Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Eltűnt az udvariasság, a felelősség

2010.03.31. 12:54 :: SilentSound

Érdekes levelet küldött EZ, tulajdonképpen egy monológot, amiben kiöntötte most a világfájdalmát, legalábbis azt a részét, ami a blogban jelen lévő témaköröket illeti. Lehet, hogy túl sok posztot olvasott mostanában, mert bár előfordul azok mindegyike az utakom, amiket felsorolt, de túlzásnak tartom, hogy eltűnt volna akár csak az udvariasság. Bizonyos emberekben megvan, másokban nincs. Az autó, mint a külvilágtól elzáró burok, érdekes felvetés, van benne valami.

A franc se tudja, hogy volt ez anno az átkosban, de amióta lezajlott ez a rendszerváltásnak nevezett valami, és a demokrácia határtalan szabadsága beférkőzött minden háztartásba, azóta eltűnt a morál, az udvariasság, a felelősség. Mármint az utakról.

Lerágott csont ez, sőt talán már a csontot is elszopogatta valaki, de amíg ez a dolog létezik és nem változik, bizony beszélni kell róla, mert egyre többen hiszik azt, hogy a közlekedés egy magányos cselekedet, amiben néha felüti a fejét valami társas szituáció is. Mert beszáll az autóba és onnantól kezdve hermetikusan elzárja magát a világtól.

És elindulásnál/sávváltásnál index nélkül kanyarodik. És ha udvariasságból elsőbbséget adnak neki, baszik megköszönni. És ha nagyobb az autója a tiednél, akkor húzódj le mert eltipor kegyetlenül. És zebránál az áthaladni kívánó gyalogosok közé hajt, pedig látja, hogy áll a szembe jövő. És sávszűkülésnél jobbról még megelőz egy pár autót, hogy ne kelljen annyit ácsorognia a sorban, mint a többieknek. És autópályán letol, mert nem 130-cal, hanem 132-vel megy.

Ugyanez városban, csak 50-nél. És belemegy a seggedbe, pedig kiraktad a jobbra indexet és ég a tolatólámpa is. És úgy áll be a családi / mozgáskorlátozott helyre, hogy rögtön elfoglal kettőt, nehogy már valaki rányissa a Maruti ajtót. És lakott területen kívül 60-nal megy, mert ráér. És egyenként előz, mert a forgalom olyan sűrű, de előzni kell, mert csak 90-nel halad az a kurva sor.

És egysávos kanyarodásnál jobbról kibővíti sávot a szembe jövő megtévesztésére. És plázáknál buszmegállóban illetve a bejárat előtt várja az új rucit beszerző macáját, vagy parkoltatja a kivaxolt gengszterverdát. És alárendelt útról balra kanyarodásnál szinte beáll a szembejövő sávba, úgy, hogy alig férni el mellette.

És ledudálja a zebrán átkelő gyalogost. És 70-nel halad lakott területen kívül és belül egyaránt. És a kanyarodó sávba sorolásnál nem indexel, csak amikor már kanyarodik az út is (akkor meg már minek?). És sávváltásnál nem néz tükörbe, hogy te már indexelsz mögötte, vagy előtte, hanem egyszer megérinti az indexkapcsolót – aminek következtében egyszer, de csak egyszer épphogy halványan kigyúl az indexlámpa, csak az íze végett - és már ki is vágott.

És ha ledudálod, természetesen anyáz. És ha be akarsz sorolni és már fél perce indexelsz, de csak befurakszik, ahelyett, hogy beengedne. És beáll abba a sávba kanyarodási szándékkal ahonnan egyenesen is lehet menni, és nem rakja ki az indexet, és akkor is csak áll, amikor az egyenesen haladóknak már zöld van. És az útburkolati jeleket semmibe véve terjeszti ki a sávokat. És egy nagy dobozt vezet előtted a belső sávban 40-nel... Ennyit a morálról, a kommentekben lehet folytatni.

A felelősség kicsit kényesebb kérdés. Főleg, ha elvonatkoztatunk a közlekedés eddig tárgyalt szereplőitől és megnézzük, mi újság a gyalogság és a két kerékkel közlekedők frontján. Jelen cikk egy konkrét reggeli eset kapcsán bukott ki belőlem, álljon itt mementóul, rövid intermezzoként. Reggeli csúcsforgalom, 2×2 sávos városi út, dombos rész, külső sáv, zöldhullám, 50-es tempó, út szélén 20 centis padka, és egy szembejövő biciklis!

Nem folytatom, lehet anyázni és védeni is a bicajost, én majdnem áttoltam a padkán, mivel nem nagyon akartam a belső sávban közlekedőre rántani a kormányt. Aztán a folytatásban az úttest szélétől egy méterrel beljebb, a forgalommal megegyező irányban haladó gyalogos, a túloldalon természetesen járda.

Aztán a sávváltás általam nem közölt szándékával hátranéző, majd hirtelen elém vágó és valóban kanyarodó biciklis. Aztán a kijelölt gyalogátkelőhelytől 20 méterre az úton keresztül vánszorgó idősebb korosztály képviselője. És még folytathatnánk, de ezt is majd a kommentekben.

Hol a felelősség, kérem? Vagy ez valami extrém sport? Akkreditálni kéne az olimpiai bizottságnál…

174 komment

Címkék: közlekedés autó hülye erőszak sztereotípia kresz gyorshajtás mozgáskorlátozott

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alikam 2010.03.31. 16:11:23

@jaafar: hát tudod az index sem dísznek van. Én mindig elküldöm a kurva anyjába aki nem indexel, sőt, volt akit lekaptam a parkolóba, aztán csak hebegni habogni tudott..., még az volt a mákja, hogy nem kellttem bal lábbal mert akkor még kapott volna egy komolyabb ütést is ami után nem biztos, hogy egyhamar felkel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.31. 16:12:46

@"autónepper": Tulajdonképp akkor ezzel az erővel a piros lámpát is hagyd figyelmen kívül, az is hülyeség, és nem érsz te rá arra figyelni.
Ez a hozáállás egy faszság.

Geza16V 2010.03.31. 16:16:20

@RivalComp: Szerintem keresztezödés. Igen, itt kezdödik, ahol megjelölted, a vége pedig az a kihajtó, amit mondasz. Onnan kezdve 90 van.
Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

"streetfighter" 2010.03.31. 16:27:09

@"autónepper":

Az indexelés azért sok esetben nem árt.
Nagyon rühellem amikor valaki jelzés nélkül húzza rám a kormányt vagy csak lassít és nem tudom, hogy miért. Aztán be akar fordulni valahova vagy csak úgy leáll.
Ha indexel akkor még valószínüleg be is engedem, de anélkül elég valószínűtlen.
Ha cikázik az autók között az nem zavar, mert azt előre lehet látni.
Elém meg egyébként is ritkán szoktak cikázni. ;)

''autónepper.'' 2010.03.31. 16:29:30

@"streetfighter":néha elfér az index én is szoktam használni néha...

:DDDD azé kéne egyszer találkozni meg nézni hogy te vagy én vagyok a durvább sofőr :D:D

Franky4fingers 2010.03.31. 16:31:50

@"autónepper":

Halálba kívánom az indexet nem használókat. (főleg mert hegyen lakom, és hegynek fel elég gyorsan megáll az ilyen)

És igen. Dudálok. Nagyon. Hangosan, hosszan. És ha bunkó az arc és kiszáll, anyázik megkérdezem miért nem használt indexet.

Mert kurva nagy parasztság nem használni az indexet. Az indexet nem használók pont a dinamikusan vezetőkkel basznak ki, mert azok megpróbálják kitalálni, hogy az előttük menő mit FOG csinálni. Ehhez segítene hozzá az index.

"streetfighter" 2010.03.31. 16:40:27

@"autónepper":

Én ezzel nem szeretek hivalkodni. :)
Van, hogy elszégyellem magam, de ezt mindig betudom a sok majomnak, mert kihozzák belőlem az állatot.
Mellesleg ha velem valaki "kekeckedik", szinte mindig felveszem a kesztyűt, ha a körülmények lehetővé teszik.

ági anyu 2010.03.31. 16:46:31

@1kutya: Szar ügy ... így is, úgy is

ne most 2010.03.31. 16:47:40

Miért mindig az bosszant más hogyan vezet? Ez csak akkor gond, ha nem illeszkedsz a forgalom ritmusába. Ha nem furakodsz előre és nem tötyögsz ott ahol a többi megy, akkor csak az a pár hülye marad amin nem tudsz változtatni.

Egy dolgot van ami elviselhetetlen, a vezetés közben kézből telefonáló. 30-al megy, nem gyorsít, nem lassít (barom).

hgg266 2010.03.31. 17:00:56

@"autónepper": "én meg már Vw jelet rányomom a csomag tartójára"...na ilyenkor szoktam 2-3szor finoman fékezni, 4szerre már nyomok egy satut..alapból megyek én is ahogy tudok, általában gyorsan, de azt nagyon rühellem ha tolnak le az útról..olyankor pl.elkezdem betartani a sebességhatárokat:D

''autónepper.'' 2010.03.31. 17:02:36

@hgg266: :D rám fékezel még idegesebb leszek le hagylak azt én satuzgatok neked na?:D

Geza16V 2010.03.31. 17:04:40

@hgg266: Ezzel is egyet kell értenem. Ha amúgy teljesen szabályosan közlekedem, akkor ne toljanak már le csak azért, mert gyorsabban szeretnének menni... Hozzátenném, hogy 60-nal a belsö sávban lakott területen kívül üres külsö sáv mellett _nem_ szabályos a közlekedés, úgyhogy az olyan takarodjon is ki a belsöböl, ne csodálkozzon, ha letolják, esetleg megelözik jobbról, és bevágnak elé pár centivel utána...

''autónepper.'' 2010.03.31. 17:07:14

@Geza16V: de városba is szokott olyan lenni hogy 2 sáv van belső be megy 50nel külső üres akkor letolod nem ? most ha pl folyamatos akkor tök mindegy hogy tolom vagy nem mert ha 1 kimegy ott van másik akit tolhatok annak meg nincs értelme ...

Geza16V 2010.03.31. 17:12:17

@"autónepper": Sajnos akár hiszed, akár nem, nem szoktam városban 50-nél többel menni, úgyhogy ha 50-nel megy, akkor elvileg nem érem utól. :D De ha 40-nel megy, és utólérem, akkor vagy észreveszi magát, és eltakarodik a picsába, vagy az elöbb ismertetett megoldás következik.
Lehet fikázni. :D Komolyan már azon is elgondolkodtam, hogy veszek egy szakadt Ladát, és minden ilyen seggfejnek nekimegyek. Kegyetlen idegesítö a tötymörgés...

hgg266 2010.03.31. 17:13:08

@"autónepper": hát hajrá:D attól függ mivel jössz, passat az kb egy súlycsoport, meg azért egy escalade-del nyilván nem geciznék, de pl.ha ezt suzukival csinálja vki lazán megtolom:D

Geza16V 2010.03.31. 17:15:16

Ja, és mielött szó érné a ház elejét, hogy mit keresek a belsöben, ha a külsö üres. Pár példa:
- jobbról bekanyarodót eresztek be,
- a külsöben kicsit messzebb van valaki, akit meg akarok elözni
- balra szeretnék kanyarodni
- stb.

dinyus 2010.03.31. 17:16:31

@Geza16V: mondjuk ha a külsôben kicsit messzebb van vki, akit meg akarsz elôzni, akkor bôven ráérsz kimenni akkor, amikor már kicsit közelebb van :)

hgg266 2010.03.31. 17:17:06

félreértések elkerülése végett, én is utálom a tötymörgőket, de azóta rühellem a seggebjövős geciket is, amióta egyszer előttem egy balfasz öreglány miatt állóra kellett fékeznem, mögöttem seggemben jövő meg persze belémjött...na annak fél orra összetört, nekem 1-2 karc, de a faszom kivolt h még én futkoshatok biztosítást intézni.

Geza16V 2010.03.31. 17:18:37

@dinyus: Ennek a speciális esete, ha a külsöben 40-nel megy egy x, a belsöben 2 kocsihosszal mögötte 40-nel egy y. Hogy mész el mellettük 50-nel???
Szakadt Ladát ide!!! :D

dinyus 2010.03.31. 17:21:31

@Geza16V: ilyenkor kell Y-t levillogni és ledudálni. Ha nem kapcsol, akkor pedig jobbról el mellette, két kocsihossz helyen azért el lehet köztük menni.

''autónepper.'' 2010.03.31. 17:22:35

@hgg266: hallod a passat meg van nekem chipelve szal azé tud az menni nem kicsit:D de ha erősebbel megyek akkor meg pláne nincs gond.:D de ha gyengébb kocsival vagyok épen akkor nem is szoktam felvenni a kesztyűt :D

@Geza16V: akkor vegyünk egyet és egyik nap te egyik nap meg én fogom használni és akkor mindketten jobban fogjuk érezni magunkat:D:D meg tanítjuk hogy nem kell bénázni a belső sávba 40nel :D

schdl (törölt) 2010.03.31. 17:58:09

Az a szomorú, hogy ezeket én is látom nap mint nap. Egy előző post kommentjében írtam, hogy ilyesmi láttán reménykedem benne, hogy a szabálytalankodót a kanyar után várja egy rendőr, széles mosollyal és 6 számjegyű csekkel. De ez sosincs így. Akkor meg miért ne tegyem én is ezt? Nincs visszatartó erő. Bevallom, volt, hogy "csúnya" dolgot csináltam, összehúztam fülem-farkam, és egy egy rossz szavam nem lett volna, ha megbüntet érte a rendőr vagy kapok egy dudaszót bármelyik autóstársamtól. De egyik sem történt meg. Mit tanultam az esetből? Semmit. Ha csak kevésbbé neveltek volna jogkövetővé a szüleim, már én is tennék minden szabályra, hisz nincs következménye.

schdl (törölt) 2010.03.31. 17:59:59

@schdl: Ja amúgy swiftem van, nem BMW-m :D

schdl (törölt) 2010.03.31. 18:03:46

@"autónepper": Én sajnállak Téged. Nem érted a körületted levő világot...

''autónepper.'' 2010.03.31. 18:06:39

@schdl: én meg azért sajnállak hogy swifted van :D

schdl (törölt) 2010.03.31. 18:09:20

@"autónepper": Tedd azt. Nem lehet mindenki olyan sikeres ember, mint amilyennek Te kiadod magad...

schdl (törölt) 2010.03.31. 18:11:53

@SilentSound: "autónepper"-t muszáj? Annyira sztereotípia, hogy az már nem is lehet igaz...

''autónepper.'' 2010.03.31. 18:14:46

@schdl: hallod én nem csak ki adom magam én az is ;) sztem 25 évesen többet értem el mint te egész életedbe ;) aki már lehet h túl van a 40éves koron is és csak egy swiftre futja :S:S

schdl (törölt) 2010.03.31. 18:19:16

@"autónepper": Igen. Biztosan úgy van, ahogy írod.

schdl (törölt) 2010.03.31. 18:29:49

@"autónepper": Szerinted negyven körül vagyok, Te pedig 25 és olyan sikeres vagy, hogy minimum 2 autód van, abból az egyik egy A8-as Audi. Ha Te ezt írod, akkor az biztos így van. Azt gondolsz, amit szeretnél. Sajnálom, hogy ezt írom, de a véleményed számomra nem mérvadó. Élj ebben a hitedben, ha ez Téged megnyugtat, engem ez hidegen hagy

''autónepper.'' 2010.03.31. 18:33:15

@schdl: hallod te .. JAAAJ :D:D:D:D használt autó kereskedésünk van ... nem látszik a nevemből ? azéé tudok több autóval járni... lehet hogy a te swifted új de az én kocsimnak van meg jelenése.

schdl (törölt) 2010.03.31. 18:38:06

@"autónepper": Magyarán Neked nincs autód, hanem a kereskedésben álló kocsikkal furikázol és vagánykodsz. Neked (saját neveden) egy swifted sincs? Ennyi...

''autónepper.'' 2010.03.31. 18:41:25

@schdl: passat a nevemen van olvasd vissza az előző postokat ott ki fejtettem már..

"streetfighter" 2010.03.31. 18:43:04

@"autónepper":

Szerintem azért lenézni valakit mert Suzukija van nem bölcs dolog.
Sok embernek az autó csak egy közlekedési eszköz és mást (lakást, házat, utazást, drága hobbit stb.) többre tart.

''autónepper.'' 2010.03.31. 18:45:39

@"streetfighter": de am nem le nézem csak a hozzá szollása miatt mondtam ... de gondolom te is kocsidra költöd a pénzed inkább

jaafar 2010.03.31. 18:50:14

Indexelni autópályán kötelező csak szerintem. Különben életveszélyes. Legalább tudok dudálni a 80-al kijönni akaró Suzukis papának, hogy ne tegye, mert 200-ról nem akarom szétégetni a fékbetétem. És nem is olyan komfortos érzés. Azt hiszem ez is egy alapvető dolog, hogy a másikat nem kényszerítem hirtelen, nagyerejű fékezésre.

Nem mindegy kinek milyen autója van? Csak tudjon vezetni. Porsche-val is láttam már borzalmasan bénázni sofőrt.

schdl (törölt) 2010.03.31. 18:53:08

Amúgy nem vagyok negyven éves, csak a nepper hiszi azt :D

"streetfighter" 2010.03.31. 18:58:16

@"autónepper":

Nem! Egy bizonyos határ fölött (7,5 Milla) nem szívesen költök kocsira.
Inkább a mostani lakásunkat is megtartva építettem egy családi házat. Jobb befektetés!
A kocsinál a legfontosabb a biztonság és a gyorsaság és a feltünésmentesség!

"streetfighter" 2010.03.31. 19:04:50

@jaafar:
"Legalább tudok dudálni a 80-al kijönni akaró Suzukis papának, hogy ne tegye, mert 200-ról nem akarom szétégetni a fékbetétem."

Ez vicces! Mármint a feltételezés, hogy egy papa a meghallja a dudaszót olyan messziről. Esetleg hajókürtöd van? Villogással többre mész, szerintem.

schdl (törölt) 2010.03.31. 19:05:22

@"streetfighter": "A kocsinál a legfontosabb a biztonság és a gyorsaság és a feltünésmentesség!" - igen. Sokan csodálkoznak, hogy miért állítják le a vasalódeszkás-sárkánymatricás-neonos Integrákat. Na vajon miért...

"streetfighter" 2010.03.31. 19:14:29

@schdl:

A megbízhatóságot elfelejtettem kiírni! De egy japónál az természetes. ;)
Ennek ellenére volt, hogy a rendőr csak azért intet le, hogy megnézze az autót.
Akkor jelent meg nemrég.

jaafar 2010.03.31. 19:14:34

@"streetfighter": Ne legyünk ennyire földhözragadtak. :-) Sajnos nem csak az öregek jönnek ki 80-al a belső sávba. És nem értik meg, hogy nem nekik van elsőbbségük. Ha egy kamion mögé érnek, lehet ám várni, amikor biztonságosan be lehet menni a belső sávba előzni.
A villogás csak este ér valamit a tapasztalatom szerint. Akkor is dudával, biztos ami tuti. :-)
Sokan hiszik, hogy ha megvették a pályamatricát, azt a sávot használják, amelyiket szeretnék.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.03.31. 19:24:13

@jaafar: "Indexelni autópályán kötelező csak szerintem. Különben életveszélyes."

Ez most ez hogy is? Irányváltás, sávváltás = index... vagy 12 év alatt ennyit változott volna a KRESZ? :)

@Geza16V: jogos a válasz (lehajtó), én is balf@sz vagyok... :)

Ottopappa 2010.03.31. 19:28:50

@ruskyy: A maradék 10-zel viszont vigyázz, mert csúnyán pofára lehet esni. De azért hellyel - közzel tényleg sokszor adja magát. Én ezt a tudást még csak annyira fejlesztettem, hogy 90%-os potossággal meg tudom mondani, ha nő megy előttem... :)

jaafar 2010.03.31. 19:30:23

@RivalComp: Bocsánat, félreérthető voltam. Autópályán nem indexelni, életveszélyes. A városban annyira nem zavaró. Talán csak akkor zavar, ha parkolót keres és azért megy lassan. Ha jelzi indexszel, nyilván nem fogok rávillogni, dudálni, hogy ébresztő.

2010.03.31. 19:32:16

az idős sofőröket is előkéne venni, mert amit némelyikük művel... nem én vagyok a közveszélyes állat országúton 110-zel, hanem ezek a taták/mamák 40-nel mindenhol, 10fokos látószöggel, 15 karommal fogott kormány 15 centiről.
félreértés ne essék, tisztelem az időseket, de nem muszáj autóba ülni.

Ottopappa 2010.03.31. 19:34:03

@1kutya: Ma jöttem Domaszék felől Szegedre az 55-ösön 90 körül az öreg Szergejjel, erre pik-pak utolért egy zsír új ezüstmetál Brabus E Merci. Kb úgy került ki mindenkit a sorban, mint valami légypiszkot, és milyen fura: abba a drága szép autóba szintén nem szereltek indexet...

Ottopappa 2010.03.31. 19:37:19

@ruskyy: Lásd, nagyfater... 75 éves, de ő még vezetni akar... Én meg kiszorítom az anyósülésen a majrévasból a vizet... Na nem a nagy sebességtől, hanem a manőverektől. És azért egy Chevrolet Sparkban... Na. Nem vezet rosszul, de sajnos már olyan jól se... Pedig emlékszem, mikor kicsi voltam, ő meg ugye még csak 55-60 éves, kibebaszott kurva jól vezetett, szerettem mellette (mögötte) ülni... Csak sajnos mint mindeki, ő is öregszik...

Ottopappa 2010.03.31. 19:38:50

"autonepper"... Nomen est omen... Pfff...

2010.03.31. 19:39:06

@Ottopappa: pofára esni? a maradék 10% csakis pozitív csalódás lehet :D
off: pár hónapja átköltöztem alsóvárosba, te is errefele laksz, nem?

Ottopappa 2010.03.31. 20:00:38

Pálfy utca 73. Felismered. Nagy sárga társasház, előtte fehér kockalada + egyéb más autók...:)

2010.03.31. 20:02:20

@Ottopappa: majdnem minden nap járok arra :) borbás utcában lakom... sárga társasház. majd rádköszönök, ha látlak :D
na, de ON:

Rahsid 2010.03.31. 20:07:01

@alfredo20: Én megtszem ezt, bi-bi-bíííí!!!
Tudod miért? Csak. :)

1kutya 2010.03.31. 20:10:56

@Terry Wrist: háááát... renceres debreceni közlekedőként (autóval!) én nem ezt látom, de lelked rajta:DDD

1kutya 2010.03.31. 20:11:36

@Ottopappa: mondom én, hogy nem fér bele az extralistába:DDD

"streetfighter" 2010.03.31. 20:14:21

@Ottopappa:

Országúti előzésnél egy gyors autónál nem nagy szám az index mellőzése.
Nem valószínű, hogy elkezdenéd előzni amikor ő is épp előzni akar.
Aki alötte van az meg várja meg, hogy elmenjen!

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.03.31. 20:15:37

@"streetfighter": "Az ilyen beírásoknak itt semmi értelme, hiszen itt mindenki notórius szabály betartó, tisztelet a kivételnek. :D"

Szerintem az vesse a másikra az első követ, aki soha nem szabálytalankodott. Én is emlékszem még fiatal duhaj koromra, amikor nem sajnáltam a gázt. Opel Ascona, 180-190-nel végig Velencéig (az olasz). Most visszagondolva örülök, hogy nem döglöttem meg (eltörik a tengely, defekt, stb. akkor kb. 20 éves volt a járgány), ráadásul akkor aránylag friss jogsival. Durva... amiket akkor műveltem, az anyámba kívánnám magam. Szerintem mindenki egy picit átesik ezen a "korszakon".

Amúgy itthon lehetőleg szabályosan közlekedek. Mondhatni egyre inkább, és már csakazért is... ne én idegeskedjek, hanem aki áthágja a szabályokat, és nem mellesleg hadd ne kelljen sasolnom egyfolytában a háromlábúakat...

Nem vagyok rá büszke, de ami igaz, hogy Romániában, ahol igen nagy távolságok vannak, és minél előbb el szeretnék jutni a célig, azért megnyomom azt a bizonyos pedált faluban is, az éjjel kellős közepén.

Szóval nem hiszem, hogy itt mindenki notórius szabálybetartó lenne. Egyébként is mindenki azt csinál egyedül, amit akar. De ha már más résztvevője is van a saját közlekedésének, tiszteletben kelle tartani a többieket...

Meg érted... aki mindenkit semmibe vesz, az mire tanítja a gyerekeit? Ugyenerre...

Ottopappa 2010.03.31. 20:25:06

@ruskyy: Ott meg nagyfater lakik, a 18/c-ben... Ha látsz onnan kidöngetni egy kis narancssárga Chevy Sparkot, na az ő... :) Amúgy az az új sárga sarki társasház, vagy van még egy kicsit visszább az állomás felé?

Ottopappa 2010.03.31. 20:29:50

@RivalComp: Bizony előfordul. Pl mikor egyszer Szolnokról jöttem haza Szegedre. Zsír új utak, abban az évben csinálták, sehol egy fa az út szélén, horizontig el lehetett látni minden felé. Ja, és sehol egy teremtett lélek. Na, ott én se 90-el mentem, de hogy mennyivel, azt nem árulom el. :) Segítségnek annyit, hogy egy tip-top állapotú 1500-ös ötgangos Samara volt... :)

"streetfighter" 2010.03.31. 20:30:18

@RivalComp:

Írónikusan fogalmaztam, mert én sajnos nem mindig tartom be a szabályokat.
Ha gyakran olvasod a hozzászólásokat, akkor viszont azt lehet leszűrni, hogy csak páran vagyunk ilyenek (mármint akik bevallottan szabélytszegünk). De akkor hol az a többi marha akit lehet látni az utakon?
Talán nem olvassák a blogot? :)

Ottopappa 2010.03.31. 20:31:13

@ruskyy: Ráadásul a Hattyas sorra járok fősulira, szóval a kocsi sokat van a ház előtt hagyva... :) Na de tényleg ON...

Ottopappa 2010.03.31. 20:34:20

@1kutya: Meg nekem gyanús, hogy sávfigyelő rendszerrel se látták még el, mert szegény véletleül a záróvonalon is átment, aztán mégegyszer... :)

"streetfighter" 2010.03.31. 20:36:09

@Rahsid:

Megsérted autóneppert! ;)

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.03.31. 20:36:35

Tényleg nem idevágó téma, de azért kíváncsi lennék egy dologra.

Helyszín: budai alsó rakpart. Dél felé haladva a Margit híd után (is) táblák jelzik a 70-es megengedett tempót. A hidak előtt általában egy előzni tilos tábla is ki van téve, zárovonal... eddig ok. Na de ami ezután jön?

Záróvonalnak vége, és azt várná az ember, hogy az előzés tilalmát feloldó tábla van kitéve, de _nem_! Ha megnézitek, azokban bizony nincs semmi, így minden korlátozó tábla hatályát oldja. Tehát? 70 helyett szerény meglátásom szerint 50 a szabályos tempó...

Lehet, hogy csak ilyen tábla volt raktárkészleten, de figyelni kellene az ilyenekre... ha rendőr lennék, ki is használnám ezt...

Persze szóljatok, ha itt is balf@sz vagyok... :D

modav 2010.03.31. 20:38:29

Hmmm. Pont mostanában jgyeztem meg, hogy valahogy kezdenek normálisabbak lenni az emberek.

Nap mint nap, egyre többször találkozom előzékenységgel, udvariassággal, figyelmességgel. Nagy autó, kis autó tök mindegy. Jelzem: bár Budapesten vezetek nap mint nap, ez egy könnyebb környék. XV-XIV kerület, benne egy Szentmihályi úttal.

Rahsid 2010.03.31. 20:40:13

@"streetfighter": Így járt, neki ez jutott. :)

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.03.31. 20:51:08

@mdavid: Na meg vidék (Budapest közvetlen környezete is) és a főváros teljesen más "fíling". Nem olyan durván, de olyan, mint az olaszoknál észak és dél. Dél felé haladva melegszik a közlekedés, Nápolyban pedig egyenesen egy dodzsemben éreztem magam. Keleten Bukarest, de még Brassó is hasonló, de az utóbbi időben látható a javulás... mondjuk élvezem a dolgot, kicsit "szabadabb", de valahogy megkönnyebbülés egy ilyen út után a megszokott magyar bunkók között, sávokban autózni. :)

1kutya 2010.03.31. 20:55:09

@Ottopappa: áhhhh... légkondira sem tellik! ki kell könyökölni a lehúzott ablakon (természetesen minimum 58-as bicepsz fölött):DDD

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.03.31. 20:56:07

<off>
Bunkó módon csak beböffentettem az első hozzászólásaimat. Ezen a blogon az olvasásból eljutottam az írásig is, úgyhogy üdv mindenkinek!
</off>

1kutya 2010.03.31. 20:59:02

@"streetfighter": de! itt kommentelgetünk!

persze a személytelen mátrixban mindenki azt mond, amit akar, de előbb utóbb kificcen a sztrítfájter mindenkiből:DDD

Normális vagyok? 2010.03.31. 21:07:27

Hülye a posztoló: Nem is igaz amit ír, mert én udvarias vagyok!!! :D :D

Egyébként komolyra fordítva a szót tényleg van valami abban amit mond, de azért egy kicsit túlzásnak érzem, hogy eltűnt, mert így azért nem igaz. Szerintem arányaiban még mindig a normálisak vannnak többségben, viszont aki bunkók egyre bunkóbbak lesznek, mivel mindenhol (híradóban, parlamentben, iskolában...) azt látják/hallják, amit.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.31. 21:17:26

@1kutya: Azt wannabe maffiózónak hívják ;) 10+ misi nem áll kézhez, így válogat 1,5 alatt valami koromokádó, bár messziről a Nagy Triumvirátusra emlékeztető vasat, óra szerint 103 ezer, valójában 443 ezer kilométerrel a háta mögött, persze tinédzserkorút, mint ő maga :)

Amúgy nem (voltak) rossz vasak azok, csak már olyan árban vannak, hogy minden kis suttyó megveheti ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.31. 21:22:30

@"streetfighter": Én sosem nyilatkozok, észrevetted? :) Ennek ellenére próbálok épségben megmaradni az utókornak, egyben az autózást élvezni. Ügyesen össze lehet egyeztetni a kettőt :)

ági anyu 2010.03.31. 21:25:44

@RivalComp: Mindenkivel megesik, hogy időnként megszegi a szabályoka - nem csak a közlekedésben. De legalább akkor ne gyártson hozzá ideológiát! És ha rajtakapják - jelen esetben a rendőrök, akkor ne már neki álljon feljebb!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.31. 21:26:14

@Geza16V: Erre való a klasszikussá vált strandkorlátkék IFA, vasúti sín lökhárítókkal. Én ezt a két oldalra + járdára (tök szabálytalanul) parkoló, így az utcát megbénító debilek ellen vetném be :) Csak hogy érezzék, ŐK is fontosak nekem :)

1kutya 2010.03.31. 21:37:19

@KuKori: mondhattam volna így is, csak én nem akartam streetfigter-t megbántani:DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.31. 21:39:30

@1kutya: Látod, már kezded is az általánosítást! "autónepper"-t akartál mondani, nemde? Jó, mondjuk a névválasztásukkal ők keresték maguknak a bajt :DDD

"streetfighter" 2010.03.31. 22:03:01

@KuKori:

Ez még eddig nekem is sikerült. Ésszel kell csinálni!
Egyébként én csak őszinte vagyok, és ingerel az álszentség.

@1kutya:
Te miről beszélsz??

2010.03.31. 23:40:30

@Ottopappa: na, ez már nem off, annyira.
nagypapám is hasonló korban van, de Ő már kb 10 éve leadta a jogsiját. egyszer hibázott, szerencsére baj nem lett belőle, de másnap besétált a rendőrségre (szerbiában az okmányiroda es rendorseg 2in1 kisebb varosokban), és nemes egyszeruseggel otthagyta a jogosítványát a szervnek :)

//irány a szote ;D

sheva09 2010.04.01. 02:27:47

@"autónepper":
"hallod te .. JAAAJ :D:D:D:D használt autó kereskedésünk van " - Ez a mondatod mindent elmond rólad, nagyon egyszerű(amőba szint) vagy!!! Persze ha tudod mi az(google)...

Petrodon 2010.04.01. 07:28:40

"És ha ledudálod, természetesen anyáz"

Hát kedves posztoló, neked bizony a dudálgatós qurva anyád!
És te vagy a remek példa, hogy mekkora parasztok járják az utakat...

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.04.01. 09:01:37

És előre megy a buszsávban, mert ő tulajdonképpen busz csak te nem jól látod és különben is siet az annyát megb@szni. Aztán a buszsáv becsatlakozásakor azonnal be akar sorolni, tolja az orrát ezerrel a parasztja.
Tipikus helyszín Fő utca.

Emceze 2010.04.01. 09:26:53

Kedves Petrodon! A szöveg értelmezésénél célszerű az egész szöveget, jelen esetben az általad idézett mondat előtti részt is elolvasni, és nem egy kiragadott szövegrész alapján ítélkezni: És anyám köszöni szépen jól van...
a poszt szerzője

Take-it-Easy 2010.04.01. 11:01:09

Sajnos beleszabadultunk a nagy nyugati jólétbe, csak fejben nem nőttünk még fel hozzá. Kb. úgy viselkedünk, mint a gyerek, kezébe adják a gyufát, hogy játsszon vele nyugodtan...

Rahsid 2010.04.01. 11:32:33

Hol van itt nyugati jólét?

mahet 2010.04.01. 12:14:11

Minden nap vezetek Budapesten, de nekem nincsenek ilyen rossz tapasztalataim. Kb. 2 naponta 1x fordul elő valami ami nem tetszik. Az elmúlt két évben kb 2x dudáltam.

Orbán Diktor (törölt) 2010.04.01. 16:20:30

"azonnal be akar sorolni, tolja az orrát ezerrel a parasztja.
Tipikus helyszín Fő utca. "

Igen, ahol soha nem jár rendőr. Vagy ha igen, akkor meg minek?
Arra a pártra fogok szavazni, amely elrendeli az elmeorvosi szakvéleményt a jogosítványhoz és amelyik 25 éven aluliaknak betiltja az 1300 köbcentinél nagyobb jármű vezetését (tuningért lámpavas). Arra a pártra szavazok, amely minden kis és nagy kihágásért a helyszínen elveteti a jogsit (egy hétre, hat hónapra, ahogy kell). Akinek kettő van, azonnal lebukhat (felőlem ez esetben is lámpavas).
Lássuk, ki mer itt rendet tenni? Talán Orbán Viktor? Akkor hajrá, hadd lássuk!

"streetfighter" 2010.04.01. 19:01:55

@Orbán Diktor:

Sejtettem, hogy nem vagy százas.

Ottopappa 2010.04.01. 21:07:11

@Orbán Diktor: Aha. Tehát azt mondod, hogy egy 25 év alatti még éppen vezetheti a 105 lovas 1.2 TSI Volkswagent, de az 1500-ös 75 Lovas Ladát, vagy az 1.9-es 70 lovas szívódízel Berlingo-t már nem. Ügyes kisgyerek vagy te ám...

MacskaJancsi 2010.04.01. 22:07:16

Ha már diszkriminálunk, én a frusztrált klimaxos pasikat nem kedvelem, 50-60 év körül, alsó kategóriás kocsi és tolakszik, nyomul, káromkodik . Ez a tipus egyszerűen életveszélyes. Dunakanyar, belterület, jó sok lámpa, csúcsforgalom, 50-55 körül megyünk libasorban egymás után, tisztes követési távolsággal. Mindkét sáv tele hazafelé igyekvőkkel. Itt aztán mindenre van idő, én is bekapcsolom a „robotpilótát” és a holnapi bevásárlás részleteit rakom össze. A belső sávban haladok, mert 2-3 perc múlva balra lekanyarodok. A piros lámpánál mellém ér egy ilyen pasi és átkiabál, aztán a zöldnél full gázzal kilő és bejön elém a belső sávba. A repülő start miatt jócskán megelőzött de szinte rögtön nekiállt fékezni, nekem csak a lábamat kellett picit levennem a gázról… és változatlanul megmaradt egy úri követési távolság közöttünk. A pasinak ez nem tetszett, újra fékezett és egy pillanat múlva - egyszerűen megállt :) Kitettem a vészvillogót és én is megálltam és mögöttem mindenki… vagy száz méteren keresztül. A pasi előtt meg üres lett az úttest. Aztán észrevette magát és eltűnt. Csak később jöttem rá, hogy ez valami csökött „befékezek előtted „ akció lehetett – amiről itt is sokan írtak , de elég nevetséges volt.
Én a szabályokat , sebességkorlátozást betartom, de ha van jelentkező aki a büntit kifizeti helyettem… akkor persze beszéljük meg !

SzLacika 2010.04.01. 22:15:26

@MacskaJancsi: A szöveged alapján gondolom nőnemű vagy, ez esetben viszont lehet megtetszettél neki és csak a telefonszámodat akarta elkérni... Lehet nem mosolyogtál rá elég kedvesen és mellé még bátortalan is volt kissé, ezért szelelt el mégis :))

''autónepper.'' 2010.04.02. 18:04:24

@Orbán Diktor: hallod te elég hülye vagy már bocs én most is egy elég erős kocsival járok szerintem életedbe nem vezettél 100lovasnál erőseb kocsit de mindegy... sőt 300 le kocsival is szoktam járkálni... mibe hogy te közveszélyesebb vagy mint én vagy itt bárki ? mert bizonyítási vágyad van ...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása