Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem tudom feldolgozni a történteket

2010.07.07. 09:46 :: SilentSound

A tegnapi villamosmegállóba sodródós történet hatására olyasvalakitől is kaptam levelet, aki közvetlenül a baleset után érkezett a helyszínre és ő kezdte meg az elsősegélynyújtást. Eddig ismeretlen részletek alant.

Én csak rendszeres olvasója vagyok a blognak, de most tollat ragadok a tegnap történtekkel kapcsolatban. Szeretném, ha postolnád a levelem, de kérlek, h nevemet email-emet ne közöld, nem azért, mert nem vállalnám, hanem mert szerintem pont az a lényeg, h engem sem érdekelt kik a sérültek személy szerint, csak tettem, amit tudtam, névtelenül, és fogom máskor is, ugyanilyen névtelenül.

Remélem sokan vagyunk ezzel hasonlóan, bár az autósok közül 17:20kor ott abban a forgalmas kereszteződésben CSAK én álltam meg munkából hazafele, holott nekem sincs semmilyen egészségügyi képesítésem, egy internetes céges autóval rohangálok az országban, de amit néha látok az förtelmes, de a tegnapihoz hasonlóban még soha nem volt részem, remélem nem is lesz.

Hungária felől érkeztem a körúton és jobbra indexszel soroltam a kanyarodó sávba, mikor láttam, h a jobbra kanyarodó sávból a zöld nyíl ellenére minden autó sorol vissza balra az egyenesen menőbe. Én kb. 20as tempóval befordultam terveim szerint és drámai kép fogadott... Balra a megálló a ladával, félig alatta egy nő, egy másik 5-8 méterrel arrébb ül a földön...

Ekkor arra gondoltam, h ez most VOLT, VAN, LESZ, vagy mi folyik... Mire végig pillantottam a megállón láttam, ez bizony VAN! jobbra indexet meghagyva felálltam a jobb oldali járdára vészvillogóval és telefonnal a kezemben elindultam a túloldra, megállítva a kocsisort az úton. Akkor láttam, h sokan ledöbbent arccal, néhányan üvöltöznek a söfőrrel, az vissza (vki azt mondta látszik rajta, h ivott, nem tudom megerősíteni, lehet vmi benne, de mivel ugrált a kocsi körül, szemlátomást jól volt, tehát vele nem annyira foglalkoztam).

Láttam a fiatal nőt, aki a megállótól pár méterre a földön ült, keze lába vérzett, de magánál volt. Egy idős hölgy tartotta a hátát, h el ne dőljön, egy másik pedig a táskáját fogta. Több embernél telefon, néhány fiatal a fotózást választotta a mentők hívása helyett, szüleiknek üzenem, h vhol elrontották a nevelésüket. Hívtam a mentőket, pár csörgés után felvették, elmondtam hol vagyok, mi történt, hány sérültet látok és h az én hívásom volt az jönnek.

Ekkor egy hölgy kérdezte, h a mentőket hívtam-e, mert neki nem sikerül, nem veszik fel. Mondtam, h igen hívtam őket, jönnek. Kérte hívjam a rendőröket, mondtam, h úgy tudom a mentők ilyenkor szólnak nekik is, de azért tárcsáztam, közben láttam, h közben egy motoros is megállt és már segít a súlyosabb sérültnek, söfőr csak hajtogatta, h nem tud mit csinálni, és hagyják már, beragadt a gázpedál, nem állat módjára kanyarodott (erről még később).

Rendőrség sokáig nem vette fel, így hagyva csörögni a telefont és várva a kezelőre, úgy ítéltem meg, h én vagyok az egyetlen, akinél lehet kötszer, mivel ugye kocsival voltam. Ekkor átszaladtam az úton a kocsihoz és feltéptem az elsősegély csomagot és kiszedtem belőle az összes gézt, ami benne volt. Visszamentem a súlyosabb sérülthöz, addigra ott volt a motoroson kívül egy másik srác is (ő előzőleg villamosra várt, ő is hívta a mentőket velem együtt kb.), tartották a fejét.

A fő gond a sok között az volt, h szegény nőnek annyira megsérült a feje, h a szája megtelt vérrel, és levegőt is nagyon nehezen vett. Mikor odahajoltam a gézekkel, h vhogy kiszedjem vele a szájából a vért, mielőtt ezt megtehettem volna, akkor hallottam a fejem felől a kiáltást, h "vigyázzatok ápoló vagyok, engedjetek oda!", majd megjelent egy srác, aki kivette a kezemből a gézt és nekilátott vmi szakszerűbbnek tűnő ellátásnak, és kiszedni a vért a szájából a nőnek.

Vele együtt érkezett egy nyakkendős úr is, aki szintén odajött segíteni. Ekkor érkeztek meg a mentők, akik hatalmas kiáltásokkal terelték a tömeget, kérdezték merre vannak a sérültek, megmutattam nekik, hozták a felszereléseket és elkezdték a szakszerű ellátást. Ekkor érkeztek meg a rendőrök, elsőre furcsa volt, h milyen sokan vannak, de mint kiderült egy újpesti készenléti csapat tartott vissza újpestre és megálltak segíteni. Mentőbe került mindkét sérült ellátás után, és elindult velük a mentő.

Volt a járókelők között egy hölgy, aki végig vigyázott az egyik sérült holmijára és átadta a szerveknek, mi pedig a többiekkel vártunk a rendőrökre, h felírnak-e vmit, kellünk-e még vmihez.

Eközben mesélte egy biciklis úriember, h ő látta, amint 80nal fordult a lada a körútról a lehel útra, de megdobta a sín, elindult a kanyarodás utáni jobb oldali padka felé, de valószínűleg ellenkormányzással balra rántotta a kormányt, h korrigáljon, és ekkor a hátsókerekes autó megfordult 180 fokban, és letarolta a megálló pados részét. Egy srác a szélén ült, ő még pont el tudott ugrani,a többiek nem voltak ilyen szerencsések.

Összességében nem tudom ezeket megerősíteni, mert én nem láttam, de többen állították, h nagyon gyorsan jött az autó. Mikor a söfőr felé elhangzott a "úgy jöttél mint egy állat" kiáltás, ő annyival reagált, h "beragadt a gázpedál érted!?".

Igazából nem vagyok autómérnök, nem tudom egy ladán mikor ragad be a gázpedál, de azt tudom, h ha velem ilyen történne egyenesben, akkor mondjuk a féket nyomogatnám, nem a kormányt rángatnám, ha meg kanyarodás közben történik ilyen, akkor nem igazán értem, h egy olyan kanyart, ami 90foknál kisebb szögű, olyan 80 körül, és a kanyarodó sáv a padka mellett van, tehát 30as tempóban is erősen sodródsz már a belső sáv felé kanyarodáskor, azaz a kanyarba 20-30 között mész be, na ott, h lehet egy beragadt pedállal olyan sebességre gyorsulni, h egy fél nyolcast leírjak és egy vasmegálló fogjon meg szétdurrant gumikkal.

Tehát, mint gyakorlott sofőrnek, ez több, mint gyanús, véleményem szerint, ez az "ezt a sárgát még elérem" tipikus esete, majd menet közben rádöbbent, h ez a kanyar neccesebb, mint amilyennek kinéz, de akkor már ott volt a baj.

Miután a rendőrök elengedtek elindultam a kocsihoz, beültem és bambultam magam elé. Ekkor jöttek meg a helyszínelők, az index fotósa, meg a bkv üzemzavar elhárítás a 3. köréből, mert ők is azonnal szervezték a villamos pótlását. Végül tovaindultam haza, jelzem ilyen lassan még nem vezettem, nem igazán tudtam feldolgozni a történteket annak ellenére, h én csak közvetve voltam érintett benne. Így 1 nappal később is dolgozik bennem a dolog, nagyon remélem, h minden sérült jobban van, és rendbe jön.

Amit még fontosnak tartok megjegyezni, h nem tetszett a sofőr hozzáállása a baleset után, téblábolt, kiabált a járókelőkkel, ahelyett, h azonnal a sérültekkel foglalkozott volna, jelzem ő lett volna a másik, akinek van elsősegély doboz a kocsijában. Hozzáteszem, h látva a nő sérüléseit én sem tudtam mit tegyek vele, mozgatni nem mertem, vérzett a teste alatt nagyon (később olvastam, h sérült a hasa), feje nagyon rosszul nézett ki, bekötni sehol nem tudtam, tehát csak arra tudtam gondolni, h jöjjenek már a mentők.

Másik dolog, ami nem tetszett, h a sok ide-importált über-császár-manager-vagyok-az-armani-öltönyömben-es-a-ceges-audiban-bluetooth-headsettel farok, meg csak lassít és bámészkodik kifelé az ablakot leengedve, hadd legyen még egy-két ráfutásos baleset is, de segíteni egy nem állt meg, holott mindegyiknek van elsősegély vizsgája és nem hinném, h a kocsiból meg tudták állapítani, h tudják-e kezelni a sérülteket, leginkább le se szarták szerintem. Köszönöm a sérültek nevében mindenkinek, aki megállt és segített, akárh is, de megtette, és nagyon remélem, h jobban vannak a sérültek!

294 komment

Címkék: budapest biztonság autó baleset veszélyes gyorshajtás gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.07. 16:19:26

@xaba99:

E39-en, E34-en megnézem, lecsattogok majd a garázsba. :)

J.G. 2010.07.07. 16:19:34

@TH: @Mityu: Akkor biztos az enyém gyári hibás

belekotty 2010.07.07. 16:20:06

@Terry Wrist: Pontosan. A Himalájáról is legurulok a szervóval, ha nem engedem fel a féket egyszer sem.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.07. 16:22:07

@J.G.:

nem tudom, hogy az-e. Megmondom őszintén én arra emlékszem a 2105-ös Ladámnál akkor csattant rá a kormányzár (amit két erőteljes mozdulattal lehetett eltörni), amikor kihúztam a kulcsot. E39-esnél is ilyen emlékeim vannak... :)

belekotty 2010.07.07. 16:22:36

@Mityu: Milyen szervó tartályba? A kuplungnak és a féknek van tartálya! Mondtam, fizika 1-es!

Kósza 2010.07.07. 16:23:10

@belekotty: "Ja és Ford Escortom van, ami nem szervokormányos! :-)) "
Béküljünk ki! :)

J.G. 2010.07.07. 16:23:50

régen (is) 3+1 állása volt a gyújtáskapcsolónak.
Teljesen kikapcs minden.
kormányzár ki
gyújtás
indítás

Persze le lehet venni úgy a gyújtást, hogy nem zárod a kormányzárat, de 80 km/h-val kanyarban, kinyomott kuplungnál megnézném hogy csinálod. Persze csak kívülről. :)

efhábé 2010.07.07. 16:24:29

@Mityu: Nem értettem félre, konkrétan ezt írtad, ugyebár:

"Ergo azt a mozgási energiát, amit amúgy a motorfék visszafogna nem fogja vissza semmi.
Ergo bizonyos esetekben ez a mozgási energia gyorsíthatja is a mozgásban lévő járművet..."

Kinyomott kuplungnál a mozgási energia gyorsíthatja az autót, írod. Tekintve, hogy a futóműben nincsen semmilyen erőtároló rendszer, ezért a meglévő mozgási energia csak úgy képes gyorsítani a kocsit, ha megmarad, ami már a perpeetum mobile kategóriája.
Attól, hogy kevésbé lassul, még nem gyorsul, gyorsulni csak úgy tud, ha erőt juttatsz a rendszerbe, sík úton, attól, hogy kinyomod a kuplungot, csak kevésbé fog lassulni, de gyorsulni semmiképpen nem fog. Ha neked mégis sikerül gyorsítani az általad felvázolt módon, akkor szabadalmaztasd és fejleszd tovább villámgyorsan, az lesz ugyanis a perpeetum mobile...

pompás 2010.07.07. 16:25:02

Tavaly történt..autópálya, M3, tuningolt 20 éves toyota, benne kb vele egyidős sofőr, elkezdte lefelé tolni az emberkéket, és kettővel-hárommal előttem megijesztett egy nőt, aki kormány félreránt, és landolt a susnyásban-mákja volt, hogy nem 100 m-rel odébb történt a baleset, ott már lett volna miben koccanni...Sokan megálltunk, szerencsére nem nézelődni, mindenki hívta a mentőket, így csak azért kellett szólni a másiknak, hogy már nem kell...vittünk mindent, vizet, kötszert..és mivel láttuk,hogy nem komoly a baj, az elsők kivételével, beültünk a kocsiba, és indultunk..nem kell bámészkodni..toyotás persze meg se állt, ahogy mi indultunk már hívtam is a rendőröket, emlékeztem a rendszámra(vicces, mindig megnézem minden kocsi rendszámát), de épp csörgött volna, mikor láttuk, h egy autós feljebb megállította emberünket...Nem bírom a vért, se semmi ilyesmit, de félelmetes, hogy bajban mennyire másképp reagálunk: nem érdekelt semmi, csak hogy mit vigyünk, kit hívjunk...Persze eset után egy órával már forgott a gyomrom...

Respect a posztolónak...

hegyilany 2010.07.07. 16:25:30

@Kósza: Nem égett a roncs! A mellett lévő kocsi égett. Legalább olvasd el. És a többi sérült, aki már kinn volt a kocsiból, azoknak miért nem segítettek?????

efhábé 2010.07.07. 16:26:22

@belekotty: Azt tettem, te szerencsétlen, a saját szavaidat idéztem be. De akkor tessék, itt van az is, amire reagáltál:

"nincs minden kocsiban kuplung. vannak olyan automata váltók, amik nem kuplungosak. ne fikázd más tudását, amíg te sem tudsz mindent."

Ebben sincs szó kuplungPEDÁLról.

J.G. 2010.07.07. 16:27:57

@belekotty: több féle (kormány)szervó létezik.
van hidraulikus (olaj), és elektromos. A vákumosra nem esküdnék meg, de tőlem az is lehet. A fékrásegítő vákumos.

Kósza 2010.07.07. 16:28:52

@hegyilany: ne haragudj, nem voltam ott, azt írtad, hogy az egyik égett, a másik meg nagyon közel volt hozzá. Ebből következtethettem tévesen.

efhábé 2010.07.07. 16:29:00

@J.G.: Amíg benne van a kulcs, nem zár a kormány. Próbáld ki, kulcs kormányzár állásban és tekergetheted akármerre, nem fog beakadni. Ahhoz, hogy a kormány zárjon, ahhoz ki kell húzni a kulcsot. Nyilvánvaló biztonsági oka van, ha vmilyen okból le kell venni a gyújtást, akkor is irányíthatónak kell maradnia az autónak.

belekotty 2010.07.07. 16:29:10

@efhábé: Még egy kicsit visszább... még csak langyos.

TH 2010.07.07. 16:29:44

@xaba99: Na, azt még pont nem vezettem. :D

@Terry Wrist: "a motorleállítást meg próbáljátok ki elhagyott parkolóban, egy jó ideig még simán működik a fékrásegítő, ha nem pumpálod a féket "
Ez bizony így van.

belekotty 2010.07.07. 16:30:41

@J.G.: Itt most a fékszervó a lényeg, azt meg mind2en tuggyuk milyen. Vákuumos.

J.G. 2010.07.07. 16:31:03

@efhábé: mondom, hogy gyári hibás az enyém...

efhábé 2010.07.07. 16:31:16

@J.G.: nálam a fékszervó is hidraulikus...

J.G. 2010.07.07. 16:33:34

@belekotty: tudom én, csak okoskodok.

@efhábé: fordíts a kormányon. Meglepetééés...

Kósza 2010.07.07. 16:33:45

@TH: nocsak, a motorleállítást Te is csak elhagyott parkolóban ajánlod, nem vészhelyzetben, fennakadt gázpedálnál?! ugyehogyugye

efhábé 2010.07.07. 16:34:17

@belekotty: Visszább sincs szó kuplungPEDÁLról, ezt írja xaba99:

"kinyomott kuplunggal tud gyorsulni az autó. elég egy enyhe lejtő. elemi fizika, tudod..."

Asszony autóján simán kinyomatom a kuplungot menet közben, pedig csak két pedálja van és egyik sem kuplungpedál.

J.G. 2010.07.07. 16:34:51

Na mi van, rosszat írtam, hogy nem jelenik meg?
Kinek nem kellett volna beszólni? (csak hogy tudjam legközelebb)

J.G. 2010.07.07. 16:35:54

@efhábé: fékrásegítőt írtam direkt.

TH 2010.07.07. 16:36:49

@Kósza: a fékrásegítőre gondoltam, a motor leállításáról szándékosan nem írtam semmit.
Miért kéne róla nekem is állást foglalnom? :-)

belekotty 2010.07.07. 16:37:07

@efhábé: De konkrét belesetről, konkrét autóról, konkrét problémáról volt szó, ahol az okostojás bedobta az automata váltót úgy hogy nem olvasta el mi a konkrét vita. Ahogy te sem!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.07. 16:37:49

@J.G.:

Nem írtál rosszat, csak a KBM is jelen van... :))

(KBM = Köcsög Blog Motor)

Kósza 2010.07.07. 16:38:31

nna, hazagurulok az 1602 ccm-es motorkámmal, aztán kipróbálom az E46 összes szervóját, pedálját, gyújtását,.... A munkanap elérte célját, az idő eltelt, a bloggazda meg jön nekünk egy sörrel :)

efhábé 2010.07.07. 16:39:58

@J.G.: tudom, azért mondom, hogy nálam az is hidraulikus. Fékrásegítő, fékszervó, ez ugyanaz, feltéve, hogy nem drive-by-wire rendszerű a fék, bár tudtommal azt nem engedélyezik egyelőre.

neurotikk! (törölt) 2010.07.07. 16:40:25

@hagyma:
Lehet hogy nem azt akartad mondani, hogy a kocsi felgyorsul, de megis azt mondtad:
"ha kinyomod a kuplungot meg tovabb gyosul a kocsi"
Korrigald akkor magad, mondd hogy normal esetben, nem elszabadult motor eseten 'relative gyorsabb lesz mintha nem nyomna ki a kuplungot' inkabb. De meg akkor is lassul, nem gyorsul. Valahogy nem volt relevans itt a kumplungkinyomas rossz megjegyzesed, nem erre az esetre vonatkozott, es nem is ugy ahogy mondtad vegul.

A motorleallitasban egyebkent szerintem is igazad van. Legalabbis manapsag mindenkepp.
A kuplung meg szervo dolgot felejtsd el, en kevertem meg magam a kulonbozo hozzaszolasaidnal, bocs.

Mellesleg ha az automatadban benyomod a feket, ugye nem gondolod hogy nem old a kuplung (-nak megfelelo szerkezet)?.... szoval te is szoktal kumplungolni, csak nincs hozza kulon pedalod.

efhábé 2010.07.07. 16:45:08

@belekotty: elolvastam nyuszika, hidd el. hagyma is elolvasta, csak azért szólt, mert a ma futó autók 99%-ánál ez egy nagyon rossz tanács.
Aztán belebonyolódtatok és előkerültek az automata váltók, amikről neked fingod sincs, hiszen megkérdezted, hogy melyik automatának van kuplungja, aztán kijelentetted, nekem címezve, hogy tudod, hogy az automatáknak nincs kuplungja.
Erre reagáltunk ketten is, hogy ostobaságot beszélsz, mert automatának is lehet kuplungja. Igazából a többféle automata váltó közül csak a hidraulikus nyomatékváltónak nincs oldható kuplungja.

zsebatya 2010.07.07. 16:45:20

Édes istenem... Ennyi butaságot! Hogy a kuplungkinyomás után gyorsul a kocsi, meg ilyenek... Ha teljes a gáz, akkor jobb híján satufék teljes megállásig és már nem jár a motor (mert hogy megállt a hajtott tengely is ugyebár), kisebbet zúzott a jármű, de az is lenyugszik valahol, csak a szív dobog még (jó esetben) és csönd van!

J.G. 2010.07.07. 16:45:48

@efhábé: lada, ahogy írtam már

efhábé 2010.07.07. 16:46:27

@neurotikk!: hidraulikus nyomatékváltónál nem old semmi, ha oldana, akkor nem kúszna sebességben.

efhábé 2010.07.07. 16:47:40

@J.G.: bocs, átsiklottam felette ezek szerint. Hát, szoci autóból csak skodáim voltak, abban nem zárt, csak kulcskivételre :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.07. 16:48:57

A gugli a haverom oszt ezt dobta ki:

"Az elektrohidraulikus szervokormány a már ismert hidraulikus szervokormány továbbfejlesztett változatát jelenti. A két rendszer közti különbséget a rásegítéshez szükséges nyomást biztosító hidraulikus szivattyú működtetési módja jelenti. Az elektrohidraulikus szervokormánynál elektromotor hajtja meg a szivattyút, melynek működése az igényelt kormányrásegítés mértékéhez igazodik. Amikor az autó áll vagy lassan halad, az elektromotor jobban meghajtja a szivattyút, hogy nagyobb legyen a rásegítés mértéke. Nagyobb sebesség esetén csökken a szivattyú fordulatszáma, mert ekkor nincs szükség rásegítésre. Az elektrohidraulikus szervokormány előnye a komfortérzet javításában rejlik, mert kis sebességnél a lehető legnagyobb rásegítéssel könnyíti meg a manőverezést, míg nagyobb sebességnél is precíz és határozott kormányzást biztosít. Ezenfelül üzemanyagot is megtakarít, mert csak akkor működik, amikor szükséges."

www.volkswagen.hu/volkswagen_koeruel/innovacio/m_szaki_lexikon/elektrohydraulische_servolenkung.html

belekotty 2010.07.07. 16:55:10

@efhábé: hanymácska vezetési tanácsokat kezdett el adni általában, amikor mi a konkrét esetről vitáztunk. Én meg a másiknak beszóltam hogy hagyjon minket az automata váltóval a konkrét esetben. Azt pedig már előzőleg leírtam hogy tudom hogy az automatának vagy kuplungja, de nincs kuplung pedálja. Úgyhogy most már lezakkanhacc rólam hülyegyerek, mert nem érted az eredeti vitát!

isti77 2010.07.07. 16:55:15

"Eközben mesélte egy biciklis úriember, h ő látta, amint 80nal fordult a lada a körútról a lehel útra, de megdobta a sín, elindult a kanyarodás utáni jobb oldali padka felé, de valószínűleg ellenkormányzással balra rántotta a kormányt..."

Ez a mai verzió.

A tegnapi nem egészen ez volt.

"...egy szemtanút kérdeztem meg, hogy volt-e sérült, és mi történt. Az ő elmondása alapján a Lada a felüljáró felől érkezett majd kanyarodott jobbra a Lehel útra Újpest irányába, amikor is egy gyalogos a Lehel úton átszaladt előtte. A Lada fékezett, de elveszítette uralmát az autó irányítása felett, a megálló padkájának ütközött,..."

Hova lett a maiból az a bizonyos gyalogos? Talán nem is volt ilyen?
Akkor egész más az egész, ez esetben csak az lenne a kérdés, hogy miért kell kiszínezni a történteket?

Állítólag mind a kettő tanú volt, de ki hazudott?

belekotty 2010.07.07. 17:03:06

"...egy szemtanút kérdeztem meg, hogy volt-e sérült, és mi történt. Az ő elmondása alapján a Lada a felüljáró felől érkezett majd kanyarodott jobbra a Lehel útra Újpest irányába, amikor is egy gyalogos a Lehel úton átszaladt előtte. A Lada fékezett, de elveszítette uralmát az autó irányítása felett, a megálló padkájának ütközött,..."

Ja. Ami itt volt a blogon abból összeáll a kép, felpörgött a motorja így benyomta az automata váltójának kuplungját a Ladáján és kivette a kulcsot. Igy elment a szervója és becsukott a kormányzára. :-))))

efhábé 2010.07.07. 17:12:26

@belekotty: "Azt pedig már előzőleg leírtam hogy tudom hogy az automatának vagy kuplungja, de nincs kuplung pedálja."

igen, pont erről pofázott xaba99 is, meg én is. Emiatt szóltál be hagymának is, hogy nem ismeri a saját kocsiját, mert azt mondta, hogy az övében nincs kuplung.

továbbá megkérdezted ezt is:

"Melyik az az automata váltós kocsi amelyiknek van kuplungja? :-))"

Aztán meg ezt írtad:
"Tudom hogy van kuplung, csak nincs kuplungpedál az automatat váltónál, ahogy az a majom írta akibe belekötöttem."

Először talán döntsd el, hogy van-e vagy sem.

VAN OLYAN AUTOMATA, aminek nincs kuplungja. Egyelőre ráadásul ez a legelterjedtebb automata-fajta, úgy hívják, hidraulikus nyomatékváltó. Ennek az az érdekessége, hogy a váltó nem oldható szerkezeten keresztül csatlakozik a motorhoz, hanem állandó kapcsolat van köztük, az erőátvitelt pedig olajjal oldják meg (újabb váltókon direkt fokozaton van fizikai zárás, hogy az olaj okozta veszteséget kiküszöböljék).
Az újabb automata megoldások viszont kuplungosak, pl. a kétkuplungos DSG rendszerű váltók, vagy a jóval egyszerűbb "parasztautomaták", ahol egy sima manuális váltóra raknak rá két elektromotort, az egyik a kuplungot emeli ki, a másik pedig a fokozatválasztást végzi, ilyen van pl. a smartban vagy a psa kiskocsijaiban.

Akvyr 2010.07.07. 17:25:27

Nekem is volt ma egy ilyen extrém óra, bár közel sem ennyire durva (autótolvaj elfogásához hívtam a zsarukat)

Kemény poszt.

J.G. 2010.07.07. 17:29:28

Többen írták itt, hogy majd jól lefékezik a full gázon menő kocsit. DE: itt egy lada volt, amin hátul dobfék van, és hátsókerék hajtású. Nem mondom, hogy lehetetlen, de amikor elöszőr vezettem ladát, sikerült egyszerre nyomnom a féket meg a gázt fékezés helyett, mert közel van egymáshoz a két pedál. És nem akart megállni, csak amikor kinyomtam a kuplungot, és nem kellett harcolni a motorral.

"streetfighter" 2010.07.07. 17:39:48

A posztoló azt tette, amit ilyenkor mindenkinek tennie kéne!
Az a szomorú, hogy ez valakinek nem természetes.
Hála istennek semmi "extrát" nem követelt tőle a sors.
Ha pedig már jó páran láthatóan a bajba jutottak segítségére siettek, akkor a többiektől nem kell elvárni, hogy mindenki megálljon segíteni, mert sokan nincsenek tisztában a segítségnyújtás szabályaival, úgy ahogy a posztoló sem volt.

belekotty 2010.07.07. 17:44:16

@efhábé: Na most már ezt is tuggyuk automata váltó szakértő. A kuplungon a KUPLUNG PEDÁLT értettem ha még mindig nem fogtad fel. Kapis?
A funkcionális dislexia korrigálása élemedett korban is leheccséges, csak egy jó logopédust kell keresned!

J.G. 2010.07.07. 17:44:35

@efhábé: volt 100-as, és 105-ös skodám (120-as motorral mindkettő), ott nem esküdnék meg rá.
Haveromnak volt 120-a, annak egyszer rossz volt a gyújtáskapcsolója, és nem állt le a motor, csak ha egy bizonyos irányba feszítette a kulcsot leállításkor. Ezt a Móricz Zsigmond körtéren mutatta meg nekem, kb 50 méterrel balkanyar előtt. Kivette a kulcsot, "látod, megyünk?", és tényleg mentünk, csak nem kanyarodtunk. Viszont legalább volt fékszervó, mert a motor nem állt le.
Csak a sztori kedvéért írtam le.

TH 2010.07.07. 17:52:15

@efhábé: na, hogy belepofázzak:

belekotty ezt írta:

"@hagyma: "mondjuk az enkocsimon nincs kupling se:)" :-)) Hehehe.. hát akkor sokat tudsz róla..."

Én ezt akkor úgy értettem, h. akkor sokat tudhat a kuplung kinyomásáról, mert hogy épp arról volt szó, h. hagyma azt írta, h. a kuplung kinyomásától gyorsulhat a kocsi. Szal én belekotty fenti kommentjét úgy értettem, h. a kuplungpedál kinyomására gondolt, h. arról tudhat sokat hagyma, nem pedig arra gondolt, h. ne ismerné az autóját, ami jó eséllyel a hagyományos automata, tehát valóban nincs kuplungja.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.07.07. 17:52:23

@belekotty: miután engem lemajmoztál, mást ledyslexiásozol, akár abba is hagyhatnád.
a kuplung nem egyenlő a kuplungpedállal.
ha kuplungot írsz, arra gondolunk. ha feketét írsz sem fehérre fogunk gondolni.
az, hogy tudatlan vagy, vagy csak ennyire pongyolán fogalmazol, irreveláns, de a saját bénaságod miatt nem kellene másokkal személyeskedned.

belekotty 2010.07.07. 17:57:34

@xaba99: Figyu, te beleszóétál olyanba, amit nem olvastál végig. Ráadásul a KUPLUNGPEDÁL kinyomásáról volt szó. Elléggé nyílvánvaló hogy akkor mit kértem számon, a KUPLUNGPEDÁLT.
Te is mennyé már logopédushoz és tanuld meg értelmezni is amit olvasol!
Az egész vita azzal kezdődött hogy a hibás fgél azzal védekezett hogy BERAGADT A GÁZPDEÁLJA, mire többen mondták hogy akkor miért nem NYOMTA BE A KUPLUNGOT! Ráadásul egy LADÁRÓL volt szó, mire te idehoztad az AUTOMATA VÁLTÓT.
Na akkor most menj el egy olyanhoz, aki nem csak olvasni tud, hanem meg is érti azt és ELMAGYARÁZZA neked!

TH 2010.07.07. 17:59:35

nagyon viccesek vagytok! :)

belekotty, ugye nem veszed túl komolyan? :))

Bobby Baccala 2010.07.07. 18:04:34

mikor akadtok már le erről a kibaszott kuplunggyújtás kombóról? ki a faszt érdekel?
troll hegyek...

belekotty 2010.07.07. 18:08:14

@TH: Szeretek acsarkodni... :-))

@Bobby Baccala: Ki a faszt érdekel hogy téged nem érdekel? :-))

rodeo 2010.07.07. 18:12:44

Kijelentem hogy recece

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.07. 18:14:21

Arról volt már szó,hogy kilinccsel előre akarta bevenni a kanyart,de nem jött össze????

Peti80 2010.07.07. 18:22:33

A megkötözött lábbal talált dámszarvasok után nálam a második helyezett a "Há' berakadt a gászpedál tesókám!"

Rahsid 2010.07.07. 18:37:19

Szidta már valami kretén a megállóban várakozókat?

''autónepper.'' 2010.07.07. 19:03:00

mikor látom hogy nem egy sima kocanásról van szó én is meg szoktam állni megkérdezem kell e valami stbstb vagy hívom a mentőket ez mindenkinek a kötelezetsége lenne sztem .

@belekotty: te meg szerintem azt se tudod mit beszélsz. kocsit még autós magazinba se lattál.

1xer volt egy olyan hogy srác elesett a motorjával kb 5-6 autóval előttem MINDENKI elment mellette nekem se kellet több. haverom jött mögöttem a saját kocsijával fogtuk keresztbe álltunk én a szembe forgalmat spanom meg mögöttünk jövő forgalmat és senki nem ment utána el a földön fekvő gyerek mellet:)(régi audi a8asal voltam ő meg egy omegával) érdekes csak nekem jutott eszembe hogy nem kellene hagyni hogy a srác mellet aki ott feküt tehetetlenül mindenki mennyen el?

b-max 2010.07.07. 19:09:40

beragadt a gázpedál......
Azért egy szint/árnyalatot mondhatnának a szemtanuk...
nem a ladáét...
csak azért, mert igy tisztábban látnánk a dolgokat.

vlgymir 2010.07.07. 19:14:25

Nagyon szomorú vagyok. Itt úgy tűnik a kommentelők egyáltalán nem értették meg a történetet. Ki a francot nem érdekel, hogy igaz, vagy nem igaz amit a sofőr mond a gázpedálról?! Egyesek marhára értenek a különböző technikai elemekhez, gratulálok.
Ebben az írásban nem az a kulcs, hogy hogy működik a Lada, hanem valami más: HOGY a sofőr, és még sokan mások elmulasztották a KRESZ-ben leírt kötelezettségüket teljesíteni.
Na technnika-huszárok, ezt mivel magyarázzátok??

U.i: Sok évig vezettem Ladát, ragadt be a gázpedál, mert a bovden el tud koszolódni, ha nincs karbantartva. Ilyenkor a rutinos sofőr a lábával visszahúzza, és kész.

vlgymir 2010.07.07. 19:16:35

@"autónepper": Amikor a kommentemet írtam, még ezt nem láttam. Rád nem vonatkozik a megjegyzésem.

l69 2010.07.07. 19:26:09

Mkor leírtam ezt a fék, kuplung gyújtás variációkat, mint lehetőségekre gondoltam.
Befecskendezős motoroknál a leszabályzás miatt nem szükséges azonnal elvenni a gyújtást, karburátorosnál még nem próbáltam meddig pörög fel, nem is fogom ezt próbálgatni.
fennakadt gázpedálnál bármi ami épp eszetekbe jut jobb mint száguldozni tovább.
Gyújtást épp annyira elég levenni hogy még ne legyen kormányzár.
Amíg az autó gurul, jól lehet kormányozni szervó nélkül is, ha nem ARO.

Terry Wrist 2010.07.07. 19:40:12

@vlgymir: néhányan leírták, hogy még szemtanúként se biztos, hogy tudnák, mit kell tenni, egy ilyen balesetet okozni pedig azért némileg nagyobb trauma, mint fél perccel később odaérkezve látni a roncsokat meg a sérülteket. mindenki másképp reagál, a poszt alapján ez a sofőr sokkos állapotban volt, zavarodottnak tűnik, én nem feltétlenül hibáztatnám azért, mert itt nem tudott mit csinálni...

efhábé 2010.07.07. 20:25:01

@belekotty: Szerintem te originál asztal vagy, de az biztos, hogy az óraszerkezetekhez nem értesz.

Ja, az originál asztalon a böszme idiótát értettem, az óraszerkezeteken meg az autókat.
A magyar szavak jelentése meglehetősen kötött, ha te ezzel nem vagy tisztában és emiatt nem értenek meg, akkor nem feltétlenül a másik a hülye...

Ja, megjegyzem, a dyslexia betűtévesztést jelent, te, gondolom, a funkcionális analfabétizmust értetted alatta. No comment...

efhábé 2010.07.07. 20:26:32

@TH: Ebben lehet, hogy igazad van, de a lényegen nem változtat, jóképességű versenyző szerint az automata váltóban nincs kuplung, vagy van. Hol ezt mondja, hol azt.

belekotty 2010.07.07. 20:39:49

@efhábé: Hülyegyerek, beszélgess el egy logopédussal, hogy mit jelent a funkcionális dislexia! Már egyszer leírtam neked koccoltfejű, hogy a kuplungpedálról beszéltünk amikor a pöcsfej jött az automata váltóval. Ha ebből képtelen vagy összerakni, hogy eleve a kuplungpedálról beszéltünk, akkor anyucit hibáztasd, vagy azt a kisérletező kedvűt aki génmanipulációval ilyen hülyévé tett! Olyan egyszerű vagy hogy a százaszög hozzád képest mikroprocesszor.

pirostulipan 2010.07.07. 21:11:48

Szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített a nővéremnek a helyszínen, illetve a mentőket hívta. Ő a súlyosan sérült lány. Szerencsére már túl van az életveszélyen, arccsonttörést szenvedett, 4 és fél órán keresztül műtötték, a körülményekhez képest jól van.

Frigyesmester 2010.07.07. 21:16:55

Minden elismerésem a posztírónak.

efhábé 2010.07.07. 21:27:27

@belekotty: Nyuszika, az, hogy te mire gondolsz, miközben a kuplungot emlegeted, irreleváns.
A kuplung, amit folyamatosan emlegettél, nem azonos az azt működtető kuplungpedállal.
Az, hogy nem beszéled tisztességesen a magyar nyelvet, nem feltétlenül az én fejem koccolásáról árul el bármit is. És most talán fejezzük be, napnál is világosabb, hogy annyit értesz ehhez (úgy a magyar nyelvhez, mint a funkcionális zavarokhoz, továbbá a váltókhoz) mint egy jólfejlett poloska. Rugózz tovább a kuplungtalan kuplongos váltódon egyedül.

misitcom 2010.07.07. 21:37:18

@efhábé: Csakhogy tudd!Most sértettél vérig egy csomó poloskát.Haragjuk örökké üldözni fog.

Interlock (törölt) 2010.07.07. 22:10:19

@Frigyesmester: nekem is, példát vehetne róla sok autós - viszont baromira kár volt az összes "hogy" szóból az "ogy"-ot kispórolni, szabályosan fárasztó így olvasni.

TH 2010.07.07. 22:46:57

@pirostulipan: Ez mindenesetre - viszonylag, és a körülményekhez képest persze - jó hír! Nagyon durva baleset az ilyen. :-(

pirostulipan 2010.07.07. 22:53:47

Hát igen, sajnos nagyon durva. Nővérem nem emlékszik semmire,a hozzászólásokat olvasgatjuk, hogy mi történhetett.

Deszkás 2010.07.08. 08:26:41

@bakter123: Én már sajnos tudom. A kettő közt. Illetve nem is tudom, mert mikor előttem ütöttek el egy ... motorost, mire kiszálltam a kocsiból, már többen ott voltak mellette a közeli buszmegállóból, bár ő szerencsére lábtöréssel megúszta.

cso zsi 2010.07.08. 08:55:37

Bizonyára kevesen vezettetek 30 (vagy több) éve gyártott autókat. Kicsit másképp állnak a pedálok, és a fékre "fel" kell lépni, nem lehet csak úgy átrakni a lábat, mint a mai autókban. Ha ez egy ijedtségtől hirtelen mozdulat, akkor a két pedál közé beszoruló láb lesz az eredménye. Anno ifjan és bohón ugyanebben a kereszteződésben volt "szerencsém" pörögni, amikor még az aluljárót építették, és a Lehel úti síneket elhúzták a Vidámpark irányába. Hasonló kaliberű, csak néha nehezebb seggű "postásmoszkviccsal". Ha a hátsókerekesnek könnyű a hátulja, akkor az kanyarban nem feltétlenül előírásszerűen viselkedik. Tetézve a villamossínnel, és az állítólagos gyalogossal. www.norc.hu/pano/urd5i3fH/

A kőgömbök ott még csak aszfaltba épített fényvisszaverők. A megálló áthelyezésekor megszélesítették a síneket, és az "egyenesen" haladóknak egy erős balost kell húzni, amikor a Kikától a Nyírő felé mennek tovább a Lehelen.
A belső sávosok belógnak a villamos űrszelvényébe.

Bobby Baccala 2010.07.08. 10:00:01

@pirostulipan:

jobbulást a nővérednek! remélem teljesen felépül.

sajnos a hozzászólásokból keveset fogsz megtudni, mert a sok agydonor egészen más irányba vitte el az egész témát!

J.G. 2010.07.08. 10:02:03

@vlgymir: Ebben a ladában biztos, hogy nem a gázbovden koszolódott el, mert olyan nincs benne.

taddeus 2010.07.08. 10:04:52

@pirostulipan: köszönöm, h írtál, jobbulást és kitartást kívánok tiszta szívemből!!!!

Kósza 2010.07.08. 10:25:33

@pirostulipan: Mielőbbi teljes felépülést a nővérednek!

isti77 2010.07.08. 10:33:01

Kár, hogy mindenki a beragadt gázpedálon kattog, engem komolyan érdekelne, hogy a keddi vagy a szerdai sztori felel-e meg a valóságnak, mert valamelyik kacsa.

A végeredmény szempontjából sajnos nincs jelentősége, de azért nem ártana tudni (már csak a jogi következmények miatt sem), hogy a saját f.szsága miatt (illetve, a "beragadt gázpedál" miatt) gázolt el embereket a ladás, vagy azért, mert szabálytalanul átszaladt előtte valaki, és az ő elgázolásának az elkerülésére tett kísérlet végződött így.

Tehát: vót gyalogos az úttesten vagy nem vót?

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.08. 13:28:25

@isti77: Ameddig egyesek elismert ittas vezetés és drogozás,ez által bekövetkezett baleset miatt,ahol van komoly sérült,és tök nyugodtan sétálgat az utcán,meg a Rendőrség félrevezetése,hogy nem ő vezettet............

pirostulipan 2010.07.08. 18:31:09

Köszönjük szépen! Mi is reméljük, hogy teljesen felépül, és hamarosan ő jelentkezhet itt a fórumon!:)

Cheap Charli 2010.07.08. 20:33:47

Le a kalappal a segítők előtt, emberhez méltóan viselkedtek.

l4ci 2010.07.09. 08:14:15

Egy kis extra információ a Ladáról: nem kell ahhoz 80-al menni, hogy 180 fokban megpördülj vele, elég lehet egy satufék is csúszós úton, vagy egy körforgalom, ahova kicsit gyorsabban mész be. Én még a tavasszal pördültem meg egy esős napon egy körforgalomban, ahol a második kijárat előtt elindult a segge előrefele, és már nem tudtam ellenkormányozni, csak fékezni és megállni. A másik érdekes eset épp a múlt héten történt meg, amint hazaértem és beálltam a kocsifeljáróra: elfordítom a gyújtáskulcsot és kiveszem, de a motor nem állt le... Kulcs vissza, gyújtás rá, majd kivettem sebességből, erre leállt a motor. Többet nem tudtam reprodukálni. :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.11. 01:23:06

najo az ertetleneknek
tudom gyorsan irok es ne fejtme ki
egy elbaszott kanyarba bemegy elotte rafekezel ha kell visszadugod es nyomod a kibaszott gazt es kihuzod a kanyarbol
ha elcseszted a sebessget mindent megtehetsz de nyomd ki a kuplungot es ne allits le a motort. fekezz dugd vissza hava n idod
mert minden fele tapadasok es stb miatt szabadonfuto jarmunel meg nohet is a sebesseg, barmilyen meglepo
nem ha megy fel a hegynek bassza meg mar
azert mertem megemliteni mert az elso kommantekben tobben dicsekedtek, hogy ha' beragadt a gaz kinyomtam a kuplungot es levettem a gyujtast

a meseben

koszonom a figyelmet

ennyi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.11. 01:26:28

Ne nyomd ki.
maximum a valtasig villamgyorsan

igen kuplungpedal nincs a kocsimon
gazzal valtok

vezettem mar olyat is amit a kormanyon

de legutoljara
tolem mindenki ugy vezet a kanyarban ahogy akar
halaegnek van kozottunk parezer km igy bajban nem leszek

Halálos_fogkefe 2010.07.11. 16:04:45

@belekotty: nem a főtengely hajtja a szervót hanem a szívócső vákuuma - ugye itt most a fékről beszélünk, mivel kormányszervó nincs benne. tehát ha a gyújtást veszi le, lesz motorfék és vákuum a szívócsőbe. ez természetesen nem ajánlott mert a kormányzár körülbelül 90°-os kormányfordulatra bekapja a kormányt. emellett MINDEN vákuumos fékrásegítő még legalább 2 teljes pedállenyomást képes "rásegíteni" aktuális vákuumforrás nélkül. magyarul ennyi a tartalék, hogy ezt meddig tarja meg, az a szervódob állapotától függ.
ha kiveszi sebességből akkor ugye megint van vákuum mert megy a motor. de ha padlógázon egyesbe (ahol a legnagyobb nyomaték mérhető a kerekeken) padlóféket nyom, akkor is meg kell állnia a kocsinak. még egy 30 éves ladának is.
az persze más kérdés hogy ha kanyar közben jön rá hogy sok lesz és nyom egy satuféket akkor megelőzi a kocsi segge az elejét.

TH 2010.07.12. 11:29:16

@hagyma: És amikor már azt hinné az ember, h. mindenki mindent megértett, meg minden, akkor jössz egy ilyen mondattal: "mert minden fele tapadasok es stb miatt szabadonfuto jarmunel meg nohet is a sebesseg, barmilyen meglepo".
Most komolyan, és mégis, azt akarod mondani, hogy ha az autó halad SÍK úton, és kinyomom a kuplungot, akkor attól gyorsulhat?
Ha igen, akkor meséld már el, kérlek szépen, hogy mi alakul át olyankor mozgási energiává!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.07.13. 18:46:06

@TH: ? Azért esetleg, bár le vagyok maradva a kommentektől, de csak óvatosan, csendben kérdezem: Gáz, majd motorfék, majd kuplung ki? Mi történik? Gázra gyorsulok, motorfékre lassulok, de a kuplung kinyomásával megszűnik a motorfék,akár még gyorsulhatok is, de a lassulás megszűnik az tutti.Nem próbáltam, az én autóm automata.-) Mondjuk gyanús, hogy nem fog gyorsulni, sík úton nem.

TH 2010.07.13. 20:12:57

@Aabroncs: "Mondjuk gyanús, hogy nem fog gyorsulni, sík úton nem. "
Ennyit akartam csak mondani. Sík úton lassulni fog, csak jóval kevésbé, mint motorfékkel. De azért van épp elég dolog, ami úgy is lassítja az autót. :-)))

pirostulipan 2010.07.15. 19:28:05

Köszönöm mindenkinek, tegnap végre kiengedték nővéremet a kórházból!

TH 2010.07.15. 21:45:10

@pirostulipan: Na, ez jó hír, örülök ismeretlenül is! :-)
És hogy van szegény, ha nem vagyok indiszkrét?

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2010.07.17. 23:28:44

@hagyma: Fejtsd már ki bővebben légyszíves a mindenféle tapadásokat, meg a satöbbit, amik gyorsítják a kocsit. Már régóta szeretnék a benzinen spórolni, és van egy olyan érzésem hogy a segítségeddel sikerülni fog.

@Aabroncs: attól, hogy megszűnik egy fékező erő, még nem fogunk gyorsulni, remélem ez józan ésszel belátható.

KolomparVinetu 2010.08.02. 12:16:48

@lyken: ??? Itt is! Segítség nyújtás elmulasztásának hívják, és ugyanúgy büntetik, ha nem jobban (tudtommal) mint a cserbenhagyásost.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása