Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Autóval a várnegyedben

2011.06.03. 08:17 :: Don Blasius

Korábban volt egy leányfalui hétvégi telkünk, oda kis szűk girbe-gurba hegyi utcák vezettek fel, ahol csak egy autó fért el. Mégsem volt egyik sem egyirányú, általában az itteniek ismerve a kis zugokat, kapubejárókat ügyesen félre tudtak húzódni, nem nagyon volt vita. Másutt is adódhatnak hasonló körülmények, legtöbbször parkoló autók miatt szűkül egy sávra az utca. C levele a Várnegyedbe behajtók figyelmét hívja fel erre a problémára. Nem kell sok, némi odafigyeléssel, előzékenységgel lehet kezelni a helyzetet. Az viszont nem lep meg, hogy ebben a kerületben sincs rend a parkolást illetően.

Tudom, sokan akik nem itt laknak, félnek az első kerületben vezetni, mert a sok egyirányú utca hatására az ember egész máshol is kilukadhat mint kellett volna, de ezt ma már egy gps megoldja.

Sokkal viccesebbek azok az utcák, amikben ugyan kétirányból haladhat a forgalom, mégis a parkoló autók elfoglalják az egyik oldalt. Próbáltam most forrást vadászni, de nem sikerült, úgyhogy csak az emlékeimből származó infó szerint az itt lakóknak - így nekem is - kiadott "ingyenes" helyett pár ezer forintos parkolóengedély több, mint a parkolóhely a kerületben. Úgyhogy bőven van ilyen utca.

Ilyenkor az számít, hogy ha a haladási irány szerinti jó oldalon haladok, és a "szembe" sávban parkolnak, akkor a szembejövő vár meg engem egy parkolóhelyre behúzódva, tolatva, felrepülve vagy akármi, mert az enyém az elsőbbség. Különösen izgalmas ez az olyan utcákban ahol úgy 200 méterenként másik oldalt parkoljuk végig, teljességgel a megszokástól irányítva, mert nincsenek táblák amik az ott nem ismerősnek irányt mutatnának.

Nade az elsőbbséggel nem mindenki van ám tisztában, így kialakulnak olyan helyzetek, hogy az ember csak áll, és áll, és várja hogy a szembejövő rájöjjön hogy mi a dolga. Ha ismerős itt akinek nincs elsőbbsége, azonnal kapcsolunk és tolatunk, vagy eleve be sem jövünk abba az útszakaszba ahol jön a szembe-ember, hanem várunk olyan helyen ahol tudunk. Nem így a taxisok (vagy nem helyiek) akik liluló fejjel mutogatnak, hogy leszek szíves eltakarodni az útjából, mert ő igenis behajtott erre a részre és én most tűnjek el hogy ő kimehessen.

Nagyon rosszul szoktak reagálni arra amikor az ember nem rémül meg tőlük, és vár amíg nem az isteni szikrától, hogy "jééé elsőbbség", hanem tehertelenségüktől vezérelten tolatnak vagy húzódnak be egy parkolóhelyre. Persze ha az elsőbbséges oldalában van pont parkolóhely azért az behúzódik, de visszatolatni nem szoktuk a figyelmetlen helyett.

Úgyhogy figyelni ezeken a részeken, nem behajtani ha valaki szembejön, hanem megvárni egy garázs előtt vagy az út végén míg elsuhan! Vagy akinek elsőbbsége van, de lehetősége is, segítsen a szerencsétlenen aki különben tolathatna. És nagyon vigyázni a cicákra, mert sok erre a zöld, így esténként rohangálnak az úton. :)

43 komment

Címkék: budapest közlekedés autó navigáció parkolás kresz belváros

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2011.06.03. 08:37:44

Az a legjobb amikor a helyi azt hiszi, hogy neki azert jar az elsobbseg mert a kornyeken lakik.

dugeszPierre 2011.06.03. 09:32:40

A posztoló a hülye... Akkor van igazad, ha fel vannak festve a sávok! Különben nincs előnyöd!

Reggie 2011.06.03. 09:38:25

@dugeszPierre: Na neked is elo kene venni a KRESZ konyvet:

35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

Reggie 2011.06.03. 09:43:46

@dugeszPierre: A tovabbi tevedeseidet megelozve itt van meg 1 definicio neked: "e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része."

dugeszPierre 2011.06.03. 09:46:42

LOL! Nyílván jogszabály értelmezésben vagyok hülye, nem baj. Valóban az álló jármű az parkoló jármű? Illetve fordítva? Szerintem nem. Na mindegy, mindenki okos, rosszul tudom.

Reggie 2011.06.03. 09:52:47

@dugeszPierre: Sajnos rosszul tudod. Olvasd el a kreszt. Parkolo jarmu nincs is, csak varakozo. De az is allo jarmu:

d) Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg - ha a vezető a járműnél marad - egyéb okból legfeljebb 5 percig történő egy helyben tartózkodás.
e) Várakozás: járművel a megállásnál hosszabb ideig történő egyhelyben tartózkodás.

Latom nagyon sokat kell meg tanulnod, de innentol kommentenkent 1000 forint, vagy intenziv 2 oras tanfolyamot 10000 forintert szivesen tartok neked. :)

Reggie 2011.06.03. 09:53:28

De szerintem legjobb, ha leadod a jogsid es nem vezetsz tobbet.

dugeszPierre 2011.06.03. 10:11:01

Hülyeségeken nem akarok vitatkozni. Ajánlom figyelmedbe: 32. § Kitérés. Az, hogy milyen okból nem fér el egymás mellett 2 autó, lehet közműépítés etc. irreleváns. Nincs kedvem szabályokat keresgélni, de a várakozó kocsisor kikerülése nem számít előzésnek. Szóval legyen neked igazad, és ha emiatt majd engem rendőr megbüntet, veszek tőled órákat.

Nyugodtan bogarászd tovább a kreszt, és vágjál még a fejemhez jogszabályokat. Meg fogom őket fogadni.

Csigorin 2011.06.03. 10:22:14

@dugeszPierre: az hogy milyen okbol nem "fer" el valoban irrelevans. Az viszont nem hogy kinek a savja "fogy el". Ui akinek a savja foglalt es ezert nem tud benne menni, az elsobbseget kell adjon annak akinek van savja, fuggetlenul attol hogy egy lerobbant auto all a menetirany szerinti savodban vagy eppen egy parkolo kocsisor.
abban igazad van hogy nem elozes hanem kikerules, de tokmindegy, a lenyeg hogy a szembesavot kell igenybevenned a tovabbhaladashoz, azt pedig csak akkor teheted ha az ott 'jogosan' haladot elengeded.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.06.03. 10:50:51

Biztos én vagyok a gyík, de ilyenkor nem kever még be a keskeny meredek úton fentről/lentről jövő elsőbbségére vonatkozó dolog?

froton 2011.06.03. 10:59:02

Függetlenül attól, hogy kinek van elsőbbsége és kinek nincs, a rugalmasabb haladás érdekében szerintem bizonyos helyzetekben lemondhat az elsőbbségéről az, akinek elsőbbsége van. Gondolok pl arra, ha nem túl jól belátható egy ilyen parkoló autók által félig lefoglalt utca és a kocsisort bal oldalon kikerülő fél úgy hajt be egy útszakaszra, hogy nem láthatja időben az esetlegesen szembe jövőt és csak úgy tudná elengedni, ha neki 100 métert kellene visszatolatnia hogy elsőbbséget adhasson, az elsőbbséget élvezőnek meg csak 3-at, hogy hamarabb félre álljanak előle...Empátia és segítőkészség ilyenkor sokat segíthet. Persze lehet ragaszkodni a jogainkhoz "mer nekem van elsőbbségem", csak nem mindig érdemes...Én ilyen esetekbe lemondok róla...

toto26 2011.06.03. 11:03:24

Ez a poszt már megint csak a kooperáció hiányát mutatja, ami miatt olyan nehéz ebben a városban közlekedni. Nekem mindegy, hogy van-e elsőbbségem, ha nekem könnyebb lehúzódnom, vagy gyorsabban továbbjutunk ha én megállok, akkor megteszem. Nekem a lényeg a gyors továbbhaladás, és nem az elsőbbségem bizonygatása. Amikor megjelennek szemből, és nekem üres a sávom, akkor is az első reakcióm az, hogy keresem a helyet, ahova a szembejövő le tud húzódni, és ott megállok. Ha eközben ő már talált helyet, akkor pláne jó. De sosem szoktam szembe menni senkivel, akiről tudom hogy nincs helye lehúzódni...

A legszebb, amikor egy beláthatatlan szűk utcáról van szó, amin az ember megy szinte vakon lassú tempóban, majd amikor végre elérek a végére 80m megtétele után, akkor jön egy ilyen öntudatos faszkalap, gáztad, és megáll közvetlenül a kijárat/bejárat vonalában, és azt követeli, hogy én tolassak vissza 80m-ert, mert hogy neki elsőbbsége van, és nem fog 2m-ert visszatolatni!

Vannak esetek, amikor a KRESZ szóról szóra történő betartása bizony fennakadást okoz, mert vannak speciális esetek is, amikre ha szabályokat írnának akkor több ezer oldalas lenne az a könyv. Ezért van benne hogy le lehet mondani az elsőbbségről!
Mielőtt valaki félreértelmezné, nem azt írom, hogy szarjunk a KRESZ-re, hanem azt, hogy vannak olyan speciális, egyébként nem balesetveszélyes szituációk, amikor bizony gördülékenyebben menne minden némi együttműködéssel, és figyelmes vezetéssel.

toto26 2011.06.03. 11:05:40

Na mire begépeltem a regényemet, más már beírta ugyanezt:)
Most hülyén néz ki tök ugyanaz egymás alatt.

isti77 2011.06.03. 11:09:24

@Reggie: nekem a legjobban az tetszik - bár ez lakótelepen is jellemző - amikor az ember azt hiszi, hogy neki van egy saját helye a ház előtt (közterületen), ahova csak ő állhat. Ezt általában valami sajátos szokásjogra alapozzák, ha egymás után háromszor ugyanarra a helyre állnak be, onnantól úgy értelmezik, hogy az az ő helyük.
Láttam már olyan elvakult panellakót, aki kárt tett más autójában, mert az oda mert állni "az ő helyére".
Télen még cifrább esetek szoktak történni, amikor ellapátolják a havat egy helyről, aztán amikor hazaérve meglátják, hogy a távollétükben valaki elfoglalta a "helyüket", nem látnak a méregtől. Egyszer én is elkövettem ezt a bűnt, aztán kérdőre vont az idős polgár(vagy elv-)társ, hogy hogy képzelem.
Hirtelen csak annyit tudtam neki tanácsolni, hogy legközelebb hugyozza bele a hóba, hogy "magánterület", esetleg rendszámmal kiegészítve, vagy ha elmegy, lapátolja vissza a havat. Amennyi esze van, lehet, hogy meg is fogadta.

GiXXXer 2011.06.03. 11:12:15

Én egyirányú utcákban is szoktam találkozni szembejövőkkel, akik "liluló fejjel" magyaráznak, hogy takarodjak az útjukból. Múltkor még csak épp befordultam, mikor jött szembe a barom, dudálni kezdett, mire kiszálltam, ő is kiugrott, elsétáltam az egyirányú utca tábláig, mutatom neki, mire a kolléga elkezdett pattogni, hogy idézem: "nem úgy van az". Mondom, hogy van? "Hát, hát, nem úgy van az, ki lehet jönni" Addigra persze már mögém is befordultak, nyomni kezdték a dudát, így a csávókám tolatott vagy 600 m-t, mert annyi esze nem volt, hogy az első kapubejárón megforduljon... :D:D

Tomi1973Wien 2011.06.03. 11:29:23

pl itt:

maps.google.at/maps?q=47.966949,16.405572&num=1&t=h&sll=47.966873,16.405919&sspn=0.006772,0.009044&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.966914,16.405436&spn=0.000686,0.001416&z=20

nalunk a hozzank vezeto utca ilyen... itt csak az egyik oldalon parkolnak a kocsik (tobbnyire), es masik oldal - a jarda melletti - szokott a szabad resz lenni... ergo, ha a tiszta oldaon haladok, akkor a szembejovok behuzodnak 1-1 kapubehajtohoz...stb... majdnem mindig... a minap egy boyracer tipusu srac (nem helyi) jott velem szembe, nagy gazzal (30as zona), majd lemeredve eszlelte, hogy en biza nem terek ki (nincs is hova, akkor fel kellene kapatnom a jardara), igy egy satuval blokkolva majd` belecsuszott a parkolo kocsiba, ahogy felrekapta magat... pedig nem is vagyok fenyegeto jelenseg :-D (csak a kocsim nagyob) :LOL:

...Ahoj... 2011.06.03. 11:45:59

Hát ott van pl:
- Toldy F. utca,
- Szabó Ilonka utca
- Donáti u. alsó része
- Hunfalvy utca
(régebben a Batthyány utca egy része)

Aztán az Ostrom utcát elcseszték mert ott se férsz el normálisan ha jönnek szemből amióta fűrészfogas parkolás van - cserébe 3-szor több parkolóhely lett.

Ezen utcákkal nincs semmi gond, csak figyelmesen kell vezeti aztán tolatgatni ha jön valaki szemből, illetve ki kéne hagyni 100 méterenként 2 autónyi helyeket, ahol ki lehetne kerülni egymást. 2 betomtömbbel meg egy megállni tilos táblával fillérekből meg lehet oldani csak ész is kéne odafönn

mohopasi 2011.06.03. 11:54:50

Úgy is van, inkább vár a driver percekig míg a másiknak eszébe jut hogy haladni kéne, minthogy tolasson 5 métert, és mindenki mehet a dolgára...

Reggie 2011.06.03. 13:26:13

@dugeszPierre: Kiteres az teljesen mas kategoria. Kiteres akkor van, ha az ut nem eleg szeles. Kikerules akkor van, ha az ut eleg szeles, de akadaly (pl allo jarmu) van rajta. Ne csak az elso mondat elso 5 szavat olvasd el egy paragrafusnak...

Tron65 2011.06.03. 13:26:20

Kolléga mesélte a napokban:
Megy békésen egy keskeny utcában. Jön szembe egy nőnemű soför a járművével. Ezzel még semmi gond nem lenne, ha a szembejövőnek nemkellett volna beljebbhúzodni az ott parkoló (várakozó) autók miatt.
Csikorgás és megállás után meg lett kérdezve:
- Ezt mégis hogy gondolta?
- Azthittem, még elférek ...

Reggie 2011.06.03. 13:27:54

@isti77: Jaja, hallottam a jelensegrol, mondjuk en kb. 24 evet laktam lakotelepen es ott nem talalkoztam a jelenseggel. Viszont a keresztezodes kozepeig parkolassal mar igen.

2011.06.03. 16:10:26

El tudom képzelni, ahogy a taxis az utsó 10 méteren jár már mikor meglátja az autód orrát, kicsit feljebb a vicsorító fejed... ekkor már érzi: ejj-ejj egy öntudatos irodista. Nem csoda, hogy lilul az emberünk.

ex-dr. vuk 2011.06.03. 16:21:46

Ebben az az erdekes, hogy egy csomo hasonlo szelessegu egyiranyu utcat nem nyitnak meg kerekparosoknak, mondvan hogy nem fer el biztonsagosan (de), itt meg siman ketiranyu...

2011.06.03. 16:57:02

@vuk_: mindenben a kerékpáros az érdekes!

ex-dr. vuk 2011.06.03. 17:31:28

@Pörög a lufi: remekul meglattad a kommentem lenyeget ;)

Bladika 2011.06.03. 17:45:40

Nekem csak egy valami nem világos. A budapestiek folyamatosan azt szajkozzák, hogy azért fizessek a parkolásért, mert a közterületet használom/foglalom. Most akkor, hogy van ez? Nekik miért jár kedvezményes parkolás? Most akkor közterület vagy sem? Nem értem...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.03. 18:01:44

@toto26: Teljesen igazad van. Sajnos azonban mégsem..Tudom képzavar, de itt az a gond, hogy annak a megítélése, hogy (ha nem a KRESZ-T alkalmazod) mikor kinek kel(ene) rugalmasnak lennie, sokkal több gondot okoz..Mert a legtöbben ezzel nem élnek, hanem visszaélnek! Én napi szinten látom ezt..Ami nem tilos, azt szabad és ha szabad, akkor is csinálják, ha emiatt más hátrányt szenved..Ezért aztán, azt hiszem, jobban járnánk, ha mindenki ragaszkodna a KRESZ betűjéhez..Lásd őt:@dugeszPierre. Van jogsija és egyedi szabály értékelése, hogy neki akkor kelljen csak félre állni, ha kedve tartja...
Ő és a hozzá hasonlók miatt maradjunk mereven a szabálynál, jobban járunk. Szerintem, ezekben az esetekben...

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.03. 19:25:24

A Várba nem kocsival járok, mert sorompó van, nem akarok bemenni. Lehet, hogy be sem engednek, hely sincs sok.
A Várnegyed a Vár egynegyed része, ami éppen 25%-ra csökkenti a parkolás esélyét.

Inkább kint hagyom a kocsit a Mammutban, és gyalog megyek.
:)

Tibi88 2011.06.03. 19:57:14

Ilyesmi nálunk is van a telepen. A járda felől, ahol a házak is vannak mindenki leparkol, ezért csak egy autó fér el az úton. Ha valaki jön szembe és az én oldalamon állnak lehúzódok, hogy megadjam az elsőbbséget, de ha menet közben kanyarodik be valaki az utcába és nincs helyem akkor nem fogok emiatt tolatgatni. Amikor bejön az utcába látja hogy jövök.

Egy érdekes kérdés viszont felvetődik bennem. Ez az utca jobbkezes, tehát ha valaki az ellenkező irányból kanyarodna ide, elsőbbséget kell adnia az innen kikanyarodónak, aki az ő sávjában jön... :D akkor itt a jobbkéz szabály felülírja a sávban haladásit? Én ha látom hogy jön valaki megállok a kintebbi utcában, hogy nyugodtan kijöhessenek. Ennél már csak az a viccesebb, hogy az erre lakók 50%-nak fogalma sincs hogy az egy jobbkezes utca...

lordjim 2011.06.03. 20:19:10

A Várban lakom,FUG-al közlekedem,nincs gondom.

2011.06.03. 20:41:58

@vuk_: Tehetségem van hozzá ^^

2011.06.03. 20:43:01

@Bladika: Budapesti vagyok és nekem nem jár. Sehol.

sheva09 2011.06.03. 21:07:38

Ha már nem ismerjük(és/vagy leszarjuk) a szabályokat, legalább udvariasak legyünk egymással! Akinek egyszerűbb az húzódjon félre és engedje el a másikat! A minap történt velem hasonló eset annyi különbséggel, hogy egyirányú utcában voltunk. Pécsett a gyermekklinika melletti utcában. Éppen indulnánk haza a gyerek mandulaműtétje után. Állnék ki a parkolóból - egy éppen érkező mentőt még elengedtem. Aztán már tényleg indulás. Sikerült 20m-t megtennünk erre kifordul a kórházból elénk egy autó(föltartva a mentőt is). A mentőnek sikerült befordulni, az autónak kifordulni. Álltunk egymással szemben és mutattam neki, hogy egyirányú úton vagyunk buzi-e vagy? Nem nagyon zavartatta magát, mert szépen lassan csordogált előre. Mellé álltam és megkérdeztem, nem zavarja-e a rossz irányba haladás! Erre ő kijelentette, hogy nem és hogy egyébként is ők mindig erre szoktak menni. Gyanítom, hogy egy önjelölt isten(orvos) volt. Még mondtam neki, hogy ez nem túl szép és bölcs dolog(tényleg aránylag nyugodtan, mert a gyereket megviselte a műtét). Erre az ő válasza: akkor nyaljál sót és elhajtott. Maradjunk annyiban, ha a gyerekem nincs ott, akkor ennyivel és ilyen stílusban nem ússza meg!!! Teszem föl, ha egy sürgősségi esettel érkezik éppen egy mentő? Hangsúlyozom, gyerek kórházról beszélünk. Lehet éppen az-az 1 perc hiányzik az életben maradáshoz, amíg balfaszkodik egy ilyen emberileg 0 orvos, vagy egyéb kórházi dolgozó. Ha szabályos irányban ment volna, akkor kb. 200m-el lett volna több az út. Hát ennyi. Most végre jól kisírtam magam :-)

sheva09 2011.06.03. 21:10:04

Még annyit, neki csak annyi lett volna, hogy visszatolat 3m-t és el tudok menni. Nem, ő akarta hogy én tolassak vissza kb. 40m-t. Paraszt!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.03. 22:16:19

igen, itt is elofordul, kis forgalmu utcakban, hogy haggyak parkolni az egyik oldalt, bar igy csak eppen fer el ket halado gepjarmu, kisebb szakaszokon egyaltalan nem
ilyenkor egyertelmuen annak van elsobbsege, akinek az oldalan nincs kocsisor, ez nem kerdes, persze illik kozel a padkahoz lehuzodni, hatha elfernek, valamint, ha joval rovidebb utszakaszon felre tudok allni, mint a szembejovo, akkor megteszem
ez igy normalis
de szigoruan nezve nekem van elsobbsegem, mivel en haladok az ut jobb oldalan, a szembejovonek meg akadalyai vannak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.03. 22:54:14

@dugeszPierre: neked van igazad, ne aggodj, en megszavazom a 4 MGB-s pendrivet
sot
a laptop taskaval egyutt

jelentéktelen alak 2011.06.04. 00:17:54

@toto26:

Szépen kifejtetted azt, amit én is gondolok.
Annyival azért mindenképpen kiegészíteném, hogy azokkal van a legnagyobb baj, akik nem élnek, hanem visszaélnek a helyzetükkel.

Legyen az a helyzet a KRESZ által adott elsőbbség, vagy a logika íratlan szabálya.

A KRESZ szabályainak precíz követése az esetek 99%-ban kivitelezhető, hasznos és célravezető. Szerintem a maradék 1% sem lenne gond, ha senki sem a másiktól várná el a szabály követést, hanem magától. Hiszen pl. -ahogy írtad is- az elsőbbségről való lemondás, nem tilos a szabályok szerint.

a-kis-herceg 2011.06.05. 08:29:20

mindig nekem van elsőbbségem

mert herceg vagyok

de néha kegyesen lemondok az előjogomról a parasztok javára...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.05. 14:48:14

@jelentéktelen alak: Ahogy mondod. Ebben teljesen egyet értünk..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása