Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tanulni kell még az érdi turbó körforgalmat

2010.06.29. 11:49 :: SilentSound

Jelentősebb forgalmú kereszteződésekben, ahol egy sáv nem elég, sok helyen épült kétsávos körforgalom az országban, de az autóvezetők egy része abszolút nincsen tisztában a használatával, pontosabban annak szabályaival, ezért nem ritkák a balesetek. Van viszont egy jó megoldás a probléma kiküszöbölésére, az úgynevezett turbó körforgalom, amiben valójában nem is lehet teljesen körbe menni és már a belépés előtt el kell dönteni, merre szeretnénk tovább haladni. Az ilyen körforgalmak bejáratától kezdve valamennyire fizikai akadályokkal is terelik a népet. Maglew a nemrég átadott, ilyen típusú érdi körforgóról írt egy levelet és küldött hozzá képeket, amikből azért kiválóan látszik, hogy a magyar az leleményes fajta és meglátja a rést a pajzson.

Nem nagyon láttam hírt róla, de örömteli hogy végre átadták a forgalomnak az Érdi turbó-körforgalmat. Igen, azt, ami a legbalesetveszélyesebb 2*2 sávos körforgalom volt, hülyén kitáblázva, mindenki mindenfelé sorolt szabálytalanul.

Most ezt rendbeszedték jópár év után, érdemes figyelni hogy ki merre megy, mert nem tudsz kisorolni a sávok között, lényegében sokkal áttekinthetőbb és biztonságos körforgalom létesült.

Hogy miért nem előbb lépték meg ezt az átalakítást nem értem, hisz amióta megépült az M6-os az ÉRdi tetőig ingyenesen használható, kikerülve Érdet, így valamennyire csökkent a forgalom, mindenesetre örüljünk neki hogy elkészült.

Azért 1-2 extrém szabálytalankodót lencsevégre kaptunk, na ILYET NE csináljunk.

117 komment

Címkék: közlekedés autó kresz körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.29. 13:33:04

@Hati_x:

Hát igen, a klasszikus körforgalom egyik nagy előnye (nehéz eltévedni benne) az elvész ezekben a a bonyolult csomópontokban, az elején is figyelned kell, hova sorolsz be és a végén is, mert csak egy esélyed van kisorolni.

A másik fontos előny (biztonság) elvileg megmaradna, hiszen az a köralak sebességcsökkentő hatásából meg a pofonegyszerű elsőbbségi szabályokból adódna, csakhogy ezeket sajna felülírják a honi autósok szabálysértő trükkjei. Bár azárt még így is jobb a helyzet, mint egy klasszikus kereszteződésben.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.29. 13:35:47

@Mityu: Akinek a rendszáma, az fenyegetőzik, hogy beperel a személyiségi jogai megsértése miatt, aztán küldök neki cserébe információkat, majd mégsem perel be, mert rájön, hogy csomó pénzt és időt bukna rajta. :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.29. 14:18:29

@SilentSound: És ehhez milyen információkat küldesz neki?

Egyébként érdekes lenne egyszer egy posztot olvasni arról, hogy hányszor jelentkezik Nálad érintett és miket írnak. Valami hasonló lehetne, mint amikor a Totalcaron szemezgetnek az anyázó olvasói levelekből. Persze nyilván a személyiségi jogokat tiszteletben tartva, a jelenség az éérdekes, nem a személy... ;-)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.29. 14:21:50

@SilentSound:

És ez sima fenyegetődzés nélkül van olyan, akinek egyéni gondolkodással nem megy? :)))
Amúgy ha a rendszámát ha felírom az mennyivel különb? :)))
(Na most tőled kérdezem, de nem neked köllene címezni, hanem az ilyen fenyegetődzőnek.)

Deszkás 2010.06.29. 14:41:09

@Hati_x: Feleslege, ezek a képek máshol is ott vannak, rendszám nélkül.

rexter 2010.06.29. 14:54:08

nemtom minek kellett 10-100 milkaert atalakitani, par hetre kisebb volt a munakenlkuliseg, vkinek par milla zsebbe, joaz. szerintme teljesen jo volt a regi rendszer.

kovecsesa 2010.06.29. 15:21:59

@ruskyy:

A szegedi körben jól van és lesz!! táblázva nyugodj meg. Felhívom a figyelmed, hogy jelenleg ideiglenes forgalomtechnika van kialakítva a Rókusi krt. felől, mivel a 2-es villamos építése zajlik.
Tehát jelenleg, egy futtatott jobbos van egy egyenes és egy balos. A balosból lesz végleges állapotban egyenes és lesz egy külön balos pluszban. Légyszíves nézd meg a szimulációt a youtube-on (www.youtube.com/watch?v=dB9P5gRjigw). Ott látható, hogy mi a tervezett állapot és hogy fog működni ha teljesen át lesz adva minden sáv a közúti forgalomnak, na meg a tömegközlekedésnek. Ajánlom figyelmedbe a "mi van akkor, ha jön a villamos?" kérdéskört...érdemes tanulmányozni, hogy hogyan befolyásolja a közúti forgalmat.

kovecsesa 2010.06.29. 15:23:03

@SilentSound:
Ha esetleg segítségemet érdemesnek találod szólj, sok mindent tudok a szegedi körről.

kovecsesa 2010.06.29. 15:24:18

@kovecsesa: Ja meg az érdiről is...:) Jók képeim nem? 10 perc alatt kb 10 szabálytalankodó volt...:) Majd megszokják!

Bladika 2010.06.29. 15:29:24

Esélytelen, hogy Magyarországon ezt az emberek megtanulják használni. A simát sem sikerült még, hát még egy ilyet. Földutat a magyarnak!

glinolid 2010.06.29. 15:58:29

Nem értem, mi a baj? Van rendszám és jogosítvány is.

fingerbangs 2010.06.29. 16:06:24

voltam ebben a körforgalomban
rohadjon meg aki kitalálta
kétszer is máshol jöttem ki, mint szerettem volna, és közben kétszer vágtak be elém
ilyen kis sugarú körforgalmat nem lenne szabad 2 sávosra csinálni és nem lenne semmi gond!!!!

szakikám · http://autoolaj.hu 2010.06.29. 16:08:55

Érdekes egy megoldás lett, de szerintem rossz. Ha odakeveredek és nem vagyok rá felkészülve, hogy ez pont-nem-egy-normális-körforgalom, hanem egy forgalomszétválasztós, biztos nem lenne időm felfogni 100 méter alatt, hogy mit kell csinálni. Jó előre ki kellene táblázni.

eml 2010.06.29. 16:22:15

Mi lett volna, ha egy sima egysávos körforgalmat csinálnak, nagyobb átmérővel, és a Tesco- fele menő ágat nem építik bele, hanem azt másik oldalra vezették volna ki? Ja hogy akkor nem lehetett volna átépíteni kétévente.

Volt hozzá szerencsém, szarabb lett mint volt.

A csuklós busz nem ugrat fel azokra a kőcicikre?

dzsaszper 2010.06.29. 16:34:38

@szakikám:jó előre táblázni, és amennyire lehet előre útburkolati jelekkel is jelezni melyik sáv merre megy

dzsaszper 2010.06.29. 16:35:59

amúgy nem jobb egy egyszerű spirális körforgalom?

kovecsesa 2010.06.29. 17:12:24

@dzsaszper: NEM!
Amilyen a magyar autós, és magyar közlekedési morál, szerintem tilos lenne fizikai elválasztás nélkül többsávos spirális körforgalmat építeni. A gömbsüveg nagyon is kell!! Így tényleg meg van akadályozva a sávváltás. Persze hülyékre nem lehet méretezni...:)
Nézd meg a 10-esen lévő félspirál körforgalmat. Ha nincs a két sávban forgalom akkor olyan nyíl egyenesen hasítanak át 60-70el a körön mint a fene.

kovecsesa 2010.06.29. 17:15:10

@fingerbangs: és figyelted, hogy melyik sávban kell behaladnod? vagy csak rutinból beledurrantottál, hogy majd lesz ami lesz? Figyelni kellene a besor táblákra, meg a portálokon elhelyezett feliratokra és ábrákra..és ha nem elég ez még a gyengébbek kedvéért fel is van festve a burkolatra hogy melyik sávból merre lehet menni...mi kell még? Egy hosteslány aki körbevezet kézenfogva a körben, majd lenyom egy puszit búcsúzásként?

kovecsesa 2010.06.29. 17:16:09

@eml: szépen elmegy a csuklós is meg a nyerges kamion is. Amikor kint voltam gond nélkül elment bármi ami bement a körbe. Le lett szimulálva is. Nem gond. Persze figyelmetlen, hülye sofőrre nem lehet méretezni és tervezni.

kovecsesa 2010.06.29. 17:24:32

@eml: egysávos körforgalom? Szerinted mért terveztek ide eleve két sávot? Víccből? Mert nagy a forgalom! Tény, hogy amióta átadták az M6-ost azóta kisebb lett, de még így is nagyobb a forgalom egy egysávos körforgalom kapacitásához. Teljesen egyértelmű, hogy spirális, gömbsüveges, azaz turbó körforgalomra van szükség. Meg kell tanulni, meg kell szokni. Lesznek szóróanyagok remélhetőleg minél előbb és tájékoztató anyag is.

Azért Ti sem gondoljátok, hogy a régi körforgalom jobb volt? Tudjátok, milyen baleseti statisztikája van a hírhedt érdi körnek? Volt olyan, hogy egy nap 3 baleset volt...szint kint állomásoztak a baleseti helyszínelők. Ha jól tudom, akkor havonta volt 10 baleset legalább. Biztos, hogy lesz ebben is, főleg az elején, mert senki nem figyeli azokat a rohadt besor és portáltáblákat, csak megy ész nélkül megszokásból. Meg kell TANULNI hogy figyelni kell a táblákra meg potálokra és a szerint besorolni a körforgalom előtt, majd a körforgalomban követni a sávokat és hagyni had vezessenek meg. Meg kell nyugodni, ha jó a sávválasztás, jó helyre fog érkezni mindenki!

Tesco ág: amúgy de! Nem szabadott volna a Tescot oda becsatlakoztatni. Ez egy hatalmas nagy engedélyezési hiba, aki erre engedélyt adott, ráadásul az akkori két sávos koncentrikus körforgalomnál, annak a fejnek már...hullania kellene. DEhát ez Magyarország, a következmények nélküli ország hazája. DE! Ne hidd, hogyha a Tesco nem csatlakozik oda, akkor a koncentrikus 2 sávos kialakítás jó lett volna, mert akkor mikor átadták a Tesco ág nélkül, akkor is eszméletlen sok baleset volt, köszönhetően a rossz besortábláknak és a koncentrikus vonalvezetésnek.

kovecsesa 2010.06.29. 17:26:12

@Bladika:
Én bizakodom. Szerintem az egysávos körforgalommal nincs már nagy baj, viszonylag jól használják: rugalmasan, gyorsan..persze van kivétel, dehát hol nincs.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.29. 17:48:35

nyjozsi2 2010.06.29. 12:40:02
lehet kicsit többet vezetek mint te szépöcsém, az meg se fordult a buksi fejedben, hogy nem minden van kitéve mindenhol mi? gratulálok...

Pierr Kardán 2010.06.29. 18:02:52

@kovecsesa: "Tudjátok, milyen baleseti statisztikája van a hírhedt érdi körnek? Volt olyan, hogy egy nap 3 baleset volt..."

Ejha...

És még azt mondják, hogy egy körforgalom biztonságos, mert a vonalvezetése csökkenti a baleseti pontokat...

Tehát akkor ez Érden nem volt igaz :-))

Amennyi pénzbe ez turbó körforgalom került, annyiból csinálhattak volna többsávos lámpás kereszteződést is, ott mindenki eligazodna és a baleset is kevesebb lett volna.

benkoo 2010.06.29. 18:03:30

a lámpás kereszteződés való oda... mennyi baleset lesz még itt:D

eml 2010.06.29. 18:06:09

@kovecsesa:
Az nem 10-es, hanem 100-as, most újra 1-es út, a rekordot egy TT coupé tartja benn 90-95 km/h-val.
A legelbaszottabb valami, mert a lentről jövők azt hiszik, ők vannak a főúton, ezért zsinórban nagy fékezések mennek időnként.
Plusz a 90-el hasítóknál több a barom, aki még 30-al sem tud a sávjában menni, és a belsőből a külsőbe hajt be, esetleg a külsőből a belsőbe kívánja elhagyni.
Én néha 3x is megyek arra naponta, úgyhogy tudom hogy egy szar.
Ott a kör előtt meg kellett volna szüntetni az egyik sávot, mert utána úgyis megszűnik. Egysávos kör, és a belsőnek kellene előzősávnak lennie a maradék szakaszon Bia fele.

...Ahoj... 2010.06.29. 18:08:28

@eml: Ha egysávos szélesre csinálod akkor mindig van egy két frankógyerek aki jobbról előzne meg, az meg mégjobban balesetveszéylesebb.

Szerintem ez a legjobb idejében megnézed hogy merre akarsz menni és oda sorolsz be, garantáltan jó helyen fogsz kilyukadni. Hameg megszokásból vezetsz akkor bukta van, majd megfordulsz feljebb aztán próbálkozhatsz újra.

Mondjuk nem értem mi a gond ezzel, szélső sáv érd központ, belső sáv érd elkerülő. Ennyit szerintem nem vészes megjegyezni de ha gond akkor M6-oson döngess végig és nincs ennyi gond vele

eml 2010.06.29. 18:12:03

@kovecsesa:
NAGYOBB ÁTMÉRŐVEL!

Ennek a kfg-nek nem az volt a baja, hogy egy vagy két sávos, hanem azt, hogy szimplán kicsi volt a karika átmérője a forgalomhoz.

kisködmön 2010.06.29. 18:20:18

Érdi körforgalom most,hogy felujitották simán használható.Az más,hogy szokni kell,már ha magyar megszokja:))).Viszont mondjon bárki bármit a kör sugara igenis kicsi.menj végig rajta kamionnal és meglátod milyen kicsi. Más a szimuláció és más a valóság. azért mert valamit számitógépen megterveznek az még nem a tuti.Egyébbként mi a fenének kellett egyáltalán a lámpás keresztezödést megszüntetni?Tényleg elöbbre való a gyorsaság a biztonságnál?

kovecsesa 2010.06.29. 18:27:03

@Pierr Kardán:
Tisztázzunk valamit!

Az érdi körforgalom koncentrikus két sávos körforgalom volt!! Nem sima körforgalom. A sima körforgalommal nincs semmi baj de ez nem az volt.

Jelzőlápmás csomópont: Egy kicsit számoljunk úgy nagyjából a forgalom eloszlással, csak saccra.
- budapest felől:legalább kellene 4 sáv be és két sáv ki (két egyenes egy balos + szabadon futó jobbos be). Most van 3 sáv és egy ki.
- diósd felől: legalább két sáv be és egy sáv ki (egyenes + balos-balos(Bp+Tesco)) Most van 1 be 1 ki.
- Érd Centrum felől: legalább 3 sáv kell be és kettő ki. (egy egyenes-jobbos, egy egyenes, egy balos) Most van 2 be és 1 ki.
- Tesco ág: legalább 2 sáv ki és 1 sáv be (egy balos érd Centrum felé ami közös a 6-os út felé, a másik sávból meg Diósd és Bp) Most van 1 be és 1 ki.

Azt hiszem nem kell hozzá sok ész hogy gyorsan felfogja valaki, hogyha ide egy jelzőlámpás csomópont kerülne, az kicsit drágábban jött volna ki (úgy kb. 3x ennyi). Nem beszélve a hátrányairól:
- 5 ágú csomópont? -> 90s de valószínűbb hogy nagyobb program kellene, azaz várhatnál szépen a pirosnál ülve a kocsidban másfél percet mire zöldet kapsz
- minden irányból, minden irányba biztosítani kell a kanyarodást, tehát csomóponti áganként kell irányítani a jelzőlámpás csomópontot, tehát 5 fázis van!! -> ismét az előbbhez trék vissza, 90s vagy nagyobb program.
- megnövekszik a várakozás, megnő a várakozó forgalom, meg kell növelni a felálláshoz szükséges felületet, azaz a csomópont előtt át kell építeni a felállási területet -> plusz pénz.
- időtényező: amivel senki nem számol. Mennyit kell várni egy jelzőlámpás csomópontnál főleg egy 5 fázisúnál? Legalább 90s. Azért nem mindegy ez a költség sem...csak sajnos ebbe senki nem gondol bele.
- folyamatos üzemeltetési költsége van a jelzőlámpás körforgalomnak, míg a körforgalomnak 0. Itt nem a karbantartásra gondolok, mert az mindegyiknél van, hanem arra, hogy a jelzőlámpákat üzemeltetni kell a "végtelenségig"...azaz fizetni kell az áramot...stb
- baleseti tényezők: ha végre megtanulják használni a turbó körforgalmat, ami egyáltalán nem ördöngősség, akkor semmivel sem lesz jobb egy jelzőlámpás körforgalom, sőt..

Nem akarok senkit meggyőzni, csak kicsit kezdjen el gondolkodni ezeken józan paraszt ésszel. Vezetés közben is ezt kellene tenni, egy kicsi gondolkodni, figyelni a táblákat és a szerint közlekedni. Ebben a körforgalomban pedig legyünk türelemmel, míg megszokják, megtanulják az emberek. Figyeljünk egymásra!!

kovecsesa 2010.06.29. 18:29:47

@eml:
lehet de ez volt az adottság...a minimumból kellett a maximumot kihozni. Szerintem jobb mint volt és ezt nagyon nehéz megcáfolni.

eml 2010.06.29. 18:32:55

@kovecsesa:
Az érdi egy sima kétsávos körforgalom volt.
Semmi nem volt koncentrikus.

90s fázis? És? Firenzében 2-3 perc is van egy piros. Utána 2-3 perc zöld. A teljes fázis van ahol 4 perc. Meg is lendül a forgalom, nincs nagy dugó.

revl 2010.06.29. 18:41:12

A táblákat elnézve eszembe jutott Rejtő klasszikusa: "De uraim, én csak vezetni tudok, a képrejtvényekhez nem értek. Írják ki, hogy mit kívánnak." :))
Félre a tréfával: mit várunk el az átlag magyar autóstól, amikor még a háromsávos autópályán sem tudnak rendesen közlekedni?

kovecsesa 2010.06.29. 18:45:27

@eml:
huha...koncentrikus azt jelenti, hogy egymás mellett "párhuzamosan" futnak sávok...azaz ugyanarról beszélsz.

Egy kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy nincs dugó. Szerinted ha 3 percig áll a forgalom és egy sávon 800 E/h forgalom halad a csomópont felé, akkor a 3 perc alatt 40 autó áll meg (ez durva közelítés) azaz 40*7 m = 280 m hosszú sor keletkezik. Végül is tényleg nem sok...de most komolyan Te belegondolsz abba amit mondasz? Elolvastad és tudod értelmezni amit írtam?

kuki123 2010.06.29. 18:55:05

MAGYARO5RSZÁG

FUCK-YEEAAAHHHH

Laciii 2010.06.29. 19:13:04

Az alsó képeken is látszik mennyire biztonságos amikor jön a meglepődés, hogy "ez most mi a f*sz?!?!" és mennek át árkon bokron.
Érdi vagyok vagy 3 éve, eddig egyszer volt ott necces szitu egy barom miatt, mióta megcsinálták heti egy barom jön keresztbe.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.29. 19:30:55

Simán megszokható,és az őslakosoknak kell figyelni az idegenekre,

Én mondom GYŐRBŐL,ahol van 2 körgeometriás,csak az a gond velük,hogy éjjel is be van kapcsolva a szemafor.

Jobb a forgalomátvivőképessége,az tuti.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.06.29. 19:31:40

@Pierr Kardán:
"Amennyi pénzbe ez turbó körforgalom került, annyiból csinálhattak volna többsávos lámpás kereszteződést is, ott mindenki eligazodna és a baleset is kevesebb lett volna."

A körforgalom használata a rosszul beálított lámpák miatt indokolt, ugyanis JÓL hangolni a lámpákat csak úgy lehet, ha érzékelők vagy kamerák vannak. Amit nagyon drága telepíteni és fenntartani.

Sokan verik a mellüket, milyen okos a magyar. Hát most kiderült, hogy a holland és angol parasztember ügyesebben oldja meg ezt.

Magyarnak maradjon a lámpa, ahol megmondják neki mit tegyen, ahelyett hogy gondolkodna és együttműködne a többiekkel.

Kicsi79 2010.06.29. 19:39:39

Nem rossz megoldás ez sem, de a kétsávossal sem volt gond.

A véleményem pedig az, hogy aki nem képes két vagy többsávos körforgalomban szabályosan közlekedni, vagy túl bonyolult neki, az szépen SÉTÁLJON be a közlekedési főfelügyelethez, és adja le a jogosítványát. Aki ennyire nem képes, az nem alkalmas a járművezetésre.

pakesz (törölt) 2010.06.29. 19:50:27

betonfalat oda vagy kamerat es ahanyszor szabalytalankodik annyiszor 50e

2010.06.29. 19:51:53

@kovecsesa: lehet én volta figyelmetlen immáron sokadjára (akkor hamu a fejemre, de csaknem), de ha rókus felől jössz, akkor a belső sáv festése és táblázása is átver. Ugyanis nem jelzi, hogy onnan mehetsz majd balra, a kosshut lajosra is, nem csak egyenesen a vásárhelyi pál felé. Szóval ez így elég gáz :) Amúgy nincs vele nagy gond, megha eltakarodnak a kamionok egyszer valamikor, akkor jó lesz...

salamander 2010.06.29. 19:56:34

Egyetértek azzal a gondolattal, hogy esetleg így oldjanak meg bizonyos esetekben forgalomszabályozást. DE! Az ilyen helyzetben a tájékoztatás igen fontos.
Igen én ismerem ezt a körforgalmat, hiszen sokszor nap mint nap itt haladok el.
Sajnos a dolog úgy fest, hogy aki nem ismeri ezt a megoldást csak az utolsó pillanatban szembesül avval, hogy rossz sávban áll/halad.
Ekkor már esélye sincs átsorolni mivel záróvonal léte és a magyar udvariassági gesztusok hiánya miatt.

Megoldás, előre kitáblázni, hogy olyan körforgalommal ellátott kereszteződés következik, ahol a belsősávból középre behajtva csak Diósd irányába lehet kanyarodni, a külső sáv pedig a rendes körfogalom szabályai szerint halad.

Na ez ilyen nincs!

(Amúgy az hogy a kétsávos körforgalom belsőköre záróvonallal legyen lezárva ami itt-ott belülről nyitott, én még nem láttam.) Biztos vak vagyok.

KawaBazsy 2010.06.29. 19:58:50

Télleg ingyenes az M6 az Érdi tetőig? Nem is tudtam.. Ha jól olvasom, 4 lehajtót lehet akkor az M0-tól ingyen menni.

anyadmajma 2010.06.29. 20:26:55

Nah, mi a bajotok ezzel a forgalmi akadállyal?
Látnátok Győrben a 3 sávos lámpás körforgalmat. És abból van ám kettő is!:D:D:D Már vagy 4-5 éve.

kovecsesa 2010.06.29. 20:28:39

@salamander:
A tapasztalatok szerint azok használják jól a körforgalmat, akik életükben először járnak erre. És teljesen normális a magyarázat: gondolj bele, ha Te valamerre új helyen jársz akkor sokkal jobban figyelsz, hogy merre kell menni és persze óvatosabban és figyelmesebben vezetnek. Az itt élők, viszont megszokásból mennek a körforgalmon keresztül, azaz úgy ahogy régen...aztán ekkor van a kopp.

Szerintem jól elő van táblázva. Talán annyi igazad van, hogy előbbre is lehetett volna táblát tenni DE hangsúlyozom, hogy minimalizálni kellett mindent, azaz ahol voltak a portálok oda kellett az újakat is helyezni + figyelni kell hogy a tábla mérete ne legyen nagyobb mint a régi, statikai okokból.
Nem értelek: ki van táblázva az amit szeretnél. Fenn van a táblán, hogy melyik sávból hova lehet menni. Az meg, hogy melyik sávba, hát bakker felfestés is van a világon. Mit csinálna egy többsávos jelzőlámpás csomópontban, ahol két balos megy balra? Ott is elő kell táblázni, hogy melyik sávba fog érkezni...hát ott is a felfestés mutatja meg nem?

csabesz77 2010.06.29. 20:28:56

Itt Írországban, ahol élek, rengeteg a többsávos körforgalom, de valamiért az íreknek ez nem jelent akkora problémát! Talán meg kellene tanulni közlekedni! Ha az autosok többsége a szabálytalanságokra fordított idő és energia kb 50 százalékát a KRESZ tanulmányozására fordítaná mennyivel szebb lenne ez a világ!:)

kovecsesa 2010.06.29. 20:40:39

@csabesz77:
Nem teljesen jó a hasonlat: írországban a kétsávos koncentrikus körforgalmat teljesen máshogy használják. Úgy használják a kétsávost, mint ezt a turbó, azaz egy irányból a belső egyenes balos, míg a külső egyenes jobbos. És ez mindegyik irányból így van.
Igazad van ezt itthon nem lehet megtanítani, mert a vezetési morál elég mélyponton van. Viszont ha ilyen szabályok közé szorítjuk a vezetőket, hogy kénytelen fizikai elválasztással ellátott turbóban vezetni, akkor az nagyobb eséllyel menni fog, mint a megváltoztatott KRESZ szabályokat betanítattni a már jogsíval rendelkező 18-100 éveseket...ezért az reménytelenebb.

kovecsesa 2010.06.29. 20:44:31

@csabesz77:
Ja a lényeg: még erre a körforgalomra sincs KRESZ!! Sőt a győri meg a szegedi jelzőlámpásra sincs, se jogszabály. Sőt szabvány sincs a turbóra!!! Ilyen ez a mi országunk...így mennek a dolgok. Ami jó azt olyan nyögve nyelősen, akadozva, ellentmondva...fogadjuk el. Nem értem...ami sok helyen bizonyított és egyszerű, biztonságos, hatékony, egyszerűen felfoghat...mégis ellenkeznek.

lamed 2010.06.29. 21:28:59

Azt nem értem, hogy a körforgalmak közepére miért építenek szinte mindig dombot? Még növényeket is telepítenek (sokszor embermagasságú gaz nő rajta). Egy kisebb körforgalomban nem lehet tőle belátni rendesen, a kanyarban nagyon közel bukkan fel a körben továbbhaladó jármű. Miért nem elég egy térdmagasságú szalagkorlát körbe, esetleg fényvisszaverő nyilakkal? Felette el lehetne látni, áttekinthetőbb lenne.

kovecsesa 2010.06.29. 21:39:26

@lamed:
Szerintem nem az a lényeg, hogy átláss a körforgalom túloldalára. Az viszont, hogy belóg a növényzet a pályába, esetleg az űrszelvénybe, az veszélyes. Domb: a szembejövő gépjármű fényének tompítására alkalmas (éjszaka).

Szerintem kimondottan szép lehet egy körforgalom középszigetén elhelyezett az adott városra jellemző dísz. Szép példa erre franciaország, ahol majdnem minden körforgalomban valami jellegzetesség látható. Persze Magyarországon vagyunk, azaz rendebe is kellene tartani..azaz inkább ne legyen semmi, és akkor nem lesz gond.

HLaci 2010.06.29. 21:41:58

@KawaBazsy:
>télleg ingyenes az M6 az Érdi tetőig? Nem is tudtam..

valszeg nem vagy 1edül... :-))

>Ha jól olvasom, 4 lehajtót lehet akkor az M0-tól ingyen menni.

3at.

a 4ediknél már kapod a sárgalapot... izé.. sárgacsekket... :-))

BiG_ 2010.06.29. 21:51:41

Ilyen körforgalmak, mint a szegedi, vagy ez az érdi, Angliában mindennapos. Volt alkalmam kipróbálni nemrég pár ilyet (jobbkormányos kocsival, balos közlekedéssel, izgi volt :-) ) és ott működik szépen. Ha a hülyeangolok-angolhülyék (copyright: Gyaloggalopp) tudják használni, akkor remélem, az itthoni népség is megtanulja.
Ja, ott előfordult, hogy elbaltáztam. De vagy óvatosan átsoroltam (egyszer dudált rám valami turbóangol), vagy mentem arra, amerre lehet és megfordultam, ahol lehetett. Túléltük :-)

Üdv!

2010.06.29. 21:53:12

@kovecsesa: De van, keresd a "közúti kereszteződés" címszó alatt. Ugyanis jogilag ez nem körforgalom, hanem csak egy standard kereszteződés járdaszigettel, minden megfelelő irányba vezetősávval. (Nem jogilag pontos megfogalmazás, aki ebbe kötne bele, az másszon vissza ahonnan jött, mielőtt megtenné.)

zsoci 2010.06.29. 21:59:38

1, a körforgalom sose biztonságos és nem jó !
2, ez speciel tök egyszerű, akinek ezt tanulni kell attól el kell venni a jogsit.

2010.06.29. 21:59:48

@Lrdx: Mondjuk nem, kint van a körforgalom tábla. Akkor nem, hülye útkezelő. Én simán beszedném.

dzsaszper 2010.06.29. 22:06:17

@kovecsesa: Ha egy körforgalomba be lehet hajtani 60-nal (nem hogy 90-nel) és egyenest áthajtani, akkor az a körforgalom szarul van megcsinálva. Mevannak a forgalomtechnikai eszközök a lassítás kikényszerítésére. Pl. sikán + látványos útburkolati jelek (pl. sok sárga csík keresztbe).

Angliában a többsávos körforgalmakat (sokszor autóutak, vagy amennyire követtem, autópályák(!) kereszteződését) is így oldják meg... Szép sorban 3 sebességhatár tábla egyre csökkenő sebességgel, a végefelé hatalmas SLOW útburkolati jel, aztán bazi sok sárga csík keresztbe, ami kicsit egyenetlen is (gondolom, hogy az alvó kamionsofőrök is felébredjenek), sikán (de minimum egy kicsit élesebb ráfordulás a körforgaloma), aztán körforgalom. Autópályák esetében nem javaslom honosítani, de aki olyan többsávos körforgalmat tervez vagy engedélyez, amin egyenesen át lehet hajtani... hadd ne írjam le, mit kívánok neki...

BiG_ 2010.06.29. 22:19:15

Ilyen körforgalmak, mint a szegedi, vagy ez az érdi, Angliában mindennapos. Volt alkalmam kipróbálni nemrég pár ilyet (jobbkormányos kocsival, balos közlekedéssel, izgi volt :-) ) és ott működik szépen. Ha a hülyeangolok-angolhülyék (copyright: Gyaloggalopp) tudják használni, akkor remélem, az itthoni népség is megtanulja.
Ja, ott előfordult, hogy elbaltáztam. De vagy óvatosan átsoroltam (egyszer dudált rám valami turbóangol), vagy mentem arra, amerre lehet és megfordultam, ahol lehetett. Túléltük :-)

Üdv!

atila68 (törölt) 2010.06.29. 23:12:52

Ezek pont akkora ökrök (én kérek elnézést) mint aki a szemem láttára nekiállt tolatni a körforgalomban, mert elnézte a kijáratot.
Ha elnézem a besorolást, hát kimegyek, továbbhaladok és az első lehetséges helyen megfordulok.
Veszítek pár percet.
Egyszer rossz irányba mentem fel az M3 autópályára az beletelt tizenötbe is.
Ez mondjuk németországban neccesebb mert ott nem 10 kilométerenként vannak a lehajtól.

atila68 (törölt) 2010.06.29. 23:15:31

@zsoci:
A körforgalom mindig biztosnágos, és mindig jó.
Aki nem tudja, hogy kell benne közlekedni az a veszélyes, és nem jó.

VakondM 2010.06.30. 00:09:42

Még mindig sok a paraszt aki a sima körforgalmat sem ismeri, és balra indexel benne amíg el nem hagyja.....

BiG_ 2010.06.30. 01:15:29

Ilyen körforgalmak, mint a szegedi, vagy ez az érdi, Angliában mindennapos. Volt alkalmam kipróbálni nemrég pár ilyet (jobbkormányos kocsival, balos közlekedéssel, izgi volt :-) ) és ott működik szépen. Ha a hülyeangolok-angolhülyék (copyright: Gyaloggalopp) tudják használni, akkor remélem, az itthoni népség is megtanulja.
Ja, ott előfordult, hogy elbaltáztam. De vagy óvatosan átsoroltam (egyszer dudált rám valami turbóangol), vagy mentem arra, amerre lehet és megfordultam, ahol lehetett. Túléltük :-)

Üdv!

BiG_ 2010.06.30. 01:16:25

Ilyen körforgalmak, mint a szegedi, vagy ez az érdi, Angliában mindennapos. Volt alkalmam kipróbálni nemrég pár ilyet (jobbkormányos kocsival, balos közlekedéssel, izgi volt :-) ) és ott működik szépen. Ha a hülyeangolok-angolhülyék (copyright: Gyaloggalopp) tudják használni, akkor remélem, az itthoni népség is megtanulja.
Ja, ott előfordult, hogy elbaltáztam. De vagy óvatosan átsoroltam (egyszer dudált rám valami turbóangol), vagy mentem arra, amerre lehet és megfordultam, ahol lehetett. Túléltük :-)

Üdv!

eml 2010.06.30. 02:18:12

@kovecsesa:
"lehet de ez volt az adottság...a minimumból kellett a maximumot kihozni."
- Hát éppenséggel hely az van ott bőven.

" Szerintem jobb mint volt és ezt nagyon nehéz megcáfolni."
Szerintem szar, de ez relatív

eml 2010.06.30. 02:25:05

@kovecsesa:
"huha...koncentrikus azt jelenti," Stimmt, nem olvastam el elég figyelmesen amit írtál, mert közben TV-ztem és ettem pluszban szólt a telefon...Kevertem az excentrikussal.

"Egy kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy nincs dugó."
- Ne képzeld, én jártam ott. Volt sor, közel 300 méter. Aztán jött a zöld, és az a kb 200 autó mind eltűnt onnan, sőt, 90-el mentünk, mert annyira belendült a forgalom.

Az ennek a módszernek az előnye, ha elmész és megnézed a martonvásári lámpát a 7-es úton, ott megfigyelhető nagyon jól, hogy a közel 30 mp-es zöldön sokszor csak 4 autó fér át, mert időbe telik hogy elinduljanak.

Nem kell elhinni, de vezetek eleget hozzá, hogy zapasztalatból mondom amit mondok.

eml 2010.06.30. 02:27:02

@1 Fószer:
Az egyik győrihez volt szerencsém. Tetszett. Elsőre anyáztam, de az tényleg gyorsítja a forgalmat.

kovecsesa 2010.06.30. 08:09:46

@eml:
Én majd minden héten járok a martonvásári csomópontban...tudom, hogy szar. DE! Ha mellék irányból jössz és mondjuk 2-3 percig kellene állni ahhoz, hogy zöldet kapj...hát-hát. Szerintem nem lennél boldog.
Amit Te mondasz az akkor jó ha
- irányok nagyjából egyenlő kapacitásúak
- vagy ha nem akkor detektoros bejelentkezés van
- a csomópont max 2 fázisú, mert ha több eszméletlen sok idő megy el közbenső időre, hiszen nem 50-el rongyolnak át a csomóponton, hanem 90-el, ergo több idő kell a "sárga" jelzésnek + aki beledurrant a csomópontba szabálytalanul azt is ki kell még engedni.

Na szóval mégegyszer:
- hány ága van az érdi csomópontnak?
- hány fázis lenne akkor, ha mindenhonnan mindenhova kapcsolatot kell biztosítani?
- milyen a forgalomeloszlása?
- hol van hely 300 mes többsávos felállásnak?
- detektoros bejelentkezés kiépítése és ÜZEMELTETÉSE Magyaroroszágon....huh merész!

Szóval amit mondasz annak van realítása, DE nem minden csomópontba! Minden egyes csomópont speciális csomópont és egyenként kell megvizsgálni, majd mérlegelni (költséghaszonelemzés) és az alapján dönteni, hogy akkor mi is legyen az adott csomóponttal. Szerintem jelen gazdasági körülményeink között ez az átépítés a lehető leghatékonyabb és legjobb megoldás lett. Persze mindig van jobb: nem is értem, mért nem csináltak ide egy különszintű lóhere csomópontot, mert szerintem az sokkal biztonságosabb...mert kurva drága lett volna kb 50x ennyi...

kovecsesa 2010.06.30. 08:10:56

@eml:
Írd le, hogy mért! Ez egy kicsit kurta így.
Csak tanulni fogunk belőle és egy újabb ilyen turbónál fel lehet használni.

dzsaszper 2010.06.30. 09:00:13

@BiG_: amúgy meg meg ehetl oldani (és kitáblázni) hogy ha valaki tévesen a belső sávot választotta, az be tudjon sorolni a később nyíló turbó sávba, legfeljebb tesz egy kört.

kovecsesa 2010.06.30. 09:45:12

@dzsaszper:
Ha külső sávban haladsz a turbóban és ott jut eszedbe, hogy a belsőben kellett volna haladnod, akkor ne válts sávot!! Ahogy az előttem szólók is írták többen TESSÉK kimenni ott ahol kivezet a kör aztán visszafordulni és újrapróbálni. Azért jobb ezeknek a körforgalmakban a kapacitása, mint a koncentrikus két sávosé, mert a belső sávban szabályozottan és védve haladhatnak az autósok a kijáratuk felé és nem kell tartani attól, hogy valaki sávot vált és beléjük jön oldalról (normál esetben). Tehát tilos a már melletted haladó sávba sávotváltani.

Más kérdés az ha kinyílik mellett egy sáv, úgyanis abban kocsi még nem jöhet - hiszen pont akkor nyílik ki melletted mikor elmész mellett :) - tehát abba befelé irányba átsorolhatsz balra indexel. Értelme: mellékirányból vissza tudsz fordulni. Mellékirány itt: Diósd és a 6-os. A főirányból illetve a tesco ágból a legbelső sávba érkezve lehetősége van az autósnak, hogy sávváltás nélkül visszaforduljon. Ez egy nagyon speciális csomópont a visszafordulás szempontjából, az általános turbókörforgalmaktól eltér, kivétel. Ez köszönhető az 5 ágúságának, illetve, hogy a főirány 2x2 sávja nem vezetődik teljesen át a körforgalmon.

dzsaszper 2010.06.30. 11:00:30

@kovecsesa: félreérted. Én fordított irányú tévedés esetére mondom. belülről kisorolás helyett + kör, és +1 befele sorolás. Ez az igazán veszélyes jelenleg.

Amúgy a más iránnyal kapcsolatban: helyenként terelő és záróvonallal engedik a kívülről befele sorolást (ld. a totalcar posztját, link SilentSound kommentjében). Ott nem tilos besorolni -- csak elsőbbséget kell adni. Ha ezt a mögötted haladó forgalom kisebb akadályozásával meg lehet tenni, akkor szerintem az oké. Ha meg jelentősebb akadályozás lenne, akkor valóban ki kell hajtani és megfordulni.

Fikk a Nick 2010.06.30. 11:16:47

@SilentSound:
Aki a képeken látható táblák alajpán mellé tud menni, az tényleg maximum kerekesszatyrot vezessen...

eml 2010.06.30. 11:35:39

@kovecsesa: Szerintem egy egysávos, nagyobb körrel rendelkező körforgalom sokkal nagyobb áteresztőképességű.
Például Biatorbágy 1-es út.

- Nagyobb a sebesség benne.
- Jobban kalkulálhatóak a 'hézagok'.
- Belül nincs koccveszély, ami megöli az egész csomópontot, ha koccolnak a körben.
- Könyebb besorolni a nagyobba.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.30. 12:03:04

@eml: A legelső az jól van kitáblázva Győrben,a másik az ÁRKÁDnál,ott van egy tábla hiba,mert mikor kijössz a csomópontból,akkor sávot kell váltanod,mert különben vissza vinne a belvárosba.

Meg az egyik oldalt,ahol az ÁRKÁD van,ott sokan a középső sávból mennek ki az első kijáraton,veszélyeztetve a buszközlekedést,de ez az emberek hibája.
Nekem csak ennyi észrevételem van velük,úgyhogy aki problémázik ezeken a csomópontokon,az tényleg inkább adja a le a jogsiját az örsön,és üljön biciklire.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.30. 12:20:38

@SilentSound: Mekkora gyökér,amelyik írta azt az olvasói levelet a végén.
Gondolom ilyen 50-es éveiben járó ember,akinek ez már felül múlja az agykapacitását.

Szerintem pedig akkor is nagyon faszár sikeredett,valószínű egy fiatal gárda csinálta,mert még a táblák feliratai is jók,országos viszonylatban,mert néha ahogy vannak a kitáblázások az országúton,na az se semmi.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.30. 12:54:28

@1 Fószer: Van az a típusú ember, aki megijed minden változástól, mert a változás csak rossz lehet és esetleg gondolkodni kell egy picit a rutinszerű vegetálás helyett, az pedig bonyolult, fárasztó, különben is hülyeség az egész!

Az is tény, hogy nagyobb arányban vannak ebben a csoportban az idősebbek, de a fiatalok között is meglepően sokan vannak így vele. Majd megszokják ők is. Vagy mennek másfelé. :)

Kovacsla 2010.06.30. 13:07:04

@SilentSound:
Úgy tudom, a közlekedés fejlődése során a megszokás híveiből hasonló viszolygást váltott ki a maga idejében
- az automatikusan záródó ajtó a villamoson
- a mozgólépcső a metrón
meg egy csomó más is, ami tulajdonképpen jó, de legfőbb bűne hogy más mint eddig volt :)

Macibb

Kovacsla 2010.06.30. 13:07:51

Ja, és a Totalcar is éppen most foglalkozott a témával egy egészen alapos cikkben:

totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/06/30/remek_otlet_csak_embereket_ne_engedjetek_oda/1/#szoveg

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.30. 13:08:21

@SilentSound: Akkor kell egy új KRESZ tábla,amin azt kell írni,hogy a "Ej azok a régi jó dolgok imádói ebben a kerszeződésben forduljanak jobbra,az M0-M6 felé,mert különben egy bonyolult kereszteződés következik"

Lehet nem véletlen,hogy beakarják vezetni a 8 általánost alapfeltételnek,mert sokan nem tudnak táblát értelmezni,ha már 4 szónál több van rajta,de ha még 2 szám,az meg már teljes agyhalál.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.30. 13:08:43

@Macibb: Igen, ezt linkeltem be pár kommenttel feljebb. :P

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.30. 14:03:40

@SilentSound: Te gyorsabb voltál,mint a Totalcar.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.30. 19:36:09

@1 Fószer: Nem verseny volt, tökvéletlenül jött ki így.

@Rocko-: Így van, azért Prokee sokkal jobban körüljárta a témát, én csak egy rövid levelet posztoltam.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.01. 00:49:46

@Rocko-: Én megértettem így is képek alapján győriként,én fejemben már meg vannak az alap szituk ilyen helyeken.

Szilizoli 2010.07.01. 08:12:15

@VakondM: Körforgós balra-indexel kapcsolatban csak annyit, hogy segít a bejönni szándékozóknak, hogy bejöhet-e elém, vagy még tovább fogok haladni benne.
Ettől durvább, ha a belépés előtt jobbra jelez, és 2-3 kijáratot halad benne. (általában szőke picsák teszik) Ez szerintem sokkal baleset veszélyesebb!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.07.01. 08:30:14

@Szilizoli: Ennek a jelzésére a jobbra index szolgál(na), ami szabályos, ráadásul kötelező is.

A balra index szimplán hülyeség. Igaz persze, hogy nagyjából ártalmatlan.

Nagy segítségnek semmiképp se mondanám, mert egyrészt a szabálytalan és ritka volta miatt meghökkentő, másrészt ha érted is, mit akar a másik, sajna az index, mint olyan nem nagyon vehető komolyan ebben az az országban.

dzsaszper 2010.07.01. 09:51:50

@1 Fószer: vajon mennyit fizetett a bevásárlóközpont azért, hogy ilyen legyen a sávkiosztás? ;)

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.01. 11:48:09

@dzsaszper: semmit,mert a régi képek alapján,ott nem volt neki sávkiosztás.

Nem sokat,de beszállt pénzzel.

Nálunk is az ÁRKÁD csináltatta azt a csomópontot,mert az volt épület feltételei között,hogy csak akkor épülhet meg,ha megépíti a mégnagyobb forgalom miatt.

Take-it-Easy 2010.07.01. 13:18:03

A 2. fotón láthatónak az ellentétébe keveredtem tegnap: én voltam a külső sávban, a 6-os főút felé szerettem volna elhagyni a körforgalmat, amikor index nélkül a belső sávban haladó kivágott elém, és ő is kiment ott. Fékeznem kellett hirtelenjében, hogy elkerüljem az ütközést. Jelzem, neki "belülről" záróvonal van azon a helyen, ki sem jöhetett volna.
De ugyebár kis országunkban ami nincs betonfallal lezárva... :(

Take-it-Easy 2010.07.01. 13:19:19

@Easyke: bocsika, javítás: 4. fotó. A böngészőm kissé megviccelt...

záporjózsi 2010.07.01. 16:47:23

@1 Fószer: Hidd e, a 30-as éveiben járók között is van ilyen gyökér... Láttam már 70 éves sofőrt is, akit irigyeltem a rutinjáért - meg az érzékszerveiért és a reakcióidejéért.

VakondM 2010.07.02. 01:31:26

@Szilizoli: Nem segít, én ezeket fenntartással kezelem mert nem tudom mit akar. A gond, hogy ő sem. Megtéveszt és kiakaszt :)
De ugye szintén gond a befele indexelő majd kifele csak kihajtó egyén.

Szilizoli 2010.07.02. 07:46:35

@VakondM: Általában akkor alkalmazom ezt a módszert, ha erőszakosan be akar jönni elém, miközben én lendületben vagyok. Nem folyamatosan, csak megvillantom kétszer, hogy "mennék még, ha megengedi"
De a kifelé nem indexelő egoista parasztoknak letörném az irányjelző kart a műszerfaláról.
Minek neki? Úgy sem használja!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.07.07. 21:36:19

@Szilizoli: ámen...Talán a közlekedés legnagyobb szopatása, kifelé nem indexelni..Egyébként ez a "körforgalom" nem jobb és nem is rosszabb mint a régi. Egyszerűen más. Elég sokat használom mindkettőt, bármelyiken átröppentem eddig is.Probléma is ugyanannyi van, talán a mostaniban könnyebb lesz megállapítani a balesetek után, hogy ki hibázott, hiszen itt zárvonalak is vannak, demszkigolyókkal...azonban egy dolog tény. A 7-es főúton eddig nem volt reggel dugó. Mostmár ezt is megértem, hogy közepes forgalomnál szombaton reggel nem tudok kifordulni a balatoni útra..Minden évben új szopás.-))

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.07.16. 11:32:45

Az új körforgalom még nagyobb fos lett mint a régi. A régit sem tudta senki használni, ezt se tudják.
Az első kihajtásra kellet volna külön kanyarodó sávot csinálni (pl.ahogy most van Diósd felöl érd központba), akkor sokan nem hajtanának be a forgóba. Hely az éppen lett volna rá.A másik, meg a tecsót nem ide kellett volna bevezetni. No meg érd központjába berakni a sok körforgót, az se volt normális. Ritkán járok arrafelé, de volt hogy óriási dugó volt (ja a gyalogosok miatt).

nzolta 2010.07.22. 12:09:10

Aki nem tud közlekedni vagy nem ismeri a szabályt vagy áthágja a szabályt nem tartja be
az ezután is balesetet fog okozni amikor ott lesz az ideje.Hogy valóban turbós körforgalom majd kiderül évek múlva ha helyre áll az építőipar és a forgalom megindul mert ugyebár egyenlőre jelentős forgalom csökkenés van.
Annyit hozzáfűznék még hogy a központból egyértelmű a tábla jelzi a belső sávból merre lehet haladni- a Tescotól abszolute nem lehet tudni merre kell menni így balesetveszélyes.
Másik ha véleményem szerint a kettő sávos körforgalomba közlekedőknek megadja az elsőbbséget az új körforgalomba belépő autó a körforgalomba levő szabályosan vált sávot nincs baleset nem lehet baleset a körforgalomba.
Aki ott balesetet okoz az vagy nem tud több sávos úton közlekedni vagy nem ismeri az elsőbbségadás kötelező táblát.Nekem eddig nem okozott gondot a körforgalom most viszont "Tescóból jövet eltévedek és idegesít hogy nem tudom merre kell menjek a buckákból lehet találgatni ... :) " Majd 2 év múlva megközelítőleg kiderül hogy valóban ez a turbós vagy a normál.
De mint mondtam aki tud közlekedni annak nem okozott gondot soha a körforgalom és nem is fog.

szegedbicaj 2011.06.27. 22:39:25

Ezek közül az autósok közül, hánynak nincs jogosítványa? KRESZ-ismeret? Járműkezelés? Mindezt másfél tonnás gyilkológépekkel. Szánalom.

CSI












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása