Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kell-e nekünk ennyi buszsáv?

2011.05.31. 07:47 :: Don Blasius

Aki busszal utazik városunkban, esetleg tényleg tapasztalhatta, hogy helyenként gyorsabban tud közlekedni. Természetesen általában az ilyen fejlesztések az autós forgalom korlátozásával járnak. Bizonyos keretek között ez számomra elfogadható, a tömegközlekedésnek előnyt kell adni és versenyképessé tenni. Magam részéről inkább a villamosközlekedést favorizálom, de ebben a városban még a néhány kilométeres fejlesztéseket is elodázzák vagy megfúrják (1-es át Budára vagy a "fonódó"), nemhogy hosszabb vonalakat megépítsenek. Marad a buszsáv, sok helyen tényleg segítség a tömegközlekedőknek. Erik ezzel a megoldással kevésbé ért egyet, viszont a felvetése jogos lehet az Alkotás utcával kapcsolatosan; miért is nem mehet a burkolt sínen egyszerre villamos és busz, mint annyi más útvonalon?

Mindig dühöngök, amikor valamilyen útfelújítás kapcsán az időleges buszsávok véglegessé válnak, mert "az autósok már megszokták". Ebből a legjobb az Alkotás út volt, ahol a 2x4 sávnyi helyből 1 sáv a villamosé, egy a buszoké és 2 maradt az autóknak. Ugyan magyarázza már el nekem valaki, hogy miért nem mehetne a busz a villamos síneken?!?!?
 
 
Node nem ezért írtam, hanem a Budaörsi bevezetőn történtek miatt. Péntekről hétfőre virradóra az eddigi 2 sávból, ami az Erzsébet híd felé vezetett, az egyikből buszsáv lett a Petőfi laktanyáig. Biztos, ami biztos, ki is rendeletek egy járőrkocsit ezt betartandó. Nem tudom  hogy bírságoltak-e, vagy csak figyelmeztettek, de kicsit kezd elegem lenni ebből a buszsávosításból!!!
 
Tudom, aki autóval jár, az gazdag gyökér de nincs valami mód ez ellen tiltakozni?

Nem tudja valaki, hogy mennyivel kerül többe fenntartani taxis sárga rendszámmal egy autót?

282 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv taxi tömegközlekedés buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a-kis-herceg 2011.06.01. 06:37:52

megy tönkre majd a város... ezt meg én mondom...

üzletek, irodák költöznek ki a pics@ba

és még gondolok dolgokat, de azokat inkább nem mondom...

a-kis-herceg 2011.06.01. 06:42:52

tessék pár perce írtam, de máris... BP et megelőzi Győr-Sopron

hetivalasz.hu/itthon/javultak-az-adatok-38265

linfury 2011.06.01. 06:55:59

@cso zsi: Nem mindenhol ... a Savoya Park parkolóháza kifejezetten P+R
No meg, egyébként is, ha nincs ki-beléptetés, ki ellenőrzi és hogyan, hogy egy bitang nagy parkolóba mikor álltál be vagy ki - pláne a Tesco esetében, ami ugye éjjel-nappal nyitva van

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 08:03:29

@cso zsi: Szerintem meg lehet a tescoval egyezni, hiszen, azok az emberek, akik ott teszik le az autójukat reggel, jóesetben délután ott fognak bevásárolni!

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 08:05:45

@a-kis-herceg: "A közlekedés szervezők azt remélték, hogy az olykor kialakult torlódások és a buszok hosszas menetideje is kedvezően változik majd. "

Bassza meg, ezek a mérnök urak remélték! Értitek nem kiszámolták, modellezték,.... remélték. És ezért fizetést kaptak, nem is kicsit. Na ezért tart itt ez az ország!

a-kis-herceg 2011.06.01. 08:09:08

@metal: javaslom senki ne engedje be a környéken a buszokat... hagy álldogáljanak...

akkor hiába remélték...

én minden esetre minden erőmmel a butaság ellen leszek...

rohadt szemetek. remélem nincs több festék a városháza pincéjében...

az iparűzési adót b@szhatják, nem marad cég budán -pesten

cso zsi 2011.06.01. 08:24:28

@linfury: "a Savoya Park parkolóháza kifejezetten P+R"
Nem vennék rá mérget. Tény, hogy alkalmasabb, mint sok más, hiszen ott át lehet szállni a villamosra.

@metal: Megegyezni, miközben épp a hétvégi bezárásukat akarják elérni?
De meg lehetne egyezni a Sparral is, hogy a Jászberényi úton felépített Plus-diszkont átrakóbázisát használni lehessen parkolónak. Azt ugyanis tényleg nem használja senki, semmire. Velem is meg lehet egyezni, hogy a kertemet használják parkolónak. Lehet, hogy minden délután kapok egy-két sört. Lehet, hogy nem.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 08:36:07

@cso zsi: Szerintem nekik nem igazán fájna a hétvégi zárvatartás, hiszen akkor is náluk vásárolna a nép, csak hétközben lennének többen.
Az viszont szerintem tetszene nekik, ha odavinnék hozzájuk a jólszervezett tömegközlekedést (nem kellene tesco buszokat üzemeltetni), tálcán kínálnák nekik a vásárlókat, cserébe azért, hogy a parkolójukat használhassák (esetleg adni nekik még helyet a parkolók bővítésére). Szerintem ezzel a megoldással inkább a kisebb boltoknak lenne bajuk, akik méginkább háttérbe szorulnának (CBA)! Budaörsön ott egy csomóban van vagy tíz bevásárló központ, rengeteg parkolóval, ha oda lenne rendes buszközlekedés (sűrű járatok, végig buszsáv, több végállomás: Móricz, Moszkva, belváros,...) simán rá lehetne venni az embereket, hogy ott letegyék az autóikat (én otthagynám biztosan).

gmower (törölt) 2011.06.01. 08:40:22

Az a baj, hogy nem elég kreatívak. A következő helyeken van még égetően nagy szükség buszsávokra:

- M5 Alsópakony magasságától, majd Nagykőrösi út, Gyáli út
- 4-es autóút Üllőtől, majd a gyorsforgalmi teljes szélességében, (az autósok majd mennek a kiváló minőségű Gyömrőin), aztán Űllői úton egészen a Kálvin térig
- M3 Mogyoródtól Városligetig

A legfontosabb pedig, hogy az M0-ás teljes új szakaszán is legyen végig buszsáv. A déli szektoron majd akkor, ha megépült a szélesítés.

Sőt, merjünk nagyot álmodni, az ország összes többsávos útján legyen buszsáv, ne aprózzuk el.

a-kis-herceg 2011.06.01. 08:43:46

@gmower: a francot buszsáv... rögtön taxisáv...

sőtt..... hívjuk: DUGÓsávnak...

senki nem mehet benne (na jo kivéve: politikusok, azok mehetnek...)

a-kis-herceg 2011.06.01. 08:46:10

@gmower: sőt a bevezető 8 sávost ugy kéne... reggel befelé 1sáv+kifelé 7 sáv... délután fordítva...

sőt sorompó és DUGÓDÍJ... alig várom... sőt KÁTYÚdíj...

TothLali 2011.06.01. 09:03:19

KRESZ-tudoroktól kérdezem: Mi a különbség a záróvonal és a dupla-záróvonal között (KRESZileg) ?

a-kis-herceg 2011.06.01. 09:05:10

@TothLali: a két vonal között van egy új sáv bicajoknak és motoroknak...

vagy ez aztán a nagyon komoly záróvonal... alá van húzva...

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 09:06:35

@TothLali: Dupla záróvonal többsávos úton a két irány elválasztásánál van (szabály szerint).

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.01. 09:12:12

@Virág et.: "Budapest nem azért építi (?) az útjait, hogy vidékiek használják???" Bunkó módon megfogalmazott mondat. Ráadásul nem is erről van szó. Budapest tényleges határai már régen magukban foglalják az agglomeráció településeit, tehát de-facto budapestiek használják azokat az utakat. Csak az önkormányzati rendszer ennek a változásnak nem ment utána, aminek szenvedjük a következményeit...

@záporjózsi: OK, akkor nyilván a BAH csomópontnál nem lett fele az áteresztett forgalom, bár gyanítom, hogy valamennyit csökkent. Viszont a másik probléma sajnos ettől még fennáll.

@cso zsi: "Megegyezni, miközben épp a hétvégi bezárásukat akarják elérni?"

Az csak az (Ál)Szentfazék Párt, a Viktor most nyilatkoztatta ki, hogy nem lesznek bezárva.

A Budaörsi Tesco és Auchan parkolójának kapacitását simán meg lehetne kétszerezni (kétésfélszerezni), ha mondjuk mág felhúznának két szint parkolót a'la Campona. Persze ezt már nyilván nem az áruházak fizetnék, nekik elég a mostani kapacitás. És persze ebben az esetben kellene oda BKV járat, csúcsidőben kb. 5 percenként...

Rock me Amadeus 2011.06.01. 11:09:27

Egér út beállt, a volán buszok az Etele térre jó fél órás késéssel értek.
A tömegközlekedés mindenek felett! Jó intézkedés volt egér vitéz!

linfury 2011.06.01. 12:36:21

@Szakadás: Jelentem ma 11-kor a 40-es busz simán be tudott jönni a városba, rajta ültem ... nem tudom mi történt 24 óra alatt, de ma ez volt a helyzet

linfury 2011.06.01. 12:49:46

@cso zsi: De, P+R - legalábbis annak épült, az biztos, a tábla is kinn volt sokáig - most nem tudom, mi a helyzet, mert oda is busszal járok

a-kis-herceg 2011.06.01. 12:53:43

@linfury: mindenki az egérút felé ment...

titan 2011.06.01. 13:02:17

@D4D: hát néztem a MÁV bérletárakat, meg a Volánt és hát azt kell mondjam: horror!

linfury 2011.06.01. 13:03:09

@a-kis-herceg: Hát, akkor a célt végülis elérték ... a buszok mára (legalábbis a jelzett időpontban akadálytalanul jöttek

a-kis-herceg 2011.06.01. 13:08:46

@linfury: igen persze... mert az Etele tér felé araszoltak, késtek fél órát...

a célt el... egyik nap erre másik nap arra lesz dugó...

én lexarom. utálom a köcsög gazdag burzsuj autósokat... ki kell tiltani őket (mindenhonnan)

a-kis-herceg 2011.06.01. 13:10:09

@titan: viszont szépen percre pontos menetrendszerint és tiszta járművek stb... tehát megéri... és TE csak a HARMADÁT fizeted... az én adómból teszik hozzá a másik kétharmadát...

linfury 2011.06.01. 13:10:12

@D4D: Budakesziről a Hősök teréig néhány éve, az akkor közepes edzettségű férjem a Bécs-Budapest marathon zárószáma keretében 75 perc alatt futott le, úgyhogy a 2-3 óra kerékpárral azért barokkos túlzás

linfury 2011.06.01. 13:16:03

@a-kis-herceg: Függetlenül attól, hogy erről most mit gondolok, azt mondom, majd megtalálják az autósok az alternatívákat. Emlékezz, mi rinyálás volt, hogy miért van a Kiskörút mellett kerékpárút - aztán a világ mégiscsak folyt tovább ... Mondjuk Vitézyről ettől függetlenül sincs valami nagy véleményem.

Plusz én nem köcsögöztem le senkit, de azt meg látni kell, hogy as Belváros tönkremegy lassan,, mert ki a túró szeret egy autópálya mellett sétálni mondjuk ...

linfury 2011.06.01. 13:18:45

@a-kis-herceg: Javaslom kipróbálni az elővárosi vasúti vonalakat - mondjuk Érd-Délip pu. viszonylatban ... meg fogsz lepődni

a-kis-herceg 2011.06.01. 13:19:12

@linfury: fordítva látom... ha nem tud lazán bemenni az autós a városba... akkor megy tönkre...

kijönnek a cégek, nagybevásárlások...

bent marad a nihil pár lézengő turista

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 13:21:22

@a-kis-herceg: "viszont szépen percre pontos menetrendszerint és tiszta járművek stb... tehát megéri..."

Te se utaztál még MÁV-al, vagy a Széna térről induló Volánbusszal.:) A buszok olyan mocskosak, hogy félő, hogy beleragadsz az ülésbe, kényelmetlenek (télen/nyárom megfagysz benne, télen nincs fűtés, nyáron fullon megy a klíma), a menetrend mostanában úgyahogy rendben van, de pár éve, még ez sem volt jellemző. Mindezt olyan áron, hogy már egy embernek is közel megéri autóval járni, kettőnek meg sokkal olcsóbb.

linfury 2011.06.01. 13:27:32

@a-kis-herceg: A Belvárosban kis üzleteknek kellene lenniük, de nincsenek, ennek egyik oka, hogy nincs aki betérjen. Az elegáns ruhaüzletben nem kartonszámra vásárol az ember holmit, így azt nyugodtan el lehetne vinni metróval is az autóig.

a-kis-herceg 2011.06.01. 13:38:31

@metal: :)))) ;)

@linfury: :)))) bruhhahhahhaa... a nercbundát a buszon huzza maga után a barbi:))))) aha vagy a metron... vagy ő azzal megy és hazaviszik neki biciklisfutárral...

te merre élsz? a marsrol irsz?

linfury 2011.06.01. 13:41:55

Nem feltétlenül nercbundára gondoltam ... de mondjuk az taxival azért megoldható, ha nagyon kell autó ... így tettem anno a menyasszonyi ruhám esetében ... a megrendeléshez viszont ott sem kellett alám az autó ... pedig van és volt akkor is

titan 2011.06.01. 13:45:47

@a-kis-herceg: azért ez a beszólás elég kellemetlen öngól, mivel ha TE fizetnéd a kétharmadát, az azt jelentené, hogy én nem adózom. Másrészt az, hogy a BKV vízfejű nem azt jelenti, hogy a busz kerül ennyibe, tehát te inkább a vízfejet eteted, mert az O.V.-nek is jó (ha nem lenne jó, akkor szerintem legalábbis nyilatkoztak volna arról, hogy változni fog, de amíg egy majdnemorbán vezeti a BKK-t...)

titan 2011.06.01. 13:47:22

@a-kis-herceg: meg ahogy linfury említette, azért a koszosságban/pontosságban is vannak kivételek, pontosabban egyre több a kivétel, néha komoly meglepetéseket tud okozni a MÁV,Volán és BKV. (lekopogom persze)

a-kis-herceg 2011.06.01. 13:47:37

@titan: öngól?

1. egy oldalon focizunk
2. direkt úgy írtam... hogy felébresszem az alvó oroszlánt...

;)

titan 2011.06.01. 13:48:37

@a-kis-herceg: ok, igaz, öngól visszavonva :)

záporjózsi 2011.06.01. 14:22:27

@D4D: Egyiken sem látok P+R feliratot. Ráadásul azoknak az áruházaknak a mennyisége - sajnos- elég korlátozott, amelyek alkalmasa P+R-nek is.

@cso zsi: A határozott névelő nem volt véletlen. Eddig egy olyan áruházi parkolóról tudok, amely P+R-nek is épült. Átadáskor ki is volt táblázva P+R-nek elvileg még meg is vannak a P+R helyek. De ugyanez a módi működhet.

záporjózsi 2011.06.01. 14:33:49

@a-kis-herceg: Annyira azért nem rossz a helyzet. Az 67% lenne, miközben úgy 45-nél tartunk, a Volánnál még kevesebbnél.

Perillustris 2011.06.01. 16:41:04

A videón elrejtettünk egy buszsávot. Látszik, mennyit ér.

youtu.be/C8dyEqAc35A

záporjózsi 2011.06.01. 17:01:56

@Perillustris: Az jó hely. Oda tuti állítanék egy posztosrendőrt irányítani és még 2-t pénzt behajtani. Viszont lenne nagy felháborodás, ha a kerülő útirányra terelné valaki az egész forgalmat és csak a busz mehetne a Szépvölgyin. (Igen, ez lenne egy valódi baromság, de a blokkolt buszsáv is az.)

xcomman 2011.06.01. 18:04:13

@Perillustris: Budaorsi is ilyen lesz hamarosan:)

@záporjózsi: Allithatsz oda rendort. Megnagyobb dugo lesz es kezdodik az anyazas stb :)

Eddig "nagyjabol" jol mukodott az a szakasz (budaorsi). Hetente 1-2 alkalommal volt nagy dugo az is maximum akkor, ha valami retardalt balesetet okozott vagy a nem eppen hibas utszakaszon felmartak 2 centit a tukor aszfaltbol, hogy jo legyen. Ezt is persze csucsidoben fokozva a hatast. Nem ertem miert kell elbaszni mindent. Tudnak ezek egyaltalan valamit jol is csinalni?

a-kis-herceg 2011.06.01. 18:24:21

na b+ ez mekkora....
cserpalkó (tudjátok ó szájártó) székesfehérvár készen áll hogy főváros legyen...

ebben legalább 8 csavar van... soviniszta tarlósra mondani:))) (párttársak)...
nem szóltak neki? egypárt van.... mindenki abban van (aki számít...)

döbbenet... harc

index.hu/belfold/budapest/2011/06/01/cser-palkovics_tarlost_ekezi_a_budaorsi_uti_buszsav_miatt/

D4D 2011.06.01. 20:00:17

@linfury:

Konkrétan nem Budakeszire írtam a két-három órát, hanem kintebbről.

15 km-t 75 alatt a közepes edzettségű férjed. Gratulálok! Nekem ez fénykoromban sem ment volna. Egyezzünk meg abban, hogy ez egy nagyon jó idő, ami mellesleg attól is függ, hogy az alsó vagy felső CBA-tól, esetleg a (volt) Korona étteremtől.

Amikor még arra vetemedtem, hogy tekerjek a városban, akkor különösebb edzés nélkül, cigarettázva tekertem ki Keresztúrra a Kucorgóhoz Rózsadombról kb 80 perc alatt, ráérősen, kényelmesen. Hazafele a domb miatt 90-100 perc volt, néha 120 is.

D4D 2011.06.01. 20:04:59

@metal: a Széna tériek műszaki állapotához annyit még, hogy ma reggel a Telki erdőben ment egy előttem, aminek a hátulja az elejéhez képest 10 Cm-el ment jobbra. 3-4 éves buszok.

A hideghez még annyit, hogy a gyermelyiek pokrócokkal jártak télen.

D4D 2011.06.01. 20:06:40

@linfury:

Az legáns ruhaüzletbe, pl a Vörösmarty téren épült luxusáruházba pont nem metróval jár a potenciális vásárló.

D4D 2011.06.01. 20:09:35

@záporjózsi:

"Egyiken sem látok P+R feliratot."

Erről beszélek, hogy nem P+R, tehát nem lehet otthagyni az autót, te emlegetted, hogy alkalmasak P+R-nek.

D4D 2011.06.01. 20:13:31

@Perillustris:

A videón a buszsávot rengetegen használják SZABÁLYOSAN balra kanyarodásra, tehát csak az utca utáni szakasz reklamálható. Az is csak a végállomás kezdetéig, illetve előtte a McDonald behajtójáig.

A Bimbó úton elrejtett buszsáv például hasonló típusú, és kifogástalanul működik.

Perillustris 2011.06.01. 21:08:15

@D4D: Talán nem vetted észre, hogy jómagam filmeztem, ezért pontosan láttam azt az kettő vagy három autót a sok perc alatt, ami bekanyarodott a Seregély utcába. De még ők sem mehettek volna rá már a Montevideo utcánál a buszsávra (persze ha csak ők, az senkit nem zavarna).

Nem mellesleg öt évig dolgoztam a környéken, elég sokat gyalogoltam ott a járdán, mentem autóval, biciklivel, szóval nyugodt lelkiismerettel ki merem jelenteni, hogy legfeljebb tízből egy járművezető használja jogosan a buszsávot.

Perillustris 2011.06.01. 21:11:52

@D4D: "a főváros ne másodrendű, „kiszorítandó” állampolgárként tekintsen rájuk"

Politikusi módra csúsztat a drága. Mindenki szívesn látja a vidéki állampolgárokat Budapesten. Ja, ha lehet, autó nélkül.

A doktor úr ráadásul ingyen utazhat a tömegközlekedési járműveken, használja hát ki bátran ezt a lehetőséget.

Perillustris 2011.06.01. 21:25:50

Az agglomerációból bejárók témája, avagy a káros szuburbanizáció: Én szándékosan nem költöztem ki, vállalva a magasabb árszínvonalat, amiért azzal "fizetek", hogy kisebb lakást tudtam venni. Igaz, ajtózárástól 17 perc a Nyugati pályaudvar (GYK: ez csak referenciaként írom, ha tehetem, elkerülöm azt a környéket). Szóval igen, cserébe nem kell kirándulásként felfognom, ha valamit intéznem kell a fővárosban, s minden itt van a számban. A kiköltöző meg "bevállalja" a nagyobb távolságot, cserébe az ugyanakkora összegért megvehető nagyobb lakóterületért, stb. Aztán persze sokallja az utazási időt, ezért autóba pattan, és mérgezi azokat, akik felelősen, előrelátóan gondolkodtak. Ezzel nincs is baj, döntsön mindenki a preferenciái szerint. Ám amíg az én döntésem nincs káros hatással az agglomerációba költöző életére, addig az övé, ha utána kocsival jár - ilyen-olyan indokkal - vissza a városba, igen.

Nem mellesleg: az ingatlanok árai jellemzően azért olcsóbbak a külső kerületekben és vidéken, mert be vannak árazva az infrastrukturális különbségek, a tömegközlekedés alacsonyabb színvonala, stb. Kiköltözés után nem kicsit visszatetsző azért sírni, hogy legyenek szép és széles bevezető utak közpénzből, hogy be tudjunk járni (hiszen az így növekvő ingatlanár az egyénnél jelentkezik haszonként, a költség pedig mindenki vállát nyomja).

Én azt mondom, hogy aki kiköltözött a jó (jobb) levegőre, az számoljon azzal, hogy nem három perc a buszmegálló, nem jön olyan sűrűn a busz, és tovább tart az utazás, mint a szomszéd kerületből. Jelenleg a kiköltözöttek "luxusát" a benn maradtak fizetik meg, és ez az, ami tűrhetetlen.

S igen, "ez is egy piac, a piaci törvények uralkodnak". Most kicsit drágult a bejutás ára, előnyben részesítve a közösségi közlekedést az egyéni motorizálttal szemben. Csak így tovább!

a-kis-herceg 2011.06.01. 22:09:48

megvan az eredmény

41 milla, 3000 m, 20cm az

700 ezer Ft/m2 festési költség....

ne tőlük rendeljetek szobafestést...

bár biztos ezt még a demszkáj rendelte meg...

D4D 2011.06.01. 22:29:38

@Perillustris: Az arány szerintem 10-ből 3, igaz én csak délutánonként járok arra, nem mindennap.

D4D 2011.06.01. 22:32:53

@Perillustris: Sokan szívesen jönnének autó nélkül, csak nem lehet.

A budapestieket is autó nélkül látnák szívesen a Balaton partiak. Ha ők elkezdenek gecizni, akkor mi lesz? Mondjuk péntek délutánra a lefele vezető oldalon az M7 egyik sávjából csináljunk buszsávot, mert a veszprémi buszok késnek 30-40 perceket.

Gondold el! Egy sáv az M7-en! bp-n mindenki megfulladna, még este 9-kor is járhatatlan lenne a város.

D4D 2011.06.01. 22:44:24

@Perillustris:
Én azt mondom, ne nehezítsék a bejutást mesterségesen, vagy ha az autózást igen, akkor a közösségit fejlesszük arányosan, mert jelenleg a busz 300 méterrel később kezd el araszolni. Azaz a szart a kút kávájáról a kútba már nem kézzel lökjük bele, hanem lapáttal, majd utána kézzel letöröljük a lapátot.

A kiköltözős duma enyhén demagóg, mert elég sokan vannak, akik már eleve ide születtek, ők adott esetben beköltöznének, de nem tudnak, mert nincs annyi pénzük (Nem minden ház ér kincset az aggloban)

És akkor nézzük, ki lakik messzebb. Aki Keresztúrról jön be, vagy aki Budaörsről? ja Budaörsről 10 kilométer, Keresztúrról ugyanaz 25!Tudom a keresztúri pesti, tehát őt nem bántjuk, bezzeg a budaörsi dögöljön meg!
Végezetül: Én szívesen dolgoznék helyben, de mindhárom munkaadóm Bp-n székel. Kettő közülük kijjebb fog költözni,úgyhogy onnantól már csak Budagyöngyéig kell bemenjek.

Ha München vagy Berlin szintű gyorsvasúthálózat lenne, akkor sokan azzal járnának, nem kocsival.

Perillustris 2011.06.01. 23:33:02

@D4D: Oké, de a te számodban a buszvezető is benne van.

Perillustris 2011.06.01. 23:35:04

@D4D: A saját kezelésű útjaikon bátran csináljanak buszsávot, ha a veszprémi busz ekkorát szív.

bunkóbéemvés 2011.06.01. 23:36:12

Na gyerekek, lehet örülni, további "könnyítés" várható, mivel az itt tárgyalt is pozitív eredménnyel zárt az illetékesek szerint:

www.utv.hu/technikai_sportok/tovabb_szukulhet_az_m7_bevezeto

Perillustris 2011.06.01. 23:38:36

@D4D: Keresztúron is lett buszsáv, teljesen igazad van egyébként. Ott/onnan a vasút vehetne át sok terhet.

Perillustris 2011.06.01. 23:43:14

@D4D: Kicsit szar volt a kommunikáció, mert az, hogy nehezebb lesz/lett az egyéni közlekedés (ek), nem a cél, hanem az okozat. Az elmúlt évtizedekben hibásfelfogással az ek-be toltuk a pénzt, verseny- és időhátrányba taszítva a tömegközlekedést. Most egy kicsit javítunk ezen.

D4D 2011.06.02. 00:38:46

@Perillustris:

" Az elmúlt évtizedekben hibásfelfogással az ek-be toltuk a pénzt,"

Kifejezetten sosem lett csak z autó kedvezményezett, de egy kátyúmentesített úton az autó is előnybe kerül. Ugyanakkor lássuk be, hogy az úthálózat felújítása nélkül a közösségi közlekedés nem kötöttpályás fajtáit taccsra lehet tenni.

prourbekft.hu/hu/referenciak/reszletek/22/kozlekedesi_intezkedesi_terv/

Ez csak egy kerület, szerintem az egyk olyan kerület, amely aránylag korán felismerte, hogy kedveznie kell a közös közleknek. Más tészta hoy fonódó ügyleg nem szeretnének a ló túloldalára esni. a ló hátának gerincvonulatát prse másépp látjuk aló kt oldaláról,de meggyőződésem, mindketten a hátán szeretnénk maradni.

A buszsávok listája:
www.fovinform.hu/szabalyozasok/buszsavok.php
KEVÉS! de itt megintcsak a ló hátát érdemes szem előtt tartani.a budaörsi úti azért egy faszság,mert így jelenleg É-D Buda közt marad aBartók Béla út,a Rakpart, és a Budaörsi út, összesen 3 sáv (Bartók után a Gellértrakpart beszűkül egy sávra!)

gabbber 2011.06.02. 01:13:22

25 ezren a Budaörsi úti buszsáv ellen:
on.fb.me/lFJoCb

záporjózsi 2011.06.02. 06:31:39

@D4D: Te arról beszélsz, hogy miért nem lehet megcsinálni. Én arról, hogy hogyan lehet. Igen, meg lehet velük egyezni, mert kizsákmányoló kapitalisták.

41 millióból csináltak valamit (ez most ez a szakasz vagy a teljes összeg?). A hírek szerint végig fogják húzni a csíkot az Erzsébet hídig (a Hegyalján már részben most is van). Akkor elvileg jelentősen tud javulni a buszok haladása. 41 millából pár hét alatt a jelenlegi közlekedést lehet javítani. Ennyibl nem lehet gyorsvasutakat építeni pár hónap alatt. Az kb. 5 év és jó kérdés, mennyi milliárd. De 41-nél tuti több. 10-20x több. Most annyit lehetett volna tenni, hogy építenek a Nagyszőlős után egy valódi, új buszsávot.

@bunkóbéemvés: "Rövidesen sor kerülhet a gazdagréti elágazást megelőzően a régi Budaörsi úton buszsáv kialakítására, sőt az építkezés már folyamatban van. Ez azt jelenti, hogy egy sávval kevesebb áll majd az autósok rendelkezésére az említett helyszínen, mely torlódásokat, hosszabb menetidőt eredményez. A későbbiekben tervezik a buszsáv meghosszabbítását az autópályán az Egérútig vagy Budaörsig."
Az új buszsáv pluszban épül.

záporjózsi 2011.06.02. 06:33:56

@Perillustris: Igen, a vasút átvehetne. A MÁV nem... Sosem szerettem a gödöllői HÉV-ből kinyúló rákosmenti vasút ötletét. Most sem szeretem. De a MÁV-nál vasútban (HÉV) még a BKV is jobb.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.02. 08:27:16

@D4D: Mi mértünk -7 fokot is a buszon. Pár héttel ezelőtt minden nap utolértem Pátyon egy King Long-ot, aminek az összes hátsó lámpája ki volt törve (mindben világított az izzó, de ugye a színe nem látszott), hetekig nem javította meg senki.

cso zsi 2011.06.02. 08:42:20

@záporjózsi: "Az új buszsáv pluszban épül."
Hová? A 6-os út M0 felhajtót nem tudták úgy megépíteni, hogy önálló kanyarodósáv legyen, mert "nincs hely". (pedig ott lehet nyerni 4-5 métereket). De indulj el innen Bp felé: www.norc.hu/pano/a4fTcohl/
"Némi" terepmunkát igényel az út kiszélesítése. Buszsáv egyébként az autópálya alatti áthajtás után, már a Lapu utcában van, így tud a 139-es feljutni a Budaörsi útra.

cso zsi 2011.06.02. 08:44:13

@Perillustris: A városi kerékpározás az egyéni, vagy tömegközlekedés? Mekkora a hatékonysága?

cso zsi 2011.06.02. 09:52:48

@záporjózsi: A Lapu utcában, a Neszmélyi úti megállótól. Vagy mitől később? 10-kor?

Perillustris 2011.06.02. 09:56:37

@cso zsi: Nyilván az egyéni motorizált közlekedésről van szó, csak lusta vagyok mindig kiírni. De a tömegközlekedés fejlesztése mindenképpen az első helyen van, megelőzve természetesen a kerékpáros egyéni közlekedés fejlesztésit is. Utóbbi hatékonysága teljesen megfelelő, ha a jellemzően megtett távolságokat nézzük, ami több felmérés szerint 4-8 km körül van.

Az én saját időm (az utóbbi napokban mérve):

1) BKV: 40 perc
2) kocsi: 18 perc
3) bringa: 22 perc

Ha azt nézzük, hogy én egy 12 kg-os járművel értem el saját erőből, míg kocsival a 80 kg-os testtömeg mozgatása egy 1272 kg súlyú fémdobozt igényelt, akkor azt hiszem, a különbség elhanyagolható, és a hatékonyság megkérdőjelezhetetlen.

Rock me Amadeus 2011.06.02. 10:02:14

tarlós meghátrált! Friss!

cso zsi 2011.06.02. 10:20:36

@Perillustris: A munkáBA járás, és a munkaVÉGZÉS között van némi különbség. Hány kerékpáros teszi ez utóbbit napi szinten? 1000? (hopp, nagyot mondtam, de sebaj.)
Íróasztal mögött ülők számára elképzelhetetlen, hogy nap, mint nap mennyien dolgoznak az autójukkal, és szállítanak dolgokat, még akkor is, ha esetleg csak "egyedülülakocsibanazönzőbarom"-nak látszik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.02. 10:35:34

@Perillustris: "Most kicsit drágult a bejutás ára, előnyben részesítve a közösségi közlekedést az egyéni motorizálttal szemben."

Igazából az ideje hosszabbodott. Persze, idő pénz, meg több benzin fogy, de ez azért egy áttételes hatás, ami jóval kevésbé hatékonyan szorítja vissza a dugókat, mint a közvetlen költségnövekedés.

Ilyesfajta dugók simán voltak a Budaörsin 4-5 éve, az emberek anyáztak, de autóztak. Azóta az autózás tényleges költségnövekedése (válság, beomlott lizinghitelek, magas benzinár) viszont alaposan visszafogta a forgalmat.

Szóval szerintem a dugódíj hatékonyabb lenne. (Lehet anyázni... ;-)

Meg persze a másik oldal, azaz a tömegközlekedés fejlesztése, ami nem feltétlenül csak százmilliárdos metróalagutak fúrását jelenti, hanem pl. jobban integrált kapcsolatokat is: ahogy Gazdagrétnek kell buszkapcsolat a Délihez vagy éppen az Astoriához (és miért tartott évekig, amíg a BKV rájött erre?), úgy szerintem ez "járna" pl. Diósdnak vagy Budaörsnek is, addig is, amíg nincs rendes kötöttpálya...

Perillustris 2011.06.02. 10:42:26

@gabbber: "26 ember kedveli"

@D4D: Dehogynem, ld. Andor utca, amit kifejezetten az agglomerációs terhelés miatt bővítettek az ott lakók örömére.

Perillustris 2011.06.02. 10:50:53

@cso zsi: Dehogy elképzelhetetlen, sok barátom és családtagom dolgozik autóval. Az egyik szállít, a másik cipel, stb. De a többség nem. A csúcsidőben különösen nem.

@xcomman: Gyenge fasz, három év múlva csendben elkulloghat a sunyiba.

záporjózsi 2011.06.02. 11:07:10

@xcomman: Valóban. Visszacsinálás előtt kellett volna gondolkozni, hogy hosszabbodjon meg a buszsáv.

@Perillustris: Minek ahhoz 3 év?

Perillustris 2011.06.02. 11:08:44

@záporjózsi: Fel kell építeni helyette valakit, hacsak a Rogán nem vállalja be mégis. Szerintem amúgy be fogja majd.

Rock me Amadeus 2011.06.02. 11:48:02

@Perillustris: az jobb volt az Andor utcaiaknak, amikor az állandó dugó miatt szívták a CO-t?
Most át lehet jutni rajta, végre.

A 40 misit amúgy kifizették? Mennyi lélegeztetőgépet lehetett volna venni belőle!

cso zsi 2011.06.02. 13:03:31

@Perillustris: Agglomerációs terhelés az is, amikor reggel kifelé, délután visszafelé álltam az Andor utcán?
Egy 12 éves ígéretet valósítottak meg a négysávosítással. Egyébként a Lágymányosi híd a Hamzsabégi útra tudott volna futni egyenesen, csak az ott lakók(???) megtorpedózták. Az egy dolog, hogy korlátozom a befelé irányuló forgalmat, de az ne menjen a kifelé irányuló rovására is. Anno az útfelújításokat 30-as táblával intézték el. Az ugye hatékony, és nem generál dugót? Vagy másképp van.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.02. 13:56:17

"Hozzátette: korábban nem készült forgalmi szimulációs vizsgálat, ezt most pótolni fogják."

Ezt Mr Vitézy nyilatkozta! ÉS ezek után ezek az emberek maradhatnak a pozíciójukban, év végén majd jutalmat is kapnak, na ez a pofátlanság.

Rock me Amadeus 2011.06.02. 14:28:39

Tarlós aztat mondotta, ha hárman ülnek az autóban, akkor lehet buszsávot használni (ezt egy kamera nem fogja tudni kezelni, hurrá!).
Én már vettem két guminőt, irány a buszsáv!

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.02. 14:38:54

@Rock me Amadeus: Hightech világban élünk, a kamerával egy számítógép megállapítja az autód típusát, az úttestbe elhelyezett érzékelő a súlyát, és ez alapján, meg a kamera képe alapján eldönti, hogy vajon hányan ülnek benne. :)

Rock me Amadeus 2011.06.02. 14:42:17

@metal: az egész átverhető két cementeszsákkal.

CD a visszapillantón blokkolja a lézert?

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.02. 14:52:47

@Rock me Amadeus: A szuper szoftver megállapítja az autó kerekein mért súlyból azt, hogy hol van benne a plusz terhelés. Aki csalni próbál, azt nem megbünteti, hanem kilövi egy tomahawk rakétával:)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.02. 15:00:09

@a-kis-herceg: bár régi komment, de nem tudom megállni: 37-es vonalán az Aszalos Sándor út és a Hidegkuti stadion megállók pont 250 méterre vannak egymástól...

záporjózsi 2011.06.02. 17:15:22

@Perillustris: Rogán a belvárosban lazán tudja játszani az ingatlanos ügyleteit, csak sokkal ügyesebben, mint a pofátlan, de legalább hülye VII. kerület. Persze lehet, hogy kedvet kap, viszont akkor nagyon menekíteni kell a vagyont, mert rá fognak szállni.
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Mérd le az Örs Kőbányát és Örs Zuglót.

D4D 2011.06.02. 19:38:22

@záporjózsi:

""Rövidesen sor kerülhet a gazdagréti elágazást megelőzően a régi Budaörsi úton buszsáv kialakítására, sőt az építkezés már folyamatban van. Ez azt jelenti, hogy egy sávval kevesebb áll majd az autósok rendelkezésére az említett helyszínen,"

Jelenleg 2x1 sávos.

D4D 2011.06.02. 19:44:50

@Perillustris:

Andor utca:
Évekig tiltakoztak a lakók, hogy ne szélesítsék ki, mert akkor hatalmas lesz a dugó. Kiszélesítették, bameg azóta nincs rajta dugó, kevesebb a zaj, kissebb a füst, és több autó halad rajta.
Igazából nem értem, miért nem kapott egy buszjáratot, pl Budaörs-Egér út-Andor u.-Galvani utca-Lágymányosi híd-Népliget.

D4D 2011.06.02. 19:46:56

@metal: Megoldás a guminők mellé 4 db beton járólap, az pont annyi súlyban.

záporjózsi 2011.06.02. 21:55:38

@D4D: Akkor kiderült volna, hogy a 4-es metró hülyeség. Mondjuk az így is kiderült...

A Budaörsi út valóban 2×1 sávos, ezért épül mellé buszsáv.

cso zsi 2011.06.03. 06:42:47

@záporjózsi: Belinkeltem neked fentebb a Norc-os látképet. Hova épül a buszsáv? Kisajátítanak, és feltöltenek?

Perillustris 2012.07.03. 13:09:02

www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-504917

Höhő, a káosz csak addig nem zavarja a kedves tiltakozó polgármestereket, amíg Budapestre korlátozódik.

D4D 2012.07.03. 16:01:25

@Perillustris: Ha jól hallottam, akkor Diósdon már felmerült, hogy Diósd is bevezeti.

Fél Diósd hivatalosan még mindig nyaralóként szerepel, így az ottani autók Bp-re vannak bejelentve (Ahogy az agglos kocsik 30%-a), hogy lehessen Bp-n parkolni. Ergo ha Diósd is bevezeti, akkor hazafele csengetni kell, noha Bp-re befele nem.

Viszont egy Diósd (Biatorbágy, Érd, Solymár, stb.. ) területén bevezetett dugódíj nagyon vissza tud ütni, mert drága lesz nem csak bejönni, de kimenni is.

És igen, ha Bp bevezeti, ráadásul a Hungáriáig, aminek nem sok értelme van a pénzbeszedésen kívül, akkor a többi település is bevezetheti.

Egyébként készült arról statisztika, hány megyei-országos gyógyintézmény van, amely a zónán belülre kerül? Pl a Szemklinika, A TB, A bíróságok zöme.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása