Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elnézést, de még nem lépett le a járdáról!

2010.08.05. 17:08 :: SilentSound

Nem igazán tudom eldönteni, hogy Wolfram rövidke levelének autós szereplője nem tudta, hogy jobbra kanyarodáskor elsőbbséget kell adnia az útját keresztező gyalogosnak vagy épp csak nem akart róla tudomást venni, mert sietett és úgy gondolta, hogy inkább kikerüli.

"31.§ (5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik"

De ha az út közepén egy autóba bele lehet rúgni, akkor az már elég necces. Az megint más kérdés, hogy szükséges-e ilyen esetekben autót rugdosni, mert úgy is járhatott volna gyalogosunk, mint múltkor az BMW motorháztetejét csapkodó társa.

A BAH csomóponton az OMV kút előtt van egy zebra, azon keresztül lehet behajtani tankolni. Gyalog készültem átkelni rajta amikor a szemem sarkából látom, hogy velem párhuzamosan/kanyarodva közeledik egy autó azzal a szándékkal, hogy a kútra behajtson.


Itt ugyan nem látszik, hogy van-e zebra, a fotó is lehet régi, de a gyalogosnak akkor is elsőbbsége van, ha nincs semmi az útra festve

Számítottam rá, hogy nem fog vigyázni rám. Így is lett. Kb egyszerre kezdtünk áthaladni ezért a zebra közepénél meg kellett állnom. Még kényelmesen bele is tudtam rúgni figyelmeztetőleg a hátsó ajtajába miközben elhaladt előttem.

Egyből leparkolt, én pedig odaléptem az ajtóhoz. Szerencsére nem egy kétajtós szekrény volt és nem akart revansot venni, csak annyit mondott, hogy: "Elnézést, de még nem lépett le a járdáról!" Erre elkezdtem szentségelni, hogy ez nem az internet (ilyen érveket itt hallani) és otthagytam.

Természetesen én voltam a hülye. Máskor megvárom míg jogos elsőbbségét kihasználva elmegy és le se lépek a zebrára.

805 komment

Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Silent Bob 2010.08.06. 17:06:45

@Ssipak: Dettó. Eddig max anyáztam, de most eldöntöttem, hogy mostantól rugdosok. Aztán lehet kiszállni emberkedni.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:10:34

@vuk_: mondom gyere haza és látni fogsz minde félét.
múltkor szépen megyek lassan közelítem a zebrát egyzsercsak az addig a járdán velem párhuzamosan közlekedő biciklis berántotta elém a kormáyt és átkerekezett a zebrán.
na erre varrjál gombot.
azt ugyan elfelejtette, hogy a zebrán ugyan elsöbbsége van amenyiben leszáll és tolja a kerékpárt.
aki normálisan akar átmenni az át is tud

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:12:46

@Ssipak: nem volt elsöbbsége.
mert olvasd el.
elnézést még nem lépett le a járdáról.
és ezt nem is cáfolta a posztoló.
tehát nem volt elsöbbsége.
mert én mint parszt mondom neked, hogy nézzd meg a kreszben.
linkeltem is többször.
az elsöbbség akkor kezdődik amikor le lép a járdáról.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:14:47

@Ssipak: te nagyon hülye.
nem csak a fehér festék a zebra hanem a fehér csíkok közt a fekete színű aszfalt is a zebra.

titan 2010.08.06. 17:17:13

@mi nem foglalt még: nem volt elsőbbsége, de nem azért, mert nem járt neki, hanem mert nem ADTÁK MEG neki. Ez a nem mindegy.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:17:53

@Ssipak: olvass már kreszt.
és értelmezd is.
mert a kresz az jogszabáyl gyüjtemégy.
és a jogszabályokat értelmezni is kell.
roszul értelmezed.
a zebrán elsöbbséged van, de csak akkor léphetsz le a járdáról az úttestre a meggyőződtél annak veszélytelenségéről.
féktávolságon belül lelépni egy autó elé meg veszélyes dolog.
gondolkozz mielött rugdalózol.

ex-dr. vuk 2010.08.06. 17:18:28

@mi nem foglalt még:
Most azt akarod mondani, hogy az ilyenek miatt nem adja meg az autosok 80%-a az elsobbseget?
Azt akarod mondani, hogy az autosok baromira igyekeznek korultekintoek lenni es elsobbseget adni, de a gyalogosok viselkedese az esetek 90%-aban nem teszi lehetove?

Ne kabits :D

ex-dr. vuk 2010.08.06. 17:19:32

@mi nem foglalt még: az ilyen megmagyarazosok fognak vegul 70-nel babakocsis nagymamat gazolni. Es utana megmagyarazzak, hogy a nagymama a fa mogul ugrott ki indian csatakialtassal.

titan 2010.08.06. 17:20:08

Jut eszembe, mielőtt félreértés lenne: mélyen elítélem a rugdosódást, viszont ugyanígy elítélem a veszélyes szabályszegést is (ha ez nem is volt kimondottan veszélyes, egy másik helyzetben ugyanez a mentalitás komoly veszélyhelyzetet teremt)

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:24:34

@titan: igen a lassítással felkészülök az elsöbbség megadására.
van ám olyan is hogy kanyar után van közvetlenül zebra, elég buta megoldás de van.
vácott is például.
látpm a zebrát a baloldalánál nincs senki de lassítok de még enm látom a jobb oldalát amikor emglátom, hogy van ott valaki de úgy értékelem, hogy nem tudnék megállni a zebráig amikor megpillantom akkor továbbmegyek.
ne mondd, hogy ha látom a zebrát és nem vagyok biztos benne hogy van e ott valaki akkor lassítsa le 5km/ órára mert az nem életszerű és sehol nincs ilyen.
ezért van a gyalogosnak szeme, hoyg felmérje, hoyg leléphet most elém vagy nem.
akinek esze van az nem hal meg, akinek nincs az meghal.
az említett zebránál nem szokott baleset lenni elég sokat járok arra, mert hála istennek az emberek többsége gondolkodik és nem ugrál ész nlkül az autók elé.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:29:16

@vuk_: semmi ilyent nem mondtam.
az autósok többsége normális módon megadja az elsöbbséget, van egy-két barom aki mint fentebb írtam hiába álltam meg elengedni az anyukát a szembe jövő ezerrel rá a zebrára majdnem elütötte.
a gyalogosok többsége is normális és körül néz és nem ugrál azzal a felkiálltással, hogy elsöbbsége van.
nem sok konfliktust látok zebrákon, pedig 3-4 ezer kilométert megyek havonta.
ez a mostani poszt is vihar a biliben.
nem volt vészhelyzet csak egy fusztrált gyalogos.

titan 2010.08.06. 17:30:59

@mi nem foglalt még:
"ne mondd, hogy ha látom a zebrát és nem vagyok biztos benne hogy van e ott valaki akkor lassítsa le 5km/ órára mert az nem életszerű és sehol nincs ilyen."
eszem ágában sincs ilyet mondani, ellenben az ilyen helyeket lehet, hogy be kéne jelenteni a közlekedési felügyeletnek, mert nem jól belátható, és ezáltal veszélyes.
"ezért van a gyalogosnak szeme, hoyg felmérje, hoyg leléphet most elém vagy nem."
szeme van, de nem biztos hogy jól lát vele, egyébként viszont igazad van, minden közlekedőnek figyelni kell a közlekedési PARTNEREKRE (igen, mindenki partner, nincs alárendeltségi viszony, mint páran gondolják sajnos)

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:31:04

@vuk_: biztos neked van igazad gázolni fogok.
igaz ama tény ne tévesszen meg, hogy több mint egymillió kilométert vezettem le eddig önhibás baleset nélkül.
magyarul én nem mentem neki senkinek általában hátulról szoktak belém jönni.
nem ütöttem még el senkit.

ex-dr. vuk 2010.08.06. 17:37:09

@mi nem foglalt még:
Nyilvan egy gyalog sem mert kimenni eled.
Vezess ugyanugy nemetorszagban mint otthon, garantaltan csokorbaszeded a zebran atmeno gyalogokat.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:40:44

@vuk_: mindenhol egyformán vezetek.
néhány külföditől eltekintve akik otthon betartják a kreszt aztán kishazánkba érve szarnak mindenre mert itt szabad szerintük.
senkit nem ütöttem el még külföldön sem.
sőt egy apró gyorshajtástól eltekintve még meg sem bírságoltak.

Ssipak 2010.08.06. 17:43:41

@mi nem foglalt még:

"féktávolságon belül lelépni egy autó elé meg veszélyes dolog.
gondolkozz mielött rugdalózol."

Hülye gumicsontoddal húzzál már el. Senki sem amelett kardoskodik, hogy a gyalogosnak joga van féktávon belül lelépni az autó elé te marha. Ki nem szarja le ezt a baromságod? Senki se akar féktávon belül lelépni aki nem öngyilkos Te Barom.

Viszont valami beteges fixa ideád, hogy csak érintéstől van elsőbbség, meg ha az autós ér előbb oda akkor ipiapacs neki van.A kreszben hol van mindez leírva? Sehol.

Ezzel szemben az van, hogy képtelen vagy elismerni, hogy a posztban a gyalogost zavarták és akadályozták az áthaladásban ezzel az elsőbbségét nem adták meg.

Olvasd el a KRESZ-t. Van jogsid ?

Ssipak 2010.08.06. 17:45:21

@mi nem foglalt még:

"igen a lassítással felkészülök az elsöbbség megadására."

A nem létező elsőbbség megadására? Nem csak akkor keletkezik (SZERINTED) az elsőbbség amikor megérintette a zebrát ? Belezavarodtál ?

ex-dr. vuk 2010.08.06. 17:48:41

@mi nem foglalt még:
"nem volt vészhelyzet csak egy fusztrált gyalogos."

Igazad van a gyalogos mit pampog, tobb centimeter is volt a kocsi es kozte. Az elsobbsegevel meg ne kampanyoljon, hisz az auto az erosebb, szoval kussoljon es nezzen szet.

Igy kell ezt :D

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:53:15

@Ssipak: figyelj.
én elég toleráns alkat vagyok.
próbáltam kicsit erősebb hangnemmel feléd jelezni, hogy nem őriztünk együtt libát.
nem vetted a lapot.
nagyon szívesen vitázok bárkivel.
de vegyél vissza kicsit a hangnemedből.
na mégeygzser elmondom ha nem érted meg akkor ignorálni foglak.
le van írva feketén fehéren a kreszben. hogy a gyalogosnak a zebrán elsöbbsége van.
ez magyarul van és elég könnyű értelmezni, csak azt kell hozzá tudni, hogy hol kezdődik és végződik a zebra.
annak teljes felületén elsöbbsége van.
tehát attól keletkezik az elsöbbsége, hogy a zebrára lépett.
ha ránéz attól még nem keletkezik elsöbbége.
viszont az is mondva vagyon, hoyg a gyaloos csak akkor léphet az úttestre ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
magyarul ez azt jelenti, hogy meggyőződik róla, hogy meg tudják e neki adni az elsöbbséget.
még magyarabbul ha lelép akkor a közeledő autó meg tud e állni a zebra elött.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 17:57:33

@Ssipak: nem zavarodtam bele.
azért kell lassítanom mert a kresz előírja.
elég egyszerű ez.

ex-dr. vuk 2010.08.06. 17:58:02

@mi nem foglalt még:
Es akor hol nincs neki? A jardan? :)
En nehezen ertelmezem az auto/gyalog kapcsolatat a jardan. Van ertelme ott elsobbsegrol beszelni?

A zebran van elsobbsege. Ok. Tehat ha a kocsi eluti a zebran (ahol elsobbsege volt), akkor ki szegett szabalyt vajon? :D
Ha ket kocsi utkozik a KERESZTEZODESBEN (hol masutt, hisz ott talalkoznak), akkor ki a hunyo?

Spikk 2010.08.06. 18:01:17

@mi nem foglalt még: Abban megegyezhetünk, persze. Nem tudom, írtam-e, vagy csak akartam: ha 5-tel megyek, akkor ha ugrik is, megállok, mire a motorháztetőre esne.

Egyébként meg nem látom értelmét a további vitának, csak mert nem látjátok be itt páran, hogy a k****g gyalogost mindenképp át kell engedni.

De utoljára röviden:
elsőbbsége van
megközelítés: sebessége olyan, hogy HA lelép, meg tudj állni, ÉS nem tévesztheted meg azzal kapcsolatban, hogy meg fogja kapni az elsőbbségét ÉS nem kényszerítheted az arról való lemondásra ÉS fokozott óvatosság.

Szerinted milyen törvényalkotói szándék áll ezek mögött a szabályok mögött? Elárulom, nem az SzPSz életérzés támogatása volt a cél... (Száguldás, Porsche, szerelem...)

Általános egyes szám második személy:
Amikor a zöldön kocsival átmész lassítasz és körül is nézel? (Nem! De ha valaki előkerülne keresztirányban, a dudát a féknél is erősebben nyomnád...)
Főútvonalon lassítasz a keresztutaknál, ha látod, hogy jön valami az alárendelt úton? (Nem! Ha még kiférne, inkább odalépsz, nehogy lassítani kelljen miatta, amíg felgyorsul.)

Ennyi. Nincs miről vitázni, van jobb dolgom is (megyek inni, vigyázat, hazafelé is gyalog jövök). Akkor pedig érvénybe lép a 43. §
(4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten ...
b) ... a koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására.
Ez leszek én: "más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személy". :-D
Azaz ha részeg vagyok és elütsz a zebrán, az még súlyosbító körülmény. ;-)

Jaj, ez nem volt még:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. ... Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.
(Ez pontosan azt jeleni, hogy szent tehén - így talán érthetőbb.)

ex-dr. vuk 2010.08.06. 18:01:31

@mi nem foglalt még:
ertem. tehat lassitasz, mert a kresz eloirja de amugy leszarod h jon-e valaki.
Logikus ez.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 18:01:54

@vuk_: na még egyszer utoljára.
te sétálsz a járdán én jövök autóval látom a zebrát, előírás szerűen lassítok, óvatosan közelítem meg.
nem tudhatom, hogy te a zebra vonalához érve át akarsz menni vagy egyenesen haladsz tovább a járdán.
lassulok.
amikor eléred a zebrát ráfordulsz, eddig lassulva de azért haladtam.
na amikor már biztos, hogy te a zebrán akarsz átmenni de addigra már oylan közel kerülök a zebrához hogy elötte nem tudok megállni, akkor te nem léphettsz le, és normális gondolkodású ember nem is teszi ezt elmeygek és lelépsz.
iyln egyzserű a történet.
mégazt teheted, hogy ha nem a te oldaladon megyek de látod, hogy nem tudsz átmenni elöttem azért lelépsz a járdáról jelezve a következőnek hogy átmész, én eközben elmegyek elötted.

Spikk 2010.08.06. 18:03:26

(Lenyelted a kommentemet, te szemét? Kiköpni!)

mi nem foglalt még 2010.08.06. 18:04:27

@vuk_: ha féktávolságon belül lépett elém akkor nem vagyok hibás ha azon kívül akor hibás vagyok.
ezt helyszínelők szépen megállapítják.
ez még fűszereződik azzal, hogy ha fékezéssel nem is tudom de kormányzással megpróbálom elkerülni a balesetet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.06. 18:06:30

@vuk_: Neked, gyalesznak előírja a KRESZ, hogy csak akkor léphetsz az úttestre, ha meggyőződtél annak veszélytelenségéről.

Te meg azt propagálod itten, hogy ezt a rendelkezést leszarod, mert a másik félnek is figyelnie kell...

Ha az ország egyik fele balkán, akkor a másik felétől ne legyen már elvárva, hogy ne legyen az.

Szerintem.

ex-dr. vuk 2010.08.06. 18:06:57

@mi nem foglalt még:
Ertem. tehat ha egy keresztezodesben kocsival (habar elsobbsegem van) a kisutcabol jovo fektavolsagan belul kimegyek ele, akkor en voltam a hulye.
Jol ertelmezem? :D

ex-dr. vuk 2010.08.06. 18:10:42

En ertem, hogy ti a korulnezesi kotelezettsegre alapozva a gyalogos elsobbseget leszartnak nyilvanitjatok, de ez igy biztos jo ertelmezes? :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.06. 18:13:33

@vuk_: az a jó értelmezés, hogy a gyalesznek körül sem kell néznie, hiszen elsőbbsége van?

Spikk 2010.08.06. 18:14:16

@kolbászoszsömle: Az a szabály általános (amikor az úttesten 21. § (5) b) szerinti "egyéb helyen" átmegy a gyalogos), a zebrára külön szabályok vonatkoznak, ezért ott az említett pont nem is érvényes. A zebrán helycsere van, mindenki átáll a f@sz másik oldalára... :-D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.06. 18:16:16

@Spikk: és az úttestre lépés körülményeit szabályozza, nem az átkelését.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 18:20:11

@Spikk: kevés kivételtől eltekintve nem nyomom a dudát ugyan is érelmetlen mert sem nem lassítja sem nem kormányozza az autót.
elsődleges cél a baleset elkerülése, vagy ha nem kerülhető el teljesen annak súlyosságának csökkentése.
és tök mindegy kinek volt elsöbbsége.
igen nézem az alárendelt utat, hogy megadják e az elsöbbséget.
tudod hányszor mondok le az elsöbbségemről amikor látom, hogy nem adják meg?
vagy azért mert télen fékez ugyan de ki fog csúszni elém vagy csak elbambult.
nem kell foggal körömmel ragaszkodni az elsöbbségünkhöz még azon az alapon is hogy balesetet szenvedjünk.
a közlekedés egy társasjáték.
figyelem és tolerancia sokat segít azon,hogy mindenki túlélje.
viszont a vélt vagy valós sérelem levezetése rugdosással stb... nem segíti ezt elő.
igen elsöbbsége van csak azt nem érted, hogy mikortól keletkezik az elsöbbsége.
megint kiragadtál pár neked tetsző paragrafust és önmagában viszgálod de van még paragrafus amit ezekkel együtt kell vizsgálni.

Spikk 2010.08.06. 18:20:13

@kolbászoszsömle: Igen, ez lenne a helyes, még ha jelenleg az elsőbbséget meg nem adó, szabálytalanul, mások testi életét veszélyeztető járművezetők miatt veszélyes is.

Magus-A6 V6 TDI 2010.08.06. 18:20:50

te rohadt köcsög, majd a saját autódat rugdosd, ha lesz egyszer!! biztos nagyon kellett sietned...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.06. 18:22:26

@Spikk: De erről a KRESZ egészen másként rendelkezik.

Szóval, lehet, hogy szerinted így lenne a helyes, ám, a világ ezen része másként van szabályozva,

Ssipak 2010.08.06. 18:23:46

@mi nem foglalt még:

"nem zavarodtam bele.
azért kell lassítanom mert a kresz előírja.
elég egyszerű ez. "

de belezavarodtál, azért kell lassítanod, hogy szükség esetén az elsőbbséget meg tudd adni. Tehát szerinted ugyan az elsőbbség csak a zebra érintésének pillanatában keletkezik, addig neked

"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."

látod ? a gyalogosnak elsőbbsége VAN . első mondat. nem érintéssel keletkezik te majom. És te bizony azért lassítasz, mert elsőbbsége VAN, és azt meg tudd adni, meg tudj állni.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 18:25:46

@vuk_: nem.
folyamatosan a gyalogosra vonatkozó zsabályokat akrjátok rávetiteni a járművekre szolgáló szabályokra.
a védett úton közlekedőnek van elsöbbsége, de nem tanácsos szemellenzősen vezetni, figyelni kell az alárendelt úton érkezőre, hoyg valóban megadja e az elsöbbséget.
természetesen ha nem és karambol lesz akkor ő lesz hibás de engem ez nem vigasztal ha esetleg meghalok.
konklúzió.
ne szemellenzősen közlekedjünk, hogy elsöbbségünk van akkor nem nézünk se jobbra se ballra.
elmondok még egy sztorit családi házas övezetbe lakom jobbkezes utcák tömkelege.
én még is először ballra nézek csak aztán jobbra, havonta minimum egy karambolt megúszok ezzel ahol nekem volt ugyan elsöbbségem csak nem adták meg.

Ssipak 2010.08.06. 18:26:05

@mi nem foglalt még:

"viszont az is mondva vagyon, hoyg a gyaloos csak akkor léphet az úttestre ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."

már hússzor leírtam, hogy senki se azért tépi a száját, mert féktávon belül akar autók elé lelépni.Te mindenkit hülyének nézel ? Felejtd már el ezt.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 18:27:57

@vuk_: nem.
csak azt mondjuk itt páran, hogy ezt a két kötelezettséget nem lehet különválasztani, együtt érvényesek.

Ssipak 2010.08.06. 18:28:18

@mi nem foglalt még:

"ne szemellenzősen közlekedjünk, hogy elsöbbségünk van akkor nem nézünk se jobbra se ballra."

ez a másik gumicsontod. senki sem amelett kardoskodik, hogy öngyilkos módon közlekedhessen.

Úgy látszik nem maradt más érved mint kitalálni és cáfolgatni nem létező állításokat.

Képes vagy beismerni, hogy a gyalognak elsőbbsége volt a posztban, vagy maradsz a gumicsontjaidnál?

mi nem foglalt még 2010.08.06. 18:29:28

@Ssipak: akkor miről vitázunk?
én is azt mondom, hogy ha féktávon kívül lép az autó elé akkor meg KELL állni.
féktávon belül meg NEM léphet elé.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 18:33:42

@Ssipak: de az a hely a zebra ahol elsöbbsége van.
amíg a járdán van én meg az úttesten addig nincs ütközési pont.
amíg nem lép le addig nincs a zebrán és nem vonatkozik rá a zebrás szabály.
példa.
amíg a főuton mész addig nem vonatkoznak rád az autópályás zsabályok csak akkortól amikor ráhajtottál az autópályára, az autópálya meg ott kezdődik amikro az autópálya kezdete tábla vonalát átléped.
a vonal elött még nem vonatkozik rád az autópályás szabály átlépve az már igen.

Spikk 2010.08.06. 18:35:19

@mi nem foglalt még: Ezt értem, csak amit itt a zebrával kapcsolatban írtok, annak meg az a konklúziója, hogy ha az alárendelt úton megyek, akkor nem kell elsőbbséget adni, mert majd álljon meg, aki a védett útvonalon jön.
De mondtam korábban: Ezt a vasúti átjárónál tessék előadni, ne a zebránál, ott legyetek kemények, ahol nem ti vagytok 10x olyan nehezek, mint akinek elsőbbsége van...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.06. 18:39:50

@Spikk: abból, mert nem szabad elütni, abból nem következik az, hogy le szabad lépni körülnézés nélkül.

igazi hős 2010.08.06. 18:55:35

@Dövan: Kivételesen egyetértünk, ez már neked karácsony? :-)
Lehet, hogy megállt útközben a hollandoknál és lecsökkent a szint. Esetleg olcsó kint a fű. (Tudod, minden bringás füvezik. Kivéve természetesen engem, mert én sokat autózom, így elég károsodás ér anélkül is.)

mi nem foglalt még 2010.08.06. 18:55:59

@Spikk: nem.
a gyalogosokra vonatkozó szabályokat ne keverd a járművekre vonatkozó szabályokkal.
smmi kemyénkedés nincs itt.
pusztán anyi,hogy mindenki tartsa be a rá vonatkozó szabályoakt, a gyalogos is meg az autós is.

Ssipak 2010.08.06. 19:26:31

@mi nem foglalt még:

miről vitázunk? erről:

"Képes vagy beismerni, hogy a gyalognak elsőbbsége volt a posztban, vagy maradsz a gumicsontjaidnál?"

de már nem is válaszolsz a kérdésre, úgy látszik végképp sarokba szorultál. beismerés helyett hozod a gumicsontokat.

Ssipak 2010.08.06. 19:28:12

@mi nem foglalt még:

"de az a hely a zebra ahol elsöbbsége van."

a posztoló szerinted megkapta az elsőbbségét ha a ZEBRÁN meg kellett állnia az autós miatt?

''autónepper.'' 2010.08.06. 19:30:19

@min: mért te nem szoktál áldozatot neki bemutatni ? én minden nap meg beszélem vele hogy a mai nap mi történt velünk:P

ex-dr. vuk 2010.08.06. 20:20:39

@mi nem foglalt még: neha az elmeletrol beszelsz neha a gyakorlatrol.
Amit az elobb irtal az a gyakorlat: igen korulnezek mert vannak faszok, de ez nem valtoztata szabalyokon
Elmelet: elsobbsegem van! (nem csak ha a csillagok allasa megfelelo, hanem MINDIG).

Ennyi az egesz.

ex-dr. vuk 2010.08.06. 20:22:18

Na mindegy kar ere tobb szot pazarolni, ti lenullazatok a gyalog elsobbseget, mert "csak ha lelepett" meg mert "szet kell nezni, tehat szerintetek igazabol nincs is elsobbsege, csak neha szerencseje hogy nem utottek el.

Sajnalom, hogy ilyen orszagban akartok elni. En inkabb nem keresek kifogast es megadom az elsobbseget, es akkor mindenki eletben marad.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.06. 20:34:18

A vitát megoldandó, nézzük meg, a videón mikor lassítanak az autók? Ha a gyalogos már a zebrán van vagy ha közelít?
www.youtube.com/watch?v=uaF4-HEPQE0&feature=related

mi nem foglalt még 2010.08.06. 20:35:01

@vuk_: kutya kötelességed körülnézni.
ugyan akkor jól felfogott érdeked is.
itt nagyon szépen találkozik a szabály és a józan parszti ész.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 20:39:56

@Ssipak: mint már párszor elmondtam olvass vissza, hogy feltétele van annak hogy elsöbbsége legyen.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.06. 20:49:04

@mi nem foglalt még: Hibátlan! A videón látható összes autósnak RESPECT. Bár nem magyarok...

Ssipak 2010.08.06. 20:51:32

@mi nem foglalt még:

"mint már párszor elmondtam olvass vissza, hogy feltétele van annak hogy elsöbbsége legyen. "

Hogy megérintse a zebrát. megtörtént.

Amire gondolsz az az, hogy ha az autó előbb ér a zebrára akkor szerinted a gyalogosnak már nem lesz elsőbbsége. Csakhogy ez marhaság. Az elsőbbségről való lemondást TILOS kikényszeríteni. Itt pedig pontosan EZ történt!

Tehát az van, hogy a posztoló rajta áll a ZEBRÁN. Azért áll mert haladásában megakadályozta az autós. Nem kapta meg az elsőbbségét! Az autós ki akarta kényszeríteni erőfölényével hogy a gyalog lemondjon róla ! Nézd meg a képet, az autós 100mről láthatta a gyalogost és azt is hogy a zebra felé halad, amit neki űgy KELLETT VOLNA megközelítenie, hogy a gyalogos elsőbbségét lassítással vagy megálással meg tudja adni! Ehelyett a gyalog testi épségének veszélyeztetésével bevágott elé.

Hát ennyi történt.

Ssipak 2010.08.06. 20:54:02

@mi nem foglalt még:

"kutya kötelességed körülnézni.
ugyan akkor jól felfogott érdeked is."

Bezzeg az autósnak a posztban szerinted nem ? Neki nem kellett volna látnia, hogy a gyalogos lelépni készül, óvatosan megközelíteni a zebrát és megadni az elsőbbséget, nem pedig bevágni a gyalog elé és veszélyeztetni?

Egy nagy paraszt troll vagy. Ha eddig nem ütöttél el gyalogost a zebrán, akkor pontosan annak ellentéte szerint közlekedsz mitn az a faszság amit itt előadsz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.06. 20:58:31

@Ssipak: :-) Ráadásul gyűlöli a gyalogokat, zsigerből és bár nincs igaza, ki nem mondaná..Lesz még pár ezer komment:-) Mindenki tudja, hogy az autós hibázott, messziről látható volt a gyalog, már a zebrán is volt, hisz az autó messzebbről indult és fél úton taliztak, tehát mindenben téved, de kitart:-) szanalom.com/mi_nem_foglalt_meg

mi nem foglalt még 2010.08.06. 21:23:31

@Aabroncs: akkor sorolom a hibákat.
megállt egy autós a zebránál átment valaki és elindult pedig jöt még két ember, azt is meg kellett volna várnia.
gyalogos shréviza vé nem a zebrán végig.
gyalogosok a zebra után a kereszteződésben.
biciklisek nem egymás mögött hanem egymás mellett, egyik a sáv közepén.
csak dióhéjban.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 21:28:48

@Ssipak: elsöbbsége akkor keletkezik amikor lelépett a zebrára.
viszont ha már az autós elérte a zebrát akkor lép le akkor hogy kellene visszamenőleg megadni az autósnak az elsöbbséget?
nem tud köddé válni.
szerintem elég lassan mehetett az autós lévén a posztoló a rúgás ellenére nem esett el.
próbáld ki hogy egy gyorsan mozgó autóba belerúgsz.
simán hanyatt vág.
figyelj.
honnan tudod menyire volt a zebrától az autó amikor a gyalogos lelépett?
a posztban benne van, hogy már a zebrán amikor lelépett a gyalogos a posztoló ezt nem is tagadta amikor az autós ezt mondta neki.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 21:30:21

@Ssipak: csak mondom, ha az egyik fél szabálytalankodik attól még a másik fél nem kap felmentést a rá vonatkozó szabály alól.

Ssipak 2010.08.06. 21:33:04

@mi nem foglalt még: akkor ezt annak veszem, hogy beismered, hogy az autós hibázott. végre. na szevasz. jó éjt.

ex-dr. vuk 2010.08.06. 21:33:26

@mi nem foglalt még:
igen de itt mindenki eletben marad, ellentetben magyarorszaggal

mi nem foglalt még 2010.08.06. 21:51:42

@vuk_: értem.
külföldön nem halt még meg gyalogos balesetben.
magarország meg kihal lassan mert minden zebra fröcsög a vértől.

ex-dr. vuk 2010.08.06. 22:10:26

@mi nem foglalt még:
en nem tudok halalra gazolt babakocsis nagymamarol. magyarorszagon lassan mar hetente van egy.
az aranyok szamolgatasanal tedd hozza, hogy itt le sem mernek lepni, ott meg megallas nelkul zuznak at.

mi nem foglalt még 2010.08.06. 22:16:53

@vuk_: nem tudom honnan veszed ezt a rengeteg butaságot.
le mernek itt lépni a gyalogosok és megy a közlekedés.

indapass90210 2010.08.06. 23:39:34

@Silent Bob: minden autóval ilyen bátor vagy, vagy csak asztrától lefele? :)
@igazi hős: karácsony gyakrabban van :D

bikila 2010.08.06. 23:54:51

@mi nem foglalt még: Ez nem feltétlenül van így. Mert az itthoni bírósági gyakorlat szerint, ha 30-35km/h sebesség felett közelíted meg a zebrát, akkor nem voltál elég óvatos annak megközelítésekor.

Pl. Budapesten nyáron (főleg este) érdemes végigmenni a Lehel úton este a Lehel tértől a Hungária krt.-ig. Több helyen van olyan gyalogátkelőhely, ami mellett a járdából semmi nem látszik a sövény miatt az utolsó 10-m-ig. Ha ott 50km/h-ról elcsapsz egy gyalogost aki lelép eléd, akkor bizony hibás vagy, mert nem készültél fel arra a lehetőségre, hogy valaki át akar kelni az úton.

bikila 2010.08.07. 00:00:43

@mi nem foglalt még: azért jó páran vannak, akiket sajnos biztatni kell tapasztalatom szerint. Ha átruccansz mondjuk Bécsbe, ott ez a jelenség arányiban elhanyagolható a budapestiekhez képest.

ex-dr. vuk 2010.08.07. 01:13:33

@mi nem foglalt még:
nezz meg egy zebraakcio videot. gyonyoruen latszik, hogy ki nem az akcio tagja. na az nem mer lemenni :)
de probald ki te is. lehet, hogy azert hordtal itt ossze annyi suletlenseget, mert nem jarsz at zebrakon?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.07. 08:49:39

@mi nem foglalt még: Nézd el nekem, de a Te véleményed nekem már nem mérvadó, azok után amit itt előadsz...Gyalogosgyűlölő vagy, nem pártatlan. Én éppen tagnap hazafelé sem engedtem át egy gyalogost, pedig már a zebrán volt...Csakhogy ő engedett tovább...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.07. 08:50:10

@Ssipak: A büdös életbe nem fogja beismerni...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.07. 08:51:51

@mi nem foglalt még: Na ez a mondatod is mutatja, teljesen elvakult vagy. HISZEN EZ HAZUGSÁG! KONKRÉT HAZUGSÁG!Hány videót tegyünk még be neked, amin, ha lelépne a gyalogos, meghalna, ott a videó előtt? Elvakult vagy..

aph 2010.08.07. 10:07:00

imádom a zebrás posztokat! :D

korábban már másik poszthoz is leírtam, de úgy tűnik itt senki sem olvasta még: egyszerű fizika!

az autó ugye csúcson 50-el mehet, a gyalogos meg jó esetben 5-el. ez egytized sebesség, GYK(!) amíg az autó 10 m-t tesz meg, addig a gyalog egyetlen egyet! szóval az indián csatakiáltásos ugrálás az valahogy nem reális, mert a gyalogos igen csak lassan, és az esetek 99%-ában kiszámíthatóan mozog a zebra vagy kereszteződés felé!!!

50-ről hány m-en lehet megállni? száraz úton mondjuk 25-ön illik egy gyakorlatlan sofőrnek is, nemde? ha óvatosan jön, mondjuk 30-al, akkor meg simán megáll mondjuk 6-7m-en! szerintem aki nem engedi át a gyalogost ott az úton, ahol kellene, az nem azért teszi, mert féktávon belül(...), meg mert nem született a felezővonalra a szerencsétlen, hanem azért mert lesz@rja, és nem is akarja elengedni...

gipsz1234 2010.08.07. 14:07:55

Az autós szabálytalaságát ajtóba rugással büntetni nem ildomos. Én mondjuk ezért lerugtam volna a kedves blogíró veséjét.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.07. 15:22:49

@Aabroncs: Ha nem üti el a gyalogost, akkor az útkereszteződésben törik szarrá azt az autót.

"streetfighter" 2010.08.07. 17:03:49

@kolbászoszsömle:
Nem valószínű, mert jobbra akart kanyarodni. Ezért is sietett, hogy elérje a zöldet.
A keresztező út jobb oldali sávjában viszont nem mentek volna bele a balról jövők.

"streetfighter" 2010.08.07. 17:37:27

www.indavideo.hu/video/A_szivatasok_kiralya/
És vannak olyan gyermeteg lelküek, akik ezt viccesnek tartják.
Nálunk ezt nehéz lett volna eljátszani! :D

záporjózsi 2010.08.07. 18:15:13

@Aabroncs: Ünnepelünk! Találtál egy ilyet! ...és engem ez hol érdekeljen?! Valahogy ma csak sikerült átkelnem 6 sávon megállással, zebra nélkül.

@aph: Kiszámoltad? Te tudsz olyat? Jéééé... Néha más is megtehetné, nem nehéz ám!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.07. 23:30:20

@záporjózsi: Igazi gyökér lettél. Esetleg eddig is egy ilyen beképzelt, demagóg, nagyképű bunkó voltál? Nem emlékszem, de mindegy is. A kedvedért pont nem fogom a családom életét kockáztatni és a feleségem is azt üzeni, egy barom vagy és remélhetőleg már nem nevelsz semmit, nem hogy gyermeket. Téged csak az idióta elméleted érdekeljen, szaladgálj csak az útra, hátha lesz egy kis szerencsém..

potha 2010.08.08. 16:21:59

Úgy végigolvasnám az összes kommentet, de nincs kedvem :D

Normális vagyok? 2010.08.09. 08:03:16

@potha: Nekem pedig a megfelelő energiatartalékok hiányoznak hozzá, félek nem lenne elég az a reggeli kávé :D

cso zsi 2010.08.10. 08:30:09

Elég régóta vezetek, és még régebb óta gyaloglok.
Munkáimból kifolyólag szinte a wc-re is kocsival megyek, csak épp nem felejtem el, hogy az autóból kiszállva gyalogos vagyok én is.
Vasárnap este 9-kor azért picit felhúzott pár fiatalember, akik itt:www.norc.hu/pano/q3Kyln4d/ állva sörözgettek, a terelőnyílra könyökölve, és eszük ágában sem volt átkelni.

főboszorka45 2010.08.10. 11:05:38

Az tény, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van a zebrán. Most hirtelen nem tudom, korábban benne volt a kreszben hogy .. "és annak meghosszabbított vonalában". nem tudom, ez most ott van-e?
Én a posztoló helyében nem rúgtam volna bele a kocsiba. Ha én lettem volna ott, akkor elkapom és rendőrt hívok, mert milyen alapon rongálja ő az én autómat? Neki ahhoz van ilyen esetben joga, hogy a nőnemű felmenőmnek kívánjon szexben gazdag szép napot, de rongáláshoz nincs.

Az elsőbbségi jogát én sem vitatom, de azt nem így kell elintézni..,. Mi lenne itt, ha az utakon az autósok pl összeverekednének minden alkalommal, pl mikor a Váci úton haladok, és bejön elém index nélkül egy barom, aztán nekem satuzni kell, majd visszamegy? Akkor most rángassam ki az autójából és verjem meg?

főboszorka45 2010.08.10. 11:07:01

bocs, az idézet nem jó, régen így volt:
a kijelölt gyalogátkelőhelyen és a járda meghosszabbított vonalában"

Alikam 2010.08.10. 15:37:39

Végre egy gyalogos.

Na akkor egy: az nem hülyeség, ugyanis az átkelési szándékot egyértelműen jelezni kell.

Kettő: lehet, hogy itt elsőbbséged volt, de azt tanuljátok mrá meg végre, hogyha nem kanyarodok és nincs átkelőhelyetek, akkor ne lépj már le elém baszd meg, de ha mégis akkor köszönd már meg, hogy elengedlek, mert ott már NINCS ELSŐBBSÉGED!

Alikam 2010.08.10. 16:01:51

@Ssipak: szerintem ez nem gumicsont. Sajnos én már találkoztam olyan gyalogossal, aki mp3-azva se jobbra se balra nem nézve lépett le a járdáról.

Kisebb szívrohamot kapott amikor egy méterre előtte álltak meg. Akkor bezzeg el tudta fordítani a paraszt fejét.

záporjózsi 2010.08.11. 08:21:23

@Alikam: Az átkelési szándékot nem kell jelezni, de egyértelműen kell viselkedni.

Ha jóval féktávon kívül lép le, akkor így jártál, csak hirtelen fékezésre nem kényszeríthet.

Timnorc 2010.08.12. 19:07:44

A helyzet nem egyszerű, viszont a helyzetek (mindkető) nagyon egyszerűek:

- Kresz szerint a gyalogosnak kizárólag az úttesten van elsőbbsége (akár kanyarodó járművel szemben, akár zebra esetében), tehát le kell lépnie a járdáról, hogy elsőbbsége legyen. (többször próbálták már megváltoztatni a szabályozást [legutóbb 2010. elején], de mindig megmaradt a régi szabály)

- Viszont nem szabad csak a kresz-t nézni. Udvariaságból, toleránsan az autós lemondhat az elsőbbségéről. Ez amolyan nyugatias kultúrára vallana.

záporjózsi 2010.08.13. 07:43:41

@Timnorc: A KRESZ meghatározza a gyalogos elsőbbségét is. A gyalogost - amennyiben elsőbbsége van - nem csak irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására nem szabad kényszeríteni, hanem zavarni sem szabad. Ezért ha valaki a zebrához közeledik, akkor úgy kell megválasztani a sebességet, hogy a gyalogost a mozgásában ne akadályozzuk. Ezért is kell már akkor a gyalogosra számítani, amikor a még üres zebrát az autó megközelíti.

atila68 (törölt) 2010.08.14. 19:35:46

@Alikam:
Jogsi nélkül mégis, hogyan vezethetsz?

pucros 2010.09.17. 22:53:29

Ezt a cinikus baromságot sohasem értettem.

Hát ha nem lép le valaki a járdáról, akkor mihez kellene neki az elsőbbség? Talán a járdára felhajtó autóval szemben?

Ezt a konkrét posztot sem értem, hát azt írja, hogy a zebra közepén állt meg. Hogy mondhat neki olyat az autós, hogy nem lépett le?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása