Aki busszal utazik városunkban, esetleg tényleg tapasztalhatta, hogy helyenként gyorsabban tud közlekedni. Természetesen általában az ilyen fejlesztések az autós forgalom korlátozásával járnak. Bizonyos keretek között ez számomra elfogadható, a tömegközlekedésnek előnyt kell adni és versenyképessé tenni. Magam részéről inkább a villamosközlekedést favorizálom, de ebben a városban még a néhány kilométeres fejlesztéseket is elodázzák vagy megfúrják (1-es át Budára vagy a "fonódó"), nemhogy hosszabb vonalakat megépítsenek. Marad a buszsáv, sok helyen tényleg segítség a tömegközlekedőknek. Erik ezzel a megoldással kevésbé ért egyet, viszont a felvetése jogos lehet az Alkotás utcával kapcsolatosan; miért is nem mehet a burkolt sínen egyszerre villamos és busz, mint annyi más útvonalon?
Mindig dühöngök, amikor valamilyen útfelújítás kapcsán az időleges buszsávok véglegessé válnak, mert "az autósok már megszokták". Ebből a legjobb az Alkotás út volt, ahol a 2x4 sávnyi helyből 1 sáv a villamosé, egy a buszoké és 2 maradt az autóknak. Ugyan magyarázza már el nekem valaki, hogy miért nem mehetne a busz a villamos síneken?!?!?Node nem ezért írtam, hanem a Budaörsi bevezetőn történtek miatt. Péntekről hétfőre virradóra az eddigi 2 sávból, ami az Erzsébet híd felé vezetett, az egyikből buszsáv lett a Petőfi laktanyáig. Biztos, ami biztos, ki is rendeletek egy járőrkocsit ezt betartandó. Nem tudom hogy bírságoltak-e, vagy csak figyelmeztettek, de kicsit kezd elegem lenni ebből a buszsávosításból!!!Tudom, aki autóval jár, az gazdag gyökér de nincs valami mód ez ellen tiltakozni?Nem tudja valaki, hogy mennyivel kerül többe fenntartani taxis sárga rendszámmal egy autót?
Az utolsó 100 komment: