt tart az autóipar 2009 végén. erős érv;)

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:36:25

@sreetfighter:
Nincs rajta kályhacső,spoiler, neonfény ultraszéles kerék,ablakban gps,12 antenna,mókusfarok, sparco-matrica, hátul elöl streetracing felirat.
Persze mindez egy ötösön iszonyú faparaszt módon nézne ki.
Miről is beszélsz?Gondolom a Suzy vagy a Golf fel van szerelve minden ilyesmivel nálad mi?

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:37:02

@Lipi1945:
Semmi, csak egy másik fórumra gondoltam.Az egy másik ezek szerint. Bocsi:)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 09:37:41

Ez az új divat kis hazánkban. A bal oldali kerékkel a felezővonalat kicsit átlépve közlekednek egyesek. Nekem is jöttek már így szemből, majd a frászt kaptam a köcsögjén. Először azt hittem, hogy azért, mert sok az út széli kátíú, de aztán beláttam nem. Ez csak az miatt van, mert így "raj". Én jövök, mindenki húzódjon le.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:38:48

@sreetfighter:
Ja és: azt sok más autó is tudja.."
Na látod, ezért van annyi kereszt az utak mellett.. mert elhiszitek azt a sok marhaságot, amit a kerskedők hazugságai meg az egymás hülyítése eredményez.:(((

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 09:39:35

@gonosztojás: Amit a BMW, Audi, Merci tud, azt tudják más márkák is olcsóbban. Ennél a kocsiknál az ár a lényeg, ez státusszimbólun. Ez nem fikázás, csak én sosem vennék ilyet. Mondjuk én közlekedek a kocsikkal, nem mutogatom.

sreetfighter 2009.11.19. 09:42:16

@gonosztojás:
Nálam nem látsz semmit, minden gyári, de japán, és ha nem 250 LE van alattad akkor csak nézel mint a moziban!
Ja, és van benne nyolc légzsák meg a többi biztonsági felszerelés.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:45:17

@vivax:
Nézd, valszeg nem csak bmww-ben.
De én ebben hiszek Azért-bár nem akartam ezt ide írni 8 évvel ezelőtt az Adriáról hazajövet egy barom lagunás félfrontálisan belénk jött Letenye után kb úgy80-90ennel egy beláthatatlan szakszon előzve egy kb 10 autós konvojt.Nem tudott felgyorsulni gondolom.
Az én autóm ajtajai nyíltak, bár nem volt eleje a kocsinak és a légzsákok kirobbanak.
Nekem az orrom vérzett a zsáktól, de a lagunásokat 3 mentő vitte el miután a tűzoltók egy órát szaroztak a kivágásukkal.
Hát ezért példul.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:48:48

@sreetfighter:
236 és 420 Nm.
Mit lépsz?
Bár én nem versenyzek, nem szokásom.
DE azt ténylegtapasztalom, hogy sokan minden áron próbálják bizonyítani hogy janik.És csodálkoznak amikor elmaradok a zöldre váltás utáni állandóan oldalrapislogós-kezet váltón tartós "kilövésükkor".

Pista bá 2009.11.19. 09:49:06

@sreetfighter:

Te el vagy tévedve, fiam.

A BMW nagyságrenddel jobb technológiát szállít mint az összehasonlításod alapját képező tömegmárkák.

Az egyik autó, a másik helyváltoztató készülék. Nem mindegy.

Én amúgy egy outlanderrel furikázok manapság, mert a családnak el kell férnie, de ha tehetném, egy 3-as BMW-vel közlekednék.

Lehet, hogy gyűjtögetek még egy keveset és beszerzem másodautónak. Asszony is a nagyobb kocsikra gerjed sajnos, így az asszonykocsi céljára beszerzés kilőve.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:52:30

@newtehen:
Nézd...
a bizonsági fejlesztéseket olcsóbban ..
Olyan mint a fából vaskarika.XD
Ne felejtsd el, hogy az átlagtipus 60 km körüli ütközési teszteket promótál csak.
A BMW megteszi ezt a 100 feletti tesztekkel is.

vivax 2009.11.19. 09:54:35

@gonosztojás: jóvanna, én megértelek, simán belecuppannék egy ötösbe én is, ha tehetném;) Én meg egy Avensisből szálltam ki enyhe sérülésekkel a saját lábamon egy 80 as félfrontál után. Az autó úgy nézett ki, mintha bedarálták volna. Ajtajai nyíltak a csúnyábbik oldalon is feszítővágó nélkül.

Lipi1945 2009.11.19. 09:59:17

@gonosztojás:

Én ehhez nem értek de nemhiszem, hogy mondjuk egy toyo vagy egy vw kevesebbet költ biztonsági fejlesztésre, hisz ők nagyobb mennyiséget gyártanak mint a bömbi. Attól még, hogy darabra levetítve kissebb a költség attól az a fejlesztés még leheh, hogy ugyanannyiba volt.

saci02 2009.11.19. 09:59:30

@Pista bá: Azert jarna egy 'igazatok van'!!! Es ha mar emlitetted a figyelmetlenseget, bizony szamolni kell azzal, hogy 'de szep az a sargulo domboldal ott balra', az oz meg jobbrol jon...
Konkluzio: ha 90-nel mesz es 50 meteren belul jon eled az oz es nem mozdul eloled, akkor csak a szerencse segit rajtad. Szerencsere az esetek 90%-ban ez fenn all, de ha 2-3 tenyezo ellene szol, akkor elcsaptad, hiaba a reflexek, hiaba az ABS meg a szuper auto.

sreetfighter 2009.11.19. 10:01:50

@Pista bá:
A biztonságról volt szó! Utána kéne olvasni, bácsi!

Pista bá 2009.11.19. 10:04:07

@sreetfighter: olvastalak, utcai harczos raj, abban hiba egy szál se

biztonság? abban is van mit fejlődni a márkáknak a bmw-hez képest, nyugi

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:09:02

@Lipi1945:
Az átlag márka a nagyértékű limuzinjait látja el a csúcsfejlesztésekkel. Még a vw-nél is inkább a Passat-Phaeton viszonylatban beszéljünk erről.tetszik-nem tetszik, a mohó tőkés gondolkodás szerint: "olcsó húsnak híg a leve"..és ezt ők komolyan is gondolják.
Az úgynevezett preztizsmárkáknála legkisebb típustól komoly a dolog.Ezért nem olcsók.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:12:21

@saci02:
A 140-es őzzel való találkozás az őz kettészakadását eredményezte, nekem meg egy új lámpatestet meg egy 25 cm2-es horpadást.
Csak az bántott hogy mire visszamentem egy olasz kamionos elvitte az őz combikáját a hozzácsatolt felével együtt..

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 10:12:38

@gonosztojás: "a bizonsági fejlesztéseket olcsóbban ..Olyan mint a fából vaskarika.XD" Jól megszedhették magukat már rajtad páran! :-) Figyu.. Van elektromos hólabdalyukasztóm tízezeré, nem kell? Nagyon biztonságos. :)

Persze. Azaudi és a béjenvé. Kár, hogy az összes aktív biztonsági elem csúnyán elvérzett. Pont itt az indexen volt erről egy teszt. Ha mondjuk a BNW-ről leszednéd a jelet, és úgy árulnád, kicsit más alakú kasznival, 10-ed annyiért, a kutya nem venné. Amilyen megbízhatatlan, olyan srága bele az alkatrész, cserébe zabálja az üzemanyagot.
Biztonság??? Vezettél már volvót? Nyomaték, teljesítmény? Ülj be egy subaruba. Ezeknél csak jobb van, öcsém.
Mondjuk ha egy 15 millás, 3000 köbcentisnél több autót egy 1.1 -es suzukival kell összehasonlítanod, és úgy kell keresni a különbséget, az alapból gáz....

Tartós Béka 2009.11.19. 10:13:25

@Pista bá: teljesen fölöslegesen írogatsz ide pszeudo-levezetést (ráadásul az egész marhaság), mert eddig sem az volt a kérdés, hogy megcsúszik-e a kerék fékezéskor, hanem az, hogy ilyen lassulást nem bírsz ki, ráadásul így természetesen semmilyen fék nem fog, csak az elektromágneses örvényáramú fékek (mert azok nem csúsznak meg).
Minek véded a nyilvánvaló marhaságot?

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:17:40

@newtehen:
"Zabálja az üzemanyagot.."
Nagyon jó... a 4és feles motor fogyasztása pályán 9 liter...160-as utazó)
A 3000-es dízelé 6-8..
nabazze..az 1.4-es ibizánk 10-et zabál..

saci02 2009.11.19. 10:19:06

@gonosztojás: legkozelebb nehogy elefanttal talalkozz!!! :)
@Pista bá: koszonom!!! :) Bizony az elethez kell egy kis szerencse....

Pista bá 2009.11.19. 10:20:14

@Tartós Béka:

A Skoda dobfék is tud úgy fogni. A szűk keresztmetszet a gumi és az út közötti tapadás.

Egy 2 másodperces 90-ről lassulástól meg nem halsz meg, hagyjuk már ezt.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:20:18

@newtehen:
Subaruba..Egy kényelmetlen szart kapnék ..minek?
Az autóm ha akarom sport fokozatban 6 mp-et gyorsul. És megy 250-et utazóban. Ehhez van egy nappali szoba belsője és kényelme.

menj már...

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:22:11

@saci02:
:)))DD mostanában nem készülök Afrikába vagy az állatkertbe kocsival..:))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 10:22:11

@gonosztojás: 6 mp-et nekem a kisebbik motorom is gyorsul.... :-P Látszik nem ültél még német taligán kívül másban. Innentől kezdve a vita parttalan.
Használd ha bevált. Csak tudd, hogy van más is.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:23:50

@newtehen:
Egy szóval sem mondtam. De nem motorról beszélünk hanem egy 2 tonnaás limuzinról.-

xiau.ling 2009.11.19. 10:25:41

nekiálltam olvasni a történetet, amikor odaértem hogy DÉG-nél, akkor tudtam, hogy sajnos ez simán igaz lehet.
Dég bekötőútjánál eddig 3szor volt halálközeli élményem. zöld wartburg kikanyarodik 10-zel, szemből jönnek, 15 méteres buszmegállóban előztük jobbról..
ekékkel mindennel felszerelt zetor index nélkül bekanyarodik enying felől dégre, mi éppen előzzük balról, részemről satufék a bal sávban és neki áll feljebb.
dég előtti lejtőn lefelé 80-90-el kis piros suzuki vagy mi 10 méterrel a dégi bejáró előt vészfékezve bekanyarodik balra dégre, a kanyar közepén villan kettőt az indexe..
Dég környékén a bozótba tapadva 30cal szabad csak közlekedni! valamilyen természetellenes alfa sugárzás lehet ott, ahol minden autós meghülyül.

Pista bá 2009.11.19. 10:27:32

@newtehen:

Ja, hát a 6 másodperces gyorsulás az már égő, kinek ne gyorsulna akkorát a kocsija, nemigaz?

Legalább az autók 0,02 százaléka tudja ezt az értéket, akkor meg mire vág fel a parasztja?

sreetfighter 2009.11.19. 10:29:38

@gonosztojás:
"A 140-es őzzel való találkozás az őz kettészakadását eredményezte, nekem meg egy új lámpatestet meg egy 25 cm2-es horpadást."
235 lovas bömös 6mp alatt százon?
Te hülyének nézed az embereket?

saci02 2009.11.19. 10:30:40

@Tartós Béka: azt hiszem a rekord 170g volt. Valamelyik autoversenyzo tisztelte meg a betonfalat, es nehany 10cm-en allt meg 200km/h-s sebessegrol. De ezt csak nehany pillanatig kapta. Azt hiszem a laba tort el es leszakadt a lepe, de tulelte. Azert a felet sem kivanom senkinek. A negyedet sem!!!! :)

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:32:22

@Pista bá:
Hagyd, nem érdekes.Tipikus II-III-IV. Golf-SwiftSport mentalítás.Életében nem ült nagyteljesítményű autóban. Nem gépkocsiban, autóban.Met akkor nem ez a faszság érdekelné hanem az hogy milyen a belső, milyen az elektronika, és ilyenek.

Ejoy 2009.11.19. 10:37:06

240Le-s autóval járok, de még soha nem akartam senkit sem lealázni az utakon, nem is azért van ilyen autóm. Igenis tarthatatlan, és egyáltalán nem márka függő a hazai paraszt mentalitás, ami kb. minden ötödik autóst jellemez!
Ebben az esetben a kolléga is hibázott, mert ha látom, hogy jön valaki akkor csak megpróbálok a sáv közepébe visszahúzódni, gyakran lassítva, ha még totál szar is az út ott, de el kell, hogy férjek, és férjenek mellettem. Attól, mert ódis barátunk talán hasonlóan járt el, nekünk nem kell! Ha a tükröt vitte le, az azt jelenti, hogy talán ő is olyan mértékben lehetett átlógva (ez relatív) mint mi. Legalább minekünk legyen annyi eszünk, és akkor nem kell most 50eFt-tot költeni tükörre.
Egyébként milyen autó volt, hogy nem hajlott be a tükör, hanem leszakadt?

Take-it-Easy 2009.11.19. 10:37:17

Na, végigolvastam a sok alfahím dicsekvését arról, hogy kinek milyen autója van. Már csak az hiányzik, hogy elkezdjék döngetni a mellüket és faágakat hajigálni... Csak egy nem volt még meg: az én apukám akkor is erősebb!
Hagyjuk már abba... Most tényleg attól férfi a férfi, (nő a nő) hogy hány lóerő van alatta? Meg "hogy mekkora mellű a nőd", csak hogy idézzek is? Pffff.....

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:39:01

@sreetfighter:
Tudod, a steptronicnál van úgy hogy az ember oldalra húzza a kart, na az a sport.(Ami néhány márkához mérten nem parasztvakítás..főleg nem az INDIVIDUAL M-tech változatnál)) Aztán ha akarsz +/_olhatsz is 5-6000-es fordulastzámmal,amikor is a két(!) vezérműtengelyt elkezdi tologatni az ALPINE gyári tuningcág által fejlesztett elektronika..Ezért drága a motor meg a váltó.
DE természetesen mindezt a GolfIII vagy a Civic kenterbe veri, tudom én..

sreetfighter 2009.11.19. 10:39:27

@gonosztojás:
Ültem benne és vezettem is 5-ös BMW-t. Nem olyan szar, csak az árához képest. Az elektronikáját ne firtasd szerintem!
3 évesen csak az ablaka akadt ki télen a csodajárgánynak, úgy nyikorgott a kormánya mint egy 20 éves trabinak se!

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:40:50

@Easyke:
Hát pont erről beszélgetünk itten, Izike...tessék elolvasni rendesen de izibe'..:)))

Ferocious 2009.11.19. 10:43:43

@gonosztojás: Audi, BMW, Mercedes ma már nálunk is tömegautónak számít lassan. Ha lenne stílusotok, akkor valami egyedibb vasban ülnétek és abból fröcsögtetnétek az adrenalint...

Ja és mellékesen: az én autóm "csak" nyolcvan lovas, de a sok kretén bénázó, vénállat idióta csürhéből így is lealázok 10-ből kilencet a piros lámpánál és bevágok elé... csak mert a legtöbb nem tudja kezelni a kuplung-gázpedál kombót (az autómata váltó már aljasabb jószág).

Erről ennyit.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:45:28

@sreetfighter:
Gondolom a szokásos német magánimport "öregmérnökévoltegyévigpajtábanálltcsak90ezervanbenne volt" Aztán ha utána nézel kiderül hogy 700ezer a kilcsi, totálkáros volt Münchenben és még mindig a poing-i bontóban van..
menj be a wallishoz és menj el egy próbakörre.

sreetfighter 2009.11.19. 10:45:53

@Ejoy:
Ilyen sebességnél ha a ház nem is törik szarrá
az üveg biztos szétrobban benne, meg ha behajtható akkor is!

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:48:00

@Ferocious:
De én nem szeretnék villogni bazze..
Jó nekem a tömeggyártású gyári kinézetű 5-ös is.
leszarom a chiptuningot, festegetést,BBS felnit és minden ilyen egyebet. ÉN EGY SZÉP, HIBÁTLAN LIMUZINBAN SZERETEK ÜLNI!!!!

Pista bá 2009.11.19. 10:48:40

@newtehen:

Ja, én meg gyorsabb vagyok amikor repülőn ülök.

Ugyan, ne hasonlítsd a motorok gyorsulását a kocsikéhoz. Az olyan alma-körte dolog.

Én pl. hiába vagyok kurvagyors a Malév tetszőleges járatán, számomra teszem azt egy off-road terepezés sokkal kisebb tempóval kellő sebességélményt tud biztosítani, nem éget ki a repülőn elért sebesség ilyen tekintetben. Ha neked attól hogy motoron elérted a 4 másodperces gyorsulást kiég a 6 másodperces autós gyorsulásélmény, akkor sajnállak, mert nehéz lehet pozitív élményeket szerezned az életben.

gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:52:55

@Pista bá:
Ültem én 3.8mp-es Porsche-ban is-igaz anyósülésen, na az döbbenet volt.
De minek országútra?

sreetfighter 2009.11.19. 10:54:45

@gonosztojás:
Nem éppen. Németországi cég tulajának a kocsija volt.
Ne értsd félre, nem azt akarom mondani, hogy a BMW egy rakás, csak nem olyan jó mint hiszik egyesek!
A gyorsulást pedig csak akkor hinném, ha látnám. 236LE/1700Kg nem nagy szám.
Az enyém: 192Le/1230Kg és "csak" 7mp a száz!

Ferocious 2009.11.19. 10:56:16

@gonosztojás: Oké, oké, csak nyugodj meg, mert egy esetleges stroke után max. csak a tolókocsiban fogsz ülni... :)

Ejoy 2009.11.19. 10:56:29

@sreetfighter: Igen, ez biztosan így van, csak informatíve érdekelne, hogy milyen járgány volt.

Pista bá 2009.11.19. 11:09:54

@Ejoy:

milyen, milyen - hát te nem nézel mesecsatornákat, más fantáziája kell, a sajátodra nem is tudsz támaszkodni?

Normális vagyok? 2009.11.19. 11:11:17

@gonosztojás: Tudom a te autód szinte magátol megy, de engem ez nem hat meg. Én sose ülnék "presztizs" márkába még ha pénzem is volna elég hozzá.

orczy tér 1. 2009.11.19. 11:15:23

Ja.Alapvetö probléma,hogy 2x1 sávos úton,ahol az egyik oldalon parkoló autók vannak,hiába férnének el a szembejövö autósok egymás mellett,a bunkó sutyerák csak középen tud haladni,mert egyszerüen nem tudja felmérni,hogy mennyi hely van még az úton.Simán el lehet férni,de sokkal könnyebb középen haladni,mint lehúzodni.Nekem ez miatt már 4-szer tört vagy ütközött a tükröm.Meg kéne tanulni vezetni.Mint ahogy parkolni nem tud a vezetök 50%,csak elöre.Tolatva már nem tud beállni.Katasztrófa.DDDD

Egu 2009.11.19. 11:22:34

Hogy az autózz blog minden posztja előbb-utóbb arról szól, hogy ki hány lovas kocsit (lovaskocsit???) vezet, azért az vicces.
Értelmes kommentet már senki nem bír írni.

Egyébként meg státusszimbólumon kívül mi értelme van a 150+ LE autóknak versenypályán kívül? Városban 50-60-nál többet nem tudsz menni, 130-140-et több ezer kilóméteren át is kényelmesen lehet menni egy 100 lovas autóval is.
Ha meg pöcshosszabbítás, akkor meg ugye mindenkinek a saját autója a legnagyobb májer. De ezen miért itt kell vitatkozni? Erre vannak márkaoldalak/klubbok/stb.

Egyébként meg egy Suzuki is tudhat 6mp belül 100-ra gyorsulni...Akár egy GS500 is.Pedig az aztán nem 20 milla ám.:)))

Pista bá 2009.11.19. 11:29:05

@Egu:

Ha már,

Az autóm 170 lovas, és mivel majdnem 2 tonna, néha el tudnék képzelni kicsit többet. Az enyém épphogy 10 alatt gyorsul, nem úgy, mint Harczos Raj gépe.

A péniszem hosszúságára még nem volt panasz, nem gondoltam a hosszabbítására.

Üdv.

Lipi1945 2009.11.19. 11:34:05

Az enyém meg 120 lovas 1650kiló, kell neki vagy fél perc míg eléri a 100at (tippelt adat) és 70-80 között van az utazósebessége. Nakiakirály? :)

Ja, lásd a képen.

Egyébként meg:
1. Az én pöcsöm hosszabb!
2. Az én apukám erősebb!
3. És szerény is vagyok!

Berbécs 2009.11.19. 11:54:45

"Remélem, hogy ilyennek szorulása lesz egész héten egy vemhes süntől!"

Basszus, és a sünre nem gondolsz? az milyen lenne, ha a te vemhes feleséged szorulna más seggébe?

Ejoy 2009.11.19. 11:55:16

@Egu: AZ ÉLMÉNY!

Ha már dolgozok (és nem lopom a pénzt) akkor igyekszem kielégíteni a vágyaimat. Nem csak azért melózok, hogy legy mit enni, hanem azért is, hogy legyen pl. egy olyan kocsim ami nem csak arra jó, hogy elvigyen A-ból B-be.
Nekem egy 3,5literes 1700kg-os autóm van 240le-vel. Amikor oda lépek neki, az érzések állandóan mosolyt csalnak az arcomra, miközben fejedelmi kényelemben autózok én és a családom is.

Teljesen szükségtelen egy ilyen autó valójában, de mivel ilyenre vágytam, megvettem és élvezem, mert ezen van mit.

Minek veszel szép lakást, minek veszel plazma tévét, minek veszel egy jó cipőt, minek veszel egy szép ruhát? Sorolhatnám még. Te talán aszkéta vagy? Én nem...

Chuck No Risk 2009.11.19. 13:46:09

@Pista bá:

Ehhez annyit fűzök hozzá (bocs ha már valaki írta) hogy a szarvas/őz balesetek nem úgy szoktak történni hogy a jószág kiáll eléd 150 méterrel az útra, és pofájában kaját majszolgatva várja az úttesten hogy elcsapd. Egyszerűen úgy átugrik előtted hogy alig veszed észre (kivéve ha benéz a szélvédőn). A múltkor kb. 60-al mentem amikor egyszer csak átsuhant valami hatalmas :) Reagálni sem volt időm. A hátsó lábával így is elkapta a rendszámot.

Kicsi79 2009.11.19. 20:03:36

@Pista bá: "90-ről mit lehet mit nem: onnan tudom kijelenteni, hogy levezettem már vagy kétharmad millió kilométert, és ezalatt sok tapasztalatot szereztem ahhoz hogy ezt kijelentsem."

Erre csak azt tudom mondani, KEVÉS!

Elém az útmenti árokból ugrott az őz kb 3 méterre, és előtte egyáltalán nem látszott, hogy ott van, a magas gaztól. Esélyem sem lett volna megállni, pedig csak kb 70-nel mentem a 90-es megengedettnél. És már levezettem több mint 2 millió kilométert. Ez nem ettől függ.

Ja, és az autóm sem egy ólcsó öreg vasdarab volt akkoriban.

randomuser1 2009.11.19. 20:16:51

az a rész volt már h jobbra kéne tartani oszt nincs gond?

randomuser1 2009.11.22. 11:43:21

@Spikk: ühüm, arról szól h az elválasztósávon közlekedő csóka tükrét szemből elvitte egy hasonlóan balos beállítottságú audis.

Spikk 2009.11.22. 13:06:13

@XXXXXXX: Arra több ésszerű oka lehet, egyet le is írt, mint indokot, hogy miért nem tartott jobbra.
"(de nem lógott át!)" és még "jobbra húzta a kormányt" a kedves kolléga.
Ha ezeket elhisszük, akkor feltehető, hogy a másik lógott át, de nem csak a tükre.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása