Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Most akkor balra vagy egyenesen?

2009.12.17. 16:10 :: SilentSound

Úgy érzem, Gábor egy kicsit kötözködős hangulatban volt, mikor a lenti fotót elküldte a levelével együtt, mert józan paraszti ésszel is kikövetkeztethető, hogy miről van szó. Ennek ellenére az így érkező, fizikailag egyenesen továbbhaladók többsége szarik rá, hogy jobbra indexeljen, nehogy a szemből jövő vele egyszerre át tudjon haladni a kereszteződésen. A lényeg viszont az, amit a KRESZ is megfogalmaz, csak hajlandóak vagyunk elsiklani aprónak tűnő részleteken, mert nem mindegy, hogy melyik szó van feltételes módban leírva és melyik nem:

16. § (1) A veszélyt jelző táblák:
u) „Útkereszteződés alárendelt úttal” (89. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton olyan útkereszteződés van, amelyben a járműnek elsőbbsége van a keresztező úton érkező járművel szemben; a jelzőtábla azt is jelezheti, hogy az alárendelt út melyik irányból torkollik az elsőbbséggel rendelkező útba (89/a. ábra). A jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla mutathatja az útkereszteződés alaprajzi vázlatát, vastag vonallal jelezve az elsőbbséggel rendelkező út vonalvezetését (89/b. ábra)

Régóta olvasója vagyok a blognak (és ritkán kommentelője is). Hülye táblák rovatba jelölném az alábbi képet, kiváncsi vagyok, ki melyiket venné figyelembe?

A helyszín: Kőbánya-Kispest metróállomás mellett, a folyamatban levő építkezés túloldalán található Vak Bottyán utca, a Határ út irányában.

Eredetileg csak az alsó két tábla volt kirakva, de az építkezés kezdetekor - ki tudja, milyen megfontolásból - kiegészítették a felső táblával az együtest, ezzel teljesen összezavarva a helyzetet.

Már itt is ott van a háromszög alakú tábla a busz mellett
(a 2. táblaoszlop, kicsit hátrébb)

30 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carny 2009.12.17. 16:26:50

jössz a köki felől (főút, a tábla alapján alulról), indexelsz jobbra, egyenesen mennél... a tőled jobbra álló azt hiszi, hogy jobbra mész, kimegy eléd... egyszer fogod eljátszani, és többet nem indexelsz...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.17. 16:29:51

@Carny: Nekem még sosem volt ilyen, hogy kijöttek volna elém jobbról a P+R parkoló (és most ideiglenes buszpályaudvar) felől, pedig szoktam jobbra indexelni. Egyébként régen főút volt a kanyarodó, most meg már csak felsőbbrendű útként van kitáblázva, ha jól rémlik...

sreetfighter 2009.12.17. 16:53:41

Egyébként aki ilyen posztot ír, az se ne egyenesen, se ne balra ne menjen, hanem forduljon fölfelé, mivel a fenti tábla felfelé mutat.

sreetfighter 2009.12.17. 16:55:22

@sreetfighter:
OFF:
Te a gyorsulós poszthoz nem szoltál hozzá? Neked nem hondád van?

sreetfighter 2009.12.17. 16:56:07

@Marty Mcfly:
Neked címeztem amit magamnak írtam. Bocs.

Marty Mcfly 2009.12.17. 17:02:06

@sreetfighter:
linkeld már be a posztot, most nem rémlik!
amúgy nem... de tudnod kéne, hogy mim van :-)

sreetfighter 2009.12.17. 17:10:24

@Marty Mcfly:
Legyorsultam, nem bírta elviselni című.
Miért kéne tudnom?
A technikádat se írtad le.

GS_Laja 2009.12.17. 17:45:25

Na jó, ezt már nem bírom szó nélkül hagyni!
A gyengébbek kedvéért a táblák jelentése felülről lefele.
Veszélyt jelző tábla, mely többnyire így néz ki függetlenül a kereszteződés valós elrendezésétől.
Alatta a kiegészítő tábla melyen mindig az adott kereszteződés mértani sémája van ábrázolva.
Legalul egy második kiegészítő tábla a tehergépjárművek számára, mely mutatja a magasság korlátozást, ha az illető lekanyarodik a védett útról (gyakorlatilag egyenesen megy), illetve a súly korlátozást amennyiben marad a védett útvonalon (azaz balra kanyarodik).

Ebből következik, hogyha személygépjárművel vagy akkor csak a felső kettő vonatkozik rád, ha tehergépjárművel, akkor mind a hármat figyelembe kell venned.

GS_Laja 2009.12.17. 17:47:51

Akiket ezek a táblák összezavarnak, az nézze át a Kresz könyvet újból.
Majd adja vissza a jogosítványát.

buherátor 2009.12.17. 17:52:20

nagy poszt... mit nem lehet ezen a táblán érteni? kresszre mindenki járt, ott eléggé megtanitják az ilyeneket. ja h. vizsga óta senki nem kérdezte, és elfelejtette? :o
ez kb. az a kategoria mint aki a multkor forgalommal szembel parkolt és lehúzással vádolta az önkormányzatot amiért megbüntették szabálytalan parkolásért, pedig a forgalommal szemben nem is volt kitáblázva a megállni tilos :S

Carny 2009.12.17. 18:03:32

@SilentSound: velem el szokták játszani, nem pont ott (reggelente arra megyek), hanem az ilyen típusú kereszteződésekben... ott főként busz jön jobbról, azt meg gondolkodás nélkül kiengedem... ha én nem, akkor senki

randomuser1 2009.12.17. 20:10:25

megyek amerre dolgom van, előreengedem aki erőszakosabb, sose értettem miért van ilyen hülye sorminta az utak oldalán, csak megzavarja az embert :)

sevcsik 2009.12.17. 21:12:34

es mi van azokkal akiknek 3m-nel magasabb teherautojuk van? :)

amugy ez igy tokeletes, akkor volt a rossz amikor nem volt kint a felso tabla, hiszen az alaprajzot abrazolo tabla egy kiegeszito, onmabagaban nem jelent semmit, csak foutvonal vagy a fent latott tablahoz lehet alkalmazni.

lehet, h a felso tabla ugy nez ki, mint egy keresztezodes alaprajza, de nem az, csupan egy szimbolum.

Don Blasius 2009.12.17. 21:19:02

@sevi (Sevcsik):
Én is úgy tudom, hogy kell az a felső tábla, így értelmes. És balra forduláskor is kell indexelni, mert nem főútvonalon mész. De vannak országok, ahol bizony főútvonalon is kell.

sevcsik 2009.12.17. 21:27:18

@Don Blasius: igen, ha csak alarendelt, akkor kell balra is. nekem ezt ugy tanitottak (mondjuk foutvonalnal), hogy ha egyenesen mesz tovabb akkor csak 1-2szer villantsd fel az indexet, mig jobbra kanyarodasnal jo elore hosszan, szep lassitassal, hogy egyertelmu legyen. gondolom ez erre a szituaciora is igaz.

Yoli87 2009.12.18. 09:26:55

Ez a kereszteződés egy nagy rakás .....
Nagyon érdekes lesz amikor majd megnyílik ott az a bevásárló központ és majd a tudatlan buta emberek hogyan fogják abszolválni a kereszteződést!
Nem hogy oda körforgalmat csinálnának!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.18. 09:42:49

A táblák jók, ahogy azt már SilentSound is beírta a posztba.

Ezzel együtt felvetődik a kérdés, hogy ha egy táblaegyüttes a közlekedők jelentős részét összezavarja, akkor ott el lehetne gondolkodni azon, hogy lehetne segíteni a "gyengébbeket" abban, hogy ők is felismerjék, mi itt a helyzet.

Ami nekem ezzel kapcsolatban eszembe ötlött, az az, hogy a felső tábla belsejében levő ábra és a középső "vázlat" lehetne topológiailag konzisztens, amit úgy lehetne elérni, hogy a függőleges vastag vonalba jobbról két vékony vonal csatlakozna, balról meg egy sem. Azaz egy "k" betű jellegű ábra lenne benne.

Persze felvethető, hogy akkor ennek a táblának még több fajtája lenne, ami gazdaságtalan, illetve hogy pont azért van a kiegészítő tábla, hogy az adja meg a pontos topológiát. Szóval nincs igazán jó megoldás a problémára.

Illetve az lenne, hogy a "gyengébbek" vegyék a fáradságot és tanulják meg rendesen a KRESZt.

vivax 2009.12.18. 09:51:16

3 méter magas ugrató következik egyenesen, de balra kikerülhető...

Grg76 2009.12.18. 10:37:45

@Yoli87: miből gondolod, hogy ha majd elkészül, akkor a környék közlekedését nem alakítják át?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.18. 10:44:14

@Yoli87: @Grg76: Teljesen másképp lesz a közlekedés, mire átadják ott azt az egész komplexumot, többsávos lesz a Vak Bottyán u. is, lámpás lesz szerintem ott minden kereszteződés, mert elég nagy forgalmat fog lebonyolítani.

Yoli87 2009.12.18. 11:27:57

@Grg76: @SilentSound:
Remélhetőleg igazatok lesz és megcsinálják vele együtt az utakat is! Remélem a túloldalán a felüljárót is megcsinálják!!!
Erről esetleg van infótok?

misitcom 2009.12.18. 17:53:17

Máshol sem indexelek,mért pont itt tenném?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.12.19. 09:10:27

fú az ilyen kereszteződéseket utálom. az autósok 75%-a (de lehet hogy több) ezt nem bírja értelmezni. a kiegészítő táblát sokan nem is figyelik azt se tudják mi az. már többször voltam ilyen szituba hogy majdnem elkaszáltak bal oldalról, és még ők voltak kiakadva.

a másik kedvencem amikor nincs ilyen tábla de a középvonal szaggatott felfestése egyértelművé teszi hogy a kanyarodó út a főbb út. ekkor aki arra halad tovább annak nem kell indexelni. minthogy itt sem kell ha balra mész tovább.

jobbra illetve egyenesen menés esetén is kellene jobbra indexelni.

v.reka 2009.12.19. 10:31:33

A posztoló szerintem visszaadhatja a jogsiját. Ha ezt nem tudja értelmezni, akkor mit kezd egy bonyolultabb helyzettel?

randomuser1 2009.12.19. 12:47:20

@v.reka: amit minden épelméjű ember, figyeli micsnálnak a többiek és aszerint cselexik? viszonylag jólműködő, dinamikus stratégia, figyelembe vesz olyan változókat is, amit a statikus táblaerdő nem, pl, labdáért keresztben átrohanó komondor -amit ha elcsapsz- levisz az autódból félmilliónyi szirszart. A probléma itt konkrétan az, h a közlekedésben használt jelrendszer elveszítette az alapfunkcióját, kurvára nem hordoz egyértelmű üzenetet, ráadásul a dekódolása erőforrásigényesebb mintha csak simán kiírták volna szavakkal mit akarnak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása