Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ne távirányítóval zárd az autód!

2010.12.08. 10:06 :: SilentSound

Nem újkeletű trükk, amit Mordred ír lenti levelében, jópár éve használják már autótolvajok, nem jelent gondot az ugrókódos rendszer sem, az arra alkalmas eszközzel pár nyitás-zárás után tudni lehet, hogy mi lesz a következő kód, amitől kinyílnak a zárak és ki lehet pakolni az értékeket, esetleg az egész autót meglovasítani mindenestül. Aki esetleg ért a témához, az megsúghatná, hogy ez a veszély vonatkozhat-e az ajtókilincsen lévő nyitógomb használatára, amikor a kulcsnak elég zsebben lennie kis távolságon belül, gondolom valami RFID-s megoldás lehet az ilyen.

Ezúton szeretném megosztani a többi autós okulására a tegnapi történetemet. Vidékre indultam az M1 felé, de mivel az ügyféllel még nem sikerült tuti fixre megbeszélni, hogy megyek, beálltam tankolni meg enni az osztyapenkónál lévő OMV+McDonalds kombóhoz. Tankoltam, majd átálltam a meki parkolójába.

Bent megrendeltem a kaját, de mivel a pénztáros csajszi problémázott a melegételes utalvánnyal, ezért visszamentem a kocsihoz. Lusta ember lévén az autót a távkapcsolóval nyitottam ki. Azaz akartam volna, mert az töbszörre sem működött. Kulccsal kinyitottam az ajtót, másik kajajegyet megkerestem, és indultam vissza. a Kapcsoló megint nem működik.

Ajtót kulccsal bezárom, és indulok a kajáért. Ekkor már nagyon gyanús volt az az unszimpatikus pasas, aki az autók körül őgyelgett, szigorúan csak fél kezét zsebben tartva. Amikor megnéztem magamnak, arrébb somfordált. Rossz érzéseim voltak, szerencsére a kaját már összeszedték bent, mondtam, hogy elviszem, és tűztem vissza a kocsihoz. Az unszimpatikus csávó ekkor már derékig bemászva a vezetőülésre.

Para bekapcs, adrenalin egekben rohanok, és reménykedem, hogy odaérek, mielőtt beindítja a kocsit. Szerencsére eddig nem jutott el, én nekifutásból talppal seggberúgom, mire ő felháborodottan mászik ki, hogy mi a bajom, mert nyitva volt a kocsi, csak megnézte és be akarta zárni.

Én ugye nem tudok tisztán gondolkodni, a rendes emberként habozok, hogy nem én hagytam-e így, meg a csávó is nehezebb vagy 50 kilóval, így hagyom, hogy elmenjen, és még én kérek elnézést. Persze amint bent ültem, hívtam a 112-t, de egyszerűen nem volt lélekjelenlétem még csak tekintettel sem követni, merre megy.

A járőr viszonylag gyorsan kint volt, segítőkészek voltak, jegyzőkönyv, de persze semmit nem tudtak tenni semmit. Mint kiderült havonta többször van itt esemény, de a meki csak a belteret figyeli, a parkolót nem. Citroen assistance amikor felhívom, csak makog, hogy vigyem zárt helyre az autót, úgyhogy saját kútfőből jön az ötlet, hogy akkor át kéne kódoltatni a kulcsokat, amit azonnal meg is csináltattam.

Tanulságok:

-szokj le a távkapcsolóról, csak kulccsal nyisd-zárd az autót

-mentálisak készülj előre, mit fogsz tenni egy ilyen helyzetben, hogy gyorsan tudj reagálni.

Gy.k. amikor nem működött a zár, akkor a pacák egy célkütyüvel éppen rögzítette a kulcs által adott jeleket, egyúttal zavarva azokat, így a kütyü rögzítette a nyitókódot és az ugrókód sémáját. Ezután az autóm engedelmesen nyílt neki.

Én személy szerint veszek egy gázsprét. Egy agresszív állatot már megállított egyszer a kocsiban tartott poroltó, de az a csomagtartóban van, a gp pedig ma délutántól a kabátzsebem tartozéka lesz.

212 komment

Címkék: biztonság autó rendőr parkolás lehúzás autólopás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 13:57:58

@woodooman: Gondolom a szakbolt meg csak tréfából írta oda, hogy muzeális jellegű fegyvernek minősül. Biztos nem értenek hozzá, vagy csak elfelejtettek megkérdezni Téged. A kaliber szaklap fegyverszakértőjének véleménye sem mérvadó az ügyben.. Rendben, értem én.
Minden esetre azt levettem, hogy Neked nincs ilyen fegyvered, hála istennek. Én meg az enyémmel inkább továbbra sem lövöldözök benzinkutakon, oké?
Maradjunk inkább csak ebben, te nagy vadász....

Zsola777 2010.12.08. 13:59:35

Kedves posztoló: Nem, a fickó nem rögzítette a kódot, hanem zavarta az adott frekvencián. Nem tudta a kódot, nem azzal nyitotta, hanem hagyományos módszerrel.
Mivel kulcsal zártad be, a riasztó/immo nem aktiválódott, a belsőtér-védelem sem riaszt, ha kinyitja a kocsit. Így lehet halkan kipakolni a kocsikat.

Pár éve a DunaPláza parkolójában az én kocsimat is zavarták, mert negyedjére sem zárt be. Kulccsal bezártam, majd úgy, hogy oda se figyelve távolodtam a kocsitól, a zsebembe lévő kapcsolóval egyszer csak be tudtam zárni a kocsit. Azért, mert akkor már nem zavarták.

Az ugrókódos rendszer feltörése vagy a mesterkulcs birtokában (amikor a kocsihoz szinkronizálják a kulcsot) számítással, vagy a távirányító birtokában (kb. 1 óra folyamatos mintavételezés) és a következő kód kiszámításával, vagy anélkül folyamatos lehallgatással és brute-force technikával (kb. 100 nap) lehetséges.
www.cosic.esat.kuleuven.be/keeloq/

Aki parázik, az vegyen olyan autót, amit nem lopnak, vagy tegyen bele egyedi védelmet. Az ablakok betörése és a riasztó megszólalása amúgy sem tántorít el valakit, aki ki akar szedni egy cuccot a kocsiból.

dr. _mmm_ 2010.12.08. 14:00:33

@newtehen: tetszik ez a hozzáállás.. elsőnek okoskodás.. aztán ha az nem jön be akkor törvények.. ha az sem akkor szakbolt... és mindezt úgy hogy fogalmad sincs miről beszélsz...

Szerencsére nem neked kell beszámolnom, hogy pontosan milyen fegyverem is van...

Laciii 2010.12.08. 14:01:58

@newtehen:
Lezártad vagy nem zártad? Vagy csak nem csipogott? :)

alex58 2010.12.08. 14:03:29

Az alapötlet jól hangzik, de sok típusnál nem alkalmazható.

Gondolom főleg az olcsóbb autókra jellemző, hogy a távirányító a riasztó tartozéka és miközben ki-be kapcsolja a riasztót , mellesleg elvégzi a központi zár irányítását is. Ez a másik oldalról, a zár felől közelítve már nem igaz, a kulccsal nyitás-zárás ugyanis nem működteti a riasztót. A kulccsal bezárt kocsira rá kell nyomni a távirányítót, a riasztó ekkor fog működni ( FIAT PUNTO II. , gyári META riasztóval).

Erre még hab a tortán, hogy esetemben a bal első ajtóban gyárilag nincs ( legalábbis nem látszik ) zárbetét, egy vakdugót látok csak, így ha kulccsal szeretném zárni a kocsit, azt csak a jobb első ajtónál tehetem meg, ami kurva kellemetlen, főleg ha ott sár vagy pocsolya van.

bálnalovas 2010.12.08. 14:04:04

@woodooman:

Neked is csak részben van igazad...
Muzeális fegyver nemcsak elöltöltős van. Bármilyen is legyen, ha muzeális, nem viselheted.
Viszont lehet nálad viselési engedéllyel gáz-riasztó revolver, amibe a riasztó patron elé (mindegy milyen irányból)gumilövedéket tudsz tölteni. Pl Alfa G030, RG89S, HW 10 GR stb.Ez az, amit semmilyen törvény sem tilt. Ergo szabad. Már csak a rendőrnek kell tudni számára érthetően és hihetően elmagyarázni, ha használat után megvárod őket.
A szerelt lőszeres gumis az éles fegyver kategória, engedélyhez kötött a tartása is.

dr. _mmm_ 2010.12.08. 14:07:06

@bálnalovas: Gumizott GR..erről beszélünk.

J.G. 2010.12.08. 14:11:23

Az ugrókód is simán visszafejthető, csak elég kódot kell megfogni egymás után. Osztrák főnökök kocsiját lopták el úgy, hogy a telepen a portásfülke mellett parkoltak vele. (A telepre bárki bemehetett, mert több cég volt ott, kiskereskedések is.) A portás azt mondta, hogy hallotta a pittyenést, aztán az ajtócsukódást, motorindítást, és ment is ki a kocsi. Semmi extra nem tűnt fel neki, csak akkor ijedt meg, amikor két csávó idegesen mutogatva németül beszélt hozzá, és valami auto-t emlegetnek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 14:12:25

@woodooman: Nem értem mi nem jött be? Te miért vitatkozol egy konkrét jogszabállyal? Feketén-fehéren le van benne írva, hogy mit szabad, mit nem!
Ha előhúzod a benzinkúton, és hátba lövöd vele az ipsét, két dolog történik:
-Az ipsének legalább 4 bordája eltörik. Számold ki mit kapsz érte.
-A rendőr az első fordulóban Téged visz el bilincsben, és vigyázz! Ha megjön, azonnal tedd le a földre a pisztolyt,, mert Nála éles fegyver lesz!
Nem érdekli a kiollózott jogszabály részleted semmi magyarázkodásod, elvisz a g@cibe, és késsz. Majd a bíróságon felolvassák Neked a TELJES paragrafust, és a bírót sem érdekli, hogy TE hogy értelmezed.

Midnegy. Tudod mit? Igazad van. Beégtem.
Majd viszek Neked kocsonyát, mert azt oldalra fordítva be tudom adni a rácsokon. :-D

bálnalovas 2010.12.08. 14:12:36

@woodooman:
ok, de newtehénnek ez még nem tiszta. Ő egyelőre a muzeálison lovagol.

sutyerák 2010.12.08. 14:19:16

nade kinyitja az autoajtómat,ám az ultrahangos riasztót nem kapcsolja ki!
ha én kulccsal nyitom az autót,rögtön elkezd vijjogni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 14:20:47

@bálnalovas: Mi konkrétan erről a típusról beszéltünk, és azért, mert a kedves ezt a típust hozta fel. Azért lovagolok ezen.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy engedéllyel akár éles fegyver is lehet Nálad.
Az persze más kérdés, hogy hátba lőhetsz-e egy fegyvertelen embert.

sutyerák 2010.12.08. 14:25:21

meg az a immobilájzer dolog. az nem csak saját kulcs betevése után enged indítani?

CD-R80 2010.12.08. 14:27:17

@newtehen: Meg kell várni míg szembefordul:DDD

midnight coder 2010.12.08. 14:30:32

Erről az egész európai jogrendről az az epizód jut eszembe a Rém rendes családból amikor Al Bundy elkapja a betörőt és bemos neki egyet, az meg feljelenti. Amit végül úgy úszott meg, hogy ő is feljelentést tett hogy milyen súlyos sérülést okozott a kezén amikor állon vágta a betörőt.

sutyerák 2010.12.08. 14:33:06

na mindegy. okosabb nem lettem. az ajtót kinyithatja nyitókóddal,oké.
de a kocsimban a mozgás érzékalős riasztó más kóddal működik,néha még attól is vijjogni kezd,ha egy rosszul hátradobott reklámszatyor leesik a padlóra.

Rahsid 2010.12.08. 14:34:29

@newtehen: Nem kell ezt így túldrámázni. Egy megruházott garázdának a csontja tört, a rendőrök úgy vették fel a jegyzőkönyvet, hogy elesett...

sutyerák 2010.12.08. 14:36:13

az nem is tehén,hanem juh.:)

seekthedragon 2010.12.08. 14:36:34

BMW 5, nincs is kulcs, csak távirányító. Ilyenkor mi van? (Ha lemerül, akkor szívás, mert onnantól csak belülről nyitható...)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 14:38:55

@Rahsid: Persze, persze. Nem is sajnálom őt, csak ilyenkor hatásosabb, ha "megbotlunk", és teljes súllyal rányomjuk az ajtót a sípcsontjára. De említettem korábban: Ne felejtsük, hogy legalább 2-en, ha nem 3-an lesznek.

sutyerák 2010.12.08. 14:40:40

na hali!
azé az én kocsimban a kormányt összezárom a kuplunggal éjjelre,-valami német nemesacél rúddal,-vagy ha hosszabb időre hagyom valahol.
-és egyébként is vigyáz a kocsira Gáspár,a jópofa kis bohóc(akit úgy találtam,kidobva) a kalaptartón.:)

norgul 2010.12.08. 14:42:45

A postban szereplő tolvaj csak a kocsiból akart lopni, nem a kocsit akarta ellopni. Kulturáltab módon és persze feltünésmentesen akarta csinálni, minthogy betörte volna az üveget. Igy kissebb a lebukás veszélye. Autópálya mellett vagy annak közelében azért mert itt gyakoribb a gps. a kocsikban.
Ha a kocsi kellett volna akkor a lakásod vagy munkahelyed elől lopná el. Amikor tudja, hogy sok ideig nem nézel rá. Egy profival szemben egyébként csak a rejtett kapcsoló nyújt védelmet. Vagy barátod szerelje be, vagy utazz az ország másik végébe és ott szereltesd be. Nagyon egyedi helyet találj neki, mert amire te gondolsz a tolvaj is gondolhat. Ha nem találja meg 30mp belül akkor lelép.
A tettenérésre reagálva bcs. elkövetőjét bárki elfoghatja és visszatarthatja a rendőrség kiérkezéséig. A lényeg, hogy arányos legyen a tetted, azaz ne törd el a kezét, ne verd össze ha nem áll ellen, nem támad. Ha erősebb fizikumú kövesd merre megy kb. 30-50 méterről, ha visszafordul pedig távolodj, közben telefonálj a rendőrségre. Ha lehet tud meg milyen kocsival van, és ezt közöld - tipust és a rendszámot - a yardal, hátha elkapják menekülés közben. Ha nem esélytelen mert valószinű lopott a rendszám talán még a kocsi is.

sutyerák 2010.12.08. 14:42:58

@jdavidpeter: de ócska xarok azok! az én csuzukim belülről sem nyitható,ha kettő kattintással zárom.

kasu 2010.12.08. 14:43:06

Nem is gagyi kulccsal jártam így az óvoda előtt. Nehezen zártam, sokadikra és mire kijöttünk, bár mi nyitottuk a kocsit, de nem volt táskám (csomagtérben, hátul). Feljelentés, zaklatott este, várni a rendőr technikusra stb. Muszáj volt, ügyfelek adatai voltak benne... De fényképezőgép és egy méregdrága szemüveg is. Ez egyszer nem vittem be magammal azt a k. táskát, mert el voltam késve...
A technikus elmesélte mi mindent lehet nyom nélkül, és típusonként változóan. Meg mivel. Na nem mindent mesélt, csak hogy magamhoz térjek, mik vannak.:-(((
Szóval gyári Nissan x-trailbe épített távir.zár. Egyszerű. De remélem ha rajtakapjuk, már azért le lehet baszni egy*-két hatalmasat. A gázspry a legjobb, csak hát a rabló úr személyiségi jogai:-)))

Kutyuu 2010.12.08. 14:47:29

Más: amikor feltörték a kocsit, a helyszínelő technikus kolléga említette, hogy ő már csak úgy hagyja ott a kocsiját, hogy kinyitja a kesztyűtartót, lássák, hogy üres, ne verjék be feleslegesen az ablakokat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 14:51:10

@Kutyuu: Amúgy szerintem ez a bűnüldözés csúcsa, ami itt folyik. Nagyjából kimerül abban, hogy az állampolgárokat oktatják: Mit tegyél, hogy Ne téged, hanem valaki mást raboljanak ki?
Az, hogy esetleg a bűnözés ellen kellene fellépni, smafu...

borzimorzi 2010.12.08. 14:51:23

@newtehen: Igazad van. Lényeg, hogy gyorsan ki vele a hóra, aztán be a kocsiba és tűz.
üdv:
b

Kutyuu 2010.12.08. 14:52:40

@newtehen: Azért ezt ne egy bűnügyi technikustól várd, akinek este 7-re már a 10. végigmázolandó kocsija :)

Csirke72 2010.12.08. 14:53:05

Azért ez nem teljesen igy van.

A zár nem is záródott be amikor a posztoló a gombot nyomta.
Ezt a trükköt németben is szokták alkalmazni de ezért kell a kilinccsel ellenörizni, hogy valóban be zárt e az autó. Az ugrókód azért baromság mert ilyen esetben az autó nem nyilik de a kód megváltozik. Ez a technika kb 15 éve létezett.

Amugy meg ha van 1 saját immobilizered beépitve, független a gyáritól, nem kell parázni:)

sutyerák 2010.12.08. 14:53:21

én ezt nem értem. méregdrága autóitok vannak és nincs benne legalább egy mozgásérzékelős riasztó?
-talán 50-60 ezerbe került,de 100-ért megcsinálták volna olyanra,hogy a kulcs is sipákolna ha valaki a kocsiba nyúl.

Jólfelhúztammagam 2010.12.08. 14:53:42

Ugrókódos rendszerrel fejlesztőként dolgoztam, így van némi ismeretem a működéséről.

Kétféle képpen törhető. Felvétel-blokkolás-visszajátszás technikával vagy brute-force módszerrel.

Az első módszer lényege, hogy miközben nyomod a távirányítót, a rosszember kütyüje (REK) rögzíti a kódot, de közben zavarja is, és így az autóhoz már nem jut el. Te annyit látsz, hogy az autó nem záródik, ezért újra megnyomod a gombot. Ekkor a REK rögzíti és zavarja az újabb kódot, majd utána elküldi az előzőleg rögzítettet. Te azt látod, hogy második próbálkozásra az autó bezárt, de nem veszed észre, hogy valójában az első gombnyomás kódjával. Így a rosszembernek van egy érvényes kódja, amivel ki tudja nyitni az autót.
A módszer ellen általában tökéletes megoldás, ha a távirányítónak külön van nyitás és zárás gombja. Így a REK csak egy záró kódot tud lopni, azt meg kenje a hajára.

A brute-force ellen is van védelem, de ennek a fejtegetése itt már túl hosszú lenne.

Globetrotter2014 2010.12.08. 14:55:13

@jdavidpeter: az ilyen autók távirűnyítójában rendszerint va egy mehcanikus kulcs, amivel nyitni/zárni lehet, de a kocsit már nem indítja. (Ez egyúttal arra is jó, hogy a zárbélből vett minta ne legyen elég az indítshozt).

Tényleg, mi van a keyless ntry/drive autókkal (lexus pl alapáron ilyen), azok szinte állandóan adnak valami jelet. Akkor az most azonnal vihető?

Goompah 2010.12.08. 14:55:48

Challenge and response rendszerű riasztókat kellene alkalmazni, csak persze az ugrókódos egyszerűbb meg olcsóbb. Azt aztán próbálhatják lehallgatni vagy zavarni, semmirre nem mennek vele, mert az autóba szerelt kütyü mindig más és más kódot küld ki a távirányítónak.

Goompah 2010.12.08. 14:58:51

Jólfelhúztammagam:

Ha fejlesztettél ilyet (jómagam csak Ch&R-szal játszogattam), akkor biztos tudod, hogy az ugrókódos rendszer egy nagy átverés és ezer sebből vérzik.

Arcturus 2010.12.08. 15:01:19

Értékes cuccot kocsiban nem hagyunk.

A lopás ellen a következő javasolt: veszünk egy viszonylag vastag textíliát. Odaadjuk nagymamának-anyának-barátnőnek gyakorlás gyanánt, hogy "horgoljon" rá kb. 30-40 (hal) horgot. Ezt már csak rá kell rakni a vezetőülésre és letakarni egy másik textíliával. Maradandó sérülést nem, de kínokat okoz.

sutyerák 2010.12.08. 15:04:00

@Jólfelhúztammagam: éngem nem vet fel a pénz,de jól elvagyok a csuzukimmal itt a városban autózgatáshoz,-és egyre jobban azt gondolom,(írásod aéapján is)hogy ez a kis,ám gyors és fürge autó több biztonsággal rendelkezik,mint a nagyobb,drágábbak.
-pl. az én kulcsomon külön van nyitó és záró gomb.
-meg ha véletlenül a nyitást nyomnám meg kiszállás után,akkor az ajtó 30 mp után automatikusan bezár,ha ki nem nyitják addig.
-

reklámügynök 2010.12.08. 15:06:26

@daito: "... mert a törvény arányosságot vár el; ha valaki elviszi épp a kocsid, és te meg vesén vágod - az élet és testi épség tekintetében elkövetett cselekmények nincsenek arányosságban."

Tehát, ebben az esetben az lehet a megoldás, hogy megpróbálom én is ellopni az ő kocsiját? :)

Tudjátok mi lenne a megoldás: a nyilvános kivégzés. Nem sírnék, ha emiatt zárnának le a felvonulási teret és a TV élőben közvetítenének, ahogy felakasztják az autótolvajokat.

Reggie 2010.12.08. 15:07:06

Nem csak a radios hallgathato le az infras is. Igazan nem is ez a kritikus kerdes, hanem az, hogy milyen technologiat hasznalnak az azonositashoz. Az ugrokodos egy eleg gyer megoldas, mamar eleg jo algoritmusok vannak es 2-3 kod elcsipese utan meg lehet fejteni a teljes szekvenciat. Az RFID mar egy kicsit bonyolultabb. Sokfele gyarto van, es ennek megfeleloen sokfele authentikacio is. A legegyszerubbek csak egy 32 bites jelszot hasznalnak, amit egyszeru elcsipni, ezert ezt jarmuvekben nem hasznaljak. A jarmuvekben hasznalt egyszerubbek altalaban sima challege-response alapu azonositast hasznalnak, mig a jobbak akar elliptikus algoritmuson alapulo ketkulcsu titkositast. Az RFID torese probalkozassal torteno joval nehezebb, mivel a kis adatatviteli sebesseg miatt (8kbit/s) a jelszo alapu azonositas megtoresehez (altalaban 32 bites kulcs) is kb 152 ora szukseges. A challegne-response eseteben ez mar 74524546 ev. Lehalgatassal viszont mar mas lehet a helyzet. Az atmel pl. egyedi egyiranyu algoritmust hasznal (AUTH64) amirol meg nem lattam kriptoanalizist, de valoszinuleg ez a legyengebb modszer mert az feltorhetetlensege az algoritmus ismeretlensegen alapul alapvetoen. Egyebb egyiranyu algoritmusok eseten (SHA, stb) gyakorlatilag a probalkozassal egyformak az eselyek. A kozvetlen tores sokkal kevesbe valoszinu, nagyobb az esely, hogy egy adott automarka dolgozo szivarogtatnak ki informaciot a kulcsgeneralasrol es szetosztasrol ami alapjan lehet toro kitet kesziteni.

sutyerák 2010.12.08. 15:13:15

@reklámügynök: asszem nincs már a régi módon az arányosság követelménye.
-nyugodtan fejbebx6od a nálad erősebb téged pusztakézzel támadót egy vasrúddal.
,ha magadat,vagy más áldozat testi épségét véded.

yerico1 2010.12.08. 15:13:35

Hát igen. Ha valaki lopja a kocsidat, és úgy döntesz, hogy lelövöd, akkor két pisztolyod kell, hogy legyen. Az egyiket beletárazod, a másikat meg utólag a kezébe nyomod, mondván, hogy le akart lőni, te meg bepánikoltál, ezért engedtél bele 10 lövedéket.
A gázspray egy dologra jó. Ha lefújsz vele valakit, akkor van időd elszaladni. 1-2 percig taknya-nyála egybefolyik, de aztán elszakad benne a cérna, és biztos veled törli fel a betont, ha elmúlt a hatás.
Egyébként akkor már gázpisztoly, nem gázspray.Engedély nélkül tartható kocsi kesztyűtartóban.

Reggie 2010.12.08. 15:15:24

@yerico1: Nem tarthato engedely nelkul a kesztyutartoban. A kocsi belso tere e tekintetben nem szamit maganteruletnek. Olvasd el a fegyvertorvenyt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 15:17:17

@sutyerák: Régen a 3.-on laktunk. A volt feleségemmel leküldtük a lányomat, hogy menjen le a szuzukihoz, és vegyen ki belőle valamit.
3 ugyanolyan buzuki állt a parkolóba. Odamegy az elsőhöz a gyerek, kinyitja. De ez nem az, integetünk Neki, hogy zárja vissza, ez nem a mienk. Majd ezek után odamegy a másikhoz is, és azt is kinyitotta... A 3. volt a miénk...

Annó a dácsiák voltak ilyenek. Ha bezártad a kulcsot, csak oda kellett menni egy másik dáliáshoz, 50%, hogy nyitotta...

hbe 2010.12.08. 15:18:15

A nyugati mellett a Westend előtt lévő parkolóban sem árt vigyázni ezzel a távirányítós dologgal.

sutyerák 2010.12.08. 15:18:59

@yerico1: de amíg szenved a fickó,addig elgáncsolom és a derékövemmel összekötöm lábait,dzsekijét könyökéig lehúzva meg karjait. aztán vonyítson,meg anyázzon.

sutyerák 2010.12.08. 15:23:17

@newtehen: Hát lehet,-ám én úgy látom,hogy ez a Wagon R+ glx egész jól el van látva biztonsági dolgokkal.
szerintem még a pótkulccsal is ha kinyitnám a szirénát csak evvel az usb-szerű vacakkal tudnám kikapcsolni,ami a kulcskarikán van.
asszem ez az immobilieser

Kenguru 2010.12.08. 15:28:04

Ez egy tiz eves Index cikk:
www.blue16.eu/hun/BRFK/BRFK.htm

index.hu/belfold/autoriaszt?

"Kinyitható az összes rádiófrekvenciás autóriasztó"

Jo reggelt kivanok.

sutyerák 2010.12.08. 15:29:37

@Kenguru: az autóriasztót miért kell kinyitni?

szvsz 2010.12.08. 15:31:26

@kertesz: igen, asszony kozmetikusa is egy 20+ éves opel corsával közlekedett. Ellopták, kifurikázták magukat vele/elhordták a lopott holmikat vele és felgyújtották a város szélén. Szóval tényleg megéri valami életveszélyes régi szutyokkal menni...

Reggie 2010.12.08. 15:31:36

@Kenguru: Azota eltelt 12 ev mindket oldalon. Mamar az ugrokodos szarok kezdenek az olcso kategoriakba kiszorulni.

sutyerák 2010.12.08. 15:32:30

egyébként a zárókóddal bekapcsol a mozgásérzékelős riasztó ami bele van építve a kulcsba. de lehallgatott ajtónyitó kód szerintem nem kapcsolja ki a riasztót.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 15:32:53

@sutyerák: Azért, mert be van zárva.
Amúgy meg hogy hívhatnak egy tavat autóriszanak?

sutyerák 2010.12.08. 15:38:59

@newtehen: az autó van bezárva,nem a riasztó.
-én külön kértem,hogy úgy állítsák be az érzékenységét,hogy be ne kapcsoljon nekem egy kamion elhaladása miatt,-ám jelezzen,ha pl. meglökik az autót hátulról.
-jó,hidd el! egy bennragadt darázsra nem jelez,még ha a szenzorra is száll,de egy eldőlő ásványvizes flakonra igen.
-érzi a méretet,ami már veszélyes lehet.

Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2010.12.08. 15:40:41

@kertesz: Haveromnak az igen-igen leélt, "nagykorú" Renault 11-esét kötötte el éjjel Bp-n egy nevelőintézetből szökött 16 éves khmmm... egyén (az újabb verdákat nyilván nem tudta kinyitni). Havernak szerencséje volt, mert a srác valahol Csorna magasságában belefutott egy közúti ellenőrzésbe. A rendőrök a haver apját hívták fel reggel (az ő nevén volt a járgány), ő meg hívta a fiát:

- Fiam hol a kocsi?
- Hol lenne? Kinn áll a ház előtt...(ablakonkinéz)...ap*csába!!!

Pár liter benzin elfogyott, és kb. két hét volt míg a yard visszaadta a kocsit..

szvsz 2010.12.08. 15:40:48

@yerico1: "Engedély nélkül tartható kocsi kesztyűtartóban."
A kesztyűtartóban is csak engedéllyel tarthatod, amennyiben a jármű közterületen tartózkodik. Engedély nélkül csak otthon tarthatod.
Amugy a kesztyűtartóban engedéllyel és anlélkül is pont 5Z@rt ér.
Inkább kiváltod hozzá a zengedélyt (még banánisztánban is lehet, minden közönséges földi halandónak) és egy fasza tokban HORDOD, valamint jól begyakorlod a fegyverrántást és a delikvens arcába durrantást egy paprika-CS kombóval. Oszt skera.

sutyerák 2010.12.08. 15:45:03

@szvsz: valahol olvastam,hogy ruszkiban? doboz a luxuskocsiban,ráírva:vigyázat,mérgeskígyó!

sutyerák 2010.12.08. 15:48:20

na tényleg viszlát!-
vigyázzatok,mert sok a csibész!

Бабаяга 2010.12.08. 15:52:42

@newtehen: Ez ladánál is működött, sőt a párom ma is kinyitja a 22 éves samara kulcsával a 10 éves 110-est.

Nekem egy öreg (10) céges autóm van. Három zárból kettőt megpiszkáltak. A zár javítást/cserét nem finanszírozta a cég, így egy gagyi riogató kerül bele. Ezért ma már csak csipogtatva tudom nyitni zárni a kocsit.

potyus 2010.12.08. 16:23:06

@daito: Moldova György írt egy könyvet még az átkosban a rendőrségről.
Abban volt egy rész, amikor az író látogatást tesz a büntetésvégrehajtás intézményeiben.
Betévedt az autótalvajok szekciójába és velük beszélgetett. Megkérdezte, mit kell tennie, hogy ne tudják ellopno a kocsiját?
Válasz: adja el......
És mindez erősen húsz évvel ezelőtt volt, képzelheted mit fejlődött a technika, mind két oladlon, de szerintem a tolvajok előbbre járnak.

KopaszMercis 2010.12.08. 16:28:21

Velem volt a kozgaznal, hogy alltam az autom mellett es nem nyitott es nem is zarta, es a csomagtartot sem.. de vagy nem is hagytam ott, vagy ha igen sem tunt el semmi.. furi. Mi lehetett?

Jólfelhúztammagam 2010.12.08. 16:31:54

@Goompah: Én Keeloq rendszerrel dolgoztam. 64 bites kulcs. Na ja, ma már nem számít soknak, de azért 2-3 kód lehallgatásával nem törhető szerintem, habár nem vagyok kriptográfiai szakértő. :)

Semmirekellő 2010.12.08. 16:59:08

www.cosic.esat.kuleuven.be/keeloq/

"an attacker can purchase a cluster of 50 dual core computers that will find the secret key in about two days."

Az a kocsitolvaj, akinek módjában áll 65 percig folyamatos mintát venni, tehát ellopja a távirányítót, összerak egy ilyen számítóklasztert, és kiszámoltatja vele, az el fogja kötni a kiszemelt verdát, még ha a rendőrpalota közepére állsz is be.

Nemrégiben megkérdeztem az utcán egy rendőrt, hogy ha bűncselekmény ér, vagy bűncselekményt látok, akkor vajh mit tehetek. Ott tarthatom a bűnözőt a rendőrök kiérkezéséig. Ha nem akar ott maradni, akkor akár erre kényszeríthetem is.

Donor 2010.12.08. 17:07:03

@schdl:
Nem azon a frekvencián működnek a radarok.
Van ott ezer különböző rádiós cucc, az egyik ilyen okozza. Nekünk egyszer el kellet vontatni a kocsit mert az immobilizer nem érzékelte a kulcsot az adó közelében, szóval én már tudom mi okozza ezt Ferihegy közelében :D

Zsola777 2010.12.08. 17:08:08

@Semmirekellő: Bizony, és ha már nála van a nyitó, azt sokkal egyszerűbb kicserélni vagy egyből használni, semmint görcsölni a kódon. Főleg, ha gombra indul a verda.

Donor 2010.12.08. 17:10:52

@bb3nz0: Na mégegy :)))
Volt olyan is hogy a pacemakeres beperelt minket, mert szerintem zavarja a radar a pacemakerét...a ciki ezzel csak az volt hogy éppen akkor nem működött a radar, amikor szerinte ez történt.

Öreg Sam 2010.12.08. 17:17:16

@szvsz:
Az a baj,hogy ez a "humánus" paprika töltet sz*rt ér.Nekem kb 20 éve van gázpisztolyom,még az ánti világbéli töltényekkel.20 év alatt egyszer használtam,de a páciensnek még egy hét után is dagadt volt a feje...
Még van 3 tárra való. :)

ohmyFgod 2010.12.08. 17:24:24

a motortér fizikai védelme, a hozzáférhetetlenség biztosítása mennyire működik?

Reggie 2010.12.08. 17:27:20

@Öreg Sam: Nekem bevalt a sima paprika is. 2 emberre 8 db boven eleg volt.

@Semmirekellő: Azert tegyuk hozza, hogy ez egy szimpla brute force tamadas. Ha tobb kriptoblokkod van (azaz elcsipsz nehany kodot) es nem eggyel probalkozol, akkor joval gyorsabb az algoritmus. Raadasul a Keeloq 64 bites verzioja 1998-ban jelent meg, tehat ennel korabban gyartott kocsikban biztos nincs, utana meg ki tudja hogy hany evvel kesobb tertek at a gyartok, ez is valtozo lehet. Raadasul attol meg hogy 64 bites az algoritmus, nem biztos, hogy 60 bites a kulcs (ld. a pdfet amit elobb linkeltem) ami szinten gyartofuggo. Ugyhogy ez a 2 nap a legrosszabb eset, ennel lehet joval gyorsabban is torni.

vjalle76 2010.12.08. 18:21:50

Regi Citroenekben infras volt a taviranyito. Pontosan kellett celozni, havas ablakon nem mukodott. Viszont lehallgatni sem lehet, mert csak egy keskeny nyalabban veheto a jel, ahova celzol.
Ugy latom, voltak elonyei...

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2010.12.08. 18:30:55

@Tron65: Jol ertem, hogy amennyiben az sikerul bezarni taviranyitoval az autot, es utana tobbszor nem nyomom a gombot, akkor biztonsagban vagyok?

''autónepper.'' 2010.12.08. 18:36:05

ezt régen alkalmazták úgy látszik megint elő került:S:S:S:S ilyenkor azt kell tenni jól meg rugdosod és közbe kihívod a rendőröket.... sajnos akkor megint számítani kellesz erre:S

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2010.12.08. 18:39:22

@tundrazuzmo: Valojaban van unszimpatikus - oszinte fajdalmamra - legfeljebb nem szep. Nemet jovevenyszo. A legtisztabb az altalad is emlitett magyar verziokat hasznalni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.08. 19:12:09

@radirpok123:
Akkor most mi van?
BiciGlit az ilyenek nem lopnak
Tehát benzinkutra mekibe biciGlivel

min 2010.12.08. 19:12:13

A csak kulcs sem véd.
Vettünk régen egy új opel corsát ananász sárga színben. Akkor még nem sok ilyen színű opel futkározott az úton. Egyszer a metróban vásároltunk és fizetés után ballagok a sárga corsámhoz. Nyitom a hátulját kulccsal és csak nézek, hogy mik ezek az idegen holmik a csomagtartómban. Basszus egy tök idegen de ugyanolyan corsát simán kinyitottam a saját autóm kulcsával. Az enyém két sorral odébb volt.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.08. 19:13:24

Mifass ez a "Joking spirit" oldal ami szinte minden blogos válasznál feltünik????

jaafar 2010.12.08. 19:17:04

Nyugodtan agyon lehetett volna verni. Én egy csomagtartó turkálásnál kaptam rajta. Ajtóból ki a vipera és azonnal lábra. Még azt sem vette észre, hogy benyúlok az ajtóba, annyira benne volt a csomagtartóba. Semmi nem lett belőle.

Nem büntethető az, akinek a cselekménye a saját, illetőleg a mások személye JAVAI vagy közérdek ellen intézett, illetőleg ezeket közvetlenül fenyegető jogtalan támadás elhárításához szükséges.

Alikam 2010.12.08. 19:32:33

Ez már többször részletesen ki lett tárgyalva. Ha egy autót el akarnak vinni, akkor azt el is viszik lehet kulcsos, lehet távvezérlős, lehet bármilyen ultrariasztója, kormányzárja, biztonsági rendszere.

Ami lassíthatja, az az egyedi "fejlesztésű" rendszerek - aki ért hozzá.

Vagy a mobilteló a kocsiban elrejtve kezdetleges GPS-ként funkcionálhat, ha mégis meglovasítják.

SickBoy 2010.12.08. 23:36:53

Elolvastam a poszt.

Lehoztam a kispárnámat, a takarómat és a húsdarálót (jó nehéz, nem elektromos) és a laptopom a kocsiba. Most wifi-ről nyomom, állófűtéssel. Magamra zártam a központi zárat és minden bütyökre nyomtam Palmatex-et is. Béla bá' holnap délelőttre ígért extra disznóólzárat lakattal, addig nem alszom.

Úgy számolom világosodás előtt kicsivel fog lemerülni az akksi, de van infrás távcsövem, az elemről bírja fél órát, úgyhogy csak pár percet kell majd kibírnom teljes védelem nélkül. Gizi közben lehozott egy füzér fokhagymát, a 'szom tudja minek, de értékelem, hogy még mindig kitart mellettem. Hozott alkoholmentes sört is, de sosem volt zökkenőmentes a házasságunk, úgyhogy ezen sem akadtam fenn.

Közben konzultáltam Gyusziszerelővel, azt mondta, hogy kerekek nélkül sokkal valószínűbb, hogy nem nézik ki a gépet, úgyhogy ha kivilágosodik, akkor le fogom szerelni mindet, most épp azt szervezem fészbúkon, hogy ki hoz téglákat, illetve van egy akciótervem, hogy névtelenül kihívom a jardot késeléshez, mert amiatt biztos kijönnek, és amíg kiderül, hogy nincs is semmi ilyesmi, addig ejtem meg a manővert. Sakkban is jó vagyok amúgy, csak mondom, mert ez stratégia.

Korábban olvastam, ha gép egyedinek néz ki, akkor kevésbé próbálják meg elvinni. Ez kicsit megnyutatott, mert így értelmet nyertek a tíz éve a rozsda által ütött lyukakat eltakarandó felragasztott Sláger rádiós matricák, a gyerekeim első graffittis próbálkozásai – a későbbi munkák megtekintéséhez a Nyugati Pu. - Rákosrendező vonalat ajánlom –, valamint be kellett látnom, hogy a különböző koccanások után újrafényezett "majdnem olyan mint a többi" színű elemek korosodása.
Amikor a különböző fényezőkkel próbáltam alkudozni a rossz szín miatt, akkor még nem tudhattam, hogy ez majd később biztonságtechnikai előny lesz. Így, sok év távlatából be kell látnom, hogy érdemes volt a fél autó árát rákölteni a szar javításokra: másnak ugyanennyiből már ellopták volna a kocsiját, s most már az is nyilvánvaló, hogy a mestereknek igaza volt: tényleg nem értek a fényezéshez. Sem.

Sötétedés óta kiszereltem a Videoton rádiót és a hangfalakat is – íbéjen árulom, kurvajól szól, csak az állomáskereső nem működik, ha kell, keress rá, de ha privibe' üzensz, odaadom a minimálár feléért –, úgyis ájpodról hallgatom az emerkettőt, mert ezt is írták, hogy a komoly hifi miatt is lehet, hogy betámadnak az enyveskezűek, én meg nem akarok kockáztatni.

Délután Laca hozott UV festéket, a lánya szalagavatójáról maradt – sötétbe steppeltek, állítólag 'szott nagy siker volt, csak az epilepsziás dirit kellett leápolni, de vele nekem is volt némi nézeteltérésem a Zolika osztályzatai miatt, ami végülis rámutat arra, hogy a végén mindenki azt kapja, amit megérdemel –, oszt azzal minden karosszériaelemre felfestettük a rendszámot, de jó nagyba', az üvegeket meg telibemázoltuk – ha a sarokba nyomatott UV jól véd, akkor ez a tuti –, szóval kezdek megnyugodni, hogy Bucikát talán nem viszik el.

Ha valaki tud varesz féltengelyeket olcsón, akkor szóljon, mert amíg motor generálozni van a Gyuszinál, addig ezeket se lenne rossz beszerezni...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.08. 23:48:46

@SickBoy: Nem tudom mit szívtál, de én is kérek! :)))

Reggie 2010.12.08. 23:52:47

@SickBoy: A helyedben felnek attol, hogy a kocsi osszebeszel a tolvajokkal. Lattam mar ilyet!!!

SickBoy 2010.12.09. 00:05:33

@SilentSound: én se t'om, az Ati hozta még a múlt héten, akkor még bent volt a motor a gépbe, aszonta' ettől könnyebben csinázzuk majd a tuningot, és tényleg, mire befejeztük majdnem ferráris volt a vas, az ablakban tapsolt az egész lakótelep, de legalábbis kiabáltak, csak nem emlékszem, hogy mit és ezért is van most generálozni a motor, mert a varesz blokkból nyilván kikönyökölt a ferrári hajtókar... ;o)))

Ha odaérek 11-én, akkor minden megoldható, de félek, hogy ez megint csak terv marad... :o(

@Reggie: Erről gondoskodtam, Gizi kint áll a kereszteződésben a Zolika villanyvasút-trafójával, így zavarva minden elektromos jelet (és a közízlést is, már amennyiben van még ilyen) :o)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.09. 01:29:10

@radirpok123: Hagyd nyitva a getzibe', úgyis kiveszik, amit akarnak, de ha nem zárod be, legalább nem kell üveget vadásznod :)

Ugyandehogy (törölt) 2010.12.09. 11:26:36

@Polemius: az attól függ, milyen rfid. ha passzív, akkor 10 centinél közelebb kell hozzá menni.

Laliath 2010.12.09. 12:45:06

@esef:
"Olyan szutyok autó kell, amit nyitva lehet hagyni bárhol, bármikor. (pl. Oltcit, Tavria) "

Olyan szutyok kocsi nincs, amit ne próbálnának feltörni. Nekünk 2 éve a 19 éves Opelt törték fel, hogy kilopják belőle a 15 éves kazettás egységet :(

Rammer 2010.12.09. 13:52:05

Ott a helyszínen meg kell késelni a dagadtat,utána majd nem csinál ilyent többet!!!

Xezs 2010.12.09. 18:35:39

@woodooman: Most eléggé megkavartál. Én eddig úgy tudtam, hogy úgy van a dolog, ahogy itt írják:

www.gazpisztoly.hu/gazpisztoly/gaz_vs_gumi.13.php

Akkor most én vagyok a hülye vagy a tükör görbe?

pengusz 2010.12.09. 23:10:46

Nekem is volt asszem 2x ilyen: Egyszer a Camponánál a nyitott parkolóházban, szerintem közel álltam a falhoz, meg múlt héten a nyílt utcán. Senki nem volt a környéken, és a kocsit sem vitték el.
Szerintem sok minden zavarhatja a jelet.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.10. 09:52:22

@min: És milyen jól esett volna, ha közben woodooman hátbalő gumissal, nem?

2010.12.11. 12:27:24

@bb3nz0: ez mekkora hoax... radarok miatt... hehehe és még hihetőnek is hangzik. ügyes vagy, tied a "Nap Füllentése" cím.

2010.12.11. 12:48:27

@kertesz: igen, a falvakban olyan aranyos kedves emberek laknak, akik nem irigykednek rád, hanem mosolyogva integetnek a kis munkanélküli segélyükkel a zsebükben, ahogy látnak elsuhanni a nyitott luxuskocsiddal. de szép a világ....

Xezs 2010.12.11. 13:20:06

@Kulics: Hahaha, plusz még nem vájkálnak a magánéletedben, nem akarnak megtudni minden apróságot, nem akarnak megszólni mindenért ami szerintük már nem fér bele a falusi életbe :)

Családomon belül konkrétan van olyan fiatal pár, akiknél az egyik szülő évekig nem merte elmondani a falunépnek, hogy a kislányának (16-17 éves volt akkor) BARÁTJA van, mert hát mit szólnának.

Az meg, hogy közösen mentek kirándulni egyenesen hétpecsétes titok volt és azt kellett hazudni a falunépnek, hogy a "kislány" a barátnőivel kirándul.

Én meg városi gyerekként csak néztem hogy most mi a fasz folyik itten kéremalássan...

Deuce Bigalow 2011.01.27. 11:22:44

sokan kérdeztek a kulcs nélküli indítású autókról.
hát, nincs túl jó hírem, jó lesz vigyázni: www.origo.hu/auto/20110127-filleres-trukkel-lophatok-a-kulcs-nelkuli-autok.html

Mikrobi 2011.02.16. 21:54:06

Az én kocsimban az ajtózár már le is van fedve, alapból nem használható. Jobboldalt meg a csomagtartónál pedig egyáltalán nincs is kulcsos zár. Akkor én mit csináljak?

salapapa · http://salapapa.hu 2016.11.02. 19:47:59

srácok, srácok! olvasgatok és jókat mosolygok. :)
GPS alapú nyomkövetés, másik autó távirányítójával való nyitás, immobiliser...
elsőként talán a GPS blokkolókról essék szó, majd érdeklődés esetén rátérhetünk a többire is. ;)

www.origo.hu/techbazis/hightech/20081114-tilos-de-hasznaljak-a-gps-es-gsmblokkolokat-jammereket.html












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása