Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Re: Hogy töltessem ki a kárbejelentőt egy külföldi diplomatával?

2010.11.08. 13:42 :: SilentSound

Gergely a múltkori ázsiai diplomata autóval balesetezős sztorijára választ kapott a MABISZ-tól, aztán hirtelenjében még egy oda-vissza választ is írtak, hátha más okosabb lesz biztosítási ügyintézésileg. Jöjjenek a levelek időrendi sorrendben (a megszólításokat és aláírásokat én vettem ki, nem ők a neveletlenek) :

Levelére hivatkozással tájékoztatom, hogy a kék-sárga európai baleseti bejelentő minden nyelven hasonló formátumban jelenik meg, annak pontjai minden nyelven ugyanazok. Tájékoztatom továbbá, hogy amennyiben rendőri intézkedés történt az európai baleseti bejelentő – általában – nem jogalap.

Ekkor a jogalap a jogerős rendőri határozat, és az abban feltűntetett okozó felelősségbiztosítójának terhére történhet kárrendezés. Amennyiben ismeri az okozó felelősségbiztosítóját, kárbejelentését a rendőri határozat kézhezvétele előtt tehet a biztosítónál.

Remélem, hogy fentiekkel sikerült teljes körű tájékoztatással szolgálnom, és ügye mihamarabb, megnyugtatóan rendeződik.

Köszönöm az alapos tájékoztatást, úgyszólván kezdem érteni a helyzetet. Egyetlen egy dolgot kérek, erősítsen meg abban a feltételezésemben, hogy ha egy károkozó mondjuk thai állampolgár és a saját anyanyelvén (vicces kis csigákat rajzolnak egymás mellé, fűcsomókkal elválasztva) tölti ki a "kék-sárgát", azt az összes hazai biztosító vita nélkül elfogadja, azaz nem okoz számukra ez problémát. Mindez igaz lehet kandzsikra vagy cirill betűkre is...

Az már csak hab a tortán, hogy egységes, de pusztán EURÓPAI baleseti bejelentőről csevegünk, tehát egy chilei, kínai vagy maláj állampolgárnak bízvást lehet érthetetlen az egész. Viszont ők is autóznak köztünk...

Hogy cseresznyét is biggyesszek a habra: mi történik akkor, ha mondjuk én okozok balesetet külföldön és olyasmiket irkálok a bejelentőre, hogy "egyedem-begyedem-tengertánc" avagy "...még nyílnak a völgyben..." Aztán aláírom, mint Ludas Matyi és kalap-kabát. (Természetesen NEM teszek ilyet, a hibáimért is szoktam vállalni a felelősséget, ez a prekoncepció pusztán a gyakorlati tapasztalataimnak köszönhető bizalmatlanságom szüleménye.) Mit kezd egy ilyennel mondjuk a norvég biztosító?

Mind a magam, mind a szintén címzett blog olvasói nevében köszönöm a türelmét és az információkat, remélhetőleg többen is okosabban tudjuk majd intézni az ilyen ügyeket, csak inkább ne kelljen.

Az európai baleseti belejelentő kitöltése – mint azt a tetején a felirat jelzi – nem minősül felelősség-elismerésnek, arra a biztosítók utólag kérik fel a részes feleket. Ha egy baleset vétlen részvevőjévé válunk, a legfontosabb dolog, hogy a gépjármű adatait (rendszám, típus, szín, tulajdonos adatai, okozó adatati stb.) felírjuk magunknak, ha módunk van rá, fényképezzük le a rendszámot, természetesen a baleseti bejeletőt is érdemes kitölteni.

Ha rendőri intézkedés nem történik – mert egyértelmű a baleseti szituáció, szót értünk az okozóval… - akkor az egyetlen lehetséges jogalap a baleseti bejelentő. Ha külföldi részessel történik a baleset, vagy vitatott az okozó kiléte a későbbi jogalap miatt érdemes rendőrt hívni, így nem lesz releváns a baleseti bejelentő.

Remélem sikerült mindenkinek hasznos tanácsokkal szolgálnom.

És ha már biztosítás, ne hagyjátok az utolsó pillanatra a váltást, mert ha a végén lemarad valami szükséges dokumentum, nem lesz ideje szólni az alkusz cégnek és lemaradhattok a szerződés felbontásáról!

28 komment

Címkék: közlekedés autó baleset biztosítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.11.08. 14:03:53

diplomatával szívás... kitölti ha akarja, ha meg nem akkor IJ van...

Hurri Kán 2010.11.08. 14:05:19

Szarva közt a tőgyit... De legalább már mindent tudunk!

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.08. 14:08:38

Azt hiszem KRESZ órán mindenkinek elmondják,hogy magyarországon!!!!,ha külföldivel van afférod,akkor Rendőrt kell hívni.

Legalább is eddig már 3 KRESZ órát már végig ültem,és mindig elmondják.

Egyet tudok,hogy Szlovákiában pénzbe kerül,ha Rendőrt hívsz koccanásos balesethez.

1kutya 2010.11.08. 14:15:58

ahogy a MABISZ fentebbi irományából kihámozom, az ajánlás: MINDEN ESETBEN RENDŐR!!!

asszem nincs is tovább szükség további szájtépésre. egyrészt a múltkor már kibeszéltük, másrész, ez írásban is manifesztálódott.

továbbiakban? OFFTOPIC?:-DDD

SÜN 2010.11.08. 14:33:16

geci kerékbilincselők

ex-dr. vuk 2010.11.08. 14:34:45

@1 Fószer:
Ez tok jo akkor, ha ezt a penzt mindig a megallapitott vetkes fizeti ki.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.08. 14:42:10

@vuk_: Azt nem tudom pontosan,hogy kinek kell kifizetni,aki kihívja őket,vagy a károkozónak.

csokiájsz 2010.11.08. 15:01:49

azaz a kéksárga egészen pontosan egyrakás szart ér.

Ez az utólag felkérés a felelősség elismerésére felkérés cucc, nagyon fasza: annak idején, amikor a hagyományos betétlapot felváltotta a kéksárga, volt egy balesetem, tiszta helyzet, a károkozó a helyszínen elismerte a felelősségét a kéksárgán. Aztán utólag a kárrendezéskor meg már nem ismerte el. Mehettem a pénzem után.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.08. 15:19:19

@csokiájsz: Ez a papír arra jó,hogy a 3. fél,mint a Biztosítók,tudják,hogy mi történt,mire a jegyzőkönyv is odakerül.

Kocsitípusok alkatrészei-javítási tételekre már előre megtudja adni az ajánlatot.

Minél több papír áll a te rendelkezésedre,annál több mindent tudsz leszűrni az afférból.

cork77 2010.11.08. 16:12:02

@1 Fószer: téged lehúztak Szlovákiában? NEM kell fizetni a rendőri intézkedésért.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.08. 18:12:35

@cork77: Nemzetközi Árufuvarozi tanfolyamon esett róla szó tavaly.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.08. 19:26:26

Mi van ha a diplomata biciGlin volt és Lhúzta a csikót, de van fotóm róla ahol feltartott ökle és kinyújtott középső ujja is láccik?

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.11.08. 22:08:48

rendőrt minden koccanáshoz! nehogy mások közlekedni tudjanak, el kell foglalni 2-3 sávot egy megrepedt lökhárító miatt.

szenon 2010.11.08. 22:40:00

Úgy tudom, hogy nálunk is minden esetben fizet a vétkes fél, ha rendőrt kell hívni!Nem az fizeti aki hívta, hanem aki vétett. Azt viszont nem tudom, mi van akkor, ha nem fogadja el a rendőr határozatát és bíróságra megy az ügy! Gondolom ott ráverik!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.09. 08:21:38

"Ha rendőri intézkedés nem történik – mert egyértelmű a baleseti szituáció, szót értünk az okozóval"

Aztán utólag letagadja. LOL.

khaleeji 2010.11.09. 09:44:54

a megoldás:óvakodni kell a diplomatáktól :-)

egyébként is csak a jóindultán múlik, hogy együttműködik a velünk, ugyanis mentesek a magyar állam joghatósága alól mind büntető- ,mind pedig polgárjogi szempontból,tehát semmit sem lehet jogi úton érvényesíteni velük szemben.

Secnir 2010.11.09. 11:24:27

hááát nemtom
ha nekem egy DT-s mondjuk lebontaná a kocsimat, aztán a "kiokosított" recepciós közölné négerül hogy nem ő a hibás, ám tegye.
de utána nagyon, nagyon vigyázzon, hogy mikor jár kocsi nélkül...

dönci2 2010.11.09. 11:44:14

csak egy hülye kérdésem lenne....ok hívjunk rendőrt..de mit tud a rendőr csinálni ha nem hogy malájul nem tud ,de még mondjuk angolul sem...azt el kell ismerni,hogy e téren (is) lenne még mit tanulniuk.gondolom nem véletlen kellenek nyaranta "kis" (tanuló) rendőrök a "tapasztaltak" mellé például a balaton környékén a nyelvi nehézségek leküzdése miatt...azt meg csak halkan jegyzem meg ,hogy amikor nekem volt hasonló esetem (koccanás) és rendőrt hívtam még magyarul is nehezen értette meg magát (magyarokkal)...nincs egyéb opció? :)

hotelalfa 2010.11.09. 11:50:55

En kovetsegen dolgozok.A kozlekedesi szabalyok a dt-s gepjarmure ugyan ugy ervenyesek mint a normal rendszamos jarmuvekre . A dt-s jarmu nem megkulomboztetett jarmu. Baleset okozasa eseten kotelezo rendort hivni. Altalaban a dipok beszelnek angolul. Ha nem a rendor elvileg az adott kovetsegen keresztul tud tolmacsot hivni, aki segitsegevel felvehetik a helyszini jegyzokonyvet.Dt-s rendszamhoz csak magyar kotelezo biztositast lehet kotni ha barmi gond van a biztositassal a mabisz ugyan ugy fizet oda /vissza mintha sima rendszam lenne. Altalaban soron kivul szoktak az eseteket vizsgalni es eleg gyorsan megvan az eredmeny.Ami a mentesseget illeti. A diplomata Nem vonhato felelossegre magyarorszagon. A diplomat szemelyek mentesulnek a magyar polgari es bontetojog hatlyos jogszabalyai alol. De attol meg a biztosito fizetni fog amennyiben az eljaras soran bebizonyosodik hogy a dipo a hibas, Illetve a kulugyminiszteriumot is ertesitik az esemenyrol. :))

hotelalfa 2010.11.09. 11:52:32

@dönci2: Ha diplomat tud angolul. Egyebkent a rendor a dt-s rendszam alapjan tudja melyik kovetsegrol jott a joember.

dönci2 2010.11.09. 11:58:51

@hotelalfa: gondolom azért,hogy egy diplomata diplomata lehessen kell tudnia legalább egy (ha nem több)nyelvet beszélnie az anyanyelvén kívül - gondolom.arra vonatkozóan, hogy a rendőr tudni fogja ,hogy ilyen esetben mit kell tenni azt viszont csak remélni tudom.

hotelalfa 2010.11.09. 12:02:15

@dönci2: A kiderul hogy dt-s van a balesetben nem a helyi aszok jonnek hanem minimum budapesti, vagy kozlekedesrendeszet. Ha nem tud angolul v magyarul a kulugyben nem tudja elmiondani mit akar. :)

khaleeji 2010.11.09. 16:24:11

nem a diplomatákkal van a gond, hanem a sok vadállat románnal, szerbbel meg törökkel.
velük aztán tényleg semmit sem lehet teni, ők röhögve beleszarnak a magyar jogrendszerbe.

HochenTrollner 2010.11.10. 11:39:36

@dönci2: tolmácsot lehet hívni komolyabb ügyekhez, de az szerintem itthon is külön zsé.

akira2 2010.11.23. 21:58:37

No, és ahhoz a történethez mit szóltok, amikor a kereszteződésben szembe jövők közül a balra kanyarodó rommá törte az egyenesen haladó bal hátulját (!), (tanu nincs, hogy ki ment át a narancssárgán) a felelősséget egyikőjük sem ismerte el. A helyszínelő rendőrök megállapították, hogy a balra kanyarodó a hibás, meg is büntették egy komolyabb összegre, de ez a vakegér kanyarvadász elment a bíróságra, ahol olyan határozatot hoztak (a rendőrségi jelentéssel ellentétesen), hogy a kanyarodó felelősségét nem lehet megállapítani. (?) De a bíróság nem törölte, csak csökkentette a büntetést... !

A kanyarvadász kötelező biztosítója a rendőrségi és bírósági határozatok birtokában 3 hónap múlva elfogadta az egyenesen menő kárigényét, a bal hátuljának javítását kifizette közvetlenül a szervíznek.

Ezt követően újabb 5 (!) hónap múlva felülvizsgálták a káraktát, és ugyanarra a bírósági határozatra hivatkozva, melyet az elfogadás előtt 3 hónappal már ismertek, visszakövetelik az egyenesen haladótól a már kifizetett 700 ezer forintot...

Na, erre varrjatok gombot, így, hogyan lehet biztos bárki is, hogy bármilyen rendőrségi és bírósági határozat birtokában - miután meg is javították az autóját, el is felejtette az egészet, utólag nem jelentkezik a biztosító, hogy bocs, felülvizsgáltam, mégiscsak kérem vissza a lóvét... Miért nem kéri vissza attól az ügyintázőtől, aki elsőre (akár tévesen is) kiutalta?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása