Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha lassan mész, akkor is megbuksz

2011.07.08. 07:39 :: Don Blasius

Gépjárművezetői oktatásban és vizsgáztatásban kereshetnénk bőven hibát. Sokszor látok olyan tanulóautókat a forgalomban, akik nem mennek a megengedett sebességgel sem. Ehhez még hozzájön, hogy sajnos vannak kötekedő vizsgabiztosok, akik abba is beleszólnak, aminek nincsen jelentősége a vizsgánál. Ennek okait szerintem sokan tudják, sejtik. Tény, hogy fatia negra kollégájának is lenne még mit tanulni, talán tényleg összejöhetett néhány hibavonal. De nagyban hozzájárul ehhez, ha a vizsgabiztos idegesítően viselkedik. Egyébként is stresszes Budapesten egy forgalmi vizsga.

Újabb eset rázta meg kis közösségünk nyugalmát. Röviden összefoglalom.
 
Egyik középkorú férfi kollégám vezetés vizsgán volt ma.
 
A vizsgabiztos is ember. Sőt a vizsgázó is, és nem is fiatal bombázó hölgy. Lehetnek egymásnak szimpatikusak, vagy sem. Lehet, hogy aznap az utolsó vizsgázó már fárasztó. Lehet, hogy késő délután -ha már mindenkit átengedett- a vizsgáztatónak az utolsó pillanatban eszébe jut, hogy a tekintélyt és a szigort, azaz a hírnevet is tartani kellene. Tegyük félre az emberi dolgokat, nézzük a tényeket.
 
 
Beül a vezető mögé és elmondja, hogy nem fog beleszólni semmibe, az oktató adja majd az utasításokat. Ehhez képest végig az útvonalat ő diktálta és folyamatosan beszélgetett az oktatóval. A Vasgereben utca nem volt ismeretlen terep. Fák és egyéb furcsa tereptárgyak, azaz inger gazdag környezet. A vizsgázó -szokásához híven- hármas fokozatban repesztett. A kis dízel pözsó csak úgy szelte a levegőt a 34-40 - km/h-ás tempójával. A vizsgáztató -utólagos elmondása- szerint már ekkor is "célzott" a problémára, amikor az oktatónak elcsevegte, hogy a kiskocsi nagyon rosszul fogyaszt 3-asban ilyen tempónál... Sajnos a vizsgázónk a tarkója mögül (a nembeszélő embertől) jövő "jó szándékú súgást" nem tudta dekódolni.
 
Nagykörösi út. Felkapcsolva kis időre négyesbe. A tempó fokozódik 50 km/h-ra. A vizsgáztató - az ember aki nem szól bele - megkérdezte, hogy mennyi a megengedett sebesség? Vizsgázó boldogan, mert tudja: 70 km/h. Erre: akkor miért 50-nel megyünk? Vizsgázó: mert nem sokára lesz egy 50-es tábla, ami alig látszik a fáktól. De azért fokozta a tempót, így a mellette menő buszoktól épp alig vette észre az ominózus táblát. A lassítással lehet még pár métert "bele is szaladt".
 
Az Üllői úton az Europarknál a fordulással a belsősávba keveredett, gondolta vizsgázónk nem gond, hisz vélhetőleg (a mellette folyó beszélgetés alapján) balra kell menni majd. Na ebből az a bonyodalom támadt, hogy a belsőben maradt a "nyugodt tempójával", míg a göröngyös úton, a külsőben 169-cel húztak el a schumaherek. Mivel nem kapott balra parancsot így jött a kisorolás. Amíg jobbra hátra nézett addig picit balra tartott az autó. Erre a vizsgabiztos: ezt a kínlódást hagyjuk abba, vegye át az oktatója a kormányt...
 
Igen, megbukott. Megbukott, mert lassan ment? Nem tud vezetni, mert a kocsi sokat fogyaszt? Az oktató semmilyen hibát nem érzékelt, így az elhangzottak alapján más nem nagyon lehet. Vajon mi került a jegyzőkönyvbe? A vizsgázó a megengedett 50 helyett 40-nel ment? Egyáltalán ezt honnan tudja a vizsgáztató? Nem is láthatta a kilométerórát. Az volt a probléma, hogy lassan ment a kocsi a belső sávban? És így a külsőbe csak egy rendes vezetőnek köszönhetően tudott kimenni, aki levette a tempót a megengedett sebesség körülire?
 
Tanulság? A következő vizsgán előre meg kell kérdezni, hogy mi a "heppje" a vizsgáztatónak? Milyen mutatót figyeljen nagyon a vizsgázó? A minimális sebességet? Vagy a fogyasztásmérőt?
 
Egyébként én támogatom a zöld szemléletet. Ha én vizsgabiztos lennék nem engednék át senkit, aki -az ilyen kis dízelautóval- a városban 4,0 liternél (/100 km) többet fogyaszt. Bár ez a takarékosság sem hozza be a pótvizsga 11 000 Ft-os díját.
 
Kollégánknak a következő vizsgára "kívánunk a kéz és lábtörést" ! 

226 komment

Címkék: budapest oktatás közlekedés autó kresz lehúzás tanuló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KovA 2011.07.08. 16:16:35

@zazooo: Nem azzal kezdtem, hohgy nem jogos a bukta :-)

KovA 2011.07.08. 16:18:53

@zazooo: ja, nekemnek is :-) (péntök van )

Simet 2011.07.08. 16:20:33

@vazzup: "Szabályosan kell közlekedni, annyival, amennyivel biztonságosan tudsz közlekedni az adott szituációban."
Na ez a muhahaLOL.
Tehát ha én 20km/h-t érzem biztonságosnak, akkor kapok jogosítványt? Aki nem képes 50-el menni, az ne vezessen. Nem kötelező, nem állampolgári jog.

nagylaci5 2011.07.08. 16:23:19

Ma van a Leleplezés Világnapja!

Eredeti oldal: www.worlddisclosureday.org/

Háttérinfók magyarul: futureality.wordpress.com/2011/07/04/a-2012-jelenseg/

KovA 2011.07.08. 16:24:53

@Simet:
Ha 20-szal érzed biztonságosnak akkor annyival kell menned és (függetlenül attól, hogy) nem kapsz jogosítványt.
Mert vannak prioritások. Adott esetben még szabálytalannak is kell lenned, ha azzal kerülsz el egy balesetet :-)

Simet 2011.07.08. 16:27:35

@KovA: Ne hasogass szőrszálat.:)
Ahol más tud 50-el menni, ott neked is kéne tudni.
Ha nem, nem vagy alkalmas a vezetésre.

Dorian 2011.07.08. 16:29:54

Nekem szerencsém volt, elsőre átmentem. A végén azért megkaptam: Majdnem megbuktattam, mert olyan lassan ment. Ja, 50 helyett 40 felett egy kicsit, direkt szóval nem 30-cal.
Bár nem fizettem senkinek.

KovA 2011.07.08. 16:36:14

@Simet: Ja. És azért nem kapsz jogosítványt ennyi.
De ha kaptál - akkó' is max. annyival kell menni amennyit biztonságosnak ítélsz abban a helyzetben akkor is ha kéne tudnod többel menni, akkor is ha nem érdemled a jogosítványt akkor is, ha szétüvöltözi a szélvédőjét aki mögötted jön.
Mert vannak prioritások.

Simet 2011.07.08. 16:43:03

@KovA: Ha nem érzed biztonságosnak azt, amit a többség még biztonságosnak itél, akkor nem vagy alkalmas a vezetésre.
Vagy leragadtál a 19. században, ahol ugye a gőzgépek előtt kellet hogy menjen egy zászlós ember az ördögi sebesség miatt...

Kismacska (BELLA) 2011.07.08. 16:45:58

Nekem bevált, hogy elsőre átmentem - egy kis rásegítéssel (anyagi rásegítéssel).

Nem is tudtam, hogy ennyire tudok vezetni, míg nem vezettem önállóan. Nem kellett kiraknom a T betűt (pedig megvettem).

Az oktatóm rendkívül jó szakember (régebb óta van a szakmában, mint amennyi ideje én létezem), szerintem ezért és a rengeteg plusz óráért, amit vettem.

zazooo 2011.07.08. 16:50:38

@Simet: Mondjuk ha nem csak végletekben gondolkodunk, akkor mondjuk azt hogy ha indokolatlanul nem érzi biztonságosnak, akkor az oktatónak -ezt felismerve és ehhez alkalmazkodva- úgy kéne vele közlekednie hogy ez is javuljon. Ha sehogysem megy, akkor jön az hogy alkalmatlan.

Simet 2011.07.08. 17:03:14

@zazooo: Kezded érteni mit mondok.
30 éve még kevés embernek volt jogosítványa, ha megszerezte, az kb. olyan volt, mint egy érettségi vizsga. Büszkék voltak rá és igen, sok embert meghúztak, sokan feladták a vezetést.
Ezért mondom, hogy nem kötelező vezetni, ma már mindenki, aki le tudja írni a nevét jogsit kaphat, pedig tudjuk ez veszélyes üzem.
Olvasom, hogy fordítva hajtottak fel az autópályára, ezt meg hogy??? Szerintem szigorítani kellene a vizsgát. Ennyi.

Simet 2011.07.08. 17:17:57

Nézhetjük még azt is, hogy 30 éve még 60km/h volt a megengedett, az akkori kocsiknak. Valószínű biztonságos volt még az a sebesség.
A mai autók sokkal korszerűbbek minden téren. Miért csökkentették a sebességhatárt, netán azért, mert lejjebb vitték a lécet, már a gyengébb képességűek is kaphatnak jogsit? Elgondolkodhattok rajta....

Seregbontó 2011.07.08. 17:23:28

Nekm is volt egy ilyen hülye vizsgabiztosom. Lakott területen kívül mentem egy egyébként meglehetősen ramaty úton hetvennel. Elől-hátul senki. Ugyanígy megkérdezte, hogy mennyi a max sebesség ezen az úton. Mondom neki: kilencven.
- Hát akkor miért nem annyival megy?!

Simet 2011.07.08. 17:24:13

Elgondolkodhatunk azon is, hogy ez a -10km/h mennyivel jobban terheli meg Budapest levegőminőségét. Nem vagyok szakember, de szerintem sokkal. Nem beszélve a 40-el tötymörgőkkel, mert ők megtehetik.
Visszájára fordult ez az ország...

Tibi88 2011.07.08. 17:37:11

@Simet:

A szemben felhajtásból azt hiszem 3x nyugdíjas volt az elkövető... és ők nem most tették le a jogsit. Lassan pont hogy az 50 felettiek mennek, mert spórolni akarnak a benzinnel vagy feltart a pályán, mert látja hogy gyorsabban mész mint a megengedett és megmutatja neked, hogy hogy kéne...

dan72 2011.07.08. 17:51:09

@HakapesziM: Kiváncsi vagyok (hál' istennek nem ebben az országban vizsgáztam): ha fizetsz de mégis akkorát hibázol, hogy kénytelen megbuktatni, visszaadja a pénzt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.08. 18:00:26

szerintem a leirtak elegek a bukashoz, azert egy vizsgabiztos eleg jol latja, ha valaki bizonytalan, nem tudja felvenni a forgalom ritmusat stb.
itt ilyesmi lehetett a helyzet

Tomi1973Wien 2011.07.08. 18:02:33

@Gee Halen: ha annyira eletkeptelen vagy, hogy nem tudtad megelozni a buszt, akkor nem is erdemeltel volna jogositvanyt....

Tomi1973Wien 2011.07.08. 18:03:44

sztem jogos volt a bukta... tele az orszagut szmötyikkel, nem kell frissjogsisokat ilyen bizonytalanul vezetve kiengedni a forgalomba....

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.07.08. 18:04:25

@Tomi1973Wien: Gratulálok, hogy ennyiből sikerült levonnod ezt a következtetést.

Nem nem tudtam, hanem nem AKARTAM.

Oktalanokoska 2011.07.08. 18:09:23

Posztoló haverja a hülye, illetve az oktatója elsősorban, mert nem tanította meg ilyen alap dolgokra. Szerintem cseréld le az oktatót, mert neki tudnia kéne, hogy mit várnak a vizsgán, szerintem a pótóra díjára hajt.

És nagyon jól tette a vizsgabiztos, hogy meghúzott, mert az ilyenek csinálnak dugót a tiszta úton. Először meg kell tanulni vezetni, méghozzá normális tempóban, azután kell menni vizsgázni. (A jobbra nézek, balra tart a kocsi dolog meg no komment, az kapásból bukta - ember, így átmész a szembesávba, heló!)
És hármasban főútvonalon? Nemár!
Ehelyett a poszt helyett inkább egy "hülye vagyok" feliratú pólót kellett volna venni, ha már mindenáron ezt az üzenetet kell a világba kürtölni...

Egyébként általánosságban tényleg sok a probléma a vizsgáztatással, sok a genyózás, meg ugyebár legendásan korrupt szakma, de ebben az esetben teljesen igaza volt a vizsgáztatónak. Sőt, még rendes is volt, mert próbált figyelmeztetni a hülyeségedre! ;) (jó, hogy kódolva mondta, mert mégsem rághatja a szádba, hogy mikor, mit kell csinálni, hiszen azt magadtól is tudni kéne)

És hozzáteszem, létezik olyan kategória, hogy a forgalom akadályozása, van olyan ismerősöm, akit megbüntetett a rendőr, mert túl lassan ment.

Tomi1973Wien 2011.07.08. 18:09:42

@Gee Halen: a leirasodbol ez jott le... a nem akartam fontoskodni - nekem - ugy jott le, hogy tudnal, ha nagyon kellene, de inkabb nem erolteted, es maradtal a 60as temponal...

***

sztem a vizsgahoz hozza kellene hogy tartozzon az elozes vizsgalata (kotelezo elozes foutvonalon), a magabiztos -forgalommal- haladas (eszeru hatarok kozott, nem 90-el a 70es tablanal, de a 70 az legyen meg)...stb...

sajna nagyon sok bizonytalan totymorgot is kiengednek, akik aztan a maguk (es masok) karan tanuljak meg, hogy leteztik 50 - 60 - 70 - ne adj isten 100Km/h sebeseg is....

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.07.08. 18:14:19

@Tomi1973Wien: Pont azért nem akartam belemenni manőverbe, mert attól tartottam, hogy akkor az lesz a baj, hogy minek előzgetek feleslegesen hogyha úgyis mindjárt ötvenre kell lassítani. Gondolom inkább az volt a gond aznap, hogy nem volt rajtam sapka.

Tomi1973Wien 2011.07.08. 18:23:23

@CoIie: en hasznaltam fel ev utan is *T* jelet (L), amikor eloszor mentem lakoautoval, illetve amikor eloszor vontattam lakokocsit. mind a ketto esetben kitettem az *L* betut, es melle szepen kinyomtatva, hogy *elso ut nagyautoval / vontatmannyal*

erdekes modon, senki nem fikazott, hagytak helyet a parkoloban, nem szolt erte a rendor, szal jok a tapasztalataim :LOL:

glad az egyetlen 2011.07.08. 18:32:23

Az vizsgáztató jogosan buktatott szerintem.

Itt aki hibázott az nem a vizsgázó hanem az oktató, aki ilyen állapotban vitt tanítványt vizsgára.

Párom vett órákat oktatótól, majd amikor sok óra tanulás után beültem mellé megrökönyödve láttam, hogy mennyi hülyeséget hagyott rögzülni az oktató.
Ilyen tipikusan a 3-asban közlekedés, vagy a lámpánál lassan gázadás nélküli kuplung kapcsolás, majd lassú kimért gáz adás.
Ráadásul nem is értem mire jó ezt megszoktatni, mert sokkal jobb eséllyel fullad le a motor és volt, hogy ha nem is fullad le, de elsők voltunk a lápánál, de nem jutottunk át rajta.

Két nap alatt leszoktattam róla.

Én amúgy bevezetném, hogy a diák egy vizsgát fizet, ha pedig megbukik az oktató állja a többlet számlát.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.08. 19:03:12

Második forgalmi vizsgám (az elsőn még érthető, hogy megvágtak, egy jobbkezes utcában a ~20 méterre jövő autót nem láttam a kanyarban szabálytalanul parkoló autóktól), Tétényi úton érkeztem a Kelenföld vkp.-hoz, gondoltam, mivel jobbra tarts van, kimegyek a külsőbe (autóval arrafelé még nem jártam).

Na igen, csak a kereszteződés után ~20 métertől kezdődően a külső sáv tele van parkolva. Mellettem balra busz, kicsit előrébb vagyok. Kiteszem balra az indexet, a busz villog és szép nyugodtan lassít. Én bemegyek elé, vizsgáztató: "Na akkor álljunk félre!".

Az oktató mondta is, hogy ő látta, hogy a busz villogott, de a vizsgáztató nem hallgatott rá, szerinte "a vizsgázó vészfékezésre kényszerítette a buszt".

Nem volt boríték. Addig egy darab hibapontom sem volt, kb. öt percre volt onnan a volt Alfa áruház parkolója, ahol vége lett volna a vizsgának.

Szóval a korrupcióellenes hatósági akciócsoportok igencsak megvizsgálhatnák a vizsgáztatókat is...

CoIie 2011.07.08. 19:11:41

@Tomi1973Wien: Én is így gondolnám, ha feltenném, hogy alapvetően jó tapasztalatokkal kellene a "T"-ből kijönni...

Itt nagyon kevés az, aki a vizsga után kiteszi, ezért elszokott tőle a nép.

A másik dolog, pl. 70-es Bp. Váci út a reggeli csúcsban tele van 30-40-el menő tanulókkal. No ez az irritáló hónapokon, éveken át.

Tomi1973Wien 2011.07.08. 20:02:35

volt rola cikk / riport, hogy a tanulokocsikat vmilyen rendszerrel bedrotozzak, nah, azt kellene keresztulvinni. aztan bedrotozni hivatalosan az osszes vizsgat, felvetellel - kamerakkal, es maris konnyebb lenne. nyugodtan emeljenek arat az iskolak - oktatok, legyen meg a megfelelo muszaki hatter, es mindjart jobban fog mukodni a rendszer.... lehet, hogy tul optimista vagyok, de - ha maskepp nem megy - szabalyozott minimal arat kellene megszabni, hisz az arversenybol mindenki rosszul jon ki...

VolksrodZoli 2011.07.08. 21:52:57

Hát nem a lassúságért bukott meg, hanem a bénaságért. Ez nagy különbség! Szóval 50-nel megyünk az M7-en, mert egyszer csak leér a Balaton partra, aztán ott majd úgyis 50-nel kell majd menni? A kanyarodás közben belső sávba keveredőket, meg 3 féle képen szokás pofán verdesni. Mielőtt belém sorolt, miután belém sorolt, belém sorolás helyett... Szóval a középkorú férfi kollégád, azaz TE, lazítson rá a bukásra, vegyen még 20 órát, kicsit figyelje a jobbak hogyan nyomják, aztán fusson neki még egyszer.

D4D 2011.07.08. 22:46:48

Pénzt vitt volna, átengedik.

jelentéktelen alak 2011.07.08. 22:52:19

Ezer oka lehet a bukásnak, de az, hogy lassan megy(?)

A megengedett maximális sebesség az a megengedett maximális és nem az elvárt minimum.
Ha nem az út közepén megy lassan a vizsgázó és/vagy nem extrém lassan megy, nem fair megbuktatni érte.

Ha tudja, hogy pár méter múlva lassítani kell 50-re, akkor mi a francért nyomja 70-el? Én sem nyomom a gázt, ha mindjárt a féket kell.
Normális ember ilyet el sem vár. Azt kellene megbuktatni, aki feleslegen gyorsít, lassít az egyenletes tempójú haladás helyett.

-Szerintem

fatia-negra 2011.07.08. 23:15:43

@newtehen: türelmes ember vagy... :) az avatarod nem kéne lecserélni?

fatia-negra 2011.07.08. 23:29:29

@Pass: gratulálok a "legértelmesebb komment" díj nyertese vagy 3 sorban 3 jó észrevétel...

1. kamera mér nincs? és tényleg... milyen pofon egyszerű lenne...

2. a vizsgalap megnézhető? ezt tanácsolni fogom a kollégámnak. jó tipp...

3. igen azért írtam hosszabb bevezetőt mert én nem akartam kimondani... "kötelező bukásszám". aznap szépen elfelejtett megbuktatni bárkit is. MINDENKI átment. a posztolt tanuló volt az utólsó aznap késő délután.

a többieknek...

4. a vizsgára azért megy a TANULÓvezető mert a vizsga az a pont ahonnan hivatalosan is vezetésre lesz jogosítványa, tehát a vizsgáig nem annyira "nagymenő". szerintem egy kezdőnek duruzsolni a fülébe folyamatosan, + teljesen idegen útvonalon... ingergazdag vizsga volt

5. nem az oktató diktálta az utat... ez az "összeesküvés elméletek" mellett szóló tény...

6. vki írta az Üllőire a "jobbratartást"... hát jogilag nincs... lakott területen belül... persze minden mazsola "tudja hol a helye"... próbál kihúzni "gyorsan". igen ám. de a többség elhúz mellette 169-cel a külsőben... így nehéz 50-nel kisorolni... pl ha legközelebb newtehén hamarabb kiengedi a mazsolát, akkor kevesebb profi autós "szív"
De remélem nem az a javaslat, hogy ő is nyomja neki 50-60 helyett 90-ig... főleg nem vizsgán... kicsit fura lenne a vizsgáról még rendőrségi mérési "igazolást" is kapni...
vagy menjen a járdán? aki a megengedett alatt jár? hm...

7. sokak tapasztalata igazolta a poszt ALAP problémáját, hogy az oktató 3-as ban 40-es tempóhoz szoktatta a mazsolát, míg a vizsgáztató elvárta volna, hogy PONT a sebességhatárral menjen, hisz akkor közelebb van a forgalom (szabálytalan) tempójához...
ez tanulságos oktató vs. vizsgáztató kérdés...

fatia-negra 2011.07.08. 23:33:25

@GiXXXer: ehhez kapcsolódik, hogy egyik ismerőst motorvizsgán azért húzták el, mert a jobbkezesekben nem égett a féklámpája :))))

azt hitte a vizsgáztató, hogy nem lassított... lehet a mai napig nem tudja, hogy létezik motorfék :)

(amit ügyebár a motorkerékpárról neveztek el...)

M. Péter 2011.07.08. 23:40:35

@GiXXXer: Az igazan okos vizsgabiztos megbuktatna, hogy a kovetkezo vizsgan ismet nezhesse.

fatia-negra 2011.07.08. 23:42:50

@mi nem foglalt még: sajnos ez történik ha a mazsola "belekeveredik" a számára tiltott (belső) sávba...

a posztban is írtam... ilyenkor a max-szal "araszol" (Üllőin pl 60km/h) és megvárja míg valaki a külsőben az indexelést észreveszi és lelassít 90-100-ról, aki kiengedi...
ha nincs ilyen akkor örökre bent marad... ha csak nem lesz balra kanyarodási lehetőség... ahol megfordul, de vigyázva nehogy a belsőbe érjen... mert akkor addig köröz még ki nem fogy a dízelolaj...

fatia-negra 2011.07.08. 23:49:00

@killerkaller: jó kérdés...

8. "ki ellenőrzi a vizsgabiztost"... a Jóisten? teszem hozzá... lehet hozzá fellebbezni?... de komolyra fordítva... mind alapból tisztességes, hiszen azért ők a vizsgabiztosok... apropó, hogyan lesz valaki vizsgabiztos? ha már nem bizonytalan? szóval az oktatók választják maguk közül?

fatia-negra 2011.07.08. 23:50:57

@Tibi88: nem esik ki nyitott ajtónál, mert markolja a kormányt...

apropó a vizsgabiztos öve be volt kötve hátul??? csak mert akkor is megbukik a mazsola, ha nem szólt neki. de ez egy másik poszt, majd a következő vizsgáról :)

fatia-negra 2011.07.08. 23:57:42

@vazzup: :) pontosan, csak kiemelni tudom

9. "nem kell felvenni a forgalom ritmusát... Szabályosan kell közlekedni"

10. "annyival, amennyivel biztonságosan tudsz közlekedni az adott szituációban ... vizsgán sosem az úton megengedett sebességgel kell menni, hanem az és -10 km/h között. Azaz egyéb korlátozás nem lévén 40 és 49km/h között"

no komment...

fatia-negra 2011.07.09. 00:00:43

@SzélsebesVelorex: :))))) "macisajt" (stoptábla:)))

fatia-negra 2011.07.09. 00:14:03

@teofilka:

11. Az az ötvenes nem láccik... faágak között van... azt csak "megszokásból" tudják az emberek, akik télen is arra járnak:)
+A következő lámpát ha tudod hogy nem éred el, akkor botorság hajtani az autót... még ha elvben átprogramoznák is... ok ha megteszik akkor a következő alkalommal már hajtod... egy nap alatt mindenki átprogramozza magát... rutinból lehet vezetni... csak figyelni kell nincs e újdonság... mellesleg erre van külön tábla is... ismert probléma... erre igyekeznek is felhívni a figyelmedet.

fatia-negra 2011.07.09. 00:18:58

@KovA: jó meglátás

12. szimulátoros oktatás pluszban... hm

fatia-negra 2011.07.09. 00:27:31

@Oktalanokoska: "Először meg kell tanulni vezetni, méghozzá normális tempóban, azután kell menni vizsgázni."

13. hát igen... bár ez egy kicsit olyan mint a pálya kezdőnek... amikor minden munkahelyre 5éves gyakorlattal lehet jelentkezni... tanulj meg vezetni és CSAK akkor menj ki az útra... jó ötlet... építsen az udvaron egy tanpályát? autópályával és alagúttal? vagy mégis hogy?

fatia-negra 2011.07.09. 00:32:19

@VolksrodZoli: "50-nel megyünk az M7-en, mert egyszer csak leér a Balaton partra, aztán ott majd úgyis 50-nel kell majd menni?"

+ "középkorú férfi kollégád, azaz TE"

:)))))) fáj az oldalam...
sok jóóó komment volt, és egész őszinték és normálisak...

2011.07.09. 08:09:53

Én nem fizettem, mégis átmentem elsőre.

Ahoj- 2011.07.09. 12:55:13

Ha nem adsz egy 10-est a vizsgabiztosnak akkor NEM MÉSZ ÁT. Ez így van évek óta sajnos....Őket nem tudják ellenőrizni.

pancel 2011.07.10. 23:03:39

@fatia-negra: Kicsit el vagy tévedve apukám, többsávos úton mindig is érvényben van a jobbra tartási kötelezettség, kivétel NINCS!
Majd ha egyszer huszonöttel tötymörögsz az Üllőin a belső sávban és cserébe valaki megkínál egy fülkebillentő vassal, szerintem belátod, hogy a lassabb autóknak a külső sávban a helye. ;)

A vezetési rutint pedig ne keverd össze a vizsgavezetéssel, ugyanis bárkivel előfordul, hogy ismeretlen útvonalon vezet, mégis körültekintően és a forgalom tempójában kell vezetnie.
Ha erre nem vagy képes, nem való sem jogsi, sem pedig autó a kezedbe!
...bele sem merek gondolni, hogy egy pótos szerelvénnyel vagy csuklós busszal mit művelnél a forgalomban. :)

És legvégül, mivel továbbiakban nem foglalkozom a témával:

A motorféket nem a motorkerékpárról nevezték el, hanem a motor tehetetlenségi nyomatékának és a hajtáslánc (Váltó-diffimű) szorzatának eredményéből. :)

fatia-negra 2011.07.10. 23:24:42

@pancel: ok a motorféket lehet hogy nem a motorkerékpárról... illetve: biztos vagy benne? ;)

KRESZ "25. § ...szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) – a (2)–(4) bekezdésben említett eseteket kivéve – a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy – lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett – a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával – fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban – a gyorsabb előrehaladás érdekében – kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

A lényeg a 36§ (4) Vagyis haladhatsz folyamatosan a belsőben még akkor is ha csak a "megengedettel" mész csak, míg a külsőben meg húznak el a gyorshajtók...

De ha meg: nem jogilag értetted... az meg azért tűnik kötekedésnek, mert a posztban is benne volt, hogy a tanuló mazsola SOHA nincs belsőben, tudja hol a helye... csak szerencsétlennek nem sikerült kimennie...

killerkaller 2011.07.11. 00:24:41

@fatia-negra: Lehet hozzá fellebbezni, de ha a színe elé kerültél akor már mindegy, végállomás. -:)
Adódik néhány vizsgahelyzet az életben. Ott ahol vizsgázó és vizsgáztató vannak csak jelen, szvsz. jóval nagyobb a szubjektív döntés lehetősége. Hogy ezzel a lehetőséggel a vizsgáztató él-e, vagy visszaél, errelenne jó egy egészséges kontroll. Akár technikai, akár emberi, mondjuk két vizsgabiztos személyében. (vizsgaszituációban az oktatót kívülállónak tekinthetjük)

VakondM 2011.07.11. 08:01:46

@Easyke: Könyörgöm! Álljunk már le a jobbra tartással. Mindig van egy idióta aki beíjra ezt, holott lakott területen belül nem kötelező! Attól független 30-40 között ne poroszkáljon a belsőben (SE)!

VakondM 2011.07.11. 08:04:11

@Riska:
Ezt én is utálom, nem értem miért kell 30-40 között vánszorogni csak azért mert T betű van az autón.
Van oktató aki enged azért "száguldani" én 50el közlekedhettem, csodálkoztam is.

KovA 2011.07.11. 10:31:03

@Simet: Ja,ja. Ha nem érzem biztonságosnak amit a többség annak ítél akkor nem vagyok alkalmas a vezetésre - de attól még(is) lehet jogosítványom - és ha már közlekednem muszáj, hát akkor megintcsak az az érvényes, hogy abban az esetben is annyival amennyi a saját megítélésem szerint biztonságos. :-)
Azonkívül vannak korosodó vezetők, akik jól teszik, ha tempójukat a látásukhoz és reflexeikhez igazítják - a pálya nem csak a versenyzőké - vagy méginkább: a pálya az ami csak a versenyzőké - a közút, az közút - ahogy a nevében is benne van.
No de mindamellett megjegyzem, hogy a jelenlegi oktatás mellett - de egyébként is - csupa olyanok kerülnek ki az autósiskolából a forgalomba akik nem alkalmasak (kivéve esetleg néhány őstehetséget) - mert mindenkinek van mazsola-korszaka - amikor óvatosan kóstolgatja még a kanyarok ívét is különböző időjárási viszonyok között - ha nem így tesz akkor meg azért alkalmatlan mert a gyakorlatához képest túlbecsüli magát.
Tízezer kilométeres gyakorlatot nem lehet az autósiskolában szerezni.

Oszt' gondolkodjál el mégegyen - mi az a "többség" amit emlegetsz ?
A gyakorlatban egy aki mögötted van és egy aki előtted... jó, ha előtted folyamatosan a látóhatáron tűnnek el az autók míg mögötted toporgók csóvát alkotnak - akkor sejtheted, hogy alighanem nem azért van mert te vagy (üs)tökös ... az igaz. No.
De akkor is jobb célba érni mint kórházba...

Aztán van olyan, hogy kinn van egy felesleges 40-es tábla - aki eléd kerúl elhúz aki mögötte van - húzna - azér' tol.
Lehet ő ismeri is a terepet, tudja kinnfelejtették a táblát.
De akkor is: ha valaki "értelmetlenül" szabályosan tart be egy sebességkorlátot - azt én márcsak elvből se nem előzöm se nem tolom.
Ott van az a tábla és kész - szabad szabályosan is játszani - nem kell a helzetet, se a szabályosan játszó lelkivilágát bolygatni.
Lehet ő nem tudja, hogy a tábla már egy hónapja ottvan felejtve. Vagy még nem járt erre, nem ismeri a terepet.
Vagy nincs annyi felesleges pénze, hogy családkája egész havi vacsoráravalóját egy kicsit is kockáztassa. Mindegy.
A tábla ott van, neki meg igaza van hogy betartja ami rá van írva. Pont.

Aztán az utakon sokféle ember kolbászol - ez mindig így lesz, akkor is ha egyik-másik féle megritkul - nem tehetsz ellene, hogy elegen maradjanak, hogy számolni kelljen velük.

Azért van egypár dolog amit hiányolok az autósiskola oktatásból - pl a nevelést.

Ottand van pl. a bizalmi elv. Azt ki kellene egészíteni és úgy bemagoltatni, hogy a vizsgán szó szerint legyen számonkérve...
A kiegészítés pedig valahogy úgy hangozna, hogy más is jogosan számít arra, hogy én betartom a szabályokat még akkor is, ha nekem van (pl. kitáblázott) elsőbbségem - mihelyt bármi okból eltérek a szabályoktól - sértem a bizalmi elvet és elveszítem az elsőbbségemet is.
Mert ugye aki akárcsak 60-nal keresztez egy vasutat - hiába van a vasúttal párhuzamos úttal szemben elsőbbsége - aki a vasúttal párhuzamosan érkezik annak csak egy 40-nel érkező járműre kell számítani - bizalmi elv okán - főleg ha a terepviszonyok is olyanok, hogy nem lát be elég messze, hogy időben vegyen észre egy érkező rakétát.
Körültekintőnek kell lenni és a többi esetleg észrevehetetlen játékos szándékaival helyzetével sőt akár hülyeségeivel is számolni. Cserébe talán egyszer az én hülyeségem sem lesz végzetes... Kezeket szívre: ki nem baltázott még el soha semmit ?

No ezek a dolgok mégy az "gyakorlott" autóvezetők számára is magosak néha...

Érdemes volna ilyen esetekből telefonos beszavazós műsort kerekíteni - ahol szavazni lehet róla ki a hibás - mielőtt az illetékes KRESZ szakértő elmagyarázza - alighanem az egyik, másik, mindkettő variációk közötti szóródásból látszana - mennyire nincs meg az egyetértés azok körében se akiknek (jogosítványbirtoklás okán) 100%-ra tudni kellene !

Épp az autósblogokból látom sokszor mennyire nincs meg az egyetértés kritikus dolgokban - jogosítvaánybirtoklók/bitorlók körében sem - ez önmagában vészjelző !

Az igazán jó vezetők az egész helyzeteket nézik mindig - és benne magukat mint egy szereplőt.
De annak olyan "rutinos" vezetők is aki sok kilométer ellenére is - arra szűkülnek be, hogy ők mit akarnak - minden egyéb az utakon csupán (néha bosszantó) akadály - mint a klasszikus számítógépes játékokban - és neki legfőképp ügyesnek kell lenni.
Hogy milyen zűrzavart okoz/hagy maga mögött az a "lúzerek" dolga.
Igen, sokféle ember van/lesz az utakon. Az infantilizmus is örök.

Simet 2011.07.11. 13:49:34

@KovA:
"Ja,ja. Ha nem érzem biztonságosnak amit a többség annak ítél akkor nem vagyok alkalmas a vezetésre - de attól még(is) lehet jogosítványom"
Hát ez az. Elvileg nem lehetne.
A koros autóvezetőknek meg ugye ott van az orvosi vizsgálat...

KovA 2011.07.11. 14:26:55

@Simet: Mindegy, hogy elvileg nem lehetne - de a gyakorlatban van.
Orvosi vizsgálatot is sokféle orvos végez - és nem fogja kiszúrni, hogy kinek mennyi a végsebessége.
Egyébként is minden vizsgálatnak megvannak a korlátai - ha minden alkalmatlan ki akarsz szúrni - nagyon sok alkalmast is kiszórsz, ha pedig egy alkalmast sem akarsz kiszórni alkalmatlanokat is átengedsz - különben is alapvetően helyzet és ember viszonya az igazi mércéje az alkalmatlanságnak - minden baleset, koccanás is valamilyen alkalmatlanság bizonyítéka.
Szóval ez nem ilyen eccerű.

Megjegyzem, járművek is vannak melyeknek előírnak egy végsebességet - hátul ki van téve piros karikába.
Attól még nem tiltják le az utakról. Hamármost valaki saját magát úgy kategorizálja be egy helyzetben, hogy itt a végsebességem 70 - akkor jól teszi.
Ha nem teccik: előzd meg.

[mike] 2011.07.11. 19:01:45

@mi nem foglalt még: ne nagyon éld bele magad.... 133-ra ha feljelentést kapsz, akkor a szabálysértési eljárásnak megfelelően 30ezer is lehet a büntetés. És általában annyi.

Tibi88 2011.07.11. 19:14:51

@[mike]:

Ezt sose értettem. 153tól van közigazgatási bírság, 133tól meg helyszíni. Vagy hogy mondják... Vagyis ha 150el megyek és lát a trafi, utána viszont nem kapnak el. Na akkor mivan? :)
Feljelentenek a száznegyvanvalamennyire? Csak mert eddig soha nem lassítottam trafinál pályán. És soha nem is kaptam még büntetést. Pedig mindig 150en áll a mutató.

fatia-negra 2011.07.11. 19:17:33

@Tibi88: mit nem értesz?

az objektív a magasabb... ha lefotóznak 150-nel azt nem küldhetik ki a tulajnak... bár ha biztosan tudják hogy ki vezette akkor feljelenthetik a vezetőt... (elvileg)

szóval gyakorlatilag ha megállítósdi lenne (ami évek óta nincs) akkor 133-ra is megb@sznak... hisz a vezető szabálysértés követett el...

CoIie 2011.07.11. 20:12:07

@VakondM: Mindig beírom, hogy kötelező! ;) 2011.01.01-től lakott területen belül is sávon belül a jobbra tartás kötelező!

fatia-negra 2011.07.11. 20:16:05

@CoIie: sávon belül? vagyis mocival/lóval a sávban jobbra kell tartanom a szaggatotthoz?

CoIie 2011.07.11. 20:21:57

@fatia-negra:
Sőt autóval is! ;)

Mocival egyébként is ajánlatos, (az ált. megengedő) szabályoktól függetlenül, ha széles az a sáv, bár tudom, hogy senki sem szereti és a szakkönyvek pont a balratartást preferálják, mert ott milyen jó minőségű az út a középső vagy jobb oldali útrész helyett, ami csúszós vagy gödrös! Ez kontradikció!

Tibi88 2011.07.11. 20:34:23

@fatia-negra:

Múltkor valamelyik autós oldalon problémáztak, hogy kiküldik a helyszínit is, úgy hogy meg sem állítanak. Ezt nem értettem.
És azért nem volt tiszta, hogy 133ra írta mike a feljelentést. Mert én is úgy tudom hogy baromi nem állítanak meg. És van olyan trafi amit 150 fölé állítanak. 140et nem is mutatja például.
De a lényeg akkor, hogy 145re akkor büntet ha leállít.

fatia-negra 2011.07.11. 20:38:48

@Tibi88: pontosan...

ha "objektív" a tulaj ellen az "csak" 145- felett...

ha meg is állítanak (tudod régen az volt, de már soha, inkább döglenek a kocsiban a kamera mellett...) akkor a +-3 vagyis 133 már szabálysértés... tehát a vezető ellen ha csak eggyel haladod meg már eljárnak (csak a +3 a műszer"hiba")

mellesleg az objektív ha jól emléxem még buszsávra és piroslámpára tud menni...

mi nem foglalt még 2011.07.11. 22:09:16

@[mike]: Ez kívül van a közigazgatási bírságon.
Ha megállítanak helyszíni lehetne de a 3 kilométer túllépés még a hibahatáron belül van.
Lakottereületen belül 64-ig jó vagy közigazgatásihoz, helyszínire viszont meg áll a 30 rongy.
De mivel mostanában nem nagyon állítgatnak meg csak a seggüket meresztik a kocsiban így bevállalható.

Xezs 2011.07.12. 04:17:53

A leírásból nekem úgy tűnik, hogy jogos a bukta, de javítson ki valami hozzáértő (tehát minimum vizsgázgató, vagy oktató) ha tévedek.

KovA 2011.07.12. 10:13:25

@Tibi88: Majd ha kell az államnak a bevétel, megállítanak ne félj :-)
Sok (költségvetési tartalék) pénz van még abban ami az utakon történik... :-)

fatia-negra 2011.07.12. 10:26:05

@KovA: és a zautósokk túl gazdagok...
kicsit még lehet lehuzni róluk...

nem kéne má?
dugódíj?

KovA 2011.07.12. 11:21:25

Dugódíj nem, de aki 150-nel akar hajtani annak legyen má' pé'ze...

[mike] 2011.07.12. 12:34:04

@Tibi88: persze... ahhoz meg kell állítania. Szabálysértési eljárást csak konkrét személy ellen indíthat, de meglepődhetsz, mikor a híd alól utánad startol egy fehér rendőrmotor :)
@mi nem foglalt még: meglehet...

KovA 2011.07.12. 13:58:17

@[mike]: Én nem starolnék, csak fényképeznék oszt átküldeném a két kilométerrel arrébb váró kollégának. Oszt' ha amellett is elmegy akkor se startolnék csak lőnék...

Navarone 2011.07.12. 14:26:25

@tataugebu: maradjunk annyiban, hogy kettőn múlik a vásár. A vizsgáztatón, aki korrumpálható, és a vizsgázón, aki veszteget a sikeres vizsgáért. Sem én, sem a párom nem fizettünk, és mégis megvan a jogosítványon.

Xezs 2011.07.12. 20:22:38

@Navarone: Sem én, sem a 2 húgom nem fizettünk semmit se, és mégis átmentünk.

Sokan a saját balfaszságukat próbálják leplezni azzal, hogy nagypofával kijelentik, azért buktatták meg, mert nem tejelt. Közben meg csak 2 km-en át cirkált a záróvonalon...

Tibi88 2011.07.12. 20:47:46

@Xezs:

Nekem úgy indított az oktató hogy fizetnem kell. Mellette meg bólogatott szépen a vizsgabiztos. Na akkor mit csinálsz? :D

Xezs 2011.07.12. 23:04:15

@Tibi88: Jó kérdés, nem tudom. Valószínűleg rendőrt hívnék. Tudom ők ketten vannak, két ember vallomása több, mint egy emberé, de legalább éreznék hogy nem úgy van az, ahogy ők akarják. És nem sajnálnám az időt bíróságra járkálni, végig arra gondolnék, hogy sík ideg mindkettő, hogy elbaszom az idejüket.

Természetesen a sajátomat is elbasznám, de megérné.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.07.13. 01:52:25

sztem az oktató a hibás. rám mindig rám szólt anno hogy váltsak fel még 2e előtt (kis dízel nissan) és vegyem fel a közlekedés ritmusát.

hozzáteszem ez a normális nem?

a vizsgáztató sem volt korrekt, de az oktató a fő hibás itt..

KovA 2011.07.13. 10:42:15

@Xezs: Jah, nekem is mondta bosszankodva és fejcsóválva, hogy csak (!) 2 ponton múlott hogy meghúzták...
Igen, mondom neki - meg a másik tízen amit azonkívül elszúrtál.
Furán gondolkodnak emberek...

Alapvetően a dolog természetéből adódó követelményekhez mérten szinte bármelyik vizsgázót meg lehetne húzni - megfelelően nehéz körülmények esetén.
Mindenki emelt kockázati tényző kezdőként - kivéve néhány őstehetséget.
De a gyakorlatban muszáj szubjektiven meghatározni egy mércét amihez képest a az oktató megintcsak szubjektíven megítéli, hogy elfogadható-e a tudása ahhoz, hogy a forgalomba kiengedve önállóan fejlődjön tovább (akkor is ha kockázati tényező).
Másképp nem megy. Ennek a megítélésnek csak egy része a konkrét hibapontok - a másik a vizsgázó általános viselkedáse - ha a vizsgáztató nem érzi magát biztonságban jogosan mondja - még gyakorolni kell.
Ez van. (más dolog, hogy ne a zsebbe csúsztatott pénz befolyásolja a szubjektív megítélést).

Navarone 2011.07.13. 12:46:08

@Xezs: akinek csak pénzzel megy, az inkább ne is vezessen! Nem szeretném, hogy oldalba kapja az autómat!

KovA 2011.07.13. 13:39:45

@Navarone: az még hagyján, de ha szembe tégedet :-)

-A_A- 2011.07.13. 16:58:39

uh bazmeg, akadályozod a forgalmat a tötymörgéssel, ráadásul belső sávban, aszt még te csodálkozol, ha kibasznak mint macskát szarni? jobb érzésű rendőr büntet az ilyenért...

Tibi88 2011.07.13. 20:11:04

@Xezs:

Igen, 17 évesen majd ilyeneken agyaltál volna... Utána meg kereshetsz másik oktatót, valamint mindig megbuktál volna, mert megjegyzik hogy ki szívatta meg a kollégájukat.

CoIie 2011.07.13. 20:47:07

Lehetséges, hogy a Váci úton a középső sávban lassan guruló rendőrök is még tanulók?

Mindhiába a gyors, soksávos út, ha szándékos feltartók vannak, és pont már ezek is kezdik...

'Jöjjön el a ti országotok!', de miért pont az OrangeCountry?! ;)))

fatia-negra 2011.07.13. 23:12:37

@CoIie: :))))

és a kukások is vegyék fel a forgalom ritmusát... ne ők diktáljanak :))))

(az is előnye lenne hoyg egy kukással meg lehetne egész budapestet csinálni egy nap alatt)

Xezs 2011.07.13. 23:48:29

@Tibi88: Ezt mondják azok, akik mindentől szeretnek rettegni és mindennek nagyobb feneket próbálnak keríteni, mint amekkora.

Amúgy meg van olyan 17 éves, amelyik a szemedet is kilopja, ha nem figyelsz oda, szóval nem kell sajnálni valakit csak azért mert még fiatal. Vagy életrevaló vagy, vagy nem.

Tibi88 2011.07.14. 09:33:36

@Xezs:

Pár sztorival ezelőtt volt az a probléma hogy önbíráskodó vagyok. Most meg az lesz, hogy nem vagyok életrevaló... :D

17 évesen már fel tudtam fogni, hogy ha nem fizetek megbukok és az összes oktató ezt csinálja akik arra voltak. Vizsgabiztosok még pénzt is adnak nekik szerintem. Nem volt kedvem még legalább 10 órát szarakodni vagy ki tudja mennyit, mert semmi probléma nem volt a vezetésemmel. Egy tanulóvezetőhöz mérve persze.

CoIie 2011.07.14. 17:16:40

@fatia-negra: tele van velük a ..., pont mint Bregy Pittyel! ;)

Xezs 2011.07.14. 20:07:02

@Tibi88: Na azt mondjuk pont nem te döntöd el, hogy jól vezetsz-e, vagy sem.

Az meg kamuszöveg, hogy az összes oktató azt csinálja. Ezt nem tudhatod. Nálunk is ment ez a sztori, mégis átmentem fizetés nélkül

Xezs 2011.07.14. 21:11:31

Különben meg meddő vita ez, igazából leszarom, hogy ki mire pazarolja a pénzét.

Amíg lesznek olyanok, akik hajlandóak fizetni, addig lesznek olyanok, akik ezt elvárják és pofátlanul szóvá is teszik.

Tibi88 2011.07.14. 21:34:48

@Xezs:

Amíg együtt röhögnek minden óra szünetében az oktatók meg a vizsgabiztosok, addig fizetni kell a legtöbbnél.

Amúgy én meg fizetek, mert pont leszarom a pénzt és nem tökölök evvel. Az orvosnál is fizetek, hogy ne kelljen kivárnom 15 embert magam előtt. Pont ellentétesen állunk a dolgokhoz, szóval tényleg nincs értelme erről vitatkozni :)

Xezs 2011.07.14. 21:46:12

@Tibi88: LOL én előre bejelentkezek az orvosomhoz telefonon és nekem sem kell várni viszont nem is fizetek.

Szórd a pénzed, kit érdekel :)

Tibi88 2011.07.14. 23:24:21

@Xezs:

nem a háziorvosra gondoltam...

stofilol 2011.07.15. 10:28:04

loal

pesten vizsgáztam, zuglóban. akkor már cirka 4-5 éve tudtam vezeti.

oktatóm, egy pénzéhes geci volt, elöször is indult a propaganda hogy én nemtudok vezetni ,és rengeteg ijennel találkozik, még azis joblenne ha vezetés szüz lennék (ezt a legvégéig nembirta abbahagyni...)
majd, direkt húzva minden vizsga dátumot, hogy minnél több órát kelljen vennem (akkor sem hagyta abba ezta szokását amikor nyilvánvalóan látta hogy egyet sem fogok venni pluszba)

lényeg ami lényeg, forgalmi vizsga napján félrehivtam a vizsgabiztost, és megmondtam neki hogy 10ezret kap -utólag- ha étmegyek (biztos ami biztos, olcsobb mint a pótvizsga) külön megkértem hogy az okatónak ne adjon egy fillért sem. Forgalmi vizsgám, 10 percig sem tartott, elvittük a vizsgabiztost gyógyszertárba, és vissza. (oktatóm legnagyobb meglepetésére, hogy miaz hogy ennyit vezetünk, amit szóvá is tett)

story end,tanulság nincs.

fatia-negra 2011.07.15. 10:57:27

@stofilol: Q7 indul...
telefonszám, IP cím... 5 éven belül volt ugye?

Tibi88 2011.07.15. 14:27:27

@Xezs:

Ügyelet, határidős műtét.

@fatia-negra:

Elindulnak, csak nem jutnak ki a parkolóból, mert még bent karamboloznak :D

fatia-negra 2011.07.15. 15:51:18

@Tibi88: :)))) mind javítás alatt van...
az újak meg még nem jöttek meg...
:))))

Xezs 2011.07.15. 18:21:32

@Tibi88: Hát csináld, mit bánom én.

Azért azt tudd, hogy van akinél pont ezzel húzod ki a gyufát.

Tibi88 2011.07.15. 21:11:37

@fatia-negra:

Úgy hallottam, hogy tankot kapnak majd. Vitték is őket gyakorlatozni, de nem láttak rendesen ezért kiállítottak mindig valakit a tank elé, hogy mondja az utat. A végére elfogyott az ember, mert nem tudtak bekiabálni az 5 centis acélon és mindegyiken átmentek :D

wowerman 2011.07.18. 02:43:08

Miért kéne mindig a maximum sebességgel menni ha nem siet az ember, és körülötte 2 kilométeren senki? Na mindegy, felőlem repesszetek, várják a veséteket

NiveaHappyTime 2011.07.22. 16:59:55

A héten vizsgáztam.
Anyagi rásegítés volt,a biztos miatt.De ehhez vettem még 18 plussz órát,hogy biztosnak érezzem a tudásomat a vizsgára.Vannak antikorruput vizsgabiztosok.Oktatóm elmondta hibapontjaim így is lehetnek,ha valami nagyon gáz dolgot csinálok,pénz ide vagy oda megvágnak.A legnagyobb viharban,zivatarban volt a vizsga(még nem vezettem ekkora esőben),oktatóm és a vb.szerint rutintalan,kezdő létemre,nagyon jól kezeltem a helyzetet,a körülményekhez képest biztosan és dinamikusan közlekedtem.Egy hibám volt,a Bozsik stadionnál a vasúti átjáró pirosan villogot.Már éppenhogy csak gurultam hogy megálljak az előttem lévő mögött,amikor szép csendben lefulladtam.Megoldottam,mondtam nem indítom újra mert most lett piros,hosszú a sor elöttünk,és én környezetvédek,üzemanyagspórolok.Álltunk is több mint öt percet amíg újra indulhattunk.
Amúgy tanuló vezetőnek kötelező a jobbratartási kötelezettség amig le nem vizsgázik,kivéve ha a forgalmi helyzet mást kíván.A Nagykőrösi úton az 50-es tábla a panzió elött nem sokkal van kitéve.Valóban nehezen észrevehető,de az elötte lévő felüljárón kint van hogy Panzió.Na ha ezt meglátjuk akkor már visszalehet venni a gázból és finoman elkezdeni fékezni,akkor a táblánál már biztos az 50-es sebesség.Ja és a Vasgereben elbírja a négyest,Nagykőrösi az ötöst.

NiveaHappyTime 2011.07.22. 17:00:55

A héten vizsgáztam.
Anyagi rásegítés volt,a biztos miatt.De ehhez vettem még 18 plussz órát,hogy biztosnak érezzem a tudásomat a vizsgára.Vannak antikorruput vizsgabiztosok.Oktatóm elmondta hibapontjaim így is lehetnek,ha valami nagyon gáz dolgot csinálok,pénz ide vagy oda megvágnak.A legnagyobb viharban,zivatarban volt a vizsga(még nem vezettem ekkora esőben),oktatóm és a vb.szerint rutintalan,kezdő létemre,nagyon jól kezeltem a helyzetet,a körülményekhez képest biztosan és dinamikusan közlekedtem.Egy hibám volt,a Bozsik stadionnál a vasúti átjáró pirosan villogot.Már éppenhogy csak gurultam hogy megálljak az előttem lévő mögött,amikor szép csendben lefulladtam.Megoldottam,mondtam nem indítom újra mert most lett piros,hosszú a sor elöttünk,és én környezetvédek,üzemanyagspórolok.Álltunk is több mint öt percet amíg újra indulhattunk.
Amúgy tanuló vezetőnek kötelező a jobbratartási kötelezettség amig le nem vizsgázik,kivéve ha a forgalmi helyzet mást kíván.A Nagykőrösi úton az 50-es tábla a panzió elött nem sokkal van kitéve.Valóban nehezen észrevehető,de az elötte lévő felüljárón kint van hogy Panzió.Na ha ezt meglátjuk akkor már visszalehet venni a gázból és finoman elkezdeni fékezni,akkor a táblánál már biztos az 50-es sebesség.Ja és a Vasgereben elbírja a négyest,Nagykőrösi az ötöst.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása