Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Totálisan értelmetlen útburkolati jelek

2010.06.17. 06:46 :: SilentSound

Állandó megoldásoknál is tapasztalhatunk ésszerűtlen, értelmetlen dolgokat, amikor meg ideiglenesen módosítanak a megszokott renden, olyankor ezt még fokozni is tudják. Zsolt Miskolcról mutat be erre egy jó kis példát, még videóra is vette a tökéletes szemléltetés kedvéért.

A "A vizsgabiztos fizethet helyettem" című témát olvasgatva jutott eszembe, hogy lefilmezema következő keresztetődést. A hozzászólók nagy része azt írja, hogy a KRESZ-nek mindenki számára egyértleműnek kell lenni és hogy sok a félreérthető helyzet, a következőben is ezt vélem felfedezni.

Ez a felvétel Miskolcon a Bajcsy és Soltész utcák kereszteződésében készült, az Augusztus20 felől érkezve. A városban most föl vannak dúrva a villamos sínek, így ideiglenes sávok vannak kitáblázva és felfestve. A probléma egyrészt az számomra, hogy (7. mp-nél látható) ideiglenes táblán a jobb sávba bele van rajzolva egy kék karikában egy busz. Ez szerintem első értelmezésre buszsávot jelentene, mely jobbra kanyarodik, de mivel ez a jobbra kanyarodó sáv a többieknek is és ugye csak jobbra megy, akkor aki arra szeretne menni úgyis be fog oda állni, meg a KRESZ is engedi a buszsáv használatát a jobbra kanyarodáshoz.

Ha tovább nézzük a videót (50-54 mp között), akkor láthatunk egy ideiglenes buszmegálló felfestést, ahol a villamospótló buszok állnak meg és a jobbra mutató nagy nyilakat is láthatjuk az aszfaltra festve. Ezzel sem volna semmi gond, de a lámpáknál van egy BUSZ kiegészítő lámpa, aminek a világításakor egyébként egyenesen mennek tovább a buszok, mert a villamost pótolják és a villamossín egyenesen megy.

Lehet hogy csak én nem értem, pedig már túl vagyok pár KRESZ vizsgán és kategóriabővítésen. Most miért kell azt a rövid szakaszt buszsávvá nyilvánítani, ha az autók is csak abból tudnak jobbra fordulni, illetve szabályos az, hogy a jobbra kanyarodó sávból egyenesen engedik a buszokat?

44 komment

Címkék: video közlekedés busz autó kresz útlezárás útfelújítás buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potha 2010.06.17. 06:59:29

Na ez így kora reggel nekem még magas :D

De majd elolvasom később újra :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.17. 08:18:33

Igazából az a tábla nem szerintem nem jelent buszsávot. A Kreszben szereplő buszsáv tábla egyenes forgalmi sávra vonatkozik párhuzamos közlekedésre alkalmas úton és egyébként is van rajta egy elválasztó vonal a buszsáv és a többi sáv között.

Az itteni tábla egy "kreatív" megoldás, aminek nem igazán látom át, hogy mi az értelme, talán az, hogy felkészítse az autóst arra, hogy értelmetlen tábla után értelmetlen kereszteződés következik majd. ;-)

Tron65 2010.06.17. 09:31:18

Hát ezt így elcseszték.
A táblán látható jelzés valóban buszsávot jelöl, de szerintem mindössze annyit akartak a köz (a többi autós) tudomására hozni, hogy a kanyarodó sáv elején van egy buszmegálló.
Amúgy buszlámpa ide vagy oda, a kanyarodóból elvileg ők se mehetnének egyenesen.

trixilw 2010.06.17. 09:37:00

A buszmegálló a kereszteződésnél van. Ha a busz ki akarna állni a megállóból, akkor be kéne sorolnia a belső sávba és utána mehetne tovább. De így mehet tovább egyenesen, könnyítve a kereszteződés forgalmát. Külön lámpát is kapott, ezért van kitáblázva a buszsáv jelzés. A külön lámpa pedig azért jó, hogy a kereszteződés után se legyen gondja. Ez így elsőre nekem egy baromi okos megoldás, amivel nem kell két sáv forgalmát feltartania a busznak, hanem csak egyet.
Szóval megállapítható, hogy a posztoló a... na micsoda? :)

Szendwich 2010.06.17. 11:16:33

Ez egy elbaszott keresztezodes. Mar lezaras elott is az volt.
A mostani tablazason meg nem erdemes ertetlenkedni. Mindenki tudja, hogy a Kozutkezelonel nem tudnak normalisan tablazni.

Take-it-Easy 2010.06.17. 11:51:18

Ami nekem elsőre feltűnt, hogy milyen nagy fáziskéséssel indul el a posztoló a következő autós után...
Egyébként meg @trixilw: ha jól látom, van ott egy kötelező haladási irány tábla. Azt nem látom, hogy a busznak a lámpa esetleg külön engedélyezi az egyenes haladást, de ott van egy nagy sárga nyíl, meg egy kötelező haladási irány tábla. És az jobbra mutat...

Polos 2010.06.17. 11:54:02

Szerintem meg a felújítás miatt nem tudták másképp megoldani. De aki fikáz, hajrá, javasoljon jobb megoldást!

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.17. 11:59:55

Én nem látom a nagy problémát itt????

Hidd el,a buszsofőrök figyelme fel van erre hívva,hogy óvatosabban tolják az ipart ott,és mivel ki van táblázva,hogy buszsáv az azért van,hogy pár birka ne a busz után menjen,hanem maradjon a belső sávban.

Azért van benne a buszsáv tábla,hogy abból a sávból csak a busz menjen egyenesen,a többi birka csak jobbra kanyarodjon.
Busznak lehet menni egyenesen,mert a közösséget szolgálja,nem az egyéni érdekeket. :)))

Nincs itt semmi probléma,nincsenek kacifántok,meg egymást túlságosan überáló táblák.
pl. 80-40-60-as táblák egymás után.

Andie 2010.06.17. 12:08:25

Srácok, az milyen tábla, amit az M0-án is lehet látni néha, hogy: nagy kék tábla, 3 sávot mutat fehér nyilakkal, és mindegyik nyilra rá van fehérrel rajzolva egy bekarikázott szám, pl rendre: (90) (70) (semmi)

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.17. 12:12:38

Ha már annyi kategóriád van,akkor tudhatnád,hogy egy csuklós busszal elég nehéz lenne bekérni magadat abba a kocsisorba,ami mondjuk csúcsidőben van ott.

Amúgy,ha mindenki szabályosan közlekednea,akkor soha nem érnél haza,meg néha összetörnéd az autód,ha kierőszakolnád magadnak az elsőbbséget.
Azt hittem,hogy majd keresztezni fogják a sávok egymást,ezt legalább egyszerű paraszti ésszel feltudja fogni egy átlag sofőr.
A buszokkal meg te ne foglalkozz,semmi közöd hozzá,hidd el egyeztet a Volán és a közút kezelő,hiszen pótlóbuszok-

Néha a józan ész szerint is lehet közlekedni.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.17. 12:15:03

@Andie: A minimum sebesség abban a sávban,és ezeket általában az emelkedők előtt szokták kirakni.

pl. M1-es Tatabánya és Budapest között,és a kapaszkodósávra vonatkozik a semmi,hogy ott feltudjon tápászkodni egy IFA úgy,hogy ne tartsa fel a forgalmat.

cso zsi 2010.06.17. 12:17:58

@Andie: Ha csak utas vagy, elfogadható a kérdés. Ha gépjármű-vezetői engedéllyel rendelkezel, és vezetsz, akkor már sűrűsödnek a baljós jelek.
Azon a táblán a MINIMUM sebesség van jelölve, amivel az adott sávban haladhatsz.

Andie 2010.06.17. 12:19:46

Akkor jól sejtettem (erre tippeltem). Köszi a válaszokat.
Ugye azért nem lőnek fejbe, mert ezt nem tudtam? :)

n_gyula 2010.06.17. 12:22:14

a tábla rossz, ilyen volt raktáron
logikusan a a bal sáv jó, a jobb sávba egyenest is kellett volna tenni és az egyenes szakaszra kell a BUSZ.
remélem érthető .

A jobboldali sáv a kanyarodó, de busz mehet belőle egyenesen.
De természetesen a kötelező haladási irányt is le kellett volna cserélni.

Aki közlekedett már pesten ilyen apróságokon nem akad fel.
A nagyfaluba spórolnak a kötelező haladási irány táblákkal. Ha nem vagy ismerős akkor csak reménykedhetsz.

nopánick (törölt) 2010.06.17. 12:25:06

@Easyke:

rendőr
LÁMPA
tábla
felfestés
szabály

Akkomög?! ugye a lámpa asszongya, hogy
a busznak egyenes a többinek pedig tábla szerint jobbra...nem igaz?

[mike] 2010.06.17. 12:25:35

A posztoló annyira hülye, hogy nem érti a forgalmi helyzetet ?

trixilw 2010.06.17. 12:29:12

@Easyke: Most tényleg jobb megoldás lenne, ha a busz állandóan bekérezkedne a belső sávba a megállóból és úgy probálna meg egyenesen tovább haladni? Nem gyorsabb így?
Olyan Kresz táblát meg én nem ismerek, hogy kötelező haladási irány csak buszoknak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 12:30:33

- Az autóbusz-sáv bármikor lehet jobbra kanyarpdó sáv a többi járműnek. Ilyenkor egyenesen csak a busz mehet, a kereszteződés után nem sokkal követkeő megállóba.
- Az autóbusz kiegészítő lámpát azért találták ki, hogy a busz a keresztezés előtti megállóból a belső, egyenesen haladó, vagy akár a balra kanyarodó sávokba is úgy mehessen át, hogy ne taposson el egy félművelt járművezetőt/utast sem. Meg gyalogost sem.

''autónepper.'' 2010.06.17. 12:36:18

mekkora helyet hagysz és mekkora fázis késéssel indulsz el te jó ég...:D:D:D az ilyenek miatt van a sok dugó ... forgalom ritmusát nem tartja de kamerázik... VICC:D

Take-it-Easy 2010.06.17. 12:36:40

@nopánick: azt mondja? Én a videón k...ra nem látom, bevallom... :(

jaafar 2010.06.17. 12:37:15

Én pont ezért magasan teszek rá, hogy milyen tábla, milyen felfestés van. Mit kell ezzel foglalkozni? Tényleg ennyire unatkoztok ott vidéken? Ha jobbra akarok menni és még sáv is van, akkor bemegyek. Szerintetek ott állnak lesben a rendőrök? Ők sem értenék úgysem. :-)

Take-it-Easy 2010.06.17. 12:41:12

@trixilw: ebben igazad van teljesen, valóban értelmetlen lenne.

_ng_ 2010.06.17. 12:52:36

@nopánick: Elnézést kívánok, de a lámpa csak az elsőbbséget szabályozó táblákat bírálja felül, mást nem, így a kötelező haladási irányt sem.

1kutya 2010.06.17. 12:53:12

arra azért kíváncsi lennék, hogy csúcsban hány suttyó használja még egyenesen továbbmenésre azt a kanyarodósávot a busz mellett?

Take-it-Easy 2010.06.17. 12:54:24

@_ng_: csatlakozom, erre próbáltam utalni.

nopánick (törölt) 2010.06.17. 13:05:17

@_ng_:

...és ha nyíl van a lámpában, ami mást mond a nyilas tábla?

Akkor a lámpa lesz a követendő a definiált erősorrend miatt...igaz?

A buszlámpa ott (gondolom) egyenes nyilas lámpa.

eml 2010.06.17. 13:07:49

Jobbrakanyarodás csak buszok számára.

_ng_ 2010.06.17. 13:42:28

@nopánick: Az írásban az szerepel, hogy az egy BUSZ kiegészítő lámpa -- vagyis egy fehér fényű, BUSZ feliratú lámpa, ami normál esetben engedélyezi a buszsávban közlekedők továbbhaladását akkor is, ha a mellette a lámpa pirosat mutat. Ebben a kereszteződésben azonban nem sok értelme van, hiszen abból a sávból amúgy is csak jobbra lehet(ne) menni (még a busznak is). Ráadásul aki ott jobbra akar kanyarodni, az is elindulhat, amikor a kiegészítő lámpa kigyullad.

Ha az egy nyíl alakú kiegészítő tábla lenne, ami egyenesen mutat (ami ráadásul nem csak a buszra vonatkozna), az elvileg egy tisztázatlan helyzet lenne, hiszen a lámpa és a tábla egymásnak ellentmondana, és a kötelező haladási irányt tekintve egyik sem bírálja felül a másikat.

Ugyanis:
*A közúti jelzésekről szóló 1968. évi Bécsi Egyezmény, valamint a rendelet egyes rendelkezéseinek [6. § (3) bek., 9. § (9) bek.] egybevetése alapján – bár elvben, pl. a közúti jelzőtábla és az útburkolati jel csak azonos tartalmú jelzést mutathat – a közúti jelzéseknek és szabályoknak felállítható a következő logikai értéksorrendje: 1. a rendőr karjelzései; 2. a forgalomirányító fényjelző készülék jelzései az áthaladási elsőbbséget szabályozó közúti jelzőtáblák jelzéseivel szemben; 3. a közúti jelzőtáblák, az útburkolati jelek; 4. a forgalmi szabályok.*

(Mindezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a busz ne mehessen egyenesen.)

nopánick (törölt) 2010.06.17. 14:08:30

@_ng_:

OK nyertél... a nyíl erősebb a lámpánál.

Trükkadmin 2010.06.17. 14:50:16

Inkább 00:10-nél figyeljétek a bal oldalt!

asdfélkj 2010.06.17. 16:18:44

Arról feledkezett meg a posztoló hogy a munkálatok miatt a villamospótló autóbuszok nem egyenesen közlekednek hanem a táblának megfelelően jobbra fordulnak. (egy miskolci)

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2010.06.17. 20:57:26

Érden az új 6-os 70-es útkereszteződés körforgalmát is megnézhetitek. Igazi "csoda", mert ilyet még nem láttam sehol...

qqwweerrttzz 2010.06.18. 00:52:17

@asdfélkj:
"Arról feledkezett meg a posztoló hogy a munkálatok miatt a villamospótló autóbuszok nem egyenesen közlekednek hanem a táblának megfelelően jobbra fordulnak. (egy miskolci)"

Én csak azt nem értem, hogy ha jobbra fordul a villamospótló busz és nem megy be az egyirányúsitott Bajcsy Zsilinszkyre akkor a Bajcsy Zsilinszky másik másik végén lévő villamospótló megállóba hogy teleportálódnak a buszok? :D

Itt van a hivatalosan kiadott tájékoztató képe a terelésekről: zoldnyil.hu/images/groups/hirek/468.jpg

jobbról a második kereszteződésről van szó, azaz a Bajcsy Zs. és Soltész N. K. találkozásról. Akinek van jogsija az elvileg nem színvak, így láthatja, hogy 21-es és 21A-a busz balra megy, az 1A-s busz jobbra megy, az 1-es VP (villamospótló busz) pedig jééé, nem teleportálással kerül a Bajcsy másik végére, hanem egyenesen megy bemegy a Bajcsy egyik végén aztán kijön a másik végén. :D

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.18. 01:28:40

Reggel túl messze van................

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.06.18. 10:56:52

Állítólag az építőipar nagy bajban van... Nem is csodálom, ha ilyen minőségiek...
Itt találtam erről egy cikket: www.eptud.org/node/346

pengusz 2010.06.18. 11:09:44

@"autónepper": Biztos suzukis ugye? :)
Nem említetted, hogy egy suzukis mit keres a belső sávban :)

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.18. 12:11:07

@schdl: Ilyet nem csak ott csináltak,egyik haweromnak a Tata-Környe lehajtónál állították meg,és adott a srác nekik 400 Ft aprót,és neki is van ilyen pecsétgyűrűje,mutatta.

Tényleg jó hamisítványok,le a kalappal előttük.

Amúgy ne álljatok meg nekik,mert nagyon erőszakosak,be akarnának nyúlkálni az autódba is. Ott kell őket hagyni,és kihívni rájuk a rendőröket.

titkosgyilkos 2010.06.18. 12:35:41

Ilyen teszkó gazdaságos "buszsáv" Pécsen is van, a busz a megállóból indulva a kanyarodósávon megy tovább (egyenesen), a kiegészítő busz lámpa jelzésére. Persze a többi irányt addig megfogja a lámpa, de elég érdekes dolog forgalomszervezésileg.
Bár vannak itt egyéb érdekességek is, pl. az utca közepétől egyszer csak egyirányúvá váló út (kedvelt vizsgaútvonal)

''autónepper.'' 2010.06.18. 13:26:24

@pengusz: ne is mond...:D de lehet nem suzukis volt.... csak simán faszomöcse...:D

asdfélkj 2010.06.18. 20:18:15

@qqwweerrttzz:

igazad van egy másik járatot tereltek arra és a vp a bajcsy végén fordul jobbra a búza tér felé :D

szakikám · http://autoolaj.hu 2010.06.21. 01:22:55

a "turbó-körforgalmakat" is le lehetne videózni, ott se könnyű eligazodni ha először jársz az adott helyen és egy sima körforgalomra számítasz












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása