Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lefagytam a felém tartó autó előtt

2009.12.21. 10:13 :: SilentSound

Laci leveléből jól látszik, hogy nem mindig történnek a valóságban úgy a dolgok, mint ahogyan azt elképzeljük. Csak az adott helyzetben derül ki, hogy reagálunk. Persze biztos lesz most is olyan, aki szerint hülye a posztoló, mert a földbe gyökerezett a lába ahelyett, hogy elugrott volna a közeledő autó elől, de nekik javaslom, hogy próbálják ki ezt élesben is, hasonló körülmények között. De inkább senki ne üttesse el magát, mert akkor esélye sem lesz megírni a saját sztoriját és blogpólót nyerni!

Gyalogosként voltam kénytelen átélni a következőt: leszálltam a Nyugatinál a villamosról és a Jókai utca irányába tartottam. Zöldre váltott a lámpa (mielőtt valaki belekötne: nekem volt zöld, nem az autóknak), úgyhogy leléptem az úttestre.

Sajnos nem néztem körül, mert azt gondoltam, hogy zöld jelzésnél nyugodtan átsétálhatok az út másik felére. Viszont egy lépés után arra lettem figyelmes, hogy tőlem olyan 20 centire épphogy megáll egy fehér kisautó, és nem 20 Km/h-ról lassított le, szóval nem arról volt szó, hogy előrearaszolt. Nem tudom ki élt már át ilyet, de őszintén szólva nagyon megijedtem. Lefagytam és úgy maradhattam egy-két másodpercre.

Mindig azt képzeltem, hogy én majd gyorsan félreugrok, mint Bruce Lee. No persze… A valóság egész mást mutatott. Ha kicsit hosszabb a féktáv, akkor valószínűleg most még kórházban pihennék.

Nos, mindezek után benéztem az autóba, hogy felvegyem a szemkontaktust a kedves sofőrrel és egy kicsit csúnyán nézzek rá. De azt kellett látnom, hogy két suttyó ül bent és baromi mulatságosnak tartják, hogy az imént majdnem összeszartam magam, úgyhogy egy kézmozdulattal megmutattam nekik a gyalogosoknak szóló zöld jelzést, majd visszanéztem a srácokra.

Ezt még az eddigieknél is viccesebbnek találták, úgyhogy a középső ujjammal megmutattam nekik a nemtetszés nemzetközi szimbólumát, és mentem a dolgomra. Már jóval odébb voltam, amikor látom, hogy nagyon ráfeszültek a témára és az anyósülésről kiugrik az egyik pöcs (bocs, eddig bírtam türtőztetni magam), és a felmenőimet kezdi szidni.

Valamit visszakiabáltam én is, és folytattam az utamat. Utána még egy órán keresztül remegtek a lábaim, tényleg nagyon ijesztő volt a helyzet egy puhatestű számra.

Kicsit nehezemre esik felfogni, hogy ha valaki majdnem elüt egy gyalogost, akkor azt miért tartja tréfásnak, és miért nem a sűrű bocsánatkérések halmaza az első reakciója, illetve ha nem is, akkor legalább ne én legyek a paraszt a történetben könyörgöm. Sok fasz van az utakon, na.

U.I.: az eset idején még nem volt hóesés, sőt eső sem, az utak tök szárazak voltak, szóval arra sem lehet fogni a hibát, hogy megcsúszott a hirtelen csúszóssá vált talajon a két lelki szegény.

Köszönöm a figyelmet, kellemes ünnepeket és balesetmentes közlekedést mindenkinek!

 

431 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye veszélyes gyorshajtás zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jim Raynor 2009.12.21. 18:28:07

@egyittlakó:

szétnézni az autósnak kell a lámpa előtt, nem a gyalogosnak a zöldnél, ifjú padavan.

egyittlakó (törölt) 2009.12.21. 18:32:07

@Jim Raynor: Jimmy, az autósnak mindent látni kell, nem szétnézni, de azért kösz, hogy ifjúnak neveztél.

_ng_ 2009.12.21. 18:37:46

Nem is értem, hogy min vitatkoztok. Eddigi pályafutásom során több tízezerszer mentem át zebrán, de olyan még nem fordult elő, hogy előtte (és közben is végig) ne néztem volna körül. Mégpedig azért, mert mindig jöhet egy ökör, egy műszaki hibás autó (vagy amelyiknek a sofőrje rosszul lett), mentő (mondjuk azt hallja is az ember), elszabadult BKV-busz, megbokrosodott ló, hajtás-pajtás vagy egy 12 éves, aki életében először elkötötte a fater kocsiját. Arról már nem is beszélve, hogy a lámpa is mehibásodhat.
Paranoiás-e vagyok?

_ng_ 2009.12.21. 18:52:02

@_ng_: Egyébként pedig:
"Az úttestre lépés előtt, a veszélytelenségről való meggyőződés, majd a késedelem nélküli áthaladási kötelezettség, valamint az úttestre történő váratlan lelépés és a járművezetőket megzavaró vagy megtévesztő magatartás tilalma – mint általános és alapvető szabályok – mindig érvényesek, függetlenül attól, hogy a gyalogosnak az úttesten közlekedő járművekkel szemben elsőbbsége van vagy nincs."
(idézet a KRESZ hivatalos magyarázatából)

cso zsi 2009.12.21. 18:55:51

@_ng_: Nem, csak itt élsz.
"Amott" élve cigánykereket hányva, bekötött szemmel hátrafelé gyalogolva is átjutsz épségben. Még odább, amikor balra nézve leléptem, mert nem jött semmi balról.
Jobbról jött, mert ott az a módi, és gond nélkül megállt. Nem kiabált, nem dudált, megvárta, míg átérek.

Szendwich 2009.12.21. 19:01:14

@drazsé: A Keviterv-es utca még nem is annyira rossz. A túl oldalt a Hyundai szalonnál lévő nagy udvarnak a kihajtója sokkal rosszabb. Az autósok többsége utolsó tapló módjára viselkednek a kapunál. Nyéle gázon közlekednek és leszarják, hogy Te ép arra gyalogolsz.

qwertzu 2009.12.21. 19:06:30

@_ng_: Olvass vissza. Volt pár ember aki azt állította hogy a zebra nem az úttest része. És nem sikerült meggyőznöm őket.

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.21. 19:13:55

Én úgy gondolom, hiába van zöld jelzés,elsőbbség ide, vagy oda, akkor is körül kell nézi mielőtt átsétálsz a zebrán. Szerintem ezt a legtöbbünkbe már gyerek korába belenevelték a szülők. Persze, ha éppen nem ott jársz fejben, akkor már meg is van a baj. A srácok reakciójára a kocsiban meg inkább nem térnék ki...

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2009.12.21. 19:22:21

Kíváncsi vagyok, hogy akkor is mindenki így rácuppant volna-e a körülnézésre, ha kihagyom azt a mondatot.
Vajon ha ő: autozz.blog.hu/2009/12/17/csattanas_filmszakadas_legzsak_gyereksiras is beleírta volna azt amit én, akkor mit kapott volna? Félreértés ne essék, nagyon sajnálom ami vele történt, de gyakorlatilag ugyanarról van szó, csak ott meg is történt a baj, senki nem kezdett el fikázódni mégsem.

Az a gyanúm, hogy a csapat fele odáig jutott, hogy: "Áhhááá! Nem nézett körül! Ő a hibás geci, jól be is gépelem mostan, na. Gyalogosok bazdmeg, hülyék ezek mind.".

Bladika 2009.12.21. 19:36:49

Legközelebb amikor a vak (tényleg vak, fehér botos) papa, megy át a zebrán miközben zümmög neki a lámpa, hogy mehet, kiszállok és úgy tarkón verem, hogy megjavul a látása. De azért persze megkérdem, hogy:
"Körbenéztél b@zd meg?"

Bladika 2009.12.21. 19:42:34

Apropó! Amúgy aki körülnézés nélkül lép le az kb. szellemileg vissza maradott. A kedvencem amikor állunk az átkelőnél, (mint gyalog) és várjuk a zöldet. Valaki az elsők közül lelép, de aztán vissza és akkor a sok birka körülnézés nélkül, neki indul, meg sem nézi milyen a lámpa és megy át a piroson. Na az valami félelmetes. A másik amelyik mereven nézi, a lámpát és ha zöldre vált GO! Az, hogy megnézni, hogy legalább az első autó sor vajon megtud e állni? Ááááá.

nagyzee 2009.12.21. 20:01:41

"hogy a középső ujjammal megmutattam nekik a nemtetszés nemzetközi szimbólumát,"
Minek? Ez totál felesleges volt. 2 hülye suttyó ebből úgysem tanul, és ahogy a példa mutatja, csak felbőszültek tőle. A legjobban úgy lehet velük kitolni, ha észre sem veszed őket. Ha meg mégis mutogatsz nekik, akkor le kell játszani a dolgot és jól elverni őket. (én ezt nem vállalom, mert nem vagyok erőember)

_ng_ 2009.12.21. 20:24:00

@qwertzu: Remélem, az illetőnek nem volt jogosítványa.

8. §
A gyalogosforgalom irányítására szolgáló
fényjelző készülékek
(2) Az (1) bekezdésben említett fényjelző készülék fényjelzéseinek a jelentése:
a) a folyamatos zöld fény szabad utat jelez: a gyalogos az úttesten áthaladhat;

(Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.)

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2009.12.21. 20:33:12

@Bladika: Hidd el, hogy az lenne a normális, ha igenis le lehetne lépni körülnézés nélkül. Az már a rengeteg tahó műve, hogy nálunk az a hülye, aki át mer menni a zöld jelzésen. Sajnos elég kevesen érzik a helyzet abszurditását.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.21. 20:59:00

@egyittlakó: Nézd, a hasonlat azért hasonlat, mert nem pont ugyanolyan dolgokról szól, hanem "csak" hasonlóakról.

Egyébként a hasonlatok jók, csak Te nem akarod megérteni őket. Ugyanis nem az volt a céljuk, hogy a bűn és a tévedés közti különbséget összemossam, hanem az, hogy rámutassak, hogy milyen fals hozzáállás a vétlen fél figyelmetlenségét kárhoztatni, amikor a másik fél egyértelműen vétkes.

@Hix__: Én értem...

qwertzu 2009.12.21. 20:59:55

@_ng_: Ezt én is beidéztem neki: @qwertzu:
Azt válaszolta pongyola a kresz megfogalmazása: @efhábé:

logikaibukfenc 2009.12.21. 21:51:48

na akkor,

mit teszel ha
órád szerint 45-tel kétsávos úton belsőben haladsz és zöldet mutat a lámpa neked, gyalogosok vannak (mint a szardíniák) a járdasziget végén.
(esetleg 1:mögötted fél autónyira jön valaki. esetleg 2: ** , esetleg 3: ***, esetleg 4: ****)
majd hirtelen sárga villogóra vált a lámpa ?
(annak aki ritkán jár gyalog : a gyalogosok lámpája nem mutat semmit ilyenkor)

Drdnght 2009.12.21. 22:03:46

@metal: Nekem egyetlen megjegyzesem van erre, biztos derengenek azok a zebrak (pl nagykorut) ahol hangjelzessel is jelzik a szabadjelzest a vakok es gyengenlatok reszere, Ok vajon mi a f...al nezzenek korbe?? errol ennyi, egyes zebrakat azert vedenek lampaval hogy ne kelljen arra varnod adott esetben hogy elsobbsegedet megadjak, a korulnezes meg sajnos erosen ajanlatos, de mint a feljebb emlitett pelda mutatja, nem mindig lehetseges. En azt tudom elkepzelni hogy a kresz megalkotasakor fel se merult az hogy egyesek degeneralt modon viselkednek, kozlekednek, mindenre nem lehet torvenyt, szabalyt irni

Spikk 2009.12.21. 22:29:22

@Drdnght: Így van. Olyan KRESZ-t meg elég nehéz lenne ugye előállítani, ami alól nem talál kibúvót a szemfüles állampolgár.

Csak azért nem mondom, hogy az ilyenek a saját kárukon tanulják meg, hogy mi az a felelősségrevonás (nem beszélve a feeling-ről), mert ahhoz valakit el kellene üssenek, azt meg nem kívánom.
Esetleg egy jó kis szereplést a zebraakciós filmeken, azt az ilyeneknek, meg egy nagy sünt!

sreetfighter 2009.12.21. 22:56:55

@Hix__:
Neked igen begyepesedett agyad van, ha nem tudod felfogni azt a tényt, hogy a saját érdekedben kell körülnézned.
A szituációban neked volt igazad, előnyöd stb., a vezető pedig egy tapló paraszt volt de a tényen ez nem változtat.
Sok hülye itt a blogon azt vallja, hogy nem kell körülnézni? Majd egyszer megszívják a konok majmok.
Az, hogy párhuzamot vonsz a te történeted és Tanácstalan balesete között az egyszerüen szánalmas. Nagyon nem vagy képben. Vezetsz te egyáltalán?

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2009.12.21. 23:15:19

@sreetfighter: Ha végig olvastad volna a kommenteket (vagy legalább tőlem az elsőt), akkor talán rájöttél volna, hogy fel tudom fogni az említett tényt. Bár gondolom sokkal egyszerűbb másokat hülyének beállítani, mint utánanézni a dolgoknak. Nem idézem mit írtam, vedd a fáradságot és olvass.

"Sok hülye itt a blogon azt vallja, hogy nem kell körülnézni? Majd egyszer megszívják a konok majmok." Szerintem itt ezt senki sem vallja. Csak sokaknak kényelmesebb ezt képzelni, mert akkor biztos hogy más a hülye.

"Az, hogy párhuzamot vonsz a te történeted és Tanácstalan balesete között az egyszerüen szánalmas. Nagyon nem vagy képben."
Tőlem nyilván szánalmas. Az nem szánalmas, hogy sokan sípoltak, hogy ők bezony még autóval is körül néznek zöld jelzés mellett is, hát gondoltam itt egy eset, amikor valószínűleg nem nézett körül a posztoló. Nyilván ha szembesítem őket az érvelésük hibáival, akkor szánalmas vagyok. Persze tudom: hülyézni könnyebb, mint informálódni.

"Vezetsz te egyáltalán?"
Erre a kérdésre is kb. fél napja megadtam a választ. Persze informálódás nincs, csak fikázás.

Csak így tovább!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.12.22. 01:51:30

@Hix__: "de hogy egy újabb dolgot tisztázzak: nem ismerem KRESZ-t."
Ha Magyarország határain belül tartózkodsz, ISMERNED KELL az ÖSSZES magyar JOGSZABÁLYT. Azt tudod, hogy bankot sem szabad rabolni?

"Soha senki nem tanította meg (bár halványan dereng, hogy általánosban voltunk valami picike pályán, ahol voltak mindenféle táblák, meg ilyenek) annyira, mint ahogy azt egy autósnak megtanítják (legalábbis remélek, hogy őket alaposan kikérdezik)."
Pereld be a szüleidet hibás teljesítésért, kiskorú veszélyeztetéséért, stb.

"Tehát értsétek meg: én nem tudtam hogy kötelező (a kötelező alá van húzva) körül néznem."
Most már tudod, és legalább olcsó volt. Tudod, a jó pap...

logikaibukfenc 2009.12.22. 02:29:05

@sreetfighter:

értem miért vagy ilyen
sok filmet néztél
(amiben nem sérült meg senki)
olyat ahol még a terhes anyukára is rádudál a kamionos és nem veszi le a lábát a gázról

ne próbálj csúsztatással vádolni , mert ez pontosan ugyanolyan eset. más körülményekkel.
én erre mondtam, hogy kardoskodsz valamelyik oldalon.
egy szabályhoz ragaszkodsz.

eleve az autó sokszor olyan felesleges.
örülj hogy nem mész tönkre abban hogy van neked. (mert kell hogy legyen - lófaszt)

én mindig akaratos voltam és kiköveteltem ami járt.
sokszor lepődtek már meg, még kamionosok is, akár gyalog voltam, akár autóval.
mind jó szándékomon, mind saját figyelmetlenségükön.
több volt a köszönöm, mint a szidalmazás.

köszönöm

Integrált Szerverterror 2009.12.22. 06:24:41

Zöldnél mindig körül kell nézni.

Integrált Szerverterror 2009.12.22. 06:30:30

A fejfádra lesz írva hogy neked volt elsöbbséged.

Integrált Szerverterror 2009.12.22. 06:33:44

Sok értelmes komment hatására gondoltam írok én is néhányat.

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.22. 07:30:38

Pár éve szemtanúja voltam a Blahától egy megállóra az oktogon felé(nem jut eszembe a neve), amint a villamos beállt a megállóba, a gyalogosok elkezdtek átmenni mögötte, mivel éppen zöld volt nekik a lámpa, és hát éppen arra járt egy szirénázó mentő, a másik sínen, és elcsapott egy fiatal lányt, mert az ment mint a vakegér. A lány meghalt. Az egyértelmű, hogy a mentős hibázott, mert meg kellett volna győződnie, hogy mindenki észlelte-e őt, de ez a tény a lányon segít? Nem lett volna érdemesebb körülnéznie?
Amúgy aki a bizalmi elvvel jön, annak annyit mondanék, hogy a KRESZ-ben az is benne van, hogy köteles vagy elhárítani a más által okozott balesetveszélyt (vagy legalábbis megpróbálni)! Ha nem nézel körül, akkor ennek a kitételnek hogyan teszel eleget? Okoskák, itt még senki nem mondta azt, hogy a gyalogos ne menjen át a zebrán, csak azt, hogy előtte nézzen körül, mert ez az ő érdeke!

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.22. 07:32:22

@logikaibukfenc: "eleve az autó sokszor olyan felesleges.
örülj hogy nem mész tönkre abban hogy van neked. (mert kell hogy legyen - lófaszt)"

Na megint eljutottunk oda, hogy egy réteg elkezdi szidni az autósokat, mert nekik nincs, és irigyek arra, akinek van!

teabore 2009.12.22. 08:33:02

@metal: azért szirénázáskor lehet arra számítani, hogy jön a mentő és siet, még a gyalogos zöldnél is.

esef 2009.12.22. 08:42:23

@nemdomi:
Nem. Emlékezz csak, mekkora hiszti volt belőle, amikor egyesek az uniós csillagokat ragasztották rá a magyar zászlóra.
Úgy tudom, hogy csak a műszaki és a zöldkártya matricáját ragaszthatod rá.

igazi hős 2009.12.22. 09:28:15

@esef: Szerintem még ezt sem rakhatod te fel, csak a vizsgáztató. Sőt csavarozni is tilos. A leesés miatt aggódók meg használjanak 2x10 centi kétoldalas ragasztócsíkot, az megfogja, hogy letépni is alig lehet.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.22. 09:35:06

@Hix__: "bár halványan dereng, hogy általánosban voltunk valami picike pályán, ahol voltak mindenféle táblák, meg ilyenek"
Írni-olvasni tudsz-e? Azt sem kötelező...

sreetfighter 2009.12.22. 11:15:10

@Hix__:
"Hidd el, hogy az lenne a normális, ha igenis le lehetne lépni körülnézés nélkül."
Még nyugaton vagy északon is ajánlott körülnézni, mert figyelmetlen emberek mindenhol vannak! Ezt próbáljátok megérteni!
"Csak sokaknak kényelmesebb ezt képzelni, mert akkor biztos hogy más a hülye."
Egy szóval nem mondtam, hogy nem az autós a hibás.
Autóval egy bizonyos fokig lehet körülnézni menet közben, de egy gyalogosnak teljesen. Erre azt hiszem Te is rájöttél.
"Persze informálódás nincs, csak fikázás"
Azért minden betüt nem olvasok el, elnézést.
Egyébként is költői volt a kérdés.

sreetfighter 2009.12.22. 11:24:28

@logikaibukfenc:
Én a körülnézés mellett kardoskodom, és nem a bunkó autósokat védem.
A film nézésnek meg a terhes anyukának nem tudom mi köze van mindehhez?
Mellesleg megjegyzem, hogy kirívóan figyelmes vagyok a gyalogosokkal szemben.
Ezt egyes autós társak dudálással hozzák a tudtomra, mivel úgy értelmezik, hogy feltartom a zebra elötti megállásommal.
De lehet, hogy csak a gyalogost nem látta, mert én takartam el. Ki tudja?

logikaibukfenc 2009.12.22. 11:48:40

@sreetfighter:

rendben
de a figyelmetlen gyalogos ugyanolyan forgalmi akadály, szituáció , mint bármelyik másik.
csak a megoldással kell foglalkozni (baleset elhárítás), nem az okokat keresni vagy szabályok alapján akárkit hibáztatni (dudálni a kamionból, ..persze az jó figyelmeztetésnek - de ha vak? - lehet kombinálni végtelenségig ).
én továbbra is azt vallom, hogy ha én hamarább, előrébb (akár kisebbként akár nagyobbként) vagyok nálad az úton (mindegy miért vagy hogyan) akkor neked abban a szituációban kvázi vége az utadnak.
HA van helyed , akkor menj, nem érdekel, nem zavarlak, nem téged bosszantanálak, mások is vannak akiket lehet. csak egy kicsit vedd le a gázról a lábad, vagy húzódj arrébb.
hát ha nincs hely rá ?
akkor értsd meg hogy nem én vagyok a hibás, hanem az hogy többen vagyunk az úton (utadban).

és ide az eddigi összes poszt összes szereplőjét be lehet helyettesíteni

aki nagy forgalomban is első akar lenni mindig, az szegényebb az utazás örömével szerintem. ( az agyad le van foglalva a tested gyors irányításával, te pedig csak bosszankodsz minden tetű és barom miatt, nem jut időd élvezni az utat, meg arra se elgondolkodj meg tudja e tenni szabályosan azt amire kényszerül a forgalom többi résztvevője?)
a vezetés élménye meg pályára való.
én megyek 27-én vezetéstechnikai tréningre.

logikaibukfenc 2009.12.22. 11:49:35

@metal:

értelmesen , indulatok, előítéletek nélkül érdekel a téma ?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.12.22. 12:03:58

Ezt nem hiszem el, hogy ennyi félanalfabéta parasztnak van jogosítványa ebben az országban.
Nem baj, majd sétálgatunk előttetek a zebrán, ti meg kapjátok a csekkeket, ha nem álltok meg.
Ahogy eddig is kaptátok.

logikaibukfenc 2009.12.22. 12:04:35

@sreetfighter:

az én szememben a mentő által elgázolt lány figyelmetlensége egyenértékű az autópályán mást letolni akaróéval, mert ő meg azt nem veszi észre hogy nem képes rá ( jármű vagy hely miatt)
az előtte lévő amire ő kérne vagy elvárná.

a lány csak egy szabályt figyelt, ugyanúgy a gyorshajtó is egyre hivatkozik, hogy őt el kell engedni.
ilyen alapon akkor megyek mindig gyorsan mint a mentő, és akkor mindenki el fog engedni.
(hát nem , ilyen csak a filmben van)

és akkor remélem nincs több félreértés kedves uram

sreetfighter 2009.12.22. 12:09:42

@logikaibukfenc:
Nagyon elkanyarodtunk az eredeti témától, de legyen.
Én mint megjegyezted, szeretk gyorsan autózni ami csípi a szemed.
Ezzel együtt próbálok úgy vezetni, hogy a többieknek a legkevesebb problémát okozzam. Mivel én ilyen beállítottságu vagyok nincs sok toleranciám azokkal szemben akik nem így gondolkodnak.
Az utazás öröméről csak akkor beszélhetünk, ha lehet haladni. Ha dugó van, beteszek egy jó zenét és azt, vagy a rádiót hallgatom és próbálom nem idegesíteni magam.
A gyorsaság pedig nem zárja ki az előzékenységet sem bizonyos határig.
Aki meg feltart, azt kikerülöm, leelőzöm stb.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.12.22. 12:12:51

@sreetfighter:

Fogadjunk, hogy hangos a kipufogód is...

sreetfighter 2009.12.22. 12:12:52

@logikaibukfenc:
A mentős hozzászólásodat gondolom nem nekem szántad.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.12.22. 12:24:07

@sreetfighter:
Ez esetben elnézést kérek, hogy ezt gondoltam, és engedd meg, hogy örömömet fejezzem ki, mert megállsz a zebránál. Tartsd meg ezt a jó szokásod, és sok-sok balesetmentes kilométert kívánok neked!
:))

logikaibukfenc 2009.12.22. 12:26:31

@sreetfighter: rendben van
akkor mi nem veszekszünk majd ha találkozunk az úton.
nem csíp, (most a pisi sem ;) )
de az eddigi kommentek alapján te is véded a nem hülyét, mert kezedben van az adu szabály ami miden ellene felhozottal szemben igazat ad neki.

ugyanaz a szabály pedig másik esetben nem ér semmit egy ilyen vitában.
az előzékenység pedig akkor ér valamit ha nem csak két résztvevőt segítesz vele.
(addig csak illedelmesség, annak mutatása hogy én ismerem és betartom a szabályokat, nem pedig ragaszkodok hozzá ?)

a blog neve hogy éld túl a hülyéket

de azt ugyanúgy kell mint a nem hülyét (egy hasonló forgalmi szituációban)
de a nem hülyéket is lehülyézik ha egyetlen szabályt megsért ,főleg akkor ha csak egy valakit sért a közút használatának jogában
de lehet hogy nem így van

mindegy maradok hülye, de jól magamra zárom a kocsiajtó és akkor senkinek nem lesz baja

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.12.22. 12:31:17

@logikaibukfenc:
"mindegy maradok hülye, de jól magamra zárom a kocsiajtó és akkor senkinek nem lesz baja "

Rossz szemlélet. Tudod hány bezárkózott ember autóját rugdostam már meg? Érdekes, akkor egy sem volt nagylegény, pedig volt, amelyiknek be is horpadt az első ajtaja (a zebrán elém került).

sreetfighter 2009.12.22. 12:33:12

@zebraakcio:
Kösz!
@logikaibukfenc:
Azért, mert más a felfogásod mint nekem, az én szememben nem vagy hülye.
Sőt díjazom a tréningen való részvételed, ha ez számít valamit.

logikaibukfenc 2009.12.22. 12:44:06

ajándékba kapom

(mellesleg írtam már, hogy az autógyár költségvetésébe belefér simán, szóval eladáskor adhatnának ajándékba - ha kötelezővé tenni nem is lehet és értelmetlen is, mert használt mellé nem kapnánk)

logikaibukfenc 2009.12.22. 12:56:37

csak értetlen
azt nem értem, hogy miért a bosszankodásotok kifejezésével vagy szabályokhoz való görcsös ragaszkodással akarjátok kényelmesebbé tenni a közlekedést

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.22. 13:19:53

@logikaibukfenc: Megpróbálhatunk róla beszélni!

@zebraakcio: Nem hiszem el, hogy mennyi szöveget értelmezni nem tudó hülye írogat ide! Itt senki nem írt olyat, hogy a gyalogost nem kell elengedni a zebrán, sőt olyat se írt senki, hogy a posztban az autós jól csinálta amit csinált /ezt pedig lehetne írni, mert sokkal rosszabbat is csinálhatott volna/. Csak azt írtuk itt páran, hogy a gyalogosnak is kötelessége, és az érdeke is, hogy körülnézzen mielőtt lelép a zebrára!

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2009.12.22. 13:38:10

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Nem kell ismerni. Mert akkor vizsgázni is kéne belőle. Annyi hogy a szabályok ismertének hiánya nem ment fel azok alól senkit. Pont.
"Pereld be a szüleidet hibás teljesítésért, kiskorú veszélyeztetéséért, stb."
Nem lennék a szüleid helyében, ha már másnak is ezt javaslod. Nagyon rendes ember lehetsz, ne felejtsd el néha elvenni a nyugdíjukat.

@newtehen: Nem tudok se írni, se olvasni. Se számolni. Sőt beszélni sem tudok. Nem is látok. Meg nem is hallok. Számítógépet sem láttam még soha. A monitor az tengeralattjárókon van nem?

De megkönnyítem a vitát, hogy a sok okosnak könnyebb dolga legyen:

Soha nem nézek körül sehol. Ha tehetem megvárom, amíg pirosra vált a lámpa és csak utána lépek le az úttestre, háttal a forgalomnak, még a fülemet is be szoktam fogni. Gyakran a körút közepén sétálok, forgalommal szembe, ha jön a villamos, akkor a sínekre ülök, szintén háttal.

Remélem a sok okoskodó most megnyugodott, hogy igazuk van tényleg csak egy hülye utolsó barom idiótával történhet meg a posztban leírt esemény, senki mással, hiszen itt mindenki tökéletes, engem kivéve. De jó világban élünk.

logikaibukfenc 2009.12.22. 13:41:09

@metal:
mit szeretsz jobban ? a száguldást vagy a kényelmet ?

tudsz olyat hogy mindkettőben részesülsz?
valamit ahhoz hogy mindenki részesüljön benne ?
és mégsincs káosz ?

én igen , de arra rá lehet fogni, hogy utópia meg tudományos képzelgés
cask én annyira egyszerűnek érzem, hogy hiszek benne hogy meg tudjuk csinálni a közeljövőben

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.22. 14:01:47

@Hix__: De kell ismerni, ha közlekedsz, akkor köteles vagy betartani a szabályokat, ergo tudnod kell őket (azokat, amik rád vonatkoznak). És bizony a gyalogos is közlekedik!

"Remélem a sok okoskodó most megnyugodott, hogy igazuk van tényleg csak egy hülye utolsó barom idiótával történhet meg a posztban leírt esemény, senki mással, hiszen itt mindenki tökéletes, engem kivéve."

Nem csak egy barommal fordulhat elő, bárkivel, aki figyelmetlen! Te olcsón megúsztad, járhattál volna sokkal rosszabbul is.

@logikaibukfenc: a kényelmet szeretem jobban, nem szoktam száguldozni. Sőt a zebránál is megállok. De ettől még fenn tartom azt a nézetemet, hogy a gyalogos nézzen körül, mielőtt lelép!

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2009.12.22. 14:04:58

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Egyébként meg akkor nem is értem hogy miért vannak jogi egyetemek. Elvileg mindenki ismeri az ÖSSZES magyar JOGSZABÁLYT. A könyvelők is mehetnek a fenébe. Ezek szerint minden magyarnak jár a Magyar Közlöny és real time követik a jogszabály-módosításokat. Ezt azért ugye nem gondoltad komolyan?
Ja, és egész idáig azt hittem szabad bankot rabolni, sőt javallott.

Komolyan kurva jót röhögök azon, hogy egyesek mennyire igyekeznek hülyének beállítani másokat (ebben az esetben főleg engem), hátha így többnek érezhetik magukat. És mindezt abból, hogy elkövettem egy nuansznyi hibát. Ebből egyesek eljutnak odáig, hogy lehet, hogy írni-olvasni sem tudok, meg szerintem lehet bankot rabolni. És rögeszme jelleggel ragaszkodnak ahhoz is, hogy én képtelen vagyok tanulni a hibáimból. Gondolom mindenki magából indul ki. :D:D:D Kegyetlen ez a színvonal :D

logikaibukfenc 2009.12.22. 14:09:53

ki nem szeretett volna gyerekkorában átfordulni a hintával ?
ki nem szeret lecsúszni a fedett csúzdában ?
ki nem vágyott puha fotelra ?

függessz fel egy hintát egy rugóra fent, elég két bambusz bot, a négy végére tegyél kereket,
és egyéb rögzítési , irányítási , hajtási képességet erősíts fel a fizika adta lehetőségekkel.

ha egy ilyen szerkezet a kerekei távolságának növelésével stabilabbá tudja tenni magát, és a sebessége is növekedhet , mert a súlypontja is ereszkedik, akkor csak utat kell neki adni, és ha elég gyors akkor egy hátrabukfencet is csinálhat.
csak nem kell akadályozni kereszteződésekkel.

ki szereti a focit ?
képzeld el az ötszögek sarkán hogy megy át mondjuk a cérna ? folytonosan, mert nem csak két dimenzióban mozog.
nagyítsd fel a gömböt, ls a cérna helyett rakjál vízcsövet.
hurkokat kell csinálni, hogy a bukfencezve ugyan, de száguldjon keresztbe kasba a folyadék.
ha körbe körbe ilyen háló véd a "járműben" akkor annak a folyadéknak a mozgási, tehetetlenségi energiáját is lehet hasznosítani, plusz ugyanolyan úthálózatban száguldozhatnánk.

már van olyan motor, hogy a testsúlyáthelyezés nem jár dőléssel, de a motor gyorsabban kanyarodik, mert négy kereke van.
van olyan gömb kisautó , ami tud oldalra mozogni.

képzelj el egy turbó görkorcsolyát, vagy gördeszkát, ( két RC subarun nehéz lenne egyensúlyozni, de szerintem elbírna, de a lényeg hogy kicsi marad a tömegem és nem sérülök annyira)

aki meg nem tud egyensúlyozni, az üljön kerekesszékbe. gyalogosnak meg legyen mozgó járda, mint a vidámparkban ;)
szerintem van elég hely mindenhol, át kellene alakítani az utakat, csak hát ugye a

logikaibukfenc 2009.12.22. 14:18:47

mindez csak azért lenne jó, mert messzebbre eljutnál (család, munka, vagy élelem miatt. mint a madarak teszik. vajon nem intelligensebbek e nálunk?)
vagy gyorsabban. akkor több időd maradna.

logikaibukfenc 2009.12.22. 14:47:31

az autópálya "kereszteződések" is bénák.
nem használják ki a fizikát.
a gyorsabban haladni vágyót lassításra kényszerítik, a nem felhajtót is felüljáróval lassítják, a pedig mér fent lévő előzékenységére vagy szabad útra gondolva engedik fel az érkezőt.

pedig ha neki annyival könnyebbé tennénk hogy azonos sebességgel be tud csatlakozni valahová , hogy a gyorsító sáv lejtőn legyen

akkor még ha a már résztvevő kicsit el is bambul nincs szükség hirtelen manőverre

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.22. 15:03:37

@logikaibukfenc: Ha a gyorsítósáv lejtőn van, akkor nem látod magát a pályatestet a tükörből, és így még nehezebb lenne besorolni! Jó az úgy ahogy van, csak tudni kellene használni.

logikaibukfenc 2009.12.22. 15:11:15

szeretném elmondani hogy ti mindannyian mik vagytok
a hiányzó csapágygolyók

nem kell szellemileg csatlakozni a másikhoz csak fizikailag és értelmileg, kommunikáció szintjén

ezért nem vassal kell körbe venni magunkat hanem valami olyan rugalmas, anyaggal ami el is nyeli az ütközést, távolságot is tart a környezet és az ember között
aki beül az autóba már elpocsékolt annyi energiát
létező dolog : segway , előredőlés is energia.

biztos van olyan anyag ami elég rugalmas hogy egy eléggé csúszós felületen hirtelen nagy sebességgel meg tudjon mozdítani valamit bizonyos áttételeken keresztül

a testsúly x százaléka x sebességgel mozog föld felé x gyorsulással

ha már van sebesség csak változtassunk irányt

logikaibukfenc 2009.12.22. 15:25:42

@metal:
de azonos sebességgel mész be és azért van rád is szabály hogy tarts helyet

pedig nem is kellene, ha tényleg össze lenne kapcsolódva az összes egyszemélyes jármű
egy valaki jelzést ad és kap hogy érkezik "fentről" ;) valaki
csak annyi hely kell hogy beférjen

ez mindenkinek belefér az összes mögöttes 1 pillanatra nem tartja a sebességet és a mágneses kapcsolat megszűnik a között a kettő között ahova egy valaki befér
utána nem kell erőlködni hogy ugyanúgy haladjunk
de ha mégis több erő van az egységedben akkor tolhatod a sort, vagy kielőzhetsz ( ha van hová, és előrébb mehetsz ameddig bírod, vagy ahová akarsz

össze kell adni gyorsításkor is meg lassításkor is az erőket, ezt gyorsan is lehet, csak akkor a tömeget kell csökkenteni biztonságosra,
szerintem hely lenne elég
azt is pocsékoljuk
a tízemeletes házból miért nem lehet lejönni csúzdával ? pedig repülőgépből is úgy mentenek. egyénenként nem hasznos ? dehogynem, pl egy félgömbben simán lecsúsznék
mint egy csapágygolyó, hogy guruljak amíg lehet

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.22. 15:39:02

@logikaibukfenc: Azt hiszem kicsit túl sok SCI-FI-t néztél!
A repülő nem egészen olyan magas, mint a tízemeletes ház, csak kb. 2-nek felel meg. És onnan sem kellemes lecsúszni, nekem volt szerencsém kipróbálni tesztkörülmények között.
Ja és olyan szabály nincs, hogy plusz egy autónyi helyet kell tartanod az autópályán.

logikaibukfenc 2009.12.22. 15:46:50

@metal: általában elég azt látni hogy előttem mi van.
kis lejtő is sokat segít ( kis emelkedő is sokat akadályoz - lásd seat leon korábban)
ha előttem lenne valami akkor gyorsabban nem tudnék menni
de te sem
ha nincs akkor vagy te mész gyorsabban vagy én, de egyforma sebességről kb.
csak két autónyi hely kell. vagy három; a magyar igazság.

logikaibukfenc 2009.12.22. 15:52:04

de a plusz egy autónyi hely kisebb időveszteség mint a te plusz egy autód

lecsúszni pedig akkor hasznos valamivel, amivel tovább tudsz haladni, ha messzebbre akarsz menni, adva van hozzá a kiindulási sebességed

jogod is meg van hozzá és a helyzeti energiád is amit átalakíthatsz
és én csak szeretném hogy így legyen, ne csak mérgelődésbe "hasznosuljon" a munkád. EMBER!

el akarom szívni tőled ;)
de te elpazarlod

logikaibukfenc 2009.12.22. 16:02:03

csak nem pilóta vagy ;) ?

vagy voltál már olyan biszbaszban ahol több karikában forgatnak veszettül ?

csak képzeld el hogy ha az nem lenne lerögzítve, de több , valamilyen rendszer szerinti ponton lenne forgatható, és irányítható, akkor csak azzal hogy a testsúlyoddal mozgásra készteted a rendszert, már nyertél.
lehet hogy sok sci-fit néztem és olvastam
de ezeket meg lehet csinálni

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.22. 16:09:13

@logikaibukfenc: Nem vagyok pilóta, csak volt egy kicsi közöm a repüléshez, és volt szerncsém kipróbálni azokat a cuccokat, amiken a stewardesek, a tűzoltók, miegymás.

Amúgy ha ezt meg lehetne csinálni, akkor már megcsinálták volna.

logikaibukfenc 2009.12.22. 16:28:20

lófaszt
nincs benne profit, és sokaknak jó lenne , nem csak keveseknek
akinek jut kényelem és sebesség egyszerre,
ők az irígyek

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.22. 20:20:34

@logikaibukfenc: Miért ne lenne benne profit? Az a cég, aki először megcsinálná, és szabadalmaztatná, az gennyesre keresné magát. Tehát ha ezt meg lehetne csinálni, akkor már meglenne!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.12.22. 20:29:53

én csak azt szeretném mondani hogy én odabasznám ilyenkor a hátizsákomat a pattogó mitugrászhoz. általában mindíg van benne egy 2 literes ásványvíz, vagy tea.

máskülönben meg miért kéne zöld jelzésnél körülnéznie a gyalogosnak (egyébként hasznos körbenézni, de elő nem írja semmi)? akkor szabad a pálya. ha esetleg kanyarodó autónak is akkor van zöld akkor azzal szemben is elsőbbsége van.

illetve ha sétálok a járdán akkor is nézegessek jobbra balra, hátha egy balfasz épp rám szeretne parkolni? vagy áthajtani rajtam pl egy kocsibejárónál?

ági anyu 2009.12.24. 17:18:12

A hsz-ek nagyrészét azért nem értem, mert a post-ból nyilvánvaló, hogy a magát sofőrként definiáló véglény szándékosan akarta ijesztgetni a gyalogosokat - ha nem az írót, akkor mást. Nem volt szó csúszós útról, rossz látási viszonyokról vagy a hátsó ülésen tolófájásokkal küzdő asszonykáról, leállt légzésű gyerekről ... pusztán egy prosztó polgártársról.

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.24. 22:04:35

@ági anyu: Ezt nem is vitatta senki! Azon ment a vita, hogy értelmes lett volna körülnézni, mielőtt lelép, mert akkor nem kerül életveszélybe, csak bosszankodik a hülyék miatt. Ehhez kapcsolódóan, még azon is ment a vita, hogy a KRESZ is előírja-e a körülnézést, vagy csak az élet? De azt senki nem mondta, hogy az autós jól csinálta amit csinált!

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2009.12.25. 12:59:01

@metal: Az a baj, hogy nem vita ment erről, hanem a legtöbben a magas lóról hülyéztek, mintha ők még soha semmit nem hibáztak volna az életben, plusz meséltek hülyeségeket, miszerint kötelező ismerni az ÖSSZES magyar JOGSZABÁLYT :) Ez tetszett eddig a legjobban.

Ráadásul mindezt olyan hangnemben kaptam, mintha én lettem volna az autós. Pedig nem én voltam. Én csak saját magamra jelentettem veszélyt. Az autós másokra is, mégis én voltam a hülye. Kedvesemmel megvitattam a fikázásáradatot és arra jutottunk, hogy valószínűleg sok a lelki szegény, aki ez által néhány pillanatra többnek érezhette magát.

Ági anyu azon kevesek közé tartozik, akik megértették a posztom lényegét (rajta kívül talán 3-5 kommentelő rendelkezik ezzel a képességgel).

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

sreetfighter 2009.12.25. 17:34:45

@Hix__:
"magát sofőrként definiáló véglény szándékosan akarta ijesztgetni a gyalogosokat"
Írta Ági.
Egyáltalán nem igaz, hogy az autós ijesztgetett, csak ő is megijedt és rosszul, bunkó módon reagált.
Kiváncsi lennék ki merne így ijesztgetni gyalogosokat. 20cm-re megállni elötte nagy sebességről.
Úgyhogy Ági anyu finoman szólva butaságot írt!
Te pedig nagyon a szívedre vetted a hozzászólásokat. Ha ilyen mimóza lelked van akkor nem szabad ide posztot írnod.
További kellemes ünnepeket!

ági anyu 2009.12.25. 22:31:08

@sreetfighter:
idézet a posztból:
"...De azt kellett látnom, hogy két suttyó ül bent és baromi mulatságosnak tartják, hogy az imént majdnem összeszartam magam..."
Szóval butaság...

De mondjuk, miután az autónak szóló lámpa pirosra váltása után van némi "türelmi idő", semmi racionális oka nincs a csikorgó fékkel történő megállásnak. Ettől függetlenül persze nem árt körülnézni - bár szomorú, hogy lámpás átkelésnél is szükség van erre...
Éltem olyan boldog országokban (Skandinávia), ahol erre lámpa nélkül sem volt szükség. És, aki azt mondja, ez nem így van, valószínűleg még nem járt arra.
Igaz, Norvégiában viszont pl. sok az ittas vezető - ám érdekes módon ettől nem vakmerőbbek, hanem óvatosabbak lesznek...Talán a klíma teszi

sreetfighter 2009.12.25. 22:42:35

@ági anyu:
Én biztos vagyok benne, hogy ott valamit nagyon elnéztek azok a bunkók ( nem védem őket!) és nem direkt csinálták, mert nagyon nehéz így kiszámítani a megállást.
A körülnézés pedig nem azért kell mert nem akarnak megállni a zebra elött (Bár nálunk ez sajnos előfordu elég sűrűn!), hanem valami elterelheti a sofőr figyelmét.
Ez még skandináviában is előfordulhat!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.26. 08:42:29

@sreetfighter: Nézd, van különbség aközött, hogy Magyarországon azért kell körülnézni, mert a kedves autós úgy gondolja, hogy még "átfér" a piroson, meg aközött, hogy Sakndináviában azért kell, mert esetleg az autós figyelmét elkerüli valami. Az első ugyanis meglehetősen mindennapos (azaz a körülnézés egy fontos biztonsági intézkedés), a másik meg kürölbelül olyan "gyakori", mint az, hogy a fejedre esik egy meglazult tetőcserép (azaz a körülnézés nagyjából felesleges).

sreetfighter 2009.12.26. 10:01:25

@promontor:
Akár hogy is fikázzátok a magyarországi közlekedést, azért azt nem lehet mondani, hogy a gyalogosok a zöld jelzés ellenére veszélyben vannak a zebrán.
Ahol nincs lámpa azt elismerem, hogy van mit tanulnunk, de a lámpával védett zebrák nem veszélyesebbek mint máshol, a tapasztalataim alpján.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.26. 15:21:03

@sreetfighter: "Akár hogy is fikázzátok a magyarországi közlekedést, azért azt nem lehet mondani, hogy a gyalogosok a zöld jelzés ellenére veszélyben vannak a zebrán."

Hát, ha a kommentek hangvételét nézem, akkor szerintem a "fikázás" sokkal inkább azokra volt jellemző, akiknek erről a posztról is az jutott először (vagy akár egyedül) eszébe, hogy hüje gyalogos, mér' nem nézett körül.

Azt pedig nem mondtam, hogy a zöldön átkelni veszélyes lenne, már csak azért se, mert egy ilyen állítás meglehetősen értelmezhetetlen lenne: mi az hogy veszélyes? Hány százalék vagy ezrelék eséllyel kell, hogy elüssenek, ahhoz, hogy azt veszélyesnek tituláljuk?

Azt viszont gyanítom, hogy Magyarországon "veszélyesebb" (figyelem, ez az az eset, amikor a "veszélyesebb" kevésbé veszélyest jelent, mintha "veszélyes" lenne... ;-) átmenni a zöldön, mint Skandináviában, mégpedig azért, mert a magyar autósok szeretnek "még átérni" a sárgán, vagy éppen a sárgáspiroson. Bizonyítani persze nem tudom ezt, ehhez részletes baleseti statisztikák kellenének, amikhez nekem nincs hozzáférésem.

herodes · http://www.gamblers.hu 2009.12.26. 15:37:01

@sreetfighter: hát ezt én a saját tapasztalatom alapján cáfolom.
A MO-i autósok egy releváns része (tapasztalom ezt autóskén és gyalogosként is egyaránt) nem ismeri, vagy nem tudja, nem akarja kezelni azt a szituációt, amikor jobbra kis ívben kanyarodáskor elsőbbséget kell adnia a keresztező úton áthaladó gyalogosnak. Különösen akkor karcos a szitu, ha lámpa is van, mert nagyon sok kereszteződésben ilyenkor a jobbra kanyarodó autósnak és gyalogosnak is zöld jelzése van, ebben a helyzetben is a gyalogosnak van elsőbbsége. Engem konkréten a Podmaniczky utca és a Nagykörút sarkán már nem egyszer csak azért nem ütöttek el gyalogosként, mert résen voltam.
Azt nem tudom, hogy ez más országokban hogy működik, de itt nálunk az én tapasztalatom szerint nagyon gáz a helyzet. És ezt nemcsak gyalogosként látom (ez a ritkább eset), hanem volán mögött ülve is napi rendszerességgel találkozom olyan autóssal, aki jobbra kanyarodik, és szarik a gyalogosokra a zebrán.

efhábé 2009.12.26. 18:07:58

@victor vacendak: Te szerencsétlen, az úttest az, amin a kocsi megy, a zebra meg az, amin a gyalog. A gyalogosnak akkor kell különös körültekintéssel lelépnie, amikor az úttestre lép, nem amikor a zebrára.
Ezt kb. százan leírták már előttünk is, erre te benyőgöd újra, hogy "na közeledünk" és leírod újra a faszságot arra reagálva, ahol épp ezt fejtették ki neked.

efhábé 2009.12.26. 18:09:47

@victor vacendak: És ha zöld mindkét félnek? Akkor mi van? Az azt jelenti, hogy az autós kanyarodik, tehát LÁMPÁTÓL FÜGGETLENÜL elsőbbséget kell adnia a gyalogosoknak.

efhábé 2009.12.26. 18:12:06

@qwertzu: Tehát mégis van különbség az úttest és a gyalogátkelőhely között, te magad írtad le a különbséget. Tök mindegy, milyen elnevezésekkel operálsz, a lényeg mégis csak ott van a mondanivalód végén. Az egyiken ELSŐBBSÉGE van a gyalogosnak, a másikon meg NINCS.

pegaso strada (törölt) 2009.12.26. 20:43:34

Marha gyalogos. Tele a temető azokkal, akiknek elsőbbségük volt.
Annyit értek, hogy jogodban áll a zebrán cigánykerekezni, csak mert a zebrán vagy és zölded van... de hogy nem nézel szét előtte, az már csak azt mutatja, mennyire hülye vagy. Mert mi van, ha valaki kilencvennel jön, az nem fog tudni megállni. Értem én, hogy városban nem szabad kilencvennel járni - de mi van akkor, te marha, ha valaki mégis annyival jön????????????

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.26. 23:41:28

@efhábé: "Az egyiken ELSŐBBSÉGE van a gyalogosnak, a másikon meg NINCS. "

Igen elsőbbsége van! De ha nem adják meg neki, akkor MEGHAL! Ezt fel tudod fogni? Hát ezért kell körülnéznie!

laposmacska 2009.12.28. 11:01:10

Szerintem a 422 kommentből már 100-ban megkérdezték, hogy "miért nem néztél szét?". Hagy legyek a 101-ik.

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2010.01.04. 15:15:26

@pegaso strada: Köszönöm értékes soraid.
Azt azért hadd kérdezzem meg ünnepélyesen tőled és a hasonlóan jól nevelt kommentelő társaidtól hogy élőben is csak ilyen paraszt módon tudtok kommunikálni, vagy mindössze a zinternet nyújtotta névtelenség miatt vagytok bátrak? Szerintem a többségetek egyáltalán nem ilyen merész és nagypofájú a való világban...
Lehet hogy el kéne olvasni egy két illemszabályt. Ráférne a neveletlen bandára.
Büdös kölkök!

De hogy a saját szinteden válaszoljak: Te vagy a hülye! Seggfej!

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2010.01.04. 15:25:58

@sreetfighter: Te pedig nagyon a szívedre vetted a hozzászólásokat. Ha ilyen mimóza lelked van akkor nem szabad ide posztot írnod.

Ez nem a mimóza lelkemről szól, bár tényleg nagyon rosszul esett, hogy olyan emberek akik sosem láttak, sosem beszéltek velem, egy kb. 20 soros levélből végletes következtetéseket szűrnek le rám vonatkozólag. Ez egész egyszerűen hülyeség. Objektíve be lehet látni, hogy egy ember ennyiből nem ismerhető meg. Az meg hogy elítélhető lenne-e valaki ennyiből: egyszer azt mondta egy híres ember, hogy "ne ítélkezz mások felett...". Nem rossz tanács. És nem csak azért, ami az idézet folytatása. Hanem azért is, mert ha állandóan másokat minősít valaki és ítéleteket mond ki rájuk, annak előbb utóbb kissé eltorzul a realitásérzéke és mindig azt fogja hinni hogy igaza van, pedig ez már csak a nagy számok törvénye alapján is kizárható.

Lényeg a lényeg: nem fogom beszüntetni a posztolást, ha valami hasonló történik azt újra meg fogom írni. Méghozzá azért, mert egyszerűen a fene nagy idealizmusomban képtelen vagyok elfogadni, hogy a mai világban az is hülye, aki nem a hülyékre rendezkedik be (ne posztolj, mert jönnek a hülyék, nagyon vigyázz a zebrán zöld jelzésnél is, mert jönnek a hülyék, nemzeti ünnepen belvárosba ne menj, mert jönnek a hülyék, és még sorolhatnám). Szóval szeretnék hinni benne, hogy egyszer létrejöhet egy nagyjából hülye mentes világ. Ha nem is 100%-os tisztaságú, de ennél mindenképpen jobb arányra lenne szükség.

BUÉK!

"streetfighter" 2010.01.04. 17:49:37

@Hix__:
Posztolj csak nyugodtan, az értelmes vitának soha nem voltam ellene!
Boldog új évet neked is!

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.05. 07:28:13

@Hix__: "Szóval szeretnék hinni benne, hogy egyszer létrejöhet egy nagyjából hülye mentes világ. Ha nem is 100%-os tisztaságú, de ennél mindenképpen jobb arányra lenne szükség."

Nagy reményeket ne fűzz hozzá, ilyen sosem lesz! Hülyék mindig voltak, és mindig lesznek. Ha végre lesz egy erős, a lényeges dolgokkal foglalkozó rendőrségünk, akkor a helyzet kicsit javulni fog, de megszűnni sosem.

BUÉK!

pegaso strada (törölt) 2010.01.05. 18:42:58

@Hix__:
Hisztis picsa vagy. Megválaszoltál mindenkinek, mi?
Marha.
Fogadd hát tanácsom: következőkor NE nézz szét az átjárón, amikor robog feléd a miniszterelnöki konvoj. Több problémád nem lesz.
Gondolom valami vén impotens trotty lehetsz, ha mindenkit lekölközöl, aki unja a hülyeségeidet...

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2010.01.12. 13:32:10

@pegaso strada: Te meg egy hülye fasz! Seggfej.

Pont erről beszéltem. Olyan iszonyú bátrak vagytok a monitor mögött hogy csak na. Vagy Te tényleg így beszélsz az emberekkel élőben is?

És még csak a sorok közötti iróniát sem veszed észre az egódtól. Amúgy nyáron leszek 30 éves, feláll rendesen és órákig, az ejakulátumom mennyisége megfelelő. 190 centi vagyok és kb 100 kiló. Kb ennyire jönnek be a következtetéseid ;) A fenti paraméterek miatt (meg talán azért mert intelligens ember vagyok, és nem a tiédhez hasonló hangnemben beszélek másokkal) szemtől szemben nem szoktam velem úgy beszélni, ahogy te a kis monitorod mögül.

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2010.03.23. 11:05:07

@pegaso strada: Mondta a megkérdőjelezhetetlen érvek megfontolt és udvarias embere. Kösz, hogy szóltál ;)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása