Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Órákon keresztül piros volt a lámpa minden irányból

2010.10.07. 16:06 :: SilentSound

Ha valami eltér a megszokottól a közlekedésben, az emberek egy része végtelen ciklusba kerül és lefagy. Aztán egy idő után rájön, hogy valami mást kellene megpróbálni, de különösen nehezített pálya, ha mások is vannak a környéken. Zoltán olyan kereszteződésben járt egymás után többször is, ahol mindenfelé tilosat mutattak a lámpák, forgalomirányító rendőr meg mint a mesében, volt is, meg nem is.

Pénteken délután kb. negyed négykor indultam a városból Csepel felé, nagyjából fél négy körül voltam a Szabadkikötő úton az Agip kút mellett, ahol utolértem a dugó végét. Máskor is szokott itt lenni folyamatos kocsisor, először nem gyanakodtam semmi különlegesre, de aztán gyanús lett, hogy mintha a szokásosnál is lassabban haladna a sor.

Volt pár türelmetlen autóstárs, akik a záróvonalon megfordulva inkább kerülőutat választottak. Én egyrészt nagyon utálok záróvonalon forgolódni, másrészt a kerülővel együtt könnyen elképzelhető, hogy semmit nem nyernék időben, így maradtam a sorban.

Aztán kiderült, hogy mi okozza a torlódást: a csepeli MOL kút előtt lévő vasúti átjárós csomópontban lévő közlekedési lámpa minden irányban folyamatos pirosat mutatott. Persze ez is csak úgy derült ki, hogy amikor láttam, hogy előlem pirosban átmennek, akkor még az "erős narancssárga" jelzésre gondoltam (a mellettem lévő sávban lévővel együtt), megálltam a pirosnál.

Így vagy egy percet vártunk, mire leesett, hogy a lámpa semerre nem akar zöldet mutatni. Ekkor már elkezdtek hátrébb dudálgatni, a vége az lett, hogy óvatosan átcsorogam a piros ellenére a kereszteződésen, és ahogy a tükörből láttam, még a mögöttem lévő néhány autó ugyanezt tette, de a kicsit távolabb a sorban lévők megint megálltak, mert csak azt látták, hogy odaértek a csomóponthoz és piros van. Nekik megint kellett 1-2 perc, mire tiszta lett a helyzet számukra is.

Alapvető kérdésem az lenne, hogy vajon ilyen esetben mi lenne a teendő. Átmenni a piroson? Várni, és ezzel a fél várost megbénító dugót okozni? Visszafordulni a záróvonalon? Nem kellene ezeknek a lámpáknak bármilyen üzemzavar esetén automatikusan villogó sárgára állniuk?

Az esetnek van egyébként utóélete is: Ha már úgyis arra jártam, megálltam a cspeli rendőrkapitányság előtt, és az ajtónál posztoló rendőrtől kérdeztem, hogy tudnak-e arról, hogy az a lámpa rossz. Azt mondta, hogy igen, már szóltak nekik és menni fog járőr irányítani.

Később, kb. fél hatkor vissza kellett mennem a városba, de inkább HÉV-vel mentem, nem akartam már aznap autózni. A HÉV-ből láttam, hogy a csomópontnál a helyzet a két órával korábban tapasztalttal megegyező: a lámpa minden irányba piros, senki nem irányít. A városba beérve felhívtam a 107-et.

Az ottani ügyeletes elmondta, hogy órák óta rossz a lámpa, tudnak róla, volt ott egy ideig járőr irányítani, de el kellett mennie egy kamionbalesethez. Elmondta még azt is, hogy már régen ott kellene lenniük a Vilati embereinek és vagy megjavítani vagy kikapcsolni a lámpát. Megköszönte, hogy szóltam nekik, de ennél többet ők nem tudnak tenni.

Mikor háromnegyed hét körül mentem haza HÉV-vel, akkor már úgy tűnt, hogy rendben működik a kereszteződés. A péntek délután legforgalmasabb időszakában azonban jópár ezer ember idegeit borzolta ez a csomópont. Tényleg ennyire marginális kérdés egy elromlott közlekedési lámpa, vagy ennyire nincs ember ilyesmire?

109 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr lámpa műszaki hiba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.10.07. 17:50:10

aha, aztán meg én üljek zabszemmel a seggemben, hogy mikor kapom a 100-as csekket.
siralmas, de én már csak nevetni tudok :D

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.07. 18:00:08

@vuvuzelafan: Igaza van,ez a vasút miatt van így,a kapcsolószekrényben kellett volna csak átkapcsolni,vagy áramtalanítani mindent,és akkor sárgán villog minden.

Ilyen van Győrben is,az Árkád mögött,ahol hetente 2-szer visznek a szeszgyárba a sinen tisztaszeszt,és akkor is ez van,órákig minden piros.
Múltkor a jelzőőr visszasétált egy jó 10 perc múlva,mikor elment a szerelvény,és lekapcsolt mindent.

2010.10.07. 19:16:52

Sokat néztétek a Taxi c. filmet.
Lehet, hogy csak nem álltak rá kellőképp az indukciós hurokra.

Deszkás 2010.10.07. 19:23:09

@kijafaxom: Szerelésről annyit, egy hétig állt egy lámpaoszlop félig kidőlve, aszfaltból kiszakadva a Dohány utca Rottenbiller utca sarkán.

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.07. 19:29:30

@vuvuzelafan: Nem állítom biztosan, hogy a vasút miatt volt, de emlékeim szerint régen így működött (kb. 8-10 éve nem voltam arra).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.07. 19:33:19

@Puckman Éliás: Ennyire azért nem hülyék azok se, akik indukciós hurokkal felszerelt kereszteződést terveznek. Egyrészt inkább csak balra kanyarodó sávnál alkalmazzák, vagy mellékutca végén, másrészt akkor is vált 3-4-5 ciklusonként egy zöldet a lámpa, ha épp nem érzékel semmit, pont mert vannak ilyen esetek is.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.07. 19:53:31

Havára helyzet, körültekintően, át kell menni a piroson, sorompó ott úgy sincs.

kijafaxom 2010.10.07. 20:17:14

@SilentSound:
Ennél már csak a "műhiba" rosszabb.
Hazafelé jöttömben az utolsó balra kanyarodó sávba építettek egy érzékelőt amelyen át kell haladni ahhoz,hogy a lámpa ne háromciklusonként váltson zöldre.
Jól látszik az aszfaltba vágott autónyi téglalap ami ráadásul sárgásszürke de -mivel tábla nem írja...- az erre közlekedők bő felének fogalma sincs a létezéséről és persze két kocsihosszal a lámpa előtt megáll.
Dudálhat,villoghat,kiabálhat a bennfentes második amíg ki nem száll és előresétálva el nem magyarázza miért a szívás nem mozdul senki! Érdekesmód nem terjed a híre,sűrűn van kényszervárakozás.

kijafaxom 2010.10.07. 20:18:08

@SilentSound:
Ennél már csak a "műhiba" rosszabb.
Hazafelé jöttömben az utolsó balra kanyarodó sávba építettek egy érzékelőt amelyen át kell haladni ahhoz,hogy a lámpa ne háromciklusonként váltson zöldre.
Jól látszik az aszfaltba vágott autónyi téglalap ami ráadásul sárgásszürke de -mivel tábla nem írja...- az erre közlekedők bő felének fogalma sincs a létezéséről és persze két kocsihosszal a lámpa előtt megáll.
Dudálhat,villoghat,kiabálhat a bennfentes második amíg ki nem száll és előresétálva el nem magyarázza miért a szívás nem mozdul senki! Érdekesmód nem terjed a híre,sűrűn van kényszervárakozás.

kijafaxom 2010.10.07. 20:19:13

@SilentSound:
Ennél már csak a "műhiba" rosszabb.
Hazafelé jöttömben az utolsó balra kanyarodó sávba építettek egy érzékelőt amelyen át kell haladni ahhoz,hogy a lámpa ne háromciklusonként váltson zöldre.
Jól látszik az aszfaltba vágott autónyi téglalap ami ráadásul sárgásszürke de -mivel tábla nem írja...- az erre közlekedők bő felének fogalma sincs a létezéséről és persze két kocsihosszal a lámpa előtt megáll.
Dudálhat,villoghat,kiabálhat a bennfentes második amíg ki nem száll és előresétálva el nem magyarázza miért a szívás nem mozdul senki! Érdekesmód nem terjed a híre,sűrűn van kényszervárakozás.

kijafaxom 2010.10.07. 20:20:35

Bocs ERROR-t írva visszadobta kétszer is de ezek szerint csak nekem...

Balage85 2010.10.07. 20:23:18

@SilentSound: Van ott indukciós hurok, csak nem a főúton, hanem a vágányok felől, ami szerintem teljesen rendben van. Múltkor mehettem át én is a piroson motorral, mert nem akart senki se jönni. :)

@Arpsoft: Zöld soha sem lesz mindegyik irányból. :) Volt egy ismerősöm aki jelzőlámpák programozásával foglalkozott és ő mondta hogy sokszor balesetnél azt mondták mind a két irányból zöld volt, de azt mondta ez soha nem fordulhat elő. :) Piros viszont lehet mindegyik irányból. Régen volt erről egy cikk is, hogy a Blahánál van 1-2 perc minden nap, amikor újraprogramozódnak a lámpák és mindegyik irányból piros.

''autónepper.'' 2010.10.07. 20:38:31

érdekes szitu lehetett mondjuk én szerintem simán átmentem volna... mindig azt mondom ha átmegyek a piroson hogy ez még csak erős narancssárga volt:DDDD

1kutya 2010.10.07. 20:53:14

azért tudnak a zemberek (nomeg a lámpicsok) érdekeseket produkálni.

minap ballagok reggel munkába, előttem tötymörög 20-al egy hölgy 2 gyerekkel a hátsó ülésen. megelőzöm nagynehezen, aztán mikor a jánosi utcai vasúti átjáróhoz érek, látom nem ég a jelző. megállok, elkezdenék szétpilácsolni, mire mögöttem fékcsikorgás, dudálás, majd kiabálás. belenézek a tükörbe, hát mögöttem eggyel az előbb megelőzött hölgy (valaki időközben vagy bejött elé, vagy megelőzte, mert nem bírta a 20-as tempót), ablak lehúzva és kiabál kifelé, hogy mi a francért állok! kiszállok hátraballagok és a következő beszélgetés zajlott:
- miért állt meg, majdnem belementem az előttem lévőbe.
- nem működik a jelzőlámpa.
- dehát nem piros?!
- de fehéren sem villog, tehát nem működik!
erre felhúzta a szemöldökét, én meg megfordultam és indultam vissza az autóhoz, mikor szépen elhúz előttünk a mátészalkai feketeexpressz.

megfordultam, de csak azért, hogy lássam azt az arcot, amit sohasem!

szerintem lefutott benne, hogy mi történik, ha a két törpével ráhajt a sinekre...

k/m 2010.10.07. 21:18:58

A mindenzöldet tiltja a program egyik core algoritmusa. Érthető okokból. És mivel az irányítórendszerek core része (nem vagyok informatikus, közlekes vagyok, bocsi a pongyolaságért) ROM-on van, nem módosítható, sem távolról, sem a szekrényből. Jókat szoktam röhögni a filmeken, amikor a hacker zöldbe borítja a várost :D
A postbeli helyzetet valószínűleg a vasúti átjáró automata biztosítóberendezésének a hibája okozta, elég sok a kompatibilitási gond ezekkel, de ugye mindenki ragaszkodik a saját rendszeréhez. Meg ugye a forgalomirányítók rossz kamerát néztek... vagy pornót :D

A kidőlt fa esetében pedig nem a pemákot (helyett: Magyar Közút, de én még KPM nek hívom) clszerű hívni hanem a tűzoltókat. Azok egyből jönnek, főleg ha szar helyen van

huspotyolo 2010.10.07. 21:30:49

Pár éve volt szerencsém Budafokon a 6os úton olyat látni, hogy a piros színe a lámpának beragadt. Nagyon vicces volt, hogy volt amikor egyszerre égett mindhárom szín, vagy egyszerre a piros-zöld. :-D

blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.07. 21:32:14

Nem volt kéznél egy szerelő?

Mondjuk jobb mintha mindegyik zöld lett volna.

Ilyenkor nem lehetne, hogy sárgán villogjon, mint B-terv?

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.07. 21:41:43

@huspotyolo: Hogyan világított egyszerre a 3 szín? Ha a piros beragad is, akkor is ehhez az kellene, hogy legyen olyan állapot, amikor normálisan a zöld is, és a sárga is világít. Én ilyenről nem tudok:)

közlekedő edény 2010.10.07. 21:47:46

Mi a teendő? az élet nagy problémái. Átmész a piroson, ha jön a csekk beszoptad, de ha nem mész át, akkor rólad olvasunk itt, "aki miatt állt a fél város mert töketlenül nem mert átmenni a piroson, ami csak beragadt"

orient 2010.10.07. 21:52:06

welcome to hungary...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.07. 21:55:08

egyszerubb lenne akkor ha tiltana minden pirosat is
es vagy piros vagy sarga villogora valtana minden hiba eseten

Bonaparte 2010.10.07. 21:55:08

@k/m: Néhány megjegyzés: Saját szememmel láttam az egyik posztban emlegetett győri kereszteződésben mindenkinek zöldet adó lámpát. Igaz, ez kb 20 éve volt, minden bizonnyal Tesla berendezéssel, ami még nem elektronikus volt, tehát a hibafelismerő rendszere is elég kezdetleges volt.
A közúti lámparendszer és vasúti sorompó kapcsolatában semmiféle kompatibilitási gondok nincsenek. Jónéhány ilyet terveztem már. Műszaki hiba mindenhol előfordulhat, tehát a közúti automatika kaphat folyamatos hamis indítást a vasúti berendezésből, de ezt a közúti automatikában fel kellene ismernie és villogó sárgába kapcsolással kezelnie kellene ugyanannak a felügyeleti szoftvernek, amelyik pl. a mindenkinek zöld jelzést is hivatott felismerni és megakadályozni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.07. 21:57:15

azert erdekes, itt mindenkinek a csekk a problemaja nem a balesetveszely

D4D 2010.10.07. 22:03:18

@k/m: A rendőrség mellett mentem el. Ők majd tudni fogják kit kell értesíteni.

1kutya 2010.10.07. 22:07:10

@D4D: ezek szerint nem! avagy szarnak az egészbe:(

huspotyolo 2010.10.07. 22:15:36

@metal: Hát olyan mintha a piros színt szabályzó relé nem tudott volna szétoldani :D (Bár nem hinném hogy 5-6 éve ilyen technikát használtak volna) Sajnos akkor még nem volt fényképezős mobilom, se kompakt gépem így nem tudtam megörökíteni. Szerencsére egy-két órán belül amikor megint arra jártam, megjavult/megjavították. Nem muszáj elhinni, de mindenesetre nagyon tetszett.

Zsola777 2010.10.07. 22:31:06

Többek között ezért van kék villogójuk a szerelős autóknak.
Ha egyértelműen hibás a lámpa, a táblák figyelembe vételével tovább mehet a forgalom.

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.07. 22:50:45

@metal: Én is láttam már ilyet,még a sima izzók voltak benne,és látszott rajta,hogy már ki van fakulva is,szóval már érintkezési hibás volt.

Amúgy milyen rohadt erősen világítanaki már ezek a LED-es közlekedési lámpák.

BJani 2010.10.07. 22:53:05

Nekem egyszer jó tapasztalatom volt a "lámpakarbantartókkal": Hegyalja úton az Arany János Általános Iskolánál elromlott a lámpa: itt is folyamatosan pirosat mutatott. Késő este betelefonáltam (10 után), másnap kora reggelre (6 órára) már megszerelték.

csoncsoj 2010.10.07. 23:40:46

Zöld sose lesz minden iránynak, ez a lámpák kiépítése miatt fizikai képtelenség. Az ilyenek tervezésében első szempont a biztonság, márpedig a biztonságos állapot a piros.
A lámpa (pontosabban a forgalomirányító berendezés) több algoritmussal is ellenőrzi önmagát. Amennyiben olyan hibát érzékel, amit nem tud javítani, üzemállapotot vált, de ott se mindegy hogy milyet. Le magától nem kapcsol (nem biztonságos, ti. sötétben nem látod hogy van ott valami, a sárga villogó veszélyre figyelmeztet), ha egy jelző sötét, az vagy kézi beavatkozás, vagy tápfesz-hiány. Alapvetően sárga villogó a hiba esetén kapcsolandó üzemállapot. Ha viszont netán azt érzékeli, hogy az egyik sárga izzó szar, azaz nem tud sárga jelzést kivezérelni (ennek amúgy nemcsak az izzó hibája lehet az oka), akkor minden irányból piros jön (ha kirakná a sárga villogót, egyik irányból sötét jelzéskép lenne, ami megint veszélyforrás).
Fenti esetben viszont feltehetőleg a közúti berendezés részéről egy teljesen szabályos, és előre tervezett üzemállapot volt (csak indokolatlan). Valószínűleg a vasúti biztber adott hamis bejelentkezést (vki írta már helyesen, hogy sok a gond ezekkel a kütyükkel), ami a közúti berendezést minden irányból pirosba vezérelte, elsőbbséget adván a nem érkező vasútnak. Ő sajnos nem nézi, hogy mióta tart a bejelentkezés, amíg kapja a megfelelő jelet, addig tartja az állapotát.
Átlag 2 perc az az idő, amit az egységsugarú sofőr kibír a pirosnál, utána átmegy, ezért normál esetben nemigen létezik 2 percnél hosszabb piros (vasúti átjárónál ez kisebb százalékban igaz). Szóval ha legalább 2 perce állsz a pirosnál, kezdj el gyanakodni...

tundrazuzmo (törölt) 2010.10.08. 00:11:20

Kolontáron és Devecserben minden lámpa PIROS. Napok óta. Úgyhogy befoghatjuk a pofánkat szépen...

mrzigi 2010.10.08. 00:33:27

Történt velem egy viccesebb is.
Jópár éve történt, hogy másodiknak állok lámpánál, és várok ... már 5 perce
Meg mindenki más is

Ez egy igen szerény pici kis kereszteződés volt, mégpediglen a Hungária és Kerepesi kereszteződése.
2x3 sáv mindkét úton, minden irányban (+kanyarodósávok)

Mindenki állt ott vagy 5-10 percig, senki sehova.
Készenléti onnan négykézláb is max 2 percnyire van (szó szerint kőhajításnyira)

Aztán szépen megunta az előttem álldogáló, és én szépen óvatosan átcsorogtam vele

Azt, hogy ki meddig állt ott utána, tippem sincs. Ennél kisebb útfelújításoknál is előfordult, hogy az Astoriánál volt a sor vége.

Reggie 2010.10.08. 00:42:35

@Carlos>: Meg hanyszor fogod itt reklamozni?

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.10.08. 00:44:09

@hagyma: mert a balesetveszély odafigyeléssel hárítható. a csekk meg nem.

Reggie 2010.10.08. 00:47:51

@k/m: Csak kivancsisagbol kerdezem, hogy tudsz url-t mondani blokkvazlatra vagy kapcsolasi rajzra(meg jobb lenne)?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.08. 01:18:11

a csekk mivel harithato?
@csoncsoj:
ilyenkor lehetne az a bizonyos villogo piros, mint felenk, ami mindenkinek stopot jelemt es erkezesi sorrendben megyunk
megis jobb mintha mindenki all es les ki a fejebol

Joske 2010.10.08. 02:22:30

Ugyan nem ehez a témához tartozna, de mégis azon tűnődöm, hogy Budapesten miért nem szerelnek fel számkijelzőt mint vidéken, ami mutatja hogy mennyi idő múlva vált a lámpa?
Meg azon is hogy itt miért nem honosodott meg a villogó zöld lámpajelzés?

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.10.08. 04:49:58

pff Csepelre nem kell lámpa. hidakat felgyújtani és a probléma meg van oldva. nem szeressük azt a féle szigeti népséget
buda 4ever

Blindmouse 2010.10.08. 05:28:22

Höhö. ebben bennevoltunk.. az elején érkeztünk, mert kb a benzinkútnál állt meg előttünk a sor...

10-15 perc alatt át is kecmeregtünk így a piroson..

Addigra szemből kb a duna hídig állt a sor masszívan...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.08. 07:05:25

@pyrogate: lehetőleg olyankor, amikor ott vagy a híd közepén és nem tudsz lejönni róla! A hidat újjá lehet építeni, téged szerencsére nem.

D4D 2010.10.08. 07:57:52

@pyrogate:
Ha igazi budai lennél, nem mondanál ilyet, mert tudod, hogy Budának szüksége van a csepeli munkásosztályra.

na__most__akkor 2010.10.08. 07:59:39

Vigyázz, ha jön a vonat
emeld a lábadat
hogy miért mondom, tudod jól
ha nem írok, ne válaszolj
vigyázz, ha jön a vonat

Vigyázz, ha jön a vonat
ne nézd a lányokat
ha késő este érkezel
köszönni ne felejts el
vigyázz, ha jön a vonat

Majd amikor újra látlak
elmondom, ami volt
addig is csak arra kérlek
figyeld a sorompót

Vigyázz, ha jön a vonat
ne tépd a szájadat
ne veszítsd el a kedvedet
a vasút ellen nem lehet
vigyázz, ha jön a vonat

xhris 2010.10.08. 08:19:42

Ugyanebben a kereszteződésben tegnap óta nem a lámpa hibája miatt fog állni a Szabadkikötő felé a kocsisor, hanem mert a 2 sávból a külsőt odaajándékozták a BKV számára buszsávnak. Indoklás: "Csepeli HÉV vonalán történt rongálás miatt a vonatok az eredeti menetrendtől eltérően a csúcsidőben ritkábban, csak 10 percenként járnak. A zsúfoltságot csökkentendő, mentesítő pótlásként a reggeli és esti csúcsidőben a Boráros tér és Csepel, Szent Imre tér között pótlóbuszok közlekednek.
A buszok a Weiss Manfréd úton ( a volt Szabadkikötő úton ) közlekednek, ahol ideiglenes buszsávot jelöltek ki. Kérjük az autósokat, vegyék figyelembe a jelzéseket, a buszsávban ne közlekedjenek! " (budapest.hu) Én tegnap amikor erre jöttem, még nem tudtam semmit erről, csak meglepődve láttam a buszsávot, de mivel már a buszsáv kezdete előtt állt a sor én átsoroltam külsőbe, ugyanis nem lehetett látni, hogy miért állnak a belsőben, azt gyanítottam, hogy valaki előrébb balra akar kanyarodni. Tévedtem, igyekeztek betartani a kreszt, és egyszerűen feltorlódtak. Szóval haladok a külsőben a hosszú kocsisor mellett meglepetten, előttem teherautók, amik a Szabadkikötőből hajtottak ki, szépen gurulok többszáz méternyi kocsit megelőzve, mikor már észlelem a helyzetet, úgyhogy első lehetséges alkalommal átsoroltam a belső sávba. Araszoltam tovább percekig, mikor azt vettem észre, hogy a külsőben nem csak teherautók, és sötét színű "diplomata" autók, de már öreg Suzukisok is suhangatnak el mellettem. Ekkor elegem lett az értelmetlen ácsorgásból, és a külsőben szépen elgurultam a lámpáig, ott kivártam a soromat, óvatosan áthajtottam a kereszteződésen, ahol a lámpa jól működött, és kb. 20-30 perc időnyereséggel megérkeztem az úticélomhoz. A kérdésem egyszerű: a KRESZ szerint mit jelent az ideiglenes buszsáv? Van kiegészítő táblán jelzett időbeli hatálya? Vagy hogy kell ezt értelmezni? És tényleg elvárják sokszáz Csepel felé tartó autóstól, hogy egy sávban araszolgassanak félórákig, mikor nem is ők tehetnek a HÉV elektromos vezetékeinek rongálásáról?

dr. vuvuzelafan 2010.10.08. 08:45:29

@Balage85: azért ezzel a "soha nem lehet"-tel én vigyáznék.

Saját személyes tapasztalatom, amikor egyszer vagy 10-12 éve, iszonyatos égzengéses vihar volt Debrecenben, én a Széchenyi utcán mentem a Tócóskert felé, a Külsővásártér (így hívják? már az utcanevekre sem emlékszem...) kereszteződéséhez közeledtem. Láttam, hogy nekem zöld, ennek ellenére keresztirányban zavartalanul mentek az autók, még szerencse, hogy az ömlő eső miatt mérsékelt tempóval haladt mindenki. A kereszteződéshez érve világos lett, hogy minden irányban zöldet mutatnak a lámpák. Ez az állapot még kb. 15-20 másodpercig állt fenn, utána pár másodpercig minden irányba pirosat mutatott, majd átváltott villogó sárgára. Gondolom, egy-két félperc kellett a vezérlésnek, hogy rájöjjön a hibás működésre, majd lekapcsolta magát.

Én ezt vártam volna el a mostani eset kapcsán is, hogy a lámpavezérlés legyen annyira bombabiztos, hogy észrevegye a hibát és kikapcsolja magát.

Rocko- 2010.10.08. 08:49:11

felhívnám rá a figyelmet, hogy a szabadkikötői (most már weiss manfréd) úton buszsávot festettek fel.
kb. mindenki leszarja, és HÉV pótlóbusz se közlekedik rajta. ó je, generáljunk dugót! hozzátesz még, hogy előtte is rendre megfogott Kossuth Lajos útn a lámpa, nem engedi be a forgalmat a kerületbe.
plusz egy részen felmarták az utat, de nem dolgoznak rajta.
na, ÍGY kell szétbaszni egy kerület közlekedését.

@Perillustris: minden irányból át lehet menni? :P

Rocko- 2010.10.08. 08:54:59

@Puckman Éliás: nincs indukciós hurok, a forgalom nagyobb, mint ami a hurkot indokolná.

@xhris: na hát ez az. értelmetlen, szervezetlen, ráadásul eb sem tartják. akkor minek? plusz tegnap este, kapjunk a jóból: pótlóbusz robbant le a soroksári és weiss manfréd kereszteződésben, gyakorlatilag egy sávot lefoglalt. fasza.

dr. vuvuzelafan 2010.10.08. 08:56:21

@hagyma: hát igen, ez azért nem egy elhanyagolandó momentum, szerintem.

Az a csomópont egyébként keresztirányban nagyon gyér forgalmat bonyolít, tehát a villogó sárga vagy kikapcsolt lámpa nem okoz problémát. A csekk viszont annál inkább, mert egy ilyen balf@szság miatt, amiről tényleg nem tehet, kifizetni fél-egy havi keresetet azért senki nem szeretne.

Mellesleg a posztba nem akartam leírni, mert akkor biztos azonnal nekem estetek volna, de az első gondolatom a kocsiban ülve épp az volt, hogy vajon nem áll-e valahol a bokrokban lesben a rendőr. Valahogy nem lepődtem volna meg azon, hogy lesben állásra van ember, irányításra meg nincs. Persze lehet, hogy ezt csak az én "rosszindulatom" mondatja.

Azért hadd szögezzem le, hogy a rendőrökkel nekem alapvetően nincs semmi bajom, de amikor teljesen átlátszó módon csak a kasza miatt "dolgoznak" valahol, az kicsit fel szokott bosszantani.

Alex2000 2010.10.08. 09:02:04

Ilyenkor nem sietnek a rendőrök, nem úgy mint a traffipax helyükre.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 09:13:32

@Mzee2000: Hagyjuk már az ilyen indulatból felköhögött hülyeségeket. A fehérsapkás rendőr oda megy, ahová küldik, nem ő dönti el. Megkülönböztető jelzésre pedig nem kap engedélyt a két esetből egyikhez sem.

Tron65 2010.10.08. 09:14:45

@vuvuzelafan:
"A vasúti átjáró felvetése jogos"
Ezzel együtt elképzelhető, hogy eredetileg a jelzés onnan jött, csak beragadt.
Lehet, csak bele kellett rugni a szekrény oldalába.
@Reggie:
"akkor a kocsit at kell tolni a keresztezodesen"
Ugye Te is tudod, hogy az érvényes KRESZ értelmében ez is tilos?
@Lexon:
"Az Üllői - Könyves Kálmán kereszteződésében ... "
Nincs tiszta véletlen a lámpa alatt nyomógomb??
@Balage85:
"@Arpsoft: Zöld soha sem lesz mindegyik irányból"
Ez így van. Erre külön áramkör figyel és inkább lekapcsolja az egészet (de minimum sárga villogó).
Erre klasszikus, amikor az ember azt látja, hogy vált a lámpa - vált a lámpa - sárga villogó - megint váltogat.
Ilyenkor valamelyik irányba kiégett egy lámpa és a rendszer inkább villogóra kapcsol.

dr. vuvuzelafan 2010.10.08. 09:16:12

@Rocko-: Ez a Weiss Manfréd út elnevezés nekem új. De akkor tisztázzuk, ha lehetséges: korábban a "Szabadkikötő út" a Soroksári út és a híd között Kvassay Jenő út volt, az az utáni része (a csepeli Corvin útig, az ominózus kereszteződésig) pedig Szabadkikötő út. Akkor most melyik része lett Weiss Manfréd? Vagy az egész, végig?

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=Budapest,+Szabadkik%C3%B6t%C5%91+%C3%BAt,+Magyarorsz%C3%A1g&sll=47.240869,19.06914&sspn=1.215808,2.469177&ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+21+ker%C3%BClet,+Szabadkik%C3%B6t%C5%91+%C3%BAt,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.459404,19.073467&spn=0.009459,0.027466&z=16

D4D 2010.10.08. 09:19:33

@SilentSound:
Ha igaza nincs is, de alapja van.

Diplomatikusan.

dr. vuvuzelafan 2010.10.08. 09:20:46

@Tron65: Neked is megemlítem, hogy "soha" nem létezik. Amilyen pofonokat tud adni az elektronikának pl. egy villámlás, olyanok mellett igenis elképzelhető olyan üzemzavar, amikor a supervisor is meghülyül, vagy legalábbis idő kell neki, mire rájön, hogy baj van. Én - ahogy írtam - a saját szememmel láttam már minden irányban zöld lámpát, pedig már akkor is azt mondták, hogy ez lehetetlen.

2010.10.08. 09:24:00

Halkan megjegyezném a posztolónak, hogy egy közlekedés irányító rendőr kb 30-40 percet bír ki oxigénmaszk nélkül egy forgalmas kereszteződésben. Utána mérgezést kap. Aki nem hiszi próbálja ki.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 09:24:53

@D4D: Persze, alapja sokmindennek van, hülyék mindenhol vannak. Csak ha már szid valakit, akkor azt szidja, akit kell és azért, amiért kell. :)

Huszárvégjáték (törölt) 2010.10.08. 09:37:34

www.youtube.com/watch?v=s-ktjF2bXIo

kb a 30. mp-től. Ez az élet, Babocsai néni.
Nem kell ilyen földhözragadt jelzőlámákon ennyit spekulálni.

Reggie 2010.10.08. 09:42:48

@Kulics: Kap veszelyessegi potlekot, meg mar 40 evesen nyugdijba megy. Kb ezert cserebe, ugyhogy a logas es kifogas helyett dolgozni kell.

Peetee 2010.10.08. 09:51:02

Impotens rendőrség, leszaroméskész' alkalmazottakkal.

A saját szegénységi bizonyítványuk:
- Geréb Ágnes előzetesben, Tasnádi házi őrizetben.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 09:55:42

OFF
@Peetee: Ezzel már kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától, de szerintem a hiba itt még csak nem is a rendőrség háza táján keresendő, hanem ott, hogy szar a jogrendszer, meg hogy kinek mennyi pénze van ügyvédre.
ON

mizoter 2010.10.08. 10:08:58

Vannak olyan helyek, ahol szerintem direkt pirosra állítják a lámpát hétvégére például. Nemrég jártunk apukám munkahelyén szombaton, a Helsinki út mellett, és miután se hév nem jött, se más, de már legalább 5-10 perce piros volt a gyártelep előtti lámpa, végül óvatosan kijöttünk onnan...
Gondolom mivel hétvégén nem járnak sokan arra, hiszen ipari területről van szó, kikapcsolhatták a lámpát - vagy lehet, hogy csak beragadt az is?
Tudtok olyanról, hogy csak úgy pirosra kapcsolnak lámpát kisforgalmú helyen?

2010.10.08. 10:34:32

@Arpsoft: olyat nem tud, minden ilyen rendszerbe van különböző módon megvalósított un, zöld együttégés vizsgálat, és ilyet nem hagy a rencer, inkább elmegy sárga villógóba.

krampam 2010.10.08. 10:37:45

nincs valami olyan szabály a kreszben, hogy ha biztosan látszik, hogy hibás a tilos jelzés, akkor kellő óvatossággal át lehet hajtani? vagy az csak a vasúti átjárókra vonatkozik?

Perillustris 2010.10.08. 10:38:39

@mizoter: "Tudtok olyanról, hogy csak úgy pirosra kapcsolnak lámpát kisforgalmú helyen?"

Nincs ilyen.

@Kulics: Ajjaj, vigyázz ezzel, mert még kiderül, hogy a városi szmogot a gépjárművek kipufogója táplálja, és nem az ipari létesítmények és fűtés, stb.

algi 2010.10.08. 10:40:36

Hány komment érkezett erre a posztra, és így első végigfutásra egyik se írja azt, hogy meg kell fordulni.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.10.08. 10:59:49

Bocs, egy kicsit off, de nagyon érdekes.

A világ első, neten vezethető kocsija, a Mitsubishi Outlander Sport.

Vezess autót az interneten
adrenalin.blog.hu/2010/10/08/elmenyhajsza_vezess_autot_az_interneten

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 11:01:43

@ad-renalin: Annyira nem is kicsit, de most maradjon, legalább az autókhoz van köze. ;P

Raka1885 2010.10.08. 11:18:36

Semmi köze a vasúthoz. Máshol is volt már ilyen.

blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.08. 11:24:19

@ad-renalin:

Nagyon király a dolog, de mi van ha megszakad a net? :)

A fél utcának harangoztak? :)

blogsámán 2010.10.08. 18:07:08

A múltkor volt szerencsém úgy járni, ahogy a postoló, de szerencsére kb. a 3. voltam csak a lámpánál, így hamar átértem (persze piroson). Én a következőket tapasztaltam az esetnél (hátha ki lehet belőle következtetni, hogy mi történt):
Szóval a közlekedési lámpánál pirosat kaptunk, de akkor még fehéren villogott a vasúti átjáró lámpája. Már ekkor ott állt egy vonat Erzsébet irányából. A jelzőőr ekkor leszállt, valamit matatott a kapcsolószekrényben, a vasúti lámpa pirosra váltott, majd szép komótosan el kezdett átcammogni a vonat a MOL telep felé. A jelzőőr az utolsó kocsira felkapaszkodott, majd a vonat a túloldalra átérve megállt. Ott a jelzőőr leszállt, és a túloldali kapcsolószekrényhez lépve elkezdett megint mahinálni valamit. Eddig teljesen szokványos, mindenki azt hitte, hogy hamarosan indulhatunk. Igen ám, de a lámpa nem váltott át, a jelzőőr meg egyre idegesebben, és egyre sűrűbben kommunikált valakivel (gondolom a mozdonyvezetővel) a walkie-talkie-ján kersztül. Ez így ment hosszú perceken keresztül, amikor a legbátrabbak megúnták (jelzem, ezek a sorok között előrehúzódó motorosok voltak), és elkezdtek átszivárogni a kereszteződésen. Én akkor arra gondoltam, hogy talán van egy beépített védelem a sínekhez vezetve, ami azt ellenőrzi, hogy elhagyta-e már a vonat a kereszteződést biztonságos távolságban (ha nem, addig nem engedi manuálisan sem átkapcsolni a lámpákat), tekintve, hogy igen közel állt meg a vonat a kereszteződéshez. Nem értek hozzá, úgyhogy simán tévedhetek.
Az ideiglenes BUSZ sávhoz pedig én is gratulálok. Azt nem értem, hogyha a rongálás valóban felső vezeték lopás volt, ahogy azt néhány híradásban hallani lehetett, akkor hogy a fenébe járhat egyáltalán HÉV? Ha nincs vezeték, akkor mi ez a ritkított járat duma?

csoncsoj 2010.10.08. 18:19:48

@Yooha: Az indukciós hurok egy általános fizikai kifejezés. Igaziból hurokdetektornak hívják az eszközt. Lényege annyi, hogy egy tekercs van az aszfaltba fektetve (aszfalt felvágva, tekercs befektetve, bitumennel kiöntve, tessék figyelni a kereszteződések előtt, lehet látni a picit más színű négyzetet). Áramot vezetnek bele, ami miatt mágneses mező jön létre körülötte. A fölötte elhaladó "vasmag" (azaz a jármű) pedig valamilyen mértékben lerontja ezt a mágneses teret. Ebből lehet tudni, hogy valami átment fölötte. A lerontás milyenségéből egyébként járműkategóriára is lehet következtetni elég nagy biztonsággal. Általában kereszteződéseknél használják ritkább forgalmú ág bejelentkeztetésére (csak akkor ad zöldet annak az iránynak, ha áll ott valaki). A probléma ezekkel a kütyükkel, hogy elég hamar tönkre tudnak menni.

Rocko- 2010.10.08. 22:43:47

@blogsámán: az rendszeres, h kihúzzák a rohadt hosszú vonatot. lehet számolgatni a kocsikat, mert jó sok van. és persze ezt általában reggel 8-kor, amikor alig akarnak páran kijutni.
majd amikor átért, akkor visszatolják. lényegében annyi a módszer, h a kikötő egyik feléről átlogisztikázzák a másik felére a kocsikat, és a váltónál nem egyesével tologatják át, hanem az egész szerelvényt. jah, hogy ezzel megbénítják a kerületet? kit érdekel. megnézném, h ki adta erre az engedélyt.

a HÉV pedig jár, de csökkentett kapacitással, ezért vetnek be buszt.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.09. 16:47:20

@blogsámán: Egyszerű, a HÉV esetén kétvágányú pálya van, ezt veszi figyelembe a menetrend. Hiányzik némi felsővezeték: Egyik vágány kiasett, másik marad... Mi történik? Egy szakaszon egy használható vágányod van, így kevesebb vonat közlekedhet.

Ha jól tudom amúgy a BKVnak akad legalább 2 dízelmozdonya is. Ezek is vontathatnak HÉV szerelvényt.

D4D 2010.10.09. 16:55:06

@TheElf:
Más a vonókészülékük (Nem lehet a mozdonyt elécsatolni, és ezt nem lehet pár óra alatt átalakítani).

Mozdony:
hampage.hu/trams/szendre4/10190204.jpg

HÉV:
criticalmass.hu/files/hev.jpg

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.09. 17:07:20

@D4D: Hmmm. A vonókészülék különbözőségére nem gondoltam - merőben logikátlan is, hogy a BKVnál nem egységes. De mondjuk BKVnál hiba logikát keresni

D4D 2010.10.09. 17:13:37

A BKV mozdonyai igazából azért vannak, hogy a HÉV-hálózaton korábban még létezett teherszállítást kiszolgálják.

Ha össze is lehetne kapcsolni, a mozdonynak és a HÉV szerelvénynek a fékrendszere sem biztos, hogy kompatibilis.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.09. 19:13:52

Azért ne adj isten balesetnél is jó, ha egy sérült szerelvény mozgatásához nem feltétlenül kell feszültség...

D4D 2010.10.09. 19:23:07

@TheElf:
villamosok.hu/nza/tatra/uvtatra.jpg

Léteznek közdarabok, de azok tényleg csak a sérült szerelvény levontatására jók.

Rocko- 2010.10.09. 20:43:47

@D4D: két működő vágány van, de semmi gond. megint jól megmondtad.

a hálózati terhelhetőség lett kisebb.

Perillustris 2010.10.09. 23:14:50

Az ignorálható "kint felejtett táblák" mintájára megalkottam a "rosszul beállított közlekedési lámpa" fogalmát. :P

D4D 2010.10.09. 23:20:00

@Perillustris:

Az a baj, mindkettő szart sem ér. A szabályok szellemében.

Rocko- 2010.10.10. 12:03:15

@D4D: bocsi, mellé ment. nem neked akartam írni válaszként, hanem @TheElf: nek.

Rocko- 2010.10.10. 12:03:49

@Perillustris: mondhatni: a 30-as táblánál ugyanolyan öngyilkosság, mint piroson átmenni.
ja, jogos.

záporjózsi 2010.10.11. 10:12:38

@blogsámán: A csomópontban nincs vonatérzékelés. A sorompó adja a jelent a közútnak, hogy tiltson le.
Ha a felsővezetéket ellopják, akkor nincs mit tenni. A 2 mozdony sem tehet sokat, bár szoktak néha ingavonatozni. Arról lehet szó, hogy a visszatérő kábelt (sokkal vastagabb a felsőnél) sikerült meglovasítani, így az áram arra megy, amerre tud. Egy része persze a sínben, de hídon, közvilágításon, csöveken, mindenen keresztül megy, csak hazataláljon. Na ezért nem is lehet és nem is szabad nagy teljesítményt kiküldeni, mert rondán néz ki, amikor a sín és a föld között csapkodnak a szikrák...

@Rocko-: NKH.

@k/m: Nincs ott automata bizber, helyi sorompó van.

@1 Fószer: A vasút és a közút két külön rendszer. Valami kábel van a kettő között, de kvázi egyirányú a kapcsolat. Az is lehet, hogy beázott...

@TheElf: Mivel a HÉV, a metró és a villamos padlómagassága jelentősen eltér, nem is lehetne egyféle vonókészüléket használni, ugyanis annak magassága ezzel együtt változik. A HÉV kocsiknál is különböző, emellett teherkocsik és régi ütközők is vannak.

k/m 2010.10.11. 11:42:33

@Reggie: Bocsi a késői reakcióért. Kapcsolást nem tudok, hiszen az adott típust, helyszínt sem ismerem. Nekem csak annyi kell ezekből, hogy megmondom, hogy hova mi kell, a többit a szakág csinálja. Amiket leírtam azok általános irányelvek, érvényesek minden típusra

záporjózsi 2010.10.11. 13:44:36

@k/m: Naaa, azért egyszerűen rá lehet keresni, egyetemi jegyzetek letölthetők a témában. ;)

Rocko- 2010.10.11. 20:40:41

@záporjózsi: gondolod foglalkozik vele?
ez csak a városlakóknak jó, neki ebből nincs semmi jó dolga.

záporjózsi 2010.10.12. 12:04:54

@Rocko-: ? Kb. annyit tud tenni, hogy előírja a különszintű csomópontot. Szerinted mekkora botrány lenne belőle?

Rocko- 2010.10.12. 19:59:02

@záporjózsi: nagy. pláne h most építkeznek ott, és a tervek alapján nem lesz ilyen.
ha meg lenne, akkor már rég elkészítették volna.

Rocko- 2010.10.14. 19:18:23

@záporjózsi: azt amit a távozó demszky 20 év ígér. a gerincutat. csepel.info/?p=10188

záporjózsi 2010.10.16. 20:23:11

@Rocko-: ...és ott nem lesz különszintű. Hát... Sok sikert! :(

emg1496 2011.03.23. 21:33:26

Ha nem mentek ki az emberek (szervizesek, pl. a Vilatitól), nem jelenti azt, hogy nem tudják a hibát. Előfordulhat, hogy máshol a városban, az országban dolgoznak, van egy oszlopdöntés stb., ami szintén prioritást élvez. Sajna ott sem százával alkalmaznak erre embereket.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása