Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vannak szabálykövető bringások is

2011.07.19. 07:49 :: Don Blasius

Ritkán járok biciklivel, de olyankor igyekszem a szabályokat betartani. És tudom, hogy rajtam kívül vannak még olyan kerékpárosok, akik törekednek erre. Sajnos tényleg azokat jegyezzük meg jobban, akik nem törődnek ezekkel a szabályokkal, ráadásul nagyon sok ilyen van. És persze mára kialakult emiatt egyfajta előítélet a bringásokkal szemben. Ez nyilvánvalóan rosszul esik az olyanoknak, mint például Gábor, ezért egy korábbi poszthoz hasonlóan ő is pontokba szedte, miért ne tekintsék őt ellenségnek az utakon.

Valamelyik nap volt egy bringás poszt, ahol a srác próbálta bemutatni, hogyan is látja az autósokat, több-kevesebb sikerrel. Remélem nem lerágott csont, hadd mondjak én is pár gondolatot ehhez, talán megér egy posztot ez is.

Bringával közlekedek nap mint nap, részint mert szeretek, részint mert napi 36km benzin megspórolása bizony már érezhető, és nem utolsó sorban mert jó érzés hogy fitt vagyok tőle. Ha csak tehetem, az úttesten, az autók között kerékpározom, lehetőség szerint a KRESZ maximális betartásával. Íme néhány pont, ahogy én látom, a saját szemszögemből:

 

 

1. Kedves autós szaktárs, köszönöm hogy megtűrsz magad mellett a sáv szélén. Nem járdázok, mert nem engedi a KRESZ, és mert durván balesetveszélyes. Cserébe igyekszem felvenni a belváros tempóját, hogy miattam ne kelljen lassítanod.

2. Nem közlekedem a buszsávban, hasonlóképp az előző ponthoz. Viszont ha hallom/látom hogy ott nyomulsz mögöttem de nem bírsz biztonsággal kikerülni, megteszek minden tőlem telhetőt, hogy mielőbb tudj tovahaladni.

3. Az a notórius lúzer vagyok, aki bizony megáll a lámpánál, hiszen rá is vonatkozik a KRESZ. Autóval sem megyek át, miért tenném bringával? Nem azon az 1-2 percen fog múlni a boldogságom, amíg a zöldre várok. Köszönöm, ha eltűröd ilyenkor, hogy a sáv szélén előre csorogjak.

4. Sávváltáskor, kanyarodáskor indexelek, és köszönöm neked, kedves Szaktárs, hogy előzékenyen és udvariasan beengedsz. Ezt most minden irónia nélkül írom, tényleg ez a tapasztalatom: 10-ből 9 autós - lehet a meglepettség miatt ugyan - de be szokott engedni.

5. Nem várom el tőled, hogy hátrafelé is legyen szemed. A sávok közt cikázó bringásra nem nagyon áll rá az autósok szeme, ez szerintem abszolút érthető. Viszont ha megállsz, leparkolsz, kérlek pillants bele a tükrödbe, mielőtt kinyitod az ajtót. Miután felnyársaltál, én meg lezúztam a fényezést a drága autód ajtajáról, már felesleges a felelőst keresni, mindkettőnknek szar lesz. Egy pillantással el tudod
ezt kerülni, én pedig hálás vagyok érte.

6. Kivilágítom magam, elöl-hátul. Ha már megtehetem hogy drága bringával tekerek, nem fog földhöz vágni az az 1-2000 forintos lámpa, nem érzem cikin magam tőle. Sőt, mellényt, sisakot, fényvisszaverő csíkokat is viselek, hogy messziről észrevegyél. Köszönöm, ha ezt úgy fogod fel, hogy egyben Neked szeretnék segíteni vele.

7. Én én vagyok. Azért, mert láttál egy vagy több srácot piroson-zebrán-járdán áthúzni, ne rajtam töltsd ki a bosszúd. Én sem úgy tekintek rád, hogy csak mert kocsiban ülsz, egyenértékű vagy azzal a taggal, aki tavaly kivasalt a bringaúton. Nem attól lesz paraszt valaki, mert négy helyett két kereket választ, és vica versa. Emberek vagyunk, és én tisztellek téged.

8. És ha már szóba került: már nem várom el senkitől, hogy megadja nekem az elsőbbséget. Megköszönöm ha mégis megteszed. Amikor egy bringautat keresztezel kanyarodás közben, kérlek gondolj a kanyarodási szabályra, aki egyenesen halad, annak van elsőbbsége. Én már figyelek, de sokan nem teszik. Ha itt baleset történik, a bosszúságon kívül bizony rád verhetik a balhét, elsőbbség meg nem adása miatt. Sokkal egyszerűbb egy laza fejmozdulattal hátra sandítani, és ezzel elkerülni
a későbbi fejfájásokat.

Igazság szerint menő szabályosan közlekedni. Tényleg az. És ettől még nem vagyok sem lassabb, sem bénább. Kösz hogy elolvastad! :)

 

192 komment

Címkék: biztonság közlekedés sztereotípia kerékpár kresz pozitív buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsaszper 2011.07.20. 15:16:20

@skrewdriver: az ilyen bringást elő kellene állíttatni közúti veszélyeztetésért. De ez nem azonos kategória a bringással, aki körülnézés után belátható kereszteződésen átteker a piroson...

dzsaszper 2011.07.20. 15:18:12

@GG81: sokszor az azonosíthatatlan autóst is nehéz feljelenteni. Mert mire eljut a tudatodig baleset után (cserbenhagyás pl.) hogy meg kéne nézni a rendszámot, már nincs sehol.

Nem a rendszám a lényeg és kár rajta rugózni... hacsaknem ürügy.

dzsaszper 2011.07.20. 15:20:49

@GG81: nyugtass meg, hogy hasonlóan vélekedsz
- a szabálytalan parkolásról: járdán, zebra előtt, kereszteződéstől 5 méteren belül stb.
- a követési távolság meg nem tartásáról
- a csekély mértékű gyorshajtásról, és az ennek következtében való narancssárga lámpázásról.

Ugye mindenki, aki ezek bármelyikét elköveti, ugyanúgy faszkalap pöcs a szemedben?

GG81 2011.07.20. 15:31:39

@dzsaszper: kár rugózni, persze... megértem, hogy fájna bármiféle változás, ha nem az érdeketeket szolgálná, sőt kötelességet jelentene, megfoghatóságot...

ahha, gondolkozz még egy kicsit. szemtanú esetleg bőven lehet, mi visz előrébb egy kocsiszín, akár"csak"rendszmtöredék vagy az, hogy egy bringán egy alak...

GG81 2011.07.20. 15:33:11

@dzsaszper: nyugtass meg, hogy nem vagy debil és tudsz olvasni! hogy miről szólt a bejegyzés, qrvára nem azokról, amit most ide próbálsz keverni... éljen a terelés!

dzsaszper 2011.07.20. 16:16:36

@GG81: nem terelni próbálok, csak arra vagyok kiváncsi, azt szeretnéd, hogy a társadalom hátrányosan diszkriminálja a bringásokat?

dzsaszper 2011.07.20. 16:18:11

@GG81: gondolkozz azon, hogy a robbanómotor (egyelőre legalábbis) veszélyes üzem, az utóbbi definíciója szerint...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 16:24:39

@[mike]: Már régen nem az. Autósfikázó. Egy hely, ahol a kerékpárosok fényezhetik magukat és fikázhatják az autósokat.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 16:27:27

@zyl187: A hozzád hasonló kötsögök miatt kellenek az önjelölt igazságosztók. Mert Ti szartok a szabályokra és ezzel mindenki másra. Az ablakodon bebrunyálni is tilos, mégis, ha kedvem tartja, bebrúzolhatok rajta, az én dolgom? A hozzád hasonlóknak a sivatagban kéne élni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 16:32:08

@dzsaszper: Miért nem lepődöm meg, hogy Te ezt is elfogadhatónak tartod?? Akkor bezzeg a szabálykövetésről papolsz, ha a bringást védi a szabály.Ha bringásról van szó, azonnal igen elnézővé válsz. Nyugi, nem gond, nem is várunk tőled-tőletek igazán mást. A spanjaidat várjuk még, azt a négy -öt embert, aztán indulhat az autósfikázás. Még kéne egy horogkereszt rátok, valami stílusos, egy bringa kerékkel a közepében. Kerékpár Über Alles!

dzsaszper 2011.07.20. 17:04:43

@Torontál Winettou: szerinted az "elő kellene állítani közúti veszélyeztetésért" az elfogadható szinonímája?
Még a "nem egy kategória" sem az elfogadható szinonímája. (Pl. a bűncselekmény és a szabálysértés sem egy kategória, pedig egyik sem elfogadható)

Kéretik nem beleolvasni olyat a kommentjeimbe, amit nem írtam.

dzsaszper 2011.07.20. 17:09:32

@Torontál Winettou: én nem fikázom az autósokat.
Leginkább arra mutatok rá, hogy nem lehet
szubjektíven mazsolázni a közlekedési szabályok között: ha 50 helyett 55-el megyek az még belefér, de ha a bringás átmegy a piroson...
A szubjektivitás a közlekedési szabályok norma jellegét kezdi ki és káosz az eredménye.

Nem látok különbséget súlyosságában pl. aközött, hogy a bringás körülnézés közben nem vesz észre valakit a piroson és csatt, illetve hogy valaki a gyorshajtása miatt nem tud megállni a sárgán, a sárgaidő nem rá van méretezve, behajt a pirosba és csatt.

Szóval, tessék következetesnek lenni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 17:36:24

@dzsaszper: Tehát a véletlen és a direkt szabálysértés, az alakalom szerű és a következetesen direkt szabálysértés nálad ugyanaz. Összemosod a kettőt, miközben a bringás, aki átmegy a piroson, az átmegy és csak akkor áll meg, ha nincs más megoldás. Tehát, ha csak teheti átmegy és veszélyeztet..Ehhez képest ezt írod:"De ez nem azonos kategória a bringással, aki körülnézés után belátható kereszteződésen átteker a piroson... " azonban tényleg nem várok mást tőled és megint én vagyok a hülye, mert a Te kitekert értékrended, ami mindig a bringásnak kedvez és mindig az autóst fikázza, unalmas. Igazán jól ez a sor mutatja, miket mosol össze:"50 helyett 55-el megyek az még belefér, de ha a bringás átmegy a piroson..." Akinek a kis buksi fejében nincs e kettő között szakadéknyi különbség, azzal minek is vitázni??

zyl187 2011.07.20. 18:13:00

@Torontál Winettou: Te valami habzó szájú vagy, nem érdemesítelek a vitára. Tanulj meg olvasni, de ne pisálj be az ablakomon...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 18:19:57

@zyl187: Miért ne? Hiszen mindenki azt csinál, amit akar. Csak magával kel törődjön. Habzó szájú pedig, ahogy éppen olvasom, éppen Te vagy. Csak butaságokat habzol. "Aki mégis megteszi, saját felelősségére teszi! Vagy elütik, vagy tökönkapják a zsaruk, vagy balesetet okoz! Viselje a következményeit! "Ilyet leírsz és Te kritizálsz?? Átmész a piroson, balesetet okozol, de a Te dolgod, mi?? Nos, nem írom le, mit gondolok most..

zyl187 2011.07.20. 19:44:00

jaaaaaaaj! Látom nem érted, biztos én fogalmazok szarul. Nem a piroson átmenetelt éljenzem baszki!Aki közlekedési szabályt szeg, az direkt csinálja, szándékosan vét ellene!!! Az emberek több mint fele akár tucatszor is naponta!!! Akár kocsiban ül, akár gyalogos, akár bringás. Ha narancson mész át a kocsival, ha nem indexelsz, ha baszod átengedi a gyalogost a zebrán, ha piroson mész át a bringával... szánt szándékkal vétesz a KRESZ ellen. A TE dolgod, így döntöttél, hogy szarod le a szabályokat!!! Viseld a következményeit!!! Ha ezzel akadályozol, veszélyeztetsz másokat, önmagad, akkor már felelőtlen gyökér vagy! Nem védem a paraszt biciklist, ha piroson átmenve balesetet okoz! Akkor már jöhetnek az önjelölt és állományban lévő rendőrök. De mi a rákot pofázik nekem a pirosnál veszteglő ki a kocsiból, ha átcsorogtam a TILOSON, mert teljes mértékben biztonságosnak találtam. Ki ő??? Én bevállaltam csá! Akadályoztam őt vagy bárkit? Szenvedett bármi kárt??? NEM! Tehát ÉN ismétlem ÉN!!! NEM POFÁZOK (de nem is tapsolom meg őket) az ilyen bringásoknak, akik mindenféle káros következmény nélkül átmennek SZABÁLYTALANUL a kibebaszott piroson. Ennyi! Ha vissza 3 padlóval átmész a narancson mondjuk a Vácin, tök természetes, nem engeded ki az indexelő bkv-t az öbölből, még hálát is ad neked a mögötted lévő... tök rendben van...ha a bringás beelőz a sorok között majd átsurran a piroson, az azért viszont már durvaaaaaaaa, gyorsan rá kell húzni a kormányt, vagy kicentizni a tükörrel.

Perillustris 2011.07.20. 21:41:05

@Torontál Winettou: Először is, tetszik-nem tetszik, a tudatos szabálysértés általában kisebb kockázatú, mint a tudatlanságból fakadó, legyen az megfordulás záróvonalon, behajtás tilosban, stb.

Erőlteted ezt a veszélyeztetés dolgot a piroson átmenésnél, ami kétségkívül elő is fordulhat, ám ugyanaz a kerékpáros egy perccel azelőtt, és még vagy tizenötször egy átlagos út során egy-egy STOP vagy EAK táblánál gond nélkül átjutott, ezért nehezen érthető, miért ne tudna biztonságosan átjutni, igaz, szabálytalanul.

Xezs 2011.07.20. 21:46:42

@zyl187: "bringás akkor megy át a piroson, ha előtte körbenézett és biztonságosnak találja"

Ja, azért láttam én már gyereket majdnem kamion alá szorulni (még időben elesett, azért nem szorult) meg biciklis faszkalapot szép nagy ívben repülni. Mindketten jól körülnéztek a piroson való áthajtáskor.

Tudod a hozzád hasonló barmok miatt van olyan rossz véleménnyel mindenki a bicajosokról. Nem arról van szó baszod, hogy bárkinek is fáj ha te piroson mész, hanem arról van szó baszkikám, hogy társadalomban élünk és nem szarhat mindenki oda, ahova éppen akar.

Ha pedig téged elbasz egy autó a szabálytalanságod miatt, az nem úgy van ám, hogy saját felelősségre teszed, mert egyrészt az autóban ülők is megsérülhetnek akár attól, hogy te bezuhansz a szélvédőn, akár attól, hogy a szart sem érő életedet próbálja megkímélni azzal, hogy egy kormánymozdulattal inkább a villanyoszlopba hajt bele, minthogy téged kapjon el.

Ha pedig senki sem sérül meg az ütközésben, akkor is hónapokig kell járni tárgyalásokra meg minden istenfaszára, szóval kurva szar szöveg, hogy saját felelősségre csinálod.

Ha társadalomban akarsz élni, elfogadod a szabályokat. Ha nem akarsz szabályokhoz igazodni, rendben van, de akkor máris takarodhatsz egy lepukkant Közép-Afrikai országba, ahol aztán semmilyen szabályt nem kell betartanod.

Perillustris 2011.07.20. 21:47:37

@Torontál Winettou: Milyen véletlenszerűről és alkalmiról beszélsz? A sebességtúllépés általános, nem igazán lehet véletlenül gyorshajtani, netán szabálytalanul parkolni. A csaknem minden lámpaváltásnál piroson átsuhanás sem az erős hátszél eredménye.

Az 50 helyett 55-60 pedig pont annyit jelen(het), hogy előbbi esetben éppen meg tudsz állni az úttestre kirohanó gyerek előtt, utóbbinál viszont átmész rajta vagy fellököd.

Perillustris 2011.07.20. 21:50:31

@Xezs: "olyan rossz véleménnyel mindenki"

Azért ne ess túlzásokba!

Xezs 2011.07.20. 22:28:16

@zyl187: Azért pofáznak neked a kocsiból, mert tudják, hogy holnap keresztbe fogsz nekik menni és akkor már ők is érintve lesznek. Ehhez csak egy kis ész kéne, hogy felfogd, nem csak a mának kell élni, mert van holnap, meg azután is.

Most pl. nem látom, ha átmész a piroson, mert itthon vagyok. De attól még helytelenítem, mert tudom, hogy holnap is így fogsz tenni, amikor épp arra járok.

Beszélhet neked az ember, úgysem fogod fel. Magyarázod a bizonyítványt.

Perillustris 2011.07.20. 22:36:45

@Xezs: De akkor pofázzon mindenki a százezernyi szabálytalanul parkolónak, mert azok fognak másnap gyilkolni a zebrán?

zyl187 2011.07.20. 23:23:20

@Xezs: Úgysem jutunk dűlőre, távoliak az álláspontok. Ha mindegyik bringás annyit szabálytalankodna mint én, akkor minta ország lenne kis hazánk hidd el. Nem magyarázom én a bizonyítványt, egyszerűen dühít, hogy nyalni kell az autós társadalom egy kretén szegmensének a seggét, hogy ne utálják a bicikliseket. Mint eddig 1000-szer leírtam, ha kocsival követsz el sokkal súlyosabb szabálytalanságokat az belefér, a bringás csak merjen 30 métert nem a padkára tapadva menni. Kiváncsi lennék a bringások szabályszegése által bekövetkezett balesetek számára, az elmúlt években Budapesten, mert itt mindenki vértócsákat, szétszakított embereket, oszlopnak kormányzott autókat vél látni az álnok gonosz hozzám hasonló biciklisek miatt. Holnap számold össze, hányszor szeged meg a KRESZT míg beérsz kocsival. Ha egyszer sem akkor grat. De javaslom ezt mindegyik vauzó bringagyűlölőnek. Utána számold meg hányszor, milyen mértékben akadályoznak, vagy veszélyeztetnek utad során a bringások. Ha piroson áthajtó lenszármsztrongot látsz, az én leszek. Majd integetek.

Xezs 2011.07.21. 01:13:32

@Perillustris: Nem kizárt. A nemtörődömség mindenben megnyilvánul. Aki zebrára parkol az piroson is átmegy és így tovább. És igen, pofázzon mindenki, mert vannak társadalmilag elismert konvenciók, amiket mindenkinek kötelessége betartani. Másképpen mitől társadalom a társadalom?

@zyl187: Metróval fogok menni, az nem fog KRESZ szabályt szegni, hidd el :) Ha mégis, én csak utasként leszek jelen.

Az a bajod neked, hogy képes vagy megmagyarázni a hülyeségedet azon fals logikát követve, hogyha vannak a tiédnél nagyobb szabálytalanságok, akkor a tiéidd el vannak nézve. Hát lófaszt van.

Nem tudom mi bajod van az autósokkal, ők is a közlekedés részei. Nekem nincs bajom az összes bringással, csak azokkal, akik fosnak le minden szabályt. És ez igaz a gyalogosra, autósra meg mindenkire.

Fasznak kell itt állat módjára élnetek.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 08:28:29

@zyl187: Akkora butaságokat beszélsz, fejezzük be. Ezzel az erővel, amit Te mondasz, bármilyen szabály felesleges. Én is el tudnám döntetni, autóval,hogy ki tudom-e centizni a kibaszott könyöködet, de állítólag szabálytalan. Akkor mostantól én megtehetem. ÉNÉNÉN..Megint itt van valaki, aki ideológiát gyárt a bringás szabálytalanságához, hogy azt elfogadhatóvá tegye. Nekem meg jogom van nem elfogadni, leüvölteni a fejét, ledudálni, stb...@Xezs: Azért, mert így működik az agya. Előjogokat képzel a kerékpár mellé. Az összes problémás kerékpárosnak ez a baja.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 08:33:56

@Perillustris: Azt,hogy neked ez elfogadható, rendben, ezen aztán tényleg senki sem csodálkozik. Az viszont, hogy Te mást nem tudsz mondani, semmire, csak azt, hogy de az autók bezzeg szabálytalanok, olyan nagyon nevetséges már, hogy hihetetlen.-)) Semmi, de semmi mást nem tudsz kitalálni?? A bringás azért köcsög, mert az autós is az?? Tized annyi bringás százszor olyan köcsög, mint az autósok....Ez tény, még ha Te sosem fogod elfogadni, akkor is. Teljesen elfogadott a szembe kerékpározás, a járdán bringázás, sorolhatnám, már nem is szólunk érte, csak ilyenkor bosszant a butaság..Minden nap látok bringásokat, pl. a forgalommal szemben,m az út szélén kerekezni, bolyban bringázni a kerékpár út mellett, két sorban, ez az új divat felénk, nehogy ki tudjuk kerülni, stb..Képmutatók vagytok.

Perillustris 2011.07.21. 09:17:15

@Torontál Winettou: Ki mondta, hogy elfogadható?

"A bringás azért köcsög, mert az autós is az?"

Kicsit enyhébben szoktam fogalmazni, de igen, azért. Persze itt most nem ok-okozati összefüggésről beszélünk. Azért mert "ugyanaz" ül bringán is, aki autózik. Ember. Aki bunkó, az talicskát tolva is az, meg teherautót vezetve is. Vagy szerinted mi történik, amikor a köcsög bringás autóba ül? Netán a galamblelkű autós bicajra pattan?

Azt is elég régóta mondom, hogy járműspecifikusak a szabálytalanságok, bár van közös nevező, pl. a piros lámpa.

Teljesen elfogadott a szabálytalan parkolás ugyebár, vagy a szelíd gyorshajtás (55-60km/h).

Én pont ezért tartok tükröt mindig, mert nevetséges mantra, hogy a kerékpárosok általánosságban szabálytalanabbak, mint bárki.

Szabálytalanok a kerékpárosok? Igen. Azért szabálytalanok, mert kerékpárosok? Nem.

dzsaszper 2011.07.21. 11:02:36

@Torontál Winettou: ezzel csak az a gond, hogy egy halom autós tudatosan és rendszeresen 10%-kal vagy akár többel gyorshajt. A fékút ugze négyzetes a sebességgel, 20-25% + fékút... a reakcióidő meg lineárisan nő (ígz a követési távolság is).

Tömegével vannak autósok, akik veszélyeztetnek, a gyorshajtással illetve a követési távolság meg nem tartsával.

Ez inkább veszélyeztetés, mint aki akkor átteker a piroson mior látja hogy sehol senki. (És ez megint nem azonos azzal, aki csak akkor áll meg a pirosnál, amikor muszáj).

Nem az én értékrendem van kitekerve, te csavarod a szavakat...

dzsaszper 2011.07.21. 11:06:33

@Torontál Winettou: és légyszíves ne gyere azzal, hogz aki gyorshajt az mind vagy zömében véletlenül és alkalmilag teszi és szegény szerencsétlen épp egy lassú járművet előz és kicsit jobban odalépett a gázra, észre se vette...

imétlem: vagy következetesen elvárjuk a KRESZ betartását, vagy nagyon vigyázzunk egyes szabályok kipézésével.

zyl187 2011.07.21. 11:09:29

@Torontál Winettou:

Én gyártok ideológiát a szabálytalanságokhoz? Ezt hogy olvastad ki? Ki mondta h nem kellenek szabályok Mindössze bevallottam, a tejesség kedvéért h igen néha - néha 100-ból egyszer csorogtam át piroson bicajjal galád módon. Nem is sírtam volna, ha csekket kapok érte. Még biciklivel is megállok a zebra előtt baszkikám. 10 év alatt 1 gyorshajtásom volt a Szerencs utcánál éjjel mentem a forgalommal együtt, a kurva 50-es táblánál 60 rongyos csekkért 80-al. Beszoptam, nem is pofáztam, bár dühített. Az dühít, h oktat az a pár gyík autós (akiknek a cikk szól, mert az értelmesebbje felfogta a KERSZ oktatás után) ha bringázom, javarészt 99% ok nélkül, mert zavarja, hogy pl a Szépvölgyin tudsz 50-55-el jönni lefelé bringával és ezt nem a padka mellett teszem, hanem a sávom közepén. Igaz, h 100 méterre áll a 200 méter hosszú sor a lámpáig, de ledudál a BMW-s gyík, majd 60-al megelőz és satuzik. Utána elmegyek a komplett sor mellett, megállok a lámpánál majd zöldnél tovább előzöm a sort. 50-ből 49 helyet ad, amit megköszönök, de egy tetű mindig van aki direkt rám húzza, nehogy mehessek. Na az ilyen féreg idegesít. Ha meg akkora erkölcs csősz vagy, hogy minden szabálytalan bringással üvöltesz,(jogosan) akkor remélem minden szabálytalan autóssal és gyalogossal is megteszed. Szerintem egész nap a dudán lenne a kezed és berekednél mire hazaérnél, látva a közlekedési morált, ami azért legalább már javuló tendenciát mutat. Tuti a dühöngőben végeznéd pár hét után. Pofázol a pályán levillogó gyorshajónak? A nem indexelő sávváltónak? És annak a tucat embernek akik épp szabálytalankodnak miközben közlekedsz? Nem, vagy max akkor ha komolyabbat kell fékezned, vagy tényleg necces a szitu. Da a biciklist utol lehet érni és ugatni neki, hogy takarodjon járdázni. Ha mindenki a saját dolgára figyelne, empatikusabb, türelmesebb lenne, nem kéne a fenti fasza cikk szerzőjének csontig benyalni az autós társadalom gyengébb szellemi képességű tagjainak, hogy pl:"már nem várom el senkitől, hogy megadja nekem az elsőbbséget. Megköszönöm ha mégis megteszed" Pfff mit köszönjek rajta???
Egyre több bringás lesz a városban, több bringa út kijelöléséért fognak küzdeni, remélem sikerrel, több is lesz biztos a szabálytalankodó is a lélekszám növekedés miatt, de meg kell tanulni együtt élni velük, ahogyan az autósokkal is megtetted. Valahogy a bringás szabályszegőkkel szemben kisebb a tűréshatára az embereknek. Ezen kéne változtatni 1 picit. Próbáljuk megszokni őket, mert mást úgysem tehetünk.

GG81 2011.07.21. 13:12:46

@dzsaszper: ez a hátrányos diszkrimináció fail, megvannak és megvoltak eddig is a szabályok minden járműre. most egyre több a lehetőség és a kedvezmény is, de még ezt sem mondanám pozitív diszkriminációnak, csak épül az infra, úgyahogy.

viszont az már pozitív diszkrimináció és undort keltő, ha valaki azért megy át a piroson, mert biciklizik, mert azonosíthatatlan, mert megteheti és erre még büszke is!!!

GG81 2011.07.21. 13:14:52

@dzsaszper: gyorsan elhessegetem a rózsaszínbíborködöt a körbe-körbe szálldogáló bringákkal a fejed körül.

maga a közlekedés (bármilyen járművel, de akár gyalog) a veszélyes üzem, sorree!!!

Perillustris 2011.07.21. 13:26:09

@GG81: Gyalogolni veszélyes? Ahol csak(!) gyalogosok vannak, ott veszélyes üzem a közlekedés?

dzsaszper 2011.07.21. 14:29:01

@GG81: erről kérdezz meg egzy jogászt először.

dzsaszper 2011.07.21. 14:37:29

@GG81: az pozitív diszkrimináció (nem te hoztad fel a példát), hogy az autós hadd számítson arra, hogy a biciklis lemond az elsőbbségéről...

nem látok különbséget az azonosíthatatlan piroson áttekerő biciklis, és a jogilag az objektív felelősség hiánya miatt azonosíthatatlan gyorshajtó autós között (objektív felelősség alatti gyorshajtás esetén).

az efféle autós gyakran büszke i rá, és az utóbbiakat védő kommentek is akadnak a blogon, azon is kiakadsz ennyire?

GG81 2011.07.21. 15:33:12

@Perillustris: te atyaég, már miért ne lenne veszélyes. sétáltál már egy nemkicsit tömött sétálóutcán??? netán a zindiai jótétlelkek, de akár a lávparédások azokat meteor csapta agyon??? nem, a közlekedés és az emberek egymást.

de ne gondolj ilyen bonyolultra egyszerű barátom. gondolj csak arra, hogy egy járdahiba, egy minikátyú miatt kimegy a bokád. mi ez, ha nem veszélyes...

GG81 2011.07.21. 15:37:23

@dzsaszper: ne terelj!!! próbálkozol látom, de azt max. a budin plíz!

az, hogy mi és mi között mit látsz, qrvára nem érdekel. itt van egy fax, aki qrva büszke, h átmegy a piroson (persze-persze néhanapján, ahogy nyomott egy gyors RETREAT-et)

most ez a téme, meg a topicba is ez, a BRINGÁS, akkor nekem ne gyertek itt mindenféle mutogatással, mint az oviban... bár ez is egy szintjelző már részetekről.

(minden szabálytalan és főleg hencegő céltábla. aki meg jön és nyakába teszi, akkor ne csodálkozzon. akkor meg már hiába jöttök hű alattvalók megvédeni a mundért)

dzsaszper 2011.07.21. 16:22:44

@GG81: bocs, de te kezdted a mutogatást, és folytatod is a nagybetűvel... én max rádmutatok, hogy mutogatsz.

dzsaszper 2011.07.21. 16:23:42

@GG81: az autópályán 169-el döngető büszke gépjárművezetőre (nemrégi poszt) mikor fakadtál ki hasonló módon?

Xezs 2011.07.21. 18:48:59

@dzsaszper: Nem tisztem megvédeni GG81-et, de azért elmondom: Nehogy elvárd már tőle, hogy miden egyes posztban hangot adjon nézeteinek. Itt megtette, értelmezd amit mond, aztán kész, mehetsz dolgodra.

Deszkás 2011.07.21. 20:38:39

@Perillustris: Igen. Fellöknek, kilép a boltból és neked megy, stb.

Perillustris 2011.07.21. 22:14:47

@Deszkás: Főleg, ha még lávparádé is van. Muhahah!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 22:31:07

@zyl187: A többi akkora baromság, nem is méltatom válaszra. Csak ezt: "Valahogy a bringás szabályszegőkkel szemben kisebb a tűréshatára az embereknek. Ezen kéne változtatni 1 picit. Próbáljuk megszokni őket, mert mást úgysem tehetünk."
Azért, mert valahogy a bringások több, durvább, direktebb szabályt szegnek, de ez még nem lenne baj! Ami az után jön, az a hatalmas ego, azzal van a baj! Az állandó követelődzéssel, ennek ellenére, a hatalmas képmutatással. Ha majd annyian jönnek velem hetente szembe a sávomban kocsival, mint kerékpárral és annyira fel sem tűnik már senkinek, mint ahogy most a kerékpáros, akkor beszélhetünk arról,. az autós és a kerékpáros közt egyenlőség jel van. Azért ez a példa, mert éppen ezt most többször is láttam, de autóst, forgalommal szembe még csak életemben KÉTSZER...Bringást hetente kettőt-hármat..Sorolhatnám még, mitől nagy hanta, képmutató baromság, de minek?? Annyira falra hányt borsó...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 22:36:36

@dzsaszper: én kifakadtam. Másra is. És?? Már megint mutogattok..Ettől még tényszerű az, hogy a bringás attól kötsög, hogy bringás. A kivétel a kurva kevés kivétel, az tiszteletet érdemel. Alig van ilyen. A bringás minden felett állónak képzeli magát. Ezt még az a kevés kivétel is elismeri, aki értelmesebb a többinél. Sajnos ez tényszerű. Addig nem lehet eljutni, hogy egy lámpa legyen MINDEN kerékpáron. Azt most leírtam és innentől tucat kifogást fogunk olvasni, miért NEM KELL . Autóknál van ilyen??..Természetesen nincs. Ott VALÓBAN kötelező. Majd, ha kerékpárra is VALÓBAN vonatkoznak a szabályok...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 22:38:02

@Perillustris: Ott közlekedik valaki JÁRMŰvel? Mert ugye, Te jól tudod erről beszélünk, csak megint a csúsztatás, a terelés. Ezt Te így szoktad, tudjuk.

Deszkás 2011.07.21. 22:39:13

@Perillustris: Látom, te megint csak röhögni tudsz. Veled sose fordul még elő, hogy a boltból csak úgy kilépnek eléd, majd fellöknek, úgy jön ki?Én már figyelek erre. Nem szeretnék ezért esni egyszer egy nagyot.

Perillustris 2011.07.21. 22:58:24

@Torontál Winettou: Köszönöm, pontosan erre kívántam rávilágítani: a közlekedés eredetileg nem volt veszélyes üzem. S nem is a gyalogosok miatt lett az.

@Deszkás: Nem, még nem. Ennyi erővel MINDEN emberi tevékenység veszélyes üzem. Az evés is. Vagy te még nem nyeltél félre sosem? Mert abba is bele lehet halni.

Sőt, fürdőszobai balesetek során többen halnak, meg, mint bringával közlekedve. A zuhanyzás veszélyes üzem?

Deszkás 2011.07.21. 23:06:40

@Perillustris: Közlekedésről beszéltünk.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 23:20:48

@Perillustris: Ehhez képest a bringás az egyetlen járművel közlekedő, biztonsági felszerelés nélkül...Érdekes, nem?? Ráadásul ő z egyetlen, aki a tilos jelzésen, DIREKT hajt át és még büszke is rá...

Annyira, de annyira szánalmas, nem is folytatom. A kerékpárosok a közlekedők Fekete Pétere-i és ezt maguknak köszönhetik és nem is akarnak rajta változtatni. Karszalagot nektek és barna inget. Ez a jövő, még Európában is..Az a fontos, be ne álljatok a többi közlekedő közé! Ti ennél különben vagytok és többet érdemeltek! Magasabb rendűek vagytok mint a többi közlekedő senkiházi! KRESZ? Biztonság?? Szabályok? Együttélés? LOOL...:-)))

Xezs 2011.07.21. 23:37:17

@Torontál Winettou: Hagyd a faszba, a bringások azért ilyen frusztráltak mert nekik nem telik kocsira :) Ezt ők is tudják és fáj nekik. Nagyon.

dzsaszper 2011.07.22. 09:06:36

@Torontál Winettou: nem is neked írtam azt a kommentet. Vagy két nicket használsz?

dzsaszper 2011.07.22. 09:08:21

@Xezs: értelmeztem -- és reagáltam: következetesnek kell lenni.

És ugyanúgy veszélyeztet a gyorshajtó, aki potenciálisan pl. a sárga-piros lámpás áthajtással balesetet csinál. Tessék megnézni, a balesetek hány százalékát okozza gyorshajtás, és hány százalékát piroson áthajtás...

dzsaszper 2011.07.22. 09:13:15

tömören: álságos kikiáltani a bringásokat minden baj okozójának.

Minden járműfajtának megvannak a marha balesetveszélyes tipikus szabálytalanságai, meg megvannak a kis stiklijei -- ráadásul a kettő határa sehol sem éles.
Részben azon megy a vita, hogy az alapos körülnézés után áttekerés a fentiből melyik.
Ismétlem, az alapos körülnézés után -- nem a ha nem nyilvánvalóan muszáj megállni esete.

Járműfajtától függetlenül megvannak azok a járművezetők, akik teljesen szabálykövetőek, akik bénáznak, akik stikliznek olykor de nem veszélyeztetnek senkit, és az őrültek. Ebben sem különlegesek a kerékpárosok...

Akkor miért kell őket kipécézni?

zyl187 2011.07.22. 09:56:14

@Torontál Winettou: Ha te mondod, biztos baromság. Próbáltam életszerű példákat hozni...
Az biztos, hogy: egyre többen fognak biciklizni, egyre több bringás tömeg program lesz, gyarapodni fognak a bringautak, uh vagy megszokod, vagy küzdhetsz ellene. Azért kíváncsi lennék, te hányszor bicikliztél már a városban közlekedési céllal, nem sörér a sarki boltba. Próbáld ki, tekerj le párezer!!! km-t aztán utána oszd itt az észt. Lehet, hogy egy barom vagyok, de én relatíve sokat autózok, robogóztam 2 évet és elég sokat bringázok. Balesetet egy alkalomtól eltekintve nem okoztam, akkor is 20-al utolértem kocsival a pirosnál egy terepjárót. Csak az én verdám sérűlt...

zyl187 2011.07.22. 10:04:15

@Torontál Winettou: Vannak gyerekeid? Van bicikliük? Tanítod őket a helyes biciklizésre, hogy ne olyanok legyenek mint én.. (LOL) Elengeded őket a belvárosba biciklizni? Engeded, hogy az úton tekerjenek? Izgulsz értük? Ők mit mesélnek a biciklis élményeikről? Sejtem a válaszokat, de azért érdekel.

Perillustris 2011.07.22. 11:24:04

@Deszkás: Ezért sem értettem, hogy miért lett példa a Lávparádén történt szomorú eset (nem általad, tudom), mint a gyalogos közlekedők tragédiája.

@Torontál Winettou: "Ráadásul ő z egyetlen"

Ezen hiába rugózol, a ma reggeli utam első 3 percében volt szerencsém egy sárgánál VÉLETLENÜL begyorsító, s már tiszta piroson áthajtó fehér kombihoz. Gondolom ehhez hihetetlen szerencse kellett, hiszen ilyen nem fordul elő csaknem minden lámpaváltásnál.

Szóval HIÁBA sulykolod, hogy ezt a DIREKT-dolgot, senki nem VÉLETLENÜL szabálytalan.

Az is érdekes, hogy a közlekedés eleve a gépjárművek miatt vált veszélyes üzemmé, ennek következményeként a bringásokat akarják egyesek Michelin-babává alakítani.

zyl187 2011.07.22. 11:27:55

@Xezs: Telik kisfiam hidd el...és ki van fizetve...egyébként te vagy az aki metroval jár??? :) Pattanj bringára, legalább átmozgatod magad :) Korábbira reflektálva: Nem utálom az autósokat, csak az önjelölt rendőr fajtáját, akinek semmi köze hozzá, ha szabályt szegek, ha azt úgy teszem, hogy senki nem látta kárát, "csak" a kresz-t hágtam át. Az én döntésem, vállalom a hatósági retorziókat, hasonlóan a minimális mértékű gyorshajtókhoz, nem indexelőkhöz, buszt ki nem engedőkhöz, kocsiban telefonálókhoz, magukat be nem kötőkhöz...

zyl187 2011.07.22. 11:30:35

@Perillustris: Erről beszélek nekik, de nem fogják fel. Szabályt direkt szegsz, a saját döntésed!!! De ha bringás teszi annak pofáznak, ha a fehér kombi az le van szarva.

Perillustris 2011.07.22. 11:36:33

@Xezs: Az évi 50000+ bank által visszavett gépjármű országában ez igazán mókás megállapítás.

zyl187 2011.07.22. 11:39:06

@Torontál Winettou: Kertvárosi részen fent budán sajna elég soxor kénytelenek a bringások bemenni szembe egyirányú utcán, mert a következő alkalmas párhuzamos utca a domb alján van ergó (hatalmas kerülő és piszok meredek emelkedő). Igen szabályt szegnek, de képzeld széles az út, simán! elfér még egy teherautó is mellettem és még soha nem pofázott egy autós sem ha arra tekertünk szembe, pedig többszáz elment mellettünk.. De a te zsebedben tuti kinyílt volna a bicska mi???

Perillustris 2011.07.22. 11:56:22

@zyl187: Nyugi, erre is megvan a sztenderd válasz: akkor nem kell biciklizni.

Deszkás 2011.07.22. 11:57:44

@Torontál Winettou: Láttam már nem egy autós, aki direkt hajtott át a piroson Azt nem tudom, büszke-e rá, nem kérdeztem meg.

Deszkás 2011.07.22. 11:58:33

@Xezs: Nekem van bringám és egy 4 éves autóm is. Hoppá!

Perillustris 2011.07.22. 11:59:53

@Deszkás: Ne erőlködj, akkor is csak egy csóró, adót nem fizető, DIREKT szabálytalankodó bicajos maradsz!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 13:39:42

@zyl187: Tévedésben vagy, a fehér kombi sincs lexarva. Mindegy, mivel még egyszer leírtad a baromságod, nincs miről vitázni. Elvakult ember ír csak ilyen degeneráltságot:"Igen szabályt szegnek, de képzeld széles az út, simán! elfér még egy teherautó is mellettem" Akkor már rendben van, mi?? Arról papoltok, milyen egészséges, de csak a legrövidebb úton, szabályt letolja, ugye?? Ez az egyik, amivel kivívjátok az autósok ellenszenvét. Ezerszer le lett itt írva, a szabály akkor is szabály, ha kényelmetlen. Nem indok, hogy az út nem pontosan A-ból B-be vezet, mert ha nem, a bringás megy tökön-babon át, mert nehogy már fél métert kelljen hegynek felfelé menni. Ilyenkor hátránynak állítjátok be az emberei erőt, mert az érdeketek ezt kívánja. Aztán előnynek, egészségesnek, sportnak, gazdaságosnak..hát bakker, ez nem hatalmaz fel semmilyen szabályszegésre sem téged, sem az autóst. Mehetek én pl. a kerékpár úton, mert úgy kevesebb benzin fogy és akkor nem szennyezem a környezetet? Van ahol elférek rajta..Szóval szánalmasak ezek a magyarázkodások, de mindig valamelyiktek előjön egy ilyen baromsággal, egy ideológiával, hogy ne kelljen a KRESZ-t betartani..Annyira unalmas ez is..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 13:41:36

@zyl187: Igen.Igen.Igen.Nem.Nem, igen. Csak kerékpár úton, sisakban, lámpával, minden kötelező felszereléssel. Közúton még véletlenül sem. Még akkor sem, ha nincs kerékpár út. Akkor nem megy arra. Bár igen pici, ez még nem téma.

zyl187 2011.07.22. 14:15:04

@Torontál Winettou: Nem erre számítottam, de örülök. Remélem mire akkora(k) lesz(nek) mikor már közlekedésre is fogja használni a bringát, lesz elegendő kerékpár út és csak elvétve kell majd az út szélére tévednie bringával és ott nem fog félni, idegeskedni az őt veszélyeztető egy két barom miatt. Remélem csak csupa jót fogsz hallani: "apa király volt ma is bringával bemenni a belvárosba bringával és áttekerni pl. Budára, vagy a Margitszigetre esetleg Critical-ra (ha lesz)" Én ezt sajna nem mondhatom(tam) el de bizakodok. Ezen kívül kívánom, hogy az apjához hasonlóan makulátlanul, 100%-ig tartsa be mindig a KRESZT-t és soha, semmilyen bringás kihágást ne kövessen el és akkor nem lesz leugatva mint én. Isten áldjon!

dzsaszper 2011.07.22. 15:10:19

@Perillustris: ott a pont...
vagy netán az az 50000 autó nélkül maradt sofőr szándékosan két keréken idegesíti az autósokat? ;-)

dzsaszper 2011.07.22. 15:14:12

@Torontál Winettou: egyetértünk -- remélem örülsz...

amiben vitatkoztunk, az legfeljebb az hogy hol a stikli és a veszélyeztetés határa -- és én is azt mondom, veszélyes mazsolázni a KRESZben.

Négy vagy két keréken, az ebből a szempontból mindegy.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 20:18:02

@zyl187: Sosem fog városban bringázni, ha rajtam múlik, kicsit is. Ezer hely van, ahol mások szívatása nélkül lehet kerékpározni. A critical-a?? LOOOL nem..Érti, ismeri és tudja a kerékpár mire való. Nem arra, hogy másokat idegesítsünk vele, mert Mi kerékpározunk...

Xezs 2011.07.22. 20:47:39

@zyl187: Nem az összes bringással van baj, hanem a faszkalapokkal. Pl. azzal amelyikkel ma találkoztam. Megyek át kereszteződésben zebrán, nekem zöld, autóknak piros (legalábbis azon az úton amin én megyek át). A bicajos nagyon lazán kilő az autók közül, engem majdnem elütve, illetve leszarva a keresztirányú forgalmat, ami szerencséjére nem volt.

Mielőtt jönnél itt azzal, hogy ő bizony körülnézett, közlöm, hogy:

a, engem majdnem elütött
b, a keresztforgalmat nem láthatta, mert a fák lombjai pont eléggé rátakartak a sarokra

Na ennyi a baj. De ez mindennapos (minden perces).

Xezs 2011.07.22. 20:49:31

@zyl187: A bicikli a csóróknak meg a buziknak való. Volt nekem is csóró főiskolás koromban. Akkor pont jó volt.

És ja, jelenleg nincs autóm, de ez ne zavarjon, hamarosan lesz :)

Xezs 2011.07.22. 20:50:44

@Perillustris: Miért, szerinted mennyi egy bicikli? Teszkóban veszel 20 ezerért, egy igényesebb meg kb. 100 ezer. 100 ezerből meg mégis milyen kocsit veszel? Ne tedd már a hülyét.

Xezs 2011.07.22. 20:52:38

@zyl187: DE BAZMEG MEGINT A KIFOGÁSAIDDAL JÖSSZ!

Olyan nincs, hogy valaki kénytelen szabálytalankodni, ezt kéne felfogni.

Nem az a fő baja itt a többieknek meg nekem hogy szabálytalan vagy, hanem hogy ideológiát gyártasz mellé.

most ha nekem nagyon kell szarni a házatok előtt, akkor én kénytelen vagyok a házatok elé szarni?

Felejtsd már el ezt a "szabályt kell szegnem, mert különben..." kezdetű dalt.

Xezs 2011.07.22. 20:59:19

@zyl187: még valami: azzal ugye tisztában vagy, hogy a critical semmi másra nem jó, csak hogy kivívjátok a normális emberek ellenszenvét? nem autósokról beszélek, hanem mindenkiről. mert a magamutogatás, az "ÉNÉNÉNÉNÉN" felfogás gusztustalan.

Ez pont ugyanígy igaz az összes elbaszott felvonulásra, tüntetésre meg miegymásra.

Perillustris 2011.07.22. 21:54:57

@Xezs: Tehát a sok szimpatizáns nem normális, hiszen eltérő a véleménye, mint neked. Sebaj, akkor nekik csináljuk.

Lehet fújolni egy rendezvényre és a résztvevőkre, meg azokra, akik egyetértenek a célokkal, hiszen a CM valamennyire "megfogható".

Perillustris 2011.07.22. 22:02:59

@Xezs: Ez a válasz értékelhetetlen. És akkor mi van? Nem mindenkinek nőtt a seggéhez az autó, ezt olyan nehéz felfogni?

Van olyan ismerősöm, akinek nincs kocsija, de két nagy ingatlanja van jó helyen, és kéthavonta nyaral valahol. Volt kocsija, de eladta két éve.

Főleg BKV-zik, csak néha teker. Meg taxi.

Ez is csak egy kiragadott példa, de talán rávilágít a nevetséges megállapításodra.

Perillustris 2011.07.22. 22:08:20

@Xezs: "Nem az a fő baja itt a többieknek meg nekem hogy szabálytalan vagy, hanem hogy ideológiát gyártasz mellé."

Dehogy. Csak nem szoktatok hozzá az őszinteséghez. A "belém jöttek volna hátulról", a "kinn felejtett tábla", a "letolnak, ha lassabban megyek", "nem álltam meg a zebránál, mert a másik sávban elütötték volna", és egyéb kifogáshoz szoktatok.

Perillustris 2011.07.22. 22:16:42

@Xezs: 1) jó nagy tahó lehetett, ha gyalogost ijesztett

2) azt gondolom, hogy márpedig körülnézett. Hiszen ha ez valóban mindenperces, akkor napi többszáz gázolásról hallanánk. Vagy az elhárítás okozta kormányfélrerántásos balesetről.

GYK: ettől még persze szabálytalan.

Xezs 2011.07.23. 01:33:28

@Perillustris: Itt nem csak a CM-ről van szó. Aki felvonul akármilyen okból, az valamilyen szinten degenerált, mert ilyen faszságra van igénye. Mint mondottam, magamutogatás, és pont az ellenkezőjét éri el, mint ami a célja lenne eredetileg.

Az meg, hogy aki bicajozik az csóró természetesen nem mindenkire igaz, de a nagy részére igen. De nincs ezzel semmi baj se, mint mondottam, nekem sincs most kocsim, szóval még le is lehet csórózni, bár az igazság az, hogy most erőforrás-átcsoportosítás van, mert fontosabb dolgok akadtak :) Csak ne tegyünk már úgy, mintha a bicajosok szarták volna a napot. Nem különbek ők senki másnál. A gyalogos sem vonul fel, az autós sem, de még a BKV-zók sem vonulgatnak. Csak a bicajosok. Mert nekik kell az "énénénén" érzés.

Amúgy amiket felsorolsz (pl. kinn felejtett tábla) az is rettentő mód tud idegesíteni. A kibúvókeresés elítélése nálam járműfüggetlen. Vitatkoztam én már itt autóssal azon, hogy normális dolog-e szándékosan és mindenhol gyorshajtani. Azt vedd észre, hogy azzal, hogy a bicajos társadalom egy részét (jelen esetben zylt meg még pár embert) osztom, az nem jelenti azt, hogy egyértelműen elfogadom az autósok geciládaságát. Nyilván a gyilkosságot sem fogadom el, csak itt most nem ez a téma.

Xezs 2011.07.23. 01:35:46

@Perillustris: Nem is a szabálytalanságról van itt leginkább szó, hanem a kölcsönös tisztelet hiányáról. Én úgy gondolom, hogy ha nekem piros a lámpa, akkor megtisztelem azokat, akiknek zöld, hogy nem baszakodok velük és nem ugrálok ki eléjük.

de valahogy a legtöbb bicósnak állandóan baszakodnia meg hencegnie kell, hogy bezzeg ő leszarja a szabályt. Én ezt nem értem, miért nem lehet a másikat megtisztelni ennyivel? Meg tényleg nem értem, hogy miért kell állandóan felvágni, hogy ki szabálytalanabb? Van akinek ennyire lent van az önbecsülése, hogy csak ilyesmivel tudja feltornászni?

zyl187 2011.07.23. 14:39:43

@Xezs: a CM-os válaszod nevetséges. Nem érdekel lesz-e autód. Ha értelmeznéd miről írtam, rájönnél h ideológiát nem a szabályszegésem legalizálásához gyártok és mindíg is vállaltam a tetteim következményét. A csóró buziknak való dumád megint téged alacsonyít, nem vagy vitapartner, költözz vissza vidékre!

zyl187 2011.07.23. 14:51:42

@Torontál Winettou: Hátt marha kíváncsi leszek a sosem fog városban bringáznira. Majd 10-14 éves korában viszed mindenhová kocsival mi? A bicikli valakiknek pl.: neked hobbi eszköz, többszázezer!!! embernek jármű, a cm pedig csak a hozzátok hasonló elenyésző réteget irritálja. Az értelmesebbjének kiváló ritka program a városban való bringázásra, mások kezében figyelem felkeltés, hogy hahóó kurvasokan vagyunk, uh ideje nem figyelmen kívül hagyni a biciklisek érdekeit. Gondolom akkor a Budapest maraton és a többi tömeg rendezvény is csak " mások idegesítésére szolgál" vicc vagy te is...

Xezs 2011.07.23. 14:58:07

@zyl187: Miért én költözzek? Költözz te, ha nem tudsz társadalomban élni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.23. 20:40:04

@zyl187: A gyermekemnek már msot egészséges önbizalma van, semmi szüksége nem lesz CM- re, azt a melegeknek és a bringásoknak hagyjuk. Bárhová elviszem kocsival, de közúton remélem nem fog kerékpározni. Az utolsó mondatod pedig szemen szedett hazugság. Semmilyen más célja nincs a CM-nek, mint másokat irritálni. Csak ellenszenvet vált ki. Az ismerőseim között egy sincs, aki ne ezt mondaná és még a kerékpárosok egy része is azt mondja, ez csak arra jó, hogy őket is utálják. Ocsmány, undorító és hatásvadász rendezvény, ami örökre éket ver a kerékpárosok és a Többi Közlekedő közé. Amíg ez a program létezik, maga a felállás is ez. Kerékpáros és a többi közlekedő. Egyébként is az összes konfliktus alapja ez a fajta kirekesztés, hozzáállás a bringások egy nagy részétől. Akiket a többi bringás is utál, mert komplexusos, autósgyűlölők. Te is jó példa vagy rájuk. Van normális bringás is, de, egyelőre, igen kevés.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.23. 20:42:47

@Xezs: Így van. Oda kell menni, ahol a felvonulás a megfelelő kifejezése annak,hogy egy nagy egész része akar valaki lenni. Itt nem az. Itt a felsőbbrendűség képzetének jelképe. Majd, ha CM nem lesz, talán, szép lassan, közelednek az álláspontok.Addig, évente egyszer-kétszer, megerősítenek engem is abban, a bringás az, aki mindenki felett állónak képzeli magát. Így lesz közös "ellenség...".

dzsaszper 2011.07.25. 13:04:22

@Xezs: szóval a harley davidson felvonulásról is ugyanezt gondolod, meg akiket még emlegetni tudnék az politikailag nem lenne korrekt :D

dzsaszper 2011.07.25. 13:06:41

@Xezs: én egyetlen egy CM-en vettem részt, ami a Margit híd terveinek megváltoztatásáról szólt -- le akartak spórolni minden bringautat/-sávot.
Nem véletlenül azon az egyen vettem részt :) Remélem az önkomrányzati döntés elleni (még ha furcsa is) tüntetést nem találod magamutogatásnak :)

dzsaszper 2011.07.25. 13:08:04

@Xezs: érdekes, most kölcsönös tiszteletről van szó -- de amikor a kölcsönösséget feszegetem a másik oldalról akkor jön a leugatás...

Perillustris 2011.07.25. 14:01:51

@Xezs: Rohadtul nem írható le ilyen egyszerűen, hogy ha valaki átmegy a piroson bringával, az nem tisztel bárkit is.

dzsaszper 2011.08.02. 12:11:17

@Xezs: kölcsönös tisztelet...
kicsit ütős lesz a következő link: mandiner.blog.hu/2011/08/02/tilosban_allsz_jon_a_harckocsi

Xezs 2011.08.02. 19:14:08

@dzsaszper: Ezt én főállásban szeretném csinálni. De komolyan.

dzsaszper 2011.08.03. 10:41:37

@Xezs: oké :) akkor készülhetsz a 2014-es önkormányzati választásokra? ;)

Xezs 2011.08.03. 21:50:50

@dzsaszper: Miért, mi lesz akkor?

dzsaszper 2011.08.04. 09:54:56

@Xezs: a linkbeli akciót is egy főpolgármester hajtotta végre... :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása