Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hol tilos megfordulni?

2010.05.09. 10:51 :: SilentSound

Ha én lennék a döntőbíró Rewerse és az őt megállító rendőr vitájában, bizony a levélírónak adnék igazat, mert ha jól raktam össze az infókból a lenti, forghatható utcaképen látszik a megfordulás helyszíne. Előtte és utána is záróvonal van, de ott nincs és a KRESZ-ben sem találtam nagyhirtelen olyan részt, ami szerint itt tilos lenne megfordulni. Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy igazam van, de a megfordulást (nem túl bőbeszédűen) tárgyaló 33.§-ban nincs arra jel, hogy ne így lenne. Akadályozni ezzel persze nem szabadna a többi közlekedőt, de elég határeset, hogy ezt egyáltalán annak nevezhetjük-e. Ti mit gondoltok?

A teljesség kedvéért bemásolom azt a részt, amire az előbb hivatkoztam:

33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.

(2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.

Tegnap este történt egy érdekes eset és nem nagyon tudom eldönteni, hogy kinek van igaza. Történt, hogy este 11 körül a Thökölyn haladva kifelé a Hungáriára kellett volna balra kanyarodnom, mivel a lámpa csak egyenesen enged tovább ezt mindig úgy követem el (rajtam kivűl még sokan mások is), hogy átmegyünk egyenesen a kereszteződésen és a vasúti híd alatt, ahol egyébként van egy kanyaradodó sáv is balra, megfordulok és úgy hajtok fel a Hungáriára.


Na ilyen tábla nincs a kereszteződésben

Nappal ez kicsit kényes mivel onnantól már két sáv plusz egy buszsáv van szemből, folyamatos kocsisorral. Tehát nappal óvatosan, lassan kidugva az autó orrát lehet csak megfordulni.

Este viszont más a helyzet, láttam a távolban szembe jönni egy autót de mivel messze volt elkezdtem megfordulni. Fordulás közben már láttam, hogy hát igen, kissé gyorsabban jön az ott szembe, mint amire számítottam de még simán beférek.. Nem is volt fékcsikorgás, semmi... Max a gázról kellet lelépnie a - mint később kiderült - rendőrnek.

Nos ő jött is tovább utánam a Hungárián. Végig mögöttem, néztem is gyorsan az órát nehogy gyorsabb legyen 70-nél.
De felkapcsolta a villogóját és megállított. Kérte a papírokat, majd feltette a legutálatosabb kérdést amit valaha is hallottam: "Tudja-e miért állítottam meg, *keresztnév*?"

Gondolkoztam, hogy vissza szóljak neki, hogy nem... Nem tudom miért állított meg, Péter! Tényleg nem tudtam mi a gondja... Erre mondja, hogy tilosban fordultam meg a Thököly-n!

Mi van? Néztem nagyokat és el is kezdtünk vitatkozni, hogy szerintem ott ahol tábla nem tiltja és lehet balra is kanyarodni ott bizony szerintem meg lehet fordulni. De ő csak kötötte az ebet a karóhoz, hogy ott nem lehet ilyet. Kérdeztem, hogy ezek szerint egy kereszteződésben sem lehet megfordulni? Ő mondta, hogy nem.


A helyszín...

Azt elismerte, hogy ott lehet balra kanyarodni, ahol én megfordultam, majd pár perc beszélgetés után elhangzott egy jó mondata:
- Akkor sem lehet ott megfordulni és különben is záróvonal van ott!
- Záróvonal? Akkor hogy lehet ott balra kanyarodni?

Szó szót követett. A lényeg az, hogy a végén elengedett.

Kérdések merültek bennem fel, hátha tudja valaki a választ:

- Hol lehet megfordulni, ha nincs tiltó tábla és záróvonal sincs?

- Ha van záróvonal vagy balra kanyarodást illetve megfordulást tiltó tábla, akkor nyilván nem. Ott nincs ilyesmi.

- Ha a rendőrnek van igaza, akkor mi szükség van a megfordulást tiltó táblákra?

Tudom, happy end és én vagyok a hülye. De ezek szerint most a rendőr nem volt tisztában a szabályokkal vagy én?

182 komment

Címkék: budapest közlekedés autó rendőr kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyittlakó (törölt) 2010.05.09. 20:24:59

@Evetkekicsilányom: " Én ebben a kereszteződésben haladok el minden nap (szabálytalanul, robogóval). A rendőrök is ott fordulnak vissza az orrom előtt, ahol a posztoló."

Hát akkor mindannyian retardáltak vagytok. :-)

Unter Bahn (törölt) 2010.05.09. 20:26:59

@akárki lehetek:

"Nekem egyszer aztat mondta a szerv: Nem a látási viszonyoknak megfelelően vezettem a járművet! Megkérdeztem: Hogyhogy? Aztat mondta: Nem láttam, hogy ott a rendőrautó!:-)"

Ahá!!! Akkor ha Te nem láttad a rendőrautót, ő sem látta, hogy nem a látási viszonyoknak megfelelően vezettél!!! Logika, Ember!!! Logika:-DDD

egyittlakó (törölt) 2010.05.09. 20:28:06

@Unter Bahn: "Az útburkolati jel az én értelmezésemben csupán a haladás irányának megváltozását szabja meg..."

Óriási szerencse, hogy csak a te értelmezésedben.
:-)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.09. 20:48:39

@Unter Bahn:

Viszont, ha a rendőr az út része, és az utat meg látta....?? :)))

indapass90210 2010.05.09. 21:05:06

Én egyszer megfordultam az aréna előtt a bogyókon át! Lehet még belőlem rendes ember?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.09. 21:29:06

@Dövan:

Nem, mert ma még nem írtad egyszer sem, hogy.... :))

qwertzu 2010.05.09. 21:45:23

@egyittlakó: B+ :) Te nem vagy komplett. :)
Tudod vannak helyek ahol nem lehet balra fordulni de én szeretnék, mert ott van dolgom. Ezért továbbmegyek, majd megfordulok, majd immár visszafelé a megközelíteni óhajtott cél immáron jobboldalra esik. Mivel jobbra kanyarodni már lehet, ezzel megoldottam, a hogyan kanyarodjunk balra, ha nem lehet problémát.

Integrált Szerverterror 2010.05.09. 21:45:55

@Dövan: Az semmi! Én Budán az Erzsébet-hídra felvezető mittoménmilyen úton a zebrán.

Szőkebácsi 2010.05.09. 21:51:09

A KRESZ első és legfontosabb szabálya: Mindent szabad, amit nem tilt tábla, vagy útburkolati jel, vagy a KRESZ egyéb előírásai. Ennyi. Egyébként meg a rendőrök sötétek KRESZ-ből.

indapass90210 2010.05.09. 21:54:05

@Mityu: Hüje a posztoló, mer' meg se próbálta lefizetni a rendőrt!!!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.09. 21:56:33

@Dövan:

Neeeeem eeeezt, hanem egy konkrétumot... :D

jelentéktelen alak 2010.05.09. 22:28:27

Én nem látok tisztán a leírás alapján.
Ha a kanyarodó sávban van "kötelező haladási irány" tábla balra mutatva, akkor ott csak balra lehet szerintem kanyarodni, de megfordulni nem. Ha csak "kikerülési irány" tábla van a járda szigeten, akkor meg fordulni is szabad.

Azt a félre értést azért el kellene oszlatni, hogy cikkben is látható "megfordulni tilos" tábla nem keresztezősében tiltja a megfordulást, hanem az úton. Vagyis pont úgy, mint a legtöbb tiltó tábla, a tábla vonalától a következő kereszteződésig terjedő szakaszon tilos a megfordulás. Függetlenül attól, hogy ott van-e záró vonal, vagy nincsen.
De ez a történet szempontjából mellékes, hiszen a megfordulás a kereszteződésben történt.

(Tudom, hogy sok helyen van ilyen tábla a kereszteződésben, de attól még nem oda való.
Sok régi gyár portájának a sorompójánál az "Állj elsőbbség adás kötelező" tábla van felszerelve, pedig nincsen kinek elsőbbséget adni. mindössze megállni kell a sorompó előtt. Annak ellenére szeretik használni a STOP táblát, hogy a KRESZ-ben rendszeresítve van egy "kötelező megállás" tábla is, de ezt kevesen ismerik.)

De vissza térve a témára, azon múlik szerintem az, hogy ott szabályos-e a megfordulás, hogy van-e "kötelező haladási irány" tábla, vagy sem.

Unter Bahn (törölt) 2010.05.09. 22:30:07

@Mityu: "Viszont, ha a rendőr az út része, és az utat meg látta....??"

Nos, ha a rendőr az út része, akkor a Markos-Nádas szerint ezt azzal igazolhatja a legkönnyebben, ha rendelkezik szúr-, vágó-, rugó- és köpőfegyver elleni védelemmel, valamint szolgálati bagollyal és macskával IS!:-D

indapass90210 2010.05.09. 22:38:18

@Mityu: hát, milyen néz az már pl, hogy "*keresztnév*"??? Jól kikúrtak vele a szülei.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.09. 22:54:38

@Dövan:

Annak idején az ElMűnél gályázva egy lakásajtón a következő névtábla volt:

Ember

Hmm, ki hitte volna, hogy ott ilyen élőlény lakik.

De azt még ma nem írtad, hogy: pina

:DD

Don Blasius 2010.05.09. 23:05:34

@Mityu:
Nekem van ilyen vezeték*nevű ismerősöm. :)

*nem, nem kapcsolódik az ELMŰ-höz. :)

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 06:22:22

@Unter Bahn: 2010.05.09. 20:26:59
Az is megfordulás volt, csak épp nem szabályos. Ő látott, én nem láttam őket. És még humánus és humoros is volt. Volt ebben záróvonal, járműforgalomtól elzárt terület, pirosba hajló lámpa (sárgából éppen pirosba váltó). Ha ezt mind leírja, engem ott a helyszínen főbe kellett volna lőniük, amivel sok a papírmunka. Ezért, mivel igazán nem zavartam a művelettel senkit, beérték a látászavarral.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 06:51:14

Nna szóval az adott helyen nincs kötelező haladási irány tábla, a felfestés pedig hajlamos kopni, ezáltal nem tiltó jellegű. Tehát a megfordulást semmi nem tiltja. Valaki fentebb írt egy lehetséges kerülőt, hogy a poszt írója eljuthasson a Hungáriára az Árpád-híd felé. Túl bonyolult és időben is hosszú.
Javaslatom Keleti felől a Hungáriára az Árpád-híd felé: Thököly-Hungária kereszteződés egyenesen, majd 100m után jobbra Francia út, ismét 90-100m után jobbra, a bíróság épületét megkerülve, Hungária jobbra, megvárni a zöldet és már repeszthetsz is az Árpád-híd felé. Ez abszolút szabályos és nem tartunk fel senkit, nem keresztezünk senkit, nem okozunk dugót nappal, végig nekünk van elsőbbségünk, csak a Hungáriánál kell elsőbbséget adni és besorolni. A plusz út kb 270-300m. Ennyit megér a béke nem????

Turia 2010.05.10. 07:33:08

ez a tábla...
a jelentese: "az uton megfordulni tilos" a tilalom a keresztezodesig tart.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 07:37:16

@Turia: Az adott helyen ilyen tábla sincs!!!

ember a holdon? 2010.05.10. 08:13:27

Valaki magyarázza már meg, hogy miért is nem szabad ott megfordulni, ha
1 - nincs megfordulni tilos tábla
2 - nincs balra kanyarodni tilos tábla
3 - nincs záróvonal
4 - nincs kötelező haladási irány tábla.

és nem szubjektív magyarázatot kérek, hanem idézeteket jogszabályból (KRESZ). köszi.

ekutya 2010.05.10. 08:31:16

Természetesen nem szabad megfordulni kereszteződésben, kivéve ha ezt külön jelzés engedélyezi. Hasonló a szituáció a kereszteződésekben előzéshez. Általában szokták a festést is úgy alakítani, hogy ne tudjon szabályosan, a záróvonal érintése nélkül megfordulni a delikvens. Múltkor én is jól meglepődtem, amikor egy kis ívű jobbrafordulónál, valaki be akart tolakodni elém egy 180 fokos fordulóval. Hogy ezt hogyan gondolta?

ekutya 2010.05.10. 08:32:42

@ember a holdon?: Hogy miért nem szabad? Mert ez nem Amerika. Itt nem szabad mindent, amit nem tiltanak külön. A KRESZ összefüggő. Az egészet olvasd el.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 08:34:15

@ember a holdon?: Nincs KRESZ, nincs jogszabály, nincs jogszabály magyarázat:-)
Amennyiben autóval és vezetőjével minden rendben, elkérni rendőr nevét, azonosítószámát, szolgálati helyét, beosztását, majd feljelenteni szexuális zaklatásért (baszogatás), amúgy 1 rendőr nem rendőr ilyen esetben.

indapass90210 2010.05.10. 08:41:15

@Mityu: Eszembe se jutott, úgy el voltam látva tegnap :D

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 08:41:41

@ekutya: Miért is nem szabad kereszteződésben megfordulni???? Akkor hogy is szól a balra kanyarodást tiltó tábla pontos megnevezése?????
Ha tilos a kereszteződésben megfordulni szerinted, akkor miért hívják úgy a táblát, ahogy hívják????

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 08:46:20

@ekutya: Csak érdekességképpen: a balra kanyarodást tiltó tábla hatálya a kereszteződésben érvényes!

qwertzu 2010.05.10. 08:49:09

@ember a holdon?: 18. § (1)e) előjelző nyíl (148-150. ábra); azt jelzi, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba (irányokba) szabad továbbhaladni.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 08:55:38

@qwertzu: Elkopás, hó, por takarása esetén mi van? Útburkolati jel, ami nem tiltja a megfordulást kötelező haladási irány tábla hiányában (megfordulás=2x balra kanyarodás).

Dester 2010.05.10. 08:58:31

Hasonlón már én is elgondolkodtam. Ha a pesti oldalról megy az ember az Árpád hídon keresztül és nem hajt rá a Szentendre felé vezető felüljáróra, hanem jobboldalt hajt le mellette, akkor három balra kanyarodó sáv van. Milliószor láttam, hogy a legbelső (baloldali) sávból fordulnak vissza autósok, akár az Árpád hídra vissza, akár a mellé vezető kisutcába, majdnem egy íven kell fordulni. Úgy tudom, hogy balra kanyarodásnál, ha tábla nem tiltja, meg lehet fordulni, főleg, hogy nem telizöld van, hanem "nyilas" zöld.
Tehát ott tényleg szabad megfordulni? Szerintem igen, de azért kíváncsi lennék a véleményetekre is...

ekutya 2010.05.10. 09:00:48

@akárki lehetek:-): A balra kanyarodni tilos tábla azt jelenti, hogy a kereszteződésben befordulni, valamint megfordulni tilos. Az adott helyen egészen biztosan a rendőrnek volt igaza. Be kellett volna az utcába fordulni, és onnan kifordulni. Egyébként így akár a szembeirányú egyirányú utcáknál is meg lehet fordulni, ez gyakran a vizsga része is. Az levélíró azon a helyen csak akkor fordulhatott volna meg, ha az útjelzések ezt külön engedélyezik.

ekutya 2010.05.10. 09:03:46

@akárki lehetek:-): Értsd meg, hogy ez nem Amerika. Itt nem lehet mindent, amit nem tiltanak. Sávokra osztott párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten megfordulni csak olyan kereszteződéseknél szabad, ahol ezt külön jelzés engedélyezi. Ha nincs jelzés, mert mondjuk lekopott, akkor nem szabad. Egy jól felkészült rendőr meg fog büntetni érte.

cikacaka 2010.05.10. 09:11:29

Azért tilos ott visszafordulni, mert írták, hogy balra kanyarodást, azaz kötelező haladási irányt felfestő nyíl van ott az úton.
Ha nem tiltotta volna semmi, akkor vissza lehetne fordulni (igenis mindent meglehet csinálni, amit nem tilt a kresz...)

Paragrafusok:
13. § (1) Az utasítást adó jelzőtáblák:
a) „Kötelező haladási irány” (17-19. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni. A tábla alatt elhelyezett autóbuszt vagy kerékpárt és nyilat (nyilakat) mutató kiegészítő tábla (18/d. ábra) azt jelzi, hogy a menetrend szerint közlekedő autóbusz vagy a kerékpáros a jármű jelképét feltüntető kiegészítő táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban haladhat tovább.
(ezt csak a kötelező haladási irány fogalma miatt, ezért nem lehet visszafordulni sima balranyilas kerszteződésben, csak ha van külön visszaforduló nyíl)

18. § (1) Az útburkolati jelek:
e) előjelző nyíl (148-150. ábra); azt jelzi, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba (irányokba) szabad továbbhaladni;

ekutya 2010.05.10. 09:17:10

@cikacaka: "Ha nem tiltotta volna semmi, akkor vissza lehetne fordulni (igenis mindent meglehet csinálni, amit nem tilt a kresz...)"

Kivétel akkor, ha valamit előír helyette. Nana, azért ne értsük félre. Amiről te beszélsz, az a nem szabályzott esetek halmaza lenne. Ami bizony kerülendő.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 09:24:34

@ekutya: Nem befordulni, hanem bekanyarodni! Valószínűleg te nem fordulsz meg sehol, csak ahol külön engedélyezik. Háát ezt jól elb@sztam! Minden reggel úgy indulok, hogy elmegyek az első kereszteződésig, elsőbbséget adok (macisajt), és megfordulok a kereszteződésben. AJVÉ

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.10. 09:27:33

@eml: Ott bekanyarodsz balra (nem rögtön vissza a Bartókra!), húsz méter után a Bercsényin balra és visszajössz a Bertalan Lajoson. Ez szabályos és nem is nagy kerülő, igaz minimum egy extra lámpa.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 09:31:24

@cikacaka: Igen a felfestés meghatározza milyen irányban mehetek tovább, csakhogy a megfordulás is belefér ebbe. Hangsúlyozom NINCS semmilyen tábla. Google Föld. Vedd a fáradtságot és nézd meg a helyszínt. Látszik jól, hogy itt simán meg lehet fordulni, hely is van, tiltás sincs.

ekutya 2010.05.10. 09:37:07

@akárki lehetek:-): Hát többsávos úton, ami záróvonallal van elválasztva, ott bizony nem fordulok meg soha, kivéve ha külön tábla engedélyezi. Nekem egyébként jogosítványom se lenne, ha ezt annak idején megteszem, ugyanis hátulról egyből mondták volna, hogy itt álljon félre kolléga. Helyette megfordultam egy egyirányú utcába bekanyarodva balra, ahogyan tanították. Egyébként számos helyen meg szabad fordulni. Az összes olyan úton, ami nem többsávos (kivéve ha külön jelzés tiltja a megfordulást), akár még főúton is.

"Minden reggel úgy indulok, hogy elmegyek az első kereszteződésig, elsőbbséget adok (macisajt), és megfordulok a kereszteződésben."

Ezt hogyan csinálod? Ugyanoda fordulsz vissza, csak a szembesávba? Bizony az büntethető.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 09:37:09

@ekutya: 1 jól felkészült rendőr itt meg sem állít! Egyébként én ezen a helyen a fentebb leírt (2010.05.10. 06:51:14) variációt szoktam alkalmazni, amit megosztottam veletek is, és abba az atyaúristen és Sztálin elvtárs sem köthet bele.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 09:43:57

@ekutya: 2010.05.10. 09:37:07 Te hol vagy???? Miről beszélsz??? Miket írsz??? Vagy nem megy a szövegértés???? Nálatok a Kalahári sivatagban nincs 2db normál utca ami keresztezi egymást és az egyik "Elsőbbségadás kötelező" táblával védett??? Nem értem a kérdésedet, mivel nem érted az írásomat. Ha valaki megfordul az általában ugyanabba az utcába jut csak ellenkező irányba, ezt még a kutyám is szokta alkalmazni. Mi olyan érthetetlen??????

ember a holdon? 2010.05.10. 09:46:23

@ekutya:
Na erről beszélek, mindenki tud mindent, de egyértelmű pontos meghatározást mégsem tud mondani senki.
Bocsi, de mint mondtam, nem a saját egyéni megérzések érdekelnek.
@qwertzu:
a balra kanyarodó sávból nem is megyek tovább egyenesen vagy jobbra, hanem elmegyek balra és mivel nincs tiltó tábla a megfordulásra megfordulok..

nopánick (törölt) 2010.05.10. 09:46:58

@Unter Bahn:

"azaz a balra mutató nyíl esetében balra kell megkezdeni a haladást (irányváltoztatást)"

Ezzel szemben a KRESZ...szerint, pedig
arra kell elhagyni a kereszteződést!!!
----
18. § (1)e) előjelző nyíl (148-150. ábra); azt jelzi, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba (irányokba) szabad továbbhaladni.
------

Jogsid mehet a kukába...

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 09:47:10

@akárki lehetek:-): Bocs a kutyám nem tudja a KRESZ-t, de megfordulás után ugyanazon az úton jön vissza, kivéve, ha meglát egy macskát, de az már szabálysértés.

ekutya 2010.05.10. 09:49:25

@ember a holdon?: No én meg erről beszélek. Irány Amerika. :P

nopánick (törölt) 2010.05.10. 09:50:36

@ember a holdon?:

18. § (1)e) előjelző nyíl (148-150. ábra); azt jelzi, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba (irányokba) szabad továbbhaladni.
----

Ebbe a visszafelé nem fér bele!!!
Csak a nyíl irányú...elhagyása
a KERESZTEZŐDÉSNEK...aztán
az út/utca elején fordulhatsz tovább
(h aot nem tilos éppen) és onnan ki
jobbra kis ívben VISSZA az eredeti útra.

ekutya 2010.05.10. 09:52:38

@akárki lehetek:-): Egyáltalán nem mindegy hogyan csinálod. Átmehetnél a kereszteződésen, és utána megfordulva jöhetnél visszafele. Vagy bekanyarodhatnál balra (akár jobbra), és azon az úton megfordulva kanyarodhatnál ismét vissza az eredeti macisajtos útra.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 09:53:32

@nopánick: "Csak a nyíl irányú...elhagyása
a KERESZTEZŐDÉSNEK..."
Bakker, már tudom miért van annyi romos épület a kereszteződések körül, ahol felfestett kanyarodósáv van.

ekutya 2010.05.10. 09:53:45

@ember a holdon?: Ja, egyébként fordítsuk meg a kérdést. Szerinted melyik KRESZ szabály alapján fordulhatnál meg?

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 09:58:56

@ekutya: Megint csak az olvasást tudom javasolni!!
1. Én nem a védett úton indulok dolgozni.
2. Hogyan is szól a kereszteződésben történő hátramenetről a szabály??
3. Mi a faxnak tolassak, ha 1húzásra is meg tudok fordulni?

ekutya 2010.05.10. 10:03:48

@akárki lehetek:-): Én pedig erre javasoltam más megoldást. Nem jól teszed, hogy a kereszteződésben fordulsz meg. Miért nem előtte, vagy utána?

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 10:09:03

@ekutya:
1. Mert így egyszerűbb
2. Semmi sem tiltja
3. Te hol szoktál közlekedni???
4. Nincs 4

ember a holdon? 2010.05.10. 10:09:18

@ekutya: köszönöm a remek hozzászólásaid. Ezek a tökéletesen logikus és jogszabály által megalapozott érveléseid meggyőztek.
(remélem az irónia érezhető..:))

@nopánick: @qwertzu:
Nem azt mondom, hogy a jogalkotók szándéka nem ez volt -vagyis, hogy megfordulni nem szabad- de a 13 és 18-ik paragrafus azért nem teljesen egyértelmű, mert mint mondtam én továbbhaladok balra (vagyis nem másik irányba) csak épp egyúttal meg is fordulok, mivel a megfordulást tiltó tábla nincs.
Továbbá elég sok olyan kereszteződés van ahol kint is van a megfordulást tiltó tábla, ebből az következik, hogy ha nem szabad megfordulni akkor ezt jelzik is.

atila68 (törölt) 2010.05.10. 10:16:54

Ez egy nagyon meleg(!) krajcung én biztos nem lennék olyan hülye, hogy megforduljak itt.
50 méterrel feljebb van egy b.kút.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 10:18:32

@ekutya: Leírok 1 példát a kereszteződésben történő tolatásra, hátha jobban meg fogod érteni:
A Te verziód:
Bekanyarodsz balra egy utcába és az utolsó pillanatban veszed észre, hogy behajtani tilos (egyirányú utca). Ott vagy az utca torkolatában, előre ugyebár nem mehetsz, A te felfogásod szerint valszeg hátra sem. Teendő: autó bezár, kulcs, forgalmi elhajít, BKV vagy taxi igénybevétele, új autó vásárlása vagy bérlése.
Az én verzióm: ugyanott óvatosan, a forgalom zavarása nélkül jobbra kis ívben hátra (amennyiben 1 irányú utcában követném el, akkor balra), előremenet és keresni egy másik utcát. Na ebben keress szabálytalan megfordulást.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 10:22:06

@ember a holdon?: Végre valaki!!! Egyébként már keresem a megfordulás szabályait a &-sok között, mert ezek nem értik.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 10:25:42

@atila68: Te biztos, hogy a kérdéses helyszínt nézted??? Hol van ott a Thököly úton b.kút 50m-re??? Az innen kb 800m.

cikacaka 2010.05.10. 10:30:05

@ember a holdon:
ha meg a másik oldalról nézed, akkor elég sok kereszteződés előtt kint van a balra kanyarodni + megfordulni nyíl, tehát a sima balra nyíl ehhez képest kevesebb, tehát ahol meg szabad fordulni ott külön jelzik.
ez még nem jelenti azt, hogy egyértelmű, de ez az én balra indultam el a kereszteződésből, csak kanyarodtam még egyet egy kicsit kiforgatás. Ezek alapján balra nagy ívben is kanyarodhatok a kötelező egyenesen menni nyílnál, hiszen elindultam egyenesen, csak utána kanyarodtam egyet...

ekutya 2010.05.10. 10:33:47

@ember a holdon?: Köszönöm, hasonlóan a tieidhez.

A lényeg az, hogy már le is írtad, hogy szerinted itt egy joghézagról van szó. Nos ebben különbözik az amerikai szokásjog, az európai jogrendszertől. Míg Amerikában a joghézag természetes dolog, addig Európában ezt mielőbb be kell foltozni, ugyanis nálunk a jogrendszer az egy zárt, és teljes rendszert kell alkosson. Következésképpen a KRESZ is. Tégy úgy, ahogy jónak látod. Majd a rendőrrel és a bírósággal lerendezitek.

Pár apróságot azért, ha megengeded. A megfordulás és a bekanyarodás két külön kategória. Egyáltalán nem következik az engedélyezett bekanyarodásból, az engedélyezett megfordulás.

"Továbbá elég sok olyan kereszteződés van ahol kint is van a megfordulást tiltó tábla, ebből az következik, hogy ha nem szabad megfordulni akkor ezt jelzik is."

Ez pedig szimplán nem igaz. Attól, hogy valamit nem jeleznek, még nem lesz engedélyezett, még akkor sem, ha máshol hasonló esetben kint volt a tiltó tábla (gyakran ez nyomatékosítást szolgál, ahogyan a sok záróvonal is a kereszteződések környékén). Ismét, ha Amerikában lennél, akkor esetleg hivatkozhatnál erre, mert ott így működik a rendszer. Itt nem.

ekutya 2010.05.10. 10:35:37

@akárki lehetek:-): Nem. Az teljesen szabályos, ha utána úgy fordulsz, mintha kifele jönnél az egyirányúból. Csak ugyanúgy meg kell állnod, és irányváltást kell jelezned, stb., mintha te onnan jönnél.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 10:38:38

@cikacaka: Tökéletesen igaz amit írsz, csakhogy az egyenesen előre mutató nyílnál az estek 99%-ban ez a lehetőség van:
balra behajtani tilos van és kint van a kötelező haladási irányt jelző tábla is

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 10:42:23

@cikacaka: Ahol kifejezetten jelzik a visszakanyarodási lehetőséget ott az ok többnyire a továbbhaladási lehetőség miatt jelzik. A megfordulás nem a továbbhaladást szolgálja, hanem a visszatérést, többnyire. Ezek mellet a balra mutató nyíl nem tiltja kifejezetten a megfordulást.

eml 2010.05.10. 10:42:50

@promontor: Hétköznap minimum 3 lámpa.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 10:50:43

@ekutya: Uramatyám!!!! Vezettél te már autót egyáltalán vagy csak osztod az écát??? Fordulj már meg egy mondjuk 4m széles utca torkolatában egy szintén 4m hosszú autóval, amikor már csak az utca meg a behajtani tilos tábla van előtted, úgy, mintha onnan jönnél kifelé. Mostmár biztos, hogy a Kalahári vagy a Góbi sivatagban laksz. És miért jössz mindig Amerikával?? Ha nem tudnád az egy földrész, amelyiken sok önálló ország terül el. Mi itt élünk, Európa közepén, egy lavórban, amit Magyarországnak neveznek.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 10:52:06

@ekutya: És nehogy azt írd, hogy ilyen utca nincs, mert van, méghozzá sok.

ekutya 2010.05.10. 11:06:28

@akárki lehetek:-): Megint megpróbálsz belemagyarázni dolgokat abba, amit írtam. Az remélem azért neked is leesett, hogy a megfordulás, és az általad leírt egyirányúba behajtás, különböző fogalmak. Pontosan úgy kell eljárnod ilyen esetben, mintha te onnan jönnél ki. Ettől, hogy ott volt ez az utca, a megfordulás még nem fog automatikusan engedélyeződni.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 11:11:49

@ekutya: Hát azt megnézném te, hogyan közlekedsz:-) NEM behajtás, csak majdnem. És hülyeség, hogy úgy kell csinálnom, mintha. Mint a gyerekek: "Én ott sem voltam". A rendőrök sem hülyék mind. Remélem nem errefelé közlekedsz, de ha mégis, akkor Demszkyn kívül Te vagy a másik nagy dugófelelős.

cikacaka 2010.05.10. 11:12:12

@akárki lehetek:
igen, de az én értelmezésemben a felfestett nyíl az a táblán szereplő nyíllal egyenértékű kötelezést jelent

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 11:14:46

Jéééé ezt most találtam:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
Eszerint nincs is balra mutató nyíl az útburkolati jelek között. 148-tól 151 ábráig

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 11:15:52

Most mi a vita trágya??:)))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.10. 11:18:12

@eml: Azon el lehet gondolkodni, hogy jó-e ott tiltani a visszafordulást, de attól még van szabályos alternatíva.

(Meg persze nyilván nem ez a legnagyobb problémája a közlekedési kultúránknak, hogy ilyen helyeken valaki visszafordul.)

ekutya 2010.05.10. 11:26:29

@akárki lehetek:-): Megint ferdítesz. Te teljesen szabályosan veheted igénybe az ilyen egyirányú utcácskákat. Viszont nem csatlakozhatsz vissza egyből a forgalomba, hanem úgy kell eljárnod, mintha onnan jönnél. Még mindig nem érthető? Nem fordulhatsz meg ettől még automatikusan. Dugó pedig nem lesz belőle, mert az adott utat elhagyod, és visszacsatlakozol, amikor van rá lehetőség.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 11:29:12

@promontor: Van alternatíva, mint fentebb már írtam, lásd 2010.05.10. 06:51:14
Ha csak ez lenne a probléma közlekedésünkben, akkor itt szép világ lenne.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 11:35:59

@ekutya: Az utolsó reagálásom ez az általad írtakra.
MÉG EGYSZER:
OLVASD EL ÚJRA AMIT ÍRTAM, ÉS PRÓBÁLD MEG ÉRTELMEZNI, HA KELL KÉRJ TELEFONOS SEGÍTSÉGET VAGY A KÖZÖNSÉG SEGÍTSÉGÉT!!! Az az érzésem más nyelven beszélünk és a fordítógéped nem képes az általam érthetően magyarul leírtakat értelmesen fordítani.

ekutya 2010.05.10. 11:56:57

@akárki lehetek:-): Tehát adott egy útszakasz, ahol tilos megfordulni. Te innen véletlenül befordulsz egy egyirányú utcácskába.

1. Ha a helyes irányba hajtottál be, akkor neked tovább kell haladnod az egyirányú utcácskában.

2. Ha szembeforgalomba hajtottál, akkor nem haladhatsz tovább az utcácskán, se egyenesen, se tolatva. Neked onnan úgy kell kihajtanod, mintha te onnan jönnél (Hogy ezt te index-szel kitolatva teszed, vagy befordulva a helyes irányba, az most mellékes). Ezt az utcácskát egyébként te megfordulás céljából is igénybe veheted, és ez teljesen szabályos.

Egy valamit nem tehetsz egyik esetben sem. Megfordulni azon az úton, amin haladtál. Ha így sem érted, vagy megint bele akarsz valamit magyarázni abba amit írtam, akkor szerintem sincs értelme folytatni.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 12:03:04

@ekutya: BA+!!! EZT NEM HISZEM EL!! TANULJ MEG OLVASNI VAGY OLVASTASD FEL VALAKIVEL AKI TUD. HOL OLVASTÁL TE AZ ÉN ÍRÁSOMBAN ILYET?:
"adott egy útszakasz, ahol tilos megfordulni."
KÖNYÖRGÖM OLVASD MÁR EL RENDESEN!!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.10. 12:14:27

@akárki lehetek:-): Kérlek, hogy ne írj csupa nagybetűvel, ha kisbetűvel sem érti meg, naggyal se fogja, a többieket viszont zavarja. Kösz.

akárki lehetek:-) 2010.05.10. 12:18:16

Ok bocs! Csak már nem bírom ezt az értetlenséget. Amúgy épp az előbb határoztam el, hogy leszállok erről a témáról, mivel ilyenekkel nem érdemes vitázni:-)

Matrix_ 2010.05.10. 13:02:34

ez nem megfordulás volt, hanem két egymás utánni balrakanyarodás. Csak rövid diő telt el a kettő között.

Purci Úr 2010.05.10. 18:09:14

@vidifan:
Még régebben egy ismerősömet fogták meg a "rend" Őrei, hogy a Hungárián haladva az Ajtósinál fordult vissza az M3 irányába. Ugyanaz az eset mint a POSZTban, CSAK balra lehet kanyarodni, vissza NEM! Hát ezért kapta a büntit, és jogosan.
Ácsi! Szerinted (és szerintetek) miért nem építik meg az összes kereszteződést visszafordulási lehetőséggel??? Ugyanis nem azért kapjuk meg a jogsit, mert bambulva vezetgetünk... Ha elbasszuk, elbasszuk és visszafordulunk ahol engedélyezett, vagy ha nem, akkor vagy jobbra/balra befordulunk a legközelebbi kisutcába és ott visszafordulva haladunk a célunk irányába. VAGY kerülünk egy háztömböt.
Tudom, drága az üzemanyag, most is emelnek, de Ne csináljunk már MAGYARISZTÁNT!!!
Amúgy azért nem tettek ki "visszakanyarodni tilos" táblát az említett helyszínre, mert az útburkolati felfestés egyértelműsíti hogy mit szabad és mit nem!
Szomorú hogy sokan (beleértve a rendőröket is, akiknek kötelességük példát statuálni!) szarnak ezekre (és még sok másra is), pedig kis gondolkodással megoldható minden, mint a Rubik-kocka :)

GG81 2010.05.10. 21:35:14

@Dester: szia, ott sem. a kollégámat büntették meg pár ezerre. ott van ugyanis terelőtábla. meg az előjelző, sávok besorolási rendje táblán sincs a Duna felé vezető opció.

a nyugati téren például van vagy a dáek térnél, ahol a nagy kék táblán visszakanyarodási lehetőség...

ekutya 2010.05.11. 08:18:04

@akárki lehetek:-): Aha. Te csinálsz körforgalmat minden kereszteződésből, és én vagyok az értetlen. Okos.

ekutya 2010.05.11. 08:19:17

@Matrix_: Az teljesen mindegy mennyi idő telt el a két fordulás között, ha egyszer nem hagyod el az úttestet az megfordulás.

Kicsi79 2010.05.11. 08:46:28

Pénzt akart. Ahol lehet balra kanyarodni, és tábla külön nem tiltja a megfordulást, ott meg lehet fordulni.

labi 2010.05.11. 09:18:09

Nekem kedvencem az, aki az M3 kivezetőről jobbra befordul a Szerencs utcában vagy egyből a lámpánál állók elé (ahogy éppen sikerül), vagy az első kereszteződésben fordulgatnak vissza, hogy az M3-ról balra mehessenek a Szerencsen.

Amíg bármelyik verziót megteszik és állnak a lápánál, addig a kettővel korábbi lehetőségnél lefordulva, kis hurokkal a feliljáró alatt már kétszer odaértek volna... ráadásul szabályosan.

akárki lehetek:-) 2010.05.11. 12:38:58

@Purci Úr: Azért a 2 helyszín nem egyforma!
Az általad említettnél lámpa van, plusz a kis utcából ugyanakkor kapnak zöldet jobbra (más felé nem is lehet:)).

Purci Úr 2010.05.11. 20:05:52

@akárki lehetek:-):
Értem, de azért említettem meg mert függetlenűl a lámpától ugyanúgy a felfestés a mérvadó. Persze mindenhol meglehet fordulni fizikailag, nem kell hozzá drift-tudomány. :)

Matrix_ 2010.05.11. 20:48:00

@ekutya: ha elhagyod az úttestet akkor már repülsz

Hompi 2014.01.06. 08:42:53

Én ezt az egész postot úgy találtam meg, hogy pontosítást kerestem arra, hogy mikor lehet megfordulni az úton.
Eleve úgy tanultam anno, hogy a KRESZ-ben alapvetően mindent szabad, amit nem tilos. Ebből indulva azért sokszor elég jól le van szabályozva a KRESZ.

Szerintem a postolónak igaza volt, a rendőr is lehet tökfej. Meg lássuk be, hogy gondolkodott is egy ideig, hogy megállítsa-e emberünket :)

Az említett környéken más alternatíva is van. A Thökölin haladva már érdemes elkanyarodni korábban balra a Stefánia útra, majd jobbra az Atósira. Az Ajtósi végén lehet balra kanyarodni a Hungáriára, vagy lehet egyel korábban még balra menni a Hermina útra és utána az Erzsébet királynénál balra ki a Hungáriára.

Sőt úgy is lehet, hogy a kérdéses pontnál nem visszafordulást végzünk, hanem jobbra be a Francia útra a bíróság épület mögé, és ott jobbra-jobbra manőverrel már kint is vagyunk a Hungárián Árpád híd irányba.

0gábor 2014.02.27. 11:43:21

Mindig a rendőr a hülye...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.11.04. 16:45:09

Én is úgy találtam meg ezt a postot, hogy kerestem egy hasonló heléyzetre a megoldást.
A tétényi úton megyek(mivel a villamosfelújítás miatt arra lettem terelve..) észak-pest irányába, balra kell majd befordulnom egy kis utcába, szépen el kell menni a kis utca előtt majd elérek egy lámpás kereszteződéshez. Balról lehet ott balra kanyarodni és van erre felfestés is, de tábla nem jelzi, hogy merre kötelező haladni.
A hozzászólások többsége szerint, akkor itt tilos megfordulni, de mégis ez nekem furcsa..
Az útburkolati jel és a kötelező haladási irány tábla már a nevében is eltér.
"18. § (1) Az útburkolati jelek:
e) előjelző nyíl (148-150. ábra); azt jelzi, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba (irányokba) szabad továbbhaladni;"
Nem akarok (tényleg nem) nyelvtanon lovagolni, de a SZABAD és a KÖTELEZŐ közt azért van különbség.

Ha az útburkolati jel ugyanaz lenne, mint a kötelező haladási tábla, akkor azt is így neveznék és ugyanez lenne a definíciója. Így matematikailag nézve a dolgot, ha nincs KÖTELEZŐ haladási irány tábla, akkor az útra pingált előjelző nyíl csak annyit mond, hogy SZABAD balra kanyarodni. Szóval ez nekem még mindig nem tiszta.

Azért nem mellékes a dolog, mert ha itt nem fordulok meg, akkor még sokat kell előre menni, hogy aztán amúgy balesetveszélyesebben, de biztosan szabályosan lehessen megfordulni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.11.05. 00:50:01

@sanche: Már bocs, de én lovagolok kicsit a szavakon: szerintem a "szabad" ebben az esetben azt is jelzi, hogy azon irányokba, amerre nem mutat nyíl, arra viszont nem szabad menni (vagy te egy csak balra kanyarodó sávból szoktál egyenesen vagy jobbra menni?). Ami viszont egyenértékű azzal, hogy a szabad egyben kötelezőt is jelent.

(Az, hogy általában a nyelvben szabad és a kötelező nem feltétlenül egyenértékű, az igaz, de ebben az esetben nem.)

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.11.05. 13:15:43

@promontor:
Csak nyugodtan lovagolj, én is ezt próbálom, hátha egyértelmű lesz nekem. Én még mindig úgy érzem, hogy ez nincs olyan pontosan megfogva, bár igazat adok, hogy a fenti megfogalmazásban a szabad a kötelezőt sugallja.
A kötelező haladási irányt jelző tábla egyértelmű, a nevében és a definíciójában is, az útburkolati jelnél mégsem fogalmaznak így. A felfestés az adott szituációban csak azért van ott, hogy megerősítse az autóst, hogy SZABAD balra kanyarodni, de attólmég egyenesen is. Hogy jobbra abból a sávból nem lehet menni, erről a záróvonal gondoskodik elsősorban.

Egy munkatársam véleményét is kikértem, aki azt mondta, hogy neki az anyósa autóvezető oktató és már keresték pontosan ilyen ügyben és nagyon a mélyére ástak a dolognak (rendőrség véleményét is kikérték) és kiderült, hogy meg lehet fordulni. És bár ezt a választ vártam, még mindig zavar a dolog, mert, ha egy rendőr keménykedik ebben az ügyben, akkor én nem fogok bíróságra járni emiatt a többféleképpen értelmezhető zagyvaság miatt. Neten oktatók, rendőrök és szakértők össze-vissza nyilatkoznak erről a helyzetről..Nem értem miért nem lehet rendbe tenni ezt az egészet. Mellesleg próbálom keresni a hivatalos kresz kis képeket és ott minden útburkolati jel/előjelző nyíl megtalálható, de nincs olyan, ami a megfordulást jelölné.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.11.05. 13:44:46

@sanche: Az, hogy ha a sávban a felfestés csak balra kanyarodást jelez, akkor onnan nem lehet se egyenesen, se jobbra haladni, az szerintem annyira alap, hogy nem is értem, hogyan lehet kétségbe vonni.

A záróvonalat se értem, hogy jön be ide: a záróvonal azt jelzi, hogy az adott ponton nem keresztezheted a sávot. A felfestett nyíl viszont egy előjelző, azt jelzi, hogy majd a kereszteződésben merre mehetsz tovább. A kereszteződésben nem lesz majd záróvonal sehol, ezen az alapon kimehetnél a balszélső sávba és onnan is kanyarodhatnál jobbra, merthogy "a szabad az nem jelent kötelezőt".

A visszafordulás egy kicsit trükkösebb eset, mert felfogható lenne a visszafordulás úgy is, hogy én tulajdonképpen csak "nagyon" balra kanyarodok, azaz a balrakanyarodás egyben a visszaforduást is engedné, legalábbis eszerint a felfogás szerint.

Ezzel az a baj, hogy mind a kötelező haladási irányú tábláknak, mind a felfestéseknek létezik "visszaforduló" változata (pl. https://www.google.hu/maps/@47.4796168,19.0510142,3a,75y,165.91h,85.93t/data=!3m4!1e1!3m2!1sxV3XVSYEB4bUQGMvTzZRZQ!2e0 sőt, van olyan eset, ahol kombinálják a kettőt: https://www.google.hu/maps/@47.4736719,19.0492655,3a,75y,34.25h,69.97t/data=!3m4!1e1!3m2!1syMuvVAJkNj-8ORLlbk2pSQ!2e0 ), azaz a Kresz különbséget tesz a balra kanyarodás és a visszafordulás között.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.11.05. 14:14:29

@promontor: "Az, hogy ha a sávban a felfestés csak balra kanyarodást jelez, akkor onnan nem lehet se egyenesen, se jobbra haladni, az szerintem annyira alap, hogy nem is értem, hogyan lehet kétségbe vonni."
Szerintem ezt senki nem vonta kétségbe.

"A záróvonalat se értem, hogy jön be ide:"
Csak mellékszálon egy példa volt.. általában ahol az egyik sávból nem lehet kanyarodni, ott tesznek záróvonalat, amit keresztezni kéne a művlethez, így ott egyértelmű, hogy nem lehet. De mindegy is, ez az "én"kereszteződésemre nem igaz, felejtsük is el.. :)

Én erről beszélek:
https://www.google.hu/maps/place/Budapest,+T%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt/@47.4632331,19.0336537,3a,75y,14.74h,81.09t/data=!3m4!1e1!3m2!1seZZxorHsG0JT3mlBRgCy3A!2e0!4m2!3m1!1s0x4741ddbde5ae3843:0x2cc732d39a00f116

"Ezzel az a baj, hogy mind a kötelező haladási irányú tábláknak, mind a felfestéseknek létezik "visszaforduló" változata"
Igen, én is láttam már ez úton. Viszont akárhogyan is keresem, a kreszben nem találtam. És vannak amúgy ilyenek, talán még tábla is, de felfestés mindenképpen, amik nem szerepelnek a kreszben, csak segítik a haladást.
Ha megnézed, mindkét képeden van kötelező haladási irányt jelző tábla, az a kötelező, az útburkolati jel viszont segít a tájékozódásban, de ennyi, megint ott tartunk, hogy ha nincs kötelező haladási irányt jelző tábla, ahogy szokott lenni más esetben, akkor önmagában a visszafordítást jelölő útburkolati jel, amilyet továbbra se láttam a kresz képek közt, mit jelent?

Én azt tapasztaltam, hogy ahol a megfordulás tiltva van, ott kiteszik a tiltó _táblát_.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.11.05. 22:35:24

@sanche:

1) "Szerintem ezt senki nem vonta kétségbe."

Hm, akkor ezt a mondatodat félreértettem:

"A felfestés az adott szituációban csak azért van ott, hogy megerősítse az autóst, hogy SZABAD balra kanyarodni, de attólmég egyenesen is. Hogy jobbra abból a sávból nem lehet menni, erről a záróvonal gondoskodik elsősorban."

2) "Igen, én is láttam már ez úton. Viszont akárhogyan is keresem, a kreszben nem találtam."

Nézd, most ellenőriztem a jogtár.hu-n, a Kreszben pl. olyan kötelező haladási irány tábla sincs konkrétan, ami a balra és egyenesen irányokat jelezné, akkor ezek szerint az se kötelez semmire, ha olyat látsz? Szerintem azok az ábrák illusztrációk, sehol se mondják, hogy csak azok a konkrét példák fordulhatnak elő a gyakorlatban.

3) "megint ott tartunk, hogy ha nincs kötelező haladási irányt jelző tábla, ... akkor önmagában a visszafordítást jelölő útburkolati jel, ... mit jelent?"

Szerintem pont ugyanúgy kötelez, mint a tábla, lévén a "szabad" szó használata csak stilisztikai variáció, ahogy az első kommentemben mondtam.

4) Egyetlen dologban gyengébb a felfestés, mint tábla: előfordulhat, hogy nem látszik, pl. havas az út. Akkor ugye nem kötelez semmire. Tehát pl. az általad hozott Etele-Tétényi kereszteződés tényleg trükkös eset: ha látszik a felfestés, akkor nem szabad megfordulni, ha nem látszik, pl. mert havas az út, akkor viszont szabad.

Ez nyílván nem szerencsés, de ez nem változtat az alapeseten: ha van látható felfestés, akkor az ugyanannyira kötelez, mint a tábla.

and/or 2015.03.24. 01:56:46

@Unter Bahn (törölt): a földre festett jelek csak akkor láthatók, ha nincs hó, nem esik az esö, letakarították az utat az elmúlt évben legalább egyszer, ha még nem kopott le....tehát csak kiegészítö jellegüek. A zebra sem ér semmit a tábla nélkül. Tehát a szabályokat a tábla mutatja!!!

Ferenc Busó 2017.01.29. 16:49:32

Sajnos a rendőrnek igaza volt. Ráfeküdtem a témára, mert én sem voltam biztos benne.
Az a megoldás, hogy abban a kereszteződésben, ahol jelzőtábla, útburkolati jel jelzi a sávból történő KÖTELEZŐ haladási irányt, ott KÖTELES vagy abban az irányban folytatni a haladásodat. Tehát a Mexikói útra a Thököly útról kizárólag csak balra fordulhatsz el a balra kanyarodó sávból, vissza nem fordulhatsz. A megfordulás engedélyezésére ilyen esetben létezik olyan utasítást adó tábla, hogy balra- és megfordulás, dupla balra nyíllal.
A megfordulni tilos táblával a kereszteződés előtt sosem fogsz találkozni, mert az minden esetben a kereszteződés után van elhelyezve, és a következő kereszteződésig tartó ÚTSZAKASZRA érvényes, soha sem a kereszteződésre.
Magyarul csak olyan útkereszteződésben fordulhatsz meg, ahol nem jelzik a kötelező haladási irányt, vagy külön engedélyezik azt, két kereszteződés között pedig akkor, ha nincs záróvonal, vagy tábla nem tiltja.

Ferenc Busó 2017.01.29. 16:56:17

@and/or: Van ott egy besorolás rendjét jelző tábla, még a Francia út előtt, azon jól látszik, hogy a Mexikói út felé kanyaradó sávból Kötelező lesz balra fordulni. Az útburkolati jel megerősíti ezt. Az persze segítene, ha a kereszteződésben jelzőtábla is lenne. Bár lehet, hogy azóta már van...

Ferenc Busó 2017.01.29. 17:11:17

@and/or: Azért én már láttam olyan zebrát, ahol nem volt tábla! Ki volt döntve. Úgyhogy csak óvatosan!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása