Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rendre utasítom a szabálytalankodókat

2010.12.12. 15:26 :: SilentSound

Az egész heti hajtás és a múlt éjjeli blogbuli eredményeképpen sikerült utazás nélkül is időeltolódási tüneteket generálnom magamnak. De ami késik, nem múlik, Zoli önkéntes rendőrködős posztja is megérkezett így vasárnap délutánra, alkossatok véleményt (ejj, ezt a lehet szitkozódni dolgot de szépen fogalmaztam meg)!

A ma reggeli bejegyzés az óriást padlóra küldő 160-as csajról elég érdekes, de még ha városi legenda is, bizony elég szórakoztató. Van egy hasonló sztorim, ami tulajdonképpen kettő. Lényege hogy pár éve rendre utasítom a szabálytalankodókat ha van erre lehetőségem és nem veszélyeztetek vele senkit.

Kb 3 éves az eset, a frissen vásárolt Seatommal - a rend kedvéért csak annyit hogy nem új kocsit vettem hanem egy akkor 11 éves használtat, erre futotta- Budáról hajtok fel az Árpád-hídra a Vörösvári út felől érkezvén egy szép hétvégi napon. A Szentendrei útról, a felüljáróról általában nagy sebességgel érkeznek a kocsik a hídra.

Nos itt is ez volt, a felhajtó és a felüljáró találkozásánál záróvonal, ahogy odaérek egy sötétkék Focus a felüljáróról érkezve kivág jobbra át a záróvonalon az előtte haladó kocsi mögül, kocsim orra kb a tankajtója magasságában van.

Ütközést elkerülendő én satufék, kormány elránt, közben tükörbe is félszemmel belekukkantok, korlát mellé 2 centire vagyok kénytelen bevágódni. Focus nagy gázzal elhúz Pest felé, még látom hogy belekukkant a tükörbe, tehát látta mit csinál! Nyomtam egy dudát, vissza kettő, padlógáz és irány a Focus után.

Látom hogy cikkcakkban halad a kocsik között (nem volt túl nagy forgalom, de magyar szokás hogy tök üres úton is képesek vagyunk 50-el haladni a belső sávban), nyomja vagy 90-100 között, persze ahogy lenni szokott a Váci útnál a lámpa piros, ott szerencsésen beállt egy autó mögé a jobb szélső sávba.

Én mögé értem, kézifék betép, kiugrok a kocsiból (személyleírásom: 180 magas, szó szerint eü. okból kifolyólag kopasz és rocker lévén bőrdzseki-farmer standard ruházat), és meglehetősen csúnya arckifejezéssel elindulok a Focus felé, hogy megkérdezzem azt, mi a f*nak akart felkenni a korlátra?

Ahogy a kocsi mellé érek- még egyszer hangsúlyozom hogy nagyon csúnyán tudok nézni, bár alapvetően nagyon szelíd ember vagyok- a Focusból egy öltönyös nyálfejű kb 22 éves majom pislog rám riadtan, és ahogy nyúlok a kilincs felé hogy kinyissam az ajtót és leüvöltsem a fejét, ijedten dug egy egyest és padlógázzal jobbra a Váci út felé kilő.

A hiba ott volt hogy ott van egy járdasziget, így a Focus csattog ahogy áthajt rajta és ott marad róla pár cucc jellemzően műanyag alkatrészek :-).

Elégedetten visszaszállok a kocsimba, ez is letudva. Bár nem úgy sikerült ahogy akartam, de hát ez van. Na egy hét múlva ugyanott kottára ugyanez történik, én jövök fel a Vörösvári felől, a felüljáróról érkezvén ismét egy sötét Focus jön nagy tempóval és elém vág, át a záróvonalon. Ismét satufék, kormányba belenyúl, korlát mellé megint beállok, hogy legyen helye a tahónak.

Focus nagy gázzal elhúz, azt nem látom hogy a tükörbe belenézett e mert körbe van sötétítve minden ablaka plusz a hátsó lámpák is. Most már felszívom magam rendesen, és utána eredek. Műsor majdnem ugyanaz, pesti oldalon a piros lámpánál mögötte sikerül megállnom. Ruházat és külső nem változott az eltelt egy hétben, csak az ábrázatom, sokkal csúnyábban nézek.

Kipattanok a kocsiból és oda megyek a Focushoz. Ablak letekerve, rátámaszkodok a kocsi tetejére és benézek: egy k*va nagy bicepsz néz velem farkasszemet, persze tele börtöntetkókkal. A bicepsz tulaja egy izompólós, nagyon rossz arcú kopasz csávó, persze nagydarab, és csodálkozva néz rám. Jobb egyben hasonló adottságú tag feszít.

Egy pillanatra megáll bennem az ütő, majd csak annyit tudok kinyögni: - Bocs, legközelebb jobban vigyázok! Kocsimba visszaülök, következő lámpánál már harsányan nyerítek a sztorin, de gondolom a két rossz arcú is. :-)

És egy újabb most vasárnapról:

Valahogy az Árpád híd nekem mumus lehet. November utolsó vasárnapján haladok Buda felé a középső sávban, a megengedett 70-es tempóval. Előttem a külsőben egy rendőrautó halad elég lassan, mögöttem egy sötét A Vectra jön, kellő követési távolságot hagyva.

Jön az átok lámpa még a pesti oldalon a Népfürdő utcánál (bocs ha nem ez a jó meghatározása, de én csak egy egyszerű vidéki gyerek vagyok), előtte 50-es tábla. Rendőrautót már lehagytam, tempót motorfékkel 50 környékére redukálom, majd lámpa sárgára vált. Van még bőven helyem, tükörben látom ugyan hogy a Vectra már viszonylag közel van, de nincs kedvem átsuhanni a piroson, így fékezek egy közepes erősségűt.

Mögöttem a Vectrás nem erre számíthatott, és nem kis késéssel ráfékez. Lazán megállok, Vectra épp hogy kikerül, elkapja a kormányt és a belső sávban mellettem áll meg. Rendőrautó mellém áll, ablak kölcsönösen leteker és kezdődik az oktatás:

Rendőr: Azért átmehetett volna még!

Én: Nem szoktam! (előző nap reggel a Lurdynál átmentem, na ott a rendőr lemeszelt és némi alku után 5000 jó magyar forinttal lett könnyebb a zsebem, ennyi kp volt nálam)- Amúgy tényleg nem szoktam átmenni a sötétsárgán és a világos piroson sem + a közlekedési kultúrát német nyelvterületen szedtem magamra, ott ez abszolut nem szokás.

Rendőr: Elég balesetveszélyes szituáció volt, nem tettem volna be a kezem a két kocsi közé!

Én csak mosolygok, most erre mi a f*-t mondjak? Igaza is van meg nem is, a f*sz Vectrás meg tartsa be a szabályokat, nem kell rámászni az előtte haladóra, plusz illik ismerni jobban a középső pedált és annak használatát is. Pár másodperc kölcsönös egymásra bámulás + mosolygás után csak annyit mondtam a rendőrnek: legyen szives kapcsolja fel a világítást! - mivel mindenki fényszóróval közlekedett a borult időjárás miatt, csak a rendőrünk nem. Aztán lámpa zöld, mindenki gázt ad és irány tovább. 

110 komment

Címkék: közlekedés autó hülye rendőr sztereotípia büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2010.12.12. 16:36:35

Posztolót lehet már?

"Budáról hajtok fel az Árpád-hídra a Vörösvári út felől érkezvén egy szép hétvégi napon. A Szentendrei útról, a felüljáróról általában nagy sebességgel érkeznek a kocsik a hídra."
- A barmok meg lelassítanak, akik a Vörösvári felől mennek fel, volt olyan, hogy 30 alá. Miért bazmeg? mindenki halad tovább a sávjában! Amikor ilyen lassítós majom van előttem, én is meg szoktam neki tanítani, hogy a 70 az 70.

A második sztori fotosopp.

[mike] 2010.12.12. 16:38:33

"Én mögé értem, kézifék betép, kiugrok a kocsiból (személyleírásom: 180 magas, szó szerint eü. okból kifolyólag kopasz és rocker lévén bőrdzseki-farmer standard ruházat), és meglehetősen csúnya arckifejezéssel elindulok a Focus felé, hogy megkérdezzem azt, mi a f*nak akart felkenni a korlátra?"

Ha-ha-ha :D:D
Fárasztó volt ez így vasárnap délután... Amúgy sajnálom, hogy a második vetítésnél nem törték be a posztoló fejét.... Az lett volna az utolsó piros lámpás kiszállása a kocsiból :D

D4D 2010.12.12. 16:39:45

@amatőr:
Szerintem a posztoló a sávok találkozásánál lelassított 30-ra, és ezt a kreténséget nem bírta a mögötte jövő.

D4D 2010.12.12. 16:40:42

@A d r y: Engem már 120-nál is.

P75 2010.12.12. 16:54:30

" - Bocs, legközelebb jobban vigyázok!" Ez nagyon jó :-))
Árpád-hídra a Vörösvári útról felhajtva viszont a belső sávba érkezel, tehát a fókusz balra vághatott ki, nem jobbra.
@KuKori: :-DDD Azért a mostani posztban minden alkalommal a posztolónak volt igaza, a Te sztoridban pedig nem pont annak, aki utánatok eredt :-)

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.12. 17:11:30

Kötelező világítást a gyalogosokra!!!!!!!

Azt még nem tudjuk,hogy a posztolónak eü. okokból milyen kocsija van,mert lehet nem véletleneke ezek a szituációk,hamár leírtátok,hogy a belsőbe csapódik először.

Tornado86 2010.12.12. 17:27:50

Zoli, a divatrocker :P Azt hiszem ez így össze is foglalta a véleményemet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.12. 17:28:35

Szeretem a posztolóhoz hasonló keménylegényeket. Gondolom a feleségét is veri, mert ő is gyengébb nála. Phasz.

Don Blasius 2010.12.12. 17:32:01

@amatőr:
Ha még nagyon szőrözni akarok, tankajtót ír. Focusnak az jobb oldalt van. Tehát fotóbót az egész. :)

Take-it-Easy 2010.12.12. 17:44:19

@KuKori: hááááá, ez nagyon kemény sztoriiiiiii!!! :DDDD

Amúgy meg posztíró szerintem járjon másik hídon... ez tényleg nem jön be neki.

jelentéktelen alak 2010.12.12. 17:45:09

Sosem értettem, hogy miért jó másokkal foglalkozni. Miért nem törődik mindenki a maga dolgával?

nyuszigonosz 2010.12.12. 17:51:35

@jelentéktelen alak:
Egyetértek Veled.
Sajnos sok az olyan senki aki Valakinek hiszi magát...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.12. 17:52:15

Posztnak semmi értelme... Persze, ha a postoló a nála erősebbnek is be merne szólni, akkor talán lenne...

A rendőr meg menjen az anyjába, ha apostoló átcsúszik, akkor megvágta volna? Tudja, hogy kurva drága átmenni már a sárgán is...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.12. 17:54:52

@KuKori: Ilyenkor azt nem értem, hogy ha olyan kurvára ráérnek az emberk kiszállogatni, büntifékezni, megfordulni, utánamenni... akkor vajon tényleg sietnek-e? :D

Ez főleg a büntifékezgető gyorshajtókra igaz.

"streetfighter" 2010.12.12. 17:58:29

Én nem szoktam mások után nyomulni, ha valaki neccesbben vált sávot elöttem.
Nem sok értelmét látom.
Nekem már többször kiugrottak a kocsiból közlekedési konfliktus után, de mivel figyelem őket, ahogy kiszáll én is azonnal ki szoktam szállni. Eddig még nem volt bunyó, :)

misitcom 2010.12.12. 18:44:00

Itt csak a posztoló lehet a hibás!
Aki ilyen hosszú posztot ír ,az tuti magyarázkodik valamiért.
Na majd ha a gyerekek beveri a szunyát ,lesz egy kis nyugi végig olvasom.

izémizé 2010.12.12. 19:26:26

Az eseteknek több tanulsága is van, de előre is bocsánatot kérek az elvonatkoztatott stílusért, akiknek kell azok értik.
Tehát:

- Itt is a Rolex volt a fókuszban, csak a Rolex itt a Focusban volt.
- Mindkét Focus tulajdonosa Daewoora vágyott és emiatt frusztráltak voltak.
- Mindkét Focus szürke Opel volt, csak a posztoló színvak és nem ismeri a márkákat.

izémizé 2010.12.12. 19:38:04

Mondanom sem kell, az OPEL (!) Vectrás esetben a rendőrök vélhetően kombi Ford Focusban ültek.
Ez aztán összeesküvés! Most megyek és felhúzom a hamis Rolexem.

dr. _mmm_ 2010.12.12. 20:28:46

Vagánygyerek.. száguldozik az árpád hídon, majd ha emberére akad, fülét farkát behúzva elsomfordál...

És ha ez is egy 50kg-os ember lett volna akkor levered?? te paraszt...

''autónepper.'' 2010.12.12. 20:40:22

milyen ember lehet akinek egy hét múlva is ugyan az a ruhája.... én még kabátot is váltok minden nap.... úristen :D:D:D igen sok pénze lehet a posztolónak :D na kiváncsi lettem volna hogy mondjuk az én kocsimhoz is oda sétált volna? vagy csak fucusokra vadászik?

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.12. 20:44:11

@gyvy: Könnyen lehet. Csak nehogy a Nagy Feró a mentoráltjaival együtt leverje róla,és visszahozza a régi szép időket.

vagy csak szimpla kalapos Suzukis,akinek van egy 1,3-as Idegese,és azzal veri a mezőnyt,mert a többi le se szarja???

''autónepper.'' 2010.12.12. 20:47:56

@Rock me Amadeus: 5 ezer ft van nála ... gazdag ember lehet:D:D:D

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.12. 20:48:22

@''autónepper.'': Ő már csak egy kiöregedett vesztes,ahogy leírta,azt hiszi,hogy 1980 van,és rock korszak,és azt hiszi,ő a Hungária együttes frontembere,és ő fut az emberek után,hogy adhasson autógrammot.

''autónepper.'' 2010.12.12. 20:50:28

@(---Flúgos Buszos---): :D:D:D:D:D:D:d:D:D:D az biztos... és x factorba akar szerepelni... nálam rosszabb napokon is van 30-35ezer ft:D else tudnék menni otthonról hogy csak 5 ezer ft-om van

Reggie 2010.12.12. 20:55:33

@''autónepper.'': Rendornek en se vallanam be, hogy tobb van. Viszont a keleti hatarvideken 5k akar 4 rendor megkenesere is eleg lehet.

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.12. 20:56:11

@''autónepper.'': Lehet,mert azóta frusztrált,amióta elkezdődött Szeptember óta.

Pénz az egy másik dolog,az ő szintjén már csak a kannás bor számít.

De ha az ő szemszögéből nézzük,akkor sok az 5 000 Ft.,mert 1980 körül rohadt sokat ért.

''autónepper.'' 2010.12.12. 21:03:15

@(---Flúgos Buszos---): jah hogy teljesen ott ragadt?:D:D:D 1980ba?:D:D:D:D vagy lehet annyi pénze maradt a hitelre vásárolt seatból:DDDDD

@Reggie: itt nálunk 5ezerért a rendőr még a kocsimat is lemossa:DDD

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.12. 21:08:32

@''autónepper.'': Dehogy is,azt úgy vette,hogy az Ezeröccsijét a Peugeot Gablini beszámította,és a góré használtkocsi piacán vehette meg a Seatot,amit már nem vett meg senki 11 évesen,mert már ki volt vémhedve.

Lehet már OT-s rendszáma van a verdának.

''autónepper.'' 2010.12.12. 21:39:39

@KuKori: rolad el is tudom hinni :DDDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.12. 21:41:34

@''autónepper.'': Pedig tényleg nem direkt volt, csak nem tudom, reflex :) Nem szeretem ha kívülről rángatják a kilincset :DDD

''autónepper.'' 2010.12.12. 21:44:29

@KuKori: :D:D:D:D:D:D:D meik kocsidal voltál?:D:D:D:d elképzelem hogy a kopasz riat fejeddel le kungfuzod a gyereket:DDDDDDDDDDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.12. 21:49:52

@''autónepper.'': Akkor még volt hajam és SZUZUKI gépkocsival voltunk, háromajtós, három hengeressel :D

anamaya 2010.12.12. 21:51:05

Eccerűen nem megy a kicsi fejembe, hogy ő most mire is büszke? Hogy csúnyán tud nézni? Vagy, hogy annyira unalmas az élete, hogy mások zrikálásával, rosszabb esetben fenyegetésével akarja feldobni? Vajon mit szól majd, ha őt is rendre tanítják? Mert előbb-utóbb belefut egy pofonba...

''autónepper.'' 2010.12.12. 22:02:55

@KuKori: VÉGRE AKKOR MONDHATOM HOGY A SUZUKIS VOLT A HIBÁS:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ma majdnem vettem egy 3hengeres suzukit csak a tulaj kevesellte a pénzt amit akartam adni érte:D:D:D:D

D4D 2010.12.12. 22:06:33

@''autónepper.'':
Mit akartál adni érte? Három inggombot?

''autónepper.'' 2010.12.12. 22:10:28

@D4D: nem... 98as volt hibátlan volt... de nem 180nál többet nem adtam volna érte neki ez meg nem tetszett:DDDDd pedig azt mondta szüksége van a pénzre:S:D

indapass90210 2010.12.12. 22:31:52

"előző nap reggel a Lurdynál átmentem, na ott a rendőr lemeszelt és némi alku után 5000 jó magyar forinttal lett könnyebb a zsebem, ennyi kp volt nálam)-"

Hehehe, megkeni a rendőrt a buzi, és még itt okoskodik a szabályok betartásáról :D

Hüje a posztoló!

gergoke 2010.12.12. 22:45:24

OMG! Ki írta ezeket? Münchausen Zoltán?!? :D

tundrazuzmo (törölt) 2010.12.12. 23:06:02

A posztoló egy papírtigris. Nem nyuszi megoldás:
- Börtöntetkós fókuszból két csávó kiszed, aszfaltra elterít. Fókusz felgyújt, út közepén otthagy.
- Rendőrkocsi, ugatós rendőrök. Rendőr kiszed, aszfaltra elterít. Rendőrkocsi felgyújt, Dunába belök.
- Kocsmáros nem hozza ki az italt elég gyorsan. Pult mögül kiszed, padlóra elterít. Kocsma felgyújt...

Bruhahaha 2010.12.12. 23:23:51

Tisztelt Ügyészség!

Itt egy önfeljelentő. Kéretik hivatalból eljárni a rendőr és az autós ellen. Amennyiben nem teszik meg, úgy Önök is bűncselekményt követnek el...

Üdv:
Bruhaha

Zsola777 2010.12.12. 23:32:48

Ritkán mondok ilyet, de kedves posztoló, hülye vagy!

1. A szabálytalankodónak nem eredünk a nyomába (kivéve, ha kárt okozott anyagiakban, egészségben, életben). A KRESZ is írja, bizony.
2. ..nem is tanítjuk móresre, erre vannak megfelelő eszközök. Az önbíráskodás nem jó dolog.
3. Ha mégis, akkor azt mindenkivel ugyanúgy tesszük, a 22 éves nyikhajjal ugyanúgy, mint a börtöntetkós köcsöggel. Ez alapján a posztoló beszari kis... izé. Illetve csak elvtelen.
4. A bírságot soha nem kpben fizetjük, nem sunnyogunk. "Az vesse rá az első követ..." Aki szabálytalankodik, az ne oktasson ki másokat. Jó, a fényszóró kivétel, de az nem ad felmentést.

Üdv, a sötétített autós ;>

Zsola777 2010.12.12. 23:42:48

@Zsola777: Ja, és a ...ha nem veszélyeztetek senkit egy rossz önigazoló duma, mivel a másik fél egyszerűen kiszámíthatatlan. Egy veszélyhelyzet kialakulásához két hülye kell (két kisebb hibás helyzetértékelés v. cselekedet), az egyiket így a posztoló máris megteremti. Ki tudja, mit tesz a másik? Naugye.

don tunante 2010.12.12. 23:46:23

"... a közlekedési kultúrát német nyelvterületen szedtem magamra ..."
"... kézifék betép, kiugrok a kocsiból ..., hogy megkérdezzem azt, mi a f*nak akart felkenni a korlátra? ..."

ugye senki nem érez itt ellentmondást...

indapass90210 2010.12.12. 23:56:21

szerintem fotosop, és rencámot a biciglire!

CApa (törölt) 2010.12.13. 00:08:46

Az persze teljesen rendben van, hogy leszorítjuk a másikat, 120-al cikázunk az Árpád-hídon, nem adjuk meg az elsőbbséget, meg a többi disznóság ami az utakon történik, igaz?
Ha valaki számon kéri ezt, netán csak figyelmeztetne mekorra faszok vagytok, az persze egy aljas utolsó szemét, mi köze hozzá? Rendőr sose kéri számon, tehát akkor mindent szabad?

Mivel rendőr nem foglalkozik ilyesmivel, marad az önbíráskodás. Aki most emiatt anyáz, remélem hamarosan megfelelő súlycsoportú önkéntessel kerül szembe, és nem ússza meg verbális számonkéréssel...

A posztban említett események elkerülésére meg javasolnám a figyelmes, szabályos közlekedést - akkor reklamáljatok, ha minden szabályosságotok ellenére pszichopatába futtok.

Reggie 2010.12.13. 00:09:08

@don tunante: Dehogy. Csak amig a nemeteknel a kulturat gyakorolja addig az utobbirol abrandozik. Ha itt van MO-n, akkor pont forditva van minden:)

CApa (törölt) 2010.12.13. 00:22:21

@Zsola777:
1. A KRESZ nem foglalkozik ilyesmivel.
2. Kiváncsi lennék arra a megfelelő eszközre, amit önbíráskodás helyett alkalmaznál móresre tanítás céljából.
3. Mivel többnyire nincs fegyvered, ehhez az kellene, hogy te legyél Rambo. Mivel többnyire ez sem áll, ezért nagyobb/erősebb delikvenssel szemben nem lenne esélyed - ez nem beszariság kérdése, a büntetés biztosítéka mindig az erőfölény. Az államié is. Ezért ugrik 6 rendőr egy bűnözőre ahelyett hogy párbajra szólítanák fel.
4. A bírságot ebben az országban (is) többnyire kápében fizeted, zsebbe - téged még sosem büntettek meg, akár ok nélkül?

herodes · http://www.gamblers.hu 2010.12.13. 00:37:55

Ha ilyen komoly affinitást érzel magadban ahhoz, hogy önjelölt niklaudákakal fogócskázz a városi forgalomban, aztán meg jól móresre tanítsd őket népnevelő jelleggel, azt tudom javasolni, hogy végezd el a rendészeti szakközepet, és szerelj fel közlekedési rendőrnek.
De amíg úrvezetői minőségedben teszel ilyet, semmivel sem vagy különb annál, mint akit móresre akarsz tanítani. Sőt, továbbmegyek: még csak kevésbé veszélyes sem vagy a közlekedés többi résztvevőjére, mint a rosszcsontok.
Nyílt utcán, az út közepén egy piros lámpánál face2face konfliktust kezdeményezel egy számodra teljesen ismeretlen emberrel (emberekkel), akiről fogalmad nincs, mi oka van arra, amit tett.
Mi van, ha odamész, feltéped a balelsőt, majd meglepődve látod, hogy a hátsó űlésen egy vajúdó kismama üvölt kibaszott nagy magzatvíztócsával a segge alatt? Vagy a börtöntetkós kopasz kiszáll, és simán agyonüt? Soroljam még? A millió lehetőség közül melyek azok, amiknél a kívánt eredményt elérheted? Egyáltalán, amikor ilyet csinálsz, mi a kívánt eredmény? (az önérzeted kielégítésén kívül) Gondolkoztál már ezeken?

CApa (törölt) 2010.12.13. 01:38:05

@herodes: "a hátsó űlésen egy vajúdó kismama üvölt kibaszott nagy magzatvíztócsával a segge alatt?"
Ez marhaság. Akkor nem áll meg se a pirosnál, se a stop táblánál.

Nem rosszcsontnak nevezném az olyat, aki miatt csak azért nem halsz meg, mert szerencséd van és/vagy elég ügyes voltál a baleset elkerüléséhez.

Ha az állam nem tud/akar a szabályos többség védelmére kelni, akkor mégis mi a teendő? Lapuljon mindenki mint szar a fűben? Mondjuk ezt tanítja mostanában a Nagy Testvér...

Zsola777 2010.12.13. 01:47:01

@CApa:
1.Nos, a legelső sort idézem: "A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."
Tehát foglalkozik vele, az utánaeredek másnak, hogy megleckéztessem, az pont nem előzékenység és türelem. Ha még emlékszel arra, hogy az elméleti vizsgán volt kérdés arról, hogy mit teszel, ha más szabálytalankodik. Ja, ha nem vetted a jogsit, ezt nem feltételezem. A kötekedés nem a te hibád, hanem az oktatásé, ami gyakran elégtelen.

2. Rendőrség. Furcsán hangzik, meg lehet röhögni, de én hiszek abban, hogy ez a szervezet erre is képes. A rendőrséggel szembeni bizalom vagy bizalmatlanság közvetve a munkájuk minőségét is befolyásolja. Én bízok bennük, azt szeretném, hogy jól végezzék a munkájukat. Hogy ha neked más a tapasztalatod, azt tényleg csak sajnálni tudom. De az alap legyenek ők. A gondolkodás a jövő kulcsa.

3. LOL, én legyek Rambó? Nem kell erősebbnek lenni. Többet ésszel, mint erővel :) A pontban arra utaltam, ha a posztolónak lennének elvei, akkor ugyanúgy beszólna a nyikhajnak, mint az izomagyaknak. De nem teszi, mert felméri az erőfölényeket. Ezzel dől az elmélete, helytelen lesz.
Ha az az alap, hogy a szabálytalankodókat meg kell leckéztetni, egy erőfelmérésből az jön le, hogy azokat, akik nálam gyengébbek. Ha mindenki egyformán hülye, kinek sérülnek a jogai? A gyengébbeknek. Azaz az erősebb jogtalanul tesz szert előnyre. Ez lenne az ideális társadalom célja? Nem. Ezt józan ésszel te is belátod. Ha nem, akkor bizonyára felsőbbrendűbbnek hiszed magad embertársaidnál, ami nagy hiba.

4. Zsebbe? Próbáltak, egyszer, akkor sem sikerült: index.hu/belfold/2010/12/09/kenopenz_a_kalauznak_a_rendornek_az_ugyintezonek/2/#szoveg (az első párbeszéd).
Azóta soha, sehol nem kötözködtek, pedig igazoltattak többször is. Az irodisták kis része próbálkozott csak be, de józan ésszel (ugye, többet ésszel) simán védhető minden. Mivel nekem nincs mitől félnem, rendben vannak a papírjaim, jogkövető vagyok, nem okoskodok, arcoskodok, nem is kötnek belém. Ilyen egyszerű. Mondhatod, hogy még naív vagyok, de a tapasztalatom a rendőrökkel általában jó volt (azon kívül, hogy nem végzik jól a munkájukat, vagy túlreagálják a dolgokat). Nekem nincs félni valóm. Hát neked?

Káposztakukac 2010.12.13. 03:18:26

a beküldő erre még büszke is? idióta.

BKV reszelő 2010.12.13. 06:16:44

@P75: Belsőbe és a középsőbe, ha pontosak akarunk lenni. A szentendrei felől érkezők szoktak a külsőbe érkezni. ...és tényleg meredek, hogy 90 km/h-val suhog két belső, te meg odaérsz 50 km/h-val és csapódnak be eléd, mint a kamikáze. De aki fél, az járjon busszal. :)

na__most__akkor 2010.12.13. 07:09:08

2011.

Huszonegyedik század.

Állítólag az EURÓPAI valamihez tartozunk.

motoszka 2010.12.13. 07:18:14

A képlet egyszerű. 11 éves seaton biztos van mit javíttatni itt-ott. Legközelebb hagyd ott az autót! Ne fékezz és ne rángasd a kormányt! Biztosító majd fizet!

911 Turbo 2010.12.13. 07:37:41

Német nyelvterületről inkább CIKLON B-t szívtál volna magadba .

P75 2010.12.13. 08:42:23

@BKV reszelő: én ezt másképp látom... Aki nem ismeri a záróvonal jelentését, utazzon busszal. Nem megyünk át a záróvonalon! Ez, és ennek a lereagálása nem bátorság kérdése, hanem jogi kérdés.

Sferrari 2010.12.13. 09:09:50

Naponta találkozok ilyen hülyékkel akik mások életét veszélyeztetik ha mindnek utána mennék a fél napom elmenne :D Soha nem értettem ezeket az embereket, attól miért lesz jobb ha fél városon keresztül üldözöd majd leordítod a fejét :D lesz még helyette 600 másik aki bevág eléd...

herodes · http://www.gamblers.hu 2010.12.13. 09:16:59

@CApa: parádés éleslátással sikerült rámutatnod a kommentemben a két legfontosabb momentumra, brávó.
Komolyan azt gondolom, hogy nehéz eldönteni, melyikőtök típusa veszélyesebb a városi forgalomban: a történet negatív főszereplője, aki a záróvonalon cikázik, vagy a posztoló és te általad is kiválóan megszemélyesített archetípus, az önjelölt igazságosztó, akinek még a szar sem elég keserű.

Cecan 2010.12.13. 09:31:50

@Sferrari: Amíg üldözöd te is bevágsz pár ember elé.. Milyen jó is volna egy önfeledt, féktelen fogócskázás...

Sferrari 2010.12.13. 09:40:52

@Cecan: És akik elé te bevágsz ők téged üldöznek az üldözőidet meg az Ő üldözőik :D

Agyalap 2010.12.13. 09:42:53

Büszke lehetsz magadra. Annyira felment a vérnyomásod, hogy utánuk kellett hajtani, meg kiszállni nevelni. Közben te is okozhattál hasonló helyzetet, de az ne érdekeljen.
Ha konzekvens lettél volna meg is mondod a magadét a bőrnyakúaknak, de úgy látom, csak a 22 éves szerencsétlenekkel vagy kemény, esetleg a 30 kilós nőkkel.
Szerencsétlen hülye.

Agyalap 2010.12.13. 09:46:12

@herodes: Az igazságosztás legyen a rendőrség feladata.
Lehet hogy az ombudsman nem örül neki, de tőlem rakhatnak kamerát minden utcasarokra, és a hasonló helyzet után tehessek feljelentést közúti veszélyokozásért.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.13. 09:56:10

Az volt már, hogy
" mivel mindenki fényszóróval közlekedett a borult időjárás miatt, csak a rendőrünk nem."

Rendőr okos volt , te meg kuka
Mindenki tompitottal közlekedett, de te fényszóróztál
Értem, és még a zsrut is felbujtottad volna

A 2 börtöntetkós meg ugyanugy beszart mint te, csak nem volt hova menniük éppen
A megkezdett akciót be kell fejezni
Nyitja a tetkós az ajtót, lába kinn és akkor kell rárugni teljes erőböl, oszt elballagni gyorsan/mondom ezt, a karosszékböl/
:)

''autónepper.'' 2010.12.13. 09:57:57

én csak annyit mondok ha a posztoló azén kocsimhoz nyúlt volna hozzá ... ott helybe pisztoly tartok fejéhez és megnézném hogy mit csinálna... szerintem maga alá hugyozna:DDDDD de lehet hogy nem is vettem volna elő fegyvert csak szimplán jól elverem a pesti csúcsba:D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.13. 09:58:12

@Agyalap:
Azért nézzuk reálisan, mindig az erősebb a gyengébbel szivózik, különben hosszas bunyók lennének az utcákon
Nem mérlegeléssel egybekötött boxmeccs az élet

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.13. 10:00:25

@''autónepper.'':
Höhö, látom te nem találkztál még piros
1200-es Zsigával 16éves nyüzüge kinézetű cigánygyerekkel és a rokonsággal benne
:)

Verify 2010.12.13. 10:01:43

Szerintem ez post kamu. Ilyen i.ióta ember nincs is. Na meg ez a fogalmazás... mint a gimiben.

isti77 2010.12.13. 11:29:55

Ahogy már feljebb más is leírta, ebben a mesében is van egy kis bibi: ha úgy történt, ahogy írtad, akkor te voltál a belső sávban (tavalyig a Vörösvári őt felől csak az az egy sáv ment végig a hídra, a jobb oldali elfogyott), a Szentendrei útról lehetett 2 sávon felmenni, tehát aki onnan jött, az a külső vagy a középső sávba érkezett, így te mindenképpen neki balra lettél volna, így nem a szalagkorlátra, hanem a villamossínre vagy a villamosra kenhetett volna fel. Módosítsuk a sztorit ennek megfelelően, mert a többi része akár stimmelhetett is volna.
A p.csába, gyerekek, nézzétek már át a dolgozatot, mielőtt beadjátok. Ez megint egyes lett, egy hülyeség miatt.

Agyalap 2010.12.13. 13:19:56

@horex: Ha már a realitást nézzük - az milyen, hogy nagy bátran kiugrik bocsánatot kérni? Röhej.
Ezért (sem) ugrálok ki az autóból. Ha már az ellenoldali delikvens elindult, azért csak megfogom a teleszkópos kerékkulcsot ami az ülés mellett fekszik (hátha defektem van). Az ilyenekkel úgysem tudsz értelmesen beszélni. Ha már nekiáll nevelni, csak egyféleképpen lehet meggyőzni: szájon kell vágni. Érdekes módon azt elhiszik, még ha tudod is nincs igazad.

CApa (törölt) 2010.12.13. 13:26:58

@zsola777: ha még sokáig próbálkozol a bizalmi elv alapján közlekedni, rövid életű leszel a Földön.

Ha minden uborkaföldet 220-al védenének - de legalább ezt jogosnak ismernék el -, a svédek se járnának rá úgy a termésre...

Nem árt tudni, hogy ha csak majdnem ölt meg valaki az úton, az a törvény előtt meg se történt, és valójában a majdnem-áldozat az erőszakos fráter. Tartsatok fedélzeti kamerát, az segíthet a bizonyításban. Ha per lenne, hirtelen felindulásból elkövetett miatt pénzbünti vagy felfüggesztett lesz, a renitensnek meg eggyel kevesebb orra... Vagy meg lehet várni törvénytisztelő módon, míg tényleg kinyír egy önjelölt Schumacher.

Kedves autónepper, te ugye valójában békés, kedves, szabályokat tisztelő és betartó autós vagy? Miért is nyúlnának az autódhoz, ha nem adsz rá okot? Netán pénzszállító vagy és rablótámadástól tartasz, azért kell fegyver az utcán?

Alex2000 2010.12.13. 13:31:09

"Bocs, legközelebb jobban vigyázok!" Na pont te vagy az a típus aki igazából csak ront a mostani bunkó világ helyzetén. Kisebb csávókat lemered ordítani, de a nagyobb termetűnél összemegy a f*aszod. Fél munkát végeztél barátom, sőt ezzel a mondattal még rontottál is a helyzeten, mert az ilyeneknek még több önbizalmuk lesz és legközelebb tényleg felkennek a korlátra. Gratulálok!

Alex2000 2010.12.13. 13:31:53

"Bocs, legközelebb jobban vigyázok!" Na pont te vagy az a típus aki igazából csak ront a mostani bunkó világ helyzetén. Kisebb csávókat lemered ordítani, de a nagyobb termetűnél összemegy a f*aszod. Fél munkát végeztél barátom, sőt ezzel a mondattal még rontottál is a helyzeten, mert az ilyeneknek még több önbizalmuk lesz és legközelebb tényleg felkennek a korlátra. Gratulálok!

Alex2000 2010.12.13. 13:32:31

"Bocs, legközelebb jobban vigyázok!" Na pont te vagy az a típus aki igazából csak ront a mostani bunkó világ helyzetén. Kisebb csávókat lemered ordítani, de a nagyobb termetűnél összemegy a f*aszod. Fél munkát végeztél barátom, sőt ezzel a mondattal még rontottál is a helyzeten, mert az ilyeneknek még több önbizalmuk lesz és legközelebb tényleg felkennek a korlátra. Gratulálok!

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.13. 13:34:23

@''autónepper.'': Női tulajtól,és megkímélt,nem dohányzó,csak hót nikotin az tetőkárpit,nem törött,csak az első rendszámon látszik,hogy hajlítógéppel egyenesítették ki,és a napfényben faszán látszik,hogy 100 hajlítás van rajta.

CApa (törölt) 2010.12.13. 13:38:29

A k..va életbe, ha hunyó vagy, lapítsál, ne a kerékkulcsot keresgéld, mint egy féreg bolti tolvaj, aki leveri a boltost mert számon meri kérni rajta a lopást...

Agyalap 2010.12.13. 13:48:45

@CApa: Nem. Ha már volt annyira "tökös", hogy elmondja az élet nagy igazságait, akkor már győzzük meg egymást.
Vagy ne ugráljon. Mindkettőnk élete egyszerűbb lenne.

CApa (törölt) 2010.12.13. 14:00:18

Ja. Lődd le.

"Kedves Uram, az előbb majdnem megölte a családomat."
Hogy győzöd meg?
A: Leszarom.
B: Mi köze hozzá.
C: Az nem is úgy volt.
D: Rendőr látta? Nem? Akkor mennyen a p...ba!

Melyiket is fogod választani? Szó nélkül a kerékkulcsot?

Én megérteném, ha a fenti válaszok esetén megvizsgálja, mennyire törékeny a járműved vagy te magad...

Ha magadat civilizáltnak tartod, esetleg lehetne még egy E verzió:
E: Uram igaza van, elnézést kérek, hibáztam, kárpótolhatom valahogy az ijedtségéért?
Vagy valami hasonló. De nem kerékkulcs.
Na itt kezdődne a tolerálható közlekedési viselkedés...

CApa (törölt) 2010.12.13. 14:36:46

Az első kérdés a felindultság okán persze könnyen lehet hogy így hangzana:
"A k... felmenődért akartál megölni te g..."

De a válasznak akkor is az "E"-nek kellene lennie...
Ha az őszinte meaculpa után is jön a kulcs, akkor már van erkölcsi alapod védekezni. Addig nincs.

CApa (törölt) 2010.12.13. 14:44:12

Aki a kiscsávó/nagycsávóval jön, azt szeretném emlékeztetni, hogy a Rendőrség az állam ERŐSZAKSZERVEZETE. Csak azért tud úgy-ahogy rendet tartani, mert erősebb mint te vagy én. Nem a két szép szeméért hunyászodsz meg a sündör előtt, hanem mert hatalma van, akkor is ha nincs igaza.

Miért lenne ez másképp a civilek közt? Nem várhatod el egy 50 kilóstól, hogy akármekkora igazságért is laposra veresse magát egy 120 kilós baromarcúval.

''autónepper.'' 2010.12.13. 16:24:37

@(---Flúgos Buszos---): szervizkönyvet pont nem hozta be a tulaj de végig vezetett.:D:D:D:D és csak hetente 1xer mentek el vele a templomba:DD

Zsola777 2010.12.13. 17:21:30

@CApa: :D
Nemnem, én nem leszek rövid életű, eddig is sok kilométert levezettem nap mint nap városban, autópályán, más országokban (kelet-nyugat).

Azt hiszem, hogy a "verjükmegmertarendőrökrenemlehetszámítani" hozzáállás abból fakad, hogy nem bízol a rendszerben. Nem azt mondom, hogy oktalanul, de ha totális a bizalmatlanság a részedről, az egyrészt önbíráskodásra vezet, másrészt attól nem lesz jobb az emberek bizalma a rendőrök felé. Pedig azt kellene megerősíteni, stimmt?

Ha meg ugyanazokat az elveket vallod, akkor bizonyára helyeselnéd az Olaszliszkán történteket (a támadók részéről), ami igencsak elkeserítő. Vagy, előítéletekkel rendelkezel ill. logikátlan az érvelésed. Ja, érvelni nem is láttalak. :O

A rendőrség erőszakszervezet, és? Mi fizetjük az adót, értünk, a jogkövető, szabályos emberekért létezik. Igenis legyen erős, legyen elrettentő ereje. Ugyanakkor lehessen megbízni benne.
De ha ez nem teljesül, akkor sem lesz joga senkinek önbíráskodni. A szabálysértőt a helyszínen ott lehet tartani a rendőrség kiérkezéséig akár erőszak alkalmazásával is, de ez nem azt jelenti, hogy helyben fűbe kell ütni! Csak kényszeríteni, ha nem akarja megvárni a rendőrséget.

P.S.: legközelebb meg kattints a "válasz erre" gombra, mert nem jelez a rendszer, nem látom a válaszod, ha csak keresem, így úgy tűnik, mintha nem tekintenél partnernek a beszélgetéshez. Köszi.

J_W 2010.12.13. 17:39:10

Remélem egyszer összefutunk az úton te nagy rendcsináló...Bár velem nehéz lesz, mert még a hülyékkel is előzékeny vagyok, de majd valahogy kiszúrlak azért.

Xezs 2010.12.13. 20:51:14

Ez tuti hogy kamuposzt :)

Csigorin 2010.12.13. 21:52:36

Amint feltepi az ajtomat barki, azonnal pofanfujom gazsprevel. Mer kis nyikhaj vagyok, leutni nemtudnam, de igy megerti...

herodes · http://www.gamblers.hu 2010.12.15. 10:30:29

@CApa: nem konkrétan erre kommentedre, hanem az előző néhányra úgy egyben válaszolva még utoljára írok valamit, bár valószínűleg ez is értelmetlen, de mégis, ha csak egy röpke pillanatra gondolkodásra késztet, már megérte.

Egyrészt tájékozatlan vagy, mert a "majdnem megölte" egy definiált jogi kategória, általában a veszélyeztetést meríti ki, aminek vannak különböző minősítései, így pl. a gondatlanság, meg a halált okozás is. A jog -nagyon helyesen- a veszélyeztetés szankcionálásánál alaposan figyelembe veszi -már ha van- az okozott kár és sérelem mértékét. Gondolom te sem lennél boldog attól, ha mondjuk ablakpucolás közben kilöknél egy virágcserepet az ötödikről, ami épp egy gyalogos elé esik le a járdán, és ezt a jog pont úgy kezelné, mintha nem elé esett volna és kurvára megijed, hanem mintha ráesett volna és belehal.

Akartam írni ezt is, de csak megemlítem, mert @Zsola777: az előbb nagyon szépen kifejtette ezt az elméletet: önmagában az, hogy a te megítélésed szerint a rendőrség, mint erőszakszervezet hogyan végzi a munkáját, egyáltalán nem jogosít fel arra, hogy a kompetenciájukba tartozó dolgokat a magad kezébe véve kezeld, még akkor sem, ha a kritikád esetleg jogos. Az a fajta mentalitás, amit te és a posztoló képviseltek ebben az ügyben, az anarchia irányába mutat, ami -szerintem, de talán szerinted is- nem jó dolog.

Ez nem azt jelenti, hogy ha bármiféle sérelem és, akkor be kell fognod a pofád, és füled-farkad behúzva meg kell hunyászkodnod, hanem azt, hogy tudomásul kell venni, hogy a világ nem tökéletes. Irreális elvárás részetekről az, hogy minden ilyen esetet azonnal és személyesen meg kell torolni, és a vétkes orra alá dörgölni a vétket, akitől rögvest a zizis helyzet után meghunyászkodást és belátást követelünk.
A társadalomban éldegélésnek -így a pesti forgalomban történő vezetésnek is- megvannak a maguk normái, amiket be kell tartani. De tudomásul kell venni, hogy nem mindenki tartja be ezeket, van aki tolerálható okkal, van aki meg nem. Aki nem képes erre a tudomásul vételre, hanem konzekvensen a "kiszállok, feltépem, üvöltök" mentalitást képviseli, pont olyan szinte süllyed, mint akikkel üvöltözik.

Ez semmi másról nem szól, csak a ti önérzetetekről. Illetve arról, hogy nem vagytok képesek felfogni, hogy néha az önérzet nem ér annyit, hogy érdemes legyen feláldozni egy fél délelőttöt, ami telhetett volna egy csöpp higgadtság és mértéktatás alkalmazásával nyugodtan és békésen, nem pedig egy forgalmas közlekedési csomópont kibaszott kellős közepén abszolvált üvöltözéssel megalapozott feszült dühöngéssel. Mert ugye nincs más hozadéka az ilyesminek, csak a düh és az idegesség. A jelenetrendezéstől megtérül a károd vagy semmivé lesz a sérelmed? Nem. A delikvens ettől megjavul és belátó lesz? Nem. Hát akkor? Mi a faszra jó ez az egész, azon kívül, hogy TE ESETLEG jobban érzed magad tőle pár percig?

Hát akkor meg?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.15. 11:27:46

@KuKori: Szinte Ferrarisan, majdnem hanyatt fekve vezetted a Miajtónkat? Még akkor is elég rövid láb kell egy felfelé rúgáshoz...

CApa (törölt) 2010.12.15. 11:29:36

Én inkább ott választanám ketté, hogy az a veszélyeztetés szándékos vagy sem. A számonkérés első körben a szándékos/nem szándékos szétválasztására szolgálhat. Értelemszerűen az azonnali megtorlás a szándékosra vonatkozik, ez az, ami kiváltja az indulatokat.

Jogrendszer alapján nem, annnak gyakorlati "megvalósítása" szerint viszont szükséges lenne az azonnali privát felelősségre vonás.
Az anarchia nem káoszt jelent, hanem a szervezett irányítás és a hatalom jelenlétének hiányát. Ha így nézed, az anarchia már rég megvalósult az utakon (persze sok más kontextusban is). Ilyenkor az egyéneken múlik a rend fenntartása. Mivel a hatalom nem képes ill. láthatóan nem is szándékozik a rendet fenntartani, ezért támogatom, s mindenkinek támogatnia kellene az egyéni megoldásokat.

A jogalkotóknak is be kellene látniuk, hogy az állam ebben a formájában nem képes ellátni a feladatát, így megfelelő szabadságot kellene az egyénre ruházni, nem pedig megvonni azt a jogrendszer működésképtelenségének tudatában. Lásd a magántulajdon, vagy az élet védelmében már rég porondon levő vitákat, melyeket az áldozatokat jogfosztottnak tekintő, semmibe vevő, a bűnözőket védő jogalkotói hozzáállás hozott felszínre. Lehetne szép kis analógiákat hozni ez ügyben...

Minden tiszteletem a taoista nyugalmadé, de nekem évtizedek alatt már elég negatív tapasztalatom gyűlt össze ahhoz, hogy megkönnyebbülést hozzon egy jó kis ordítozás, miután 10 perc alatt az ötödik jobbkezet nem adják meg, s a balesetet csak a KRESZ által elvárt bizalmi elv negligálása miatt tudom csak elkerülni - miközben a szabálytalankodó (a szándékos veszélyeztető) a képembe röhög és még neki áll feljebb...
Speciel erre is csak ritkán vállalkozom, kellő súlycsoporteltérés esetén, mert az igazságérzet ugyan gyakran háborog bennem, de nem vagyok Rambó, s ha előreláthatóan nem tudom végigvinni az akciót, akkor sportból nem lövetem szét a vietkongokkal a fejem...

A rendőri beavatkozás/megtorlás nem zavarna, de ha nincs, akkor valamit tenni kell. A világ ugyan tényleg nem tökéletes, de ha ebbe mindenki bele is törődik, akkor nem is fog megváltozni...

CApa (törölt) 2010.12.15. 11:30:37

@herodes: Én inkább ott választanám ketté, hogy az a veszélyeztetés szándékos vagy sem. A számonkérés első körben a szándékos/nem szándékos szétválasztására szolgálhat. Értelemszerűen az azonnali megtorlás a szándékosra vonatkozik, ez az, ami kiváltja az indulatokat.

Jogrendszer alapján nem, annnak gyakorlati "megvalósítása" szerint viszont szükséges lenne az azonnali privát felelősségre vonás.
Az anarchia nem káoszt jelent, hanem a szervezett irányítás és a hatalom jelenlétének hiányát. Ha így nézed, az anarchia már rég megvalósult az utakon (persze sok más kontextusban is). Ilyenkor az egyéneken múlik a rend fenntartása. Mivel a hatalom nem képes ill. láthatóan nem is szándékozik a rendet fenntartani, ezért támogatom, s mindenkinek támogatnia kellene az egyéni megoldásokat.

A jogalkotóknak is be kellene látniuk, hogy az állam ebben a formájában nem képes ellátni a feladatát, így megfelelő szabadságot kellene az egyénre ruházni, nem pedig megvonni azt a jogrendszer működésképtelenségének tudatában. Lásd a magántulajdon, vagy az élet védelmében már rég porondon levő vitákat, melyeket az áldozatokat jogfosztottnak tekintő, semmibe vevő, a bűnözőket védő jogalkotói hozzáállás hozott felszínre. Lehetne szép kis analógiákat hozni ez ügyben...

Minden tiszteletem a taoista nyugalmadé, de nekem évtizedek alatt már elég negatív tapasztalatom gyűlt össze ahhoz, hogy megkönnyebbülést hozzon egy jó kis ordítozás, miután 10 perc alatt az ötödik jobbkezet nem adják meg, s a balesetet csak a KRESZ által elvárt bizalmi elv negligálása miatt tudom csak elkerülni - miközben a szabálytalankodó (a szándékos veszélyeztető) a képembe röhög és még neki áll feljebb...
Speciel erre is csak ritkán vállalkozom, kellő súlycsoporteltérés esetén, mert az igazságérzet ugyan gyakran háborog bennem, de nem vagyok Rambó, s ha előreláthatóan nem tudom végigvinni az akciót, akkor sportból nem lövetem szét a vietkongokkal a fejem...

A rendőri beavatkozás/megtorlás nem zavarna, de ha nincs, akkor valamit tenni kell. A világ ugyan tényleg nem tökéletes, de ha ebbe mindenki bele is törődik, akkor nem is fog megváltozni...

digitime 2010.12.15. 12:26:25

Na a végéről jutott eszembe, rendőrsztori. Állunk a lámpánál (vidéken). lehúzza az ablakot, és átszól nekem: gyorsan jött. Mondom: nincs becsatolva az öve. Erre ő: index nélkül váltott sávot. Mire én: reflektorral közlekedik a városban. Erre ő mosolyogva: jó utat. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.15. 14:34:03

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Azt mondták a többiek, hogy valahogy félig majdnem átfeküdtem az anyósülésre és úgy, de mondom, nem tudtam rekonstruálni. Egyrészt a röhögéstől, másrészt nem volt meg az adrenalinlöket hozzá :)

Xezs 2010.12.15. 16:09:38

@herodes: Hagyd a fenébe, úgysem fogja fel. Van, akinek úgy kell az üvöltözés meg a balhé, mint egy falat kenyér, mert ettől érzi magát férfinak (netán nőnek). Hogy mit kompenzál ezzel, azt nem lehet tudni, van aki önbizalomhiányt, van aki mást.

Nem normális emberi reakció az utánafordulás és üvöltözés ez tény.

Ráadásul időbe és pénzbe (üzemanyagba) kerül, tehát semmi értelme.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása