Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A sminktükröt nézte elinduláskor?!

2010.05.24. 10:35 :: SilentSound

Mondtam én tegnap, hogy elő fog még kerülni Tornado86, hát most itt is van. Egyre jobban ügyel rá, hogy semmi olyat ne írjon, ami kínos lenne rá nézve, jót mosolyogtam rajta, hogy kiemeli, hogy az ő lámpái be voltak kapcsolva.

Ma úton Nagyváradra Kolozsvár felől történt az eset az út ezen szakaszán. A térképrészleten eléggé rosszul, de kivehető egy útszéli parkoló, ezt ki fogom egy csatolt file-ban emelni. Bizonyára sokan és sokáig fognak emlékezni az egyelőre nem épp aranyat érőnek tűnő esőzésekre, ami durva aszfalton is jócskán megnöveli a féktávot, az adott útszakaszon durván 2-2,5x annyi mint szárazon.

A pirossal kiemelt parkolóhoz közeledtem olyan 90-100as tempóval, a gyengébbek kedvéért kelet felõl. Ki is szúrtam a parkoló autót, egy papucs Daciát, gyakorlatilag mindkettőnk szerencséjére. Amikor olyan 50-60m-el voltam mögötte, tehát már jócskán a jobbkanyar utáni egyenesben, se index, se szétnézés, ő úgy gondolta, hogy kijön elém, lámpája persze kikapcsolva ellentétben az enyémmel.

Ahogy azt diktálja a jobb sofőrök ösztöne, azonnal ment a satu a szemből jövők miatt. Közülük meg köszönettel tartozok a két hátul levőnek, akik épp előzni akartak volna, ám észlelve a helyzetet, kicsit lejjebb húzódva segítettek.


Hát így bekarikázva látszik, a karika legalábbis

Igaz ami igaz, így se sok hiányzott a koccanás elkerüléséhez (kb. 1-1 arasz mindkét oldalon). Meggyőződésem szerint van köztetek is olyan, akivel rendszeresen előfordul hasonló, viszont felmerült pár olyan eset, amikor kevésbe szerencsés a balfék (le merem fogadni, a jogsija 0 pontos)

1.) Jöhetett volna pl. egy motoros olyan 60-70el ki a kanyarból.

2.) Lehetett volna a helyemben egy rossz reflexekkel rendelkező ugyanezzel a tempóval.

3.) Simán le is blokkolhatnak sokan egy ilyentől.

4.) 70 körüli tempóval be tudja venni az adott kanyart egy teherautó az adott állapot mellett, így az simán átgázolhatott volna rajta sietségében.

Na és nektek mi a véleményetek az illető autóstársról?

82 komment

Címkék: közlekedés külföld autó hülye veszélyes tükör

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.24. 10:46:56

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Amatőr vagy vazze, egy gázfröccsel simán megoldható lett volna :)))

"streetfighter" 2010.05.24. 10:59:20

Országúton így kihajtani az tényleg meredek, mert lakott területen elég szokványos.

Tornádó, az a szerencse, hogy te eddig még mindig kivágtad magad a legdurvább helyzetekből is. :)
Remélhetőleg ez így is marad. :D

Marcellusca 2010.05.24. 11:00:27

Ha most is gyorsabban mentél volna, akkor nincs probléma, mert pont elzúgsz, mikor ki akart kanyarodni. :)
Vagy egy gázfröccs és a padkán/parkolón keresztül, jobbról kikerülöd. :)))

mr_x 2010.05.24. 11:01:16

"Ahogy azt diktálja a jobb sofőrök ösztöne"
:-)
Errol az jutott eszembe, amikor egy balesetem utan buntetes helyett tovabbkepzesre kuldtek.
(kanyarban a kitablazott sebesseg 2/3-arol motorfekezve valtott az automata amitol megindult a kocsi hatulja, amit korrigaltam de nem volt eleg hely es csattantam a szembejovovel, de ez most mondjuk lenyegtelen :-) )

Szoval a tovabbkepzes elejen korbekerdeztek a megjelenteket hogy 1-10-ig tarto skalan milyen szintu soforoknek tartjak magukat.
Egy kis csaj aki a vizsga elotti napon fejre allitotta az oktato autojat o mondott 2-es szintet, mindenki mas 7-9-et mondott.
Az egyik "9-es" sofortol megkerdeztem hogy elso vagy hatso kerek hajtott a kocsijan es van-e rajta ABS, es nem tudta egyik kerdesre sem a valaszt :-o
Viszont o "profi sofornek" tartja magat es nem is tudja hogy miert kuldtek tovabbkepzesre.

Szoval isten ments a "jobb soforok osztonetol" :-o

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.24. 11:14:09

Érdekes poszt,én nem látok semmi extrát benne.

Én is írjak egy levelet,hogy mikor mentem Pestre az 1-es főúton,és a 811-es kereszteződése előtt jött velem szembe egy paltós Tata teherautó,amiről potyogtak le a hasított fadarabok,mert ott elég szar az út.

Ki kell kerülni,oszt csókolom.

potha 2010.05.24. 11:55:30

@Marcellusca: Hiszen a gyorshajtás életet ment :D

[mike] 2010.05.24. 12:07:46

Tegnap jövök haza, a főútról kanyarodnék be az emelkedő utcánkba és képzeljétek, a főúton szemből jöttek ketten. Gyors reflexemnek köszönhetően nem indultam el, míg el nem haladtak mellettem, csak ezután tudtam balra nagy ívbe kanyarodni. Szerintem egy gyengébb reflexszel és irányjelző nélküli autóval rendelkező sofőr simán komoly balesetet okozott volna. Még jó, hogy figyeltem. Ti mit gondoltok az esetről?

eml 2010.05.24. 12:16:16

Ügyes vagy, meg szerencsés is.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.05.24. 12:17:27

Jó, jó, de hol van itt a sminktükör?

Egyébként arrafelé nem ez a normál vezetési stílus? Amit rendszeresen áthoznak hozzánk is... Ergo semmi különös nem történt.

vanek ur 2010.05.24. 12:20:37

@mr_x: Errol egy regi ujsagcikk jut eszembe ('80-as evek). Arrol merengett a szerzo, hogy a teveben latott egy musort, amiben az embereket a vezetni tudasukrol kerdeztek. Minden megkerdezett azt mondta, hogy o nagyon jol vezet, es nincs mit tanulnia. A riport vegen Ferjancz Attila nyilatkozott (a kor magyar ralibajnoka, valosagos legenda volt anno), o azt mondta, hogy lenne meg mit javulnia...

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.24. 12:43:07

@atila68: Nem tudod mi a sztori????

Éppen akkor vett fele egy nőt a parkolóból,és a posztoló ezt zokon vette,mert ő akarta felvenni.

Na,ennyiről szól.

Rahsid 2010.05.24. 12:50:40

Tornado is öregszik, közel sem a régi már...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.05.24. 13:07:04

@Rahsid: Ja, gyanús az a satufék...

Nem képbót ez? :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.05.24. 13:47:08

csütörtökön főuton nagyban előzök egy kamiont már a felénél vagyok amikor előttem 200 méterrel balról becsatlakozó útról kikanyarodik egy öreg fószer velem szembe...

óvatos fékezés részemről, mégiscsak egy kamion mellett vagyok, nehogy megcsússzak, simán visszaáltam a kamion mögé. nem nyekkentek a gumik, és még mindíg maradt 100 méter a kikanyarodó autóig, de a jókurva annyát.

CD-R80 2010.05.24. 13:51:37

1.) Jöhetett volna pl. egy motoros olyan 60-70el ki a kanyarból.

2.) Lehetett volna a helyemben egy rossz reflexekkel rendelkező ugyanezzel a tempóval.

3.) Simán le is blokkolhatnak sokan egy ilyentől.

4.) 70 körüli tempóval be tudja venni az adott kanyart egy teherautó az adott állapot mellett, így az simán átgázolhatott volna rajta sietségében.

5.) A posztoló lámpája is ki lehetett volna kapcsolva, így egy tömegbaleset következett volna be.

6.) Leszakadhatott volna az egész úttest így mindenki balesetet szenvedett volna.

7.)Egy kényszerleszállást végrehajtó B747-es is pont felbukkanhatott volna az úton.

8.) Egy eltévedt tehén legelhetett volna az útra belógva.

9.) Bedrogozott indiánok lincselhettek volna pont az úton valakit.

10.) A posztoló változtathatna a hozzáállásán kicsit, nem feltétlenül hibátlan vezető ő sem. De ezt hiába is mondaná neki bárki.

RaveAcE 2010.05.24. 14:00:36

Most volt először, hogy valaki kivág eléd? Mikori a jogsid?
Romániában nem szabad dáciát törni, nemzeti jelkép. Inkább haladj lépésben!

vérengző kismalac 2010.05.24. 14:17:21

"Na és nektek mi a véleményetek az illető autóstársról?"

- nem indexelt elinduláskor
- rossz látási viszonyok között nem kapcsolta fel a lámpáját
- nem nézett tükörbe elindulás elött
- dácsijával közlekedik
- veszélyeztette Tornádót, ezáltal veszélybe sodorta azt a lehetőséget, hogy továbbra is olvashassuk itt a blogon elképesztő és tanulságos kalandjait
- a többi autóst is veszélyeztette magáról nem is beszélve

Ezek után mit lehet mondani egy ilyen felelőtlen, KRESZ-t nem ismerő, ön és közveszélyes, szánalmas, béna, mazsola sofőrre?
Az ilyet nem is szabad sofőrnek nevezni mert megsértjük vele az autós társadalmat, nem is beszélve az ösztönösen jó sofőrökről!
A jogosítványát nem elég bevonni, meg kell semmisíteni, tűzzel vagy iratmegsemmisítővel, hogy irmagja se maradjon!
Hogy a holló vájná ki a szemét az ilyen embernek, ezáltal örökre elvéve tőle a gépjármű vezetés lehetőségét.

misitcom 2010.05.24. 15:33:56

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A bikaviadalon sem mindig a torreádor győz.

misitcom 2010.05.24. 15:38:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez egy magyar utakon edződött coca.(lehet,hogy mangalica?)

misitcom 2010.05.24. 15:49:48

Tornado86:

Amit tettél még nem elég ahhoz,hogy állami kitüntetésben részesülj.Amit át kellett élned azt úgy hívják,hogy forgalmi helyzet.Aki rendszeresen vezet naponta tapasztalja,hogy vannak gyengébb képességű személyek.Régebben ledobálták Őket a hegytetejéről.Manapság felkaroljuk Őket.Lényeg,hogy mindig légy résen,az Ördög sosem alszik.

beste 2010.05.24. 15:56:13

mi ebben a posztban az újszerű?

.lll. 2010.05.24. 16:05:28

Tornádó szarabbakat posztol mint 4 éve:D
a papucsdácsia pedig fostalicska

2010.05.24. 17:18:39

Ezt a posztot nem ertem, nem tortent semmi, csak egy fasz kijott a posztolo ele. Igen, van ilyen, es?!

Egy repulo is epp hajthatott volna ott vegre kenyszerleszallast, meg sem tette...

demagofób 2010.05.24. 17:34:09

Hát aki itt rinyál az nyugatra ne menjen autót vezetni. Ott az az íratlan szabály, hogy mindenki az előtte levőre figyel. Van is belőle csatt rendesen, de nincs is olyan durva gyorshajtás...

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.05.24. 17:53:33

Végigolvastam ezt a szart írást, nem tudom, lehet már nevetni? Fasztarisznya posztíró, legközelebb arról is regélni fog itt nekünk, ha egy bogár átrepült a kocsija fölött...

mr_x 2010.05.24. 17:55:28

@flea: Koszonom, meg nem hallottam rola, de nem meglepo :-)

The_Genius 2010.05.24. 17:55:51

Nagy autót kell vanni, közel 3 tonnásat (Jeep Commander, Hummer), azt is felcsöveztetni körben.
Az ilyen parasztokat meg belelökni az árokba... (Természetesen utána elsősegélyt nyújtani, hívni a mentőket, stb,.)

sosem 2010.05.24. 18:08:47

Nem értem, mit segítettek neked a szembejövő, előzni akaró autók? Lehúzodtak, de minek, ha te satufékkel nem előztél? És akiket ők előztek volna, azok nem húzódtak le? fotoshop...

sosem 2010.05.24. 18:26:34

@mr_x: Több, mint kétmillió km után, én már kezdem kapiskálni, mennyi mindent nem tudok...

Tornado86 2010.05.24. 18:36:44

@mr_x:
Az adott skálán magamnak 8ast adok, ha egyszer beülsz mellém, rájössz hogy miért, holott nincsenek fogalmi zavaraim. Egyébként konkrétan mibõl áll egy ilyen továbbképzés?
@eml:
Itt, ahogy a sztoriból is kiderül, valóban elkellett a szerencse, ezzel együtt valamiért az az érzésem, az ilyenek örök 0 pontosak.
@Rahsid:
Bizonyára ezért eresztettem el ma is kicsit jobban a megszokott 120-130-140nél a verdát úton hazafelé :)
@CD-R80:
Ebben is van valami, mondjuk 1-2 eseménynek nem lenne szabad ezek közül megtörténnie.
@RaveAcE:
Ez a sokadik ilyen esetem, ez konkrétan kicsit necces, szerintem az amatõrök 75-80%a csattant volna, bár nem akarom lebecsülni az autóstársak képességeit. Mellesleg 2004 novembere óta van jogsim.
@misitcom:
Ez így korrekt, velem is megesik hogy hibázok, igaz nem ekkorákat és nem emlékszem olyanra, hogy vadul belámpázott volna a korrigáló fél ilyenkor. Másik dolog pedig hogy ilyenkor villantok 2t-3t az elakadásjelzõvel. Mellesleg napi rendszerességgel vezetek.
@sosem:
Lehet nem fejeztem ki magam teljesen világosan, mivel eléggé lóhalálában írtam meg a posztot, egyébként pont abban segítettek, hogy az így keletkezõ résbe be tudtam szúrni a verdát.

sosem 2010.05.24. 18:46:29

@Tornado86: Értem, így már életszerűbb...

eml 2010.05.24. 19:42:59

@Darren79: Üdv a klubban! Ki lehet bírni, nem olyan rossz dolog.

Murderface 2010.05.24. 19:46:24

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Amatőr vagy vazze, egy gázfröccsel simán megoldható lett volna :)))

:D:D:D

bandika57 2010.05.24. 20:05:39

@Darren79: Van aki megnősül, van aki másképp hal meg.

Egy boldog 'halott'

indapass90210 2010.05.24. 20:18:55

Engem csak az érdekel, hogy ki vette a gumit?

indapass90210 2010.05.24. 20:29:45

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Amivel Tornado elkapta a dácsiás csajt! Ej, ej, látszik, hogy nem olvasol szakítósblogot!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.24. 20:33:16

@Dövan: Ja, elnézést, jaj, de szégyellem magam! :) Majd legközelebb :)

.lll. 2010.05.24. 20:46:07

tornádó elveszi darrent?igazi blogszerelem:D

misitcom 2010.05.24. 21:00:37

@Darren79: Ha volt egy kis eszed, akkor néma lányt árvaházból.

tumpara 2010.05.24. 21:29:37

50-60m-el?! Talán 50-60 m-rel! Szóban is ilyen parasztosan tetszik mondani?

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.05.24. 21:33:31

@misitcom:

Perszem, hogy ne örököljek semmit? :)

misitcom 2010.05.24. 21:40:48

@Darren79:Örökölni?Ahogy kimondtad ,hogy "igen" már is bezsebeltél egy anyóst.

-Képzeld,nősülök.
-Gratulálok!Kit veszel el?
-Anyám jókedvét.

vanek ur 2010.05.24. 21:59:55

@flea: Koszonom, tanulsagos. Nem is gondoltam volna, hogy ennek kulon neve is van...
Az elmelet egyebkent itt a blogon is igazolast nyert.

1kutya 2010.05.24. 22:02:12

én anno 6 éve valami hasonló miatt vertem tk-ra a céges autót (akkor még buzuki).

asszem megírom Silentnek a történetet, elég tanulságos.

Tornádónak meg grat a lélekjelenlétért...

1kutya 2010.05.24. 22:04:15

@Darren79: erre mondta apám, mikor bejelentettem, hogy elveszem a zasszonyt:

"igazad van fiam, nehogy már csak neked legyen jó!":-DDD

nanogyo 2010.05.24. 23:02:17

Mindenkinek: ne nősülj, ha nem gondoltad át, ha meg igen, akkor azért! (ősi viking bölcsesség)

A poszthoz:
"A pirossal kiemelt parkolóhoz közeledtem olyan 90-100as tempóval, a gyengébbek kedvéért kelet felõl."

OK, ebből lejön, hogy a posztoló jobbkezes, amúgy minek legyengébbezni a népség úgy 15-20%-át???

"Ki is szúrtam a parkoló autót, egy papucs Daciát, gyakorlatilag mindkettőnk szerencséjére. Amikor olyan 50-60m-el voltam mögötte, tehát már jócskán a jobbkanyar utáni egyenesben,"

Hol is? A jobbkanyar utáni egyenesben??? MIIII???

Jobbkezes és iránytévesztő. Bizony. Y kromoszómások között is van ilyen, semmi szégyen nincs benne, csak tudjunk róla, nehogy időnként beégjünk. Mint pl. most. :)

Amúgy én meg azt nem értem, h hogyan a csudában is kezdett előzni bárki a szembejövők közül, most, hogy látom a parkoló helyzetét. Vagy akkor valami nagyon nagy kapkodás volt írás közben, mert ez így necces eppicit.

LittleWildGuy 2010.05.24. 23:33:19

@nanogyo: Kelet felől érkezve először egy jobb-, majd egy balkanyart kell bevenni. Gondolom a kettő közötti egyenes szakaszon szúrta ki a Daciát, nagyjából szembe vele.
Az előző autósok szerintem a szembeforgalmat alkották...de lehet hogy félreértem.

ne most 2010.05.24. 23:51:17

@1kutya: A totálkár ellenére azért remélem csak sikerült kifesteni magad.

'"igazad van fiam, nehogy már csak neked legyen jó!":-DDD '
Az Öregek azért tudtak valamit.

nanogyo 2010.05.24. 23:57:10

@LittleWildGuy: A fotót a helyszínről én is látom: először egy jobbos majd egy balos kanyar. Amit nem tudunk (én biztos nem, de ezzel tán nem vagyok egyedül): a kanyar mennyire belátható a növények, egyebek miatt. Vagyis nem mondanám egyből, h nyilván a kettő közötti szakaszon szúrta ki, mert nyilván nincs röntgenszeme alapból. Bár, ki tudja. Lehet, h van.
Amit viszont látunk: lépték ugyan nincs, de az út szélességéhez lehet viszonyítani, vagyis a parkoló menetirány szerinti kezdetéhez képest lehet visszafele kb. 50 m az a balos kanyar, a kijáratához képest meg úgy 75-80 m. Gondolom, azért nem a bejáratnál tépett ki a cicamica, erre tán még ő sem képes, hanem a kiijáratnál. És higgyünk Tornado emberfeletti képességeinek: nyilván helyesen becsülte fel a távolságot, ergo a BAL kanyar után kellett rémülten arra riadnia, hogy a Dacia hopp, eléugrik.
Maradjunk az iránytévesztésnél, ez még mindig a jobbik eset számára.

romesz 2010.05.25. 00:18:20

Ha nem csak 90el mesz, hanem 150el akkor kb feloraval korabban elmentel volna ott ahol kijott az autos. Legkozelebb ne totojazz, lepj oda neki.

A80 2010.05.25. 00:31:41

Tornádó esete szinte semmi. Mentem az országúton, szembe jött egy másik autó, és kb. azon a ponton, ahol elhaladtunk volna egymás mellett egy kutya kirohant az útra, nekem balról, majd a szembejövő sávjának a közepénél meggondolta magát. Mindketten jó nagyot fékeztünk, a kutya elnézést kért és visszarohant, és sikerült az eb lakhelye előtt elhaladnunk egymás mellett. Biztos rossz napja volt, láttam már arrafelé, de nem szokott meggondolatlanul átkelni az úton.

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.25. 00:41:13

@A80: Lehet ő is házasodni készült,és a végén öngyilkso akart lenni,de végül meggondolta magát és visszament a szukájához.

Amúgy nem feleség kell,hanem egy olyan ember,aki főz,mos,takarít,vasal rád. Ennél több nem kell.

TökömTele 2010.05.25. 01:52:39

@Tornado86:

Na látod pontosan ez a legtöbb sofőr legnagyobb hibája, Téged is beleértve. Pont ez az, amiről @mr_x: és @vanek ur: is beszélt és már a járművezetési tanfolyamokon is általában figyelmeztetnek rá: úgy hívják, túlzott önbizalom (Lehet, hogy pont hiányoztál ekkor?)

Tehát: Mióta is vezetsz? Életkorod alapján kb 6 éve lehet jogsid. Legjobb esetben is csak pár százezer kilóméter lehet mögötted. Még ha hivatásos sofőr lennél - bár a korábbi történeteidből megismert közlekedési mentalitásodat tekintve ezt erősen kétlem - ez akkor is nudli.

10-es skálán 8-as sofőrnek tartod magad, azaz úgy gondolod, kb csak a profi autóversenyzők és a sokat megélt hivatásos sofőrök jobbak nálad. 6 év tapasztalattal. Gratulálok, te egy zseni vagy.

Ezek szerint nagyon keveset kell már fejlődnöd, gondolom pár év múlva múlva simán megütöd a 9-es, esetleg 10-es szintet, de akkor már tedd meg légyszíves és indulj profi rali vagy valamelyik zárt pályás versenyen, hogy lenyűgözhess minket is a vezetési tudásoddal!

Giedi 2010.05.25. 08:30:13

Most akkor koccant a posztoló?
Az írás implicit sugallja, hogy nem.
Ha viszon nem, akkor írni nem tud.
"Igaz ami igaz, így se sok hiányzott a koccanás elkerüléséhez " (azaz éppen nem tudták elkerülni a koccanást)

Tornado86 2010.05.25. 08:43:54

@Dövan:
Saját keresetbõl futotta rá, hogy egyen a sárga irígység, jó áron, legalábbis olyan 6.500 ft/db szinte ajándék Bridgestone Potenza-ra vagy épp Dunlop Sport-ra, figyelembe véve hogy gyakorlatilag szinte új volt mind a 4.
@TökömTele:
Inkább legyen valakinek túl nagy az önbizalma, minthogy feszt depressziós legyen :) Itt szerintem inkább a bizalmi elven van a hangsúly, azaz ha 100 a megengedett, akkor ne gondolkodjon már úgy senki, hogy ha esik, akkor a 100 mindjárt lemegy 60ra, csak mert neki nem jut el az agyáig, hogy mennyit is számít az abroncs, így téli gumi helyett is rágógumival kínlódik.
Jogsim valóban 6 éve van, viszont azelõtt próbálkoztam autóversenyzéssel is, valamint ha csak rövid ideig, de dolgoztam hivatásosként. Mellesleg leginkáb kifejezetten lazának és nyugodtnak tartom a magyarországi forgalmat, beleértve a budapestit is, valamint nem jelent problémát kézifék nélkül elindulni egy 10-12%os emelkedõn se.
@Giedi:
Picit rosszul fejeztem ki magam, nem lett baleset az elsõbbség meg nem adásából. Köszi, hogy kiemelted, csúnyán elsiklottam a hiba felett és még ki tudja hányat nem vettem észre.

dekás dezső 2010.05.25. 08:52:27

sziasztok, Tommi Mäkinen vagyok, 10-es skálán 9-es;)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.25. 08:56:26

@fuckin frank: Én meg a Suhamér, az 10-es skálán 12-es :)

randomuser1 2010.05.25. 09:17:40

No, úgy látszik, a partiumiak is eltáposodtak :)

Marcellusca 2010.05.25. 10:47:19

@Darren79: Hehe!
Neked se legyen jobb, mint más, rendes embernek! :D

Take-it-Easy 2010.05.25. 11:24:33

"ahogy azt diktálja a jobb sofőrök ösztöne..." - nem, ez szimplán a túlélési ösztön volt. Csak szólok.

@Marcellusca: jut eszembe: miért fehér színű ruhában mennek férjhez a nők?
...
Mert minden háztartási gép színe fehér, nem? :)

ember a holdon? 2010.05.25. 11:41:12

ez a sztori most komolyan megért egy poszt-ot?

Tornado86 2010.05.25. 11:45:31

@XXXXXXX:
Erre inni kell :P
@Easyke:
Elég megnézni azt, hányan satuznak be egy késõn észlelt úthiba elõtt, holott simán ki lehet kerülni, valamint ugyanígy igaz ez a forgalomban is, amikor az illetõ valaki mögött halad.

labi 2010.05.25. 12:30:53

"Ahogy azt diktálja a jobb sofőrök ösztöne"

Azta! Sumakker bekaphassa! :)

akárki lehetek:-) 2010.05.25. 12:33:10

@labi: Meg a Massa, Alonso, Kubica, Vettel, meg a többi. Prost a sulijában őt kérte fel oktatónak:-)

"streetfighter" 2010.05.25. 15:23:38

@akárki lehetek:-):

Nem a kötözködés miatt, de a ralisoknak több problémát kell megoldaniuk, ezáltal tapasztaltabbak.

akárki lehetek:-) 2010.05.25. 17:07:20

@"streetfighter": Őket is sorolhatnám, de a posztolónk tapasztalatát ők sem tudják felülmúlni.

vrv 2010.05.26. 01:42:44

@Tornado86: Baszki Bp-en ne is vezess mert napi 3 posztot simán szülsz.

Tornado86 2010.05.26. 17:34:40

@vrv:
Vezettél már Kolozsváron? Mert nekem nagyon is laza a budapesti forgalom.

mr_x 2010.05.26. 20:27:42

@Tornado86: "Az adott skálán magamnak 8ast adok, ha egyszer beülsz mellém, rájössz hogy miért, holott nincsenek fogalmi zavaraim."
Gratulalok!

En 25 ev alatt kb a 6-os szintig jutottam, ha elmegyek meg egy par autokezelesi treningre akkor mondjuk 7-ig jutok el.
8-ig legfeljebb par ev alatt ha foallasban rally-zni kezdek.
9-es szint az kb a rally vilagbajnok szint.

Szerintem friss jogositvany 1, esetleg 2.
5-6 ev utan 3-esetleg 4-ig lehet fejlodni (ugyanakkor az ennyi ideje vezetok szerint ok 12-es szinten vannak minimum - persze nem rolad van szo ha te csak a 8-ig jutottal el :-) )
Aztan az elso durva baleset vagy majdnem-baleset utan kezd esetleg benoni az ember feje lagya es lassan tovabbfejlodni.
Persze aki a jogositvanyt megkapva azonnal rally pilota lesz napi szinten es par ev alatt bajnoksagokat nyer az 5-6 ev alatt akar 6-7-es szintre is eljuthat.

"Egyébként konkrétan mibõl áll egy ilyen továbbképzés?"
Passziv vezetes.
Eloszor kis elmelet, hogy mit jelent a sebesseg, a lassu reakcioido, a faradsag, a pia, stb a fekut szempontjabol

Aztan ki a forgalomba, es az oktato kommentalja.
pl, szol ha a labad nincs meg a feken amikor az elotted levo auto feklampaja felvillan
Szol ha a fekre kellet lepned amikor az elotted levo csak enyhen fekezett
szol ha egy gyalogos a zebra fele megy, neked zold, de nem keresed mar a kiutat ha esetleg megis lelepne.
Szol, ha az utpadkan egyensulyozo gyerek lattan nem lassitasz es kezdesz kiutat keresni ha esetleg megbotlana.
Szol, ha iskolaido vegen az iskola mellett a megengedett sebessegel mesz.
Szol ha nem nezel a buszok es teherautok ala ha azok lassitanak.
Szol ha autopalyan nem keszulsz arra hogy valaki index nelkul eled vagy beled valt savot, stb

Buszke is voltam magamra, hogy nekem csak abba tudott belekotni, hogy a "dinamikus vezetesem" miatt a hatul ulok majdnem hanytak :-), de az osszes latott "veszhelyzetet" tokeletesen kezeltem le.

Az elv az hogy bizonyos esetben tobbet er tovabkepezni a balesetet okozo sofort mint jol megbuntetni.
Olyanok voltak ot aki pl tusszentett es kozben megallt elotte a sor, vagy darazst hajtott es vegighuzott egy sor parkolo autot, vagy nyomott egy satut ugy hogy a labat nem rakta at a fekre hanem a gazra rakta vissza, stb.

Tornado86 2010.05.27. 00:46:19

@mr_x:
Gratulálhatsz is, aztán az imént leírtak alapján megnézem, azt pedig már nagyon rég úgy gondolom, hogy legritkább esetekben hatásos hosszú távon a motiváció. Mellesleg nem ez volt az elsõ majdnem balesetem, lásd pl. a posztomat a szekérrel.
A reakcióidõmet pedig pontosan fel tudom mérni, piásan pedig egész egyszerûen nem ülök volán mögé pedig jó az egészségem :) A kolozsvári forgalom pedig kolozsvári forgalom, amihez képest jó pár városé laza.
Azt meg fõleg 25 év után nem nehéz megállapítani szerintem, hogy a vészhelyzeteknek többé-kevésbé elejét is lehet venni, ami meg a "dinamikus vezetés" témát illeti, azt számolta bele, hogy vezethetsz csúszós úton, lassú vagy viszonylag gyors defekttel, kopott gumival, csereérett futómûalkatrésszel stb, stb, stb.
Akik pedig ott voltak, rá is szorultak és inkább képezzék õket tovább akár 2-3 évente is, minthogy baleset legyen a vége.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása