Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megtagadhatja a rendőr a segítségnyújtást, ha nincs sérülés?

2010.12.09. 10:40 :: SilentSound

Ahogy a civilek közt, a rendőrök között is vannak segítőkész és mindent leszaró emberek. Előbbire jó példa az az egy évvel ezelőtti fotó (ld. lent), amikor két motoros rendőr - akik közül az egyik a blog olvasótáborának kemény magjához tartozik - lábbal tolt le a Lágymányosi hídról egy lerobbant autót, holott ez nem lett volna kötelességük. Frigyesmester kicsit homályosan fogalmazta meg, hogy mennyire biztos az, hogy rendőr volt-e, akit rendőrnek vélt, mindenesetre arra kíváncsi, mi az a segítség, amit balesetnél egy rendőrnek kötelessége megadni és mennyiben más a helyzet egy egyszerű civil esetében.

Volna egy kérdésem, amire tán nálad meglelhető a válasz. A kérdés mégpedig az, hogy:

- egy baleset esetén egy autós mikor tagadhajta meg a műszaki segítségnyújtást egy balesetet szenvedett autótól és autóstól? És megtagadhatja a segítségnyújtást akkor, ha személyi sérülés nem történ?

- illetve mikor tagadhatja meg egy közúti baleset esetén a műszaki segítságnyújtást egy rendőr - akár szolgálatban, akár szolgálaton kívül, akár egyenruhában, akár civilben?


Ők segítőkészek voltak, nem mindenki az - Fotó: Blikk

Tudom, hogy "hülye a posztoló", és "mindig a Suzuki-s a hibás". Történetesen a történetben épp egy Suzuki szenvedett balesetet. Mindez történt 2010 november elején a Misinán, Pécs határában. A Suzuki épp lefelé jött azon a kanyargós úton, mely a térkép szerint a "Demokrácia utca". Egy kettős kanyar után kiért egy egyenes, de lejtős szakaszra, aminek a vége egy éles balkanyar volt.

A Suzuki vezetője még véletlenül sem gyorsított fel, hanem eleinte enyhén fékezve próbálta a sebességet tartani. De az autó ennek ellenére szó szerint csúszott, mert az út csúszos, nedves és nyálkás volt abban az esős és borult időben. A Suzuki a kanyar előtt 20 méterre kicsúszott az útról, letarolt pár bokrot, és néhány kisebb fa alsó ágait, majd az út mellett erősen megdőlve megállt a kanyar előtt 10 méterrel.

A sofőr kétségbeesésében a tövig nyomott fékpedál mellett a kéziféket is behúzta. Qrva nagy szerencséjük volt, ha egyenesen csúsznak tovább, akkor repültek volna az út melletti szakadékban lévő fák lombokorái közé - ha pedig tovább csúsznak 5 métert, akkor az út melletti lejtő alján lévő sziklák között landolnak. És még a légzsákok sem nyíltak ki.


Valahol errefelé történt a baleset

A Suzukiban utazó két ember nem sérült meg, de az autó önerőből nem tudott visszajutni az útra. Ráadásul a Suzuki nem szenvedett kárt, nem tört üveg, nem horpadt be az oldala, és nem ment tönkre benne semmi. Kiszállást követően a Suzuki utasa elindult lefelé a lejtőn, és eljutott a Demokrácia utca, és a Hunyadi János utca kereszteződéséig; addig a sofőr megkezdte az előkészületeket a műszaki mentéshez (pl. előkereste a vonatókötelet, kitette az elakadást jelző háromszöget).

A Suzuki utasa a kereszteződésben leintette az arra haladó első autót, egy pár éves ezüstszürke Opelt, amin olyan matrica volt, amit a Rendőrség szokott felhelyezni a civil autóira, illetve rendőrségi alkalmazottak autóira. Az Opel sofőrje megállt, majd lehúzott ablaknál megkérdezte, hogy "mi van?". Az utas röviden elmondta, hogy fentebb egy autó lecsúszott az útról, és segíteni kellene visszahúzni az útra.

Erre a valószínűleg civilruhás, vagy civilben lévő rendőr (a Rolex vagy nagyon jó Rolex-utánzat) órájára nézve közölte, hogy erre nincs ideje, mert 11-kor tárgyalása van; majd továbbhajtott a Hotel Kikelet irányába. Azt sem kérdezte meg pl. hogy van-e sérült. A Suzuki sofőrje szerencsésebb volt - mire az utasa visszaballagott a baleset helyszínére, már ketten is megálltak.

Végül az ő segítségükkel visszakerült a Suzuki az útra - és folytathatta az útját. Most ne menjünk abba bele, hogy a balesetet szenvedett Suzukit, a sofőrjét és utasát a titkosszolgálat (is) szemmel tartotta és tartja egy olyan ügyben, "ami nem történt meg, különben is titkos".

Így tán érthető az is, hogy a Suzukiban utazók miért nem tettek feljelentést azután, hogy a szervízben kiderült: a bal első fék "meg volt rongálva". A Suzuki visszavontatása az útra kevesebb, mint húsz percet vett igénybe - az útban lévő cserjék kivágásával, illetve a visszavontatás utáni "műszaki ellenőrzéssel" együtt; 10:30-kor már úton volt Pécs felé.

Ezúton kívánok Áldott Karácsonyt, és Boldog Új Esztendőt azoknak, akik segítettek a Suzuki-n és utasain - köszönet illeti őket, illetve segítségnyújtásukat. És mindazokat, akik megállnak és segítenek egy balesetet szenvedett autónak és autósnak.

Szóval, kérdés a kérdés: jogszerűen járt-e el a civilruhás rendőr akkor, mikor megtagadta a műszaki segítségnyújtást egy balesetben? Illetve megtagadhatja-e bárki a műszaki segítségnyújtást bárki egy balesetben, ha nincs személyi sérülés?

Mert vagyunk néhányan, akik vagy ezért, vagy azért lecsúszunk az útról - akár önhibából, akár önhibán kívül... Úgyhogy talán miattuk is érdemes lenne a kérdésre megtalálni és megadni a választ.

108 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset rendőr sztereotípia veszélyes műszaki hiba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr_x 2010.12.09. 11:41:38

Szerintem nemrendor volt, a matrica/bohocsapka/rendorujsag a kalaptarton csak bunteteselmegelozesi celszerszam.

[mike] 2010.12.09. 11:50:25

@Amon: igazad van. Mi az hogy műszaki segítségnyújtás?
A posztoló újfent hülye volt. A tűzoltókat kell kihívni, nem stoppolni az út szélén.. :D:D

Egyszer kihúztam egy SZUZUKIS nőt az árokból partnak felfelé, mert pont akkor szállt ki az árokból, mikor odaértem. Aztán érdekes "illata" lett a kuplungomnak. Többet nem húzok ki senkit, ha nem muszáj, az biztos.....

telkoe 2010.12.09. 11:52:26

Muszaki mentest a tuzoltok ( a veszelyhelyzet / akadaly elharitasaig) illetve a tulajdonos (megbizottja pl automento) vegez. Senki mas nem koteles ra.

Bruhahaha 2010.12.09. 11:56:00

én csak arra lennék kíváncsi, hogy a Demokrácia melyik részén volt az autós - sejtésem szerint az elején, mert ott majdnem mindenki sz***ik a másikra, gondolom, ha a vége fele lett volna, akkor lehet, hogy az Opel-os is segített volna: mert a szolgálat az segítség is egyben...

Zsola777 2010.12.09. 11:56:24

Arról ne beszéljünk, hogy Police matricát nem csak a rendőrök ragasztanak ki, hanem azok is, akik ily módon előnyhöz kívánnak jutni. Pl. parkolásnál.

D4D 2010.12.09. 12:02:45

Már megint egy poszter, ki itt siránkozik, közben alapvető KRESZ szabályokról sincsen lila fingja sem!

Műszaki segítségnyújtás nem kötelező, mindazonáltal ha a balesetes jármű olyan helyen (helyzetben van, mely akadályozza (jelentősen akadályozza) a forgalmat, illetve veszélyhelyzetet idézhet elő, akkor a rendőr kezdeményezhet intézkedést.
Fenti mondatot majdnem szóról szóra mondta nekem egy rendőr kb 3 hónapja, mikor megkérdeztem tőle csütörtökön, hogy a hétfői roncsok meddig szűkítik még az utat.

Baleset észlelésekor MINDEN járművezetőnek meg kell állnia, és meggyőződnie arról, van-e személyi sérülés.
Aki egy baleseti helyszín mellett nem áll meg, azon túl, hogy hernyó, kötelező segítségnyújtás elmulasztása miatt szankcionálható.

Posztolókám! Anno ezt verték bele az ember fejébe az autósiskolában, amíg ezt nem tudta, addig egy KRESZ-táblát sem mutattak meg neki.

Lehet baromság a levelezős autósiskola?

D4D 2010.12.09. 12:05:01

Nem kérdeztem, ezért utólag kérdezem: Posztolót lehet már?

bounty123 2010.12.09. 12:07:22

hajrá nyári gumisok

theutat villám 2010.12.09. 12:15:01

hú vazze, nemzetbiztonság meg a f@szom. 007 már suzukival jár?

Polly-pudli-pötty 2010.12.09. 12:15:11

@D4D: "Aki egy baleseti helyszín mellett nem áll meg, azon túl, hogy hernyó, kötelező segítségnyújtás elmulasztása miatt szankcionálható."
A KRESZ-ben van lehet van ilyen,a BTK-ban nincs.
Segítséget csak a balesetben érintetteknek kell nyújtaniuk.(BTK szerint)
Ha csak arra jársz nem kötelező elődni George Clooney vészhelyzet introjából ismert lovaglós szívmasszázsát.
Barátnőm végzős jogász,tőle tudom.
De józan paraszti ésszel végiggondolva is elég életszerűtlen,hogy mindenkit bíróság elé lehet állítani,aki az M0-áson nem áll meg satufékkel a felborult kamion mellett,hogy éppen hol tart a mentés.

Tron65 2010.12.09. 12:17:31

Nemtudok olyanról, hogy kötelező lenne a műszaki segítségnyújtás.
Ennek ellenére szedtem már ki audit az árokból
zsigával.
Meg szedtek már össze engem is úgy ismeretlenek, hogy megköszönni se volt időm, amint látták, hogy oké a helyzet, elmentek.
A nincs időm csak kifogás. Nem is akart segíteni.

P75 2010.12.09. 12:21:11

@gyvy: talán csúszós úton a motorfake jobb lett volna.
Az viszont nem szép, h nem segítettek, legalább annyiban, hogy megkérdik, van-e sérült...

TaZ (törölt) 2010.12.09. 12:21:38

hat bazz, mennyi ilyen paranoid ember van. A titkosszolgalat figyeli oket, nyilvan. Meg megrongaljak a fekuket az ejszaka leple alatt a gonoszok.
Tul fontosnak gondolja magat a suzuki soforje es utasa. Vagy hivjuk inkabb a posztolonak?

has 2010.12.09. 12:22:14

Volt már olyan balesetem, ahol közvetlenül mögöttem rendőr jött. Ügyes gyerekek voltak, mert kb 1 másodperc alatt felmérték, hogy van-e sérült, lassítás nélkül kikerültek és továbbmentek.

Józsi a guminagykeres 2010.12.09. 12:28:43

Műszaki segítségnyújtás megtagadása...hú B+,micsoda kifejezések :S
Holnap megyek Szegedről-Dunaföldvárra.Megállok az út szélén és kiteszem az elakadásjelzőt.
Aki nem áll meg és nem húz el Földvárig vagy ott helyben az út szélén nem csinál egy motorgenerált azt be fogom perelni MŰSZAKI Segítségnyújtás megtagadásáért!!! :D :D LOL

bp123456 2010.12.09. 12:31:48

Örülhet a posztoló, hogy nem büntette meg a rendőr zöldterületen történt parkolásért! :-)
Egyébként jól sejtem, hogy nyárigumi vagy 8-10 éves kőkemény téli volt a Suzukin?

belakis 2010.12.09. 12:45:28

Ha rendőr is volt véletlen, akkor sem viselkedett helytelenül, maximum a segítőkészség hiánya róható fel, de ez nem bűn, csak tulajdonság.
Amellett hogy saját autóval én sem húzok ki senkit, max ha ad autót is, amivel kihúzhatom - saját autó ne kopjon már, arra ott vannak az erre nyilvántartott járművek, tréler, esetleg tűzoltó.

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.09. 12:54:38

Erről sem hallotta még soha ekkora baromságot.
Ezért már megérte felkelni ma!!!!!!

Meg nem horpadt be a Suzuki??? Na ne már,ha az árok fogja meg??? Vagy ez is egy álcázott limitált szériás 100-as Skoda volt.

CD-R80 2010.12.09. 12:56:51

@bp123456: Minden bizonnyal:)
Bár a november kicsit melegebb volt mint szokott, de a zintelligens gumik tudják hogy ősz végén már nem szabad tapadni, mert elveszik a melót a téli gumik elől:DD

BKV reszelő 2010.12.09. 13:00:30

@SickBoy: Te húzz vissza a betonba szövegelni! Ez itt a való élet! :D

szociologus 2010.12.09. 13:01:58

Síkos lejtőn nem fékezünk. Kettes, motorfék, aztán a kanyar előtt kicsi fék.

egyittlakó (törölt) 2010.12.09. 13:06:12

Van ettől érdekesebb kérdés is: mi van, ha csak egy bringás halad el arrafelé? Őneki is kötelező segíteni (le kell szállni a bicajról)?

ave 2010.12.09. 13:08:45

Muszaki segelynyujtas kotelezo???

Hol elsz te??

Ha valaki raer, szimpatikus a bajbaesett akkor segitHET.

belakis 2010.12.09. 13:10:20

@P75:
Ha úgy kezdik hogy árokba becsúszott suzukit kéne kimenteni, akkor miért kéne sérültekről kérdezősködni?

Segíteni kéne kiszedni egy létrát egy gödörből.
Én sem kérdem meg, hogy a rajta levő melós is bent van-e, és sérült-e, hanem hozok egy kötelet, és egy kampót a létráért....

Rife67 2010.12.09. 13:19:16

@egyittlakó: Ki is kell húzza, ha egy kötelező motozás után megtalálják nála a rejtett, utólag felszerelhető (mint az új autókban) vonóhorgot :-)

fonia 2010.12.09. 13:27:23

Szolgálunk és Védünk!

Agyalap 2010.12.09. 13:35:12

Ez a "valószínűleg" rendőr valószínűleg nem rendőr volt. De tulajdonképpen mindegy is. Bárki lehet előzékeny és bunkó is, nem kell ahhoz rendőrnek lenni.
Sok probléma persze itt sem volt, ha mire visszaért az autóhoz már segítő kezek nyúltak felé :D
Nyafogásnak nem rossz.

D4D 2010.12.09. 13:36:10

@Polly-pudli-pötty:
"A KRESZ-ben van lehet van ilyen,a BTK-ban nincs."
- KRESZ-t nem tartjuk be az utakon csak a BTK-t vagy hogy gondolod?

"Segítséget csak a balesetben érintetteknek kell nyújtaniuk.(BTK szerint)"
- Hülye! Fetreng mindenki véresen, de kötelező egymást ellátniuk."

"Ha csak arra jársz nem kötelező elődni George Clooney vészhelyzet introjából ismert lovaglós szívmasszázsát.
Barátnőm végzős jogász,tőle tudom."
- Rosszul tudod!

"De józan paraszti ésszel végiggondolva is elég életszerűtlen,hogy mindenkit bíróság elé lehet állítani,aki az M0-áson nem áll meg satufékkel a felborult kamion mellett,hogy éppen hol tart a mentés."
- Nem kötelező megállni, ha már ott vannak a mentők, illetve a rendőr integet, hogy haladj tovább.

Gondold végig amiket leírsz:
Kiterülsz az árokpartra, ott heversz véresen, kifordult végtagokkal, de csak a balesetben részesek kötelesek ellátni téged, nekem, aki az útról látom, hogy ott a borult autód, meg sem kell állni, mert csak véletlenül arra járok.
A barátnődet szerintem nem az eszéért szereted. De ő se téged. Sok boldogságot!

hawkeye 2010.12.09. 13:57:49

Miért nem szóltatok a mögöttetek jövő, tükörablakos furgonban kukucskálóknak.

A Titkosok - ahogy a Csallóközben hívják őket - biztosan segítettek volna, hogy ne veszítsék el a munkájukat...

:)

SickBoy 2010.12.09. 14:05:52

@BKV reszelő: Nem lehet. Meg vagyok figyelve, a Gizi néz az ablakból. @-)

mi nem foglalt még 2010.12.09. 14:08:22

rendőr, rolex, opel.
nagyon nem illenek össze.

MaCS_70 2010.12.09. 14:10:28

@Polly-pudli-pötty:

Halihó!

Akkor javasolom, hogy a barátnőd a büntető záróvizsgája előtt egy kicsit még nézegesse a Btk.-t.

"Segítségnyújtás elmulasztása
172. § (1) Aki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek az élete vagy testi épsége közvetlen veszélyben van, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Ez tehát MINDENKIRE vonatkozik, aki olyan helyzetet lát (nem feltétlenül közlekedési baleset okán), ahol szükség lehet a segítségére.
A cserbenhagyás viszont valóban csak a járművezető által követhető el -- viszont független attól, hogy bárki megsérült-e:

"Cserbenhagyás
190. § Ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínen nem áll meg, illetve onnan eltávozik, mielőtt meggyőződnék arról, hogy valaki megsérült-e, avagy az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e, amennyiben súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Üdv: MaCS

ehja 2010.12.09. 14:20:16

Szóval a kamion becsúszik az árokba. Posztolónk arra jár, éppen ő az első. Persze - szerinte - kötelező a műszaki segítségnyújtás tehát kivontatja a kamiont az árokból a suzukijával. Kedves posztíró szerinted ez életszerű? Miért is kellene bárkinek a saját vagyonát (pl. autó) kockára tennie más vagyonáért?
Gondolkozzá már egy cseppet.

Hurri Kán 2010.12.09. 14:21:30

@D4D:
Legalább nem vesznek össze hogy ki az okosabb:)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.12.09. 14:40:46

MaCS_70 2010.12.09. 14:10:28
csak tudja a bíró bizonyítani, hogy LÁTTAM! hátha csak könyékig az orromban voltam és közben másfelé néztem :D

belakis 2010.12.09. 14:41:47

@gyvy: Vagy örök vita... :-)

De az ilyen emberek csalódnak az államban. Nem épít neki házat, nem húz fel kerítést, nem vesz új sütőt, és semmit sem ad a kezébe, pedig az államnak körül kell őt ugrálnia...

Egyéves Önkéntes 2010.12.09. 14:44:59

A demokrácia útja kanyargós

No1kamionos 2010.12.09. 15:06:10

Hát persze,hogy megint a Suzukis a hibás! Rajta kívül érdekes módon mindenki meg tudott állni!

Alikam 2010.12.09. 15:09:58

Szerintem ha mindenki csak azt teszi, ami a kötelessége, akkor megbasztuk az egészet.

Az más kérdés, hogy ebben az országban még idáig is nehezen jutnak el egyesek...

min 2010.12.09. 15:16:47

Nem kell segítenie a rendőrnek de ha már gebasz van legalább ne szívassa az autóst még jobban.
Bocs 107 de én mindig kifogom az ilyen kollégáidat.

MaCS_70 2010.12.09. 15:16:59

@RosszQtya:

Ez bizonyítási kérdés, ami minden bűncselekménynél fennáll.
A bírósi gyakorlatban egyébként egészen "érdekes" vélelmekkel is számolni kell, érhetik kellemetlen meglepetések az embert -- ha mondjuk komolyan veszi a Btk. alapelveit. :o(

Üdv: MaCS

venszivar 2010.12.09. 15:17:42

De jól tettem,hogy nem vettem Suzukit!Azzal a három Zaporozseccel meg csak kihúzom,akár még "magamat"is a bajból.......

venora 2010.12.09. 15:18:54

@(---Flúgos Buszos---): tökéletes! a történet több sebből vérzik. nekem volt suzukim, hát az még a légypiszoktól is behorpad...

min 2010.12.09. 15:27:45

@venora: de ez titkosszolga suzuki volt ne feledd.

gmower (törölt) 2010.12.09. 15:30:34

Hát ez egy zseniális történet :D Kezdve ott, hogy a Suzukis már a kanyar előtt az egyenesben leesik az útról, ehhez azért nem kevés tehetség kell :D Aztán a szuzi még csak be sem horpad, pedig letarolt néhány bokrot, holott tudvalevő, hogy már egy félig padkáraállástól csavarodik a kasztni :D Ennél a résznél már vártam, hogy mikor száll le egy UFO, aki majd elmulasztja a "kötelező műszaki segítségnyújtást" (ezen reggeli röhögni tudnék :D:D:D), de nem, sokkal keményebb fordulatot vett a történet: civilruhás opeles rolexes lehetrendőrrel, nameg a titkosszolgálati megfigyeléssel, fékrongálással :D Zseniális :D Na meg a visszavontatás utáni "műszaki ellenőrzés" is komoly lehetett, ha még akkor sem tűnt fel, hogy a fék "meg volt rongálva" :D:D:D

Közben rájöttem: a szigorúan titkos "Magyar Helyesírásért Mozgalom" tarthatja megfigyelés alatt posztolónkat :D:D:D

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.09. 15:31:51

@venora: Hát,ha két bokrot kivittek,akkor már minimum a lökösnek valami kárt kellett szenvednie.

Legjobb emlékem az Ignisről van,amilyen szépen be lehet nyomni a csomagtérajtót az Ignis feliratnál,de úgy,hogy utána vissza is pattan,mint a lakótelepi nagy tárolóajtó közepe.

Egyik lakónak itt a telepen,ugyanilyen Ignisben egyik este a feszüléstől szétrepedt a csomagtérajtó üvege,de látszott,hogy nincs külsérelmi nyom,és 5 éves sem volt az autó,meg még mikor mentem haza,akkor még mindig lehetett hallani az üveg "ropogását",de egyben bent volt az üveg,csak hálósra repedve az egész.

@gyvy: Inkáb egy jókora Vasmacskát,hogy valamir súly paszírozza az úthoz.

venszivar 2010.12.09. 15:32:52

@venora: A tied nem úgynevezett emlékező fémből készült?Nos ha nem,akkor téged átvertek!

venora 2010.12.09. 15:37:16

@min: hoppá! azért járt a csi szakszerviz is. meg azért ment a rolex/álrolex csúcsidejű beazonosítása is.

venora 2010.12.09. 15:50:23

@venszivar: ezt nem egészen értem. mért vertek volna át. sztem a suzukiról köztudott, hogy a karosszéria hagy kívánni valót maga után. én is tudtam, amikor megvettem. ezért mondom, hogy egy ilyen erdei kalandot épségben ezzel az autóval megúszni a mese kategória.

min 2010.12.09. 15:52:07

@venszivar:
Minden suzu emlékező fémből készül!
Kiválóan megőrzi a fa vagy egyéb jármű formáját ha érintkezésbe kerül vele.

venora 2010.12.09. 15:56:49

@(---Flúgos Buszos---): ha jól emlékszem a suzuki elejének egy része műanyag. vagy színrefújt, vagy csak úgy. na de nem valami erős műanyag...

kell az 2010.12.09. 16:05:30

én szoktam segíteni az utakon de a kocsim mostani állapotába biztos nem próbálnék meg senkit kihúzni az árokból, mivel a kuplungom kezdi megadni magát és néha álló helyzetbe nem tudom kivenni sebességből
azért ne várja már el senki hogy tönkre tegyem a kocsimat jó szándékból

Sicc 2010.12.09. 16:27:45

Svájcban a rendőr kis lapáttal felszedi a kutyaszart az út széléről, és elhányja a havat a felhajtókról.

Magyarországon a rendőr az út szélén felállítja a három lábú autósnyomorgatót, és míg a műszer össze-vissza kaszálja a magyar állampolgárokat békésen alszik a fűtött autóban a mi pénzünkől, majd karácsony közeledtével várja a prémiumot, és ha nem jön, akkor meg tüntet.
Szarból nem lehet várat építeni.

venszivar 2010.12.09. 16:29:11

@min: O.K.,de akkor azok a NEGATÍV emlékezőkből készülnek !! No erre a gyártás kezdetekor a tolmács nem tért ki,én meg azóta nem foglalkoztam a Suzukival,még ülni sem ültem soha egybe sem,de nem is kívánok,pláne így,hogy kiderült,hogy akkor ezek nyom megőrző,dokumentáló lemezből vannak.Mindig tanul az ember,ez már tényleg a XXI.sz-ad !?

venszivar 2010.12.09. 16:30:46

@Sicc: Mert nincs más,gondja ,dolga!Viszont a pénzéért illik valamit csinálnia.......

"streetfighter" 2010.12.09. 16:49:04

Nem értem, miért kell bántani a Suzukit?
Itt a pl., hogy még a titkosszolgálat sem tudja semlegesíteni!

VacakBlogHu 2010.12.09. 17:00:25

Én csak azt nem értem, ha annyira csúszik egy út, hogy nem lehet rajta megállni, akkor hegynek fel, hogy a rákba lehet kihúzni az autót, pláne másik autóval, vontató kötéllel...

Frigyesmester 2010.12.09. 17:03:53

Nos, úgy vélem, hogy a kérdés(ek)re megkaptam a választ.

Akkor szép apránként:

Titkosszolga Suzuki – és egyébként is az AHV (AlkotmányVédelmi Hivatal):
- Egyrészt a balesetet szenvedett Suzuki nem a titkosszolgálat kötelékében van, hanem a titkosszolgálat által megfigyelt jármű.
- Másrészt pedig nem minden az, aminek látszik. Mégis mit gondoltok kedves kommentezők: az AVH (jogelődje az NBH) gépjárműparkjában az Aston Martin, vagy a spécituning Audi a mindennaposan rendszeresített szolgálati jármű. Mégis milyen autóval lehet feltűnés nélkül követni bárkit is a magyar közutakon? Nos, ugyanolyan hétköznapi autókkal, mint amilyenek a magyar átlagautók! Az AVH, illetve az ORFK és szervei állományában lévő „fedett járművek” ugyanolyan átlagautók, mint amilyenek közlekednek a közutakon.
- Aztán attól, hogy egy járműnek Suzuki, Opel, vagy Skoda a karosszériája, nem biztos, hogy az is van pl. a motorháztető alatt. Kívülről kinézhet a „szolgálati” vagy a „fedett” jármű pl. Suzuki Swiftnek, vagy Suzuki Ignis-nek… de hogy belül valójában nem az, az tuti. És igen, előfordulhat, hogy a pl. a Matata Hari 007-es ügynök egy úgymond Suzukival „elhárít”.
- És nem kell tükörablakos furgon a követéshez… megoldható a rapid módot telepíthető nyomkövetővel, és lehallgatóval (a nyomkövető jelét pedig a mobiltelefon-hálózat átjátszóállomásai veszik fel egy „másodlagos” frekvencián). Megjegyzem, hogy a „Ne távirányítóval zárd az autód” posztban majdnem le van írva az, hogy az AVH „ügynökei” hogyan nyitják fel a „céljárművet”. Legfeljebb ők a zsebükben egy spéci kütyüt szorongatnak, ami egyben centrálzárnyitó és jelfogó is. A nyomkövetőt és a lehallhatót pedig telepíthetik bármelyik elektromos vagy elektronikus áramkörre is – percek alatt. Ha netán valakinél gyakran megy ki ugyanaz a biztosíték az autóban, akkor gyanakodjon :)

CSI szerviz: nem fogok tippeket adni arra, hogy hogyan lehet könnyűszerrel kivitelezni egy autóbalesetnek álcázott gyilkosságot. Pedig világi könnyű megcsinálni. És ha az autó egyben marad a „baleset után”, viszont könnyű azonosítani a módszert. És ki mondta azt, hogy „Suzuki szakszervíz” „állapította meg” a fék rongáltságát? :)

Fontosság és fontoskodás: nagy tévedés, hogy a „Suzukis” oly fontosnak érzi magát. Legfeljebb megtanult együtt élni a helyzettel – ha már tudja, hogy milyen szituációban van. Igaz, szeretné legalább a nyugdíjkorhatárt megélni :), és nem golyóval a fejében végezni – akárcsak az utasa. A történet kapcsán annyit, hogy ha pl. a Wikileaks a kiszivárogtatásait nemcsak az USA külügye szempontjából rendszerezné és elemezné, hanem az információforrás országának (jelen esetben hazánk) szempontjából, akkor tartok tőle, hogy annak a bizonyos titkosított történetnek ez a nagyon mélyen elhallgatott része is nyilvánosságot kapott volna. De a történet titkossága fontos és fontos volt a Nagy Elqrónak, a LiBajnainak és a Zsebcézárnak is – és amíg titkos a sztori, addig örüljön a jobbikosan Vona-G-ló is. Csak az a kérdés, hogy a teljes nyilvánosságra kerülésbe hányan halnának bele – szó szerint. Az adott történetet ismerő egyik személy temetése nemrég volt… aki természetes halállal halt meg - legalább is reméljük, hogy senki nem segítette át a másvilágra.

Megállni vagy nem megállni: köszönöm a választ. Ami ezek szerint az, hogy ha útközben látunk egy balesetet, amely helyszínére elsőként érünk oda, akkor meg kell állnunk - ha sokadiknak érkezünk oda, és/vagy a mentés folyamatban van, akkor nem. És ha megálltunk, akkor meg kell győződnünk arról, hogy nincs személyi sérülés. Aztán hogy műszaki segítséget nyújtunk-e, vagy nem, az már egy több összetevős történet. Mondjuk, egy Suzuki ne vállalkozzon pótkocsis kamion árokból kivontatására, illetve vontatásra is csak a saját autónk műszaki állapotának ismeretében. De ha módunk van segíteni, és nem tesszük, akkor bizony gennyláda magatartás.

Amúgy volt olyan eset, amikor előttem borult teherautó az árokba – és én csak éppen hogy el tudtam elkerülni az ütközést. Az út és egyéb viszonyok olyanok voltak, hogy ott és akkor nem tudtam megállni – ha fékezni próbálok, akkor én csapódok a teherautóba -, így továbbmentem, de 2-3 kilométerrel arrébb épp sünök mértek az út szélén; nekik jelentettem a balesetet.

Emlékezőfém: ez a dolog nekem is döbbenetes volt! A baleset után volt szerencsém látni az autót, valamint a helyszínről készült fotókat.

Rolex: az ember egy bonyolult dolog. Adott és váratlan helyzetben lényeges dolgokat ignorál a figyelme és az emlékezte, de eszméletlenül lényegtelen részletek megmaradnak – pláne, ha azok paradoxonok. Mondjuk egy rendőrségi matricás Opel vezetőjén egy Rolex(nek látszó) óra. És nem véletlen, hogy a szemtanúk az eset után 3-4 órán belül nem tudnak normálisan visszaemlékezni lényegi dolgokra, hanem azok csak 12-24 óra múlva jutnak eszükbe – de ez már a kriminálpszichológia kérdésköre.

KRESZ ismerete: a mindennaposan alkalmazott és alkalmazandó szabályokat persze tudjuk - megszegni is :). A kevésbé ismert és ritkán használt részletszabályok pedig könnyen felejthetők – de ugyanúgy kötelező érvényűek. Nem minden autós tartja magánál a KRESZ aktuális változatát – némelyik még a jogosítványt és a forgalmit sem :).

A baleset (majdnem) pontos helyszíne a google szerint: 46.089223,18.220375

Végül mondjam azt, hogy „rencámot a titkosszolgákra!” :) „…és a megfigyeltekre is!” :D

További kellemes szórakozást, és tudom: „hülye a posztoló”, és „mindig a Suzukis a hibás” :)

Netuddki. 2010.12.09. 17:32:53

Minek figyelnének meg ha csak szuzukira fussa? Levélíró nem üldözésimániás-e?

SickBoy 2010.12.09. 17:44:41

@Frigyesmester: s ha tényleg így van, vajon okos dolog-e urban-legend szinten szellőztetni mindezt egy amúgy tök más témájú blogon...? @–)

SickBoy 2010.12.09. 17:59:07

...pláne, hogy az index címlapon is kint van a poszt. @-D

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.09. 18:14:01

@Frigyesmester: Nem lehet,hogy ezzel a manőverrel ti egy telepített trafit akartatok eldugni a fák közé,hogy onnan tudjatok mérni??? Csak közben hiba történt,mert az Opelos látta az egész mutatványt,így felsültetek,így bukott a hadművelet.

Áruld már el a szervizpapíron milyen hiba szerepelt a bal első megrongált féknél?? Csak,mert ha elvágták,akkor egyáltalán nincs első fék,a hátsóval meg simán fékezhető a kocsi,csak padlóig kell nyomni,és jók azok a dobfékek,hiszen a régi buszok is mind dobfékkel vannak szerelve.
Ilyen R 13-as virsli gumikat meg 2500 Ft-ért lehet venni a piacon rá,de ha meg kell száméa az ÁVH-nak,akkor meg nem sajnálja az új gumikat,mert kell a költség az állam felé.

Nagyon megy a vakítás,tetszik nagyon,jól összeraktad a posztot.

Egy KRESZ szabályt megszegtél,fékpróbát kell végezni elindulás előtt,és ott már első nyomásra lehet érezni,ha nem jó a pedál útja.
Közlekedés veszélyeztetéséért simán eljárást kellene ellenetek indítani gondatlanságból.

Hurri Kán 2010.12.09. 18:20:05

A Suzuki vezetőjét nem Johnny Englishnek hívták véletlenül?

TH 2010.12.09. 18:26:04

@Frigyesmester: ezt a beteg dumát a megfigyelésről, és megfigyeltekről...ember, ha vki veszélyben van, akkor nem kéne ilyeneket irkálnod, ha meg szimpla paranoia, akkor fordulj szakorvoshoz!

TH 2010.12.09. 18:27:31

@gyvy: talán még Johnny English sem húzná be a kéziféket, ha csúszik a kocsi. :D

misitcom 2010.12.09. 19:16:10

Lehet,hogy elfogom adni a suzukimat!?
Félek,hogy hamarosan nekem is hasonló kérdések fognak motoszkálni a fejemben.

Ha egy autómentő ment volna arra az is pénzér húzott volna vissza az útra.Bár jobb lett volna inkább otthagyni,akkor nem lenne esélyetek csúszás közben a kéziféket rángatni.

Hurri Kán 2010.12.09. 19:18:11

@misitcom:
Nem volt az rossz ötlet. Lehet hogy a kézifékkel meg akarták fordítani a vasat, majd rászabadítva a 68 lovat az első tengelyre abban bíztak hogy a ménes tombolása visszarántja az útra az autót :DD

misitcom 2010.12.09. 19:21:57

@gyvy: "Lehet hogy a kézifékkel meg akarták fordítani a vasat,"

Miért?Gondolod,hogy a tetején állva jobban manőverezhető?

Hurri Kán 2010.12.09. 19:24:02

@misitcom: Én inkább benne ülnék, úgy talán nagyobb az esély :DD

D4D 2010.12.09. 19:25:44

@Frigyesmester: Meglátásom szerint a klónozásodra fordított pénz elköltésének egy sokkal hasznosabb formája, ha inkább az instant vízpor feltalálására fordítjuk.

misitcom 2010.12.09. 19:26:22

@gyvy: Úgy értettem,hogy a kocsit fejre állítva.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.09. 21:00:06

Rencámot a biciglire!

Az egészből az nem derül ki, hogy a posztoló a sofőr volt, vagy az utas? :)

SickBoy 2010.12.09. 22:00:33

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mer' nem figyelsz a részletekre, az a baj: a posztoló a róleksz volt (valamint titkos adó-vevő-fényképező), de korábban ő tuningolta a szuzukit egy szürke opel motorjával, vagy valami mással, de az titkosított, vagy meg sem történt, illetve megfigyelték, vagy álcázták, vagy csak letakarták valamivel – amit még apáink tettek oda tegnap este 8 körül –, és ami nemzetbiztonsági szempontból szintén fontos volt és azóta egy raktárban őrzik a '71-es kiadású KRESZ könyv szamizdat másolt verziójával és Tóth Gézáné született Swarcz Lukrécia különlegesen titkos ügynöknővel, aki viszont bokornak próbálta álcázni magát a jeges lejtőn – ami egyébként emelkedő volt, amint erre a "Demokrácia utca" név is utal, hiszen a demokrácia lejtőn nem lehet –, miután tíz év előtt egy garnitúra félig lefutott nyárigumit adott el a szuzuki vezetőjének kéz alatt az Ecserin, de kormánymegbízásból, illetve ezt akkor még nem lehetett tudni, pedig búvárokkal is megfigyelték az eseményt, és ezért most az APEH is zavarban van, hogy akkor ez most adócsalás volt-e, vagy ha kivizsgálják, akkor mekkora a valószínűsége mindennek?

Nnna, most már tiszta minden? @-)))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.09. 22:02:48

@P75:
legalább annyiban, hogy megkérdik, van-e sérült...

Anyja nevét ne kérdezze meg?
Ha megállitok valakit, elmondom hogy mi a szitu, van-e sérült stb
Kihallgatás az országuton?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.09. 22:17:03

@(---Flúgos Buszos---):
egyáltalán nincs első fék,a hátsóval meg simán fékezhető a kocsi"
Ezt fejtsd ki részletesebben

Mert a Zsigánál anno, nem emlékszem pontosan, ha elment az első fék, a hátsóval nem lehetett fékezni, mert az első fék olaj köre nyomta a hátsó körét, vagy forditva

Tehát ha a kettős főfékhengerben elmegy az első kör nyomása, a másodikkal nem lehet fékeni

Suzukinál nem tudom hogy van

Hurri Kán 2010.12.09. 22:21:38

Azonosítót a titokos ügynökökre!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.09. 22:27:29

@gyvy:
Én megtiltanám a sötét fóliát az első napszemüvegen

''autónepper.'' 2010.12.09. 22:28:10

suzukis volt a hibás egyértelmű!!!!:)

ez most kb olyan mint ott hadonásznál nekem az út közepén azzal a lendülettel kerúlek ki téged... kitudja mit akarsz lehet elakarod lopni a szép autómat:(

Hurri Kán 2010.12.09. 22:28:20

@horex:

És a rugós töltőtollat is.

''autónepper.'' 2010.12.09. 22:32:39

@gyvy: :D:D:D:D:D:D azt hitték hogy a fast and furious új részét forgatják : DDDDDDDDD

''autónepper.'' 2010.12.09. 22:39:12

@gmower: szerintem titkos szolgálat megakarta akadályozni hogy a suukis eljuson a tescoba akciós zsömléért:) :DDDDDDDDDDDDDD

tundrazuzmo (törölt) 2010.12.10. 08:03:59

A titkos szolgálat az, amikor a seregben nem árulod el senkinek, hogy őrségbe kell menni. Amire itt többen gondolnak, az a titkosszolgálat.

Ami azért mókás: van egy gagyi szuzuki, rossz a fékje vagy nem tudják vezetni, aztán hamar kikerekedik egy összeesküvés-elmélet titkosszolgákkal és rolexes rendőrökkel.
Gomba is volt az erdőben? Ettél?
:)

tundrazuzmo (törölt) 2010.12.10. 08:24:05

@Frigyesmester: "Aztán attól, hogy egy járműnek Suzuki, Opel, vagy Skoda a karosszériája, nem biztos, hogy az is van pl. a motorháztető alatt. Kívülről kinézhet a „szolgálati” vagy a „fedett” jármű pl. Suzuki Swiftnek, vagy Suzuki Ignis-nek… de hogy belül valójában nem az, az tuti. "

Aha, persze. Fedett szuzuki, oszt közbe ott ketyeg egy hatezres motor a motorházban. Meg félig az anyósülés alatt. Baromi sok értelme lenne így "fedni" a járművet, amikor egy hülye is kiszúrja. Ha meg szuzuki karosszériába VW golf motor van a "megtévesztés" miatt, az már színtiszta agyatlanság...

Mouth Hero 2010.12.10. 09:35:37

Ha ismernétek Frigyest, tudnátok, hogy az egész poszt azért íródott, hogy legalább egyszer leírhassa: "Vona-G-ló".

Egyébként vannak jó megnyilvánulásai is, ám ilyen szintű paranoiájára a nol.hu-n eddig nem derült fény.

MH
ÁAKH :P

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.10. 11:16:58

@horex: Ezekben a verdákban már,mint az első szériás Suzukik 92-93 körül már két körös fékrendszerrel készültek,pont az ilyen műszaki hibák kiküszöbölése miatt. A zsiguli az meg a régi világ,azt már elfelejtheted.

Landsmann 2010.12.10. 12:50:16

Elárulom, a rendőrség is használ Suzukit. :) Eredeti rendőrségi matricákkal, piláccsal a tetején. De műszakilag egy kicsit fel van spécizve. WagonR+ -t használnak, (lehet más típust is) Helyszíneléshez, városon belüli üldözésre is szokták használni.

belakis 2010.12.10. 13:13:15

@Landsmann:
csak ne koccanjon, mert nyom egy tripla leszúrt rittbergert...

üldöözésre, max gyalogoséra, azt bírja teljesítménnyel, és tudással.
bringás, személyautó, motor, robogó üldözése kizárt :)

VONJA MÁR LE VALAKI A KONKLÚZIÓT!!!!

belakis 2010.12.10. 13:16:04

@horex:

minden - ma az utakon futó - autó kétkörös szinte.
és elkeserítésképp: jobbelső-balhátsó, jobbhátsó-balelső van egy-egy körön.

így nem pördül meg, így nyúlik csak az autó, ha elmegy egy fék a kocsin - sokszorozódik a fékút, de megáll az autó könnyűszerrel.

RaveAcE 2010.12.10. 16:30:08

Nem veszek szuzukit.
Ha mégis, nem száguldozok vele részegen nyálkás úton.
Ha mégis, nem rinyálok, hogy kicsúsztam és főleg nem rinyálok, hogy mások nem oldják meg az én problémámat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.10. 17:22:27

@SickBoy: Oké, köszönöm, most már mindent értek :DD

[mike] 2010.12.10. 20:04:45

@D4D: nagyon mellélőttél ezzel a kommenttel. A tagnak igaza volt. Nézz utána, mielőtt támadsz...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.11. 01:34:06

"jogszerűen járt-e el a civilruhás rendőr akkor, mikor megtagadta a műszaki segítségnyújtást egy balesetben?"
Odamegy hozzád a semmi közepén egy pofa, hogy van egy baleset.
Nem vagy köteles elhinni, és abszolút nem törvénysértő, ha nem hiszed el. Max. bunkóság.
De manapság, amikor benzint kunyizó embrek húzzák le az embert, meg 1000Ft-ért ölnek, hát nem biztos, hogy az ember szívesen bedől bárkinek.

Más kérdés, ha látod, hogy ott az autó az árokban. Akkor viszont kötelező segíteni.

2010.12.11. 11:42:45

kötelező műszaki segítségnyújtás keretébe a motorgenerál is belefér ? az út mellett ? XD XD

Minek kellett a posztba beleszőni ezt a titkosszolgálati szálat ? paranoid-e vagy ?

2010.12.11. 11:43:40

@ColT: mit kötelező segíteni ? necsesszmárki velem.

nyuszigonosz 2010.12.12. 14:00:23

@ColT: Azért már te is!
Senkinek se kötelezö a más autóját az árokból kihúzni!!!!
Arra van az szervíz!!! Pénzikéért!
Csak ugye a sok ügyeskedö még arra is fukar, hogy a saját telefonjáról hívjon segítséget...
Ja és meg aztán ki is fizesse a kihúzást!
Ezért találta ki a posztoló ezt a fejetlen, paranoid sztorit is! Mert eszébe se volt a saját mobilját használni szervizt hívni!
Inkább Rolexezik !
Hogy mennyi Isten barma van!

traxx 2010.12.14. 15:52:44

Szerintem olyan, mint műszaki segítségnyújtás egyáltalán nem kötelező, törvényileg előírt dolog. Én pl biztos nem rángatnám ki az árokbol a kocsimmal senkit, mivel nem erre van kitalálva a futóműve, az erőátviteli rendszere, illetve én sem vagyok "speciális mentő", aki tudja, ilyenkor mit kell csinálni. Nem beszélve arról, hogymi van akkor, ha a kínai "jóminőségű" vontatókötél elszabadul. egyszer jártam úgy, hogy vontattam valakit, de az idióta rátaposott a fékre, a lendület pedig kiegyenesítette a kampót, ami szépen elindult az autóm felé, és a hátsó ajtón csattant. Centiken múlott, hogy nem verte be a szélvédőt(viszont a fsték is lejött, horpadás is lett).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása