Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A csemegepultos nő bosszúja

2010.04.13. 12:32 :: SilentSound

Richelieu mindig bőséges körítést ad a sztorijaihoz, nincs ez most sem másként. Tulajdonképpen ezúttal is mindenki életben maradt, a lényeg talán leginkább az, hogy nem csak nagy, fekete, lesötétített autókban ülnek közlekedésre és úgy általában közösségi létre alkalmatlan egyedek.

Nos, rég fogtam billentyűt autós-közutas témában, mert lássuk be, az ember egy idő után belefásul a hétköznapokba, meg hát inkább más témákban írogatok. De a minap olyanban volt részem, ami egyszerre több oldalról is figyelemre méltó. Ezért hát úgy gondoltam, hogy ezt megosztom másokkal is.

Az Úr kétezer tizedik esztendejének április havában, azon belül is a kilencedik napon történt hát, hogy eléggé el nem ítélhető módon, a budakalászi Cora bevásárlóközpontba vitt minket az élet vásárolni csakúgy, mint kb 5-6 éve minden pénteken.

Belátom, nem egy kalandos élet ez, nem egy survivor forgatás, de kellenek stabil pontok az ember életében. Van ugye, akinek a repülés, vagy a foci a haverokkal, vagy adott estben a fényképészet adja meg ezt, nekem speziell a vásárlás. Mondjuk lehet, hogy nálam az is közrejátszik, miszerint ha nem teszem, a nejem szemmel ver.

Majd tenyérrel, majd jobb esetben valami nem túl kötött anyagú tárggyal. Úgyhogy a családi béke érdekében pénteken is odamentem. Mint egy bónusz, a nejem is elkísért, nehogy hamar végezzek, és azért, hogy lehetőségem nyíljon sok-sok haszontalan tárgy előtt megállni, nézegetni különböző megjegyzések kíséretében, megfogni azokat, majd jól nem megvenni őket.

Végeztünk viszonylag hamar, kijöttünk, kocsiba bepakolás. Miután a csomagtartó jó mély, én meg nem szeretem onnan egyenként kivenni a tejfölöket, általában az utastérbe, az első ülések mögé teszem a szatyrokat. Ez még fontos lesz később.

Elindulunk, és a meki felé vezető útra, ami a nagy „forgalomgyűjtőbe” vezet, jobbról közelítettünk. Tehát még egyenrangú utak voltak. Ez szemmel látható is volt, és a balról jövők ezt észlelték is. Ilyenkor gyakran előfordul, hogy beengedem a balról jövőket, mert nem azon az 1-2 másodperc pluszon múlik, pláne nem pénteken kora este, meg még messze a rokkantparkolós peti frizbije, amire egész héten „várok”…

De most azzal a fajta sofőrrel találkoztam, akit akkor sem engednék be, ha történetesen ő lenne a felnőtt csatornák örökös és megkérdőjelezhetetlen „szájszeríjas” bajnoka, vagy maga Marylin Monroe 24 évesen. Ugyanis ráállt az előtte menőre kb 1 centire, és láttam, hogy tuti nem fog engedni engem jobbról.

Én meg nem tagadom, magyar vagyok, ezért mosollyal az arcomon, nem engedtem be. Nézett rám csúnyán, én erre felemeltem jobb kezem, és rámutattam a ballal. Hátha érti. Azon szitu volt, mikor az én személyes barna hajú marylinem (nej) is mondta, talán életében először téve ilyet, hogy be ne engedjem.

Mentünk tova, beértünk a telken belüli körforgalomba, ami szintén 2 sávos. Ezt nem ragozom, írtam már erről, az emberek 95%-a továbbra is rosszul használja. Kedvenceim, akik a körforgalomba behajtáskor indexelnek… Mindegy.

Ekkor azonban látom, hogy a másik kocsi sofőrje (nem túl természetes szőke, kb 45 év körüli, tipikusan csemege-pultos arcú konszolidált nőféleség) kivág a körforgalom belső sávjába, és próbál gyorsan ott megelőzni, hogy majd a kihajtásnál beelőzzön. Én nem gyorsítottam nagyon, ne boruljon nyakamba a túlélésünkhöz nagyban szükséges élelmiszerek garmadája.

Ms Csemegepult Face 2010 mellém ért a belső sávban, és index, minden nélkül a kormányt jobbra rántva, akarta tudatni, hogy akkor ezt jól visszakapom… (mit is?!?!), és bizony ő, és csak ő kanyarodik jobbra. Én engedtem, mert nem töröm össze magam mások miatt, igazítottam mindig a kormányon, de mellette maradtam, ráállva a dudára.

Beértünk a kihajtóra, én néztem rá, de ő vagy mert direkt nem vett észre, vagy tényleg (megjegyzem, ez ijesztő), de nem nézett oldalra. Ha én tovább akartam volna menni a körforgalomban, rommá töröm a kocsimat, ha szabályosan akarok menni, szintén. Ekkor jobbról bejött + 1 autó, (vicces, de mindig van még egy csúcsabb ragadozó), egy kóla színű matiz, akit beengedtem, mert látszott, hogy szerencsétlen nem tolakszik, csak nem bírt bekanyarodni ő sem.

Így a csemegés a matiz elé került, nem is bántam, hátha még van meglepi a tarsolyában. A csemegés hölgy igyekezett volna lelépni, de pechjére ugyanarra mentem. Mellé értem a 11-es főút besorolóján, dudáltam, integettem kultúráltan (sőt, a nejem is, pedig ő még ilyet életében nem tett, még kiabált is, oly elánnal, hogy párásodott az ablaka). Ms Csemegepult 2010 nem nézet semerre, ment tovább, fel, Budakalász felé. Én nevettem egyet kínomban, és mentem tova Szentendre felé.

Tanulságok:

ha a Hölgy nem tudja, h jobb kéz van, akkor egyszer csúnyán megjárja úgyis, csak lesz, akit ezzel adott estben megnyomorít;
ha a Hölgy kedvesebb, vagyis nem tolakszik pikírt arccal, simán beengedem az elején, és le is út feliscsút;
ha valaki nem direkt nem engedi be a jobbosnál, és a Hölgy ugyanígy akar bosszút állni, de a másik sofőr nem figyel, akkor törik a kasztni a körforgalomban;

Szemmel láthatóan a szőke asszonyság meg volt győződve, hogy ő jár el helyesen, ami felveti a férje felelősségét (Mr Tejtermék Pult 2008 és 2009), vagy adott esetben a volt oktatója felelősségét. Utóbbit nem tudom komolyan elképzelni.

Nekem 2 hete törték rommá a kocsim bal oldalát, mikor egy, a helyéről kiálló kedves asszony az út másik oldaláról kiállva, 20 métert megtéve tolatott belém, mert nem látta, hogy ott állok……ajtócsere, 380e HUF, a vétkes biztosítójára. Lehet, hogy ezért kaptam fel a vizet. De megittam.

A Hölgy egy pezsgőmetál színű Citroen Berlingot kormányozott, JXG – nem tudom mennyi rendszámmal, pénteken, április 9-én este 19.30 körül. Gratulálok neki. Meg kívánom, hogy ne találkozzunk többet.

133 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia béna veszélyes női sofőr körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2010.04.13. 17:23:13

@richelieu:
"Nos, rég fogtam billentyűt autós-közutas témában"

Nem is kell sűrübben!

ági anyu 2010.04.13. 17:32:41

@FDToth: Nem muszáj erőszakosnak lenni - udvariasnak kéne inkább. Ha például nem a kanyarodósáv végén tolod be az orrod, hanem kicsit hátrébb, sokkal valószínűbb, hogy beengednek.

"streetfighter" 2010.04.13. 17:39:16

@richelieu:
"Én nem gyorsítottam nagyon, ne boruljon nyakamba a túlélésünkhöz nagyban szükséges élelmiszerek garmadája."

Ezért inkább nem fékeztél, nemde? Gyorsításnál nem valószínű, hogy a nyakadba borul bármi is.
Vagy esetleg hátramenetben nyomtad? ;)

"streetfighter" 2010.04.13. 17:42:17

@ági anyu:
De, Budapesten erőszakosnak kell lenni!
És természetesen előzékenynek másokkal, hogy veled szemben ne kelljen erőszakoskodni.

killermoney 2010.04.13. 17:47:32

@hawkeye: Pascalnak van igaza ez a téma ki lett itt párszor tárgyalva. Idióta a szabály és az is lenne logikus amit te mondasz de sajnos nem így van.

"streetfighter" 2010.04.13. 17:57:27

@SzLacika:

Lehet, de én így közlekedem.
Akin látom, hogy pofátlan velem azt én is szivatom.
Ahova szeretnék oda ritka kivétellel (kocsitörést elkerülve) be is megyek ha akarják ha nem. Egy idő után ezt érzi az ember. ;)
Ellenben én másokkal próbálok előzékeny lenni. A balfékeket nem engedem be magam elé, hogy ne tartson fel, de a normálisakat igen.

SzLacika 2010.04.13. 18:17:41

@"streetfighter": Ja, de ha mindenki előzékeny, nincs szükség erőszakra. Ha viszont mindenki erőszakos, akkor nincs értelme előzékenynek lenni.
Még jó, hogy nem vagyunk egyformák :)

"streetfighter" 2010.04.13. 18:30:39

@SzLacika:
Félreértés ne essék!
Akkor leszek erőszakos ha látom, hogy direkt nem akar beengedni.
Pl. elfogy a sáv és már előre indexelek, de látom, hogy nyomja. Erre én jobban megnyomom és megyek is. Ritka amikor úgy ítélem meg, hogy képes lenne nekem jönni.
Ha látom, hogy lassít akkor mindig megköszönöm.

SzLacika 2010.04.13. 18:32:32

@"streetfighter": Azért kíváncsi lennék, hogy a hozzád hasonlóan "be is megyek ha akarják ha nem" elven közlekedő, akár kormányt rádhúzó/autó orrát eléd betoló pilótát beengeded-e?

"streetfighter" 2010.04.13. 18:50:43

@SzLacika:
Rám nem kell rám húzni a kormányt, mert aki jelez azt beengedem.
Miért ne engedném be?
És mivel nekem ez a felfogásom másoktól is ezt várom el.

SzLacika 2010.04.13. 19:05:47

@"streetfighter": Aha, akkor már értem, így rendben van a dolog :)

1kutya 2010.04.13. 19:16:03

az utóbbi időben én is azt kezdem észrevenni, hogy ezek a milf korú, vezetni csöppet sem tudó anyukák a legagresszívebbek, legsunyibbak, legbunkóbbak az utakon (ha beengeded nem köszöni meg, viszont ő senkit nem enged be, sőt nyomja mögötted a dudát, ha beengedsz valakit, vagy megállsz a zebrán).

csak azt nem tudtam még eldönteni, hogy ez a fene nagy emancipunci miatt alakult így, vagy ezeket tényleg annyira nem dugja senki, hogy folyamatosan kielégítetlenek/frusztráltak?

ági anyutól ezúton is bocsátatot kérve, esküszöm ha legközelebb összefutok egy fentihez hasonlóval, megállok, kiveszem a kezéből a mobil csevejeszközt (mert az ugye kötelezően ott van) és belebaszom a szélvédőbe! (sejtéseim szerint ez nekik nagyobb fájdalmat okoz, mintha pofánverném)

grrrrrrr...

.lll. 2010.04.13. 19:25:32

én megint csak annyit mondok,hogy tatter,mammer ne vezessél,hajmeresztő dolgokat produkálnak.

a cora veszélyes hely főleg hétvégén,de a pángáziusz filé csak ezerhat/nem rekám/

Timnorc 2010.04.13. 19:26:52

Az egysávos körforgalomban való irányjelző használattal kapcsolatban korábban már többször kifejtettem véleményemet, de ismétlés képpen:
Kresz. 29. §
"Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."

A kérdéses bekezdés első fordulatából kitűnik, hogy mikor kell (vagyis kötelező) az irányjelző használata, mint ahogy az a példa is, amikor nem kell (vagyis nem kötelező). Nevezetesen a körforgalomba való bekanyarodáskor.

A második és harmadik fordulatban a jogalkotó siet leszögezni, hogy amúgy ha az nem kötelező (nem kell), de a többlettájékoztatás miatt hasznos, akkor engedélyezett (-hat, -het).
Na, erre nagyon jó példa - sok más egyéb példa mellett - a körforgalomban való "bennmaradás".

Timnorc 2010.04.13. 19:27:28

A kérdéses bekezdés második fordulatában egy konkrét példát említ a jogalkotó:
Útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén, noha nem kötelező, de engedélyezett az irányjelzőzés.
Ez utóbbi mondat kivesézésért kiállt.
A körforgalom útkereszteződés? Igen.
A körforgalom köríve a körforgalomba torkolló útról érkezők számára elsőbbség adás táblával védve van? Igen.
Ezáltal a körfogalom köríve a betorkolló úthoz képest magasabb rangú? Igen.
A körfogalom köríve kanyarodó ívet ír le? Igen.
Ha nem hajtok ki az első kihajtónál, hanem csak a másodiknál vagy a harmadiknál, akkor továbbhaladok? Igen.

És már készen is vagyunk.

Timnorc 2010.04.13. 19:49:30

@hawkeye
@Pascal
A hatályos Kresz 25. §-a szabályozza, hogy miként kell/szabad haladni az úton. Ennak a szakasznak a (2) bekezdése leírja azt a bizonyos jobbratartást. Mint ahogy azt is, hogy a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten való közlekedésre a Kresz 36. szakaszában foglaltak az irányadók.
Mit is ír ez a bizonyos 36. §:
(1) bekezdése egyértelműen leírja, hogy a 2 vagy több sávos úton (néhány kivétellel) a jobb oldali (vagyis a külső) sávban kell haladni. Kivételek pl.: előzés, lakott területen belül való haladás bizonyos fajta járművekkel, 3 vagy több sávos úton való haladás bizonyos fajta járművekkel.
Akinek nem tűnt volna fel, hogy a több sávos körforgalom nem szerepel a kivételek között, azok számára a jogalkotó külön leírja a 36. § (11) bekezdésében, hogy a párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
A teljességhez tartozik, hogy a kérdéses 36. §-ban, méghozzá annak (10) bekezdésében részletezve van a többsávos körforgalomba való bekanyarodás szabálya. Viszont ez nem befolyásolja a fent leírtakat.
Vagyis aki nem hajt ki a körforgalom első kijáratán, annak nem kell bemennie a belső sávba. Ha épp’ nem tilos, akkor bemehet, ha pl. előz, vagy szgk-val lakott területen amúgy éppen ott halad, amikor a körforgalomhoz ér stb..
Tehát ha a külsőben akar körbemenni, több kijáratot elhagyva, a semmilyen szabálytalanságot nem követ el.

vagyok59 2010.04.13. 19:50:58

A nők között elég sok a rosszul szocializált, másnéven gyökér.

Kanyarodnék rá az Orczy tér felé a Fiuméra, már messziről dudál és gyorsít, be ne férjek elé. Persze elbaszta, mert ahol két sávvá bővül a belsőbe ment. A külső megy egyenesen. Elértünk a lámpához, akkor jött rá, hogy elkúrta. Elkeseredetten villogott kifelé, én mosolyogtam, integettem neki és persze nem engedtem magam elé, sőt komótosan indultam, hogy az utánam következő se tegye, figyeltem, le is csúszta a lámpát, kénytelen volt elkanyarodni, mert a háta mögött már dudáltak:)

cambridge.on 2010.04.13. 19:54:16

Már sokadszor olvasom a kétsávos körforgalommal kapcsolatos észrevételeket, és sokadszor csodálkozom,miért kell eleve balesetveszélyt előidézni.Szándékosan az emberek bosszantására alakították ki?
Ez tulajdonképen felfogható úgy, hogy kanyarban kell sávot váltani,viszonylag nagy forgalom mellett.
Valami értelmetlen átültetése egy normális szabálynak.
Finnországban a kétsávos körforgalom előjelző táblája mutatja, hogy a belsősávot választók csak 270 foknál, azaz a harmadik kijáratnál hagyhatják el a körforgalmat.
A külső sávból lehet az első, második és harmadik kijáratnál is kihajtani.
Nincs sávváltás, bóklászás kanyarodás közben.
Tökéletesen működik, igaz sok minden más is.

Itt általában nem kell attól félnem, hogy valaki nem ismeri melyik a másik bal keze.
A T elágazás egy kicsit bekavar egyeseknél, de az egyszerű jobbkéz-szabályt mindenki ismeri, és betartja.
Fel sem merül, hogy a balról érkező nem enged el.

vagyok59 2010.04.13. 19:55:26

Másik ilyen: Hungárián jól megy a sor, de egyszer csak megtorpan. Előttem a legbelső sávban (3 sávos) egy nő megy 40-el és telefonál. Előtte tök üres az út. Előzni nem lehetett, mert teherautók, buszok kínlódtak a külsőbb sávokban. Azért csak sikerült. Eléálltam hússzal. Épp sárgult a lámpa, picit kivártam, majd kövér gázzal átfértem, ő már nem.

És még ő integetett nekem az ablakából:)

.lll. 2010.04.13. 19:58:54

sok itt a köcsög,mondta a cigógyerek majáliskor

''autónepper.'' 2010.04.13. 20:06:17

ezért járok olyan kocsival nagy részt amitől félnek az emberek;) sosincs olyan hogy nem adja meg valaki az elsőbbséget SŐT inkább le mondanak róla... ettől nem vagyok aggressive csak rossz kocsit választok mindig :D

FDToth 2010.04.13. 20:09:55

@ági anyu: a kanyarodó sáv végén kell besorolni. ha már tele van a nem kanyarodó sáv, nem fogok a közepén besorolni, hanem végigmegyek és a végén. mindenkinek a végén kellene, és akkor nem lenne sor a másikban.

''autónepper.'' 2010.04.13. 20:17:32

ja és hozzá teszem jól használom 2sávos körforgót :D

AzHofi 2010.04.13. 20:20:12

Komám írjál naplót, akkor csiszolódik majd a stílusod, ez így még csak a népszabadság vasárnapi számában a fekete rovatban való publikálásra volna elég.

redriot77 2010.04.13. 20:20:30

@craft75: így van! A legveszélyesebb helyek! Hatvanéves nénik húszezer kilométeres Marutikkal, hetvenéves bácsik minden hétvégén gondosan körbenyalt WagyonőrPlusszokkal, ott vadásznak prédáikra minden áldott hétvégén.

AzHofi 2010.04.13. 20:24:09

"Kedvenceim, akik a körforgalomba behajtáskor indexelnek… Mindegy."

Bizony nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban szokták előre jelezni, hogy merre fognak kimenni a körforgalomból, tehát nem ritkán balra indexelnek a körforgalomba behajtáskor.

"streetfighter" 2010.04.13. 20:28:08

@vagyok59:

Legszebb öröm a káröröm, mi?

''autónepper.'' 2010.04.13. 20:28:55

"nagy, fekete, lesötétített autókban" ezt kikérem magamnak nekem is ilyen van.... :|

"streetfighter" 2010.04.13. 20:39:39

@"autónepper":

Én nem félek az ilyenektől, sőt.

indapass90210 2010.04.13. 20:43:20

@AzHofi: Ezzel nem tudom, hogy mit akartál írni, de szerintem aki jobbra indexel a körfogalomba belépéskor az azt jelenti, hogy az első kijáraton kimegy. Ha nem indexel, akkor nem megy ki az elsőn. Ha bármelyik kijáratot elhagyva indexel, akkor a következőn ki akar menni. Ez szerintem tök egyértelmű.

A posztoló meg hüje. Mint mindig!

''autónepper.'' 2010.04.13. 20:45:17

@"streetfighter": picsába:D de lehet te nem sok vizet zavarsz mert vissza kettő azt már nem is látlak :D:D:D egy diesel kocsival nem hiszem sok esélyem lenne egy olyan kocsi ellen ami neked van...

''autónepper.'' 2010.04.13. 20:47:05

@"streetfighter": picsába:D:D de te ne sokat vizet zavarsz szerintem ha olyan kocsid van amit mondtál... diesel kocsival úgy se sok esélyem marad ....:D

''autónepper.'' 2010.04.13. 20:48:29

azt hittem a gép szar azt írtam egy másikat...:D

Timnorc 2010.04.13. 20:51:05

@Dövan
@AzHofi-nak igaza van. Nem mindig az az igaz, ami az adott egyénnek egyértelmű.
2010.04.13. 19:26:52-kor és 2010.04.13. 19:27:28-kor részletesen kifejtettem.

Én lennék terrorista! 2010.04.13. 20:59:51

"Én meg nem tagadom, magyar vagyok, ezért mosollyal az arcomon, nem engedtem be."

Inkább gyökér vagy.

indapass90210 2010.04.13. 21:08:16

@Timnorc: Aham, csak vegyük azt számításba, hogy a bejárathoz nagyon közel van a kijárat, nagytudású barátunk behajt a körforgalomba indexelve, a következő kijáratnál belépésre éppen odaékező meg csak annyit lát, hogy valaki kifele indexel, már bent a körforgalomban. Elindul, csatt. Teljesen egyértelmű, hogy a körforgalomba belépéskor egyébként merre fog menni a delikvens. Tehát ki lehet ezt logikázni máshogy is, legfeljebb semmi jó nem sül ki belőle.

Timnorc 2010.04.13. 21:11:35

@Dövan
Légy szi' mondd, hogy nem azt hiszed, hogy én a 2010.04.13. 19:26:52-kor és 2010.04.13. 19:27:28-kor részletesen kifejtett véleményemben jobbra indexelésre gondoltam!

Mondd, hogy nagyon is értetted, hogy balra indexelésről van szó!

Ezért írtam, hogy @AzHofi-nak igaza van.

indapass90210 2010.04.13. 21:11:37

Amúgy szerintem a kétsávos körforgalom baromi sok ember számára nem átlátható. Nem is arról van szó, hogy ne tudnának benne közlekedni, de belső sávból kilépéskor mindig egy idegbaj azok miatt, akik a külsőben körbe-körbe autóznak. Aztán pont a tökölés miatt a végén nem lesz nagyobb az áteresztő képessége, mint egy simának.

"streetfighter" 2010.04.13. 21:12:09

@"autónepper":

Nem feltétlenül.
Én nem szoktam senkit alábecsülni.
Alacsony fordulatról sajnos esélyem sincs egy nyomatékos dízellel szemben.

''autónepper.'' 2010.04.13. 21:16:29

@"streetfighter": hmmm hidd el szerintem lenyomnál mondjuk ilyen 120 felett már nem annyira sztem de alatta tuti :D

Timnorc 2010.04.13. 21:18:21

@Dövan
A 2010.04.13. 19:49:30-kor részletesen leírt hozzászólásomban ecseteltem, hogy aki nem hajt ki a többsávos körforgalom első kijáratán, annak nem kötelező bemennie a belső sávba. Ha épp’ nem tilos, akkor persze bemehet, ha pl. előz, vagy szgk-val lakott területen amúgy éppen ott halad, amikor a körforgalomhoz érkezik stb..
Tehát ha a külsőben akar körbemenni, több kijáratot elhagyva, akkor semmilyen szabálytalanságot nem követ el.

indapass90210 2010.04.13. 21:18:50

@Timnorc: én eleve a balra indexelésbe kötöttem bele, de leginkább a "szerencsésebb történelmi fejlődésű országok" megjegyzés miatt. Egyébként leszartam volna :)

eml 2010.04.13. 21:20:17

@Dövan: És legtöbbször nagyobb lenne az áteresztője helyette egy egysávosnak.

Főleg, hogy kétsávosat tesznek olyan átmérővel is, ami egysávosnak is kicsi pl Érd Teccsó.

"streetfighter" 2010.04.13. 21:20:22

@"autónepper":

Egyébként nem a gyorsulgatásra gondoltam, hanem arra, hogy ha pofátlanul elém akar vágni egy nagy fekete autó akkor azt ugyan úgy nem engedem be mint bárki mást.
Egyszer ezért már majdnem meg is ütöttem a bokámat.

Timnorc 2010.04.13. 21:22:37

@Dövan
Az egysávos körforgalomban történő balra indexelés esetében egy - kresz által nevesített - fogalmat kihangsúlyozok, aztán részemről ennyi...
"Többlet tájékoztatás"

indapass90210 2010.04.13. 21:23:14

@Timnorc: pont emiatt nincs sok értelme a többsávos körforgalomnak. Én mondjuk ki szoktam használni, hogy a külső sávra várva, de egy gyengébb autóval elég kiugrani a belső sávból ha többé-kevésbé összefüggő a külső sáv.

''autónepper.'' 2010.04.13. 21:23:49

@eml: nekem passat 180 lovas van :D

"streetfighter" 2010.04.13. 21:24:28

@eml:
A Toyota? Az 177Le. Minden relatív. :)

''autónepper.'' 2010.04.13. 21:25:09

@"streetfighter": am ezzel én is úgy vagyok ahova be akarok menni oda be is megyek :D de ha valahova nem férek be akkor majd beférek következő helyre úgyis be enged valaki ...

indapass90210 2010.04.13. 21:26:00

@eml: A veszprémi teszkónál is minden másnap összecsuktak két autót, mire pár év után rájöttek arra a megoldásra, hogy a kölső sávból kanyarodósávok lesznek és demszkybogyókkal elválasztották a belső sávtól.

"streetfighter" 2010.04.13. 21:26:24

@"autónepper":

Azt hittem erősebb.
Nem akarok nagyképünek tünni, de akkor még végsebességig is magamra fogadnék. ;)

Sákif za morro? 2010.04.13. 21:28:10

De szar szöveg! Tele erőltetett, izzadtságszagú jópofiskodással. Mehetne a modorosba így ahogy van. (Csak ne lennél ennyire magyar, vagy tagadnád le vazze! A fajtád miatt ég a pofám nap mint nap.)

''autónepper.'' 2010.04.13. 21:30:49

@"streetfighter": hát akkor abba se kekeckedek igaz hogy chipelve van... de azé egy átlagos nap alatt sosem adódnak gondok a kocsim erejével ...:D de ha találkoznák veled vala ha is meg lehet ismerni mert egy kisebb füst felhő alakul ki mögöttem :D

indapass90210 2010.04.13. 21:33:30

@"autónepper": te arra vagy büszke, hogy füstöl a fostalicskád? Nekem is csipes a pédétédéi, de gyári határértéken messze belül van a füst, regenerált részecskeszűrővel.

''autónepper.'' 2010.04.13. 21:36:38

@Dövan: kurvára leszarom am :D:D:D mert ha meg unnom eladom úgyis csak ki akartam próbálni hogy milyen egy relatívan erős de keveset fogyasztó diesel kocsival járkálni ... :) és azé egy passatnak van meg jelenése főleg hogy van rajta 18as felni fólia 8000k xenon szal azé még jól is nézz ki ...

"streetfighter" 2010.04.13. 21:38:56

@"autónepper":
A városban nagyon ritkán lehet ezeket kihasználni. :(
Én sokat járok országúton. Ott aztán lehet élvezkedni.

"streetfighter" 2010.04.13. 21:40:43

@Dövan:

Van valakinek olyan dízele ami nincs chipelve?

''autónepper.'' 2010.04.13. 21:42:29

@"streetfighter": hát azért én is sokat utazok egész országba azé heti szinten egy 1300 km megyek főleg hogy itt jó idő megyünk össze vissza ... de városba nem az ideális autó az tuti :D oda egy olyan való ami kicsi fürge azt had menyen :)

Sákif za morro? 2010.04.13. 21:45:03

@"streetfighter": Még ha csippelve lenne. A legtöbbnek valami szar tuning box van betéve, ami mesziről se csipptuning.

Gera 2010.04.13. 21:50:19

Én is azt tapasztalom, hogy a 30-40 körüli nők messze a leghülyébbek az utakon. Velem olyat csinált pár napja egy, hogy befordultam az utcánkba jobbra, ő meg jött balról és elkezdett villogni meg dudálni, én meg csak néztem, hogy mi a faszt akar. Kb 5 utca sugarú körben csak jobbkezes kereszteződések vannak a környéken.

Mondjuk ez a jobbkezes kereszteződés elég sok embernek jelent kihívást. Sógorom elég értelmes és teljesen normálisan vezet, de nemrég beültem mellé, mikor meglátogattak, aztán ilyen 50-60nal ment bele a kereszteződésekbe itt a környéken. Mondtam neki, hogy ezt sürgősen fejezze be, mert kurvára vannak itt mások is, akik így nyomják. Nekem majdnem balesetem lett 1-2x, azóta mindig rendesen lelassítok.

"streetfighter" 2010.04.13. 21:51:40

@Ben Zinkoot:

Az a lényeg, hogy gyorsabbnak érzik és lehet, hogy az is,nem?
Nekem benzines van, ezért foglalkoztam a témával.

min 2010.04.13. 21:54:00

@hawkeye: Ez a körforgalom bőven van akkora, hogy szabályosan használják a két sávot. A posztírónak lófasz a valagába ha nem ment be a belsőbe miközben a második kihajton akart kimenni.

"streetfighter" 2010.04.13. 21:54:06

@"streetfighter":
Mármint NEM foglalkoztam a témával!

"streetfighter" 2010.04.13. 21:56:14

@min:

Nem érdemes, mert beszorulhatsz és neked kell nézelődni, hogy mikor tudsz kihajtani.

eml 2010.04.13. 21:59:23

@"streetfighter":
Jelen, enyim széria. akartam chipelni, de a város széttépi utána. Csak akkor jó csipizni, ha min85%-ban országutazol. Vagy a városban nem taposod, de azt ki bírja ki?

Gera 2010.04.13. 22:00:45

@"streetfighter": Nekem a gyengébbik, 120 lovas Mazda6 van és nincs chipelve :) Egyszerűen nem érzem szükségét, elég dinamikusan lehet közlekedni a 320 Nm nyomatékkal.

M. Péter 2010.04.13. 22:01:05

@hawkeye: Idezned legy szives azt az EU-s paragrafust? Meg ugy mellesleg Magyarorszag is Euroban van.

A szamokat tekintve szerintem minikorforgalombol van a legtobb, ez ugy nez ki, hogy festenek egy feher kort a keresztezodesbe, kitablazzak, es ezek utan korforgalom lesz belole. A masik veglet a swindoni "Magic Roundabout", aki meg nem latta, annak erdemes megnezni: www.swindonweb.com/uploaded_files/1167/images/magi01.jpg

SzLacika 2010.04.13. 22:05:01

@"autónepper": Ne viccelj, ki fél egy VW Passattól??
A félelmetes kocsi itt kezdődik:
i034.radikal.ru/0803/57/1aec8fda5256.jpg
vagy
media.techeblog.com/images/aliencar.jpg
...na ezektől kb megijednék, ha hirtelen feltűnnének mellettem vagy mögöttem :)

"streetfighter" 2010.04.13. 22:09:11

@eml:
Akkor D-CAT Toyotád van?

"streetfighter" 2010.04.13. 22:10:36

@Gera:
A dízelnél el kell ismerni, hogy jó érzés a nyomaték. Erősebbnek érződik mint valójában.

''autónepper.'' 2010.04.13. 22:18:06

@SzLacika: jaaaaaj :D:D:D itthon félnek a passat-tól is hidd el ....:D de meg van következő jelöltem egy audi a6 2.5 tdi ....:P mondjuk kb 1 hét alatt legalább 5 másik kocsival járok a telepről szal meg vannak nekem a tapasztalatom ugyan úgy 1.4 astrárol mint 4.2 a8as audi-ról szal nem fennem a fogam annyira egyikre se ...:D

cso zsi 2010.04.13. 22:21:26

@cambridge.on: A harmadik kijáratot épp így használom kétsávos körforgóban. Mivel sávváltással kezdődik, így egy balra index dukál, majd a második kijáró környékén felkészülök a kisorolásra, ami egy jobbra indexeléssel kezdődik, és ez egészen addig tart, amíg ki nem hajtok a körforgalomból.
Sajnos vannak nagyon kicsi körforgalmaink is (nem festett, épített). Ahoz, hogy az első kijárathoz kellő időben irányjelzést adjak, kb a behajtáskor el kell kezdeni a jelzést. pl. Méta utca - Goroszló sarok a Sallai (vagy mi?) lakótelepnél.

eml 2010.04.13. 22:24:51

@"streetfighter": Majdnem. Luxadó miatt megmaradt a D4D 110LE, ami döbbenetes benne hogy jobban megy a 125LE-nél, illetve a zsírúj 1.9 PDTDi-knél.

Ha a lámpáknál elsőnek indulok érkezek 8-8,5. Nyugiban (130! kerülve az erős gyorsítást) 5,0.

Csak ne lenne benne az a kib..tt kettős tömegű lendkerék!

''autónepper.'' 2010.04.13. 22:33:25

@eml: ne már hogy te d4ded oda bassz az én 180 lovas passatomnak :/ mert ha ez így van kajak holnap elkezdem árulni :D

indapass90210 2010.04.13. 22:39:59

@"streetfighter": csak a nemsikeres emberek dízele nincs csippelve :)

eml 2010.04.13. 22:40:10

@"autónepper": Fabiaba 1.9 PDTDi milyen erős?
Odavertem neki, de csak 140 után, addig ő jobban húzott, de van 8 év a két motor közt és kb 250000km.

2.2 D4D lenne jó, az asszem befér még a luxadó alá!

eml 2010.04.13. 22:42:05

@Dövan: Az enyim azért nincs csippelve, mert a sok város (nálam 40-60%) tönkrebassza. Mondták.

Amúgy kösz a dicséretet, igérem holnaptól jobban motiválom magam. Igaz, mindenem tehermentes.

min 2010.04.13. 22:43:15

@M. Péter: Ugyan már..fütyigépek. Amikor egy Kraz megáll mögötted úgy, hogy a csőre a tetőd fölé nyúlik na az a beszaratás...

''autónepper.'' 2010.04.13. 22:46:37

@Dövan: mégis jobb kocsim van mint neked már bocs:/:D

indapass90210 2010.04.13. 22:48:12

@eml: az enyémben 90k van, de csak a tipikus vw hibák jöttek elő. 140ről ment fel olyan 165 fele, 380 nm-el, o.ct program. A váltója rövidebb, mint a vw csoporos kocsiké, 210-nél forogna le, 200ig nagyon lazán felgyorsul.

indapass90210 2010.04.13. 22:53:12

@"autónepper": a jobb relatív, az enyémből azzal az optikával ami rajta van úgy 3 lehet Mo.-n, de magából a modellből sem lehet nagyon 100nál több :)

''autónepper.'' 2010.04.13. 22:55:31

@eml: hát van 100 lovas asszem vagy 101 meg talán volt 131 is :D:D:D:D tudnak alkotni ezek a kis autók erős motorral ... van mikor meg lepődök én is kb 1 hete m3son gyöngyös fele egy Octavia-verte a nyálat nagyon erőlködött de nem sikerült lenyomnia hala istenek ciki is lett volna...:D és az volt a furcsa hogy ki gyorsitásnál ő volt a jobb...

indapass90210 2010.04.13. 23:01:41

@"autónepper": az örök igazság az, hogy a jó vagy legalább drágának látszó (nem kell, hogy az legyen) kocsi javítja az ember szexuális életét!

''autónepper.'' 2010.04.13. 23:03:56

@Dövan: így is van nőm szal nem fontos nekem ritka kocsival járni hogy becsajozzak :D vagy nem erre gondoltál ?

''autónepper.'' 2010.04.13. 23:08:13

@Dövan: : D mért neked mióta ez a kocsid van több a csajod?:D

SzLacika 2010.04.13. 23:34:59

Vazzeg, már megint átviszitek a témát társkereső topicba... :)

min 2010.04.14. 00:10:23

De az én apukám akkor is erőssebb!

2010.04.14. 00:12:09

@Dövan: 2.0pdtdi, gondolom. Ahogy en hallottam, a 1.9-esek jobban birjak a chippelest, mint a "nagyteso". Igaz ez? :) Milyen valtod van, ami 210-nel leforog? Enyemben eleg rovid 6 gangos van, 6-osban 100-nal 2k, 200-nal 4k-t forog, ennel tovabb nem nyomtam soha, de egy kis matekkal ra lehet jonni, hogy 225-nel lenne pirosban... (ora szerint persze)

.lll. 2010.04.14. 07:16:27

az enyém 2.2 ptdi xyz-s nyomatékos triplakarburátoros triptonic-RS,36 hangeres,800 nM-es

2010.04.14. 08:51:54

@lófő: te inkabb jarjal subbara kommentelni :(

.lll. 2010.04.14. 09:04:58

@ruskyy:
most mér vagy ilyen???

indapass90210 2010.04.14. 09:11:29

@ruskyy: az, és én is 1.9-esre olvastam brutálisabb tuningokat. A váltó mint a vw-kben, csak rövidebb.

"streetfighter" 2010.04.14. 09:54:17

@Dövan:
Neked most milyen márkáju kocsid van?
VW motoros de nem VW csoportos? Akkor milyen?

"streetfighter" 2010.04.14. 11:23:39

@Dövan:

Aha, az tényleg ritka.
Sosem találtam volna ki. :)

ügyfélszolgálatos 2010.04.14. 15:02:30

"Majd tenyérrel, majd jobb esetben valami nem túl kötött anyagú tárggyal. Úgyhogy a családi béke érdekében pénteken is odamentem. Mint egy bónusz, a nejem is elkísért, nehogy hamar végezzek, és azért, hogy lehetőségem nyíljon sok-sok haszontalan tárgy előtt megállni, nézegetni különböző megjegyzések kíséretében, megfogni azokat, majd jól nem megvenni őket."

Nálunk is ez van. :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása