Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Párszor átfordult az Audi, aztán megállt a tetején

2011.05.23. 07:26 :: SilentSound

Bevallom, nem teljesen véletlenül választottam ilyen hatásvadász címet, de el kell, hogy keserítsem azon kedves fröcskölő vérre szomjazó olvasóimat, akik azt várták, hogy egy csúnyán végződött baleset részleteit fogom bemutatni nagy érzékletességgel. A múlt heti Michelin Challenge Bibendumon ugyanis a sok technikai újdonság mellett volt néhány olyan stand, ahol a biztonságot állították a középpontba.

Persze nem állítottam a poszt címével semmi valótlant, mert az egyik ilyen biztonsági szimuláció igencsak érdekes és gyakorlatias volt. Egy olyan helyzetet lehetett ugyanis kipróbálni, hogy mi történik akkor, ha egy balesetben az autónkkal felborulunk, többször megpördülünk a hosszanti tengely körül, majd végül fejtetőn landolunk.

Persze az éles bevetés előtt alapos elméleti okítást kaptam, hogy mit hogyan kell csinálnom majd a kijutáshoz, miután már fejjel lefelé lógok. Kiegészítve olyan aprónak tűnő információkkal, hogy az üléstámlát úgy állítsam, hogy ne nyújtott kézzel fogjam a kormányt, így nem töröm szilánkosra az összes csontomat deréktól fölfelé. Értelemszerűen a mutatványt becsatolt biztonsági övvel kellett véghez vinni, ellenkező esetben inkább lett volna belőle nyaktörés, mint önálló kijutás. A részletes instrukciók után aztán beültem a kormány mögé, bekötöttem magam és megindult a centrifugálás.

Olyan gyorsan történt az egész, hogy szinte fel sem fogtam, hogy az A2-esben épp mikor merre van a vízszintes. Az egyik pillanatban az öv tartotta a vállamat, hogy ne üssek a fejemmel horpadást az autó tetejébe, a másik pillanatban ismét az ülésbe huppantam. Aztán ez még párszor, majd megállt az autó. Fejjel lefelé.

 

Pillanatok alatt a fejembe szökött a vér, még szerencse, hogy jelen esetben nem kellett számolnom, hogy netán a deformáció miatt nem nyílik ki az ajtó, vagy épp az arcomba robbannak az üvegszilánkok. Meg úgy egyáltalán, hogy számítottam arra, ami történni fog velem. És még így is kellett két-három másodperc, amíg lógva végiggondoltam, hogy mit is mondott a gyorstalpalót tartó lengyel srác kicsivel korábban.

Volt az utastér belsejében egy narancsszínű babzsák is, ami itt fent a tető és a szélvédő találkozásánál látható. Ez azt volt hivatott szemléltetni, hogy ilyen esetben az autóban lévő, nem rögzített tárgyak röpködnek össze-vissza, egy notebook vagy akár egy mobiltelefon is tud súlyos sérülést okozni. A pörgés közben babzsákot sem kaptam az arcomba, sőt, valójában marhára nem volt időm azzal foglalkozni, hogy ott van-e valahol az az élénk színű izé. Na de nem is ez volt a leglényegesebb, minél előbb ki kellett mászni az autóból.

Előre figyelmeztettek, hogy a feszülő öv nem fog kioldani, akárhogy próbálom nyomkodni a piros gombot. A probléma megoldásához arra volt szükség, hogy először is a lábaimat a pedálok környékéről pakoljam át valahogy a műszerfal fölé. A vezetőülésben ez annyira nem egyszerű művelet, mert még a kormány is útban van, egész kis ügyességi játék megcsinálni. Miután ez sikerült, páros lábbal eltolva magam a szélvédőtől, valamint egyik kézzel visszanyomva magam a tetőtől meglazítottam a biztonsági övet annyira, hogy a jobb kezemmel végre ki tudjam magam csatolni.

Az előbbi pozíció abból a szempontból sem lényegtelen, hogy így nem estem fejre az öv kicsatolásakor, hanem szépen le tudtam ereszkedni az autó tetejébe, utána pedig már nem volt más hátra, mint lehámozni magamról a meglazult biztonsági övet és négykézláb kievickélni a kis Audiból. Alapvetően fehérbőrű vagyok, de a mutatványom végére olyan színe volt az arcomnak, mint egy hatéves kisfiúé, aki véletlen betéved a női öltözőbe és először szembesül az elsődleges és másodlagos nemi jellegekkel.

Remélem, hogy soha nem kerülök olyan szituációba, ahol az itt megszerzett tudást alkalmaznom kell. Ha viszont mégis bekövetkezne egy ilyen baleset, az ijedtség ellenére talán gyorsabban rájönnék, mit is kell tennem, hogy a lehető leggyorsabban az autón kívül tudhassam magam. És bár más ezt kipróbálni, mint egyszerűen csak elolvasni, de úgy gondolom, hogy a semminél ez is több és adhatja úgy az élet, hogy segíthet majd az, ha valaki elolvasta ezt a posztot.

Fejreállástól mentes közlekedést kívánok mindenkinek!

77 komment

Címkék: oktatás biztonság közlekedés autó baleset biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MekkMester 2011.05.23. 07:47:51

Jó post! Azért kár, hogy feleslegesen hoztam a kenyeret tunkolni! :)

Pityubácsi 2011.05.23. 08:29:57

egyszer régen zsigulival borultunk fel.
természetesen senki nem volt becsatolva, ezért azzal nem kellett szenvedni.
cserében az anyós ülésen ülő srác kiesett a szélvédő helyén, de nem lett senkinek baja.
szerencsére a sörök sem törtek össze, így némi folyadékbevitel után lábra állítottuk és mentünk tovább :)

cork77 2011.05.23. 08:42:00

Gyakorolta a posztoló a négykézláb mászást a hétvégés találkozóra? Helyes!

huspotyolo 2011.05.23. 10:59:02

Az igazi az amikor mint a 4 ajtó befeszül és térden csúszol a szélvédő darabokban. Este van és csak a hátsó, félig letekerhető ablakon tudsz a csalánosba kimászni. Wartburggal volt "szerencsém" megtapasztalni. Nem tudom hogy az A2-es teteje ennyi pörgés után is csak annyira horpadt volna be mint a Wartburgnak.

Amúgy szívesen kipróbálnám így 8 évvel az eset után a szimulációt én is :) Bár nem tudom mit lehetne kezdeni ilyen esetben a mostani 4 elekronyos ablakkal, mert én tuti nem merném gyújtáson hagyni fejjel lefele a kocsit. (A karbiból kifolyó benzin szaga nem volt bizalomgerjesztő)

stower 2011.05.23. 11:08:18

Mercivel borultunk pár éve. A leírt mutatványok nélkül simán ki tudtuk kapcsolni az öveket. Az árok alján nem volt hely kinyitni az ajtókat, így a hibátlanul működő elektromos ablakok le(fel)húzása után ki tudtunk mászni. Az autó kiemelése után minden ajtó nyitható volt. Megúsztuk, de nem kívánom senkinek sem.

Deneware. 2011.05.23. 11:20:08

Álltam már fejre Suzukival (régi swift) és G Astrával is. Egyik estben sem volt vagy gond kicsatolni az övet. Egyikben utas voltam, a másikat vezettem. A Suzuki tetőlemeze kábé 15 centivel lejjebb jött, szóval ott hiába van az öv, attól még simán ki lehet a nyakat törni. Az Astra masszívabb volt ott "mindössze" az "A" oszlop rogyott meg picit. Viszont mindkét esetben élmény volt összeszedni a plafonról azt, ami addig alul volt...

Gera 2011.05.23. 11:35:37

Égő autóból lehet igazán izgalmas.

Polemius 2011.05.23. 11:39:16

Ezért jó, ha rendszeresítve van ilyesmi az autóban:
www.knifeworks.com/images/products/detail/LH01.jpg

Reggie 2011.05.23. 11:39:54

@Polemius: Jaja. Van szerszam az ov elvagasara is.

Szelid sunmalac 2011.05.23. 11:40:47

Ez semmi! Magyar katonak allitolag tankkal tudnak felborulni sik terepen segitseg nelkul...

Hurri Kán 2011.05.23. 11:42:09

@Reggie:
Mondjuk nálam mindig van egy bicska a kesztyűtartóban. Persze egy dolog most mindezt leírni a kanapén heverészve, egy másik, ha enyhén sokkos állapotban, fejre állt autóban kell odanyúlni, előszedni és használni...

''autónepper.'' 2011.05.23. 11:44:32

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: :DDDDDDDDD és közbe a sünök még le is traffizák őket:DDDDDDDDDDDDDDDDDD

soroslo 2011.05.23. 11:48:39

álltam már én is fejre '96-ban Zircnél egy Mazdával. Pörögni csak egyet - illetve csak egy felet pörögtem: rögtön megállt a tetején.
'Felejthetetlen' élmény.
Az öv nekem gond nélkül kicsatolódott, így aztán le is estem rögtön a tetőre.
Aztán kezdődhetett a "babzsákok" keresése: Ami eredtileg elől volt az hátra keveredett és fordítva. A jogsimat nem is találtam meg hirtelen, de a rendőr szerencsémre rugalmas volt. Aztán megállított egy arra haladó kisbuszt - tele kőművessel, valami lagziból mentek haza - akik első riadalmukat követően 3 másodperc alatt talpára állították a járművet. Zircen kis hűtővíz utántöltés után aztán "szerencsésen" néhány órás késéssel meg is érkeztem haza Fűzfőre. Mazdát valahogy kiegyenngették, de soha nem lett már a régi. Még egy évet szolgát és ment a bontóba.

min 2011.05.23. 11:56:57

Az érdekes, hogy nem lehet oldani feszült állapotban az övet....és erre kapnak 5 csillagokat??? nálam 1-es.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.23. 12:03:17

@min: Ahogy a kommenteket nézem, ez típusfüggő is lehet. De gondolom nem véletlen, hogy magától ne csatolódjon ki.

Szelid sunmalac 2011.05.23. 12:07:01

@gyvy: Igen, koszonom a helyesbitest, tudom!
@krampam: Hat igen. Szerintem tenyleg kurvara az :)

vincent vega? 2011.05.23. 12:08:05

azért arra kíváncsi lennék, hogy hat éves korodban a női öltözőbe lépve a másodlagos nemi jellegekkel hogy találkoztál.. egyik magyarázat meredekebb a másiknál... :))

Szelid sunmalac 2011.05.23. 12:11:09

@vincent vega?: Most miert kotozkodz? Ha mar ott volt, azt is megvizsgalta, vajon van-e masodlagos, es ha igen, mi is az...Te is kivancsi voltal valaha, nem?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.23. 12:11:23

@vincent vega?: Teoretikus felvetés volt, látom, megragadtad a lényeget. :)

Hurri Kán 2011.05.23. 12:11:56

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Vicces tényleg, te szerencsétlen, hogy magyar katonák (emberek) haltak, ill. sérültek meg. Hogy legyen némi fogalmad, mert látom, nincs: Egyrészt egy ilyen páncélosnak viszonylag magasan van a súlypontja, tehát borulékony, a másik, azért igyekeztek a célállomásra, mert a katonai konvojokat út közben szokta a legtöbb támadás érni, ezért előírás pl., hogy út közben, bármi is történjék, nem szabad megállni nekik.
Komolyan mondom, ha most itt lennél, elég alaposan pofán vágnálak.

Szelid sunmalac 2011.05.23. 12:18:54

@gyvy: Komolyan mondom, ertem en, hogy az szarkasztikus humor tavol all toled, mindazonaltal megjegyzem, nem hiszem, hogy pofan tudnal vagni, mert mire megmozdulsz, mar tarkon rugtnalak...de nem verekszem versenyen kivul, es szerencsemre nem vagyok ott :)

Ha pedig felretesszuk a viccet: Ez a munkajuk, kurvasok penzert, amit az en adombol(is) fizetnek, es rohadtul leszarom, hogy valaki egy idegen orszagban pufogtat a semmiert. Ez meg csak hagyjan, de hogy mi a picsaert lesz valaki hosi halott, mert kozlekedesi balesetet szenved kulfoldon, vegkepp nem ertem. Reszemrol a tema lezarva, off vege.

Hurri Kán 2011.05.23. 12:23:17

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
a szarkasztikus humor nem áll tőlem távol, csak a valakinek a halálával történő primitív szellemeskedés, az áll távol.

Szelid sunmalac 2011.05.23. 12:24:49

@gyvy: De az idegenek tavoli fenyegetese pofonnal latatlanban nem :)

krampam 2011.05.23. 12:25:38

@gyvy: nem érdemes az ilyennel szóba állni... ha az anyja haldokolna tán még azon is poénkodna...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.23. 12:29:19

Egyszer beültettek egy közlekedésbiztonsági bemutatón egy autóülésbe, felhúztak egy rámpán és leengedtek.

18 km/órával csapódtam az alján. Így mutatták be, mekkora erő hat egy ütközésnél 18 km/óránál.

Az öv úgy megtépett, hogy még levegőt sem kaptam.

Azóta mindig bekötöm az övet.

Mindenkit be kellene ültetni egy ilyenbe.

Hurri Kán 2011.05.23. 12:30:01

@krampam:
Sok értelmét én sem látom ennek az afganisztáni ténykedésnek, ez egy dolog, de ettől még nem poénkodom primitív módon egy ember halálán, aki a munkáját végezte...

Reggie 2011.05.23. 12:32:00

@gyvy: A celszerszamban pont ez a jo, hogy ugy van kialakitva, hogy ne kelljen kinyitni, illetve ne tudd megvagni magadat.

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ez meg honnan jott? Mikor borultak fel magyar katonak tankkal? 2. vh?

krampam 2011.05.23. 12:33:50

@gyvy: "nem poénkodom primitív módon egy ember halálán"
ezt mondom én is. de úgy látszik vannak ilyen nagyonjóképességűverekedősgyerekek, akik nem így gondolják. Normális lelkivilágú ember senki(!) halálán nem viccel. Még Oszama bin-Laden-én sem.

MySei 2011.05.23. 12:33:55

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Az nem olyan vicces.

A szaros A mercinek anno sík úton önerőből sikerült felborulnia.

Hurri Kán 2011.05.23. 12:35:41

@Reggie:
Az tiszta sor, csak ezt a célszerszámot hová rakod a kocsiban, hogy baj esetén oda tudjál nyúlni érte? Ez nem világos nekem :)

Reggie 2011.05.23. 12:36:21

@gyvy: Kozepen a kezifek melle egy rekeszbe.

Polemius 2011.05.23. 12:40:07

@gyvy: Általában (mint a fentebb általam linkelt képen is látható) az ilyen eszközöknek van egy tartókonzolja, amit elérhető helyre célszerű rögzíteni, például a műszerfalon. Kisebb méretű megoldásokat esetleg a kocsikulcs karikájára.
Így egy boruláskor sem repked szanaszét az utastérben (vagy ki belőle) és fejreállás/vízbeesés esetén is egyből hozzáférhető, használható.
Ha másodpercekről van szó (pl. kigyulladt vagy elmerülő jármű), akkor nagyon nem mindegy, hogy két mozdulat-e kitörni az üveget és elvágni az övet.

Hurri Kán 2011.05.23. 12:43:01

@Reggie: @Polemius:
HA a kézifék mellett lehet rögzíteni...
De tényleg úgy lehet a legjobb, ahogy Polemius kolléga mondja.

notalabb 2011.05.23. 12:43:47

Én tavaly februárban álltam fejre a II. puntonkkal, és a kisfiammal. Hóba, és árokba, viszonylag lassan. Szinte semmire sem emlékszem, csak hogy lógunk az öveken, ill. a kisfiam a gyereküléssel együtt lógot, és nem sírt. Az egészet ő viselet a legjobban. Azóta viszont ő szól, hogy nehogy elfelejtsük bekötni (most 3,5 éves).
Az öv befogott (pirotechnikai) de szerencsére azt ki lehetett kapcsolni. A legrosszabb, hogy az árok két partja az ajtókat beszorította, és csak a csomagtérajtón át tudtunk kimászni. Innentől csak 5 ajtós fomájú autót veszek, az tuti. Meg amiben van ESP. És a töréstesztekre is figyelek. Szegény punto-nk nagyon jól viselte, igaz az eleje összetört, de a tetejét még fényezni sem kellett, kicsit behorpadt két tenyérnyi felületen, de azt kihúzták. Gondolom az számított, hogy 4 csillagos volt a töréstesztje, ami annó' (2000évek eleje) nagyon jónak számított. Biztonság mindenek felett!

Polemius 2011.05.23. 13:01:51

Még annyit, hogy egy ilyen célszerszám minél egyszerűbb, annál jobb. Egy erre tervezett kalapács/övvágó sérülten, összezavarodva is használható, ráadásul nem teszünk kárt magunkban vagy másokban közben.
Míg egy kesztyűtartóban levő zsebkés ha nem is tűnt el (a kesztyűtartó nem nyílt ki), akkor át kell hajolni a túloldalra érte (adott esetben fejjel lefelé lógva! Ki kell nyitni a rekeszt, előkotorni a többi limlom közül a kést, kinyitni és elvágni az övet.
Mindezt úgy, hogy esetleg megsérültünk, esetleg pont a jobb kezünk. Bal kézzel átnyúlni odáig? Fél kézzel kinyitni a kést?
Ráadásul az öv elvágásakor egy éles késsel esünk fejre/hátra.

Szóval én a fixen rögzített célszerszámra szavaznék inkább.

little honey 2011.05.23. 13:04:55

azé' leírhattad volna pontosan mit kell tenni, hadd okosodjunk a szörnyűlködés mellett

Reggie 2011.05.23. 13:05:26

@gyvy: Jaja. Mondjuk en a keshez meg nem lattam rogzitheto tokot, de ez nem jelenti azt, hogy nem is letezik. A kalapacsot meg valoban a tartojaval celszeru elhelyezni.
Mondjuk a kalapacsnal mamar vannak jobb szerszamok is. Konkretan egy csoben levo rugora rogzitett tuske. Ez nem tori ki az uveget, csak bepokhalositja, igy a szilankok biztos nem okoznak problemat.

Hurri Kán 2011.05.23. 13:05:36

@Polemius:
Persze, ez tiszta sor, pont ezért kérdeztem rá egyből, hogy hová rakod/rögzíted a kocsiban.

Reggie 2011.05.23. 13:12:01

@gyvy: vagy veszel egy pisztolytokot, es felfuzod az ovedre:)

Hurri Kán 2011.05.23. 13:15:51

@Reggie:
Asse nem rossz, csak vezetés közben útban lehet, mint ahogy a kés is...

Reggie 2011.05.23. 13:21:35

@gyvy: Marmint a nadragod overe gondoltam. Ott nincs utban.

Roan 2011.05.23. 13:22:40

kb. 8 éve én is fejreálltam egy Suzukival, de ott nem volt semmilyen probléma: a tető a fejtámláig bejött, így tartanom sem kellett magamat. Amikor az övet kikapcsoltam, gyakorlatilag egy mozdulattal sikerült kisikalni az erősen eltorzult ablak helyén, az üvegtörmelékek közepette. Máig sem értem, hogy sikerült ilyen flottul:)

Egyébként a kesztyűtartóban tartott dolgok nem érnek semmit: nekem ott volt a zseblámpám, de többen sem tudtuk kiszenvedni onnan.

fda 2011.05.23. 13:36:31

@notalabb: Hogy lehet úgy fejreállni, hogy az autó tetejét még fényezni se kelljen?

Polemius 2011.05.23. 13:38:18

@Roan:
Na, a zseblámpa a másik eszköz, ami vészhelyzetben általában nem nyerő.
Egyrészt mert a kesztyűtartó/csomagtartó mélyéről kell az is előbányászni.
Ez mondjuk talán a kisebbik gond, mert többnyire azért inkább hétköznapi körülmények közt kellene (lerobbant autó, leejtett kulcs/telefon ilyesmi).
A másik, nagyobb probléma az, hogy mivel többnyire csak hever a helyén hónapokig, akár évekig, ezért szinte biztos, hogy lemerült benne az elem.
Ezt persze meg lehet előzni spec. elemekkel amik évekig bírják használaton kívül.
Vagy dinamós (nyomkodós/tekerős) lámpával.
Én mégis világítórudat javasolnék lámpa _mellé_.

Szintén lehet fixen rögzíteni, mint az üvegtörő/vágót.
Évekig eláll, nem merül le. Biztosan nem szikrázik. Egyszerűen "bekapcsolható". Órákig világít.
És nem túl drága, akár többet is tarthatunk a kocsiban, hogy pl. baleset helyszínén sötétben az úton kirakva csökkentsük a belénk szaladás kockázatát.

notalabb 2011.05.23. 13:43:51

@fda: Jó sok hó kell hozzá! Nem mondom hogy nincs rajta egy két karcolás, de egy akkor 9 éves autón nem fogok plussz fényezést csinálni, némi karc miatt. Lett rajta egy két-három tenyérnyi horpadás (kb. 2-3 cm mény9, de nem tört a pereme,így ki tudták nagyjábol húzni. A jobb hátsó ajtó és sárvédő jobban karcolódott, ott talán a fehér alapozó is 'felsejlik' a mélyebbeknél, de nem vészes. Mondom nem új autó, nem akarok csili-vili állapotot. pl. az első lökhárító is fényezettlen maradt, a rendszámot így is megtartja.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.05.23. 13:48:09

Évek óta hordok a zsebemben kést, pont ezért, hogy ha olyan helyzetbe kerül az ember, amikor vágni kell (és nem szúrni - a félreértések elkerülése végett), akkor ott legyen velem. Mindig mondogatom feleségemnek, hogy ezek a fránya (kitalált) filmek azt mesélik be nekünk, hogy egy folyóba/vízbe zuhant autóból nem tudsz kijönni, mert a biztonsági öv megfogott - meg fogsz fulladni (hacsak a főhős oda nem úszik és ki nem ment - de ez már egy másik mese).

Ezért mindenképpen ott legyen a kés. Nem benne a zsebben, hogy borulásnál a többi apróval meg az egyéb dolgokkal együtt hulljon, mint a férgese, hanem pattintóval, ami erősen odafogja a zsebhez, a ruhához. Így mindig pontosan ugyanazon a helyen találod, legyen rajtad bármelyik nadrágod.

agymosott.blog.hu

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.23. 14:15:53

@little honey: Ennél pontosabban mit írhattam volna le? :) Lépésenként még le is vagyok fotózva. De ha bármi kérdésed van, igyekszem válaszolni, ha tudok.

MechanicGod 2011.05.23. 15:28:16

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

elsőnek ez jutott eszembe rólad www.youtube.com/watch?v=RMkXY6MN96E&feature=related

aztán pedig az, hogy nézd meg a szarkasztikus humor fogalmát te poéngyáros, mert így nem csupán paraszt vagy hanem ostoba is.

SilentSound:

érdekes poszt volt, nálam egy rögzített kés van a kocsiban amit elérek szinte bárhonnan ha öv vágására kerülne sor.

Szelid sunmalac 2011.05.23. 15:29:16

@Kool Kitty Kat: Kezdek komolyan meglepodni, mennyi alszent pocs tud osszegyulni! Magyarorszagon 12 orankent hal meg valaki kozlekedesi balesetben. Mindet meggyaszolod ugye? Mert azok a katonak gyerekkori jopajtasaid voltak, es mindegyikkel kozosen etted a sutit...

Elmentek ti a sunyiba! A rokonaik elott ugyan nem, de vadidegenekert hadd ne kelljen mar bloggyertyat gyujtanom! Kepmutato bagazs...

Szelid sunmalac 2011.05.23. 15:30:30

@MechanicGod: Ha elolvastad volna az elso hozzaszolasom abban meg semmi nem szolt a mostani halottakrol, sot meg csak nem is terepjarot irtam. DE! De leszarom a velemenyed.

Hurri Kán 2011.05.23. 15:37:39

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Nem gyászoljuk meg, te ultrabugris, de nem röhögcsélünk meg poénkodunk a halálukon hozzád hasonló primitív módon.

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.05.23. 15:38:23

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Mivel te lófaszt nem tudsz, viszont én sajnos tisztában vagyok a család/menyasszony/testvér állapotával...
Valamint még tudok elég megrázó dolgokat, örülnek ha leszállnál a magas lóról, befognád a mocskos pofádat és elismernéd hogy egy seggfej voltál. Kösz
Ellenkező esetben pedig húzzál el és csináld amihez legjobban értesz...
a faszcibáláshoz!

roadrunner 2011.05.23. 15:42:07

En sem ertem hogy lesz valakibol hosi halott ha kozlekedesi balesetben hal meg.
Eleg szomoru egyebkent hogy egy auto megelozese meghaladja a hos katonak kwpesseget.
Most mar csak egy kerdesem van.
A sofort beperelik gondatlansagbol elkovetett emberolesert?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.23. 15:49:19

Kérlek titeket, hogy ne keverjük ide az afganisztáni témát, főleg hogy valakit sért/bánt az ezzel való poénkodás. Innentől törlöm, ami azzal kapcsolatos bejegyzés lesz, köszönöm a megértést.

mohopasi 2011.05.23. 17:11:27

Én még nem borultam kocsival, de hogy őszinte legyek még szimuláció szinten sem vagyok kíváncsi az érzésre.

cazsolti 2011.05.23. 17:12:31

@SilentSound: Az elején leírtad, "hogy az üléstámlát úgy állítsam, hogy ne nyújtott kézzel fogjam a kormányt, így nem töröm szilánkosra az összes csontomat deréktól fölfelé". Ezt el tudnátok magyarázni hogy mit jelent? Erről még nem hallottam, ezt miért is mondták? Minden viccet félretéve, ez engem érdekel! Köszönöm!

Hurri Kán 2011.05.23. 17:18:19

@cazsolti:
Azt jelenti, hogy ne tudd magad nyújtott karral a kormányon kitámasztani. Ugyanígy, a pedálokhoz is úgy kell beállítani az ülést (helyesen), hogy ha bármelyik pedált kinyomod, ne legyen teljesen nyújtva a lábad, hasonló okokból.
Arról nem beszélve, ha a kormányt teljesen nyújtott karral fogod, egyszerűen nem tudsz rendesen kormányozni, ha pl. át kell hirtelen fogni, akkor már előre kell kicsit hajolni, kvázi kapaszkodsz a kormányba, ami manőverezésnél bizony sok időt jelent.
Nézz meg egy-két videót, amin autóversenyzők vannak belső kameraállásból, hogy szinte az "ölükben" van a kormány, nem véletlenül.

cazsolti 2011.05.23. 17:24:42

@gyvy: Köszönöm! Nem nyújtott karral vezetek, és egyenesen ülök mindig, csak röhögni tudok azokon, akik félig fekve a bal csuklóval kormányoznak. Egyszer mikor láttam egy nagyon kemény gyereket úgy vezetni, kipróbáltam milyen lehet, kb. 2 perc után úgy megfájdult a hátam, hogy el is ment a kedvem tőle. :) Szóval azért nem ajánlott, mert balesetnél ösztönösen kitámasztod magad, és reccs. Köszönöm a magyarázatot!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.23. 17:29:28

@cazsolti: Pontosan, ahogy gyvy mondja, ha kitámasztod magad nyújtott karral, akkor szilánkosra törhet a csuklódtól a karjaidon át a válladig minden.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.23. 18:00:09

@min: ADAC-nál nincs borulásteszt, USA-ban pl. van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.23. 20:17:15

hat mondjuk soha eletemben nem jutott volna eszembe nyujtott karral/ a nyujtott kezet nem tudom ertelmezni?/ kormanyt fogni
az olembe sincs mondjuk
kitamasztani meg mindenki kitamaszt csak ugye nem nyujtott karral, hanem ahogy jon

''autónepper.'' 2011.05.23. 20:28:31

hmmm érdekes dolgokat írtok itt a kézzel a kapcsolatban... nem tudom nekem leghátra van tolva az ülés és elégé döntött állapotban van...így kényelmes!!! nem gondolkoztam rajta még hogy ebből nagyobb gondom is lehetne.... volt már balesetem koccanásos de a kezem nem tört el ... érdekes az biztos.

Tazsam 2011.05.24. 08:29:45

Mielőtt mindenki bekapná a kormányrudat vagy a bal kis lábúját a jobb fülébe helyezné, azért szögezzük le, hogy az ember végtagjaihoz mérten mindenki igyekezzen kényelmes távolságban elhelyezkedni a kormánytól. Valóban ne tudjon betámasztani se nyújtott lábbal se nyújtott kézzel de azért nem mindegy, hogy milyen messziről robban a légzsák és hogy ha nincs légzsák akkor nem mindegy, hogy mire megfog az öv már rég átfejeltük-e a szélvédőt.
Én személy szerint azokon röhögök jót akik gyakorlatilag az ajkaik közt forgatják a kormányt annyira előrehajolnak, hogy kilássanak, aztán ha jön a koc akkor csodálkoznak, hogy áttörve a kormányt kiharapnak egy darabot a műszerfalból.

Személy szerint én ezt az autót futtatom:
totalcar.hu/tesztek/2010/11/11/az_alruhas_faszallito/
Milyen célszerszámokat javasoltok, hogy épp bőrrel ki tudjak szállni miután tett pár hossztengelyes fordulást és megállt "tetőn" az árokban?
Ez olyan hegylakós autó, miszerint "csak egy maradhat", mégpedig az aki bekapja a váltógombot és ily módon próbálja fixen tartani a pozícióját forgás közben. XD
Szóval nekem csak kívánjatok balesetmentes közlekedést:)

Reggie 2011.05.24. 15:53:03

@''autónepper.'': A koccanas az szinte semmi, ott nem is fog elojonni ez a problema, mivel ott meg kicsik az erohatasok. A nyujtott kar azert problema, mert ekkor a hossziranyu erohatasara nem kezd el a konyokod behajlitodni(plane, ha az izmaid ebben az allapotban tartjak), igy elobb utobb valami felmondja a szolgalatot: vagy az izuleted, rosszabb esetben a csontod megy szet.

''autónepper.'' 2011.05.24. 20:12:19

@Reggie: jah értem... akkor most ha balesetem sincs de akkor is károsodik az izületem?

Reggie 2011.05.24. 20:44:56

@''autónepper.'': hat, ha van csontokat is karositani kepes hossziranyu erohatas:) normalis esetben ilyen nincs, azaz tudnal rola, mert tobbnyire fajdalom kiseri.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.05.25. 09:40:44

@vincent vega?: Gondolom félmeztelen volt az egyik csaj.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása