Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem használják a szirénát, mégis leszoríthatnak?

2011.10.03. 08:06 :: Don Blasius

Múlt heti posztunk nyomán újabb levelet kaptunk a delegációs autók témájában, ezúttal Zolitól. Akkor is írtam, hogy nem éri meg velük keménykedni, akármilyen céllal is mennek. Az viszont nagyon nincs rendben, ha a leszorítósdit részben megkülönböztető jelzés nélkül adják elő. Nem várhatják el, hogy autópályán a leállósávba húzódjon az autós, ha nem használják a jelzést. Nyilván nem maradok előttük a belső sávban, de a külsőben mégis csak hagyjanak békén. Vagy kapcsolják be a szirénát és a kék fényt. Lehet rajta vitatkozni, kik és miért használhatnak törvényesen megkülönböztető jelzést, viszont talán nem ártana és még lehetne mit szigorítani a rendszeren.

A napokban megtörtént eset ismét kérdéseket vetett fel. M3-as autópálya, száguld a kormánydelegáció. A sztori ismerős. Volt valamikor bátor legény, aki beállt a villogó konvoj 180-as tempójába, majd felelősségre vonáskor azt mondta, hogy ő csak beilleszkedett a forgalom ütemébe.

 

A mostani történet viszont ismét elgondolkoztatott: jön a konvoj. Az elején mindkét autópályasávban batár nagy "tisztogatóautók" repesztenek villogva, de szirénát nem használva.
Jobb híján irány a leállósáv - szabálytalanul. Kérdéseim:

1. tényleg kizavarhatnak-e engem, amint 130 km/h -s sebességgel haladok, ráadásul fény és hangjelzés együttes alkalmazása (=megkülönböztető jelzés) nélkül a leállósávba?


2. tényleg életet mentő tevékenységért használják a megkülönböztető jelzést? Én úgy tanultam anno, hogy arra való.

64 komment

Címkék: biztonság közlekedés erőszak rendőr veszélyes autópálya kresz gyorshajtás előzés megkülönböztető jelzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

9mmPara 2011.10.03. 09:17:30

1. nem
2. nem

kieg: rendszám megjegyez, feljelentés megtesz

[mike] 2011.10.03. 09:22:04

@9mmPara: feljelentést eltesz..... a kukába. Csak azzal foglalkoznak, mikor indokolatlanul van használva.

Rocko- 2011.10.03. 09:25:56

1) nem
2) igen, de közvetve. rosszul emlékszel. vagy esetleg már rosszul is tanították.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2011.10.03. 09:49:21

Egy sáv nem is elég nekik? Egy megoldás van, külön autópálya csak a villogósoknak.

Hurri Kán 2011.10.03. 09:51:01

Megkülönböztető jelzés használata nélkül pont ugyan olyan autók, mint bármelyik másik.

hawkeye 2011.10.03. 10:27:11

@szs.: Vagy külön sávok nekik, mint Moszkvában.

@gyvy: És bizony a megkülönböztető FÉNY és HANGJELZÉST együtt kell használni, különben nem ér!
Ha jól tudom...

Hurri Kán 2011.10.03. 10:31:41

@hawkeye:
Jól tudod... Mint ahogy a KRESz olyat sem ismer ilyen esetekben, hogy "konvoj", vagy van minegyik autón megkülönböztető jelzés, akkor mehetnek, amelyiken a menetben nincs, annak ELVILEG ugyan úgy semmi keresnivalója nem lenne ott, mint neked...

Reggie 2011.10.03. 10:53:14

@gyvy: Dehogy nem ismer, csak el kene olvasni megint:

"42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni."

Reggie 2011.10.03. 10:54:20

@hawkeye: a konvoj belsejeben a csak feny is er.

qwertzu 2011.10.03. 11:04:11

@Lacaca: "illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére"

Nekem ez nagyon annak tűnik.

Lacaca 2011.10.03. 11:10:43

@qwertzu: Forrás? Mert a hatályos 12/2007. (III. 13.) IRM rendeletben nincs ilyen

Tron65 2011.10.03. 11:20:31

Úgylátom, a kérdés leginkább arra vonatkozik, hogy CSAK a villogó megkülönböztető jelzés-e.
KRESZ oktatáson mindig azt mondják, hogy a fényjelzés csak a hangjelzéssel EGYÜTT jelent megkülönböztető jelzést, ez alól csak az álló jármű a kivétel, ahol megengedett csak a fényjelzést használni.

Elijah_Baley 2011.10.03. 11:27:28

mindig a erősebb kutya párzik, szirénával vagy anélkül, ahogy úri kedve diktálja :)

Alikam 2011.10.03. 11:42:52

Én ezeknek a kormánydelegációsoknak mindig bemutatok.

Reggie 2011.10.03. 11:52:30

@Lacaca: Remelem be vagy szivva es nem alapbol vagy ilyen. Be is masoltam neked a paragrafust a kreszbol.

sapka 2011.10.03. 12:16:17

@De gustibusaut bene, aut nihil: nem is igaz, már lovasi is megmondta, mert az egyik bszik, a másikat bsszák.
:o)

dzsaszper 2011.10.03. 12:50:32

@Tron65: kevered a megkülönböztető jelzést a megkülönböztető jelzésekkel...
A KRESZ mindkettőt ismeri. Az előbbi két dologra jó:
- szabálytalan helyen megállni/várakozni
- a többiek különös óvatossággal kell megközelítsék

Minden másra megkülönböztető jelzések többes számban, azaz kék fény és hangjelzés kell.

dzsaszper 2011.10.03. 12:51:31

ha van több tanú, vagy felvétel, akkor szerintem is érdemes szabálysértési eljárást indítani...

Csigorin 2011.10.03. 12:53:26

Megkulonbozteto jelzes (feny es hang) nelkul nem mehet 130 felett, es nem haladhat szabalytalanul. Teged viszont lezavarhat a leallosavra, mivel a rendor jelzesei felulbiraljak a felfesteseket, tablakat es lampakat, tehat hiaba van ott zarovonal, ha raterel akkor ra kell hogy menjel.

Ott kovetik el a szabalytalansagot ha csak villogoval, hangjelzes NELKUL 130 felett mennek, mert AZT nem szabadna nekik (sem).

dzsaszper 2011.10.03. 12:57:43

@Csigorin: azt mondd meg, hogy >130 tempóval mögüled hogy ad jól látható jelzést?

Amúgy ilyen helyzetben szerintem finom fékezés lehúzódás nélkül, kb 60-as tempónál már nem közúti veszélyeztetés a leállósávba lehúzódás...

dzsaszper 2011.10.03. 12:58:18

@Csigorin: és pontosítok: megkülönböztető jelzésEK (fény és hang) nélkül...

Csigorin 2011.10.03. 13:00:51

@dzsaszper: "hogy ad jól látható jelzést?"

hat ugy hogy megeloz, es telleget kifele az ablakbol :)

FDToth 2011.10.03. 13:25:10

Nem tudom de sztem semmiböl nem àll lehùzódni a leàllósàvba... az viszont èrdekes h pàlyàn a külsö sàvban haladókat 'szorìtjàk le' valszeg azért mert sok paraszt a belsöben cammog és a tükröt nem nèzi...

''autónepper.'' 2011.10.03. 13:39:35

1:leszarom őket
2:még mindig leszarom őket

Tron65 2011.10.03. 14:25:50

@dzsaszper:
Akkor konkrétizáljuk a kérdést:
Halad egy jármű az úton. Tegyük fel, lakott területen kívüli főúton.
Kérdés:
Milyen jelzés(eket) kell használnia/bekapcsolnia, hogy megkülönböztetett jelzés(eket) használó járműnek minűsüljön és feltétlen elsőbbsége legyen?

dzsaszper 2011.10.03. 14:49:41

@Tron65: megkülönböztető jelzéseket, azaz fény- és hangjelzést együtt.
A megkülönböztető jelzés (fényjelzés önmagában) lényegében csak szabálytalan megállásra és várakozásra jogosít a KRESZ szerint.

logikaibukfenc 2011.10.03. 15:01:38

Oroszországban már be van tiltva mindenféle megkülönböztető jelzés használata a visszaélések miatt.(mármint nem tűzoltók és mentők részére gondolom, mert a szirénázó mentőt is megállítják , hogy ellenőrizzék valóban sietős-e).

MosoMasa 2011.10.03. 15:07:28

@logikaibukfenc: Ha jól tudom itthon az a helyzet, hogy regisztrálják a megkülönböztető jelzések használatát. Mert hát itthon is bőségesen használták, ha kell ha nem... én láttam, hogy a tűzoltól végiígzúgtak a városon... mentek focizni a rétre ( Szolnok).

Tron65 2011.10.03. 15:19:26

@dzsaszper: Azthiszem lényegében ugyan ezt írtam korábban.
Akkor visszatérve az alapkérdéshez, amit a topic írója is feltett:
Jön mögöttem egy lila fejű hadonászó alak, akinek a kocsiján ugyan megy a kék fényhíd, de a szirénát esze ágában sincs bekapcsolni.
Ebben az esetben nekem kötelességem a beláthatatlan jobbkanyarban árokbamenetellel elősegíteni továbbhaladását?
Egyáltalán elsőbbsége van?

Perillustris 2011.10.03. 16:58:11

Miért ne "zavarhatna" át a leállósávba? A rendőr egyirányúba is beküldhet (szemből), vagy akármi. (GYK: nyilván a Dunába nem kényszeríthet bele.)

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.10.03. 17:09:43

Én még mindig ott vagyok leragadva, hogy egy sáv mi a büdös francért nem elég nekik?

Reggie 2011.10.03. 17:33:46

@Tron65: A kek villogobol adodo elonyokkel nyilvan nem elhet. Viszont, mint rendor menet kozben iranyithatja a forgalmat: hangszoron adhat utasitast, vagy karjanak/piros v feher lampanak/feher szegelyu piros tarcsanak fel-le mozgatasaval szolithat fel.
Ha nem azonosithato, hogy a jarmuben rendor ul vagy a torveny szerint "...katonai forgalomszabályozó, a katasztrófavédelmi hatóság közúti ellenőre, a vám- és pénzügyőr, a tűzoltó, valamint a forgalmat ellenőrző közlekedési hatóság közúti ellenőre...", akkor csak egy hulye civil hadonaszik.

Reggie 2011.10.03. 17:34:44

@Reggie: elfelejtettem hozzairni, a hadonaszassal csak megallasra szolithat fel, arra nem, hogy mondjuk kanyarodj balra, azt szoban teheti meg.

D4D 2011.10.03. 17:40:44

@Valós Kilométer:

A leállósáv haladásra alkalmatlan.

Ha mégis kizavarnak, akkor én oda 30-al sorolok ki.

D4D 2011.10.03. 17:50:29

Egyébként egyes egyedei a kormányzati fajnak úgy gondolják, nekik semmilyen jelzés nem kell.

Szombat, 14:40 körül, M1-M7 bevezető. LWB-938, ha jól láttam a rendszámot, a Tesco és az Egér út közötti szakaszon 160-as tempóval, folyamatosan szlalomozva az autók között (előttem olyan 3 méternyire vágott be balról a külsőbe, majd egy kormányrántással visszatért a belsőbe, itt négy sáv van!!!) haladt, átlagban minden második autót vészfékezésre kényszerítve.

A dolog pikantériája, hogy egy rendőrségi csapatszállító buszt is meg kellett előznie (70-80-as tempóval poroszkált, én a Tesco kihajtó előtt hagytam le, amely busz tele volt rendőrrel, tehát a rendőrök biztos vagyok benne, hogy közúti veszélyeztetésért megtették ellene a feljelentést.

huspotyolo 2011.10.03. 18:50:36

Ha belsőben nem tud elmenni a villogójával, ne engem küldjön már a leállóba a külsőből, menjen oda maga, megteheti, hisz neki kék a villogója, előzzön csak jobbról. Egy politikusért sincs kedvem autópályán kereket cserélni, főleg ha nem is vinnyog.

rcfan 2011.10.03. 19:22:34

Azt még érteném, hogy a belsőből kizavar. De hogy még a külsőből is - veszélyhelyzetnek kitéve? Hiszen nem biztosította előttem a leállósávot.

Ruszkik másfél éve unták meg, akkor volt a kékvödrös tiltakozás:
www.youtube.com/watch?v=hsunlXBtipg

Lacaca 2011.10.03. 20:04:18

@Reggie: Idézel valamit forrás megjelölés nélkül, kértem a forrást. Mi a baj?

Tibi88 2011.10.03. 21:29:52

Bele fogtok halni a sok stresszbe egyszer. Ha belenézek a tükörbe és látom, hogy jön a paraszt elfoglalva az autópályát, akkor lehúzódom. Ha nem látok semmit a leállóból akkor meg nem. Ha ott maradsz akkor felidegesítenek, vagyis te szívsz. Ő meg úgyis 200 felett fog robogni végig utána, tök mindegy meddig baszod bent a rezet...

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.03. 21:58:00

Igen fontos fingreszelős kérdés már megint: hogyan tudnék okoskodni és problémát generálni magamnak és másoknak ahelyett, hogy letakarodnék a gyorsabb autók elől.

Tudod mit paraszt? Előlem is takarodjál le, mert egyszerre használom a FÉNYT (levilloglak) és a HNGJELZÉST (dudálok és anyázok)! Sőt, ha megkülönböztető jelzést keresel, akkor az is van. Könnyen meg tudsz különböztetni másoktól, mert 180-200-zal tollak lefelé az autópályáról! :)

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.03. 21:59:56

@D4D: "tehát a rendőrök biztos vagyok benne, hogy közúti veszélyeztetésért megtették ellene a feljelentést."

Meg hát.
Már Zsanettet.
Egy egész csapat.

Reggie 2011.10.04. 02:23:50

@Lacaca: Mindenki elmondta, hogy a hatalyos kreszben van.
lmgtfy.com/?q=kresz+jogszabaly

CoIie 2011.10.04. 10:09:16

Meddő téma, bűnözők, kivagyiak mindig vannak. Van akit felelősségre vonnak ezért, van akinek 'hivatalból' elnézik. (Értsd: a kresz betartása számukra nem kötelező! Nem is teszik!)

yoda-jedi 2011.10.04. 10:25:38

qva kib@szott ganéj gerinctelen lusta buta politikus banda...

maffia szervezettségű országvesztő rablóbanda...
sietnek hogy még többet lophassanak

Garbai Sándor 2011.10.05. 08:48:22

@Reggie: "42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni."

Ha az autópályán van belső sáv, márpedig van, akkor nekem a fenti jogszabályból nem következik az, hogy a külső sávot el kellene hagynom a leállósáv irányába egy faszfejeket szállító konvoj érkezése miatt.

yoda-jedi 2011.10.05. 08:51:49

@Garbai Sándor: elsőbbséget nem úgy kell adni hogy eltünteted a kocsit... csak félre húzódsz a külsőbe... a belső-1 sáv értelemszerűen ELÉG nekik...

a beidézettek szerint az első rendőrautót elengeded de a többit nem kell... a zorbán kisbusza elé beálhacc, mert nincs rajta kékfény+sziréna (vagy ha van is ugyse használják...)

érdekes... lényeg: rohadt gané politikusok sietnek LOPNI

Garbai Sándor 2011.10.05. 08:54:41

@huspotyolo: Ebben a zeseteb nszívesen lennék kamionos, jöhetne mögöttem a külsőben vinnyogva.

Az pedig jogos felvetés: ha annyira biztonságos dolog szerintük a leállósáv, akkor miért nem mennek ők ott?

Leállósávba max. akkor lehet leterelni a népet, amikor vagy sávelhúzás van, jó előre kitáblázva, vagy baleset esetén a rendőr szemből, és nem hátulról arra terel.

yoda-jedi 2011.10.05. 08:59:21

@Garbai Sándor: miről beszélgecc? hol van ilyen hogy lemegy valaki Qva politikusok miatt a leállóba??? ilyet még nem láttam... szerintem simán elmennek a belsőben...

Garbai Sándor 2011.10.05. 09:00:25

@yoda-jedi: Jut eszembe: honnan tudom a tükörből megállapítani, hogy a hátsó, ún. zátó autó is megkülönböztető jelzéssel van-e ellátva?

Mert ha nem azzal közlekedik, akkor nem vagyok köteles elengedni a csűrhét.

yoda-jedi 2011.10.05. 09:05:29

@Garbai Sándor: fel se tudom fogni, hogy kimenne valaki a kétsávból a leállóba... ez teljesen kizárt... nem is láttam ilyet.

lácc szirénát a tükörbe kihuzócc a külsőbe és kész... a többit lexarom... belém is jöhet ha ki akarja ejteni az egyik kocsiját, meg a karrierjét be akarja fejezni... bíróságon 100% hogy "mindent megtettem" hisz egy sáv egy szírénázónak is elég...

Tibi88 2011.10.05. 10:28:59

Nem két sávot foglalnak el, hanem 1,5et. Attól függ hogy milyen úton mennek. Autópályán a belsőt meg a külsőből egy keveset. Amiatt hogy ne tudjon beállni a konvojba senki. Az első és az utolsó autó a másik sávba húzódik. Így ha elölről és hátulról próbálná valaki betámadni a védett autót, akkor azok fel tudják tartóztatni. Ezért van a jóval nagyobb tempó is, mint a többi közlekedőé. Az hogy ennek semmi értelme nem vitatom, mert itthon senki nem támadná meg ezeket a hülyéket. De ez így szabályos az ő munkakörükben.

yoda-jedi 2011.10.05. 10:31:43

@Tibi88: ez pontosan hol van leírva a KRESZben? az "úrvezető" parasztok ezt honnan tudják? hogy egy kékvillogós nem fér el egysávban? van ilyen jogszabály?

Tibi88 2011.10.05. 10:54:40

@yoda-jedi:

Fogalmam sincs a kreszben hol van. Azt tudom, hogy a kékfényben volt egy 20 perces műsor és a sofőr mondta hogy kell vezetniük :) meg a TEK-ről is láttam egy videót ahol ugyan így mennek.

Perillustris 2011.10.05. 11:00:21

@yoda-jedi: "félrehúzódással és a szükséghez képest megállással"

Lehet játszani a hülyét, de a KRESZ teljesen egyértelműen fogalmaz. Ha a sávban, akár csak félig elfoglalva-átlógva közeledik egy megkülönböztető jelzést használó gépjármű, akkor le kell húzodni. Azt, hogy egyesek valamiféle forradalmi tevékenységnek fogják fel a konvoj akadályozását, erős téveszmé(k)re vall.

Perillustris 2011.10.05. 11:01:57

@yoda-jedi: Azért ne lepődj meg, ha letol az útról és meg sem áll.

Perillustris 2011.10.05. 11:03:22

@Garbai Sándor: Ld. az iménti hozzászólásomat!

yoda-jedi 2011.10.05. 12:27:49

@Perillustris: minden zember erkölcsi kötelessége hogy feltarcsa őket (politikusokat) amennyire lehet... minden perc számít. annyival kevesebb idejük marad LOPNI...

Tibi88 2011.10.05. 13:25:55

@Perillustris:

Nem csak itt nem hajlandóak kimenni akik ilyenen felkapják a vizet. 110el mennek a belsőben mert neki joga van ott menni, aki meg gyorsabban jön várjon a sorára...

huspotyolo 2011.10.05. 21:12:04

@Tibi88: Egy kis különbség van a 110-el belül mazsolázók és a 130-al félig leállósávba "szorítás" között. Leálló tele van szeméttel, egy dugóban 20 motorosból 3 kapott defektet mert ott gurult el a sor mellett...

Én speciel a záróvonalig húzódok max, ha nem elég menjenek helikopterrel... Sosem felejtem magam a belsőben 150nél sem, mindig az ELSŐ dolgom, hogy jobbratartsak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása