Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elsőbbségadás akadályozással

2011.10.10. 07:59 :: Don Blasius

Vegyes gondolatokat ébresztett bennem goumideaumineaux levele, neki is igazat adok valahol. Az tényleg hibás gondolkodásmód, ha látja az autós, hogy jön biciklis a kerékpárúton, ő meg nem fog kiférni az útra, és mégis kimegy elé. Viszont megnézve az említett kereszteződést, a főutat csak akkor tudja teljesen belátni a jobbra kanyarodó, ha teljesen előregurul (vagy megvárja a balra kanyarodók zöld jelzését). Ekkor bizony tényleg elállja a kocsi vége a bicikliutat, és előfordulhat, hogy ott várnia kell. Lehetett volna a kereszteződést is jobban megtervezni. Mindenesetre több türelem és odafigyelés szükségeltetik valamennyi közlekedőtől, nemcsak ezen a helyszínen!

Üdv, démosz!

Tegnap (10.05.) egy biciklis-autós bazmegolós eset kapcsán megértettem az autósok (80%-ának) gondolkodásmódját és kib*ttul lehervadtam. (A trolloknak innen nem fontos tovább olvasni, mehetnek a több ezerszer megírt, elektronikus szemétként végző hozzászólások.)


Pár szó magamról mielőtt belevágnék. 25 éve biciklizem, 10 éve vezetek autót. Az első igazán nagy BKV sztrájk kapcsán rájöttem, hogy a napi másfél órás utazási időmet elcserélhetem napi masfél órás sportolásra, azóta amikor csak tudok biciklizem a munkahelyemre. Ha nem tudok, akkor BKV-zom. Mivel egy belvárosi irodában dolgozom, nem munkaeszközöm az autó, nincs ingyenparkolóm, kocsival tovább tart az út a dugók miatt, mint BKV-val vagy biciklivel és a parkolás is napi négyezer a belvárosban.

 

 

Az eset a Váci úti TESCO-ból kiforduló utca és a Váci úti bicikli út kereszteződésében történt. A szokásos: megyek a bicikli úton a szokásos 25 km/h körüli tempómban mellettem az autók a Vácin három tömött oszlopban tízesével, az autós a szokásos megoldással rááll a bicikliútra arra a két-három percre, amíg az a több tíz autó elhalad előtte. Én a szokásos módon az utolsó pillanatban fékezek és rátámaszkodok a kocsijára (lehet ekézni), hogy jelezzem egyet nem értésemet. Innen jön némi bazmegolás. Ennek során jutok el a megértéshez. Aktív biciklisként autóval én az ilyen kereszteződésekben megállok az elsőbbségadás táblánál (a felfestett vonalnál) és addig elsőbbséget adok a gyalogosoknak és a bicikliseknek, amíg el ki nem ürül az az út, amire rá akarok kanyarodni. Rá kellett azonban jönnöm, hogy az is teljesen szabályos megoldás, hogy a bicikliúton és a zebrán keresztben várakozok, mert amikor beértem a kereszteződésbe, akkor még a biciklis több tíz méterre, a gyalogos pedig méterekre volt, tehát nem kell nekik elsőbbséget adnom. Míg én várok, a keresztirányú gyalogos és bicikli forgalmat akadályozom, a biciklis illetve a járókeretes nagymama, terhes anyuka vagy a focibalesetet szenvedett, sántító fiatalember kénytelen várni vagy kerülni. Érdekelne, hogy az utóbbi módon gondolkodó autósok akkor is megjátszanák-e ezt, ha a bicikliúton egy BMW közeledne, vagy a villamos elé is betolná-e így a kocsiját, vagy csak a biciklissel és gyalogossal szemben gondolkodik-e így.


Anno megértettem, hogy az autósok nagy gondja, hogy a biciklisek előre  mennek a piros lámpánál, azóta ha tudom, hogy átérek a zöldön, nem megyek előre. Az a kérésem, hogy azok az autósok, akik nem balkáni módon gondolkodnak, figyeljenek, hogy az ilyen esetekben ne a bicikliúton (és a zebrán) várakozzanak, mert neki már úgyis elmegy a várakozással az a két perc, de mi, akik, előttük pillanatok alatt keresztül mehetnénk, nem tudjuk megtenni.

Szeretnék rámutatni arra, hogy ez a gondolkodás jelen van életünk minden területén. A vonatkozó szabály szerint ezt megtehetem, tehát megteszem, akkor is, ha ezzel másoknak okozok kellemetlenséget, vagy ártok. Anno én azért örültem a rendszerváltásnak, mert azt gondoltam, hogy a gyerekeim egy nyugati gondolkodású országban fognak már felnőni. Eltelt húsz év és még ma is úgy gondolkodik az emberek nagy része (úgy gondolkodunk), mint a szocializmusban. Nehéz úgy elérni a nyugat vágyott életszínvonalát, hogy szocialista szabályok irányítják a tetteinket.

Tudom: a posztoló a hülye, minden biciklis átmegy a piroson és minden autós átlépi a sebességhatárt, a BKV pedig csak koszos és büdös járműveket tart forgalomban. Köszönjük, Emese!

82 komment

Címkék: budapest közlekedés autó kerékpár kresz zebra gyalogos kanyarodás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_____________ 2011.10.10. 08:34:01

Ha rátenyerelsz valaki kocsijára, ne csodálkozz ha az meg a képedbe fog tenyerelni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.10. 08:36:19

Majd valaki elolvassa és elmagyarázza röviden nekem

GG81 2011.10.10. 08:56:22

kedves posztoló, már volt hasonló téma (egyszer). de köszönöm, hogy bringásként is legalizálod ennek a jelenségnek az okát, a lehetőségét. előfordulhat ilyen, igen, sőt nagyon sok kereszteződésnél lehet ilyen helyzetbe kerülni, hogy az autós megadja a bringaútnak az elsőbbséget, de az útra már nem lát rá így, ha ott nem jön épp senki, akkor továbbgurul, hogy megnézze, az útra becsatlakozhat-e...

persze, ahogy írod, ahol ez belátható lenne, ott lehetne az emberekben, vagy akkor nevezzük őket is a nevükön, az autósokban egy kis empátia, hogyha látja a tömött sorokat, akkor ne állja el addig azok elől az utat, akik haladhatnának... lehet magyarázat, de lehet fel sem merül benne, hogy ő akadályozhat-e valakit, mert jóideig tényleg nem jön senki... és amire odaér egy bringás nem tudatja ő sem, hogy 10mp-e vagy már több, mint egy perce áll ott a kikanyarodás lehetőségére várva az autó, egy lukra a forgalom sűrűjében... ebből az irányból nézve a bringás is lehet empatikus.

itt kicsit hosszabbak lehetnek az eltelt idők, mint mondjuk egy bevásárlóközpont parkolójában, ahol az autósok is sűrűn lemondanak elsőbbségükről, ha egy kihajtó környékén sort állni kénytelenek, akkor hagynak közöket egymást követően, hogy a számukra alárendelt elsőbbségi viszonyban levők azért mozoghassanak, áthaladhassanak előttük, kanyarodhassanak, stb... persze ott sem mindeig mennek flottul a dolgok, de a sűrűbb forgalom miatt előbb észreveszik, hogy nem érdemes egymásra állni, hagy mozogjon a másik, aki teheti, mert másfelé vezet, de keresztezi az útja... az már más kérdés, ha ilyenkor valaki beáll a likba, eléjük... nah ilyenkor nem szoktak már udvariaskodni. :-)

hbe 2011.10.10. 09:06:55

Egy Tesco parkoló kijáratánál, ahol várhatóan nem a Kresz-ből doktorált Schumacher-ek fognak kihajtani, valóban célszerűbb lett volna egy bolondbiztosabb megoldás, de szerintem azért ezzel lehet együtt élni (rengeteg rosszabb van, pédául Frangepán-Röppentyű kereszteződése bicikliút szempontból). Ha jön a biciklis közel, akkor nem hajtok rá a bringaútra. Ha messzebb van, vagy nem látszik, akkor ráhajtok, és ha nem tudok kihajtani, akkor így jártunk. Azon az adott bringaúton nem várható el, hogy egy 50-100 méterre lévő biciklis elé ne hajtson ki az autós.

dzsaszper 2011.10.10. 09:07:44

Ha egy autós sehol sem lát bringást, korrektül áll rá a keresztező bringaútra, ez benne van a pakliban
Ha lát 10 méterre elsőbbséggel bíró bringást közeledni és nem látja be az utat ahonnan egyéb elsőbbséggel bíró járművek érkezhetnek, akkor szerintem elsőbbségadás elmulasztása ha teljesen elállja a kerékpárutat: az már nem csekély mértékű akadályozás.
Ha a bringás kicsit lassítva és kerülgetve elfér, akkor még belefér a csekély mértékű akadályozásba.

Amúgy meg nyugati gondolkozás itt? A rendszerváltás után két teljes generációig amúgy is értelmetlen ilyet várni... de ráadásul nem is nagyon igyekszünk felzárkózni.

dzsaszper 2011.10.10. 09:16:58

@hbe: szerintem 50 méter esetén is csak akkor korrekt kihajtani, ha tudod, hogy ugyan fékezve és kacskaringózva, de ki tud kerülni.

No meg ilyen helyen nem jó, ha ráállsz az első autó fenekére néhány milliméterre, mert második autóként is tudsz elsőbbségadást elmulasztani...

FaZon 2011.10.10. 09:25:49

Attól függ honnan jött a biciklis?Mert a Váci útnak az adott szakaszán egy-egy irányú bicikli út van.Lehet hogy a parkolóból kihajtó autósnak jobbról jött a kerékpáros.

Csigorin 2011.10.10. 09:28:29

A posztolonak igaza van, bar az elsobbsegadasba politikat keverni osi roman szokas.
Ugyanugy ahogy nem hajtok be a keresztezodesbe amig nem tudom elhagyni azt, ugyanugy ahogy nem megyek ra a zebrara amig nem tudok lemenni rola, vagy eppen a vasuti atjarora, nos ugyanugy nem allok be bicikliutra sem ha elsobbseget kell adni.

Politikailag meg szerintem epphogy 90 elott figyeltek oda jobban egymasra az emberek, legalabbis en ugy latom hogy mostanaban lett nagy divat ez a konyokolve, onzo, masokkal nem torodo modon torteno elobbrejutas.

1kutya 2011.10.10. 09:41:16

azért az is elgondolkodtató, hogy a tömött sorban araszolók közül miért nem jut eszébe egyik tajparasztnak sem, hogy ha már ott áll az a szerencsétlen tukó keresztben a bicikliúton/zebrán, közben meg jönnek a kerékpárosok/gyalogosok, akkor beengedem magam elé, nem akadályozom még pluszban azok haladását sem?!

Tron65 2011.10.10. 09:52:48

Két kérdésem volna:
- Ha a balra kikanyarodóknak bírtak lámpát tenni, akkor a jobbra kanyarodóknak miért nem? a lenne, a fenti hjelyzet elő se állna.
- Az említett keresteződés és a metró megálló közt, hová lett a járda? A kerítés és az úttest közötti kb másfél méter döntő többségét ugyanis a kerékpárút felfestése foglalja el. Ami ráadásul ide-oda kanyarog.

yoda-jedi 2011.10.10. 10:02:38

@Tron65: a hivatalok a balf@szok... de ez mindegy... ezt már mexoktuk... élhetetlen sz@r ország... nagyon kirívóak ezek a debil bicaj "utak"

ex-dr. vuk 2011.10.10. 10:09:46

Ebbol szamomra az egyetlen tanulsag, hogy megint bebizonyosodott (+1 ok), hogy varoson belul miert NEM JO a szeparalt kerekparut.

ex-dr. vuk 2011.10.10. 10:11:20

@Csigorin: ez azert marhasag, mert ha a keresztezodestol 3 meterre allsz es varsz, soha a budos eletben nem jutsz ki. Ha odamesz tolakodni akkor van pici eselyed :)

2011.10.10. 10:15:21

Bárdosi kár hogy nem járt arra.

GG81 2011.10.10. 10:48:02

@vuk_: nocsak, nemisolyrég még nem ezt vallottad, de örülök a felismerésnek.
minden az időzítésen múlik, ha ráhajthatsz, mert télleg sehol a bringás, akkor ráhajtasz, ennyi. ahogy a villamossínen is akadályozhatod a villamost hasonló esetben...

labi 2011.10.10. 11:15:05

Kíáncs lennék, hogy amikor a postoló éppen autózik, akkor hogy oldja meg az ilyeneket.

Magam is gyakran megyek olyan helyen, ahol bringaútnak és autóútnak is elsőbbséget kell adnom. Megállok a bringaút előtt, ha jön valaki engedem.

Ha nem, akkor előre kell mennem, hogy lássam autó jön-e, mert a házaktól/bokroktól a bringút előttről nem látszik. Ha éppen több autó érkezik ilyenkor, akkor várnom kell.

Ha eközben érkezik egy bringás és ezen kiakad, akkor bekaphassa.

ex-dr. vuk 2011.10.10. 11:18:44

@GG81: mikor is vallottam mast?
Nekem azzal van bajom ha jovok, es ezzel mit sem torodve bemegy elem es azonnal meg is all, en meg fekezhetek ezerrel. Ez szimpla bunkosag (megis ha nem veszfekeztem, akkor jogilag elvileg rendben van).
Az igazi problema azzal van, amit eggyel korabban irtam: ilyen szituaciot nem szabadna kialakitani. Elsosorban kerekparsav legyen (es akkor annak egyszerubb elsobbseget adni), vagy ha az valamiert nem lehet (tobbnyire nincs ilyen ok), akkor a kerekparut legyen annyival beljebb, hogy egy auto meg odaferjen a kerekparut es az uttest koze, es akkor nem tart fel senkit. De gondolkozni luxus a tervezoszekben. Ott csak az a lenyeg, hogy a biciklis ne az uttesten menjen, a tobbit leszarjak, "toljad".

Cobra. 2011.10.10. 11:29:36

Lehet én látom rosszul, de pont az említett kereszteződésnél nekem úgy tűnik, hogy bőven marad hely az autó mögött annak a kikerülésére.
Mondjuk már ilyeneken nem nagyon lepődök meg, miután rákérdeztem egy biciklisnél, hogy miért az úton megy, amikor párhuzamosan van (az út túloldalán) széles, jó minőségű kerékpárút. A válasz annyi volt, hogy meg kellett volna állnia a kereszteződésnél, hogy átmenjen a túloldalra.

Perillustris 2011.10.10. 11:33:52

@Tron65: Teljesen európai és civilizált megoldás, hogy a kis ívben jobbra kanyarodókat nem tartja fel lámpa.

Amennyiben civilizált emberek találkoznak abban a kereszteződésben, nincs is probléma. Az adott útszakaszon nagyságrendekkel nagyobb veszélyt jelentenek a jobbra bekanyarodó gépjárművek, mindkét oldalon, melyek vezetői sajnos elég sokszor nem adják meg az elsőbbséget az egyenesen haladó kerékpárosnak.

Perillustris 2011.10.10. 11:40:22

@labi: S akkor felmerül a - költői - kérdés, hogy vajon értelmes-e úgy megtervezni egy infrastruktúrát, amelybe szinte kikerülhetetlenül kódolva van az egyik, vagy mindkét fél szabálysértése.

RaveAcE 2011.10.10. 11:47:21

Értem a bringás gondját, de jelen helyzetben az autós szabályos volt. Annak kell elsőbbséget adnia, aki épp akkor ott van a kereszteződésben.
Bringás túlparázta. Biztos nem ettől lett síkideg. Talán a felesége vagy a férje kimaradt éjszakára, vagy hasonló.
Autót (magántulajdont) nem ütögetünk/fogdosunk! Én sem szállok ki megcsapkodni a bringát, ha zavar a delikvens viselkedése.

Perillustris 2011.10.10. 11:54:16

@RaveAcE: Arra mondjuk kíváncsi vagyok, hogy fordított esetben milyen helyzet alakulna ki (bringás bemegy egy kereszteződésbe felezőig, s ott várja, hogy a másik irány is szabad legyen, miközben "erről" megjelennek a kocsik). Meddig hallatszana a dudakoncert és az anyázásözön?

dzsaszper 2011.10.10. 12:12:05

@RaveAcE: marhaság, hogy annak kell elsőbbséget adni, aki épp a kereszteződésben van. Aki hamarosan érkezik, annak is kell, viszont csekély mértékben szabad akadályozni.

Legfeljebb a csekély mértéken megy a vita.
A csekély mértékhez itt viszont az is kell, hogy ne álljanak rá az autóját betoló farára.

Ha betolja valaki magát és rááll a következő, úgy hogy nem lehetett látni, mikor jut tovább de már látszott a bringás, akkor ketten együttesen megvalósították a nem csekély mértékű akadályozást ami az elsőbbségadás elmulasztását jelenti.

Amúgy a közelben a Váci út - Árpád út saroknál (mind a Váciról jobbra az Árpádra kanyarodók, mind az Árpádról Vácira jobbra kanyarodók) rendszeresen elmulasztanak elsőbbséget adni a keresztező kerékpárútnak, lazán körülnézés nélkül behajtanak a kereszteződésbe. Ha nem figyeltem volna, többször hagyhattam volna már a fogamat...

Elijah_Baley 2011.10.10. 12:20:48

elég sűrün járok arra, főleg hétvégenként, becélzom 2 autó közt a rést és usgyi...
nem értem, hülyegyerekéknél fixi után most divatba jött a lehegesztett villanyak ?

''autónepper.'' 2011.10.10. 12:28:16

már ne is haragudj meg de ha az é kocsimra tenyerelnél rá nagy fékezések után ott heylbe agyon lőnélek !!! de ha nem lőlek agyon akkor tuti szét verem a fejedet azt mehetsz panaszkodni a focusba!!! hogy jössz te ahozz h más értékhez hozzá nyúlj ?? pfejjj

Perillustris 2011.10.10. 12:32:18

@''autónepper.'': A csapkodást nem támogatva, mellékesen hadd kérdezzem meg: teljesen biztos vagy abban, hogy egy hasonló esetben mindenképpen te lennél az erősebb?

Elijah_Baley 2011.10.10. 12:41:40

@Perillustris: én is pont így szoktam ott kanyarodni, marhajól belátható a szelső sávból a váci kerékpárosáv és az árpádra egyel beljebb csatlakozik be a váci forgalma, szal semmilyen szempontból nem gáz a szitu :)

''autónepper.'' 2011.10.10. 12:43:02

@Perillustris: hát van egy kevés tapasztalatom benne!! plus van a kocsiba olyan eszköz amivel elég hatásosan tudom megvédeni magam ;)

ex-dr. vuk 2011.10.10. 12:48:14

@''autónepper.'': tehat azt akarod mondani, hogy ha valakit akadalyoztal (esetleg veszelyeztettel, a fekezes merteketol fuggoen), majd o hozzaer (nem okoz kart) a kocsihoz (tehat semmilyen torvenybe utkozot nem tesz amugy - veled ellentetben), akkor buncselekmeny elkovetesevel vennel elegtetelt?

Ez a civilizalt hozzallas. ezert-tartunk-ott-ahol kozhely elpuffogtatasa most helyenvalo ;)

''autónepper.'' 2011.10.10. 12:53:26

@vuk_: igen!!! elvégre nem hozzá ér hanem csapkodja ... behorpasztja kifogja nekem megtéríteni a kárt? meg karcolja kifogja nekem megtéíríteni a káromat? ezzel együt amoritzálódik is a kocsim mert nem fogom tudni esetleg sérülésmentesként eladni mert javított lesz KIFOGJA NEKEM MEGTÉRÍTENI A VESZTESÉGEMET? biciglis? aki annyira rupotlan hogy nincs pénze a parkolást is fizetni ?? na ne nevetes már... és elvégre megtanúlja ezek után hogy nem csapkodjuk másnak a tulajdonát amiért kökeményen megdolgoztam!

Perillustris 2011.10.10. 13:18:05

@De gustibusaut bene, aut nihil: Miután 2-3 éven keresztül jártam arrafelé, pontosan tudom, mennyire gáz a szitu. A legtöbben hasonlóan kanyarodnak akkor is, ha bringás jön az úton.

1kutya 2011.10.10. 13:52:11

@''autónepper.'': hehe:) látom megenn sikerült felhergelned a birkákat:-DDD

Perillustris 2011.10.10. 13:53:38

@1kutya: Gumicsont. Nem is értem, @vuk_: miért ugrott rá.

Elijah_Baley 2011.10.10. 14:26:01

@Perillustris: csak irigykecc h bringával nem lehet csikorgó kerékkel fordulni:)

''autónepper.'' 2011.10.10. 14:34:04

@1kutya: egeeeeeeeeeeen:D de jó nem ?:P de mondjuk kurvára ne nyújon a kocsimhoz.:D

Reggie 2011.10.10. 14:54:45

Na a kettovel ezelotti postban ehpkb5 abba probalt belekorni, hogy kijelentettem azt, hogy a kerekparosok is rendszeres gyorshajtok. Helybol itt egy postolo aki bevallja, ugyhogy remelem most is olvassa a blogot:)

Reggie 2011.10.10. 15:02:32

@vuk_: Szoval a birkasaggal nincsen gond?:)
Tudod mint a regi poen:
- Te hulye kurva! - mondja a ferfi.
- Nem is vagyok hulye! - jon a valasz...

labi 2011.10.10. 15:11:06

@Perillustris: Ennyire messzire ne menjünk. :)
Adott egy helyzet, ami megoldható némi kormánymozdulattal, esetleg kis fékezéssel. Itt éppen nem arról van szó, hogy elsőbbségadás nélkül elévágnak, csak az adott helyzet kívánja a két helyen megállásos elsőbbségadást. Nem kell azért az ott lévő autót tapizni. Ha annyira akar haladni, akkor haladjon.

Én sem rúgom fel a bringásokat mert a Kálvin téren a piros nekik nem piros és áttekernek a zebrán közlekedő gyalogosok között. És itt nem csak néhányról van szó, 10-ből 9 átmegy a piroson a zebrán közlekedő gyalogosok között, becsatlakozandó a zebra túloldalán lévő bringaútra, mert hát ugye ott van karnyújtásnyira. Csábítás ott túl nagy, én meg megértő vagyok. :)

Elijah_Baley 2011.10.10. 15:13:01

@Perillustris: én inkább megállok, és hátranézek.
persze nekem könnyű, én csak sportjelleggel tekerek, nekem belefér h percekig elálldogáljak keresztbetett telóval egy helyben, csak úgy, jáccásiból, lássák a népek milyen hasznos tudomány a triál :)

2011.10.10. 16:04:20

@dzsaszper: A KRESZ-ben egészen pontosan benne, van, mi az elsőbbség: "b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."
Azaz simán bemehet bárki egy kereszteződésbe anélkül, hogy azon át tudna haladni (kivéve, ha az a kereszteződés jelzőlámpás), ha a keresztező, elsőbbséggel rendelkezőnek nem kell hirtelen irányt változtatnia vagy fékeznie emiatt.
Az ilyet általában erős dudálás szokta kísérni , de attól még a KRESZ szabályai szerint szabályos ...

záporjózsi 2011.10.10. 16:23:20

@horex: Parancsolj. Posztolónk nem olvasta a KRESZ-t. Ez önmagában véve nem baj. A baj az, hogy egy olyan helyzetet vázol, ami alapvetően a kölcsönös megértésen alapul.
1.: Az adott helyzetben a kerékpárosnak elsőbbsége van, amelyről a lemondására nem kényszeríthető.
2.: Az elsőbbséget neki úgy lehet megadni, hogy az elsőbbségadásra kötelezett közlekedő nem kényszeríti irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására (különösen, hogy ez kerékpárral erősen egészségtelen lehet).
3.: A posztoló nem látja be, hogy az elsőbbsége nem tartalmazza az akadályozás tilalmát.
4.: Az adott kereszteződésben senki nem kívánja belátni azt, hogy amíg nem látszik szabadnak az út, fölösleges a kerékpárútra állni, viszont ha látszik, hogy szabad lehet a pálya, akkor igenis rááll az ember, aztán lehet, hogy a kínálkozó helyet kitöltik és ott marad. Az autós részéről belátás és körülnézés kell, a kerékpáros részéről meg belátás és odafigyelés kell.
Érdekes módon, amikor arra megyek, valahogy mindig meg tudom oldani, hogy ne legyen gond a kerékpárosoknak.

igazi hős 2011.10.10. 17:14:36

@dzsaszper: Valóban akadályozhatsz is, de ahol rálógsz a bringaútra, ott többnyire a zebrán is rajta állsz (a konkrét helyet nem ismerem), azt viszont forgalmi okból is tilos. Szóval nem az a helyzet, hogy "A vonatkozó szabály szerint ezt megtehetem, tehát megteszem", hanem inkább "ezért nem büntet a rendőr, tehát leszarom a többieket" (bringást, gyalogost egyaránt).
A posztolónak: nem kell az autót piszkálni, az biztos nem tehet róla. Elég ha látványosan csodálkozó arccal benézel a szélvédőn. Szép lassan előrehajolva, magasra húzott szemöldökkel, persze az ablakmosó sugarán kívül.

mohopasi 2011.10.10. 18:14:12

Áhh, ez mindenképpen szar ügy. A konkréttól elvonatkoztatva baromi nagy gond szerintem, hogy a stopvonal/gyalogátkelő/kerékpárút úgy van elhelyezve a kereszteződések döntő többségében, ha az ezekre vonatkozó szabályokat betartja az autós, abban a kereszteződésben fog megbüdösödni, ugyanis semmit nem lát. Sem lámpát, sem keresztirányú forgalmat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.10.10. 19:05:31

Szerintem az adott helyen mindkét fél lehetne megértőbb és értelmesebb.

1) Kezdjük az autóssal: azt pl. nem egészen értem, hogy miért kell neki feltétlenül előregurulnia közvetlenül a főútig. A főútnak ugyanis van egy lámpája, ami megfogja a forgalmat: ha az pirosra vált, simán kimehetne akkor, addig meg tényleg ráérne 5 méterrel hátrébb állni és hagyni a gyalogot-bringást.

(Általában is utálom, ha ilyen szituban a mellékútról kihajtó az orrát kidugva nyomul, hiszen így megakasztja a főút forgalmát, holott fél perccel később a pirosnál simán kihajthatna akadályozás nélkül...)

Ha netán dugó miatt beállt forgalom volt, akkor az kivétel, ott jogos az előregurulás.

Ami a bringást illeti, ha csak egy autó áll ott és már messziról látszik, akkor azért van hely kikerülni mögötte. Kétségtelen, hogy akkor kerülni kell és a zebrán megy át, de amúgy is le kell ott lassítani, ha másért nem, a Demszky karók miatt.

Ha két autó is állt ott és köztük se lehetett elférni, akkor persze jogos a panasz.

D4D 2011.10.10. 19:06:24

Ha nem kényszerített haladási irányod vagy haladási sebességed hirtelen megváltoztatására, akkor tök jogosan gurult be eléd.

Az, hogy te nem fékezel időben, nem kényszerítés az ő részéről.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.10. 19:38:57

@D4D: megelőztél, pont ezt akartam írni...

Egyébként pedig ilyen fékezés és autóra támaszkodás után a posztoló feleségének melyik mellére lehet támaszkodni? :)

lordjim 2011.10.10. 19:56:21

Ha nincs ingyen parkolód akkor akkor egy depis lúzör vagy,aki elfojtott agresszivitását a brutális autóra tenyerelésben tombolja ki állat módjára.Nem fejtem most ki,hogy egy leértékelt csinovnyik izzadt tenyere milyen kárt okoz az igen szép,és baromi drága autóm fényezésében.

CoIie 2011.10.10. 20:04:35

Továbbra is igaz: "a nagyobb kutya ugat"!

Ehhez lassan hozzá kellene már szokni! ;)

M. Péter 2011.10.10. 20:17:19

@dzsaszper: Akkor az is benne van a pakliban, hogy a kerékpáros az úttesten megy, mert a kerékpárutat bármikor elállhatja egy autós.

goumideaumineaux 2011.10.10. 20:24:30

Üdv, démosz!

Először is köszönöm, hogy csak mérsékelten szabadultak el az indulatok. Ezt valamelyest a saját sikeremnek fogom fel. Sikerült a megfelelő hangnemet megtalálnom.
Mióta elküldtem a posztot, azóta többekkel beszéltem erről és arra jutottunk, amire egy-két kommentelő, hogy az eset megfelel annak, amikor egy autós beragad egy kereszteződésben a pirosnál. Kedves autóstársaim, ugye idegesítő? A biciklist is idegesíti.
Akkor nem szólok semmit, ha bokor vagy házfal takarja az utat, úgy is le kell lassítanom, de a Vácin, a pesti felsőrakparton, azért szóvá teszem, mert szerintem eléggé belátható az út, illetve lehet tudni, hogy az autók vagy tömegével jönnek vagy nem jönnek.
Ha az autós előtt vagy mögött elférek csak magamban morgok. A posztban említett kereszteződés, nem ilyen. Ha ki kell kerülnöm az autóst, akkor patkáznom kell, ami több kárt okoz a biciklimben, mint a rátenyerelés az autóban. Nem csapkodok, nem ököllel nyomom, csak tenyerelek. Egyébként a kereszteződéstől északra egy sávos bicikli út fut egy olyan járdán, ahol azon kívül csak egy gyalogos fér el és a tesco miatt vannak ott bőven gyalogosok, tehát ha az autó mögött próbálok elmenni nagy valószínűséggel egy gyalogossal találkozom, aki éppen szintén próbálja kikerülni a direkt a kereszteződésben ragadt autóst.

Perillustris 2011.10.10. 21:04:40

@CoIie: Ezt általában addig hangoztatják az emberek, amíg nem találkoznak egy náluk nagyobb kutyával. Ami előbb-utóbb biztosan bekövetkezik.

Tazsam 2011.10.10. 23:32:54

@goumideaumineaux: Teljesen igazad van, minek akadályoz és pláne minek kell fékezned más hülyesége miatt.
Másrészt ha "rátenyerelnél" nevelő célzattal a magántulajdonomra, bizony mondom édes barátom én kitépném a lelked.
Hát tenyerelek én a feleséged melleire ha összefutunk az akciós pultnál a tecsóba? Ugye, hogy nem. Szerintem addig szokj le erről amíg van kezed.

záporjózsi 2011.10.11. 06:15:54

@Perillustris: Érdemes mást elképzelni a helyére. A tankhajó azért erős. :) Viszont azt mindenki vegye figyelembe, hogy ha féktávolságon kívül valami elé megy, akkor meg kell tudni állnia előtte (a minap láttam valami embert, aki azért dudált és eltorzult arccal üvöltözött, mert nem tudott a saját tempójában gyorsítani egy kanyarodótól és le kellett vennie a lábát a gázról...). Ha nem megy, szándékos közúti veszélyeztetés. Természetesen ha fékúton belül van, akkor meg nem kapta meg az elsőbbséget.
@promontor: Azért megy elé, mert a biciklis féktávolságon kívül van, a forgalom pedig úgy néz ki, hogy lehetőséget ad a besorolásra. Azttán lehet, hogy a helyet kitöltik, a kocsi meg ott marad a bicikliúton.

mildi 2011.10.11. 06:55:13

és hány ilyen kereszteződés van! a mi utcánk pluszban azzal van súlyosbítva, hogy balra a házaktól, bokroktól még a bicikliutat sem lehet rendesen belátni, nem hogy a másfél méterrel feljebb lévő utat...:(
én, ha biciklivel vagyok, biza az ilyen kereszteknél lassítok (vagy eleve az úton bringázok), ugyanis tudom, hogy autóval fizikailag képtelenség megadni az elsőbbséget nekem és ugyanakkor figyelni az útra, és cseszhetem az elméleti elsőbbségem, összetörni én fogok...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.10.11. 06:59:37

@záporjózsi: "a forgalom pedig úgy néz ki, hogy lehetőséget ad a besorolásra"

Ne nézzük egymást hülyének. Kb. 5% esetében ez igaz lehet, a maradék 95% leszarja a kerékpárost (is). Pont úgy, ahogy a kereszteződésekbe rendszeresen beragadók is leszarják a keresztforgalomban feltartott autósokat.

ex-dr. vuk 2011.10.11. 09:54:04

@Reggie: abbol, hogy nem felidegesitettem magam hanem inkabb jot nevettem kovetkezik, hogy a "birka" sem igaz ram. Lóóógikaaa ;)

záporjózsi 2011.10.11. 10:37:10

@promontor: Valóban. Másképp is nézhetjük. A kerékpáros az ott tartózkodó gépkocsit szándékosan nagy sebességgel közelítette meg és gondatlanul bízott abban, hogy az el fog tudni indulni. Mivel ez nem következett be, az ütközést már csak azzal tudta elkerülni, hogy a járműre támaszkodott és így igyekezett elkerülni azt a balesetet, amelyet a gondatlan veszélyeztetésével okozott volna.

@mildi: ...és ezért nem jók a külön bicikliutak, mert amit nem látok, azt nem tudom figyelembe venni.

CoIie 2011.10.11. 11:02:16

@Perillustris: Így van! Ez is erősíti a szabályt! ;)

dzsaszper 2011.10.11. 12:44:34

@M. Péter: nem éppen, mivel a keresztbeálló autós azelőtt kellett érkezzen, mielőtt a kerékpáros feltűnt. Vagyis a kerékpárosnak bőven van ideje/helye reagálni -- és adott esetben rövid szakaszon az úttestet igénybe véve kikerülni. Rövid szakaszon és nem folyamatosan mindig...

dzsaszper 2011.10.11. 12:46:24

@goumideaumineaux: az ott gyalog- és kerékpárút (még ha el is van választva vonallal), intenzív gyalogosforgalom esetén szabad az úttesten is tekerni ( @M. Péter: -nek is )

dzsaszper 2011.10.11. 12:48:23

@záporjózsi: a fékútnál egy kicsit árnyaltabb a kép. A fékútat vészfékezéssel számolják, sikeres vészfékezés esetén is elsőbbségadás elmulasztása. Csekély mértékben szabad csak akadályozni, hirtelen irány- vagy sebességváltoztatásra kényszeríteni elsőbbséggel rendelkezőt tilos.

dzsaszper 2011.10.11. 12:49:40

@záporjózsi: ha nem biztos, hogy befér, és már látja a kerékpárost, akit nem csekély mértékben fog akadályozni ha nem fér be, akkor így járt és el kell engedje a kerékpárost.

záporjózsi 2011.10.11. 15:33:26

@dzsaszper: Igaz. Az akadályozás csekély mértéke itt igen érdekes, mert vagy akadályozol, vagy nem. Ha már megállt, akkor szinte mindegy, mennyire, kiesett a lendületéből. Annyit tehet még, hogy amennyire csak lehet, a közúttal párhuzamosan vár a sorára, ha már beragadt. Igaz, hogy ehhez gondolkozni is kell.
Szerintem ha nem lát esélyt a besorolásra, akkor ne menjen be, ha lát, akkor próbálja felvenni a forgalom ritmusát.

puffancs 2011.10.14. 10:32:22

semmilyen problema nem lenne, ha valaki ilyenkor kiengedne a bicikliutat elallo autost. igazabol attol nem megy lassabban a sor.

mondjuk akarhanyszor magayrorszagon vezetek, mindig az a benyomasom, hogy az emberek tobbsege a forgalomban eli ki az aznapi megalaztatasait.

mi bajom lesz, ha kiengedek valakit? a forgalom nem egyszereplos jatek, nem igaz?

cso zsi 2011.10.14. 14:15:59

@dzsaszper: "intenzív gyalogosforgalom esetén szabad az úttesten is tekerni"

@puffancs: "semmilyen problema nem lenne, ha valaki ilyenkor kiengedne a bicikliutat elallo autost. igazabol attol nem megy lassabban a sor."

Szép gondolatok.
Vagy nem ismeritek a Váci út kifelé irányuló forgalmát, vagy még sosem kerültetek ilyen helyzetbe. Gyerekkoromban a Váci úton haladó villamosra fel-és leugráltunk, mert az autók is ritkábban jártak, meg a villamos sem száguldott. ott kikanyarodni a Váci út zöldje esetén kb. olyan, mint a metróra/gyorsvonatra felszállni, amikor csukott ajtókkal robog át az állomáson.

alfa.orionis 2011.10.19. 11:25:27

@puffancs:

Ó kedves, ezt ennél a kereszteződésnél nem lehet megtenni. Bár volt aki megpróbálta (a hülye), hogy zödhullámnál nyomott egy satut, mert rátört az előzékenység. A szitu is hasonló volt, a tescós vásárló a bicikliúton álldogált (megjegyzem, nem kell ráállni, látni a Váci utat akkor is, ha előtte megáll)
Itt és most a posztolónak vagyon nagyobb igazsága, de neki se lesz baja, ha nem csapkodja a géperejűt, hanem megkerüli.Ugyanúgy lemondhatnak a bringások is az elsőbbségükről, mint bárki más!

dzsaszper 2011.10.19. 14:21:31

@cso zsi: ismerem a terepet, és épp ezért mondom azt, hogy a kikanyarodó ne állja el a már látható bringás útját, mert úgyis benn fog ragadni...
amúgy meg a KRESZ 13. § (2) bekezdésére utaltam: "Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

dzsaszper 2011.10.19. 14:22:46

@puffancs: azt ugye tudod, hogy a Vácin 70-es tábla van kinn? 70-ről beengedni valakit kis ívben magad elé, ráadásul intenzív forgalomban? Nem életszerű.

záporjózsi 2011.10.19. 15:14:11

@dzsaszper: A teszkós kijárat után 50-es tábla következik.

dzsaszper 2011.10.19. 15:31:02

@záporjózsi: jó 60 méter múlva... 70-ről 50-re lassításhoz nem kell 60 méter.

záporjózsi 2011.10.19. 16:50:18

@dzsaszper: A tábla előtti utolsó kereszteződés már elvileg oldaná, a 60 m meg gurulva pont elég a lassításhoz. Értem, hogy fék is van az autón, de fölöslegesen azért csak nem kellene koptatni.

dzsaszper 2011.10.19. 17:57:32

@záporjózsi: pár hónapja vezettem arra, nekem rémlik az ismételt 70-es arrafelé... de lehet hogy tévedek...

és épp azt mondom, 60 méter épp elég a lassuláshoz, szóval ott még mennek 70-nel... lassuló forgalomba besorolni ráadásul nem is egyszerű...

cso zsi 2011.10.19. 23:17:38

@dzsaszper: Az ominózus sarok még 70-es, utána van 50-es korlátozás a bank épület előtt. A témaindító norc.hu-s képet csak forgatni kell, és látszik.

záporjózsi 2011.10.20. 06:09:27

@cso zsi: ...és az a kihajtó most parkoló vagy utca? Egyáltalán meg lehet ott különböztetni a kettőt egymástól? Nem? Akkor 50.

@dzsaszper: Viszont az, hogy lassítással megtöri a forgalom ritmusát, nem kellene érv legyen, hiszen a kereszteződés amúgy is feloldja a 70-et 50-re, azaz mindenkinek be kell(ene) tartania.

cso zsi 2011.10.20. 10:05:54

@záporjózsi: No ez az. Tudjuk, hogy a táblát oldja a kereszteződés (tehát 50), de akkor mit is csinál a messze odébb lévő 50-es tábla, és az áthúzott 70-es?

záporjózsi 2011.10.20. 11:10:58

@cso zsi: Azt, mint az összes többi ugyanilyen: egyértelműsíti. Nemrég egy felújított úton láttam, hogy a 60 helyett 50 lett. Ezt egy kereszteződés után sikerült kitenni, ami végül is logikus, mert ott legalább látható. A Budafoki előtti Hunyadin is kb. úgy voltak/vannak kint a 70-es táblák, mint amelyeket találomra helyeztek ki. A Nagykőrösi Határ út feletti felüljáróján is évekig hiányzott a 70, most kitették. Kifelé viszont az Agip után levették.

dzsaszper 2011.10.20. 19:20:03

@cso zsi: lehet hogy lelopták a 70-es táblát? Ez magyarázná azt is hogy máshogy emlékszem :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása