Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Már naponta drágul az üzemanyag

2011.01.15. 16:26 :: SilentSound

Rosszqtya viszonylag sokat autózik, ebből adódóan tankolni is sűrűn jár, jellemzően ugyanoda. Eddig az volt a jellemző, hogy az üzemanyagok nagykereskedelmi árának változását követve hetente módosítottak árat a kutak. Úgy tűnik, hogy most már minden nap emelik egy-két-három forinttal az árakat, hátha így kevésbé tűnik fel a vásárlóknak. A rádióban pedig bemondják, hogy szerdán 3 Ft-tal drágul a gázolaj, mi meg szinte már örülünk, hogy nem öttel. Pedig de.

Gondoltam küldök neked egy cikket, de szerintem a kép nem igényel magyarázatot, legalábbis az én részemről! Erzsébet, Megapark Tesco-nál a Shell kút... Milyen jó, hogy elteszem a nyugtákat! :P

Kattints a képre nagyobb mérethez!

208 komment

Címkék: közlekedés autó benzinkút lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2011.01.16. 00:46:48

A szoke no ertetlenkedve hallgatja, ahogy a baratnoje panaszkodik a dragulo benzin miatt. majd igy szol:
nem tudom mirol beszelsz, en vagy tiz eve mindig 10 ezerert tankolok.

Reggie 2011.01.16. 01:27:57

@victor vacendak: Az akku elettartama kb olyan 450e km korul van.

dukeekud 2011.01.16. 01:59:26

@porthosz: porthosz 2011.01.15. 23:06:57
@dukeekud:

"Mert akkor az elektromos áram kilowattja nem 30 ft lesz ám, hanem 300. "

Ugyan mar, ezt nem gondolod komolyan. Se az emberek, sem az Europai unio nem engedne emelni az arat. Elektromos aramot barki termelhet a kertjeben, es ha az alam dragan adja, akkor napcellaval fogjak az emberek megtermelni maguknak az aramot.

"Arról már nem beszélve, hogy a korszerü "környezetbarát" autókban van vagy 3-400 kiló veszélyes hulladéknak minésülő akkumlátor, ami viszont bizonyitott hogy 5-8 év alatt biztosan tönkremegy."

Egyaltalan nem mennek tonkre 5-8 ev alatt. A korszeru akkumlatorok 20-30 evig mukodnek.
Lithium Yttrium akkumlatorok 8-10 ezer feltoltest birnak, szamold ki, ha ket naponta feltoltod, vagyis evi 180-szor akkor hany evig mukodik.
gwl-power.tumblr.com/
Egy ilyen akkumlator csomag, meg 30 ev mulva, elhasznalodva is szazezreket fog erni, senki sem fogja oket az agy ala tenni, vagy az erdobe eldobni, hanem ujrahasznositjak.

dukeekud 2011.01.16. 02:17:59

@dukeekud: "Áramot miből csinálsz? "

Nap, szel, geotermikus eromuvekbol. Ezeknek a rendszereknek a kiepitese persze ezer milliardokba kerul, de utana ingyenesen lenne kornyezetbarat aramunk.
Draga, de nem dragabb mint a jelenleg uzemelo szennyezo szen, gaz, eromuvek, es a kevesbe szenyezo atomeromuvek.
Es megszunne a fuggesunk mas orszagoktol (olaj,gaz ar).

D4D 2011.01.16. 03:00:14

@Reggie:
" "Az nem zavar hogy az erőmű mit enged ki a levegőbe? Rosszabb mint bármilyen autó... Ülj le, egyes!"
Na ennek egy kicsit olvass utana."

Megtermeled az áramot az erőműben - Erőműfajtától függ a hatásfok és a szennyezés. Bizonyos erőművek esetében a nyersanyagot, amiből áram lesz, oda kell szállítani, meg kell termelni.

Szállítod a feltöltőállomásra - szállítási veszteség

Használod - elektromotor, közel 90%-os hatásfok

---------------------
Feljön az olaj - energiaigény

Szállítják - energiaigény

Finomítják - enegrgiaigény

Szállítják - energiaigény

Használod - jó diesel talán 44%-os hatásfok

-------------------------

Nem tudom eldönteni melyik a jobb.

D4D 2011.01.16. 03:03:15

@dukeekud:
"sem az Europai unio nem engedne emelni az arat." - Ez szamárság. Az EU-ban az energiapiac liberalizált. 100%-osan. Itt is az lesz hamarosan.

Az emberek? Aki nem tud áramot csinálni és kell neki, az kifizeti.

Én is sokallom a gázolaj árát, de kell, és mivel csinálni nem tudok, ezért kifizetem.

Reggie 2011.01.16. 03:05:30

@D4D: Az eromuvekre tudok konkret adatokat adni neked, ugyhogy lazan kiszamolhatod belole az ertekeket Mo.-ra.

D4D 2011.01.16. 03:09:11

@dukeekud:

"Nap, szel, geotermikus eromuvekbol. Ezeknek a rendszereknek a kiepitese persze ezer milliardokba kerul, de utana ingyenesen lenne kornyezetbarat aramunk."

Ez jól hangzik, és bárcsak már a csapból is a környezetbarát áram folyna, DE:
Ezermilliárdokat honnan veszünk el? A költségvetési főösszeg 13000 mrd körül van.

Az általad felsorolt rendszereket jelenleg az állam és az önkormányzatok nem igazán támogatják, sőt van ahol, van amit, van amikor kifejezetten gátolják.

Az autómat egy olyan embertől vettem, aki megújuló energiaforrásokban utazott (Nem akarok közelebbit mondani, mert akkor beazonosíthatóvá válik könnyen), és ő mesélt nekem egy két abszurd hatósági előírást.

Volt olyan önkormányzat, aki havi 45000 Ft-ot akart kérni azért egy ingatlantól, mert az geotermikus fűtésben gondolkozott. A bányajogra hivatkozva. Most fűt az ember gázzal havi 35-ért.

dukeekud 2011.01.16. 03:13:50

@GSX-R:"Arról tudsz hogy mivel jár ennyi akkumulátort legyártani?"

Megint a szokasos kettos mercet latom. Amikor az olaj termeles, egetes hatasarol van szo:

- elhetetlen zajos, szennyezet levegoju varosok
- tobb millio alergias, asztmas, tudorakos beteg
- olaj haboruk, es az azt koveto nemzetkozi terrorizmus
- az olaj termeles, szallitas kornyezeti hatasai
- vizek elovilagat elpusztito, honapokig, evekig omlo olaj
- orszagok gazdasagi kiszolgaltatottsaga

akkor azt mondjak, nincs semmi baj, ez sajnos a modern elet velejaroja.
De amikor a sokkal hatekonyabb, es megfelelo technikaval, akar kornyezetbarat modon gyarthato elektromos autokrol van szo, akkor a legsotetebb terepjaros is, akinek ugy fustol az autoja, mint egy 200 eves gozmozdony, mindjart elkezd aggodni a kornyezetert.
Mikozben mindenfele szamitas nelkul, ranezesbol is nyilvan valo, hogy egy, optimalis esetben, megujulo energiaval taplalt, evtizedekig hasznalt akkumlator kornyezeti hatasa, tobb nagysagrenddel kisebb, mint egy a teljes elettartama alatt, kb 30-50 ezer liter olajat elegeto auto kornyezeti hatasa.

@GSX-R: "Ha adsz olyan elektromos autót, amelyikkel bármikor elindulhatok egy 1000km-es útra, és onnan haza is tudok jönni úgy, hogy összesen max. 3-szor töltök újra, és egy töltés kevesebb mint 5percig tart, akkor megyek elektromossal."

Hat persze, ez roppant realis igeny, az emberek nap mint nap indulnak foldkoruli utra, amikor munkaba mennek, vagy iskolaba a gyerekert. Tobbek kozott az ilyen feleslegesen eltulzott igenyek miatt fentarthatatlan a jelenlegi autozas. Mert mindenki egy urrepulogep gyorsulasaval, sebesegevel, es egy harckocsi terepjaro kepesegevel rendelkezo gurulo szobaban akar utazni, a lebetonozott sik varosokban. Mert ha az emberek megelegednenek, egy normalis meretu max 500 kg-os 1 litert fogyaszto autoval, amiben nem fazik, nem azik, akkor talan meg belsoegesu autokkal sem volna tul nagy problema.

D4D 2011.01.16. 03:16:48

@Reggie:
Nem akarom kiszámolni. Világosan látszik, hogy E-autózni csak akkor lehet, ha azt nagyon sokan tesszük, mert a hozzá kapcsolódó infrastruktúra csak akkor válik rentábilissá.
Akkor viszont a jelenlegi erőműkapacitásunk nem elég.

Ezzel áll szemben az olaj, ami el fog fogyni, és mindenhol, ahol használjuk, szennyez.

Hegyi országokban pl el lehet érni akár a 40-70%-os vízerőművel történő ellátást.

A német vasút pl maga termeli az áramot saját magának (mára talán már 70+%-ban), és ahol lehet, ott vizierőműben.

Magyarországon szemléleti gondok is vannak.
A szabályozások olyanok, ha már kamionnal szállítunk, akkor azt jó hosszú útvonalon lehet csak az esetek nagy részében. Vagy csak 3 kissebb kamionnal. Ez is környezetvédelem.

Németeknél a Gigaliner projektet többek között azzal indokolják egyes pártolói, hogy a fajlagos üzemanyagfelhasználás (1 tonna árura) kevesebb.

Reggie 2011.01.16. 03:25:06

@D4D: Ez igy van. Raadasul igy is importalunk aramot...

@dukeekud: Mar szerencsere folyamatban vannak a redox-flow rendszerek kutatasa/fejlesztese, igy ha minden jol megy majd elektrolitot kell tankolni. Perp csak az a gond vele, hogy egy tank 25km-re eleg kb. De Bp-en ha munkaba es vissza mesz csak, az max 50km oda vissza, ugyhogy hetkoznapi szinten a tobbsegnek nem kell az az 1000km.

D4D 2011.01.16. 03:26:00

@dukeekud:
"Hat persze, ez roppant realis igeny, az emberek nap mint nap indulnak foldkoruli utra, amikor munkaba mennek, vagy iskolaba a gyerekert"

Van róla adatod, mennyit megy ma egy átlagos autós MAgyarországon naponta?

Szülők-testvéreket beleszámítva 5 autó van a közvetlen családomban, van amelyik napi 14 km-t megy szinte fixen, van amelyik heti 1200-at. Néha cserélni is kell őket, mikor egyik szervízel.

Tehát nem egy mindennapos igény, hogy Föld körüli útra menjünk, de elég komoly igény van a mobilitásra. Úgy 30-50%-osra saccolom, akiknek egy töltésre 200 km, majd 4-6 óra töltés nem opció.

D4D 2011.01.16. 03:39:05

@Reggie:
Megnéztem gyorsan pár családtagot illetve kollégát, akik kocsival járnak.

Egy útra a kilométer adatok:
11,3
14,6
17,3
18,9
26,9
27,2
29,6
32,8
42,6
61,3

Tételezzük fel, hogy ez egy reprezentatív minta. Akkor világosan látszik, hogy kik egy úton 25 km-nél többet mennek, azok népességileg 60%, de a teljesített kilométernek 78%-át adják.

És itt sajnos kiderül, hogy a technológia, noha széles körben elterjedhet, csak a szennyezés elenyésző részét tudja semlegesíteni.

Reggie 2011.01.16. 03:48:52

@D4D: Evidens. Viszont ha a maradek 40% hajlando elektromos autoba invesztalni mert neki megfelel, akkor a fejleszesekre vissza lehet valamennyi penzt forgatni, ill. addig a kuthalozat is tud kiepulni, mindez pedig gyorsitja a fejlodest.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.16. 05:32:52

micsoda számtanóra :D
ma ugyan annyi volt mint tegnap, de még nincs vége a hétnek! :D

a száva utcában pedig 344,9 a gázolaj láttam ma :)

Reggie 2011.01.16. 06:07:53

@RosszQtya: Autout epitesek kornyeken szokott jo olcso lenni:)

Oknyomozó 2011.01.16. 08:00:57

Én is a shellhez jártam a smart kártyámmal, amíg meg nem néztem, hogy városon belül 14 Ft-tal olcsóbb is van, benzin és a gázolaj is ennyivel.
holtankoljak.hu/

nyesi 2011.01.16. 08:55:38

És akkor mi van? Nincs társadalmi szerződés az emberek és a benzinkutak között,hogy mikor emelnek. Ha akarják, akkor óránként 1 Ft-al drágábban adják a benzint. Unalmas ember vagy poszotló! Szar bejegyzéssel.

victor vacendak 2011.01.16. 08:56:55

A vicc az, hogy a "környezetbarát" áramtermeléshez szükséges eszközök megépítése már egyáltalán nem környezetbarát. Tehát valahol képmutatás is. Bár ezt nálam okosabbak jobban tudják. Volt egy vitafórum, ahol zöldek részletezték, hogy pl.a szélerőmű megépítése mivel jár.
Ha minden autó árammal megy, akkor nyugodtak lehettek, a politika minden áramforrásra ki fogja róni a maga adóját. EU vagy sem.

Arcturus 2011.01.16. 09:04:03

Az a baj, hogy sokan azt hiszik, hogy a megújulók majd elegek lesznek. A fosszilis tüzelőanyagok energiasűrűségét mindig alul, a megújulókét meg mindig felülbecsüli mindenki.

monyon le 2011.01.16. 09:17:01

Minap tankoltam Németországban 1,51 €-ért egy liter Super benzint, azt hiszem nem csak én dobtam egy hátast az áraktól! A Német kormány már a jövő héten szeretné felelősségre vonni (vagy legalább is megszorongatni) a kőolaj termékek értékesítését végző cégeket.
Bonyolult és összetett folyamat ez az üza. ár - a Kínaiak minden foszilis energiát felszívnak ami csak létezik - az EUR ára a dollárhoz képest jelentősen gyengült - a kőolaj ára ismét azon a szinten van hol is a válság csúcsán (2008-ban) - EU előírás, hogy az üza. kötelezően hozzákevert "bio" üzemanyagot kell hogy tartalmazzon - stb.
FUCK világ gazdaság - FUCK globalizáció!

KopaszMercis 2011.01.16. 09:27:35

Nem leszek tul nepszeru ezzel a velemennyel... de HALA istennek! Vegre visszaulnek a BKV-ra akiknek ott a helyuk es lehet egy kicsit nyugisan kozlekedni a varosban!

victor vacendak 2011.01.16. 09:47:06

@KopaszMercis: így is van. Kell egy db 600 lovas élményautó, tökmindegy milyen fogyasztással a hétvégékre, a többi napon meg lehet izzadni a többi heringgel a BKV-n. :-D

commando 2011.01.16. 09:52:01

Ja kérem, az extraadót ugye nem hárítják át a lakosságra! Megigérték a fijjuk!

KopaszMercis 2011.01.16. 09:52:28

@victor vacendak:
Igazabol ezt ugy ertettem, hogy jo lenne ha vegre jogos lenne a "de draga a benzin" hiszti... ha korbenezel pesten reggel 7-8 korul vagy delutan 4-5 korul akkor hamar rajossz hogy milyen picsa olcso a benzin, csak sirni imadunk

KopaszMercis 2011.01.16. 09:54:23

@commando:
errol nem a viktor tehet mindenhol dragul a benzinl... nem annyira mint nalunk de az mondjuk mar mindegy a szokasos ervelesnel

victor vacendak 2011.01.16. 09:56:10

@KopaszMercis: én nem is sírok. Persze, nekem is bassza a csőrömet, hogy lehetne olcsóbb is, ha nem adóznánk ekkorát, de az életben ennyit legalább megengedhettek magamnak, hogy etessem az autómat. Ha szeretsz egy járgányt, akkor nem számít a fogyasztás.
És igen, az autók mennyiségén nem látszik, hogy drága a benzin. De azért a benya eladási adatokon igen.

victor vacendak 2011.01.16. 09:58:06

@KopaszMercis: viktor annyiban tehet róla, hogy nem csak ellenzékben kell pofázni a drága benzinről. De ez már egy másik vitatéma :-D

KopaszMercis 2011.01.16. 10:01:12

Akarhogy is van en orulok neki... szivesebben koltenem a penzem masra? Persze... de ha ez az ara, hogy reggel ne basszek el egy orat az eletembol arra, hogy beerjek a melohelyre, akkor legyen...

commando 2011.01.16. 10:03:28

@KopaszMercis: Ez azért így nem igaz! Valóban drágul néhány országban, de pl. Romániában ÁFA emelés miatt. Minden szomszédos országban olcsóbb, mint nálunk. A világpiaci ár csökken.

victor vacendak 2011.01.16. 10:05:37

@commando: nem az áfát emelték, hanem a jövedéki adót.

commando 2011.01.16. 10:13:21

@victor vacendak: Kösz, valóban így van. Valójában teljesen mindegy, a lényeg, hogy a MOL Rt ugyanolyan multi, mint a Tesco, Lidl, Auchan, stb. Tehát kevés olyan elvakult és ostoba ember lehet, aki komolyan elhiszi, hogy a plusz terheket nem passzolják tovább a lakosságnak. Továbbá a Dollár, Euro és CHF árfolyam alakaulása, úgy gondolom, nem függetleníthető Kormányunk tevékenységétől. Természetesen az árfolyam alakulása is gerjeszti az árakat.

egy maréknyi dollár 2011.01.16. 10:15:31

Dollár egy hétig bojkottálta a tankolást,sőt magát az autózást is, mert a járhatatlanná vált földutak miatt az Ignis bent ragadt a tanyán.Gyalogtúra gumicsizmában, távolsági busz.Kb. annyiba fáj mint az autózás.
És milyen kényelmes!

Büszke_troll 2011.01.16. 10:15:45

Bár lenne a benzin 1000 forint. Akkor az ilyenek rászoknának a tömegközlekedésre, biciklire, mopedre.

OFF
Naponta 10-20 litert tankolni elég proli szokás.

Arvedui 2011.01.16. 10:31:51

Nem értem miért mondják hogy drágul a benzin,
évek óta 5000-ért tankolok!!!!

Don Quixote de la Ferko 2011.01.16. 10:43:14

@Reggie:
Azért mielőtt allelujázol, hogy az ótvar akkut vissza lehet váltani, nézz körül, mennyit karmolnak le rólad az új garnitúráért.
oszt lehet örülni, hogy két évig "ócsó" volt az üzemeltetés.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 11:31:04

@nagymagyarmagyar: Kérlek, hogy a politikai véleménynyilvánítást inkább az ilyen témájú blogokra tartogasd, kösz a megértést.

2011.01.16. 11:33:42

@dukeekud: Ne mindig magadból indulj ki. Lehet hogy te napi 10km-et mész, és elég egy elektromos. Én naponta kb. 100km-et megyek, arról nem is beszélve hogy gyakran előfordul hogy hosszabb távokat kell mennem. Az 1000km-es út sem ritka, évente 2-3x bejön egy-egy ilyen út. De az 500km-es oda út szinte minden hónapban előfordul egy-kettő. Ez van, nekem nem lenne elég egy elektromos autó.

Büszke_troll 2011.01.16. 11:38:34

@SilentSound:
hogy a pitlákba lehetne egy olyanról, mint az üzemanyag áremelés beszélni, hogy a politikát ne keverd bele?

nagyonnagymagyar hozzászólása, -még ha szerintem teljesen hülyeség is- nagyon is ON volt.

Persze ez a te szemétdombod, így minden jogod meg van hozzá, hogy te kapirgálj a tetején.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 11:43:34

@Büszke_troll: Ha konkrétan a témához kapcsolódó érvelés lett volna, akkor egy szintig nem szoktam beleszólni. De azt nem szeretem, amikor valaki sorozatban nekiáll Gyurcsányozni / Orbánozni, komcsizni / fasisztázni, stb., mert ennek már végképp semmi köze a témához, viszont hangulatkeltésre kiváló, mert erről mindenkinek van véleménye, sokszor indulattal párosítva. Ennek viszont nem ezen a blogon van a helye.

Büszke_troll 2011.01.16. 11:44:30

@GSX-R:
El tudnék egy olyat képzelni, hogy aki kis hatótávolságú elektromos autót vásárol, az havi egy-kétszer kedvezményesen bérelhet nagy, benzines autót a hosszú távú útjaihoz.

Mert én is kijönnék napi 50 kilométerből, maximum 2 személlyel, de minden hónapban akad pár 2-500 km hosszú utam.

victor vacendak 2011.01.16. 12:05:31

Érdekes lesz, ha már nem függünk az olajtól. Akkor mi lesz a teljes arab-félszigettel és kedves lakóival? Lehúzzák magukat a klotyón?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 12:34:18

@victor vacendak: Akik okosabbak, azok az olajbevételekből más befektetéseket kreálnak, Dubai környékén pl. tudtommal már nem nagyon van olaj, mégis az egyik leggazdagabb város arrafelé. Bár most a válság miatt ott is volt elég sok gáz. Mármint anyagi értelemben, nem földgáz. :) De biztosan lesz olyan is, ahol elherdálják a pénzt, ők pár évtizeden belül nagyot koppanhatnak...

ganyager 2011.01.16. 12:44:10

Ezt a márkájú kutat kerülöm nagy ívben...! - Ennél a kutnál talán a legdrágább az üzemanyag árai.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 13:32:11

@ganyager: Ez azért nagyban függ a helyszíntől is, márkán belül is óriási eltérések vannak.

victor vacendak 2011.01.16. 13:55:16

@SilentSound: Ja, Dubajban van pénz, mert kaptak kölcsönt Abu Dhabitól...:-)

Perillustris 2011.01.16. 15:11:45

@D4D: A szállítás ára az alapélelmiszereknél nem jelentős. Ezt csak a fuvarozólobbi erőlteti. Különben nem igazán fordulna elő, hogy a belvárosban velencei sütödében készült kenyeret árulnak.

A magasabb szállítási költség jót is tehet: felderül a hazai piac, sorvad a szlovák/német/lengyel tej árelőnye.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.16. 15:19:49

@Perillustris: "A szállítás ára az alapélelmiszereknél nem jelentős. Ezt csak a fuvarozólobbi erőlteti."

Tényleg? És mitől olcsóbb a kenyér szállítása, mint pl. az LCD tévéé?

Perillustris 2011.01.16. 15:27:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mondjuk mert egyszerűbb a kezelése, mondjuk mert nem kell annyira védeni? Vagy szerinted 1 kg kenyér szállítása ugyanannyiba kerül, mint "1 kg" LCD tv-é? Pont van erről szó a januári Camion Truck & Bus magazinban. (Mármint a fokozott védelemre szoruló szállítmányokról.)

Másrészt ugyebár egy zsemlén a száll. költség legyen jóindulatúan 2 forint. Ha ártámogatást nyújtasz a gázolajhoz, a zsemle nem lesz 2 forinttal olcsóbb, de az LCD TV esetleg 1-2 ezerrel igen. Akkor ki járt jól?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.16. 15:32:41

@Perillustris: És az áru védelme hogy függ össze a gázolaj árával?

dukeekud 2011.01.16. 15:59:40

@D4D: "Tehát nem egy mindennapos igény, hogy Föld körüli útra menjünk, de elég komoly igény van a mobilitásra. Úgy 30-50%-osra saccolom, akiknek egy töltésre 200 km, majd 4-6 óra töltés nem opció."

Ezt en is csak becsulni tudom, de szerintem az emberek 80%-a nem megy napi 30 km-nel tobbet az autojaval. 200 km-t, akkor autoznak az emberek, ha egy evben egyszer nyaralni mennek.

victor vacendak 2011.01.16. 16:11:01

@dukeekud: akkor talán kötelezhetnék az ilyen hétvégi autósokat, hogy eletronyos szart vegyenek, a normális gépeket meg hagyják meg annak a 20%-nak, aki viszonylag keveset autózik városi forgalomban. :-)

D4D 2011.01.16. 16:55:32

@Perillustris:
Azzal tisztában vagy, hogy Pesterzsébeten árulnak Bicskén készült kenyeret? Hogy a belvárosban Dunabogdányit? Rákoskeresztúron Pilisvjászfaluit?
Én látom ezeket az autókat szállítani hajnalban. A Jászfalusin dolgozik egy cimbim.

D4D 2011.01.16. 16:57:30

@Perillustris:
Mitől egyszerűbb egy zsemle kezelése egy LCD tévénél?

Mindkettőnek más a kezelési igénye. Teljesen más!

Ettől hogy modulál a dieselár?

D4D 2011.01.16. 17:02:37

@dukeekud:
"egy töltésre 200 km, majd 4-6 óra töltés nem opció."

Nem azt mondtam, hogy 200 kilométert megy, hanem míg elmegy 200 kilométert, közben nem tud 4-6 órát várni, hogy az akkuk feltöltődjenek.

" de szerintem az emberek 80%-a nem megy napi 30 km-nel tobbet az autojaval"
Nézz körül reggel a Bp-re bevezető utakon. Egyből revidiálod ezt a véleményt.
És ez akkor még csak Budapest.

dukeekud 2011.01.16. 17:14:13

@D4D:"Ez jól hangzik, és bárcsak már a csapból is a környezetbarát áram folyna, DE:
Ezermilliárdokat honnan veszünk el? A költségvetési főösszeg 13000 mrd körül van."

Valahogy a mostani eromuvek is csak megepultek. Es ezeket folyamatosan el kell latni szennel, gazzal, olajjal, ami minden evben tobb szaz milliardba kerul. Szep lassan az uj kornyezetbarat eromuveket is meglehetne epiteni, es raadasul azok utana szinte ingyen uzemelnenek.

Az alam kezdesnek epitene egy kisebb naperomuvet 10 milliardert. 10 milliard sok, de ahol van kozel 1000 milliard egy soha el nem keszulo 4-es metrora, ott ennyit meg biztos talalnank, ilyen fontos celra.
Az aram dijat egyenlore nem csokkentenek, de az uj naperomu miatt az eloallitas valojaban kevesebb lenne. Es a kulonbozetbol epitenek az ujabb es ujabb eromuveket. A folyamat ongerjesztove valna, minel tobb az eromu, annal tobb a bevetel, ugy hogy kozben a lakosagnak nem kerulne tobbe az aram.
Es amikor kiepul a egesz halozat mondjuk 15 ev mulva, akkor lehet csokkenteni az aram arat, a valodi mertekre.

Durva becslessel, magyarorszag jelenlegi aram fogyasztasat 16x16 km feluletu napcellaval lehetne megtermelni. Es ez nagysagrendileg 10-15 ezer milliardba kerulne. Szerintem 10-20 ev alatt ez realisan kivitelezheto cel, a fenti modon.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 17:16:55

@D4D: Az ilyen töltési idő akkor nem lenne macera, ha hálózati árammal lehetne tölteni a villanyautót. Persze ez is csak azoknak megoldás, akik mondjuk kertes házban laknak és megoldható, hogy éjszaka rádugják a kocsit a töltőre, mint egy mobiltelefont. Ha ilyen helyen laknék (sajnos nem így van), akkor én is szívesen használnék ilyesmi autót a napi munkába járáshoz, mert kb. 35km-t teszek meg naponta, ha máshová nem megyek, csak az irodába és onnan haza.

ganyager 2011.01.16. 17:57:55

@SilentSound: Ebben teljesen igazad van...! :)

lordjim 2011.01.16. 18:18:06

@soproni1: igen,abból a csőcselékből élt ő fényesen ,mint a komcsik udvaribolondja

Reggie 2011.01.16. 19:07:33

@luciferko: A Priusnal 8 ev vagy 150000 km garanciat vallalnak az akkura. Raadasul ezeknek az akkuknak ugy 300000 km es 15 ev korul van a varhato elettartamuk, de vannak amelyek 450000 km-t is megeltek. Az uj akkupakk ara 3000 dollar + szereles. Te egyaltalan milyen 2 evrol beszelsz? Vagy ennyi idonkent TKra torod a kocsijaidat?

Reggie 2011.01.16. 19:20:14

@dukeekud: Az a baj, hogy Mo. pillanatnyilag nem alkalmas jelentos mennyisegu napelemes vagy szeleromuves energia befogadasara, ugyanis 0 db szivattyus tarozoval rendelkezunk, igy a hirtelen termeleskiesest nem tudjuk korrigalni. Az ilyen eromuvek melle epitett akkumulatoros athidalas pedig meg mindig gyerekcipoben jar.

Perillustris 2011.01.16. 21:46:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A szállítás áráról beszéltem, nem igazán értem, miért erőlteted a tételekre bontást. Főleg úgy, hogy amennyiben ezt tesszük, méginkább kiderül, hogy a szállítás árában csak egy érték az üzemanyag ára. Éppen ezért nincs valódi árfelhajtó hatása, csak erre könnyebb ráfogni az áremelést.

@D4D: Akkor majd Pesterzsébeten pesterzsébeti kenyeret esznek. Vagy csepelit: www.szantosutode.wlap.hu/ Ez nem tragédia.

"Mitől egyszerűbb egy zsemle kezelése egy LCD tévénél?"

Pl. hogy az egyik kiemelten sérülékeny?

D4D 2011.01.16. 22:09:55

@dukeekud:
Ezzel a napcella dologgal csak az a baj, hogy nappal termel áramot, míg mi sötétben akarunk vele világítani. Hol és hogyan tárolsz ennyi áramot?

A számszaki fejtegetésed szépen hangzik, de a realitás az, hogy a veszteséges Vértesi erőművet életben tartjuk.

D4D 2011.01.16. 22:15:15

@SilentSound:
Ebbe, hogy a panelban hogy töltesz, bele sem gondoltam.

200 km esetén én reggel elmegyek, és szinte minden nap haza is érnék, és itt az udvarban feltölteném reggelre.

Ám ha egyszer éjfél után jövök haza, mert mozi/színház/buli stb, akkor reggel 5:40-re nem sikerül feltölteni. Itt lép be az, hogy minden állásnál kellene tudni tölteni.

Sokkal jobb a klasszikus ős hibrid, hogy delejjel meg olajjal is megy. A következő generációs hibridnek kellene elterjednie, ami az olajos motort már csak áramtermelésre indítja be.

D4D 2011.01.16. 22:26:10

@Perillustris:

"a szállítás árában csak egy érték az üzemanyag ára." - Nem kis érték!
A péksofőr kb 6 ezer Ft-ot kap egy hajnalra, ez 200 km, ahova eltankol 22-30 litert. Pluszban sok helyen kifizetik neki a munkábajárást fullra, ami szintén üzemanyag, csak áttételesen jelentkezik.

Persze az együnk helybeli kenyeret mintára felvehetünk helybeli sofőrt is, HA TALÁLUNK.

Egyébként nyugtass meg, hogy te csak olyan kenyeret veszel, amit a bolttól nem messze állítanak elő. Nehogy kiderüljön az ellenkezője, ezért holnap kérdezd végig a boltokat, ahova jársz.

Sérülékeny a pékáru is egyébként. Nézz meg egy frissen indult és egy üres ládákkal tele pékautót. Az üres 2-3-szor akkora sebességgel közlekedik.

Az LCD meg kötegelve rögzítve hever a platón a raklapokon, azt fixen lehet vinni 80-al, lehet vele hirtelen kanyarodni fékezni, nem szól érte egy szót se.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 22:26:45

@D4D: Hál'Istennek nem panelban lakom, volt az is, annál egy fokkal jobb a helyzet. De társasház attól még, zárt udvar / saját garázs nélkül, úgyhogy én nem tudnám ezt így megoldani. De mire lehet venni ilyen autót emberi áron, addigra csak meglesz az a ház is! ;D

cso zsi 2011.01.16. 22:49:04

@D4D: És nem a terhelés megváltozása miatt.
Egy adott sütőipari üzemből ugyanis nem csak kenyér-zsemle, hanem sütemények is utaznak ugyanazon a kocsin. Ha a kocsi nincs csurig pakolva, akkor az áru vagy borul, vagy körbefóliázod a raklapokat, ami nem kis időveszteség. Főleg egy 4-6 órára felvett sofőrnek, akinek a sütőüzemből időre kell érni a nagybani átvevőhelyre, és időben távozni is kell onnan. Ilyenkor, ha pl meghibásodik a süteményeket csomagoló gép, borul a nap....
Persze a sofőr gyorshajthat is egy 3 és felessel. A saját szakállára, mert senki nem fog kiállni érte.
Az LCD-k elég jól ki vannak bélelve szállításhoz. Általában nem 1-2 darab utazik, hanem több raklapnyi, ha lehet, akkor csurig rakott autón. Abból a méretből is, amit csak négyen tudnak megemelni-hordozni.

D4D 2011.01.16. 22:53:51

@SilentSound:
A panel értelemszerűen mint gyüjtőfogalom volt értendő.

Egyébként nem vészes az ár annyira.
www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius

Az a gond, hogy ha egy megbízható hibridet akarsz, akkor egy batárt vagy kénytelen venni. A hibridek jellemzően Civic, illetve Prius. A Civic drágább a Priusnál.

cso zsi 2011.01.16. 23:01:07

@Perillustris: Ezen kívül, de főleg belül akad még pár kerület a városban. A 80-as években jártam az észak-pesti, és észak-budai FSV telepeken, külsős cégtől karbantartóként, de időnként hajnali kisegítő sofőrnek is a napi meló előtt. Megszűntek, lebontották őket, és vagy már áll a helyükön irodaház, vagy ki van plakátolva, hogy 5 éve állnia kéne. :)))
Így a helyinek mondott, kistávolságról boltokba szállítható sütés megszűnt.
Az egyik áruházlánchoz az ország több helyéről érkezik pékáru. Csak adott cégek feleltek meg a minőségi követelménynek.
Az egyik termékcsoport (5-6 külnböző) csak 40 km-t utazik a nagyelosztóig, a másik 120-at. Onnan kerül ki a cég teherautóival a boltokba. Akár bp-i, akár vidéki. Más cuccok meg Ny-Európa különböző pontjairól.

dukeekud 2011.01.16. 23:21:19

D4D:"Ezzel a napcella dologgal csak az a baj, hogy nappal termel áramot, míg mi sötétben akarunk vele világítani. Hol és hogyan tárolsz ennyi áramot?"

Ahogy Reggie is irta szivattyus tarozokban, illetve akkumlatorokban lehet tarolni a nappal megtermelt aramot. Peldaul ilyen NAS akkuban.
www.popsci.com/technology/article/2010-04/texas-town-turns-monster-battery-backup-power

Reggie: "Az a baj, hogy Mo. pillanatnyilag nem alkalmas jelentos mennyisegu napelemes vagy szeleromuves energia befogadasara, ugyanis 0 db szivattyus tarozoval rendelkezunk, igy a hirtelen termeleskiesest nem tudjuk korrigalni. "

A szukseges akkumlatorokat, viztarozokat a naperomuvel,szeleromuvel egyutt megepitenenk. Azok arat nem szamoltam bele, mert azt meg becsulni sem tudom. De ha azok tovabbi nehany ezer milliard ft -al megnovelnek a koltseget, a lenyegen szerintem az sem valtoztatna. Elobb utobb akkor is lenne olcso, kornyezetbarat aramunk.

Perillustris 2011.01.16. 23:27:20

@D4D: "Egyébként nyugtass meg, hogy te csak olyan kenyeret veszel, amit a bolttól nem messze állítanak elő."

Nem messze, hanem ott, helyben: újpesti piac, Lipóti pékség, avagy pl. ma, amikor zárva van, Arsenal, Árpád út. Persze tudom, az alapanyagot nem bicajjal viszik ide sem.

Perillustris 2011.01.16. 23:31:59

@cso zsi: Nem vitatom, de ez is azt bizonyítja, hogy a nagyobb távolságokat nyugodtan ki lehet iktatni az egyenletből, mivel még a fokozottan árérzékeny hipermarket árai sem szállnak el a szállítási költségektől (az más kérdés, hogy ehhez persze tökön szúrják a gyártót is).

D4D 2011.01.16. 23:38:41

@Perillustris:
Egyébként sok esetben én magam is értetlenül állok néhány logisztikai 'bravúr' előtt.

Pár kamionos ismerősöm van, időnként behidalok, milyen fuvarok vannak.
Milyen értelmetlenek.

Van ami Regensburgból Linzig lemegy hajóval a Dunán, majd onnan kamionnal Pozsonyba.

D4D 2011.01.16. 23:55:47

@dukeekud:

Amit linkeltél:
4 megawatt, nyolc órán keresztül.

Magyarországon van 3 millió háztartás, ha mindegyik csak egy 60-as izzót használ, akkor is 3x60=180 megawatt, belátható, hogy a háztartások többsége csúcsidőben 60 wattnál többet használ. Vegyünk 300 wattot, ami még mindig kevés. De már ilyenkor is 3x300=900 megawatt. Ezt duplázzuk meg egyszer a közvilágításra, illetve mégegyszer ennyit vegyünk a mindenkori ipari felhasználásra.
3x900=2700 megawatt.

A lakossági csúcsidő mondjuk 19-23-ig tart, ám a közvilágítás reggel hatig, az ipari fogyasztás meg non stop.

Ha csak a lakossági csúcsidőt vesszük, akkor is kellene ebből 2700/4=675 darab.

Darabja 25 milló dollárral, 200-as árfolyammal=5 000 000 000 Ft, azaz 5 mrd Ft.

13000/5=2600, azaz a költségvetés közel 25%-ából meg tudjuk építeni a szükséges 675 tárolóakkut, tételezzük fel, hogy a költségvetés további 25%-ból kijönnek a szél és naperőművek.

De addig se nyugdíj, se tanári fizetés, se semmi.

Belegondolni sem merek a projekt valós költségeibe, a valós áramfogyasztási rekord ugyanis 6550 megawatt. Vagyis háromszor ennyire lenne szükség, mint amit levezettem.

index.hu/gazdasag/magyar/aramr071206/

Reggie 2011.01.17. 00:23:18

@D4D: Magyarorszagi eromu teljesitmenyek(max, 2008as):
Megujulo: 450 MW
Gaz: 2500MW
Olaj: 2600MW
Szen: 1510MW
Atom: 1940MW

Ebbol elsosorban nyilvan a szen es olaj eromuveket kene cserelni. A kisebbik 1510MW.

cso zsi 2011.01.17. 09:43:22

@Perillustris: Az újpestin van termelés, de a Lehelre, meg a Bank utcába biztos nem metrón viszik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 10:18:56

Most addig fog emelkedni, amíg ki nem alakul megint az a határ, amikor még épp nem mennek ki az utcára, de még elegen veszik, és akörül fog lebegni...

Alikam 2011.01.17. 10:57:37

@Büszke_troll: na megint egy szellemileg rokkant. Igen, valószínűleg elbírná a békávé ha mindneki csak az autósok fele váltana:)

Azért gondolkozzunk is már egy kicsit, mielőtt hozzászólunk egy témához.

A benzináremelés ált. a nemzetközi piac függvénye. a Baj ott van, hogy a jövedéki adó is magas ebben az országban.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 11:34:56

@Büszke_troll: Gondolom még életedben nem ültél BKV-n, mert akkor látnád, hogy most is csak 2., 3. járattal tudsz elmenni ha felférsz, balkáni körülmények között. Bicózni meg gondolom tájvédelmi környezetre jársz, szigorúan csak hegyről le, és csak akkor ha jó az idő.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 11:42:49

@D4D: Ez egy régóta megoldott kérdés. A Túlméretezett napcella fölös áramából napközben egy magaslati víztárolót töltesz, amiből este visszacsorgatod a vizet egy vízerőművön át pld. De vannak más energiatárolási lehetőségek is, amikhez nem kell környezetszennyező akkumulátor. A gond csak az, hogy így az erőmű kapacitást a valóban szükségesnél 2-3x nagyobbra kell tervezni, ami nem kevés lóvé.

mohopasi 2011.01.17. 11:43:30

@czejp: Azt a görbét felszállóágban tökéletesen szolgainan másoljuk, lefelészállóban gyökkettővel. Más: jó lesz ez az eletromos autó téma, amint sikerül megújulóból áramot termelni. Főleg nap/szél/víz trióból például.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 12:01:03

@mohopasi: És akkor kapjuk majd a jövedéki adót az áramra is, és lesz csudijó világ!

Perillustris 2011.01.17. 12:10:05

@newtehen: Azért ez elég ritkán fordul elő.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 13:08:21

@Perillustris: Mármint mi? A BKV-s része? Azt naponta, barátom, ajánlott környezettanulmány: Reggel 7-8 óra között keleti 7-es busz vagy metró. De az 1-es villamos is érdekes tud lenni a stadionoknál. De biztos mondanak mindjárt legalább 20 helyet.
A Biciklis részt nem tudom, mert én nem járok oda bicajozni.

cso zsi 2011.01.17. 13:27:07

@Büszke_troll: Napi 10-20 liter tankolás? Az egy mai, modern "családi" kocsi esetében negyed - fél tank. 120-250 kilométer megtételére elegendő.

BKV? Azzal járok több, mint 40 éve, és bizony az átszállások után átülök egy gépjárműbe, amivel járom a várost.
Reggelenként amikor suliba viszem a gyermeket, van, hogy nem férünk fel a metróra. De ha kocsival mennék, spórolnék fél órát, és még az utak is üresek olyankor.

cso zsi 2011.01.17. 13:35:16

@Büszke_troll: Még annyit az áremeléshez, hogy a brit kormány most fontolgatja, hogy a távoli vidékeken élők számára hogy lehetne csökkenteni az üzemanyag adóterheit.
Vajon miért?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 13:38:46

Amíg az üzemanyag árban az adó %-ban van benne, addig a kormány érdeke az üzemanyagár növekedése, mert annak több lesz az adó%-a is.
Elég lenne annit mondani, hogy: Amikor volt 250 Ft a benzin, annak x%-a volt az adó: y Ft. Ezentúl ennyi adó van a benzinen, bármennyibe is kerül.
(az mondjuk megint más kérdés, hogy a MOL ugyanúgy felemelné az árát, csak akkor ők kaszálnának nagyobbat)

Büszke_troll 2011.01.17. 14:01:56

@Alikam:
Gondolom a BKV fejleszthető. (És még annyit, hogy Magyarországon nem csak a BKV létezik. Te szellemileg rokkant.)

@newtehen: "Gondolom még életedben nem ültél BKV-n"
BKV-n ugyan nem ültem, de pesti buszon, villamoson, metrón igen. Sőt még siklón és libegőn is. Mikor ott turistáskodtam. Ez olyan 2004, 2005 körül történt. Mindig felfértünk az első járműre. (Na jó a siklóra nem, mert a gyerekek a végébe/elejébe akartak helyezkedni.)

@cso zsi: "modern "családi" kocsi esetében negyed - fél tank"
És? El nem tudom milyen élethelyzetben tankol negyed tankokat valaki naponta.

Miért jobb az, mint teletankolni, és ha kevés az üza. akkor újra. Hiszen minden tankolás veszi az ember idejét.

"a távoli vidékeken élők" Számomra ez értelmezhetetlen.

Perillustris 2011.01.17. 14:17:54

@newtehen: Jártam régebben sokat a 7-es busszal (Kosztolányitól), de nem emlékszem arra, hogy bármikor ne fértem volna fel. Ma sem jellemző, több munkatársam azt a járatot használja. Ezzel együtt természetesen - mint írtam - előfordulhat egyes csúcsidőszakokban, különösen, ha a busz haladását forgalmi okok akadályozták, így a követési idő megnőtt. Természetesen a BKV-n van mit fejleszteni.

@cso zsi: Hazánk helyzetében szerintem teljesen irreleváns, min agyal a brit kormány.

cso zsi 2011.01.17. 15:19:11

@Büszke_troll: "Magyarországon nem csak a BKV létezik. "
Viszont a lakosság egyötödét szolgálja ki, valamint azokat a vidékieket, akik csak turistának jönnek a városba.

Hogy miért nem tankol tele? Szinte biztos hogy úgy kezdte ő is. Mellesleg, az is naponta tankol, aki tele tankkal indul útnak.
A spórolós, aki az üres tankba vesz pár lityit, nem tudja, hogy ezzel az üzemanyagszivattyút is tönkrevágja.

A "távoli vidék" az kb olyan lehet, mint itthon a megyeszékhelyektől is messze eső települések, ahová eljutni gyakorlatilag csak autóval lehet.
@Perillustris: A 7-es buszra nem csúcsidőben (tehát délelőtt 10 után) is van, hogy nem férni fel.
A brit kormány számára mi is távoli vidék vagyunk. :)

Arvedui 2011.01.17. 15:48:37

Az áram is bazi drága itthon. Ha számolok egy most "kapható" normális elektromos autó fogyasztásával, (mondjuk Nissan Leaf) akkor nem sokkal lesz olcsóbb az üzemeltetése mint mondjuk egy gázzal hajtott kocsié.

Büszke_troll 2011.01.17. 16:16:54

@cso zsi: A Magyarországon használt mobilok több mint 20%-a Nokia, mégis idiótának gondolom aki mobil helyett nokiát mond.

"Hogy miért nem tankol tele?"
Erre már rég válaszoltam. :)

Még annyit a BKV-re. Nagyon ne verd magad miatta, többet fizetek érte, mint egy átlag fővárosi. (Persze ezt a MÁV-ra is elmondhatnám.)

D4D 2011.01.17. 17:51:04

@newtehen:

A jövedéki adó fix Ft összeg/liter, erre jön rá a 25% ÁFA. Igen, ÁFÁ-t fizetsz a jövedéki adó után is.

cso zsi 2011.01.17. 18:04:29

@Büszke_troll: Azok is sokat fizet(né)nek a tömegközlekedésért, akiket át akarnak terelni rá. Akik merészeltek az agglo-ban születni, azoknak másfélszeres a bérlet ára egy Bp határán belülihez mérten. (Buszon az első közig. határon túli megállóig érvényes a bérlet, vonaton viszont az utolsó közig. határon belüliig.)
Amikor családról beszélünk, az általában egynél több személyt takar. Netán (bp-i) középsuliba járó kamasszal. Ha olyan szerencsés a család, hogy mindenkinek van melója, akkor a bejutás havonta 40eft körül van.

cso zsi 2011.01.17. 18:06:49

@D4D: Az adózott jövedelemből.

Ha pénzt keresel, adózol.
Ha beteszed a bankba, adózol.
Ha vásárolsz rajta terméket, adózol.

Jól van ez így?

Büszke_troll 2011.01.18. 09:15:04

@cso zsi:
Leírtad, hogy az élet nehéz. És? Mindenkinek az.

mohopasi 2011.01.18. 12:44:08

@newtehen: Erről nincsenek információim :) De ha a politikusok kevesebbet lopnának, mi meg kevesebbet tartanánk a markunkat az állam felé, nem lenne szükség ennyi jövedéki adóra. De ez már egy egész más téma.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása