Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elgázolt, aztán pofánvágott

2010.02.07. 13:07 :: SilentSound

Pocok története már-már szürreális a számomra is, bár sok beküldött levelet olvastam már, olyanra nem emlékszem, hogy valakit egy zebrán elgázoljanak és még az autós üsse meg mindezek után. Volna egy-két ötletem, hogy mit tudnék csinálni az ilyen emberrel, de valószínűleg mindért börtönbe csuknának, úgyhogy inkább nem részletezem...

Bár sokan írtak hasonló cikket, de azért gondoltam leírom az esetem, mivel van rendszámom hozzá. Remélem kit tudod tenni. És bár vér nem folyt, de majdnem.

Szóval a történet: Ma (2010.február 6.) délelőtt elmentem párommal egy kis ebéd előtti sétára a városligetbe. A ligetből visszafelé az Erzsébet Királyné útján kíséreltük meg az átjutást a Hungária körúton.

A középső járdaszigetig minden gond nélkül átjutottunk, amikor viszont mentünk volna át az aluljáró felé a Hungárián, akkor egy addig álló autó, hirtelen megbolyhosodva az épp átkelő gyalogosok közé száguldott. Mivel én már a zebra közepén tartottam, folytattam utam, de így az oldalával letarolt az autós.

Ez abban nyilvánult meg, hogy kicsit elfordultam, kb. 90 fokkal a tengelyem körül. A vicc az egészben, hogy ezzel a történetnek még nem, volt vége. Az autós visszatolatott, majd számon kérte, hogy miért rohanok bele az autójába, amit összeharácsolt, lopott magának. Én csak annyit mondtam: "Ember, zebra volt".

Megjegyzem én bőven teli zöldön mentem át, ő pedig kanyarodott kis ívben balra a Hungáriára, szintén a városliget felől. Tehát a zebra miatt és a kanyarodás miatt is nekem lett volna elsőbbségem. A felesége is ott pampogott azt anyós ülésen, mintha bármi köze lenne a dologhoz. Hátul meg még ketten ültek.

A sofőr oda jött hozzám, ordított egy sort, majd behúzott egyet az arcomra, úgy hogy nem is számítottam rá. Egy szót sem tudtam sem előtte, sem utána szólni. (naiv voltam, hiába olvasom a blogot) Ezek után gyorsan visszaült a kocsijába és elhajtott csikorgó kerekekkel. A rendőrséget nyomban hívtam, de azt mondták, hogy csak személyesen tudom megtenni a feljelentést.

Majd délután vagy holnap ezt meg is teszem. Szerencsére egy két tanúm van, de jó lenne egy-két autós tanú is. Aki esetleg 2010.02.06. 12:15-kor járt a Hungária körúton, és látta az esetet kérem Silentnél adja meg valamilyen elérhetőségét, hogy tanúként beidézhessük.

Az autó egyébként egy tűzpiros Opel Corsa. A rendszáma: JEW-562

390 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset erőszak veszélyes cserbenhagyás zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aachi2 2010.02.07. 23:02:49

@kolbászoszsömle: "Ez beteg dolog. Valami torz öntudat, amit kezelni kell, mert bele fog halni."

ezt arról amit itt művelsz, is írhatta volna valaki más. pontos diagnózis :))

Devil 2010.02.07. 23:03:10

www.origo.hu/uzletinegyed/vasarlas/auto/20000906132410KGSR.html?pIdx=4

"Ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínen nem áll meg, illetve onnan eltávozik, mielőtt meggyőződnék arról, hogy valaki megsérült-e, avagy az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e, amennyiben súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő."

"streetfighter" 2010.02.07. 23:07:22

@kolbászoszsömle:
Te fordítva ülsz a lóra!
Itt a gyalogos igaz önérzetes volt, de nem annyira, hogy kinyírassa magát.
Ő ment a saját tempójában az autó pedig elé fordult pofátlanul.
Az autós sem sokat kockáztatott, mert ebből nagy gond nem lehet gondolhatta, a gyalogos majd megáll.
A posztolót öngyilkos betegnek lefesteni erős túlzás ebben az esetben, és ezzel csak magad járatod le.

"streetfighter" 2010.02.07. 23:11:03

@Devil:
Ez pontosan így történt a leírás alapján.

vagyok59 2010.02.07. 23:13:54

Mindenki gondoljon bele. Egy autó 30-al elékanyarodik, mit csinál? Észre sem veszi, csak amikor már ott van. Kanyarodik, tehát még a látószögében is már csak akkor tűnik fel, amikor késő. Szóval ez nem az az ügy, hogy figyelek és OK, még messze van, átmegyek előtte. Ez kivédhetetlen volt, egy lámpával védett átkelőn nem fogsz örökké forogni (hátra és jobbra kellene) hátha egy fasz behajt a gyalogosok közé. De még ha forogsz is, mire hátulról észreveszed, már ott is van.

P.A.N. 2010.02.07. 23:18:04

@vagyok59:

Marhajól rekonstruáltad, csak nem biztos, hogy igaz. Mindenesetre megdöbbentőnek tartom, hogy a Totalcar bármilyen szinten a nevét adja egy ilyen silány bloghoz, ahol az autósok gyilkosok immár sokadik esetben, a gyalogosok pedig körültekintően közlekednek. Nincs igazad egyébként sem abban, hogy a gyalogosnak nem kell számítania autóra, hisz HA TUDÁ a kreszt, tudná, hogy egyazon időben van zöld neki és a kanyarodónak, és kizárlag azon múlik, hogy ki hogyan jut át, hogy a másodperceket ki hogy tudja kihasználni. Valóban a gyalogosoké az elsőbbség, de mikor a forduló autó oldalába megy, fut, rúg...stb a gyalogos, akkor erősen fennáll a kérdés, hogy pontosan hogy is zajlott a dolog. Ugyanis előfordult már olyan velem is, hogy csúcsban, nem sikerült teljesen elhagynom zebrát a dugóban, emiatt aztán egy népnevelő gyalog a kocsimra ütött pl. És persze kiszálltam... (mellesleg a gyalog is elvárja, hogy ha nem sikerül neki időben elhagyni a zebrát, ne üssék el... Szóval akkor ítélkezz, ha ott voltál.

A rendszámközlés pedig ebben az esetben személyes adat, alkalmas a tulajdonos beazonosítására. Ha hivatalos feljelentésben szerepel, majd a rendőrség körözteti, akkor randben van a közlése. Itt azonban a prioritás az ineterneten való vádaskodás volt, feljelentés nem történt.

Ez egy hisztiblog a "másik fél" szemszögének permanens mellőzésével. Kár érte egyébként, mert lehetne jó is. Így viszont elég primitív kis köpködő....

vagyok59 2010.02.07. 23:19:29

Kolbászoszsomle: Egy ÁLLÓ autót látott, nem pedig egy mozgót. Logika is van benne, ha már mozogni látja, késő. Próbáld ki, persze te legyél a gyalogos:)

Devil 2010.02.07. 23:20:08

Lassan azon gondolkodom hogy mindig bekapcsolt kamerával vagy legalább kmerás mobillal közlekedek. Gyalogosan kissé nehéz megoldani :) meg fura is lenne, autóval is kell hozzá beruházni.
De amit zebránál autósok művelnek az förtelem, alig állnak meg, ha megáll valaki azt jobbról(!) sokszor a buszsávban(!!!) megelőzik a zebrán(!!!!) és ha a gyalogos nem áll meg nekik, hát ők nem fognak, nem is tudnának mert olyan sebességgel jönnek... a saját terhes anyukájukat is így engednék vajon át?

Devil 2010.02.07. 23:23:59

@LHA: Már a sokadik ilyen értelmezést olvashatjuk miszerint a gyalogos szándékosan nekiment az előtte haladó autó oldalának.
Azért szerintem gondols át mégegyszer hogy ez így megtörténhetett-e. Az autós baleset utáni viselkedéséhez van hozzáfűznivalód?

vagyok59 2010.02.07. 23:25:17

LHA. Ez nem tippelgetős játék, hanem a KRESZ szabályozza. Próbálj te ott a Hungárián úgy átkelni, hogy azt figyeled, a Vársoliget felől, vagy a 70-es troli végállomásától indult e autó. Szerintem a zöldön a feléig sem jutsz el.

Ez egyértelmű, gyakran megyek ott autóval, ott csak az autós tud vigyázni a gyalogosokkal. Sok a gyerek, az öreg, hiszen köpésre a Városliget, a másik oldalon rohannak at 1-es villamoshoz. De tökmindegy is, NEM NEKED VAN ELSŐBBSÉGED ha bárhonnan is a HUngáriára kanyarodsz, innen indulj ki.

A rendszám meg tök jogos, szerinted mit érdemel az olyan, aki elüti és még visszatolat pofánbaszni?

P.A.N. 2010.02.07. 23:29:58

@Devil:

Nem állítottam, hogy nekiment (hol tettem ilyet???), hanem bátorkodtam felvetni, hogy bőven benne van az is a pakliban egy ilyen lehetőség is, mivel egy oldalrl ismerjük a sztorit.

nemnormális 2010.02.07. 23:31:22

Lekérdeztem az autó tulajdonosának adatait, üzembentartó is van..az eset elszenvedője helyében én elmennék a kemény csávóhoz..ha olvassa az érintet a kommentet, adjon egy emailt, elküldöm az adatokat

vagyok59 2010.02.07. 23:34:53

LHA: Tuti, hogy nem, tanúk is bizonyítják. Ez egyébként sem olyan kereszteződés, mint pld. a Király-Körút sarka. Ha meg mondjuk beáll a Hungária, (ezt nem írta a posztoló) akkor meg nem terem ott egy autó, lévén max. becsurog elé. Egyébként tökmindegy, mert a csóka a cserbenhagyás miatt fog nagyobbat szívni, nem a miatt, hogy nem adott elsőbbséget a gyalogosnak. (Persze ma már az is súlyosabb pénzügyileg mint régebben).

vagyok59 2010.02.07. 23:35:52

nemnormális: Igy kell csinálni normálisan:)

P.A.N. 2010.02.07. 23:41:43

A gyalogosnak van elsőbbsége, leírtam. Mi a kérdés? Ellenben előfordulhat épp egy ilyen barom kereszteződésben, ahol neked is és a gyalognak is csak rövid időd van, hogy megkezdted a befordulást, rálógsz a zebrára, eleneged az előtted átmenőket, majd haladsz tovább, de oldalról, valakit már akadályozol, aki átmenne. Tudom, az lenne az igazi, ha az autósok szépen megvárnák, míg az utolsó gyalogos is elhagyja a zebrát immár pirosban, és akkor próbálna befordulni - immár természetesen pirosban. Mellesleg így is belekényszerülnek az autósok az ilyesmibe. Magyarán ilyen helyeken NEM TUD szabályos lenni, ha fejreáll, akkor sem. Megint csak a KÖLCSÖNÖS türelem segítene, amit írtam már máshol is, de ott is úgy vették, mintha kínaiul írtam volna. Helyette lehet vádaskodni.

Mellesleg a ki mit érdemel kérdése hülyeség. Létezik jog is. Te ott voltál? Tudod mit érdemel? Tudod, mi az igazság? Amíg nincs bizonyítva semmi, addig senki nem ÉRDEMEL semmit. Te mit szólnál, ha valaki akár csak az itteni nickedet megvádolná egy egyoldalú sztorival?

P.A.N. 2010.02.07. 23:48:12

@vagyok59: @nemnormális: Ez sem a legjogszerűbb megoldás. Ha az autó tulaja, üzemeltetője olvassa a blogot, bátran feljelentheti azt is, aki a sztorival közzétette a rendszámát, és azt is, aki a kapcsolódó további adatokat felkínálta.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 00:01:26

@Devil: Az autónak a kanyar külső íve felé eső oldalával NEM LEHET nekimenni semminek, ha nem csúszik meg a kerék.

@"streetfighter": az aki szánt szándékkal nekimegy egy előtte lévő, nálánál nagyobb, keményebb és erősebb dolognak, az beteg.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 00:03:59

@vagyok59: olvasd el posztot. Azért nem állt meg, mert a zebra közepén volt, nem pedig azért, mert nem látta, hogy jön.
Sőt!
Látta, hogy behajt a gyaleszok közé.

Ezt írta az a lemming.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 00:11:08

@nemnormális: Ha ezt meg tudtad tenni és meg is tetted, remélem kirúgnak érte.

nemnormális 2010.02.08. 00:19:22

@kolbászoszsömle: látom igazi magyar vagy! és nem rendőr vagyok nagyokos bár rosszul fogalmaztam valóban. lekérdeztettem..

Poll 2010.02.08. 00:21:47

@nemnormális: Neked tényleg nincs sok eszed. Mi van, ha az egész történet egy kitalált baromság és a posztoló valójában az ex nőjét vagy az új barátját akarja megkeresni, hogy megbosszuljon valamit? Eszetlen emberek meg már megveretnék, börtönbe csuknák, kromofágoznák, személyes adatait kiadnák a többi eszetlennek.
Az emberi hülyeség határtalan...

explorer68 2010.02.08. 00:24:45

@intruderjani: Látom te az a tipikus autós barom vagy aki nem érti és nem is lehet a fejébe verni, hogy a gyalogosnak ha nincs lámpa vagy ha zöld jelzésen megy MINDEN ESETBEN ELSÔBSÉGE VAN A JÁRMÛVEKKEL SZEMBEN! Ez igaz a mind az autó mind a gyalogos együttes zöld jelzésére is, mert ugye ilyenkor a jármû kanyarodik kis vagy nagy ívben és ezért van hátránya a gyalogossal szemben. Az új KRESZ szerint fényjelzô berendezés nélküli és azzal ellátott gyalogos átkelôt minden körülmények között úgy kell megközelíteni, hogy az ott várakozó gyalogost át lehessen engedni. Aki ezt nem tarja, be mert: majd átengedi más, nem vettem észre, utánam már nem jön senki majd átmegy utánam nem megengedett. Jóelôre figyelni kell a táblát és már akkor leszállni a gázról és kémlelni van e gyalogos az átkelô közelében. Rohadt alergiás vagyok arra, hogy a legtöbb PARASZT autós le sem szarja a gyalogosokat és megy mint a BAROM. Az ilyeneket kurvára megbaszatnám a rendôrséggel 50-100 ezer forintra amíg meg nem tanulja, hogy a gyalogost át KELL engedni, mert a gyalogátkelôhely egy úttesten átvezetô járda. Egy autós!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 00:27:31

@nemnormális: Igen, én egy olyan magyar ember vagyok, aki szerint a hatalommal való visszaélés az egyik legsúlyosabb bűn.

Ez pedig az.
Bemondásra kiadni személyes adatokat, illetékteleneknek, nem kicsit súlyos dolog.

nemnormális 2010.02.08. 00:30:28

@Poll: Szerintem az, hogy kinek mennyi esze van hagyjuk, de ha gondolod én is belemegyek személyeskedésbe..okos..ha meg akarja keresni az exét akkor nem itt fogja..

RaveAcE 2010.02.08. 00:34:07

@kolbászoszsömle:
Ha téged sodor el legközelebb, akkor meg te fogsz itt rinyálni, de senki nem fog sajnálni.
Ne felejtsd el, te is gyalogos vagy néha. Remélem, nincs autód. Hogy jogsid nincs, azt látjuk.

Poll 2010.02.08. 00:37:21

@nemnormális: te már csak tudod, ha annyi eszed van, hogy egy névtelen posztra kiadnál személyes adatokat vadidegen agyalágyultaknak.

Poll 2010.02.08. 00:39:11

@Poll: remélem megkeres majd levélben valamelyik illetékes a posztoló nevében és ha megkapja, akkor úgy megbasznak személyes adattal való visszaélés kapcsán, hogy egy kicsit észhez térsz.

Első mohikán 2010.02.08. 01:13:23

"Én csak annyit mondtam: "Ember, zebra volt"."
Majd a sírkövedre is ezt írasd.
Aki hülye, haljon meg.

csiribi (törölt) 2010.02.08. 05:26:04

Anélkül, hogy a hozzászólásokat elolvastam volna...
Nincs ott térfigyelő kamera?

intruderjani 2010.02.08. 06:26:36

@explorer68: Én arra próbáltam rávilágítani, hogy nem kellene készpénznek venni amit leírva lát az ember. De hát persze te akkor birka vagy, hogy mész a csorda után, nemigaz? Ha pedig nem látod be, hogy lehetnek olyan helyzetek, amikor az élet felülírja a szabályokat (jó dolog az elsőbbség, ha megadják ugye?), nem okvetlenül szemétségből, abban a pillanatban is elmehet a fékem, amikor próbálok lefékezni a zebra előtt például. Ilyenkor a körültekintő gyalogos nyakán nem megyek át, az ilyen "tefajta mindig elsőbbségem van, szarok mindenre" emberén pedig igen. Erről ennyit. Egy nagymotoros+autós+gyalogos.

aachi2 2010.02.08. 07:06:34

@intruderjani: "(jó dolog az elsőbbség, ha megadják ugye?), nem okvetlenül szemétségből, abban a pillanatban is elmehet a fékem, amikor próbálok lefékezni a zebra előtt például."

ebbőől kifolyólag te a főutvonalon úgy haladsz mintha minden keresztutcából egy kamion érkezne aminek pont elromlik a féke, ugye? nem ?! akkor miért jár a szád?

aachi2 2010.02.08. 07:08:49

@taxi33: "Majd a sírkövedre is ezt írasd." majd te is amikor összehajtogatta a kamion a kocsit amiben ültél. fenének nem lassítasz és nézel be minden keresztutcába, meg amikor zölded van, ahonnan az érkezőnek nincs elsőbbsége ???

atila68 (törölt) 2010.02.08. 07:12:50

OFF
Ezek után félve kérdem, hogy ha valaki a kötelező haladási irány tábla ellenére bekanyarodik jobbra a mindkét irányból behajtani tilos táblával védett útra, majd onnan a másik végén körültekintés nélkül kihajtva nekem jön jobbról akkor én vagyok a hibás mert nem adtam neki elsőbbséget miközben onnan nem is jöhetett volna?
ON

aachi2 2010.02.08. 07:15:04

@kolbászoszsömle: "Az autónak a kanyar külső íve felé eső oldalával NEM LEHET nekimenni semminek, ha nem csúszik meg a kerék."

te valami kisegítő intézetből írogatsz ugye ?

P.A.N. 2010.02.08. 08:04:48

@nemnormális:

Három eset lehetséges.

1. Blöffölsz és nem kértél le semmit.
2. Egyike vagy a törvényeket magára nézve nem kötelezőnek tartó BM ingyenélő macskajancsiknak.
3. Van egy rendőr haverod és az ő számlájára kínálsz fel személyes adatokat.

Bármelyik igaz, ha jó emberrel kezdesz ki, meg tud fingatni. Persze ehhez nem a rendőrségen kell az ügyet indítania, vagy nem csak ott.

Továbbra is csodálom, hogy a Totalcar a nevét adja egy ilyen bloghoz, ahol ilyenek megjelenhetnek, remélem inkább, hogy nem tudnak róla.... Még...

zed911 2010.02.08. 08:15:43

@sosem: A Hungárián talán még kamerát is találsz ha feljelented időben. Ruhád nem sérült meg? Cipő, ruha egyéb kártérítést is kérhetsz. 2 Tanúd van? Egyik a párod?
Keress egy kamerát és kérd meg, hogy rakják el a felvételeket rendőrségi nyomozás miatt.

indapass90210 2010.02.08. 08:39:17

@aachi2: Azért vegyük figyelembe, hogy egy elromlott fékű autó nagyságrendekkel ritkább, mint egy hüje, önveszélyes gyalogos :)

indapass90210 2010.02.08. 08:42:07

@LHA: Szerintem blöfföl, azt mindenki tudja, aki hozzáfér az adatbázishoz, hogy a jogosulatlan adatkezelés már most is megáll, csupán mert lekérdezte és elolvasta.

Az is lehet, hogy "nemnormális" csak az emlegetett corzás, és így akar további pofonok kiosztása céljából hozzáférni a posztolóhoz :)

Plumper 2010.02.08. 08:45:03

@gecofeco: már csak a magadfajta burkoltzsidózó hiányzott ide.

ivanolsen 2010.02.08. 08:50:37

Kis ívben balra csak az egyik egyirányú utcából a másik egyirányú utcába lehet bekanyarodni! Olyan meg még a környéken sincs. Gyalogosoknak is kéne valami minimális oktatás, mondjuk ha kanyarodik a kocsi és elférne a gyalogosok között a zebrán akkor nem szaladok neki hanem megvárom amíg elmegy, mert mi a lóf.nak szállíngóznak a gyalogosok egyesével meg kettesével a zebrán olyan tempóban mintha kirakatot néznének? Közben a kanyarodó autók közül max. 1-2 tud átmenni a zöld lámpán. Az kurva idegesítő amikor ott szaroznak előttem csak azért mert zöld a lámpa, az autónak is zöld, de azt le se szarják. Mielőtt kimész a forgalomba nézd meg a Közlekedj okosan című alapművet!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 08:53:08

@aachi2: Érdeklődéssel hallgatom, hogy miféle elmozdulása keletkezik az autó oldalának jobbra, miközben balra kanyarodik, vagy balra, miközben jobbra fordul.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 08:54:01

@ivanolsen: "mert mi a lóf.nak szállíngóznak a gyalogosok egyesével meg kettesével a zebrán olyan tempóban mintha kirakatot néznének" mert megtehetik.

intruderjani 2010.02.08. 08:54:03

@aachi2: Te személyeskedő, primitív baromarcú! Valóban nem úgy közlekedem, mintha minden sarokról fék nélküli kamionok akarnának belém csúszni, de ez hogy jön ide? Hoztam egy életszerű példát, amikor mindenki b@szhat mindenféle elsőbbséget, erre te beokoskodsz. Gratulálok! Szép teljesítmény...

indapass90210 2010.02.08. 08:54:39

@aachi2: Látszik, hogy életedben nem vezettél autót, viszont ha van jogosítványod, akkor iratmegsemmisítő, de gyorsan. Aminek a kocsi oldalával nekimennél előre menetben, azt már a kocsi elejével elkaszálod, kivéve, ha a hátsó túlnyúlás hosszabb, mint az első, de ez meg a teherautókra/buszokra jellemző inkább. Tolatva vagy hátsókerék-kormányzásnál lehet valaminek könnyen nekicsapni a külső oldalt.

ivanolsen 2010.02.08. 09:00:31

Rosszul tudod, nem tehetik meg! A lehető leggyorsabb tempóban kell áthaladniuk a zebrán, mert különben akadályozzák a forgalmat! Olyan mintha autópályán 30-al mennél, szerinted megteheted? Elárulom, hogy NEM!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.08. 09:07:13

@kolbászoszsömle: Külföldországiában alapból nem is lesz "CSAK ÚGY" zöld a gyalogosnak, csak ha megnyomja a kis gombot. És az sem úgy, hogy hirtelen leállítjuk akkor a 6 sávos utat, mert épp arra jár a parasztgyerek, hanem 4-5 nyomás (4-5 gyalogos) után.

indapass90210 2010.02.08. 09:17:50

@newtehen: És ha órákig nem jön arra senki más? Az egy szem parasztgyerek ott ereszt gyökeret?

Poll 2010.02.08. 09:21:15

@Dövan: hagyd rá, esélye nincs felfogni, csak hörög telipofával hülyeségeket.

atila68 (törölt) 2010.02.08. 09:22:04

Drága sztrovacsekok!
A gyalogos a KRESZ, és a Sünök szent tehene, és különben is mi/ti autósok vettük/vettétek el tőlük a teret.
Gondolkozzatok már egy kicsit mit mond a KRESZ mielőtt lefordított hüvelykujjal mondtok ítéletet akár egyetlen gyalogosra is!
Ha ez feldolgozhatatlan akkor javaslom a rákeresni a "veszélyes üzem" kifejezésre és elolvasás után megérteni mit is vállalsz mikor autóba ülsz. Mert érdekes módon ez senkinek nem jutott eszébe, hiába vártam rá.
A gépjármű vezetése veszélyes üzem, innen nincs miről beszélgetni, a corsás megy a sittre.

Diktaturha 2010.02.08. 09:22:47

@ivanolsen és kolbászoszsemle: kívánom nektek, hogy életetek hátralevő részében egyirányú utcában szembe hajtó, részeg sóderes MAN-ok elől ugráljatok, aztán ha valamelyik mégis kivasal, a sofőr szálljon ki és röhögjön az üveges szemetekbe, hogy "nézd a fasz lemminget, miért nem maradt otthon".

A lemmingező kommentelőknek:
bizonyított tény, hogy a lemmingek nem maguktól ugrottak abban

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 09:24:24

@ivanolsen: ezt próbáld meg elmesélni egy olyannak, aki annyira sötét, hogy rendbenlévőnek tartja, hogy nekimegy egy előtte lévő vasnak, csak, mert az"nem is lehet ott", miközben azt ragozza, hogy akár szteppelhet is.
Azt semmi nem tiltja, hogy kettesével menjenek a zebrán, egyenletesen elosztva.

Egyszer nekiálltam szervezni egy zebrademonstrációt (igaz legfőképp csak fejben), aminek az lett volna a lényege, hogy csúcsforgalomban negyven gyalesszel egy zebrán tíz-tizenöt percre le kellene állítani a forgalmat, hogy felhívja erre a figyelmet.

Mert itt, Pécsett van olyan zebra, amin fizikailag képtelenség áthaladni nappal szabályosan.
Egy széles négysávos út, zebra, nincs járdasziget, a galesz elindul, és mire átér, elindul a következő, aki előtt ugye nem szabad átmenni.
És ez így folytatódik kb. este nyolcig.

atila68 (törölt) 2010.02.08. 09:27:54

@newtehen: Megbocsáss, de a hozzászólásod alapján azt kell gondoljam, hogy az a tehén amit a franciák kilőnek Artur királyra és lovagjaira a vártoronyból a Gyalog Galopp című 1974-s eposzban rokonságot mutat veled.
Én kérek elnézést, de úgy érzem ez az a vonal amit könnyedén fel tudsz dolgozni. Ha nem, akkor pedig jöhet amire senki nem számít, a spanyol inkvizíció.
(ez ilyen humor akart lenni, ha nem jön be, akkor bocsánat, nem nekem nincs humorérzékem)

atila68 (törölt) 2010.02.08. 09:29:59

Szemét gyalogosok! Mozognak!

intruderjani 2010.02.08. 09:32:53

@atila68: A közúti közlekedés valóban veszélyes üzem, és igen a legjobb csak egy oldalról nézni, történetesen a gyalogosokéról. Csak ugye ha valaki át akar kelni (meg is teszi) egy "zebrán" (kijelölt gyalogosátkelőhelyen) akkor ő is résztvevője lesz ennek a "közlekedésnek". És innentől kezdve ez társasjátékká válik. Én figyelek a gyalogosra, ő meg rám. Hány olyan esetet látunk nap mint nap, hogy ezen a "halványrózsaszínen még átférek..." és igen, nem csak autósok, gyalogosok is. Lehet gondolkodni...

indapass90210 2010.02.08. 09:38:26

@atila68: Nem feltétlenül megy a sittre, mert olyan is létezik, hogy sértetti közrehatás. Ha a hüje nekisétál a kocsi oldalának, az már evolúciós kérdéseket is felvet. (Arról ne is beszéljünk, milyen ember aki eltűri azt, hogy a nője előtt pofozzák, azt meg nem tudjuk, hogy mennyit kurvaanyázott, mielőtt kapott egyet, tehát meg kellene hallgatni a másik felet is)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.08. 09:38:27

@kolbászoszsömle: Bizony haver, ha nem azért mégy át a zebrán, mert ott dolgod van, hanem szándékosan úgy szervezed, hogy ellehetetlenítsd az autós forgalmat, akkor az bizony a forgalom akadályozása, és semmivel sem vagy különb a járdára parkoló SUV-nál.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.08. 09:40:46

@atila68: Szerintem meg egy konkrét tényről számoltam be, ami sajnos attól függetlenül létezik, hogy a vitakultúrád kimerül abban: Aki nem ért Velem egyet az barom.

atila68 (törölt) 2010.02.08. 09:59:11

@intruderjani: Innentől kezdve még mindig a gépjármű vezetője a veszélyes üzem PONT

atila68 (törölt) 2010.02.08. 10:00:11

@Dövan: A cserbenhagyás egyértelműen letöltendő szankciót von maga után PONT

atila68 (törölt) 2010.02.08. 10:01:18

@newtehen: No még egyszer; veszélyes üzem. Ismerkedj a fogalommal, ítűzlelgesd mivel is jár.

intruderjani 2010.02.08. 10:07:01

@atila68: Látom az értelem hiánya lecsapta nálad a biztosítékot. Akkor értelmezzük együtt:
"Innentől kezdve még mindig a gépjármű vezetője a veszélyes üzem PONT "
--- A gépjármű vezetője a veszélyes üzem. Ezzel nem tudok vitatkozni, ugyanis nem értem. PONT - ezt sem. Amire a szegényes szóalkotási képességeddel utalni próbáltál az az, hogy a jog szerint veszélyes üzem az autóvezetés ti. pillanatok alatt fegyverré válhat az autó az azt vezető "kezében". Ez idáig rendben is lenne, szerintem senki sem vitázott ezzel, csak szeretném ha fel tudnád fogni, hogy a világ nem fekete-fehér és bizony az elütött gyalogosokon sem segít az, hogy ki volt a felelős. Rajtuk az segít(het) in advance, hogy odafigyelnek átkelés előtt/közben, mint ahogy "mi" is odafigyelünk rájuk. Persze okoskodhatsz, de ettől nem lesz olcsóbb a kenyér...

indapass90210 2010.02.08. 10:11:24

@atila68: nem volt cserbenhagyás. Kiszállt, meggyőződött róla, hogy nem esett baja, ellátta jótanácsokkal, majd mindenki folytatta útját. Legrosszabb esetben is csak a helyszínelhagyás áll meg, de azt meg mind a ketten elkövették. Ne csukjunk már be valakit azért, mert egy másik hüje nekiszalad az autónak. Adni kell neki egy zebrára vonatkozó büntit, aztán viszontlátásra. A pofon meg vagy volt, vagy nemvolt, látlelet nélkül, bemondásra meg inkább nem volt.

.lll. 2010.02.08. 10:24:16

Sóbertnorbi is kapott egy maflázst,mégse prünnyögött!

aachi2 2010.02.08. 10:31:22

@kolbászoszsömle: "Érdeklődéssel hallgatom, hogy miféle elmozdulása keletkezik az autó oldalának jobbra, miközben balra kanyarodik, vagy balra, miközben jobbra fordul."

menthetetlenül hülye vagy.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 10:33:58

@aachi2: Igen, ez lehetséges, ÁM még mindig nem mondtad meg nekem azt, hogy MIÉRT is mozdul jobbra az autó oldala, amikor balra kanyarodik, és a kanyarodás MELYIK szakaszában teszi ezt.

SÜN 2010.02.08. 10:34:27

ejnye de sok baj van mostanaban a korzasokkal..

Lipi1945 2010.02.08. 10:38:01

@kolbászoszsömle: Ez hol van? Nekem így hirtelen nem jut eszembe olyan 4 sávos út amin ne lenne lámpa a zebrához és ekkora gyalogos forgalom van rajta. Persze ettől még lehet, csak kíváncsi vagyok melyik az.

Nekem eddig ilyen problémám még nem volt ebben a városban. Itt is tanultam vezetni, és akkor ugye szabályosan kell, és akkor se találkoztam ezzel a problémával.

Ami necces eszembe jut, az ott asszem a zsolnai szobornál(?) amit azóta átalakítottak körforgalommá. Az télleg rohadt hosszú zebra volt, és gyalog is volt bőven, de mégis mindig sikerült átjutnom rajta szabályosan.

Egyébként nekem annó úgy tanították, hogy azt nem kell megvárni míg a gyalog átér. Csak előtte nem szabad átmenni a zebrán, de mögötte már mehetek. A vizsgán ezért nem vágnak meg, szal gyanítom ez így szabályos. És logikus is, minek várjam meg míg átér?

"streetfighter" 2010.02.08. 10:43:00

@Dövan:
"Aminek a kocsi oldalával nekimennél előre menetben, azt már a kocsi elejével elkaszálod, kivéve, ha a hátsó túlnyúlás hosszabb, mint az első"
Miről beszélsz?
Ez a kocsi balra kanyarodott hátukról a gyalog elé!

"streetfighter" 2010.02.08. 10:47:14

@kolbászoszsömle:
Mivel már írtam, hogy kanyarodott az autó, ezért nem olyan egyértelmű, hogy a gyalogos ment neki, mint ha egyenesen ment volna.

Lipi1945 2010.02.08. 10:52:05

@kolbászoszsömle: A lánc uccán lévő zebra? Nekem azzal se volt még gondom. A 6oson lévő dugót szoktam arra északfele kikerülni.

aachi2 2010.02.08. 10:53:04

@kolbászoszsömle: szerinted nem lehet balra kanyarodás közben lekoccolni vmit ami a kocsi jobb oldalára esik? ez halálosan komoly ?:)))

Lipi1945 2010.02.08. 10:57:06

@aachi2: a kocsi jobb oldalát max végighúzod azon a dolgon, de elütni csak az elejével tudod.

Illetve ma már a kocsik eleje kb félkör alakú szal kérdéses honnantól van a kocsi eleje és honnantól az oldala.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 10:58:02

@aachi2: A kocsi oldalával nem lehet bal kanyarban a kocsitól jobbra lévő dolgot eltalálni.
Ez teljesen biztos.

@Lipi1945: Ha átmész a gyalesz előtt, nem is lesz soha.
Teljesen veszélytelenül meg lehet tenni, lévén kb negyven méterre van tőled, amikor elindul valószínű nem is látod.

@"streetfighter": Azt írta a posztoló, hogy észlelte, hogy jön, csak nem érdekelte, mert a zebrán úgyis neki van elsőbbsége.

Lipi1945 2010.02.08. 11:13:47

@kolbászoszsömle: Egyet értek, de mondjuk én ott még ilyen nagy forgalmat nem tapasztaltam.

P.A.N. 2010.02.08. 11:21:07

@Dövan: :)))))) Ez nem is rossz változat :)

"streetfighter" 2010.02.08. 11:31:40

@kolbászoszsömle:
Igen nagyon öntudatos volt, ez tény, de az autóval kanyarodás közben, ha az elejével el is kerülöd a hátuljával elsodorhatsz egy álló embert.
Tulajdonképpen én azon háborodtam föl legjobban, hogy az autósnak állt feljebb ezek után.
Az autóban semmilyen kár nem keletkezhet, sőt ő cseszheti össze a gyalogos ruháját.
Kibolyhosíthatja a kabátját.;)

"streetfighter" 2010.02.08. 11:38:15

@kolbászoszsömle:
"A kocsi oldalával nem lehet bal kanyarban a kocsitól jobbra lévő dolgot eltalálni"

Ha a teljes hosszról beszélünk, akkor a jobb hátsó sárvédővel lehet, főleg ha nagy a hátsó túlnyúlás!

aachi2 2010.02.08. 12:18:41

@Lipi1945: @kolbászoszsömle:

"A kocsi oldalával nem lehet bal kanyarban a kocsitól jobbra lévő dolgot eltalálni.
Ez teljesen biztos."

schumacher úgy látszik képes a lehetetlenre is:

www.youtube.com/watch?v=y7cnS-Z2aeA

aachi2 2010.02.08. 12:19:53

"A kocsi oldalával nem lehet bal kanyarban a kocsitól jobbra lévő dolgot eltalálni.
Ez teljesen biztos."

www.youtube.com/watch?v=DCRLbE6YejI&feature=related

indapass90210 2010.02.08. 12:30:40

@aachi2: k.zs. eredeti kommentjében ott volt, hogy ha nem csúszik az autó, akkor nem.

megint 2010.02.08. 12:41:24

Már a corsások sem a régiek

ivanolsen 2010.02.08. 14:02:17

Én ott elakadtam, hogy balra kis ívben kanyarodott. Nem Londonban történt az eset? Valaki magyarázzaa már el nekem, hogy lehet balra kis ívben kanyarodni Magyarországon (persze kétirányu utcáról beszélünk)???
Esteleg a sértett nem tudja melyik a jobb és melyik a bal keze?

Devil 2010.02.08. 14:18:26

Balra nagy ivben kanyarodott... most mar tovabblephetsz az erdemi reszekre :)

Devil 2010.02.08. 14:22:26

@kolbászoszsömle: A gyalogos valoszinuleg a kocsitol balra volt. A kocsi megprobalt a gyalogos elott atslisszolni a zebran, gondolvan a gyalog majd megall (vagy eszre sem vette az A oszlop miatt).

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.08. 15:24:17

@Devil: "Devil 2010.02.07. 22:03:51
A gyalogosnak a leírás alapján az autó balról HÁTULRÓL ment neki."

Örülök, hogy revideáltad eddigi nézetedet.

@aachi2: a Crosa nem kilinccsel előre közlekedett, ellentétben Schumival.
És még ez elején volt egy kitétel, hogy ha a kerekek nem csúsznak.

@"streetfighter": a Corsa esetében felette valószínűtlen az, hogy hátrafelé sok a túlnyúlás, tekintve, hogy a hátsó kerekek majdnem az autó végén vannak, plusz a kerékívek után erőteljesen befelé folytatódik az autó. Vagy mi a fene az a gyösz.
Abban persze van okosság, hogy mi az autó oldala.
A hátsó sarka az oldala-e, vagy sem, meg ilyesmi.
Mindenesetre, ha közvetlenül odaállsz egy fal mellé, és elkezdesz onnan kikanyarodni, nem kell nagyon figyelned arra, hogy le ne üsd az autót, mert egy normál (nem létraszállító) autó túlnyúlásának kanyarodási iránnyal ellentétes elmozdulása általában kisebb, mint a hátrész szűkülése a kerékívhez képest.

ui.
Az autós hülye volt, eddig sem vitattam.
Csak azt bátorkodtam megjegyezni, hogy nem biztos, hogy az a megfelelő hozzáállás a gyalogos részéről, hogy ha észlel egy szabálytalanul haladó autót, akkor neki elősegítenie kell a balesetveszélyes szituáció kialakulását, nem pedig megpróbálni azt elkerülni.
Szóval az a lényeg, hogy nem tudja senki, hogy az autóban egy bunkó ül, vagy egy olyan ember, akit éppen megbaszott egy éces nigger, miután Bajnaival libázott egyet Sárazsadány szőlejéből kifelé, és most kullog hazafelé hallgatva egy neoprotestáns szekta istentiszteletét, amikor is az őt éppen megszálló Szentlélek sugalmazására hajt-e be a tömegbe.

Szóval ha látja a gyalesz, hogy jön, és nem elugrik, akkor egy lemming.
Ezt bátorkodtam elmesélni, aminek eredményeképpen én vagyok a hülye, bunkó, agresszív, meg faszomöccse, mert a gyalogosnak igaza van.
Azt majd ez lesz a fejfáján is, ha egyszer erre jár, és felújítják azt a jó szokást, amit kb húsz éve hagytak abba Pécset, miszerint jön a busz a Mecsekről, és az áruházban parkol.
Biztos annak is simán nekimegy majd, mert neki van elsőbbsége.

"streetfighter" 2010.02.08. 17:39:31

@kolbászoszsömle:
Én általánosságban beszéltem a kanyarodási témánál, mert a poszthoz eleve nem lehet köze, mivel ott a gyalog a bal oldalon volt.

aachi2 2010.02.08. 17:43:12

@hülyegyerek:

www.youtube.com/watch?v=EkWcO_e-iO0

szerinted itt az ellenkező oldalával megy-e neki a falnak mint amerre kanyarodik? nem csúszik.

Devil 2010.02.08. 18:27:16

@kolbászoszsömle: Semmit nem revidealtam. De mar unom hogy ugyanazt irom le 100x es csak az nem erti meg aki nem akarja. Ha nem akarod megerteni, hat ne tedd, a te bajod.

atila68 (törölt) 2010.02.08. 19:37:53

OFF
@Dövan: Ha leparkolsz valakit (engem parkoltak le) és elmész (engem hagyott ott) már ott is megáll a cserbenhagyás (ott a határozat a szekrényemben). Pedig ügyvéd volt a lelkem.

Ro3 2010.02.08. 20:43:46

@atila68: Én az avtómat szoktam leparkolni, vagy te közlekedési jármű vagy? :) El is szoktam menni, leparkolás után is, meg a nélkül is (de ez másik blogra való), de még 1x sem panaszkodott az autóm, h cserbenhagytam :) Lehet az a baj, h nem vagok ügyvéd? :o

Komolyan: az h valakit elütsz, majd otthagyod mint eb a Szaharát, az cserbenhagyás. Ha kiszállsz, látod jól van, majd lekensz neki egy sallert, h annyira mégsem legyen jól, az nem cserbenhagyás. Valszeg ha kifordult belekkel agonizálna akkor nem kevernél le neki 1et, hanem hívnád a mentőket, még ha állat is vagy.

atila68 (törölt) 2010.02.08. 21:06:33

@Ro3: Jó volt veled beszélgetni.

Ro3 2010.02.08. 21:54:01

@atila68: Ez most érv, vagy ellenérv? :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.11. 12:38:36

@atila68: Isten bizony nem értelek. Én azt mondom valamiről: De forró ez a pörkölt! Mire Te rám pirítasz: De barom vagy, a körte a fán nő!
Igazad van, a járdán átmenni nagyon veszélyes üzem! Sokkal veszélyesebb, mint mondjuk a favágás, vagy a magasépítészet, vagy a bányászat. De hogy jön ez az én mondanivalómhoz?

atila68 (törölt) 2010.02.28. 08:03:52

@newtehen: Sehogy, remélem ez megnyugtat.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása