Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Motoros zúzta le a jobb tükrömet

2010.08.15. 10:16 :: SilentSound

Nem igazán tudom eldönteni Nándor levele alapján, hogy itt most ő volt az, aki hirtelen és veszélyesen vágott be a motoros elé, aki gyorsabban érkezett nála, vagy utóbbi nem tudta elviselni, hogy egy autó besorol elé, mikor ő menne. Mindenesetre menet közben tükröt törni a motorosnak sem életbiztosítás.

Alant a rövid történet, több idő megírni és elolvasni, mint amennyi idő alatt lezajlott az egész. Nos, eddig előzékeny voltam a motorosokkal, de köszönhetően a ma reggeli incidensnek, ezt mostantól hanyagolom.

M3 bevezető, Budapest felé, lámpás kereszteződés előtt a felüljárónál. Belső sávban hajtok (80as táblánál kicsit felette, jájj), de szokás szerint ez hosszabb, mint a többi, így a jobb tükörbe pillantok, kb 5 autónyira csak egy motoros a távolban, index ki, majd átsorolok a középsőbe, ahol kb 2 autónyi hely van előttem, aztán a sor.

Egy pillanattal később már csak annyit hallok, hogy csatt, a jobb tükröm hajlik előre, majd a motoros úr mellettem elzúgva anyáz (gondolom én, merthogy a bukó lefojtja a hangot), középső ujjat mutogat, aztán a három sáv autói között szlalomozva bátran, olyan Sir Robinosan elhúz. UYY-4xx valami ilyesmi a rendszáma, nem vagyok biztos még az elejében sem, igyekeztem megfigyelni, de csak így sikerült. Ezúton is elnézést kérek a motoros úrtól, hogy feltartottam a temetőbe igyekezvén, legközelebb nem fordul elő.

Magánemberként nincsen semmi problémám, mivel az autó céges, tehát egy csereautós kényelmetlenséget okozott csak. Ellenben, mint a cég képviselője, kikérem magamnak, hogy holmi vadszamár extra költségeket generáljon, mert ő épp úgy gondolta, hogy gyorsasági futamot rendez a középső sáv igénybevételével. Sajnálom, hogy nem tudtam megjegyezni a rendszámát, mert a feljelentés ezzel elég foghíjas lenne.

Most nem megyek bele a jobbra tartsba, a sebességkorlátokba meg ilyenekbe, mert úgyis mindenkinek megvan a maga véleménye, és mert többnyire én is állat mód vezetek. De a tükörtörés (szilánkosra tört), na az nem pálya. Még ha motoros úr össze is fosta magát a két keréken, és így vezette le a parát.

Legközelebb javaslom a körülményeknek megfelelően vezetni, és felkészülni, hogy a szabályos autózás peremén haladó kis szemüvegesek nem 3 másodpercig nézik a tükröt, hogy most vajon a kb 5 autónyi helyet a motoros milyen gyorsan küzdi le a lámpa előtt a középsőben, hanem bizony akkora kamionnyi helyet biztonságosnak fognak megítélni.

Na jó, mégis van magánemberi véleményem, motoros úr. Pöttyös az inged?

337 komment

Címkék: motor közlekedés autó hülye erőszak veszélyes tükör

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cso zsi 2010.08.16. 14:58:19

@horex: A Perillustris által idézett cikkben épp az elsőbbséggel rendelkező, ámde gyorshajtás miatt észlelhetetlen van ekézve. Tudod, mint a Lambós Csepelen, aki a védett úton elkaszálta a két sarokkal odébb kikanyarodni szándékozó kisautóst. Senkinek nem kell az adott helyen engedélyezett sebességnél 2-4x gyorsabb járműre.

2010.08.16. 15:15:25

@horex: Amit Perillustris példának hozott, pontosan összefoglalja, amit mondani akartam,vagyis hogy egy eset sem egyszerű, mindig az összes körülményt kell vizsgálni és annak megfelelően dönteni. Természetesen egy 150-el jövő motoros sebessége lehet megtévesztő, én nem azt mondtam, hogy mindig az elsőbbséget meg nem adó a felelős, vagy hogy csak az.

2010.08.16. 15:19:15

@horex: Én nem látom, hogy ennek az értelmezésével mi a probléma. Ha 200-zal jössz akármivel egy kanyarból és valaki kijön eléd a mellékútról, akkor ott te leszel a hibás, hacsak nem veszik figyelembe, hogy esetleg jól hallhatóan közeledtél a hangosan zúgó motorod miatt, de ez már necces.

2010.08.16. 15:26:57

@Deszkás: Valamennyi esélyt mindig kell adni annak, hogy a másik hibázhat és fel kell rá készülni, hogy mit fogsz csinálni akkor! A bizalmi elvet úgy kellene értelmezni, hogy mások sem szegik meg szándékosan, bár erre is vannak kivételek.

Integrált Szerverterror 2010.08.16. 15:29:06

Én meg olyanokat szoktam látni, hogy elzúg a motoros mellettem a sztrádán, előttem száz méterrel az autós beelőz egy másikat, mire a motoros lefékez, lazán csípőre vagy hátra teszi a kezét, megvárja amíg az autó befejezi az előzést aztán go.

Szerintem ez jobb megoldás.

labi 2010.08.16. 15:30:08

Nos, ebben a helyzetben természetesen Lacaca a hibás, ez nem is vita tárgya.

Másrészről aki ott azon a szakaszon tolja neki, miközben a forgalom a táblák miatt visszalassul ötvenre (főleg hogy mostanában szinte mindig rendőrök ácsorognak ott ami szabályos magatartásra ösztönzi a népet) plusz helyezkednek is, az egy balfasz.

Tőlem tolhatja neki a sok donor, én rendes vagyok velük, le is húzódom hogy had menjenek (hiszen a legidegesítőbb dolog számomra egy mögöttem haladó motoros, mert állandóan azt kell sasolnom, hogy balról, jobbról, felülről vagy alulról akar a következő pillanatban megelőzni), de azért annyi esze lehetett volna hogy az pont nem az a hely ahol komoly kockázat nélkül meg lehet ezt tenni.

Deszkás 2010.08.16. 15:41:43

@Robi, a hód: Igen. pont az, akinek válaszoltam. Ha kiírná az autójára a nickjét, nála inkább arra számítanék, mikor milyen szabályt fog épp megszegni. :DDD

"streetfighter" 2010.08.16. 16:02:50

@Deszkás:
Fokozatok tudod, vannak fokozatok!
A jobbkéznél én soha nem bízok meg senkiben. Mindig megbizonyosodom, hogy tudja meg kell állnia, vagy úgy megyek elé, hogy akkor még meg tudjon állni, ha még sincs képben.
Volt, aki rám dudált. :D
Én mindig figyelek a többiekre, ezért nem ismerem a karosszérialakatosokat. :)
Rám neked nem kell rossz értelemben számítadod, mert mire leesik a tantusz én már ott sem vagyok! :DDD
Figyelek helyetted is, ne majrézz!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 16:20:08

@"streetfighter": Értem én, csak azt nem, az a nagy arcod, hogy fér el abban a kis Toyotában?

"streetfighter" 2010.08.16. 16:32:08

@Aabroncs:

Kötözködünk, kötözködünk?
Kezdem unni a veled való vitatkozást, de ha akarod:
Nekem nem kell nagy autó ahhoz, hogy legyek "valaki".
Mindig szántam az ilyen embereket. Jó szöveg a biztonság, de az mára lejárt lemez.
A feltünés, az én vagyok valaki, az az igazi indok. Röhej!
A megjegyzésemben pedig nem kis irónia volt, de te ezt úgy sem érted.

egyittlakó (törölt) 2010.08.16. 16:32:37

@Perillustris: Szállj le a családomról, bringás.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 16:59:39

@"streetfighter": Most legalább átérzed milyen mikor beléd kötnek..Mondhatnám, Te kezdted, de szerintem már nem is emlékszel...Egyébként nem az autód kicsi, az arcod hatalmas!A videót megnézted? Ne akarom jobban szétoffolni azt a posztot is, mert már minden posztban Te vagy a sztár...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.16. 20:51:20

@Deszkás:

Ha nem az öregapád borotválkozótükrét raktad ki, akkor igen.

2010.08.16. 21:28:45

"Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!" Nagyszerű... Na még1x...

@kolbászoszsömle: Nem törvényszerű, az enyémre sincs ráírva, és kapásból tudnék mondani még sok autót aminek nincs ráírva a tükrére.
Azokra van ráírva amiket nagyobb számban visznek ki az USA-ba, ugyanis ez is a hülye, fogyatékos, baromállat amerikaiak miatt van.
Nem elég hogy a gyökereknek annyi eszük sincs hogy tudják, a tükörben látható objektumok kisebben a valóságnál, de miután még baleset is lett, még beperelgették az autógyártókat ami miatt őket nem figyelmeztették ezzel kapcsolatban... -.-"

LaMeRick 2010.08.16. 21:30:54

@horex: Nem akartam már beleszólni, mert kamionos már írta 200 körül, hogy onnantól lefelé mindenki hülye:)

Jó kis jogi blabla, de próbálj meg abból kiindulni, hogy elsőbbsége a motorosnak volt. Nándi ugyebár észlelte a motorost, csak a sebességét nem tudta felmérni. Így max. azon lehet csámcsogni, hogy a motoros sebessége megtévesztő volt-e (itt a jogi kiskapu), ezen meg aztán az idők végezetéig lehet vitatkozni, meg még azon is, hogy Nándi órája mennyit csal, stb. Én is egy 70-30-ra tippelnék Nándor kárára.

cso zsi 2010.08.16. 21:38:43

@LaMeRick: Akkor újfent kérdem: baleset történt, vagy szándékos rongálás?

Perillustris 2010.08.16. 21:40:45

@egyittlakó: Ilyen, amikor a fagyi visszanyal. :P

Vagy szerinted a sutyerák rövidítésed megfejthetetlen?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.16. 22:01:32

@GSX-R:

anyad a baromallat es fogyatekos
OK?
apad meg gyoker
rolad nem is nyilatkozom

LaMeRick 2010.08.16. 22:12:41

@cso zsi: Sajnos túl hülye vagyok ennek eldöntésére, ha tippelnem kéne azt mondanám, hogy egy esetleges komolyabb baleset bekövetkezését illusztráló szándékos rongálás történt a motoros részéről. Nincs tapasztalatom tükörlerúgásban, az esetet csak az egyik féltől olvashattuk, így elég nehéz eldönteni... Bárhogy történt a 70-30-at ezen információk ismeretében tartom.

LaMeRick 2010.08.16. 22:13:27

@cso zsi: Sajnos túl hülye vagyok ennek eldöntésére, ha tippelnem kéne azt mondanám, hogy egy esetleges komolyabb baleset bekövetkezését illusztráló szándékos rongálás történt a motoros részéről. Nincs tapasztalatom tükörlerúgásban, az esetet csak az egyik féltől olvashattuk, így elég nehéz eldönteni... Bárhogy történt a 70-30-at ezen információk ismeretében tartom.

2010.08.16. 22:14:38

@hagyma: OFF

Ha annyira értelmesek az amerikaiak, akkor miért mindig ott vannak az ilyen balhék? Miattuk van ráírva a mikrókra hogy élő állatot berakni nem ajánlott (vagy ilyesmi), érdekes módon csak náluk lett balhé a Toyota "beragadó gázpedáljai" miatt, miattuk van rá írva az autók tükreire egy teljesen evidens dolog, és még sorolhatnám.
Mind azért, mert a gyökér berakott egy macskát a mikróba, mert nem volt annyi esze hogy kinyomja a kuplungot meghaltak nem is tudom hányan emiatt, vagy mert nem tudta hogy kisebbek a tükörben látszó objektumok a valóságnál, persze ebből is lett karambol. És ezek után pereltek! Nevetséges, nincs még egy ilyen primitív "nép". Ja, és vagy válaszolj normálisan, vagy sehogy. Ilyen, és ehhez hasonló primitív "választ" nem fogadok el.

ON

2010.08.16. 22:15:34

Most akkor elküldte ez a szar?

"streetfighter" 2010.08.16. 22:16:19

@hagyma:
Azért legyünk őszinték, nem az eszükről híresek. :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.16. 22:17:04

@GSX-R: OK!

Az UAZoméra tényleg nincs ráírva semmi.
Igaz, leverte egy faág és sziloplaszttal ragasztottam rá konkrétan öregapám kerek borotválkozótükrét...

A többin meg van.
Viszont a posztból úgy látszik, itt, ájrúpában sem ártana ráírni egysmást.

2010.08.16. 22:21:40

@hagyma: OFF

Ha annyira értelmesek az amerikaiak akkor miért mindig ott van ilyen balhé?
Miattuk van ráírva a mikrókra hogy élő állatot berakni tilos, az autók tükreire egy tök evidens dolog, és még sorolhatnám.
Mert a baromnak nincs annyi esze hogy felfogja, a macskája megdöglik ha berakja a mikróba, és hogy a tükörben látható dolgok kisebbek a valóságnál, és hogyha beragad a gázpedál akkor nem a 911-et kell hívni, hanem kinyomni a kuplungot. És még ezer, meg ezer ilyen, és ehhez hasonlót lehetne mondani. Nincs még egy ilyen primitív egy "nép". Ha válaszolj akkor pedig értelmesen tedd, mert az előző válaszod több mint lúzerség.

ON

2010.08.16. 22:23:08

Beszarok ettől a blogmotortól... Küldök 3 kommentet, egyszer se megy el. Megírom negyedszerre is, erre megjelenik mind... Hihetetlen.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.16. 22:29:53

A (többnyire) sík tükörben látható ojjektumok márpedig nem látszanak kisebbnek vagy távolibbnak, ez a figyelmeztetés inkább azoknak a majmoknak szól akik elfelejtik hogy a tükör síkja mögött van még legalább 3 méter autó.

Egyébként én ha 5 (10, 20..) autónyi távra valamit látok a tükörben sávváltás előtt, az óvatosságra int, mindig duplán meggyőződök róla hogy a következő mozdulatommal nem teszem-e próbára a Pauli-elvet - szomorú hogy ezt az egyébként alapvető, és nem túl megerőltető gesztust sokan megspórolják.

A bizalom pont addig tart ameddig a zemberek szabálykövetése, nem egy balesetet úsztam meg azért mert bizalmatlan vagyok. Balkanyarnál mögülem sort előzők, jobbkezet nem ismerők, elsőbbségadás fogalmával hadilábon állók és hasonlók hada tör folyamatosan az életemre, eddig sikerült gond nélkül kezelnem - eddig, de ki tudja mikor lesz ez is kevés?

2010.08.17. 00:43:50

@s0nik: A visszapillantó tükrök nem síktükrök azért, hogy minél nagyobb legyen a látóterük,kivétel talán a belső tükör.

Deszkás 2010.08.17. 08:48:59

@"streetfighter": LOL. Figyelsz helyettem, meg ott se vagy? Ugyan már! nem vagy te gyorsabb, mint a gondolat! :DDDD

Deszkás 2010.08.17. 08:52:03

@kolbászoszsömle: Nagyon nagy tévedésben vagy. Elmondtam már, az amerikai autókon van ilyen felirat, máson nincs. És nem nagyapám borotválkozótükre van kint, valamit az ehhez hasonló személyeskedő megjegyzésektől kímélj meg engem, és a hozzászólókat. Arra kérlek, TÉNYeket írj le. Írok neked párat: Suzukin nincs, Citroen nincs, Skoda nincs, Opel nincs, Honda nincs. Szóval?

Deszkás 2010.08.17. 08:56:23

@Robi, a hód: Így van. Ezért van olyan, akiben azért nem bízom, mert notórius szabályszegő, gyorshajtó.

Deszkás 2010.08.17. 09:02:35

@hagyma: Hú de felkapta valaki a vizet! Nyugi! És a tények őt igazolják, akármennyire is anyázol! Nem európai volt mikróban akarta megszárítani a macskáját, ugye? Azóta van benne a használati utasításban, hogy élő állat szárítására nem alkalmas.

"streetfighter" 2010.08.17. 09:09:21

@Deszkás:

Na látod, a te ismerőseid között is van ilyen. :D

cso zsi 2010.08.17. 09:10:16

@Deszkás: Pedig nem a hülyék miatt van. A pénzvilág, és az ügyvédek kavarják ezt a sz*rt is.
Gondolj bele, hogy az adott mikrosütő gyártó mekkora kártérítést kellett, hogy fizessen. Meg kell előzni a bajt. Nem a macskasütést, hanem a perköltséget.

Perillustris 2010.08.17. 09:19:35

@Deszkás: "Nem európai volt mikróban akarta megszárítani a macskáját, ugye? Azóta van benne a használati utasításban, hogy élő állat szárítására nem alkalmas."

Ez egy urban legend. :)

Deszkás 2010.08.17. 10:07:41

@kolbászoszsömle: "A többin meg van." Sorold már fel, mely márkákon van! én felsoroltam jó párat, amiken nincs, de folytathatnám a sort. Itthon, ha jól tudom a Daewoo/Chevroleteken van.

Deszkás 2010.08.17. 10:09:23

@Perillustris: De mutatja, hogy Amerikában mindenki mindenért kártérítési pert indíthat.

Deszkás 2010.08.17. 10:10:06

@cso zsi: Vajon volt a hölgynek jogászismerőse?

Perillustris 2010.08.17. 11:41:53

@Deszkás: Indíthat, de elég nagy részében ott sem indul meg az eljárás.

Perillustris 2010.08.17. 11:46:02

@Deszkás: Indíthat, de elég nagy részében ott sem indul meg az eljárás.

Deszkás 2010.08.17. 12:52:33

@Perillustris: Akkor eléggé sok indítvány lehet. :D
OFF Mint most a busz esetén bejelentette a magyarok ügyvédje, hogy beperli a várost, a hatóságot, a buszt gyártót, mindenkit, és kategorikusan kijelentett, nyerni fog. ON

"streetfighter" 2010.08.17. 14:38:40

@Deszkás:
És mégis, honnan tudod mikor kell óvakodnod, ha nem is ismersz? :D

Deszkás 2010.08.17. 15:41:25

@"streetfighter": A Vadbarmokat messziről felismerem.

"streetfighter" 2010.08.17. 21:07:33

@Deszkás:
Próbáltam normális hangnemben írni neked, de úgy látszik ez nálad nem jön be. :(
Mivel kezdem unni és nem akkarok a stílusodban válaszolni, ezért én itt most befejeztem.

Deszkás 2010.08.17. 22:06:43

@"streetfighter": Én csak a te korábban mutatott stílusodat próbáltam veled szemben felvenni. Nem tetszik?!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.17. 23:50:49

@GSX-R: az volt már hogy ez: ""Objects in mirror are closer than they appear" nem ezt jelenti: "tükörben látható dolgok kisebbek a valóságnál"?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.20. 07:54:09

@Deszkás: krájzleremen van, mintha a navarrámon is lenne, a dájácsun volt, a tojókán szintén.
De, ha az a legnagyobb probléma, hogy nincs ráírva, valamint szerinted a nagyapád borotválkozótükre és a visszapillantó tükör között ez az egyetlen különbség, akkor hagyjuk.

Emberünk benézte a helyzetet, a leírás alapján a tükörben tűnt 5 autónyi messzeségben lévőnek a motros, aki a sávváltás utáni pillanatban lerúgta a tükröt.
A bunkója.

**ADAM** 2010.08.21. 11:05:59

A poszt írója nagyon korrekt és még vicces is. Kár, hogy nem mindenki ilyen intelligens és laza a forgalomban. A motoros nevében elnézést kérek, mint másik motoros.
Nem vagyunk ám mind bunkók - csak egy páran és néha.
Köszönjük a türelmet, egyre több autós egyre jobb fej.

betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.22. 08:38:39

@**ADAM**: Hibáznak az autósok, hibáznak a motorosok. Az autósok között is van, aki direkt bunkózik a mocissal. Azt is megértem, hogy a mai erőgépekkel nehéz úgymond lassan közlekedni. DE! Gondolkozni és a következményeket felmérni, akkor is illendő lenne! Pont a minap történt: A Kerepesi út felől mentem a Keleti irányába. Lámpa a Stadionoknál. Legelöl álltam a középső sávban. Mellettem balról-jobbról egy-egy robogós. Start! A két robogós összezár előttem (pedig nem lassú autóval közlekedek), kb. 10 m-en belül utolérem őket, vagyis csak az egyiket, aki a sávomban maradt. Ő mehetne a szélső sávban, de nem, marad az enyémben, pedig a seggében lógok, hogy vegye észre magát. Megunom, kielőzném a belső sávban, erre elém vág. Vissza megyek a középsőbe, vissza jön. Ekkor eldurrant az agyam! Nyomtam egy kövéret és mellé mentem, hogy miért nem szórakozik a kis kukijával...

Még neki állt feljebb, hogy nem tud menni a forgalomtól és ezért ment mindig elém. Hozzáteszem 5 másodperc múlva már tudott menni...

Az ilyeneket úgy szívesen felkenném a járdára..

Deszkás 2010.08.22. 08:55:50

@kolbászoszsömle: Az a gond, hogy személyeskedni kezdtél, legalábbis ez a borotválkozótükör nálam annak minősül. A másik gond az, hogy te a hozzászólásoddal azt a látszatot keltetted, miszerint minden autón ott a felirat, holott ez már tételesen több is cáfoltuk, de te még most is próbálod nyomatni, hogy neked van igazad. Szánalmas.

Emberünk benézte a helyzetet, mert a motoros jelentősen túllépte a megengedett sebességet, különben nem ért volna oda 5 autó távolságból. Ha a motoros csak 90-nel ment volna, még akkor sem ért volna oda 5 autó távolságból.

cso zsi 2010.08.22. 12:32:09

@**ADAM**: @Bélyegző kreátor:
Tegnapi élmény Tiszafüreden.
Pozitív: Két motoros megállt a település utolsó gyalogátkelőjénél, átengedve a gyalogokat.
Negatív: Besoroltak egymás mellé, majd egy "kövéret húzva" alacsonyan elrepültek. Az egyiken hiányzott a rendszámtábla, a másikon "véletlenül" sáros lett, átlósan, hogy az utolsó betű, és a középső és utolsó számjegy olvashatatlan volt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.22. 21:15:56

@Deszkás: Jakérem, ha Te mindent személyeskedésnek veszel, akkor a faszé kommentelsz?

Azt pedig nem tudod, hogy jelentősen túllépte-e a megengedett sebességet, csak azt, hogy belenézett a tükörbe a faszinger és anélkül sávot váltott, hogy tudta volna, hogy mi van körülötte.

A vezetés vizsgán ez nem hibapontot, hanem bukást ér, lévén néz, de nem lát.

Oda kell figyelni vezetés közben, és legfőképpen pedig, ha baj van, nem azt megidelogizálni, hogy a _másik_ miért volt hülye, hanem azon gondolkozni, hogy legközelebb _én_ hogyan tudom elkerülni az efféle szituáció kialakulását.

"Legközelebb javaslom a körülményeknek megfelelően vezetni, és felkészülni, hogy a szabályos autózás peremén haladó kis szemüvegesek nem 3 másodpercig nézik a tükröt, hogy most vajon a kb 5 autónyi helyet a motoros milyen gyorsan küzdi le a lámpa előtt a középsőben, hanem bizony akkora kamionnyi helyet biztonságosnak fognak megítélni." - ezen különösen kiakadtam.
Itt a hülye vak, aki annyira el van szállva magától, TERMÉSZETESNEK veszi azt, hogy általában fogalma sincs arról, hogy mi történik körülötte az úton.

Ez egy kecskeméti sofőr, amelyik arra nem képes, hogy belenézzen a tükörbe, hátraforduljon, hogy van-e valaki a tükrének a holtterében, visszafordulva újra belenézzen a tükörbe, és csak akkor kezdjen új manőverbe, ha a kétszeri tükörbenézés közben nem észlelt változást.

Nem bazeg, ez egyszer néz a tükörbe, és akkor is minek...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.23. 00:08:29

@Deszkás: Amúgy azért kezdtem "személyeskedni", mert a mondandómból annyit értettél meg, hogy van írva valami a tükörre...

Noh, ha ennyi ment át, akkor miért vettelek volna emberszámba?

Deszkás 2010.08.23. 14:09:04

@kolbászoszsömle: Nem, nem annyit értettem meg, hanem szerettem volna tényszerű lenni, veled ellentétben, aki nem tényeket, hanem ferdítéseket közöltél. De látom, továbbra sem vagy képes normálisan vitázni. Ezek után, az ilyen hozzászólások után meg ne csodálkozz, ha téged egyáltalán nem vesz senki emberszámba!

Deszkás 2010.08.23. 14:09:57

@kolbászoszsömle: Tudod az ilyen, és ehhez hasonló hozzászólások megmutatják, milyen szinten képes a másik vitázni, érvelni. Aki a másikat nem veszi emberszámba, és ezt még ki is mondja, le is írja, az ne várja el, hogy innentől őt bárki is emberszámba veszi. Szánalmas vagy!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.23. 23:11:55

@Deszkás: Oh, igen.
Éppen ezért nem tartalak semmire.-
Ha neked annyi a véleményed az egészről, hogy nincs is ráírva a tükörre, hogy a benne látott dolgok közelebb vannak, mint amit a kép mutat, hát evvan.

Ha tényszerű akarnál lenni, akkor arra reflektálnál, ami biztos abból, amit leírt a faszinger: Sávváltás utáni pillanatban lerúgták a tükrét.
A többi csak magyarázkodás, szavaiddal élve: ferdítés.
És pont leszarom, hogy ki mit gondol, hiszen aki egyetért velem, az nem vitatkozik, aki meg nem, az úgy hülye, ahogy van.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 00:00:13

@kolbászoszsömle: Hát persze zsömike...Te vagy a fej, a többi írás...Nem fájt kisza@ni a spanyolviaszt? Akkora az arcod, ezért kellett egyterű, mi?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 00:09:25

@Aabroncs: Nem, az egyterű azért kell, hogy amikor erekcióm támad, el tudjak hajolni a kilátást akadályozó objektum elől...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 00:11:36

@kolbászoszsömle:Pffff...

Na ez jó..Most már legalább tudom, hová soroljalak. Én kérek elnézést...Neked van igazad...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 00:24:05

@Aabroncs: Naugye!
Mindenkit meg lehet győzni, csak az eszközt kell megtalálni!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 08:01:29

@kolbászoszsömle: Igazad van, osszad az észt, blogserif..A blog esze..Úgy kéne, első komment a tied, leírnád mi a tényállás és lezárnánk a posztot. El lennétek, Te meg Silent..Nálad más véleménye csak zavaró tényező..

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.24. 09:31:55

@Aabroncs: Itt sem voltam négy napig, de azért köszönöm az ítéletet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 09:51:47

@SilentSound: Félreértettél, az élc nem neked szólt! Te csak mint szenvedő alany (a poszt zárogató) voltál benne:-) Mi bajom lenne veled? Bocs, ha félreérthető volt..Nem volt szándékos!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.24. 10:10:33

@Aabroncs: Nekem is szóltál már be, simán lehetett volna mégegyszer. De akkor ezek szerint most benéztem. :)) Nem olvastam végig a kommenteket, miért lennék én el kolbászoszsömlével egyébként?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 16:33:49

@SilentSound: Zsömi itt a posztkirály, minden pályán ott van és mindenkit oszt:)Nincs posztod, amiben ne ő osztaná az észt, mindenki más véleménye baromság..Erre reflektáltam picit, de mondjuk, nem nézem mit mond, mert tudom ki mondja..Totál szétcsúszot a csóka, mindenhol, mindenkivel zríben áll:-))) Erre írtam volt, egyedül elvisz ő minden posztot, neked csak nyitogatni, csukogatni kell őket, Zsömikirály a közönség, egymaga.Ténymegállapít,tud mindent, mindenről, hibátlan:-) Ő itt a Császárzsömle:-)

Deszkás 2010.08.24. 19:23:10

@kolbászoszsömle: Nem baj zsömik, mi sem tartunk téged semmire. Annyit sem tudsz felfogni a postból, hogy nem rögtön a sávváltás után történt, és azt sem tudod felfogni, hogy az illető motoros határozottan és jelentősen túllépte a megengedett sebességet és amennyiben nem száguldozó motoros csak 80km/h-val ment volna a 70-es úton, akkor a baleset nem következik be. Ergo nyugodtan állíthatjuk, hogy a motoros viselkedése jelentős szerepet játszott a baleset bekövetkezésében és ezért nem egy személyben az autós a felelős. Ha te mást állítasz, szíved joga, de nem tényszerűség, hanem hazugság. Azért az is szép, hogy itt most kijelentetted, csak neked lehet igazad, mindenki más hülye. Tudod, az ilyen embereket, mint te, lenézik. Még azok is, akikkel egy véleményen van. @SilentSound: Megkérnélek, hogy az ilyen nickeket, mint ez a zsömi, valahogy távolítsd el a blogodról, mert nem tesz jót neki, lejáratja az egészet. Hogy mondhat/írhat be ide bárki olyat, hogy "aki egyetért velem, az nem vitatkozik, aki meg nem, az úgy hülye, ahogy van. "

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 19:53:09

@Deszkás: Kedves laposnőjű, Az egy pillanattal később kifejezés mi a kurva isten faszát jelenti, ha nem azt, hogy közvetlenül a sávváltás után?
he?

Deszkás 2010.08.24. 20:26:23

@kolbászoszsömle: Mi van zsömike, te is csak ennyit látsz meg a hozzászólásomból, a többire nem válaszolsz? Csak ennyire futja? Vigyázz, még elered az orrod vére az erőlködésben! :DDDD
Értelmi szinted a nullán áll, érvelni meg nem tudsz. LOL!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 20:36:20

@Deszkás: Szerinted hogyan kell érvelni egy kérdéssel?
Erre komolyan kíváncsi lennék!
Vagy arra, hogy milyen jelentést tulajdonítasz az egyes szavaknak, mert _lehetséges_ hogy van olyan értelmezés amik alapján koherens egésszé állnak össze, de azon a magyar nyelven, amit én beszélek, így, ahogy használod őket, nincs jelentésük!

Szóval kedves Deszkás!
Hogyan kell érvelni egy kérdésben?
Áruld el nekem, ó hatalmas mester!

Utána meg azt, ha az egy pillanattal később, az nem a közvetlenül utána szinonimája, akkor mi!

Válaszod előre is köszönöm!

Deszkás 2010.08.24. 20:57:05

@kolbászoszsömle: Arra kellene válaszolni, miért mentegeted a motorost, mikor az ő viselkedése jócskán hozzájárult a baleset kialakulásához.
És még véletlenül sem úgy kell érvelni, hogy a másikat elkezded a sárba tiporni, mert azzal nem érsz el semmit. Azzal csak saját magad járatod le.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 21:41:26

@Deszkás: Nem mentegettem a motorost.
Sehol.
Sőt, azt is írtam, hogy hülye. Mert az.

A kiegészítésem annyi volt a dologhoz, hogy az autós sem volt teljesen tiszta az ügyben.
Cizelláltan fogalmazva, a veszélyes üzemben elvárható gondosság nem jellemezte a cselekedeteit.

Valami olyat írtam, hogy a leírás (és az események) alapján ez az autós nincs tisztában azzal, hogy mi van a környezetében, és vakon cselekszik, bízva abban, hogy ő az egyedüli hülye az úton.
Ezt abból gondolom, hogy így van (most jön egy érvelés), mert ha belenéz a tükörbe, elfordítja a fejét, hogy nincs-e valaki a holttérben, és a visszafordulás közben belenéz a tükörbe, akkor látnia kellett volna, hogy a motoros szabálytalanul közeledik.
Viszont nem így váltott sávot a leírás alapján, hanem belenézett a tükörbe, látott egy motorost "messze" index, sávváltás, csatt...
Így nem lehet, nem szabad, mert lehet, hogy nem egy bunkó motorossal fog ott találkozni, hanem a holttérből előbukkanó autóval, vagy egy olyan motorossal, aki ettől meghal.

Summa sumarum, egy szóval nem mondtam, hogy a motoros nem volt hülye, azt mondtam, hogy ilyen esetekben nem biztos, hogy az a helyes gondolkodás, hogy miért a másik a hibás, inkább azon kell elgondolkozni, hogy én, a szenvedő fél hogyan kerülhettem volna el a szituáció kialakulását.
- Közben persze lehet hülyézni az ellenséget, csak tisztában kell lenni azzal, hogy a balesetek java be sem következne, ha mindkét fél odafigyelne arra, amit éppen csinál.
Ha a megfelelő alázattal állna hozzá a közlekedéshez, ha nem az lenne a fő bátorságforrás, hogy a másiknak úgyis szabályosnak kell lennie.

Ha jól elolvastad a posztot, a poszt írója is gyorsan ment.
Gyorsabban, mint a megengedett sebesség, és ENNEK ELLENÉRE nem figyelt a környezetére.
Szóval kb. ennyi.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 08:16:46

@kolbászoszsömle: "Summa sumarum, egy szóval nem mondtam, hogy a motoros nem volt hülye, azt mondtam, hogy ilyen esetekben nem biztos, hogy az a helyes gondolkodás, hogy miért a másik a hibás, inkább azon kell elgondolkozni, hogy én, a szenvedő fél hogyan kerülhettem volna el a szituáció kialakulását."
Te szinte mindig mindenhol ezzel jössz és ezután elkezded lehúzni a vétlen felet.Olvasd vissza magad. Az alapelveddel nincs baj, csak te betegesen kezeled, átesel a ló túlsó oldalára. Ha van rá mód, el kell kerülni a balesetet, de ha mégis megtörténik, a felelősség a vétkesé marad! Márpedig ebben az esetben a motoros lépte át a megengedett sebességet, ez a vétkesség megállapítható. Aki épp sávot vált, egy szabálytalan motoros kedvéért nem nézheti a jobbos tükröt és nem nézhet hátra folyamatosan, hátha jön az őrült motoros..Amit lehet, megtette..A hátratekintést pedig ne hangoztasd, mert merem állítani, hogy Te magad sem ellenőrzöd minden sávváltásnál a krájzlered holt terét...Innentől bármikor jöhet neked is egy hasonló helyzet, ahol Te megtettél mindent, aztán mégsem tudod kivédeni a koccanást, mert a másik fél nem tett meg mindent, ebben az esetben vélhetően sokkal gyorsabban jött a megengedettnél...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 08:28:49

@Aabroncs: Vétlen fél az, aki a saját bevallása szerint is gyorsan hajtott, csak azért, mert volt valaki, aki nála is gyorsabban ment?

OK, hogy szeretsz az "áldozat" mellé állni, meg a "gyengébbet" a "nem agresszívet" védeni, de ebben az esetben nincs ilyen.

Emberünk gyorshajt, és nem figyel, aztán itt rinyál, anélkül, hogy elgondolkozna azon, ami történt, és kioktatja a motorost arról, hogy legyen szabályos, mert ő, a magasságos autós, nem az.

Ha nem nézném minden esetben a krájzlerem holtterét, már elég sok autót, motorost, biciglist, lovaskocsit, csőrös szkániát kivasaltam volna.
Ez egy alapvető dolog, automatizmus, ami hozzá tartozik a vezetéshez.
Mint az index, vagy a biztonsági öv.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 09:02:10

@kolbászoszsömle: Tehát Te minden sávváltásnál hátranézel? Oké. Nem hiszem el, de legyen..Amíg hátra nézel az eléd lelépő gyalogossal mi a helyzet? Lelép eléd, de Te éppen a holt teret ellenőrzöd vagy másodpercekig nézed a jobbos tükröt...Szabálytalan volt, elütöd..Ezután azt mondod, hibáztál? Vagy eléd vág féktávon belül valaki, mert te hátra nézegetsz, tükröt nézel másodpercekig, ezért beleszállsz...Na ? Ki a hunyó?

Én csak nagyon ritkán kell hátranézzek, mondjuk belül olyan tükröm van, ami segít, de merem állítani, hogy még sohasem ijesztettem be motorost..Bőven elegendő kell legyen a jobbos tükör, ha a motoros nem baromállat...Ha baromállat, akkor meg nem elég..Ha valóban az ellenőrzés hiánya miatt alakult volna ki a fenti szitu, akkor sokkal több motoros halna meg elnézett sávváltások miatt..Itt nem erről van szó..Ellenőrizni nem tudjuk, de fogadni mernék, a motoros nagy sebességgel, jobbról kerülni akart, rutintalanul, mert ha ilyet teszek, akkor számítok arra, mi van, ha az éppen sávot akar váltani. Ő nem tette...

"Ez egy alapvető dolog, automatizmus, ami hozzá tartozik a vezetéshez.
Mint az index, vagy a biztonsági öv. "
Ez pedig egy másik vita..Szerintem nem...Ez autófüggő.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 09:46:49

@Aabroncs: A sávváltás előtt a hátranézés kell.

A vizsgán is kérik, ha nem csinálod megbuksz, ennél sokkal fontosabb, hogy ha úgy váltasz sávot, hogy nem győződtél meg arról, hogy nincs senki a holtteredben, akkor az csak a szerencsének köszönhető, ha nem történik baleset. Szerencséd van, hogy épp nincs ott senki.

A jobbos tükör _nem_ elegendő. A jobbos tükör holtterében elfér egy kisbusz.
Persze, most lehet azon filozofálgatni, hogy de a skoda fábia xlh 1.3 lc tükrének nincs is holttere, mert ott bla-bla-bla, de ez nem igaz.
Az a tükör, ami nincs 3-4 darabból, az mindig rendelkezni fog holttérrel, és három-négy tükör ellenőrzésének ideje összevethető egy fejfordításos holttérellenőrzéssel.

Az eléggé elképzelhetetlen, hogy addig, amíg a holtteret ellenőrizgetem lelépjen elém egy gyalesz, lévén, ha van erre esély, nem sávot akarok váltani, hanem megmenekülni a gyalesz elől.

Az pedig, hogy autófüggő-e a biztonsági őv, index, az annyiban igaz, hogy az UAZ-ban pl. nincs biztonsági öv.
Nem azért, mert az olyan jó autó, hogy abba nem kell, hanem azért, mert a ruszkik nem tettek bele.
Index viszont van benne.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 16:12:00

@kolbászoszsömle: Remélem ez a hozzászólásom még témán belül van, mert itt a seriff, aki rögtön leugat, ha kicsit is eltérsz a témától..
"Az eléggé elképzelhetetlen, hogy addig, amíg a holtteret ellenőrizgetem lelépjen elém egy gyalesz, lévén, ha van erre esély, nem sávot akarok váltani, hanem megmenekülni a gyalesz elől." Ezek a hozzászólásaid azok, amiktől görcsöt kap az agyam..Mond meg nekem, hogy ez mitől kizárt? Mitől kizárt az, hogy amíg a jobbos tükröd nézegeted,és hátra forogsz, azalatt előtted olyan valami történjen, (jó akkor nem gyalog,)ami miatt előtted okozol balesetet. A hátranézés pedig nem kötelező a vizsgán, csak lehetséges opció! Nekem is volt ám vizsgám és van jogsim. Még egyszer, nem kötelező! Nézz utána..(vicc is lenne, ha az lenne)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 21:15:13

@Deleted nick: Lehet, hogy nem libáért kellene venni a jogosítványt.

Mondd két D-vel írandó, mert úgy lesz felszólítás. Ha egy d-vel van, akkor kijelentés.

És attól kizárt, hogy nagyobb követési távolságot tartok, mint amennyit az az idő alatt megteszek, ameddig nem a haladási irányba nézek.

De fordítsuk meg!

Ha nem nézel be a holttérbe, honnan tudod, hogy nincs benne senki?
Erre _tényleg_ kíváncsi vagyok!

Deszkás 2010.08.26. 08:37:26

@kolbászoszsömle: "Cizelláltan fogalmazva, a veszélyes üzemben elvárható gondosság nem jellemezte a cselekedeteit."

Na itt ütközik a véleményünk, mert szerintem igen. Tudod a visszapillantó tükör nem arra van, hogy másodpercekig nézze, mennyivel is jön a motoros. Elővette a bizalmi elvet, miszerint ha már ő is a megengedett felett halad, akkor a motoros nem fogja beérni.És nagy különbség van 70 helyett 80-nal menni, és 130-cal. De nem mentegetem az autóst, mert neki sem kellett volna túllépnie a sebességkorlátozást, de joggal gondolhatta, hogy a motoros nem fog odaérni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 08:43:43

@Deszkás: Ő is gyorsabban ment a megengedettnél.
Milyen bizalmi elvről beszélsz?

Arról, hogy bízol abban, hogy csak te szabálytalankodsz?

Valamint a holttérbe bele KELL nézni.

Deszkás 2010.08.26. 09:10:27

@kolbászoszsömle: 1, Mit erőlködsz a holttérrel, ha a motoros a visszapillantóban volt látható?!
A másik kérdésedre meg ott a válaszomban a válasz. Olvasd el figyelmesen!

"streetfighter" 2010.08.26. 09:21:14

@Deszkás:

Nem csalódtam benned.
Másokat mószerolsz be Silentnél, hogy tiltsa ki, meg hasonlók. Szánalom!
Szerintem ehhez neked semmi közöd! Kinek képzeled te itt magad?
Hadd döntse már el a bloggazda, hogy kivel van baja és kit tiltson ki!

"streetfighter" 2010.08.26. 09:52:47

@SilentSound:
Nem is az aggódás miatt írtam, hanem ez az elveimmel ellentkezik.
Mellesleg gondoltam, hogy nem ilyen mószerolások alapján döntesz. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.26. 09:54:50

@"streetfighter": Zárjuk is itt le ezt a témát, minden egyéb hozzáfűznivalót innentől az off topicba kérnék.
autozz.blog.hu/2010/08/19/strandbufe_off_topic

2010.08.26. 11:59:19

@Deszkás: Az utolsó mondatoddal vitatkoznék csak. Joggal gondolhatta - ilyen nincs. Ha te főúton haladsz szabályosan és alárendelt úton közeledik egy másik autós és azt látod, hogy 10 méterre a kereszteződéstől még 90-nal halad miközben te esetleg csak 75-tel, de pont egyszerre érnétek a kereszteződésbe, akkor mire gondolsz, hogy majd meg fog állni, mert bizalmi elv?
Ha a tükrös esetre gondolunk, ott egyetlen nehezítés van, hogy nem direktben látod a másik mozgását és valószínűleg jóval kevesebb időd van rá, de egy jelentős sebességkülönbséggel jövő járművet sokkal rövidebb idő alatt fel lehet mérni ha már a látóteredben van, mint amelyik csak kicsit jön gyorsabban. Neked nem az a fontos, hogy pontosan mikor fog odaérni, ha te sávot váltasz, hanem az, hogy kockázatos lesz-e ha sávot váltasz? Magyarán belekalkulálsz autómatikusan egy kis tévedési lehetőséget mindkettőtöknek, hogy ne ezen múljon valaki halála adott esetben.

2010.08.26. 12:08:34

Szóval egy jelentős sebességkülönbséghez nem kell másodpercekig nézni a tükröt, fél másodperc alatt is fel kell (és lehet) tudni mérni, hogy valaki azalatt 5 méternél többet tett meg hozzád képest.

Deszkás 2010.08.26. 12:31:36

Kedves @Robi, a hód: Ne hasonlítsunk már össze párhuzamosan közlekedő egy irányba haladók esetét, két egymást keresztező útirányon haladó esetével.

2010.08.26. 12:37:44

@Deszkás: Miért nem, a bizalmi elvről volt szó, nem?

Deszkás 2010.08.26. 13:05:35

@Robi, a hód: Akkor megválaszolom neked, bár te magad megválaszoltad már. Bizalmi elvet addig tudod alkalmazni, amíg a másik el nem játssza azt. Mivel a keresztbe jövő autó sebességét sokkal könnyebb felmérni, hiszen a látóteredben van, könnyebb azt is megállapítani, meg fog-e állni, vagy nem. A hátad mögött jövőről ezt sokkal nehezebb megállapítani, már csak azért is, mert nem nézheted folyton a tükröt. Tudod, vissza[u]pillantó[/u] tükör.

2010.08.26. 13:10:02

@Deszkás: Ahogy írtad, már megválaszoltam, úgyhogy bármennyire is érzek kisértést, hogy veled tovább vitázzak, nem fogok, mert nem látom tovább értelmét.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 13:16:11

@Deszkás: Az, aki számítani szándékszik a bizalmi elvre, ő maga is szabályt sért!

Ha ő maga nem tartja be a szabályokat, miért hiszi azt, hogy más betartja?
Miben bízik?
Abban, hogy ő az egyetlen az úton, aki szabálytalankodik?

Nem érzed egy kicsit visszásnak a jelen szituban a bizalmi elvre való hivatkozást?
Tényleg nem?

Mellesleg a bizalmi elv miatt ment mellé a motoros.
Bízott abban, hogy az autós betartja azt a szabályt, miszerint sávváltás előtt meggyőződik az autós annak veszélytelenségéről.

Vagy neki már nincs bizalmi elv, mert gyorshajt?
Az csak az autósnak van, hiszen ő csak kicsit gyorshajt?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása