Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Előzd meg az életed árán is!

2010.05.29. 10:14 :: SilentSound

A Mecsekről sokunknak jut szerintem eszébe még mindig a fedélzeti kamerával rögzített motoros baleset viszonylag sok idő elteltével is, Leadfoot most autós verzióban látott itt közveszélyes öngyilkosjelöltet, nem is egyet. Csak a szerencsén múlt, hogy épp nem jött szemből senki.

Majdnem 2,5 éve minden munkanapon megteszem a Pécs-Szekszárd-Pécs útvonalat. Már vakon le tudnám vezetni ezt a távot, és természetesen láttam már pár cifra dolgot. De a következőhöz hasonlót még nem nagyon (egyszer már sajnos igen). Az eset ma (2010. május 26.) reggel 7:50 körül történt meg a hatos út Mecseket átszelő szakaszán.

Pécs felől Szekszárd irányába tartva a második völgyhidat elhagyva van egy 2x2 sávos rész, ami után a mi oldalunk ismét 1 sávosra szűkül, és innentől lefelé megyünk a hegyről. Szembe viszont (mivel ők hegynek fölfelé jönnek) nagyjából a mecseknádasdi hajtűtől végig kapaszkodósáv van.

Ez a szakasz elég kanyargós, beláthatatlan, végig záróvonal is van természetesen, nincs megszakítva, mint más kapaszkodósávos részeknél.

A dombtetőn, az egy sávosra szűkülésnél értem be a következő sort: elöl egy lassan haladó teherautó, mögötte kamion (LHC-845), leghátul egy Xsara Picasso (JZL-531). Tényleg lassan mentünk lefelé, talán 50-60 lehetett a tempó, de ezen a részen amúgy is 60-70 a korlátozás (egy helyen még 40 is van). Hozzá kell tenni, kissé talán túlzó a korlátozás, de jogos, mert elég sok a baleset ezen a részen.

Viszont nem hosszú szakasz, ki lehet bírni, ha beszorul az ember egy lassabb jármű mögé. A Picasso sofőrje viszont már itt nézegetett kifelé a kamion mögül, ekkor állítottam fényképezésre a telefonomat, mert láttam, hogy ebből lesz még érdekesség…

Ahogy mentünk lefelé, előzni nem lehetett, hiszen vagy kanyar jött, vagy szemből érkezett valaki. Ennek ellenére a Picasso sofőrje folyamatosan két kerék közé vette a zárót (akkor is, ha jöttek szembe a belsőben, elég „érdekes” volt – ld. 1. kép). Aztán az egyik kicsit jobban belátható szakaszon elfogyott a türelme, és előzésbe kezdett.

Már ez se semmi, mert ha valaki szemből gyorsan érkezik, akkor komoly gáz lehet (az egészről kicsit a hírhedt mecseki motoros baleset jutott eszembe). Viszont itt jön a lényeg: szinte ugyanabban a pillanatban, ahogy a Picasso sofőrje előzni kezdett, a kamionos is kitette az indexet, és maga is a teherautó előzésébe kezdett.

Így a következő helyzet alakult ki: a saját forgalmi sávjában a lassú teherautó, mellette a szembejövők belső sávjában a kamion, amellett a szembejövők külső sávjában pedig a Citroen. Ezen a kanyargós, rosszul belátható szakaszon elfoglalták az egész utat ezzel a tandem-előzéssel (a második fotón ennek a manővernek már csak a vége látszik). Megúszták, nem jött szembe senki…

Engem megfogott a teherautó, csak a Mecsekről kiérve, Mecseknádasd előtt előztem meg szabályosan. Nem sokkal később utolértem a kamiont is, Hidas előtt pedig a Picassót (pedig nem mentem különösebben gyorsan) – hát ezért kellett ez a nyaktörő manőver. A Citroen hátsó ablakában „Eladó” felirat volt, és egy telefonszám. Elgondolkoztam, hogy ha megáll, leolvasom a számot, és felhívom, hogy gratuláljak, de Bonyhádnál megelőztem, és többet nem láttam.

És igen, a posztoló a hülye, mert vezetés közben fényképezett, vállalom. :)

254 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes teherautó előzés záróvonal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2010.05.29. 21:47:48

@jelentéktelen alak:

Ha ilyen necces a helyzet az más tészta.
Én normális országútra gondoltam. Ezek abnormális körülmények. :)

@Reggie: Az szerintem nem volt hiba.

"streetfighter" 2010.05.29. 21:49:49

@romesz:

Ha te ilyen "jól belátható" helyeken előzöl, akkor ott baj van. :)
Ez abszolút beláthatatlan.

jelentéktelen alak 2010.05.29. 21:49:58

@Tornado86:

Ha az a dobozos Dacia, akkor annak még a kereke is kieshet menet közben. :-)
Az meg nem látszik oldalról. mindenképpen túl közel volt hozzá.

Fent tartom, hogy az egyértelműen felelőtlenség volt.
De a többi lehet, hogy a videón jött át máskép. Nekem akkor is túl gyorsnak tűnt.

Az igaz, hogy egy ismert útszakaszon mindenki jobban tudja, hogy mik lehetnek a veszélyek. De nekem tűnt úgy, hogy bármi veszéllyel is foglakozott volna a pilóta...

"streetfighter" 2010.05.29. 21:52:13

@Reggie:

A tranzitot én is simán leelőztem volna.

romesz 2010.05.29. 21:52:59

@"streetfighter": en ilyen helyeken nem elozok, akar belathato vagy nem. Mert zarovonal van, tudod alapbol ugy kell venni, mintha betonkerites lenne. Milyen hosszu az utszakasz ahol nem szabad elozni? Nem lehet kibirni egy cammogo auto mogott?

"streetfighter" 2010.05.29. 21:55:39

@romesz:

Szerintem ez csak költői kérdés volt. :D
Tudod a véleményem, ha előző hozzászólásaimat elolvastad.

Reggie 2010.05.29. 21:56:23

@"streetfighter": Az egy dolog, hogy te mit csinalnal. Erosen hatareset, ugyanis a kamera altal mutatot kepen nem lehetett elegge elore latni. Kerdes csak az, hogyha fejmagassagban lett volna a kamera akkor mennyire lehetne elore latni. Ezert mondtam hogy hatareset, de a kamera kepe alapjan mar sok volt.

Lipi1945 2010.05.29. 22:01:10

@Tornado86: "Valahogy össze kell hangolni a kocsi reakcióit azzal amit csinálni akarsz, ez pedig megy neki."

Jahogy ettől már jó söfőr valaki?

Szerintem a srác nem különösebben jó söfőr, minden hülyegyerek így vezet.

Tornado86 2010.05.29. 22:02:03

@Reggie:
Nem ismerem a tagot, aki filmezte, a sofõrt se, viszont tény, hogy szabad szemmel többet látsz mint amit a kamera visszaad.
4:44 - Megoldhato a megbotló gyalogos kikerülése.
4:58 - Akkor le is lépett volna vagy legalább a zebra szélén kezdett volna el ácsorogni.
@jelentéktelen alak:
Elõször is rákérdezek arra, ami az elõzõ hozzászólásomból kimaradt, azaz hogy merre tengeted napjaidat?
Másfelõl szerintem jobban teszed ha nem fikázol olyan kocsit, amit nem ismersz, azaz bezzeg a Renault... :) Tudni kell, merre kanyarodik az út és csókolom, így egyértelmûen fenntartom (igekötõs ige, tehát egy szó), hogy nagyon is tudta, miért tart akkora követési távolságot, amekkorát.

A videóban nincs semmi gyorsítás, sõt ha azzal a kocsival akkor sietek, 4:30 körülre már utolérem a végén a Hármasfaluban felbukkanó verdát. Ami meg a veszélyekkel való foglalkozást illeti, szerinted miért maradt le az elején a kisteherautó mögött?

"streetfighter" 2010.05.29. 22:07:21

@Reggie:

A kamera képe alapján (mivel azt látjuk) NEM volt necces az előzés, mert a szembe hövő tetejét lehetett volna látni!

"streetfighter" 2010.05.29. 22:14:39

@Tornado86:

Egy "átlag autóst", aki nem élvezi a vezetést, csak el akar jutni A-ból B-be, úgysem lehet meggyőzni, hogy ott is lehet veszély nélkül előzni, ahol ők nem akarnak (mernek, tudnak).

Tornado86 2010.05.29. 22:18:18

@Lipi1945:
Elég szétnézni, hányan nem tudják kihasználni az autóik képességeit. Én gyakrak "tolok" magam elõtt 100 ló körüli gépeket elõzéskor, pedig csak 75 áll a rendelkezésemre, igaz az utóbbi picit hozzáálltam feljavítani a gázolajat, hogy kb. úgy menjen a szerkezet mint 2008 végéig, lévén euro 5ös gázolajjal mind tüsszent meg köhög 1-1 komolyabb gázra, euro 4essel viszont nem tette ezt :) Szóval ez része annak hogy valaki jó sofõr legyen.
Na de nézzük meg, miket hibázik, szerintem legalábbis:
Rendre túl nagy íveket ír le kacsázás közben, amikor Erdõszentgyörgy után kiér a faluból, kimegy az út bal szélére és simán, lassítás nélkül megvan a kamion is (2:12 körül). Ez így elég lett volna a 2:27nél megelõzött Passat elõzéséhez, mindjárt nyert kb. 10 mp-et + egy megelõzött autót, hisz így 2:30 és 2:35 között meglett volna az Inca is. Ebbõl következik, hogy simán le tudta volna gyûrni a Dacia által felvezetett karavánt, fõleg ha idõben bekészíti a megfelelõ fokozatot, kivédve a turbólyukat ezzel. Nagyjából 3:00 és 3:05 között ért volna így oda, ahova 3:30 környékén érkezik meg és lendületbõl. Szóval mindjárt 1:45 helyett lenyomja az adott távot 1:20 körül. 20 mp mondjuk a na bumm és akkor mi van eset, viszont ha ugyanezeket az arányokat számoljuk 1-1 hosszú úton, már jelentõs az idõmegtakarítás azzal együtt hogy csak a loser siet, a fontos embert megvárják. Mellesleg 3:07kor csúnyán megterhelte a kuplungot és a váltót, ahogy 3:45nél is. Kapásból ennyi hibát vettem észre, mégha 1-2 közül simán írható az óvatosság számlájára is.

Tornado86 2010.05.29. 22:19:24

@"streetfighter":
Értem én a célzást, így eszmecsereként fogom fel oszt hadd irígykedjenek :)

Reggie 2010.05.29. 22:26:38

@"streetfighter": szerintem pedig pont hogy nem lehetett volna latni ha a bukkano tuloldali alljaban van egy auto.

Reggie 2010.05.29. 22:27:13

@"streetfighter": szerintem pedig pont hogy nem lehetett volna latni ha a bukkano tuloldali alljaban van egy auto.

1kutya 2010.05.29. 22:40:44

hát ez tényleg egy barom!

de nem kevésbé, mint az a bolgár kamionos, amelyik ma délután a 47-esen kb 10 centire ment a helyközi busz mögött, így az én és a szembe jövő bmw-s lélekjelenléte kellett, hogy ne legyen csatt (én kifilóztam, hogy a buszt ugyan már nem, de a kamiont még megelőzöm, és amikor kimentem mellé szembesültem a ténnyel,hogy a 4,5m-es oktáviát sajnos még Rodolfó mester sem tudja a busz, meg a kamion közötti 10 centibe bepasszírozni).

Reggie 2010.05.29. 22:45:13

@Tornado86: A kamionos az ut szelen levo kerekparost kerulte, ugyhogy boven nem lett volna meg, ezert is logott be a szembejovo savba.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.29. 22:46:27

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Bazz, megint van olyan, aki a picassóst, meg a "kamionsofőrt" védi? Faszom megáll.

Lipi1945 2010.05.29. 22:52:54

@1kutya: Ráadásul mintha teherótóknak dupla követési távolságot kéne tartaniuk. Énis szeretem mikor ilyen 6-7 méteres helyekre kell visszasorolni 130ról a 80al szüttyögő teherautók közé.

''autónepper.'' 2010.05.29. 23:23:38

@"streetfighter": ja ja akinek csak nyűg a vezetés ügy se fog előzni még szabályos helyen se nem hogy itt...:D

jelentéktelen alak 2010.05.29. 23:29:54

@Tornado86:

Írországban élek. Nem fikázok olyan autót amit nem ismerek. Egy 1310-es Dacia volt az első autóm. A helyesírási kiigazítást köszönöm. Bár ez nem egy nyelvészeti fórum, de sosem baj tanulni.
De még így is fenntartom, hogy nincsen ok a túl kicsi követési távolságra. Elméletileg akár összeérő lökhárítókkal is lehetne autózni, hiszen mi oka volna bárkinek is fékeznie egy egyenes jól belátható úton. De bizonyos óvatosság, szerintem mégis szükségszerű. Az élet tele van meglepetésekkel.
Az én tapasztalatom, hogy jellemzően 3másodperc kell elteljen az egymást követő autók egy bizonyos pontnál történő elhaladása között. Sok minden befolyásolja ezt az értéket, de jellemzően ott keresendő a helyes követési távolság. A dobozos autó mögött, ennem a töredéke sem volt. Ez akkor is felelőtlen, ha te azt állítod, hogy tudatosan tette.

Nem kell ahhoz a videón sem gyorsítani, sem lassítani, hogy téves érzetet keltsen. Sok múlik, az optika látószögén, a pozícióján, stb. (Pl. ha a kamera az autó tetején van, lassabbnak hat ugyan az a tempó, mint amit a talaj közeléből rögzítene.)

Bennem az érzet volt, hogy országúton 100-160, lakteren (a második faluban) kb 90-110 lehetett a tempó. Ez nekem mindenképpen soknak tűnik. Egy ilyen falusi úton -ahol nincsen járda- 45-50 szokott lenni a tempóm. A zebra közelében, még annyi sem.
Az ilyen országúton, 120nál többet kevés helyen mennék. De jellemzően a limit, 80 és 100 közötti tempónál többet nem is tesz lehetővé. Nekem meg mindig elég a limit szerinti max.

"streetfighter" 2010.05.29. 23:32:30

@"autónepper":

Pontosan.
És osztják az észt, hogy milyen lehetetlen ott előzni ahol, egy kamion be tudja fejezi az előzést, és még a picasso leelőzi az előző kamiont. Ebből lehet következtetni az út hosszára.
Az más téma, hogy jöthetett volna szembe valaki.

Rahsid 2010.05.29. 23:35:08

@"autónepper": Kötöttél volna ki inkább anyád seggében te analfabéta, szerencsétlen hülyegyerek. Körülbelül két másodperc alatt bebizonyítottad hogy fingod nincs a vezetésről, csak nyomod neki mint a szar.
Egy evidens dolog, hogy beláthatatlan, illetve kevésbé belátható helyeken úgy állunk neki előzni, hogy akármennyivel jönnek, vissza tudjunk sorolni. Közveszélyes faszkalap vagy. Nem több.

jelentéktelen alak 2010.05.29. 23:42:27

@"streetfighter":

Miért gondolod, hogy aki nem hozza a másikra a frászt, az nem élvezi a vezetést?

Lehet úriember módjára is élvezni valamit, meg elbódult emberként is.

Én pl. tudom úgy élvezni a vezetést, hogy ezzel mást ne hozzak kellemetlen helyzetbe.
Nem fejezek be úgy előzést, hogy azzal másnak lassítania, lehúzódnia kelljen. Ha nem tudnék így befejezni egy előzést 100%-ra akkor inkább bele sem kezdek. Pedig én sem szeretek mások mögött cammogni.

jelentéktelen alak 2010.05.29. 23:45:31

@"streetfighter":

"Az más téma, hogy jöthetett volna szembe valaki."

Miért más téma???

Az mindig benne van a pakliban, nem?

Akkor lehet ott lehet valahol biztonságosan előzni, ha az előzés közben felbukkanó szembejövőt sem zavarja a tervezetten befejezett előzés. Nem az a biztonságos előzés, ahol szerencsére nem jött ki senki szembe a kanyarból. :-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.29. 23:46:06

@"streetfighter": Hát vannak itt érdekes vélemények, egyesek szerint amit ez a két faszkalap csinált, az nem volt veszélyes. De nem akarok ujjal mutogatni senkire :)

"streetfighter" 2010.05.30. 00:04:08

@jelentéktelen alak:

Te most tényleg nem érted, vagy csak nem akarod?
Azon az úthosszon ahol egy kamion leelőz egy másik teherautót (nem segédmotor, nem bicikli, nem mozgássérült tolókocsiban, nem gyalogos) normál sebességgel haladó TEHERAUTÓT az utal az alőzési út hosszára. Ott én 4-5 normál sebességü autót simán leelőzök. Ha jönnek szembe akkor kevesebbet, de valamennyit biztos.
És úgy, hogy a szembe jövőt nem zavarom.

"streetfighter" 2010.05.30. 00:08:30

@jelentéktelen alak:
"Miért gondolod, hogy aki nem hozza a másikra a frászt"

Ez egy nagyon tág fogalom! Sok pancser autózik aki mindentől beszarik! Ha jönnek vele szembe száz méterre már villog. Az ilyenekre vissza szoktam villogni. Még arra is van időm. :)

jelentéktelen alak 2010.05.30. 00:25:44

@"streetfighter":

Alakul. Pár órája még 5-6 autót vállaltál be, most meg 4-5 öt. holnap estére eljutunk a reális számhoz is, ha így megy tovább. :-)

De nem az a gond, hogy mennyit hagysz le, hanem hogy hogyan teszed. Felteszem, a sebesség korlátozás pont annyira hat rád, mint a záróvonal. Ha pedig egy elvtestvéred jön szembe, mikor a kanyar előtti utolsó bevállalt autót előzöd, akkor ott valakinek erősen fékeznie kell, vagy le kell mennie az útról, vagy különben csatt lesz.

Ezért nem nem értem, hanem nem hiszem, hogy biztonságos az a manőver, amit te itt bevállalandóként leírsz.

A poszt szerint a kezdő sebesség 50-60 lehetett.
Egy kamion -ami talán nem is volt megrakva- lejtőn hamar felvesz egy 90körüli tempót, ami elég egy teherautó előzéséhez. Ha nem is egy kanyar előtt. A citroen -a 2. kép szerint- már majdnem a kanyarban tért vissza a sávjába. Az az egyenes, talán 500-700méter lehet. Az a szakasz tényleg elég lehagyni akár 10 autót is, ha nem egy nyitott közútról van szó. De mivel az közút, ott jöhetnek szembe is.
Amíg egy őrült van csak a történetben, jó esetben egy káromkodás lesz a dologból. De több őrült, vagy őrült és pancser kombinációban biztos a baleset.

jelentéktelen alak 2010.05.30. 00:29:07

@jelentéktelen alak:

És a kocsisorod kapcsán még nem is beszéltem az egyéb körülményekről.

Mikor a nagyon ügyes és nagyon gyors pilótánál úgysincsen gyorsabb és úgy kezd előtted előzni, hogy nem néz a tükörbe és kiteszi eléd az autóját, mikor már előzöd.
Vagy sértett alak, akit ugyan ne előzzél már meg és gyorsít, mikor mellette vagy.

Le lehet őket is hagyni, de mind mind plusz idő és táv. Ha nincsen tartalékod, akkor baj is lehet belőle.

''autónepper.'' 2010.05.30. 00:32:51

@Rahsid: hallod te csicska:) szerintem egyet ütnék rád azt már nem mozognál minek anyázol te csicska geci a telibe basszot kurva anyádat.

jelentéktelen alak 2010.05.30. 00:38:48

Na MOST elérte a történet azt pontot, ahol már nem kívánok mutatkozni. Aki ad magára, megválogatja a környezetét.
Akinek nem inge, ne vegye magára!!!

Biztonságos utazást mindenkinek!

sziasztok

Kandabula 2010.05.30. 01:58:10

@"autónepper": örömmel olvastam kedves szavait, feltételezem, hogy az utakon is hasonló kultúrát igyekszik meghonosítani. Persze nincs egyedül, javaslom, hogy polgári kezdeményezésként, valamilyen klubként, vagy pártként tömörüljenek. További javaslatom egy gépkocsijukra ragasztott matrica is. Mondjuk ezzel a szöveggel: "Az utak urai." Vagy ez: "te csicska geci a telibe basszot kurva anyádat". Csak még magyarul, meg a hozzátartozó helyesírást kellene megtanulni. Ha érti, hogy mire gondolok.

Más: a hozzászólások alapján a magyarság közlekedési balesetek miatt fog kihalni. Ne feledjük, fájdalmas! Az egyénre és a közösségre nézve is!

eml 2010.05.30. 03:34:50

1
Nagyon sokan fel vannak háborodva az eseten. Olyan sokan, hogy nem értem a záróvonalon hogy történhetnek előzések. Engem ma kora este 4 autó előzőött meg, ebből 3 záróvonalon, pedig Bp- Agglomerációba haza, 41 km 32 perc volt.

2
Az (részemről benne van, ha belátható és sima ügy, akkor előzünk, persze azért nem bármi áron.
3-an egymás mellett, a 3 szerintem, az a sok, nem a záró.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.30. 04:00:02

@jelentéktelen alak: "Szerencse, vagy pech. Szó nincsen itt tudásról, ez szerencse, vagy pech. Tudás az, ha te irányítod a dolgokat és nem a sors, vagy a környezeted. "

Ott a pont!

@"streetfighter": Az a baj, hogy a Picasso-t csak a hülye sofőrje gondolja versenyautónak...

"streetfighter" 2010.05.30. 08:54:50

@jelentéktelen alak:

Az autók száma a körülményektől függ! De úgy látszik hiába magyarázom. :)
Az egyenes legelején elkezdem előzni őket, (60-ról 100-ra kb. 3-4 mp.) és ha nem jön szembe senki, akkor simán be is fejezem. Ha meglátom, hogy feltünik valaki a kanyarban, akkor besorolok az előzöttek közé.
Mellesleg a nagyobb számra jobban ugrik a más mentalitásu olvasótábor. :DDD
Biztos lehetsz benne, hogy kétes kimenetelü előzésbe nem szoktam belemenni. 22 év alatt (ebből 16 "folyamatos" országúti) az embernek nem lehet mindig szerencséje. :D

A tisztán látás végett:
Nem a tartom elfogadhatónak a posztban leírt esetet, soha nem is írtam ilyet! Sőt nagyon balesetveszélyes volt.
Én arra hívtam fel a figyelmet, hogy azon a szakaszon a záróvonal ellenére, egy gyors autóval több autót le lehet előzni.

@ColT:
Igen, azzal nem kéne vagánykodni. :)

Rahsid 2010.05.30. 09:12:24

@"autónepper": Egyet ütnél, mi? :) Fogd be a pofádat, és szép csendben nőjél fel. Kisgyerek...

Leadfoot 2010.05.30. 09:35:38

@"streetfighter": Szerintem a mecseki motoros és közted nincs is olyan nagy különbség...

Ő is azt hitte, hogy van elég kraft a 750-es GSXR-ben, tehát biztos elfér, csak hiba csúszott a számításba, mikor valaki jött szembe, méghozzá gyorsan.

Leadfoot 2010.05.30. 09:40:15

@"streetfighter": Miért más téma, hogy jöhetett volna valaki szembe? Pont ez a lényeg! Egy ilyen manőver hazárdjáték a saját és mások életével, ráadásul a semmiért.

Leadfoot 2010.05.30. 09:42:24

@Rahsid: Abba kéne hagyni a magas kultúra terjesztését, srácok...

''autónepper.'' 2010.05.30. 09:59:44

@Rahsid: huuuuu te is olyan vagy mint az csicska gyerek aki akkor dudált mikor látta hogy kanyarodok el! hát jól rábasszot mert utána mentem... szal te se lennél kivétel ennek nyomorék aki csak gép ellőt mer ugatni!

''autónepper.'' 2010.05.30. 10:02:08

@Kandabula: ezt úgy mondod mint ha te sosem káromkodnál...

@romesz: így van.

Rahsid 2010.05.30. 10:09:59

@"autónepper": Felejtsd már el magad, te primitív pöcs. :D Nem vagyok egy kultúrsznob, de veled igencsak derogál társalogni, szóval ennyi volt a magas röptű beszélgetés.

"streetfighter" 2010.05.30. 10:58:08

@Leadfoot:

Fejezzük be, mert nagyon nem vagy képben. :)
Holt ügy veled erről vitatkozni.
Az agyadig sem jut el amit mondok.

Leadfoot 2010.05.30. 11:31:35

@"streetfighter": De eljut, csak szerintem nincs igazad, ennyi.

sydo 2010.05.30. 11:42:43

@"streetfighter": ha gyakran villognak rád előzősnél, esetleg el is gondolkodhatnál magadon.
tudod, a tatára is villogtak, mikor a pályán ment a szemközti oldalon.

Tornado86 2010.05.30. 11:46:43

@Reggie:
A bringást kiszúrtam, a tél kivételével gyakori jelenség az adott szakaszon. A kamionos ugyan átlógott, viszont ha jelzi neki a mögötte haladó 1-2 villantással hogy megelõzte, veszi a lapot. Másik pedig az, hogy lett volna még hely balra húzódni.
@jelentéktelen alak:
Gondolom az íreknél jóval nyugisabb a forgalom mint Európa ezen részén. Mellesleg nem tudom mi lehetett azzal az 1310es Dacia-val, de nekem bizony sose volt olyan érzésem hogy mindjárt megelõz egy kerék, pedig 1x Torda bejáratánal eleresztettem 150el, faterem ugyanabból a verdából kb. 4 évvel korábban az M3ason 175öt hozott ki. Ami a helyesírást illeti, nincs mit.
Ha ott betartja a 3 mp-et, jóformán sose tud elõzni, másik pedig hogy elég ismerned saját reakcióidõdet, valamint az elõtted haladó kocsikat. Na meg ami sokat számít, az a gumi. Lehet a fickónal valami prémium kategóriás cucc van a kocsiján míg sokak valószinüleg spóroltak ezen is + ott a légnyomás ami szintén sokat dob a latba, bár ezekrõl elvileg nem tudhatunk semmit. Az optikán valóban sok múlik, bár így is kivehetõ a sebesség, amit bizony úgy választott meg a tag, hogy bármi is bukkanjon fel, idõben meg tudjon állni.

"streetfighter" 2010.05.30. 11:59:29

@sydo:

Ha tudsz szöveget értelmezni, akkor abban a távolságot is leírtam. :)
A hülyék nem érdekelnek.

billencses 2010.05.30. 12:11:19

Mind a ketten nagy faszok voltak! de a legnagyobb a picassos volt hogy folytatta az előzést. A billencsesnek már biztos tele volt a töke az előtte cammogó kcr-től meg hát a retarder is biztos melegedett rendesen.:D De a picassósnak nem kellet volna folytatni az előzést. Egyébkét a "kamion" rakott volt, akkor hivatalosan 40 tonna. Az mindent letarol! És csak "sajnálni" tudom azt akinek 130-ról 80-ra kell lassitania mikor beáll két kamion közé. Tipp: ne tedd!

c.vieri 2010.05.30. 12:11:48

Ez a xsara-s törte össze a kocsimat még régebben :(

"streetfighter" 2010.05.30. 12:12:04

@sydo:

Ne érts félre, nem te vagy a hülye, hanem aki indokolatlanul villog! :)

billencses 2010.05.30. 12:19:18

Egyébként négytengelyes billencsel melózom a 4-esen ott aztán van minden fel se tudnám sorolni.De a prímet a sok köcsög román kamionos viszi azok végképp nem ismerik a kreszt vagy nem veszik figyelembe.

billencses 2010.05.30. 12:24:59

Az borít ki igazán hogy a sok kis tökmag ott jön a seggemben púposkodik hogy meg akar előzni, jelzek hogy mehet. De nem, jön tovább a seggembe nekem meg már be kéne kanyarodnom. A fékrásegítővel elég hamar megállok ő meg vagy vagy.

"streetfighter" 2010.05.30. 12:38:01

@billencses:
"jelzek hogy mehet. De nem, jön tovább a seggembe"

Ide is irogat egy két ilyen "kolléga". :(
Mármint, hogy lehetne előzni, de nincs 1 Km tiszta egyenes, tehát az nem biztonságos. :D

''autónepper.'' 2010.05.30. 12:53:48

@"streetfighter": viccelsz 1km kell ezeknek hogy a váltót meg találják nem hogy előzzenek...:DDDD

billencses 2010.05.30. 12:55:35

@"streetfighter": Ha a követési távolságot be nem tartva jön mögöttem megfelelőbb akkor azt írom a seggembe helyett.:) De félre értés nem essék nekem se leány álom 30 tonnával kerülgetni a vasárnapi autósokat mégis ott segítek ahol tudok. Én magasabban ülök mint a személyautóban, messzebb ellátok. Mivel a kocsi 2.55m széles a sáv 90%-t letakarja a kilátás korlátozott mögüle de előttem (ha nem egy másik teherautó megy) látom hogy mi van. Csak segíteni szeretnék. De senkit nem fogok balesetbe hajszolni gondolhatod.

akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:05:24

@billencses:
Te segítökész vagy csak a mostani vezetők 95%-a nem ismeri ezt a jelzést és dühöng, mert "ez a fasz indexel jobbra mégsem fordul le". Előzni meg autópályán tanultak.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:08:11

@akárki lehetek:-): 95% nem ismeri, a maradékból 4% nem tudja, hogy illik megköszönni, a maradék 1% pedig tud vezetni. Ez csak az én nem reprezentatív felmérésem :)

akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:12:11

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Én a 0,1%-ba tartozom:
Kérem a segítséget
Megköszönöm a segítséget
Tudok vezetni
Szerény vagyok
Én vagyok Bonaparte
:-)))

billencses 2010.05.30. 13:15:23

@akárki lehetek:-): Jaja! Tudjátok min szoktam jokat mosolyogni? "Veretem" neki 90-nel, :)mögöttem gondolkoznak ketten, hogy meg előzzenk vagy ne. Aztán tempóból megérkezik a harmadik és már el is tűnt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:17:55

@akárki lehetek:-): És valóban tudsz vezetni, vagy csak azt hiszed? És tényleg szerény vagy, vagy csak azt hiszed?

:-DDDDDDDDDDDD

akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:19:24

@billencses:
90-nel kaminyon mögött szélárnyékban menni eccerű országúton nem is rossz úgyis annyi a megengedett és felét eszi az ótó.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:20:29

@akárki lehetek:-): Akkor ezért jön állandóan sok bamba a sheggemben? Nem is gondoltam volna :)

akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:23:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ezt még megbodogult zsigulis korszakomban alkalmaztam.

akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:29:13

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Hát nekem, meg nekem, meg a zápolók szerint is:-)

billencses 2010.05.30. 13:29:44

@akárki lehetek:-): :D Ja és ettől kap frász a kámijonos, mert nem látja az ótót.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:31:31

@akárki lehetek:-): Nekem is ezt mondta a tanító néni :)

u.i.: Silent meg nemsokára kirúg a sok offolásért, de annyi baj legyen :)))

akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:32:55

@billencses:
Dehogynem! Az enyém nagyobb:-))))

akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:34:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem fog kirúgni, mert még mindig az a kérdés:
Előzhetünk-e 3 ótót széltében hegynek felfelé, szél ellenében?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:38:15

@akárki lehetek:-): Ha szerencsénk van, és nem jön szembe semmi, akkor naná!

billencses 2010.05.30. 14:06:00

Jaj! Ez a Vettel hogy elment! De Hamillton vissza előzte!:-)

Leadfoot 2010.05.30. 16:00:45

@"streetfighter":

"Mármint, hogy lehetne előzni, de nincs 1 Km tiszta egyenes, tehát az nem biztonságos."

Ha esetleg rám céloztál: az 1 km tiszta egyenes meg a záróvonalas hegyi út között van egy kis különbség.

Mikor megvettem a jelenlegi autómat, rám is sokan villogtak előzéskor, pedig simán elfértem.
Csak én felfogtam, hogy a szemből jövő nem tudja, mit tud az én autóm, és sokszor nem tudja pontosan felmérni a sebességet, ezért fosik és villog.

Lehet, hogy szomorú, de az úton nem mindenki vérprofi (vagy hiszi ezt magáról), és igenis úgy kéne autózni, hogy a vasárnapi vezetőkre se hozzuk rá a frászt.

"streetfighter" 2010.05.30. 19:09:40

@Leadfoot:

Itt tényekről van, szó nem hitről!
Azt hiszem, hogy nem fog beférni. Röhej.
Hinni a templomban kell!
Igaz amit írsz, néhányan az előzöttek között is megdöbbennek, hogy merek előzni, és már fékeznek is.
Kit érdekel? A saját autójából indul ki.
Na akkor mi van? Azért ne előzzek pillanatok alatt, mert más azt HISZI, hogy nem fog sikerülni? Nehogy már ő döntse el.
Ezt te sem gondolod komolyan?
Én olyan vagyok akire a billencses utalt. Ott tökölnek a kamion mögött ketten én meg leelőzöm őket és még a kamiont is! Azért ne tegyem mert Ő szerintük nem lehet még előzni? Vicces!
Egyébként a megjegyzést akinek nem inge nem veszi magára!

Kandabula 2010.05.30. 21:38:28

@"autónepper": kíváncsi lennék arra, hogy ezzel az alpári, agresszív, gennyes hanggal, és - joggal feltételezem - hozzátartozó magatartással mire jutottál az életedben. Mesélj!

Leadfoot 2010.05.30. 21:42:27

@"streetfighter": "Itt tényekről van, szó nem hitről! "

Aztán mitől tény az a tény? Mert te azt mondod?

Akármilyen hihetetlen, nem mindenki akkora nagy profitök mint te. A jogsit odaadják a mazsoláknak meg a vasárnapi vezetőknek is. És olyanokat előzni, amivel a másikra a frászt hozod, egyszerűen bunkóság.

"Nehogy már ő döntse el."

Nem ő dönti el, hanem a KRESZ, de te akkora májer vagy, hogy azt is felülírhatod, gondolom.

"Én olyan vagyok akire a billencses utalt. Ott tökölnek a kamion mögött ketten én meg leelőzöm őket és még a kamiont is! Azért ne tegyem mert Ő szerintük nem lehet még előzni? Vicces!"

Nem értem, ez hogy jön ide... Ilyet én is megcsinálok. Ha lendületből érkezem, és a kocsim simán bírja, miért ne? De ez még nem jelenti automatikusan azt, hogy a szembejövőbe belefagyasztom a szart.

Leadfoot 2010.05.30. 21:45:18

@"streetfighter": Egyébként ha a mecseki motoros videózós srácot előtte megkérdeztük volna, biztos vagyok benne, hogy ő is nagyon szépen meg tudta volna magyarázni, mennyire nem veszélyes, amit csinált.
Ugyanúgy meg tudta volna ideologizálni, hogy a záróvonalon előzéssel egyáltalán semmi baj sincs, mint te.

''autónepper.'' 2010.05.30. 22:38:49

@Kandabula: hát elég sokra hidd el ;) azt csinálom amit szeretek. van egy jó menő cégem. és így 25évesen szerintem ez elég jó:)

"streetfighter" 2010.05.30. 22:46:43

@Leadfoot:
"Aztán mitől tény az a tény? Mert te azt mondod?"
Segítek: Attól, hogy már elkezdtem és korrektül be is fejeztem több száz (ezer?) előzést, ezért, és mondhatom, hogy van tapasztalatom.

"És olyanokat előzni, amivel a másikra a frászt hozod, egyszerűen bunkóság."
Mit képzelsz?
Mindenkinél előzés elött diskurzust fogok folytatni, hogy egy átlag autó önt 8 mp alatt előzné le, de én ezt megteszem 4 mp alatt, kérem ne ijedjen meg mert valószínű ehhez nincs hozzászokva?
Nem veszélyeztetem fogd már fel! Csak fele idő alatt előzöm le mint gondolná!

A motoros baleset helyszínét a te általad felvetett helyszínez hasonlítani, már ne is haragudj, de egy dilettáns, kezdő, tapasztalatlan és "vak" sofőrhöz méltó.
Az egyik lehet, hogy rád illik?

Van egy feltételezésem, de remélem, hogy nem igaz.
Te régebben ész nélkül száguldoztál, aztán jól megütötted a bokádat. Azóta meg te lettél a "hittérítő"?

És igen, a te általad jelzett szakaszon, a hosszát tekintve semmi gond nincs az előzéssel, a záró vonalat kivéve. :)
Azért egy kamionos, akár hol nem kezd egy másik teherautó előzésébe! :D

vape 2010.05.31. 10:19:20

Hogy egy picit a picassost is védjem (ha még nem tette volna meg vki korábban): azt írta a posztoló, hogy a picassos gyerek elkezdett előzni, mikor a teherautós is előzésbe kezdett.
Ilyen helyzetben azért a teherautós csávó teremtett balesetveszélyes helyzetet finoman szólva. KRESZ mittudomén hanyadik paragrafus és annak egyik bekezdése: előzés megkezdése előtt bizonyosodjunk meg arról is, hogy mögöttünk már nem kezdtek előzésbe.
Bár ha még azon a szakaszon is záróvonal volt, akkor mindketten barmok voltak.

esef 2010.05.31. 20:11:52

Mögöttem meg csütörtökön izgett-mozgott egy Opel Corsa Dombóvártól Oroszlóig (611-es és 66-os utak). Ott a nagy emelkedőn lemaradt. Nagy valószínűséggel egy ezres darab volt és elfogyott belőle a kraft...

Pár hete volt a poszt az Oroszló és Sásd közötti dimbes-dombos szakaszról. Jelentem, már kint van a 40-es tábla.

Bobby Baccala 2010.05.31. 23:07:18

@Leadfoot:

menj az m60/m6on..ott nincs ilyen para...max beszakad az alagút vagy a leállósáv :D

Kandabula 2010.06.01. 01:19:43

@"autónepper": ezek szerint ez a jövő. Egészségedre.

''autónepper.'' 2010.06.02. 23:08:45

@Kandabula: mi a jövő? már megint egy...

and/or 2010.06.03. 13:20:13

Valamit nem egészen értek, söt, hogy úgy mondjam, valamit egészen nem értek.
Mikor van szó a KRESz-ben "LEHET"-röl?
Olvassátok el mégegyszer figyelmesebbenn: a "SZABAD" után!
Ahol nem szabad, ott nem lehet!
Ahol szabad, ott a körülményektöl függöen lehet is.
Vagy nem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása