Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lada tarolt várakozókat a villamosmegállóban

2010.07.06. 10:52 :: SilentSound

Melegben romlik az emberek koncentráló képessége, megnövekszik a reakcióidő, légkondi meg nincs minden autóban, de amelyikben van, azt sem feltétlenül szereti mindenki használni. Ma reggel az Üllői úton a Szarvas csárda térnél mentőt borített fel egy autó mielőtt arra jártam, ott is állt egy ideig a villamosforgalom, ahogyan tegnap az 14-es vonalán is, amiről Darren számol be nektek egy fényképpel kiegészítve mondandóját. Elég csúnya baleset volt ez is.

2010. július 5-én, hétfőn, Budapesten késő délután egy Lada típusú személygépkocsi csapódott a 14-es villamos Róbert Károly körúti, Újpest felé irányuló megállójába (a Kika és a Domus környéke). Az esetet munkából hazafelé jövet láttam, mikor is fel akartam szállni a villamosra.

Mivel a baleset pillanatában nem voltam ott, egy szemtanút kérdeztem meg, hogy volt-e sérült, és mi történt. Az ő elmondása alapján a Lada a felüljáró felől érkezett majd kanyarodott jobbra a Lehel útra Újpest irányába, amikor is egy gyalogos a Lehel úton átszaladt előtte. A Lada fékezett, de elveszítette uralmát az autó irányítása felett, a megálló padkájának ütközött, megpördült, majd 180°-ot fordulva oldalával a megállóhoz csapódott.

Azt nem tudom, hogy az autó vezetője megsérült-e, de a villamosmegállóban egy ember biztosan súlyosan: beszorult a megállóban lévő oszlopok és a Lada közé, a várakozó utas hasfala felszakadt. Egy másik illetőt pedig kereztüllökött az autó az oszlopokkal határolt üvegen át.

Remélem, senkinek sincs maradandó sérülése, mielőbbi gyógyulást kívánok a magam – és gondolom, a kedves Olvasóim – nevében!

Aki esetleg többet tud az esetről, kérem, jelezze!

94 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset veszélyes villamos gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 11:12:38

el kellett volna csapni a gyalogost...

Hati_x 2010.07.06. 11:16:02

ez a baj a villamossinekkel.
a kocsi megcsúszik rajta a bicikli kereke meg beszorúl.
de a sérülteknek jobbulást kívánok

Leadfoot 2010.07.06. 11:23:16

@Hati_x: Villamossín ide vagy oda, élek a gyanúperrel, hogy kicsit túl nagy volt a tempó. Vagy valami műszakilag nem volt okés (pl. slick gumik).

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 11:31:03

@Leadfoot: gyakran nem járok arra, de abban a kanyarban a kereszteződő sínek annyira csúsznak, hogy még nem sikerült olyan lassan mennem, hogy egy-két centit ne csússzon a kocsi. nem 80-nal szoktam kanyarodni...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.06. 11:34:31

@xaba99: Én viszonylag gyakran járok arra, de nem szoktam csúszkálni. Egy-két centit megcsúszni pedig nem ugyanaz, mint ami itt történt, ahhoz azért kell a túlzott tempó, hogy letarold a megállót, fel kell ugratni a járdaszigetre is ráadásul. Egy ilyen autó valószínűleg nincs tökéletes műszaki állapotban, ha mindemellett túl gyorsan is kanyarodott a sofőr, aztán rosszul reagálta le, kész is az egyenlet a balesethez...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.07.06. 11:35:36

Jól ismerem én is azt a kereszteződést. Minden kocsi megcsúszik egy picit, mivel az 1-es vonala ott ágazik le a kocsiszín irányába.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.07.06. 11:38:47

@SilentSound:

Annyi, de ha rá kell fékezni egy gyalogos miatt, és pont a sínek ívén mész, könnyne lehet belőle baj.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.06. 11:42:37

@Darren79: Nekem ilyesmi megcsúszásom egyszer esőben volt a Gyáli út és Könyves kereszteződésében balra kanyarnál. Azért ha figyel a sofőr és észnél van, akkor meg lehet előzni az ilyesmit. Valószínűleg a gyalog meg az autós is hibázott, aztán ebből lett a baj.

crey7 2010.07.06. 11:45:32

Az a baj, hogy ebben a kereszteződésben (elég forgalmas a Róbert K. krt. miatt), mindig látok szabálytalanul közlekedő gyalogost, akinek derogál lemászni az aluljáróba. Az egy dolog, hogy az éjszaka közepén az éjszakairól leszállva így sétálgatnak át - mert a forgalom 0, de napközben életveszélyes.

Gyalogost tüzifának.

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.06. 11:45:59

50-50%, A ladás is hibás, meg a gyalogos is. A biztosító nem fizet. Aki pedig nem tud síneken vezetni, ne kapjon jogsit Bp-en.

Rocko- 2010.07.06. 11:48:43

"mikor is egy gyalogos a Lehel úton átszaladt előtte"
...

qwertzu 2010.07.06. 11:49:19

Jah, valószínűleg túl gyors volt, és nem ismerte a környéket / villamossíneket. Durva helyzet.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 12:06:44

@Darren79: főleg, ha a kormányra is ráránt egyet.
elém egyszer kanyarodás közben kiszaladt egy macska. ott senkinek nem lett baja, de azóta nem rángatom a kormányt...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 12:07:59

@Mighty: a villamos- meg mozdonyvezetőknek biztos...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.07.06. 12:14:04

gondolom a gyalogos köddévált, így majd mindent rávernek az autósra szokás szerint -.-"

Peetee 2010.07.06. 12:36:56

A gyalogos aki tk. a balesetet okozta bizonyára előkerült....hát persze....
A Lada bizonyára 49km/h sebességgel közlekedett, ezért pörgött-forgott-csúszott a száraz aszfalton, padkákon át vagy 40métert.

F@szért nem figyleünk jobban. Ez elkerülhető lett volna.

cork77 2010.07.06. 12:55:52

Lehet hogy hirtelen én emléxem rosszul, de: ha a Róbert K.krt.-ról kanyarodott a Lehel útra a felüljáró felől érkezvén jobbra kis ívben, akkor ott nem keresztezi a villamos síneket, mert az ott valóban jobbra,de nagy ívben fordul. Ha a Lehel úton keresztezem a Róbert K.krt.-t az állatkórház felől, akkor valóban megdobnak a sínek nagy tempónál. Itt tehát csak a nem megfelelően megválasztott sebesség lehet a hunyó, illetve egynéhány műszaki hiányosság.

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.06. 12:59:39

@Mighty: A gyakorlatban kellene. Budapesten tucatnyi olyan hely van, ahol villamossínen lehet krosszozni (megcsúszni, korrigálni) vezetés tanulás közben. Kossuth tér (2,2A villamos) Kispest Ady Endre út (42), Bécsi út (17), Élessarok (3), Mester utca (21, 21A), meg még a 24, 28, 37, 62, 69 vonalán egy csomó helyen. És szerintem kihagytam egy párat.

Minden kerületben meg lehet találni a megfelelő helyeket, és "ráhajtani" a tanulóvezetőt, hadd szokja. Szerintem aki Bpesten tanult vezetni, az óhatatlanul találkozott ezekkel a helyekkel - a szerencsésebbje akár esőben is.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 12:59:50

@cork77: rosszul emlékszel, mert ott megy a sín a kanyarodó sávban

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 13:00:47

@tundrazuzmo: és aki nem abban az 5 városban lakik, ahol van villamos, azzal mi legyen?
kötelező legyen budapesten vezetni tanulni?

bikila 2010.07.06. 13:01:52

Elég sokszor kanyarodtam már be ott motorral (vizes úton is) és ha normálisan megy az ember, nem csúszik meg.
A gyalogos persze bezavart a képbe...

bikila 2010.07.06. 13:05:34

@xaba99: Nem, de pl. csatornafedő, útburkolati jel, stb... azért minden településen van és az jobban csúszik mint az útburkolat (főleg vizesen). Ezeket meg érdemes lenne megtanítani a vezetni tanulóknak - itt főleg az autósokra gondolok, mert a motoros jogsi megcsinálásakor az oktató normális volt és ezeket elmondta - viszont mikor autóra tettem le a jogsit, akkor szó nem esett ilyenről...

PR32 (törölt) 2010.07.06. 13:05:56

ott 70-es tábla van még? (tényleg nem tudom, csak kérdezem)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.07.06. 13:17:08

@PR32:

Nincs tábla, a Lehel úton 50 a megengedett.

PR32 (törölt) 2010.07.06. 13:19:16

@Darren79: köszi. akkor már én sem értem, hogyan tudott addig elpattogni az a kocsi, ha 50-nel ment. :(
(ettől függetlenül az átszaladó gyalogosnak kellene most a kórházban feküdnie...)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.07.06. 13:19:19

@RosszQtya:

Ezt nem tudom. Későn értem oda. :-(

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.07.06. 13:21:54

@PR32:

Nem a tábla lassít egy járművet, hanem a használatba vett fékberendezés. :-)

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.06. 13:26:41

@xaba99: Statisztikailag igazolható (semmilyen adatom nincs, de az ellenkezőjéről sem), hogy azok aki nem villamosos városban tanultak vezetni, azok ott is fognak közlekedni - ergo: nincs probléma.

Az a néhány ezer kivétel, aki vidéken tanult, és mégis feljár Pestre, az valószínűleg soha nem keveredik ilyen utcákba, mert le sem mer mozdulni a bevezető utak - Hungária körgyűrű - Nagykörút háromszögről.

Aki meg mégis Bpesten fog élni vidéki jogsival, az pedig az első pár hónap alatt - a Pesti forgalom egyéb "sajátosságainak" megtanulása mellett - magába fogja szívni a villomssínekkel kapcsolatos értékes tudást is! :)

hawkeye 2010.07.06. 13:29:38

Bocs, de emlékeim szerint ott aluljáró van.

Mit keresett a gyalogos az úttesten?

Meglépett a Nyírő zárt osztályáról?

HPL 2010.07.06. 13:30:03

Az egy dolog, hogy szakadjon meg az ilyen átszaladgálós gyalogos (szerencséje, hogy a sofőr ki tudta kerülni!), de az az érzésem, hogy a Lada vezetője nem éppen a megfelelő sebességet választotta a kanyarodáshoz.

PR32 (törölt) 2010.07.06. 13:34:27

@Darren79: :)
az is csak akkor, ha használatba veszik. ez a pöcs is csak a gázt tudta nyomni... :(

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 13:36:28

@tundrazuzmo: a sok pestit meg alföldit meg vigyük vezetni tanulni a mátrába, mert nem tudnak még nyáron sem elindulni egy alig 20%-os emelkedőn, nemhogy télen.
a bakonyi betyárokat meg vigyük vezetni tanulni az alföldre, nehogy megszédüljenek a sík terepektől.
sőt, legyen sivatagi homokdűnés és gleccseren szöges gumival vezetés is az oktatás része. meg vigyük angliába is a tanulókat, hadd szokják a baloldali vezetést.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.06. 13:40:02

Mutatok én nektek szebbet is,sok szép képpel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

www.kisalfold.hu/gyori_hirek/fejre_allt_egy_renault_a_keresztezodesben/2167142/

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.07.06. 13:43:47

azt se felejtsük el, hogy ott a sin mellett van azokból a demszkygömbökből 2 utcányi hosszan..

Leadfoot 2010.07.06. 13:55:09

@Darren79: Azt azért ne akarjátok nekem bemesélni, hogy 50-nel vagy akár 60-65-tel haladva ettől ekkorát tud csúszni egy autó...

PR32 (törölt) 2010.07.06. 13:59:17

hmmm... nem egy félig szétrohadt zsiguli, valószínűleg nem műszaki hiba volt.
galeria.velvet.hu/blogok/2010/07/05/villamosmegalloba_hajtott_egy_autos_a_xiii_keruletben/?current_image_num=1&image_size=l
streetracer hülyegyerek talán?

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.06. 14:07:56

@xaba99: Igen! A kedvencem az "ötösben a váltó gurulok le a hegyről, fékezek bőszen" típusú hegyi vadász.

A baloldali vezetésről meg a jelen politikai helyzetben legalább 4 évig ne essék szó! :)

Hati_x 2010.07.06. 14:21:32

meg azt vettem még észre, hogy egy időben az olyan kereszteződéseket ahol villamos is keresztezte azokat valamilyen gumis módszerrel oldották meg (ilyen volt a Könyves K. krt és Gyáli út kereszteződés, Könyves K. és Kőbányai út).
majd miután ezek esős időben úgy csúsztak mint a picsa és ezáltal sok volt a baleset le is cserélték betonlaposra.
na majd keresek valami képet amitől érthetőbb lesz az egész

PR32 (törölt) 2010.07.06. 14:28:37

@Hati_x: ja, és lehet, hogy csúszik, de kevésbé dobja meg a kocsit.

Hati_x 2010.07.06. 14:37:40

@PR32: ez így van.
lsd. : Lurdynál lévő kereszteződést, hiányos aszfatl kicsit magasabban lévő sinek és mire átérsz rajta már adhatod is le a kocsit a roncstelepre.
ellenben a gumis cucc meg csillapítja ezt az egészet és olyan mint ha átsiklanál rajta.

isti77 2010.07.06. 14:38:15

@HPL: és akkor ki volt szerinted a hülyébb? A gyalogos, vagy a ladás?

Az biztos, hogy a gyalogos szabálytalan volt, mivel semmi keresni valója nem volt ott az úttesten, erre van az aluljáró, amitől viszont jónéhányan irtóznak a jelek szerint (ezt naponta van alkalmam a Flórián téren is megfigyelni).
A ladás nem biztos, hogy szabálytalan volt, nem kell feltétlenül száguldani ahhoz (főleg egy Ladával, emlékeinkben még élhetnek, milyen csodás menettulajdonságai vannak), hogy egy kanyarodás közbeni vészfékezésből megpördülés legyen. Egy 40-50 km/h sebességgel végrehajtott kanyarodás közbeni hirtelen satu simán végződhet így ezzel az autóval. Nincs is messze a kereszteződéstől.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.07.06. 14:39:30

@PR32:

Ki akar itt bármit bemesélni? Kanyarodott, megcsúszott, gyalogost kaszált.

PR32 (törölt) 2010.07.06. 14:46:08

@isti77: anno tanuló koromban 60-70 között haladtam csodálatos Skoda 120L típusú személygépjárművemmel, amikor ónos esőben egy balos kanyarban keresztbe fordultam, aztán még tovább - össz 180 fokot sikerült forogni.
Na, ott és akkor nem csúsztam el ennyit, és egy kis hókupac megfogta a kocsit az ároktól (annyira kicsi kupac volt, hogy az autó alja nem hagyott benne nyomot).
A csóka szvsz nem 50-nel ment. Nem vagyok traffipax, nem tudom igazolni sem, amit mondtam, de elég biztos vagyok benne.

PR32 (törölt) 2010.07.06. 14:47:50

@Darren79: ezt biztos nekem címezted? :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 14:54:21

@PR32: a kis hókupac jobban megfogja a kocsit, mint a járdaszegély, és főleg nem dobja meg.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 15:02:05

egyébként nézegetm a helyszínt, és bár a kanyart elég tempósan is lehet abszolválni, füleg a bal sávba átsodródással.
de elég ha az ember 40 körül megy, és ha a gyalog a két aluljáró között fut át, és jobbról támad. ekkor ha a sofőr balra rántja a kormányt, és satuféket nyom, a síneken pont úgy csúszik meg, hogy telibekapja a megállót. főleg, ha rutintalan, vagy nagyon megijed a gyalogtól.

Alex3000 2010.07.06. 15:02:14

Az átszaladó gyalogost nem verték meg?

BMW4EVER 2010.07.06. 15:06:58

ittas cigány,jogsi nélkül?? nanáá...

ha az orrom előtt történt volna a helyszínen agyba-főbe vertem volna:S

PR32 (törölt) 2010.07.06. 15:07:32

@xaba99: nem tudom eldönteni, járdaszegélynek szerencsére még nem mentem.

Tornado86 2010.07.06. 15:07:41

No igen: a villamossín az villamossín, itthon is találkozok vele bõven, mégse okozott eddig galibát. Annyi az egésznek a trükkje, hogy nem szabad kanyarban keresztezni.

PR32 (törölt) 2010.07.06. 15:10:25

@xaba99: Livin' on the edge? És ha az ott álló villamostól riad meg az autós? Vagy beszáll egy méhecske? Ha 40-nel úgy meg tud csúszni, hogy a megállóba rohanjon, akkor lassítson 30-ra!

Leadfoot 2010.07.06. 15:11:20

@BMW4EVER: Ez valami új infó? Vagy csak a szokásos "a cigányokon kívül soha, senki nem okoz balesetet" okfejtés?

Egyébként meg kelljen jogsi a gyalogosoknak is... :-)

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2010.07.06. 15:13:52

Gyanítom, hogy driftelés kísérletének gyanúja forog fenn, azért lett ez a vége:) Száraz időben ezt másképp nehéz kivitelezni, sín ide vagy oda.

BMW4EVER 2010.07.06. 15:23:57

@Leadfoot: nagyon véded őket...
nem tudom,de azt te is gondolhatod hogy ez sehol nem fog elhangzani,ha esetleg kisebbségi vezette.sose tudjuk meg:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.06. 16:06:22

@PR32: próbált lassítani, azért csúszott meg ;)

Marcellusca 2010.07.06. 16:25:15

Szerintem meg hüjjje a bloggazda, mer' nem is az 1-es vonalán vót, hanem a Lehel utcán, a 14-es vonalán. :)))

Még jó, hogy van aluljáró, hogy a gyalogosok biztonságosan átkelhessenek.
Egyébként mindennapos, hogy a villamosmegállóból átszaladnak a buszmegállóba, ha látják, hogy az hamarabb jön.

Amúgy gyalogosok nélkül is elég sz@r az ottani jobbra kanyarodás. Egyenetlen az út, villamossin.

Gondolom az átszaladt gyalogos nem a Nyírő Gyulában fekszik most. :)

A balesetet szenvedetteknek meg jobbulást!
Remélem nem lesz maradandó a sérülésük!

Marcellusca 2010.07.06. 16:32:03

@xaba99: Miazhogy! :)))

A hétvégén, M5-ön közlekedve, azon gondolkodtam, hogy ugye Bivajbasznád-alsóról is kiviszik a tanulókat valamelyik ótópályára? :)))
Mer' egyébként nem lehetne ennyi birka a zótópályákon. :D

"streetfighter" 2010.07.06. 16:46:41

Ha szabálytalankodik, és egyenesen megy tovább a kanyarodó sávból, akkor nem lett volna baleset. :)

Viccet félre téve, szerintem sem kell nagy sebesség ahhoz, hogy valaki úgy becsapódjon a megállóba. A gyalog biztos jobbról jött ő balra rántotta a kormányt és kész is.
A megálló közel van! www.norc.hu/street-view/

Бабаяга 2010.07.06. 17:38:06

Hát igen, ha csúszik az autó rosszul megválasztott sebesség mellett, akkor lélekjelenlét és egy nagy adag iq is kéne. Ezért szavaznék arra, hogy középiskolai végzettséghez kössük a jogosítványt és annak meghosszabbítását.

mohaa 2010.07.06. 18:26:56

@BMW4EVER: Attól a sérülteknek biztos jobb lesz.

GG81 2010.07.06. 19:22:51

fejlövés az autó sofőrjének!

Kicsi79 2010.07.06. 19:48:35

@1 Fószer: Minden francia fejreáll? Akivel én ütköztem, az egy Peugeot volt. 50-el sem mentem, mégis tetőre fordult. (Hozzáteszem, ő jött a piros lámpán.)

taddeus 2010.07.06. 20:34:33

Hi,

1) ott voltam, az én hívásom futott be elsőnek a mentőkhöz
2) már elküldtem egy hosszabb levelet a blog-nak, mert ide nem hiszem, h beférne kommentként
3) sofőr, 30-40es fehérbőrű férfi, kocsi tetőantennáján magyar trikolor vászoncsík, mint a képen is látszik (nem kisebbségi, egyszerűen állat módjára vezetett)
4) csak a végeredményre értem oda, aki jár arra, tudja, h szabályosan csak a jobb oldali padka mellől lehet bekanyarodni egy 80fok körüli 2 sávos útra, amit 30cal bevéve is csak a belső sávban kötsz ki és ebből a helyzetből kanyarodva szerintem nem is érinted a sínt, de holnap megnézem!
viszont ha a felüljáróról jössz, akkor a külső sáv mellett egy buszöblöt megkerülve alakul ki a jobbra sáv, amit az "ezt a sárgát még elérem" hozzáállással NEM_KISOROLVA_A_JOBBRA_SÁVBA "könnyebben" be lehet venni a külsőből, ami mint a példa is mutatja nem lehet megoldás!
5) a sofőr beragadó gázpedálról üvöltözött, nem kiugró gyalogosról
6) semmilyen féknyomot nem láttam!!!
7) gondoljuk már végig, h jobbra kanyar közben a megfelelő tempónál kiugrik eléd egy gyalogos, akkor mihez kell 20 méter, egy kétsávos út, egy egész vasszerkezetű villamos megálló, egy fél nyolcast leírni, mire megállok??? ergo gyorsabban jött a kelleténél!

remélem a levelem hamarosan kikerül ide, mert sokkal részletesebb.

jobbulást a sérülteknek!!

schdl (törölt) 2010.07.06. 21:49:36

Ezek a motorosok! :D

Jobbulást mindenkinek!

eml 2010.07.06. 22:35:18

@SilentSound:
"Egy ilyen autó valószínűleg nincs tökéletes műszaki állapotban,"

Negatív előitélet! De pont tőled?

Perillustris 2010.07.06. 22:55:28

@crey7: "akinek derogál lemászni az aluljáróba."

Pedig annyi vonzó dolog van egy húgyszagú, csövesek és késes Rómeók által előszeretettel látogatott aluljáróban. De ezt honnan is tudnád, hiszen te csak átsuhansz felette.

@Rocko-: "mikor is egy gyalogos a Lehel úton átszaladt előtte"

Sajnos a villamossín miatt nem volt elsőbbsége, hiába kanyarodott az autó.

@hawkeye: "Mit keresett a gyalogos az úttesten?"

Sietett. :P

@Marcellusca: "Még jó, hogy van aluljáró, hogy a gyalogosok biztonságosan átkelhessenek."

Nézőpont kérdése: szerintem az aluljáró az autósok kedvéért épült, nem a gyalogosok miatt.

@taddeus: "a sofőr beragadó gázpedálról üvöltözött, nem kiugró gyalogosról"

Zavar a zűrben. Mindjárt kiderül, hogy okafogyott a poszt kommentjeinek fele.

[mike] 2010.07.06. 23:18:44

Ladát nem ismerők figyelmébe: aki nem szokott hozzá a kormány holtjátékához, az valószínűleg egy satufék hatására könnyen keresztben találhatja magát az úttesten, mert nem tud időben korrigálni. Jobbra-balra-jobbra kombináció. Iszonyú szar érzés. Valószínűleg itt is ez történhetett. Édesanyámmal is történt hasonló, ő éppen egy lámpás kereszteződésben fordult rá balra egy 2x2 sávos útra, mikor is a szembejövő úgy gondolta, hogy a piros lámpához érkezve előzés gyanánt csinál magának egy harmadik sávot, természetesen a záróvonal rovására. A satufékre a lada szinte teljesen áthúzott balra, így a két autó között éppenhogy sikerült átvészelni a frontális ütközést. Óriási szerencséje volt....

esef 2010.07.07. 09:32:07

@Leadfoot:
Ha igazi slick gumi lett volna, azzal nagy tempónál is befordul.

xaba99:
@Darren79:
Én is szoktam ott kanyarodni, igaz nem ész nélkül, nekem soha nem csúszott még meg az autó. Ráadásul erősebb egy ladánál és a súlypontja is magasabban van.

@isti77:
Nem feltétlen irtóznak a gyalogosok az aluljárótól. Pl. anyám is mozgássérült, nem tud lemenni és feljönni a lépcsőn, csak komoly fájdalmak árán. A rámpás rész felé meg kurva nagy kerülő (Flórián tér), amit szintén nem mer/tud bevállalni. Talán majd 3 év múlva ha a műtéti várólista elejére ér...
Ettől függetlenül van az az alfaj, aki lustaságból nem lépcsőzik.

Yautja 2010.07.07. 09:46:47

Nem védem se az autós, se szabálytalan gyalogost.

Helyszíneltek pont, mikor arra jártam.

Elég rossz keresztezős, sokan használják előzésre is a kanyarodót.
A sáv a Hungárián, pont a kanyar előtt leszűkül :(

A ladák tényleg nem a kitűnő menet tulajdonságukról híresek (használtról beszélünk, alapon kb 25 éves autóról).

A balesethez hozzájárulhatott, az úgynevezett "cicik", amik a villamospályát elválasztja az útesttől, ez is megdobhatta az autót.
A kerekek biztos nem lehetek jók, ebben a kategóriában, nem költenek gumira, de sokan mások se....
A legtöbb taxis életveszélyes köpenyekkel szállítja az embereket, tisztelet a kivételnek...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.07. 09:50:30

Az imént tettem ki új posztként azt a levelet, amit attól az embertől kaptam, aki elsőként ért oda a baleset helyszínéhez, részletes beszámoló itt: autozz.blog.hu/2010/07/07/nem_tudom_feldolgozni_a_tortenteket

mi nem foglalt még 2010.07.07. 09:50:58

lehet hogy nem vagyok nagyon képben de ha a vidámparki felüljáró felöl jövök ott jobbra a külsőből lehet kanyarodni, ott hol keresztezem a villamos sineket?

Perillustris 2010.07.07. 09:51:32

@esef: "Ettől függetlenül van az az alfaj, aki lustaságból nem lépcsőzik."

A lustaság fél egészség.

esef 2010.07.07. 10:03:17

@mi nem foglalt még:
A kocsiszínbe menő villamosoknak van egy ívük a körútról a Lehel útra. Azt keresztezed. De az akkor is ha egyenesen mész tovább az Árpád hídnak. (Azon vajon miért nem szállt még el senki?)

belekotyogok 2010.07.07. 11:35:57

@Marcellusca: Miért is?
Az egy para hely. Jó nagy, sötét, tele vidáman csordogáló húggyal, ráadásul a 14-es vilinek van egyfajta randomizáltsága a menetrendet illetően. Ja, a 105ösnek is, de arról tudható, hogy miért késik.
Amúgy nekem is az az érzésem, hogy az aluljárót tényleg nem a gyalogosok miatt találták ki...

belekotyogok 2010.07.07. 11:38:19

@Marcellusca: Miért is?
Az egy para hely. Jó nagy, sötét, tele vidáman csordogáló húggyal, ráadásul a 14-es vilinek van egyfajta randomizáltsága a menetrendet illetően. Ja, a 105ösnek is, de arról tudható, hogy miért késik.
Amúgy nekem is az az érzésem, hogy az aluljárót tényleg nem a gyalogosok miatt találták ki...

Silent Bob 2010.07.07. 11:59:49

@crey7: Mindig látok egy-két paraszt autóst, aki beszorul a kereszteződésbe, mert átmegy a piroson. Ezért kell mindig ott állni 3 rendőrnek. Az autózás szégyene az a kereszteződés.

VakondM 2010.07.07. 12:58:58

@xaba99: Csak ne legyen agyhalott, fizikát mindenki tanult és köztudott, hogy a gumi a fémen csúszik. De ebben a balesetben sem igazán a műszaki rész a hibás, hanem a mentalitás volt a szokásos. A szabálytalan gyalogos, a relatíve gyorshajtó autós és persze jellemző módon ismét a vétlenek szívtak 2 hülye miatt.

VakondM 2010.07.07. 13:00:14

@Perillustris: A lépcsőzés meg jót tesz a szívnek :) Akkor ez a másik fél.

VakondM 2010.07.07. 13:01:51

@esef: A rossz gumi az bizony sokat ront a helyzeten. Ladán ritkán látni Michelint vagy más márkát. Nekem az van az autó alatt, érezhető volt a különbség csere után.... De ugye sokan vannak úgy, hogy benzint is csak azért vesz mert anélkül már tényleg nem tud menni a zautó...

esef 2010.07.07. 13:14:53

@VakondM:
Ne is mondd. Nekem sem prémium gumi van rajta, de nem is a leggagyibb. Ellenben ismerek olyat, aki a leggagyibbat rakja rá, mert gumi ez is, az is...

Perillustris 2010.07.07. 15:12:34

@VakondM: Erre egy boka- vagy lábtörés után visszatérünk (ne legyen ilyen persze).

efhábé 2010.07.07. 15:12:36

@Marcellusca: Napi szinten járok arra, de annyira nem érezhető a villamossín kanyarodás közben, hogy meg kellett néznem norcon, hogy tényleg ott van-e. Az út sem olyan vészes (az ott szar nagyon, ahol a róbert károllyal találkozik a lehel út, tehát ha egyenesen jössz a lehelen, akkor hullámzik, mint viharos tenger, de a felüljáró felől kanyarodsz, akkor nem gázos, pont elkanyarodsz a nagyon hullámos rész mellett.)

pirostulipan 2010.07.07. 20:56:01

Én csak annyit szeretnék mondani, hogy én vagyok a súlyosan sérült lány tesója.Szeretném megköszönni mindenkinek, aki segítkezett a helyszínen, és a mentők hívásában. A testvérem már a körülményekhez képest jól van, nincsenek belső sérülései, arccsonttörést szenvedett, azt megműtötték neki.

cso zsi 2010.07.08. 08:30:49

Ha nem hiszitek a szót, higgyetek a képnek. A sín ott van.
www.norc.hu/pano/urd5i3fH/

vaz2105 2010.11.10. 14:37:17

Sziasztok! Lehet kicsit elfogult vagyok az autómárkával kapcsolatban de az a baj hogy az emberek 99% a a roncs, stétrohadt ladákból indul ki. Nekem 28 éves kockaladám van és sok 10 12 éves nyugati típus mellé odamerek állni hogy tessék itt van, ha vigyáznak rá és karbantartják akkor azok is első osztályú négykerekűek. Jah és nem a kissebbséghez tartozom.
Mielőbbi jobbulást kívánok a sérülteknek!

Sziasztok.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása