Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

3 év börtön kilométerszámláló visszaállításáért

2010.12.10. 15:38 :: SilentSound

A cím nem vicc, valós történetről van szó. De azért mielőtt az autóvásárlás előtt állók önfeledt örömujjongásban törnének ki, annyit nem árt tudni, hogy Toxic Belgiumban él és ez a bizonyos letöltendő büntetés is egy ottani ügyeskedőt érintett kellemetlenül, a hazai trükközőknek egyelőre nem kell ilyesmitől tartaniuk. Viszont követendő példa lehetne a magyarországi döntéshozók számára is az ottani rendszer. A magyar billentyűzet hiánya miatt az ékezetek hiányosak, de ezt nézzétek el, attól még olvasható.

Van megoldàs a kilométerszàmlàlok visszatekerésének a visszaszoritàsàra és még a vilàg màsik végére sem kell menni érte, elég lenne Europàban szétnézni. Belgiumban élek, autos vonalon dolgozok, tudom, hogy ki lehet jàtszani a majd lentebb leirt rendszert is, àm ahogy azt majd a végén leirom, - most lelovom a poént - nem érdemes.

1999. Nagy év volt, bevezették a Car-Pass rendszert. Egyszeru de hatékony a futàsteljesitménnyel trukkozok ellen.

Nézzuk, hogy hogyan is mukodik. Van egy autod, amit ha hasznàlsz elobb-utobb szervizeltetsz, gumit cseréltetsz, idonként vizsgàztatsz. Nos, ha bemész egy szervizbe, akkor az elso dolguk, hogy egy regiszterfuzetbe beirjàk a kovetkezo adatokat: datum, rendszàm, tipus, alvàzszàm, km ora àllàs.

Ezeket az adatokat azutàn a leheto leghamarabb, de legalàbb 24 oràn belul felviszik (kotelezo) egy kozponti rendszerbe. Mindenki. Az autoszerviz, a villamossàgis, a gumis, mindenki, aki valamilyen beavatkozàst végzett az autodon.

Aztàn elobb-utobb eljon egy idoszakos muszaki vizsga idopontja; itt szintén beviszik az épp aktuàlis adatokat. Idàig nincs gond, a te autod, ha kozben tekergettél, az a te bajod, magadat verted àt. Viszont elobb-utobb eljon az a pillanat, hogy megvàlnàl az autodtol. Ilyenkor az elso dolgod azutàn, hogy meghirdetted, hogy elviszed egy ugynevezett eladàsi muszakira (Tweedehands keuring) attol fuggetlenul, hogy érvényes-e a jelenlegi muszaki vizsgàd.

Itt azutàn alaposan végignézik az autot, kapsz egy részletes kétoldalas àllapotlapot, amin az osszes hiba felsorolàsra kerul – természetesen ha nagyobb baj van, akkor nem engednek àt, van két heted, hogy kijavittasd és ujra johetsz – plusz a Car-Pass lapot, ami tulajdonképpen egy futàsteljesitmény tanusitvàny. Ezt persze csak akkor kapod meg, ha nincs benne hiba, hiszen az osszes elozo regisztràlt kilométerora àllàst tartalmazza.

Ezt a lapot aztàn a vàsàrlojelolt kéri toled. Trukkozni szinte lehetetlen.

Nemrég mégis volt egy “ur” aki megprobàlta; a muszaki vizsgaàllomàsrol a rendorok vitték el, majd néhàny nap mulva megkezdte 3 éves bortonbuntetése letoltését. A mellékesen kiszabott 5000 euros birsàgot meg behajtjàk rajta.

205 komment

Címkék: külföld autó büntetés lehúzás autókereskedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2010.12.10. 23:49:27

@MaCS_70:
Amíg nálunk pl. nem lehet annak a cégnek a nevét nyilvánosságra hozni amelyik pl. romlott húst ad el, mert sérti a nem tudom milyen jogait, addig nincsenek illúzióim.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:50:14

@gyvy: miért, az üzemi nyomás nem kell, csak a hőmérséklet? :o

Az olajnyomás műszere csak egy dísz? :o

A szomszédod mit mondott erről?

Hurri Kán 2010.12.10. 23:52:31

@kolbászoszsömle:
mit értesz üzemi nyomáson? Év végén rá kell még dobni hogy meglegyen az ötéves terv, vagy mi?

romesz 2010.12.10. 23:55:34

@kolbászoszsömle: kb hany fordulatot porog egy motor mire minden hova eljut az olaj?
Persze nem szabad elfelejteni, hogy egy olajos felulet soha nem lesz teljesen kenes nelkul, kiveve ha zsiroldoval lemossak.

[mike] 2010.12.10. 23:58:33

@gyvy: te meg olyasmihez ragaszkodsz, amiről csak távolról hallottál. Maradjunk annyiban, hogy indításkor kopik a legjobban a motor, kisebb mértékben függ csak attól, hogy hideg-e, vagy meleg.

Hurri Kán 2010.12.11. 00:01:15

@[mike]: igazából autót eddig csak matchbox formájában láttam...

[mike] 2010.12.11. 00:02:41

@romesz: nem oszt, nem szoroz az a pár kilométer, hidd el. 270ezret ment, 7 éves autómon gyári teljesítményértéket mértünk 1 hónapja. Egy 390-et ment volvon már nem sikerült ugyanezt megtenni. A dolog lényege a 120ezer és a 400ezer közötti viszonyon van, nem azon, hogy 180 helyett csak 150-et mutat az óra. A "kopó" szervizalkatrészeket pedig bármikor lehet cserélni, egy gömbfej, vagy egy szíj filléres tétel.

[mike] 2010.12.11. 00:06:43

@gyvy: autót lehet hogy láttál, de nem igazán tudod, mikor mi zajlik benne :(

mi nem foglalt még 2010.12.11. 00:09:11

@kolbászoszsömle: Nem hiszek senkinek.
Egy dolognak hiszek az egy gazdàs végig vezetett szervizkönyves megkímélt autónak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.11. 00:50:49

na mielott a 130 kommentet elolvasom
a muszaki vizsgas hulyesegen kivul hasonloan mukodik itt is, Te magad lekerheted a vasarolni szant auto adtait
a visszatekeres csalas es ennek megfeleloen letoltendo borton is jarhat erte
ilyen egyszeru ez
a vizsga az felesleges, de 1-2 allamban van itt is

csrt 2010.12.11. 01:19:36

Majd ha megveszitek az autókat pl.150 ezer kilométerrel is akkor megszűnik az ilyen!
De amíg mindenki olcsón akar venni keveset futott autót addig sajnos vissza kell tekerni!Magatokat veritek át!Valóban kevés km-es autó mindig drágább lesz.
Meghirdetem én a 4 éves kocsit 150 km-el.Nem kell senkinek...
fele ennyi kilometerrel elviszik hipp hopp..
Ki tehet a tekerésről?A VÁSÁRLÓK!
Az én kocsimba 240ezer van!Csak ti ettől már el is ájultok...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.11. 01:26:10

Nem is annyira az eljárás meredek, hanem a betartatása.
Mármint az OK, hogy ott betartatják, de itt is így kéne fellépni, akkor csökkenne a bűnözés. Addig nem fog, akármilyen szigorú szabályozás van, amíg az 1000-ből egyet büntetnek csak.

csrt 2010.12.11. 01:26:55

A cikkhez meg csak annyit, hogy a Belgiumbol vasarolt autokbol kb. minden 10.-re tobb mint 400eurot kell kolteni mert bar eladjak hibatlannak..csak amikor haza hozza a kamion kiderul hogy sipol a turboja vagy zorog a lendkerek ...stb..

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2010.12.11. 01:53:37

Tényleg túl van misztifikálva a km óra állás pár éve megnéztem az eurotaxban egy autót 300000 és 130000 km-el a különbség 35000 Ft volt.

romesz 2010.12.11. 01:57:31

@csrt: en nem is veszek olyan autot amiben nincs 150ezer.

Kis ember 2010.12.11. 02:00:47

A megtett km az autónál olyan, mint az embereknél az évek száma.
Lehet valaki fitt negyvenes, a kufircolást mégiscsak a húszéves bírja jobban - ha nem is kétszer...

Kis ember 2010.12.11. 02:06:52

@csrt:

Miért van az az érzésem, hogy autónepper vagy? ;-)

D4D 2010.12.11. 02:09:17

Nekem Belgiumból való a kocsim. Nem rossz állapotú. Hasonló korú ex-németek szarabb állapotban vannak.

AvgDvl 2010.12.11. 02:40:15

Abszolút korrekt, rács mögé a sok csaló köcsöggel.

Itt mi van?
Eredetiség vizsgálat, ami egy vicc: szerencsétlen kollégám megvette az autót szépen kiállított eredetiséget igazoló lappal, majd elindult horvátországba nyaralni.
A határon szépen le is csukták: nemzetközi körözés volt az autón. Felejthetetlen éjszakát töltött a fogdában, mire tisztázni tudta magát.

Nettó lehúzás az egész, az ellen nem véd.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.12.11. 06:40:24

Nincs annyi börtön nálunk, ahová elférne annyi nepper, amennyinek ilyen módon be kellene vonulnia :-(

2010.12.11. 07:21:07

@Sirrah: egyetértek, fotosopp. Ha tényleg megkezdett a delikvens egy 3 éves börtön(!)büntit, azt valami másért kaphatta korábban. Viszont örvendetes, hogy ilyenért Belgiában már rádhívják a rendőrt.

Norbi 2010.12.11. 07:33:52

Eljön az az idő, amikor az emberek inkább vesznek olyan autót, amyleikben több a kilométer, mert a hazai viszonyok alapján azt fogják feltételezni, hogy annak az óráját legalább nem tekergették...

A festékvastagság-mérésről mikor lesz poszt?

guderian 2010.12.11. 07:44:39

én vettem egyszer egy sérülésmentesként eladott roncsot egy nepper-kereskedőtől. 2 évig jártam a kanosszát.
A kocsit úgy vettem, hogy teljes állapotfelvételt kértem a renault szakszervízben, ahol nem tűnt fel a laikusnak is egyértelmű barmolás. Az autó életveszélyes volt.
Első tárgyaláson tőlem követeltek bizonyítékokat, később a bírósági szakértőt lefizették, magyar hatóságoknál eltűntek a papírok. Elkezdtem saját szakállamra nyomozni, gyakorlatilag feltérképeztem egy nemzetközi szervezett bűnözői láncot.
Az autó egy jól bejáratott úton került Magyaro-ra.
Magyarországon minden hatóságnál falba ütköztem viszont bezárult minden lehetőségem a bizonyításra, vesztésre álltam úgy 18 hónap után.
Sikerült kapcsolatba kerülnöm egy nagyon nagyon magas szinten álló külföldi diplomatával, aki megszerzett nekem minden előzményt a Francia hivataloktól. (ott nem tűntek el az iratok, el lehet képzelni milyen hírt visz rólunk a történetem teljes ismeretének birtokában)Pert nyertem. Ez a nepper cég mai napig aktív és ontja az utakra az életveszélyes roncsokat.Mindenki nagyon gondolja át mielőtt autót vesz. Érdemes szerezni egy szakembert (nem szakszervízt!), aki a vételnél asszisztál!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 07:52:35

@Devil:
Az halálraitélt társadalom! Nem tudnak harcolni /az utakon/

Persze haladunk mi is errefelé
Ki emlékszik amikor még az alvázra lehetett pénzt kötni a Mozaikban?
Na fékezzen egyet!
Jó!
Igaziccsa majd meg a fényszóróit!

Ma meg fékpad, CO, video komputer meg minden szar, lassan csak éhgyomorra lehet menni mint laborra

Amugy fotósóp az egész!
"rendorok vitték el, majd néhàny nap mulva megkezdte 3 éves bortonbuntetése letoltését"

Ez kamu még Belgiumban is.

Nzoltan 2010.12.11. 07:55:25

A visszatekerés Angliában is közokirat hamisításnak számít. Asszem négy évet lehet érte kapni.

karlov 2010.12.11. 07:58:54

Fentebb írta valaki,hogy a számítógép mindent eltárol...hát igen de nagyon naiv aki azt gondolja,hogy majd a szerelőbácsi kiolvassa belőle....
Van az amatőr aki csak visszatekeri és van a szaki aki mindent megcsinál vagy inkább csináltat.
Ez csak pénz kérdés.20000 vagy 60000Ft .
Egy rendszer kell amiben követhető az autó előélete.
Ami persze nem azt jelenti,hogy hibátlan autókat lehet csak eladni,hiszen néha még az új sem az.
Aki meg trükközik menjen a börtönbe.
De hát ez Magyarország mi így szeretjük....Vagy nem?!

wattafilling 2010.12.11. 08:02:54

Ha a gumis, a szerelő, az akárki egy autó adatait közli a mindenhatósággal, azzal elismeri, hogy dolgozott a járművön, fizettek neki érte, jövedelme származhatott...
Számláznia, adóznia kellene, akar-e?
Itt a fő bibi.

karlov 2010.12.11. 08:05:40

@wattafilling: Ez bi bi?!
Akkor tényleg nagy a gond,hogy ha ez bi bi....

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 08:07:54

@Kis ember:
KapcsoJJ össze egy fitt negyvenest egy 20 évessel, csodákat látnál
:)

Szyl 2010.12.11. 08:07:56

nálunk is volt olyan ahol meg lehetett nézni hogy amikor zöldkártyán volt a kocsi mennyi volt a kilométeróra állása
itt: www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp
csak tök ciki volt az autókereskedőknek hogy ilyen könnyen lebuknak ezért finoman rábeszélték az üzemeltetőt hogy ugyan má nem kéne .... ezért nem veszek használt autót kereskedésből ott mindig át akarják verni az embert

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.12.11. 08:17:10

a bm előtt van egy módosítási javaslat, amely szerint a forgalmiban és a központi nyilvántartásban minden hatósági megvizsgálás és tulajdonosváltás során rögzítenék a km állást. ezzel az óraállás meghamisítása közokirat-hamisítás, vagy annak kísérlete lenne.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 08:17:20

Valakinek vette már meg az autóját a szerelője?
Amikor egy szerelő dicséri a kliens autóját az kamu
Csak azért hogy hizzon a kuncsft és horgya oda az autót minden szarért

Én 2 szerelőt ismertem, azok mindig törött szinte új autókat vettek, vagy hoztak nyugatrol, oszt azzal uzleteltek.
Sőt, anno csak benfentes juthatott friss törött Zsiga karoszériához a Miskolci úti bontóban

admin1221 2010.12.11. 08:36:41

A magyar ember az magyar marad. A mentalítással vannak problémák, ha a kis újját nyújtja az ember az egész karja kell. Tisztelet a kivételnek, de egy kapzsi, mohó nép vagyunk.

guderian 2010.12.11. 08:51:10

@admin1221: Nem csak a magyar. Egész Kelet-Európa ezt csinálja.

Egyéves Önkéntes 2010.12.11. 08:53:12

@triumphator: szerintem az már most is csalás
lehet még hozni 25 másik jogszabályt is, de minek, ha úgy sem ellenőrzi senki
mindenre van már annyi paragrafus, mégis mindenki szarik rá

Tíz kicsi indián 2010.12.11. 08:58:24

Hát igen, az ember fölmegy a hasznaltauto.hu-ra és az autók 99%-a "nő tulajdonostól, nem dohányzó, garázsban tartott, második tulajdonostól" való.
Ugyan nem értem, hogy egy nő mikor vesz magának 2,0-s böhömöt futkorászó autónak, dehát mindannyian tudjuk, hogy ez a std. hazugság.

2010.12.11. 09:10:44

@Kis ember: nem értem... te dugni akarsz egy autóval !!???

Kis ember 2010.12.11. 09:31:39

@Kulics:

Mivel hiányzik a szmájli a mondandód végéről, csak szánni tudlak. :)

gigabursch 2010.12.11. 09:33:22

Már régóta így kéne ezt csinálni itthon is.

MEnnyi gennyes szarházival lenne kevesebb az ország szabad légterében.

Hurri Kán 2010.12.11. 09:35:23

@[mike]: igazad van elképzelésem sincs :DDDDDD

nyekk 2010.12.11. 09:54:11

A baj persze ott kezdődik, hogy a nagy márkakereskedő cégek járnak élen az előélet meghamisításában.
(Volt egy minden hájjal megkent gátlástalan nepper ismerősöm, aki elment az egyik sch-s, céghez, de kéthónap múlva otthagyta, mert az már neki is sok volt, ami ott ment.)

Az ilyen cégek ugyanis könnyedén csinálnak hozzá még szervízkönyvet is. (Meg komplet hamis előélet nyílvántartást, ha náluk volt végig szervízelve egy áltluk értékesítése kerülő -mondjuk céges- használt kocsi)

De a disznóág palástolásában a hatóságok a legjobb partnerek. Miért kellett pl. annak idején megszűntetni az ún. szürke fogalmit, amiben minden addigi tulajdonos benne volt? Miért nem tudhatja meg a vevő, hivatalosan, hogy előtte kiké volt a kocsi? Így még utólag em tudja kideríteni (bizonyítani meg főleg nem), hogy átverték.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 09:54:24

@1kutya: "nem a nepper a hülye, hanem a vevő, most is azt mondom!"

Ez igaz. Viszont a nepper egy fasszópó g*ci idióta .

fenyoke 2010.12.11. 09:59:08

Sajnos meg kell erősítenem az óra visszatekerés gyakori eset.
Pár éve vettem egy 6 éves Volvo-t. Nagyon szép volt ,mint egy új. 140e Km-volt benne. Miután megvettem, gondoltam utána járok mit cseréltek benne ,és esetleg mit kell nekem a hosszútávú működéshet. Mivel az autó magyarországi volt és folyamatosan márkaszervízben javitatták ezért nem volt nehéz dolgom ,elmentem az Ivanicshoz és elkértem a szervízkönyv másolatát ,mivel valamiért az eredetit nem adták az autóhoz.
Na ekkor ért a meglepetés. Szépen cserélgettek rajta mindent amit kellett, csak éppen a javítások melletti km-óra állások már 220e fölött jártak...
Felhívtanm akorábbi tulajt, aki eladta a kereskedésnek, de Ő nem tudott arról hogy 200 valamennyiről vissza tekerték az órát 140-re..Szerencsémre az autó valóban kitűnő állapotban volt és évekig nem volt vele semmi baj, ezért nem tettem semmit. Viszont amikor eljött az ideje és 4 évvel később eladtam majdnem 2.5 Mill-el kevesebbért az egyébként hibátlan akkor már 10 éves autót ,én sem mondtam meg a kedves vevőnek , hogy valójában 80-100 Km-el több van az autóban.....

Yasashi Tanuki 2010.12.11. 10:23:07

@1kutya: "nem a nepper a hülye, hanem a vevő, most is azt mondom!"

A nepper hozza létre az irreális kínálatot, azzal, hogy 100 alá viszi a kilóméterórák állását, hogy versenyelőnybe kerüljön a nem tekergetős saját kocsiját eladóval szemben.
Ha a neppert sittre vágják a tekergetésért akkor egykettőre átrendeződik a piac mert rájönnek a vásárlók, hogy mi az összefüggés a kilométeróra állása és az autó értéke között.

mi nem foglalt még 2010.12.11. 10:32:25

@Tíz kicsi indián: Elég hülye aki női tulajjal hirdeti.
Nőtől nem vennék autót.

MaCS_70 2010.12.11. 10:34:47

@fenyoke:

És ezzel az eladáskori elhallgatással de facto bűncselekményt követtél el.

Üdv: MaCS

Bicikliző medve 2010.12.11. 10:36:50

@mi nem foglalt még: ennek kicsi az eselye, hogy valaki folyamatosan tekergeti. A rendszer arre jo lenne, hogy ha valaki eladja az autojat 250.000 Km-rel, akkor a nepper ne tudja letekerni 120.000-re. Kevesebb lenne az atveres, igy ezzel csak nyerhetnenk. Nyilvan mindent nem lehet kikuszobolni, de a jelenlegi rendszernel jobb lenne.
Mas kerdes, hogy nem a km ora allasa alapjan kell itelni.
Ahol en vettem pl az automat (nepper), 1,5 eve ott minden autoban 200.000 km volt legfeljebb. Panaszkodott is a nepper, hogy eljonnek megnezni, de nem veszik az autokat. Megneztem most a honlapjukat, minden auto 140.000 km-rel van hirdetve. O is rajott, hogy ez kell, ha meg akar elni. Aki km ora alapjan vesz autot, az meg is erdemli ,hogy atbasszak.

fenyoke 2010.12.11. 10:47:42

@MaCS_70: Szerintem meg a kereskedő követett el bűncselekményt aki visszatekerte az órát.
Az ,hogy én utánajártam és egy információm volt az autóról az állapotán kívül, az én felhasználhattam volna egy per esetén. De ezen túl már senki nem várhatja el tőlem , hogy eladáskor az amúgy is értékéhez képest nagyon alacsony áron eladott autóm árát még tovább rontsam azzal az információval , hogy ja-ja az autó tényleg jó meg szép állapotban van ezt meg lehet nézni ,ki lehet próbálni, de mivel már 10 éves és 211 Lóerős ezért marhára nehéz eladni DE a km-óra nem annyi amennyi....
Na ki az a hülye aki ezután önként reklámozza ezt az amúgy sem bizonyítható tényt....???

fenyoke 2010.12.11. 10:49:07

@MaCS_70: Egyébként meg már elévült :))

csaklesekminta 2010.12.11. 11:06:02

A márkaszervizekben csak a tulajdonos számára árulják el a gépjármű szerviztörténetét. Használt autót néztünk egy cimborámmal, talán meg is felelt volna, bár volt egy-két nagyon furcsa jel. Nosza, megyünk a tulajjal a márkaszervizbe. Az ügyintéző belép a rendszerbe gépel a forgalmiról...már meg is van. Kilométeróra állás az előző szervizkor ennyi, ez és ez volt cserélve, javítva. No és hol ? Kis piszmogás a monitoron.....az itt nem látszik. Összenéztünk a cimborámmal, emlékeink szerint ugyanehhez a márkához tartozó márkaszervizben azonnal megtudták mondani. Nem mondtuk semmit, kicsit idegesítettük a jóembert és elhúztunk. A kocsit természetesen eladta, azóta már az új tulaj is hirdeti eladásra. Szerintem a kilométeróra átállításban az egész iparág és az állam is érdekelt. A nem szervizelt gépkocsi összességében előbb fog a bontóban kiköti mit a rendszeresen szervizelt. Minél több elégedetlen használt autó vevő, annál több, gyakoribb csere, hiszen senki nem akarja az előző tulaj mulasztását kifizetni, inkább passzol = több illeték. Rossz utak = több felesleges javítás. Demokráciában az emberek úgy vágják át egymást, ahogy akarják, lényeg hogy az állam is jól járjon. Vállalkozásban a gépkocsi használat tényleges költségét is csak csalással lehet kitermelni a jelenlegi szabályok mellett, ebből egyenesen következik az kilométerórák visszaállítása. Van egy 10 éves talán alsó-közép kategóriás autó a családban, ezt használtuk munkához és családi célra, viszont minden szerviz és javítás megtörtént. Majdnem 200 ezer kilométerrel most is minden nap használjuk. Természetesen garázsban is ritkán állt, hiszen minden nap megyünk vele. Ha ezt a kocsit eladtuk volna mondjuk 4 évesen és veszünk egy újat, talán már a bontóban lenne a negyedik-ötödik tulaj után, és erre is lenne szükség, hogy „pörögjön” a gazdaság!

D4D 2010.12.11. 11:18:13

Nem látom autoneppert. Ehhez miért nem szól hozzá? /Becsületsértéseket mellőzzük/

zsoci 2010.12.11. 11:21:36

Helyes ! Követendő példa ! Emellé még egy részletes törzskönyvet , mint a németek és már redben is vagyunk !

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 11:25:45

@D4D: "Ne má basszájba ezek lejáratják az autónepereket hogy basszam szájba őket! Most mitmongyak nekik inkább nemis írok hozzá szólást mert még jobban le égnék. Pedig igazuk van, aki vissza tekeri a kilo méterórát az tényleg egy buzi fasz, de ezt inkább nem reklámoznám. Mindegy basszák meg magukat meg is érdemlik. És külömbenis a vissza tekergetés a vevőkért van! Hogy basszájba."

2010.12.11. 11:29:54

@Kis ember: szánni tudsz ? Nagy szavak egy kis embertől :)

Xezs 2010.12.11. 12:13:17

"Eltekergetted, mi? Jóvanezígy, mi? És még el sem nyerted MÉL-tó BÜN-tetésedet!"

Na, ez honnan van? :)

Komolyra fordítva a szót, jó rendszer ez a belga, de szart sem ér, ha a társadalom nem akar változtatni. És most ezalatt értem az állami szerveket és a vásárlókat is. Manapság ugyanis az állam nem ellenőriz, ha meg egy vásárló rájön a turpisságra, behúzott farokkkal elsomfordál. Ilyen hozzáállással persze hogy a fórumozók képébe röhög a kedves autónepper fórumtárs, aki nyíltan vállalja hogy a társadalom szarházijai közé tartozik.

Ha valaki, aki rájött nála a turpisságra csak egyszer venné a bátorságot, hogy feljelentse konkrét adatokkal akkor már nem röhögne ilyen nagy szájjal itt. Sem hasonszőrű társai.

Szóval bár szar az állami kontroll, azért a vásárlók is nagy faszok hogy nem hajlandóak tenni a jó ügy érdekében.

''autónepper.'' 2010.12.11. 12:20:23

@D4D:hozzá szóltam.... de ez megint egy olyan poszt hogy felesleges... mert gondolj bele csak egy példa van egy 250ezer km futott toyotád... vissza tekerem mondjuk 150ezer még bőven elmegy boldogan 250et újra akkor hol van itt az átbaszás?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 12:25:23

@''autónepper.'': "hol van itt az átbaszás? "
Már néhányan leírták itt, de úgy látom neked nem jött le.

''autónepper.'' 2010.12.11. 12:26:21

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ez az hogy nem értem hogy hol van... ha még boldogan használod 250et akkor mia probléma?

MaCS_70 2010.12.11. 12:27:11

@''autónepper.'':

Ezzel a hozzászólással nagyjából remek jellemzést adtám önmagadról.

Röviden: becsapni másokat -- hol itt a gond?

MaCS

''autónepper.'' 2010.12.11. 12:30:55

@MaCS_70: nem becsapás mert csak tájékoztató jellegű :D azt kell megérteni hogy használtautót venni LUTRI nem tudhatod hogy mi baja lesz lehet hogy elmegy gond nélkül 300ezret de azis lehet hogy az utca végén lerobban ...

MaCS_70 2010.12.11. 12:34:35

@fenyoke:

A lényeg: tudtál arról, hogy a kocsi értékesebbnek tűnik, amint amilyen értékes valójában. Ezt az információt nem osztottad meg a vevővel, így több pénzt kaptál, mint amennyi jogosan járt volna.
Az, hogy ezt a körülményt nem Te hoztad létre, teljesen irreleváns. A lényeg az, hogy tudtad, de eltitkoltad (a bűncselekmény az eltitkolással valósult meg). Szinte pontosan az a helyzet, mintha Te tekerted volna vissza.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2010.12.11. 12:40:39

@''autónepper.'':

Nagyon sok bűnözőnek van ideológiája arra, hogy amit tesz, az nem is rossz.
Pl.: "Ha nem lopom el a kocsiját, másnap karambolozik vele és meghal."

Na, a te érvelésed is ilyen. Akármennyit tekersz vissza, az autó élettartamát ennyivel kvázi megrövidíted a vevő számára.
Klassz, hogy ez nem zavar.

Üdv: MaCS

D4D 2010.12.11. 12:57:18

@''autónepper.'':
Mondjuk ott az átbaszás, hogy egy pár olyan dolog, amit 300-nál illik már esetleg cserélni:
- szervóolaj
- váltóolaj, amit a sok hülye magyar nem cserél
- toronysilentek
- kerékcsapágy, ez utóbbi kettő csak akkor ha sokat jársz budapesti utakon.
- kézifékbovden
- lámpamotor (Avensis betegség)
- kormányösszekötő (szintén betegség)

Na ez egy 200-as tétel, ha hirtelen kell. Itt az átbaszás, hogy a visszatekerésre még 200k-ra levesz a nepper, és ha nem bököm ki, (nem ismerem annyira a típust) akkor már 400k HTK.

Adsz 4 kilót?

Másik posztban leírtam, hogy hernyó dolognak tartom a tekergetést.

Én megvenném adott esetben a következő Avensisemet 300k km-el is, ha olyan állapotú. Viszont egy frankó óraállásnál tudom kalkulálni a használatkor fellépő szervízigényeket.

Egyébként: Neppertől nem vettem és nem is fogok autót venni.

Voltam jópárnál, senki nem örült neki, hogy kp-re akarok autót venni.
Volt olyan nepper, aki sérülésmentesnek mondta a kocsit, csak éppen azt nem vette észre, hogy a lámpa-homlokfal-géptető-lökhárító kombó nem stimmelt az évjárattal. A lökhárító még a típussal sem (dieselnél van egyí lyuk az intercoolerhez).

Használt autót csak háztól!

Xezs 2010.12.11. 13:03:14

@''autónepper.'': Te szándékosan vagy ilyen értetlen? Hogy ne lenne már becsapás? Azt állítod, hogy X autó csak 130 ezer Km-t futott, holott ez nem igaz. Ez becsapás, függetlenül attól hogy milyen egyéb jellemzői (kuplung széttaposása, törés) vannak a kocsinak.

Ez eddig az elvi rész.

Jöjjön az anyagi:

Ha egy X típusú, 130 ezret futott autó kerül mondjuk 1 millióba, egy 250 ezret futott meg 700 ezer Ft-ba, akkor te gyakorlatilag eladsz egy 700 ezer Ft értékű autót 1 millióért.

Van egy olyan érzésem amúgy hogy nagyon jól tudod hogy miről beszélnek itt az emberek csak szándékosan teszed a hülyét.

Ahogy korábban említettem, ezt addig fogod így csinálni amíg valaki fel nem bassza a pofátlanságodon magát és fel nem jelent...

Egyébként meg nem nagyon mehet neked az autóbiznisz ha állandóan (most is) itt kommentelsz :)

Xezs 2010.12.11. 13:11:52

@D4D: Na igen, az meg a másik, hogy egy sor drágább alkatrész fog komolyabban meghibásodni amiatt, hogy a vevő nem cseréli az olcsóbb alkatrészeket/hozzávalókat, mert azt hiszi hogy jók azok még valahány ezer km-re. Pedig ha tudná hogy "itt az idő" akkor valószínűleg önként cserélné a nagyobb hibák elkerülése végett.

Ezer sebből vérzik autónepper vergődése, nem is értem minek vesszük komolyan...

''autónepper.'' 2010.12.11. 13:34:57

@Xezs: mivel most szombat van hamarabb bezártam mert este emgyek bulizni ez az egyik kettő meg laptopról szoktam netezni meg filmet nézni bent az irodába szal.... és ebbe hidegbe csak akkor megyek ki mikor muszáj:) a héten is 3kocsit vittek el tőllem szal ne félj attól hogy nem megy a biznisz...;)

@D4D: én tisztába vagyok azzal hogy mondjuk egy 300ezer km autónál már elő jönnek hibák... de nem kell átesni a másik oldalra mert 300ezer km autót nem fogok mondjuk 110ezer kmresnek árulni ahoz már télleg pofa kell ... de vegyük az én kocsimat az enyémbe is van km tekergetve na és? mi van akkor? semmi nos emgint egy jó példát mondok aki mondjuk vesz egy 1milliós kocsit az azért gondoljon bele hogy annak 1xer lesz baja és lehet hogy mondjuk olyan baja lesz ami zsebe nyulós... ez kb olyan mint hogy ha most enyémbe beszarna a váltó(ami lehet hogy beiskövetkezik mert hidegen kicsit furcsa) akkor nemfog sírni szám megcsináltatom és kész... itt a gond a magyar emberel hogy nem azt veszitek figyelembe hogy ha nincs pénz csak pont 1 mliiló akkor nem annyiért veszek kocsit hanem csak 700ezereért mert azt a kocsit átkel írni/szerviz stbstb...

[mike] 2010.12.11. 13:36:17

@D4D: és háznál mi a garancia, hogy tudjuk az előéletét? A valós km-re se tenném rá a nyakamat, a rendszeres szervizre meg pláne. Példának okáért komának a ducatijában 60ezer után cseréltünk olajat, mert az analfabéta gyerek soha nem hallott olyanról, hogy néha cserélni kell az olajat. Életemben nem láttam még olyan olajat... mikor leengedtük égett műanyag szaga volt és mint valami megolvadt rágógumi, úgy nézett ki.
De nem ez a lényeg. Miért van az, ahogy sok nepper mondja, hogy 200 felett nem bírja eladni az autót? Megfordítom a dolgot.. nem a vevő van átbaszva, hanem a vevő igényli, hogy átbasszák :DD Nem képes elhinni, hogy 200felett is van élete a kocsinak. Jól mondta itt valaki, hogy saját magunkat csapjuk be.

''autónepper.'' 2010.12.11. 13:40:11

@[mike]: pontosan ... meg most miért várjak arra hogy valaki meg vegye mondjuk 250ezret futott kocsit? és addig ne keresek semmi pénzt? érdekes ha ugyan azt a kocsit felteszem 180ezerel rögtön egésznap csöng a telefon...miylen érdekes nem? magyarországon élünk srácok vegyétek észre mindenki hazudik a másiknak!!!!

''autónepper.'' 2010.12.11. 13:41:56

@Xezs: jah és mivel jelent fel mond már meg nekem ha ennyire okos vagy? és elmondtam azt is NEM KÖTELEZŐ MEG VENNI A KOCSIT!

Xezs 2010.12.11. 13:44:49

@''autónepper.'': "lehet hogy mondjuk olyan baja lesz ami zsebe nyulós"

Te meg BIZTOSAN tudod, hogy tekergetve van.

A lehet és a biztos között meg óriási különbség van.

De amúgy nagyon jó dolgot hoztál fel azzal, hogy ha 1 millióm van akkor mennyiért kéne kocsit vennem, ugyanis: A tekergetett kocsit eredeti árán 700 ezerért lehetne megvenni, a tekergetett ár viszont 1 millió. Ahogy mondod, a vevőnek ha 1 millája van, akkor 700-ért kéne kocsit vennie. De azt a 300-at, amit a felújításra kellene költenie, PONT HOGY TE szeded ki a zsebéből azzal, hogy 300 ezerrel átvágod a delikvenst. Mert ez átvágás, akárhogy is nézzük.

De próbáld meg hogy tekergetés nélkül elviszik-e 1 milláért. Ha elviszik akkor ügyes vagy. Ha 700-ért akkor meg árában adtad.

De mivel látom hogy a dolog morális részét nem igazán érted, ezért legyen neked elég annyi, hogy azért tilos mert a törvény tiltja. Ezt elvileg mindenki felfogja.

Xezs 2010.12.11. 13:45:40

@''autónepper.'': De nem mondod el hogy tekergetve van te pedig tudod! Ezt értsd már meg. Feljelenthet mert szándékosan félrevezeted meg biztos van még egy sor törvény erre amit ha nem haragszol most nem keresek ki. Majd a bíró kikeresi neked ha előtte állsz.

''autónepper.'' 2010.12.11. 13:48:09

@Xezs: tudja bizonyítani ? hogy pl én voltam?

Xezs 2010.12.11. 13:50:17

@[mike]: Biztos vagyok benne hogy van igény 200 fölötti kocsira - ha árában adják. És a hangsúly itt az ÁRÁBAN szón van. Persze ez a kereskedőknek nem tetszik mert azon nincs akkora haszon. Viszont akkor meg ne forgalmazzon 200 fölötti autót, ha derogál neki az a "kevéske" haszon. Akkor legyenek csak és kizárólag 200 alattiak, de azok tényleg 200 alatt legyenek, ne csak tekergetve legyenek. Ha jól tudom egy nepper eldöntheti hogy milyen autókat vesz be, hát vegyen be csak olyat amiről tudja hogy el is lehet adni, nem mindenféle ócskavasat amiről utána még a festéket is le kell hazudni.

Persze mindig meg lehet magyarázni hogy miért vagyok jogosan szarházi de ettől még a szarháziság az szarháziság marad.

Xezs 2010.12.11. 13:51:43

@''autónepper.'': Majd az eljárás kideríti. Lehet hogy az is elég hogy tudsz róla és nem szólsz. Mondom: nem fogok törvényeket bogarászni, majd élesben kibogarásszák neked.

[mike] 2010.12.11. 14:05:42

@Xezs: Egyszerűen ilyen a hazai piac. Így alakultak az igények az évek során, hogy 10-15 éves autókat el lehet adni 200ezer kilométerrel. Az vevők igényei határozzák meg a kínálatot és nem fordítva. Ez egy trend lett, hogy ilyen hülyék lettünk. Egyetlen oka a pénzhiány, mert itthon nem szeretik a munkát pénzzel jutalmazni.... Nyissál egy üzletet csak valós km-rel árult kocsikkal. Szerinted az fog elterjedni rólad, hogy milyen becsületes vagy? Szerintem inkább az, hogy oda ne menjetek srácok, mert csupa lehasznált hulladékot árulnak. Felhoztad az árat... de ezt is a vevő határozza meg, hogy mit-mennyiért vesz meg. Ha megveszi a 10 éves autót, akkor tessék, ott van, be lehet menni a kereskedésbe. És nem kötelező megvenni, ahogy nepper is írja. Ki a franc kényszeríti őt? Pár éves autókat a vételár feléért sem lehet eladni.... szerinted miért? Úgy amortizálódik egy autó, mint egy retkes munkáscipő.

Xezs 2010.12.11. 14:54:40

@[mike]: "Úgy amortizálódik egy autó, mint egy retkes munkáscipő."

És persze erről is a vevők tehetnek gondolom.

Ha nem tetszik egy neppernek hogy a használtautó kevesebbet ér mint az új, akkor rajta, forgalmazzon újakat.

Az a baj hogy itt mindenki pillanatok alatt akar húdegazdag lenni aztán ott húzza le a másikat, ahol tudja. Ez a gusztustalan, és ez független a tekergetéstől, ez az élet minden területén hányingerkeltő.

A vállalkozások legalább fele csak a lehúzásról és a papírhamisításról szól.

Érdekes pl. hogy a válság hatására az építőipari vállalkozóknak kb. a fele kihullott. Észrevettük? Lófaszt. Hiányoznak a piacról? Lófaszt.

Állítom hogy azt se vennénk észre, ha az autónepperek fele kihullna (remélhetőleg pont a tolvaj cigány fele).

Itt kínálati szempontból mindenből több van, mint kellene, aztán meg sírnak a vállalkozók hogy nem élnek meg. Jó példa még a taxisoké. Sírnak hogy jaj egyre olcsóbb a viteldíj de azt nem bírják felfogni hogy ez a túlkínálat miatt van.

D4D 2010.12.11. 15:12:46

@''autónepper.'':
2200 EFt-al indultam autót venni.

Ebből 100 EFt maga a beszerzés (telefon mikor hivogatod őket, üzemanyag mikor elmész megnézni, aki velem jött pl Edelénybe megnézni egyet, annak egy ebédmeghívás stb)
100 EFt átírás, eredet stb illeték

Mivel tudtam milyet akartam venni, ezért már azt is tudtam, hogy vásárlás után:
Szíjcsere, olajcsere, szűrőcsere. Ez ha jól emlékszem, akkor 100 EFt (vezérlés is).
200 EFt általános javításokra, ami kissebb hibák esetleg vannak. Ezt megúsztam pl 145 EFt-ból.
100 EFt egyéb javításokra illetve kiadásokra (Gumis, hólánc, illatosító, hótálca, szélvédőre napfényvédő, biztosítás első díj)

1,7-re hirdette, simán belement, hogy az ÁLTALAM kiválasztott szakszervízben átnézessük, egy kérése volt, hogy ne napközben, hanem reggel lehetőleg. Azt kifizettem, addigra már tudtam a rendszámot, 3 biztosítónál lepörgettettem, volt-e rá kárkifizetés, rendőrségen megnézettem, ezeknek az ismerősöknek mind egy üveg jobb minőségű pia (4-5 ezer/üveg).

Eljött, megnézték, kifizettem (a szervízt), majd lealkudtam 1,5-re. Végülis ezt az árat a szervízes gyerekek is reálisnak mondták.
Az eladó elégedett volt, mert relatív rövid idő alatt elment a kocs tőle, én jó boltot csináltam, mert jó autót vettem.

Abban egyetértek, hogy vannak olyan barmok, akiknek van 1 milla pénzük, akkor vesznek egy romot 1 milláért, majd jön hogy adjak kölcsön, mert átírás-eredet stb 123ezer. Normális? Nem!

D4D 2010.12.11. 15:16:08

@[mike]: A 200kkm-el annyiban van igazad, hogy tőlem veszel egy kocsit, amiben van 300kkm, az jobb állapotban van, mint a szomszédé, amiben csak 80 kkm van.

Ergo a mai mnagyar autós nem szervízeli az autót, ezért igyekszik sok ember keveset futottat venni, majd ugyanúgy nem szervízeli.

D4D 2010.12.11. 15:16:48

@[mike]:
Mondjuk háznál az tud jól autót venni, aki egy kicsit nyomoz, és jó emberismerő.

D4D 2010.12.11. 15:20:07

@Xezs: "Állítom hogy azt se vennénk észre, ha az autónepperek fele kihullna (remélhetőleg pont a tolvaj cigány fele)."

Észrevetted hogy kihullottak? Nem. Sokan elhullottak.

[mike] 2010.12.11. 16:10:07

@D4D: Neked aranyból van az az avensis, komolyan :D Szíj, olaj, szűrő 100ezerért? Na ne viccelj már... És legközelebb ne a gundelba vidd tápolni a szerelődet. Két sörnek lehet, jobban örült volna :D Egyébként igazad van és ezekhez még hozzájöhet a váratlan kiadás, ami egy használt verdánál sanszos.

A szervizre visszatérve csak arról tudok nyilatkozni, amit ismerősök körében látok, meg hallok. Többnyire azok szarják le, akik menetrend szerint 4-5évente leváltják a kocsijukat. Ők vannak úgy vele, hogy jövőre úgy is eladom, aztán nem költök rá egy forintot se. Más a helyzet azzal, aki addig kíván használni egy autót, amíg ki nem esik alóla, ott ez nem érdek.

D4D 2010.12.11. 16:21:56

@[mike]:
Vezérműszíj
Feszítőpatron
Görgők
Ékszíj
Hosszbordásszíj
Motorolaj 6,4 liter
Váltóolaj 4 valamennyi liter
Szervóolaj
Hűtőfolyadék
Fékbetét
Kézifékbovden mindkét oldalt

Ez volt nagyjából száz. Nézz utána, rájössz, hogy kiskeráron több!

Xezs 2010.12.11. 16:57:53

@D4D: Tőled öröm és boldogság lenne autót vásárolni :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:25:38

@''autónepper.'': Már írtam többször, de neked külön leírom még egyszer: tt, hogy ha megveszed mondjuk óra szerint 70 ezer km-rel, ami valójában 110, utána boldogan azt hiszed, hogy még van mondjuk 50 ezred a vezérléscseréhez, de 15 ezer után elszakad. Elképzelhető, hogy ez a vevőnek rossz?

Hurri Kán 2010.12.11. 20:31:43

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Az óratekergetést én is undorítónak tartom, ez egy dolog.
A másik az hogy minden használtautó-vásárlásról szóló tanácsadás azzal kezdődik, hogy mindegy mit mond az eladó, olaj-szűrők és vezérműszíj cseréjével kezdjünk!

Persze aki eddig úgy vett kocsit hogy O% önerővel az átírást meg a Provident fizette ott mit vársz?

Szóval a vevők kb. 90%-a is fillérbaszó és/vagy birka.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:41:44

@gyvy: "Szóval a vevők kb. 90%-a is fillérbaszó és/vagy birka."

Ez igaz, de ettől még nem kellene átbaszni őket.

Hurri Kán 2010.12.11. 20:43:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Az átbaszás gusztustalan dolog de saját hülyeségétől ha akarsz se tudsz mindenkit megvédeni

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:56:17

@gyvy: Ez igaz, de ha pl. valaki az üzletben nem számolja meg a visszajárót, az megérdemli, hogy rosszul adjanak neki vissza?

Hurri Kán 2010.12.11. 21:03:46

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem érdemli meg. Tévedhet a pénztáros is (és most nem feltételezek rosszindulatot), egyébként meg ott a felirat: pénztártól való távozás után...

Mindenkinek joga van hülyének lenni, csak ha elemi szinten se képes gondolkodni, akkor ne egyből másba keresse a hibát.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 21:09:49

@gyvy: "(és most nem feltételezek rosszindulatot)"

Viszont a nepper nem valószínű, hogy tiszta jóindulatból tekerte vissza az órát.
Attól, hogy valaki hülye, még nem kellene átbaszni.

Hurri Kán 2010.12.11. 21:12:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
A nepper nem jóindulatú, az biztos.

Szerintem kb. ugyanarra gondolunk csak kicsit elbeszélünk egymás mellett.

Persze hogy nem szép senkit átbaszni, de az emberek kb. 80%-a semmit nem tesz meg az ellen hogy ne basszák át.

Kis ember 2010.12.11. 21:37:14

@''autónepper.'':

Jól értem, hogy hazudsz az embereknek és te ebben nem találsz semmi kivetnivalót?

Ezzel alátámasztottad azt a véleményemet, hogy az autónepperek a második leggerinctelenebb emberek holtversenyben az ingatlan- és a biztosítási ügynökökkel.
Az első helyezettek természetesen a politikusok.

Kis ember 2010.12.11. 22:05:13

@gyvy:

Dehogynem. Dolgozik, fenntartja a rendszert, amelyik törvényeket hoz a gazemberek ellen.

A rendszer nem tesz meg semmit, hogy át ne basszák az embereket. Ha itthon is letöltendő járna az óra visszatekeréséért és működne az államunk, akkor az ilyen autónepper-féléket, akik nyíltan az interneten beismerik, hogy tkp. ebből élnek, már holnap felkeresné két egyenruhás jókötésű ember, meg egy bőrkabátos aktakukac és egy 30-as lánccal lezárnák az üzletét a további vizsgálatok befejeztéig.

ügyfélszolgálatos 2010.12.11. 23:16:39

@csrt: nekem 270 és szépen fut így is. Én nyertem.

''autónepper.'' 2010.12.12. 11:58:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...: elképzelhető hogy ha meg veszük azt a kibaszott kocsit akkor elvigyük vezérléscserére? mert mondjuk én úgy szoktam ....

D4D 2010.12.12. 12:16:10

@''autónepper.'':
Akinek esze van, úgy szokta. Miért? Mert tekergetik a nepperek az órát.

MaCS_70 2010.12.12. 17:56:10

@''autónepper.'':

Na, ez a lényeg!
Nem az számít, hogy bűncselekményt követek el (és nem mellesleg másnak kárt okozok), hanem az, hogy ez nem bizonyítható rám!
Na, kiknek az észjárása ez?

Arról pedig, hogy mennyire az autóvásárlók "igényei" szerint alakul ez így, álljon itt egy hasonlat:
Egy kedves bűnbanda végigrabolt egy teljes nyaralósort egy üdülőterületen. Érdekes módon ügy is lett belőle, még valamilyen tévéműsorban is szó esett róla. Erre valami társadalmi képviselőjük előadta, hogy ez nem is olyan nagy bűn, mivel a háztulajdonosok voltaképpen felkínálták nyaralókat kirablásra. Hosszú hetekre, hónapokra üresen hagyták őket úgy, hogy ki sem ürítették, holott tudniuk kellett volna, hogy azt a pár vacak rácsot, lakatot lefűrészelni nem nagy ügy. Ezzel pedig ők is részesei lettek a bűncselekményeknek (szigoróan sziciológiai alapon!), hiszen mintegy kínálatot teremtettek, így szegény betörőknek már nem is nagyon volt más választásuk, mint egy kicsit meginogva engedni a szemét módon gerjesztett kísértésnek.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2010.12.12. 17:59:51

@''autónepper.'':

Ez már a közvetett károkozás kategóriája. Ha bízni lehetne a km-óraállásokban, nem kellene mindenkinek kicserélnie a 10e km-t futott vezérműszíjat. Így a visszatekergetéssel indirekte minden autóvásárlót megkárosítotok. (Az egész rendszer megbízhatóságát nulláztátok le.)

Az meg persze más kérdés, hogy ezzel a szerelők, az alkatrészkereskedők és végső soron a kölségvetés jól jár, nő a GDP.

Üdv: MaCS

Xezs 2010.12.12. 20:59:03

@MaCS_70: Erről egy olyan szitu rémlett fel lelki szemeim előtt, mikor valami jóéletű bemegy egy emeletes házba, végignyomkodja a bejárati ajtók kilincseit, aztán valaki ezt meglátva lebasz neki egy irdatlan nagy fülest erre a jóéletű meg értetlenül visszakérdez hogy "de hát miért".

Gyarló Hintaló 2010.12.14. 19:00:37

Belgiumban nem fogják visszatekerni, de ahogy elhozzák Magyarországra használtautóként itt igen :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása