Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Abroncs híradó - gyártás és felépítés

2011.04.21. 19:03 :: SilentSound

Az első alkalommal hanyagul bedobtam nektek azt az információt, hogy minden héten kaptok egy részt az Abroncs híradóból, de ezt a tervezett menetrendet már rögtön az elején elkaszáltam, mivel a rajzfilm második része a téli gumikról szól, az meg most pont annyira nem kifejezetten aktuális, ezért megtörtem a tér-idő kontinuumot, úgyhogy ennek a posztnak a lábjegyzeteként találjátok meg ezt az epizódot.

Ami viszont hőmérséklettől és időjárástól függetlenül most sokkal érdekesebb, hogy hogyan épül fel egy gumiabroncs és hogy néz ki a gyártása.

Az Abroncs Híradó harmadik adásának megtekintése előtt, hangsúlyoznunk kell, hogy kerék alatt valójában a gumiköpeny, a keréktárcsa (szeleppel együtt) és a nyomás alatt lévő levegő összességét értjük. Ebből a videóból kiderül, hogyan gyártják a gumiabroncsot.

Íme, a folyamat leírása:

Az abroncs összetett alkatrész, mely több mint 200 alkotóelemből áll. Fő részei az alábbiak: a szövetváz (karkasz), a merevítő övek, a 0 fokos övbetét, a futóumi, az oldalfalgumi és a perem. Nézzük meg őket részletesen.

Futó: a talajjal érintkező felület.

0°-os övbetét: ellenáll a nagy sebességnél fellépő centrifugális deformációnak.

Merevítő övek: megtartják az abroncs méreteit és elosztják a terhelést a teljes mintázaton.

Oldalfalgumi: a gumiabroncs rugalmas része, a deformáció elnyelésével hozzájárul a jármű kényelméhez.

Peremkarika: garantálja a keréktárcsához való megfelelő, biztosítva a légzárást.

A gumiabroncs tartószerkezete annál ellenállóbb, minél nagyobb a terhelés. Több textil vagy fém betétből áll (nejlon vagy műselyem), melyek az esetek többségében radiál szerkezet szerint helyezkednek el, azaz 90°-os szöget zárnak be a menetiránnyal (a technológiát a MICHELIN fejlesztette ki 1946-ban).

És a végére az ígért lábjegyzet a téli gumis kisfilmmel:

6 komment

Címkék: oktatás biztonság közlekedés autó gumi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rock me Amadeus 2011.04.21. 19:33:47

Én gumi nélkül szeretem.

D4D 2011.04.21. 21:42:02

@SilentSound: Felnin is, bár a legjobb a hintaágyon volt eddig.:)

Circus 2011.04.22. 00:32:25

@D4D: miután már elég késő van, megjegyezném, hogy vastag matracágyon.

-Gabi- 2011.04.24. 23:34:46

Gellérthegy,víztározónál:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása