Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megbízható szemtanú

2010.11.22. 08:33 :: SilentSound

Korábban már többen is kérdeztétek, hogy mi az a kamera, amivel készítettem azokat a felvételeket, amik a blog youtube csatornájára vannak feltöltve sárga feliratokkal a sarkaiban, Most jutottam el odáig, hogy van egy kis időm írni nektek egy kis élménybeszámolót, meg úgy általában a tapasztalataimat.

Az ilyen felvételek kapcsán érdeklődtetek többen is nálam

Többféle fedélzeti képrögzítő eszközt használtam már az autómban, egyrészt mert szeretem a mindenféle kütyüket, másrészt mert az érdekes felvételeket szeretem megosztani a nyilvánossággal, végül pedig - és talán ez a leglényegesebb - ha úgy adódik, hogy baleset résztvevője leszek, ott az egyértelmű bizonyíték a memóriakártyán. Nem lehet vita tárgya, hogy mi történt valójában, nem annak lesz igaza, akinek az autójában többen ültek.

Persze ezek között az eszközök közt is van jó és kevéssé alkalmas megoldás, az ár az esetek többségében arányosan több vagy kevesebb. Volt olyan kamerám, ami újkorában sem kerül többe, tizenöt-húszezer forintnál, de sokat nem is lehetett elvárni tőle. A felbontás és képminőség csak az egyik, ami miatt nem tudtam beleszeretni, de mivel nagyon kicsi volt a látószöge is, ha nem pontosan előre nézett az optika, a tudtomon kívül vagy az égről, vagy az ablaktörlőmről készített nagyszerű felvételeket. Ennyit tudott, azt sem túl megbízhatóan, aztán el is törtem véletlenül, mert nagyon műanyag volt.

A következő, amihez már több reményt fűztem, az androidos mobiltelefonom volt, amin a daily roads voyager alkalmazást használtam. Jobb volt a minőség, jobb volt a látószög, de hiába van a telefonban gps vevő és G-szenzor, a szoftver nem igazán használta ki a lehetőségeket, és bár tudott a háttérben futni, bejövő hívás esetén meghalt. Szóval mindenben egy fokkal jobb volt, de ez sem bizonyult üzembiztos megoldásnak. Meg macerás volt mindig fel-le szerelgetni a bazinagy gégecsöves ablakra cuppantós tartót, igazgatni benne a telefont. Melegben még a ragasztott tartó szivacsok is kiolvadtak egyszer és az ölembe esett a készülék.

Aztán kaptam egy megkeresést Magpettől, aki már posztolt egyet-kettőt korábban ide a blogra, hogy elkezdtek árulni egy autós fedélzeti kamerát, csináltak neki egy weblapot is, nincs-e kedvem egy féltartós teszthez, biztos fogom szeretni. Az előzményekből nyilván ti is rájöttetek, hogy volt hozzá kedvem.


A tesztalany

Hallottam róla sok szépet és jót, de azért valamennyire szkeptikus voltam, mert mégiscsak ő a forgalmazó, nyilván nem fog róla rosszat mondani. Aztán ahogy elkezdtem használni, rá kellett jönnöm, hogy szó nem volt itt nagyotmondásról, tényleg olyan jó kis kütyüről van szó, mint amit eddig kerestem.

Kipróbáláskor az első érdekes dolog a rögzítés módja volt. Nem a mindenhol megszokott tapadókorongos megoldást választotta a tervező, hanem csináltak egy öntapadós talpú gyűrűt, amiről az emberek legnagyobb része az életben ki nem találná, hogy micsoda. Ennél fogva ezt simán ott lehet hagyni a szélvédő mögött, az egybites autófeltörő úgysem foglalkozik vele. Így viszont néhány másodperc alatt rögzíteni tudjuk a kamerát, nem kell vele végigjátszani az idegőrlő, hosszas fel-leszerelgetést. Mivel a kamera a gyűrű meglazításával elforgatható, bármilyen dőlésszögű műszerfalra vagy szélvédőre felszerelhető.

A tápot a szivargyújtó csatlakozóból kapja, saját áramforrása nincsen, nem kell benne elemet cserélgetni. Van viszont benne egy elég nagy kapacitású kondenzátor, így még akkor is be tudja fejezni a felvételt, ha egy balesetben hirtelen megszűnik létezni az áramforrás. A vezeték hosszát sem bízták a véletlenre, nem mértem ugyan le, de több méter lehet, nincs az a jármű, amiben nem érne el a csatlakozótól a szélvédőig.

A felvételt SD vagy SDHC kártyára tudja rögzíteni, megeszi akár a 32GB-osat is. Ez így elsőre fölöslegesen nagynak tűnhet, de folyamatos felvételnél 640x480-as felbontásnál gyorsan fogynak a gigabájtok is. Éppen ezért praktikusabb azt a beállítást használni, amikor a kamera az állítható érzékenységű G-szenzor jelei alapján indítja a rögzítést. Ha meg érdekeset látunk, de nem kell hozzá satufékezni vagy fejre állni, elég megnyomni a piros gombot és máris indul a 20-30 másodpercnyi lényeg kártyára mentése. Visszamenőleg is.

Ez a kis részlet volt az, ami végképp meggyőzött, hogy ez egy nagyon hasznos eszköz és nem véletlenül van rajta a "smart black box" felirat. A működésének az alapja ugyanis az, hogy folyamatosan rögzíti amit lát és ha esemény van, akkor az elmúlt másodperceket és a következő pillanatokat is rögzíti, még azt is meg tudjuk adni, hogy milyen arányban mentsen visszamenőleg és előre. A felvételt opcionális sípolás (amit én ki is kapcsoltam rögtön az elején) és egy villogó kék LED jelzi nekünk a készülék hátlapján, értelemszerűen ez van a REC felirat mellett.

Ha netán megtelt a memóriakártyánk, akkor felvétel közben pirosan világít az overwrite is, ami arra hivatott figyelmeztetni minket, hogy a legrégebbi file esik épp áldozatul az új felvételnek.

Amint azt a poszt elején lévő minta videón is láthattátok, az eszköz menet közben a videó mellé rögzíti nemcsak a G-szenzor által visszaadott értékeket, hanem az aktuális sebességünket, pozíciónkat, valamint az események pontos idejét, amiből következik, hogy természetesen GPS vevő is van benne. Megérkezés után aztán az összes információt elő tudjuk varázsolni a mellékelt magyar nyelvű (a lenti képen az angol nyelv ne tévesszen meg senkit) PC szoftverrel, egy képernyőn láthatjuk a videófelvételt, a minket ért erőhatásokat, valamint a rögzített nyomvonalat google maps térképen.

Eredeti méretért kattints a képre!

Ezzel a programmal tudjuk beállítani, hogy milyen minőségben, mit, mikor, hogyan rögzítsen a kamera, itt tudunk képernyőképet, valamint videót is exportálni, utóbbihoz megadható, hogy milyen információk szerepeljenek a képen. Az így elkészült videó avi formátumú, mivel erre is volt előzetes igény, feltöltöttem egy minta file-t, hogy ne csak a videómegosztós, tovább tömörített változatot láthassátok, ide kattintva tudjátok elérni.

A nyomvonalat meg lehet nyitni google earth-ben is, lehet belőle pár kattintással útnyilvántartást készíteni a CarCam saját szoftverével, de még gyorshajtást szűrni is, így céges autóhasználathoz is nagy segítség lehet.

Többen érdeklődtetek arról is, hogy egy ilyen felvétel mennyire állja meg a helyét a bíróságon, mennyire hitelesek a videón feltüntetett adatok. Gondolt erre a forgalmazó is és felkért egy igazságügyi szakértőt, hogy vizsgálja meg és készítsen róla szakvéleményt. Ebből a leglényegesebb részlet: "A kamera által rögzített file utólag nem manipulálható. A rögzített GPS-adatok pontosak, a valóságnak megfelelnek. Ezen információk birtokában kijelenthető, hogy a Smarty kamera által rögzített anyag egy bizonyítási eljárásban felhasználható."

A kamera árát is szinte mindenki megkérdezte, hisz a többség számára nem elhanyagolható részlet ez sem. Többen húzták a szájukat a 89 900 Ft hallatán, amit le kell szurkolni egy ilyen eszközért. Bevallom, én is soknak tartottam, egészen addig, amíg el nem kezdtem használni. Utána elég hamar rájöttem, hogy ár/érték arányban semmivel sem rosszabb ez, mint amiket eddig használtam, sőt...

És ha valaki semmiképpen nem engedheti meg magának, hogy meglepje magát vagy valamelyik családtagját karácsonyra egy ilyen valóban hasznos ajándékkal, annak van még egy tippem. Az általam is gyakran látogatott GPSGames honlapon nemrég indult egy GPS Triatlon nevezetű játék, amin többek közt ilyen Smarty kamerát is nyerhet, érdemes megpróbálkozni vele!

Ha szeretnél beszerezni egy ilyet, vagy további információkra van szükséged, akkor javaslom, hogy látogass el a carcam.hu oldalra is. Kérdéseket itt is feltehetsz komment formájában, mert Magpetet is megkérem rá, hogy válaszoljon az olyan felmerülő kérdésekre, amikre én nem tudok.

258 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset pozitív

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 09:22:29

@CANCELLED:

Nekünk sikerült majdnem egy egész rendőrörsöt kirúgatni. Pont azokkal a bizonyító erejű felvételekkel, amit ellenünk akartak felhasználni igen súlyos, de alaptalan vád eszközeként felhasználva. Na erre varrjál gombot. :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 09:24:52

@EÖ:

Alapjaiban milyen irányba haladsz az úton? Alapvetően milyen irányba néz/lát a kamera? Mit takar ki a te járműved? Mit látok és mit nézek én utánad haladva? Mit fogok csinálni ha észlelem ugyan azt amit te? S most félretesszük a bünti-satu-szitu taglalását. :)

golyóstroll 2010.11.23. 09:25:25

@Mityu: jó, most azt meséld el, amikor apukáddal lelőttétek a műholdat! :)

@MaCS_70: persze, sokszor jól jönne, ez igaz

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 09:28:55

@CANCELLED:

Örülök, hogy ezt így fogod fel. Ha nem hiszel nekem, kérd le az MTI-től a 2009-es február végi rendőrségi híreket. Sok érdekeset tudok hozzátenni. De első körben nincs hitele a hír alapjának. Hír van, jegyzőkönyv nincs. Se osztrák, se magyar. :)))

Örültem volna én is, ha esti mese lett volna a történet. :)

CApa (törölt) 2010.11.23. 09:36:52

@Mityu: talán ha végigolvasnád a kommentemet...

Normál esetben (nem halt meg senki, csak a felelősség vitatott) közlekedési bíróság elé kerül a dolog, és ott nem foglalkoznak azzal, hogy a tanú hazudik vagy sem. Nekem a bíró azt mondta, hogy ha gondolom pereljem be a hamis tanút, egy új per során elégtételt vehetek, ha tudok, a közlekedési eljárásnak ez nem feladata. :(

Nekem hivatalból rendeltek ki szakértőt, aki úgy látta, hogy én ugyan tényleg zöldben indultam el, de mivel szerinte lépésben haladtam át az üres kereszteződésen másfél perc alatt, így közben a másik félnek is zöld lett, és szegény nem vett észre a 100 méteres egyenesben sem...
1:1, mindenki viseli a saját kárát. A bíróságot nem az igazság érdekli, hanem az egyszerű jogszolgáltatás.

szaGértő 2010.11.23. 09:37:49

@Mityu: Ennek másik fele, amikor valaki eltussol egy bűncselekményt. Na ilyenért is indult már ügyészségi vizsgálat.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.11.23. 09:40:48

Egyrészt nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak azzal kapcsolatban, hogy bíróság mit gondol (vagy vesz) bizonyítéknak: a protekció és a pénz sokkal nyomósabb érv, mint a tények.

Másrészt van egy kérdésem:
X-be hátulról beleszaladt egy autó, csak úgy figyelmetlenségből. Kiszállt belőle 2 izomagy, és meggyőzték X-et (lásd 2 pofon), hogy vigye el a balhét. Vajon ezen segít-e ez a kamera?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 09:44:09

@CApa:

Végigolvastam. Te nem tudsz különbséget tenni aközött, hogy Te véled úgy, hogy a tanú hamis, vagy az eljáró bíró/szabálysértési előadó tapasztalja azt, hogy a beidézett tanú ellent mond, vagy más olyan körülmény van felmerülve ami rajtad kívül bizonyítja, hogy a tanú nem a valóságnak megfelelő dolgot mond.

Nem az a kérdés Te mit tudsz, hanem az, hogy mit tudsz bizonyítani. Ezt kell tudni megérteni. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 09:48:28

@szaGértő:

Vagy amikor egyszerű szabálysértés eltussolásából büntetőügy kerekedik. Lásd annak a román pógárnak az esetét, akit az első járőr ötezerért tovább engedett, a következő ellenőrzőpontot fenn akadt. :))

CApa (törölt) 2010.11.23. 09:51:26

@vicsigabi: ha egy listás szakértő igazolja, hogy a rögzített gyorsulásmérő adatok azt jelentik, hogy álló helyzetedben belédmentek, és ezt a bíró elfogadja, akkor segíthet.

De ilyen esetben lehet hogy ők (mármint a bíró és/vagy szakértő) is kapnak 2 pofont, s akkor nem segít. Esetleg X kap még kettőt, hogy gondolja meg magát. Vagy csak megjelennek a háza előtt demonsratíve az izomagyak (ugye a címét már tudják az iratokból), a felvételt meg lehet búsan nézegetni odahaza. :(

szaGértő 2010.11.23. 09:53:18

@vicsigabi: Segít. A G-szenzorból és a felvételből látszik, hogy az autó ütközés nélkül állt meg, majd a G-szenzor jelzi, hogy belecsattantak hátulról. A vétkes autót ugyan nem veszi fel, de ha két maflással meggyőzték, hogy töltsön ki egy kék-sárgát, azon rajta lesz a másik autó és a sofőr összes adata.

Ebből már elég egyértelmű minden, arra kell csak vigyázni, hogy a pofonok után nem reklámozni a kamerát, el ne vegyék az SD kártyát. Utána szépen feljelentést kell tenni.

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 09:55:07

@Mityu: az előttem lévő kocsi kitakarja az általa kitakart részt. hogy egyértelműen fogalmazzak. :) az pedig nem kicsi.

szaGértő 2010.11.23. 09:56:10

@CApa: Hozzám aztán jöhetnek. Nézegethetnek befelé a kerítésen, szemezhetnek összesen 120 kiló kutyával meg egy stukkerral. A járőrök meg itt vannak 2 percen belül, ha szólok nekik. Elég ha benyomom a hívást, bele se kell szólni, ha hallják az eseményeket. Csak megfelelő számot kell hívni. :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 09:58:27

@CApa:

Leírok neked egy folyamatban lévő ügyet. Itt a házunkban alakuló történet.

Kb. másfél két hónapja felrohant a 2. emeletről egy 50 év körüli lakó hozzánk, tajtékozva, hogy a szomszédja megtámadta és most tanúkat keres a történetéhez. Egy sem akadt.
A hölgy el is battyogott a kerületi rendőrségre feljelenteni a szomszédot.

Ez eddig sima garázdaság. LENNE!

Csakhogy kiderült, a kedves hölgy igen komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy ez a helyzet kialakuljon. Rendszeresen hajnalban felcsengetett a szomszédjához kaputelefonon, megjegyzéseket tett, ha a szomszédhoz vendégek jöttek. Azt állítja, hogy a srác rendszeresen veri a gyerekét. A gyerek viselkedéséből erről halványan sem lehet következtetni. Stb.

A "támadóról" többek között tudni lehet, ha normálisan szólsz hozzá ábszolúte egy normális, béketűrő ember.
10 emberből 10-nél a rendszeres piszkálódás esetén egy idő után elszakadna a cérna. Szerintem.

A rendőr ilyenkor mégis mit csináljon? :)

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 09:58:47

@CApa: kell magadra is egy G-szenzor, ami összeköttetésben van a kocsiban lévővel
csattanás után ha a tiéden is van két erős jel, az egyértelműen két pofon nyoma és mint olyat, bizonyítékként elfogadja a bíróság.
nagyobb pofonok esetén ki kell kérni a szeizmográfiai adatokat Tihanyból. :)

szaGértő 2010.11.23. 09:59:14

@CApa: Ja, és a a szakértő kap egy maflást, az már erősen büntetőügy. Ha a bíró kap, az is. Nem is kell maflás, elég beígérni.

Btk. 229. §
(1) Aki a hivatalos személyt vagy a külföldi hivatalos személyt jogszerű eljárásában erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, intézkedésre kényszeríti, vagy eljárása alatt, illetőleg emiatt bántalmazza, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) A büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a hivatalos személy elleni erőszakot csoportosan vagy felfegyverkezve követik el.

(3) Két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő a (2) bekezdésben meghatározott csoport szervezője vagy vezetője, valamint, ha a hivatalos személy elleni erőszakot fegyveresen követik el.

(4) Aki hivatalos személy elleni erőszak elkövetésére irányuló csoportban részt vesz, vétséget követ el, és két évig, a csoport szervezője és vezetője bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(5) Aki a hivatalos személyt vagy a külföldi hivatalos személyt az eljárása miatt bántalmazza, az (1)-(4) bekezdés szerint büntetendő akkor is, ha a bántalmazott a bűncselekmény elkövetésekor már nem hivatalos személy, vagy nem külföldi hivatalos személy.

(6) Aki hivatalos személy elleni erőszakra irányuló előkészületet követ el, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

(7) Nem büntethető a (4) bekezdés alapján a csoport résztvevője, ha a csoportot önként vagy a hatóság felhívására elhagyja.

(8) Aki a (2)-(4) bekezdés szerinti bűncselekményt külön törvényben meghatározott intézkedést végrehajtó rendőr vagy pénzügyőr sérelmére követi el, a (2) bekezdés esetén két évtől nyolc évig, a (3) bekezdés esetén öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

MaCS_70 2010.11.23. 09:59:33

Halihó!

Értsétek már meg, senki sem mondja, hogy egy kamera olyan csodaeszköz, ami minden vitás helyzetet megold és megvéd a bűnözőktől.
És sajnos a magyar bírósági és különösen a rendőrségi eljárás is gyakran olyan, amilyen.

Egy videofelvétel ennek ellenére az esetek nagyon-nagyon nagy többségében alkalmas az vitatott körülmények tisztázására.
Attól, hogy nem biztos, hogy mindig az, mit árthat? Ha valami nem 100, csak mondjuk 95%-ban hasznos, de a maradékban sem káros, akkor miért vagytok ellene?
Valahogy nagyon úgy érzem, hogy azok ágálnak a kamerák ellen, akik olyan magatartást szoktak tanúsítani, amiről nekik nem jó, ha felvétel készül.

Üdv: MaCS

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 09:59:40

@EÖ:

"az előttem lévő kocsi kitakarja az általa kitakart részt. hogy egyértelműen fogalmazzak. :) az pedig nem kicsi."

Jobb és baloldalt viszont nem. Ritka az a kutya, macska, nyest amelyik valamelyik oldalon nem látszik, ha azt vallod, hogy átfutott előtted... :)

szaGértő 2010.11.23. 10:02:17

@MaCS_70: Ha megfigyelted, két ember kelt ki nagyon ellene. És mindkettő elpöttyentette, hogy állt már vádlottként bíróság előtt. Akkor meg miről is beszélünk? :D

CApa (törölt) 2010.11.23. 10:03:25

@Mityu: naiv vagy. Az adott esetben a bíró is tudta (termen kívűl el is mondta négyszemközt) hogy a tanú hazudik, viszont így két nap alatt lezárhatta az ügyet, s ment mindenki a dolgára... Igazi kompromisszumos itélet volt.
Erre mondta, hogy az eljárásnak nem feladata, hogy eldöntse, ki hazudik, ki nem, ha ezt akarom, akkor pereljem be a delikvenst. De hosszú időbe és sok pénzbe fog kerülni.

Fel kellene már fogni, hogy itt nincs igazságszolgáltatás, csak jogszolgáltatás, korrupcióval fűszerezve. Erre kell gyúrni, nem az

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:05:13

@szaGértő:

Voltam én is bíróságon alperesként. Korrekten lesöpörte a bíró a bizonygatásokra előkészített anyagot és inkább egy rövid, frappáns megoldást terjesztett elő, amivel 15-20 perc alatt végeztünk. Vesztettem a perben, de peren kívül sem jöttem volna ki jobban belőle. S mai napig azt mondom korrekt volt és semmi szavam nem lehet. :))

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 10:06:38

@Mityu: nem akarok veled vitatkozni, mert valamiért nagyon véded a terméket, de egyrészt kurvára nem mindegy, milyen távolságból jössz mögöttem, mert ha közel jössz, akkor sokat takar ki és nem látsz oldalra tőlem, másrészt jöhet a róka-nyúl-vadkacsa szemből is
másrészt lehet sötét
lehet köd
lehet bármi

jó dolog lehet ez a kamera, szó se róla, de már kezdünk átesni a ló másik oldalára.
nem lepődnék meg már azon sem, ha valaki pont egy ilyennel felvette volna a Kennedy gyilkosságot és minden kiderülne róla.

szaGértő 2010.11.23. 10:06:48

@Mityu: Vagy ha nem látszik, akkor látszik a kondenzcsík. :D

szaGértő 2010.11.23. 10:08:15

@EÖ: Itt már kurvára nem a termékről van szó, a vita állításai bármely kamera esetén ugyanúgy megállnak vagy nem állnak meg. A kamera típusa lényegtelen.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:08:20

@Mityu:

"Erre mondta, hogy az eljárásnak nem feladata, hogy eldöntse, ki hazudik, ki nem,"

Nem hát. A bíró azt is tudja amit már leírtam és nem óhajtasz elfogadni. Kurva kevés a menyasszonytánchoz, hogy mit tud a bíró és mit nem. Ahhoz, hogy eljárás az irányba menjen, hogy a tanú valótlant állít bizonyítani is tudni kell. :)

szaGértő 2010.11.23. 10:11:20

@Mityu: Előfordult már, hogy egy büntetőaljárásban a sértett tanúvallomásáról sikerült bebizonyítani, hogy ahogyan ő állította, nem történhetett meg. Ő volt a sértett, az alkalmazottja a vádlott. Elég gyorsan megcserélődtek a státuszok. :D

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 10:12:03

@szaGértő: ebben sem vagyok biztos.

A rendőrségi kameráknak is kell hitelesítés, azért fogadják el bizonyítékként.

Nem tudom, hogy ennek például van-e hitelesítése.

Egyébként minden rendőrautóba kellene kamera, ezt támogatom.

Az is kérdéses, hogy ha az utcán ki kell táblázni, hogy kamerával megfigyelt terület, akkor az autóban miért lehet használni?

Az is vicces mondjuk, hogy a trafis kamerák ki vannak táblázva, ott a gyorshajtó lassít, utána ismét mehet.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.11.23. 10:12:32

@Mityu: Dehogynem. Alperes és felperes mindig egymásnak ellentmondó dolgokat állít (különben nem is lenne per). A bírónak el kell dönteni, hogy kinek hisz.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:14:58

@EÖ:

Konkrétan számomra közömbös a termék. Ha megfigyeled egyszer sem írtam, hogy a termék az ami kizárólag és semmi más. Csak tudok sok olyanról, amiről ilyen eseményeknél szóba jöhet és van konkrét információm róla (képrögzítés, képfeldolgozás, jogi része, bizonyítási eljárás, stb.).

Ne haragudj, hogy egyáltalán hozzá mertem szólni és meg mertem osztani a tapasztalataimat. De ha haragszol az sem igazán érdekel. :)

Szerintem Te vagy az a fajta ember akit inkább sárga buszozásra ítélnélek. S eltiltanálak a járművezetéstől. Annyira el akarod hitetni velem, hogy rettegsz bármilyen történéstől ami az autód orrától 300 méterre van és ezerrel nyomsz egy csikorgó fékezést, hogy lassan kezdem elhinni. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:15:57

@vicsigabi:

S azt veszi először számításba, hogy ki mit tud hitelt érdemlően bizonyítani. Megint lemarad a lényegi rész. :)

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 10:17:05

@Mityu: óóh, durci lettél? nagyon megható. :)

igen, jól látod, rettegek mindentől, ezért is promózok kamerát a blogon....

:)

szaGértő 2010.11.23. 10:18:14

@EÖ: "Az is kérdéses, hogy ha az utcán ki kell táblázni, hogy kamerával megfigyelt terület, akkor az autóban miért lehet használni?"

Erre már válaszoltam, tegnap 19:50 körül.

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 10:21:43

@szaGértő: sajnos nem olvastam, valahol az úton rettegtem, nehogy lekamerázzon egy kékledküszöbös szuzukis

(egyébként az nem válasz a kérdésemre)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:27:11

@EÖ:

"óóh, durci lettél? nagyon megható. :)"

Nem :) Miért annak kéne lennem? :)
Csupán fel akartam hívni a figyelmedet arra az apró tényre, hogy én egyszer sem említettem meg, hogy a posztban szereplő terméket bárkinek ajánlom, hogy vegye meg. Már csak azért sem, mert már ehhez hasonló rendszerű kamera (szoftverrel) már réges rég létezik. S A clubrádiós közlekedés szerkesztőnél már megtekinthető volt. Amihez én hozzáfűztem mondandóm az a képrögzítés mikéntje, jogi lehetőségei, stb. téma volt. Vásárlásra ösztönzés vajon melyik rész utalt? :)

Azért, mert te eldöntötted, hogy de igen is én tukmálom, az vajon miért jó neked? :)

CApa (törölt) 2010.11.23. 10:29:24

@szaGértő: az persze más szitu, ha a vademberek egy másik vadembert találnak meg, pl. téged. :)
Ja, 120 kiló, fegyver, hatékony cimborák - a kopaszok is ezzel jönnek, nem a paragrafusokkal.
Mert a jogszabályoknak és a valóságnak kevés köze van egymáshoz, sokan tapasztalják ezt a saját bőrükön. Persze szabad Don Quijote-t játszani, szigorúan a saját bőrödre...

szaGértő 2010.11.23. 10:31:00

@EÖ: Ha nem vagy képes megnyomni a "szeretném látni az összes kommentet" linket, akkor bemásolom még egyszer.

A Legfelsőbb Bírósági egy 1985-ben született, eseti döntése értelmében „nem lehet a bírósági vagy szabálysértési eljárásban hangfelvétel felhasználását visszaélésnek tekinteni, ha ez a hangfelvétel felhasználójával szemben elkövetett jogsértéssel kapcsolatos bizonyítás érdekében történik”. Néhány évvel ezelőtt pedig rögzítésre került, hogy más nyilatkozatát tartalmazó hangfelvétel akkor is felhasználható a polgári perben bizonyítékként, ha személyhez fűződő jogok megsértésével keletkezett, vagy jutott nyilvánosságra.

www.jogiforum.hu/hirek/22196#axzz162UOsCFb

szaGértő 2010.11.23. 10:32:27

@CApa: Nem cimborák. Járőrök. És ha megtámadnak, ki s fogom hívni őket. És ki is jönnek.

Az meg, hogy két nagyobbacska kutya őrzi a telket, indokolt.

A fegyverre meg engedélyem van.

Most akkor miről is beszélünk?

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 10:34:00

@szaGértő: elolvastam, ha értően elolvasod az előző hozzászólásomat, akkor láthatod, hogy reagáltam is rá.

a kérdés továbbra is marad: ha ez így van, miért kellenek a "kamerával megfigyelt terület" táblák?

Take-it-Easy 2010.11.23. 10:34:17

@szaGértő: igen, csak az a szomorú, hogy a járőrök hozzád (megnyomva a hozzád szót) kijönnek. Mert te olyan körökben forogsz. Hozzám, és a másik több százezer, ilyen helyzetben segítségre szoruló emberhez meg nem jönnek ki, mert "nem tehetnek semmit, amíg nem folyik vér"... És ez saját tapasztalat, nem a levegőbe beszélek.
Ez nem ellened szól, tudod, hogy veled semmi bajom, csak a "törvényes" rend fenntartóival van némi problémám...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:35:13

@szaGértő:

Én speciel sok előnyét látom a rendőrautókba lévő kameráknak. Pl. mennyivel könnyebb egy olyan eseményt tisztázni, mint amilyen annál a mittomén hány gyermekes, büntetett előéletű, de korrektnek mondott ember igazoltatásánál történt. Nem csak ellene, de mellette is szólhatna esetleg a videoanyag, nem? :)

MaCS_70 2010.11.23. 10:41:48

Halihó!

Az igazi persze az, ha a felvételt készítő eszköz maga is hiteles felvételt tud készíteni, ami ma még nagyon nem jellemző.
Van viszont egy áthidaló megoldás: ha történik egy vitatott esemény, a róla készült felvételt a lehető leghamarabb el kell látni elektronikus aláírással és időbélyeggel. Azt pedig már egy szakértő könnyen meg tudja állapítani, hogy az esemény és az aláírás közt eltelt idő elég lehetett-e a felvétel manipulálására. Ha csak néhány óra telt el, az nyilvánvalóan nem lehetett elég egy videó profi átszerkesztésére, úgyhogy annak a képanyagtartalmát nem lehet kétségbe vonni.

Üdv: MaCS

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 10:43:10

Nekem is nagyon visszás ez a majd a cimbik hozzám kijönnek, mert én egyenlőbb vagyok a többieknél.

Lásd még: rendőrsapka a kalaptartón.
vagy DAS matrica.
vagy kamera

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:47:38

@EÖ:

Kollégámnak szólok vegye is be mind a két rendőrsapkát a kalaptartóról. Azannyaúristenit neki. :)))

Te, én múltkor autószerelőknél találtam egyértelműen hamis KÖ-s parkolási engedélyt. Azt is vetessük-e be? :) Ha már így belelendültünk. Szerintem az is cinkes. :))

Take-it-Easy 2010.11.23. 10:47:54

@EÖ: hááát, azért annyira nem. A DAS-matricáért tudsz tenni, hogy legyen, meg a kameráért is... A rendőrsapka meg pl. a rendőrség feliratú láthatósági mellény önmagában nem tesz semmit, mert ismerősömnek a fenti mellény megléte mellett törték fel az autóját...

MaCS_70 2010.11.23. 10:48:15

@EÖ:

Árult mér el, hogy a kamera milyen jogtalan/méltánytalan előnyhöz juttat!

Üdv: MaCS

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:48:59

@MaCS_70:

És a rendőrsapka? Vagy a DAS matrica? :)

MaCS_70 2010.11.23. 10:51:51

@EÖ:

Halihó!

Ha a kamera csak annyit rögzít, amit a vezető láthat, az esetek szinte 100%-ában már bővel elég. Amit a vezető nem láthat, nagyon-nagyon ritkán releváns.

Üdv: MaCS

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:52:56

@Easyke:

Ma már mentőautót is lopnak. Meg rendőrrel együtt rendőrautót. :)))

CApa (törölt) 2010.11.23. 10:53:44

@szaGértő: tök mindegy hogy járőr vagy sem, nekem nem teremnének itt füttyentésre, harapós kutyáim sincsenek, meg fegyverem se, pont mint az emberek 99%-ának. Vagyis egy mezei halandóhoz képest ugyanaz a kategória vagy, mint a kopasz egybenyakúak.

Próbálj meg egyszer nem bennfentesként rendőrt hívni, mire sikerül és ki is ér, addigra rég meghaltál... Megvédeni meg sose fognak, ha afférod lenne a másik oldallal. Nem téged, te kivétel vagy, amíg le nem puffant egy másik fegyveres.

Pont akkora arcot mutatsz itt, mint a másik oldalon álló kigyúrtak.

MaCS_70 2010.11.23. 10:54:41

@CApa:

Na, pont az ilyen esetekben milyen jól jött volna egy videofelvétel -- nemde?

Üdv: MaCS

szaGértő 2010.11.23. 10:55:36

@MaCS_70: Annyiban releváns lehet, hogy ha a kamera nem látta, akkor nagy valószínűséggel a vezető se láthatta. Egyes esetkben ez is fontos lehet.

szaGértő 2010.11.23. 10:57:16

@CApa: És ha még tudnád, hogy kopasz vagyok, 100 kiló, és mercivel járok. :D

Csak olyan a munkám, hogy a rendőrök előre köszönnek. Lehet, hogy szerencsém van. Meg tanultam érte jó sok évet. Ez van.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 10:58:57

@szaGértő:

Jah vazze, múltkor is ott pacsiztunk a szá'ssal oroszlánvadászat előtt... :DD

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:00:10

pont hogy szánalmas és nem juttat előnyhöz se a sapka, se a DAS matrica.
Inkább ez arról szól, hogy-majd-én-megmutatom-ki-vagyok.

A kamerával szemben semmi kifogásom nincs.
Észrevételeim a magukat szakértőnek gondolók hozzászólására érkezett.
Nehéz ugyanis kijelenteni, hogy egyértelműen elfogadják bizonyítékként, ugyanis egy jó ügyvéd ízekre szedi a felvételt.
Ettől eltekintve jó ötlet, jó volna minden rendőrautóba tenni. Sőt sokkal jobb volna, mint az önjelölt önkéntes rendőrök táborát gyarapítani vele.

@MaCS_70: ugye, csak viccelsz??
például: az autódban lévő kamera látja azt, hogy miért fékez az előtted haladó kukásautó???

randomuser1 2010.11.23. 11:04:32

@EÖ: rosszul értelmezed a jeleket, ha ilyet látsz egy autón, kerüld el messzire, mert nem tud vezetni. olyasmi mint a T-betű, csak állandósult fogyatékosságot jelöl :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:05:59

@EÖ:

"például: az autódban lévő kamera látja azt, hogy miért fékez az előtted haladó kukásautó??? "

Mondom el akarod hitetni velünk, hogy igen kezdő mazsola vagy. Alapesetben neked kell látni (és belátni), hogy a kukásautó lényegesen korlátoz látásodban és ebből következtetve nem haladsz a seggébe ragadva. S nem csak kukásautónak nem, hanem más hasonlóan nagy vasdarab seggében sem. :)

CApa (törölt) 2010.11.23. 11:07:18

@MaCS_70: pontosan, kéne a fejünkre szerelve is tartani egyet...

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:07:31

@XXXXXXX: mindig rettegek, ha meglátok autót, aminek rendőrsapka van a kalaptartóján.
ugyanakkor viszont irigy is vagyok, mert neki aztán bejött az élet.
:)

szaGértő 2010.11.23. 11:08:15

@Mityu: Ja tényleg. Mi volt a másik zsákmány? Teve?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:10:13

@szaGértő:

Neeeeem teve. Elefánt. Meg egy pakli magyar kártya. :))

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:10:54

@Mityu: szívesen vennék tőled órákat és megmártóznék tapasztalatod mélykék óceánjában.
amíg ez nem adatik meg nekem, tekints mazsolának.

CApa (törölt) 2010.11.23. 11:12:13

@szaGértő: más meg másért tanult jó sok évet, annak nem köszönnek előre. De mindig vannak egyenlőbbek...
És sajnos erről szólnak a hivatalos eljárások is, még ha másként is kéne legyen.

Tehát összegezve: vagy segít a kamera felvétel, vagy nem, de legalább több az esély a pozitív végkifejletre, ha létezik és ügyesen használják fel. Ebből kiindulva csak javasolható bármilyen kamera használata.

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:18:00

csatlakozom @CApa: -hoz.
Egyebet nem tudok elmondani. kérem kapcsolja ki.

randomuser1 2010.11.23. 11:18:29

@EÖ: és akkor még szó sem volt arról a csúcslétformáról aki kipakol évi hatvanezret egy ügyvédi munkaközösség telefonszámáért :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:19:47

@EÖ:

Hát már párszor megállapítottam, hogy néha olyan érzésem van, hogy valami csodabogár lehetek. Sok helyzetben volt már, hogy utas kérdezett rám mégis honnan a szent tehénből tudtam, hogy mi fog történni. Vannak dolgok amikre alapvetően odafigyelek. Nem kevés necces helyzetből jöttem ki épen és egészségesen. Legutóbb egy félfrontálist védtem ki, látva a közeledő autó lendületét, mozgását. Tipikus villogó sárga, főútvonal-alárendelt, belátható kereszteződés
Amilyen forgalmi szituációkat te leírsz nem is egy megfelelő gyakorlattal rendelkező járművezető képét vetíted elém.

Volt egy mondás első munkahelyemen: szippantó autó mögött tarts megfelelő követési távolságot, mert ha neki mész elönt a szar. :))

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:22:08

@XXXXXXX: akkor mi van, ha összeütközik egy olyan kocsi amit egy olyan vezető vezet, aki sokat tanult és kamerája van és egy olyan, akinek rendőr spanjai vannak és DAS matricája?
na akkor ki nyer?
:D

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:25:22

@Mityu: őszintén csodállak

de neked minek kamera akkor, ha előre látod az eseményeket? nyilván olyan útra föl sem hajtasz, ahol aznap baleset lesz.

Sok ilyen vezető kéne.

szaGértő 2010.11.23. 11:25:54

@CApa: Nem egyenlő(bb)ség kérdése. Gondolom, neked is köszön az, akivel együtt dolgozol. meg hamarabb is segít, ha gondod van.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:28:49

@EÖ:

A rendőrspanok és a DAS matrica mire kellenek? A DAS speciel tudomásom szerint nem arra hivatottak, hogy eltussoljanak ügyeket. A rendőrspanok meg nem igazán szeretnek úgy belefolyni ügyekbe, amiről később kiderülhet, hogy jobb, ha nem kavarnak bele.

Egy-egy történet minnél több szereplős annál bonyolultabb, és ha kavarás van annál nagyobb a bukta veszélye. Ami esetenként igen meredek helyzeteket teremtenek. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:31:30

@EÖ:

"de neked minek kamera akkor, ha előre látod az eseményeket? nyilván olyan útra föl sem hajtasz, ahol aznap baleset lesz."

Látom halvány fingod sincs miről is írtam. Sebaj. Lassan fogadást merek kötni arra, hogy még jogosítványod sincs. Vagy ha van, igen kevés rálátásod van a mindennapi közlekedésre. :)

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:32:18

@Mityu: ne tőlem kérdezd
nekem nincsenek rendőr barátaim, vagyis vannak de eszem ágában sem lenne rájuk hivatkozni ilyen esetben (főleg nem blogon büszkélkedni vele, hogy mekkora kivételes helyzetben vagyok ezáltal)
mint ahogy DAS matricám sincs

de most mennem kell, indul a nagy sárga buszom :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:34:27

@EÖ:

"de most mennem kell, indul a nagy sárga buszom :)"

Remélem csak utasként.... :)))

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:35:04

@Mityu: azt állítod, hogy a kamera mindent lát, én meg azt, hogy nem feltétlenül.
kár ezen rugózni tovább.

bevallom, nincs jogsim se, a vesémbe látsz.

CApa (törölt) 2010.11.23. 11:40:58

@szaGértő: azt hiába kérném, hogy védjenek meg a kopaszoktól vagy a rendőröktől a kollégáim.

Gondolom tőled legalább elnézést kértek volna a rendőrök, ha lerohanak vagy tíz álarcos kommandóssal az út közepén, a pesti dugóban araszolva, az autóban családdal, pici gyerekekkel. Még ők voltak megsértődve, mikor érdeklődtem mi a f.szt képzelnek magukról.
Vagy mikor hajnalban hazafelé 200 km után az M3 bevezetőre beérve leszorít négy fegyverrel hadonászó civil ruhás zsaru, azt bizonygatva hogy te az ellenkező irányban jöttél az előbb és mindenféle disznóságot csináltál a városban...

Kamera se segített volna, ha lepuffantanak az idióták.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:41:17

@EÖ:

"azt állítod, hogy a kamera mindent lát,"

Te fordítod így le magyarról magyarra. Erről én nem tehetek. Sajnállak. :)
Saját magad se tudod már mibe akarsz belekötni. Tapasztalatod nincs, de a hozzászólások elérték az ingerküszöbödet, hogy valami okosnak látszó dolgot írj. :)

Egyéves Önkéntes 2010.11.23. 11:44:38

@Mityu: miből állapítod meg, hogy neked nagyobb vezetési tapasztalod van, mint nekem?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:45:54

@CApa:

Pár éve (2003 körül) akadtam össze REBISZES majommal. Gyártott egy valótlan feljelentést. A feljelentésben foglaltakat a feljelentés alapjául szolgáló esemény időpontjában ugyan ott szolgálatot teljesítő kollégáinak viselkedése cáfolta meg a feljelentését. :))
Pedig előszörre megérti, hogy nem akarok az adott helyen parkolni akkor nincs belőle ügy, mindenki ment volna a maga útjára. :)

CApa (törölt) 2010.11.23. 11:46:15

Vagy amikor balesetnél nekem kellett elmagyarázni a helyszínelőnek, hogyan kell lemérni a féknyomot... de ő legalább elnézést kért, hogy csak azért csinálta rosszul mert fáradt...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.23. 11:46:28

@EÖ:

Alapvetően egetverő faszságokat írogatsz. :D

Integrált Szerverterror 2010.11.23. 17:37:14

Most komolyan azon vitáztok, hogy mi van ha büntetősatuzik előtted egy kukásautó? Vazzeeee....

jelentéktelen alak 2010.11.23. 18:19:09

@kijafaxom:

Előttem egyszer nyomtak büntető fékezést. Én csak abból tudok kiindulni. Ha jog nem így hívja, akkor nevezzük veszélyeztetésnek, vagy gyilkossági kísérletnek. Ahogy tetszik. Az, hogy nem szabályos a művelet, mikor az autó, ami éppen centikkel hagyott csak le, berántja elém a kocsit és bele áll a fékbe erősen kétlem. Mint ahogy azt is, hogy egy széles látó szögű optikával felvéve a jelenetet, egy esetlege ütközéskor én volnék a hibás, aki nem tartott követési távolságot.
Azon a felvételen, látszania kellett volna a kutyának, vagy bármi másnak a másik autó előtt is. Ha nem látszik, akkor el is ütötte és akkor a tetem van ott.
Szóval, ha ezzel jönne a delikvens a videóval szemben, még a hamis tanúzás, vagy a hatóságok félre vezetése is megállná a helyét.

Az, hogy a közösségi kamerák nem elég hatékonyak, sok okra vezethetőek vissza.
Az egyik ok, hogy valóban nem használható a felvétel. Ez itt is előfordulhat, bár a felhasználó érdekelt abban, hogy jó és lényegre törő képpel állhasson elő.

A másik ok, hogy a kezelő közönyös a felvételekkel kapcsolatban. Ebben az esetben, ez aligha fordulhat elő.

Ugyan csak ok lehet, hogy az ítélet hirdető, nem érdekelt a korrekt ítélkezésben. Ez sajnos minden esetben lehetséges. Ez ellen, valóban nem véd a technika.

De még egy csomó olyan ok lehet, ahol az ilyen szerkezet jobban képes működni, mint egy köztéri, vagy egy autópálya kamera.
Nem lehet túl későn lekérni a felvételeket pl.

Az nem féltékenység és provokáció, ha valaki védekezik. Azért teszi, mert a tapasztalatai okot adnak rá.
Ha többet vezetnék arra felé, bizony tuti ott figyelne az én autómban is legalább 1 ilyen dolog. De inkább 2.
Nem azért, hogy gyártsam a feljelentéseket! De ha valaki belém köt és veszélyeztet, akkor nem kellene tanúkat keresgetnem. Ha ártott nekem, vagy ezzel lettem tanúja egy cserbenhagyásos, vagy sérüléses balesetnek, akkor bizony eljutna a hatóságokhoz a felvétel.

Aki azért is feljelenti a másikat, mert a szomszéd faluban a padkára parkolt szabálytalanul, annak lelke rajta. Neki is segítség ez a technika, de ő úgy is meg fogja találni a módját a feljelentésnek.

Persze, ha neked nem tetszik az ilyen kütyü, azt is megértem. De félni tőle tiszta lelkiismerettel, vagy ágálni ellene szerintem baromság.

MaCS_70 2010.11.23. 21:10:41

@Tronik:

Halihó!

A FlyCamOne nem igazán jó autóba (nekem is van), az ikertestvére a CarCamOne visznt igen.
Ugyanaz a kamera (dokkolható a talphoz), csak a CarCam változathoz autóba való talpat és szivargyújtós tápkábelt adnak.
Egyébként egy csomó egyéb használatot támogató funkciója is van, GPS és G-szenzor nincs benne, de szerintem maga a filmfelvétel az igazán fontos.

Üdv: MaCS

jelentéktelen alak 2010.11.23. 21:15:03

@qwertzu: Igen, de még nem kaptam választ. Az autójogész oldalát is nézegetem, de oda sincsen még kitéve ezzel kapcsolatban semmi. :-(

kijafaxom 2010.11.23. 21:42:05

@Andie: @szaGértő:
Kapkodva olvastam a reggeli rohanásban,felületesen olvastam,elnézést kérek.
:p))

kijafaxom 2010.11.23. 22:00:15

@jelentéktelen alak:
Akkor ezt túlbeszéltük.
Ez eszmecsere nem kortesblog.
Közel 30 év és 2 millió kilométer vezetés után meggyőződéssel állítom,hogy ha kamera lett volna a kocsimban végig akkor sem történt volna másképp semmi mint anélkül.
Intenzíven autózva havi több száz necces szitut lehetne rögzíteni de minek is?
Jottányival nem viszi előrébb a dolgokat.
Nem tűnt fel,hogy SENKI nem írt olyan sztorit ebben az igen vegyes összetételű blogközösségben,hogy a kamerájának köszönhetően bármi is megoldódott volna??
Mindenki csak fantáziál "mi lenne ha" alapon aztán ha szembesül a tehetetlenségével rájön az igazamra.
Egyfajta önámítás,pontosabban önbizalom növelés látszatkeltésére jó.
Aki ettől jobban érzi magát szereljen ilyet bátran a szélvédője mögé és feltételezze,hogy minden manőverét rögzítik mögüle.
Talán javul a közlekedési morál tőle - bár kétlem.
:p))

kijafaxom 2010.11.23. 22:06:21

@CApa:
Köszönöm a tippet de sajnos késve jött.
Én valóban a személyes tapasztalataimat osztom meg itt az arra ( akár kritikusan is ) fogékonyakkal.
Négy éve szabadultam,letöltöttem az érte járót.
Börtönben a többség "ártatlan" de én annak is éreztem magam melyet BIZONYÍTOTTAM az ominózus videofelvétellel.Hiába.
C'est la vie.
:p))

MaCS_70 2010.11.23. 22:25:59

@kijafaxom:

Halihó!

Bár én még csak 23 évnél és mondjuk 800e km-nél tartok úgy, hogy ezalatt sajáthibás balesetem nem volt, egy fedélzeti kamera felvétele eddig legalább 4x jelentett volna komoly segítséget.

Amúgy mellesleg pedig közlekedési ügyekkel is foglalkozó ügyvédként nyugodtan kijelenthetem, hogy számos esetben jött volna nagyon-nagyon jól egy fedélzeti felvétel, és több esetben tudtam volna megfordítani vele az ügyet.

Üdv: MaCS

mr_x 2010.11.23. 22:27:45

@MaCS_70: "GPS és G-szenzor nincs benne, de szerintem maga a filmfelvétel az igazán fontos."
Szerintem meg a gyorsulasmero a fontos.
Az segit abban hogy esemeny eseten automatikusan rogzitse az esemenyt, meg akkor is fontos ha olyan esemenyre hivatkozol ami nem latszik a felvetelen (pl. hatulrol neked megy valaki es nekilok az elotted allo autonak, nem pedig azert utkozik neked mert a te fekutadat leroviditette egy masik auto).
Persze lehet folyamatosan videozni, de szerintem tobbet er ha csak az esemeny (es az elozmenye) van rogzitve.

kijafaxom 2010.11.23. 22:33:00

@Mityu:
A véleményemet már olvastad. Igyekszem kulturáltan fogalmazni ami távol áll a "fröcsögéstől".
Megoldást is tudok a "büntetőre" bár ez eddig csak egyszer fordult elő sok.sok év alatt.
Padlógázzal betolni a kioktató hátsó lökhárítóját a vezetőülés háttámlájába.
Aztán mosolyogva kitölteni a betétlapot és elismerem,hogy hibáztam.
Ezek után átülök egy másik autómba amit közben a traileresem odahozott és elmenőben felajánlom a delikvensnek,hogy olcsón rászabok egy "nagytetős hátulját" a verdájára.
Színház az egész világ és nem csak beszari színészek akadnak....
:p))

kijafaxom 2010.11.23. 22:37:01

@MaCS_70:
Üdv!
Öröm profikkal megismerkedni akik értik is a dolgukat.
/a legutóbbi 2 ügyvédnek én mondtam el mit írjon a beadványba.../
Adandó alkalommal keresni foglak.
(bár inkább horgászni menjünk )
:p))

MaCS_70 2010.11.23. 23:32:55

Halihó!

És még egy gondolat:

Még csak felek közti ellentét sem sem kell ahhoz, hogy értékessé váljon egy esetleges felvétel.

Egyrészt elég gyakori, hogy a részesek, sőt, a külső tanúk is zavaros, gyakorlatilag használhatatlan nyilatkozatot tesznek.

Másrészt az sem szokatlan, hogy mindenki egyetért, mégis fontos lenne egy videó.
Konkrét eset: elsőbbségadás elmulasztása, a vétlen fél az árokban köt ki, a kocsin a fényezés sérül és a futómű. Ütközés nincs, a vétkes fél sértelen -- de normális a fickó, elismeri, hogy hibázott. Kék-sárga kitölt, az ügy a lovagiasság szabályai szerint rendezve. Legalábbis úgy tűnik.
A biztosító szerint ugyanis a vétkes fél ott sem volt, sőt, a károsult nem is érkezhetett a főúton. Lehet perelni.
A per persze évekig tart, pernyertesség esetén is sokba kerül a vétlen félnek, ráadásul százezreket kell megelőlegeznie.

Üdv: MaCS

UI: A pecában nem vagyok otthon, egy nyáron át próbálkoztam vele, de nem jöttek az öngyilkosjelölt halak. :o)

GL 2010.11.24. 12:00:37

Hi,

Az itteni diskurzus olyan, mint amikor a biztonsági övről volt/van néha ilyen. Vannak, akik példákkal (saját, vagy haver, vagy csak elméleti esettanulmány) bizonygatják azt, amikor jobb, ha nincs bekötve a delikvens. De azért az esetek jó részében jobb ha igen.

Ez sem csodaszer, csak eggyel több lehetőség az esetlegesen bekövetkező bajból jobban kijönni.
Nem vagyok naív, tudom mennyi gerinctelen, felelősség alól kibújni akaró, és ezért mindent megtevő ember van az utakon, nem vagyok naív sem a rendőrség, sem a jogászi, bírói gyakorlat irányában sem (tapasztalat), de mindezzel együtt ez a technika csak egy plusz elem, egy plusz lehetőség.

Adott esetben a fa testápolós állatoktól nem véd meg, sem az elfogult/lusta bírótól sem, pont ugyanúgy mint a négy kutya, vagy rendőr haverok, vagy akár a fegyver sem, ha ezekre felkészült támadókkal kerül szembe az ember.
Viszont azok is mind egy-egy plusz elem.
Van aki úgy dönt, hogy megéri neki, van aki nem. Pont mint egy casco vagy lakás, vagy életbiztosításnál. (Ez utóbbiaknál is szeret kibújni a biztosító)
Az ára nekem pl. a tűréshatár fölött van, de feleennyiért már erősen meggondolnám.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.11.24. 17:50:46

@SilentSound: úgyvan, ez egy nagyon érdekes történet! Nálam az autóban mindig készül legalább két tracklog (GPS, kamera), sose lehet tudni. Aztán lehet, hogy egyszer ez lesz a vesztem. :)
OFF: Téged nem moderálnak ki, ha ilyen oldalakat linkelgetsz? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.11.25. 10:15:49

@magpet: Hát nálam sajnos ennyire nem jó a helyzet, mert sem az autóban lévő gyári, se a nüvi660 nem rögzít tracklogot, A Dakotát meg a telefont meg nem akarnám lemeríteni ilyesmivel. Mondjuk van elosztóm a szivargyújtóhoz, de azt inkább csak hosszabb utakra szoktam előkotorni. Úgyhogy bízom benne, hogy nem készülnek rólam ilyen fura fotók.

Ja, és nem, engem valamiért itt nem szoktak kimoderálni, akkor se, ha hülyeséget beszélek. :) Mondjuk önmagában ezért mást se, különben eléggé megcsappanna a kommentek száma. :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása