Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akkor is vigyorgott volna, ha nem tudok lefékezni?

2010.08.31. 17:51 :: SilentSound

Valami elmebeteg kerékpárosba futott bele dzsaszper, kishíján szó szerint, akinek az volt a legjobb szórakozása, hogy minden előzmény nélkül virtuális kátyúkat kerülgetett. A vigyorgásából meg arra következtetek, hogy nem is igazán fogta fel, hogy az ilyen akciókkal leginkább magának tud ártani, aztán végül eggyel kevesebben mennek majd a critical massra.

A legtöbb kerékpárossal sem autóvezetőként, sem kerékpárosként, sem gyalogosként nem szokott gondom akadni. Van viszont egy-két ön- és közveszélyes is, tegnap este egy ilyennel hozott össze a sors. Megköszönheti az égnek, meg annak, hogy kicsit nagyobb követési távolságot tartottam a kocsioszlopban a saját és bringája épségét... de a helyzetet szemmel láthatóan élvezte...

Augusztus 22-én este 8 óra körül a 2-es úton Dunakeszi felé, kb. a Megyeri híd elhagyása után jóval, körülbelüli helyszín:

80-85 km/h sebességgel haladtam. Előttem kocsioszlop, ilyenkor szeretek kb. másfél-kétszeres követési távolságot tartani. Az útszakaszon előzni tilos, és az útszakaszra kerékpárral, segédmotorral és mezőgazdasági munkagéppel behajtani tilos. Egyszercsak arra leszek figyelmes, hogy picit furán mozog előttem a kocsioszlop, mintha finoman kerülnének valamit, ezért elkezdek fokozottan figyelni.

Majd az előttem hajtó kocsit látom, hogy kerékpárost előz. A következő pillanatban a kerékpáros (aki úgy 30, jóindulattal 35 km/h tempóval haladhatott) komolyabb körülnézés nélkül kivágódik a sáv közepébe. Intenzív fékezés, és kerülném, de jönnek szemből, így inkább mégse. Kb 30-ra fékeztem, és duda, hála Istennek hátulról sem szálltak belém.

Ezek után, ahogy elfogytak szemből az autók, leelőztem a kerékpárost (és közben folyamatosan dudáltam, jelezve, hogy ön- és közveszélyes). Miközben elhaladtam mellette (nem mai a kocsi, szívódízel, így viszonylag lassan gyorsul), a szemébe nézek, hátha bocsánatot kér, de ehelyett kajánul a képembe vigyorog... Piros-fehér-zöld (vizszíntesen csíkozott felsőt viselt...

308 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kerékpár veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 12:49:55

@dzsaszper:
Tehát sávon belül előzted a biciklist.
Gondolom, megfelelő oldaltávolságot tartva.

Spikk 2010.09.01. 12:50:31

@Csumpi Hálidéj: Kicentizte. Érted.
Mondjuk szerintem amikor előz az ember, nem is a záróvonalat kell viszonyítási alapnak tekinteni az úton elfoglalt hely megválasztásához, hanem sokkal inkább a többi közlekedőt. Mert ugye a szabályok nem önmagukért vannak, hanem a biztonságos közlekedésért, ami pedig nem attól lesz biztonságos, hogy egy festékcsíkra ráhajtok-e, hanem attól, hogy tartok-e megfelelő oldaltávolságot.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 12:56:34

NNa, megjöttek a fizetett biciklis nácik. Lesz vagy 600 hozzászólás. :-D

@Rong: Csak azt felejtik el, hogy a fényvisszaverő ruházat az nem a szabadidőruci cipzárára akasztott fényvisszaverős kulcstartót jelenti, hanem azt, hogy maga a ruházat fényvisszaverő.

Spikk 2010.09.01. 12:59:13

@dzsaszper: A szembe jövőt - bár az sem szép dolog - sokkal inkább lehet centizni, mint a bringást, mert az autó iránytartása sokkal jobb. Ha kicsit tévedsz, legfeljebb a tükrök bánják, ami a bicajos esetében viszont az életébe is kerülhet (tükörrel meglököd a kormányt). Értem én, hogy félelmetes, a bringásra ráhúzni a kormányt az meg nem annyira tűnik veszélyesnek, de mégis ez a jobb megoldás, ha választani kell. De ne kelljen, tehát ha nincs hely, ne előzz sávon belül, lassíts és majd akkor előzz, amikor biztonságos. (A normális bringás - aki egyben a többség is - észre fogja ezt venni és valami módon el fog engedni. Megígérem. :)
Ja, és akik azt mondják, hogy a behajtási tilalom miatt nyugodtan lehet centizve előzni, azoktól kérdezem, hogy a járdán, bringasávon, gyepen, mozgássérült helyen parkolókat az árokba lehet lőni? ;)

Silent Bob 2010.09.01. 13:01:21

@Spikk: Azért azt sejted, hogy mindenki inkább a te seggedet fogja kockáztatni, nem a sajátját (vagy az autója fényezését), szóval szerintem hiába. ;)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:04:31

@Spikk:
Értem én.
Én is ugyanezt "vettem le".

Akkor tehát foglaljuk össze a történteket:

Posztolónk halad a kocsisorral. A kocsisor sávon belül minimális oldaltávolsággal előzi a biciklist, aki elméletileg fel sem hajthatott volna az útra, de másképp nem tud hazamenni. A falkaszellem hatására a posztolóban sem merül fel, hogy a biciklis olyan széles, amilyen magas. Plusz még záróvonal is volt, ezért úgy gondolta, semmi baj nem lesz, ha pár centire elhalad mellette.

A fordulat itt jön a történetbe:
A biciklis megingott vagy került egyet és az autót fékezésre késztette. Cselekménye előre látható volt, hiszen nagyjából az első kresz órán előkerül ez a téma.

Ám a biciklis nem ijedt meg, hidegvérét és jókedvét megőrizte.
Vagy megijedt és a mosoly ráfagyott az arcára.

Autósunkat ez olyannyira felbőszítette, hogy képes volt ebből posztot csinálni.

Ehhez elég alacsony ingerküszöb kell, vagy posztolónk nem lehet túl még a 3000. megtett km-én, így eseményszámba ment a dolog.

Amon-Re 2010.09.01. 13:05:06

@mrzigi:
(Az a helyzet hogy én nem szoktam megcsókolni anyámat, elég perverz ember vagy.)

Ha a forgalmi helyzet megkívánja akár egy órát is mögötte mennék, inkább mint hogy az életét veszélyeztessem. De ilyen helyzetbe még, nem kerültem, max néhány perc alatt mindig sikerül megelőzni.

Egyébként meg saját tapasztalatból, tudom, hogy az ilyen vezetők, miatt mint te, megy néhány britingás, az indokoltnál beljebb. Ugyanis egy két olyan előzés után amikor majdnem elsodor az autós, én is beljebb húzódok hogy a továbbiakban ne tudjanak így tenni.
Szóval miattad szívnak a többiek.

(itt persze nem erről volt szó: vigyorgás + kerékpárok tiltása az adott úton)

Silent Bob 2010.09.01. 13:07:29

@newtehen: "fizetett biciklis nácik."
Nem olvasol egy kicsit túl sok politikai blogot? :)

dzsaszper 2010.09.01. 13:12:14

@Spikk: nem a bringást centiztem hanem a záróvonalat.

1. a bringás néhány másodpercet töltött a sáv közepán, majd visszament a sáv szélére
2. nem fogyott el szemből a kocsisor, csak volt egy megfelelő méretű luk.
3. ha valaki kerékpározni tilosban bringázik, az ne számítson 3 méteres oldaltávolságra.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:14:03

@Amon-Re:
"hogy az ilyen vezetők, miatt mint te, megy néhány britingás, az indokoltnál beljebb"

És nem csak a biciklisekkel bánnak így.

Motorommal megyek egy kocsisor legutolsó tagjaként. Ha az út szélén megyek, a minket utolérő autós úgy megy el mellettem és gurul rá az előttem haladó autós seggére, mintha ott sem lennék. Pedig nem hiszem, hogy akadály lennék neki, motorommal ha akarom, simán otthagyom. Akár az egész kocsisort.

Mégis letúrnak.

Miért van ez?

dzsaszper 2010.09.01. 13:14:48

@Csumpi Hálidéj: mivel ő a sáv szélén haladt én meg nem kamiont vezettem és kihasználtam a sáv másik szélét, mire előzhettem, addigra egy tisztességes oldaltávolság kialakult.

dzsaszper 2010.09.01. 13:17:36

@Csumpi Hálidéj: előrelátható volt? Sötétedés után, a bicajos láthatósági mellényt nem viselt, mire észleltem, hogy bicajost előz a sor, akkor kezdte a manővert a sáv közepe felé.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:17:52

@dzsaszper:
"ddigra egy tisztességes oldaltávolság kialakult. "

Ami ha elegendő lett volna, nem született volna meg ez a poszt.

Silent Bob 2010.09.01. 13:17:53

@Csumpi Hálidéj: Mert a magyar autós két dolgot nem tud elviselni:
1. ha mögötte mennek
2. ha megelőzik

dzsaszper 2010.09.01. 13:21:27

@Csumpi Hálidéj:
te nem értesz magyarul?

Jé kerül valamit a sor, figyeljünk
Hoppá, egy bringást. majd azonnal: Hoppá, a bringás befelé jön!
Kerülném, de hoppá, jönnek szemből, közvetlen a záróvonal mellett! Intenzív fék -- nincs elég hely elmenni mellette.
Hála Istennek, nem szálltak belém hátulról.
kb. 5-10 másodperc múlva a bringás vissza a sáv szélére.
kb 10 másodperc múlva elfogynak szemből -- van hely előzni.
Szóval mikor is nem volt elegendő az oldaltávolság?

Silent Bob 2010.09.01. 13:23:25

@dzsaszper: "Hála Istennek, nem szálltak belém hátulról."
Azért ez elég vicces. Követési távolság?
(a kedvencem, mikor erre hivatkozva veretnek át a piroson)

D4D 2010.09.01. 13:23:31

@enba: Volt kerékpárral behajtani tilos! Ki a faszt érdekel ilyenkor a kátyú? Semmi helye ott a kerékpárnak.

Bazz ez olyan, mintha holnaptól a járdán mennék kocsival, mert kátyús az úttest.

Silent Bob 2010.09.01. 13:24:48

@D4D: Ott csak parkolni szoktak. Bár jött már szembe autó a járdán, mert ott rövidebb, le is dudált...

Spikk 2010.09.01. 13:25:50

@dzsaszper: A 3-ért megérdemelnél egy nagy maflást és a jogsid elvételét!
Az előbb mondtam el - szerintem világosan és érthetően -, hogy attól, hogy tilos ott bringázni, nem változnak meg az előzésre vonatkozó szabályok.
Lehet haragudni az illetőre, de nem szabad veszélyeztetni és büntetni sem. Még egyszer: akkor sem, ha ott tilos kerékpározni.
Ez nagyjából olyan, mintha belehajtanék fékezés nélkül a bringasávon szabálytalanul parkoló autóba, vagy a járdán parkoló autó tetején másznék át. Szerinted?
Az adott helyzetben nem azzal kell foglalkozni, hogy oda behajthat-e a biciklis, hanem azzal, hogy az előzést balesetmentesen sikerüljön végrehajtani.
Vagy másképp: a közlekedés nem küzdősport, meg nem vetélkedő, hanem csapatjáték. Ha valaki szabálytalan, a bíró büntethet, más játékos meg nem.

dzsaszper 2010.09.01. 13:28:23

@Spikk: emlékeim szerint a bringástól kb. 1m oldaltávolságot kell tartani. Ha olyan helyen bringázik, ahol tilos, és záróvonal van, ne várja, hogy a kedvéért a szembesáv túlsó széléig húzódjak balra.

Spikk 2010.09.01. 13:28:38

@D4D: Amit az előbb írtam Dzsazpernek, azt Neked is el szabad olvasni. :)

Silent Bob 2010.09.01. 13:30:49

@dzsaszper: Akkor ezek szerint a tilosban parkoló ne várja, hogy a kedvéért lemenjek a bringaútól az autók közé, ha esetleg végigkarcolja a pedálom, az ő baja?

dzsaszper 2010.09.01. 13:31:28

@Csumpi Hálidéj:
ha már itt az autózz blogon az autós-kerékpáros viszonyt elemezzük, szerintem teljesen belepasszol a képbe.
Nem véletlen van a kerékpározni tilos, nem véletlen van az, hogy fényvisszaverő mellény kell lakott területen kívül.

Mintha a bicikliseknek csak jogai lennének, kötelezettségei meg csak a többieknek, és ha a bicajos a hülye, akkor is az autós a hülye, ha van rajta sapka, ha nincs.
Spikkel kb. ezt az álláspontot képviselitek.
Amelyik bringás meg ezt a gyakorlatba is átülteti, az tényleg ön- és közveszélyes.

dzsaszper 2010.09.01. 13:33:08

@Silent Bob: szóval szerinted az 1 méter oldaltávolság kevés egy kerékpáros előzéséhez, közvetlen balesetveszélyt okoz?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 13:33:20

@Spikk: Nagyon könnyen vonogatod be más jogsiját, Te önkéntes rendőr. Legalább kiderül, kik azok, akik az utakon is büntetnek ha kell, ha nem.

Spikk 2010.09.01. 13:35:02

@dzsaszper: Megfelelő oldaltávolságot kell tartani, nincs külön szabály arra, hogy melyik jármű előzésekor mennyit.
Autónál mondjuk az 1 m megfelelő egyenes útszakaszon, de a bringás - ahogy el is hangzott fentebb - "olyan széles, mint amilyen magas". Csuklós buszt kanyarban meg megint csak másképp előzünk.
A másik mondatrészedre reagálva most még harmadszor leírom, de többször nem: attól, hogy mely járművek haladhatnak egy útszakaszon, nem változnak meg az előzés szabályai.
Ha mégis így érzed, akkor javaslom a traktor előzését a traktorral behajtani tilos tábla után sávon belül. Hisz ott se lehetne! ;)
Nem számít, hogy behajthat-e, akkor is csak szabályosan előzheted, ha tilosban jár.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:35:32

@dzsaszper:

Én csak azt nem értem, hogy mi indított meg írásra.

Ilyen eset naponta 10 történik.
Vagy ennél csak durvábbak.

Meg lehetne írni, hogy "főútvonalon haladtam, amikor a mellékutcából kihajtani akaró autós a macisajt ellenére kigurult a sávomba 40cm-t. Egy laza kormánymozdulattal kikerültem. Belenéztem a tükörbe és láttam, hogy a sofőr a kezével intve kér bocsánatot (vagy anyázik, mindegy)"

Vagy "mentem az úton és a bal első kerekem zöttyent egyet, mert gödörbe mentem"

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 13:38:13

@Csumpi Hálidéj: Én egyszer írtam arról hazafele egy o, hogy hazafele láttam egy kutyát, de Silent nem adta le...

PR32 (törölt) 2010.09.01. 13:39:37

Én voltam a bringás*.

Nem vigyorogtam, hanem mosolyogva megköszöntem, hogy fékezett, majd kellő oldaltávval kikerült.

* Nem, nem én voltam, soha nem jártam arra.

dzsaszper 2010.09.01. 13:40:06

@Spikk: én autónál 50 cm, bringásnál 1m -re emlékszem KRESZ oktatásból.

Spikk 2010.09.01. 13:40:13

@newtehen: Tévedsz, csak internetes fórumokon ilyen nagy a pofám. :)
Közlekedni (jellemzően) szabályosan szoktam, DE ELVÁROM a többiektől is, járműtől függetlenül!
Egy percig sem vitattam, hogy volt-e ott tábla, csak azt mondtam, hogy ha bringást előz valaki, akkor is be kell tartani a szabályokat, ha ott tilos bringázni.
Ez nem úgy megy, hogy ha tilosban jár, el szabad ütni. Írtam példákat is, próbáld meg értelmezni őket, kérlek! Valahogy a többiek értik (ha nem is értenek egyet), menni fog Neked is, csak szerintem nem akarod...

PR32 (törölt) 2010.09.01. 13:41:17

@Spikk: hülyéskedsz? egy szarvasmarha hogy érthetné? :)

dzsaszper 2010.09.01. 13:42:09

@Csumpi Hálidéj: az indított írásra, hogy gondolkozunk az autós-kerékpáros viszonyon. És amint a bevezetőben írtam, meg pár kommentben viszontláttam, néhány őrült bringás erősen megterheli ezt a viszonyt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 13:44:07

@Spikk: Pld ha autópályán elütsz egy biciklist, lehet, hogy a biciklist hozzák ki felelősnek, attól függetlenül, ha túléli, ha nem. Te meg ezt értelmezd.

Spikk 2010.09.01. 13:53:33

@dzsaszper: Nézd, normál esetben elég 1 m is, nekem meg bőven, nem vagyok félős, 25 centinél még beljebb is húzódom kicsit, ha valamit kerülni kell. Csak ha pl. közbejön valami, akkor esetleg elütöd az illetőt. Deffekt, kátyú, féltégla, vagy hasonlók miatt egy hirtelen kitérő manőver, vagy ha nem kerülöm ki, akkor meg az a baj, mindezek bringára, motorra fokozott veszélyt jelentenek, mert egy nyomon haladnak. (Ezt értettem az autó jobb iránytartásán.) Ráadásul karosszéria sem nagyon védi az embert.
Ezeket rakd össze.
Ezért tartom én személy szerint bajnak, hogy a sávon belül lehet előzni, mert nem lenne ez baj, csak mindenki azt hiszi, hogy
a) nem is szabad a sávot elhagyni, csak azon belül szabad
b) ez a szabály mentesít az oldaltávolságra vonatkozó szabály betartása alól.
(Ehhez jön az a kényszer, hogy a bicajost meg KELL előzni, de azonnal.)
Így meg már sajnos veszélyes a dolog, tehát szerintem a szabály nem jó, nem egyeztethető össze a KRESZ szellemiségével.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.01. 14:09:11

Miért nem kötelező a bringára a vissz.tükör és a hangjező készülék?
Ezek nélkül az autóst/motorost főbelövik

Silent Bob 2010.09.01. 14:12:52

@horex: meg még két kerék, egy motor és egy kaszni. :D

Spikk 2010.09.01. 14:13:02

@newtehen: Persze. Vagy ott van az autósok körében jól ismert büntető satuzás. Mindig az a hibás, aki hátulról a másikba hajtott. Pedig ugye nem... Szóval az autópályát ne keverd ide, főleg mert ott is legtöbben a leállósávban halnak meg, de hogy hogyan? Rejtély...

Ja, egy apróság: nálunk gumiszabály (megfelelő), Angliában 3 láb, konkrétabb, jobb is.

Spikk 2010.09.01. 14:14:04

@horex: A csengő kötelező, a tükör nem.
Azért nem kell tükör, mert a bringásnak hajlik a nyaka, hátra tud nézni, nem kell hozzá átkarolni az anyósülést. :)

Spikk 2010.09.01. 14:16:38

@newtehen: Ja, a leállósávban nem száguldozunk, ott ugyanis állhat jármű, meg gyalogos is előfordulhat. Nem rég egy teherautó ütötte el egy másiknak a sofőrjét, gondolom szerelte volna a vasat a szerencsétlen...

Spikk 2010.09.01. 14:17:17

@horex: A fullface sisak leszűkíti a látóteret.

dzsaszper 2010.09.01. 14:24:33

@Spikk:
a) az előzni tilos tábla és a záróvonal az adott helyen pont ezt jelenti. nem mindenhol kell sávon belül előzni, de ott tilos máshogy.
b) nyilván nem mentesít. Viszont ha valaki egy számjegyű úton kerékpározni tilosban teker, arról feltehetem, hogy nem most tanul biciklizni.
A kerékpárost nem kell azonnal előzni -- meg is vártam amikor lehetett -- de neki tilosban egyszámjegyű úton KELLETT biciklizni.

dzsaszper 2010.09.01. 14:36:50

@Spikk: 3 láb az annyi mint 91.5 centi, felfelé kerekítve :)

Spikk 2010.09.01. 14:56:19

@dzsaszper: Amit írtam, igazából nem pont a konkrét esetről szólt, inkább általában erről a helyzetről. Vagy az ilyen helyzetekről.
a) centizve IS tilos (ez alapból így van, akár szabad egyébként előzni, akár nem).
b) egyik járművön sem látszik (na jó, van, amelyiken de :), hogy mekkora rutinja van a vezetőjének, nagy hiba ebből kiindulva úgy megkockáztatni egy veszélyes manővert, hogy majd a másik megoldja, mert rutinos róka. Elvárható a szabályok betartása, de arra ne számíts, hogy ha lecentized, nem remeg meg a keze a kormányon.
A 3 láb meg annyi, ja. De be is tartják. Ez a nagy különbség. Az a baj, hogy erre itt nem igazán lehet számítani sajnos.
Az érdekes az, hogy gondolom senki nem szeretné a másikat halálra gázolni, mégis néhányan igen leleményesek és szorgalmasak, miközben gondolom azt hiszik, hogy á, ez velük nem fordulhat elő. Vagy meg sem fordul a fejükben, csak természetesnek veszik, hogy lecentizik a bringást 80-nal, meg hogy elsőbbségük van a zebrán a gyalogossal szemben...

De azt még mindig nem érted, hogy az, hogy tilosban bringázott, nem befolyásolja azt, hogy hogyan kell megelőzni, amikor erre lehetőség adódik. Amit írtam már: nem mászom át a járdán parkoló autón, hanem kikerülöm, pont úgy, ahogy egy parkolóban kikerülném. Lehet, hogy anyázom magamban, de nem okozok anyagi kárt sem, személyi sérülés okozása meg fel sem merül, még véletlen folytán sem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.01. 14:59:19

@Spikk:
Én még a régifajtába motorozok, mégis kell. Sőt vizsgán nincs is rajtam a sisak, honnan tuggyák milyet fogok viselni?
Ezeken a most divatos városnéző 3kerekű riksákon meg láttam tükröt
Lehet a kerékszámtol függ? :)

dzsaszper 2010.09.01. 15:00:24

@Spikk: honnan veszed, hogy őt centiztem? Ezzel ismét előhozakodsz, amikor végig egyértelmű volt, hogy a záróvonalat centiztem.
Magyarul: a szabályok és a biztonság adta határokon belül a lehető legnagyobb oldaltávolságot biztosítottam, ami megvolt 1 méter.

Spikk 2010.09.01. 15:04:11

@horex: Nem, a kerékpár az lehet 4 kerekű is, ne tévesszen meg a neve. :)
<OFF>Ráadásul a bringautat például csak a kétkerekű kerékpárral kötelező használni.</OFF>
A tükör egyikre sem kötelező egyébként, de lehet kapni kormányra és sisakra szerelhetőt is. Nekem a sisakomon van. Azért vettem, mert a kocsival megszoktam, hogy lesegetem és hiányzott. Amikor sisak nélkül megyek, fura is, hogy nincs ott a szemem sarkában.

Spikk 2010.09.01. 15:07:41

@horex: Van a motorkerékpár-bukósisak, meg van a fejvédő sisak. Annyit segítek, hogy a másodikat kerékpáron kell viselni, ha lakott területen kívül 40-nél gyorsabban szeretne menni az ember. Az elsőt találd ki.
A műszaki leírásuk nincs benne a KRESZ-ben, de amennyire én tudom - nem vagyok ebben érintett -, a motoros sisaknak az állat is védenie kell.

Spikk 2010.09.01. 15:12:53

@dzsaszper: Á! Olvasd el, amit írtam. Nem mondtam, hogy centizted, ez itt valahogy felmerült és kiveséztük a kérdést.
Ha most az a kérdés, hogy az eddigi információk alapján mit gondolok a konkrét esetről, akkor a válaszom az, hogy a bringásnak ugyan nem lett volna szabad ott lennie, de jól megoldottad a helyzetet, csak felesleges volt a dudára ráfeküdni.

ReSet79 2010.09.01. 16:28:51

Szeretném tudni, miért gondolják a kerósok, hogy van összefüggés a sávban elfoglalt helyük és az előzés oldaltávolsága közt? Azért mert a felezővonalat átlépi valaki előzésnél abból még nem következik, hogy azt teljes terjedelmében teszi, mert az autós utál a szembejövő sávban tartózkodni. Aki rendszerint szűkre veszi a távot akkor is centizni fog akár hol tekernek a sávban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.01. 16:31:53

Nem olvastam el a kommenteket, de meg szeretném kérdezni: van itt olyan, aki még most is a kerékpárost védi?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 16:44:29

@Spikk: Az autópálya úgy jön a képbe, hogy oda ugyanúgy nem hajthatnak be kerékpárosok. Szóval a kerékpáros nincs mindenhol védve pusztán azért, mert ő Mr. kerékpáros.

Amúgy a büntetősatu is minimum kétesélyes. Ha van tanúd, mellyel igazolod, hogy féktávon belül vágott be eléd, és ott vészfékezett indokolatlanul, még akár őt is kihozhatják vétkesnek. Főleg ha ne adj isten térfigyelő kamera alatt történik.

Silent Bob 2010.09.01. 16:59:37

@ReSet79: Viszont nem próbálkozik be akkor, amikor jönnek szembe és a bringásnak nincs hova menekülni.
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Itt most konkrétan senki nem védte, mindenki azt mondta, hogy faszért ment ott.

Hemü 2010.09.01. 17:33:47

@ReSet79: Én is így gondolnám, de a tapasztalat mást mutat.

Hemü 2010.09.01. 17:43:11

@Spikk: Azért a <a href="http://img1.tar.hu/hemuveges/img/84221919.jpg#3" target="_blank">tükör</a> sem rossz dolog.

Silent Bob 2010.09.01. 19:28:41

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Hát, elég szar az idő. :( Bringázni főleg.

Hemü 2010.09.01. 19:40:37

@Silent Bob: "Itt most konkrétan senki nem védte, mindenki azt mondta, hogy faszért ment ott."

Inkább azt, hogy minek kacsázott ész nélkül. Legalábbis én.

Agyalap 2010.09.02. 11:48:32

@Hemü: Ez a "mi a faszért ment ott?" kérdés azért még aktuális.
Tényleg - miért? És miért kerekeznek szuicid hülyék az alsó rakparton? Mert nincs semmi sanszuk a menekülésre?
Továbbra is azt mondom, hogy aki hülye az haljon meg... - de úgy, hogy másban ne tegyen kárt.

Perillustris 2010.09.02. 12:00:22

@Agyalap: A kerékpárosok jellemzően bűnhődnek akkor is, ha vétkesek, s akkor is, ha vétlenek a közlekedési balesetben, közvetlen károkozásuk elhanyagolható.

Hemü 2010.09.02. 12:51:39

@Agyalap:

Nem ismerem a helyet, ezért ebbe nem tudok belemenni.

Az alsó rakparton hova kéne menekülni, és miért? Kocsival hova tudsz ott menekülni?

Perillustris 2010.09.02. 14:49:38

@newtehen: Ha máshogy nem is, arányosan az is van.

r7zw48 2010.09.02. 15:11:11

@-Gabi- 2010.08.31. 22:45:12
„Kiszállni,
Szétverni a koponyáját,
Behúzni a tetemet a bokrok alá,
Beszállni a td gépjárműbe,
Folytatni az utazást”

@gyvy 2010.08.31. 18:08:54
„Elütni a picsába az ilyet...”

Mit „az ilyet”.
Legyünk alaposak!
Elpusztítani az összes biciglistát!
Legyünk következetesek!
A másik oldaliak felől fogalmazva: elpusztítani az összes autóst.
Kimaradt valaki?
Na jó, a gyalogokat is mind kiírtani.
Na, remélem így már senki nem köthet bele, ebbe a szép, kerek kis programba.

További szép napokat „mindenkinek”.

r7zw48 2010.09.02. 15:12:10

@jelentéktelen alak 2010.08.31. 18:50:32:
„mit lehet az ilyen ...re mondani mást, mint hogy hülye?”

Istenem, hát hülye.
Nem ez a baj.

A baj az, hogy

K.RVA SOK A HÜLYE!

Fingjuk nincs, hova, miért mennek. Sem az éppen lebonyolított konkrét kis útjukkal kapcsolatban, sem úgy általában, a jóformán kizárólag csak a szüntelenül, kíméletlenül nyomulós (és ezáltal teljesen értelmetlen) kisszerű életük tekintetében. Tökhülye robotok egyetlen programutasítással: meg kell előzd az éppen előtted haladót. Ezt mantrázzák üveges tekintettel, ellilult ajkakkal szüntelen: meg kell előzd az éppen előtted haladót, meg kell előzd az éppen előtted haladót. A dolog (természeténél fogva – pontosabban az emberi természetnél fogva) egyre terjed, táboruk egyre terebélyesebb. A közutak (és az élet egyéb nyomulós területei) egyre elviselhetetlenebbek, ezért egyre többen menekülnek ebbe a primitívségbe. A fekete lyuk mindenkit beszippant. Az eseményhorizontról utoljára visszapillantva elborzadva láthatják: semmit nem kaptak cserébe, minden őrült tettük teljességgel hiábavaló volt.

r7zw48 2010.09.02. 15:13:16

@RobiRobi002 2010.08.31. 19:09:49
„... a biciklisek... nem tudják a KRESZ-t...”

Nem látok igazán komoly korrelációt a biciklisség és a KRESZ nem tudása (illetve „mintha nem tudná” viselkedés) között.
De ha a biciklisek helyett a macskák és emberek közös halmazára alkalmazzuk, akkor már stimmel az állítás.
(A kutyák egy külön kaszt – nagyon intelligensek. Persze a „micsoda” utáni fejetlen rohanás nekik is elveszi olykor az eszüket.)

2010.09.03. 05:08:37

@r7zw48:

Azért nem látsz, mert nemlineáris.

Megint sokan fanatizáltok, a gyerek tilosban ment. Mert egy fasz. Az összes ember aki tilosban megy egy fasz, nem csak ha kétkerekű.

"A kerékpárosok jellemzően bűnhődnek akkor is, ha vétkesek, s akkor is, ha vétlenek a közlekedési balesetben, közvetlen károkozásuk elhanyagolható."

A szomorú az, hogy ezt komolyan is gondolod.

D4D 2010.09.03. 06:52:36

@Perillustris:
Egy szélvédő, egy géptető, egy lámpa, egy lökhárító, egy sárvédő, egy hűtőrács, egy hűtő, egy klímahűtő.

Ha egy 60-as tempóval elcsapsz egy biciklist, a felsoroltak mind esélkyesek, hogy mennek a levesbe. Az enyimnél a nem márkaszervizes ár kb 1 300 000 Ft, és akkor még nagyon olcsón számoltam.

Ez tényleg elhanyagolható.

Azt most nem mesélem el, milyen munka a belső kárpitból takarítani az agyvelődarabokat, de én már láttam ilyen 'összeagyvelőzött' belsőkárpitot. Aznap nem ettem.

Perillustris 2010.09.03. 07:22:40

@D4D: No, lehet, hogy az összes magyarországi közlekedésbiztonsági kampány eddig - nem csak kevés, hanem - hibás volt.

Elég csak arra felhívni az autósok figyelmét, hogy "kurva drága lesz, ha gázolsz, kerüld a bringást, állj meg a zebra előtt!"

Nem mellesleg egy emberéletet kb. 0,8-1 millió euróval számolnak a tanulmányok, kéretik ezt összevetni a 4-5 ezerrel.

pengusz 2010.09.03. 09:52:12

Piros fehér zöld "trikó"?
Akkor az tavalyi bajnok volt :D

Agyalap 2010.09.03. 11:27:47

@Hemü: Remélem ezt nem azért írtad mert te is ott hajtasz.
Egészen pontosan a budai alsó rakpartra gondoltam, ahol itt-ott még a kerékpározni tilos tábla is kint van, valamint az út nagy része annyira keskeny, hogy nem lehet úgy megelőzni a bicikliseket mint egy normál kétsávos úton.
Mivel az út mellett rögtön szalagkorlát van, ha valamelyikük (autós vagy kerekes) elszúrja a dolgot, az a kétkerekűnek tuti halál.
Ahol 70-es tábla van kint, meg sűrűn záróvonal, oda ne menjen kerékpáros.

Perillustris 2010.09.03. 11:43:00

@Agyalap: "Ahol 70-es tábla van kint, meg sűrűn záróvonal, oda ne menjen kerékpáros."

Remélem nem lesz gond, ha az ilyen helyzetek feloldása az 50-es tábla kihelyezésével történik meg.

Hemü 2010.09.03. 12:15:22

@Agyalap: Nem szeretek olyan helyen tekerni, ahol tilos, ha arra lenne dolgom, akkor valószínűleg a Fő utcát ill. Bem rakpartot választanám (a bringaizé felejtős), de szerencsére nem szoktam arra járni, így nincs ilyen dilemmám.
Tényleg, ha ennyire szűk, akkor miért engedik a 70-et. Ott két autónak is elég gáz lehet ütközni.

Agyalap 2010.09.03. 15:08:19

@Perillustris: Imádnám...
Sajnos már ezen sem csodálkoznék.

D4D 2010.09.03. 22:09:32

@Perillustris:
De a zöldnél nem akarok megállni a bringás miatt.

D4D 2010.09.03. 22:10:38

@Hemü: Batyi és a Bem tér között jó a bringaizé. Nektek épült bacod. A Batyitól lefele tényleg kaka.

D4D 2010.09.04. 12:36:33

@Hemü: Attól még a Batyi és a Bem tér közötti rész jó!

Kimaradt a halállistából a Szilágyi Erzsébet Fasor a János kh és Budagyöngye között. Főleg a buszmegálló jó.

Perillustris 2010.09.04. 16:50:46

@D4D: Szerinted, ha a Gellért tértől megyek a Szépvölgyi útra, akkor felmegyek arra a fél kilométerre?

D4D 2010.09.05. 00:22:09

@Perillustris: Akkor szólni kellene a polgármesternek, mert vagy villamossínt, vagy parkolóhelyeket kellene csinálni belőle.

Perillustris 2010.09.05. 01:35:25

@D4D: Hát, ha te aszfaltból sínt tudsz csinálni, irány a Szabadalmi Hivatal! :P

D4D 2010.09.05. 18:02:00

@Perillustris:
Tudok, csak egy talicskát sem bír el. Tovább kutatunk! :))

r7zw48 2010.09.08. 16:03:42

@-Gabi- (2010.08.31. 22:45:12)
„Kiszállni,
Szétverni a koponyáját,
Behúzni a tetemet a bokrok alá,
Beszállni a td gépjárműbe,
Folytatni az utazást”
@gyvy (2010.08.31. 18:08:54)
„Elütni a picsába az ilyet...”

Mit „az ilyet”.
Legyünk alaposak!
Elpusztítani az összes biciglistát!
Legyünk következetesek!
A másik oldaliak felől fogalmazva: elpusztítani az összes autóst.
Kimaradt valaki?
Na jó, a gyalogokat is mind kiírtani.
Na, remélem így már senki nem köthet bele, ebbe a szép, kerek kis programba.

További szép napokat „mindenkinek”.

r7zw48 2010.09.08. 16:07:27

@jelentéktelen alak 2010.08.31. 18:50:32:
„mit lehet az ilyen ...re mondani mást, mint hogy hülye?”
Istenem, hát hülye.
Nem ez a baj.

A baj az, hogy

QRVA SOK A HÜLYE!

Fingjuk nincs, hova, miért mennek. Sem az éppen lebonyolított konkrét kis útjukkal kapcsolatban, sem úgy általában, a jóformán kizárólag csak a szüntelenül, kíméletlenül nyomulós (és ezáltal teljesen értelmetlen) kisszerű életük tekintetében. Tökhülye robotok egyetlen programutasítással: meg kell előzd az éppen előtted haladót. Ezt mantrázzák üveges tekintettel, ellilult ajkakkal szüntelen: meg kell előzd az éppen előtted haladót, meg kell előzd az éppen előtted haladót. A dolog (természeténél fogva – pontosabban az emberi természetnél fogva) egyre terjed, táboruk egyre terebélyesebb. A közutak (és az élet egyéb nyomulós területei) egyre elviselhetetlenebbek, ezért egyre többen menekülnek ebbe a primitívségbe. A fekete lyuk mindenkit beszippant. Az eseményhorizontról utoljára visszapilantva elborzadva láthatják: semmit nem kaptak cserébe, minden őrült tettük teljessággel hiábavaló volt.

r7zw48 2010.09.08. 16:09:25

@RobiRobi002 (2010.08.31. 19:09:49)
„... a biciklisek... nem tudják a KRESZ-t...”

Nem látok igazán komoly korrelációt a biciklisség és a KRESZ nem tudása (illetve „mintha nem tudná” viselkedés) között. De ha a biciklisek helyett a macskák és emberek közös halamzára alkalmazzuk, akkor már stimmel az állítás. (A kutyák egy külön kaszt – nagyon intelligensek. Persze a „micsoda” utáni fejetlen rohanás nekik is elveszi olykor az eszüket.)

egyittlakó (törölt) 2010.09.08. 20:59:37

@r7zw48: "Nem látok igazán komoly korrelációt a biciklisség és a KRESZ nem tudása (illetve „mintha nem tudná” viselkedés) között."

Gondoltál már arra, hogy fehér bottal közlekedj? Neked is jó lenne, de főleg nekünk...

igazi hős 2010.09.08. 21:52:36

@egyittlakó: Miért, azt gondolod, hogy a piroson átmenő bringások, a piroson átmenő gyalogosok vagy a zebránál nem lassító autósok tudják kevésbé a KRESZ megfelelő passzusát? Vannak KRESZ huszár autósok és KRESZ huszár bringások, de a többség járműtől függetlenül felülbírál bizonyos részeket a KRESZből. Legfeljebb a különböző szabálysértések nem egyformán szúrják mindenki szemét, de ez nem a bringások hibája, ugye?

terror 2010.09.16. 10:14:06

Masik topicban felmerult a kerdes, kicsit utananeztem igy hirtelen: kerekparosok szamara utvonal engedely vasarolhato, es akkor behajthatnak bringatilosos reszekre is. (Ami ugye kizarolag a gepjarmuvezetok autojabol epult :)))

Mindenesetre ha valaki piros-feher-zold mezben teker, az konnyen lehet versenyzo/egyesuleti tag, akiknek alljak a cehet...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása